[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Ronnyrr schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:08:
[...]

Bedankt voor je reply.
Toch wel frappant, hij heeft het tot op heden wel gedaan (1 of 2 updates uitgevoerd). Het zelf niets veranderd in de firewall. Zal eens contact opnemen met Ziggo.
Mijn ISP is ook Ziggo (v/h UPC). Je zou nog kunnen proberen of een andere DNS-server (welke gebruik je nu, de standaard van Ziggo?) de situatie verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Anoniem: 202103 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:43:
[...]
Mijn ISP is ook Ziggo (v/h UPC). Je zou nog kunnen proberen of een andere DNS-server (welke gebruik je nu, de standaard van Ziggo?) de situatie verbetert.
Yes ik had voorheen ook UPC en had niets aan mijn DNS instellingen veranderd. Heb even gegoogled naar DNS servers van UPC. Topic was outdated, maar volgens mij is de beginpost wel bijgewerkt.

In ieder geval, het heeft geholpen. Het werkt nu weer, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ok... Ik heb (hopelijk) ook mijn probleem gevonden... Als ik mijn oude NAS uitzet gaat het goed 8)7

Er draaide natuurlijk wel veel dezelfde services, ssh, smb, web op dezelfde poorten, maar dat mag toch allemaal niet uitmaken? Iemand een verklaring?

Mijn oude nas gaf overigens dezelfde issues als beide aanstonden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Prulleman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:29:
Ok... Ik heb (hopelijk) ook mijn probleem gevonden... Als ik mijn oude NAS uitzet gaat het goed 8)7

Er draaide natuurlijk wel veel dezelfde services, ssh, smb, web op dezelfde poorten, maar dat mag toch allemaal niet uitmaken? Iemand een verklaring?

Mijn oude nas gaf overigens dezelfde issues als beide aanstonden
Zelf zou ik dan denken hetzelfde ipadres, maar dat moet niet kunnen want dan zou je meldingen over conflicten krijgen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Nee ip zeker niet... Beide eigen fixed ip

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:42:
Nee ip zeker niet... Beide eigen fixed ip
Heb je beide NASsen misschien exact dezelfde naam gegeven? Dat zou in je DNS problemen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25
Maken jullie nu gebruik van die dsvideo app of is plex eerder aan te raden? Ik ben plex aan het testen op me desktop en dat bevalt eigenlijk best goed.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Anoniem: 202103 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:52:
[...]
Heb je beide NASsen misschien exact dezelfde naam gegeven? Dat zou in je DNS problemen kunnen veroorzaken.
Nee... Heel origineel CH3SNAS en DS715 :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:59
lj_tree schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:55:
Maken jullie nu gebruik van die dsvideo app of is plex eerder aan te raden? Ik ben plex aan het testen op me desktop en dat bevalt eigenlijk best goed.
Ik gebruik DS Video en zeer tevreden over. Sommige formaten speelt hij wel niet af maar heb er mij nog niet in verdiept hoe dit op te lossen. Automatisch subtitles zoeken werkt perfect. Ook kan je op eender welk device de app installeren (ipad, iphone) en direct naar je TV streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds een tijdje draai ik Surveillance Station

Echter zowel voor als achter heb ik nog maar half beeld, ik heb idee sinds de laatste Surveillance Station update

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CrxOuFB.png

Iemand idee waardoor dat komt?
Na reboot
Camera reboot
Geen verschil.

Echter kijk op de PC dan heb ik op Live beeld en van opname beeld dat halve beeld zoals hierboven is te zien.

Op mijn telefoon de DS Surveillance Station app zie ik de opnames wel goed en kleine preview van live beeld. Zie http://i.imgur.com/2hpYzVN.png

Kijk ik naar live beeld in het groot is het weer half.

Iemand meer last van?

alle 2 zijn het Y-cam camera's

[ Voor 48% gewijzigd door RobbyTown op 14-07-2015 11:34 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
RobbyTown schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:29:
Sinds een tijdje draai ik Surveillance Station

Echter zowel voor als achter heb ik nog maar half beeld, ik heb idee sinds de laatste Surveillance Station update

[afbeelding]

Iemand idee waardoor dat komt?
Na reboot
Camera reboot
Geen verschil.

Echter kijk op de PC dan heb ik op Live beeld en van opname beeld dat halve beeld zoals hierboven is te zien.

Op mijn telefoon de DS Surveillance Station app zie ik de opnames wel goed en kleine preview van live beeld. Zie http://i.imgur.com/2hpYzVN.png

Kijk ik naar live beeld in het groot is het weer half.

Iemand meer last van?

alle 2 zijn het Y-cam camera's
Mooie gordijnen ;)

Zonder dolle, geen idee wat het zou kunnen zijn daar ik zelf geen Cam's gebruik maar zou het een driver issue op je PC kunnen zijn? Als het op je telefoon wel prima werkt geloof ik niet dat het aan je DS of Cam's ligt.

Andere PC/Browser gebruikt al, misschien even met een virtual machine testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Zit ik nu naar een slaapkamer te kijken. _O-

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

schumi2004 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:39:
[...]

Mooie gordijnen ;)

Zonder dolle, geen idee wat het zou kunnen zijn daar ik zelf geen Cam's gebruik maar zou het een driver issue op je PC kunnen zijn? Als het op je telefoon wel prima werkt geloof ik niet dat het aan je DS of Cam's ligt.

Andere PC/Browser gebruikt al, misschien even met een virtual machine testen.
Op mijn PC zojuist ook IE gegaan
Zowel FF als IE krijg ik halve gordijntje op live en opgenomen beeld. Preview beeld (klein) zie ik wel volledig

Note 3 @ DS Cam app. Live beeld gordijntjes, opgenomen en preview beeld geen gordijntje te zien.

Zowel met dag als nacht opname zijn de gordijntjes aanwezig @ PC.

Vaag probleem. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou even Synology support contacteren, die zijn vaak behulpzaam bij een dergelijk "vaag" probleem :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:35
Heb je nergens "recording settings" waar je opnameformaten kan definiëren welke wellicht anders zijn als wat de camera gebruikt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:31
Ik probeer een migratie uit te voeren van NAS1 naar NAS2, waarbij ik mijn HDD's behoud.

Hiervoor volg ik de stappen van
https://originwww.synolog...owledgebase/tutorials/484

en

YouTube: How to migrate / move from one Synology NAS to another by moving drives

Maar ik krijg steeds een andere melding.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8geOPF1.jpg

Ik wil absolute niet dat alle gegevens op mijn HDD’s worden verwijderd?

Hoe kan ik DSM installeren zonder mijn HDD’s te formateren?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zijn je DSM versies gelijk ?

Anders gezegd welke DSM versie had je op de andere NAS staan?

[ Voor 53% gewijzigd door MdO82 op 14-07-2015 15:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
MdO82 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:45:
Zijn je DSM versies gelijk ?

Anders gezegd welke DSM versie had je op de andere NAS staan?
De oude NAS had de nieuwste DSM 5.2 (5592) en de nieuwe NAS heeft nog niets. Ik heb de HDDs van de oude NAS naar de nieuwe verplaats (HDD-1 op plaats 1 en HDD-2 op plaats 2 zoals het was).

Als ik met Synology Assistant zoek, krijg ik de melding dat ik DSM via een pat bestand kan installeren, maar dat alles verloren gaat op de HDDs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lisadr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:53:
[...]

De oude NAS had de nieuwste DSM 5.2 (5592) en de nieuwe NAS heeft nog niets. Ik heb de HDDs van de oude NAS naar de nieuwe verplaats (HDD-1 op plaats 1 en HDD-2 op plaats 2 zoals het was).

