• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:01
Na een en ander te hebben gelezen over de PCH A-300 zojuist 1 besteld om een paar weken goed te testen. Ben vooral benieuwd naar de prestaties op muziekgebied en HD geluid bij films. Bevalt het niet, dan gaat ie retour.

• hdtracer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-12 16:08
hansvk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:59:
Na een en ander te hebben gelezen over de PCH A-300 zojuist 1 besteld om een paar weken goed te testen. Ben vooral benieuwd naar de prestaties op muziekgebied en HD geluid bij films. Bevalt het niet, dan gaat ie retour.
Jij bent zeker iemand die graag van zijn geld af wil.

Waarom koop je een mediaspeler voor muziek, ik kan je nu al gaan verklappen dat het geen succes is.

[Voor 5% gewijzigd door hdtracer op 11-04-2012 14:51]

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:46
En waar kun je een mediaspeler bestellen die je na een paar weken retour kan zenden?
Volgens mij is dit niet zomaar mogelijk en doen de meesten bedrijven moeilijk als de verpakking beschadigd is.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• hansvk
hdtracer schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:50:
[...]

Jij bent zeker iemand die graag van zijn geld af wil.

Waarom koop je een mediaspeler voor muziek, ik kan je nu al gaan verklappen dat het geen succes is.
Gebruik hem ook voor films, downloaden en youtube. Verder hoeft hij alleen maar de muziek via pass through door te geven aan mijn Denon (mijn huidige mediaspeler doet dat niet met HD geluid).
merlin1201 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:52:
En waar kun je een mediaspeler bestellen die je na een paar weken retour kan zenden?
Volgens mij is dit niet zomaar mogelijk en doen de meesten bedrijven moeilijk als de verpakking beschadigd is.
Bij wehkamp kan dat. En de verpakking beschadig ik niet :+

• Nublet
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-12 11:44
Bedankt voor de eerdere reacties, NZBget werkt weer zoals hij hoort, en ik heb een programma kunnen vinden die de harde schijf via usb herkend.

Ik heb enkel nu een echt probleem! Nadat mijn downloads klaar waren met downloaden, controleren en uitpakken, ging ik de resterende bestanden verwijderen van de harde schijf. Dit duurde 45 min. Dus ben ik andere dingen gaan doen. Na een lange tijd niet gekeken te hebben kom ik terug, en zie in beeld staan dat een aantal bestanden niet verwijderd konden worden. Niet zo heel erg, deze heb ik overgeslagen.

Het volgende gebeurde er. Mijn download map, was geen map meer, maar een bestand van 0bytes. Ik heb m'n harde schijf op een veilige manier ontkoppeld van mijn laptop ( via usb ). Vervolgens kon ik mijn share niet meer op komen via het netwerk.
Als ik mn media player opstart, vind hij de harde schijf ook niet meer. Als ik hem vervolgens nog een keer via USB aansluit op mn laptop, dan wordt de schijf wel zichtbaar, maar ik moet hem formatteren, en dat is iets wat ik absoluut niet wil!

Is er een manier om mijn schijf te herstellen, zonder dat ik alles kwijt ben?!
Alvast bedankt!

• merlin1201
oeps.. ik ben bang dat er e.a is beschadigd waardoor je alles kwijt bent.
Mijn idee is dat dit komt omdat je met de usb slave bent bezig geweest, je moet namelijk bedenken dat er een soort van index file wordt geschreven door de a300 maar ook door dat programma die je nodig hebt om de HDD te kunnen uitlezen met je pc, en meerdere index files in je bootsector is vragen om problemen.

In theorie moet het allemaal wel kunnen hoor maar mijn ervaring is met dit soort dingen is te kiezen voor 1 methode ipv afwisselend met intern of slave connectie, want zoals je ziet gaat dit toch vaak fout.
Ik heb geen idee hoe jou HDD te fixen en kan je enkel de raad geven de boel te formatteren en uitsluitend de a300 standalone te gebruiken.

Oja. download je wel de NZBget beta 8 ? want dan hoef je handmatig geen bestanden te verwijderen want dit wordt door het script gedaan.
En moet je dan toch files verwijderen doe dit dan met een ftp progie als winscp, dat werkt gewoon probleemloos en snel genoeg.

• Nublet
Bedankt voor je reactie merlin, en de uitleg erbij, dan kan ik hier de volgende keer rekening mee houden. Jammer genoeg ga ik mn hardeschijf maar formatteren nu.
En zal NZBget 8 ook even downloaden, want dat script is wel zo handig.

• merlin1201
No thanx, je installeer apps met http://www.nmtinstaller.com/ en gebruik de a200 instellingen.erigns

Zelf heb ik ook nog wel een dingetje.
Ik wil namelijk films streamen naar een ipad, nu is de enige manier d.m.v Upnp welke ik dan ook heb gestart op de a300.
Op de ipad staat VideoAV die de a300 herkent en is bladeren door de mappen Video,Muziek,Foto's mogelijk.
Probleem is dat wat ik ook in die mappen plaatst, er niets wordt gezien op mijn ipad alsof er niets instaat.
Als test ps3mediaserver geinstalleerd op mijn imac en deze video's speelt de ipad gewoon af.

Iets is dus niet goed met de Upnp server van de a300, of de mappen zijn niet juist.
Heeft iemand de Upnp server goed werken?

Update: lijkt dat LLlink Upnp mediaserver wel werkt, echter werkt het natuurlijk niet lekker omdat de mkv's haperen. Divx natuurlijk perfect.

[Voor 85% gewijzigd door merlin1201 op 15-04-2012 17:00]

• Nublet
Die nmtinstaller had ik inderdaad al gevonden. Ik kan via mn browser wel naar de ftp, en inloggen lukt ook. Alleen geeft de nmtinstaller aan dat de ftpserver niet gevonden kan worden of niet aan staat. Heb gekozen bij hardware, overig apparaat en op jou advies de A200, IPadres van mn mediaspeler, ook geprobeerd met ftp ervoor en poort 21 erachter, gebruikersnaam en wachtwoord. Ook bekend?

Edit: Het is toch gelukt om NZBget 8 te installeren! Bedankt voor jullie hulp.

[Voor 9% gewijzigd door Nublet op 15-04-2012 21:01]

• merlin1201
Is alles gelukt?

Ftp even aanzetten in je A300 Apps, en dan kun je met winscp inloggen op je A300 ip.
inlog is standaard: nmt wachtwoord: 1234

in nmtinstaller staat alles al goed als je voor de a200 kiest.

[Voor 18% gewijzigd door merlin1201 op 15-04-2012 22:00]

• Nublet
Ja alles is gelukt! Hij draait weer op volle toeren.

FTP Server op m'n A300 heb ik aangezet op het moment dat de HDD weer zichtbaar was in m'n A300.
Het vreemde is dat ik niks gewijzigd of aan gedaan heb om het werkend te krijgen. Ik heb de instellingen zo gezet zoals je aangaf. Kon nog geen verbinding maken, probeerde het 2 uur later nog een keer, en NZBget 8 installeert zich op m'n A300.

Erg bedankt voor je reacties!

[Voor 12% gewijzigd door Nublet op 16-04-2012 10:12]

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07-12 15:06
Waarom werkt dit op de A300 en op de C300 niet?

• merlin1201
@Nublet Tja het kan raar gaan.. maar goed alles werkt dus dat is het belangrijkste. Gebruik USBslave maar niet zou ik zeggen.

@Chimera2 wat bedoel je ? wat moet waarop werken?

• chimera2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07-12 15:06
Ik heb er nu een interne schijf in zitten daar kan ik wel coverart mee ophalen. Maar hoe doe ik dat nou met de film en serie op mijn nas?

