Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.575 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:02
Ik heb en hoop last van synchronisatieproblemen met Cloud Station en lees ook veel berichten van andere mensen op Synology's eigen forum zonder oplossingen. Ik was benieuwd of hier mensen bekend zijn met dit probleem.

De setup:
Ik draai nu een DS209j (alles up to date) met cloud station op 2 Windows 8.1 PC's in een LAN en één Windows 8.1 PC op andere locatie die via quick connect op cloud station synchroniseert.

Het probleem:
Schijnbaar willekeurig willen bepaalde bestanden, of soms hele mappen, niet synchroniseren, wat zich kenmerkt door het rode icoontje op de bestanden of mappen. Er valt geen lijn te ontdekken wat deze bestanden kenmerkt. Het zijn allerhande types, grafische bestanden, tekst doc's, etc van verschillende bronnen. Maar bijvoorbeeld ook een reeks tif's waarvan opeens een paar met rode stip gemarkeerd zijn. Als ik de bestandseigenschappen bestudeer is er werkelijk niks anders ingesteld: machtegingsinstellingen, eigenaar id, schrijven/lezen... alles is identiek bij bestanden die wel en niet gesynchroniseerd willen worden.

Ik heb dit probleem in meer of mindere mate al sinds vorig jaar en hou altijd updates bij.

Forum threads als deze maken mij dan een beetje wanhopig.

[ Voor 5% gewijzigd door Jojakim op 20-04-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb op de DS1813+ (DSM 5.0) van een vriend een mooie uitdaging.

Het lijkt erop dat het kopieren van grote mapstructuren vanaf zijn Apple's constant mislukt. Deze worden direct (of ergens middenin de kopieeractie) afgebroken met een 'error code 50' (via AFP) of met een foutmelding over 'bestandsnaam te lang of bevat ongeldige chars' (via SMB/CIFS).

Het verder onderzoeken van de desbetreffende mappen op een windows computer lijkt te wijzen op de aanwezigheid van '@eaDir' directories op het bestandssysteem van de Mac's, welke lijken te worden 'geweigerd' door de NAS. Nader onderzoek op internet lijkt te wijzen dat deze folders (ook?) door de NAS worden gebruikt voor indexing/thumbnail functies (die overigens nooit expliciet geinstalleerd/ingeschakeld zijn).

Iemand een tip hoe ik deze (10+) mac's toch gewoon netjes naar deze NAS kan laten syncen? Moet ik op alle clients alle @eaDir folders laten verwijderen of is er een truc om de NAS deze toch te laten accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Beide foutmeldingen geven aan dat er een karakter in de bestandsnaam/mapstructuur zit welke niet geaccepteerd wordt. Heb je echt al goed gekeken naar de volgende karakters < > / \ * | etc.. in de bestandsnaam?

edit: ja de foutmelding verwijst eventueel ook naar een te lang pad, maar daar loop je met afp niet zo snel tegen aan.
Je kan er altijd voor kiezen om bestanden over te zetten via filestation mocht je de oplossing niet vinden.

De @eaDir zal het probleem niet zijn. Die maakt synology zelf aan. Je kan ze gewoon verwijderen en dan maakt je syno ze zelf weer aan. Echter zou ik me gewoon richten op de foutmelding, die zijn volstrekt duidelijk.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 21-04-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 16:10
Let ook op eventueel verborgen directories/bestanden met metadata. Beginnend met een "."?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Sinds enkele wekend kan ik thuis mijn Synology niet meer benaderen via de hostname. (voorbeeld.synology.me)
Als ik niet verbonden met het thuis netwerk, kan ik hem dus wel via de hostname benaderen.
Via IP adres kan ik hem thuis ook benaderen.
Dus overal is hij benaderbaar via de hostname, behalve als ik thuis verbonden met het netwerk.

Ik heb geen instellingen gewijzigd op de Synology of op de Router.
Reboot van device heeft geen oplossing geboden.
Ingelogd op https://myds.synology.com, daar staat alles goed.
Via extern IP is hij ook niet te benaderen als ik verbonden ben met het thuis netwerk.
Via de iPhone prima benaderbaar op extern IP.
1 April wel UPC naar Ziggo gegaan.

Misschien hebben jullie nog ideeën of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Thuis niet kunnen verbinden met hostname/extern-ip en elders wel heeft bijna altijd te maken met de
nat loopback functie. Kijk toch eens in de modem of je daar iets terug kan vinden. Zou best kunnen zijn dat je modem sindsdien een update heeft gehad waarbij deze functie is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik al geruime tijd Jumbo Frames op mijn bedraadde netwerk. Die staat op 9000MTU
Alle randapparatuur ondersteund deze Jumbo Frames. [Nic, Switch, Router en NAS?]

Nu heb ik mijn 415+ ge-update naar 5.2 bèta. Als ik op de NAS nu ook de MTU op 9000 zet kan ik niet meer in het inlogscherm komen. Dan kan wel als ik via mijn tablet over Wifi in wil loggen. Komt gewoon het inlogscherm op en kan ik inloggen. Ook als ik mijn NAS extern benader dan lukt het ook. Nu komt dat vermoedelijk om dat over Wifi en extern geen Jumbo Frames worden verzonden?!

Zet ik nu de Jumbo Frames in NAS weer op MTU 2000 dan werkt alles prima.

Waarom Jumbo Frames gebruiken? Omdat ik dan een snelheidwinst behaal van 30%! Normaal zo n 80MB. Met Jumbo Frames aan zo n 115MB

Iemand die hetzelde ervaart of er iets op te zeggen heeft? Anders maak ik een bugreport aan. Wil dat echter niet doen zonder dat iemand het eventueel kan bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Jieve schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:21:
Sinds enkele wekend kan ik thuis mijn Synology niet meer benaderen via de hostname. (voorbeeld.synology.me)
Als ik niet verbonden met het thuis netwerk, kan ik hem dus wel via de hostname benaderen.
Via IP adres kan ik hem thuis ook benaderen.
Dus overal is hij benaderbaar via de hostname, behalve als ik thuis verbonden met het netwerk.

Ik heb geen instellingen gewijzigd op de Synology of op de Router.
Reboot van device heeft geen oplossing geboden.
Ingelogd op https://myds.synology.com, daar staat alles goed.
Via extern IP is hij ook niet te benaderen als ik verbonden ben met het thuis netwerk.
Via de iPhone prima benaderbaar op extern IP.
1 April wel UPC naar Ziggo gegaan.

Misschien hebben jullie nog ideeën of tips?
issue is opgelost.
Portwards verwijderd en opnieuw aangemaakt, werkt nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
weet iemand of het mogelijk om het aantal gelijktijdige connecties per inlog gewoon op 1 te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik op de Linux-prompt inlog dan worden met een ls-commando's de directories in het donkerblauw getoond. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik ben met de variabele LS_COLORS bezig geweest, maar dat helpt niets.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 15:22
pven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:20:
Als ik op de Linux-prompt inlog dan worden met een ls-commando's de directories in het donkerblauw getoond. Hoe kan ik dit aanpassen? Ik ben met de variabele LS_COLORS bezig geweest, maar dat helpt niets.
Werk je met Putty? Daar kan je het instellen bij Window -> Colours, heb daar ANSI Blue aangepast naar lichtere kleur om het leesbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Ik loop al een tijdje met een vraag waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden:

Ik wil in mijn DS212j twee harddisks plaatsen met twee aparte volumes (SHR of JBOD). Het is de bedoeling dat op de ene disk/volume alle applicaties worden geinstalleerd en de dagelijkse activiteiten (downloads, unrarren etc) daarop plaatsvindt. De tweede volume wil ik dan voornamelijk als backup cq. archief volume/disk gebruiken. Disk 2 zou dan in sleepmodus kunnen worden gehouden, tenzij deze actief wordt benaderd door de gebruiker.

