Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Ik heb veel problemen met subtitles (.srt bestanden).
Hij laat ze vaak niet zien (bij geen enkele videobestand), en een reset naar fabrieksinstellingen (!) is dan nodig om de ondertitels weer aan de praat te krijgen. Iemand daar een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Veel problemen met ondertitels. Hier geen last van.

Hebben jullie de *.srt wel dezelfde naam gegeven als de *.mkv ? Dat heb ik wel waardoor de externe ondertiteling gelijk meestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:12

mvds

Totally awesome!

* Never mind * :)

Andere vraag, heeft iemand de remote update voor een network share al werkend gekregen?

Ik gebruik nu:

code:
1
http://192.168.1.4:8008/metadata_database?arg0=scanner_start&arg1=file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/SHARE1/nmj_database/media.db&arg2=background&arg3=

Maar dat resulteert in de niet gedocumenteerde code 22

Ik heb ipv SHARE1 ook al Videos | VIDEOS | share1 geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat.
Als ik via telnet naar mijn A300 ga, dan zie ik opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/share1 wel als pad overigens...

[edit] oh het werkt al... ik moest de file:/ weghalen. Dus ik mijn geval is nu:
code:
1
http://192.168.1.4:8008/metadata_database?arg0=scanner_start&arg1=//opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/share1/nmj_database/media.db&arg2=background&arg3=

De juiste string. Ik krijg nu een 0 als resultaat terug.

[ Voor 82% gewijzigd door mvds op 14-12-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chang
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08 17:37
Weet iemand of de a-300 rmvb bestanden kan afspelen? Ik wil namelijk een mediaspeler kopen met goede beeldkwaliteit en tevens rmvb bestanden kan afspelen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamsharing
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-02 19:33
chang schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 13:03:
Weet iemand of de a-300 rmvb bestanden kan afspelen? Ik wil namelijk een mediaspeler kopen met goede beeldkwaliteit en tevens rmvb bestanden kan afspelen. Alvast bedankt.
Nou ik zou op dit moment geen A300 aanbevelen...ik heb hem vanaf dag 1 en ben totaal niet tevreden over het apparaat.

Bij iedere software update zie ik een achteruitgang in plaats van vooruitgang..ik heb van narigheid nu een RasberryPi aangeschaft.

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

http://www.1dayfly.com/nl/nl/

PCH A-300
199,- euro vandaag

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Vreemd dat dit ding zo slecht is?
Ik had hem gekocht in de begin periode omdat iedereen zo lovend was over Popcorn.
Nog nooit gebruikt eigenlijk, opzij gezet als uitzet. Kan het volgende maand allemaal gaan installeren en gaan gebruiken, en hoop dus dat het allemaal wel een beetje wil lopen.

Zijn de problemen vooral bij het tweaken en instellen van allerlei 3th party programma's? Of ook bij het gewoon OOTB gebruik?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het ligt eraan wat je ervan verwacht. Zelf vind ik de A300 voor wat betreft OOTB functionaliteit erg matig.

Je moet dus of:
- een interne harde schijf gebruiken en daar de films naartoe overzetten
- of een externe harde schijf gebruiken
- of een netwerkshare gebruiken
- jukebox aanmaken voor elk van je devices (één jukebox voor verschillende bronnen kan niet)
- via menu je jukebox opstarten

Als je een beetje handig bent kom je er wel uit hoor, maar je hoeft bijv je oma geen A300 te geven.
Vanzelf updaten kan dat ding ook niet, je moet steeds handmatig, vanuit een submenu je jukebox updaten.

Beeld en geluidskwaliteit is prima van de A300, maar het is geen fijn ding. Het werkt omslachtig en hij is te gevoelig voor gebruikersfouten.

Ze zouden daar echt wel wat meer aandacht aan mogen schenken.
Bijvoorbeeld opstarten in de jukebox, automatisch updaten van de jukebox, meerdere bronnen in één jukebox. Lijken mij vrij basic dingen, maar dat kan dus niet.

• NeutraleTeun
Heb een nas daarvoor. Maar dat wordt dus een paar uur of dagen spelen, proberen, testen en schelden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nah, is vrij makkelijk als je, zoals ik al zei, weet wat je doet :)

Gebruiker aanmaken op je NAS
Share (SMB of NFS) aanmaken op je NAS en net aangemaakte gebruiker toekennen aan de share
Share toevoegen aan de A300 met de gebruiker die erbij hoort
Voor die share jukebox aanmaken
klaar

En dan als je een film toevoegt aan de share, jukebox updaten

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26
Ik snap best dat sommigen de popcorn niets vinden, maar ik heb deze nu toch al een behoorlijke tijd en ik kan nietanders zeggen dat het een behoorlijke mediaspeler is die idd wat probleemjes kent maar ik nagenoeg nooit tegenkomt.
Hier zit een harrdisk ingebouwd en download netjes zijn films van usenet. ik kies dan ook nagenoeg altijd mkv's die tot dusver altijd afspelen ook met sub's.
Tja als 99% van mijn films zonder problemen werken dan kan ik niet anders als tevreden zijn.
Bedenk dat er heel veel gebruikers zijn die nagenoeg nooit op een forum posten omdat het simpelweg in de meeste gevallen probleemloos werk.
Geloof me iedere media speler heeft zijn problemen, en ja ook ik zou wel eens wat anders willen zien in een media speler , maar ach tevreden zijn we toch nooit.
Je moet een beetje wennen aan het gebruik en als je er aan gewend bent dan werkt het probleemloos en redelijk vlot.
Als ik overigens bekijk hoe ze de NMJ willen aanpassen kan ik alleen maar zeggen dat het mooier word.

