Gisteren wilde ik een map met foto's verplaatsen naar photo station. Dit ging lekker snel, echter daarna begon de ellende...
Elke foto wordt door de NAS appart geconverteerd (aanmaken van thumbnails). Aangezien dit gebeurt door de cpu van de NAS (DS215j) gaat dit uren duren..
Nu had ik al ergens op internet gevonden dat je via photo station uploader de foto's kunt uploaden en hierbij zou de CPU kracht van je eigen pc gebruikt worden. Dit uitgeprobeerd en het ging alsnog tergend langzaam, terwijl ik toch een vlotte CPU in mijn pc heb (4670K @ 4.2Ghz).
Is er een manier om het aanmaken van deze thumbnails te versnellen? Want als ik dit zo moet doen voor alle foto's die ik heb ben ik dagen bezig.
@ hierboven:
Ik heb zelf ook een samsung smart tv en gebruik samsung link (voorheen allshare) om films te streamen naar mijn tv vanuit de NAS. Samsung link ziet de NAS en de gedeelde video mappen en streamt zonder problemen. Ook ondertiteling werkt perfect. Vind dit fijner werken dan met de DS video app op de tv (met name de ondertiteling vind ik waardeloos hierin, kan alleen op medium en large worden ingesteld).
[
Voor 22% gewijzigd door
Xyanta op 23-03-2015 10:53
]