Wat ik zelf ben tegengekomen is dat DSM als het ware in raid1 modus over de disks wordt verspreid zodat bij de geringste activiteit alle disks uit sleep worden gehaald. Ik hoop dat er alsnog een oplossing is die het bovenstaande mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 01-10 15:22
MintyDoerak schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:56:
Ik loop al een tijdje met een vraag waarop ik het antwoord niet heb kunnen vinden:

Ik wil in mijn DS212j twee harddisks plaatsen met twee aparte volumes (SHR of JBOD). Het is de bedoeling dat op de ene disk/volume alle applicaties worden geinstalleerd en de dagelijkse activiteiten (downloads, unrarren etc) daarop plaatsvindt. De tweede volume wil ik dan voornamelijk als backup cq. archief volume/disk gebruiken. Disk 2 zou dan in sleepmodus kunnen worden gehouden, tenzij deze actief wordt benaderd door de gebruiker.

Wat ik zelf ben tegengekomen is dat DSM als het ware in raid1 modus over de disks wordt verspreid zodat bij de geringste activiteit alle disks uit sleep worden gehaald. Ik hoop dat er alsnog een oplossing is die het bovenstaande mogelijk maakt.
Gewoon twee losse Basic volumes maken. Met SHR en JBOD gaat je dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
loyske schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:34:
[...]

Werk je met Putty? Daar kan je het instellen bij Window -> Colours, heb daar ANSI Blue aangepast naar lichtere kleur om het leesbaar te hebben.
Ja: Putty, ga ik straks naar kijken.

Voor nu heb ik het opgelost door in de .profile het onderstaande toe te voegen:
code:
1
2
LS_COLORS=
export LS_COLORS

Het rare is dat LS_COLORS vooraf niet bekend was, toch raar dat ik hem dan wel leeg moet maken. Maar goed: straks Putty. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

loyske schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:18:
[...]

Gewoon twee losse Basic volumes maken. Met SHR en JBOD gaat je dat niet lukken.
Met Basic volumes gaat het ook niet lukken. DSM maakt een system en swap partitie aan op elke schijf die door het systeem wordt geinitialiseerd en die wordt idd in RAID1 gezet. Wat kubi55 wil is niet te regelen zonder in DSM te gaan wroeten. En je moet dit ook niet willen, lijkt me: dan is je NAS plat als net die ene disk overlijdt waar je operating system op staat.
Wat je verder met je data volumes doet staat hier los van.

[ Voor 1% gewijzigd door bum op 22-04-2015 19:41 . Reden: typotypo en nog een typo ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:11
Ik overweeg om mijn htpc/download station te vervangen voor een NAS. Nu heb ik de DS414 op het oog maar wou graag het volgende weten.

Op dit moment heb ik een 3-tal schijven in mijn windows htpc server in gebruik. Kan ik deze schijven meteen in de NAS prikken en worden ze dan ook meteen herkend. Of moet ik ze eerst opnieuw formateren naar evt een formaat wat de NAS ondersteund?

Op dit moment ben ik er nog niet over uit als ik voor een RAID oplossing ga. Waarschijnlijk niet want ik wil de NAS voornamelijk gaan gebruiken voor te downloaden (lees: sab/sickbeard/cp/sonarr etc). Dus mijn voorkeur zal zijn om de schijven die op dit moment in gebruik zijn over te plaatsen in de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
DS415play OF DS415+ voor,

Algemene opslag.
Vpn Server.
Films over het internet streamen.
Films lokaal streamen.
Backup server.

Ik zie dat de + meer proccessor kracht heeft, en zo doende ook meer toekomst bestendig is?

[ Voor 26% gewijzigd door Justinfailber op 22-04-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:06
Raven__NL schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:05:
Ik overweeg om mijn htpc/download station te vervangen voor een NAS. Nu heb ik de DS414 op het oog maar wou graag het volgende weten.

Op dit moment heb ik een 3-tal schijven in mijn windows htpc server in gebruik. Kan ik deze schijven meteen in de NAS prikken en worden ze dan ook meteen herkend. Of moet ik ze eerst opnieuw formateren naar evt een formaat wat de NAS ondersteund?
Nee, ze moeten geformatteerd worden naar een ander formaat.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ophidian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:52:
[...]

Nee, ze moeten geformatteerd worden naar een ander formaat.
De NAS is Linux based en maakt gebruik van het ext4 format.
Indien je kan moet je de data van een disk veiligstellen.
Als je deze in de NAS stop zal deze vragen om deze te formatteren naar ext4.

Aangezien je geen RAID wilt gebruiken kan je de schijven 1 voor 1 plaatsen en Indien je ruimte nodig hebt kan je beginnen te kopiëren naar de NAS waarna je de overige schijven bijplaatst.

Wellicht kan iemand anders je nog meer info geven :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

M0nkeymen

Monkeystyle!

Ik was benieuwd of iemand hier een REST webservice heeft draaien op de synology en hoe ze dit dan voor elkaar hebben gekregen. Ik ben opzoek naar een best practice/voorbeelden. Zat zelf te denken aan mono(omdat c# mijn minder zwakke kant is), maar krijg het niet echt draaiend.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:40
Justinfailber schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:49:
DS415play OF DS415+ voor,

Algemene opslag.
Vpn Server.
Films over het internet streamen.
Films lokaal streamen.
Backup server.

Ik zie dat de + meer proccessor kracht heeft, en zo doende ook meer toekomst bestendig is?
als je films naar je ipad/android telefoon wil streamen moet je voor de play gaan. deze kan de films transcoderen en doorsturen. (met een externe package is het ook mogelijk om dts support te krijgen)
streamen naar ipad/android niet zo belangrijk ? dan zal ik altijd voor de plus gaan. zelf had ik dezelfde twijfel als jou en uiteindelijk voor een play gekozen. dit omdat ik toch wel naar de ipad wou streamen en de play 100 euro goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

job schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:23:
Het zal ongetwijfeld iets sneller gaan, maar voor 0.5 seconde tijdswinst ga je toch geen 100 euro uitgeven voor een geschikte switch?
Link aggregation heeft zeker zijn voordelen. Maar voor het grootste deel van thuisgebruiker is het onzinnig.
Ik download films op mijn server: http://tweakers.net/gallery/sys/217295
Als ze binnen zijn, move ik ze naar mijn NAS: http://tweakers.net/gallery/sys/703413/
Tegenwoordig praat je al over >10 GB per HD film en met zo'n hoog downloadsnelheid dat ze binnen no-time binnen zijn.
Dan is het wel fijn als het kopieren snel gebeurt.
In mijn server heb ik een 2 poort NIC, ook met Link Aggregation.

Zo duur zijn switches met Link Aggregation ook niet meer.
pricewatch: Netgear Prosafe GS108T-200
Een ander voordeel is dat het Managed is, dus je hebt meerdere instellingsmogelijkheden.

Dus onzinnig zou ik het niet noemen, dat is hetzelfde als zeggen dat een Ferrari onzinnig is.
Een Ferrari kan ik simpelweg niet betalen, maar als ik het geld wel zou hebben ....
Een hele grote woning is onzinnig, maar als ik het geld wel zou hebben...
etc.
Het is simpelweg een geld issue.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53
ik wil even het volgende voorleggen :

Ds414 , 3 volumes 1* 1TB 7k1000 travelstar 2 * 4TB 7k4000 deskstar ,
aangezien de data opslag meer wordt en er een disk rdelijk vol begint te komen ,
wil een 4TB dsik vervangen voor een 6TB hgst nas disk .
ik weet hoe ik een disk erbij doe en of eruit , hier geen vragen ,
Hoe zet ik de data over ?
1: disk erbij plaatsen en data overzetten ,
2: disk eruit halen en die via ghost of iets ander 1 op 1 overzetten of de nieuwe disk .

heeft iemand ooit al zoiets gedaan en waarmee is dat wel of niet gelukt ?
kortom wat is de beste weg om te bewandelen ?

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:18
GoT schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:13:
[...]

Ik download films op mijn server: http://tweakers.net/gallery/sys/217295
Als ze binnen zijn, move ik ze naar mijn NAS: http://tweakers.net/gallery/sys/703413/
Tegenwoordig praat je al over >10 GB per HD film en met zo'n hoog downloadsnelheid dat ze binnen no-time binnen zijn.
Dan is het wel fijn als het kopieren snel gebeurt.
In mijn server heb ik een 2 poort NIC, ook met Link Aggregation.

Zo duur zijn switches met Link Aggregation ook niet meer.
pricewatch: Netgear Prosafe GS108T-200
Een ander voordeel is dat het Managed is, dus je hebt meerdere instellingsmogelijkheden.

Dus onzinnig zou ik het niet noemen, dat is hetzelfde als zeggen dat een Ferrari onzinnig is.
Een Ferrari kan ik simpelweg niet betalen, maar als ik het geld wel zou hebben ....
Een hele grote woning is onzinnig, maar als ik het geld wel zou hebben...
etc.
Het is simpelweg een geld issue.
Dan ben ik toch benieuwd of je snelheidswinst zal zien in jouw situatie.
En hoe je dan de shares benaderd en de kopie actie doet.
Een copy van een single file zal namelijk gewoon een enkele TCP stream openen en over 1 kaart lopen.
Ook is de ontvangende kant (je NAS) vaak de bottleneck. Die moet dan maar liefst 180MB/s kunnen schrijven om beide pijpen vol te krijgen.

Edit: Je 1815+ gaat het theoretisch redden om de pijpen vol te stouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik had weer eens een soort van hersenspinsel ;) en wil deze eens aan jullie voorleggen.

Ik ben van plan om zodra de DS215+ uitkomt deze aan te schaffen.
Nu had ik het volgende gedacht.

Ik las in een topic dat iemand een RPi2 gebruikt voor het downloaden van series via sickbeard of sickrage.

Nu bedacht ik mij stel dat ik een RPi2 haal en deze het werk van het downloaden doen dan kan ik net zo goed een DS215J halen.

Echter is dit te simpel gedacht of niet?
Want een RPi2 heeft nu ook 1gb aan geheugen dus leek mij dat geen probleem :)

Edit: het enige wat nog een belemmering zou kunnen zijn is misschien de snelheid van de ethernetpoort

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 23-04-2015 14:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:18
MdO82 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:07:
Ik had weer eens een soort van hersenspinsel ;) en wil deze eens aan jullie voorleggen.

Ik ben van plan om zodra de DS215+ uitkomt deze aan te schaffen.
Nu had ik het volgende gedacht.

Ik las in een topic dat iemand een RPi2 gebruikt voor het downloaden van series via sickbeard of sickrage.

Nu bedacht ik mij stel dat ik een RPi2 haal en deze het werk van het downloaden doen dan kan ik net zo goed een DS215J halen.

Echter is dit te simpel gedacht of niet?
Want een RPi2 heeft nu ook 1gb aan geheugen dus leek mij dat geen probleem :)

Edit: het enige wat nog een belemmering zou kunnen zijn is misschien de snelheid van de ethernetpoort
Dit downloaden met sickbeard/sickrage kan de 215+ beter af als een RPi2 hoor.
Ik zou de RPi2 eerder inzetten als universele mediaspeler onder je TV die zijn data van je NAS leest zodat je NAS geen transcoding hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
GeeMoney schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:18:
[...]

Dit downloaden met sickbeard/sickrage kan de 215+ beter af als een RPi2 hoor.
Ik zou de RPi2 eerder inzetten als universele mediaspeler onder je TV die zijn data van je NAS leest zodat je NAS geen transcoding hoeft te doen.
Het was ook maar even een gedachte van mij.
Maar als je het in de groep gooit heb je weer andere opties ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:42
Heeft iemand het ooit al eens voor elkaar gekregen om de DSM management interface door een IIS proxy te gooien ?

Andere Apache websites zijn geen probleem, maar bij de DSM management krijg ik helaas een witte pagina. Heb ook alleen maar tutorials gevonden met Apache, maar dat is niet wat ik zoek. Tevens maak ik geen gebruik van subdomeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tomdabom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:18:
Heeft iemand het ooit al eens voor elkaar gekregen om de DSM management interface door een IIS proxy te gooien ?

Andere Apache websites zijn geen probleem, maar bij de DSM management krijg ik helaas een witte pagina. Heb ook alleen maar tutorials gevonden met Apache, maar dat is niet wat ik zoek. Tevens maak ik geen gebruik van subdomeinen.
Ik kan alvast bevestigen dat het met een subdomein werkt, en met een subdirectory niet.
(heeft te maken met hoe dsm geschreven is)

[ Voor 3% gewijzigd door roeleboel op 24-04-2015 10:12 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
roeleboel schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:11:
[...]

Ik kan alvast bevestigen dat het met een subdomein werkt, en met een subdirectory niet.
(heeft te maken met hoe dsm geschreven is)
Thanks voor je reply! Heb je die info ergens vandaan of heb je toevallig een linkje voor een handleiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tomdabom schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:08:
[...]
Thanks voor je reply! Heb je die info ergens vandaan of heb je toevallig een linkje voor een handleiding ?
Info komt uit eigen tests, en duiken in de html-code van dsm :) Daar staan verschillende hard-coded referenties naar '/' op de server, vandaar dat een subdirectory niet werkt. Bijkomend gebruikt dsm behoorlijk complexe javascript die links naar '/' genereert, vandaar dat het dynamisch laten rewriten van de html door de proxy-server ook niet werkt.

Handleiding heb ik niet, maar heb in apache gewoon een aparte virtualhost opgezet die '/' proxied (hoe schrijf je dat?) naar poort 5000 op de synology.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
roeleboel schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:19:
[...]

Info komt uit eigen tests, en duiken in de html-code van dsm :) Daar staan verschillende hard-coded referenties naar '/' op de server, vandaar dat een subdirectory niet werkt. Bijkomend gebruikt dsm behoorlijk complexe javascript die links naar '/' genereert, vandaar dat het dynamisch laten rewriten van de html door de proxy-server ook niet werkt.

Handleiding heb ik niet, maar heb in apache gewoon een aparte virtualhost opgezet die '/' proxied (hoe schrijf je dat?) naar poort 5000 op de synology.
Aha, thanks. Logisch dat het idd niet werkt. Nogmaal mijn dank, van het weekend maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RenaldoN schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:48:
[...]
als je films naar je ipad/android telefoon wil streamen moet je voor de play gaan. deze kan de films transcoderen en doorsturen. (met een externe package is het ook mogelijk om dts support te krijgen)
streamen naar ipad/android niet zo belangrijk ? dan zal ik altijd voor de plus gaan. zelf had ik dezelfde twijfel als jou en uiteindelijk voor een play gekozen. dit omdat ik toch wel naar de ipad wou streamen en de play 100 euro goedkoper was.
De 415+ zou volgens velen niet (HD) transcoderen ism Plex, maar de compatibiliteitslijst van Plex zelf zegt van wel (vorige keer dat ik keek zag ik de 415+ er niet in staan), en ik denk niet dat die krachtige cpu zo druk is met 1 sessie op een iPad dat hij verder niks meer kan ;) Heb nu een Thecus 4200eco (Atom D525 1.8GHz dualcore) en daar werkt PMS ook prima op + streamen naar de iPad.

Ik zat hier ook speciaal naar te kijken, omdat mijn missus graag series kijkt op de iPad en ik juist meer van veel opties/performance/toekomstbestendigheid hou. Het gros van de films en series gaat via Plex op een mac mini, dus geen last van transcoding. Als je echter de uitgebreidere opties van de 415+ niet gaat benutten is de 415play idd een goedkopere keus :)

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 24-04-2015 12:15 . Reden: aanvullinkje ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 21:04
Ik wil op een DS2015xs (5.1 U5) een (schedule) speed limit op een shared folder gebruiken.
Krijg het niet aan de praat, iemand al werkend gehad ?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Greenie schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:21:
Ik heb mij net een DS214+ besteld. Deze zou beschikken over twee lan poorten om link aggregatie / failover te hebben.
Maar hoe zit dat nu met die link aggregatie ?
Moet je hier nog extra configuratie voor uitvoeren en een speciale switch/router voor gebruiken?
Ik dacht dat dit zo was, maar vind hier voor de synology niet echt info over, gezien andere info over link aggregatie neem ik aan dat het niet gewoon 2 netwerk kabels in de nas steken en deze in de router te pluggen.

Zelf ga ik voornamelijk maar 1 concurrent user hebben op de nas, maar af en toe kan het wel zijn dat er eens 2 te gelijk een film willen streamen van de NAS. Dus waarschijnlijk is het ook echt overkill, maar wil er wel wat meer over weten.
Ik gebruik hem voorlopig als media storage en met de nieuwe plex package werkt hij ook lekker.
Wel kan hij het transcoden niet aan en moet de kwaliteit direct play zijn. :(
Wat ik wel merk is dat als ik plex ook nog draai op een andere PC dat het transcoden plots wel gaat. Ookal zegt plex wel dat hij op de NAS speelt, zal dan toch de andere PC het transcoden verzorgen neem ik aan. Beetje bizar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik wil mijn Synology DS1010+ met 5X WD20EZRX opnieuw opbouwen, maar zit heel erg te twijfelen tussen RAID5 en SHR. Zit er nog verschil qua performance? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:07:
Ik wil mijn Synology DS1010+ met 5X WD20EZRX opnieuw opbouwen, maar zit heel erg te twijfelen tussen RAID5 en SHR. Zit er nog verschil qua performance? Wat zouden jullie doen?
Had een soortgelijk dilemma.. shr2 vs raid6. Uiteindelijk voor raid gegaan ivm de betere performance. Als je van plan bent je array te vergroten met af een toe een hdd en/of je hdd's niet allen gelijk zijn qua performance of groote dan is shr de betere keuze.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:53
Ik heb nogal een raar probleem op mijn DS115j die staat ingesteld als shared folder backup server. De permissions veranderen iedere keer na een sync 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Situatie vóór sync:

Share A     No Access   Read/Write      Read

User 1          X
User 2          X
User 3                      X
User 4          X

Situatie na sync:

User 1                      X
User 2                      X
User 3          X
User 4                      X

Dit is dus vrij irritant aangezien ik elke keer uit mijn eigen share wordt gegooid, en anderen die er niet in mogen kunnen er zomaar bij.

Ik heb de server al een keer helemaal opnieuw ingesteld (inclusief alles opnieuw synchroniseren). Ook advanced share permissions instellen helpt niet.

Draai de laatste DSM (5.1 update4 uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
DukeBox schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:56:
[...]

Had een soortgelijk dilemma.. shr2 vs raid6. Uiteindelijk voor raid gegaan ivm de betere performance. Als je van plan bent je array te vergroten met af een toe een hdd en/of je hdd's niet allen gelijk zijn qua performance of groote dan is shr de betere keuze.
Bedankt voor je reactie.

Buiten SHR zit ik ook nog te twijfelen tussen RAID5 en RAID6, wat is dan de beste keuze. RAID6 zal qua performance wat minder zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Ja minder write performance maar mijn array is zo groot dat raid 5 niet betrouwbaar genoeg is voor een evt. rebuild. Op mijn backup syno heb ik geen redundancy die hdd heb ik weer 'bespaard'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Lunaticc schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:44:
Dit is dus vrij irritant aangezien ik elke keer uit mijn eigen share wordt gegooid, en anderen die er niet in mogen kunnen er wel bij...
Waar pas je de rechten aan ? Als ik een user toevoeg of aanpas op de target blijft die ongewijzigd na een sync. Initieel pakt ie de rechten van de groepen en users die daarin zitten. Als de group id's niet gelijk zijn kun je dit soort dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
DukeBox schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:32:
[...]

Waar pas je de rechten aan ? Als ik een user toevoeg of aanpas op de target blijft die ongewijzigd na een sync. Initieel pakt ie de rechten van de groepen en users die daarin zitten. Als de group id's niet gelijk zijn kun je dit soort dingen krijgen.
Maakt niet uit of ik het bij de users of de share zelf doe. Het gekke is dat het slechts bij één share is, de andere blijft netjes ongewijzigd. Op beide NAS-en zijn de users/groepen/rechten het zelfde (behalve na de sync dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Heb een vraag betreft kopieeren van bestanden.

Ik heb 4 mappen gedeeld op mijn Ds212J. Deze heb ik toegevoegd in deze computer via netwerk verbinding maken.

Als ik via deze mappen wat ga kopieer/knip en plak in een andere map. Gaat dit dat via de nas schijven of gaat het via mijn computer naar de andere schijf?

Gemiddelde snelheid is ongeveer tussen de 15-30mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
manii schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:56:
Heb een vraag betreft kopieeren van bestanden.

Ik heb 4 mappen gedeeld op mijn Ds212J. Deze heb ik toegevoegd in deze computer via netwerk verbinding maken.

Als ik via deze mappen wat ga kopieer/knip en plak in een andere map. Gaat dit dat via de nas schijven of gaat het via mijn computer naar de andere schijf?

Gemiddelde snelheid is ongeveer tussen de 15-30mb/s
Dan gaat het via je pc dus niet rechtstreeks ik zou het via de interface van de NAS via filestation verplaatsen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 17-09 15:10
SpoekGTi schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:07:
[...]

Dan gaat het via je pc dus niet rechtstreeks ik zou het via de interface van de NAS via filestation verplaatsen
daar was ik al bang voor. Doen we het op die manier inderdaad ;)

is er geen andere mogelijkheid via filezilla ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Zit er ook aan te denken om een Synology te kopen.
Hij zal dan gebruikt worden om MKV's op te slaan welke mijn PC via Kodi zal afspelen. (gewoon als opslag dus).
Tevens zal er mijn fotobibliotheek op komen te staan. Welke ik dan via kodi kan benaderen.
En via Lightroom op de laptop.
Ook wil ik hem graag als cloudrive kunnen gebruiken.
En evt wat bestanden delen met vrienden.

Zit te twijfelen of ik voor een 215j moet gaan of toch een 214(+).
Zal geen zware apps gaan draaien. Maar meer als centrale opslag van mijn data.
Ik vraag me af of een 214 dan wel een 214+ wel een toegevoegde waarde geeft.

Zelf niet zo thuis in de NAS wereld. Kan iemand tips geven of ik een 215j kan nemen of toch moet doorsparen.....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Persoonlijk zou ik echt minimaal de + versie pakken. Het voordeel van de synology is juist dat je er veel meer mee kunt dan alleen filesharing.. (anders kun je net zo goed een el cheapo nas kopen.. of zelf iets bouwen)

Je gaat daarom juist andere software opties gebruiken welke geheugen, memory en cpu gaan vreten en dan heb je straks spijt dat je niet iets meer hebt uitgegeven. Gevalletje goedkoop is duurkoop ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2015 19:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Daar ben ik ook bang voor
Hij moet wel even mee kunnen idd
Dan nog maar even sparen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
En binnenkort komt de opvolger uit van de DS214+ ;)

Overigens van de 1-bay is er volgens mij nooit een + uitgekomen toch ?

[ Voor 43% gewijzigd door MdO82 op 26-04-2015 19:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jawel hoor, ook van de 1-bay zijn er plus-modellen geweest.
ds101g+ , ds107+, ds109+, ds110+, ds112+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
job schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:31:
Jawel hoor, ook van de 1-bay zijn er plus-modellen geweest.
ds101g+ , ds107+, ds109+, ds110+, ds112+
Dan heb ik niet goed gezocht ;)
Maar dan moet ik even goed nadenken wat ik slim vindt.

Of ik ga (mocht deze op de markt komen) voor een nieuwe 1-bay + model.
Of ik ga voor de DS215+ als deze uitkomt.

Moet het zelf even uitzoeken, want ik twijfel of ik voor de DS215+ met mijn 2 aangepaste green schijven of dat ik voor de nieuwste 1-bay ga als deze uitkomt met gelijk een nieuwe RED schijf ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Laat die 215+ maar snel komen dan.
Kan ik de 214+ voor een leuk prijsje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:21:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Buiten SHR zit ik ook nog te twijfelen tussen RAID5 en RAID6, wat is dan de beste keuze. RAID6 zal qua performance wat minder zijn toch?
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alsof RAID levels nooit eerder besproken zijn. 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 22:39
Hebben meer mensen problemen met het kopieren/verplaatsen van bestanden naar de NAS na de installatie van DSM 5.1-5022 Update 5?

Melding die ik krijg bij een kopieeractie vanaf mijn Windows machine: 'the specified network name is no longer available'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:37:
[...]
Of ik ga (mocht deze op de markt komen) voor een nieuwe 1-bay + model.
Of ik ga voor de DS215+ als deze uitkomt.
Als ik de historie een beetje bekijk denk ik dat er dit jaar geen 1-bay + model uit zal komen.

Dit denk ik, omdat er een 110+, 112+ en 114+ uitgekomen zijn.
Daardoor denk ik dat ze de 115+ niet om de markt komt, maar volgend jaar de 116+.

Is zoals gezegd verder nergens op gebaseerd, maar als ik de geschiedenis een beetje bekijk wat er op de markt is gekomen denk ik dat het zo is.

Nu zoals gezegd wachten op de DS215+ ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:42

ThaHandy

Discovery Channel

Is er ook een overzicht/tabel van de Synology modellen van 2010 tot 2015 kwa prestatie / hardware / functies / opties? (modellen vergelijken zie ik de bomen het bos niet meer)

Ik zoek (op moment) een nas voor opslag die de volle 1a2 Gbit kan schijven/lezen met 4-8bays(hangt van prijs af)
Aangezien deze "krengen" niet de goedkoopste zijn zoek ik een oudere of 2e hands model

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 27-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ThaHandy schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:49:
Is er ook een overzicht/tabel van de Synology modellen van 2010 tot 2015 kwa prestatie / hardware / functies / opties? (modellen vergelijken zie ik de bomen het bos niet meer)

Ik zoek (op moment) een nas voor opslag die de volle 1a2 Gbit kan schijven/lezen met 4-8bays(hangt van prijs af)
Aangezien deze "krengen" niet de goedkoopste zijn zoek ik een oudere of 2e hands model
Om de specs te vergelijken vind ik deze wel handig: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Van het weekend mijn DS1515+ ontvangen, geweldig ding(Ook mijn 1e Synology, toch weer 'even' wat anders dan zelfbouw).
Ik wil dat de machine totaal geen contact maakt met het grote, boze internet(het Cryptolocker gebeuren helpt mee) vanuit zichzelf, en ik heb al wat functies uitgezet die ik niet nodig ga hebben.(globaal en hoog-over in de controle panel gekeken)

Nu is mijn vraag: zijn er dieper weggestoken opties die bv met de Synology systemen zelf schakelen buiten de updates om?

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
GravGunner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:46:
Ik wil dat de machine totaal geen contact maakt met het grote, boze internet(het Cryptolocker gebeuren helpt mee) vanuit zichzelf, en ik heb al wat functies uitgezet die ik niet nodig ga hebben.(globaal en hoog-over in de controle panel gekeken)
Lijkt mij handiger om dat in je firewall op te lossen. Wil je ook geen updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

DukeBox schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:03:
[...]

Lijkt mij handiger om dat in je firewall op te lossen. Wil je ook geen updates ?
Daar ben ik nog niet helemaal over uit, aan de ene kant is het een verbinding met de buitenwereld, aan de andere kant is het een security issue. Voor nu staat hij nog aan(maar er staat dan ook geen data op de machine)

En firewall laat niets richting de machine door, maar dat betekent niet dat de machine zelf geen contact zoekt :) (en daar gaat dus mijn vraag over, excuses voor mogelijke verwarring)
Ter verduidelijking: Ik denk dat ik dus praktisch alles al heb afgevangen, ik wil het alleen nog verifiëren of er niet wat diepere functionaliteiten zijn die ik mogelijk mis :)

[ Voor 13% gewijzigd door GravGunner op 28-04-2015 14:23 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
GravGunner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:22:
En firewall laat niets richting de machine door, maar dat betekent niet dat de machine zelf geen contact zoekt :)
Dat is niet zo, een firewall zorgt er ook voor dat data van de machine naar buiten wordt tegengehouden. Het werkt 2 kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

DukeBox schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:32:
[...]

Dat is niet zo, een firewall zorgt er ook voor dat data van de machine naar buiten wordt tegengehouden. Het werkt 2 kanten op.
Uitstekend punt, had ik nog niet aan gedacht 8)7
Nu alleen uitzoeken wat er open moet blijven voor als ik de updates door wil laten, maar daar kan internet mij uitstekend bij helpen.

Bedankt DukeBox!

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GravGunner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:48:
[...]

Uitstekend punt, had ik nog niet aan gedacht 8)7
Nu alleen uitzoeken wat er open moet blijven voor als ik de updates door wil laten, maar daar kan internet mij uitstekend bij helpen.

Bedankt DukeBox!
Je kan er ook voor kiezen om de updates met de hand te downloaden op de Synology site, en die dan op de nas via de interface te uploaden en installeren. Maar je zult het dan wel zelf in de gaten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
GravGunner schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:46:
Van het weekend mijn DS1515+ ontvangen, geweldig ding(Ook mijn 1e Synology, toch weer 'even' wat anders dan zelfbouw).

Nu is mijn vraag: zijn er dieper weggestoken opties die bv met de Synology systemen zelf schakelen buiten de updates om?
Ik heb gewoon een subnet mask (ip range) aangemaakt welke alleen verkeer toestaat met mijn lokale clients in mijn LAN. Op deze manier is het 99% veilig te noemen.

Eventuele nieuwe interne LAN/WIFI clients krijgen een DHCP adres welke buiten deze range valt en ik kan eventueel handmatig externe clients/services toestaan via aparte losse rules met een enkele port etc.

Dit zorgt dus voor een standaard "deny all" aanpak wat naar mijn inziens het meest veilig is, zeker wanneer je al je (back-up) data en persoonlijke informatie op dit device hebt staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 29-04-2015 10:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00
Ik heb gisteren een back-up ingeregeld van een DS214 naar een DS213+ op een externe locatie.
Op zich gaat alles goed en loopt de gecreëerde back-up taak netjes.
Nu heb ik echter 1 vraag waar ik niet uit kom: (waar) kan ik zien welke bestanden zijn overgezet?
In de log wordt dit niet aangegeven, enkel dat de back-up geslaagd is.

Aanvullende info waarom ik de vraag stel:
Ik heb de back-up gisteren eerst lokaal gedaan (300GB) zodat vanaf dat moment alleen de gewijzigde bestanden overgezet hoeven te worden. Uiteindelijk zag ik dat er een .pst van 1GB telkens overgezet werd dus die heb ik uitgesloten van de back-up. Vanmorgen de eerste externe back-up gedaan en toen werd er 3GB overgezet volgens de indicatie tijdens de back-up. Daarna nog 2x back-up gemaakt, en telkens wordt 3GB overgezet. Enige verschil t.o.v. gisteren is dat ik SSH aangezet heb, kan het hier in zitten?

(ik kan momenteel niet zonder SSH testen, omdat alleen die poort (22) open staat op de externe locatie)

edit: ik heb, door op de doelserver te zoeken naar alle vandaag gewijzigde bestanden, de boosdoener gevonden. Wederom een .pst file. Originele vraag blijft wel open staan mocht iemand het antwoord weten.

[ Voor 9% gewijzigd door smoken op 29-04-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Laatst online: 12-11-2021
Graag zou ik jullie mening en input horen over het volgende:

Tot vorig jaar was ik een tevreden gebruiker van een Synology DS210J. Deze heb ik toen weggedaan omdat de performance achterbleef (SabNzbd, Sickbeard, Couchpotato). Toen heb ik een DIY NAS gebouwd welke deze week weg gaat omdat Xpenology niet lekker wordt ondersteund.

Al met al ga ik dus weer naar een Synology, Ik twijfel nu echter tussen de DS214+, DS214Play of de DS215J.

Over de 215J twijfel ik vanwege de J, dit was bij mijn 210J ook een aanduiding voor het instapmodel. De 215 of 215+ is er echter nog niet.

De 214Play heeft een geheel andere CPU (Intel) dan de 214+. Al met al twijfel dus.

Ik gebruik de NAS voor Sickbeard, Couchpotato, Sickbeard, Netwerkbackup, Streamen naar mijn Rpi (geen DLNA, gewoon via SMB),

Iemand die mij advies kan geven welke Synology voor mij het meest geschikt is? Zoek tot ongeveer 300 euro, en minimaal 2 bay. Heb ook de 414J bekeken, maar wederom die J, en hij ziet er verouderd uit :9

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:46

Prx

Als je dat soort zaken wilt uitvoeren dan zou ik altijd voor een + versie gaan. De play versie is wel goed in transcoding, maar als je dat niet nodig hebt dan zal hij toch net wat minder presteren op het gebied van SAB e.d. (wat ik heb begrepen).

Heb zelf de 713+ en die bevalt echt geweldig op dat gebied, maar die is net iets meer dan 400 euro en daarmee buiten je budget. :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:21
Ik ben benieuwd naar jullie input over het volgende:

Mei 2013 heb ik een DS413 gekocht en die bijna 2 jaar naar volle tevredenheid gebruikt met 2 * 2GB schijven. Een paar weken geleden wilde ik een derde schijf bijplaatsen en merkte ik dat bay 3 de schijf niet herkende. Bay 4 werkte wel. Gelukkig nog net binnen de garantie en daarom teruggestuurd naar Bol.com ter reparatie. Die laten me weten dat het niet mogelijk is om het defect te repareren en dat ze overgaan tot teruggaaf van het aankoopbedrag, €429,-

De DS413 is niet meer leverbaar maar ik zie op dit moment een aantal opties:
  • DS414 (€379)
  • DS415Play (€391)
  • DS415+ (€515)
Ook de DS412+ is nog leverbaar en kost nog steeds rond de 500 euro.

De NAS werd vrij actief gebruik, ik heb Sickbeard en CouchPotato draaien voor films en series, DS Download voor torrents, VPN server, Time Machine voor backups en er worden veelvuldig series gestreamd via DS video naar iPhone en iPad. Daarnaast natuurlijk gewoon als normale storage en streaming storage via NFS voor KODI op de raspberry.

Het verschil tussen de DS415Play en de DS414 is me niet helemaal duidelijk, behalve dat de DS415Play van dit jaar is. De DS415+ is weer een stapje hoger maar daarvoor zou ik zo'n 100 euro moeten bijleggen. Ik ben benieuwd naar input!

TLDR; aankoopbedrag van DS413 (€429) terug, welke Synology nu kopen als vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zou zelf voor de 415+ gaan in jouw geval. Met de nieuwe docker in DSM 5.2 kan je straks dan allemaal 'portable apps' draaien zonder dat ze leunen op externe packages (python, java etc.)
Het is een nieuw model met dus nog lang support.
100 euro upgradekosten na 2 jaar; Ik zou er niet zolang over na hoeven denken :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

mvds

Totally awesome!

Zeker weten de 415+, die heb ik nu en dat is echt een beest. Sneller ook dan de 412+ dus die zou ik niet meer overwegen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is de handigste manier om mijn foto's op mijn synology te delen, zodat KODI erbij kan? Ik log nu steeds in met mijn gebruikersnaam op de volgende url http://ip-adres:poort/photo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je dat vanaf kodi met een browser doen?
Op de zelfde wijze waarop je je films/videos benaderd kan je ook bij je foto's. Oftewel gewoon via cifs/smb.

[ Voor 79% gewijzigd door job op 30-04-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
job schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:22:
Waarom zou je dat vanaf kodi met een browser doen?
Op de zelfde wijze waarop je je films/videos benaderd kan je ook bij je foto's. Oftewel gewoon via cifs/smb.
hoe benader ik die photo map dan? smb://ip-adres:poort/photo?

ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik weet niet waar jij je foto's hebt staan. Als die in de share photo staat, dan ja.

Maar het benaderen doe je dus exact op dezelfde wijze waarop je je films benaderd.
Alleen staan je films waarschijnlijk in een andere share.
wil je ook gebruik maken van de library.. dan moet je uiteraard de content van je foto's op photo zetten.

Mocht je nog meer vragen hebben, kijk dan eens in het xbmc/kodi topic. Dit heeft namelijk vrij weinig meer met je synology van doen.

[ Voor 78% gewijzigd door job op 30-04-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:59:
Persoonlijk zou ik echt minimaal de + versie pakken. Het voordeel van de synology is juist dat je er veel meer mee kunt dan alleen filesharing.. (anders kun je net zo goed een el cheapo nas kopen.. of zelf iets bouwen)

Je gaat daarom juist andere software opties gebruiken welke geheugen, memory en cpu gaan vreten en dan heb je straks spijt dat je niet iets meer hebt uitgegeven. Gevalletje goedkoop is duurkoop ;)
Als je een goed ondersteunde NAS wil met regelmatige updates is een el cheapo Synology perfect. Ik heb zelf puur als backup een 214se gekocht. Wordt hoogstens door mijn main NAS benaderd, dus performance met meerdere clients is geen issue. En alle extra functionaliteit draait op de main NAS. Ondertussen ondersteunt deze goedkope Syno wel gewoon VPN en rsync voor backups. En daarnaast is hij nog eens extreem zuinig, je moet je best doen om met zelfbouw ook maar in de buurt te komen.

Mijn main NAS + videoserver is een Xeon server met FreeNAS, die kan meer simultane streams aan dan welke Synology dan ook. En geeft geen krimp als ik tegelijkertijd grote hoeveelheden data over het netwerk wil pompen. Maar onder belasting vreet hij stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
Mijn 210j voldoet nog prima als enige nas in mijn huis. Verschillende vrienden van me hebben ook een j en die zijn voor zover ik weet ook tevreden. Ik heb een stuk of 15 gebruikers die er regelmatig wat van downloaden en een paar gebruiken ook Video Station, mijn series worden automatisch via rss in Download Station gedownload, ik luister op mijn werk vaak muziek via Audio Station, en voor films staat er Couchpotato op die mijn imdb whatchlist binnenhaalt. Ook worden er iedere nacht incrementele backups van belangrijke data van de ene naar de andere schijf gemaakt. En dat alles kan dus prima met een j van inmiddels 5 jaar oud. Vergeet niet dat een + versie ook weer een stuk meer energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neppi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 15:38
Hallo,

Ik ben al geruime tijd aan het wachten op de DS215+, heeft er niemand toevallig een richtdatum? :)

Verder heb ik een tijdje geleden eens 2 DS213's geconfigureerd en een DS214+ maar telkens stel ik mij weer vragen of ik de users correct configureer (telkens home use vooral voor stockeren van files/foto's/films)

Ik ken wel iets van netwerken en poorten maar telkens dat user en rechten management zit me dwars... (Bv voor veilig naar de buitenwereld toe)

Ik disable de standaard admin en guest en creeer nieuwe users maar dan is er vaak spraken van internal_users / external_users etc maar ik vind dat zo'n warboel :)

Vandaar vraag ik me af: Bestaat er ergens een goeie "best practice" tutorial of guide die een robuuste en veilige setup uitlegt voor de home user die ook occasioneel remote dingen wil kunnen doen?
Ook voor combinaties van gebruikers van Mac/Windows/Linux/raspberry pi toestanden...

Ik ben eens op deze guide gestoten voor users / rechten maar die dateert echt al van 2010-2012 en DSM 3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Lunaticc schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:44:
Ik heb nogal een raar probleem op mijn DS115j die staat ingesteld als shared folder backup server. De permissions veranderen iedere keer na een sync 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Situatie vóór sync:

User 1          X
User 2          X
User 3                      X
User 4          X

Situatie na sync:

User 1                      X
User 2                      X
User 3          X
User 4                      X

Dit is dus vrij irritant aangezien ik elke keer uit mijn eigen share wordt gegooid, en anderen die er niet in mogen kunnen er zomaar bij.

Ik heb de server al een keer helemaal opnieuw ingesteld (inclusief alles opnieuw synchroniseren). Ook advanced share permissions instellen helpt niet.

Draai de laatste DSM (5.1 update4 uit mijn hoofd)
Lunaticc schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:15:
[...]

Maakt niet uit of ik het bij de users of de share zelf doe. Het gekke is dat het slechts bij één share is, de andere blijft netjes ongewijzigd. Op beide NAS-en zijn de users/groepen/rechten het zelfde (behalve na de sync dan..)
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? ;( Het zijn altijd dezelfde accounts waar hij naar terug valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
DarkSide schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:25:
Zit er ook aan te denken om een Synology te kopen.
Hij zal dan gebruikt worden om MKV's op te slaan welke mijn PC via Kodi zal afspelen. (gewoon als opslag dus).
Tevens zal er mijn fotobibliotheek op komen te staan. Welke ik dan via kodi kan benaderen.
En via Lightroom op de laptop.
Ook wil ik hem graag als cloudrive kunnen gebruiken.
En evt wat bestanden delen met vrienden.

Zit te twijfelen of ik voor een 215j moet gaan of toch een 214(+).
Zal geen zware apps gaan draaien. Maar meer als centrale opslag van mijn data.
Ik vraag me af of een 214 dan wel een 214+ wel een toegevoegde waarde geeft.

Zelf niet zo thuis in de NAS wereld. Kan iemand tips geven of ik een 215j kan nemen of toch moet doorsparen.....
Voor alleen wat bestanden delen zou ik gewoon voor de 215j gaan. Ik snap niet dat iemand je direct de 214+ aanraadt. Zolang je hem niet gebruikt voor het downloaden van torrents en nieuwsgroepen, zal je hier prima mee uit de voeten moeten kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Lunaticc schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:57:
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? ;( Het zijn altijd dezelfde accounts waar hij naar terug valt.
Kopieert hij misschien ook de UserID van de eigenaren van de mappen? Kun je die van beide systemen met elkaar vergelijken? ( "cat /etc/passwd" als je via ssh inlogt)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
NeFoRcE schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:13:
Hier geen vraag of antwoord, maar een opmerking;

Sinds 2 dagen een Synology DS414J in huis. Ongelooflijk wat een bruut ding, en wat is die software fijn om mee te werken zeg! Push notifications op m'n Windows Phone, en nog vele andere fijne dingetjes! Heerlijk!

Ik kom van een iomega StorCenter. Wat een verschil!
Sorry voor de oude quote, maar jij kan hier ervaring mee hebben ;)
Ik zit erover te denken om ook over te stappen van mijn Iomega Storcenter ix2 naar een Synology DS414j i.v.m. een hardwarecrash. Ik wil niet vastzitten aan 2 schijven maar het budget is op het moment niet al te hoog. Nu heeft de iomega een marvel 1.6 single core met 256MB RAM en de DS414j een 1.2 dual core FPU met 512MB RAM. Op mijn Iomega maakte ik gebruik van NZBGet en Sickbeard, Couchpotato en AutoSub en dat werkte gewoon naar behoren,zal best sneller kunnen maar ik had er geen last van. Nu lees ik overal berichten over dat gebruikers van de J NAS-sen tegen de prestaties aanlopen en er spijt van krijgen. Zoals ik het zie ga ik erop vooruit kwa specs? De ix2 was enkele 3TB schijf en ik wil nu SHR met 2x 3TB WD RED (om later uit te breiden). Enige waar ik op hoopte was spotweb te draaien, maar dat zou erg veel resources kosten. NeFoRcE, maak jij hiervan gebruik en wat zijn jouw ervaringen

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 01-10 14:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

CyPh schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:05:
[...]

Sorry voor de oude quote, maar jij kan hier ervaring mee hebben ;)
Ik zit erover te denken om ook over te stappen van mijn Iomega Storcenter ix2 naar een Synology DS414j i.v.m. een hardwarecrash. Ik wil niet vastzitten aan 2 schijven maar het budget is op het moment niet al te hoog. Nu heeft de iomega een marvel 1.6 single core met 256MB RAM en de DS414j een 1.2 dual core FPU met 512MB RAM. Op mijn Iomega maakte ik gebruik van NZBGet en Sickbeard, Couchpotato en AutoSub en dat werkte gewoon naar behoren,zal best sneller kunnen maar ik had er geen last van. Nu lees ik overal berichten over dat gebruikers van de J NAS-sen tegen de prestaties aanlopen en er spijt van krijgen. Zoals ik het zie ga ik erop vooruit kwa specs? De ix2 was enkele 3TB schijf en ik wil nu SHR met 2x 3TB WD RED (om later uit te breiden). Enige waar ik op hoopte was spotweb te draaien, maar dat zou erg veel resources kosten. NeFoRcE, maak jij hiervan gebruik en wat zijn jouw ervaringen
Dag CyPh!

Je verhaal ken ik. Ook ik had niets anders dan hardware/schijfuitval-problemen met de Iomega (tip dus; niet kopen!). Alleen maar kommer en kwel.

Anyway, als je met de iomega hebt gewerkt weet je hoe traag dat ding is. Kopieren ging met max 20-25mb per seconde, en lezen niet veel sneller.

Nee dan de J414. Tering. Via het netwerk, schrijven; 90-100 MB/s, lezen: ook zoiets. De software DSM 5.X, ongelooflijk wat bruut snel, gebruiksvriendelijk, slick, en mooi!!!

Niets dan lof over deze NAS! Aanrader, z'n geld zeker waard, en als je van de iomega komt; je gaat er 4000% op vooruit.

Kopen dus!

ps: ook ik werk eerst met 2x 3TB WD Reds. Koop er later wel een x twee bij. heb je ze iig niet van 1 batch ;)

Tchau!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Laatst online: 28-08 09:27
NeFoRcE schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:12:
[...]

Dag CyPh!

Je verhaal ken ik. Ook ik had niets anders dan hardware/schijfuitval-problemen met de Iomega (tip dus; niet kopen!). Alleen maar kommer en kwel.

Anyway, als je met de iomega hebt gewerkt weet je hoe traag dat ding is. Kopieren ging met max 20-25mb per seconde, en lezen niet veel sneller.

Nee dan de J414. Tering. Via het netwerk, schrijven; 90-100 MB/s, lezen: ook zoiets. De software DSM 5.X, ongelooflijk wat bruut snel, gebruiksvriendelijk, slick, en mooi!!!

Niets dan lof over deze NAS! Aanrader, z'n geld zeker waard, en als je van de iomega komt; je gaat er 4000% op vooruit.

Kopen dus!

ps: ook ik werk eerst met 2x 3TB WD Reds. Koop er later wel een x twee bij. heb je ze iig niet van 1 batch ;)

Tchau!
Fijn om te horen, maak je ook gebruik van nieuwsgroepen?

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 01-10 14:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

CyPh schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Fijn om te horen, maak je ook gebruik van nieuwsgroepen?
Wel gebruik, maar niet met de NAS. Nog geen tijd om dat allemaal in te stellen en te finetunen. Zit midden in een verhuizing :) Komt nog wel een keer :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
kraats schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Kopieert hij misschien ook de UserID van de eigenaren van de mappen? Kun je die van beide systemen met elkaar vergelijken? ( "cat /etc/passwd" als je via ssh inlogt)
Yup daar lijkt het wel op, de uids van beide systemen komen precies overeen met de verschillende namen en toegangsrechten 8)7

Zou ik deze zomaar kunnen veranderen in /etc/passwd? Of ga ik dan andere problemen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
MikeOO schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:49:
[...]

Als je interne ip-adressen niet zijn veranderd zijn dan zou je intern niets hoeven te veranderen en dus ook niet het poortnummer. Alleen je externe ip-adres is veranderd geeft je aan.

Als je DDNS gebruikt om je externe ip te vertalen naar een makkelijkere naam om te onthouden dan zul je de DDNS dienst moeten checken of deze ook het nieuwe ip-adres gebruikt. Als je de DDNS van Synology gebruikt dan kun je dit via het configuratiescherm van DSM controleren of alles goed werkt.

Zo niet dan moet je hem daar dus bijwerken. Hoe dat moet verschilt per DDNS dienst.

Check bij http://www.whatsmyip.org/ wat je WAN adres is en gebruikt dat dan eens + poortnummer

dus iets als 66.45.43.33:1234

Dan moet je dus bij je NAS uitkomen.
Als het dan wel werkt weet je dat het een DDNS probleem is.

Werkt het dan ook niet dan de volgende zaken nog een keer controleren
Portforward niet naar het juiste ip-adres van je NAS. Zorg voor een vast ip-adres van je NAS.
Firewall op de NAS die iets tegenhoudt.

Lukt het dan ook niet dan zul je meer info moeten geven over de interne ip-adressen en poortnummer
Je externe gegevens niet vermelden.
Ik heb al het bovenstaande geprobeerd en zelfs mijn externe ip + poortnummers werken niet. PFW is goed ingesteld, heb dit nogmaals nagelopen.

Firewall staat naar mijn weten nergens aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Lunaticc schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:22:
[...]

Yup daar lijkt het wel op, de uids van beide systemen komen precies overeen met de verschillende namen en toegangsrechten 8)7

Zou ik deze zomaar kunnen veranderen in /etc/passwd? Of ga ik dan andere problemen krijgen?
Ik zou het je niet durven zeggen. Onder de meeste Linux-varianten kun je met 'usermod' aan de slag. Maar ik weet niet zeker hoe de users met hun ID in DSM zitten verweven.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Lunaticc schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:22:
Nee, dat kan niet. Daarom schreef ik al 3 pagina's terug dat je dat moest checken en indien je op beide lokaties dezelfde rechten wilt moet je ook die backuppen en restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
DukeBox schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Nee, dat kan niet. Daarom schreef ik al 3 pagina's terug dat je dat moest checken en indien je op beide lokaties dezelfde rechten wilt moet je ook die backuppen en restoren.
Excuses :$ Ik had je post niet goed begrepen.

Ik heb nu een aantal aanpassingen gedaan, eens zien of het stand houdt :)

Beide alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
neppi schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:43:
Hallo,

Ik ben al geruime tijd aan het wachten op de DS215+, heeft er niemand toevallig een richtdatum? :)
Volgens mij is dit nog niet bekend helaas :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:41
Ik heb na geruime tijd wachten vandaag toch maar de DS214+ + 2 x 4TB schijf besteld.

Volgens mij kun je beter wachten op de DS216+, want ik vraag me af of de DS215+ er ooit komt :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
De DS214+ en de DS215/216+ schelen verder volgens mij ook niet zoveel het enige voordeel van het nieuwere model zou de ondersteuning kunnen zijn die je dan langer hebt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Nu maar afwachten hoe hij bevalt.

Als ik de verhalen zo lees heb ik waarschijnlijk spijt dat ik dat ding niet eerder heb aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Grolsch schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:10:
Nu maar afwachten hoe hij bevalt.

Als ik de verhalen zo lees heb ik waarschijnlijk spijt dat ik dat ding niet eerder heb aangeschaft :P
Ach ik zit met hetzelfde dilemma :p
Wacht ik op het nieuwe model of ga ik volgende week de ds214+ halen :p

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb er dus 2 x 4TB schijven bijgekocht.
Ik verwacht dat ik de eerste tijd voldoende heb aan 4TB (heb nu 2TB aan data).

Kan ik eerst de 2 schijven in RAID 1 zetten, en kan ik deze RAID 1 set later "verbreken" om de 4TB extra toe te voegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Grolsch schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 07:57:
Ik heb er dus 2 x 4TB schijven bijgekocht.
Ik verwacht dat ik de eerste tijd voldoende heb aan 4TB (heb nu 2TB aan data).

Kan ik eerst de 2 schijven in RAID 1 zetten, en kan ik deze RAID 1 set later "verbreken" om de 4TB extra toe te voegen :?
Hoe bedoel je, je wilt eerst een RAID 1 (mirror) maken daarop werken en daarna indien ruimtegebrek toekomt de RAID 1 afbreken en er een Stripe van maken RAID 0?

Ehm ja dat kan, maar de disks moeten wel leeg daarvoor kortom je zal de data moeten backuppen ergens voor je dat proces start.

Zou ik eerder overwegen om er tegen die tijd 2x 8TB in te doen en je mirror intact te laten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
SpoekGTi schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Hoe bedoel je, je wilt eerst een RAID 1 (mirror) maken daarop werken en daarna indien ruimtegebrek toekomt de RAID 1 afbreken en er een Stripe van maken RAID 0?

Ehm ja dat kan, maar de disks moeten wel leeg daarvoor kortom je zal de data moeten backuppen ergens voor je dat proces start.

Zou ik eerder overwegen om er tegen die tijd 2x 8TB in te doen en je mirror intact te laten.
Ik ken de Synology niet, maar kun je niet in disk management de mirror "verbreken" waardoor je de overgebleven hdd kunt gebruiken voor andere doeleinden :?

Dit hoeft wat mij betreft geen RAID 0 te zijn (liever niet).
Als het 2 losse volumes zijn kan ik altijd nog cruciale info backuppen van de ene schijf naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Grolsch schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:32:
[...]

Ik ken de Synology niet, maar kun je niet in disk management de mirror "verbreken" waardoor je de overgebleven hdd kunt gebruiken voor andere doeleinden :?

Dit hoeft wat mij betreft geen RAID 0 te zijn (liever niet).
Als het 2 losse volumes zijn kan ik altijd nog cruciale info backuppen van de ene schijf naar de andere.
Dan zou ik sowieso beginnen met 2x single disk, das dan makkelijker, of je de mirror kan verbreken geen idee nooit geprobeerd, heb vanaf het begin 4-Bays gehad in Raid 5, dus heb nooit deze situaties gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
funkeey schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd en zelfs mijn externe ip + poortnummers werken niet. PFW is goed ingesteld, heb dit nogmaals nagelopen.

Firewall staat naar mijn weten nergens aan?
Het enige wat ik nog kan bedenken is om alles een keer uit te zetten en dan te beginnen met je modem weer aan, dan router en dan NAS en Pc. Bij elke stap even wachten tot deze klaar is.

Mogelijk dat dit nog iets doet.

Je zou ook eens kunnen testen of de poort echt openstaat op de router
http://www.openpoorttest.nl/

Gebruik je een Modem/Router combi of los modem en losse router en hoe is dit aangesloten en ingesteld.
Bij kabel modem ook handig om te vermelden of je modem in Bridgemode staat of als Router-Achter-Router setup.
Dat laatste is lastiger omdat je dan op 2 plekken poorten moeten openzetten en zelf heb ik dit niet goed werken gekregen met bv VPN. Modem in Brdige en gelijk werken.

Omschrijf je setup hiervan even zodat we mee kunnen denken want dat is nu lastig omdat we niet weten hoe alles is verbonden.
Pagina: 1 ... 19 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).