[ Voor 35% gewijzigd door merlin1201 op 20-12-2012 20:31 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 12:29
Vraagje, ik heb ook een A300 en had daar een harde schijf in zitten die het begeven heeft. Nu werkt hij i.c.m. met mijn Synology Nas en dat gaat perfect. Ik ben alleen de Jukebox kwijt, werkt dit alleen i.c.m. met een interne hdd of kan hij ook met een externe verbinding overweg? Zo ja, waar zet hij dan de hoesjes en informatie weg? Zet hij dat ook op de share of moet ik daarvoor een USB stick gebruiken?

Bij voorbaat dank voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Die info komt bij de films terecht op de share, er word een nieuwe dir aangemaakt genaamd nmj_jukebox en daar zet ie alles in. Dus hij kan ook prima met een externe verbinding werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 12:29
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb trouwens de laatste tijd dat de A300 pas gedownloade films niet meer kan afspelen, en dat terwijl de A110 ze prima afspeelt. Hebben meer mensen dat? Dus films die ik al had, doet ie prima, maar nieuwe films, die hij moet toevoegen aan de NMJ jukebox, die snapt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Pedr0 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 19:12:
Uiteindelijk hebben we de HDD opnieuw geformatteerd en nu werkt hij weer perfect!
Er zit overigens een 7200RPM barracuda in.

Wel iets vreemd bij een serie. Ind e MKV zitten de subs, maar onscreen laat hij de subs niet zien, wtf?
Als je hem start vanaf de pc, dan werkt het wel.

Bij alle andere series en filsm werkt alles wel gewoon. Iemand een idee?
Het enige wat ik kan bedenken is dat het allemaal erg warm wordt met een barracuda.
De A300 lijkt hier gevoelig voor te zijn.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dat is dan ook de reden dat 5400 toeren HDD's worden geadviseerd voor de a300 maar ook menig andere mediaspeler is gevoelig voor warmte.
Je kunt wel nagaan dat warmte een issue, zeker gezien de behuizing klein moet blijven maar ook moet het geluidsniveau onder een bepaalde decibel blijven.
Hierdoor zie je dus dat mediaspelers steeds meer passief gekoeld worden ipv met een ventilator, en tel daar een 7200 toeren hdd bij met behoorlijke warmte opbrengst, tja dan begrijp je precies waar de bottleneck zit.

De a300 heeft dan ook een alu behuizing en word al behoorlijk warm met mijn 5400 seagate, maar echt vastlopen heb ik nog niet gehad, ok niet tijdens het downloaden en film kijken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Ik heb hier een A-300 nog in de doos zitten.
Ik ben een beetje bang om hem te gaan gebruiken, ik heb de laatste dagen veel reviews gelezen en het valt mij op dat veel mensen ontevreden zijn.

Momenteel heb ik een HDX1000 met PCH A-110 firmware erop, ben er eigenlijk nog steeds tevreden over maar ik wilde gewoon een nieuwe mediaplayer hebben.
Eigenlijk is het heel simpel ik zoek gewoon een mediaplayer die zonder problemen 1080P films kan afspelen (meestal .MKV bestanden) en hij moet gewoon snel kunnen werken, niet stotterend door de menu's enzo

Ik wil ook een 3TB interne HDD in de A-300 doen, maar ook daarover lees ik dat het niet echt duidelijk is welke nou goed functioneert met de A-300, ik heb de WD Caviar Green - WD30EZRX is dat een beetje een goede optie?

En wat raden jullie aan? kijken voor een andere mediaplayer of gewoon de gok wagen?

Edit: En het downloaden via Usenet gaat dat ook een beetje goed? op mijn HDX1000 heb ik dat toen ook geprobeerd maar het uitpakken van bestanden duurde daar veel te lang op

[ Voor 9% gewijzigd door koekkop op 26-12-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18
koekkop schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:50:
Eigenlijk is het heel simpel ik zoek gewoon een mediaplayer die zonder problemen 1080P films kan afspelen (meestal .MKV bestanden) en hij moet gewoon snel kunnen werken, niet stotterend door de menu's enzo

Edit: En het downloaden via Usenet gaat dat ook een beetje goed? op mijn HDX1000 heb ik dat toen ook geprobeerd maar het uitpakken van bestanden duurde daar veel te lang op
Werkt hier perfect. Zou hem niemand aanraden die niet handig genoeg is, maar als je dat wel bent (en anders zou je hier niet rondhangen gok ik ;)) dan zou ik hem aansluiten en zijn ding laten doen.

Downloaden via Usenet doet hij perfect. Hoe lang het uitpakken precies duurt heb ik geen idee van, maar tijdens downloaden/uitpakken kan je gerust film kijken zonder haperingen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm de problemen die ik had (het niet kunnen afspelen van nieuwe films, maar wel oude films) lijkt te liggen aan NMJ. De films zijn namelijk wel af te spelen vanuit de filebrowser, maar niet vanuit de jukebox. Heel vreemd, maar daar ligt het dus aan.

• merlin1201
Als je de info eens wis, en dan opnieuw laat scannen werkt het dan nog niet?
Ik heb dat nog nooit gehad.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nope, ik heb alle info, en zelfs de gehele jukebox al eens gewist en opnieuw laten opbouwen, en dat haalt niks uit :) Terug gaan naar de oude firmware lost het ook niet op.

Wat het nog kan zijn is de NFO file, maar ik vraag me af in hoeverre die van belang is bij het afspelen van de film. Volgens mij niet, maar ik ben wel van tool gewisseld om de NFO aan te maken. Ik gebruik nu Ember Media Manager welke ik alleen de NFO laat aanmaken, en ik laat NMJ zelf coverart en dergelijke ophalen.

• koekkop
Jasper schreef op woensdag 26 december 2012 @ 15:37:
[...]

Werkt hier perfect. Zou hem niemand aanraden die niet handig genoeg is, maar als je dat wel bent (en anders zou je hier niet rondhangen gok ik ;)) dan zou ik hem aansluiten en zijn ding laten doen.

