Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Kun je de download-snelheid en stabiliteit van je verbinding nog op een andere manier testen, bijvoorbeeld door een groot bestand te verplaatsen naar een andere share op het netwerk?
Heb namelijk soortgelijke problemen gehad, en dat bleek uiteindelijk in het netwerk te zitten. Switch en NIC konden geen goede handshake maken met elkaar, waardoor speed/duplex-settings continue werden aangepast met als gevolg dat bij grote bestanden over het netwerk halen er problemen optreden.
Oplossing was toen om op de pc en op de switch speed en duplex hard in te stellen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
SnapCase schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:11:

Ondertussen is het sinds gisterenavond gelukt om alles stabiel te laten draaien. Toch weer wat settings getweaked en nu draait SabNZBd met een system load van zo'n 9 a 10 onder het downloaden op maximale snelheid (zie rechtsboven in Sab).
Alles wordt goed gerenamed, gemoved en autosubbed (door autosub applicatie) en overal wordt de meta data goed gedownload :).

Ben er erg blij mee, kost wat moeite, maar dan heb je ook wel wat ;).

Is al bekend hier dat je met:
http://A300-IP:8008/metadata_database?arg0=scanner_start&arg1=/opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_1/nmj_database/media.db&arg2=background&arg3=

Van afstand je NMJ kan laten bijwerken, aangezien dat niet automatisch gebeurd als je 'automatisch' download.
ter info: In Sickbeard en couchpotato zit een "send update command to NMJ"

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hreuvekamp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10-2021
kroegtijger schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:31:
Kun je de download-snelheid en stabiliteit van je verbinding nog op een andere manier testen, bijvoorbeeld door een groot bestand te verplaatsen naar een andere share op het netwerk?
Heb namelijk soortgelijke problemen gehad, en dat bleek uiteindelijk in het netwerk te zitten. Switch en NIC konden geen goede handshake maken met elkaar, waardoor speed/duplex-settings continue werden aangepast met als gevolg dat bij grote bestanden over het netwerk halen er problemen optreden.
Oplossing was toen om op de pc en op de switch speed en duplex hard in te stellen
Het verplaatsen van een groot bestand van mijn PC naar mijn Popcorn A300 gaat met een snelheid van 15 Mb/sec. Niets te klagen hierover dus, .... Ook via FTP haal ik deze snelheden.

Alleen de downloadsnelheid is een probleem ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:38
Wel een leuke ontwikkeling een plex client voor de PCH.
Persoonlijk is het nu nog wachten tot ze een Plex server van de PCH kunnen maken.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21

Kraz

Saving the world

Ik heb Plex op mn Qnap (TS-439) draaien en ik moet zeggen...het draait. Maar that's it.
Echt soepel vind ik het niet gaan. DivX is prima, maar HD materiaal is een No-Go om te streamen. Qnap trekt het niet om dat te decoden.

Het lijkt me dan ook zeer sterk dat de A300 dit wel goed gaat lukken. Zou me verbazen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Tja daar heb je wel een punt.. ik moet zeggen dat ik mijn imac gebruikt als plex server en is decoderen geen probleem, echter dan vraag je je natuurlijk af wat je dan moet met een a300 die in principe alle codecs nagenoeg moeiteloos afspeelt.

Vraag ik me af waarom plex dan zelf niet meer codecs ondersteund? bedoel dan hoeft er niet gedecodeerd te worden door de plexserver.
Uiteindelijk gaat met me bij plex om de eye-candy en de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag de A300 ontvangen, en gezien ik niet heel erg technisch ben, was een een ware hel (voor mij als leek)

Ik had er een interne HDD voor aangeschaft. Deze er ingezet, alles draaide. Op mijn computer aangesloten, gezien ik wat films wilde overzetten van computer naar de A300. De schijf werd niet herkend, na zoeken bleek hij in ext3 te staan. Pffff, HDD er weer uitgehaald, aangesloten op de computer, geformatteerd als NTSF. USB-stick / HDD weer op de A300 aangesloten. Op de USBstick de NMT apps geinstalleerd (ext3), media opslag de HDD. Nu kan ik tenminste de A300 aansluiten op de computer om via usb data over te zetten. Heeft me totaal 3 avonden gekost, veel googlen / lezen en lezen. Ze hadden er beter een handleiding kunnen proppen.

Goed, dan nu films/bestanden downloaden via usenet (torrents hou ik me niet mee bezig) Wat NZB's gedownload, via pch-a300:8066 geupload naar nzbget. Werkt allemaal, haalt wel niet de max snelheid als op mijn PC maar zit dan ook op WIFI. Tevreden over.

Dan nog een vraag, ik heb een aantal berichten gelezen over de combo: sickbeard/couchpotato/SABnzb. Hier kom ik dus niet uit, ben er gisterenavond/nacht mee bezig geweest. Van wat ik heb gelezen en begrepen, dat je via deze programma's het usenet kan laten scannen op films/series/muziek wat je wilt hebben, zodra ze aan jouw eisen voldoen wordt het gedownload.

SB/CP/Sabnzb -->Is er iemand die mij een URL kan sturen waarin dit wordt uitgelegd hoe te installeren op de A300?

Filmcovers: in de jukebox bestaat er een mogelijkheid om covers aan te passen; Ik heb er nu een film op staan, van welk de beschrijving+cover niet klopt. Heb dit proberen aan te passen, de omschrijving klopt inmiddels, maar als ik de cover/fanart wil aanpassen zegt het apparaat dat het mislukt is.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:01:
Ik had er een interne HDD voor aangeschaft. Deze er ingezet, alles draaide. Op mijn computer aangesloten, gezien ik wat films wilde overzetten van computer naar de A300. De schijf werd niet herkend, na zoeken bleek hij in ext3 te staan. Pffff, HDD er weer uitgehaald, aangesloten op de computer, geformatteerd als NTSF. USB-stick / HDD weer op de A300 aangesloten. Op de USBstick de NMT apps geinstalleerd (ext3), media opslag de HDD. Nu kan ik tenminste de A300 aansluiten op de computer om via usb data over te zetten. Heeft me totaal 3 avonden gekost, veel googlen / lezen en lezen. Ze hadden er beter een handleiding kunnen proppen.
Voor een leek is dit geen fijne oplossing nee. Maar je hebt je schijf geformateerd naar NTSF? Nog steeds?
De harde schijf hoort standaard in ext3 te staan. Als je daarna de NMT apps installeert via de setup van de A300 dan installeert hij zelf ook een samba share. Dit wil zeggen dat als je jouw A300 met een netwerkkabel hebt aangesloten je vanaf jouw computer de harde schijf zo kan uitlezen en er zo films op kan zetten.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:01:
Filmcovers: in de jukebox bestaat er een mogelijkheid om covers aan te passen; Ik heb er nu een film op staan, van welk de beschrijving+cover niet klopt. Heb dit proberen aan te passen, de omschrijving klopt inmiddels, maar als ik de cover/fanart wil aanpassen zegt het apparaat dat het mislukt is.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Bedankt alvast!
Dit kan je makkelijk aanpassen met NMJToolbox2. Heel makkelijk programma, maar dan zal het e.e.a. wel moeten voldoen.

