Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.560 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ik heb al even zitten zoeken maar niet kunnen vinden dus misschien weet iemand snel het antwoord. Ik heb een ds215j. Daarop draait nzbget en sickbeard. Die kan ik met elkaar laten praten, dat is geen probleem. Ik kan alleen niet tegen sickbeard zeggen dat hij de series in het mapje movies/tv/ moet plaatsen. in de configuratie van sickbeard kan ik elke directory selecteren behalve die... heeft iemand enig idee?

tevens kan ik niet connecten met de nas als netwerkschijf. De file-browser in DSM is wel erg beperkt, daar zie ik maar een paar mapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:41
1e issue lijkt me een probleem met de rechten van de map. Misschien die even nakijken en meteen even kijken wie de eigenaar van de map is?

2e kan je oplossen door bijv ftp of ssh aan te zetten en met een client als cyberduck of winscp te verbinden of door SMB aan te zetten en het als netwerkshare in windows aan te zetten. Inloggen met admin/root account via winscp werkt IMO nog wel het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:30
Ik heb sinds 2 weken een Synology DS414. Dit heeft tot nu toe altijd naar volle tevredenheid gewerkt.

Gister kopieerde ik een bestand (zip file) van de ene share naar de andere share. En mij viel op dat dit maar met 5Mb/s ging. Nu kopier een ik een bestand naar mijn desktop PC en dit gaat ook maar met 11Mb/s.

Afgelopen weken ging dit met gemiddeld 60Mb/s en 110Mb/s, waardoor wordt dit verschil ineens veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:02
prekz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:52:
Ik heb sinds 2 weken een Synology DS414. Dit heeft tot nu toe altijd naar volle tevredenheid gewerkt.

Gister kopieerde ik een bestand (zip file) van de ene share naar de andere share. En mij viel op dat dit maar met 5Mb/s ging. Nu kopier een ik een bestand naar mijn desktop PC en dit gaat ook maar met 11Mb/s.

Afgelopen weken ging dit met gemiddeld 60Mb/s en 110Mb/s, waardoor wordt dit verschil ineens veroorzaakt?
Belangrijk om te weten is hoe de apparaten verbonden zijn.
Als dit met Wi-Fi is, controleer dan of je met de juiste SSID verbonden bent en op welke snelheden.
Als alles op een kabel zit is het vreemd, controleer voor de zekerheid je connected speeds en of alle disken nog in optimale conditie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13

mvds

Totally awesome!

prekz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:52:

Hij was niet bezig met indexeren, of thumbnails genereren, of een andere intensieve taak? Dat is niet geheel ongebruikelijk hoor, maar vaak wel gewoon te verklaren. Als ie verder niks aan het doen was, dan zou ik even een HDD check doen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Dat indexeren/tumbnails genereren kan ik dat ergens terug vinden dat hij dat aan het doen is? (buiten het eventuele CPU/memory gebruik)

Verder is de raid configuratie al klaar met rebuilden dus daar kan het niet aan liggen.

EDIT:
CPU ligt rond de 5 a 10% en Memory rond de 13% dus niet raar zou ik zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door prekz op 07-04-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan dat zien in de proces lijst :) Je kan dan aan de naam van het proces vaak wel zien wat hij aan het doen is.... En zit je wel op een bedraad netwerk?

[ Voor 13% gewijzigd door mvds op 07-04-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
Zowel de nas als de client zaten in dit geval op een bedraad (gigabit) netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Caelorum schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:15:
1e issue lijkt me een probleem met de rechten van de map. Misschien die even nakijken en meteen even kijken wie de eigenaar van de map is?

2e kan je oplossen door bijv ftp of ssh aan te zetten en met een client als cyberduck of winscp te verbinden of door SMB aan te zetten en het als netwerkshare in windows aan te zetten. Inloggen met admin/root account via winscp werkt IMO nog wel het best.
Ik had specifiek voor die map alle users alle rechten gegeven in DSM. Maar misschien moet ik een user toevoegen, specifiek voor sickbeard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
thejoker80 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:10:
Ik kan alleen niet tegen sickbeard zeggen dat hij de series in het mapje movies/tv/ moet plaatsen. in de configuratie van sickbeard kan ik elke directory selecteren behalve die... heeft iemand enig idee?
Dat komt omdat de sickbeard user geen rechten heeft op die map. Sickbeard draait onder de user sickbeard, nzbget draait onder de user nzbget.
Als je de mappen toegankelijk maakt voor alle gebruikers (guest) dan los je dit probleem waarschijnlijk op.
Mooier is de users waaronder sickbeard en nzbget draaien te veranderen.. als je dat wilt (moet je wel aan de slag met telnet) dan zoek ik de link voor je op.
Voor nu echter raad ik het je af, probeer eerst door te krijgen hoe je nas werkt.
tevens kan ik niet connecten met de nas als netwerkschijf. De file-browser in DSM is wel erg beperkt, daar zie ik maar een paar mapjes.
In de file browser zie je alleen de shares waarop de gebruiker waarmee je inlogt rechten op heeft.
Als je verbindt met smb (als netwerkschijf) zal je met dezelfde user dezelfde shares zien.
De vraag is waarom je niet kan verbinden. Dat moet je uit zien te vinden.
Standaard staat smb namelijk ingeschakeld, met alvast een zichtbare share. Probeer dus uit te vinden wat je hebt uitschakeld waardoor je nu niets ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 07-04-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:29
RobbyTown schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:45:
[...]

Heb er geen ervaring mee maar heb je deze poorten geforward?
Video Station
5000 (HTTP),
5001 (HTTPS),
9025-9040, 5002, 5004, 65001 (for using the HDHomeRun network tuner)

Type: TCP

Zo niet dan gaat het zo al niet werken. Omdat poorten ergens heen gaan maar geen eindbestemming hebben.
Dank, hier zat het hem in. Dit had ik allemaal weer verwijderd naar de SynoLocker aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

job schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:38:
[...]
Dat komt omdat de sickbeard user geen rechten heeft op die map. Sickbeard draait onder de user sickbeard, nzbget draait onder de user nzbget.
Als je de mappen toegankelijk maakt voor alle gebruikers (guest) dan los je dit probleem waarschijnlijk op.
Mooier is de users waaronder sickbeard en nzbget draaien te veranderen.. als je dat wilt (moet je wel aan de slag met telnet) dan zoek ik de link voor je op.
Voor nu echter raad ik het je af, probeer eerst door te krijgen hoe je nas werkt.

[...]
In de file browser zie je alleen de shares waarop de gebruiker waarmee je inlogt rechten op heeft.
Als je verbindt met smb (als netwerkschijf) zal je met dezelfde user dezelfde shares zien.
De vraag is waarom je niet kan verbinden. Dat moet je uit zien te vinden.
Standaard staat smb namelijk ingeschakeld, met alvast een zichtbare share. Probeer dus uit te vinden wat je hebt uitschakeld waardoor je nu niets ziet.
tnx voor je uitgebreide antwoord! Overigens heb ik out-of-th-box meteen nzbget, sickbeard en nog wat aanvullende (python) zaken geïnstalleerd. Niks in de configuratie gewijzigd...

Ik ga vanavond nog even aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Kijk dan de firewall op je pc eens na om te zien of die de verbinding naar je nas tegenhoudt.
Standaard zou je nas probleemloos benaderbaar moeten zijn via smb in de explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
job schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:59:
Kijk dan de firewall op je pc eens na om te zien of die de verbinding naar je nas tegenhoudt.
Standaard zou je nas probleemloos benaderbaar moeten zijn via smb in de explorer.
Windows firewall staat uit (stond die al :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De opmerking over de firewall is geen reactie op jouw post prekz, maar op die van de thejoker80.

Waar jij wel nog eens kan kijken is de grootte van de bestanden. Alleen met grote bestanden (gigabyte bijvoorbeeld) krijg je de maximale doorvoorsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

job schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:59:
ga ik doen. ik krijg overigens wel een boxje waar ik username en wachtwoord in moet vullen. Dan vul ik dezelfde gegevens in als waarmee ik op DSM inlog en zegt hij dat ik geen toegang heb. Ik probeer overigens te connecten met //ipadres/volume1/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Probeer de hostname eens. Die deed het om vage redenen bij mij wel, maar het (correcte) ipadres niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heeft iemand al een succesvol een site (Synology Wordpress installatie) verplaatst naar een virtuele host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
job schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:38:
Heb je in dsm bij de media server al eens gespeeld met de ssdp advertisment interval?
Jep, deze stond op een kwartier en staat nu op 5 minuten. Ik merk wel dat ik hem inderdaad na 5 minuten kan zien op mijn media speler, maar alle wireless apparaten zien hem nog steeds niet, ook niet na 5 minuten...
En voorheen zag ik altijd meteen de nas ertussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
thejoker80 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:24:
[...]

ga ik doen. ik krijg overigens wel een boxje waar ik username en wachtwoord in moet vullen. Dan vul ik dezelfde gegevens in als waarmee ik op DSM inlog en zegt hij dat ik geen toegang heb. Ik probeer overigens te connecten met //ipadres/volume1/.
dat deel van /volume1/ moet je verwijderen.. //ipadres/volume1/ bestaat namelijk niet als share.

Stel je hebt een share met de naam video, dan bereik je die door naar //ipadres/video te gaan.
Ga je naar //ipadres, dan zie je het overzicht van alle shares.
mvds schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:42:
Heeft iemand al een succesvol een site (Synology Wordpress installatie) verplaatst naar een virtuele host?
Verhuizen van wordpressinstallaties is een vervelend karwei. Naast het verhuizen van de bestanden en database moet je (als de url wijzigt) de url op meerdere plekken (honderden plekken) in de database bijwerken. Daar zijn gelukkig wel scripts voor te vinden, maar die werkten bij mij helaas niet foutloos. Trial en error en je komt er wel mee uit.
Tegen welke problemen loop je aan?
Spido schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:19:
[...]

Jep, deze stond op een kwartier en staat nu op 5 minuten. Ik merk wel dat ik hem inderdaad na 5 minuten kan zien op mijn media speler, maar alle wireless apparaten zien hem nog steeds niet, ook niet na 5 minuten...
En voorheen zag ik altijd meteen de nas ertussen staan.
Als wireless niet werkt, maar bedraad wel zou ik eens opzoek gaan naar een instelling in je router die iets zegt over de wireless isolation. (wordt ook wel eens ap isolation, client isolation, guest mode).

Maar dat is een grote gok, ik weet niet wat er veranderd is sinds het niet meer werkt. Dat heb je er niet bij gezegd.

[ Voor 73% gewijzigd door job op 07-04-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

job schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:28:
[...]
Verhuizen van wordpressinstallaties is een vervelend karwei. Naast het verhuizen van de bestanden en database moet je (als de url wijzigt) de url op meerdere plekken in de database bijwerken. Daar zijn gelukkig wel scripts voor te vinden, maar die werken niet foutloos.
Tegen welke problemen loop je aan?
Het was een probleem met de Wordpress plugin van Synology zelf, die lijkt veel niet-relatieve url's te gebruiken. Ik heb nu een schone WP install gedaan binnen een virtual host en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat ligt volgens mij gewoon aan wordpress zelf. Elke afbeelding is opgeslagen met een absolute url in de database. (volgens mij is zelfs elke link een absolute url, maar dat weet ik niet zeker. weer een maand geleden dat ik hier tegenaan liep).

En ik was destijds begonnen met een schone installatie door alles zelf op te bouwen. Dus geen aanpassingen vanuit synology.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 07-04-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb in video station in de home videos map de volgende mappenstructuur staan:

map jaartal > map gebeurtenis > videobestand

Echter laat video station de bestanden niet zien en geeft aan dat ik geen videos heb toegevoegd en dat ik dit via file station moet doen.

Ook heb ik geprobeerd om een submap toe te voegen (dus map gebeurtenis), alleen dan zegt hij dat ik de hoofdmap al heb toegevoegd om te indexeren en dit dus overbodig is.

Hij zegt dus eigenlijk 2 tegenstrijdige dingen.... weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Graag zou ik daarbij de indeling van jaartal e.d. willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:24:
[...]

inmiddels gelukt. Ik moest in dsm op de gedeelde mappen de rechten toekennen. ook het connecten lukt inmiddels door met een andere share te connecten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-09 23:33
Ferra schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:49:
Ik heb in video station in de home videos map de volgende mappenstructuur staan:

map jaartal > map gebeurtenis > videobestand

Echter laat video station de bestanden niet zien en geeft aan dat ik geen videos heb toegevoegd en dat ik dit via file station moet doen.

Ook heb ik geprobeerd om een submap toe te voegen (dus map gebeurtenis), alleen dan zegt hij dat ik de hoofdmap al heb toegevoegd om te indexeren en dit dus overbodig is.

Hij zegt dus eigenlijk 2 tegenstrijdige dingen.... weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Graag zou ik daarbij de indeling van jaartal e.d. willen behouden.
Heb je al geprobeerd om een keer handmatig te indexeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FrankRicard schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:33:
[...]

Heb je al geprobeerd om een keer handmatig te indexeren?
Ja ook gepoogd... middels de knop indexeren denk ik dan dat je bedoelt... geen resultaat...

Misschien ligt het eraan dat ik een extra HTTP poort heb opengezet voor photo station en video station en dat ik het idee heb dat hij nu allemaal dingen aan de achterkant aan het uitvoeren is daarvoor... en nog niet aan het indexeren is toegekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Volgende vraag, heeft iemand Jetpack werkend binnen Wordpress die op een Synology draait?

Ik kan de plugin installeren, activeren, maar met geen mogelijkheid verbinden met mijn Wordpress.com account. Ik heb gezocht en gelezen dat je dat met een extra plugin kan realiseren door cURL uit te zetten, maar dat werkt bij mij niet. Ik krijg nog steeds een time-out bij het koppelen aan Wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb sindskort een nieuwe DS115. Bevalt opzich prima. :)
Nu heb ik echter de Domoticz software geïnstalleerd en merk ik dat de HDD niet langer in standby stand gaat (logisch aangezien het process continu in de lucht is).
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om DSM incl. extra packages op een USB 3.0 stick te installeren middels de USB 3.0 poort en de HDD enkel te gebruiken voor data storage.
Ik heb al gegoogled maar krijg niets gevonden.

Weet iemand of dit mogelijk is toevallig?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nee, je kan wel de logging (van o.a. domoticz) naar een usb stick wegschrijven maar de HDD zal toch regelmatig opspinnen. Ik weet niet wat voor HDD je er in hebt zitten maar meestal is 24x7 draaien beter dan meerdere keren per uur down en up spinnen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Het is een nieuwe Seagate ST4000DM001 (geen VN, i know.... maarja). De levensduur van de HDD ben ik helemaal niet zo bang voor... maar ik vond het verschil in stroom verbruik nogal interessant.
En mijn gebruikspatroon is ook wel dermate dat de HDD in slaapstand zou kunnen staan en slechts zo'n 6 uur per dag in gebruik zal zijn. :) Jammer dat het niet gaat.... Het lijkt me ook de snelheid wel ten goede komen

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Is het dan niet interessanter om er een raspberry naast te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat zit ik nu te overwegen inderdaad.... misschien moet ik toch maar kijken naar Razberry of Rbpi2B met Free Windows 10 binnekort. Bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 08-04-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Da_maniaC schreef op woensdag 08 april 2015 @ 23:06:
Dat zit ik nu te overwegen inderdaad.... misschien moet ik toch maar kijken naar Razberry of Rbpi2B met Free Windows 10 binnekort. Bedankt voor het meedenken. :)
De Windows-versie voor op de Raspberry pi krijgt geen grafische interface, just saying. ;)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Nindustries schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:43:
De Windows-versie voor op de Raspberry pi krijgt geen grafische interface, just saying. ;)
Jup, denk dat die missperceptie nogal heerst onder de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] De Windows-versie voor op de Raspberry pi krijgt geen grafische interface, just saying. ;)
Wil natuurlijk niet zeggen dat je niet een aantal packages kan installeren met een web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Caelorum schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:14:
[...]

Wil natuurlijk niet zeggen dat je niet een aantal packages kan installeren met een web interface.
Of course, maar dan zou ik toch liever dit onder linux doen.
Packages & programmas puur commandline installeren onder Windows zie ik niet direct zitten. :P

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

[...]

Daar ben ik inderdaad bekend mee. Het ging mij eerder om het gebruikte platform (Windows). Ik ben daar vele malen bekender mee dan alle Unix afgeleiden welke momenteel voor de Raspberry pi worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Nindustries schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:39:
[...]

Of course, maar dan zou ik toch liever dit onder linux doen.
Packages & programmas puur commandline installeren onder Windows zie ik niet direct zitten. :P
offtopic:
Ik heb een Linux achtergrond, maar met Powershell kun je mooie dingen doen.
Vooral het object georiënteerde karakter is erg krachtig.
De scripts kunnen hierdoor erg elegant zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kraades schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:19:
[...]
offtopic:
Ik heb een Linux achtergrond, maar met Powershell kun je mooie dingen doen.
Vooral het object georiënteerde karakter is erg krachtig.
De scripts kunnen hierdoor erg elegant zijn.
Powershell inclusief met chocolatey :D En die laatste komt in een andere vorm ook in Windows 10 terug als OneGet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Van buitenaf connecten met de Synology is toch een kwestie van port forwarden naar de nas en dan in je browser ip-adres:8081 voor sickbeard in te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Bij mij draait het zonder problemen. Niks aan hoeven passen. Ik draai wel de laatste Beta van DSM 5.
mvds schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:15:
Volgende vraag, heeft iemand Jetpack werkend binnen Wordpress die op een Synology draait?

Ik kan de plugin installeren, activeren, maar met geen mogelijkheid verbinden met mijn Wordpress.com account. Ik heb gezocht en gelezen dat je dat met een extra plugin kan realiseren door cURL uit te zetten, maar dat werkt bij mij niet. Ik krijg nog steeds een time-out bij het koppelen aan Wordpress.com

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

thejoker80 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:19:
Van buitenaf connecten met de Synology is toch een kwestie van port forwarden naar de nas en dan in je browser ip-adres:8081 voor sickbeard in te tikken?
Klopt. Zolang jij je firewall van de synology zelf ook open hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mvds schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:31:
[...]

Klopt. Zolang jij je firewall van de synology zelf ook open hebt staan :)
ah, ik denk dat ik daar nog even naar moet kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Sinds deze week in het bezit van een Synology DS215j. Nu loop ik tegen een probleem aan, waar ik niet uit kom.

Ik heb van de week Download station geïnstalleerd. Vervolgens username/ww van mijn payserver opgegeven en op basis van NZB een paar downloads kunnen doen. So far, so good.

Echter, gisteren wilde ik opnieuw downloads starten, maar nu loop ik vast. De downloads staan er wel, maar ze starten niet. Ze hebben weliswaar de status "downloaden", maar er gebeurt niets.

Reeds geprobeerd:
- Gecontroleerd dat ik de meest recente versies heb.
- Download station gestopt en gestart.
- Download station verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Er loopt een proces om foto's te converteren. Deze heb ik onderbroken.
- Synology herstart
- Router herstart
- Aantal toegestane verbindingen gewijzigd

Wat kan het zijn? Het vervelende is dat er geen foutmelding oid komt, dat maakt het vinden van het probleem lastig.....

[ Voor 4% gewijzigd door djoelzz op 09-04-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:17:
[...]

ah, ik denk dat ik daar nog even naar moet kijken....
inmiddels een regel in mijn firewall aangemaakt zodat ik mijn apps kan bereiken (Dacht ik). Ik kan op mijn externe ip wel de webservices bereiken maar als ik daar :8081 (voor sickbeard) achter type krijg ik geen connectie?

bovenste stukje is de port forwarding in mijn router naar het ip van mijn nas. Het tweede stukje is de regel in de firewall die alle op die applicatie toe zou moeten staan.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/9let8i.png

[ Voor 21% gewijzigd door thejoker80 op 09-04-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
thejoker80 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:28:
[...]

inmiddels een regel in mijn firewall aangemaakt zodat ik mijn apps kan bereiken (Dacht ik). Ik kan op mijn externe ip wel de webservices bereiken maar als ik daar :8081 (voor sickbeard) achter type krijg ik geen connectie?J

bovenste stukje is de port forwarding in mijn router naar het ip van mijn nas. Het tweede stukje is de regel in de firewall die alle op die applicatie toe zou moeten staan.
[afbeelding]
Kan je er wel bij als je tijdelijk je firewall uitzet?
Edit: andere webservices zijn wel te bereiken ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 09-04-2015 21:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

MdO82 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:17:
[...]

Kan je er wel bij als je tijdelijk je firewall uitzet?
Edit: andere webservices zijn wel te bereiken ?
pffft, ik moest mijn router nog opnieuw opstarten... lekker lame dit... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

thejoker80 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:01:
[...]

pffft, ik moest mijn router nog opnieuw opstarten... lekker lame dit... |:(
LoL

Brakke router dan, als je dat moet doen bij het aanpassen van forwardingregels...

[ Voor 66% gewijzigd door mvds op 10-04-2015 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Of het is gebeurd nadat ik één van de twee schijven moest repairen, of na een DSM update weet ik niet maar sinds een tijdje zit ik met het volgende probleem:

De shared folder 'music' leek in FileStation en via het benaderen van de share via Windows tot mijn schrik leeg. Vreemd genoeg kwam ik er achter dat de muziek nog wel via DLNA af te spelen was. Zodoende ben ik via SSH gaan kijken wat er aan de hand is en heb ik het volgende ontdekt:
- volume1 heeft een map 'music'. Via SSH zie ik dat hier alle MP3's nog in staan.
- volume2 heeft een map 'music'. Via SSH zie ik dat deze leeg is.
- Volgens DSM staat de system default shared folder 'music' op volume2!

Hoe kan ik de situatie repareren? Kwestie van de verwijzing in configuratie scherm van DSM voor de system default shared folder 'music' omzetten van volume2 naar volume1 via de dropdownlist? Ik wil uiteraard voorkomen dat door deze actie per ongeluk de muziek gewist wordt (en heb geen ruimte deze ergens anders te parkeren, gezien de omvang).

Zelfde geldt overigens voor de default map 'surveillance' heb ik gezien. Maar daar heb ik weinig last van omdat ik dat niet gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door JaymzHetfield op 10-04-2015 10:09 ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben op dit moment een beetje in twijfel over welke Synology ik aan moet schaffen.
Binnenkort komt de DS215+ uit, maar als ik hier een vergelijking bekijk dan is er qua processor en geheugen weinig veranderd.

Ik lees alleen dat er in de 214+ een Marvell Armada XP ARMv7 en de 215+ heeft een iets snellere Annapurna Labs AL-212 ARMv7.
Dit maakt voor de packages toch helemaal niks uit omdat ze beide een ARMv7 zijn.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat je langere ondersteuning hebt met de DS215+

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Het gaat om de processor.
De toolchain is op voorhand al beschikbaar dus dat is goed nieuws.
http://sourceforge.net/pr...0Alpine%20Linux%203.2.40/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Iemand hier die zonder problemen de synology https certificate kan installeren? Als ik een custom CSR aanmaak in de Synology en ik importeer deze later weer met de synology, krijg ik de melding "private key and certificate are not matched".

heeft dit te maken met het domein?

Mijn nas naam heet oxizenas en zit op ip 10.0.0.200. In de browsers gebruik ik gewoon de DNS naam: http://oxizenas:5000/

Echter als ik de nas van buiten wil bereiken, gaat dit via een een beetje domme weg.

Van 10.0.0.200 is poort 5000 geforward. Deze staat in contact met de No-Ip DUC tool. Hierin staat mijn ddns-adres oxizenas.ddns.net.

Vanuit mijn domein (www.oxize.nl) bij MijnDomein.nl heb ik een C Name aangemaakt die vanuit nas.oxize.nl naar mijn ddnsadres gaat.

Aangezien MijnDomein geen ddns ondersteuning heeft, ben ik genoodzaakt het via een ddns te laten lopen zoals nu bij no-ip.com. MijnDomein heeft niet zoiets dat mijn extern ip constant gemonitort word.

Kan ik dit anders aanpakken en hoe zit dit met de https certficate. Maak je die voor je interne naam (oxizenas) of voor het domein (oxize.nl?) of ddns van no-ip.com

Snap er niks meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxize op 11-04-2015 20:41 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucienvg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 18:15
Volgens mij moet je je private.key decripten anders werkt het niet!
http://support.citrix.com/article/CTX122930/
Oxize schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:43:
Iemand hier die zonder problemen de synology https certificate kan installeren? Als ik een custom CSR aanmaak in de Synology en ik importeer deze later weer met de synology, krijg ik de melding "private key and certificate are not matched".

Snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 12:39
Lucienvg schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:04:
Volgens mij moet je je private.key decripten anders werkt het niet!
http://support.citrix.com/article/CTX122930/

[...]
Oxize schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:43:
Iemand hier die zonder problemen de synology https certificate kan installeren? Als ik een custom CSR aanmaak in de Synology en ik importeer deze later weer met de synology, krijg ik de melding "private key and certificate are not matched"
Klopt je hebt uiteindelijk 3 bestanden die je moet 'uploaden'.
Heb zelf een betaald ssl certificaat op de synology ingegeven en werkt perfect.
Certificaat is aangevraagd/gemaakt op het adres die staat ingegeven in de synology.
Vergeet dan trouwens ook niet poort 5001 te forwarden (https) :)

[ Voor 24% gewijzigd door DutchCrownNL op 11-04-2015 21:27 ]

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

Dat decrypten wordt als goed is bij het importeren uitgevoerd. Je hoeft dat niet via de command line te doen zover ik weet als ik de tutorials van synology mag geloven.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:24
DS113j voor een vriend aangeschaft en ik heb gelijk problemen het benaderen van de shares via windows verkenner. De toegang wordt geweigerd maar de ds113j wordt wel gevonden.

Het rare ervan is dat het alleen via LAN-kabel de toegang wordt geweigerd. Via wifi komt de laptop moeiteloos in de shares. Ik vermoed dat dit probleem te maken heeft met Horizon SMT-G7400 router/modem. Want als ik bij horizon->basic->homenetwork en daar selecteer een homenetwork heb via ethernet, dan kom ik er opeens wel bij de shares maar vervolgens kom ik via wifi niet meer erin. Deze setting wordt vervolgens automatisch terug gedraaid door de router.. Ik weet dus bijna zeker dat het probleem bij de horizon box ligt. Iemand anders hier problemen mee? Iemand een oplossing? De webinterface is trouwens wel gewoon te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 12:39
Oxize schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:29:
Dat decrypten wordt als goed is bij het importeren uitgevoerd. Je hoeft dat niet via de command line te doen zover ik weet als ik de tutorials van synology mag geloven.
Klopt helemaal :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Iemand enig idee of deze camera zal werken met Surveillance Station?
http://www.aliexpress.com...-support/32251300555.html

De camera wordt aangeprezen als "IP camera" maar overal wordt ook telkens P2P bij vermeld.
Werkt deze enkel met een actieve applicatie als host? of kan hij ook standalone opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize

Oxize

Da_maniaC schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:26:

De camera wordt aangeprezen als "IP camera" maar overal wordt ook telkens P2P bij vermeld.
Werkt deze enkel met een actieve applicatie als host? of kan hij ook standalone opnemen?
Zolang die over een webinterface beschikt en Mpjeg zal dat meestal wel goed gaan.

Ikzelf heb deze besteld bij een Kickstarter/IndieGoGo project.

https://www.indiegogo.com...acks-intruders/x/10460401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Da_maniaC schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:26:

Ziet eruit als een kloon van deze Xiaomi: http://www.banggood.com/X...iOS-Android-p-962456.html

Die is volgens deze post: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=82&t=95211 wel aan de praat te krijgen op een Synology.

Ben zelf alleen niet zo'n fan van wifi camera's, heb liever eentje waar een netwerkkabel in kan, framerate is dan vaak beter/stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Ik heb deze:

http://www.dx.com/p/wansc...r-led-265541#.VSy6DNysVBc

Weliswaar geen HD, maar werkt verder prima onder Surveillance Station. Heeft ook UTP aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 08:24
Sinds enige tijd kan ik mijn NAS niet meer extern bereiken.

Het betreft een DS212 welke altijd extern gewerkt heeft. Het enige wat er gewijzigd is, is mijn externe IP adres. In de router heb ik de Port Forwarding instellingen geupdate naar het huidige adres en zou je denken dat alles moet werken. Dit is echter niet het geval.

Ik heb volgens mij alles goed gecontroleerd. IP van NAS, Port Forwarding, DNS nameserver.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Mis ik nog dingen die ik kan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:22
Oxize schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:23:
[...]

Zolang die over een webinterface beschikt en Mpjeg zal dat meestal wel goed gaan.

Ikzelf heb deze besteld bij een Kickstarter/IndieGoGo project.

https://www.indiegogo.com...acks-intruders/x/10460401
Prijzig beestje, maar zal zijn nut wel hebben

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bedankt voor de info heren. Ik zag enkel een klein/wit cameraatje met netwerkfunctionaliteit.
Het ging om beveiligen van een ruimte en dan valt deze wat minder op. Ook de beeldkwaliteit was iets minder van belang waardoor zo een goedkoop cameraatje wel te rectificeren was in mijn ogen. :)

@Thinkpad wel een hoop SSH handelingen etc. etc. om te zorgen dat de camera ondersteund wordt in surveillance station. Jammer dat hij niet out-of-the-box werkt zoals de meeste gangbare IP camera's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik stel opnieuw mijn vraag, maar hoop van jullie wat advies te krijgen.
Dus alvast sorry voor het opnieuw vragen ;)

Ik ben zoals andere wel eens doen aan het kijken naar een syno.
Wat ik ermee doe is downloaden en data aanbieden aan mijn mediaplayer.

Nu ben ik erg aan het twijfelen tussen de ds214+ en ds215+ ik lees echter dat de 215+ een iets snellere proc. heeft en wanneer de ds215+ op de markt komt is nu nog niet duidelijk.
Zou het zinvol zijn (en nu ga ik waarschijnlijk iets vragen wat ik zelf moet beslissen) om te wachten op de ds215+ ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

MdO82 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:49:
Ik stel opnieuw mijn vraag, maar hoop van jullie wat advies te krijgen.
Dus alvast sorry voor het opnieuw vragen ;)

Ik ben zoals andere wel eens doen aan het kijken naar een syno.
Wat ik ermee doe is downloaden en data aanbieden aan mijn mediaplayer.

Nu ben ik erg aan het twijfelen tussen de ds214+ en ds215+ ik lees echter dat de 215+ een iets snellere proc. heeft en wanneer de ds215+ op de markt komt is nu nog niet duidelijk.
Zou het zinvol zijn (en nu ga ik waarschijnlijk iets vragen wat ik zelf moet beslissen) om te wachten op de ds215+ ?
Ik heb zelf een 213j (dus nog langzamer) en gebruik het als file manager, (heel) af-en-toe downloaden met Transmission en vooral voor media (films en muziek). Ik heb max 3 media clients die er tegelijk gebruik van maken en ik heb nog nooit een issue met de performance gehad.

Of het de moeite waard is om te wachten, kan je alleen zelf bepalen.Het is natuurlijk wel een jaar nieuwer model en dus wellicht ook een jaar langer ondersteuning voor nieuwe versies van het OS. Voor de performance zou ik het niet laten (ymmv!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
Weet iemand hoe je een brother scanner kunt laten scannen naar een netwerkschijf op de Synology Nas

Volgens Brother maken ze gebruik van het CIFS protocol.
Ik kan wel inloggen en voorbij de Verificatie-instelling komen.
Ik krijg alleen steeds de volgende melding;
Testfout
Zendfout, Deze melding verschijnt wanneer u geen toegang heeft tot de bestemmingsmap.
Zorg ervoor dat:
*de naam van de map juist is.
*de map schrijftoegang heeft.
Nu heb ik via DSM als deze gebruiker al gekeken en heb ik toegang tot de map.
Ik kan via de Brother webbrowser o.a. de volgende gegevens instellen.
  • Profielnaam
  • Host-adres
  • Directory opslaan
Nu lijkt hij dus steeds vast te lopen op de directory. Wat dien ik hier in te vullen. Volgens bestandsbeheer in DSM zou het "/volume1/Scans" moeten zijn. Waarbij de map scans de gewenste doelmap is.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14

kraats

Ik rol

/volume1/Scans is geen share, zo te zien. is 'Scans' wel een share? Dan zou ik verwachten dat je bij 'directory opslaan' alleen 'Scans' moet ingeven

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driesser
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 21:01
@ Kraats Super bedankt.

Ik dacht alle mogelijke combinaties al geprobeert te hebben maar deze leiden steeds tot de foutmelding. Dus ook deze. Op miraculeuze manier lukt het nu wel.

Door "/volume1/" weg te laten lukt het wel.

Helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 12:21
Ik probeer vanaf een Synology D214+ via Rsync verschillende shares te Syncen naar een Remote Debian server over het internet.

Ik heb 2 backup jobs lopen, 1 met ongeveer 100mb aan files, en die andere met ongeveer 100GB aan files.
Nu stopt de 100GB versie nog wel eens met de melding dat de Connection Timed-out is,
Maar is er een mogelijkheid om deze Rsync backup te resumen zonder dat alles opnieuw gedaan hoeft te worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
funkeey schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:28:
Sinds enige tijd kan ik mijn NAS niet meer extern bereiken.

Het betreft een DS212 welke altijd extern gewerkt heeft. Het enige wat er gewijzigd is, is mijn externe IP adres. In de router heb ik de Port Forwarding instellingen geupdate naar het huidige adres en zou je denken dat alles moet werken. Dit is echter niet het geval.

Ik heb volgens mij alles goed gecontroleerd. IP van NAS, Port Forwarding, DNS nameserver.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Mis ik nog dingen die ik kan controleren?
Als je interne ip-adressen niet zijn veranderd zijn dan zou je intern niets hoeven te veranderen en dus ook niet het poortnummer. Alleen je externe ip-adres is veranderd geeft je aan.

Als je DDNS gebruikt om je externe ip te vertalen naar een makkelijkere naam om te onthouden dan zul je de DDNS dienst moeten checken of deze ook het nieuwe ip-adres gebruikt. Als je de DDNS van Synology gebruikt dan kun je dit via het configuratiescherm van DSM controleren of alles goed werkt.

Zo niet dan moet je hem daar dus bijwerken. Hoe dat moet verschilt per DDNS dienst.

Check bij http://www.whatsmyip.org/ wat je WAN adres is en gebruikt dat dan eens + poortnummer

dus iets als 66.45.43.33:1234

Dan moet je dus bij je NAS uitkomen.
Als het dan wel werkt weet je dat het een DDNS probleem is.

Werkt het dan ook niet dan de volgende zaken nog een keer controleren
Portforward niet naar het juiste ip-adres van je NAS. Zorg voor een vast ip-adres van je NAS.
Firewall op de NAS die iets tegenhoudt.

Lukt het dan ook niet dan zul je meer info moeten geven over de interne ip-adressen en poortnummer
Je externe gegevens niet vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
Mijn vader heeft wat problemen met zijn Syno.
Deze meldt soms spontaan: 'System: Server started counting down to shutdown' en schakelt vervolgens uit.
Daarom heeft hij een ticket aangemaakt bij support.
Nu heeft support aangegeven dat ze willen inloggen op het systeem.

Enige tijd geleden heb ik het apparaat gebootstrapt en ik denk dat het handig is om de sporen van bootstrap te verwijderen?
Kan ik volstaan met het verwijderen van:
code:
1
 rm -rf /volume1/@optware

en het aanpassen van rc.local?

Zoals hier beschreven:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=40&t=19678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn Synology met DSM 5.1-5022 Update 3 probeer ik via de web interface uit te zetten. Het enige wat ik kan vinden is de scheduled shutdown en dat wil ik niet. Het is de bedoeling hem gewoon via de webinterface nu uit te zetten. Zit dat extreem goed verstopt of zit dat niet in de webinterface?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Gé Brander schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:35:
Zit dat extreem goed verstopt of zit dat niet in de webinterface?
Zit op een redelijk normale plek.
Rechtsbovenin klik je op het silhouet van het poppetje, en je klikt op shutdown.

edit: Hoe je afsluit is ook te vinden in de handleiding op bladzijde 11.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 17-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

job schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:13:
[...]

Zit op een redelijk normale plek.
Rechtsbovenin klik je op het silhouet van het poppetje, en je klikt op shutdown.
Hartelijk dank! Redelijk intuitief vind ik het niet. Op een poppetje klikken om af te sluiten ;)
edit: Hoe je afsluit is ook te vinden in de handleiding op bladzijde 11.
Zit midden in een verhuizing en natuurlijk geen handleiding te bekennen maar ik had hem kunnen downloaden inderdaad ;) Point taken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 17-09 15:10
Hallo,

Ik ben bezig om mijn synology DS212J te delen met mijn vader.

Graag zou ik mijn films en series met hem delen/streamen.
Dit heb ik gedaan met Ds cloud
Ik heb een quick connect ID aangemaakt en moet inloggen met mijn admin account, een ander account die ik hiervoor speciaal heb aangemaakt wil niet inloggen.

Daarnaast zie ik de mappen die ik voor mijn vader wil open stellen ook niet.

Hoe kan ik de mappen instellen die ik voor mijn vader wil openstellen?
En waarom kan ik niet inloggen met het account dat ik speciaal heb aangemaakt?

of is het makkelijker om het via FTP te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Zaratrass op 17-04-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Krijg je foutmeldingen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet in de cloudstation package elke gebruiker die via cloudstation toegang moet hebben expliciet toegang geven. Anders zal het inloggen met die gebruiker niet lukken.

[ Voor 110% gewijzigd door job op 17-04-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
geen foutmeldingen...

Werkt ftp of cloud sneller trouwens?

ik ga even naar de toegang per gebruiker controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat wil je trouwens bereiken? Of cloudstation de ideale methode is om videos mee te delen weet ik niet. Normaal gesproken gebruik je het om bestanden te synchroniseren.

Vertel eens wat je exact wilt bereiken, met welk apparaat moet hij de films kunnen kijken. Moeten de films op zijn apparatuur staan, of wil je het streamen vanaf jouw nas?
Wil je dit binnen je eigen netwerk, of zit je pa achter zijn eigen internetverbinding?

Al eens gekeken naar videostation of plex?

[ Voor 14% gewijzigd door job op 17-04-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Iemand ervaring met de DS414slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
job schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:08:
Wat wil je trouwens bereiken? Of cloudstation de ideale methode is om videos mee te delen weet ik niet. Normaal gesproken gebruik je het om bestanden te synchroniseren.

Vertel eens wat je exact wilt bereiken, met welk apparaat moet hij de films kunnen kijken. Moeten de films op zijn apparatuur staan, of wil je het streamen vanaf jouw nas?
Wil je dit binnen je eigen netwerk, of zit je pa achter zijn eigen internetverbinding?

Al eens gekeken naar videostation of plex?
Mijn vader en ik hebben beiden een apparte internet verbinding, wat ik dus wil dat hij via zijn internet verbinding bestanden kan downloaden en als het helemaal kan streamen.

Het cloud gebeuren had ik al het idee dat dit niet de ideale oplossing was inderdaad vanwege het synchroniseren.

Zover ik weet kan je alleen plex via je eigen netwerk alleen afspelen ?

Weet niet of het relevant is heb een kpn experiabox v8.. misschien dat ik poorten nog moet forwarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
manii schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:23:
[...]

Weet niet of het relevant is heb een kpn experiabox v8.. misschien dat ik poorten nog moet forwarden ?
Als ik het zo lees denk ik dat je een adsl verbinding hebt (gezien je experiabox) dan denk ik dat het idee van het streamen niet echt gaat lukken, je kan dan wellicht een goede download hebben je hebt ook een goede upload nodig.

Als ik mijn vermoeden goed heb heb je dus een adsl verbinding en is de upload niet zo heel veel.
Denk dat je dan telkens aan het bufferen bent omdat jouw upload volloopt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
manii schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:23:
Zover ik weet kan je alleen plex via je eigen netwerk alleen afspelen ?
Nee hoor, dat kan ook over het internet net als met videostation (wel moet inderdaad de juiste poorten openzetten). Ik denk echter dat je moet gaan transcoden gezien de beperkte upload van je internet verbinding. De vraag is echter of jouw nas dat aan kan, en of er kwalitatief nog iets van over blijft gezien de upload.

Andere oplossingen:
Je zou al jouw films kunnen gaan syncen (cloudstation, of andere pakket) maar dat gaat natuurlijk ontzettend lang duren met veel films. Alternatief is voor hem om de boel binnen te halen via ftp (wordt beperkt door jouw upload) of zelf zijn films binnenhengelen via torrents of usenet of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
job schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:07:
[...]
Andere oplossingen:
Je zou al jouw films kunnen gaan syncen (cloudstation, of andere pakket) maar dat gaat natuurlijk ontzettend lang duren met veel films.
Zou je dat anders via een geplande taak 's nachts kunnen doen eventueel ?
Mits het natuurlijk niet teveel is ;)

De eerste keer zal hij wel even aan het stampen zijn, maar voor elke wijziging erna heeft ie niet zoveel tijd nodig denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 18-04-2015 11:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
I
job schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:07:
[...]
Nee hoor, dat kan ook over het internet net als met videostation (wel moet inderdaad de juiste poorten openzetten). Ik denk echter dat je moet gaan transcoden gezien de beperkte upload van je internet verbinding. De vraag is echter of jouw nas dat aan kan, en of er kwalitatief nog iets van over blijft gezien de upload.

Andere oplossingen:
Je zou al jouw films kunnen gaan syncen (cloudstation, of andere pakket) maar dat gaat natuurlijk ontzettend lang duren met veel films. Alternatief is voor hem om de boel binnen te halen via ftp (wordt beperkt door jouw upload) of zelf zijn films binnenhengelen via torrents of usenet of iets anders.
Heb nu nog 100/00 glasvezel .. Dat wordt binnen nu en paar weken 500/500 even wachten tot de monteur de verbinding knop open heb gezet :p

Dus via plex zou het dan prima kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
manii schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:15:
I
[...]

Heb nu nog 100/00 glasvezel .. Dat wordt binnen nu en paar weken 500/500 even wachten tot de monteur de verbinding knop open heb gezet :p

Oh ik wist niet dat ze dat ook leveren via de experiabox :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
MdO82 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:16:
[...]

Oh ik wist niet dat ze dat ook leveren via de experiabox :D
Volgens KPN zelf wel, ook al ga ik zelf over op een betere router.

Welke moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
manii schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:15:
Ah, glasvezel.. daar gingen we niet vanuit :)

Probeer het uit, kijk waar je tegenaan loopt.
Houd de cpu/geheugen belasting van de nas in de gaten tijdens een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
job schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:34:
[...]

Ah, glasvezel.. daar gingen we niet vanuit :)

Probeer het uit, kijk waar je tegenaan loopt.
Houd de cpu/geheugen belasting van de nas in de gaten tijdens een stream.
OK dan ga ik vandaag of morgen kijken hoe ik de plex ga instellen en forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik wil raid 1 gaan draaien met 2 schrijven om mijn secundaire nas voor het opslaan van belangrijke bestanden. Nu heb ik 1x een 1000gb schijf en 1x een 500gb schijf. Kan ik hiermee een raid1 maken? Ik vind het verlies van 500gb in dit geval geen probleem. De vraag is alleen of het voor de raid wat uitmaakt dat beide schijven niet even groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
clonedonkey schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 18:57:
Ik wil raid 1 gaan draaien met 2 schrijven om mijn secundaire nas voor het opslaan van belangrijke bestanden. Nu heb ik 1x een 1000gb schijf en 1x een 500gb schijf. Kan ik hiermee een raid1 maken? Ik vind het verlies van 500gb in dit geval geen probleem. De vraag is alleen of het voor de raid wat uitmaakt dat beide schijven niet even groot zijn?
Nee dat maakt geen raid uit :) Begin wel met de 500gb, en plaats dan de 1tb erbij. Andersom zal niet gaan.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 15:10
Wil van een bepaalde map met belangrijke een extra backup laten maken (bv 1x/week) naar een externe hdd.

Nu probeer ik via 'backup en replicatie' een backup in te stellen naar loke bestemming maar ik kan daar niet selecteren om op mijn externe hdd.
Ook via Timebackup werkt het niet, daar staat mijn externe hdd wel tussen de lijst maar is niet te selecteren.

Iemand die hier raad mee weet?

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
vanpeers schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:31:
Wil van een bepaalde map met belangrijke een extra backup laten maken (bv 1x/week) naar een externe hdd.

Nu probeer ik via 'backup en replicatie' een backup in te stellen naar loke bestemming maar ik kan daar niet selecteren om op mijn externe hdd.
Ook via Timebackup werkt het niet, daar staat mijn externe hdd wel tussen de lijst maar is niet te selecteren.

Iemand die hier raad mee weet?
Ik geloof dat je de externe HDD moet formatteren als ext4 om naar te kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb mij net een DS214+ besteld. Deze zou beschikken over twee lan poorten om link aggregatie / failover te hebben.
Maar hoe zit dat nu met die link aggregatie ?
Moet je hier nog extra configuratie voor uitvoeren en een speciale switch/router voor gebruiken?
Ik dacht dat dit zo was, maar vind hier voor de synology niet echt info over, gezien andere info over link aggregatie neem ik aan dat het niet gewoon 2 netwerk kabels in de nas steken en deze in de router te pluggen.

Zelf ga ik voornamelijk maar 1 concurrent user hebben op de nas, maar af en toe kan het wel zijn dat er eens 2 te gelijk een film willen streamen van de NAS. Dus waarschijnlijk is het ook echt overkill, maar wil er wel wat meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:02
Greenie schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:21:
Ik heb mij net een DS214+ besteld. Deze zou beschikken over twee lan poorten om link aggregatie / failover te hebben.
Maar hoe zit dat nu met die link aggregatie ?
Moet je hier nog extra configuratie voor uitvoeren en een speciale switch/router voor gebruiken?
Ik dacht dat dit zo was, maar vind hier voor de synology niet echt info over, gezien andere info over link aggregatie neem ik aan dat het niet gewoon 2 netwerk kabels in de nas steken en deze in de router te pluggen.

Zelf ga ik voornamelijk maar 1 concurrent user hebben op de nas, maar af en toe kan het wel zijn dat er eens 2 te gelijk een film willen streamen van de NAS. Dus waarschijnlijk is het ook echt overkill, maar wil er wel wat meer over weten.
Je hebt een router/switch nodig welke link aggregation ondersteund.
By default zijn de huis-tuin en keuken routers/switchers dus ongeschikt.

Het voordeel is niet heel groot als thuisgebruiker hoor, ik zou me er geen zorgen om maken dat je het nu niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Greenie schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:21:
Hoeveel bandbreedte denk je dat een 1 HD stream vraagt??
Maximaal 50Mbit. Dus aan 1 Gigabit (1000Mbit) verbinding ga je ruim voldoende hebben.

Link aggregation is alleen nodig als een gigabit verbinding niet meer afdoende is. Denk aan bedrijven waar meerdere gebruikers tegelijk uncompressed video naar een nas wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
job schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:54:
Link aggrevation is alleen nodig als een gigabit verbinding niet meer afdoende is. Denk aan bedrijven waar meerdere gebruikers tegelijk uncompressed video naar een nas wegschrijven.
Ook met een video stream van 50Mbit merk je dat ze sneller starten (minder buffer tijd) en als je de betreffende video down/up load van je nas gaat dat met link aggregation natuurlijk sneller (mits de bandbreedte peer 2 peer bruikbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het zal ongetwijfeld iets sneller gaan, maar voor 0.5 seconde tijdswinst ga je toch geen 100 euro uitgeven voor een geschikte switch?

Link aggregation heeft zeker zijn voordelen. Maar voor het grootste deel van thuisgebruiker is het onzinnig.

[ Voor 133% gewijzigd door job op 19-04-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
job schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:23:
Link aggregation heeft zeker zijn voordelen. Maar voor het grootste deel van thuisgebruiker is het onzinnig.
True, daarom zie je het eigenlijk pas vanaf de SoHo modellen..

Pagina: 1 ... 18 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).