Hoeveel sneller is een DS414 t.o.v. een DS411? Ik ben er naar aan het kijken als opvolger van mijn DS411, hiervand vind ik de interface en de apps (videostation, plex, photostation) bedroevend traag. Het bladeren door mijn fotobibliotheek op mijn ipad gaat super traag. Iemand tevreden over de (database) performance van de DS414 icm een grote foto/video bibliotheek. Het gaat mij niet om transcoding/indexering, maar puur om het vlot en snappy kunnen gebruiken van (grote) bibliotheken videos/fotos.
Heb je al eens gekeken wat de vertragende facor is ? CPU, memory, disk IO ?HEY_DUDE schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:45:
Hoeveel sneller is een DS414 t.o.v. een DS411?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
CPU is de vertragende factor, altijd op 100%. Maar dan weet ik nog niet of de ds414 het wel gaat trekken.DukeBox schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:52:
[...]
Heb je al eens gekeken wat de vertragende facor is ? CPU, memory, disk IO ?
Ik heb een DS 412+, deze heeft 2 LAN aansluitingen.
LAN 1 heeft IP: 192.168.1.60
LAN 2 heeft IP: 192.168.1.59
LAN 1 heb ik uitgeschakeld en zit ook geen LAN kabel aan.
Nas is verbonden met LAN 2 op de router.
Nou was ik even bezig op mijn router en tot mijn grote verbazing zie ik dat Nas dus IP heeft van LAN 1.
Nu ben ik gaan testen en kan ik mijn NAS op beide IP adressen benaderen.
Weet iemand hoe dit kan?
Nou was ik even bezig op mijn router en tot mijn grote verbazing zie ik dat Nas dus IP heeft van LAN 1.
Weet iemand hoe dit kan?
Link aggregration aan?Jieve schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:59:
Ik heb een DS 412+, deze heeft 2 LAN aansluitingen.
Weet iemand hoe dit kan?
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Dat is een goeie, kan even kijken.
Even zoeken waar ik dat uit/aan kan zetten.
Edit: kan deze optie nergens vinden, kan dit komen omdat ik er geen 2e lan kabel heb aangesloten?
[ Voor 18% gewijzigd door Jieve op 02-05-2015 18:32 ]
Ik heb een DS414 staan. Geen problemen met photostation of videostation. Plex draait er niet op. Gebruik zelf Kodi via NFS en werkt perfect. Zowel vanaf Mac Mini, iMac en Macbook Pro. Voor de iPad gebruik ik Infuse.HEY_DUDE schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:45:
Hoeveel sneller is een DS414 t.o.v. een DS411? Ik ben er naar aan het kijken als opvolger van mijn DS411, hiervand vind ik de interface en de apps (videostation, plex, photostation) bedroevend traag. Het bladeren door mijn fotobibliotheek op mijn ipad gaat super traag. Iemand tevreden over de (database) performance van de DS414 icm een grote foto/video bibliotheek. Het gaat mij niet om transcoding/indexering, maar puur om het vlot en snappy kunnen gebruiken van (grote) bibliotheken videos/fotos.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Hoe kan ik zien wat mijn Synology allemaal aan het doen is?
Hier een DS415-Play waarbij echt continu de HDD's aan het ratelen zijn. 24u per dag!
Geen downloads aanstaan
1 laptop waar af en toe een Back-up van wordt weggeschreven
Ik zie geen vreemde actieve verbindingen.
Logboek laat ook niks vreemds zien.
Hier een DS415-Play waarbij echt continu de HDD's aan het ratelen zijn. 24u per dag!
Geen downloads aanstaan
Bij de netwerk connecties heb je een knopje create. En daar kan je in ieder geval het aanzetten.Jieve schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:18:
[...]
Dat is een goeie, kan even kijken.
Even zoeken waar ik dat uit/aan kan zetten.
Edit: kan deze optie nergens vinden, kan dit komen omdat ik er geen 2e lan kabel heb aangesloten?
Staat er niet ergens in je router/modem een reservering op mac en en ook nog een normale handmatige IP ingesteld ofzo (zou niet moeten kunnen maar goed)
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Binnen DSM heb je toch een taakbeheer ?readytoflow schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:24:
Geen downloads aanstaan
2250 WP Zuid PVoutput
Link aggregration staat niet aan.SpoekGTi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:26:
[...]
Bij de netwerk connecties heb je een knopje create. En daar kan je in ieder geval het aanzetten.
Staat er niet ergens in je router/modem een reservering op mac en en ook nog een normale handmatige IP ingesteld ofzo (zou niet moeten kunnen maar goed)
Ja, snap er niets meer van haha!
Regel 1: did you try turning it of and on againJieve schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:45:
[...]
Link aggregration staat niet aan.
Ja, snap er niets meer van haha!
Reboot de NAS eens of je modem/router
Mooie is, ik heb hem aangemaakt en nu staat die opeens wel goed, hoe dat kan weet ik niet haha!SpoekGTi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:48:
[...]
Regel 1: did you try turning it of and on again
Reboot de NAS eens of je modem/router
Maar het wordt steeds gekker, als ik nu via mijn hostname (voorbeeld.synology.me) Nas wil benaderen, dan kom ik uit bij me router haha!

Klopt je port forwarding nog ?
2250 WP Zuid PVoutput
Daar heb ik niets aangepast hehe
Edit: Alles lijkt weer te werken... Router configuratie opnieuw gedaan op de Synology.
Thanks for support.
[ Voor 24% gewijzigd door Jieve op 02-05-2015 21:39 ]
Mooi dat het opgelost isJieve schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:15:
[...]
Daar heb ik niets aangepast hehe
Edit: Alles lijkt weer te werken... Router configuratie opnieuw gedaan op de Synology.
Thanks for support.
Een vraag aan de kenners van een syno.
Ik zit er een beetje aan te denken om mijn huidige lompe pc te vervangen door iets anders.
Hetzij een laptop of een andere oplossing.
Nu vroeg ik mij af kan je de syno ook gebruiken om je profiel weg te laten schrijven.
Goed ik heb geen DC draaien, maar kan in het besturingssysteem ook wat pad verwijzingen zetten.
Iemand die werkt met z'n opstelling?
2250 WP Zuid PVoutput
Zit nog ff te dubben hier of ik voor een DS215j of een DS214 moet gaan.
https://www.synology.com/en-uk/products/compare/DS214/DS215j
http://tweakers.net/price...380/synology+diskstation/
Op het oog niet veel verschil op de CPU na en natuurlijk de behuizing. Zie ik verder iets over het hoofd?
Requirements: vervangen van mijn oude Zyxel NSA320, storage van foto's, series, films en ik stream 1080p en 720p naar aantal PC's in het huis, altijd mkv.
Volgens dit review verslaat de 215j in meerdere testen de 214! http://www.legionhardware...diskstation_ds215j,4.html
Op het oog niet veel verschil op de CPU na en natuurlijk de behuizing. Zie ik verder iets over het hoofd?