• snake06
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08-07 14:31
welke hdd's gebruiken jullie?
ik had er een WD10EZRX in geplaatst, maar die werkt niet.....
ik had diezelfde hdd in mijn A210 gezet en dan werkt die wel...

welke merken/types gebruiken jullie?
ik zoek een 1TB hdd die werkt in de A300.
ik kan op de website van popcorn geen compatibility list ofzo vinden
alvast bedankt voor eventuele info

• hansvk
snake06 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:18:
welke hdd's gebruiken jullie?
ik had er een WD10EZRX in geplaatst, maar die werkt niet.....
ik had diezelfde hdd in mijn A210 gezet en dan werkt die wel...

welke merken/types gebruiken jullie?
ik zoek een 1TB hdd die werkt in de A300.
ik kan op de website van popcorn geen compatibility list ofzo vinden
alvast bedankt voor eventuele info
http://www.networkedmedia...A-300_Compatibility_Lists

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04:25

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er mensen die last hebben van oververhitting van hun A300?

De mijne loopt bij wat langdurig gebruik (en waarna hij merkbaar warmer word) vast. Hij herstart dan en als ik naar een netwerkfolder browse, dan reboot hij weer.

Gisteren had mijn vrouw hem per ongeluk aan gelaten en toen we 's avonds film wilde kijken in de slaapkamer hadden we last van dit "fenomeen". Ik heb hem daarna 15-20 minuten laten afkoelen op de koude vensterbank en vervolgens ging het 20 minuten goed waarna hij midden in de film weer spontaan herstartte.

Er zit geen harde schijf in de speler, dus dat draagt al niet bij aan eventuele warmte ontwikkeling :(
E

http://www.deyterra.com

• hdtracer
rally schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:16:
Zijn er mensen die last hebben van oververhitting van hun A300?

De mijne loopt bij wat langdurig gebruik (en waarna hij merkbaar warmer word) vast. Hij herstart dan en als ik naar een netwerkfolder browse, dan reboot hij weer.

Gisteren had mijn vrouw hem per ongeluk aan gelaten en toen we 's avonds film wilde kijken in de slaapkamer hadden we last van dit "fenomeen". Ik heb hem daarna 15-20 minuten laten afkoelen op de koude vensterbank en vervolgens ging het 20 minuten goed waarna hij midden in de film weer spontaan herstartte.

Er zit geen harde schijf in de speler, dus dat draagt al niet bij aan eventuele warmte ontwikkeling :(
E
Firmware recovery uitvoeren verhelpt dit probleem. Ik heb hetzelfde gehad.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... gaan we dat van het weekend proberen (helaas geen tijd door de week :( )

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 03:25
Ik heb het apparaat ook maar besteld in de korting4daagse van Wehkamp. Ik ben ontzettend benieuwd en ga hem koppelen aan een QNAP NAS (via NFS) met een gigabit ethernetverbinding.

Helaas heb ik nog zo'n 'oude' tv dus gewoon via composiet aansluiting. Ik vrees dat een nieuwe TV snel de volgende stap wordt :).

• merlin1201
Hoe warm wordt hij dan? want de a300 kan behoorlijk warm worden omdat er geen ventilator in zit en de warmte door de behuizing word afgegeven waardoor het ook lijkt dat hij te heet word.
Zet er eens een thermometer op zodat je precies weet hoe warm deze word.
Ik denk dan ook eigelijk dat hdtracer gelijk heeft en dat er ergens niet helemaal lekker loopt wat de crash veroorzaakt.
Kan het zijn dat het 1 bepaalde film betreft? want het kan wel eens voor komen dat hierin een probleem zit waardoor de a300 over z'n nek gaat.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hier wel een Fluke IR meter waarmee ik het kan meten als ik hem de hele dag heb laten aanstaan.
In ieder geval is het niet specifiek 1 film, want het het apparaat reboot al als ik naar één van mijn shares browse.
En als het apparaat een tijdje heeft kunnen afkoelen dan werkt het wel.

Overigens heb ik het soms wel met een film/serie dat hij steeds op exact hetzelfde punt crashed... Maar de C-300 dan weer niet.

Ik ga eerst eens uitvinden hoe warm de onder- en bovenkant worden als de A-300 een tijd heeft aangestaan.

• hansvk
De A300 gaat deze week retour. Ben toch wat minpuntjes tegengekomen (lipsync, iso die niet wordt afgespeeld, bediening niet altijd logisch). De Jukebox is een mooie optie maar die ga ik toch niet gebruiken. Al met al vind ik hem voor mij voor de prijs te weinig bieden.

• Morfang
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07-12 08:17
Is er een manier om de interne harde schijf van de popcornhour te renamen? Ik kan de share in verkenner op mijn laptop wel gewoon renamen, maar op de popcornhour blijft hij uiteraard gewoon de standaard toegewezen naam (SATA_DISK_A1) heten. Is er een manier om die naam aan te passen?

Tevens de volgende vraag: wat kan de reden zijn dat de A-300 niet wordt herkend door het thuisnetwerk? Ik kan de A-300 via ftp benaderen, en ik kan ook handmatig een verbinding toevoegen dmv het ip-adres van de A-300, maar hij verschijnt niet onder 'Netwerk'. De andere pc in ons netwerk doet dat wel, EN op die pc verschijnt de A-300 wel onder netwerk....

Iemand een idee?

[Voor 40% gewijzigd door Morfang op 24-04-2012 00:49]

• merlin1201
@hansvk tja volgens mij bestaat er geen mediaplayer waar je geen minpuntjes vind.
De meerwaarde is dan wel het kunnen downloaden uit newsgroepen, de Jukebox en de degelijke hardware.

@Morgang bij je instellingen op de a300 kun je de share naam a300 aanpassen.
Welke windows versie heeft de pc waar je de a300 niet op kan vinden?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb de temperaturen opgemeten nadat ik hem 24 uur heb laten afkoelen.

Na 1 uur: Bovenkant 38,0 Onderkant 44,4
Na 2 uur: Bovenkant 40,2 Onderkant 49,8
Na 3 uur: Bovenkant 41,5 Onderkant 52,3
Na 4 uur: Bovenkant 40,8 Onderkant 52,0

Na vier uur blijft de temperatuur stabiel, maar wel ERG heet en dat is dus terwijl de speler aan staat.

Als ik de speler in standby zet, dan blijven de temperaturen rond de 40 graden voor de bovenkant en 51 graden voor de onderkant. Ik heb al een re-flash gedaan van de firmware.

Iemand met andere ideeen? Want anders stuur ik hem terug ter reparatie. Dit lijkt me niet normaal, zeker omdat er niet eens een harddisk in zit.

• Morfang
merlin1201 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 05:40:
@Morgang bij je instellingen op de a300 kun je de share naam a300 aanpassen.
Welke windows versie heeft de pc waar je de a300 niet op kan vinden?
Thanks. En beide pc's draaien op Windows 7 (64bit).

• harryvos
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 18:31
merlin1201 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 05:40:
@hansvk tja volgens mij bestaat er geen mediaplayer waar je geen minpuntjes vind.
Tja maar een heel groot minpunt vind ik toch wel dat tijdens het kijken van films het beeld voor 1 seconden op zwart gaat en dan weer terug normaal wordt.40 keer in 1 films is niks.

Films afspelen is toch nog steeds prioriteit nummer 1 van een mediaspeler.
Dan loopt de speler om de zoveel tijd vast,spontane reboots, enz,enz..

Ik dacht in ieder geval iets goeds te kopen na mijn debacle met de Acryan playon, maar die draaide als een zonnetje vergeleken met de A-300.

Overal zitten wel kinderziektes in alleen verlang je na 3 of 4 firmware updates wel enige verandering..........

• merlin1201
@harryvos ik moet zeggen dat ik geen van deze problemen kan veriefieren want ik heb daar simpel weg geen last van.
Zeker wat je beschrijft dat het beeld voor 1 sec op zwart gaat en dit 40x in een film voorkomt, ik heb dat nog nooit gehad en ik kijk echt heel veel films voornamelijk MKV's.
Heb je al eens op een andere tv gekeken? bedoel misschien is het de TV die even een hick krijg. ( heb ik als ik tussen 720p en 1080p schakelt, maar ook de gebruikte hdmi kabel kan problemen geven.
Ook het vastlopen is hier gewoon zeldzaam en zeker spontane reboots eigelijk nooit.
Ik zou bijna denken dat er wat maandag morgen modellen tussen zitten en daarmee moet je natuurlijk direct terug naar de winkel.