Downloaden via Usenet doet hij perfect. Hoe lang het uitpakken precies duurt heb ik geen idee van, maar tijdens downloaden/uitpakken kan je gerust film kijken zonder haperingen.
Ik kan er wel mee overweg komen, zoals ik al zei ik had al een paar jaar een HDX1000 met PCH A-110 firmware dus het is niet helemaal nieuw voor mij.

Maar ik heb hem gister toch maar gewoon aangesloten beetje paar dingen via het netwerk getest en het zag er wel goed uit, en ik heb er net een 3TB HDD ingebouwd die is die nu aan het formatteren.

Zal wel allemaal goed komen :)

• koekkop
Ik krijg die NMT apps niet geinstalleerd, formatteren van de HDD ging goed de A300 ziet de schijf ook maar alleen lukt dat NMT apps dus niet

Eerst probeerde ik ze online te downloaden via de A300 zelf, het downloaden lukte gewoon niet.
Net die NMT apps op een usb stick gezet en dan loopt die zo naar de 100% maar dan zegt die "ongeldige installatiebron" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
koekkop schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:36:
Ik krijg die NMT apps niet geinstalleerd, formatteren van de HDD ging goed de A300 ziet de schijf ook maar alleen lukt dat NMT apps dus niet

Eerst probeerde ik ze online te downloaden via de A300 zelf, het downloaden lukte gewoon niet.
Net die NMT apps op een usb stick gezet en dan loopt die zo naar de 100% maar dan zegt die "ongeldige installatiebron" :(
Ga er vanuit dat je de laatste firmware draait, in dat geval USB Sticky even formateren met Fat32 onder windows en dan nog een keer proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 28-12-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn A300 binnen gekregen. Alles werkend gekregen na flink wat geknoei, inclusief shares op de PC's in huis etc.

Nu had ik echter op mijn A300 per ongeluk de video output op 1080P gezet. Echter, mijn TV ondersteunt alleen nog 1080i.

Elke keer als ik de Popcorn Hour nu probeer te starten, geeft mijn TV de melding; 'Niet ondersteund'. Logisch, aangezien deze ook geen 1080P ondersteunt. Ik moet natuurlijk de settings van de Popcorn Hour benaderen, om deze op 1080i te zetten, echter hier geraak ik niet. Iemand een oplossing!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 21:30:

Nu had ik echter op mijn A300 per ongeluk de video output op 1080P gezet. Echter, mijn TV ondersteunt alleen nog 1080i.
Press and release the "tv-mode" button on the remote, wait 1-2 seconds, then press and release the key "7" on the remote to switch output to HDMI 720p60 which all screens support - after the keypress give it a few second to do the handshake and you should get picture. Then goto pch settings and save the correct video output setting for your screen.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
The Druid schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:28:
[...]

Ga er vanuit dat je de laatste firmware draait, in dat geval USB Sticky even formateren met Fat32 onder windows en dan nog een keer proberen.
Het staat er inmiddels op, volgens mij moest de USB stick groter zijn.

Ik heb trouwens een gratis Wi-Fi dongle gekregen bij mijn A-300..
Ben blij dat ik er niet voor heb betaald wat een waardeloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
als je serieus wilt streamen of downloaden heb je niets aan wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Alles boven SD kwaliteit (zeg maar standaard DVD rip) werkt niet over WiFi :) Dat is al zo sinds de A100 hoor, en dat zal ook niet snel (zeg maar nooit) veranderen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

mickjuh schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:07:
Ik heb overigens de laatste tijd met de A-300 heel veel last van opstartproblemen. Als ik de PCH wil starten via de afstandsbediening dan blijft hij gewoon uit staan / hangen. Er gebeurd niets. Ik moet dan echt het stroom van de PCH afhalen en opnieuw aansluiten wil hij het weer gaan doen.

Meer mensen hier last van? Ik had het in het begin wel eens maar gebeurd nu steeds vaker
Even mijn oude bericht opgezocht. Sinds de laatste update van een paar weken geleden moet ik zeggen dat ik niet meer heb meegemaakt dat de PCH "vastloopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Ik heb hier een a300 draaien bij mijn vader. Alles werkt perfect maar we hebben een probleempje.

We krijgen het niet voor elkaar DVD video_ts/audio_ts af te spelen. Ik zie verschillende topics op internet waarbij mensen ook dat probleem hebben, echter een oplossing vindt ik niet.

Ze hebben het ook over dat je in de video_ts folder kunt browsen, maar dit lukt ook niet. Iemand?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Pedr0, om video_ts folders te kunnen openen moet je de 'navigation' aanpassen in het instellingen menu. Uit m'n hoofd moet je kiezen in het setup menu voor dvd/blu-ray o.i.d. vanaf daar kan je de 'navigation' aanpassen. Zodra je dit gedaan hebt kan je gewoon binnen een video_ts folder bladeren en het gewenste vob-je kiezen/afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Bedankt WBT, maar dit lukt ons juist niet. Snap niet wat we verkeerd doen....kan iemand evt een screenshot maken van de juiste settings als dit niet te veel gevraagd is?

Bedankt alvast!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Het blijft toch een lastige bug, ik moet regelmatig rebooten omdat de sub's niet werken.
Na herstart werken ze weer prima, valt ook op dat mijn imac de a300 niet meer kan benaderen.
Naja hopen op een volgende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 07:03
Is het mogelijk om met een Android app (smartphone) te browsen door je libary, en zo muziek af te spelen? Dan hoeft de tv namelijk niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 16:52
Zoek maar eens naar 'Droided Media Tank' ... werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 07:03
Thanks! Zijn er trouwens nog mogelijkheden voor een display bij de popcorns, of zit je dan vast aan de c300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Weet iemand hier iets meer over het vasthangen tijdens firmware update?
Staat nu al (voor de 2e keer) zeer lange tijd stil op 34%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Geen idee, probeer anders een een update met usb.

Ik ben er overigens al we uit dat missende sub's o.a optreden na het afspelen van DVD iso's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe moet je updaten via USB?

Het mapje op je USB zetten en voor erin duwen?
http://www.popcornhour.com/download/A300/firmware-A300.html

Goto Setup->Maintenance->NMT Setup Wizard, and it will pickup the file apps.nmt.
Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational.

Ga naar
Setup , ok
Onderhoud, ok
NMT Setup Wizard??

Heb ik niet, enkel NMT apps/HDD installatie assistent.

Lijkt op de NMT wizard, maar als ik daarop klik krijg ik een keuze menu met 3 opties om NMT apps te installeren.
Maar nergens wordt de update gevonden.
Wat doe ik dan fout?

Heb onderhand al meer dan 4x de update onderbroken en het apparaat werkt nog steeds, gelukkig.
Maar wil het nu wel klaar hebben eigenlijk.

nvm//

gevonden.
Gewoon via onderhoud en firmware update.
Had ik al 3x gedaan, maar ging toch elke keer via internet zoeken, maar nu plots gaf die USB aan.
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 21-01-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

mvds schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 14:48:
Alles boven SD kwaliteit (zeg maar standaard DVD rip) werkt niet over WiFi :) Dat is al zo sinds de A100 hoor, en dat zal ook niet snel (zeg maar nooit) veranderen denk ik.
Nee, behalve als je N-router binnen 10 meter staat en er geen beton tussen zit. Heeft niets met de PCH te maken maar met basis wifi-kunde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb zelf een mede8er en een popcornhour a300. Op de mede8er heb ik 2 hardeschijven, een interne en een externe. Op mijn videowall, de jukebox versie van mede8er, kan ik gelijktijdig al mijn films zien die zowel op de interne als externe hardeschijf staan zien. Ik vroeg me af hoe ik dit ook kan instellen op mijn popcornhour a300. Tot nu toe kan ik slechts per hardeschijf in de jukebox komen. Ik wil deze samenvoegen zodat ik niet steeds hoef te switchen tussen hardeschijven. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat is de reden voor allerlei blokjes tijdens een film?
Het is een .mp4.
Vroegah dacht ik altijd dat dat met codes te maken had, maar mag er toch wel vanuit gaan dat de A300 dat allemaal wel onder de knie heeft?
Bestand is niet corrupt, speelt perfect af op mijn pc.

Of is het heel simpel en kan de A300 geen .mp4's afspelen?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu wordt ik toch wel heel moe van het feit dat ik telkens problemen heb met info @ NMJ.

Mijn films staan op een NAS, de PCH heeft enkel een USB stick voor de apps etc.

Met NMJ bijwerken wordt alles gevonden, en voor bijna 95% correct aangevuld/weergegeven.

Voorbeeld info:

Map: Hocus Pocus (1993)
(met daarin)
Hocus Pocus (1993).video_ts
Hocus Pocus (1993).jpg
Hocus Pocus (1993).nfo (met direct IMDB link)

Alles probeer ik dus zo goed mogelijk te benoemen, maar zelfs dan nog geeft de PCH bij sommige films foutieve info weer.
Zo krijg ik bv bij Sissi de naam Lady en de Vagebond, bij Avengers krijg ik een Franse film.
Geen touw aan vast te knopen dus bij sommige films.

Als ik dan per film opnieuw ga zoeken (handmatig, met de juiste titel) dan krijg ik wel de juiste info te zien.
Klik ik dan op downloaden dan krijg ik (bij sommige films) (bv) 2 out of 3 failed.
Hij neemt de omschrijving wel juist over, dus ik kan wel lezen dat het de juiste film is, maar de cover blijft blanco.

En dan het ergste, als de PCH bij een film failed, dan blijft hij failen en krijg ik er niet de juiste cover bij.

Bij Hocus Pocus bv:
eerst foutieve info;
handmatig > juiste info;
cover zichtbaar;
maar download fail;
resultaat blanco cover.

Waar ligt dit aan, hoe kan ik dit oplossen?!

(en het gekke: "rare" anime Saikano, welke ik niet kan vinden op IMDB, die staat zonder extra info en zonder cover in een map, en die vindt de PCH wel, met juiste info en juiste cover) 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-02-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 16:52
Probeer de NMJtoolbox eens, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe werkt dat programma eigenlijk?
Na heel lang kl*ten heb ik eindelijk de nmj_database gevonden.
(iets met USB in PCH opnemen in het netwerk en wachtwoord niet weten).

Maar het programma heeft 3 kolommen. Foto's, bestanden en info.
Maar hoe krijg ik nu de juiste info bij een film?

De film selecteren en rechts de juiste IMDB ID invoeren... maar ik kan nergens OK of ZOEK kiezen.
Dus hoe krijg ik bij een film de juiste (IMDB) info gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

NeutraleTeun schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:27:
Hoe werkt dat programma eigenlijk?
Na heel lang kl*ten heb ik eindelijk de nmj_database gevonden.
(iets met USB in PCH opnemen in het netwerk en wachtwoord niet weten).

Maar het programma heeft 3 kolommen. Foto's, bestanden en info.
Maar hoe krijg ik nu de juiste info bij een film?

De film selecteren en rechts de juiste IMDB ID invoeren... maar ik kan nergens OK of ZOEK kiezen.
Dus hoe krijg ik bij een film de juiste (IMDB) info gekoppeld?
Zit je A-300 op het netwerk? Zo ja;

Zorg dat je een mapping aanmaakt met een drive-letter! Ik heb bijvoorbeeld een P:\ aangemaakt die naar mijn Popcorn verwijst. Dit doe je bijvoorbeeld via Start > Uitvoeren > CMD. In het command scherm vul je dan in: net use P: \\popcorn\media

Popcorn is de naam van mijn popcorn A-300. Het mapje media is als het goed is het eerste mapje op die share. Als je dit invoert vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord. Standaard is de gebruikersnaam: nmj en het wachtwoord 1234

Als je een mapping aangemaakt hebt met een driveletter dan kun je nmjtoolboxv2 opstarten. Hij vraagt nu om media.db. Deze vind je dan bijvoorbeeld onder P:\ en dan onder het mapje nmj_database

Als je daar het media.db opent zie je meerdere tabbladen waaronder movies en series. Daar kun je het e.e.a. aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, dat had ik al gevonden. Staat in me 1e alinea.
Wat ik dus niet weet, hoe moet ik in dat programma editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:11:
Ja, dat had ik al gevonden. Staat in me 1e alinea.
Wat ik dus niet weet, hoe moet ik in dat programma editen.
Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/8596/41732640.jpg
Plaatje gevonden via Google. Bij cijfer 1 zou je meerdere tabs moeten kunnen zien zoals Movies en Tv Shows.

Als je daarna een film aanklikt kun je al bezig gaan met wijzigen met de tekst die aan de rechterkant staat bijvoorbeeld. Als je op TVDB images klikt kun je de poster aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik moet niet Move To New TV Show aanklikken, want nu ben ik een film kwijt :p

Het werkt ook niet als ik alleen IMDB ID invoer (wat ik eerst deed), maar je moet ook Content ID (TheMovieDatabase) invoeren. En dan kun je inderdaad links de juiste covers erbij kiezen.
Alleen veranderd synopsis en cast niet mee.

Hasta la Vista (2011) werd bv automatisch gezet op
2011 St Louis Cardinals: The Official World Series Film 8)7
Maar nu met dat Content ID heb ik wel de juiste cover, alleen niet de juiste omschrijving.
Maar dat kan ik wel weer handmatig invoeren.
Dacht dat alles gewoon automatisch werd overgenomen.
Maar het Query TheMovieDB knopje verhelpt dat dus.

En in de PCH moet ik eerst weer Bijwerken kiezen? Want als ik nu de NMJ open staan de wijzigingen er nog niet tussen.

Dacht echt dat het makkelijker was !
Automatisch een link copy/paste van TMDB gaat ook niet, want je moet er zelf tmdb voor zetten elk keer.

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-02-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:19:
Ik moet niet Move To New TV Show aanklikken, want nu ben ik een film kwijt :p
Nee die moet je niet aanklikken ;-) Heb ik wel eens moeten doen. Hij had van een aflevering van een serie van mij een film gemaakt. Dan moet je hem eerst zo naar de TV Shows krijgen om hem dan vervolgens naar de goede serie en seizoen te slepen.
Het werkt ook niet als ik alleen IMDB ID invoer (wat ik eerst deed), maar je moet ook Content ID (TheMovieDatabase) invoeren. Alleen veranderd synopsis en cast niet mee.
Als hij je film niet heeft gepakt dan moet je handmatig even de juiste IMDB ID invoeren. Volgens mij moet daar nog wel wat voor staan. tmdb is anders dan imdb heb. tmdb is the movie database (ik gok: http://www.themoviedb.org )

Alleen het verschil met movies t.o.v. tv shows is dat je de movie niet kan bijwerken. De cast zul je dan zelf moeten aanpassen. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar 1 keer een probleem heb gehad met een movie. Voor de rest is hij altijd goed gekoppeld aan IMDB.

Als je zorgt dat je film bijvoorbeeld een eigen map heeft zoals bijvoorbeeld The Dark Knight met daarin de video: The Dark Knight.2008.mkv waarbij de naam en het jaartal gelijk is met IMDB. Ik moet zeggen dat ik hiermee bijna nooit meer problemen heb gehad.
En in de PCH moet ik eerst weer Bijwerken kiezen? Want als ik nu de NMJ open staan de wijzigingen er nog niet tussen.
Nee, je moet alleen wel eerst in het hoofdmenu zijn en vanuit daar de lokale schijf weer openen. Dan laat hij NMJ weer opnieuw en zouden je wijzigingen en posters moeten zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nouja, de map met juiste titel en jaartal en vervolgens de film zelf met ook dezelfde juiste titel heb ik overal, maar zelfs dan pakt die de gekste dingen nog.
Sissi wordt bijvoorbeeld Lady en de Vagebond (tekenfilm!)
"Snow White and the Huntsman (2012) wordt The Kane Files.
Maar misschien moet ik puntjes gebruiken ipv haakjes.

Maar ik heb het door nu!
Ik hoef toch alleen de nummers in te geven bij Content ID (van themoviedb inderdaad) en dan gewoon het knopje Query en de rest (cast en omschrijving en IMDB) worden ingevuld/overgenomen.
Kan dan zelfs nog kiezen voor NL of ENG omschrijving.
En daarna kan ik de covers kiezen.
Toch een stuk makkelijker zo.

Super bedankt hoor!
(dalijk kijken of de PCH het goed overneemt dan)
(het is bij mij wel een externe schijf, NAS)

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-02-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:44:
Maar misschien moet ik puntjes gebruiken ipv haakjes.

Super bedankt hoor!
(dalijk kijken of de PCH het goed overneemt dan)
(het is bij mij wel een externe schijf, NAS)
Ik gebruik puntjes. Weet niet of het uit zou maken. Zou met de externe schijf ook geen problemen moeten opleveren alleen zou je wel vanaf het home-scherm van je A-300 opnieuw moeten navigeren naar je NAS. Althans met een interne schijf moet ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nou. PCH aan, hoofdmenu, NAS, Jukebox:

alles wat ik aangepast had in NMJtoolbox komt tevoorschijn met een blanco cover.
Moet dan zelf overal weer het bestand wijzigen en door de covers bladeren, selecteren en downloaden (kwam er zelfs weer 1 tegen die failde).
Zelfs "Bijwerken" maakte geen verschil.

Wat heb ik?
Deze computer, netwerk, A-300 zichtbaar, USB met files zichtbaar.
Daar staat ook de map nmj_database_1. In diezelfde hoofdfolder (share en usb_drive1) zit ook het mapje met NMJtoolbox

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-02-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Wat: Autosub
CSI file: Download hier
Waar: Meer hier
Waarom daar: Om het een beetje centraal te houden
Interface op je NMT: [url="http://a300:8083/home/"]http://a300:8083/home/[/url]
Vereiste: Local installed

Na de install de volgende dingen doen:
- In CSI de app 1x restarten
- Surf naar de interface en druk op config
- controleer of je path naar de aut-sub dir en je Series dir goed staan:
- path = /path/to/auto-sub
- rootPath = /path/to/series

Update 07/02/2013: Toevoeging van .en bij Engelse subs staat nu uit. Indien je het veld "Subtitle English" in de config leeg laat zal de .srt filename de .mkv filename matchen

[ Voor 227% gewijzigd door The Druid op 08-02-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dat zou natuurlijk een perfecte aanvulling zijn.
Mocht een CSI niet lukken, misschien handmatig ook een optie? ik ben er wel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Inmiddels autosub werkend en dit werkt best goed, alleen vraag ik me af, want momenteel pakt hij eerst de engelse taal omdat dutch nog niet beschikbaar is, maar zal autobus de nederlandse sub ook downen op het moment dat deze beschikbaar komt, maw heb ik dan 2 sub's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

merlin1201 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:15:
Inmiddels autosub werkend en dit werkt best goed, alleen vraag ik me af, want momenteel pakt hij eerst de engelse taal omdat dutch nog niet beschikbaar is, maar zal autobus de nederlandse sub ook downen op het moment dat deze beschikbaar komt, maw heb ik dan 2 sub's
Dat klopt inderdaad, hij zal de nl er gewoon bijzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
mvds schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:43:
[...]

Dat klopt inderdaad, hij zal de nl er gewoon bijzetten :)
Als je wil dat hij de NL subs matched met de filename van de .MKV dan moet je in de config het veld
- Subtitle English de waarde EN geven en het veld Subtitle Dutch leeg laten.

Daarna checksub.py in je auto-sub/autosub dir vervangen voor deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Thanx voor de uitleg, en het werkt perfect.
Ik wilde eigelijk ook Sickbeard installeren met CSI installeer, echter daar staat deze niet meer tussen, sterker ik mis wel veel meer apps, vraag met af waarom deze allemaal verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
merlin1201 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:57:
Thanx voor de uitleg, en het werkt perfect.
Ik wilde eigelijk ook Sickbeard installeren met CSI installeer, echter daar staat deze niet meer tussen, sterker ik mis wel veel meer apps, vraag met af waarom deze allemaal verwijderd zijn.
Heb hem even aan mijn dropbox toegevoegd, installen en dan updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
The Druid schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:17:
Wat: Autosub
CSI file: Download hier
Waar: Meer hier
Waarom daar: Om het een beetje centraal te houden
Interface op je NMT: [url="http://a300:8083/home/"]http://a300:8083/home/[/url]
Bugs: Ja
Veel: Ja
Irritant: JA
Vereiste: Local installed

Na de install de volgende dingen doen:
- In CSI de app 1x restarten
- Surf naar de interface en druk op config
- controleer of je path naar de aut-sub dir en je Series dir goed staan:
- path = /path/to/auto-sub
- rootPath = /path/to/series

Update 07/02/2013: Toevoeging van .en bij Engelse subs staat nu uit. Indien je het veld "Subtitle English" in de config leeg laat zal de .srt filename de .mkv filename matchen
Bugs: ja, veel: ja. Wat dan? Ik draai hier al een jaar auto-sub zonder problemen. Zijn het volgens jou bugs in het programma auto-sub of in de installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Dacuuu schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:43:
[...]

Bugs: ja, veel: ja. Wat dan? Ik draai hier al een jaar auto-sub zonder problemen. Zijn het volgens jou bugs in het programma auto-sub of in de installer?
Zaten in (mijn) installer, zijn inmiddels opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
@Thedruid thanx man....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
je moet even je NMT installer updaten dan heb je alle repositories weer up to date en zie je ook alle packages weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Dat is het probleem ik kan deze niet updaten.. valt niets te updaten

Overigens is het raar dat ik geen subs binnen krijg van thé following terwijl deze er wel in dutch zijn.
Is nog wel ff lastig om e.a op elkaar af te stellen.

[ Voor 54% gewijzigd door merlin1201 op 09-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
merlin1201 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:29:
Dat is het probleem ik kan deze niet updaten.. valt niets te updaten
Voila

[ Voor 15% gewijzigd door The Druid op 09-02-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Thanx zo te zien zit daar alles weer in, echter als ik probeer om bijvoorbeeld nzbget10 te installeren krijg ik een foutmelding tav mijn internet connection.
Weet zeker dat die wel goed is.

oja de melding is: ophalen van programma informatie is mislukt, controleer uw internet verbinding.

overigens zie ik dat dit alleen bij nzbget10 het geval is. vreemd

[ Voor 31% gewijzigd door merlin1201 op 09-02-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
merlin1201 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:49:
Thanx zo te zien zit daar alles weer in, echter als ik probeer om bijvoorbeeld nzbget10 te installeren krijg ik een foutmelding tav mijn internet connection.
Weet zeker dat die wel goed is.

oja de melding is: ophalen van programma informatie is mislukt, controleer uw internet verbinding.

overigens zie ik dat dit alleen bij nzbget10 het geval is. vreemd
Firewall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar een compleet album af te apelen.
De bestanden zijn flac.
Ik heb het geprobeerd met ' ok'. En met ' play' maar alleen het eerste nummer wordt afgespeeld en dat steeds weer en weer.
In de settings staat ' herhalen' op uit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-12-2024
Hmm, vreemd... @The Druid, zojuist de door jou aangeleverde auto-sub geinstalleerd. Volgens CSI draait 'ie keurig maar ik kan de interface niet bereiken.
Geprobeerd op http://A300:8083/home en http://192.168.0.107:8083/home

Error is: kan geen verbinding maken met de server.

Enig idee? SabNZBd, CP en SB zijn wel benaderbaar dus de NMT services draaien.

Edit: Het is me een raadsel. Nogmaals naar gekeken, opnieuw geinstalleerd en zonder GUI direct in de config file de settings goed gezet (hoop ik). Log file is leeg, op wat errors van The Druid na ;). Al met al heb ik nu nog geen idee of het werkt eigenlijk. Hij blijft maar aangeven dat de server niet bereikt kan worden terwijl alle andere apps wel benadert kunnen worden en AutoSub lijkt te draaien. Mis ik iets?

[ Voor 44% gewijzigd door SnapCase op 25-02-2013 12:18 . Reden: poging 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
SnapCase schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:23:
Hmm, vreemd... @The Druid, zojuist de door jou aangeleverde auto-sub geinstalleerd. Volgens CSI draait 'ie keurig maar ik kan de interface niet bereiken.
Geprobeerd op http://A300:8083/home en http://192.168.0.107:8083/home

Error is: kan geen verbinding maken met de server.

Enig idee? SabNZBd, CP en SB zijn wel benaderbaar dus de NMT services draaien.

Edit: Het is me een raadsel. Nogmaals naar gekeken, opnieuw geinstalleerd en zonder GUI direct in de config file de settings goed gezet (hoop ik). Log file is leeg, op wat errors van The Druid na ;). Al met al heb ik nu nog geen idee of het werkt eigenlijk. Hij blijft maar aangeven dat de server niet bereikt kan worden terwijl alle andere apps wel benadert kunnen worden en AutoSub lijkt te draaien. Mis ik iets?
FF een keer de app stop/startén vanuit CSI al gedaan, moet om de eerste keer te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Ja, al meerdere keren. Hele PCH al gereboot etc... mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
Source: code.google.com
You probably have your Path configured wrong on the Config page. This is not an Auto-Sub issue, otherwise everyone should have it.

Open the configuration file config.properties and make sure that you see:

[config]
path = /Users/myusername/auto-sub/
Hier iemand die ook aangeeft dat hij de GUI niet kan bereiken. Wat zou mijn path moeten zijn? Volgens mij heb ik nu /Share/Apps/auto-sub ingesteld staan, gekopieerd vanuit SabNZBd... Heb een PCH A300 met 1 externe WD hdd, genaamd default USB-DRIVE.

[ Voor 16% gewijzigd door SnapCase op 27-02-2013 11:10 ]

• The Druid
SnapCase schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Hier iemand die ook aangeeft dat hij de GUI niet kan bereiken. Wat zou mijn path moeten zijn? Volgens mij heb ik nu /Share/Apps/auto-sub ingesteld staan, gekopieerd vanuit SabNZBd... Heb een PCH A300 met 1 externe WD hdd, genaamd default USB-DRIVE.
/opt/sybhttpd/localhost.drives/USB-DRIVE/Apps/auto-sub :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik stream vanaf een NAS, maar bij sommige films krijg ik de hele tijd van die irritante schokjes of lichte trails.
Als ik die film op mijn PC bekijk in WMP (ook NAS stream) dan krijg ik hetzelfde effect, echter als ik afspeel in VLC player loopt alles gewoon vloeiend.

Welke optie zou dan verkeerd staan in mijn PCH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
The Druid schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:09:
[...]
/opt/sybhttpd/localhost.drives/USB-DRIVE/Apps/auto-sub :?
Dank je, maar na eindeloos installeren kom ik nog steeds niet bij de GUI. Erg vreemd en weet niet wat ik nog meer kan proberen. Is er een optie om te debuggen? De log zelf geeft geen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
SnapCase schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:00:
[...]

Dank je, maar na eindeloos installeren kom ik nog steeds niet bij de GUI. Erg vreemd en weet niet wat ik nog meer kan proberen. Is er een optie om te debuggen? De log zelf geeft geen fouten.
Welke versie van Local heb je draaien ?
Moet zijn Local 0.1.8-nmt3 anders krijg je nooit een GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Ik vind het toch wel heel bijzonder dat er al 3 maanden geen update meer is uitgekomen voor de 300 serie.
Als er nu geen bugs meer in zouden zitten zou ik het wel begrijpen, maar de lijst met bugs is toch behoorlijk groot.
Zelf hoopte ik dat dit product wat sneller zou worden, en dat er meer 3th party skin's e.d zouden komen, maar niets is minder waar en lijkt het wel of de fabrikant er mee klaar is.
Gelukkig werkt mijn a300 wel naar behoren en is slechts af en toe een reboot voldoende om de boel weer op gang te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18

rally

Deyterra Consultancy

Nou... met subtitles heb ik nog aardig wat problemen hoor.
Soms lopen ze goed en soms lopen ze ver achter (eigenlijk nooit voor).

Als ik hetzelfde videofragment afspeel met VLC lopen de ondertitels altijd goed... :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Deze is vandaag de 1dayfly, voor €209,95 met een 1TB WD Green schijf (WD10EZRX).

Is dit apparaat ook goed toegankelijk voor mensen die niet veel kaas gegeten hebben van alles wat met techniek te maken heeft (mijn ouders :) )? Met andere woorden, hoe is het gebruikersgemak wanneer je je weg niet weet in settings enz.? Ik zal degene zijn die voor de content zorgt, dus het gaat me met name om de afspeelkant.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 16:45
Popcorn hangt nog steeds om de haverklap. Niet met films maar vaak met wat flac bestanden afspelen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnapCase
The Druid schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:20:
[...]
Welke versie van Local heb je draaien ?
Moet zijn Local 0.1.8-nmt3 anders krijg je nooit een GUI.
Ja, je hebt gelijk... ik heb nmt2 draaien in plaats van nmt3. Maar waar kan ik die laatste versie vinden?
De laatste update die ik kan vinden staat in deze thread: http://www.networkedmedia...read.php?tid=45424&page=1 maar is nog steeds 0.1.8-nmt2

Bedankt voor de heads up ;).

[ Voor 18% gewijzigd door SnapCase op 29-03-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10-2015
Kan iemand mij misschien helpen, heb sinds een paar dagen de pch A-300 met 1tb interne hdd schijf erin, maar als ik hem aansluit op mijn pc dan ziet mij pc de schijf niet en als ik hem aansluit op de tv dan wordt de schijf ook niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Benniehoekstra schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:30:
Kan iemand mij misschien helpen, heb sinds een paar dagen de pch A-300 met 1tb interne hdd schijf erin, maar als ik hem aansluit op mijn pc dan ziet mij pc de schijf niet en als ik hem aansluit op de tv dan wordt de schijf ook niet gezien.
Staan de NMT services er al op?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Nee, ik heb wel de nieuwe firmware gedownload en op een usb stick gezet, maar als ik dan naar set up en nmtapps/hdd installatie dan ziet ie mijn schijf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Benniehoekstra schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:42:
Nee, ik heb wel de nieuwe firmware gedownload en op een usb stick gezet, maar als ik dan naar set up en nmtapps/hdd installatie dan ziet ie mijn schijf niet
Volgens mij (kan het fout hebben) moet je sowieso eerst de schijf die erin zit ook formatteren en NMT apps installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Dat klopt ja, maar ik krijg nergens de mogelijkheid om de schijf te formatteren. schijf wordt gewoon nergens gezien, niet op mijn pc en ook niet als ik hem aansluit op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Benniehoekstra schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:51:
Dat klopt ja, maar ik krijg nergens de mogelijkheid om de schijf te formatteren. schijf wordt gewoon nergens gezien, niet op mijn pc en ook niet als ik hem aansluit op de tv
Handleidingen al geraadpleegd?

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=59120

En hier staat misschien ook wat nuttige info:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=56298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Heb van alles geprobeerd, maar ik ga nog even op de sites die jij me net gaf.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Ik geef het op!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
er zijn hdds die niet werken met de a300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Ik heb hem met hdd gekocht dus zou moeten werken zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:35
Benniehoekstra schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:15:
Ik heb hem met hdd gekocht dus zou moeten werken zou je zeggen.
Ben sinds vorige week ook eigenaar van dit apparaat (aanbieding van 1dayfly).
Had precies hetzelfde probleem, harde schijf was al ingebouwd, maar werd niet herkend (ook niet via usb slave kabel).

Oplossing:
Schijf aan een ander apparaat hangen (windows, linux etc..) en formateren (niet kiezen voor "snelle modus").
Heb zelf gewoon naar NTFS geformateerd, maar ext3 schijnt ook te werken.
Daarna de schijf weer in de A-300 gedaan (met nieuwe firmware) en de schijf werd herkend.

Beetje omslachtig, maar het werkte :) Ben benieuwd of dit bij jou ook werkt.

Ik vermoed dat onedayfly de geleverde harde schijven niet correct heeft geformateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
Schijf wordt nergens herkend, ook niet als ik hem aansluit op mijn pc of laptop en krijg nergens een mogelijk om hem te formatteren

[ Voor 24% gewijzigd door Benniehoekstra op 05-04-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

SnakeDoc88 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:28:
[...]

Ben sinds vorige week ook eigenaar van dit apparaat (aanbieding van 1dayfly).
Had precies hetzelfde probleem, harde schijf was al ingebouwd, maar werd niet herkend (ook niet via usb slave kabel).

Oplossing:
Schijf aan een ander apparaat hangen (windows, linux etc..) en formateren (niet kiezen voor "snelle modus").
Heb zelf gewoon naar NTFS geformateerd, maar ext3 schijnt ook te werken.
Daarna de schijf weer in de A-300 gedaan (met nieuwe firmware) en de schijf werd herkend.

Beetje omslachtig, maar het werkte :) Ben benieuwd of dit bij jou ook werkt.

Ik vermoed dat onedayfly de geleverde harde schijven niet correct heeft geformateerd
Damn :( Dat is ook zuur zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Benniehoekstra schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:53:
Schijf wordt nergens herkend, ook niet als ik hem aansluit op mijn pc of laptop en krijg nergens een mogelijk om hem te formatteren
Kijk je ook bij Beheer - Schijfbeheer?
Zo ja, dan gewoon contact opnemen met 1dayfly, dat je een dooie HDD hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehoekstra
NeutraleTeun schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:12:
[...]

Kijk je ook bij Beheer - Schijfbeheer?
Zo ja, dan gewoon contact opnemen met 1dayfly, dat je een dooie HDD hebt gekregen.
Ik heb contact met ze gehad en heb hem terug gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 13:50
heb zelf een oude jumper op de hdd gezet (positie 5 en 6 ) en werkt nu als een tiet.

Is het mogelijk om films rechtstreeks van mijn oude hdx1000 naar mijn A-300 te zetten? Zo ja hoe kan ik dit als beste doen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de jumper geinstalleerd. Alles gedaan wat er in de brief stond. Maar als ik mijn popcorn aansluit via usb aan mijn computer dan herkent hij de harde schijf niet. Weet iemand om dat toch klaar te krijgen dat ik via usb films op de hhd schijf kan zetten van de popcorn.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste