Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bedankt! Werktkraats schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
[...]
Je moet even de beta downloaden. De automatisch geüpdate package is zelf ook beta
Vreemd dat de 1 wel update en de ander niet. Melding is ook lekker duidelijk (niet dus..). Kan je weinig mee iig
Ik heb sinds 'n week of 2 dat regelmatig de films even stoppen (freeze) en daarna weer doorgaan. Laatst had ik een MKV van 15GB, dacht dat het wellicht daardoor kwam, maar vandaag een aflevering van een serie (AVI van nog geen 200MB) had ik hetzelfde. Even hangt het beeld, daarna weer verder. Soms 2-3x achter elkaar, dan weer lange tijd niet.
Mijn setup:
DS1512+ met 3GB aan ram en 5x WD red 4TB
2 volumes (2x 4TB (32% vol) en 3x 4TB 52% vol)
MED600X3D is met kabel verbonden aan mijn netwerk.
Netwerk is CAD 5e met router D-Link DIR 868L
D-link 8 poorts switch
Als ik vanaf mijn PC upload naar mijn NAS kom ik op ongeveer 120MB/s.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Welke controle zou ik uit kunnen voeren?
Heb je trouwens je mede8er en je router van de laatste firmwares voorzien?
Probeer ook eens een film op een usb stick te plaatsen en dan via je je mede8er af te spelen, hapert ie dan ook?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Hier heb ik een tweede WDred 6tb bij geplaatst met het idee om dit in RAID1 te draaien om zo altijd een 1:1 backup van mijn data te hebben en geen probleem als 1 van de 2 discs het begeeft.
Nu maakt Synology bij het toevoegen van de schijf hier zelf Synology Hybrid RAID van ipv RAID1.
Maakt dit bij 2 schijven veel uit? het wordt niet helemaal duidelijk voor me wat SHR beter of anders is t.o.v. RAID1 bij het gebruik van 2 schijven.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/492Pusherman_ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
Maakt dit bij 2 schijven veel uit? het wordt niet helemaal duidelijk voor me wat SHR beter of anders is t.o.v. RAID1 bij het gebruik van 2 schijven.
uiteraard al gelezen, geeft geen direct antwoord op mijn vraag.
Volgens mij maakt het qua performance geen drol uit. Echter kun je bij SHR er altijd nog een schijf bij plaatsen om je array to upgraden of uit te breiden, iets wat bij RAID1 niet zo eenvoudig gaat. Is dat wat je zocht?Pusherman_ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:56:
[...]
uiteraard al gelezen, geeft geen direct antwoord op mijn vraag.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik teken nergens meer voor
Klopt, maar je kunt de SHR wel upgraden door een 2Tb schijf te vervangen voor een 4Tb, en nadat deze gesynchroniseerd is kun je daarna de andere schijf wisselen. En volgens mij kan dat niet met een RAID1.Quakie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
in een twee bay nas maakt het niet zoveel uit of je raid1 of SHR draait.. SHR kan geen extra's bieden...
Dus stel ik wil ooit een keer m'n 2x6TB upgraden naar 2x 14TB HDD (in het jaar 2018RobV schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Klopt, maar je kunt de SHR wel upgraden door een 2Tb schijf te vervangen voor een 4Tb, en nadat deze gesynchroniseerd is kun je daarna de andere schijf wisselen. En volgens mij kan dat niet met een RAID1.
Dat bedoel ik idd. Misschien kan iemand anders bevestigen dat dat wel met SHR kan, en niet met RAID1?Pusherman_ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:33:
Dus stel ik wil ooit een keer m'n 2x6TB upgraden naar 2x 14TB HDD (in het jaar 2018) dan kan ik er eerst 1x 6TB uithalen, 1x 14TB bijplaatsen en daarna nog een keer 1x 6TB uithalen, 1x 14TB bijplaatsen met SHR en niet met Raid1?
[ Voor 10% gewijzigd door RobV op 19-03-2015 12:41 ]
Kan wel, zie help.synology.comRobV schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:40:
[...]
Dat bedoel ik idd. Misschien kan iemand anders bevestigen dat dat wel met SHR kan, en niet met RAID1?
https://help.synology.com..._expand_replace_disk.html
/quote
Note:
The procedure described in this article only works with SHR, RAID 1, RAID 5, and RAID 6. If you plan on replacing multiple hard drives, you must be careful to replace hard drives one-by-one. After replacing one hard drive, you must repair the volume or disk group before replacing the next one. For RAID 1, RAID 5, and RAID 6, volume capacity will expand once all hard drives have been replaced.
/quote
Dit gebeurt alleen automatisch als die eerste schijf al een shr was (ja shr met 1 schijf is ook mogelijk).Pusherman_ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:12:
Nu maakt Synology bij het toevoegen van de schijf hier zelf Synology Hybrid RAID van ipv RAID1.
Had je de eerste schijf expliciet als basic volume ingesteld dan had je bij toevoegen van de tweede schijf kunnen kiezen wat je met de tweede schijf had willen doen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-03-2015 13:35 ]
Ik heb al geprobeert om de firewall instellingen opnieuw open te stellen voor DLNA, media server opnieuw geinstalleerd, NAS gereboot, maar niks heeft geholpen. Ik heb echt geen flauw idee wat er nog mis mee kan zijn, want ik heb voor mijn modemprobleem en daarna geen instellingen veranderd.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? DSM is up-to-date met laatste versie.
Ik laat het maar lekker op SHR staan, kan geen kwaad.
Schakel voor de zekerheid de firewall toch nog eens helemaal uit. En test het dan eens.Spido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:09:
Ik heb al geprobeert om de firewall instellingen opnieuw open te stellen voor DLNA, media server opnieuw geinstalleerd, NAS gereboot, maar niks heeft geholpen. Ik heb echt geen flauw idee wat er nog mis mee kan zijn, want ik heb voor mijn modemprobleem en daarna geen instellingen veranderd.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? DSM is up-to-date met laatste versie.
Ik heb namelijk wel eens ervaren dat alles in de dsm firewall goed stond ingesteld, maar dat ik toch verbindingsproblemen had. De ene dag werkte alles prima.. niets veranderd, geen updates geen reboots en opeens werkt het niet meer.
Uitschakelen van de firewall, desbetreffende regels opnieuw aangemaakt.. firewall weer inschakelen en alles werkte weer. Maar of de firewall de oorzaak is kom je alleen achter als je deze echt een expliciet uitschakelt.
Maar aangezien jij een tijd lang modemproblemen had, controleer toch nog eens de ip's die je toegang geeft tot de dnla server.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 19-03-2015 13:41 ]
Heb net nog even naar de firewall instellingen in DSM gekeken, en daar DLNA/UpNp verwijderd en opnieuw toegang gegeven. Ook maar even een reset gedaan van alle IP's die in de media server stonden die toegang zouden moeten hebben.job schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Schakel voor de zekerheid de firewall toch nog eens helemaal uit. En test het dan eens.
Ik heb namelijk wel eens ervaren dat alles in de dsm firewall goed stond ingesteld, maar dat ik toch verbindingsproblemen had. De ene dag werkte alles prima.. niets veranderd, geen updates geen reboots en opeens werkt het niet meer.
Uitschakelen van de firewall, desbetreffende regels opnieuw aangemaakt.. firewall weer inschakelen en alles werkte weer. Maar of de firewall de oorzaak is kom je alleen achter als je deze echt een expliciet uitschakelt.
Maar aangezien jij een tijd lang modemproblemen had, controleer toch nog eens de ip's die je toegang geeft tot de dnla server.
Probleem is nog steeds met vlagen aanwezig. Net lukte het even om via mijn TV en media player op de NAS te komen en te streamen. Heb hem daarna uitgezet, maar nu (half uurtje later) komt hij ineens niet meer in de lijst van apparaten te staan. Vreemde is dat ik er via mijn TV nog wel bij kwam.
Op mijn telefoon via een streaming app zie ik hem ook nog steeds niet
En de Media Server settings? Als je daar nogmaals naar kijkt?Spido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:51:
[...]
Heb net nog even naar de firewall instellingen in DSM gekeken, en daar DLNA/UpNp verwijderd en opnieuw toegang gegeven. Ook maar even een reset gedaan van alle IP's die in de media server stonden die toegang zouden moeten hebben.
Probleem is nog steeds met vlagen aanwezig. Net lukte het even om via mijn TV en media player op de NAS te komen en te streamen. Heb hem daarna uitgezet, maar nu (half uurtje later) komt hij ineens niet meer in de lijst van apparaten te staan. Vreemde is dat ik er via mijn TV nog wel bij kwam.
Op mijn telefoon via een streaming app zie ik hem ook nog steeds niet.
1e tab:
SSDP, daar staat bij als je problemen hebt verlaag het aantal seconden.. misschien dat het helpt? Hier staat die op 920.
Diagnose knop.. wat geeft dat voor informatie?
2e tab:
alle vinkjes uit?
3e tab:
alle vinkjes uit?
neem aan dat je hier onder device list alles hebt verwijderd?
Gekeken, en alles hetzelfde (enkel 2e tab staat "enable internet radio" aan. SSDP staat hier ook op 920, maar had al geprobeerd om dit omlaag te zetten, maar dat hielp niet.Quakie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:57:
[...]
En de Media Server settings? Als je daar nogmaals naar kijkt?
1e tab:
SSDP, daar staat bij als je problemen hebt verlaag het aantal seconden.. misschien dat het helpt? Hier staat die op 920.
2e tab:
alle vinkjes uit?
3e tab:
alle vinkjes uit?
En inderdaad op de 3e tab alles onder de device list had ik verwijderd. Hier staan inmiddels weer een aantal apparaten tussen.
En hier zat dus mijn probleem, omdat ik gemakshalve voor SHR koos toen ik de DS213 kocht en, nu mijn schijf vol zit, aan het dubben ben hoe dit het handigste te uitbreiden.job schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:07:
[...]
Dit gebeurt alleen automatisch als die eerste schijf al een shr was (ja shr met 1 schijf is ook mogelijk).
Had je de eerste schijf expliciet als basic volume ingesteld dan had je bij toevoegen van de tweede schijf kunnen kiezen wat je met de tweede schijf had willen doen.
Dank om de optie van het bijprikken van een grotere schijf onder SHR onder de aandacht te brengen. Dit kan natuurlijk aangezien ik nu 3TB heb en er 6TB op de markt is. Maar dan houd ik wel een 3TB schijf over die niet meer te gebruiken is.
Een punt wordt me niet helemaal duidelijk: https://help.synology.com...roup_expand_add_disk.html spreekt over het uitbreiden van mijn Volume door er een schijf eraan toe te voegen. In theorie zou ik in mijn 2-bay DS213 (met 1 volle 3TB HD en 1 lege plek) op deze manier met een 3TB (slot 2) kunnen uitbreiden, naar 6TB in totaal.
Maar als ik op https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator kijk, krijg je onder SHR en 2x3TB schijven maar 3TB aan beschikbare ruimte en 3TB voor beveiliging. Dit lijkt de het toevoegen van volume tegen te spreken.
Iemand enige ervaring hieromtrent.
/quote van je eigen link:IdoIT schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:15:
[...]
En hier zat dus mijn probleem, omdat ik gemakshalve voor SHR koos toen ik de DS213 kocht en, nu mijn schijf vol zit, aan het dubben ben hoe dit het handigste te uitbreiden.
Dank om de optie van het bijprikken van een grotere schijf onder SHR onder de aandacht te brengen. Dit kan natuurlijk aangezien ik nu 3TB heb en er 6TB op de markt is. Maar dan houd ik wel een 3TB schijf over die niet meer te gebruiken is.
Een punt wordt me niet helemaal duidelijk: https://help.synology.com...roup_expand_add_disk.html spreekt over het uitbreiden van mijn Volume door er een schijf eraan toe te voegen. In theorie zou ik in mijn 2-bay DS213 (met 1 volle 3TB HD en 1 lege plek) op deze manier met een 3TB (slot 2) kunnen uitbreiden, naar 6TB in totaal.
Maar als ik op https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator kijk, krijg je onder SHR en 2x3TB schijven maar 3TB aan beschikbare ruimte en 3TB voor beveiliging. Dit lijkt de het toevoegen van volume tegen te spreken.
Iemand enige ervaring hieromtrent.
Note:
For SHR volumes, storage capacity is only expanded when adding hard drives to a volume with two or more hard drives.
/quote
Standaard SHR volume met 1 schijf houdt in dat als er een 2e wordt toegevoegd dat deze gedupliceerd wordt ter beveiliging. Hetzelfde dus wat RAID1 doet.. Zoals op vorige pagina's gezegd is, er is geen verschil tussen SHR en RAID1 onder 2bays. SHR gaat pas wat toevoegen bij meerdere bays. Dan kan je in sommige gevallen meer ruimte hebben tov ouderwets RAID configuraties.
Zie die note hierboven van help site.
Dank voor de toelichting. Het wordt waarschijnlijk het gemakkelijkste om een 6TB toe te voegen, wachten totdat de boel synchroon loopt en daarna de 3TB verwijderen en dan zou de 6TB beschikbaar moeten komen als ik het goed begrijp. https://help.synology.com..._expand_replace_disk.html
Dat werkt prima! Mede8er heb ik op firmware 4.0 staan. Router heeft de laatste EU firmware.avec_style schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:01:
probeer eens een bestand van je pc af te spelen met de mede8er. Dan weet je of het aan je netwerk ligt of niet.
Heb je trouwens je mede8er en je router van de laatste firmwares voorzien?
Ik heb NFS gekozen voor dezelfde reden. Inmiddels alle NFS instellingen op de NAS overnieuw gemaakt. Ga het vanavond testen.Rainesh schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:06:
Daarnaast via welk protocol is je Mede8er verbonden met je nas? Samba? NFS? Ik gebruik altijd NFS omdat die hogere snelheden haalt en stabieler is. Bluray's van 45gb met hoge bitrates streamen probleemloos en geen enkel stotter.
Probeer ook eens een film op een usb stick te plaatsen en dan via je je mede8er af te spelen, hapert ie dan ook?
[ Voor 5% gewijzigd door TFZ61 op 19-03-2015 18:20 ]
Verwijderd
Als ik een nummer selecteer en afspeel, verschijnt er wel een kleine afbeelding van de cover. De grote afbeelding blijft echter achterwege.
Dit geldt voor zowel het gebruik van Audio Station via Windows als via de apps (iPad en Android smartphones).
Ik heb er veel werk van gehad om alle covers toe te voegen en zou het fijn vinden als ze weer tevoorschijn zouden komen!
Meer mensen hier last van?
heb je al iets gevonden? ik ervaar het zelf ook inmiddels.Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:02:
Ik heb mijn Syno (412+) ingesteld zodat hij elke 10 minuten inactiviteit de 4 schijven in hibernation zet.
Helaas zie ik dat er toch een hoop wake-ups zijn welke ik niet thuis kan brengen.
Hieronder mijn log file van gister avond laat en vannacht.
Vanaf 23.00 - 7.00 uur zou er geen activiteit mogen plaatsvinden want toen lagen we hier allemaal op 1 oor.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Information,Systeem,2015/03/05 06:27:38,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 05:08:00,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 04:36:53,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 04:08:14,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 03:47:40,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 02:45:07,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 02:30:36,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 02:06:12,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 00:38:52,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 00:24:42,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/05 00:00:35,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/04 23:37:06,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation. Information,Systeem,2015/03/04 23:23:20,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Ik heb de volgende packages draaien op de Syno:
DHCP server, DNS server, VPN server, Logitech Media Server, SabNZBd, Transmission & Anti-Virus Essentials.
De virusscanner draait alleen op zaterdagnacht. Verder heb ik natuurlijk geen downloads lopen via Sab of Transmission.
Mijn Logitech apparatuur staat 's nachts uit dus die zouden geen verbinding moeten kunnen maken met de Logitech Media Server.
Ik tast in het duister waarom hij continue uit hibernation gaat. Iemand een idee?
Hoe kan ik dit makkelijk onderzoeken?
no comment
Ik ben voor de makkelijke weg gegaan...Martinus schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:14:
[...]
heb je al iets gevonden? ik ervaar het zelf ook inmiddels.
Heb hibernation helemaal maar uit gezet. Het steeds opspinnen en weer hibernaten is niet echt goed voor de schijven. Was er wel klaar mee. In plaats daarvan heb ik mijn Syno nu ingesteld om 's avonds om 12 uur uit te gaan en 's ochtends op 7 uur weer op te starten.

Verwijderd
LOL, die update is ook echt zojuist uitgekomen.bluecupra schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:33:
@Kouwe.Arie, zie net dat er een update is voor Audiostation (5.4.2822) waarbij albumcovers niet goed geladen / getoond worden bij DSM 5.1 of eerder. Misschien lost dit je probleem op?
Fixed it!
Zou het eventueel ook een probleem in het modem kunnen zijn? Ik heb al gekeken en zag daar niks vreemds tussenstaan, maar omdat het echt sinds die er even uit heeft gelegen is begonnen?Spido schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:06:
[...]
Gekeken, en alles hetzelfde (enkel 2e tab staat "enable internet radio" aan. SSDP staat hier ook op 920, maar had al geprobeerd om dit omlaag te zetten, maar dat hielp niet.
En inderdaad op de 3e tab alles onder de device list had ik verwijderd. Hier staan inmiddels weer een aantal apparaten tussen.
Of mis ik misschien nog een andere belangrijke instelling op de NAS?
Heb hetzelfde probleem, ook zo'n beetje ieder uur komt hij uit hibernate. Heb het idee dat het door het python package komt, maar weet het niet zekerMarcel_EA schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:42:
[...]
Ik ben voor de makkelijke weg gegaan...
Heb hibernation helemaal maar uit gezet. Het steeds opspinnen en weer hibernaten is niet echt goed voor de schijven. Was er wel klaar mee. In plaats daarvan heb ik mijn Syno nu ingesteld om 's avonds om 12 uur uit te gaan en 's ochtends op 7 uur weer op te starten.
dan moet je wel remote inloggen via putty bijv en even opzoeken waar het precies staat. En hoe je log moet lezen natuurlijk.
Ik heb zelf de keuze gemaakt dat ik custom packages belangrijker vind dan dat mijn NAS slaapt... Vandaar dat ik s nachts NAS uit zet omdat ik toch slaap. Overdag mogen alle apps doen wat ze willen.... en hibernation staat dus ook volledig uit.
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 22% gewijzigd door Ferra op 20-03-2015 09:54 ]
Power-up en down is gewoon te schedulen.MdO82 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:15:
Is de NAS in te stellen dat hij automatisch opstart of doe je dat handmatig ?
Thnx
Nee lijkt mij geen probleemFerra schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:51:
Als ik een Synology DiskStation DS215j haal voor een xbmc sql database-je en puur film opslag (die vervolgens afgespeeld worden via 2 RPI's 2 via een 1gbit bedraad netwerken), dan lijkt me deze daarvoor wel geschikt toch?
[ Voor 51% gewijzigd door MdO82 op 20-03-2015 10:00 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Wat zal ik nou doen? Een DS415+ of een DS415Play?
Ik zal even mijn situatie omschrijven... Mijn NAS is tevens mijn downloadbak. Dus er staat een torrent client op, nzbdrone, nzbget en couchpotato. Ik kijk veel via Netflix, maar er zijn enkele series die niet via NF te bekijken zijn (oa Game of Thrones en Agents of SHIELD). Die haal ik dus binnen op 1080p en die worden netjes in mappen geplaatst.
Wat ik wil is dat ik deze met een knappe interface (geen simpele lijst) en met NL ondertitels op mijn Samsung smart tv kan afspelen zonder teveel gezeur. (En zeker zonder teveel handwerk om alles up-to-date te krijgen)
Ik zat zelf aan Plex te denken, maar Videostation/DSVideo vind ik ook prima.
Welke is hiervoor het beste geschikt? Welke hardware gebruiken jullie in een soortgelijke situatie?
Je zou kunnen kijken of je samsung app store DS Video heeft.. Dan verwacht ik dat je daar het beste resultaten mee krijgt.mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:28:
Hmm ik zit heel erg te twijfelen, ik ga mijn DS414 eruit doen (dat is al zeker), ik heb gewoon meer CPU power nodig.
Wat zal ik nou doen? Een DS415+ of een DS415Play?
Ik zal even mijn situatie omschrijven... Mijn NAS is tevens mijn downloadbak. Dus er staat een torrent client op, nzbdrone, nzbget en couchpotato. Ik kijk veel via Netflix, maar er zijn enkele series die niet via NF te bekijken zijn (oa Game of Thrones en Agents of SHIELD). Die haal ik dus binnen op 1080p en die worden netjes in mappen geplaatst.
Wat ik wil is dat ik deze met een knappe interface (geen simpele lijst) en met NL ondertitels op mijn Samsung smart tv kan afspelen zonder teveel gezeur. (En zeker zonder teveel handwerk om alles up-to-date te krijgen)
Ik zat zelf aan Plex te denken, maar Videostation/DSVideo vind ik ook prima.
Welke is hiervoor het beste geschikt? Welke hardware gebruiken jullie in een soortgelijke situatie?
Ik heb een DS415+ en Plex op een Samsung Smart tv en ben na een tijdje gestopt. Ik krijg het niet voor elkaar om een standaard instelling te hebben die gewoon stotter vrij werkt.. Zelfs voor een quad core is Plex te zwaar.. De 415Play is trager want hardwarematige encoding wordt niet onder Plex ondersteund.
Samsung ingebouwde mediaplayer pakt aardig wat en speel zo dus alles af.
Ik heb DS Video op mijn Samsung (UE55HU7500) inderdaad, maar ik wat in het verleden heb gemerkt is dat DSVideo niet alle bestanden oppikt die ik op mijn NAS heb staan, en ze dus ook niet in de lijst op mijn TV te voorschijn komen. Is dat al verbeterd? En ik zal dan DTS moeten missen denk ik?Quakie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:34:
[...]
Je zou kunnen kijken of je samsung app store DS Video heeft.. Dan verwacht ik dat je daar het beste resultaten mee krijgt.
Ik heb een DS415+ en Plex op een Samsung Smart tv en ben na een tijdje gestopt. Ik krijg het niet voor elkaar om een standaard instelling te hebben die gewoon stotter vrij werkt.. Zelfs voor een quad core is Plex te zwaar.. De 415Play is trager want hardwarematige encoding wordt niet onder Plex ondersteund.
Samsung ingebouwde mediaplayer pakt aardig wat en speel zo dus alles af.
Mooi.. dan zou ik hier voor gaan... nog nooit gemerkt dat iets niet er in stond.. ik ben wild van video station..mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:37:
[...]
Ik heb DS Video op mijn Samsung (UE55HU7500) inderdaad, maar ik wat in het verleden heb gemerkt is dat DSVideo niet alle bestanden oppikt die ik op mijn NAS heb staan, en ze dus ook niet in de lijst op mijn TV te voorschijn komen. Is dat al verbeterd? En ik zal dan DTS moeten missen denk ik?
Gebruik het wekelijks op mijn iPad en stream zo naar apple tv bijv.. leuke is dat hij zelfs ondertitels kan zoeken! Soms handig als je iets niet kan vinden met ondertitels.
Ja DTS maar misschien kan je dat afvangen via een custom package? Die van M de vries is helaas weg maar zie nog een custom FFMPEG versie staan....
Maar trekt je 414 het via deze app niet op je TV?
Dus je raad een DS415+ aan icm DS Video en custom FFMPEG?
Ik heb een Synology NAS 1815+ met laatste DMS:
http://tweakers.net/gallery/sys/703413
waar ik bestanden naartoe kopieer.
De bestanden komen van mijn server (Windows 2012R2):
http://tweakers.net/gallery/sys/217295
Normaal log ik met RDP in op mijn server en move de bestanden naar de NAS toe.
Hier verder geen problemen mee.
Ik heb ook een client (Windows 7) met drive mapping naar server en NAS:
http://tweakers.net/gallery/sys/488113
Als ik via de client de bestanden van de server naar mijn NAS move, krijg ik de melding dat het al bestaat en of ik het wil overwriten:

Uiteraard bestaat de folder + bestanden niet op mijn NAS, ik heb dit al ge-doublecheck-ed voordat ik het kopieer.
Klik ik op [No] en kijk op mijn NAS, dan zie ik dat de Folder wel is aangemaakt, maar verder leeg is, zonder de bestanden erin.
Klik ik op [Yes] dan worden de bestanden gekopieerd en staan ze op mijn NAS.
Als ik dus vanuit de server (met RDP inloggen) kopieer dan krijg ik geen melding, alleen als ik vanuit de Client kopieer.
Iemand die dit ook heeft ?
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Ik raad je aan om verder te onderzoeken....waarschijnlijk werkt de DS Video app op smart tvs hetzelfde als Plex waardoor je dus hetzelfde soort probleem houdt aangezien ik ook al de problemen heb met een DS415+. Ik ga niet zulke dure oplossing aandragen als ik niet 100% kan garanderen dat het werkt.. Als je het toch sowieso wilt zou ik kijken wanneer nou echt die hardwarematige encoder werkt bij de 415Play.mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:09:
Nee, ik heb een hoop gestotter als ik via DS Video wil afspelen. Raar, want hij hoeft alleen te streamen, transcoden gebruik ik nooit, en zal ik ook niet doen. Misschien dat ie struikelt over de subs?
Dus je raad een DS415+ aan icm DS Video en custom FFMPEG?
Mijn samsung is te oud waardoor app niet rechtstreek te downloaden valt.. volgens mij is dit wel met beetje sleutelen te doen. Ik wil dit best oppakken voor je.. Dan kan ik het testen voor je..
Zit het niet ergens anders?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Maar je laat wel essentiele info weg. Wat voor bestanden? (avi, mkv, mp3) Welk formaat? (480p, 720p, 1080p) Met externe subs? (sub, srt) Wat voor geluid? (dolby digital, dts, ac3, stereo, surround) Bitrate van het bestand?S913 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:01:
Ik stream zonder problemen vanaf mijn DS411+ II naar de ingebakken DS Video app van mijn Samsung tv's, lijkt me sterk dat een DS415+ het er dan moeilijk mee zou hebben?
Zit het niet ergens anders?
Dus in dat opzicht ben ik niet kieskeurig, maar ik weet wél of iets wel/niet stottert
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Als videostation streamt stuurt deze letterlijk alles ongewijzigd door. Net als dat je dlna zou gebruiken. Extra is grafische schil van synology en de keuze om subtitles en het juiste audiospoor te kiezen.mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Maar je laat wel essentiele info weg. Wat voor bestanden? (avi, mkv, mp3) Welk formaat? (480p, 720p, 1080p) Met externe subs? (sub, srt) Wat voor geluid? (dolby digital, dts, ac3, stereo, surround) Bitrate van het bestand?
Dat zou niet zwaar moeten zijn, het werkte zelfs prima met mijn oude ds110j.
De ondersteuning van codecs is daarbij afhankelijk van je tv.
Moet er getranscodeerd worden, dan moet je inderdaad een rappe diskstation hebben.
Ik had het afgelopen zondag ook.. Probeerde een paar folders met videobestanden (mkv) te verplaatsen naar m'n NAS en kreeg alleen maar de melding dat de bestanden al bestonden. Kreeg het niet voor elkaar, behalve direct na een reboot van m'n NAS. Net weer een paar bestanden geplaatst en geen enkel probleem. Volgens mij had Pusherman hetzelfde:GoT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:13:
Ik heb iets zeer eigenaardigs.
Iemand die dit ook heeft ?
Pusherman_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:30:
ik heb op mijn DS215j vaak dat bestanden in gebruik zijn.
voorbeelden:Op aanraden van hier heb ik caching van thumbs al uitgezet, maar helaas nog geen verschil.
- Als ik 3 willekeurige mappen naar een andere map wil verplaatsen, dan is 1 van de bestanden in gebruik. Als ik dan een minuut wacht en op opnieuw klik, gaat hij wel verder.
- Als ik een gedownload bestand of map wil renamen, dan gaat dat goed, wil ik hem daarna verplaatsen, bestand in gebruik.
- Als ik een bestand rename en de map waar het in staat wil renamen, lukt het renamen van de map niet omdat hij dan in gebruik is.
- het vreemde is dus dat de gelockte bestanden of mappen, wanneer ik een minuutje niets doe, wel weer verplaatsbaar of hernoembaar zijn. Maar dit is natuurlijk onwijs onhandig als je even snel wat zaken wilt verplaatsen/opschonen.
iemand een idee?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
4. Ondersteunde video- en audiobestandsindelingen
De afspeelcapaciteit is afhankelijk van de Samsung Smart TV. Raadpleeg de specificatiepagina van uw tv-model op de website van Samsung.
5. Bekende beperkingen
HTTPS-verbinding is niet beschikbaar op de 2012-modellen (E-type).
tv-opname van live-streaming via HTTPS is niet beschikbaar.
Voor DS214play-gebruikers kan videotranscodering (optie in DS video-instellingen) niet gelijktijdig worden gebruikt met ingeschakelde optie Versnelling van hardwaretranscodering (optie in Video Station-instellingen).
DS video ondersteunt .srt-ondertitels met unicode- en UTF-8-codering.
Aanmelding met wachtwoorden die enkel spaties bevatten, is niet mogelijk (Samsung-toetsenbordbeperkingen).
Om u aan te melden met een leeg wachtwoord is het van groot belang om niet te focussen op het wachtwoordveld en niet in de invoermodus te gaan (Samsung-toetsenbordbeperkingen).
Uw Samsung TV moet met internet verbonden zijn om DS video op te starten, ook bij streaming naar uw lokaal netwerk (Samsung Smart Hub-beperkingen)
/quote
Niet toevallig en redelijk nieuwe Samsung tv? ... mijnes is uit 2012
Klinkt inderdaad als een probleempje met de caching waar windows wel eens last van heef met netwerkbronnen. Zou met een simpele aanpassing in het register op te lossen moeten zijn.kraats schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:32:
Ik had het afgelopen zondag ook.. Probeerde een paar folders met videobestanden (mkv) te verplaatsen naar m'n NAS en kreeg alleen maar de melding dat de bestanden al bestonden. Kreeg het niet voor elkaar, behalve direct na een reboot van m'n NAS. Net weer een paar bestanden geplaatst en geen enkel probleem. Volgens mij had Pusherman hetzelfde:
[ Voor 25% gewijzigd door job op 20-03-2015 14:53 ]
Klopt.. kon het alleen niet terugvinden.. Geen extra handles open naar het bestand op m'n client. En heb thumbnails al heeeel lang uitstaan.job schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Klinkt inderdaad als een probleempje met de caching waar windows wel eens last van heef met netwerkbronnen. Zou met een simpele aanpassing in het register op te lossen moeten zijn.
Zou officieel een ander probleem moeten oplossen, maar is het proberen waard.
Kijk anders eens of het in/uit schakelen van smb2 iets oplost. Jumbo frames geven ook wel eens problemen met sommige routers/switches.
[ Voor 25% gewijzigd door job op 20-03-2015 14:55 ]
Ik gebruik dat DS Video amper maar hoe krijg je dat in godsnaam fatsoenlijk? Ik heb er nu alleen alle seizoenen van Friends op staan en 1 aflevering van Suits. In het overzicht zie ik:mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:37:
[...]
Ik heb DS Video op mijn Samsung (UE55HU7500) inderdaad, maar ik wat in het verleden heb gemerkt is dat DSVideo niet alle bestanden oppikt die ik op mijn NAS heb staan, en ze dus ook niet in de lijst op mijn TV te voorschijn komen. Is dat al verbeterd? En ik zal dan DTS moeten missen denk ik?
Entourage
Friends
My name is Earl
Suits
Thomas the Tank Engine

Onderverdeling is als volgt:
Mapnaam: Friends --> Seizoen 0[x] (per seizoen een map dus t/m 10) --> Friends_S[x]_EP[xx].avi
Mapnaam: Suits --> Suits S04E15.mkv
De Suits map is ook correct, de overige zoals Entourage, My name is Earl en Thomas the Tank Engine zijn afleveringen van Friends. Hoe krijg ik dat goed. Een geforceerde inlees actie doet niets.
Mijn boefje is liev!
ik pas eerst aflevering aan voordat ik het naar mijn serie map verplaatst.
voorbeeld The Blacklist S01E09
Dit werkt uitstekend.
Mijn boefje is liev!
Klant/kennis van mij heeft al langer dan een jaar DS713+ met een Samsung UE55F8000. Uiteraard alles aan de cat6.Quakie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:39:
[...]
Ik raad je aan om verder te onderzoeken....waarschijnlijk werkt de DS Video app op smart tvs hetzelfde als Plex waardoor je dus hetzelfde soort probleem houdt aangezien ik ook al de problemen heb met een DS415+. Ik ga niet zulke dure oplossing aandragen als ik niet 100% kan garanderen dat het werkt.. Als je het toch sowieso wilt zou ik kijken wanneer nou echt die hardwarematige encoder werkt bij de 415Play.
Mijn samsung is te oud waardoor app niet rechtstreek te downloaden valt.. volgens mij is dit wel met beetje sleutelen te doen. Ik wil dit best oppakken voor je.. Dan kan ik het testen voor je..
Vanaf de allereerste release van de beta DS video (die je handmatig moest ophalen en installeren) voor Samsung TV's eet dat ding alles. 720p/1080p, avi, mkv, mp4, .srt subs, dts, ac3, allemaal.
Nooit bufferen, nooit stotteren, nooit gezeur en mijn kennis trekt direct aan de bel als dat wel zou voorkomen. 2 weken geleden gezien dat final DS video voor Samsung TV's nu ook in de Samsung app store staat (met auto update functie) en die erop gezet. Kwam verder geen wijzigingen tegen, werkt nog steeds erg goed.
Deze gelukkige eigenaar gebruikt dus DS video niet meer op zijn, macbook, ipad, iphone, imac (zoals vooreerst) maar enkel alleen via de Samsung tv. Ik zet op afstand de films/tv series voor hem in een mapje in de tv of video folder en hij hoeft alleen nog maar te spelen met zijn Samsung afstandsbediening. Er zit gewoon een hele vlot proc in die TV zodat het renderen van DS video ook erg snel gaat.
Simpeler dan dat wordt het niet en als het altijd werkt, wat wil je nog meer.
[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 20-03-2015 16:08 ]
Ik heb in een latere post ene stuk van synology gekopieerd...Malarky schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:59:
[...]
Klant/kennis van mij heeft al langer dan een jaar DS713+ met een Samsung UE55F8000. Uiteraard alles aan de cat6.
Vanaf de allereerste release van de beta DS video (die je handmatig moest ophalen en installeren) voor Samsung TV's eet dat ding alles. 720p/1080p, avi, mkv, mp4, .srt subs, dts, ac3, allemaal.
Nooit bufferen, nooit stotteren, nooit gezeur en mijn kennis trekt direct aan de bel als dat wel zou voorkomen. 2 weken geleden gezien dat final DS video voor Samsung TV's nu ook in de Samsung app store staat (met auto update functie) en die erop gezet. Kwam verder geen wijzigingen tegen, werkt nog steeds erg goed.
Deze gelukkige eigenaar gebruikt dus DS video niet meer op zijn, macbook, ipad, iphone, imac (zoals vooreerst) maar enkel alleen via de Samsung tv. Ik zet de films/tv series voor hem in een mapje in de tv of video folder en hij hoeft alleen nog maar te spelen met zijn Samsung afstandsbediening. Er zit gewoon een hele vlot proc in die TV zodat het renderen van DS video ook erg snel gaat.
Simpeler dan dat wordt het niet en als het altijd werkt, wat wil je nog meer.
De samsung tv heeft een grote impact hoe DS Video werkt..
UE55F8000 is redelijk nieuwe TV in een hogere serie dus grote kans dat samsungs media speler alles voor zijn rekening neemt.. Dan hoeft je nas niks anders te doen dan data aanleveren.. Heb je een oudere samsung tv en of lagere serie heb je kans dat DS Video moet transcoden waardoor je NAS dus zwaar aan de bak moet. In jouw geval praat je ook nog eens over een dual core atom die ook wel wat cpu kracht heeft.
Dat klopt, de 8-serie van Samsung heeft de beste mediaplayer mogelijkheden en de DS713+ is ook geen budget model. Maar deze gebruiker wilde best wat geld steken in zijn TV en NAS als hij maar de garantie had dat het altijd, met alles en zonder gezeur (bufferen, stotteren, en vooral snel en vloeiend) zou werken.Quakie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:12:
[...]
Ik heb in een latere post ene stuk van synology gekopieerd...
De samsung tv heeft een grote impact hoe DS Video werkt..
UE55F8000 is redelijk nieuwe TV in een hogere serie dus grote kans dat samsungs media speler alles voor zijn rekening neemt.. Dan hoeft je nas niks anders te doen dan data aanleveren.. Heb je een oudere samsung tv en of lagere serie heb je kans dat DS Video moet transcoden waardoor je NAS dus zwaar aan de bak moet. In jouw geval praat je ook nog eens over een dual core atom die ook wel wat cpu kracht heeft.
Na ruim een jaar heel veel tv series en films draaien met ondertiteling blijkt het duo Samsung/Synology dat waar te kunnen maken. Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met het gezeur van de Smarttv van Philips (geen subs over dlna), de gebrekkige formaat ondersteuning van chromecast en de langzame cpu van mijn Synology. Maar ik heb dan ook niet het budget om dat radicaal te kunnen aanpassen.
Voor de mensen die dat geld wel hebben is er dus goed nieuws. Je betaald wat, maar je krijgt ook echt wat zonder dat je nog zelf met alternatieve packages, mediaplayers, sticks en toestanden aan de gang hoeft.
Ik zit nu op mijn werk via de browser (ds video) een serie te kijken..
ffmpeg komt naar voren onder process tab 90 a 98% cpu load met een DS415+.

[ Voor 35% gewijzigd door Quakie op 20-03-2015 16:19 ]
Malarky schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
[...]
Dat klopt, de 8-serie van Samsung heeft de beste mediaplayer mogelijkheden en de DS713+ is ook geen budget model. Maar deze gebruiker wilde best wat geld steken in zijn TV en NAS als hij maar de garantie had dat het altijd, met alles en zonder gezeur (bufferen, stotteren, en vooral snel en vloeiend) zou werken.
Na ruim een jaar heel veel tv series en films draaien met ondertiteling blijkt het duo Samsung/Synology dat waar te kunnen maken. Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met het gezeur van de Smarttv van Philips (geen subs over dlna), de gebrekkige formaat ondersteuning van chromecast en de langzame cpu van mijn Synology. Maar ik heb dan ook niet het budget om dat radicaal te kunnen aanpassen.
Voor de mensen die dat geld wel hebben is er dus goed nieuws. Je betaald wat, maar je krijgt ook echt wat zonder dat je nog zelf met alternatieve packages, mediaplayers, sticks en toestanden aan de gang hoeft.
Mocht mijn tv het begeven komt er inderdaad een Samsung tv voor terug.. 2 mediaplayers gaan de deur uit (apple tv wordt nu voor netflix gebruikt en films met backup WD Live als het niet werkt). En waarschijnlijk versterker ook... in combinatie met soundbar ofzo.
Ik doe alles via dlna op mijn samsung tv maar hij pakt tot nu toe alles. .ik heb alleen grafische van ds video niet... Nu ben ik zelf georganiseerd, dus alles heeft juist benaming dus kan alles gauw vinden.
Je plaatje werkt nietQuakie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:18:
TEST CASE:
Ik zit nu op mijn werk via de browser (ds video) een serie te kijken..
ffmpeg komt naar voren onder process tab 90 a 98% cpu load met een DS415+.
[afbeelding]
Jouw 415+ valt onder group 1, en 720p is zo'n beetje de max. Al had ik misschien wat meer head room verwacht.Any container or file extension with codecs H.264 (AVC), MPEG-4 Part 2, MPEG-2, VC-1 can be transcoded up to 1080p by DS214play and 720p by other Synology NAS in Group 1. These containers can be MKV, MP4, AVI, TS, MPG, WMV and more.
Mijn 212+ valt onder groep 2, voor groups 2 staat er not available. Als ik dit via de browser probeer levert dat helaas een stotterend/bufferend beeld op met HD materiaal. SD gaat meestal nog wel.
In videostation kan jezelf de juiste koppeling maken via action > edit video info. Je kan dan vervolgens zelf een zoekterm opgeven om mee te zoeken.mvds schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:39:
Ja, dat probleem heb ik dus ook. Bijvoorbeeld The Walking Dead komt steeds (bij elke keer indexeren) weer als de verkeerde serie in de lijst te staan. Geen idee hoe dat te fixen...
Als je nfo's gebruikt zou videostation er zonder hulp uit moeten komen.
Als je sonarr of sickbeard gebruikt kan je die nfo's laten maken. Ik laat de nfo's maken voor xbmc en diskstation kan daar ook mee overweg.
Ah, ik heb weer teruggevonden wat ik destijds heb aangepast: Renaming a network folder in Windows 7 Explorer fails with "the action can't be completed..."kraats schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:55:
Bij mij niet (heb dit ooit al voor een ander issue uitgevoerd), maar ik kan het probleem ook niet reproduceren nu. Ik merk niks geks meer.
Als je dat al had toegepast weet ik ook de oplossing niet voor jou.
[ Voor 159% gewijzigd door job op 20-03-2015 18:36 ]

Het valt me op dat beide een andere firmware versie hebben, ik kan niet echt ontdekken wat de verschillen in firmware zijn.
Dit is zijn de gegevens van volume 1, nu een jaar in mijn DS214:

De Load Cycle Count is 2495 op een bedrijfstijd van 8827 uur. Dat is 3x per uur.
In het verleden waren er issues met WD schijven met een hoge Load Cycle Count.
Is deze waarde nu verontrustend of niet?
Met de oude WD schijven liep je tegen problemen aan omdat die bijvoorbeeld 500 maal de koppen parkeerden per dag. Met een maximum van 300000 zou je daar binnen 2 jaar overheen gaan. Niet dat je schijf stuk gaat als hij de koppen parkeert, maar de mtb van de lcc is 300.000 dus je wilt daarbij gewoon niet in de beurt komen.
Jouw reds zijn specifiek gemaakt voor het gebruik in een nas en vertonen niet het gedrag dat de wd greens van destijds vertoonden.
[ Voor 56% gewijzigd door job op 20-03-2015 19:13 ]
Die 300000 lees ik ook net ergens, maar daar wordt aangeven dat het minimaal is: http://www.synology-forum...-ds109/msg33828/#msg33828
De meeste getallen die voorbij komen zijn heel erg hoog, vergeleken met de mijnde.
Ik quote mezelf even.MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:28:
Wellicht een simpel antwoord op mijn vraag, maar ik stel hem maar even voor de zekerheid
Binnenkort wil ik gaan voor de DS215J.
Ik heb op dit moment nog 2 WD schijven liggen.
1x WD15EADS en
1x WD10EARS.
Als ik op de website van synology kies voor "zoeken op synology-product" dan staan deze schijven er niet tussen.
Als ik kijk bij "zoeken op harde schijfspecificatie" dan staan ze daar wel tussen.
Houdt dit gewoon grofweg in dat ze wel compatibel zijn, maar nog niet getest in de DS215J door synology ?
Heeft iemand hier antwoord op ?
2250 WP Zuid PVoutput
Als ze komen te overlijden dan vervang ik ze door red
2250 WP Zuid PVoutput
Dit geeft hij aan bij de integriteits-info:

S.M.A.R.T.-info:

Wat is nu handig om te doen?
[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 20-03-2015 21:51 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Als het er nu meer worden zou ik hem RMAen. Maar het is wel heel snel na 3 uur al bad sectors, zou niet weten of ik deze nog zou vertrouwen als die al zo snel fouten geeft.Binnetie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:01:
Gelukkig had ik alle data afgelopen week al gebackupped. Ik ga nu een smart test runnen en kijken wat hij aangeeft. Vandaag zag ik dat er via de Synocommunity ook een soort van disktest-package was. Zou die even in het achterhoofd houden.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Het lijkt minder, maar toch bij een aflevering van House of Cards na 15 min even stilstaand beeld, 4sec later verder en zonder enige storing af kunnen kijken.TFZ61 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:17:
[...]
Ik heb NFS gekozen voor dezelfde reden. Inmiddels alle NFS instellingen op de NAS overnieuw gemaakt. Ga het vanavond testen.
Ga morgen kabels/switch controleren.
Raar is hier zichtbaar en gehost bij tweakers zelf...........job schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:09:
[...]
Je plaatje werkt niet
[...]
Jouw 415+ valt onder group 1, en 720p is zo'n beetje de max. Al had ik misschien wat meer head room verwacht.
Mijn 212+ valt onder groep 2, voor groups 2 staat er not available. Als ik dit via de browser probeer levert dat helaas een stotterend/bufferend beeld op met HD materiaal. SD gaat meestal nog wel.
[...]
In videostation kan jezelf de juiste koppeling maken via action > edit video info. Je kan dan vervolgens zelf een zoekterm opgeven om mee te zoeken.
Als je nfo's gebruikt zou videostation er zonder hulp uit moeten komen.
Als je sonarr of sickbeard gebruikt kan je die nfo's laten maken. Ik laat de nfo's maken voor xbmc en diskstation kan daar ook mee overweg.
[...]
Ah, ik heb weer teruggevonden wat ik destijds heb aangepast: Renaming a network folder in Windows 7 Explorer fails with "the action can't be completed..."
Als je dat al had toegepast weet ik ook de oplossing niet voor jou.
Eerlijk gezegd weet ik het. We zatten vanmiddag in een discussie en kwam er op neer dat sommige niet voor kunnen stellen dat plex of ds video een ds415+ op zijn knieën krijgt.
Vandaar screenshot om aan te tonen dat ik zonder pardon en moeite >95% cpu load krijg.
( was trouwens vloeiend te zien en tot nu toe onder ds video nog geen last gehad. Wel met plex. Sinds week glasvezel en toevallig weekendje weg. Gewoon hd1080 via internet op iPad gekeken via ds video. Heerlijk als het werkt )
Nu gelijk rma aanvragen. Dan kans dat ze het als doa aanmerken. Dan krijg je nieuwe harde schijf. Toevallig vandaag 4Tb binnen gehad via rma. Recertified disc dus geen nieuwe. Eind sept gekocht. Ook met nieuwe firmware trouwens. Nasware 3.0 ipv 2.0 als sticker. Als je daar op zoekt krijg je verschil in firmware te zien. Als antwoord op je andere vraag.Binnetie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:01:
Gelukkig had ik alle data afgelopen week al gebackupped. Ik ga nu een smart test runnen en kijken wat hij aangeeft. Vandaag zag ik dat er via de Synocommunity ook een soort van disktest-package was. Zou die even in het achterhoofd houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 21-03-2015 00:04 ]
Voor jou is het wel te zien, voor ons niet:Quakie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:59:
Raar is hier zichtbaar en gehost bij tweakers zelf.
Als ik naar de url ga krijg ik de volgende melding:
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar gallery: Quakie om het wachtwoord voor deze map in te voeren.
Ah, dus die belasting was met 1080p.. dan valt het me mee.Eerlijk gezegd weet ik het. We zatten vanmiddag in een discussie en kwam er op neer dat sommige niet voor kunnen stellen dat plex of ds video een ds415+ op zijn knieën krijgt.
Vandaar screenshot om aan te tonen dat ik zonder pardon en moeite >95% cpu load krijg.
( was trouwens vloeiend te zien en tot nu toe onder ds video nog geen last gehad. Wel met plex. Sinds week glasvezel en toevallig weekendje weg. Gewoon hd1080 via internet op iPad gekeken via ds video. Heerlijk als het werkt )
Synology zelf zegt dat je maar tot 720p kan gaan, wellicht dat de bitrate ook een rol speelt en dat ze niet de werking van al het 1080p materiaal kunnen garanderen.
Hmmm, dat is een ander probleem dan wat ik heb.kraats schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Ik had het afgelopen zondag ook.. Probeerde een paar folders met videobestanden (mkv) te verplaatsen naar m'n NAS en kreeg alleen maar de melding dat de bestanden al bestonden. Kreeg het niet voor elkaar, behalve direct na een reboot van m'n NAS. Net weer een paar bestanden geplaatst en geen enkel probleem. Volgens mij had Pusherman hetzelfde:
[...]
Overigens wel herkenbaar, dat had ik ook gehad.
Als je naar "Control Panel" - "Folder options" gaat.
Daarna op tabblad "View" en dan de optie: "Always show icons, never thumbnails" aanvinken was (bij mij althans) het probleem opgelost.
Binnen Windows wordt een thumbnail gemaakt van de film als je eroverheen scrolt, Windows dient dan de film uit te lezen (in use).
Je ziet nu geen thumbnail, maar een icon en de file is niet meer in use.
Dat zijn nou juist net 2 schijven die last kunnen hebben van net lcc probleem.MdO82 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:42:
[...]
Ik quote mezelf even.
Heeft iemand hier antwoord op ?
Of je daar last van hebt is afhankelijk van de firmware. Ik zou ze echter alleen gebruiken als je ze van te voren met de wdidle tool aanpast.
Wellicht kan je er ook een nieuwere firmware voor vinden.
[ Voor 35% gewijzigd door job op 21-03-2015 11:40 ]
Ik zal ze in ieder geval even door de wdidle tool heen halenjob schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:25:
[...]
Dat zijn nou juist net 2 schijven die last kunnen hebben van net lcc probleem.
Of je daar last van hebt is afhankelijk van de firmware. Ik zou ze echter alleen gebruiken als je ze van te voren met de wdidle tool aanpast.
Ik had ze nu toch nog liggen.
2250 WP Zuid PVoutput
Kan je de volgende oplossing eens proberen?GoT schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:37:
Je ziet nu geen thumbnail, maar een icon en de file is niet meer in use.
Renaming a network folder in Windows 7 Explorer fails .....
Wel een thumbnail, maar niet het probleem met bestanden die in gebruik zijn.
Moet je wel je eigen oplossing weer ongedaan maken uiteraard.
[ Voor 17% gewijzigd door job op 21-03-2015 11:44 ]
DS213J
Met DSM 5.0 werkte alles prima, geen problemen etc.
Nu net geupdate naar 5.1 5022 update 4.
Cloudstation laatste verse (kan versie niet zien)
Het probleem is dat de Cloudstation niet meer werkt. Krijg nu de melding Upgrading Database, voor ruim 2 uur. In process manager zie ik dat "updater-svr" nu op 89% staat, en entry.cgi_SYNO.COre.System[1] op 11%
Via Synology forum gevonden dat ( rm -rf '/volume1/@database/pgsql' ) het moet oplossen, helaas werkt niet.. Iemand een idee?
- Daarna ook uiteraard opnieuw opgestart
(Cloudstation staat vol voor 50gb..., op een remote location, waar maar een 2mb lijntje is...) dus ff leeggooien/reinstallen gaat moeilijk)
Any ideas?
[ Voor 4% gewijzigd door da_PSI op 21-03-2015 12:02 ]
Tnx, maar ik had een ander probleem: dat het bestand al bestaat bij het moven van een file.job schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:39:
[...]
Kan je de volgende oplossing eens proberen?
Renaming a network folder in Windows 7 Explorer fails .....
Wel een thumbnail, maar niet het probleem met bestanden die in gebruik zijn.
Moet je wel je eigen oplossing weer ongedaan maken uiteraard.
Het "The file is in use" was van iemand anders.
Ik had ook het probleem jaren geleden gehad, maar opgelost door de setting: "Always show icons, never thumbnails".
Een Thumbnail sloeg nergens op, want je kreeg bij video's toch een zwart thumbnail te zien.
Hier geen last van zwarte thumbnails.
Mocht je dit toch hebben, gebruik icaros shell extensions daarmee kan je de offset van de thumbnail instellen.
Misschien voor jou overbodig, maar wellicht dat anderen er baat bij hebben.
[ Voor 50% gewijzigd door job op 21-03-2015 12:12 ]
No comprendo:job schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:03:
Mijn oplossing is ook voor het moven van een file (althans bij mij was dit de oplossing).
Hier geen last van zwarte thumbnails.
Mocht je dit toch hebben, gebruik icaros shell extensions daarmee kan je de offset van de thumbnail instellen.
Misschien voor jou overbodig, maar wellicht dat anderen er baat bij hebben.
Als ik het artikel lees gaat het over een file in use.
Niet over dat het bestand al bestaat en of je het wilt overwriten.
Thumbnail:
Tnx #2: Maar een thumbnail boeit mij niet.
Ik gebruik een Rpi2 met Kodi: http://tweakers.net/gallery/sys/673470
Kodi maakt gebruik van een Movie database en haalt daar de cover en movie informatie op, veel beter dan een thumbnail.
Het heeft zichzelf opgelost na ruim 5 uur wachtenda_PSI schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:47:
Zucht, ik wordt zo moe van de cloudstation. Iedere keer als er een update is voor DSM / Cloudstation dan heeft heb ik weer problemen.
DS213J
Met DSM 5.0 werkte alles prima, geen problemen etc.
Nu net geupdate naar 5.1 5022 update 4.
Cloudstation laatste verse (kan versie niet zien)
Het probleem is dat de Cloudstation niet meer werkt. Krijg nu de melding Upgrading Database, voor ruim 2 uur. In process manager zie ik dat "updater-svr" nu op 89% staat, en entry.cgi_SYNO.COre.System\[1] op 11%
Via Synology forum gevonden dat ( rm -rf '/volume1/@database/pgsql' ) het moet oplossen, helaas werkt niet.. Iemand een idee?
- Daarna ook uiteraard opnieuw opgestart
(Cloudstation staat vol voor 50gb..., op een remote location, waar maar een 2mb lijntje is...) dus ff leeggooien/reinstallen gaat moeilijk)
Any ideas?
Nog steeds met hetzelfde probleem zit ik. Ondertussen wel soort van update. Heb net de NAS even helemaal uitgezet, kwartiertje ofzo gewacht en toen weer aan. Toen hij weer helemaal ingeschakeld was, ingelogd in DSM (meer niet) en op m'n telefoon gekeken hij in de lijst bij DLNA/UPnP apparaten kwam (in VLC app). Dit was het geval, dus ik dacht even dat het probleem inderdaad opgelost was. Echter toen ik na zo'n 10 minuten het nogmaals keek, had ik weer hetzelfde probleem en was de NAS niet meer benaderbaar. En dat terwijl ik nog steeds in DSM ingelogd was en dus de schijven niet zijn gaan hibernaten ofzo.Quakie schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:57:
[...]
En de Media Server settings? Als je daar nogmaals naar kijkt?
1e tab:
2e tab:
alle vinkjes uit?
3e tab:
alle vinkjes uit?
Inmiddels wel m'n telefoon ook in de devices list van Media Server verschenen.
Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn, want ik word er echt gek van

Heeft iemand enig idee hoe ik die ruimte terug kan krijgen?
Ik zag al iets over /volume1/@cloudstation verwijderen met WinSCP. Voor mij is dat misschien wel een optie, maar die vriend van me gebruikt cloudstation ook voor een paar andere mappen die hij deelt met zijn laptop. Ik kan dus zijn hele cloudstation map niet zomaar leeggooien.
De andere vraag is hoe ik het makkelijkst een paar mapjes met bestanden over internet van de ene Synology naar de andere kan kopieren...
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 21-03-2015 19:52 ]
Ik gebruik Back-up en dan gedeelde map synchroniserengwystyl schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:51:
De andere vraag is hoe ik het makkelijkst een paar mapjes met bestanden over internet van de ene Synology naar de andere kan kopieren...
Maar is dat via een package of zo te doen?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat kan ik inderdaad proberen, en dan na één keer backup draaien de taak verwijderen. Het is een beetje omslachtig, maar dat kan werken. Dank voor de tip.Hulliee schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:40:
[...]
Ik gebruik Back-up en dan gedeelde map synchroniseren
Voor het weghalen van de database/cache van cloudstation voor de mappen die ik niet meer wil delen op de andere Synology heb ik nog geen oplossing gevonden. Als ik de map music weghaal uit cloudstation geeft hij wel een melding dat de database/cache verwijderd zal worden voor alle clients/shared folders, maar dat doet hij vervolgens niet.
Ik heb met WinSCP wat rondgekeken, maar omdat hij nog andere mappen wel gebruikt voor synchronisatie met een andere computer durf ik niet willekeurig bestanden uit /volume1/@cloudstation/@sync/repo te verwijderen, ook al is de datum van de bestanden/mappen rond de tijd dat ik de music map heb toegevoegd aan cloudstation. Ik verwacht dat ik dan de database van cloudstation om zeep help.
Bij rondzoeken op internet kom ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem, maar niemand met een andere oplossing dan cloudstation deïnstalleren, database verwijderen met WinSCP en dan cloudstation opnieuw installeren.Heeft iemand nog een ander idee?
Ik lees in de changelog:
You can set up backup rotation to recycle old backup versions automatically in multi-version backup tasks.
Iemand al uitgevonden, waar je dit kan instellen? Kan het niet vinden..
thanks!
Cloudstation werkt niet vanaf mijn pc. Ik kan dus wel iets op mijn DS zetten en dat synced die netjes naar mijn PC, maar andersom kan ik dus niet iets uploaden naar mijn DS. Hij blijft hangen op 'preparing'.
Iemand hier ervaring mee?
klikkerdeklik :+
Het volgende:
Sinds gister een nieuwere versie van pythin geinstalleerd 2.7.9-12. op m'n synology 214 play. Echter zit ik nu met gedonder van SSL verify. Nu heb ik al het e.e.a. gevonden om op de oude manier te werken (2.7.8), maar dan moet ik iets van het pythonscript aanpassen... geen idee hoe wat of waar.. een makkelijke oplossing is, een oudere versie van python die werkt met sabnzb/sickbeard etc. heeft iemand nog een package voor deze SSL change in python voor de 214 play?
De error is alsvolgt:
SSLError: [SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILED] certificate verify failed (_ssl.c:581)
Het is me gelukt om de sickbeard.py en autosub.py te monkeypatchen
[ Voor 7% gewijzigd door ph4nt0m op 23-03-2015 08:11 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).