Beste allemaal,
De NAS wereld is compleet nieuw voor mij en ik ben mij momenteel aan het orienteren en zou graag om enig advies willen vragen.
Ik wil een Synology aanschaffen met name voor :
- opslag van films en series, en backup
- het direkt downloaden van films en series op de NAS (dus zonder tussenkomst van PC)
Het eerste zal geen probleem zijn. Het tweede met name ben ik benieuwd naar welke Synology de beste keus zou zijn. Ik denk zelf aan de DS213+, of wellicht een lager / goedkoper model met 1 interne bay is ook voldoende. 1 a 2 usb (3.0) is voldoende.
Ik zal de NAS gebruiken icm een Macbook Pro (2014), en heb al gezien dat OSX gewoon wordt ondersteund voor de DSM software.
Wat ik met name belangrijk vind is de snelheid van het checken/repareren/uitpakken van de downloads op de NAS. Dit moet een beetje lekker lopen, waarbij het tegelijkertijd checken&repareren van bestanden én het downloaden van andere bestanden geen bottleneck moet zijn. Kortom een NAS voor het snel&soepel kunnen downloaden en handlen van de bestanden, zoals je op de PC gewend bent.
Is het downloaden van films/series mogelijk om compleet te doen via de NAS, dus zonder tussenkomst van de MBP? (nu mbv Spotlite op de MBP)
Zit ik een beetje in de goede richting qua keuze, of hebben jullie misschien nog tips of andere zaken waar ik aan moet denken of over het hoofd heb gezien?
Alvast zeer bedankt voor het meedenken en de reacties
[
Voor 15% gewijzigd door
dafmay op 30-03-2015 11:08
]