Er zijn natuurlijk een aantal zaken waar je rekening mee moet houden, dingen die je systeem onstabiel maken kunnen b.v de gebruikte HDD zijn hoeveel toeren draait deze en is deze geformateerd door de a300, maar ook je NAS verbinding, hoe stabiel is deze en welk protocol stream je mee, Upnp, Cifs of NFS ? staan de instellingen op de NAS juist kortom legio mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat je a300 vastknalt.

Ik denk dat als je een mediaspeler goed wilt testen dat dit je het beste kan doen door een gecertifieerde HDD in te bouwen, te formatteren door de a300 met de apps op de HDD, dus niet apart op een usb stick.
en om terug te komen op de temperaturen die de a300 haalt ( thanx @rally voor de info )

Na 1 uur: Bovenkant 38,0 Onderkant 44,4
Na 2 uur: Bovenkant 40,2 Onderkant 49,8
Na 3 uur: Bovenkant 41,5 Onderkant 52,3
Na 4 uur: Bovenkant 40,8 Onderkant 52,0

Deze temperaturen zijn volgens mijn heel normaal aangezien de a300 wordt gekoeld door de aluminium behuizing.
Ik heb ooit eens een mediaplayer gehad van Conceptronics ( cfullhdma ) en deze werd ook gekoeld door zijn alu-behuizing en deze was gewoonweg niet vast te houden zo heet +60 graden, vandaar dat ik 50 graden niet zo heel heet vind. update: even een check gedaan en voor de a300 is 60 graden geen probleem.
Een goed check is dat je iets van onder de 60 graden goed kan beethouden, erboven ga je al snel loslaten.

Ben het zeker eens dat er wat sneller nieuwe en stabiele firmware moet verschijnen voor de a300 want ik heb nog steeds het gevoel dat er beta software in zit omdat er te veel omslachtige bewerkingen in zitten die echt veel beter kunnen.

Zo vind ik dat de a300 default de NMJ moet opstarten na een reboot ( optie auto. opstarten staat wel in de settings maar doet niks. )
Maar ook het verwijderen van films ipv alleen de filminfo zou wel prettig zijn.
Volgens mij kan het ook best wat sneller, met name de NMJ vind ik een beetje traag ( niet tov andere media spelers deze zijn vaak nog trager )

oja ik heb geen aandelen in popcornhour maar probeert jullie een objectieve mening te geven, want inmiddels heb al heel wat mediaspelers in huis gehad waarvan gezegd moet worden dat ze vrijwel allemaal behoorlijk wat kinderziektes vertoonden, zeker het eerste jaar en de a300 is daar zeker geen uitzondering in.
En bedenk dat slecht een enkele gebruiker dit forum zal bezoeken, en dat is meestal na wat vastgestelde problemen.
Van diegene die geen problemen ondervinden zul ook niet vinden op een forum als deze waardoor het lijkt alsof er alleen maar problemen met de a300 zijn en wordt het soms uit zijn verband gerukt en je geen objectieve mening kan vormen.
Vandaar dat ik juist de positieve kant van de a300 beschrijft omdat ik dan toevallig een van de gelukkige bent die geen maandag morgen model bezit :-)

[Voor 10% gewijzigd door merlin1201 op 24-04-2012 17:32]

• Dennis
Ik heb mijn Popcorn Hour sinds vorige week en heb gisteren eindelijk tijd gevonden om hem aan te sluiten. Tot nu toe is het voor mij helaas één grote deceptie.

Net als Hans hierboven vind ik de bediening echt verschrikkelijk. Het ene moment moet je terug met de pijl naar links, dan weer met de return knop. Op het scherm staat dat ik op de rode knop moet drukken voor het menu, maar op de afstandsbediening zit een andere knop die menu heet. Dan zit ik in de jukebox (lijkt me toch de core van de functionaliteit), ga ik naar setup en dan kom ik op geen enkele manier meer terug in mijn lijst met cd's. Alleen uitzetten helpt nog. Ook is in dat scherm de beeldverhouding niet goed meer.

Ik zou toch denken dat de jukebox is waarvoor mensen zo'n apparaat kopen. Ik verwacht dus dat als ik hem aan zet, hij daar altijd mee opstart. En dat ik één keer mijn locatie met media definieer en daarna nooit meer door fileshares etc. hoef te browsen. Maar dat is dus niet zo.

Tot slot nog wat kleine puntjes... de muziek wordt automatisch aangepast qua volumeniveau. Heel irritant, ik hoor niets meer. Ik wil dat dat ding gewoon afspeelt hoe de muziek is en niet naar het liedje luistert om een gelijkmatig geluidsniveau te produceren. In de wall met albums zou ik bovendien graag op artiest sorteren, maar dan per letter en niet per aparte artiest. En bij de vertaling is men ook nog één en ander vergeten.

Misschien dat iemand die het apparaat al langer gebruikt mij met bovenstaande nog wat kan nuanceren, want misschien zie ik dingen over het hoofd, maar hoe ik het nu zie gaat dit apparaat eind van de week terug naar Wehkamp.

• merlin1201
Controls, menu's en het opstarten van NMJ is natuurlijk even wennen, dat is in iedere mediaspeler zo.
En als je er aan gewend bent gaat het allemaal prima.
Overigens is het zo dat als je de NMJ opstart dat deze gewoon daarin blijft staan ook al zet je de boel stand-by.
Alleen met het rebooten kom je weer in het gewone menu uit.
Wat betreft je lijst met cd's dat moet gewoon kunnen hoor en hoef je niet voor te re-booten.
Waarom steeds door je files te browsen ? als alle media gevonden is staat deze gewoon in de Wall...

Geluids niveau is volgens mij een setting die je kan aanpassen

Tja mensen ik kan alleen maar zeggen dat de a300 net als alle andere mediaspelers even wennen is..

• harryvos
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 18:31
@merlin1201

Je zou voor de gein eens een dvd moeten afspelen die 29,97 fps is. mkv's geven inderdaad geen problemen.

• Dennis
Omdat ik, net na het bestellen van de Popcorn Hour, ook een en ander over de AppleTV in combinatie met XMBC vond, leek het me goed om ook dat eens te proberen.

Nou is de AppleTV2 nog wel verkrijgbaar, maar voordat ik daar ook weer geld aan spendeer dacht ik: laat ik eens een LiveCD proberen. Vanavond gedaan, en meteen de gratis versie van XBMC commander voor de iPad gedownload.

Meestal ben ik wel wat huiverig voor Open Source projecten, maar je ziet gewoon dat hier veel beter over nagedacht is. Ik voeg één keer mijn share toe aan de library en het werkt gewoon. De navigatie is gewoon veel beter, met altijd weer terug naar home links bovenin. Ik vind bediening via de iPad ook veel prettiger dan via een afstandsbediening. Scheelt ook nog eens dat je geen TV aan hoeft te zetten als je muziek wilt luisteren.

Ik ga me nog eens oriënteren op de eventuele hardware. Waar de Popcorn Hour vast beter in is, is HD content goed afspelen. 1080p zal geen probleem zijn, waar de AppleTV2 dit in principe niet trekt.

Ik voel me er best zuur over... jaren heb ik nagedacht over een Popcorn Hour. Nu had ik eindelijk de knoop doorgehakt maar valt het me zo enorm tegen. Dat had ik totaal niet zien aankomen.

• merlin1201
Ik heb ook lopen stoeien met de apple 2 en was al snel klaar hiermee.
Reden de max van 720p, het moeten jailbreaken voor xmbc of plex.
Mijn grootste probleem was dat het niet lekker streamde niet vanaf mijn freenas, maar ook niet lekker met de imac.
Hoe dit komt heb ik nooit kunnen achterhalen maar was wel de reden om de appletv2 retour te brengen.

@Harryvos ik zal idd eens een 29.97 iso proberen..

• Morfang
Hebben meer mensen er last van dat de PCH niet of slecht herkend wordt door het thuisnetwerk? Gisteren lukte me het opeens om de PCH zichtbaar te krijgen in het netwerk door het ip-adres in verkenner in te voeren. Nu sta ik vanmorgen op, en is ie weer verdwenen. Opnieuw IP-adres invoeren werkt niet, bij 'problemen vaststellen' geeft Windows vervolgens aan dat 'de computer goed geconfigureerd is, maar het apparaat {ip-adres] reageert niet'.

Ik zit hier al een hele tijd mee te kloten, en ik wil gewoon dat mijn PCH A-300 standaard onder Netwerk zichtbaar is. Waarom werkt dit gewoon niet?

Ik draai Windows 7, 64 bit. Alles wat bij de instellingen voor het 'Thuisnetwerk' aangevinkt moet worden, staat ook aangevinkt (netwerkdetectie etc.).

Oh, en de naam (A-300) invoeren in plaats van het IP-adres werkt ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door Morfang op 25-04-2012 10:41]

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 21:57
@Morfang, geef je PCH eens een vast IP-adres en maak via de verkenner verbinding (ik ga er vanuit dat je de samba server al hebt ingeschakeld). Zodra je een verbinding hebt gemaakt klik je met de rechtermuisknop op share en kies je voor netwerkverbinding maken.

• Morfang
WBT schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:21:
@Morfang, geef je PCH eens een vast IP-adres en maak via de verkenner verbinding (ik ga er vanuit dat je de samba server al hebt ingeschakeld). Zodra je een verbinding hebt gemaakt klik je met de rechtermuisknop op share en kies je voor netwerkverbinding maken.
Je bedoelt via verkenner 'met verbinding maken', de knop bovenaan in verkenner bij Deze Computer 'Netwerking verbinden maken'? Dan kun je de share mounten en komt hij vervolgens bij de schijven te staan. Dat werkt namelijk wel, hoewel ik het idee heb dat dit wat slomer werkt. Maar ik wil gewoon dat de PCH automatisch onder Thuisnetwerk wordt ingedeeld en daar ook zichtbaar is. Dat lukt soms, maar vaker niet.

Heeft dit misschien te maken met de PCH die op standbye gaat en vervolgens uit het netwerk 'verdwijnt'? Je zou zeggen dat als hij dan weer 'aan' gaat, dat hij dan weer automatisch zou moeten verschijnen, maar dat gebeurt dus niet.

• merlin1201
Ik heb ook een periode gehad dat de a300 gewoon niet tussen mijn netwerken staan (imac) maar vreemd genoeg heb ik daar ineens geen last meer van en staat hij er steeds bij.
Ik vermoed wel dat de verbinding wat brak is en wordt dit verholpen in een volgende update??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06-12 21:19
Ik wil graag SABNZBD gebruiken voor het downloaden van series. Maar ik heb mijn series op een NAS staan. Omdat mijn NAS niet zo snel is en dus heel langzaam is met downloaden, repareren en uitpakken wil ik de popcorn daarvoor gebruiken.
Het lukt mij maar niet om in SABNZBD in te stellen dat de download folder (uitpakfolder) mijn NAS Share moet zijn.

Ik weet dat er een Networkmounter app was voor de a110 en a200, maar die krijg ik ook niet aan het werk op de A300.
Heeft iemand een idee hoe ik de mijn NAS share als downloadfolder kan instellen in SABNZBD ? Moet ik misschien eerst iets mounten? of is er een netwerkadres voor ? (dingen als \\nas\tv en smb://nas/tv werken helaas niet)

• merlin1201
Ik denk dat dit niet zo makkelijk gaat lukken want dan moet je handmatig shares gaan toevoegen in de a300.

En waarom gebruik je SABnzbd? als je aangeef dat je sneller wilt downl. en uitpakken? want downl. gaat langzaam met SABnznd en crash't behoorlijk als de download te hoog is.
Beter is NZBget beta 8 installeren en daarin de mappen in stellen zoals dit ook moet bij SABnzbd.

Dus moch het je lukken om een netwerkmount te maken dan zou ik wel NZBget overwegen.

• kgb545
merlin1201 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 05:51:
Ik denk dat dit niet zo makkelijk gaat lukken want dan moet je handmatig shares gaan toevoegen in de a300.

En waarom gebruik je SABnzbd? als je aangeef dat je sneller wilt downl. en uitpakken? want downl. gaat langzaam met SABnznd en crash't behoorlijk als de download te hoog is.
Beter is NZBget beta 8 installeren en daarin de mappen in stellen zoals dit ook moet bij SABnzbd.

Dus moch het je lukken om een netwerkmount te maken dan zou ik wel NZBget overwegen.
Ik wil de combinatie Sickbeard en SABnzbd gebruiken, vandaar de keuze voor SABnzbd. Op zich maakt het het usenetprogramma niet zoveel uit, als ie het maar doet. In NZBget kan ik ook wel de downloaddir instellen.
Probleem blijft wel hetzelfde, als ik niet kan "mounten", hoe kan ik in 1 van de programma's aangeven dat het een netwerkschijf is? Ik weet dat je in windows bijvoorbeeld \\192.168.0.1\netwerkshare kan opgeven, wordt overal gepakt. Is er ook zo'n soort notatie voor de popcorn ? (of waarschijnlijk in Unix standaard ?)

• snake06
Ik heb ook een A300 echter hetvolgende probleem:
ik heb de eerste keer een WD green 1TB hdd ingebouwd maar kreeg die met geen mogelijkheid aan de praat.
werd gewoon niet gedetecteerd.
Ik heb ook een A210 en daar werkte die meteen....
nu heb ik er een seagate 1TB hdd in zitten.
deze geformatteerd in windows (full format ntfs) en daarna in de A300. deze werkt.
geconfigureerd in de A300 en alles lijkt te werken.
nu is het probleem echter dat na ongeveer 1 minuut na inschakelen van het apparaat alles supertraag wordt...
hebben meer mensen dit probleem?

• kgb545
snake06 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:53:
Ik heb ook een A300 echter hetvolgende probleem:
ik heb de eerste keer een WD green 1TB hdd ingebouwd maar kreeg die met geen mogelijkheid aan de praat.
werd gewoon niet gedetecteerd.
Ik heb ook een A210 en daar werkte die meteen....
nu heb ik er een seagate 1TB hdd in zitten.
deze geformatteerd in windows (full format ntfs) en daarna in de A300. deze werkt.
geconfigureerd in de A300 en alles lijkt te werken.
nu is het probleem echter dat na ongeveer 1 minuut na inschakelen van het apparaat alles supertraag wordt...
hebben meer mensen dit probleem?
De harde schijf in de Popcorn hoort niet NTFS geformatteerd te zijn. De popcorn hanteert de Linux format EXT3. Wellicht even proberen om je harde schijf via het popcorn menu opnieuw te formatteren ?

• snake06
kgb545 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:59:
[...]

De harde schijf in de Popcorn hoort niet NTFS geformatteerd te zijn. De popcorn hanteert de Linux format EXT3. Wellicht even proberen om je harde schijf via het popcorn menu opnieuw te formatteren ?
Ik heb deze geformatteerd in het popcorn hour menu.
maar had deze eerst ntfs geformatteerd omdat deze anders niet herkend werd in de a300

• merlin1201
@KGB545 Je kunt niet zomaar mount toevoegen omdat je niet kan schrijven naar het flash geheugen en dit gaat dan heel anders.

En sickbeard werkt ook met NZBget en geloof me deze usenet downloader is de beste keus voor de a300 omdat SABnzbd simpelweg veel te zwaar is voor je a300.
Je haalt dan ook de volle snelheid niet en ook het unrarren duurt veel te lang.

• kgb545
merlin1201 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:09:
@KGB545 Je kunt niet zomaar mount toevoegen omdat je niet kan schrijven naar het flash geheugen en dit gaat dan heel anders.
Het is uiteindelijk wel gelukt. Via telnet een mount gemaakt:

mount -t cifs //<ip-adres van m'n nas>/downloads -o username=naam,pasword=wachtwoord /share/downloads

Daarvoor had ik al een map "downloads" gemaakt in de root van de harde schijf van m'n popcorn.

Om ook ervoor te zorgen dat deze mount automatisch weer wordt gemaakt na een herstart van de popcorn heb ik deze opdracht ook in de start_app.sh toegevoegd (staat in de root van je popcorn).

Werkt nu perfect. Heb sickbeard en sabnzb nu draaien op de popcorn, terwijl uiteindelijk de series op m'n NAS terecht komen. Ik gebruik de hdd van de popcorn nl al als opslag voor films (en die staat bijna vol haha).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Ok.. nou netjes de laatste x dat ik daarmee bezig was ging dit erg omslachtig omdat bij een reboot alles opnieuw moest.

Laat maar eens weten wat je van SABnzbd vind, welke downloadsnelheid je haalt zonder dat de boel crash't

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kgb545
merlin1201 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:29:
Ok.. nou netjes de laatste x dat ik daarmee bezig was ging dit erg omslachtig omdat bij een reboot alles opnieuw moest.
Ja klopt, maar dat is dus te ondervangen door dit in de start_app.sh toe te voegen.
Laat maar eens weten wat je van SABnzbd vind, welke downloadsnelheid je haalt zonder dat de boel crash't
Vooralsnog werkt SABnzbd als een zonnetje. Heb getest met NZBget, daar kreeg ik een download van max 2,5 MB/sec, en bij SABNZB gaat het met 3,0 - 3,5 MB/sec. Ook het uitpakken gaat sneller met SABNZBD dan met nzbget. Ik hou het dus voorlopig bij SABNZBD. Helemaal omdat ie goed kan samenwerken met Sickbeard. Dubbel voordeel voor mij dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-11 09:09

mickjuh

Wubalubadubdub!

Ik heb gisteren de Popcorn Hour A-300 mogen ontvangen icm Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB

Ik heb eigenlijk de HD direct ingebouwd en de standaard Setup uitgevoerd. Bij de harde schijf geeft hij een rood kruis. De NMT apps / NMT setup wizard heb ik ook niet in de lijst staan. Ik heb de HDD verwijderd van PH A-300 en via een setje USB kabels aan mijn computer aangesloten. Ik heb de schijf geformateerd naar NTFS (snelle format). De schijf opnieuw ingebouwd maar hij werd nog niet herkend.

Nu ben ik wat verder gaan zoeken en kwam ik op deze wiki. Daar staat als eerste punt:
If you have problems with your HDD in your NMT always ensure that you try the HDD after formatting it to NTFS in a PC. Do NOT choose the Quick Format option as this may mean that the HDD is not recognized and the NMT Setup option is not available to install the NMT Apps, always use the Full Format option or alternatively use Roadkil's Diskwipe to format a HDD for use in your NMT.

Gisteren heb ik de schijf opnieuw via USB aan mijn computer gekoppeld en nu als full format laten formateren naar NTFS. Echter gaat dit via USB toch allemaal wat trager dan normaal dus als ik vandaag terug kom van het werk zou die wel klaar zijn. Mijn vermoeden is toch dat hij waarschijnlijk niet herkend gaat worden.

Stel dat hij wel wordt herkend: dan kan ik de NMT Apps wizard uitvoeren en wordt de schijf weer in zijn geheel geformateerd naar ext2/ext3 waarna ik hem kan gebruiken?

Stel dat hij niet wordt herekend: wat kan ik nog proberen? zelf via ubuntu formateren?
Volledig (2 TB) of niet volledig formateren?
ext2 of ext3?
Snel of volledig?

Alvast bedankt :-)

127.0.0.1 sweet 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Ik kan ze wel vertellen dat een HDD in principe direct herkend moet worden ongeacht in welke filesystem deze geformatteerd is, maar goed wonderen zijn de wereld niet uit.

Maar ik zie dat je een 7200 toeren HDD hebt ingebouwd en dat kan je wel eens gaan opbreken, want de warmte die een dergelijke HDD produceert is vrij hoog, en aangezien de a300 wordt gekoeld door de behuizing en als daar ook nog eens een warme HDD bij komt dan wordt de totale temperatuur al snel te hoog.
Overigens word nagenoeg altijd 5400 toeren HDD's geadviseerd voor nagenoeg alle mediaspelers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
@Kgb545 Ik vind het toch wel vreemd dat SABnzbd bij jou een hogere doorvoer geeft dan NZBget want dat zou minimaal hetzelfde moeten zijn.
Punt is dat SABnzbd is gebruik maakt van Python en daardoor behoorlijk aan de resources vreet van je A300, en dat SAB veelal crash't als het aantal lijntje en de downloadsnelheid te hoog is.
Die 3.5 mb/s is wel ongeveer het maximale wat ik ook uit SAB hebt kunnen persen maar ook daarmee was de boel niet stabiel.
Vul je que maar eens met enkele nzb's dan zul je merken dat de a300 flink heet gaat worden en onderuit gaat.

NZBget is daartegen geschreven in C+ en gebruikt behoorlijk minder geheugen en CPU tijd en haalt dan ook wel het maximale uit je verbinding.
Ik haal met SAB idd maximaal 3.5 mb/s terwijl NZBget op 5.8 mb/s zit wat dan ook het maximale is met mijn UPC verbinding 50 mbit.

Ik zou zeggen gaat gerust eens testen maar je zult er zeker achter komen, ook kun je eens kijken wat het geheugen/cpu verbruik is van je A300 met het commando TOP (telnet) daar zul je de verschillen al snel genoeg zien.
Overigens werkt Sickbeard als een zonnetje met NZBget, kwestie van instellen. ( sickbeard installeren op de a300 )

Maar goed laat maar eens weten of de boel bij jou stabiel blijft draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

merlin1201 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:47:
Ik kan ze wel vertellen dat een HDD in principe direct herkend moet worden ongeacht in welke filesystem deze geformatteerd is, maar goed wonderen zijn de wereld niet uit.

Maar ik zie dat je een 7200 toeren HDD hebt ingebouwd en dat kan je wel eens gaan opbreken, want de warmte die een dergelijke HDD produceert is vrij hoog, en aangezien de a300 wordt gekoeld door de behuizing en als daar ook nog eens een warme HDD bij komt dan wordt de totale temperatuur al snel te hoog.
Overigens word nagenoeg altijd 5400 toeren HDD's geadviseerd voor nagenoeg alle mediaspelers.
Klopt, dat las ik ook. Maar je zult zien dat ik dit pas gelezen had nadat ik het al had aangeschaft. Mocht de full-format NTFS niet hebben gewerkt dan zal ik de schijf via Ubuntu formateren naar ext3.

Zal de schijf ook te warm worden bij kijken van series/films? NZB e.d. zal ik er niet op gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

Full format NTFS heeft niet geholpen. De schijf formatteren in Ubuntu naar ext3 heeft wel geholpen.

Ik zit alleen nog met het volgende.
Series heb ik qua mappenstructuur goed geplaatst
Voorbeeld: Series\The Big Bang Theory\Seizoen 5\
In die map zitten diverse afleveringen waar ook duidelijk de naam The Big Bang Theory en aflevering wordt aangegeven (bijv. S05E20).

Nu de volledige scan zet hij alleen niet al die afleveringen onder seizoen 5 maar sommige gewoon los en sommige ziet die als film. Kun je dit nog handmatig aanpassen of heeft iemand andere tips? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hdtracer
mickjuh schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:33:
Full format NTFS heeft niet geholpen. De schijf formatteren in Ubuntu naar ext3 heeft wel geholpen.

Ik zit alleen nog met het volgende.
Series heb ik qua mappenstructuur goed geplaatst
Voorbeeld: Series\The Big Bang Theory\Seizoen 5\
In die map zitten diverse afleveringen waar ook duidelijk de naam The Big Bang Theory en aflevering wordt aangegeven (bijv. S05E20).

Nu de volledige scan zet hij alleen niet al die afleveringen onder seizoen 5 maar sommige gewoon los en sommige ziet die als film. Kun je dit nog handmatig aanpassen of heeft iemand andere tips? :)
Dit kan je allemaal aanpassen met deze tool:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=56594

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

Bedankt! Het heb e.e.a. kunnen verplaatsen en organiseren. Zit nu nog met het volgende waar ik niet uit kom;
Onder tv-series heb ik het volgende.

Hawaii Five-O
> Hawaii Five-O Season 2
>> Episode 1 (etc).