Is je harde schijf nu ext3 of ntfs?
Heb je alle nmt apps geinstalleerd vanuit de setup van a300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMJToolbox2, zal eens moeten googlen hoe ik dat er op krijg dan.

Ik heb nu een HDD als NTSF geinstalleerd, de NMT apps staan op een USB stick welke is geformatteerd als ext3. Zodoende kan ik de mediaspeler aansluiten (met USB) op de computer zonder daar weer extra drivers voor te installeren.

Nu het verhaal van sickbeard/couchpotato nog snappen, en hopen op een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:11:
NMJToolbox2, zal eens moeten googlen hoe ik dat er op krijg dan.

Ik heb nu een HDD als NTSF geinstalleerd, de NMT apps staan op een USB stick welke is geformatteerd als ext3. Zodoende kan ik de mediaspeler aansluiten (met USB) op de computer zonder daar weer extra drivers voor te installeren.

Nu het verhaal van sickbeard/couchpotato nog snappen, en hopen op een goede afloop.
NMJToolbox2 is erg makkelijk in gebruik. Echter werkt die alleen als de map waarin de films staan via een drive-letter op de computer is te benaderen. NMJT2 open je ook gewoon vanaf je normale computer. Daar moet je het bestand media.db opzoeken die op je harde schijf staat.

Maar als ik je huidige situatie nu mag schetsen;
- Je hebt hardeschijf op ntfs
- In je popcornhour zit nu permanent een usb stick aan de voorkant met daar op nmt apps
- Je moet elke keer je computer/laptop aansluiten om films over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD op ntfs
USB met nmt apps

Hoef niet elke keer films over te zetten, maar heb er een aantal op de computer staan. En mocht ik bij iemand langs gaan, kan ik de a300 dmv usb kabel aan zijn/haar computer hangen om wat films over en weer te zetten. Zonder de ext drivers te installeren. Anyways, dit werkt nu allemaal hoor.

Gaat mij voornamelijk nu om sickbeard/couchpotato installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Gaat me wat ver om hier alle configuraties van alle 3 neer te zetten, maar er zijn handleidingen over te vinden op het internet die je vervolgens wat kan tweaken naar eigen wens.

Bijvoorbeeld: www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf

Begin met het instellen van SabNZBd, genereer je API key, zet de categorieen goed en maak de juiste folder structuur aan op je PCH. Vervolgens configureer je Couch Potato en SickBeard. Bovenstaande howto moet je een eind op weg helpen om wat gerichtere vragen te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 07:39
Had al een A210 en sinds kort een A300 gekocht. Zou graag mijn 2tb disk uit de A210 halen en installeren op de A300. Iemand daar ervaring mee?
Liefst moet de inhoud van de harde schijf blijven staan. :-)

Kan ik gewoon de hd switchen, of moet ik de apps opnieuw installeren? Blijft er in dat geval nog rommel opstaan van vorige toestel (dan best volledige format?), of gaat dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels is er een update voor de c300 gekomen, en zal er voor de a300 binnen enkele weken een update zijn.
Hier alvast de bugs die zijn gefixt.

Release date : 10 July 2012
Firmware version : 05-02-120710-23-POP-420-000

Known Issues
- BD switching audio track is still not stable
- BD Drive compatibility issues

Firmware
- Added HLS support
- Added RTSP/MMS support
- Added UTF-16 subtitle support
- Added archive function on Kartina.tv and Polsky.tv Apps
- Fixed after FF mkv files, the subtitle and audio losses sync with the video.
- Fixed the subtitles height is relative to the video being displayed and not to the actual screen.
- Fixed UPNP Directory Listing repeats if UpdateID is incremented
- Fixed unable to go back to Home page when playback audio flash app by pressing Home/Source button RC
- Fixed unable show OSD on TV at 3D video playback
- Fixed cannot detect the FAT16/FAT32 USB thumb drive if plug in the USB thumb drive after player boot up
- Fixed cannot set media destination to internal Sata HDD if USB thumb drive is connected
- Fixed setup: fail to get wifi connection for this security "WPA2-personal ? WPA-TKIP/WPA2-AES" at Linksys Cisco Router
- Fixed cannot play the mkv with 23.976fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed cannot play the mkv with 29.97fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed cannot play the mkv with 25fps with framerate sync on at different TV mode
- Fixed after repeat playback the video, subtitle is unable to show
- Fixed sometime cannot resume next music track after add to queue
- Fixed some BD disc show Data Disc on Local Media
- Fixed WMP11 server: Playback "44hz-337kbps(vbr).wma" file will cause player hang
- Fixed "Add to queue" music feature doesn't show added tracks at now playing screen
- Fixed access to the wrong filter as video instead of photo
- Fixed WMP11: Get “could not open” message when single photo file playback
- Fixed fail to detect the internal sata HDD if USB thumb drive connected in some cases
- Fixed after Audio CD playback the TFT will stay at AudioCD
- Fixed playback MP3 with PNG album art will crash the device
- Fixed Rwin always stay at 5290 (the value shown on screen will still be 5290, but we use Auto Mode now, so the value changes every time to best value)
- Fixed BD Navigation menu failed to launch if there is music playback at background
- Fixed did not have file view or prompt for BD navigation
- Fixed press TV mode button + 3 did not show any message on the screen
- Fixed no response when pressing Source/Home key at setup/apps market page during Audio-CD playback
- Fixed the Local Media show a red cross if have Audio-CD inside the DVD/BD-Rom
- Fixed Youtube got no audio output thru Spidif
- Fixed the info bar can not show up during Audio-CD playback
- Fixed need to reboot the player only able to detect the USB DVD/BD Rom
- Fixed other bugs

Home Screen
- Added Vietnam, Romanian, Croatian and Korean language
- Added remember last access feature
- Added allow to playback video or audio disc and direct access to drive directory if only one local drive.
- Fixed access from home screen, show NMJ icon at file browser when there is only one storage which is not NMJ
- Fixed after removing the database but still show J icon at HDD if press on source button from RC

NMJ 2.0
- Added a new category "Recent scanned"
- Added TV series episode list to support wrap around
- Enhanced Genre, Year, Rating, Artist menu to remember the last selected item
- Added Vietnam, Romanian, Croatian language
- Fixed UI issue casuing by "switch to file browser" from jukebox UI
- Fixed show wrong instruction/description on general category of Help
- Fixed Show black color cursor at screen keyboard when try to add a playlist at music details
- Fixed does not show storage icon after back from jukebox manager
- Fixed cannot do single playback from episodes button
- Fixed certain movie show 0sec or -44sec at movie main page from Just Scanned category
- Fixed UI showing "|" at movie detail page if only have one subtitle
- Fixed the tool tips at Episodes list option buttons misaligned in wall and list view mode
- Fixed after certain steps get empty thumbnail at Just Scanned category
- Fixed show "undefined" as movie filename at movie detail page thant happened on Just Scanned category in category view mode
- Fixed missing HDD icon at jukebox manager when switching from NMJ to jukebox manager
- Fixed wrong playlist number shown at info bar during photo slideshow at Just Scanned category
- Fixed the photo slideshow doesn't play in sequential order at Just Scanned category
- Fixed certain photo play in reverse order at "by album" in category view mode
- Fixed MP3 gapless files played in reverse order at "by album" issue
- Fixed switch to file browser prommpting error message if focus at path/file name with "&" at NMJ

File Browser
- Added the ability to add song to queue
"Enter" will show a popup to add songs to queue or to play selected song immediately
- Added remember source sorting order
- Added support remember current focus after refresh when performing any file operations, changing filter or sorting order
- Added support next and prev navigation in Movie info page
- Added remember last setting for cap/numlock mode
- Added cap/numlock OSD display
- Added more option for search movie info result in Edit Movie page
- Added video and music thumbnail support for uPnP
- Added ability to remove network shared folder at Network Media listing
- Enhanced search input handling by immediately overwrite default text in input field upon first entry
- Added playback single photo upon Enter keypressed with option to navigate to other photos using Next/Prev keys or turn to slideshow using Play key
- Added Vietnam, Romanian, Croatian and Korean language
- Fixed Error 901 issue after completed Add Share from Setup
- Fixed video thumbnail not able to shown for the m2ts file
- Fixed the last wording from the actor column is partially cropped at Movie info page
- Fixed info/descending/mark/add share being shown in UI when try to browse via Network Share in Setup
- Fixed unable close minibrowser when frist user storage does not contain any folder
- Fixed incorrect SRT being download issue
- Fixed unable to perform "All" filter at the first level folder either from SATA/USB device
- Changed "Kb" to "KB" in file listing

Setup
- Added Vietnam, Romanian, Korean and Croatian language
- Added mandatory marker * at Share name field in edit share page
- Fixed unable to remove share record in edit share page when share name field is empty.
- Fixed unable to update setup lock status upon setup lock action
- Fixed error code 52 issue when same record being input in Device Name, Sambe Workgroup field
- Fixed UI freeze issue in Other network page after selecting the Wifi security
- Fixed the share name being overwritten after after editing
- Fixed add share protocol status being reset to default issue
- Fixed UI freeze issue while toggle or press Left key to select add share protocol
- Fixed Home screen showing empty items when setting system language to Portuguese

Setup Wizard
- Fixed Configuration Proxy Server page at Setup Wizard not in-sync with Setup page issue
- Fixed unable to prompt the password popup box after change the security/password from same SSID
- Fixed Unable to launch Setup Wizard from Home page and App Market

Apps Market
- Added Mature Content Feature to AppsMarket
- Added Romanian and Vietnamese language.
- Updated AppsMarket launching flow.
- Added TuneIn and TWiT (Live) Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Pfff en nog steeds niet de optie on de PCH A/C300 op te laten starten in de Jukebox :(
Hoe moeilijk kan dat zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
obsidian schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:34:
Pfff en nog steeds niet de optie on de PCH A/C300 op te laten starten in de Jukebox :(
Hoe moeilijk kan dat zijn???
Is dat niet deze? "Added remember last access feature".
Als ik m'n A-300 niet volledig uitzet dan start ik altijd op in mijn laatste scherm, maar dat is vast niet wat je bedoelt.

Anyway, wordt deze update gepushed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
komende week zal deze wel verschijnen gok ik.. ze zullen eerst de bugs nog even verwijderen die er nu nog in zitten.. tenzij het er teveel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
sterker nog hij staat al online.....
Update: ik heb inmiddels online de a300 ge-updated en geen problemen ondervonden.
Voor zover ik kan zien zijn de meesten aanpassingen onder de motorkap gedaan.
Ikzelf ondervond weinig problemen en verwacht dan ook geen problemen met deze nieuwe firmware.

[ Voor 78% gewijzigd door merlin1201 op 17-07-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Nieuwe update is uit! Nog niet geïnstalleerd hier trouwens
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels wel weer enkele vervelende bugs gevonden.
MKV die net afspeelt en pas weer beeld geeft na een reboot.
MKV zonder subs en ik eerst moet reebouten voordat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Heb ik ook met sommige MKV files helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Hoop niet dat ik dat MKV probleem juist nu wel krijg na de update. Heb op deze firmware nergens last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Als het probeem zich blijft herhalen dan ben ik geneigd om de voorlaatste firmware terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
merlin1201 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:
Als het probeem zich blijft herhalen dan ben ik geneigd om de voorlaatste firmware terug te zetten.
Kun je dat hier even aangeven? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Hier kun je oudere firmware updates downloaden. http://www.popcornhour.com/download/A300/firmware-A300.html
Even op een usb stick zetten, er staat beschreven hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een A300 in huis.
Ook heb ik er een geschikte hdd ingeplaatst.
Hij heeft de update netjes gedaan en ook de hdd is door de A300 geformateerd.

En hier houd het voor mij nu al op.
Ik snap er weinig van.

Ik heb de A300 maar voor 1 doel gekocht en dat is downloaden via usenet en het uiteraard kunnen bekijken.
Dus niet meer via mijn pc downloaden en branden.

Ik heb geen idee hoe een netwerk in huis werkt en hoe ik dat moet instellen.
De A300 is op de volgende manier aangesloten.
Via mijn internet modum ( Davolink DV201AMR ) gaat er 1 netwerkkabel direct naar mijn pc en 1 netwerkkabel naar mijn huiskamer.
Hier op zit een router ( Sitecom Wired Router DC210 ) aangesloten met daar op mijn PS3, PVR, smart tv en nu dus ook mijn A300.

Via Set up en NMT app heb ik de Usenet Client op " gestart " weten te zetten.
Maar verder kom ik niet.
Waar vind ik de usenet client terug om hem te kunnen instellen en vooral ook om hem te kunnen gebruiken ?
Ook las ik hier dat het beter is om NZBget 8.0 beta te installeren.
Gaat dat lukken op de manier waar op nu de A300 is aangesloten ?

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen, want ik ben echt een leek op dit gebied.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
merlin1201 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 07:38:
Hier kun je oudere firmware updates downloaden. http://www.popcornhour.com/download/A300/firmware-A300.html
Even op een usb stick zetten, er staat beschreven hoe.
Ik bedoelde meer, als je terug gaat op de oude firmware kun je dat dan even aangeven? Dat betekent namelijk dat de nieuwe geen verbetering is en installeer ik 'm niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:41:
Ik heb sinds kort een A300 in huis.
Ook heb ik er een geschikte hdd ingeplaatst.
Hij heeft de update netjes gedaan en ook de hdd is door de A300 geformateerd.

****lang verhaal****
1. Waarom noem je je thuisnetwerk op? Heeft de A300 geen internet? Dat is de eerste vereiste om überhaupt usenet te laten downloaden ;). Als je een Samba / NFS, FTP share openzet op de PCH kun je 'm gewoon benaderen zoals je elke andere computer in je netwerk benadert.

2. Met de CSI (Community Software Installer) kun je verschillende applicaties op de A300 zetten. Zo ook de apps die je nodig hebt voor usenet (SabNZBd of NZBget).

3. Door dit topic te lezen denk ik dat je (evt. met wat extra research, Google en het lezen van threads op networkedmediatank.com/) zelfs als een leek het voor elkaar krijgt om een supersonisch, intergalactisch, automagisch download center te maken van je PCH.

[ Voor 9% gewijzigd door SnapCase op 23-07-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
SnapCase schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
[...]

2. Met de CSI (Community Software Installer) kun je verschillende applicaties op de A300 zetten. Zo ook de apps die je nodig hebt voor usenet (SabNZBd of NZBget).
NZBGet zit er standaard al op. Surf naar het ip van je popcorn en dan naar port 8066, dus bijvoorbeeld 192.168.1.10:8066. Daar manage je alles voor het downloaden van nieuwsservers via je popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnapCase schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:37:
[...]

1. Waarom noem je je thuisnetwerk op? Heeft de A300 geen internet? Dat is de eerste vereiste om überhaupt usenet te laten downloaden ;). Als je een Samba / NFS, FTP share openzet op de PCH kun je 'm gewoon benaderen zoals je elke andere computer in je netwerk benadert.

3. Door dit topic te lezen denk ik dat je (evt. met wat extra research, Google en het lezen van threads op networkedmediatank.com/) zelfs als een leek het voor elkaar krijgt om een supersonisch, intergalactisch, automagisch download center te maken van je PCH.
Bedankt voor je reactie.
Mijn probleem zit in jouw punt 1.
Internet heeft de A300, dat heeft de A300 ook bevestigd.
Waar ik echt niks van snap is ` Als je een Samba / NFS, FTP share openzet op de PCH kun je 'm gewoon benaderen zoals je elke andere computer in je netwerk benadert.`

Om met het laatste stukje daar van te beginnen, ik benader nooit een computer in een netwerk, want ik heb nooit een netwerk ingesteld.
Ik had tot nu toe mijn pc direct op mijn modem aangesloten en een extra kabel naar mijn huiskamer om daar diverse apparaten van internet te voorzien.
Dat werkt allemaal prima.

Ik heb serieus geen idee hoe een netwerk werkt, laat staan hoe ik dat moet instellen.
Ik heb op de A300 Samba, FTP, NFS en Usenet client op gestart staan.
Verder heb ik echt geen idee wat ik moet doen.

Betreft je punt 3, ook dat heb ik gedaan.
Maar ik kan geen antwoord in jip en janneke taal vinden waardoor ik snap wat ik moet doen.

En punt 2 is ondertussen bij mij bekend, maar daarvoor moet ik wel via mijn pc mijn A300 kunnen benaderen.
En hoe dat moet snap ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Gozah in principe heb je geen nfs of ftp nodig.. want nzbget heeft zijn eigen webpagina, dus zoals Jasper schrijft, even naar het ip van je a300 surfen met de webbrowser..
Dit is al voldoende om alles te laten werken zoals het moet.

Wil je echter handmatig op de HDD van de a300 browsen, dan download je een FTP programma zoals winscp vul daar het ip nummer + poort 21 in.. en voila je kunt van alles aanpassen op de HDD.

Als ook dit abracadabra is... tja dan word downloaden van usenet erg lastig denk ik..en zul je iets meer moeten gaan lezen wat FTP en netwerken inhoud.

Overigens moet je wel ff inlognaam en wachtwoord invullen bij de verschillende progies om toegang te krijgen.
Wachtwoord: nmt pasw: 1234

Overigens werkt csi op dezelfde manier als een ftp: ip invullen van de A300 ( kun je uitlezen in de setup van de a300)

[ Voor 7% gewijzigd door merlin1201 op 24-07-2012 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Snapcase ik zou de oude firm ff behouden tot er een update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Aangezien het networkedmediatank forum blijkbaar niet zo heel acties is, hier ook een vraag ivm pch300 + nzbget + sickbeard:

Standaard staat er nzbget 0.6 op de pch.
Ik ben begonnen met "local 0.1.8" en "sickbeard 1.0" te installeren via CSI.
Dan nzbget ingesteld, en getest door manueel een nzb up te loaden -> werkte.

Hierna sickbeard ingesteld en series toegevoegd. Wanneer sickbeard de nzb's naar nzbget wou sturen kreeg ik echter de volgende melding:
In sickbeard: "NZBget could not add <name> to the queue"
In nzbget 0.6: "error parsing nzb", and no further info

Heb dan gelezen dat die parsing errors minder voorkomen in nzbget 0.8, dus heb ik via CSI nzbget 0.8 geinstalleerd.
Hierna kon sickbeard de nzb's wél doorsturen naar nzbget, maar daar kreeg ik dan een "connection timeout" van "my1.newsserver.com".
Dat is de default newserver, maar ik heb bij settings dus wél iets anders ingevuld.

Geen probleem dacht ik, ik vul de settings nog eens in en restart nzbget 0.8 (er staat een melding dat wijzigingen pas doorgevoerd worden bij restart).
Eenmaal terug opgestart staat er ineens terug nzbget 0.6 op... en krijg ik dus terug parsing errogs.

Kan iemand me zeggen wat ik mis doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
vreemd dat hij terug staat op 0.6

Ik zou even opnieuw 0.8 installeren, en dan rebooten totdat je zeker weet dat de juiste versie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merlin1201 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:09:
@Gozah in principe heb je geen nfs of ftp nodig.. want nzbget heeft zijn eigen webpagina, dus zoals Jasper schrijft, even naar het ip van je a300 surfen met de webbrowser..
Dit is al voldoende om alles te laten werken zoals het moet.

Wil je echter handmatig op de HDD van de a300 browsen, dan download je een FTP programma zoals winscp vul daar het ip nummer + poort 21 in.. en voila je kunt van alles aanpassen op de HDD.

Als ook dit abracadabra is... tja dan word downloaden van usenet erg lastig denk ik..en zul je iets meer moeten gaan lezen wat FTP en netwerken inhoud.

Overigens moet je wel ff inlognaam en wachtwoord invullen bij de verschillende progies om toegang te krijgen.
Wachtwoord: nmt pasw: 1234

Overigens werkt csi op dezelfde manier als een ftp: ip invullen van de A300 ( kun je uitlezen in de setup van de a300)
Super bedankt voor je reactie !
Het is me eindelijk gelukt via winscp.
De 1e nzb loopt nu.

Ik heb wel 1 ding veranderd en hoop niet dat het straks een probleem gaat opleveren.
Ik heb namelijk de kabel die van af mijn modem naar mijn router in mijn huiskamer gaat uit de router gehaald en rechtstreeks in de A300 gedaan.
Nu hoop ik dat als ik straks weer de router aansluit en de A300 op de router aansluit alles blijft werken zoals het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
zolang alles op dhcp staat is er niets aan de hand en kan enkel het ip adres anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag.
Ik heb hier alles door gelezen, maar kan niet vinden waar ik naar op zoek ben.

Mijn A300 is via hdmi aangesloten op mijn tv.
Het valt me op dat het geluid zo zacht is.
Mijn PS3 en PVR zijn ook via hdmi aangesloten en daar is is het volume wel goed van.
Dus als ik nu iets via de A300 heb gekeken en ik kijk daarna iets via mijn PVR, dan knallen de speakers bijna uit mijn tv, zo'n groot verschil zit er tussen.

Ik heb via de afstandsbediening het volume op max gezet, dus daar kan het niet aan liggen.
Is dit bij iedereen zo of mis ik iets qua instellingen.

Om zeker te zijn dat het niet aan de film lag, heb ik de zelfde film op dvd gebrand en dan is het geluid wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Staat de A300 niet op Dolby terwijl je tv alleen stereo heeft? Check even bij je geluidsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:18

smaw

Geen ondertitel

Ik zit er ook over na te denken om een A-300 te kopen maar ik zit nog met een paar kleine vragen.

- Kun je ook directory's / files verwijderen van een smb/nfs share met dit apparaat zodat je gelijk je series kan verwijderen indien gezien?

- Zijn er mensen die er ook niet mee downloaden maar toch haperingen lipsync problemen en dergelijke hebben? Ik krijg het idee dat de mensen downloaden en tegelijkertijd kijken hier vooral problemen mee hebben.

- Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat als je het apparaat aan blijft staan als je 1 kort op het uitknop drukt. Maar in een soort zuinigere modus gaat. Iemand enig idee wat het apparaat dan verbruikt? En op de FTP/SMB share nog wel benaderbaar is ivm downloaden naar het apparaat toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
smaw schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:45:
Ik zit er ook over na te denken om een A-300 te kopen maar ik zit nog met een paar kleine vragen.

- Kun je ook directory's / files verwijderen van een smb/nfs share met dit apparaat zodat je gelijk je series kan verwijderen indien gezien?
Yup.
- Zijn er mensen die er ook niet mee downloaden maar toch haperingen lipsync problemen en dergelijke hebben? Ik krijg het idee dat de mensen downloaden en tegelijkertijd kijken hier vooral problemen mee hebben.
Geen last van. Ook als hij aan het downloaden is.
- Ik meen me te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat als je het apparaat aan blijft staan als je 1 kort op het uitknop drukt. Maar in een soort zuinigere modus gaat. Iemand enig idee wat het apparaat dan verbruikt? En op de FTP/SMB share nog wel benaderbaar is ivm downloaden naar het apparaat toe?
Geen idee hoeveel hij verbruikt. In deze modus kan je inderdaad de a-300 bereiken. Ik kan er heen ftp'en en de nzbget web interface benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Lacroix schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:35:
Aangezien het networkedmediatank forum blijkbaar niet zo heel acties is, hier ook een vraag ivm pch300 + nzbget + sickbeard:

Standaard staat er nzbget 0.6 op de pch.
Ik ben begonnen met "local 0.1.8" en "sickbeard 1.0" te installeren via CSI.
Dan nzbget ingesteld, en getest door manueel een nzb up te loaden -> werkte.

Hierna sickbeard ingesteld en series toegevoegd. Wanneer sickbeard de nzb's naar nzbget wou sturen kreeg ik echter de volgende melding:
In sickbeard: "NZBget could not add <name> to the queue"
In nzbget 0.6: "error parsing nzb", and no further info

Heb dan gelezen dat die parsing errors minder voorkomen in nzbget 0.8, dus heb ik via CSI nzbget 0.8 geinstalleerd.
Hierna kon sickbeard de nzb's wél doorsturen naar nzbget, maar daar kreeg ik dan een "connection timeout" van "my1.newsserver.com".
Dat is de default newserver, maar ik heb bij settings dus wél iets anders ingevuld.

Geen probleem dacht ik, ik vul de settings nog eens in en restart nzbget 0.8 (er staat een melding dat wijzigingen pas doorgevoerd worden bij restart).
Eenmaal terug opgestart staat er ineens terug nzbget 0.6 op... en krijg ik dus terug parsing errogs.

Kan iemand me zeggen wat ik mis doe?
Na enkele keren alles opnieuw te installeren heb ik ze nu beide aan de praat gekregen.
Sickbeard stuurt correct nzb's door naar nzbget 0.8.

Nu zit ik echter nog met het volgende probleem, nzbget download alle rars, plus de eerste par file, maar komt dan op failed te staan. De andere par files staan ook geladen, maar worden niet automatisch gedownload. Wanneer ik deze zélf queue, dan begint de post processing wel te lopen, en kan nzbget succesvol repairen en unrarren.

Kan ik hem forceren om alle pars te downloaden? Vind het raar dat hij de rest niet download als hij merkt dat hij nog een fout krijgt bij het proberen te repairen met 1 par.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamsharing
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-02 19:33
Nou ik ben zeer teleurgesteld in de software update..

Ik had toch meer verwacht van deze update voor iedere fix is er een veel ergere bug toegevoegd.

b.v:

iso afspelen daarna geen ander content meer mogelijk :(
mkv afspelen daarna geen iso of dergelijke meer mogelijk :(
na een mkv bestand af te hebben gespeeld geeft een andere mkv alleen maar geluid en geen beeld :(
bij div films met ingebakken subs geen sub weergave :(

Enigste resultaat is dat je daarna iedere x je Popcorn moet herstarten (stekker trekken) 8)7

Nee ik heb vanaf dag 1 al spijt van de aankoop ik had gewoon mijn oude trouwe C200 moeten houden die was ook niet perfect maar dit apparaat is werkelijk nog steeds niet acceptabel.

Ga maar weer eens de oude software versie installeren met die bugs kon ik wel leven.

Gr.Dreamsharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Ik zit er aan te denken om een popcorn hour a300 aan te schaffen maar ik heb al mijn bestanden op de timecapsule staan kan ik met de popcorn ook de bestanden rechtstreeks afspelen.
ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

alvast bedankt
leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Hallo,

Misschien iemand die mij kan helpen met het volgende: ik heb sinds kort een a-300.
NMT services via een USB disk geinstalleerd, tevens interne schijf van 2 TB.
Ik heb de samba, nfs, upnp en torrent services gestart. In eerste instantie werd de meida player als upnp geheel niet herkend (niet door win 7 pc, nokia 8 (dlna play) of transformer tf101 (met eyecon).

Na een reboot van de a-300 herkent de pc hem wel, maar de mobiele apparaten nog niet. Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
nzbget heeft bestanden gedownload en sickbeard heeft ze verplaatst naar de correcte folder, nu krijg ik ze echter niet vanuit de popcorn en niet vanaf FTP gerenamed, niks heeft rechten op dit bestand.