Als ik met Synology Assistant zoek, krijg ik de melding dat ik DSM via een pat bestand kan installeren, maar dat alles verloren gaat op de HDDs!
Voor DSM 5.x is er een nieuwere tutorial: How to migrate between Synology NAS (DSM 5.0 and later). Ik heb geen diff gedaan op beide handleidingen, dus zoek de verschillen. :P

In NL: Hoe migreren tussen Synology NAS (DSM 5.0 en hoger).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 14-07-2015 16:00 . Reden: NL versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47
Is er ergens (ik kan het niet vinden) terug te vinden wat nou precies de verschillende types e.d. inhouden, van synology?
Ik snap wel dat het hardwarematig verschilt van elkaar, maar ik kom er niet precies uit wat voor mijn situatie nou noodzakelijk is. Ik wil geen overkill hebben.
In mijn zoektocht zie ik een hoop modellen langskomen, (2xx, se, +, J etc), maar kom er niet helemaal uit wat er wanneer nodig is.. Want ik begrijp dat het afhankelijk is van je situatie. Iemand een idee waar ik dit terug kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Anoniem: 202103 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:55:
[...]
Voor DSM 5.x is er een nieuwere tutorial: How to migrate between Synology NAS (DSM 5.0 and later). Ik heb geen diff gedaan op beide handleidingen, dus zoek de verschillen. :P

In NL: Hoe migreren tussen Synology NAS (DSM 5.0 en hoger).
Bedankt. Ik ga dit proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Goofyduck384 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:55:
Is er ergens (ik kan het niet vinden) terug te vinden wat nou precies de verschillende types e.d. inhouden, van synology?
Ik snap wel dat het hardwarematig verschilt van elkaar, maar ik kom er niet precies uit wat voor mijn situatie nou noodzakelijk is. Ik wil geen overkill hebben.
In mijn zoektocht zie ik een hoop modellen langskomen, (2xx, se, +, J etc), maar kom er niet helemaal uit wat er wanneer nodig is.. Want ik begrijp dat het afhankelijk is van je situatie. Iemand een idee waar ik dit terug kan lezen?
Je wilt geen overkill , dat wilde ik ook niet, maar had er al snel spijt van.
Ik zou sowieso geen J versie nemen maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:53
Lisadr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:53:
Nee, daar wordt om gevraagd of je dat wilt. Je kan DSM installeren (dat is de eerste partitie die op iedere HDD gemirrord staat) je volume's blijven intact. Als je een config backup hebt heb je ook direct weer je shares, users, groepen enz terug. Zelfs de app's kun je dan middels repair weer terug zetten incl. de instellingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DukeBox schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:14:
[...]

Nee, daar wordt om gevraagd of je dat wilt. Je kan DSM installeren (dat is de eerste partitie die op iedere HDD gemirrord staat) je volume's blijven intact. Als je een config backup hebt heb je ook direct weer je shares, users, groepen enz terug. Zelfs de app's kun je dan middels repair weer terug zetten incl. de instellingen.
Ik kan dus dit bericht volledig negeren? Lijkt mij niet, anders zou die melding er niet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8geOPF1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Lisadr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:23:
Ik kan dus dit bericht volledig negeren? Lijkt mij niet, anders zou die melding er niet zijn.
Je moet even via de web interface installeren, dat is duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goofyduck384 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:55:
De modelbenaming is opgebouwd volgens een stramien, dat op de Amerikaanse site wel staat, maar niet in Nederlandse vertaling beschikbaar is (of ik kon het niet vinden).

SynoArtNrExplained Bron

Als je kijkt naar het productoverzicht zie je die opbouw goed terugkomen, waarbij in afnemende sterkte performance series ingevuld wordt met +, play, (leeg), j, se. De aanduiding slim staat voor een nas waarin alleen 2,5" schijven passen. Daarbij is deze meestal vergelijkbaar met hetzelfde model zonder die aanduiding of net wat zwakker (iets lager geklokte CPU en/of wat minder geheugen). Voor een overzicht van CPU's en geheugen: http://www.synology-wiki....yp_besitzt_mein_System%3F (de), of iets minder handig gegroepeerd (en): http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have.

Modellen met 7 of hoger als maximaal aantal HDD-gleuven, kunnen dat aantal disks alleen bevatten d.m.v. een uitbreiding. Zulke expansion units beginnen met de aanduiding RX of DX.

Voor mij vallen NASsen zonder Wake-on-LAN en zonder 'Automatisch in-/uitschakelen'-schema (energieverbruik beperken!) af (wil vanaf tablet of zonder meterkastdeur open te maken ding aan kunnen zetten). Daarmee zijn in elk geval de modellen eindigend op 'se' naar mijn mening onbruikbaar (DS214se, spec's). Bij weinig taken, bijvoorbeeld alleen maar backup en slechts 1 hoofdgebruiker is een j-versie wel bruikbaar, maar komt snel aan zijn grenzen als mediaserver in een gezinssituatie bijvoorbeeld. Types met maar 1 HDD-bay zijn handig als remote backup, maar vind ik relatief duur.

Zo vallen bij mij ook modellen af uit 2013 (naar jaren daarvoor kijk ik niet eens), tenzij de nieuwprijs ervan duidelijk onder 60% ligt van het vergelijkbare model van dit jaar. Dit omdat nieuwere modellen met hetzelfde aantal harddiskinsteekgleuven meestal een krachtiger processor en tenminste dezelfde hoeveelheid (of meer) geheugen hebben. Synology hanteert op dit moment een ondersteuning tot in het vijfde jaar na uitkomen van het model (en soms wat langer voor kritische updates), zie Status productondersteuning.

Synology heeft een keuzehulpmiddel, de NAS-selector. Gebruik die als voorselectie en kom dan nog eens terug met je budget, eisen en verwachtingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 15-07-2015 14:46 . Reden: Bronvermelding plaatje. Zetduivel. Grote thumbnail. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Ik merk overigens dat de ds715 op dit moment nog redelijk overkill is... De 2gb RAM heb ik nog niet boven de 25% gezien en de quad CPU eigenlijk ook niet.

Maar hoe krachtiger de machine hoe makkelijker je er meerdere taken door laat uitvoeren, ik heb er nog geen spijt van :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
DukeBox schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:25:
[...]

Je moet even via de web interface installeren, dat is duidelijker.
Via http://find.synology.com krijg ik
No DiskStation found with LAN

Wat ik heb gedaan is de HDD's terug gezet in de oude NAS. Toen moest ik via Synology Assistant een migratie uitvoeren. Nieuwe pat bestand gedownload en ik kon het installeren zonder de HDD's te formatteren.

Toen de installatie klaar was, heb ik de oude NAS uitgezet. HDD's geplaatst in een nieuwe NAS nu kon ik via SA het instellen zonder iets te formatteren.

Vervolgens kon ik inloggen en de configuratie backup van NAS1 installeren.

Bedankt voor jullie hulp

[ Voor 33% gewijzigd door Lisadr op 14-07-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:52:
Ik merk overigens dat de ds715 op dit moment nog redelijk overkill is... De 2gb RAM heb ik nog niet boven de 25% gezien en de quad CPU eigenlijk ook niet.

Maar hoe krachtiger de machine hoe makkelijker je er meerdere taken door laat uitvoeren, ik heb er nog geen spijt van :)
Ik denk als je iets draait met met Mono/Java/MySQL dat je het wel zal merken (zelf ook nog niet geprobeerd).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
[b]Lisadr schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:02:
Via http://find.synology.com krijg ik
No DiskStation found with LAN
Dat bedoelde ik ook niet. Via assistent dubbelklik op de gevonden nas om in de webbased install te komen.
Maar verder goed dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Dank hiervoor! Hier kan ik wel wat mee inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb net mijn Diskstation 112j van mijn oude naar mijn nieuwe huis verplaatst en aangesloten. In eerste instantie had ik de diskstation aan mijn modem/router hangen en werkte het allemaal prima. Later ben ik toch nog de netwerkkabels wat anders gaan indelen en heb ik de netwerkkabel van de diskstation in mijn TP-link gehangen (TL-WR1043ND), dit heb ik gedaan terwijl mijn Synology aanstond.
Nu merk ik dat ik geen netwerkverbinding meer krijg met de Synology, ook zijn de twee LEDs op de netwerkpoort niet aan. Verder zijn alle LEDs op mijn Synology wel normaal.
Ik vrees dat mijn netwerkpoort op de Synology het niet meer doet, maar wellicht is het toch te verhelpen? Uit en weer aan, inc compleet de stroom er af heeft iig niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Heb je een kabel liggen om te testen tussen je syno en modem ?
Dus een andere kabel dan je nu gebruikt.

Lijkt mij geen probleem dat de netwerk onderbroken wordt.
Dus of je syno nu aan of uit staat lijkt mij geen probleem als je de netwerkkabel wisselt.
De tplink is alleen een switch ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, verschillende kabels getest, maar uiteindelijk bleek toch nog iets verder zoeken en de handleiding lezen de oplossing te zijn: de resetknop indrukken en via de synology assistant de diskstation vinden en er op inloggen.

Ik heb dus weer verbinding, maar de LAN LEDs doen het nog niet. Nu heb ik er verder nooit zo op gelet of ze het ooit wel gedaan hebben, maar raar is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Grolsch schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:
Heb je nergens "recording settings" waar je opnameformaten kan definiëren welke wellicht anders zijn als wat de camera gebruikt :?
Bij aansluiten van camera kies je merk en type enzo mijn y cam staat netjes in synology lijst om te kiezen.

Het heeft tot de vorige update gewoon gewerkt.

Blijft ook nog eens raar via tel opname terug kijken geen gordijntje op pc wel. Heb een support ticket ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sponz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:46:
Mijn DS209 kan ik niet meer updaten, verbinding mislukt zegt ie al een paar dagen. [...] Is de ondersteuning gestopt, op de Synology site kan ik er niet iets over vinden.
*O* Your DSM is up-to-date.

Mijn DS409slim legt weer normaal contact met de update-servers. Had net de packetsniffer aangezwengeld om een nieuwe scan te maken, blijkt het probleem zich spontaan te hebben opgelost. Het probleem zat naar mijn idee aan de kant van Synology, maar verder onderzoek ga ik er niet meer aan besteden.

Is het bij jou nu ook genormaliseerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 15-07-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ja, mijn 209 kan weer bij de update server komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683650

Beste mensen,

Mijn Synology doet koppig als ik rechten wil verlenen aan een gebruiken in aan een subfolder.
Dus ik heb een map met music. in map music heb ik als subfolder musictest.

Ik kan alleen iemand rechten geven tot de hoofdmap dus music.
Maar als ik iemand alleen rechten wil toe verlenen aan de subfolder musictest, dan gaat dat niet allemaal, ik pas de rights aan, selecteer alleen de gebruiker die erin mag, maar alsnog kom ik in de subfolder.

Hoe is dit op te lossen?
Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Als je in de map kijkt op de syno en de eigenschappen bekijkt.
Dan heb je de mogelijkheid om te kiezen voor geavanceerde opties.

Hier kan je kiezen voor "overgenomen machtigingen uitsluiten".
Als het goed is kan je dan diegene machtigingen geven die erbij moeten kunnen, maar misschien had je dit al geprobeerd.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683650

Dit had ik inderdaad al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
Anoniem: 683650 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:03:
Beste mensen,

Mijn Synology doet koppig als ik rechten wil verlenen aan een gebruiken in aan een subfolder.

Maar als ik iemand alleen rechten wil toe verlenen aan de subfolder musictest, dan gaat dat niet allemaal, ik pas de rights aan, selecteer alleen de gebruiker die erin mag, maar alsnog kom ik in de subfolder.

Hoe is dit op te lossen?
Groetjes,
admin kan overal in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
Ik heb nu een readynas duo 2000 met 2x2tb en wil overstappen naar een 4bay. Ik had de 414 in gedachten. Kan ik zonder problemen mijn disks (raid 1) overzetten in de synology?misschien eerst 1 en dan nieuwe volume maken?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45

timovd

Voorsprong door techniek

Nee, je moet eerst de schijven (of één schijf) formatteren. Je kunt ook eerst alles op één schijf zetten en vervolgens de andere in je Syno zetten om vervolgens alles te kopieren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683650 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:03:
Beste mensen,

Hoe is dit op te lossen?
Groetjes,
In welke versie van DSM wil je dit uitvoeren? Nog altijd op DSM 4.3?

Ik verwacht dat DSM 4.2 (waarmee ik bekend ben) niet veel daarmee verschilt en om zulke granulaire rechten te vergeven zul je of gebruik moeten maken van Windows ACL ('je NAS in een domein hangen') of moeten uitwijken naar het wijzigen van gebruikers- en groepsrechten via de CLI met chmod, al heb ik dat laatste niet zelf getest op een Synology NAS.

Of overstappen op een Synology NAS met DSM 5.2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 16:49
Ook ik heb hier iets aan. ;) Om geen overkill te creëren toch even jullie mening. Het doel van mijn alweer 3de Syno zal offsite back-up worden. Waar ik nu over na zit te denken.
  • IPSEC VPN naar "huis"
  • Encryptie (maar misschien moet mijn huidige Syno dat al doen)
  • Backup van minimaal 2 Syno's, eventueel komt er meer bij voor familie dus misschien cloud opties / bittorrentsync / etc
  • 'Automatisch in-/uitschakelen'-schema
  • denk dat ik iets vergeet maar weet niet wat
Nu kom ik zelf uit op
  • DS215j
    • geen CMS mogelijkheid
    • "maar" 2 disken dus eigenlijk alleen JBOD waar je anders tegen ruimte gebrek aan kunt lopen
    • € 168,99
  • DS715
    • CMS mogelijkheid
    • "maar" 2 disken maar wel mogelijkheid tot uitbreiding
    • € 399,-
  • DS414j
    • geen CMS mogelijkheid
    • meteen 4 disken kunnen plaatsen
    • € 295,-
Prijstechnisch nijg ik naar de DS215j maar apparaat technisch en uitbreidmogelijkheid naar de DS715 alleen denk dat het erg overkill is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

DrakeNL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:38:
[...]

Ook ik heb hier iets aan. ;) Om geen overkill te creëren toch even jullie mening. Het doel van mijn alweer 3de Syno zal offsite back-up worden. Waar ik nu over na zit te denken.
  • IPSEC VPN naar "huis"
  • Encryptie (maar misschien moet mijn huidige Syno dat al doen)
  • Backup van minimaal 2 Syno's, eventueel komt er meer bij voor familie dus misschien cloud opties / bittorrentsync / etc
  • 'Automatisch in-/uitschakelen'-schema
  • denk dat ik iets vergeet maar weet niet wat
Nu kom ik zelf uit op
  • DS215j
    • geen CMS mogelijkheid
    • "maar" 2 disken dus eigenlijk alleen JBOD waar je anders tegen ruimte gebrek aan kunt lopen
    • € 168,99
  • DS715
    • CMS mogelijkheid
    • "maar" 2 disken maar wel mogelijkheid tot uitbreiding
    • € 399,-
  • DS414j
    • geen CMS mogelijkheid
    • meteen 4 disken kunnen plaatsen
    • € 295,-
Prijstechnisch nijg ik naar de DS215j maar apparaat technisch en uitbreidmogelijkheid naar de DS715 alleen denk dat het erg overkill is
Ik wil ongeveer hetzelfde maar vind het allemaal maar duur, zeker de prijzen van de hardeschijven tegenwoordig. In 2011 had je voor €60 een 2TB WD Green schijf.. het is er in 4 jaar alleen maar duurder op geworden.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrakeNL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:38:
[...]
[noemt 3 alternatieven]
Pragmatisch benaderen.[list]• Het is backup, dus nagaan hoeveel data per dag/week/maand wijzigt en of je dat binnen de nachtelijke uren over de lijn kunt pompen. Laten we uitgaan van incrementele backups. Kies de langzaamste (lees: goedkoopste) NAS die dat kan verwerken.• Hoe groot was de datagroei bij je in de afgelopen 12 maanden? Neem dat als maat voor de aanschaf van je harddisks en koop precies genoeg voor 1, max. 2 jaar. 3 en 4 TB schijven lijken nu de gunstigste €/GB verhouding te hebben (al zag ik ook een prijstechnisch interessante 8 TB archiefschijf).• Wees héél kritisch inzake backup van allerlei (downloaded) mediabestanden. Becijfer eens of wederaanschaf of moeite doen om de paar echte parels uit je verzameling op te snorren opweegt tegen niet-back-uppen daarvan. • Backup impliceert ook dat je al een origineel hebt, dus JBOD is uitstekend. RAID1 of hoger (incl. SHR) verhoogt hooguit de beschikbaarheid van je backup, maar het is al backup dus alleen in heel bijzondere gevallen nuttig of noodzakelijk (als je het niet kunt bedenken, heb je het niet nodig).• Bij mij springen de tranen me in de ogen zodra ik de prijs van een pricewatch: Synology DiskStation DX513 (Expansion Unit) ontwaar. Als je denkt dat nodig te hebben binnen 3 jaren, koop dan een pricewatch: Synology DS1515. Die heeft dezelfde processor en is vrijwel gelijk aan de DS715, en heeft direct meer vrije slots beschikbaar. Uitbreiden met een pricewatch: Synology DiskStation DX213 2B Expansion Unit (DX213) is ook niet echt goedkoop qua prijs per HDD expansion port maar is in het derde of vierde jaar nog wel te verteren als blijkt dat 2 grote HDD's net ontoereikend blijken. Maar zelfs dan is een tweede DS21xj naar verwachting goedkoper, al zal het verdelen van de data over twee NASsen wel wat extra management vergen.• Het is mijn stokpaardje, maar reken bij de DS414j ook mee dat deze al ruim een jaar op de markt is (eind april '14) en dat naar het zich laat aanzien van de software-ondersteuning al 1/5e deel is opgebruikt nog voor aanschaf. Dat zou je moeten meenemen in de prijs.• Wat heb je nu staan als hoofd-NAS? Kan die backup worden en kun je zo de keuze voor een performant hoofdsysteem in de vorm van een DS215+ of DS715 (/me aardvark :9~ ook een beetje, maar mist Docker) beter verantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Anoniem: 202103 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:36:
(al zag ik ook een prijstechnisch interessante 8 TB archiefschijf).
Moet je wel mee oppassen, die is eigenlijk alleen geschikt als WORM storage. Of je moet altijd een full backup doen (geen incremental forever e.d.).

Wat mij overigens niet duidelijk is.. wil je offsite backup of alleen disaster recovery ? Zit namelijk nogal een verschil in. De backup van synology met dedpulicatie e.d. kan best veel IO's genereren. Zorg dat je genoeg (snelle) HDD's hebt om dat te verwerken.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeBox schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Moet je wel mee oppassen, die is eigenlijk alleen geschikt als WORM storage. Of je moet altijd een full backup doen (geen incremental forever e.d.).
Dank voor de waarschuwing! Heb me niet echt verdiept in de specifieke eigenschappen ervan, keek slechts naar prijs. Maar ik had natuurlijk verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Voor je het weet heb ik zo'n ding geadviseerd, faalde het, en zijn de rapen gaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Anoniem: 202103 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:36:
[...]
Nog langer verhaal kort gemaakt _/-\o_ ]
  • De veranderingen vallen denk ik wel mee. Alleen als de foto's en home video's weer een worden gearchiveerd zal er een piek komen in de data
  • De data groei zit bij mij voor al in "nice to have" backups dus dat zit denk wel goed
  • Kritisch moet ik inderdaad nog worden. weet alleen niet hoeveel datagroei er is met versie beheer
  • Dacht ik eigenlijk al wel
  • Ik zit inderdaad te kijken naar 1 Nas op de andere locatie. zo min mogelijk verdeling van data en beheer van de Nas zelf
  • Daar heb je een punt
  • De 2 Nassen die ik heb zijn een ds214se (voor het altijd aan spul) en een 1511+ (voor groot opslag van vanalles) met 5 *2Tb in 4disk in raid 5 en 1 disk in tja. Dit moet eigenlijk allemaal in raid 5 komen, maar ik moet de losse disk nog uit faseren. Ik moet dan alleen nog de apps over zetten
DukeBox schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:50:
[...]

Wat mij overigens niet duidelijk is.. wil je offsite backup of alleen disaster recovery ? Zit namelijk nogal een verschil in. De backup van synology met dedpulicatie e.d. kan best veel IO's genereren. Zorg dat je genoeg (snelle) HDD's hebt om dat te verwerken.
WORM storage moet ik me in verdiepen. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat wormen opslag moesten hebben. :+
Qua backup zou voor mij primairy disaster recovery zijn. Als bij mij iets gebeurt heb ik mijn data nog.
Als ik ruimte "over" hou dan zou ik deze kunnen verdelen onder de familie

[ Voor 29% gewijzigd door DrakeNL op 15-07-2015 17:58 . Reden: Extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Was ook overduidelijk een gevalletje 'if it's too good to be true then it probably isn`t'
Neemt niet weg dat als je dagelijks sequentiële data moet opslaan het een interesante optie kan zijn. Synology werkt echter voornamelijk middels rsync waar alleen de dif van een file wordt bijgewerkt. Ik vermoed (!) dat het daar verre van optimaal zal werken, laat staan als je ze in een stripe set plaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 15-07-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrakeNL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:54:
[...]

• De 2 Nassen die ik heb zijn een ds214se (voor het altijd aan spul) en een 1511+ (voor groot opslag van vanalles) met 5 *2Tb in 4disk in raid 5 en 1 disk in tja. Dit moet eigenlijk allemaal in raid 5 komen, maar ik moet de losse disk nog uit faseren. Ik moet dan alleen nog de apps over zetten
[...]
Wat ik me afvraag, waarom zijn bij je selectie de DS415+ of de DS415play vroegtijdig afgevallen? Ik kan me die wel voorstellen met bijv. 4*3 of 4*4 TB in RAID5 (of zelfs als JBOD als je vertrouwt op de backup en de verhoogde beschikbaarheid niet nodig hebt) als opvolger voor je DS1511+. Je blijft dan binnen de Atomprocessorfamilie, bent weer helemaal up-to-date en hoeft van geen enkele app afscheid te nemen. De kosten kun je deels spreiden, door niet alle schijven ineens aan te schaffen. En je kunt de reorganisatie van je data aanpakken. Vervolgens maak je van de DS1511+ de backup-unit en hebt dan 10 TB (JBOD) voor backup. Die 2 TB schijven zijn vermoedelijk ook op leeftijd en kun je aldus naar behoefte, afhankelijk van S.M.A.R.T.-rapportage, successievelijk vervangen.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 17-07-2015 14:49 . Reden: Foei, een lelijke d waar stam + t hoort. En de gebruikelijke GB/TB :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Anoniem: 202103 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:39:
[...]
Wat ik me afvraag, waarom zijn bij je selectie de DS415+ of de DS415play vroegtijdig afgevallen? Ik kan me die wel voorstellen met bijv. 4*3 of 4*4 TB in RAID5 (of zelfs als JBOD als je vertrouwd op de backup en de verhoogde beschikbaarheid niet nodig hebt) als opvolger voor je DS1511+. Je blijft dan binnen de Atomprocessorfamilie, bent weer helemaal up-to-date en hoeft van geen enkele app afscheid te nemen. De kosten kun je deels spreiden, door niet alle schijven ineens aan te schaffen. En je kunt de reorganisatie van je data aanpakken. Vervolgens maak je van de DS1511+ de backup-unit en hebt dan 10 GB (JBOD) voor backup. Die 2 TB schijven zijn vermoedelijk ook op leeftijd en kun je aldus naar behoefte, afhankelijk van S.M.A.R.T.-rapportage, successievelijk vervangen.
Ik zit eigenlijk vooral te kijken naar de goedkopere sectie en daarom eigenlijk al niet gekeken naar de 415+ of play. Mocht ik hier iets mee doen zal ik ook mijn vrouw ervan moeten overtuigen dat het nodig is :X :+ Daarnaast kan de 1511+ nog goed mee komen, nog steeds in de software ondersteuning en de Disken draaien ongeveer 3 uur op een dag. dus eigenlijk is de noodzaak om deze te vervangen nog niet zo hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KhaZ schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:43:
[...]

Ik wil ongeveer hetzelfde maar vind het allemaal maar duur, zeker de prijzen van de hardeschijven tegenwoordig. In 2011 had je voor €60 een 2TB WD Green schijf.. het is er in 4 jaar alleen maar duurder op geworden.
Is nooit meer goedgekomen.
http://www.pcr-online.biz...l-have-significant-impact

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:24
Beste Tweakers,

Een nieuw aankooptopic leek me wat veel van het goede voor mijn vraag, ik wil een NAS gaan aanschaffen en mijn oog viel direct Synology. Het type is echter lastiger kiezen.

Wat wil ik ermee?
- Films en series opslaan en via Plex afspelen op laptop/iPad
- Muziek opslaan en afspelen via Sonos
- Foto's opslaan (backup vanaf mijn pc)

Mijn oog viel op een aanbieding van een DS214+ voor € 249,95.
Is dit overkill voor mij? Zit er veel performance verschil in vergeleken met een DS212J bijvoorbeeld?

Voorlopig heb ik aan 8TB genoeg denk ik, dat moet dus makkelijk kunnen met een 2 bay NAS. Echter zou het in de toekomst ideaal zijn als ik er gewoon een extra HD bij kan prikken indien nodig. De pricewatch: Synology DiskStation DS414j bijvoorbeeld is maar een heel klein beetje duurder, ga ik dit ook in performance merken? Anders kan ik met het oog dop de toekomst beter direct voor een 4 Bay kiezen :)

Graag jullie mening/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racierox schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:22:
[...]
Wat wil ik ermee?

Is dit overkill voor mij? Zit er veel performance verschil in vergeleken met een DS212J bijvoorbeeld? [...]
Plex en dan een j-versie uit 2012 overwegen? Dat strookt niet echt. De processor uit de DS212j is door Synology voor het eerst toegepast in modeljaar 2009 en is niet vooruit te branden1, al heeft de DS212j wel dubbel zoveel geheugen als mijn DS409slim. In vergelijking met die slim-variant gaat mijn DS215j als de brandweer.

Bij de DS414j zet ik mijn vraagtekens, al is het deels speculatie. Het is tot nu toe de enige Synology NAS met een Mindspeed Comcerto-processor. Populariteit speelt een rol bij de beschikbaarheid van 3rd party packages en ik zou om die reden waarschijnlijk daarvan afzien. Doe dus goed onderzoek of al je wensen m.b.t. extra diensten worden vervuld.
Volgens mij, maar ik kan er naast kijken, staat DS414j ook niet in de compatibiliteitslijst op Plex.tv. Voor transcoding in HD-formaten heb je volgens die lijst een Synology NAS met een Atomprocessor nodig (een DS415+ bijv., maar dan betreed je een andere categorie qua budget). Of Annapurna-CPU's (o.m. DS215+, DS715, DS1515) wellicht wel toereikend zijn is mij onbekend, ze staan (nog) niet in de lijst vermeld.

Ken je mijn stokpaardje? Synology ondersteunt haar producten met software-updates tot in het vijfde jaar (dat is tot nu toe de praktijkervaring). DS214+: €250 / 4 jaren is €62,50 per jaar. De DS215+ zit zo rond €330. Prijs per jaar daarvan is €66, ervan uitgaande dat je die 5 jaren gaat gebruiken. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar vind dat jongere model daarmee nauwelijks duurder. Daarmee zeg ik niet dat de DS214+ slecht geprijsd is, maar geen aanbieding om over te jubelen.

Noot.
1) Mijn ervaring op een DS409slim met 4 stuks WD 500GB schijven in RAID5. DownloadStation met maximaal 2 taken en gelijktijdig muziek luisteren via Squeezebox (via LMS) gaat net. Maar als je PhotoStation meedraait en wat plaatjes uploadt zonder gebruik te maken van de extra software (voor Windows) die de thumbnails al meestuurt, dan reageert e.e.a. traag. Door je muziekalbums bladeren wordt dan een oefening in geduld. Idem als mediabestanden worden herindexeerd. :) Toch blij ermee, ondanks dat voor 'n update van het antiviruspakket alle overige packages compleet uitgeschakeld moeten worden.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 16-07-2015 14:02 . Reden: dt-fouten. Opm. over AV. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Beste Tweakers,

Een nieuw aankooptopic leek me wat veel van het goede voor mijn vraag, ik wil een NAS gaan aanschaffen en mijn oog viel direct Synology. Het type is echter lastiger kiezen.

Wat wil ik ermee?

Is dit overkill voor mij? Zit er veel performance verschil in vergeleken met een DS212J bijvoorbeeld?

Voorlopig heb ik aan 8TB genoeg denk ik, dat moet dus makkelijk kunnen met een 2 bay NAS. Echter zou het in de toekomst ideaal zijn als ik er gewoon een extra HD bij kan prikken indien nodig. De pricewatch: Synology DiskStation DS414j bijvoorbeeld is maar een heel klein beetje duurder, ga ik dit ook in performance merken? Anders kan ik met het oog dop de toekomst beter direct voor een 4 Bay kiezen :)

wat verwacht je precies van Plex? als je alle functies wilt gebruiken moet je ten eerste kijken of Plex voor je type CPU beschikbaar is, verder heeft synology zelf voor video station een lijst met welk model wat kan transcoden:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

let ook op deze opmerking:
You can refer to the table below to determine which video transcoding group your DiskStation belongs to. If your model is not listed below (e.g. DS112j or DS212j), it does not have transcoding capabilities.
persoonlijk ben ik niet zo van transcoding... ik heb een xtreamer media player die gewoon alles via SMB (of NFS) afspeelt, ik heb een android stick die dit ook alles afspeelt, en mijn Nexus 5 en 7 spelen ook gewoon alles af via SMB shares.

1080p materiaal transcoden zodat je ipad het af kan spelen is nogal een andere klasse dan een file 1:1 streamen. bedenk eerst wat je daar precies in wilt en kijk dan welke NAS erbij past.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
@hierboven, wat is dan daadwerkelijk het verschil tussen transcoden (bv naar een chromecast) of een mediaspelertje aan me tv hangen? Scheelt het zo veel in kwaliteit?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58
Met transcoding wordt de video omgezet naar een formaat dat het apparaat wel aankan. De cpu's in nassen zijn geen snelheidsmonsters dus 1080p transcoderen is voor veel modellen te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
job schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:31:
Met transcoding wordt de video omgezet naar een formaat dat het apparaat wel aankan. De cpu's in nassen zijn geen snelheidsmonsters dus 1080p transcoderen is voor veel modellen te zwaar.
Ik ga je echt niet tegenspreken maar als ik op de site van synology kijken en ook wat rondgoogle zie ik dat de PLAY varianten (op mijn whishlist de DS415Play) gemaakt is voor transcoding en dat ook goed doet. Ook zie ik dat er bij transcoding over het algemeen geen zichtbare kwaliteitsverlies is. enkel het veranderen van container om het speelbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
lj_tree schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Ik ga je echt niet tegenspreken maar als ik op de site van synology kijken en ook wat rondgoogle zie ik dat de PLAY varianten (op mijn whishlist de DS415Play) gemaakt is voor transcoding en dat ook goed doet. Ook zie ik dat er bij transcoding over het algemeen geen zichtbare kwaliteitsverlies is. enkel het veranderen van container om het speelbaar te maken.
Klopt helemaal, maar blijft een punt waar je over na moet denken... Transcoden is bv ook interessant als je mobiel via 3/4G wilt streamen van je nas. Ben je dat niet van plan en heb je mediaplayers die alle formaten (wellicht meer dan je nas) aankunnen, dan is het compleet overbodig en kan je wellicht in een ander segment shoppen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Prulleman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Klopt helemaal, maar blijft een punt waar je over na moet denken... Transcoden is bv ook interessant als je mobiel via 3/4G wilt streamen van je nas. Ben je dat niet van plan en heb je mediaplayers die alle formaten (wellicht meer dan je nas) aankunnen, dan is het compleet overbodig en kan je wellicht in een ander segment shoppen
Dat naar me telefoon en de tablet etc is leuk en ga ik zeker gebruiken als ik de mogelijkheid heb, maar in mindere mate dan op de tv's films en series kijken. Er staat al jaren een leuke NAS op de whishlist en sinds een tijdje dus de DS415Play. ik ben nog aan het twijfelen tussen 3 of 4 TB WD RED schijven. Ze gaan in RAID 5 en ik denk dat ik 9TB (netto over van 3TB schijven) dan vrij snel vol heb....aan de andere kant kan ik er ook nog een externe hdd bij hangen...ik heb me zinnen nu wel op de 415play gezet zeker om het transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 04-07 18:58
lj_tree schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Daarmee spreek je me ook niet tegen. Ik dacht, ik leg het uit in lekentaal.
Soms echter is het veranderen van de container voldoende, vaak moet ook de audio omgezet worden.

De play modellen zijn inderdaad ideaal voor transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 03:52
Weet iemand of de apps ook op termijn naar Windows Phone geport gaan worden?
Ik wil wellicht overstappen maar zou de photo station app wel missen voor het syncen van mijn photo's.

Stomstom. Ze zijn er wel maar hebben nog geen auto-upload blijkbaar. Of heeft iemand anders daar andere ervaringen mee?

[ Voor 25% gewijzigd door daftpunk op 16-07-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Vandaag ook weer iets ontdekt wat niet (duidelijk) terug te vinden is..

SHR met 2x1TB en 2x3 TB HDD's.. zou je zeggen ik vervang de 2x1TB (één voor één totdat de repair klaar is) door 2x2TB en krijg er 2TB ruimte bij.. nou niet dus.
Expansion werkt alleen wanneer de disk gelijk of groter is dan de grootste in de array.

In de handleiding en wiki kom je alleen tegen dat je de HDD door een grotere moet vervangen dan de bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
mkleinman schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:22:
Voor iedereen die ook ruzie heeft om Crashplan 4.3 werkend te krijgen. Naast de gebruikelijke stappen om handmatig te updaten ( jar files e.d copieren ) moet je nu ok een GUID copieren om je headless client weer werkend te krijgen.

link: http://chrisnelson.ca/201...shplan-4-3-0-on-synology/
bedankt, ik ga het van het weekend maar weer proberen.
alles lijkt te draaien echter zegt crashplan zelf dat het 15 dagen geleden is dat er een backup is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Hooglander1 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Ik zou even Synology support contacteren, die zijn vaak behulpzaam bij een dergelijk "vaag" probleem :)
Enig idee wanneer je reactie krijgt? 2 dagen verder nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
RobbyTown schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:16:
[...]

Enig idee wanneer je reactie krijgt? 2 dagen verder nog geen antwoord.
Er gaat meestal 1 werkdag + 12 uur overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

DukeBox schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:26:
[...]

Er gaat meestal 1 werkdag + 12 uur overheen.
Even opnieuw gedaan. Vorige 'mail' is daar nooit aangekomen. Denk omdat er linkjes inzaten. Nu eruit gelaten krijg nu meteen een ticket mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Laatst online: 23-11-2024
daftpunk schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 21:53:
Weet iemand of de apps ook op termijn naar Windows Phone geport gaan worden?
Ik wil wellicht overstappen maar zou de photo station app wel missen voor het syncen van mijn photo's.

Stomstom. Ze zijn er wel maar hebben nog geen auto-upload blijkbaar. Of heeft iemand anders daar andere ervaringen mee?
als je wp gebruikt dan gebruik je waarschijnlijk ook onedrive, toch?

dan kun je ook cloud sync gebruiken (kan uiteraard ook als je andere cloud storage gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Sinds vorige week heb ik een nieuwe router omdat ik overgestapt ben naar een nieuwe internetprovider.

De nieuwe router (Fritzbox 7360) heb ik ingesteld zoals mijn oude router. Dat wil zeggen IP range 10.10.10.x, zodat al mijn netwerk apparaten weer direct werken.

Echter sinds ik de nieuwe router in gebruik heb, is mijn Synology (DS211) niet meer zichtbaar in mijn netwerk en ook niet meer benaderbaar van buiten af.
Je zou toch zeggen dat een Synology zo ie zo altijd lokaal in het netwerk bereikbaar zou moeten zijn.

De DSM interface is ook niet meer te bereiken via het IP adres. Als ik de Synology direct aan mijn computer hang, en de netwerkkaart een vast IP adres geef in de 10.10.10.x range kan ik wel bij de webinterface.
Toen ik daar bij kon heb ik ieder geval de juiste DNS adressen ingesteld, maar voor de rest lijkt alles gewoon goed, aangezien er niets aan de IP adressen is veranderd.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik zou een reset kunnen doen om de netwerk settings e.d. te resetten, maar volgens mij wordt er dan nog meer gereset, en daar heb ik weinig trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buffalo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:48:
[...]
De DSM interface is ook niet meer te bereiken via het IP adres. Als ik de Synology direct aan mijn computer hang, en de netwerkkaart een vast IP adres geef in de 10.10.10.x range kan ik wel bij de webinterface.
Toen ik daar bij kon heb ik ieder geval de juiste DNS adressen ingesteld, maar voor de rest lijkt alles gewoon goed, aangezien er niets aan de IP adressen is veranderd.

Wat kan hier aan de hand zijn? Ik zou een reset kunnen doen om de netwerk settings e.d. te resetten, maar volgens mij wordt er dan nog meer gereset, en daar heb ik weinig trek in.
Je hebt gelijk dat een korte reset diverse instellingen terugzet op de standaardwaarde. Het is wel een zekere weg naar succes, maar je zult aansluitend die zaken (firewall, wachtwoord, IP-block, poorten, etc.) opnieuw moeten inrichten.

Echter, voordat je die weg kiest zou ik de NAS nog eens direct aansluiten op je computer, zodat je erop kunt inloggen. Maak vervolgens screenshots van de netwerkinstellingen op de NAS zodat we kunnen zien wat je daar hebt ingevuld. 'Juiste' is zo nietszeggend want nu moet ik ernaar raden, dat werkt niet. Misschien is het zoiets simpels als een typfout. Zo ook voor de instellingen in je router (zo nodig publiek ip-adres afschermen).

En vertel hoe je de NAS van buitenaf benadert. Gebruik je QuickConnect of had je in de oude situatie zelf poorten opengezet op je router om via VPN je bestanden e.d. op te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 03:52
Ashaman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:25:
[...]

als je wp gebruikt dan gebruik je waarschijnlijk ook onedrive, toch?

dan kun je ook cloud sync gebruiken (kan uiteraard ook als je andere cloud storage gebruikt)
Ik heb het wel overwogen maar hou liever mijn data in eigen beheer met een NAS en cloudstation en photo station zijn een goeie oplossing. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 14:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Beste Tweakers,

Wat wil ik ermee?

Plex werkt niet op de DS214+. Dan zou je moeten kiezen voor de 214 play

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Je hebt gelijk dat een korte reset diverse instellingen terugzet op de standaardwaarde. Het is wel een zekere weg naar succes, maar je zult aansluitend die zaken (firewall, wachtwoord, IP-block, poorten, etc.) opnieuw moeten inrichten.

Echter, voordat je die weg kiest zou ik de NAS nog eens direct aansluiten op je computer, zodat je erop kunt inloggen. Maak vervolgens screenshots van de netwerkinstellingen op de NAS zodat we kunnen zien wat je daar hebt ingevuld. 'Juiste' is zo nietszeggend want nu moet ik ernaar raden, dat werkt niet. Misschien is het zoiets simpels als een typfout. Zo ook voor de instellingen in je router (zo nodig publiek ip-adres afschermen).

En vertel hoe je de NAS van buitenaf benadert. Gebruik je QuickConnect of had je in de oude situatie zelf poorten opengezet op je router om via VPN je bestanden e.d. op te vragen?
Ik ben nu uiteraard aan het werk :+ ,. Ik ga er vanavond even mee aan de slag, en zal dan aanvullende info geven.

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Prulleman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:15:
Stel dat ik het afspelen op de tv via de Intel NUC met xbmc wil doen, maar daarnaast wel wil dat ik op mijn iPad thuis filmpjes of series vanaf de nas kan streamen. Heb ik dan voldoende aan de J-variant of +-variant? Of is dan de play noodzakelijk om te transcoden (richting de iPads)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
job schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:59:
[...]

De play modellen zijn inderdaad ideaal voor transcoding.
Ik vind de play modellen een mislukt concept. Transcoding werkt niet voor audio sporen in DTS. Voor mijn bibliotheek zijn dat meer dan de helft van de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Goofyduck384 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Stel dat ik het afspelen op de tv via de Intel NUC met xbmc wil doen, maar daarnaast wel wil dat ik op mijn iPad thuis filmpjes of series vanaf de nas kan streamen. Heb ik dan voldoende aan de J-variant of +-variant? Of is dan de play noodzakelijk om te transcoden (richting de iPads)?
het ligt iets complexer... je zal eerst je exacte wensen (nu en toekomst?) moeten bedenken en dan hier kijken welk model aansluit: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

algemeen zou je met een plus of play variant een eind moeten komen.

Maar zoals hierboven ook gezegd wordt, aan transcoding zitten ook nadelen, het hangt er maar net vanaf aan welk device je deze taak toevertrouwd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Prulleman schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:24:
het ligt iets complexer... je zal eerst je exacte wensen (nu en toekomst?) moeten bedenken en dan hier kijken welk model aansluit: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577

algemeen zou je met een plus of play variant een eind moeten komen.

Maar zoals hierboven ook gezegd wordt, aan transcoding zitten ook nadelen, het hangt er maar net vanaf aan welk device je deze taak toevertrouwd
Mooi overzicht inderdaad, helaas begrijp ik het niet helemaal. Ik snap het dts verhaal bij transcoden. Maar hij hoeft bij mij daaraan alleen richting de iPad te voldoen (en die heeft toch vrijwel niets aan dts geluid.
En aangezien ik er een mediaspeler (Intel NUC) aan wil hangen, bedraad, bij mij tv, zal de mediaspeler het coderen etc doen lijkt me. Dat hoeft de NAS dan niet te doen, enkel doorgeven van de content. Is dan de plus-variant voldoende? Bijv de ds214+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
weazle schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:42:
[...]

Dit hoort het niet te zijn, ik beheer verschillende NASsen die automatisch geupdate worden en die hebben geen geplande shutdown. Misschien nog een keer de instelling uit en weer aanzetten? Je weet maar nooit of dat helpt. :-)
Heb ik ook geprobeerd, helaas. Ik krijg het dus niet opgelost. En een 'harde reset' van mijn DS410 vind ik wat overdreven voor dit probleem. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:57
Waar heb je deze aanbieding gezien als ik vragen mag? Kan hem zelf niet vinden en heb voor die prijs ook wel interesse om er een te kopen. :)

Overigens is sindskort de Plex package voor het ARMv7 platform beschikbaar gesteld dus werkt Plex weldegelijk op een 214+, alleen dus zonder transcoding.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Dit zie ik op de Fritzbox:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/eqs4cp.png

In de algemene netwerk instellingen heb ik alleen de DNS servers veranderd naar die van mijn mijn nieuwe provider.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/x6cvnk.png

In de IP4 instellingen heb ik ook alleen de DNS server veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/syayqt.png

DDNS heb ik niets veranderd. Het vreemde is hier wel dat de status daar nu 'normaal' is.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rh63c9.png

Quickcconnect ook niets veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2b156d.png

Verder heb ik de firewall regels even uitgeschakeld, zonder resultaat helaas.
Het vreemde is nu wel dat ik in DSM een melding had dat er een firmware update beschikbaar was.
Het lijkt dus op de een of andere manier dat de NAS wel verbinding met internet heeft, maar ik deze dus niet kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Davidshadow13 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:51:
[...]

Waar heb je deze aanbieding gezien als ik vragen mag? Kan hem zelf niet vinden en heb voor die prijs ook wel interesse om er een te kopen. :)

Overigens is sindskort de Plex package voor het ARMv7 platform beschikbaar gesteld dus werkt Plex weldegelijk op een 214+, alleen dus zonder transcoding.
Voor die prijs wordt ie op dit moment bij iBood aangeboden
Buffalo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:03:
[...]
Verder heb ik de firewall regels even uitgeschakeld, zonder resultaat helaas.
Het vreemde is nu wel dat ik in DSM een melding had dat er een firmware update beschikbaar was.
Het lijkt dus op de een of andere manier dat de NAS wel verbinding met internet heeft, maar ik deze dus niet kan benaderen.
Is het een geheime provider ?
Omdat je de DNS aan het maskeren bent ;)

Maar even zonder gekheid.
Ik probeer het even te lezen wat je neergezet hebt, maar persoonlijk denk ik dat het allemaal lastig wordt als je alles van je interne netwerk maskeert.
Dat je de externe adressen niet wilt laten zien kan ik begrijpen, maar of we je zo kunnen helpen ;)

Je hebt de poorten opengesteld om verbinding te kunnen maken?

[ Voor 41% gewijzigd door MdO82 op 17-07-2015 20:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je je Quickconnect-gebruikersnaam bij Synology, emailadres, DDNS, MAC en het externe ip-adres (185.x.x.x) afschermt snap ik en is verstandig. Het afschermen van je interne IP-range is niet nodig. Ik gebruik dezelfde (of vergelijkbare) ip-adressen en daar kan een buitenstaander nagenoeg niets mee.

Je gebruikt QuickConnect om je NAS van buitenaf te bereiken. Prima, dat betekent dat de NAS de toegang zelf regelt. En de AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 staat in de lijst met compatibele routers.

Ik begin te denken aan een ip-conflict of een probleem met de DNS-server(s). Waar heb je die ip-adressen vandaan? Ik gebruik graag DNS-servers uit de pool van OpenNIC of ik wijk uit naar OpenDNS. Afschermen van publieke DNS-server adressen (de telefoonboeken van het internet) is ook contraproductief.

Je router is DHCP-server neem ik aan? Valt het 10.10.10.x adres van je NAS binnen of buiten de DHCP-pool?

Is je router DNS-server? Zo ja, vink dan in het eerste scherm 'DNS handmatig configureren' eerst uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 17-07-2015 21:07 . Reden: Publieke DNS afschermen is onhandig. URL typfout. AVM router is ok. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:53:
Dat je je Quickconnect-gebruikersnaam bij Synology, emailadres, DDNS, MAC en het externe ip-adres (185.x.x.x) afschermt snap ik en is verstandig. Het afschermen van je interne IP-range is niet nodig. Ik gebruik dezelfde (of vergelijkbare) ip-adressen en daar kan een buitenstaander nagenoeg niets mee.

Je gebruikt QuickConnect om je NAS van buitenaf te bereiken. Prima, dat betekent dat de NAS de toegang zelf regelt. En de AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 staat in de lijst met compatibele routers.

Ik begin te denken aan een ip-conflict of een probleem met de DNS-server(s). Waar heb je die ip-adressen vandaan? Ik gebruik graag DNS-servers uit de pool van OpenNIC of ik wijk uit naar OpenDNS. Afschermen van publieke DNS-server adressen (de telefoonboeken van het internet) is ook contraproductief.

Je router is DHCP-server neem ik aan? Valt het 10.10.10.x adres van je NAS binnen of buiten de DHCP-pool?

Is je router DNS-server? Zo ja, vink dan in het eerste scherm 'DNS handmatig configureren' eerst uit.
De DNS adressen stonden in de router toen de internetverbinding werd geactiveerd. DHCP staat aan in de router en de range loopt van 10.10.10.20 tot 200. IP van de NAS is dus 10.10.10.52.

Wat houdt het in dat mijn router DNS server is? Kan ik dat controleren?
Wat de DNS adressen betreft, dacht ik altijd dat je die moest overnemen van je provider?

DNS handmatig configureren is uitgevinkt, helaas zonder resultaat.
MdO82 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:40:
[...]

[...]

Is het een geheime provider ?
Omdat je de DNS aan het maskeren bent ;)

Maar even zonder gekheid.
Ik probeer het even te lezen wat je neergezet hebt, maar persoonlijk denk ik dat het allemaal lastig wordt als je alles van je interne netwerk maskeert.
Dat je de externe adressen niet wilt laten zien kan ik begrijpen, maar of we je zo kunnen helpen ;)

Je hebt de poorten opengesteld om verbinding te kunnen maken?
Ja via Tor netwerk :P
Nee sorry, was misschien niet nodig.
NAS heeft IP 10.10.10.52. DNS = 5.104.112.68 en 69.
Dat moet het zijn.

In de nieuwe router heb ik nog niets aan poorten open stellen gedaan. Ik wil eerst alles weer op het netwerk draaiende hebben.
Daar zou poorten openen niet voor nodig hoeven te zijn toch?

Fritzbox hangt trouwens via LAN 1 aan de het glasmodem. Vanuit de Fritzbox gaat er een kabel naar een switch, waar dus o.a de Synology aanhangt.

[ Voor 48% gewijzigd door Buffalo op 17-07-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Je geeft aan dat je een nieuwe router hebt.
Is deze ter vervanging van de fritzbox?

Dat is mij niet geheel duidelijk.
Het glasmodem is gewoon een modem waar je verder niks op kan instellen of wel?

Gokje, heb je een laptop? Als je deze aansluit op je fritzbox kan je de nas dan pingen ?
Of uberhaubt de webpagina openen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
MdO82 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:22:
Je geeft aan dat je een nieuwe router hebt.
Is deze ter vervanging van de fritzbox?

Dat is mij niet geheel duidelijk.
Het glasmodem is gewoon een modem waar je verder niks op kan instellen of wel?

Gokje, heb je een laptop? Als je deze aansluit op je fritzbox kan je de nas dan pingen ?
Of uberhaubt de webpagina openen?
Fritzbox is de nieuwe router ter vervaning van een Zyxel router.

Glasmodem is een dom ding waar ik alleen een router op aansluit. Zie bovenstaande post.

Geen laptop. Vanaf de PC kan ik mijn NAS ook niet pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Buffalo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Fritzbox is de nieuwe router ter vervaning van een Zyxel router.

Glasmodem is een dom ding waar ik alleen een router op aansluit. Zie bovenstaande post.

Geen laptop. Vanaf de PC kan ik mijn NAS ook niet pingen.
Ik zie inderdaad dat ik niet alles had gelezen.
Kan je een uitdraai laten zien van je ipconfiguratie op je pc?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
MdO82 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:29:
[...]

Ik zie inderdaad dat ik niet alles had gelezen.
Kan je een uitdraai laten zien van je ipconfiguratie op je pc?
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn computer krijgt een IP van mijn router, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buffalo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:11:
[...]
De DNS adressen stonden in de router toen de internetverbinding werd geactiveerd. DHCP staat aan in de router en de range loopt van 10.10.10.20 tot 200. IP van de NAS is dus 10.10.10.52.

Wat houdt het in dat mijn router DNS server is? Kan ik dat controleren?
Wat de DNS adressen betreft, dacht ik altijd dat je die moest overnemen van je provider?

DNS handmatig configureren is uitgevinkt, helaas zonder resultaat.
[...]
Je DHCP-pool loopt van .20 tot .200. Nu heb je 10.10.10.52 toegekend, dat kan een conflict opleveren. Je NAS zou je een adres moeten geven buiten dat interval. Dus vóór 10.10.10.20 of na 10.10.10.200, maar niet 10.10.10.1 (want dat heeft je router al). Zijn er nog andere apparaten (bijv. een netwerkprinter) met een fixed ip?

Of je router DNS-server is: de meeste consumenten routers zoals die van AVM (Fritz!box) zijn in hun standaardinstellingen ook DNS-server voor het lokale netwerk. Kijk eens in de instellingen van de router of daar ook een invulveld is voor ip-adres(sen) voor DNS. Wat staat daar?
Overnemen van je provider mag, maar is niet verplicht. Je kunt zelf andere kiezen (en het is handig een paar alternatieve DNS-ip's achter de hand te hebben, mocht de (in het verleden vaak crappy - status nu weet ik niet, want lang niet gebruikt) DNS-server van je provider een storing hebben.

Overigens zijn de ip-adressen die je opgeeft voor DNS de publieke DNS-servers van Fiber.nl (wacht ik al vermoedde). Niks obscuurs aan dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 17-07-2015 22:32 . Reden: dns is van fiber ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20:
[...]

Je DHCP-pool loopt van .20 tot .200. Nu heb je 10.10.10.52 toegekend, dat kan een conflict opleveren. Je NAS zou je een adres moeten geven buiten dat interval. Dus vóór 10.10.10.20 of na 10.10.10.200, maar niet 10.10.10.1 (want dat heeft je router al). Zijn er nog andere apparaten (bijv. een netwerkprinter) met een fixed ip?

Of je router DNS-server is: de meeste consumenten routers zoals die van AVM (Fritz!box) zijn in hun standaardinstellingen ook DNS-server voor het lokale netwerk. Kijk eens in de installingen van de router of daar ook een invulveld is voor ip-adres(sen) voor DNS. Wat staat daar?
Overnemen van je provider mag, maar is niet verplicht. Je kunt zelf andere kiezen (en het is handig een paar alternatieve DNS-ip's achter de hand te hebben, mocht de (in het verleden vaak crappy - status nu weet ik niet, want lang niet gebruikt) DNS-server van je provider een storing hebben.
Huh? Hiervoor zat mijn NAS ook gewoon in de DHCP pool. Juist als je hem er buiten instel werkt het toch niet in het netwerk?
Mijn NAS is ieder geval wel het enige apparaat met een fixed IP.

In de Fritzbox staat DNSv4 server ingesteld op 'Use DNSv4 servers assigned by the internet provider (recommended)' Daaronder kan ik 'other' aanvinken er zelf 2 invullen.

De DNS IP adressen zworden genoemd onder 'online montor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buffalo schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:32:
[...]
Huh? Hiervoor zat mijn NAS ook gewoon in de DHCP pool. Juist als je hem er buiten instel werkt het toch niet in het netwerk?
Mijn NAS is ieder geval wel het enige apparaat met een fixed IP.

In de Fritzbox staat DNSv4 server ingesteld op 'Use DNSv4 servers assigned by the internet provider (recommended)' Daaronder kan ik 'other' aanvinken er zelf 2 invullen.

De DNS IP adressen zworden genoemd onder 'online montor'
Ok. Qua DNS lijkt het geen probleem te zijn. En je gaat via dezelfde router met je laptop/PC naar het internet, dus dat werkt verder goed, niet?

Fixed ip's horen buiten de dhcp-pool te worden gekozen, maar binnen de vastgelegde adresruimte (dat is wat je opgeeft met subnet mask).

Gekke vraag misschien, maar heb je de router wel opnieuw ingericht toen je overstapte op glasvezel? Had je voorheen *DSL? Zie ook de handleiding van de 7360, op pag. 36: 6.3 Configuring the Internet Connection for Cable.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 17-07-2015 22:57 . Reden: manual par. 6.3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Topicstarter
Hoi Buffalo,

Het is wellicht beter om jouw vraag in een eigen topic te stellen. Voor uitgebreide vragen en problemen is een eigen topic altijd beter omdat het niet verloren gaat tussen andere berichten. Ook verstoord het zo minder de normale wisselende postcycli van topics als deze.

Daarnaast zou je vraag mogelijk beter passen op het Netwerken forum, in plaats van Opslagtechnologie. Er is altijd een overlap, maar in jouw geval zal het probleem mogelijk meer in de netwerkhoek liggen dan dat het iets specifieks is aan Synology. Mogelijk krijg je op het Netwerken forum ook nog beter advies omdat daar andere mensen rondlopen met juist netwerktechnologie als afdeling.

Ik stel voor dat je een nieuwe topicstart maakt in het Netwerken forum en daar helder uitlegt wat het probleem is, wat je al hebt geprobeerd en vermeld je alle relevante informatie in je topic. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:15

spartacusNLD

This is Sparta!!

Sinds een paar dagen zit in op Windows 10 PRO (build 10240). Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS112 en wil Synology Assistant gebruiken om de NAS als schijf toe te voegen in de verkenner. Echter kan ik alleen via http://find.synology.com/ inloggen of via chrome het IP. In de Synology Assistant wordt aangegeven dat mijn naam + wachtwoord niet goed zouden zijn. Dit terwijl ik via chrome wel gewoon in kan loggen.. Google heeft niet echt een eenduidig antwoord. Weet iemand een oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2015 09:59 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een share die ik niet weg krijg.

File Station: daar is home gewoon te vinden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5kjUgZMyMLoJy8ollIeRHgCX/full.jpg

Shared Folders: daar is niets te vinden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aHKeNbH6lAPYyzinwcYKvpvA/full.jpg

Als ik er naar zoek dan vind ik /volume1/homes/admin/Logs/subliminal

Nergens heb ik een optie om deze inmiddels overbodige en fout gemaakte share te verwijderen. Iemand een idee hoe ik deze toch kan verwijderen?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 18-07-2015 10:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

pven schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:20:
Ik heb een share die ik niet weg krijg.

File Station: daar is home gewoon te vinden
[afbeelding]

Shared Folders: daar is niets te vinden
[afbeelding]

Als ik er naar zoek dan vind ik /volume1/homes/admin/Logs/subliminal

Nergens heb ik een optie om deze inmiddels overbodige en fout gemaakte share te verwijderen. Iemand een idee hoe ik deze toch kan verwijderen?
Ben je wel met een admin account ingelogd? En anders via de shell inloggen en hem via die weg verwijderen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Met mijn NAS en OSx probeer ik een L2TP/IPSec VPN op te zetten, maar dit wil niet helemaal lukken.
Ik heb de VNPServer geïnstalleerd op mijn NAS.

Via mijn provider UPC heb ik de gewenste poorten open gezet. Het is mij niet helemaal duidelijk waar ik deze naar toe moet wijzen; lokaal (192.168.0.28), extern IP adres, of het IP adres dat de VPNServer applicatie doorgeeft (10.2.0.0)?

EDIT:
Eerder vandaag had ik mijn admin account uitgeschakeld en een nieuw account aangemaakt (jrwd).
Dit account heb ik (volgens mij) alle rechten gegeven. Als ik bij de applicatie VPNServer kijk heeft dit account die lezen/schrijven rechten. Daarnaast heb ik SSH rechten toegekend en heb ik dit account in de groepen 'administrators' en 'http' geplaatst.

Bij mij 'jrwd' account krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/fwnb7n.jpg

Toch wilde ik het even dubbel checken, heb ik het admin account weer geactiveerd en probeerde ik VPN in te loggen met admin: succes. Helaas weet ik niet waarom het andere account nu niet werkt.

Als ik kijk bij 'Configuratie scherm > Rechten' zie ik hier geen VPN staan, klopt dit?
Iemand enig idee?

[ Voor 74% gewijzigd door Ronnyrr op 18-07-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Anoniem: 15758 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:09:
[mbr]Hoi Buffalo,

Het is wellicht beter om jouw vraag in een eigen topic te stellen. Voor uitgebreide vragen en problemen is een eigen topic altijd beter omdat het niet verloren gaat tussen andere berichten. Ook verstoord het zo minder de normale wisselende postcycli van topics als deze.

Daarnaast zou je vraag mogelijk beter passen op het Netwerken forum, in plaats van Opslagtechnologie. Er is altijd een overlap, maar in jouw geval zal het probleem mogelijk meer in de netwerkhoek liggen dan dat het iets specifieks is aan Synology. Mogelijk krijg je op het Netwerken forum ook nog beter advies omdat daar andere mensen rondlopen met juist netwerktechnologie als afdeling.

Ik stel voor dat je een nieuwe topicstart maakt in het Netwerken forum en daar helder uitlegt wat het probleem is, wat je al hebt geprobeerd en vermeld je alle relevante informatie in je topic. Succes! :)[/]
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:40:
[...]
Ok. Qua DNS lijkt het geen probleem te zijn. En je gaat via dezelfde router met je laptop/PC naar het internet, dus dat werkt verder goed, niet?

Fixed ip's horen buiten de dhcp-pool te worden gekozen, maar binnen de vastgelegde adresruimte (dat is wat je opgeeft met subnet mask).

Gekke vraag misschien, maar heb je de router wel opnieuw ingericht toen je overstapte op glasvezel? Had je voorheen *DSL? Zie ook de handleiding van de 7360, op pag. 36: 6.3 Configuring the Internet Connection for Cable.
Ik heb mijn Synology toch maar een reset gegeven. Gek genoeg verliep hierna alles vlekkeloos. Ik heb vooraf van wat belangrijke instellingen screenshots gemaakt, zodat ik dat weer kon overnemen.

Maar ik snap alleen nog niet waarom het nou niet werkte na de router omwisseling. Huidige gegevens lijken niet anders dan voorheen. Wellicht dat het toch iets te maken heeft gehad met poort regels o.i.d.

Ik heb op de Fritzbox nu hetzelfe IP adres ingevuld als wat de NAS had, en aangevinkt dat de NAS altijd dat IP adres moet krijgen. De NAS zelf heeft du geen fixed IP adres meer.

Ieder geval toch bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buffalo schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:00:
[...]
Ik heb op de Fritzbox nu hetzelfe IP adres ingevuld als wat de NAS had, en aangevinkt dat de NAS altijd dat IP adres moet krijgen. De NAS zelf heeft du geen fixed IP adres meer.

Ieder geval toch bedankt voor de hulp ;)
*O* Goede oplossing (ook de instelling in de Fritz, lijken me uitstekende apparaten) & dank voor de feedback (en je geduld)!
Pagina: 1 ... 30 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).