De hoofdmap is gelinked naar de juiste tt-imdb. Daardoor kan ik daar ook de juiste covers vinden. De Season 2 map is gelinked naar de 1968 versie. Als ik daar de tt-imdb aanpas en klik op Opslaan dan lijkt het opgeslagen. Als ik iets anders aanklik dan zegt hij dat het nog niet is opgeslagen en of ik dat alsnog wil doen. Ik kies voor opslaan. Als ik weer kijk bij Season 2 dan zie ik weer de oude tt-imdb staan :?

*edit*
Gemeld of het officiële forum. Is inmiddels gefixed met aankomende update :)

[Voor 9% gewijzigd door mickjuh op 09-05-2012 11:12. Reden: Bug is gefixed]

• breins
  • Laatst online: 23-06-2012
SABnzbd gebruik ik ook sneller het is stabieler dan nzbget vraag mijn niet waarom Maar NZBget loop gewoon vast
meer dan sabnzbd

ik gebruik wel een nieuwe verzie http://sourceforge.net/pr...bdplus/files/sabnzbdplus/

overschrijf gewoon je mapen met de update 6.15

[Voor 36% gewijzigd door breins op 12-05-2012 11:45]

• kgb545
breins schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:40:
SABnzbd gebruik ik ook sneller het is stabieler dan nzbget vraag mijn niet waarom Maar NZBget loop gewoon vast
meer dan sabnzbd

ik gebruik wel een nieuwe verzie http://sourceforge.net/pr...bdplus/files/sabnzbdplus/

overschrijf gewoon je mapen met de update 6.15
Ik kan in SabNZBD geen versienummer vinden, er staat 0.6.x , maar geen idee of dit dus 6.15 is. Wat heb jij er staan? En ben je al je instellingen kwijt als je dus overschrijft ?

• breins
kgb545 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:54:
[...]

Ik kan in SabNZBD geen versienummer vinden, er staat 0.6.x , maar geen idee of dit dus 6.15 is. Wat heb jij er staan? En ben je al je instellingen kwijt als je dus overschrijft ?
0615 is de laste nieuwe dus ook meteen nl bestand ( de eerste die je ziet top boven aan de rij )

Maar ik draai zelf nu de nieuwe beta 0.7.0Beta5

je hoef hooguit weer server in te voegen dat is alles :)

[Voor 4% gewijzigd door breins op 12-05-2012 13:52]

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-12 12:35
Omdat het renamen van series en films bij mij niet 100% gaat, dacht ik dat het misschien gemakkelijk zou zijn om bv torrentexpander( http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=567770) te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet dit op de A300 geinstalleerd worden?
Of zijn er betere "rename" alternatieven?

• breins
doggy1 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:36:
Omdat het renamen van series en films bij mij niet 100% gaat, dacht ik dat het misschien gemakkelijk zou zijn om bv torrentexpander( http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=567770) te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet dit op de A300 geinstalleerd worden?
Of zijn er betere "rename" alternatieven?
je link werkt niet dus ik kan je niet helpen hiermee

• doggy1
Ik denk dat je dan aangemeld moet zijn.
Ik bedoel dus, is het mogelijk met ember media manager of torrentexpander een movie en seriebestand te maken en gebruiken in mijn popcorn A300?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Het komt niet zo heel vaak voor maar ik heb inmiddels wel een 2tal film's die niet lekker afspelen op de A300.
Het gaat om de MKV: Britney Spears gepost door Kaj7 op usenet op 16-11-11
en de AVCHD: Amy Winehouse gepost door hotcrewteam op 9-8-11

Beide vertonen hetzelfde happende beeld en ik vraag me dus af of er een verband is.
Dus voor diegene die dit wil testen, downl. die van britney eens en kijk eens goed hoe hij afspeelt.
Je moet wel goed opletten wil je het zien en ter controle kun je ook de Blue-ray downloaden waar je dan gelijk kunt zien wat een enorm verschil het is tussen MKV en BD.
Tja het is dan ook wel een verschil van ruim 20 GB :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-12 23:55
Hoi, ik had even een vraagje, denk dat deze topic niet daarvoor is maar kon geen topic erover vinden. Ik heb een popcornhour a-110 en wou weten of je deze aan de pc kan verbinden voor nog sneller dataoverdracht.

Momenteel gaat het zo: pc>router>popcorn, gemiddelde snelheid is dan bij mij 6 mb/s, met grote bestanden duurt het dan best lang.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

mhpwolf schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:19:
Hoi, ik had even een vraagje, denk dat deze topic niet daarvoor is maar kon geen topic erover vinden. Ik heb een popcornhour a-110 en wou weten of je deze aan de pc kan verbinden voor nog sneller dataoverdracht.

Momenteel gaat het zo: pc>router>popcorn, gemiddelde snelheid is dan bij mij 6 mb/s, met grote bestanden duurt het dan best lang.

Alvast bedankt.
Weet niet hoe het bij de a-110 zit. Bij de A-300 kan dat met meegeleverde kabel. Echter zal je linux (of een tooltje voor windows) om de ext3 partitie uit te lezen. Heb je bij de netwerkinstellingen de snelheid van 10Mbps aangepast naar Automatic?

• merlin1201
Iemand enig idee hoe foute info te verwijderen? want als ik op een cover klikt om te verwijderen krijg ik een foutmelding.
Met nmj toolbox zie ik de info namelijk niet staan.

• doggy1
Het scannen met NMJ gaat niet optimaal. Hij vindt soms de verkeerde info/posters etc. Als ik handmatig nieuwe info vergaar dmv IMDB nrs dan klopt het weer. Nu is het probleem dat als ik nieuwe films in mijn NAS zet en ik laat NMJ weer scannen, dat hij mijn handmatige ingevoerde aanpassingen weer kwijt is. Kan ik de info misschien opslaan, zodat ik niet telkens handmatig opnieuw moet aanpassen?

• Santo
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-11 11:18
Gistermiddag de A-300 gekocht en mijn eerste gevoel bij deze media speler is niet echt best.
Dit is mijn eerste media speler dus ik weet niet wat ik kan verwachten :)

Het eerste wat ik deed (na het updaten) was een youtube app downloaden, gelijk een filmpje aangezet maar bij elke scene verandering was het beeld een grote artifact.
Toen heb ik maar snel mijn externe hdd eraan gehangen en gekeken hoe de normale films afgespeeld werden.
Bij 3 van de 4 HD films was het geluid niet in sync met het beeld. Is het wat aan te doen?

Ook was ik wel enthousiast over de torrent/usenet feature, maar nu blijkt dat er alleen services zijn en geen native app waarin je content kan zoeken. Is dit in de maak of is er een 3th party app die dit kan leveren?

Voor die 230 euro die ik ervoor betaald heb ben ik nog niet echt tevreden. Vanavond even een externe hdd inbouwen en kijken of ik ook last heb van de oververhitting, zoja ga ik toch nog even nadenken of ik geen andere mediaplayer wil. :X

• hdtracer
Youtube/torrent etc is niet echt een hoofdfunctionaliteit van een mediaspeler. Ik raad je aan dit gewoon via de pc te downloaden al zijn er hier ook mensen die hun PCH daarvoor gebruiken.

Wat voor bestanden probeerde je via je externe hd af te spelen?

De nieuwe firmware is nog z'n 2 weken weg vanaf nu vertelde Werner net.

• Santo
Ik hoopte eigenlijk wel dat deze mediaspeler die functionaliteit van mn pc kon overnemen. Ik ga het gewoon proberen en er zelf achter komen wat het fijnste werkt.

Het waren vooral HD matroska video bestanden, die zouden toch gewoon in sync moeten zijn?

En wat gaat de nieuwe firmware ons bieden?

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

doggy1 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:19:
Het scannen met NMJ gaat niet optimaal. Hij vindt soms de verkeerde info/posters etc. Als ik handmatig nieuwe info vergaar dmv IMDB nrs dan klopt het weer. Nu is het probleem dat als ik nieuwe films in mijn NAS zet en ik laat NMJ weer scannen, dat hij mijn handmatige ingevoerde aanpassingen weer kwijt is. Kan ik de info misschien opslaan, zodat ik niet telkens handmatig opnieuw moet aanpassen?
Dat is raar. Bij mij gaat dat wel goed. Een tip die ik ergens had gelezen is om bijvoorbeeld je mkv's te hernoemen naar "filmnaam jaartal.mkv". Waarbij het jaartal gelijk is aan die van IMDB.

Gebruik je NMJToolbox2 voor het handmatig aanpassen? Ik gebruik deze tool wel voor aanpassingen.
Zo ja; Heb je een drive-letter aangemaakt? Ik heb bijvoorbeeld een P-schijf aangemaakt die verwijst naar bijvoorbeeld de sambashare \\popcornhour\media
In NMJToolbox2 open ik media.db die je dan terugvind op de P:\ schijf. Na de aanpassingen in deze tool ga ik op de PopcornHour zelf na de schijf toe en kies ik voor "bijwerken" in plaats van "alles bijwerken" en al mijn wijzigingen worden dan netjes bijgewerkt.

• merlin1201
@santo Het is idd zo dat je voor datgene wat je hebt betaald een behoorlijke mediaspeler mag verwachten.
Ik heb ondertussen al wel een aantal spelers in handen gehad en ik moet zeggen dat ik de a300 wel van een behoorlijke kwaliteit vind, ( de hardware en de behuizing ).
Software matig mag er hier en daar best wel wat aangepast worden om de functionaliteit en stabiliteit te verbeteren maar o.a functioneert de a300 zeker net zo goed als de meeste andere spelers.
Het is idd zo dat ik de updates wel wat sneller had verwacht, zeker gezien de enorme community die popcornhour heeft e, met name de grote van die community was voor mij bepalend, want geloof me zonder deze is een mediaspeler ten dode opgeschreven.

• zTz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-12 01:48
Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld subliminal of autosub kan installeren op mijn a-300? Ik heb bijv couchpotato en sickbeard wel op mn a-300 via de community installer maar weet niet hoe ik subliminal erop krijg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:57

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Om 1 of andere reden geeft mijn router aan dat hij maar op 100mbit zit (Netgear WNDR3700). Mijn pc zit wel gewoon op de 1gbit.

Is er iets in te stellen of zie ik nou iets ontzettend simpels over het hoofd?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• doggy1
mickjuh schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Dat is raar. Bij mij gaat dat wel goed. Een tip die ik ergens had gelezen is om bijvoorbeeld je mkv's te hernoemen naar "filmnaam jaartal.mkv". Waarbij het jaartal gelijk is aan die van IMDB.

Gebruik je NMJToolbox2 voor het handmatig aanpassen? Ik gebruik deze tool wel voor aanpassingen.
Zo ja; Heb je een drive-letter aangemaakt? Ik heb bijvoorbeeld een P-schijf aangemaakt die verwijst naar bijvoorbeeld de sambashare \\popcornhour\media
In NMJToolbox2 open ik media.db die je dan terugvind op de P:\ schijf. Na de aanpassingen in deze tool ga ik op de PopcornHour zelf na de schijf toe en kies ik voor "bijwerken" in plaats van "alles bijwerken" en al mijn wijzigingen worden dan netjes bijgewerkt.
Ik heb een NAS(Etrayz) en deze zie ik op mijn pc als Public Disk(Y:), deze is weer onderverdeeld in aantal mappen, bv Movies, series etc
Als ik in " open database" naar Public(Y:) naar map movies ga, dan krijg ik melding

media.db
kan het bestand niet vinden

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnapCase
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-10 16:23
Als ik dit topic zo lees begrijp ik dat er vanaf de release tot nu geen nieuwe firmware uitgebracht is? Dat gaat niet erg snel inderdaad. Wat is jouw bron hdtracer over de aankomende update over een week?

Krijg hem trouwens vanmiddag binnen. Dit topic stemt me niet echt tot tevredenheid, maar vrienden en kennissen zijn er erg tevreden over dus ik blijf optimistisch ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 20:46

mvds

Totally awesome!

Tusk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:45:
Om 1 of andere reden geeft mijn router aan dat hij maar op 100mbit zit (Netgear WNDR3700). Mijn pc zit wel gewoon op de 1gbit.

Is er iets in te stellen of zie ik nou iets ontzettend simpels over het hoofd?
Ik heb hetzelfde met mijn WNDR3700, dus ik denk dat het iets met handshaking te maken heeft of zoiets

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnapCase
http://www.networkedmedia...9741&pid=559841#pid559841

Werner noemt helaas niet echt een datum :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santo
Waar ik me aan stoor is als ik ondertiteling wil downloaden voor een film/serie moet je dit doen via de file browser. Dit kan niet via de jukebox... (Of zit het wel, maar verstopt?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doggy1
Hoe weet je welke NMJ versie in de Popcorn zit?
Ik heb begrepen dat je de NMJ 2 nodig hebt, maar ik weet niet of deze in mijn geval er in zit. Heb wel de laatste firmware.
Kun je NMJ ook gewoon opnieuw installeren? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Als je een a300 hebt dan zit daar standaard NMJ2 in, hoef je niets voor te doen of te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Wubalubadubdub!

Ik heb overigens de laatste tijd met de A-300 heel veel last van opstartproblemen. Als ik de PCH wil starten via de afstandsbediening dan blijft hij gewoon uit staan / hangen. Er gebeurd niets. Ik moet dan echt het stroom van de PCH afhalen en opnieuw aansluiten wil hij het weer gaan doen.

Meer mensen hier last van? Ik had het in het begin wel eens maar gebeurd nu steeds vaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnapCase
Afgelopen zaterdagochtend m'n A-300 binnen gekregen. Installatie van de hardware ging goed. Geen last van vervormd beeld of audio kanalen die het systeem niet vanaf startup oppakt. En ook geen netwerkproblemen.

Vervolgens ben ik wel een hele tijd bezig geweest met configureren van met name SabNZBd, Sick Beard en CouchPotato, terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen tijd voor had dit weekend :). Natuurlijk was ik ook veel tijd kwijt met het formatteren van de hdd en CSI werkend krijgen.
Al met al niet echt iets wat voor de complete noob een leuke uitdaging is, zeker niet als je van plug-and-play houdt.

Ondertussen lijkt het allemaal redelijk te werken... tot vanochtend. Via CouchPotato en Sick Beard kreeg ik keurig NZB's ingeschoten in SabNZBd. Sab wachtte keurig tot mijn schedule van de nachtelijke download en post-processing in ging, dus toen ik vanochtend om 0:30u even controleerde of er gedownload werd was dat wel het geval. Ik had nog zo'n 20 andere downloads in de queue en download met 3 threads.
Echter vanochtend kon ik geen van de applicaties meer bereiken via web. Toen ik keek op de A-300 zag ik dat er in apps/sabnzbd/downloads/complete/tv en /movies al (unrarred) series en films stonden. Deze zijn echter niet verplaatst naar de uiteindelijke directory op m'n externe hdd (via USB).
Omdat ik SabNZBd niet meer kon bereiken heb ik de PCH opnieuw op laten starten en nadat het menu te voorschijn komt reageert ie eigenlijk nauwelijks of nergens meer op via de afstandsbediening, totdat hij zichzelf toe laat opnieuw op te starten om bovenstaande weer te herhalen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen aan de opstartproblemen en/of aan het feit dat de films en series niet verplaatst lijken te worden?

@mickjuh, dat heb ik niet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 20:46

mvds

Totally awesome!

Hmm als ik dat zo lees denk ik bij mezef... ik kan me niet voorstellen dat de cpu van dat ding daarvoor geschikt is :)

Ik vond hem al traag met alleen een flash jukebox, laat staan al die apps ook nog eens erbij op de achtergrond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnapCase
Haha, dat is toch de essentie van dat ding. Althans voor mij. Op de PCH A-200 werkt het perfect en als de applicaties idle draaien vreten ze haast geen resources. Het enige wat knalt 's nachts is SabNZBd.

Iemand feedback waar ik iets mee kan? n/o

Trouwens, ik lees elke keer over het Post Processing script van Sick Beard, moet ik dat nu wel of niet gebruiken? Als ik kijk naar handleidingen dan wordt daar niets over genoemd namelijk, maar het klinkt als een mogelijke oplossing voor mijn 'move' probleem.

[Voor 45% gewijzigd door SnapCase op 04-06-2012 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Zoals al eerder aangegeven, SABnzbd werkt niet zo lekker met de a300 omdat deze met python draait en deze vreet resources.
Zodra de download snelheid te hoog is knalt de a300 eruit met alle gevolgen van dien, je moet maar eens kijken hoe warm de a300 word als SABnzbd draait.
De a300 is zeker plug en play, maar als je 3th party software gaat installeren zoals sickbeard e.d tja daar moet je wel een beetje in thuis zijn.

Zoals ik al eerder hebt vermeld, gebruik gewoon NZBget, deze werkt perfect met de a300 en zit er bij default gewoon in, bedoel meer plug and play kan je niet wensen.
Ikzelf hebt de voorkeur aan de nieuwere NZBget versie die je kan installeren met NMT en deze werkt ook perfect samen met sickbeard en couchpatato.

seya

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnapCase
Heb je ook wel gelijk in, merlin1201. Maar gezien het feit dat Sick Beard zo goed schijnt te werken met SAB en ik SAB erg fijn vind wil ik uiteindelijk liever met SAB werken. Ik download ook maar met 2,5mb/s, dat moet toch niet al te moeilijk zijn ondanks dat het op python draait...?

Weet je wellicht een handleiding over hoe Sick Beard, CouchPotato en NZBGet (incl. categories) te configureren in eenzelfde soort setup? Ik wil het wel graag eens proberen.

Daarnaast, mocht ik toch SAB willen behouden, heb ik dan dat post processing script van Sick Beard nodig? :)

EDIT: na weer een nacht wachten lijkt het er toch op dat SabNZBd de boosdoener is en continu blijft hangen. Vannacht waren CouchPotato en Sick Beard perfect bereiknaar, maar Sab niet... Ga maar eens even kijken naar een config voor NZBGet dan...

[Voor 21% gewijzigd door SnapCase op 05-06-2012 09:28]

• hdtracer
SnapCase schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:36:
Wat is jouw bron hdtracer over de aankomende update over een week?
Rechtstreeks van Werner zelf:
http://www.networkedmedia...php?action=profile&uid=11

Hij heeft niet gezegd dat hij dan uitkomt maar dat het rond die tijd zal zijn...
Dus fingers crossed en hopen dat de volgende firmware wel fatsoenlijk is.

• merlin1201
Ikzelf gebruik geen sickbeard dus het instellen hiervan zul je zelf even moeten uitvogelen.
Overigens kun je wel makkelijk categorieen aanmaken in NZBget.
Bij display kun je het volgende invullen: hier mijn voorbeeld.

Categories , Films, Music, Kids, Serie\Greys, Serie\Walking, Serie\Vampire, Serie\Killing, Serie\Thrones

• SnapCase

Ondertussen is het sinds gisterenavond gelukt om alles stabiel te laten draaien. Toch weer wat settings getweaked en nu draait SabNZBd met een system load van zo'n 9 a 10 onder het downloaden op maximale snelheid (zie rechtsboven in Sab).
Alles wordt goed gerenamed, gemoved en autosubbed (door autosub applicatie) en overal wordt de meta data goed gedownload :).

Ben er erg blij mee, kost wat moeite, maar dan heb je ook wel wat ;).

Is al bekend hier dat je met:
http://A300-IP:8008/metadata_database?arg0=scanner_start&arg1=/opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_1/nmj_database/media.db&arg2=background&arg3=

Van afstand je NMJ kan laten bijwerken, aangezien dat niet automatisch gebeurd als je 'automatisch' download.

• zTz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-12 01:48
SnapCase schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:11:
Alles wordt goed gerenamed, gemoved en autosubbed (door autosub applicatie) en overal wordt de meta data goed gedownload :).
Hoe heb je dat autosubben voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

• SnapCase

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hreuvekamp
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08-10 15:15
Hallo,

Sinds een half jaar gebruik ik NZBget op mijn A300 zonder problemen ; had altijd de maximale downloadsnelheid volgens mijn i-net abonement.Nu ben ik sinds kort ovegestapt naar Ziggo met een 50 Mbit abonnement.

Als ik nu een NZB file laad in NZBget dan begint het downloaden meteen met een snelheid van 5,8 Mb/sec - mijn maximale download snelheid (die ik ook haal mbv spotnet op mijn PC). Na een minuut of 10 zakt de downloadsnelheid naar de 0, gaat vervolgens weer wat omhoog, zakt weer, etc. Volgens mijn usenet provider komt dit omdat de processor in de Popcorn A300 te zwak is om op dit soort snelheden te downloaden. Op dit forum lees ik echter andere verhalen ....

Mijn A300 is bekabeld met een Gb switch en deze zit weer aan de router. Ik download zonder SSL, met 20 connecties en zonder maximale bandbreedte. Ik heb geprobeerd te varieren met het aantal connecties en met een maximum snelheid, maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand tips ? Wat zou ik nog kunnen proberen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Wat betreft die 5.8 Mb/Sec zit je wel goed, en de A300 is krachtig genoeg om met NZBget te downloaden.
Dat jou download snelheid zo inzakt dat is wel vreemd, heb je wel de maximale snelheid met je pc? of zakt deze ook in.

Overigens heb ik ook eens zoiets gehad, maar toen stond er iets verkeerd in het script, wat precies weet ik niet meer.
Je zou kunnen overwegen om NZBget even opnieuw te installeren, beste is met NMT en dan de laatste versie want die heeft een goed script.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hreuvekamp
Ja, op mijn PC haal ik precies de 5,8 Mb/sec. De laatste versie van NZB opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, ... ook eerst netjes verwijderen, rebooten en weer installeren.

Zou het probleem hem in de kabellengte kunnen zitten ? Deze is ongeveer 10 a 11 meter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Kabellengte is absoluut niet het probleem. Die mag maximaal 90 meter zijn (+ 2x5 meter patch kabel).
Mits het wel Cat5e is natuurlijk.

Ik heb ook een vraag. De firmware voor zowel de A-300 als de C-300 is "behoorlijk" oud en ik kan op het NMT forum niets vinden dat wijst dat er binnenkort een update uit gaat komen.
Mijn A-300 is behoorlijk instabiel (zo erg dat ik mijn A-200 weer terug gezet heb) en ik hoopte eigenlijk dat PCH daar aan zou werken. Maar niets lijkt daar op te duiden.

Heb ik ergens overheen gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• merlin1201
Ik vind ook dat het behoorlijk lang duurt, ik meende te lezen dat dit heeft te maken met een nieuwe sdk update van sigma de chipmaker, en dat hierna pas een nieuwe update uitkomt.

@Hreuvekamp ik vind het wel vreemd dat de downloadsnelheid zo terug valt. probeer eens SABnzbd te installeren en kijk hoe deze gaat.. let wel op je draadjes en de snelheid want SABnzbd kan niet zo snel downloaden als NZBget.. houd hem onder de 3 mb/sec maximaal 8 draadjes om te testen en kijk of de downloadsnelheid wegvalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hreuvekamp
Heb sabnzbd geprobeerd en daar ook precies hetzelfde probleem. Ik zoek nog even verder ;-(
Inderdaad: laten we hopen op een snelle update ....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kgb545
hreuvekamp schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:52:
Heb sabnzbd geprobeerd en daar ook precies hetzelfde probleem. Ik zoek nog even verder ;-(
Inderdaad: laten we hopen op een snelle update ....
Wat download je zoal ? Ik vooral tv series. Had dat eerst ook, maar nadat ik de optie had aangezet dat sabnzbd moest stoppen met downloaden als ie ging repairen en uitpakken, ging het een stuk beter.
Blijkbaar trekt de popcorn het gewoon niet om EN te downloaden EN ook nog eens uit te pakken (unrarren)/repareren.

• hreuvekamp
Ik download meestal films, soms series. Het probleem bestaat ook bij NZBget. Downloaden gaat keurig in pause mode bij verifieren, unrarren. Ik neem dan aan het het probleem dat ik ervaar met NZBget, dezelfde oorzaak heeft als bij Sabnzbd.
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee