Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

sipaan schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:55:
Ik heb nou 125 gig bij one drive en dat is voldoende voor een backup mijn belangrijkste data. cloud sync geinstalleerd en ik kom erachter dat ik maar één sharefolder kan syncen met onedrive.
Ik wil echter meerdere shares laten syncen zoals:

\documenten
\photo's
\etc.

Is er mogelijkheid om meerdere sharefolders te syncen of een andere omweg?
Via Cloud Sync zelf is het (nog) niet mogelijk. Enige oplossing is denk ik het gebruik van symlinks. Zie bv:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=235&t=94561
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=235&t=95368

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Symbolic links gebruikt ik ook om alles op 1 directory uit te laten komen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Is het eigenlijk mogelijk om met de Dsaudio app de webbrowser versie van Dsaudio te bedienen en dus niet lokaal afspeelt op je telefoon maar via de webbrowser, lees htpc pc.
Ik kan nu alleen bij afspeel apparaat mijn telefoon kiezen er is geen remote functie.

Ik krijg dit wel voor elkaar met Kodi en Yatze maar het lijkt me ook handig als Dsaudio dit zou kunnen?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:22
Hoi techmannen/vrouwen, vandaag ging mijn bijna 3 jaar oude DS212+ ineens "plat" en na reboot blauw blinking led. Ik heb er 2x een 3TB in zitten en schijf 1 is dus overleden. Staat in SHR dus niks aan de hand en de belangrijke data staat ook op een externe USB schijf.

Nas starte gelukkig weer op na verwijderen schijf 1.

So far so good, DSM geeft advies om deze schijf te vervangen ivm beschadigde sector.

De Seagate schijf had 2 jaar garantie en wil er nu een WD voor in de plaats zetten (WD30PURX).
Volgens mij moet dit wel kunnen maar wellicht hebben jullie tips/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56
never mind..

[ Voor 98% gewijzigd door DukeBox op 30-03-2015 21:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
'vroegah', op mijn oude nas had ik NZBGet geïnstalleerd en daarbij poort xxxx opengezet op de router en geforward naar de NAS. Ik kon toen dmv een remote Spotweb NZBGet koppelen en zo NZB's meteen doorsturen naar mijn NAS/NZBGet. Ook kon ik de webportal openen.

Op de Syno lukt dit me niet. Ik gebruik dezelfde poort, maar ik kan remote geen connectie maken met poort xxxx en ook niet de webportal op die manier openen. Moet ik ergens nog iets instellen? Ik heb de firewall op de Syno aan staan en heb geprobeerd om poort xxxx toe te staan, maar dat bracht me niets verder. Iemand een idee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
Als je nieuwe nas een ander ip heeft, dan moet je in je router de port naar dit nieuwe ip forwarden.

voor de zekerheid kan je ook de firewall op je synology uitschakelen, kan je wellicht uitvinden waar het mis gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door job op 29-03-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb hem hetzelfde IP adres gegeven. Sterker nog, hij heeft er 2 en heb ze allebei geprobeerd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Weet niet of dat iets is, maar ik dacht gelijk aan de webservices had je deze aangezet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik. Ben. Soms. Zo. Duf.....

Het is te stom om te melden, maar.....ik had een typefout in het IP adres gemaakt. Ja, dan gaat het niet lukken. Ook zonder wegservices (dank voor je reactie) lukt het nu om te verbinden. Thanks !

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mijn ouders had ik de DataReplicator om wekelijks een backup te maken van bestanden inclusief outlook pst files.

De DataReplicator werkt niet zo goed onder win8.1 (scheduled backups) en ben maar over gestapt op CloudStation.
Ik heb een backup van de user inclusief documenten met een exclusief *.pst files filter. Dit omdat je anders 32 versies krijgt van 4 Gb outlook bestanden.
Nu vraag ik me af hoe ik een wekelijkse backup van de outlook bestanden kan maken.
Gewoon Windows Backup voor gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
Beste allemaal,

De NAS wereld is compleet nieuw voor mij en ik ben mij momenteel aan het orienteren en zou graag om enig advies willen vragen.

Ik wil een Synology aanschaffen met name voor :

- opslag van films en series, en backup
- het direkt downloaden van films en series op de NAS (dus zonder tussenkomst van PC)

Het eerste zal geen probleem zijn. Het tweede met name ben ik benieuwd naar welke Synology de beste keus zou zijn. Ik denk zelf aan de DS213+, of wellicht een lager / goedkoper model met 1 interne bay is ook voldoende. 1 a 2 usb (3.0) is voldoende.

Ik zal de NAS gebruiken icm een Macbook Pro (2014), en heb al gezien dat OSX gewoon wordt ondersteund voor de DSM software.

Wat ik met name belangrijk vind is de snelheid van het checken/repareren/uitpakken van de downloads op de NAS. Dit moet een beetje lekker lopen, waarbij het tegelijkertijd checken&repareren van bestanden én het downloaden van andere bestanden geen bottleneck moet zijn. Kortom een NAS voor het snel&soepel kunnen downloaden en handlen van de bestanden, zoals je op de PC gewend bent.

Is het downloaden van films/series mogelijk om compleet te doen via de NAS, dus zonder tussenkomst van de MBP? (nu mbv Spotlite op de MBP)

Zit ik een beetje in de goede richting qua keuze, of hebben jullie misschien nog tips of andere zaken waar ik aan moet denken of over het hoofd heb gezien?

Alvast zeer bedankt voor het meedenken en de reacties :)

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 30-03-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:44
Vraagje,

Ik gebruik rsync (-av) via ssh om bestanden te kopiëren van mijn mac naar mijn nas. Echter wordt de eigenaar en de rechten van de bestanden veranderd naar dat van het rsync account. Het gevolg daarvan is dat ik via AFP geen mappen meer kan verplaatsen/hernoemen/verwijderen. Ik heb al rond gezocht op het internet maar kan niet echt een oplossing vinden.

Iemand bekend met dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
dafmay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:53:
Beste allemaal,

De NAS wereld is compleet nieuw voor mij en ik ben mij momenteel aan het orienteren en zou graag om enig advies willen vragen.

Ik wil een Synology aanschaffen met name voor :

- opslag van films en series, en backup
- het direkt downloaden van films en series op de NAS (dus zonder tussenkomst van PC)

Het eerste zal geen probleem zijn. Het tweede met name ben ik benieuwd naar welke Synology de beste keus zou zijn. Ik denk zelf aan de DS213+, of wellicht een lager / goedkoper model met 1 interne bay is ook voldoende. 1 a 2 usb (3.0) is voldoende.

Ik zal de NAS gebruiken icm een Macbook Pro (2014), en heb al gezien dat OSX gewoon wordt ondersteund voor de DSM software.

Wat ik met name belangrijk vind is de snelheid van het checken/repareren/uitpakken van de downloads op de NAS. Dit moet een beetje lekker lopen, waarbij het tegelijkertijd checken&repareren van bestanden én het downloaden van andere bestanden geen bottleneck moet zijn. Kortom een NAS voor het snel&soepel kunnen downloaden en handlen van de bestanden, zoals je op de PC gewend bent.

Is het downloaden van films/series mogelijk om compleet te doen via de NAS, dus zonder tussenkomst van de MBP? (nu mbv Spotlite op de MBP)

Zit ik een beetje in de goede richting qua keuze, of hebben jullie misschien nog tips of andere zaken waar ik aan moet denken of over het hoofd heb gezien?

Alvast zeer bedankt voor het meedenken en de reacties :)
Twee jaar met een DS213+ gewerkt en wat jij wilt werkt gewoon vlot op deze NAS.. Enige vertraging die je kan merken is als je een super grote download (30Gig of groter) niet compleet is en dat deze hersteld moet worden terwijl je ook aan het downloaden bent. In die twee jaar is dat bij mij maar een paar keer voorgekomen omdat ik sowieso nooit van die grote files heb.
Ik denk dat prijs het voornamelijk doet welke je moet nemen. De 213+ heeft een sd card slot wat wel handig kan zijn en USB3 poorten. Hij is redelijk zuinig en speciale system hibernate (3watt dan) maar dat werkt alleen goed met sommige standaard apps van Synology. Als er meer dan 50euro verschil in zit met huidige 2 bay j versie zou ik denk ik j versie nemen?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Quakie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:33:
[...]

Twee jaar met een DS213+ gewerkt en wat jij wilt werkt gewoon vlot op deze NAS.. Enige vertraging die je kan merken is als je een super grote download (30Gig of groter) niet compleet is en dat deze hersteld moet worden terwijl je ook aan het downloaden bent. In die twee jaar is dat bij mij maar een paar keer voorgekomen omdat ik sowieso nooit van die grote files heb.
Ik denk dat prijs het voornamelijk doet welke je moet nemen. De 213+ heeft een sd card slot wat wel handig kan zijn en USB3 poorten. Hij is redelijk zuinig en speciale system hibernate (3watt dan) maar dat werkt alleen goed met sommige standaard apps van Synology. Als er meer dan 50euro verschil in zit met huidige 2 bay j versie zou ik denk ik j versie nemen?
Klinkt goed! Dank voor je reactie...zeer goed om te weten dat de 213+ een goed keuze is.

De reguliere 213 is eur 50 goedkoper, dus dat is de moeite niet.

De 213j is echter de helft van de prijs, maar heeft dan ook slechts een single-core cpu en de 213+ een dual-core. Zou de 'J' versie voldoende zijn voor mijn taken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
dafmay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:39:
[...]

Klinkt goed! Dank voor je reactie...zeer goed om te weten dat de 213+ een goed keuze is.

De reguliere 213 is eur 50 goedkoper, dus dat is de moeite niet.

De 213j is echter de helft van de prijs, maar heeft dan ook slechts een single-core cpu en de 213+ een dual-core. Zou de 'J' versie voldoende zijn voor mijn taken?
Ik bedoelde meer de 215j
pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Zit je naar nieuwe 213+ te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Quakie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:52:
[...]

Ik bedoelde meer de 215j
pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Zit je naar nieuwe 213+ te kijken?
De 215J ziet er ook prima uit met een dual-core cpu en ruimte voor 2 bays. Voor mij zou 2e hands ook denk ik een prima optie zijn. Neem aan dat er weinig mis mee kan zijn tov een nieuwe. Hoezo...ga jij misschien een vernieuwings-stap doen en de 213+ wegdoen?

Ps ik heb zojuist jouw review gelezen van de 213+ en dat klinkt allemaal uitstekend!

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 30-03-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
dafmay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:07:
[...]

De 215J ziet er ook prima uit met een dual-core cpu en ruimte voor 2 bays. Voor mij zou 2e hands ook denk ik een prima optie zijn. Neem aan dat er weinig mis mee kan zijn tov een nieuwe. Hoezo...ga jij misschien een vernieuwings-stap doen en de 213+ wegdoen?

Ps ik heb zojuist jouw review gelezen van de 213+ en dat klinkt allemaal uitstekend!
:) mooi dat zoveel maanden later een review nog gelezen wordt.

Ik heb inmiddels een DS415+ en de DS213+ is mijn backup NAS.

Zou zeggen stuur een DM met een bod, alles heeft zijn prijs. Een DS213+ als backup nas is nogal overkill....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Bij deze even een cross-postje van in Het Grote XPenology Topic.

Ik run DSM voor het moment op een 20GB VMDK.
Het is de bedoeling dat hij eigenlijk alle grote storage vanaf externe shares binnenhaalt.
Maar nu heb ik gemerkt dat hij geen home shares of dergelijke op mounted shares wil aanmaken. Klaarblijkelijk beschouwt hij deze dus als 'minder'. Enige suggesties van hoe ik dit zou kunnen doen?

Deze shares komen vanop een ZFS server waarop DSM virtueel draait.
Makkelijkste oplossing zou mega-grote VMDKs aanmaken en mounten als schijven en hierop een volume aanmaken, maar dit is niet echt een mooie oplossing. (Zeker niet als ik het hierna moet lezen.)

[ Voor 15% gewijzigd door Nindustries op 30-03-2015 14:22 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik kom ergens niet uit, ik heb een 415play in raid 0 staat met een 4TB en 3TB hdd, netto wordt het volume daarma 6,31TB. Op mijn pc heb ik 4,21TB aan data staan, die ik via cloudstation wil laten backuppen naar de NAS. Ik had versiebeheer op 2 versies, maar terug gezet naar 1 versie (heeft 1 avondje zo gestaan, terwijl ik bestanden verder niet heb aangepast die hij moest backuppen).
Als ik op de NAS klik op de betreffende mappen die vanaf de PC gebackupped zijn, dan staat er bij eigenschappen dat ze netjes overeenkomen qua volume, met 4,21TB. Maar, als ik kijk wat de gehele volume nog beschikbaar heeft volgens de NAS, dan is is dat nog 650GB. Ofwel, ergens is 1,5TB heen gevlogen die ik niet terug kan vinden? Is dat een stuk versiebeheer waarvan hij de bestanden niet laat zien? Ik vind 1,5TB nogal gortig om even kwijt te zijn. En na flink googlen en neuzen op de NAS kan ik ook geen files vinden of mappen vinden die hij stiekem bewaard waar die 1,5TB in zijn gaan zitten?
Iemand een idee waarom hij in de filestation 4,21TB laat zien, maar er 5,8TB bezet is op mijn volume?

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 30-03-2015 15:55 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met SSH connect kun je misschien met du -hs * nog achterhalen waar je ruimte blijft?

DS211> cd /volume1
DS211> du -hs *
16.0K   @S2S
724.0K  @afpd.core
^C
DS211>

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 30-03-2015 16:00 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:54:
Ik kom ergens niet uit, ik heb een 415play in raid 0 staat met een 4TB en 3TB hdd, netto wordt het volume daarma 6,31TB. Op mijn pc heb ik 4,21TB aan data staan, die ik via cloudstation wil laten backuppen naar de NAS. Ik had versiebeheer op 2 versies, maar terug gezet naar 1 versie (heeft 1 avondje zo gestaan, terwijl ik bestanden verder niet heb aangepast die hij moest backuppen).
Als ik op de NAS klik op de betreffende mappen die vanaf de PC gebackupped zijn, dan staat er bij eigenschappen dat ze netjes overeenkomen qua volume, met 4,21TB. Maar, als ik kijk wat de gehele volume nog beschikbaar heeft volgens de NAS, dan is is dat nog 650GB. Ofwel, ergens is 1,5TB heen gevlogen die ik niet terug kan vinden? Is dat een stuk versiebeheer waarvan hij de bestanden niet laat zien? Ik vind 1,5TB nogal gortig om even kwijt te zijn. En na flink googlen en neuzen op de NAS kan ik ook geen files vinden of mappen vinden die hij stiekem bewaard waar die 1,5TB in zijn gaan zitten?
Iemand een idee waarom hij in de filestation 4,21TB laat zien, maar er 5,8TB bezet is op mijn volume?
CloudStation heeft versiebeheer d.m.v. een database en backups. Deze staan denk ik niet binnen je default home/Cloudstation backup.

https://help.synology.com...loudstation.html&lang=enu
Manage Historical Versions

Cloud Station saves historical versions of each modified file. Every time you modify a file, a backup version is created, just in case you make mistakes or wish to revert to an older version. If you wish to keep more versions of each file, please set this number higher. However, if you wish to reduce storage consumption, this number should be set lower.

To specify the number of versions:
1.Go to the Database tab.
2.Under Maximum Version Settings, enter a value between 0 and 32 in the Maximum Versions field.
3.Click Apply to save your settings.

To specify the database location:
1.Select a volume in the Database Location drop down menu.
2.Click Apply to save your settings.
Je kan bij Version History vorige versies verwijderen.
For Advanced Users

The following will explain how Cloud Station ensures your files and folders sync correctly.

Storage space utilization:

Cloud Station keeps historical versions of every change in your Cloud Station folder. If you conduct a bad modification, or if the file has been damaged or deleted by accident, you can easily restore the file to an older version. However, it requires at least one full copy of any given file as the base version for file history, so the selected shared folders will double the disk space needed. Only the differential data will be kept among different historical file versions.

Note:
◾ If the number of versions is set to zero, Cloud Station will no longer keep track of the historical versions, therefore no additional space is required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kraades schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:00:
Als je met SSH connect kun je misschien met du -hs * nog achterhalen waar je ruimte blijft?

DS211> cd /volume1
DS211> du -hs *
16.0K   @S2S
724.0K  @afpd.core
^C
DS211>
Hij blijft vasthangen in dat hij een RSS mapje van sickbeard niet kan bekijken (access denied). Enige wat ik wijs ben geworden verder is dat er 633MB in appstore dingen zitten en dat geloof ik best.
Viper® schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:11:
[...]

CloudStation heeft versiebeheer d.m.v. een database en backups. Deze staan denk ik niet binnen je default home/Cloudstation backup.

https://help.synology.com...loudstation.html&lang=enu

[...]

Je kan bij Version History vorige versies verwijderen.

[...]
Dat heeft wel iets opgeleverd, ik heb 200GB erdoor vrijgemaakt door alle oude versies weg te gooien en het op 0 te zetten qua versiebeheer. Maar dan loopt er nog steeds ergens een ruime TB spaak qua opslag wat er gevuld is vs wat er gevuld zou moeten zijn.

Super dat jullie willen helpen trouwens, ik zit er de hele dag al mee te prutsen en kom zelf niet veel verder

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 30-03-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

De interne IP van mijn syno NAS veranderd steeds.. daarmee veranderd de IP van mijn sickbeard en SABNZBD ook.. hoe zorg ik ervoor dat deze statisch worden? (sorry voor de noob vraag)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij control panel, netwerkinstellingen van dhcp naar statisch zetten.
Nomad schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:25:
[...]
Hij blijft vasthangen in dat hij een RSS mapje van sickbeard niet kan bekijken (access denied). Enige wat ik wijs ben geworden verder is dat er 633MB in appstore dingen zitten en dat geloof ik best.
Inloggen als root.

[ Voor 71% gewijzigd door technorabilia op 30-03-2015 16:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kraades schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:27:

[...]

Inloggen als root.
ben als admin ingelogd, dan heb ik roottoegang als goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nee nomad, admin en root is bij synology op de shell niet hetzelfde.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

kraades schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:27:
:z thanks

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nike schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:32:
nee nomad, admin en root is bij synology op de shell niet hetzelfde.
YES, gelukt! in de cloudstation map @cloudstation zit 1.3TB, maar zonder versiebeheer, waar is dat dan voor nodig?

[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 30-03-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb ook al ruzie gehad met de CloudStation.

Uiteindelijk heb ik de hele cloudstation toen verwijderd van de NAS en opnieuw erop gezet. Home folders uitegezet en verwijderd.
2 TB stond vol, uiteindelijk werd de ruimte vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Viper® schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:49:
Ik heb ook al ruzie gehad met de CloudStation.

Uiteindelijk heb ik de hele cloudstation toen verwijderd van de NAS en opnieuw erop gezet. Home folders uitegezet en verwijderd.
2 TB stond vol, uiteindelijk werd de ruimte vrijgegeven.
Precies wat ik nu ook aan het doen ben. Daarna opnieuw installeren en versiebeheer meteen op 0. Hopelijk bied dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik moest even wachten.
Af en toe update de schijfbeheer widget op de NAS en was er weer ruimte vrij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Viper® schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:03:
Ik moest even wachten.
Af en toe update de schijfbeheer widget op de NAS en was er weer ruimte vrij *O*
Het is nu weer zoals het moet. De gebruikte ruimte komt overeen met wat ik verwacht nu, 4,25TB.
Met versiebeheer op 0 vanaf het begin, gaat cloudstation dan wel goed qua opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Synology liefhebbers,

Wat zou ik doen, de DS214+ kopen of toch de DS214Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:48
Justinfailber schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:49:
Synology liefhebbers,

Wat zou ik doen, de DS214+ kopen of toch de DS214Play?
Ik denk dat ik lekker de + zou nemen.

Ik heb zelf een play maar de transcode mogelijkheden zijn in mijn ogen redelijk waardeloos en overschat.
(destijds was er geen 415+ versie vandaar dat ik de play heb genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

job schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:58:
[...]
Via de powerknop sluit die netjes af.

Mits dat mogelijk is natuurlijk.
Aan/uit knop werkte niet.Op Android telefoon via SSH geprobeerd te verbinden en dat lukte,gelukkig.Toen een reboot in gang gezet,maar ook hier reageerde het systeem niet op. Toen een poweroff gedaan in dezelfde SSH sessie,maar toen reageerde de NAS al niet meer.Gekeken of ik via Telnet nog kon verbinden,maar dit lukte ook niet meer. Laatste redmiddel (voor mij althans) stekker er uit/in en NAS reageert weer als normaal :) .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Gekke vraag :
Sinds kort heb ik een DS415 met DSM 5.1 erop.
Mijn vorige was een DS211.
Nu in de 211 kon je via DynDNS van buiten je eigen netwerk ook elders op je NAS, filestation, photostation etc.
Nu wil ik dit ook instellen op de DS415, maar ik vindt nergens de optie van de Dyn DNS in DSM 5.1.

Iemand enig idee waar tegenwoordig dit staat ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Control Panel onder Connectivity > External Access > eerste tab DDNS. Of je gebruikt QuickConnect.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2015 11:22 . Reden: Links naar manual DSM 5.1 op help.synology.com ingevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie kent er een goede manual waarmee ik mijn synology vanaf scratch kan instellen inclusief couchpotato en sabnznd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:48
Ferra schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
Wie kent er een goede manual waarmee ik mijn synology vanaf scratch kan instellen inclusief couchpotato en sabnznd ??
Ik zou zeggen probeer Google eens of de search op dit forum.

(bijvoorbeeld deze eerste hit)
http://blog.mobile-harddi...nology-nas-nieuwe-versie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Ferra schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:12:
zoek term google:

https://www.google.be/web...hpotato+en+sabnznd+%3F%3F

[ Voor 15% gewijzigd door iAbdel op 02-04-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
iAbdel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:53:
[...]

zoek term google:

https://www.google.be/web...hpotato+en+sabnznd+%3F%3F
Bedankt, maar ik was in de veronderstelling dat er een tweaker was die dit in een tweakblog had beschreven. Ik had mijn vraag wat specifiek moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Ferra schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:07:
[...]

Bedankt, maar ik was in de veronderstelling dat er een tweaker was die dit in een tweakblog had beschreven. Ik had mijn vraag wat specifiek moeten stellen.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

af en toe moeite doen kan geen kwaad

[ Voor 11% gewijzigd door iAbdel op 02-04-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:32
Als ik een nieuwe gebruiker aanmaakt dan blijf ik dezelfde applicaties houden voor de nieuwe gebruiker. Ik wil bijvoorbeeld een nieuwe gebruiker toegang geven tot file station, vpn en een persoonlijke map. Zover ik weet wordt de persoonlijke map standaard gemaakt in de homes folder. Maar als ik inlog als zijnde de gebruiker dan zie ik alleen Photostation, Help en Tekstverwerker. Waarvan ik Photostation niet eens heb aangevinkt. Hoe kan ik dit wijzigen? Zowel in gebruikersgroepen als gebruiker zelf kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
harydoo schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:30:
Als ik een nieuwe gebruiker aanmaakt dan blijf ik dezelfde applicaties houden voor de nieuwe gebruiker. Ik wil bijvoorbeeld een nieuwe gebruiker toegang geven tot file station, vpn en een persoonlijke map. Zover ik weet wordt de persoonlijke map standaard gemaakt in de homes folder. Maar als ik inlog als zijnde de gebruiker dan zie ik alleen Photostation, Help en Tekstverwerker. Waarvan ik Photostation niet eens heb aangevinkt. Hoe kan ik dit wijzigen? Zowel in gebruikersgroepen als gebruiker zelf kan ik niets vinden.
Nadeel van DSM, er zit nog een hoop restante dingen van oude DSM software.. In loop der jaren is het al stuk verbeterd maar het kan beter.

Ga naar control panel, user, advanced, daar moet je home folder aanzetten. Dan krijgt elke user een eigen mapje onder homes.
Ga naar users, selecteer je user, dan naar applications, daar kan je alles uit of aanzetten wat diegene mag doen. Photo station staat er niet tussen.. Dan moet je inloggen als admin in Photostation en daar in settings users selecteren die photostation mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:32
Dankje voor je antwoord.
Het rare is dat alles daarvoor staat aangevinkt. Zowel de home user map als de applicatie. Maar als ik bijvoorbeeld Audiostation aanvinkt, dan komt deze ook niet te staan. Het lijkt erop dat het niet geactiveerd wordt oid. Is er nog een verborgen instelling hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38
Ik ben op zoek naar een Synology NAS met de volgende specs:

minimaal 2 schijven in RAID 1
Minimaal 4TB netto opslagruimte

Ik wil hem in hoofdzaak gebruiken voor 3 zaken

1. Backups van de zaak (+-1TB) opslaan
2. Opslag van films/series voor mijn mediaspeler(Eminent EM7080)
3. Downloaden via usenet, incl. automatisch uitpakken etc.

Een bekende van mij heeft een DS214+ en is hier razend enthousiast over.
Hij gaf aan dat er tegenwoordig ook de DS215 te koop is.
Nu zie ik hier verschillende varianten van.

Wat zouden jullie mij aanbevelen?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Lees nog even de reacties van een aantal dagen geleden door. Ik ben ook op zoek naar een NAS voor dezelfde doeleinden als jij en heb hier een aantal vragen gesteld en antwoord gekregen. De DS215J lijkt een zeer goede keus te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Heb ik inderdaad ff gelezen.

Ik dacht dat 214 voor het jaartal stond en dacht dus dat de 215 nieuwer / beter / sneller zou zijn.

Maar als ik deze tabel vergelijk kan ik dus beter de DS214+ kopen:

https://www.synology.com/...mpare/DS214+/DS214/DS215j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 13:47

mvds

Totally awesome!

Grolsch schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:54:
Heb ik inderdaad ff gelezen.

Ik dacht dat 214 voor het jaartal stond en dacht dus dat de 215 nieuwer / beter / sneller zou zijn.

Maar als ik deze tabel vergelijk kan ik dus beter de DS214+ kopen:

https://www.synology.com/...mpare/DS214+/DS214/DS215j
Dat is ook zo, maar je moet geen 214+ met een 215J vergelijken :) Je zou dan een 214+ tegenover een 215+ (die is er nog niet) moeten zetten, en een 214J tegenover een 215J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Quakie informeerde mij nog per PM het volgende over de DS213+ tov DS215J :

Als ik eerlijk ben en een nadeel is dat het hard gaat in nas wereld. De huidige 15 j versies zijn op dit moment snel genoeg dat het voor de meeste mensen meer dan zat is. Vroeger werden de J versies nog een beetje beperkt door het werkgeheugen (128 of 256MB), tragere single core, maar dat is op dit moment ook niet meer een probleem. Beetje lastig in te schatten maar ik denk dat een 213+ in sommige situaties sneller zal zijn maar in mijn ogen niet meerprijs waard.

Het betreft dan wel vergelijking tussen voorgaand model 213 ipv 214, maar misschien nog interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mvds schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:59:
[...]

Dat is ook zo, maar je moet geen 214+ met een 215J vergelijken :) Je zou dan een 214+ tegenover een 215+ (die is er nog niet) moeten zetten, en een 214J tegenover een 215J.
En wanneer wordt de DS215+ verwacht, en zijn er schokkende verschillen? In de compare tabel kan ik de DS215+ nog niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Grolsch schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:01:
[...]
En wanneer wordt de DS215+ verwacht, en zijn er schokkende verschillen? In de compare tabel kan ik de DS215+ nog niet vinden :?
Schokkend zijn de verschillen nooit! Vaak iets sneller, meer niet. En altijd is het de gok of custom packages beschikbaar zullen zijn/komen. Sommige modellen hebben een afwijkende CPU waardoor packages er niet, of sterk vertraagd komen. Maar volgens mij is de 215+ nog niet aangekondigd. Maar zeker weten doe ik dat niet, aangezien ik alzo in een ander segment (4 bay NAS) zoek. (Nou ja, zocht, want ik heb nu de 415+ en die kan alles wat ik ermee wil, en dat met 2 vingers in zijn neus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Grolsch schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:01:
[...]

Deze zou in het 2de kwartaal qua prijs bekend worden.
Dus het zal niet heel lang meer duren denk ik, ik vermoed dat deze rond de 300-350 zal kosten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat kost de DS214+ ook op dit moment.

Nu zie ik dat er ook een DS214play bestaat voor hetzelfde geld als een DS214+ verkrijgbaar, en als ik de tabel zo zie zit er in de DS214play een snellere processor :?

Maar wat ik lees is dat DTS geluid bijvoorbeeld al niet werkt, dus ik geef dan toch de voorkeur aan mijn mediaspeler om films af te spelen.

Kan ik dan beter de DS214+ kopen, of dan toch beter voor de DS215play gaan :?

En welke HDD's kun je er het beste in stoppen :?

Waarom maken ze toch zoveel types, kiezen wordt steeds moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De 214+ is net iets sneller dan de 214play. Je moet niet alleen naar mhzen kijken, maar ook welke cpu er in zit.

Als je twijfelt tussen de 214+ en de 214play, dan moet je eigenlijk alleen de play gebruiken als je van plan bent om transcoding toe te passen.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 03-04-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Grolsch schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:14:
Dat kost de DS214+ ook op dit moment.

Nu zie ik dat er ook een DS214play bestaat voor hetzelfde geld als een DS214+ verkrijgbaar, en als ik de tabel zo zie zit er in de DS214play een snellere processor :?

Maar wat ik lees is dat DTS geluid bijvoorbeeld al niet werkt, dus ik geef dan toch de voorkeur aan mijn mediaspeler om films af te spelen.

Kan ik dan beter de DS214+ kopen, of dan toch beter voor de DS215play gaan :?

En welke HDD's kun je er het beste in stoppen :?

Waarom maken ze toch zoveel types, kiezen wordt steeds moeilijker
Heb je dit topic wel eens doorgelezen? :) Want je stelt nu vragen die al heel vaak zijn langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wellicht weer een vraag die al voorbij is gekomen; Hoe zorg je ervoor dat een gedeelde map zonder username/wachtwoord te benaderen is binnen je Lan netwerk?

Oplossing: Guest account activeren

Vraag 2: Ik heb python geïnstalleerd op mijn synology. Nu wil ik SABNZBD installeren en dan geeft hij aan dat ik eerst Python moet installeren. Dit terwijl deze al geïnstalleerd is. Ik heb de synology al herstart, maar dat hielp niks. Hoe zorg ik ervoor dat hij Python als geïnstalleerd herkend?

[ Voor 53% gewijzigd door Ferra op 03-04-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ferra schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:41:
Wellicht weer een vraag die al voorbij is gekomen; Hoe zorg je ervoor dat een gedeelde map zonder username/wachtwoord te benaderen is binnen je Lan netwerk?

Oplossing: Guest account activeren

Vraag 2: Ik heb python geïnstalleerd op mijn synology. Nu wil ik SABNZBD installeren en dan geeft hij aan dat ik eerst Python moet installeren. Dit terwijl deze al geïnstalleerd is. Ik heb de synology al herstart, maar dat hielp niks. Hoe zorg ik ervoor dat hij Python als geïnstalleerd herkend?
Je moet de Python versie uit de SynoCommunity repo hebben, niet die van Synology zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Smultie schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:04:
[...]

Je moet de Python versie uit de SynoCommunity repo hebben, niet die van Synology zelf.
Het is al gelukt. Blijkbaar is de Python3 versie uit de SynoCommunity repo anders dan de normale Python versie uit de SynoCommunity repo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb nog steeds een probleem met mijn nas en DLNA streaming en ik word er echt helemaal gek van. Ik heb al zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan bedenken.

Het probleem; DLNA streaming werkt niet naar behoren meer. Ik stream via mijn blu-ray speler (bekabeld aangesloten op netwerk) vanaf de NAS naar de tv. Echter wat nu het probleem is, is dat de blu-ray de NAS niet meteen ziet onder de media servers. Dit duurt een aantal minuten (of soms ziet hij hem helemaal niet).
Op de slaapkamer stream ik vanaf m'n iPhone via een app naar een DLNA dongle die in de TV zit (draadloos via wifi dus). De app die de streaming regelt zag eerst ook altijd de NAS, maar nu dus helemaal niet meer, ook niet na een paar minuten.

Wat het gekke is, als ik de NAS herstart dan is DIRECT na de herstart er niks aan de hand. Alle apparaten zien de NAS meteen verschijnen, kunnen streamen en alles werkt. Echter als ik een korte tijd later (heb geen exacte cijfers, maar zo weinig als een kwartier) het nog een keer probeer, dan zien mijn wifi apparaten (iPhone, PS3 etc.) de NAS helemaal niet meer, en mijn media speler pas na een aantal minuten (kwartier of zoiets).

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de laatste update van DSM, maar zag op het officiële Synology forum dat er meer mensen een soortgelijk probleem hebben, helaas bij geen van hen nog een oplossing. Herkent iemand dit? Ik ben al een aantal weken bezig dit proberen op te lossen en ik kom er niet uit. Het maakt me gek 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je in dsm bij de media server al eens gespeeld met de ssdp advertisment interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nu ben ik in bezit van 2bay Synology DS214+ @RAID1 2x 3TB en 4bay Zyxel nas @RAID5 4x 4TB

Ben van plan het naar 1 nas te brengen DS1815+.

Nu heeft Synology SHR technology nu vroeg ik mij af. Kan ik starten met 1 disk SHR en vervolgens als ik op die disk het zaakje heb staan uitbreiden naar 2 disks met gegevens beveiliging? Heb het topic doorgelezen maar vind tegenstrijdige antwoorden / geen antwoord.

bardi-1 in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" hier moet ik dus met 2 disks beginnen zou dus disk1 data verlezen.

Quakie in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" laatste alinea dit is wat ik wil maar kan dit? Aangezien eerste link zegt van niet.

Ja en snap dat je nu met of zonder SHR met 1 disk inderdaad geen gegevenbeveiling hebt dat kan pas vanaf 2 schijven. De vraag is kan dat nu wel of niet zonder data verlies als je met 1 disk gaat starten en later een 2de toevoegd.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:18
Ik heb een vraag: ik benader mijn Synology over het algemeen op afstand.
Echter kan ik hem natuurlijk ook in het thuisnetwerk benaderen, waar ik wat snelkoppelingen voor heb gemaakt. Echter is het nummer (y, poortnummer denk ik: x.x.x.x:y) niet altijd hetzelfde. Is dit normaal? En kan ik dit 'vast' zetten op een getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
RobbyTown schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 05:02:
Heb het topic doorgelezen maar vind tegenstrijdige antwoorden / geen antwoord.
De keuzes die je hebt zijn afhankelijk van hoe je de 1e HD indeelt. Is dit 1 disk in shr, dan kan je probleemloos uitbreiden naar shr met meerdere schijven. Zit de eerste disk in een basic volume, dan kan je dit omzetten naar raid1.
acidd91 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:55:
Ik heb een vraag: ik benader mijn Synology over het algemeen op afstand.
Echter kan ik hem natuurlijk ook in het thuisnetwerk benaderen, waar ik wat snelkoppelingen voor heb gemaakt. Echter is het nummer (y, poortnummer denk ik: x.x.x.x:y) niet altijd hetzelfde. Is dit normaal? En kan ik dit 'vast' zetten op een getal?
Nee dat is niet normaal. dsm draait altijd op poort 5000 (5001 voor https).
Je kan dit nummer wel wijzigen, maar dan is het altijd op die poort.

Wel is het zo dat als je in dsm niets gewijzigd hebt, poort 80 doorgestuurd wordt naar 5000. (en 443 naar 5001).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 04-04-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:18
job schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:57:
[...]

De keuzes die je hebt zijn afhankelijk van hoe je de 1e HD indeelt. Is dit 1 disk in shr, dan kan je probleemloos uitbreiden naar shr met meerdere schijven. Zit de eerste disk in een basic volume, dan kan je dit omzetten naar raid1.

[...]

Nee dat is niet normaal. dsm draait altijd op poort 5000 (5001 voor https).
Je kan dit nummer wel wijzigen, maar het is altijd dezelfde poort.

Wel is het zo dat als je niets gewijzigid hebt, poort 80 doorgestuurd wordt naar 5000. (en 443 naar 5001).
Oh, dan moet ik daar nog even naar op zoek.
En kan je het laatste cijfer ook vast zetten? Als in x.x.x.z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb 2 vragen:

1. Ik wil graag mysql installeren en na wat googlen moet dit onder webservices zitten. Echter heb ik daar alleen de optie om het webstation in te schakelen en niet om mysql in te schakelen. Waar kan ik deze optie vinden?

2. Ik heb de renamer van Couchpotato aanstaan. Echter krijg ik in de log van CP te zien dat hij geen rechten heeft om in de downloads map van Sabnzbd te renamen (permission denied) en om ze te moven naar /volume1/movies. Als ik bij mijn gedeelde mappen kijk (in dit geval movies en downloads) heeft het guest account zowel lees als schrijfrechten. Wat doe ik hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
acidd91 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:05:
Tuurlijk kan dat. Dat kan met elk apparaat wat je in een netwerk hangt.
Gewoon even rondklikken in het configuratiescherm en je komt de optie wel tegen.
Of kijk anders in de handleiding.
Ferra schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:06:
Ik heb 2 vragen:

1. Ik wil graag mysql installeren en na wat googlen moet dit onder webservices zitten. Echter heb ik daar alleen de optie om het webstation in te schakelen en niet om mysql in te schakelen. Waar kan ik deze optie vinden?
mysql zit er niet meer bij. mariadb wel (en daar kan je hetzelfde mee).
2. Ik heb de renamer van Couchpotato aanstaan. Echter krijg ik in de log van CP te zien dat hij geen rechten heeft om in de downloads map van Sabnzbd te renamen (permission denied) en om ze te moven naar /volume1/movies. Als ik bij mijn gedeelde mappen kijk (in dit geval movies en downloads) heeft het guest account zowel lees als schrijfrechten. Wat doe ik hier fout?
Als ik jou was zou ik in filestation nog eens expliciet de rechten goed zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 04-04-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
job schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:07:

[...]
Als ik jou was zou ik in filestation nog eens expliciet de rechten goed zetten.
Ik heb dit gedaan. Ik heb de user Everyone alle rechten gegeven op de mappen (inclusief submappen). Ik krijg in Couchpotato nu de volgende error:

code:
1
[tato.core.plugins.renamer] Missing `cd` or `cd_nr` in the renamer. This will cause multi-file releases of being renamed to the same file. Please add it in the renamer settings. Force adding it for now.

Beiden wel vage errors als je alleen de rechten van een map/user aanpast. Daarbij zijn het geen multi-file releases, maar 2 films met beiden 1 mkv....

Het is opgelost door de CD optie bij de renamer toe te voegen, maar het blijft een rare error.

[ Voor 32% gewijzigd door Ferra op 04-04-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
acidd91 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:05:
[...]

Een kleine tutorial op IP adressen kan geen hier kwaad geloof ik. http://www.explania.com/n...etail/wat-is-een-ip-adres

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat is het standaard ww van MariaDB/PHPMyAdmin ?? Als ik mijn Admin ww gebruik, kom ik er niet in....

Ik gebruik dan als user admin en als WW het wachtwoord van deze user (system default user)...

Het mariaDB ww was blijkbaar "Leeg". Ik ben er inmiddels in.

[ Voor 55% gewijzigd door Ferra op 04-04-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 21:40
Weten jullie hoe Synology omgaat met de Western Digital WD20EZRX en de WD20EARX. Ik wil deze twee type schijven in mijn Synology DS1010+ plaatsen (RAID5).

Ik lees echter op het internet dat deze Green schijven nog al een 'agressieve headparking' hebben?
Je kunt dit oplossen door de tool 'WDIDLE3.EXE' te gebruiken?

Ik wil het geheel opbouwen op de laatste DSM5.1 versie.

Kan iemand mij helpen hoe ik deze schijven het beste kan gaan gebruiken in mijn Synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja of even zoeken naar idle3ctl.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mvds schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:30:
[...]

Heb je dit topic wel eens doorgelezen? :) Want je stelt nu vragen die al heel vaak zijn langsgekomen :)
Ik heb ondertussen bijna het hele topic doorgelezen.

Conclusie,

- Gezien het geringe prijsverschil gewoon RED schijven kiezen.
- Een NAS moet je niet gebruiken als mediaspeler
- Een DS214+ is sneller als een DS215

Nu kom ik weer aan het twijfelen natuurlijk.

Ik had in gedachten om een DS214+ te kopen met 2 x 4TB schijf in RAID 1.

Maar dan zit je meteen om de max capaciteit aangezien de DS214 maar 2 bays heeft.

Op dit moment 1TB aan zakelijke backups, en 1 TB aan films/series en 200GB aan foto's, dus voorlopig voldoende ruimte met 4TB.

Films en Series welke ik gezien heb verwijder ik ook altijd weer na verloop van tijd.

Vraag 1. Kan ik een RAID 1 veranderen naar RAID 0 zonder data verlies :?
Vraag 2. Kan ik schijven uit een DS214+ overzetten naar een DS4** mocht ik daar ooit behoefte aan hebben zonder dataverlies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Grolsch schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 14:51:
Vraag 1. Kan ik een RAID 1 veranderen naar RAID 0 zonder data verlies :?
Vraag 2. Kan ik schijven uit een DS214+ overzetten naar een DS4** mocht ik daar ooit behoefte aan hebben zonder dataverlies :?
Als het je zakelijke backups zijn, zou ik hem ZEKER in RAID1 laten staan, en er eveneens over nadenken om voor de zekerheid een off-site backup plan in te stellen.

In plaats van het risico gaan te lopen met een raid0 (één schijf stuk = beide schijven onbruikbaar) zou ik hem gewoon in RAID1 laten staan en voor de goedkope oplossing gaan, namelijk het upgraden van je schijven naar 6Tb oid.

Vraag 2 kan ik helaas niet voor je beantwoorden, maar zoek het eens op in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Wat is een goede foto slideshow / Video (gemaakt met fotocamera) app voor de Synology, naast de Photostation die aangeboden wordt?

[ Voor 14% gewijzigd door Ferra op 04-04-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:44
Ik merk dat soms de rechten van mijn gedeelde mappen ineens veranderen, bepaalde gebruikers verliezen rechten en andere krijgen ze er bij. Meer mensen last van? :S Ik draai overigens DSM 5.1 update 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RobV schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:07:
[...]

Als het je zakelijke backups zijn, zou ik hem ZEKER in RAID1 laten staan, en er eveneens over nadenken om voor de zekerheid een off-site backup plan in te stellen.

In plaats van het risico gaan te lopen met een raid0 (één schijf stuk = beide schijven onbruikbaar) zou ik hem gewoon in RAID1 laten staan en voor de goedkope oplossing gaan, namelijk het upgraden van je schijven naar 6Tb oid.

Vraag 2 kan ik helaas niet voor je beantwoorden, maar zoek het eens op in de handleiding.
Het gaat juist om de "off-site" backups, er is een "normale" backup, en dit is extra.

Wordt denk ik RAID 1 met 4TB schijven, of misschien toch 6TB schijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Grolsch schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:55:
[...]

Het gaat juist om de "off-site" backups, er is een "normale" backup, en dit is extra.

Wordt denk ik RAID 1 met 4TB schijven, of misschien toch 6TB schijven :P
* Rob pinkt een traantje van blijdschap weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
RobV schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:14:
[...]

* Rob pinkt een traantje van blijdschap weg
Is de synology zo onbetrouwbaar dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Lunaticc schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:10:
Ik merk dat soms de rechten van mijn gedeelde mappen ineens veranderen, bepaalde gebruikers verliezen rechten en andere krijgen ze er bij. Meer mensen last van? :S Ik draai overigens DSM 5.1 update 4.
Met DSM 4.0 @ work hebben we zo iets ook. Admin heeft lezen schrijven op clonezilla map je ziet jet vinkje staan je gaat met clonezilla cd een image maken helaas dat gaat niet heeft geen rechten in de public map wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Grolsch schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:27:
[...]

Is de synology zo onbetrouwbaar dan :?
Neen integendeel, maar ik werd even emotioneel toen ik las dat iemand zijn backup plan geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:44
Vraag, ik gebruikt thuis veel mijn DS Video Samsung app om films af te spelen. Bij vrienden thuis lukt het me niet om op hun TV mijn Synology te bereiken. Werkt dat überhaupt? Bijv. remote DS Video op telefoon werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobV schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:00:
[...]

Neen integendeel, maar ik werd even emotioneel toen ik las dat iemand zijn backup plan geregeld heeft.
:P 1 backup is geen backup..iets wat mensen vaak vergeten ja, offsite doen overigens weinig mensen:tenzij alles op 1 dvd past en ergens anders kan worden gedropt. Want als er fik uitbreekt en je geen cloudbackup hebt ben je alsnog alles kwijt.

De offsite backup wil ik ook regelen met een vriend van me zodra ik een Synology aanschaf. Kan allemaal via rsync, versleuteld en easy volgens hem (moet me er nog in gaan inlezen). De kans dat ik via hem files moet terughalen is klein, maar het geeft vast een erg fijn warm en veilig gevoel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 04-04-2015 23:46 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Laatst online: 29-09 22:25

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

RobV schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:00:
[...]

RAID is geen back-up. En eerlijk gezegd vind ik mirroring (RAID1) een verspilling van ruimte. Ik heb de Synology op jbod draaien en zorg voor een externe back-up.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Murmandamus schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:05:
[...]

RAID is geen back-up. En eerlijk gezegd vind ik mirroring (RAID1) een verspilling van ruimte. Ik heb de Synology op jbod draaien en zorg voor een externe back-up.
Even teruglezen en je had gezien dat Grolsch al een backup heeft en dat hij een Syno wilt gaan gebruiken voor offsite 2e backup. Dat ik voorstander ben van een goede echte backup is geen geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Hoe maken jullie een offsite back-up, doen jullie dat over een VPN verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:50
Vjenne-ICT schreef op zondag 05 april 2015 @ 07:58:
Amazon Glacier over HTTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Vjenne-ICT schreef op zondag 05 april 2015 @ 07:58:
Hier is een apart topic voor op Tweakers: [Synology] Backup strategieën en tools

Zelf maak ik al een tijd gebruik van Crashplan, werkt erg goed en kent geen opslag limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Vjenne-ICT op 05-04-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Barns schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:04:
Vraag, ik gebruikt thuis veel mijn DS Video Samsung app om films af te spelen. Bij vrienden thuis lukt het me niet om op hun TV mijn Synology te bereiken. Werkt dat überhaupt? Bijv. remote DS Video op telefoon werkt wel.
Heb er geen ervaring mee maar heb je deze poorten geforward?
Video Station
5000 (HTTP),
5001 (HTTPS),
9025-9040, 5002, 5004, 65001 (for using the HDHomeRun network tuner)

Type: TCP

Zo niet dan gaat het zo al niet werken. Omdat poorten ergens heen gaan maar geen eindbestemming hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Onlangs een ds215j gekocht. Ik heb nog 1 hdd waarmee ik hem morgen graag wil installeren. Ik vroeg me af of ik een 2e hdd er later bij kan stoppen zonder dat ik alles opnieuw moet doen. Ik wil ze zo laten draaien dat ze een kopie van elkaar zijn (raid nog iets? Zodat een kapotte schijf te vervangen is zonder dat ik data verlies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
misschien is even de handleiding lezen een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Het type raid (raid 1 in mijn geval) was niet het probleem. Ik vroeg me af of je dat later kon realiseren zonder data verlies op de schijf die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

Prx

Zolang je maar door hebt dat met RAID-1 de nieuwe schijf identiek moet zijn qua grootte als de eerste die je er nu in stopt. Stop je er een grotere schijf in dat zal hij die extra capaciteit niet benutten.

In het kader van de discussie erboven: ben zelf overigens jaren geleden al van RAID-1 afgestapt en naar 2 BASIC volumes gegaan. Niet alles op de schijf is belangrijk genoeg om in RAID te hebben staan. Nu gewoon elke nacht een backup van de meest belangrijke delen van de ene schijf naar de andere en dan heb ik het ook allemaal nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Dat kan natuurlijk ook. Alleen de belangrijke zaken snachts automatisch back-uppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Hoe zou het toch komen dat als ik grote bestanden (ongeveer 1 a 1,5 GB per stuk) van mijn windows 8.1 pc kopieer naar mijn ds415+ dat dit de eerste 15 minuten op bij 100% van de NIC speed (1000 full duplex) en daarna instort naar ongeveer 20% van de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
thejoker80 schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:55:
[...]

Het type raid (raid 1 in mijn geval) was niet het probleem. Ik vroeg me af of je dat later kon realiseren zonder data verlies op de schijf die ik al heb.
Zoals ook al een paar pagina's terug is besproken.
Begin je met 1 disk in shr, dan zit je vast aan shr.
Begin je met 1 disk als basic volume, dan kan je deze basic disk uitbreiden naar raid1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik ben be zig min Nieuwe ds414 te installeren, ik heb de eerste schijf erin gedaan en via de quick install een volume gemaakt. Nu heeft hij hier een hybrid raid (without data protection) van gemaakt. Nu heb ik een tweede schijf geplaatst via de zelfde weg waar hij nu ook een hybrid raid van aan het maken is. Wat ik eigenlijk wil je dat elke van de 4 schrijven gewoon een apart volume zijn en niet dat ik met backups enzo te maken heb, heb ik het nu dan wel goed gedaan of had ik moeten kiezen voor jbod zoals ik op mijn oude synology had? En zo ja, kan ik dit nu nog wijzigen zonder data verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

job schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:38:
[...]

Zoals ook al een paar pagina's terug is besproken.
Begin je met 1 disk in shr, dan zit je vast aan shr.
Begin je met 1 disk als basic vollume, dan kan je deze basic disk uitbreiden naar raid1.
Aha, gracias.
Pagina: 1 ... 17 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).