Requirements: vervangen van mijn oude Zyxel NSA320, storage van foto's, series, films en ik stream 1080p en 720p naar aantal PC's in het huis, altijd mkv.
Volgens dit review verslaat de 215j in meerdere testen de 214! http://www.legionhardware...diskstation_ds215j,4.html
[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 03-05-2015 20:29 ]
Waarom twijfel je dan? Als de 215j de 214 verslaat op fronten die jij gebruikt zou ik geld besparenLord_Dain schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:21:
Zit nog ff te dubben hier of ik voor een DS215j of een DS214 moet gaan.
Rare vraag misschien, maar weet je zeker dat het niet aan je wifi ligt? Ik had iets soortgelijks met mijn DS410 (zonder Plex overigens want dat draait voor geen meter op de DS410), nadat ik mijn wifi op orde had gebracht werkt alles prima.HEY_DUDE schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 11:45:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Creëren van thumbnails? Ik heb het iig uitgezet op mijn 212j, vrat te veel CPU tijd. Bij mij staat één van de twee schijven sowieso te ratelen omdat ik er continu twee ((Full)HD) Foscams naartoe laat schrijven.readytoflow schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:24:
Geen downloads aanstaan
Afgelopen weekend de DS214+ mogen ontvangen en geïnstalleerd.
Installatie is op zich kinderspel, het spreekt allemaal voor zich.
Wat ik nog niet helemaal snap is het benaderbaar maken van mijn NAS vanaf de buitenwereld.
Ik heb de EZ-internet wizard gevolgd, maar ik loopt vast bij mijn router (model van Belkin welke de Synology niet kent).
Uiteindelijk via Quickconnect via configscherm gekoppeld aan mijn DS account gekoppeld en nu kan ik wel vanaf buiten bij mijn NAS d.m.v. username.de.quickconnect.to .
Ook DS Video vanaf mijn telefoon werkt dan, maar ik krijg de melding dat het sneller zou werken als ik port forwarding zou toepassen op mijn router.
De letterlijke melding is:
Ik kan me voorstellen dat de diverse services diverse poortnummers hebben
Installatie is op zich kinderspel, het spreekt allemaal voor zich.
Wat ik nog niet helemaal snap is het benaderbaar maken van mijn NAS vanaf de buitenwereld.
Ik heb de EZ-internet wizard gevolgd, maar ik loopt vast bij mijn router (model van Belkin welke de Synology niet kent).
Uiteindelijk via Quickconnect via configscherm gekoppeld aan mijn DS account gekoppeld en nu kan ik wel vanaf buiten bij mijn NAS d.m.v. username.de.quickconnect.to .
Ook DS Video vanaf mijn telefoon werkt dan, maar ik krijg de melding dat het sneller zou werken als ik port forwarding zou toepassen op mijn router.
De letterlijke melding is:
Is er ergens duidelijk te lezen welke poorten geforward moeten worden"U maakt een verbinding met uw diskstation via de quickconnect service. Hierdoor kunnen de toegangsprestaties worden beïnvloed. Voor betere prestaties raden wij u aan om poort-doorsturen van uw router te configureren".
Ik kan me voorstellen dat de diverse services diverse poortnummers hebben
http://lmgtfy.com/?q=synology+port+forwarding
[ Voor 60% gewijzigd door _Dune_ op 04-05-2015 10:32 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Haha, tnx, ik heb me ook suf gegoogled, maar kon deze link niet vinden
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299
Maar wat is dan exact het nadeel van Quickconnect
Ja, eens eens! Gaat mij erom of ik als leek iets mis. Mis ik features? of is het puur de hardware (cpu) en cheape behuizing waardoor ie goedkoper is?Ossi schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:41:
[...]
Waarom twijfel je dan? Als de 215j de 214 verslaat op fronten die jij gebruikt zou ik geld besparen
Puur de hardware, ik had nog even gekeken of de DS214 2 netwerkpoorten heeft, maar dat heeft ie ook niet.Lord_Dain schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:36:
[...]
Ja, eens eens! Gaat mij erom of ik als leek iets mis. Mis ik features? of is het puur de hardware (cpu) en cheape behuizing waardoor ie goedkoper is?
Geen idee of de behuizing van de 214 van metaal is, maar ik heb zelf de 215j en ondanks dat de case van plastic is, voelt het niet verkeerd. Daarnaast hoef je er maar een schijf in te doen en daarna wegzetten. Je zal m zelden tot nooit aanraken.
Ja hotswap mogelijkheden is mooi, maar zal je zelden gebruiken. Zo erg is het niet om bij het vervangen van een HDD even te moeten schroeven.Ossi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:03:
[...]
Puur de hardware, ik had nog even gekeken of de DS214 2 netwerkpoorten heeft, maar dat heeft ie ook niet.
Geen idee of de behuizing van de 214 van metaal is, maar ik heb zelf de 215j en ondanks dat de case van plastic is, voelt het niet verkeerd. Daarnaast hoef je er maar een schijf in te doen en daarna wegzetten. Je zal m zelden tot nooit aanraken.
Denk dat ik zelf ook een 215j ga halen (scheelt toch met een 214 / 214+)
Zal voornamelijk als opslag gebruikt worden.En dat doet een 215j meer dan prima.
Als je een wordpress site wilt gaan hosten kom je volgens mij wel wat power te kort tov een 214+.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Daar kan ik je niet bij helpen, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid bezoekers lijkt mij. Daarnaast vraag ik mij af of je wel een website moet willen draaien op een servertje wat ook je privé data bevat, geen idee eigenlijk.DarkSide schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:14:
[...]
Ja hotswap mogelijkheden is mooi, maar zal je zelden gebruiken. Zo erg is het niet om bij het vervangen van een HDD even te moeten schroeven.
Denk dat ik zelf ook een 215j ga halen (scheelt toch met een 214 / 214+)
Zal voornamelijk als opslag gebruikt worden.En dat doet een 215j meer dan prima.
Als je een wordpress site wilt gaan hosten kom je volgens mij wel wat power te kort tov een 214+.
Dan wordt het een DS215j, nu nog disken. Twijfel tussen de ST3000VN000 en de WD30EFRX. In mijn Zyxel had ik 2 x WD20EARX green en daarvan is er een vlak na de garantie periode overleden. Dus meest recente ervaringen wijzen er op dat ik wellicht het beste voor Seagate kan gaan.
Dat was vroegah zo makkelijk, dan ging ik gewoon voor Samsung disken
[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2015 10:56 ]
wat betreft web diensten in het algemeen:Ossi schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:22:
[...]
Daar kan ik je niet bij helpen, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid bezoekers lijkt mij. Daarnaast vraag ik mij af of je wel een website moet willen draaien op een servertje wat ook je privé data bevat, geen idee eigenlijk.
op de J uitvoeringen zou ik sowieso geen web dingen draaien
op de standaard versies zou het nog wel kunnen en op de + versies lukt het over het algemeen prima zolang je geen hele spannende dingen doet.
wat betreft Wordpress:
deze software staat momenteel niet noodzakelijkerwijs bekend om het waterdicht zijn.
en in het verleden is al wel vaker gebleken dat andere software ook wel eens lek wil zijn.
nu, in mijn geval staat er vooral persoonlijke data op mijn NAS dus zou ik niet willen dat meneer de kwade hakkert daarmee gaat lopen.
ik zou je sterk adviseren de web-diensten ergens op een VPSje te zetten. of ergens een leuk hosting pakket aan te schaffen.
je zou eventueel als je het echt graag wilt ( lees: ik zou het niet doen ) op je NAS een kleine test omgeving kunnen draaien. maar zet die niet naar buiten open. en hou er rekening mee dat DSM en je web-server de zelfde apache instantie delen, met alle nadelen van dien.
als je een beetje een acceptabele machine hebt, kun je je test spullen beter lokaal op Wamp/Xamp/Lamp/Damp/Ramp/Tamp/WhateverAmp draaien
Ik zou voor WD Red gaan.Lord_Dain schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:55:
Dan wordt het een DS215j, nu nog disken. Twijfel tussen de ST3000VN000 en de WD30EFRX. In mijn Zyxel had ik 2 x WD20EARX green en daarvan is er een vlak na de garantie periode overleden. Dus meest recente ervaringen wijzen er op dat ik wellicht het beste voor Seagate kan gaan.
de WD Green schijven zijn nooit bedoeld voor NAS doeleinde, en zijn daar ook echt alles behalve op gebouwd.
heb inmiddels alweer 3 jaar ofzo WD Red draaien, en ook op verschillende MKB locaties een aantal van dit soort setups weg gezet, het scheelt een hoop gedoe in vergelijking tot andere merken ( daar haperde er toch nog wel het een en ander aan disks )
[ Voor 22% gewijzigd door Xantios op 04-05-2015 11:02 ]
WD reds zijn leuk (heb die nu ook) 9 maal 4 TB
Voorheen op 5 keer wd green gedraaid nooit problemen gehad.(3 jaar op gedraaid)
Ik zou kijken naar de prijs en dan gewoon schijven kopen.
Zolang je garantie op de schijven heb gewoon een kiezen.
Een keer in de maand of kwartaal health scan op je schijven draaien voor zekerheid.
Een keer in de maand of kwartaal health scan op je schijven draaien voor zekerheid.
In de Zyxel zat niet echt een goede tool hiervoor, ik keek wel af en toe op SMART statistieken maar zag er niets engs, daarna ff een paar maanden niet gekeken en good game, 1 schijf dood. Ga straks de boel bestellen en meldt me nog wel terug als alles up and running is
Ik ben ook op zoek naar een Syno om mijn Gen8 HP microserver te vervangen, wat t moet doen is file storage (films, foto's, documenten) en dingen downloaden via NZB. Ik heb een 120Mbit lijn dus zou leuk zijn als hij deze vol kan trekken.
Verder is een 4-bay wel een pre, maar ik zie door alle modellen het bos niet meer. Welke is nou voldoende qua CPU?
Verder is een 4-bay wel een pre, maar ik zie door alle modellen het bos niet meer. Welke is nou voldoende qua CPU?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Had je de green schijven ook nog aangepast met de tool ?Raoul.TLS schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:24:
WD reds zijn leuk (heb die nu ook) 9 maal 4 TB
2250 WP Zuid PVoutput
Toen ik de green schijven had draaide ik de tool ook een keer in de maand (Extended Test Monthly)
Is gewoon uitgebreide smart test (duurt per disk van nu 4 TB meer dan 24 uur )
per 3 TB disk duurde het korter als een dag
Is gewoon uitgebreide smart test (duurt per disk van nu 4 TB meer dan 24 uur )
per 3 TB disk duurde het korter als een dag
MdO82 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:05:
[...]
Had je de green schijven ook nog aangepast met de tool ?
Ik heb enkele weken geleden een Synology DS215j aangeschaft met 2x 3TB schijven. Ik wil NAS gebruiken voor veiligheid en graag volgens RAID1 werken. Bij installatie heb ik gekozen voor simpel en de NAS is dus ingesteld in SHR. Via DSM staan de 2 schijven van elk 3TB en ziet het volume als 3TB.
Ik wil nu eigenlijk graag kunnen vaststellen dat Synology de NAS zo heeft ingesteld dat de 2e schijf de 1e automatisch backupt zoals hij in RAID1 zou doen, ik kan dit eigenlijk nergens controleren buiten het feit dat hij in SHR staat. Mag ik er nu dus vanuit gaan dat alles wat ik op de NAS zet dubbel gezet wordt op beide schijven?
Ik wil nu eigenlijk graag kunnen vaststellen dat Synology de NAS zo heeft ingesteld dat de 2e schijf de 1e automatisch backupt zoals hij in RAID1 zou doen, ik kan dit eigenlijk nergens controleren buiten het feit dat hij in SHR staat. Mag ik er nu dus vanuit gaan dat alles wat ik op de NAS zet dubbel gezet wordt op beide schijven?

[ Voor 7% gewijzigd door Richard! op 04-05-2015 21:33 ]
Hangt nogal af van de snelheid van de HDD en load van je NAS tijdens de check.Raoul.TLS schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:13:
(duurt per disk van nu 4 TB meer dan 24 uur )
Dat klopt als een zwerende vingerRichard! schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:29:
Ik heb enkele weken geleden een Synology DS215j aangeschaft met 2x 3TB schijven. Ik wil NAS gebruiken voor veiligheid en graag volgens RAID1 werken. Bij installatie heb ik gekozen voor simpel en de NAS is dus ingesteld in SHR. Via DSM staan de 2 schijven van elk 3TB en ziet het volume als 3TB.
[afbeelding]
Richard! schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:29:
Ik wil nu eigenlijk graag kunnen vaststellen dat Synology de NAS zo heeft ingesteld dat de 2e schijf de 1e automatisch backupt zoals hij in RAID1 zou doen, ik kan dit eigenlijk nergens controleren buiten het feit dat hij in SHR staat.
Nee, want RAID is géén backup !
Ik probeer wake on lan op te zetten (van buiten af), ik was laatst bij mij ouders en kon geen connectie krijgen met mijn 412+ en die bleek dus gewoon uit te staan. Nu was dit niet zo'n heel groot probleem gezien korte afstand/tijd (Rdam - Utr). Maar did wordt wel een issue als ik in het buitenland ben voor werk.
Ben er al achter dat ik hiervoor DS Finder zou kunnen gebruiken, op Iphone. Heb NAS kunnen toevoegen en kan die bereiken via 4G.
Maar het lukt nog niet, ook niet als ik wel op mijn eigen wifi zit. Ik heb een apple extreme router, achter een cisco ziggo modem die in bridge staat. Port 7,9, 5000 zijn geforward. En het mac adres van de NAS staat ook vast op het IP met de portforward. Gezien het intern ook al niet werkt denk ik dat het ligt aan de apple router. Iemand tips?
Ben er al achter dat ik hiervoor DS Finder zou kunnen gebruiken, op Iphone. Heb NAS kunnen toevoegen en kan die bereiken via 4G.
Maar het lukt nog niet, ook niet als ik wel op mijn eigen wifi zit. Ik heb een apple extreme router, achter een cisco ziggo modem die in bridge staat. Port 7,9, 5000 zijn geforward. En het mac adres van de NAS staat ook vast op het IP met de portforward. Gezien het intern ook al niet werkt denk ik dat het ligt aan de apple router. Iemand tips?
Ok, het is feitelijk gezien geen backup, maar zorgt ervoor dat als 1 schijf crasht de andere schijf alle informatie nog heeft.
Maar (zoals DukeBox bedoeld) als je "per ongeluk" door een virus of user error documenten/bestanden weggooit zijn ze ook weg op de andere schijf.
RAID1 is een mirror, dus op beide schijven staat exact dezelfde data, maar deze wordt "real-time" gesynct.
Het valt mij op dat mijn NAS regelmatig de schijven "uit" hibernation haalt, terwijl ik dit niet doe.
Kun je ergens achterhalen "wat" de schijven uit hibernation haalt
[ Voor 13% gewijzigd door Grolsch op 05-05-2015 07:38 ]
Even zoeken op syno_hibernate_debug_tool.
👉🏻 Blog 👈🏻
Danku!
Waarom is RAID geen backup dan, om die reden die Grolsch nader uitlegt?
Richard! schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Zie [Synology] Backup strategieën en tools en zoek naar "raid backup"
Maar echt, naast RAID heb je altijd ook een backup nodig.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoe haal je een file terug als die is verwijderd/overschreven ?Richard! schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:09:
Versioning aanzetten? Maar hetDukeBox schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:35:
[...]
Hoe haal je een file terug als die is verwijderd/overschreven ?
Klopt wel RAID is geen Back-up, raid is redunancy.
Een Back-up is als volgt, althans dit hou ik aan:
De 3-2-1 regel,
Make 3 copies of every piece of important data, store that data in 2 different formats and keep 1 copy offsite.
Je hebt zat mensen die alles naar een NAS zetten maar daarna daarvandaan gaan werken en voor de rest niet meer nadenken van wat als er 1 disk faalt of wat als 2 disks falen of wat als de NAS faalt of bliksem inslag/brand enzo
Dan heb je 3 keer dezelfde data.. dat is verreweg de definitie van een backup. Komt nog eerder in de buurt van (disaster) recovery.SpoekGTi schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:54:
De 3-2-1 regel,
Make 3 copies of every piece of important data, store that data in 2 different formats and keep 1 copy offsite.
het falen van disks, falen van de NAS, bliksem en brand zijn naar mijn ervaring nog de "minst" Voorkomende problemen.
Meestal is de "user error" het grote probleem (shift-del, weet u het zeker, ja, oeps ...... )
Meestal is de "user error" het grote probleem (shift-del, weet u het zeker, ja, oeps ...... )
Zoals ik het zie, een backup is een kopie van je data die je gebruikt om gegevens te herstellen als ze beschadigd raken of die je per ongeluk verwijderd. Een RAID1 is niets anders dan een manier om redundantie op onderliggend niveau te bewerkstelligen. Gooi je op je RAID1 een bestand weg, of beschadigt een bestand, dan heb je niets aan RAID1, maar wel aan een backup.
Simpelweg,
Disk redundancy (RAID/SHR): hoge beschikbaarheid
Daarnaast heb je nog disaster recovery wat meestal meer inhoudt dan een (recente/realtime) offsite kopie namelijk ook het toegankelijk maken/hebben van o.a. data
Vervolgens heb je nog een backup. Wat niets meer en niets minder is dan het inactief beschikbaar hebben van een of meerdere kopiën.
Indien je disaster recovery hebt ingeregeld heb je meestal geen offsite backup meer nodig, deze kun je dan onsite houden voor recovery/versiebeheer/archivering.
Daar buiten heb je nog vele smaken, mengsels en mogelijkheden welke beter aansluiten bij je wensen en eisen.
Indien je een synology hebt en een raid 1 array én je wilt een backup, zou je beter een enkel volume kunnen nemen met de 2e hdd extern en daar regelmatig je backup naar wegschrijven. Mogelijk kun je een selectie maken van je data en af met 2 kleinere HDD's als backup disk en deze om en om offsite bewaren.
Hét nadeel is dat het discipline vereist. Ook volledig geautomatiseerde cloud backup oplossingen hebben controle nodig. Een mailtje met backup succesvol voltooid voldoet daar niet aan.
Disk redundancy (RAID/SHR): hoge beschikbaarheid
Daarnaast heb je nog disaster recovery wat meestal meer inhoudt dan een (recente/realtime) offsite kopie namelijk ook het toegankelijk maken/hebben van o.a. data
Vervolgens heb je nog een backup. Wat niets meer en niets minder is dan het inactief beschikbaar hebben van een of meerdere kopiën.
Indien je disaster recovery hebt ingeregeld heb je meestal geen offsite backup meer nodig, deze kun je dan onsite houden voor recovery/versiebeheer/archivering.
Daar buiten heb je nog vele smaken, mengsels en mogelijkheden welke beter aansluiten bij je wensen en eisen.
Indien je een synology hebt en een raid 1 array én je wilt een backup, zou je beter een enkel volume kunnen nemen met de 2e hdd extern en daar regelmatig je backup naar wegschrijven. Mogelijk kun je een selectie maken van je data en af met 2 kleinere HDD's als backup disk en deze om en om offsite bewaren.
Hét nadeel is dat het discipline vereist. Ook volledig geautomatiseerde cloud backup oplossingen hebben controle nodig. Een mailtje met backup succesvol voltooid voldoet daar niet aan.
Sinds ik de DS414+ heb, draai ik daarop SickRage icm NZBget. Al die tijd ging alles prima, maar sinds afgelopen vrijdag is er geen enkele aflevering meer gevonden door SickRage, ondanks dat ik zie dat er wel degelijk afleveringen beschikbaar zijn. Handmatig laten zoeken helpt ook niet. Er is niets verandert, behalve dat ik vrijdag (als ik me niet vergis) een update van Git voorbij heb zien komen op m'n Syno en die update heb uitgevoerd. Maar dat kan het toch niet zijn?
Ik heb zelfs SickRage opnieuw geïnstalleerd en een backup teruggezet. Zelfde resultaat. Ik weet nu even niet meer wat ik nog meer kan doen of hoe ik nog meer kan testen. Heeft iemand dezelfde tools in gebruiken en draait het bij hem nog wel? Of is er iets anders aan de hand? Ik heb de vraag ook op het SickRage forum gesteld, maar daar wordt niet veel gereageerd op de vragen van gebruikers en ik heb daar ook niets gelezen over dat anderen dezelfde problemen ervaren. Ik hoop dat hier iemand de gouden tip heeft voor me.....
Ik heb zelfs SickRage opnieuw geïnstalleerd en een backup teruggezet. Zelfde resultaat. Ik weet nu even niet meer wat ik nog meer kan doen of hoe ik nog meer kan testen. Heeft iemand dezelfde tools in gebruiken en draait het bij hem nog wel? Of is er iets anders aan de hand? Ik heb de vraag ook op het SickRage forum gesteld, maar daar wordt niet veel gereageerd op de vragen van gebruikers en ik heb daar ook niets gelezen over dat anderen dezelfde problemen ervaren. Ik hoop dat hier iemand de gouden tip heeft voor me.....
¯\_(ツ)_/¯
Ik denk dat je je met je vraag beter in het volgende topic terecht kan: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
Maar om je toch nog op weg te brengen. Sickrage is geheel afhankelijk van de gebruikte indexers. Stel je gebruikt 1 indexer, en die index is down (of is er mee gestopt) dan zal je sickrage geen nzb/torrents meer doorsturen.
Dus controleer de indexers; staan ze nog aan (voeg er desnoods extra toe), controleer je logs.
Maar om je toch nog op weg te brengen. Sickrage is geheel afhankelijk van de gebruikte indexers. Stel je gebruikt 1 indexer, en die index is down (of is er mee gestopt) dan zal je sickrage geen nzb/torrents meer doorsturen.
Dus controleer de indexers; staan ze nog aan (voeg er desnoods extra toe), controleer je logs.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 05-05-2015 17:59 ]
Zucht... de oplossing oorzaak gevonden. Onze poets had een kabel vern**kt en er zat een beschadiging aan. Nieuwe kabel getrokken: geen problemen meer!TFZ61 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:09:
[...]
Kom er niet uit. Alles lijkt goed te zijn. Kabels getest (utp tester). Helaas geen andere switch liggen om te testen.
Op de NAS ziet er alles goed uit, HDD testen, netwerk, etc.
Ga volgende week met een nieuwe Cisco switch testen, die kan ik 'n weekje lenen. Kijken of het daaraan ligt.
Vreemd dat met 'n (simpele) netwerkmeting dit er niet uitgekomen is, upload vanaf PC bleef op max snelheid lopen en een kabeltester gaf geen error's aan.
Bedoel je dan niet de oorzaak ? Kabels verneuken klinkt niet echt als iets dat bevorderend werkt voor je probleem.TFZ61 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:16:
Zucht... de oplossing gevonden. Onze poets had een kabel vern**kt en er zat een beschadiging aan.
lol.. je hebt inderdaad helemaal gelijk! Was met m'n hoofd ergens andersDukeBox schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:34:
[...]
Bedoel je dan niet de oorzaak ? Kabels verneuken klinkt niet echt als iets dat bevorderend werkt voor je probleem.
Na een aantal dagen spelen met de DS214+ ben ik er super tevreden over.
"Vroeger" gebruikte ik mijn eminenent EM7280 voor het downloaden van NZB's, maar man wat is de DS214+ supersnel met verifiën en unpacken

Ik heb alleen 1 probleem, en dat is dat mijn vrouw vindt dat de DS214+ teveel geluid maakt
De makkelijkste oplossing is om afscheid te nemen van mijn vrouw, maar deze optie is te duur
Vooral het ratelen van de schijven ervaart zij als storend.
Hebben jullie hier nog tips voor
Ik heb in mijn woonkamer een houten kist waar ik mijn modem+router+nas in heb gezet, zodat deze niet in het zicht staat.
Het verplaatsen van de NAS naar een andere locatie is ook niet echt optie want dan moet ik kabels gaan trekken waar ik niet zoveel zin in heb.
Iemand van jullie nog ideeën
"Vroeger" gebruikte ik mijn eminenent EM7280 voor het downloaden van NZB's, maar man wat is de DS214+ supersnel met verifiën en unpacken
Ik heb alleen 1 probleem, en dat is dat mijn vrouw vindt dat de DS214+ teveel geluid maakt
De makkelijkste oplossing is om afscheid te nemen van mijn vrouw, maar deze optie is te duur
Ik heb in mijn woonkamer een houten kist waar ik mijn modem+router+nas in heb gezet, zodat deze niet in het zicht staat.
Het verplaatsen van de NAS naar een andere locatie is ook niet echt optie want dan moet ik kabels gaan trekken waar ik niet zoveel zin in heb.
Ik meen dat er ergens een optie is in het configuratiescherm om te kiezen hoe hard de fans draaien. (Koel --> meer geluid, energiebesparend --> Warmer maar dus ook minder lawaai)Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:24:
"Vroeger" gebruikte ik mijn eminenent EM7280 voor het downloaden van NZB's, maar man wat is de DS214+ supersnel met verifiën en unpacken![]()
![]()
2 x WD Red WD40EFRX 4 TBMdO82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:51:
Welke schijven heb je in gebruik ?
Al denk ik dat je met deze build niet veel minder geluid zal krijgen denk ik, als je dat zou willen dan ben je meer aangewezen op zelfbouw.
Die heb ik al ingesteld op warmer, minder lawaaistefve1 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:03:
[...]
Ik meen dat er ergens een optie is in het configuratiescherm om te kiezen hoe hard de fans draaien. (Koel --> meer geluid, energiebesparend --> Warmer maar dus ook minder lawaai)
Dat gaat ook over de fan, en niet over het ratelen van de HDD's.
Het geluid van de fan is niet storend.
[ Voor 38% gewijzigd door Grolsch op 06-05-2015 13:09 ]
Misschien kan je een soort van geluiddempend materiaal gebruiken in je houten kist? Ik denk nu bijvoorbeeld aan van die eierdoosjes, maar ik ben er zeker van dat hier ook bepaald materiaal voor op de markt is.Grolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:08:
[...]
2 x WD Red WD40EFRX 4 TB
[...]
Die heb ik al ingesteld op warmer, minder lawaai
Dat gaat ook over de fan, en niet over het ratelen van de HDD's.
Het geluid van de fan is niet storend.
Ga ik eens naar kijken, en ik ga ook eens zo'n "dempend" matje onder mijn NAS plaatsen.stefve1 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:14:
[...]
Misschien kan je een soort van geluiddempend materiaal gebruiken in je houten kist? Ik denk nu bijvoorbeeld aan van die eierdoosjes, maar ik ben er zeker van dat hier ook bepaald materiaal voor op de markt is.
Zo'n houten kist is natuurlijk vrij "vast", en die kist zorgt ervoor dat het een klankkast wordt.
Dat wordt weer hobby'en de komende tijd
Wat is trouwens een normale temperatuur voor de NAS
Die van mij geeft nu aan "38 graden, normaal".
Is deze bij jullie ook zo warm
Saté prikker voor de oren van de vrouw? Nadelig effect, ze gaat zelf misschien dan wat harder praten/schreeuwenGrolsch schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:24:
"Vroeger" gebruikte ik mijn eminenent EM7280 voor het downloaden van NZB's, maar man wat is de DS214+ supersnel met verifiën en unpacken![]()
![]()
Maar goed, rubber matje wil nog wel eens helpen? Van dan geluidsabsorberende schuim aan de binnenkant van de kist maken? Hou daar wel rekening met temperatuur.
*edit
Mijn temp is 39 graden, bij idle'n net even gekeken voor je. Staat in de meterkast, by far de warmste plek in het huis in de winter
[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 06-05-2015 13:56 ]
Zijn er hier overigens mensen die hun Syno op een UPS hebben aangesloten?
Ik zit hier ook een beetje aan te denken of ik dit ga doen, volgens mij is het abrupt uitschakelen niet zo bevorderlijk voor de schijven.
Daarop zat ik eraan te denken om de syno op een ups aan te sluiten zodat deze netjes afgesloten kan worden bij een stroom uitval.
Al is het wel weer even geleden hier, het kan altijd wel eens gebeuren
Een ups was enkele jaren terug vaag nog een bakbeest, maar die zullen er nu toch ook wel voor de consumentenmarkt zijn?
Ik zit hier ook een beetje aan te denken of ik dit ga doen, volgens mij is het abrupt uitschakelen niet zo bevorderlijk voor de schijven.
Daarop zat ik eraan te denken om de syno op een ups aan te sluiten zodat deze netjes afgesloten kan worden bij een stroom uitval.
Een ups was enkele jaren terug vaag nog een bakbeest, maar die zullen er nu toch ook wel voor de consumentenmarkt zijn?
2250 WP Zuid PVoutput
Yes, dat heb ik.MdO82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:54:
Ik heb deze http://www.apc.com/produc...E400%2DGR&total_watts=200 een vrij dom ding, dus auto off voor de NAS is er niet bij maar ben in 3 minuten thuis indien er iets gebeurt.
Mijn NTU, ExperiaBox, NAS en Airport zitten er op dus als de Glasvezel lijn geen issue's heeft krijg ik van de NAS wel een mailtje dat de externe disks niet correct zijn uitgeworpen en dat is due to power failure. Daarna heb ik ongeveer 25 minuten om thuis te komen en de NAS te shutten of het remote te doen indien de internet verbinding nog actief is.
Ik test de UPS maandelijks.
Ik heb deze: pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN . Wordt netjes herkend door mijn DS215j via een USB kabeltje, zodat die automatisch afsluit als de stroom uitvalt. Alles zit in de meterkast want het blijft natuurlijk een "grote batterij". Er hangen bij mij nog wat andere dingen op, misschien dat jij met een kleiner model ook wel uit de voeten kan.MdO82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:54:
Eentje kiezen uit deze lijst (of de user list waarvan de link onderaan de pagina staat) en je weet dat het gaat werken. Ik ben best tevreden over APC:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/300
Ik kan het nergens vinden... maar weet iemand of er een 4-bay Syno is met mogelijkheid om zo'n expansion case aan te sluiten op een later moment?
Elke + variant kan dat dus 412+ e.d.DennusB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:26:
Ik kan het nergens vinden... maar weet iemand of er een 4-bay Syno is met mogelijkheid om zo'n expansion case aan te sluiten op een later moment?
Ik draai al 7 jaar onafgebroken een DS408. Nu ga ik deze vervangen door een andere.
Als ik nu de DS408 uitzet dan is mijn hele netwerk van slag. Websites's kunnen niet meer gevonden worden, traag.
Wat ik al geprobeerd heb:
-router (draytek 2130) + modem (ziggo) gereset
-alle packages op de nas gestopt
Maar als ik de NAS weer uitzet, dan heb ik weer problemen.
Weet iemand misschien wat er aan de hand is?
Als ik nu de DS408 uitzet dan is mijn hele netwerk van slag. Websites's kunnen niet meer gevonden worden, traag.
[ Voor 9% gewijzigd door aeng op 06-05-2015 14:36 ]
Daar zit alleen USB 3 en E-SATA op... ik zie geen expansion port?
Dat is de E-Sata die wordt gebruikt voor de expansion baysDennusB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:32:
[...]
Daar zit alleen USB 3 en E-SATA op... ik zie geen expansion port?
zie ook de overview bij de 713+
DS713+ offers hassle-free scalability up to seven drives with Synology DX513 expansion unit2 when the storage capacity of DS713+ nears its limit. Connected via eSATA with specially designed locking devices, DX513 expands storage capacity up to a maximum of 42TB3 with minimal time-investment in setup and configuration.
[ Voor 42% gewijzigd door SpoekGTi op 06-05-2015 14:37 ]
Is het ipadres van je NAS en de gateway wellicht hetzelfde ?aeng schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:31:
Ik draai al 7 jaar onafgebroken een DS408. Nu ga ik deze vervangen door een andere.
Of heb je de NAS ingesteld als DNS server misschien ?
Als het kan wil je dan eens een trace maken en deze laten zien?
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 06-05-2015 14:37 ]
2250 WP Zuid PVoutput
I seeSpoekGTi schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:33:
[...]
Dat is de E-Sata die wordt gebruikt voor de expansion bays
zie ook de overview bij de 713+
DS713+ offers hassle-free scalability up to seven drives with Synology DX513 expansion unit2 when the storage capacity of DS713+ nears its limit. Connected via eSATA with specially designed locking devices, DX513 expands storage capacity up to a maximum of 42TB3 with minimal time-investment in setup and configuration.
Iemand enig idee of de Synology DiskStation DS1513+ snel genoeg is voor Downloaden van nieuwsgroepen/unrarren en eventueel een Plex achtig ding runnen?
Zou an sich geen probleem moeten zijn, de eerste 2 dingen doe ik ook op mijn 412+ maar Plex kan ik je niet zeggen, daar heb ik een Mac Mini voor draaien.DennusB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:42:
[...]
I seeThanks! Cool.
Iemand enig idee of de Synology DiskStation DS1513+ snel genoeg is voor Downloaden van nieuwsgroepen/unrarren en eventueel een Plex achtig ding runnen?
Ik heb alle packages gestopt. Ook die van de DNS server, maar ik moet nog steeds mijn NAS aan laten staan anders krijg ik weer problemen.MdO82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:37:
[...]
Is het ipadres van je NAS en de gateway wellicht hetzelfde ?
Of heb je de NAS ingesteld als DNS server misschien ?
Als het kan wil je dan eens een trace maken en deze laten zien?

Ik heb er ook eenMdO82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:54:
[ Voor 44% gewijzigd door mvds op 06-05-2015 14:51 ]
En als je nadat je de nas hebt uitgezet en dan alles eens reboot en je nas uit laat? wat dan?aeng schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:50:
[...]
Ik heb alle packages gestopt. Ook die van de DNS server, maar ik moet nog steeds mijn NAS aan laten staan anders krijg ik weer problemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je nog een mogelijkheid om een trace te doen vanaf je laptop of pc naar www.google.com of www.tweakers.net?
En zoals hierboven heb je dat inderdaad ook al eens geprobeerd?
[ Voor 12% gewijzigd door MdO82 op 06-05-2015 15:03 ]
2250 WP Zuid PVoutput
De DS408 heb ik uitgezet. Daarna mijn Router + modem gereset.
Alles heeft daarna 5 minuten goed gewerkt, daarna ging het weer mis. Geen enkele website was beschikbaar. Toen eerst maar eens even wat anders gedaan en het even laten rusten. Daarna werkte alles weer als een speer (en de NAS staat nu uit).
Ik moest dus gewoon wat langer wachten. Was te ongeduldig :-)
Bedankt voor jullie hulp en tips.
Alles heeft daarna 5 minuten goed gewerkt, daarna ging het weer mis. Geen enkele website was beschikbaar. Toen eerst maar eens even wat anders gedaan en het even laten rusten. Daarna werkte alles weer als een speer (en de NAS staat nu uit).
Ik moest dus gewoon wat langer wachten. Was te ongeduldig :-)
Bedankt voor jullie hulp en tips.
Hij moest zijn release nog hebben dus 
Wel apart dat als je NAS uit was je geen internet had
Wel apart dat als je NAS uit was je geen internet had
2250 WP Zuid PVoutput
Net de DS215 binnen gekregen incl. 2x 3TB Seagates. Ga er nu mee spelen.. ehh.. ik bedoel nauturlijk configureren. Eerste update is direct al binnen en zit al weer naar een reboot countdown te kijken (10minuten?
)
Ik kom nog iets vreemds tegen waar ik op internet meer over lees.
Ik heb een aantal mediaspelers in huis waar ik een user voor heb aangemaakt. (MS)
Deze user mag alleen bij de share "VIDEO", want daar staat alle af te spelen media in.
Maar als ik nu op de mediaspeler aan het bladeren ben zie ik alle shares (waar de user MS dus geen rechten op heeft).
Als ik klik op een map heb ik ook geen toegang, maar ik vindt het gewoon irritant om alle shares te zien.
Kan ik deze ook laten "verbergen" voor de user MS
Ik ken de optie submappen en bestanden verbergen etc. maar dit geld alleen voor mappen en bestanden in de share
Ook ken ik de optie "verberg deze map in mijn netwerklocaties" maar dan kunnen ook users welke wel toegang hebben tot die share deze niet meer zien.
Ik heb een aantal mediaspelers in huis waar ik een user voor heb aangemaakt. (MS)
Deze user mag alleen bij de share "VIDEO", want daar staat alle af te spelen media in.
Maar als ik nu op de mediaspeler aan het bladeren ben zie ik alle shares (waar de user MS dus geen rechten op heeft).
Als ik klik op een map heb ik ook geen toegang, maar ik vindt het gewoon irritant om alle shares te zien.
Kan ik deze ook laten "verbergen" voor de user MS
Ik ken de optie submappen en bestanden verbergen etc. maar dit geld alleen voor mappen en bestanden in de share
Ook ken ik de optie "verberg deze map in mijn netwerklocaties" maar dan kunnen ook users welke wel toegang hebben tot die share deze niet meer zien.
Het hele acl verhaal is me wel duidelijk, en werkt ook goed, maar ik wil voor desbetreffende user instellen dat hij shares waar hij geen rechten op heeft ook niet ziet.
Dat is toch gewoon de 2e optie ? Hide for users with no rights.
Dat werkt voor folders in shares,maar ik wil de shares zelf niet zien.DukeBox schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:39:
Dat is toch gewoon de 2e optie ? Hide for users with no rights.
Werkt de oplossing zoals hier genoemd wordt?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Dat is niet de oplossing, maar er staan wel een aantal "Work arounds" in vermeld hoe het opgelost zou kunnen worden.
Nu ik er over na denk werkt het met windows servers exact het zelfde.
Als je \\server intypt zie je alle shares van de server (welke niet hidden zijn natuurlijk), ook als je geen rechten hebt op die share.
Ik laat het maar even voor wat het is, erg hinderlijk is het niet.
Die mediaspelers via nfs verbinden is geen optie?
Maar op een Windows server kan je dit wel aanpassen via ABE (Access Based Enumeration)Grolsch schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:51:
[...]
Dat is niet de oplossing, maar er staan wel een aantal "Work arounds" in vermeld hoe het opgelost zou kunnen worden.
Nu ik er over na denk werkt het met windows servers exact het zelfde.
Als je \\server intypt zie je alle shares van de server (welke niet hidden zijn natuurlijk), ook als je geen rechten hebt op die share.
Ik laat het maar even voor wat het is, erg hinderlijk is het niet.
http://blogs.technet.com/...ased-enumeration-abe.aspx
Ben wat aan het prutsen geweest onlangs met m'n DS112, voorheen werkte ik via Quickconnect (ook voor DSVideo en DSDownload etc.), maar merkte toch dat dat niet altijd even snel ging.
Heb toen via EZ-Internet de tutorial doorlopen om m'n router te configureren, zodat ik direct op IP kan connecten. Ging makkelijk en alles werkte, maar ineens niet meer. Opnieuw EZ-Internet tutorial doorlopen, toen werkte het direct IP connecten weer een week; en daarna niet meer.
Ik heb het gevoel dat m'n Ziggo EPC3925 weer in een default modus gaat na een bepaalde tijd; iemand een idee hoe ik dit fix? In de Cisco kan ik niets spannends vinden.
Heb toen via EZ-Internet de tutorial doorlopen om m'n router te configureren, zodat ik direct op IP kan connecten. Ging makkelijk en alles werkte, maar ineens niet meer. Opnieuw EZ-Internet tutorial doorlopen, toen werkte het direct IP connecten weer een week; en daarna niet meer.
Ik heb het gevoel dat m'n Ziggo EPC3925 weer in een default modus gaat na een bepaalde tijd; iemand een idee hoe ik dit fix? In de Cisco kan ik niets spannends vinden.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik lees op internet dat dit ook aanzienlijk sneller is als SMBjob schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:25:
Die mediaspelers via nfs verbinden is geen optie?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee
Ik moet zeggen dat ik 0,0 problemen heb met full HD content (vaak MKV van +- 10GB) + DTS geluid streamen vanaf m'n NAS naar m'n EM7080.
Ervaringen op NFS zijn heel goed. Vanaf de syno naar RPi op NFS een MKV van +-18GB zonder problemen.Grolsch schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:11:
[...]
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik lees op internet dat dit ook aanzienlijk sneller is als SMB
Ik moet zeggen dat ik 0,0 problemen heb met full HD content (vaak MKV van +- 10GB) + DTS geluid streamen vanaf m'n NAS naar m'n EM7080.
Werkt altijd en is super makkelijk in te stellen op de syno:
https://www.synology.com/...owledgebase/tutorials/616
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Mmmhhh, ik lees net dat mijn Eminent EM7080 geen NFS ondersteund
ACT Connectivity Solutions schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:35:
@LoCuTuS2000:
NFS wordt niet meer ondersteund in de nieuwste firmware. NFS wordt voor zover we nu weten ook niet meer in eventuele volgende updates geïmplementeerd daar dit een zeer weinig gebruikte functie is/was en vanuit de fabrikant derhalve niet meer in de nieuwe SDK meegenomen is.
Ik heb het eens geprobeerd maar merkte geen noemenswaardige verschillen. Ja oke, als je vaak grote files wilt kopieren, dan misschien wel. Ik heb eigenlijk zoiets van... als het met samba/cifs werkt, waarom dan moeilijk doen?Grolsch schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:11:
[...]
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik lees op internet dat dit ook aanzienlijk sneller is als SMB
Ik vind SMB juist moeilijk doen met dat username/password gedoe. Okay, zijn ook oplossing voor maar NFS is mijn inziens sneller opgezet.mvds schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb het eens geprobeerd maar merkte geen noemenswaardige verschillen. Ja oke, als je vaak grote files wilt kopieren, dan misschien wel. Ik heb eigenlijk zoiets van... als het met samba/cifs werkt, waarom dan moeilijk doen?
Scheelt je wat overhead maar verder heb ik in verleden ook geen noemenswaardige verbeteringen gezien.
Ik heb een vraagje over Cloud Sync.
Ik heb mijn foto’s op mijn Synology staat in de map /photo waarbinnen ik een X aantal sub-folders heb. Ik wil de gehele /photo folder syncen naar mijn Google Drive. Echter, als ik sync, dan komen alle mappen in mijn ‘hoofd’ directory van Google Drive binnen.
Bestaat er een mogelijkheid om een specifieke Google Drive folder te selecteren waar de Synology naar toe synchroniseert? Dus stel ik heb in Google Drive de folder ‘Files’, ‘Music’, ‘Movie’ en ‘Photo’; dan zou ik vanuit mijn Synology graag de /photo folder willen syncen in de ‘photo’ folder in Goole Drive.
Ik heb mijn foto’s op mijn Synology staat in de map /photo waarbinnen ik een X aantal sub-folders heb. Ik wil de gehele /photo folder syncen naar mijn Google Drive. Echter, als ik sync, dan komen alle mappen in mijn ‘hoofd’ directory van Google Drive binnen.
Bestaat er een mogelijkheid om een specifieke Google Drive folder te selecteren waar de Synology naar toe synchroniseert? Dus stel ik heb in Google Drive de folder ‘Files’, ‘Music’, ‘Movie’ en ‘Photo’; dan zou ik vanuit mijn Synology graag de /photo folder willen syncen in de ‘photo’ folder in Goole Drive.
Misschien kun je op de nas nog een directory googlesync maken en hierbinnen linken naar je photo etc dir en dan de googlesync dir in zijn geheel syncen?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik ben op dit moment aan het kijken of het mogelijk is om tv via mijn nas te gaan kijken.
ik heb thuis upc met een horizonbox, een 1512 (krachtig genoeg?) en overal gigabit.
nu heb ik een android box met xbmc beneden en een PI boven.
leek me leuk als ik de horizon kan uitlaten en voortaan alles gewoon via xbmc ga kijken.
aangezien ik nooit record en er dagen zijn dat de box niet eens aangaat, terwijl xbmc's altijd aan staan.
Ik lees veel wisselende berichten of heb veel info gevonden van voor het horizon tijdperk, of kaartjes die niet meer bestaan
als mijn nas hier krachtig genoeg voor is (sd en hd) en ik kan even snel of sneller zappen dan wil ik dit graag. Maar vind het lastig om een werkende te vinden omdat het aanbod in NL niet zo groot is. vandaar de vraag naar jullie ervaringen.
wil sd en hd, de extra functionaliteiten van upc gebruik ik toch niet, en omdat ik nedelander ben zo goedkoop mogelijk.
Wat raden jullie aan voor stickje?
ik heb thuis upc met een horizonbox, een 1512 (krachtig genoeg?) en overal gigabit.
nu heb ik een android box met xbmc beneden en een PI boven.
leek me leuk als ik de horizon kan uitlaten en voortaan alles gewoon via xbmc ga kijken.
aangezien ik nooit record en er dagen zijn dat de box niet eens aangaat, terwijl xbmc's altijd aan staan.
Ik lees veel wisselende berichten of heb veel info gevonden van voor het horizon tijdperk, of kaartjes die niet meer bestaan
als mijn nas hier krachtig genoeg voor is (sd en hd) en ik kan even snel of sneller zappen dan wil ik dit graag. Maar vind het lastig om een werkende te vinden omdat het aanbod in NL niet zo groot is. vandaar de vraag naar jullie ervaringen.
wil sd en hd, de extra functionaliteiten van upc gebruik ik toch niet, en omdat ik nedelander ben zo goedkoop mogelijk.
Wat raden jullie aan voor stickje?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik heb ook een probleem met mijn Synology DS415+ NAS. Na het installeren van de nieuwe router, een TP-Link AC1200, heeft mijn nas geen verbinding meer met het internet. Dus het downloaden van torrents, het binnenhalen van updates en dergelijke werken niet.
Ik heb geprobeerd de stappen van Synology beperkte internet verbinding? te volgen. Maar dit heeft niet geholpen.
Ook de firewalls heb ik allemaal uitgezet en de DNS server hebben we op het ip adres van de router gezet.
Mijn kennis omtrent routers en dergelijke is vrij beperkt dus ik hoop dat ik jullie antwoorden snap.
Ik heb geprobeerd de stappen van Synology beperkte internet verbinding? te volgen. Maar dit heeft niet geholpen.
Ook de firewalls heb ik allemaal uitgezet en de DNS server hebben we op het ip adres van de router gezet.
Mijn kennis omtrent routers en dergelijke is vrij beperkt dus ik hoop dat ik jullie antwoorden snap.
Ik heb sinology Ds212+ met laatste firmware.
Daar ik alleen maar s'avonds thuis ben het ik om 19:00 een startup en om 00:00 een shutdown. Als ik hem op andere tijden nodig heb doe ik een Wake on Lan.
Nu zie (en hoor) ik regelmatig mijn NAS opstarten buiten deze tijden (vooral in de morgen).
Ik heb al enige entries gevonden over dit fenomeen gevonden maar die dateren uit 2012 met DSM 4.1.
Ik doe cloudsynch met mijn PC maar die staat ook op die momentenuit dus die kan de trigger ook ook niet geven.
Kent een van jullie dit problem of draaien jullie NAS 24/7 icm hibernation ?
Daar ik alleen maar s'avonds thuis ben het ik om 19:00 een startup en om 00:00 een shutdown. Als ik hem op andere tijden nodig heb doe ik een Wake on Lan.
Nu zie (en hoor) ik regelmatig mijn NAS opstarten buiten deze tijden (vooral in de morgen).
Ik heb al enige entries gevonden over dit fenomeen gevonden maar die dateren uit 2012 met DSM 4.1.
Ik doe cloudsynch met mijn PC maar die staat ook op die momentenuit dus die kan de trigger ook ook niet geven.
Kent een van jullie dit problem of draaien jullie NAS 24/7 icm hibernation ?
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).