(umask stond ook ingesteld op 000)
Hoe kan ik deze bestanden toch aanpassen? Eventueel umask van deze bestanden aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te wachten op een waardige opvolger van de A-300. Ik gok er op dat ze in het najaar met een nieuwer model gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Lacroix schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:47:
nzbget heeft bestanden gedownload en sickbeard heeft ze verplaatst naar de correcte folder, nu krijg ik ze echter niet vanuit de popcorn en niet vanaf FTP gerenamed, niks heeft rechten op dit bestand.

(umask stond ook ingesteld op 000)
Hoe kan ik deze bestanden toch aanpassen? Eventueel umask van deze bestanden aanpassen?
ik denk dat het wel lukt via telnet. volgens mij krijg je dan root access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik krijg morgen de a-300 binnen. Nu heb ik wel wat bang om die draaiklaar te krijgen.
Vooral om films (gratis) te kunnen downloaden.
Ik woon in Lede,Belgie
Mocht er iemand dit zien zitten om te helpen (tegen betaling uiteraard) hoor ik het graag
Debockverschooris@gmail.com

Dank
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Thomasdebock geen nood, zo moeilijk is het niet.
Gratis downloaden, bedoel je Torrents of Usenet? want als je daar in thuis bent zal het weinig problemen geven, echter ben je niet bekend met usenet dan kan het wel eens wat lastig worden.
Maar geduld is belangrijk, niets gaat vanzelf ook niet met de a300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Something strange. Normaal werd mijn harddisk gemapped onder /share maar sinds 2 dagen vind ik daar enkel mijn USB stick. Iemand anders hier ook last van gehad? Geen idee hoe ik dit weer kan omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Jasper schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:50:
Something strange. Normaal werd mijn harddisk gemapped onder /share maar sinds 2 dagen vind ik daar enkel mijn USB stick. Iemand anders hier ook last van gehad? Geen idee hoe ik dit weer kan omdraaien.
Gevonden! Via Setup > Maintenance > NMT Setup wizard > Media Setup (choose NMT media destination).

Nog steeds vaag dat dat ineens de USB stick was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Weet er iemand of er inmiddels een mogelijkheid is om de Spotify stream via de PCH A-300 naar m'n versterker te sturen? Op fora zijn er voornamelijk oude posts van een aantal jaar terug waarin wordt gezegd dat het niet mogelijk is...

Ik weet dat het kan met een Apple AirPort met Airplay, maar het moet toch ook met de PCH kunnen? Is er een soort Airplay app die dit ondersteunt voor de PCH? Zo ja, welke en wat dient er te worden ingesteld?

In principe zijn alle ingrediënten toch aanwezig zou je zeggen: netwerk(ver)binding, audio codecs, muziek stream.

Hmm, misschien iets te snel gepost, maar ik ben benieuwd naar andere mogelijkheden van medegebruikers. Ik zal vast niet de enige zijn. Een optie die het waard is om te proberen:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=43859

[ Voor 30% gewijzigd door SnapCase op 24-08-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:46
Hallo,

Ik zit met een probleem, als ik bestanden naar de popcorn kopieer en ik wil ze bekijken dan zijn de bestanden weg. Dus ik kopieer ze en ze zijn gewoon weg!

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaarten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 13:41
Ik heb een a-300 met een seagate 3tb 7200toeren. Verder een router netgear wndr3700. Films heb ik op mijn laptop en wil deze via het netwerk erop zetten.
De seagate is geformateerd in de A-300 en nmt werkt top en kan alles aanzetten.

Maar zie de a300 in mijn windows (7) verkenner maar kan deze niet benaderen. :'(
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Verder kan ik de a-300 niet aansluiten via de usb. (blauwe ss kabel) Hij geeft de HD weer als externe hardeschijf maar verdwijnt na een halve minuut uit mijn verkenner. :'(
Kan het zijn dat dit usb 3.0 is en ik maar 2.0 heb? Of ....is er meer aan de hand?

Wat te doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Heeft iemand het bericht gelezen van de PCH aankondiging van de A-400? En zijn er mensen die ook interesse hebben?
Of zijn er mensen die (net als ik) zwaar teleurgesteld zijn in de A300?
De mijne is regelmatig oververhit (zonder harddisk) zodat er in de praktijk slechts een uurtje naar te kijken is voordat hij 15-20 minuten moet afkoelen :(

Of heb ik gewoon een defect exemplaar? Heb hem al op diverse manieren een re-flash gegeven.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb de popcorn nu 10 maanden. Ik wil eigenlijk gewoon terug naar de winkel met dit ding. Elke dag mag je heb wel resetten omdat hij vastgelopen is. Of 5 min wachten totdat de hdd uit standby gaat. Mijn oude hdx1000 was een stuk stabieler

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:12:
Heeft iemand het bericht gelezen van de PCH aankondiging van de A-400? En zijn er mensen die ook interesse hebben?
De mijne is regelmatig oververhit (zonder harddisk) zodat er in de praktijk slechts een uurtje naar te kijken is voordat hij 15-20 minuten moet afkoelen :(

Of heb ik gewoon een defect exemplaar? Heb hem al op diverse manieren een re-flash gegeven.
Waar kan ik de aankondiging Van de A400 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig nieuws! Nog een maand geleden vroeg ik hier wanneer de A-400 zou uitkomen en nu is het er :)
YouTube: IFA 2012 - Popcorn Hour A-400

Ff wachten totdat het beschikbaar wordt in NL maar dan ga ik direct deze halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ah... compleet gemist. :$ Had er wel op gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
rally schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:12:

Dit is niet normaal. Ik kijk regelmatig met mijn a300 en zit ook nog een hdd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaarten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-01 13:41
Mijn a300 pakt hetnetwerk wachtwoord niet NMT met 1234 als wachtwoord.
Wat doe ik verkeerd?
Hoe kan ik dit eventueel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Als ik mkv met ondertiteling wil afspelen, dan krijg ik de ondertiteling niet aan de praat. De film zelf wordt prima afgespeeld. Het srt bestand staat in dezelfde map als de mkv en heeft dezelfde naam.
Mijn Xtreamer speelt de mkv wel gewoon af met ondertiteling.
Als ik op subtitle klik, dan krijg ik niet de optie om een ondertitelbestand te kiezen, maar alleen optie van lettertype etc.
Doe ik iets fout of ligt dit aan de A300??

ps ik had deze posting op verkeerde plek geplaatst, maar nu staat hij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
DarkChylde schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:20:
[...]

Dit is niet normaal. Ik kijk regelmatig met mijn a300 en zit ook nog een hdd in...
MIjn nmt staat 24/7 aan met een HD in een kast zonder ventilatie en is nog nooit spontaan gereset of vastgelopen tijdens het afspelen van een film.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik had een perfecte sabnzb + couchpotato + sickbeard draaien. Totdat deze volledig in de soep draaide. Heb de HD in m'n pc moeten zetten en de apps map deleten.

Nu wil ik nzbget gaan gebruiken ipv sab. A

Downloaden werkt, maar zodra hij de postprocessing in gaat loopt de A300 helemaal vast na een minuutje

ik kwam al bij deze site uit http://vderbaan.nl/en/nzbget-sickbeard/
Maar mijn Postprocessing Script > Options zien er heel anders uit. Bovendien ben ik niet zeker over het juiste pad: /share/Apps/SickBeard/autoProcessTV/sabToSickBeard.py

P.S. hoeveel connections hebben jullie open staan in nzbget?

[ Voor 30% gewijzigd door Tusk op 11-10-2012 16:51 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik gebuik 10 lijntjes.
Heb je de laatste nzbget geïnstalleerd? daarin zit een nieuw script tav de postprocessing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

versie 9 heb ik

wat staat er bij jullie als pad bij:
POSTPROCESSING-SCRIPT en dan bij PATHS

code:
1
2
3
4
5
6
7
INFO    Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Post- Process: Post- process script successfully started
INFO    Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Post- Process: Unraring
INFO    Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Post- Process: / share/ Apps/ NZBget/ postprocess. sh: line 218: x: command not found
ERROR   Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Post- Process: Unrar failed
INFO    Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Post- Process: Requesting par- repair
INFO    Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 Completed post- process- script for Last. Resort. S01E01. 720p. WEB- DL. DD5. 1. H. 264/ Last. Resort. S01E01. 720p. WEB- DL. DD5. 1. H. 264
ERROR   Thu, 11 Oct 2012 20:13:35 +0200 post- process- script for Last. Resort. S01E01. 720p. WEB- DL. DD5. 1. H. 264/ Last. Resort. S01E01. 720p. WEB- DL. DD5. 1. H. 264 requested par- check/ repair for all collections, but they were already checked

regel 218 is iets over password van rar archives. maar die mijn download hebben geen van alle passwords. heb ik gechecked.

[ Voor 111% gewijzigd door Tusk op 11-10-2012 20:24 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Wat is nou de beste manier (voor de jukebox functie) om je films / muziek en series folders te benoemen?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
Hier ben ik ook wel benieuwd naar...
Bij mij staat het zo:

A Clockwork Orange (1971)
Naqoyqatsi (2002)
etc...

Maar bij sommige films pakt 'ie nog steeds compleet andere covers.
Zoals bv Assepoester, bij een actie film :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i3arman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Jasper schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Ouch! Dat is knap irritant. Is dat enkel bij het kopieren van veel bestanden of ook tijdens downloaden/afspelen?
Ik heb de PCH a-300 met ingebouwde hdd, maar heb niet last vaan een overhitte pch.
Hij speelt alles mooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i3arman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
doggy1 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:42:
Als ik mkv met ondertiteling wil afspelen, dan krijg ik de ondertiteling niet aan de praat. De film zelf wordt prima afgespeeld. Het srt bestand staat in dezelfde map als de mkv en heeft dezelfde naam.
Als ik op subtitle klik, dan krijg ik niet de optie om een ondertitelbestand te kiezen, maar alleen optie van lettertype etc.

> dit heb ik ook. Bij me vorige mediaplayer (freecom) moest de ondertitel dezelfde naam hebben met als extensie .srt en dan speelde hij de ondertiteling af....nu niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Nu ben ik nog steeds benieuwd hoe ik films e.d. in mappen moet slingeren.

Movies//
Eigen film mapje

Spreekt voor zich.

Maar hoe moet je tv-series en anime series in een mapje plaatsen, zodat je bij de Jukebox weergave maar 1 mapje krijgt te zien en niet 150 icoontjes van dezelfde serie?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Bellerophon schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:50:
Nu ben ik nog steeds benieuwd hoe ik films e.d. in mappen moet slingeren.

Movies//
Eigen film mapje

Spreekt voor zich.

Maar hoe moet je tv-series en anime series in een mapje plaatsen, zodat je bij de Jukebox weergave maar 1 mapje krijgt te zien en niet 150 icoontjes van dezelfde serie?
Ik heb;
Video > Movies
Video > Series

Onlangs steeds vaker problemen dat de A-300 gewoon vastloopt. Niet tijdens het bekijken van een film of serie maar gewoon als ik hem via netwerk benader. Ik moet hem dan echt van de spanning loskoppelen want de afstandsbediening reageert niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Overigens even bezig geweest met nzbget 9 met die mooie interface.
Jammer genoeg dropt mijn download snelheid van gemiddeld 5000 KBs naar 3700 KBs wat ik dan wat te veel vind alleen voor die fancy webpagina, want uiteindelijk is het toch hetzelfde en is het het downloaden waar het om gaat.

Update: Vreemd genoeg is de snelheid nu wel ruim 5000 tot 6000 KBs dus ergens eerder een foutje gemaakt en loopt het momenteel dus aardig door.( waarschijnlijk omdat er een hd film werd gekeken tegelijkertijd)
Nog wel wat kleine bugs maar deze zullen wel verdwijnen.
Hier wat screenshots
http://nzbget.sourceforge.net/Web-Interface#Screenshots
Voor de liefhebbers, hier staat hoe je dit kan installeren.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=63310

[ Voor 255% gewijzigd door merlin1201 op 21-10-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot bij mijn C-200, zie ik bij de A-300 mijn .txt bestanden niet meer,
ondanks dat hij alles zou moeten tonen.
Is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Weird, ik zie geen nieuwe NZBGet en ook geen Sickbeard in CSI. Iemand enig idee hoe dat kan?

Als iemand een stappenplan weet voor het installeren van sickbeard op de a-300 hou ik me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Jasper NZBget moet je zelf handmatig installeren, lees de posting http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=63310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Thanks! Die nieuwe web interface ziet er gelikt uit!

Sickbeard heb ik inmiddels ook buiten CSI om gevonden en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 10:49
Sinda een maandje een A-300 met HDD erin. Nu wil ik vanaf mijn PC of Iphone torrentjes laten downloaden door mijn A-300 en dat mijn A-300 deze automatisch uitpakt. Wat heb ik daar voor nodig qua programma's? CSI heb ik werkend, maar ik weet niet welke programma's ik moet hebben en wat ik moet instellen om een torrentje te "uploaden"in mijn A-300 (het liefst vanaf mijn iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:51:
In tegenstelling tot bij mijn C-200, zie ik bij de A-300 mijn .txt bestanden niet meer,
ondanks dat hij alles zou moeten tonen.
Is dit te verhelpen?
Missen jullie dan niet de mogelijkheid om eigen notities te lezen tijdens het gebruik van de A-300?
Of hebben jullie daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
DubbelU schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:52:
Sinda een maandje een A-300 met HDD erin. Nu wil ik vanaf mijn PC of Iphone torrentjes laten downloaden door mijn A-300 en dat mijn A-300 deze automatisch uitpakt. Wat heb ik daar voor nodig qua programma's? CSI heb ik werkend, maar ik weet niet welke programma's ik moet hebben en wat ik moet instellen om een torrentje te "uploaden"in mijn A-300 (het liefst vanaf mijn iphone).
Check deze link: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/BitTorrent

Hiermee kan je torrents (ook magnet links) downloaden met je pch.
Lukt via pc. Er is ook een android app, maar volgens mij geen voor iphone / ipad.

Om automatisch te laten downloaden en uitpakken heb je couchpotato nodig, maar dat gebruik ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:11:
[...]
Missen jullie dan niet de mogelijkheid om eigen notities te lezen tijdens het gebruik van de A-300?
Of hebben jullie daar een oplossing voor?
Is er iemand die een goede verwijzing heeft naar uitleg hoe je zelf de database kunt beheren die NMJ gebruikt (liefst in het nederlands). Zelf denk ik met NMJToobox2 verder te komen, maar alles is nieuw voor mij. Voor ik weer al die moeite doe, zou ik toch graag weten of die database enkel bruikbaar is voor de PCH, want in dit geval zie ik het eigenlijk niet meer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Is het ook mogelijk om de posters van series en films via een netwerkshare te krijgen? Als ik nu de lokale HDD bekijk heeft elke film en serie een poster en heb je zo'n muur van posters. Maar als ik via het netwerk blader na een netwerkshare op mijn computer dan kan ik dit alleen via een soort "verkenner" met mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mickjuh schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:44:
Is het ook mogelijk om de posters van series en films via een netwerkshare te krijgen? Als ik nu de lokale HDD bekijk heeft elke film en serie een poster en heb je zo'n muur van posters. Maar als ik via het netwerk blader na een netwerkshare op mijn computer dan kan ik dit alleen via een soort "verkenner" met mapjes.
Je zal dan die share toe moeten voegen aan je jukebox (als dat kan) of er een nieuwe jukebox voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:09
Vraagje, mijn a-300 geeft ineens geen beeld meer. Ik krijg alleen nog maar een zwart beeld te zien. Aan mijn recieven is wel te zien dat deze een signaal krijgt, dus de verbinding zou goed moeten zijn.

Bij het opstarten van de mediaspelers krijg de slash screens niet te zien, dan is het beeld zwart. Tussen door wordt het beeld wel gewoon blauw, zoals dat normaal ook gebeurde.

En weet iemand of het normaal is dat er achterin de speler een rood ledje brand?

In mijn speler is geen harddisk aanwezig.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik heb ook een rood lampje in het midden aan de achterkant als ik aan de bovenkant door het rooster kijk. Probeer eens analoog uit of direct op de TV met HDMI

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
8_ball schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:42:
Vraagje, mijn a-300 geeft ineens geen beeld meer. Ik krijg alleen nog maar een zwart beeld te zien. Aan mijn recieven is wel te zien dat deze een signaal krijgt, dus de verbinding zou goed moeten zijn.
Probeer dit eens; http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/TV_Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike180
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08-2022
doggy1 schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:42:

Hallo ik had dit probleem ook ,en heb de beeldverhouding in het menu van de a300 veranderd, daarna waren de ondertitels weer zichtbaar.

mvg
mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels is er nieuwe firmware voor de a300 te downloaden, en gaat hier op de test bank.
Ik heb het gevoel dat deze sneller is geworden.
Leuke is dat de NMJ App nu ook werkt op de a300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kan je hem nu eindelijk opstarten in de jukebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
nope.. wat dan weer wel lekker werkt is die NMJ app, daarmee kun je op een perfecte manier je films uitkiezen en je a300 bedienen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Na de zoveelste Cinavia geluidsonderbreking op mijn PS3 wil ik geen fillms meer kijken op de PS3, al is die zeer geschikt hiervoor.

Ik ga voor een media speler al heb ik een onderbuik gevoel dat de spelers nog niet ready zijn.

Wie van de A300 bezitters kan me gerust stellen?

Voor mij is maar 1 ding belangrijk:
Het moet een scherp beeld geven ZONDER haperingen. De zwwarste blurays met de hoogste bitrates moeten geen probleem zijn. Alle content zal niet gestreamt worden maar zal lokaal worden afgespeeld.

Ben ik bij de A300 bij het juiste adres?
Hebben jullie ooit films bekeken waar het begon te haperen?
Ja of nee.

Hoop van jullie te horen

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Haperingen? Ja wel eens gehad, maar dat kwam door een rotte disk of een LAN die lastig deed. Nooit door de PCH zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ook de a300 kent zijn problemen en ik denk dat er geen mediaspeler is die zonder bug's is.
Ik heb nagenoeg nooit geen problemen met films en met name MKV's speelt de a300 probleemloos af, echter Blue ray is een ander verhaal en daar gaat het soms wel eens fout al weet ik niet precies wat.
Verder vind ik de a300 een prima speler en zou deze weer aanschaffen mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 21:43
Mijn vader heeft sinds vorige week een A-300 in zijn bezit en tot vandaag werkte het allemaal erg lekker.
Enige minpunt tot nu toe was het trage kopieren vanaf een pc....

Echter hij wilde zojuist een film (MKV) starten en toen crashte hij....en nu staat er bij de HDD (local storage) een rood kruis en kan er niet meer opkomen.

Vanaf de pc kan je er wel gewoon bij en alle bestanden staan er ook gewoon nog!

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ach, het is geen geheim dat de software van alle popcornhours niet echt een van de stabielste is :) Heb je al een power-down-power-up geprobeerd? (Dus niet alleen resetten want dat is softwarematig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 18:16

XPhreak

Mja......

Pedr0 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:58:
Mijn vader heeft sinds vorige week een A-300 in zijn bezit en tot vandaag werkte het allemaal erg lekker.
Enige minpunt tot nu toe was het trage kopieren vanaf een pc....

Echter hij wilde zojuist een film (MKV) starten en toen crashte hij....en nu staat er bij de HDD (local storage) een rood kruis en kan er niet meer opkomen.

Vanaf de pc kan je er wel gewoon bij en alle bestanden staan er ook gewoon nog!

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Probleem heb ik ook, ik gok dat je er een Greenline type HDD in heb zitten? Een 5400RPM?
Er zit een bug in die HDD's in combinatie met de Popcorn dat tie niet altijd de HDD herkent tijdens het opstarten, enige werkbare oplossing die ik ken: Power eruit/erin totdat hij opstart met local storage 8)7

Soms moet ik het tot een keer of 8 doen voordat hij het pakt. Belachelijk, maar de enige oplossing die ik weet, zet hem dus overigens ook nooit uit en verder doet tie het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 21:43
Uiteindelijk hebben we de HDD opnieuw geformatteerd en nu werkt hij weer perfect!
Er zit overigens een 7200RPM barracuda in.

Wel iets vreemd bij een serie. Ind e MKV zitten de subs, maar onscreen laat hij de subs niet zien, wtf?
Als je hem start vanaf de pc, dan werkt het wel.

Bij alle andere series en filsm werkt alles wel gewoon. Iemand een idee?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Hier geen problemen met MKV incl. subs, heel soms heb ik dat ook en is een reboot nodig.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste