Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik zal het proberen uit te sluiten door een rechtstreekse verbinding mogelijk te maken.
Mocht de snelheid dan hoger liggen, dan weet ik iig dat het aan de powerlines ligt.
Toch zal ik de powerlines nodig hebben voor de verbinding (nieuwbouwhuis, zonder loze leiding op de kamer waar de pc staat.... Geen zin om een lelijke kabel over de muur naar boven te trekken), dus dan moet ik maar leren leven met de lagere bestandsoverdracht :P
Het is nu eenmalig even veel bestanden over zetten, daarna valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik gebruik nu al een jaartje of 3 de configuratie dat ik via de AC Ryan bestanden afspeel op mijn TV vanaf de DS210. Beide zitten ze op een Netgear WNDR3700 router en heeft de NAS een vaste IP.

Echter, sinds een paar weken valt het me op dat de internetverbinding helemaal op zijn gat ligt bij andere apparaten op het netwerk zodra de AC Ryan ingelogd is op de NAS. Er hoeven dan nog geen eens bestanden afgespeeld te worden. Snelheden van max 100kb/s zijn dan opeens het hoogst haalbare op de PC (die ook bedraad aangesloten is op de Netgear). Knal ik mijn AC Ryan uit dan heb ik weer de 200Mbit-lijn volledig tot mijn beschikking. Er zijn geen firmware-wijzigingen gedaan op de AC Ryan en Netgear. Is er mogelijk iets bij de update van DSM wat dit getriggerd kan hebben?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:47
heb je misschien de firmware van je router geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Joarie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:10:
Ik gebruik nu al een jaartje of 3 de configuratie dat ik via de AC Ryan bestanden afspeel op mijn TV vanaf de DS210. Beide zitten ze op een Netgear WNDR3700 router en heeft de NAS een vaste IP.

Echter, sinds een paar weken valt het me op dat de internetverbinding helemaal op zijn gat ligt bij andere apparaten op het netwerk zodra de AC Ryan ingelogd is op de NAS. Er hoeven dan nog geen eens bestanden afgespeeld te worden. Snelheden van max 100kb/s zijn dan opeens het hoogst haalbare op de PC (die ook bedraad aangesloten is op de Netgear). Knal ik mijn AC Ryan uit dan heb ik weer de 200Mbit-lijn volledig tot mijn beschikking. Er zijn geen firmware-wijzigingen gedaan op de AC Ryan en Netgear. Is er mogelijk iets bij de update van DSM wat dit getriggerd kan hebben?
Klinkt als een QoS gone bad......
Dan zou er dus iets gewijzigd zijn in de router.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Zou het dan zelfs kunnen liggen bij de Cisco-router van Ziggo die aan de ingang van mijn netwerk staat (hetzij wel in bridge-modus)? De netgear erachter die de feitelijke netwerk opzet heeft van mij in geen tijden een update gehad, maar ik zal hem vanavond eens controleren qua firmware.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb sinds kort een ds215 en ben hem aan het klaarmaken. Nu heb ik couchpotato, sickbeard, nzbget en transmission aan de praat en ze doen ook alles wat ze moeten doen.

Echter met transmission loopt ik tegen een probleem aan. NZBget maakt fijn onderscheid tussen films en series en zet ze in de juiste map. Dit doet transmission echter niet. Hierdoor worden deze gewoon geplaatst in mijn Compleet folder. Hierdoor worden de files niet automatisch gemoved naar de juiste locatie. Sickbeard en Couchpotato zijn ingesteld om deze map te scannen maar geen succes.

Is hier een oplossing voor of is gewoon een eigenschap van het programma?

edit: Het is al gelukt. Ik had zelf een fout gemaakt met folders!

[ Voor 11% gewijzigd door powah2k4 op 12-03-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Al opgelost.

[ Voor 93% gewijzigd door .GoO op 12-03-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand note station al eens aan de praat gekregen? Het lukt mij niet om met mijn mobiel of tablet contact te maken met mijn nas. Ik krijg nu weereen mail van synologyy over dsm 5.2 beta met aanpassingen in note station.

Ik lees hier dat het misschien beter werkt met DDNS?
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=247&t=91091

Heeft iemand het al goed aan de praat?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 18:32
Ik ben nog relatief nieuw in het hele NAS gebeuren. Ik had een paar maanden geleden een Zyxcel NSA325 en dit werkte op zich goed. Nadeel was dat wanneer ik gebruik wilde maken van extra features je al snel gebonden was aan allerlei command pronts via Putty omdat de software Linux based was. Daar werd ik niet zo happy van dus deze NAS de deur uitgedaan.

Nu heb ik inmiddels begrepen dat Synology een stuk gebruiksvriendelijker is en daarnaast ook meer opties bied. Ik ben nu geïnteresseerd in de Synology DS215j een instapper waarvan ik vermoed dat deze voldoet aan mijn eisen.

Downloaden van Nieuwsgroepen en Torrents.
Diverse Post Processen na het downloaden van Niewsgroepen

Zijn dit instellingen die relatief eenvoudig zijn in te stellen of moet ik bij Synology ook aan de slag met lastige command promts.

Tenslotte wil ik graag op mijn NAS diverse vakantiefoto's plaatsen. Niet zo spannend natuurlijk, maar wat ik vervolgens wil is dat anderen (vriendengroep) hier zelf foto's aan toe kunnen voegen en downloaden.
Aangezien ik dit zo gebruiksvriendelijk wil inrichten, vroeg ik me af of hier goede mogelijkheden voor zijn met deze NAS. Liefst via een App of anders via een url.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor downloaden van nieuwsgroepen en torrents kan je DownloadStation (standaard Synology app) of Transmission gebruiken. Beide hebben een duidelijke webinterface. Je kan SabNZB,SickBeard/SickRage en/of Couchpatato installeren om dingen te voeren aan het downloadprogramma. Deze apps hebben wel een GUI maar het kost even pielen om het goed in te stellen. Als het eenmaal ingesteld is, hoef je er ook nauwelijks meer naar om te kijken. Als je veel archieven moet uitpakken zou ik dat wel zoveel mogelijk 's nachts doen, want dat is redelijk zwaar werk voor de meeste instap-Syno's.

Voor foto's heeft Synology ook een app, PhotoStation. Zie hier hoe je daarmee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:12:
Heeft iemand het al goed aan de praat?
Ik gebruik het al maanden probleem. Ik gebruik echter wel mijn eigen domeinnaam om mee te verbinden, dus geen quickconnect of ddns.

Hoe probeer jij te verbinden, en heb je al andere wijzen geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 13-03-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:36:
Ik gebruik het al maanden probleem. Ik gebruik echter wel mijn eigen domeinnaam.
Hoe probeer jij te verbinden, en heb je al andere wijzen geprobeerd?
Ik heb zowel met mijn eigen domein als met het externe ip adres geprobeerd. Ik ga dit weekeinde even stoeien ermee, het moet dus kennelijk wel werken.

Als ik er niet uitkom zal ik hier even uitvoerig beschrijven wat en hoe ik dingen gedaan heb, ik zou het namelijk wel fijn vinden als het werk (als alternatief voor evernote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:31
DSM 5.2 beta voegt ook ondersteuning voor SMB 3.0 toe. Deze moet je echter nog wel even zelf aanzetten zag ik.

Control Panel -> File Services -> Tabje Win/Mac/NFS -> Advanced Settings -> Max protocol for Windows File Services: Enable SMB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het package 'CardDav server' erop gezet omdat ik iets met NAW-gegevens lokaal wil gaan doen. Hoe kan ik vanaf de laptop dit nou het beste gebruiken? Er zit niet echt een website bij, behalve dan voor het administreren van de 'CardDav server' zelf.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Iemand ervaring met die Docker applicaties? Is het nu bijvoorbeeld verstandig om sommige apps (zoals bijvoorbeeld Couchpotato in een Docker applicatie te gaan draaien i.p.v. package?

Ik heb nu CouchPotato in een docker applicatie draaien, en het fijne op dit moment vindt ik er nog wel aan dat je ze kan restrictie kwa CPU prioriteit en geheugen gebruik. En CouchPotato lijkt ook prima te draaien in die docker applicatie.

*edit
Hmm voorlopig lijk ik nog iets niet goed te doen lijkt het. Na het herstarten van de Docker Package verlies de config en instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Senaxx op 13-03-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:27
job schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:33:
Sluit het inderdaad uit, en zorg er ook voor dat je het goed test.
Dus de downloadsnelheid test je met grote bestanden, niet met veel kleine.
Nog even terugkomend op de lage snelheid van de bestandsoverdracht.
Het lag toch aan de powerlines. Pc rechtstreeks aangesloten op de router met een kabel en de bestandoverdracht was in een keer 50-100 MB/s ipv 5-10 MB/s!
Toch wel een flink verschil :P

Dus via de kabel gisteren het grootste gedeelte van de bestanden overgedragen naar de NAS.
Nu alles er op staat, is de powerline verbinding voldoende voor me. De snelheid van de powerline is voldoende voor af en toe een serie of wat foto's er bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 09:22
Probleempje hier, hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een DS214play.
Wanneer ik vanaf mijn thuisnetwerk de NAS probeer te benaderen (ip adres 192.168.0.xxx) , dan wordt de NAS niet gevonden. Ik krijg dan in SAFARI de melding ' Failed to open page'. Extern inloggen op de NAS (dus buiten mijn eigen (wifi) netwerk) gaat zonder problemen.

Mijn iMac is bedraad aangesloten op de router. In Finder is mijn NAS gewoon zichtbaar en kan ik alle folders en onderliggende files benaderen.

Ik heb een Windows 8 laptop in huis welke via wifi is verbonden met het netwerk. Ook hier is vanuit mijn thuisnetwerk de NAS niet te benaderen.

Ik heb een KPN Experia box draaien in bridge mode. Hierachter staat een D-Link DIR 850L router waaraan vervolgens mijn iMac en NAS bedraad zijn aangesloten.

Op myds.synology.me is alles OK, dwz groen bolletje.

Ik heb al even in de Firewall settings van mijn NAS en router gekeken, maar alles lijkt normaal te zijn?
Overigens heb ik de afgelopen dagen wel een aantal DDNS emails gehad (connection lost, connection resumed etc) kan het probleem hiermee te maken hebben?

Wie kan mij helpen om de NAS weer bereikbaar te maken via mijn huis wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Krijg je die foutmelding op IP-adres of op [url]http://diskstation:5000[/url] , of beide?

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 13-03-2015 21:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
De foutmelding krijg ik op IP adres (192.168.0.xxx:5000)/webman/index.cgi)
Pingen naar IP adres gaat zonder problemen.

(edit: aanvullende informatie)

[ Voor 63% gewijzigd door Ethernety op 13-03-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
Het werkt weer....vraag me niet hoe of wat; zojuist geprobeerd opnieuw in te loggen en geen probleem ondervonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofmasters
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 13:57
Een heel kort en waarschijnlijk stomme vraag.
Ik heb 2 6tb disks in mijn pc in raid 0.
Hier zit ongeveer 10TB data op.

Kan ik deze installeren in een synology 2 bay nas zonder mijn data kwijt te raken.
Of worden ze dan geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
kingofmasters schreef op zondag 15 maart 2015 @ 05:02:
Een heel kort en waarschijnlijk stomme vraag.
Ik heb 2 6tb disks in mijn pc in raid 0.
Hier zit ongeveer 10TB data op.

Kan ik deze installeren in een synology 2 bay nas zonder mijn data kwijt te raken.
Of worden ze dan geformatteerd?
Beste @kingofmasters

Als je je disks in een synology drukt worden ze per definitie opnieuw ingericht (geformateerd). Je zal dan al je data kwijt zijn. Zie voor een toelichting de gebruiksaanwijzing op de synology website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38
Vandaag is 1 van de disken in mijn Zyxel NSA320 overleden.

Ik ben eigenlijk dik tevreden met de Zyxel maar denk er al een paar jaar over om een Synology aan te schaffen. Met het overlijden van deze disk lijkt me het dus een mooi moment (lees: excuus) om over te stappen op een Synology. Nu zie ik echter, zoals velen door de bomen het bos niet, qua modellen.

De NAS wordt primair gebruikt voor opslag van foto's, films en series (mkv formaat) waarbij de series vaak afgespeeld worden op verschillende media pc's in het huis. Wat ik me echter kan voorstellen is dat ik in de toekomst niet alleen de NAS gebruik puur voor storage, maar ook voor het processen van mijn downloads (waar ik nu mijn PC voor gebruik, combinatie van sickbeard met sabnzbd). Ik voel aan mijn klompen aan dat ik er dan niet kom met een goedkope variant als ik dit soort zaken (+meer apps wil draaien), omdat bv de DS214se weinig power in zich heeft (als ik de reviews mag geloven).

Ook belangrijk om te melden, ik wil er een RAID1 in hangen, zoals ik nu ook heb. 2 Disk bays is voor mij voldoende. Dus nu is de vraag, welke 2 BAY synology past er bij beide profielen; eentje puur storage en een beetje streamen, een zwaarder model waar ik ook downloads op kan binnenhalen en processen en in dat geval zal ik ook veel meer applicaties gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 15-03-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:38:
Dus nu is de vraag, welke 2 BAY synology past er bij beide profielen; eentje puur storage en een beetje streamen, een zwaarder model waar ik ook downloads op kan binnenhalen en processen en in dat geval zal ik ook veel meer applicaties gaan gebruiken.
Voor alleen storage en streamen naar pc (dus niet transcoden) voldoet iedere 2XX versie. Als je dan lang updates wil hebben, ga voor een 214 of 215 model.

Als je wilt gaan transcoderen, vooral belangrijk als je direct naar een DLNA TV wil streamen, dan zou ik uberhaupt zelf iets bouwen en geen Synology nemen, of vanaf de PC streamen en dan voldoet de goedkoopste Syno weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38
Transcoden hoeft niet, op dit moment nog niet iig, afspelen doe ik via HTPC's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

Remi

Moo!

Zijn er meer mensen die 2FA gebruiken en daar willekeurig problemen mee hebben? Ik heb regelmatig het probleem dat hij m'n code niet slikt en aangeeft dat het de verkeerde code is. Er kunnen dan twee dingen gebeuren.

1. Ik probeer het te vaak in een korte tijd en word automatisch verbannen van m'n eigen NAS waardoor ik een reset moet uitvoeren. Als ik daarna 2FA weer aanzet dan werkt het weer normaal voor een paar dagen.

2. Soms als ik iets langer wacht en m'n code laat verlopen in de Google Authenticator en inlog met de vorige (dus dan onjuiste) code dan lukt het soms om wel binnen te komen.

Voor m'n gevoel is het dan ook een out of sync probleem maar het vreemde is dat de tijd op m'n NAS en m'n smartphone tot op de minuut gelijk lopen. Beiden zijn ingesteld om via internet hun tijd te syncen.
Ik gebruik de Google Authenticator voor nog 4 andere services waar ik deze issues nog nooit heb meegemaakt dus ik heb dan ook het idee dat het probleem meer bij de Synology gezocht moet worden. Misschien staat deze strakker afgesteld qua timing of iets dergelijks?

Een paar dingen die ik heb uitgesloten is bijvoorbeeld het onjuist invoeren van m'n credentials daar ik deze kopieer uit een password tool. En ik heb het getest met verschillende systemen en browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Remi schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:34:
Zijn er meer mensen die 2FA gebruiken en daar willekeurig problemen mee hebben? Ik heb regelmatig het probleem dat hij m'n code niet slikt en aangeeft dat het de verkeerde code is. Er kunnen dan twee dingen gebeuren.
Ik ervaar dat heel soms ook. Precies wat je zegt, de tijd is net out of sync en de 'oude' of nieuwere code werkt dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vraagje over de cloud station functie:
Ik zou graag vanaf mijn Windows 2008 R2 (eigenbouw) "NAS" willen synchroniseren naar mijn ouders (DS215j) over internet. In principe werkt dit probleemloos (even in virtuele installatie getest).

Alleen synchroniseert hij automatisch beide kanten op, ik zou graag een kant op willen synchroniseren (vanaf mijn Windows server naar de DS215j), zodat data verwijderd op de DS215j niet automatisch ook op mijn eigen "NAS" verwijderd wordt.

Mis ik iets of is dit gewoon niet mogelijk?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:24
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:17:
@rows: Ja, dat dacht ik eerst ook. Toch lijkt het mogelijk te zijn als de NAS stuk is (en je harde schijven en data nog intact zijn), zie hoofdstuk "2.2 Migratie tussen verschillende DiskStationmodellen" uit de door mij aangehaalde handleiding. Waarbij ik voor mezelf de aantekening heb gemaakt na elke wijziging in de configuratie op mijn (nu nog) werkende station uit voorzorg en als overstapmaatregel een configuratie-back-up op te slaan (configbackup.dss).
In dat hoofdstuk staat toch echt dat de harde schijven fysiek worden getransplanteerd van het oude station naar de nieuwe NAS. Dus met inachtname van de voorzorgsmaatregel (een actuele configbackup.dss) kun je, volgens Synology, zonder meer overstappen.
OldSchoolPhoto schreef op zondag 15 maart 2015 @ 07:23:
[...]

Beste @kingofmasters

Als je je disks in een synology drukt worden ze per definitie opnieuw ingericht (geformateerd). Je zal dan al je data kwijt zijn. Zie voor een toelichting de gebruiksaanwijzing op de synology website.
Als ik hier nog even op mag inhaken, onlangs van een DS209 (RAID1, DSM 4.2X) naar een nieuwe DS214+ overgestapt. 1 disk uit de DS209, zo in de DS214+ (DSM 5.1X) gezet. Bij de install kwam meteen de data migratie optie naar voren, met of zonder behoud van settings zelfs! Scheelde toch de nodige TB's overzetten voordat je weer in de lucht bent zeg maar! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34

Prx

Tortelli schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:11:
Vraagje over de cloud station functie:
Ik zou graag vanaf mijn Windows 2008 R2 (eigenbouw) "NAS" willen synchroniseren naar mijn ouders (DS215j) over internet. In principe werkt dit probleemloos (even in virtuele installatie getest).

Alleen synchroniseert hij automatisch beide kanten op, ik zou graag een kant op willen synchroniseren (vanaf mijn Windows server naar de DS215j), zodat data verwijderd op de DS215j niet automatisch ook op mijn eigen "NAS" verwijderd wordt.

Mis ik iets of is dit gewoon niet mogelijk?.
Nee, dit is niet mogelijk met het gebruik van Cloud Station. Deze is ongestoken op een synchronisatie functionaliteit. In dit geval zul je het dus moeten behandelen als een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Is er een eenvoudige methode om dat draaiende te krijgen over internet?.

Je hebt dan rsync nodig maar dit zit std niet in windows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Tortelli schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:17:
Is er een eenvoudige methode om dat draaiende te krijgen over internet?.

Je hebt dan rsync nodig maar dit zit std niet in windows....
Je kunt natuurlijk op Windows andere software draaien als Syncbackpro of Syncovery die het gewoon beide kanten op regelt (via SFTP bijv). Daar kun je precies in selecteren welke mappen je wilt backuppen/syncen/mirroren en wat er moet gebeuren met verwijderde bestanden en kun je verschillende versies van bestanden bijhouden. Kortom, een stuk uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ben ik nu zot geworden? Of wordt ik gewoon oud dat ik dit soort probleempjes niet meer opgelost krijg. Maar niets kunnen vinden.

Ik heb nu mariaDB geinstalleerd en ook phpmyadmin.
Maar beide applicaties vragen wachtwoord. Nu kan ik die van mariadb veranderen via phpmyadmin.
Alleen hoe log ik daarop in. Mijn 2 user password combo's die ik heb, werken niet.

Ja hoor... nu lukt het wel gewoon. 8)7 :O

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 15-03-2015 20:14 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Als je naar http://server-IP/phpMyAdmin gaat vraagt hij dan gelijk om een wachtwoord ?
Was al gelukt dus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 15-03-2015 20:17 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

-DG- schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Je kunt natuurlijk op Windows andere software draaien als Syncbackpro of Syncovery die het gewoon beide kanten op regelt (via SFTP bijv). Daar kun je precies in selecteren welke mappen je wilt backuppen/syncen/mirroren en wat er moet gebeuren met verwijderde bestanden en kun je verschillende versies van bestanden bijhouden. Kortom, een stuk uitgebreider.
Ik heb een Syncbackpro licentie en FTP is opzich een prima optie. Alleen vind ik het altijd irritant dat "aanmaak datum" van b.v. foto's dan veranderen 8)7.

Denk dat ik gewoon FTP ga gebruiken overigens, by far het makkelijkste verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
Tortelli schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb een Syncbackpro licentie en FTP is opzich een prima optie. Alleen vind ik het altijd irritant dat "aanmaak datum" van b.v. foto's dan veranderen 8)7.

Denk dat ik gewoon FTP ga gebruiken overigens, by far het makkelijkste verder.
Profile options>Expert>Copy/Delete>Advanced>Copy file creation date&times ?

[ Voor 18% gewijzigd door -DG- op 16-03-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
Ik heb bij iemand een DS213 staan met 2 1TB schijven erin.
Schijven zijn ingericht als 1 volume middels SHR

Nu geeft opslagbeheer echter aan dat het volume "vol" is,....terwijl er maar iets van 500GB in gebruik is volgens de informatie van file manager.

Cloudstation staat ingericht op max 1 versie ,... maar ik weet niet of het daar mis kan gaan?
Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Ik zit nog te twijfelen voor aanschaf van een Synology tussen de 214+ of de 214Play, ik zou graag ook films op mijn iPad willen kijken vanaf de Synology.
De 214Play is hier goed voor, maar zou de 214+ dit ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

mhoogendam schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:27:
Ik zit nog te twijfelen voor aanschaf van een Synology tussen de 214+ of de 214Play, ik zou graag ook films op mijn iPad willen kijken vanaf de Synology.
De 214Play is hier goed voor, maar zou de 214+ dit ook kunnen?
Ik gebruik hiervoor de 110+, dat werkt perfect via de DSVideo app en dan downloaden een lokaal bekijken op mijn android tablet.

Hoe was je van plan te gaan kijken? met welke tools?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Tukk schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:38:
[...]

Ik gebruik hiervoor de 110+, dat werkt perfect via de DSVideo app en dan downloaden een lokaal bekijken op mijn android tablet.

Hoe was je van plan te gaan kijken? met welke tools?
Ik wil streaming kunnen kijken op de ipad vanaf de Synology, eerst downloaden en dan kijken is teveel moeite voor de huisgenoten :)
Welke apps hiervoor het meeste geschikt heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Laatst online: 11:35

Dogooder

dus...

Ik probeer verschillende gebruikers een backup mogelijkheid te geven op mijn nas via ssh en rsync. Nu heb ik een gebruiker aangemaakt en een groep. Beide met geen rechten behalve de homes directory. Maar als ik nu via ssh inlog als die gebruiker dan kan ik gewoon heel de nas benaderen, en heb lees en schrijfrechten overal. Dit is niet de bedoeling, ik wil de gebruiker niet verder laten komen dan z'n eigen home directory. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdoIT
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-08 22:04
Ben al enige tijd op zoek naar een oplossing van mijn probleem om de hoeveelheid opslag op mij Synology DS213 uit te breiden.

Ik heb zo'n 2 jaar met groot plezier een Synology DS213 draaien. Destijds 1 3TB WD ingezet en in deze op het door Synology aanbevolen formaat van Synology de SHR gekozen. Dit leek met toen een goede zet omdat ik van plan was (wanneer de prijzen zouden dalen) er nog een HD bij te zetten voor backup.

Ondertussen met een vriend die ook een Synology heeft besloten om de kritische documenten via de 'remote backup' bij hem te doen en hij bij mij, zodat als er brank of diefstal is, de data beschikbaar blijft. Nu het volume van 3TB echter vol begint te lopen en wil ik gaan uitbreiden, blijkt SHR toch niet zo'n handige keuze te zijn geweest. Als ik het goed begrijp, kan ik niet zomaar een 4TB bij prikken om dan 7TB te krijgen.

Ik aan de volgende oplossing te denken en zou van dit forum graag willen weten (voordat ik de materialen aanschaf) of dat mijn manier van denken klopt:
* Ik koop een nieuwe HD (WD 4TB Red series)
* Ik koop een extern harddisk dock zoals: (pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart)
* Ik maak een back-up mijn DS213 settings (gebruikers, apps, shares etc)
* Ik vervang de oude harddisk (WD 3TB red series) door de nieuwe in de DS213
* Ik zorg dat de nieuwe harddisk op een RAID-0 configuratie loopt
* Ik herstel de backup (gebruikers, apps, shares etc)
* Ik hang mij oude harddisk via het externe dock aan de DS213. (Iemand een idee of ik deze harddisk kan benaderen als een externe USB disk als hij onder SHF ingesteld is?)
* Ik copieer alle content naar de juiste shares
* Ik hang de oude harddisk ook in de DS213 en gebruik de configurator om deze ook op RAID-0 te draaien.
* Ik heb nu 7TB beschikbaar (3TB in gebruik en 4TB nieuw).

Zou dit als zodanig moeten werken?

Graag jullie ervaringen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:18
powah2k4 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:26:
Ik heb sinds kort een ds215 en ben hem aan het klaarmaken. Nu heb ik couchpotato, sickbeard, nzbget en transmission aan de praat en ze doen ook alles wat ze moeten doen.

Echter met transmission loopt ik tegen een probleem aan. NZBget maakt fijn onderscheid tussen films en series en zet ze in de juiste map. Dit doet transmission echter niet. Hierdoor worden deze gewoon geplaatst in mijn Compleet folder. Hierdoor worden de files niet automatisch gemoved naar de juiste locatie. Sickbeard en Couchpotato zijn ingesteld om deze map te scannen maar geen succes.

Is hier een oplossing voor of is gewoon een eigenschap van het programma?

edit: Het is al gelukt. Ik had zelf een fout gemaakt met folders!
Ik ben ook sinds kort overgestapt van nieuwsgroepen op de torrents. Maar Download station maakt geen onderscheid tussen films/tvshows etc. Doet Transmission dat wel? ik heb zo juist TM getest maar nergens zie ik optie voor categories. nu komen alle downloads in complete map ipv movies/tvshows en daardoor worden de files niet automatisch gemoved naar de juiste locatie. Hoe doe jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Transmission maakt dat onderscheid ook niet. Couchpotato of Sickbeard doet dat.

Als je bijvoorbeeld een download folder genaamd Compleet hebt. laat je transmission daar alles in downloaden. Sickbeard en Couchpotato plukken ze daarna in de post processing eruit en plaatsen ze in de juiste folder wat je hebt aangegeven een in van die twee.

Hier mijn settings van sickbeard.
http://i.imgur.com/JOqV1h7.png

[ Voor 9% gewijzigd door powah2k4 op 16-03-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
2de hands Synology DiskStation DS214play kopen voor € 220, of is het dat niet meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:22
Ik vind van wel, heb mijn nas nu een aantal dagen (214 play) en ben er zeer tevreden over. Als ik er niet een had was het instant buy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:17
Justinfailber schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:12:
2de hands Synology DiskStation DS214play kopen voor € 220, of is het dat niet meer waard?
Is 60E onder nieuwprijs, dus ligt er IMO een beetje aan hoe oud die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat is het leuke aan Synology, dat kan je aan het typenummer lezen: het kan niet ouder zijn dan 2014.
Dus max 1,5 jaar.
Het ligt aan wat voor staat het is: vol met krassen, helemaal uitgewoond, onder een dikke nicotinelaag, etc.

De specs kan je zo opzoeken, het zal wel een Dual core zijn.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het is een dualcore atom inderdaad. Docker wordt alleen niet ondersteund :| maar persoonlijk zou ik als die anderhalf jaar oud was wel wat lagere prijs verwachten. Zou nu denken dat het ding half jaar oid is ofzo, maar het is maar wat de gek er voor over heeft. Je hebt maar 1 koper nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 22:54
Sinds gisteren werkt bij mij Cloud Station ineens niet meer. Meerdere mensen hier last van? Werkelijk alles opgezocht op internet en gecontroleerd. Users bestaan, hebben toegang en als ik vanaf mijn App verbinding maak met mijn ds213j werkt het gewoon. Wanneer ik via de laptop verbinding wil maken krijg ik continue de melding:

"Controleer of Cloud Station is bijgewerkt naar de laatste versie op zowel DiskStation als op uw computer, en probeer het vervolgens op nieuw.

Het package center zegt dat alles up-to-date is (versie 3.2-3423) en ook een herinstallatie op mijn laptop werkt niet (heb zojuist de laatste versie van de Synology site gedownload). Het werkt nog steeds niet! Nu maakt hij helemaal geen verbinding meer een sinds gisteren kreeg ik telkens de melding (CloudStation, status niet normaal).

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
mhoogendam schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ik wil streaming kunnen kijken op de ipad vanaf de Synology, eerst downloaden en dan kijken is teveel moeite voor de huisgenoten :)
Welke apps hiervoor het meeste geschikt heb ik me nog niet in verdiept.
Gebruik infuse 3 voor de ipad. Deze kan je gewoon via SMB mounten, en kan je zonder transcoding direct kijken. Heeft ook ondersteuning voor fanart en ondertitel downloaden :)

Mijn vriendin gebruikt dit voor alle series die ze vanaf de NAS op de Synology wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 22:37
ID-College schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:22:
Sinds gisteren werkt bij mij Cloud Station ineens niet meer. Meerdere mensen hier last van? Werkelijk alles opgezocht op internet en gecontroleerd. Users bestaan, hebben toegang en als ik vanaf mijn App verbinding maak met mijn ds213j werkt het gewoon. Wanneer ik via de laptop verbinding wil maken krijg ik continue de melding:

"Controleer of Cloud Station is bijgewerkt naar de laatste versie op zowel DiskStation als op uw computer, en probeer het vervolgens op nieuw.

Het package center zegt dat alles up-to-date is (versie 3.2-3423) en ook een herinstallatie op mijn laptop werkt niet (heb zojuist de laatste versie van de Synology site gedownload). Het werkt nog steeds niet! Nu maakt hij helemaal geen verbinding meer een sinds gisteren kreeg ik telkens de melding (CloudStation, status niet normaal).

Iemand ideeen?
Toevallig 5.2 beta draaien? Indien ja, dan moet je via de beta site de beta versie van cloud station downloaden en installeren.Deze wordt niet standaard automatisch geinstalleerd.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:14

kraats

Ik rol

ID-College schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:22:

Iemand ideeen?
Je moet even de beta downloaden. De automatisch geüpdate package is zelf ook beta

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Boeiend nieuws op de frontpage
nieuws: Synology onthult zijn eerste router

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:17

mvds

Totally awesome!

Mwah, zo boeiend vind ik het niet eerlijk gezegd :) Staat niet eens bij of ie Link Aggregation heeft, en ik zou zelf eerlijk gezegd verwachten dat ze een integratie met DSM om je NAS zouden promoten. Maar daar lees ik niks over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

mvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:03:
[...]

Mwah, zo boeiend vind ik het niet eerlijk gezegd :) Staat niet eens bij of ie Link Aggregation heeft, en ik zou zelf eerlijk gezegd verwachten dat ze een integratie met DSM om je NAS zouden promoten. Maar daar lees ik niks over...
Link Aggregation boeit mij weinig.

Ik zal blij zijn met een consumentenrouter-leverancier die zijn firmware serieus neemt en ook regelmatig upates uitbrengt. De stock firmware is IMHO vaak om te huilen, qua updates, GUI en mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 17-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:24
ik heb op mijn DS215j vaak dat bestanden in gebruik zijn.

voorbeelden:
  • Als ik 3 willekeurige mappen naar een andere map wil verplaatsen, dan is 1 van de bestanden in gebruik. Als ik dan een minuut wacht en op opnieuw klik, gaat hij wel verder.
  • Als ik een gedownload bestand of map wil renamen, dan gaat dat goed, wil ik hem daarna verplaatsen, bestand in gebruik.
  • Als ik een bestand rename en de map waar het in staat wil renamen, lukt het renamen van de map niet omdat hij dan in gebruik is.
  • het vreemde is dus dat de gelockte bestanden of mappen, wanneer ik een minuutje niets doe, wel weer verplaatsbaar of hernoembaar zijn. Maar dit is natuurlijk onwijs onhandig als je even snel wat zaken wilt verplaatsen/opschonen.
Op aanraden van hier heb ik caching van thumbs al uitgezet, maar helaas nog geen verschil.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Senaxx schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Gebruik infuse 3 voor de ipad. Deze kan je gewoon via SMB mounten, en kan je zonder transcoding direct kijken. Heeft ook ondersteuning voor fanart en ondertitel downloaden :)

Mijn vriendin gebruikt dit voor alle series die ze vanaf de NAS op de Synology wil kijken.
In combinatie met welke NAS gebruik jij dit? Ik had begrepen dat de Play modellen juist voor streaming naar de iPad zorgen voor de transcoding en hierdoor de batterij van de iPad minder belast en dat alles vloeiender zou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
Pusherman_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:30:
ik heb op mijn DS215j vaak dat bestanden in gebruik zijn.

voorbeelden:
  • Als ik 3 willekeurige mappen naar een andere map wil verplaatsen, dan is 1 van de bestanden in gebruik. Als ik dan een minuut wacht en op opnieuw klik, gaat hij wel verder.
  • Als ik een gedownload bestand of map wil renamen, dan gaat dat goed, wil ik hem daarna verplaatsen, bestand in gebruik.
  • Als ik een bestand rename en de map waar het in staat wil renamen, lukt het renamen van de map niet omdat hij dan in gebruik is.
  • het vreemde is dus dat de gelockte bestanden of mappen, wanneer ik een minuutje niets doe, wel weer verplaatsbaar of hernoembaar zijn. Maar dit is natuurlijk onwijs onhandig als je even snel wat zaken wilt verplaatsen/opschonen.
Op aanraden van hier heb ik caching van thumbs al uitgezet, maar helaas nog geen verschil.

iemand een idee?
Weet je zeker dat chaching uit staat? Staan er geen hidden thumbs.db bestanden in je mappen, want dit klinkt toch heel erg als dat stomme cachinggedoe van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb 2 vragen over mijn ds412play:
  • Heb onlangs photo station aangezet. CPU bleef op 100% staan en ik raakte ineens gb aan ruimte kwijt (denk voor thumbnails en geconverteerde video). Na wat spelen is photostation toch niets voor mij, dus heb ik het uitgezet en gedeinstalleerd. Nu heb ik echter mijn ruimte nog niet terug. Weet iemand waar die cache files opgeslagen zijn?
  • Ik wil download station langs een vpn als Torguard laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan wel een openVPN verbinding maken maar dan werkt mijn quickconnect niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 13:36 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:34:
Ik heb 2 vragen over mijn ds412play:
  • Heb onlangs photo station aangezet. CPU bleef op 100% staan en ik raakte ineens gb aan ruimte kwijt (denk voor thumbnails en geconverteerde video). Na wat spelen is photostation toch niets voor mij, dus heb ik het uitgezet en gedeinstalleerd. Nu heb ik echter mijn ruimte nog niet terug. Weet iemand waar die cache files opgeslagen zijn?
  • Ik wil download station langs een vpn als Torguard laten lopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan wel een openVPN verbinding maken maar dan werkt mijn quickconnect niet meer.
http://forum.synology.com....php?f=17&t=93138#p370334

Waarschijnlijk staan er in een folder nog alle thumbnails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:18
Deze staan waarschijnlijk nog in een verborgen map genaamd @eaDir in de foto/video map.

Het eerste wat ik denk ik zou proberen is kijken of het uitzetten van 'indexeren van foto/video bestanden' er mogelijk voor zorgt dat de reeds gemaakte files uit die folder verwijderd worden.
Je kan sowieso met een programma als WinSCP (portable) bij deze hidden folders, en ze daarmee in 1x verwijderen.

Als je geen zin hebt om met WinSCP te prutsen zou ik, na het uitzetten van indexeren, kijken of het werkt om de foto's;
van de directory foto's te kopieren naar je pc.
dan de map foto van de NAS verwijderen. (hopelijk worden de thumbs dan mee verwijderd)
En vervolgens de map weer terugkopieeren van je pc naar de NAS.

Zelf zou ik me niet zoveel zorgen maken om een GB'tje meer of minder aan thumbs als er toch al voor meerdere TB's aan schijven inhangen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 17-03-2015 14:38 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
SmiGueL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:54:
Deze staan waarschijnlijk nog in een verborgen map genaamd @eaDir in de foto/video map.

Het eerste wat ik denk ik zou proberen is kijken of het uitzetten van 'indexeren van foto/video bestanden' er mogelijk voor zorgt dat de reeds gemaakte files uit die folder verwijderd worden.
Je kan sowieso met een programma als WinSCP (portable) bij deze hidden folders, en ze daarmee in 1x verwijderen.

Als je geen zin hebt om met WinSCP te prutsen zou ik, na het uitzetten van indexeren, kijken of het werkt om de foto's;
van de directory foto's te kopieren naar je pc.
dan de map foto van de NAS verwijderen. (hopelijk worden de thumbs dan mee verwijderd)
En vervolgens de map weer terugkopieeren van je pc naar de NAS.

Zelf zou ik me niet zoveel zorgen maken om een GB'tje meer of minder aan thumbs als er toch al voor meerdere TB's aan schijven inhangen. :P
Ik had het indexeren al uitgezet en de alle foto files naar een andere plek verhuisd. Het gaat hier om flink wat GBs hoor. Voor het indexeren had ik nog 260GB over en nu nog maar 30GB. Ik denk dat het van de geconverteerde video's is of zo :?

update: heb de shares wegegegooid maar geen resultaat. Kan het zijn dat ik het gekopieerd heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:18
Spam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:00:
update: heb de shares wegegegooid maar geen resultaat. Kan het zijn dat ik het gekopieerd heb?
Vanaf het moment dat ze naar je PC gekopieerd zijn zou ik iig even checken of je 'hidden' files wel zichtbaar zijn. Als de @eaDir bestanden dan meegekopieerd worden kun je ze op die manier (als je niet met WinSCP aan de gang wilt) verwijderen.
Net even met WinSCP gekeken, maar bij het knippen/kopiëren naar de pc worden de @eaDir mappen NIET mee gekopiëerd.
Daarnaast wordt de @eaDir folder op de NAS netjes verwijderd bij het knippen/ handmatig verwijderen van de originele foto.

Maar 230GB aan thumbs? :X
Ik schat dat de thumbnails per foto zo'n 1MB zijn, en weet dat de converts van een filmpje (in de fotomap) soms honderden MB's zijn Gecontroleerd, deze converts zijn bij mij even groot als het origineel :F :z + ~10% voor een mini-versie. 230GB aan thumbs is dus echt wel insane veel hoor. :P

Ik verwacht dan ook dat het niets met de thumbs te maken heeft, maar met bijvoorbeeld dubbele bestanden ivm een backup programma oid. (ooit eens wat over gelezen)
Of mogelijk zelfs in de map #recycle? (aka: de prullenbak)

Je kunt onder 'Start --> Opslag-analyser' een scan doen waarbij te zien is hoe de verdeling van de bestanden is, en welke bestanden het grootst zijn. Misschien dat dit helpt.. :)

[ Voor 76% gewijzigd door SmiGueL op 18-03-2015 10:56 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Ik wil binnenkort een DS215J aanschaffen en hier 2 bestaande harddisks die ik nu heb liggen erin plaatsen/
Dat levert allemaal geen problemen op als het goed is, maar ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met jullie films en muziek collectie.
Nu heb ik dit op mijn hdd in de pc staan waar ik 1 keer in de week een backup van maak.
Dit gaat nu nog niet offsite, maar hopelijk binnenkort wel.

Wat mijn idee is, is om al mijn muziek op de NAS te zetten en hier dan een backup van maken naar een externe hdd.

Hoe beheren jullie eigenlijk jullie collectie ?
Op dit moment door omstandigheden luister ik eerlijk gezegd niet zoveel meer, maar wil dit wel weer op gaan pakken :)

Ik heb al even gezocht in het topic, maar kon niet echt een antwoord vinden

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 17-03-2015 17:02 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb ook alles op mijn Nas, geen harddisk meer in pc.
Van mijn documenten maak ik dagelijks een backup naar de andere disk met acronis, automatisch.
Hetzelfde doe ik met mijn media, foto's en video's 1xp.w., maar geen films en series(te groot en niet belangrijk). Deze maakt dus ook een backup naar de andere disk.
Voor bepaalde films die ik graag wil bewaren heb overigens wel een aparte losse disk.

Om de twee weken ofzo verplaats ik de backups naar 2 externe disks, dit hou ik allemaal bij met een excell sheetje.Dus dezelfde backup op 2 disken.

Dus als een NAS disk crashed heb ik de backup op de andere Nas schijf en 2 externe disken die ik niet offsite heb.
ik gebruik overgens geen Raid of Jbod, maar gewoon basic 2 losse disken.
Mijn muziek maak ik niet wekelijks een backup, om de 2 maanden, dat gaat direct naar een externe disk, ivm de grote.

In de toekomst misschien een 2e Nas bij mijn ouders plaatsen voor backups als ik over ga op een andere Nas.
Data plaatsen bij een externe partij ben ik niet zo een voorstander van.

zie ook

[Synology] Backup strategieën en tools

[ Voor 3% gewijzigd door ionicdog op 17-03-2015 17:37 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 17:21
Beste mede tweakers,

Nadat gisteren sonar opnieuw op geinstalleerd loop ik tegen het volgende probleem aan
Sonar vindt de release in mijn spotweb en nbzget gaat hem downloaden, als nzbget klaar is dan doet sonar een Check For Finished Download maar dan krijg ik de volgende melding :

Couldn't import episode /volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv: Access to the path is denied.
Non-sample file detected: [/volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv]

Ben nu al een aantal uurtjes aan het zoeken maar kan niet vinden waar het nu aan ligt
Het is duidelijk een rechten probleem weet helaas niet waar ik dit nu precies moet oplossen

Systeem : synology ds214play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
SmiGueL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Vanaf het moment dat ze naar je PC gekopieerd zijn zou ik iig even checken of je 'hidden' files wel zichtbaar zijn. Als de @eaDir bestanden dan meegekopieerd worden kun je ze op die manier (als je niet met WinSCP aan de gang wilt) verwijderen.

Ik schat dat de thumbnails voor een foto zo'n 1MB / stuk zijn, en weet dat de converts van een filmpje (in de fotomap) soms honderden* MB's zijn, maar 230GB is wel insane veel hoor. :P

*Uit m'n hoofd
Ik zie die @eaDir niet. Kan de Filestation van synology zelf dit niet weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34

Prx

Spam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:13:
[...]

Ik zie die @eaDir niet. Kan de Filestation van synology zelf dit niet weergeven?
Nee, dit zijn mappen op de disk zelf en die kun je via SSH benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 22:30
_Mitchie_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:06:
Beste mede tweakers,

Nadat gisteren sonar opnieuw op geinstalleerd loop ik tegen het volgende probleem aan
Sonar vindt de release in mijn spotweb en nbzget gaat hem downloaden, als nzbget klaar is dan doet sonar een Check For Finished Download maar dan krijg ik de volgende melding :

Couldn't import episode /volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv: Access to the path is denied.
Non-sample file detected: [/volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary S03E16 1080p WEB-DL NL-Subs/E16/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv]

Ben nu al een aantal uurtjes aan het zoeken maar kan niet vinden waar het nu aan ligt
Het is duidelijk een rechten probleem weet helaas niet waar ik dit nu precies moet oplossen

Systeem : synology ds214play
Staat er in de debug/trace log niet meer informatie?
Ik had ook eens last van een rechtenissue, bij mij gebeurde het tijdens een kwalitietsupgrade van een aflevering. Hij kon de oude aflevering toen niet weggooien, omdat die niet in de prullenbak kon schrijven. Daar kwam ik toen achter door in de debug/trace log te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 17:21
Het Debug log ziet er als volgt uit :
15-3-17 18:56:14.5|Debug|EpisodeFileMovingService|Moving episode file: [0] to /volume1/Series/Elementary/Season 03/Elementary - S03E16 - For All You Know WEBDL-1080p.mkv
15-3-17 18:56:14.5|Debug|EpisodeFileMovingService|Move [/volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv] > [/volume1/Series/Elementary/Season 03/Elementary - S03E16 - For All You Know WEBDL-1080p.mkv]
15-3-17 18:56:14.5|Warn|ImportApprovedEpisodes|Couldn't import episode /volume1/Downloads/Complete/Sonar/Elementary.S03E16.1080p.WEB-DL.DD5.1.H.264-Juggalotus.mkv

System.UnauthorizedAccessException: Access to the path is denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Probeer anders via ssh de rechten van /volume1/Downloads en de subfolders te zetten op 664 of 666. Blijkbaar staan die verkeerd en mag sonar er niet bij, maar nzbget wel. Heb je toevallig een umask gezet in de settings van nzbget (onder security en dan helemaal onderaan?) Je kan die beter op 0000 laten staan of anders op 111 of 113, maar zeker niet hoger ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
_Mitchie_ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:22:
System.UnauthorizedAccessException: Access to the path is denied.
Je kan hiervoor beter terecht in een ander topic. Zie de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
SmiGueL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Net even met WinSCP gekeken, maar bij het knippen/kopiëren naar de pc worden de @eaDir mappen NIET mee gekopiëerd.
Daarnaast wordt de @eaDir folder op de NAS netjes verwijderd bij het knippen/ handmatig verwijderen van de originele foto.

Ik schat dat de thumbnails per foto zo'n 1MB / stuk zijn, en weet dat de converts van een filmpje (in de fotomap) soms honderden MB's zijn Gecontroleerd, deze converts zijn bij mij even groot als het origineel( :F :z) + ~10% voor een mini-versie. 230GB aan thumbs is dus echt wel insane veel hoor. :P

Ik verwacht dan ook dat het niets met de thumbs te maken heeft, maar met bijvoorbeeld dubbele bestanden ivm een backup programma oid. (ooit eens wat over gelezen)
Of mogelijk zelfs in de map #recycle? (aka: de prullenbak)

Je kunt onder 'Start --> Opslag-analyser' een scan doen waarbij te zien is hoe de verdeling van de bestanden is, en welke bestanden het grootst zijn. Misschien dat dit helpt.. :)
Nou, ik keek nu net even weer terug op mijn systeem en ploep, ineens heb ik ipv 60Gb weer 360Gb. Dus het weggooien van de /photo share heeft denk ik wel zin gehad. Weird 8)7

Ik heb ongeveer 296 GB aan foto&film materiaal. Precieze verhoudingen weet ik eigenlijk niet. Hoe kan ik dat makkelijk bekijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
MdO82 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 17:01:
Hoe beheren jullie eigenlijk jullie collectie ?
Op dit moment door omstandigheden luister ik eerlijk gezegd niet zoveel meer, maar wil dit wel weer op gaan pakken :)
Je kan de vraag ook in het topic over Back-up strategie stellen of daar eens kijken wat anderen doen.

Ik heb ook een ds215j. Ik ben nogal fanatiek wat backups betreft, dus ik heb alles op mijn pc, mijn laptop, mijn NAS (sync met cloudstation) en een offline offsite Back-up staan (USB-schijf) wekelijks manueel. En dan heb ik nog de originele schijfjes uiteraard. Echt kritieke dingen gaan ook nog eens in de cloud (cloudsync, bij mij op Onedrive).

Het hangt ervan af hoe kritisch alles voor je is, hoe je het gebruikt en hoeveel geld je eraan wil geven. Ik heb ook niet zoveel data dus bovenstaande lijkt ziekelijker dan het is. Ik denk wel dat wat je absoluut niet kwijt wil, minstens volgens de 1-2-3 Back-up strategie moet opgeslagen zijn. De rest is up to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
mhoogendam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:52:
[...]

In combinatie met welke NAS gebruik jij dit? Ik had begrepen dat de Play modellen juist voor streaming naar de iPad zorgen voor de transcoding en hierdoor de batterij van de iPad minder belast en dat alles vloeiender zou verlopen.
Transcoding wil je alleen geruiken op het moment dat de iPad native de afleveringen niet kan afspelen. Normaalgesproken trancode je de afleveringen naar een mp4 container zodat de iPad ze afspeelt. Met Infuse 3 is dit niet nodig, aangezien die ondersteuning heeft voor MKV en SRT bestanden. Op welke NAS je dit eigenlijk gebruikt maakt niet uit, zolang de nas maar SMB ondersteuning heeft is het al goed.

Ikzelf gebruik dit i.c.m. een iPad Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 29-09 12:27
Vorig jaar kreeg ik een paar dagen na elkaar een melding van mijn DS214 dat de schijven waren 'vastgelopen'. De nas gaat dan piepen enzo.
Een keer gereboot dat leverde ook weer piepen op. Ik meende me te herinneren dat je kunt kiezen om het volume te herstellen maar dat dit niet lukte.

De schijven zijn beide WD Green WD20EARS schijven.

Toen heb ik alles naar externe schijven gekopieerd (wat een gedoe als de externe schijven niet zo groot zijn). Uiteindelijk alles weer klaar.
Nu heb ik een 4TB en een 2TB schijf. Beide vrijwel vol. De 2TB wordt vervangen voor een 4TB.
Gisteravond heb ik volume 2 verwijderd en de nieuwe schijf geplaatst. Volume 2 heb ik extern via USB aangesloten. Helaas ziet de DS214 dan niet de bestanden op de schijf.
Dus alles maar weer aangesloten zoals het was en besloten om volume 2 naar een externe schijf te backuppen, daarna de nieuwe schijf plaatsen en alles weer terugzetten.

Ik was dus opzoek naar een schijf waar ik even naar toe kon backuppen, kom ik 1 van de oude schijven uit mijn nas tegen. Ik sluit hem aan op de pc en bekijk de SMART status. Deze zegt dat alles oke is. Nu begin ik heel erg te twijfelen of de DS214 het gewoon niet verkeerd had destijds.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Uiteindelijk had ik toch moeten overstappen naar 4TB, maar zoals het nu lijkt heb ik nog gewoon 2 bruikbare 2TB schijven die ik eerst afgeschreven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Binnetie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:30:
Vorig jaar kreeg ik een paar dagen na elkaar een melding van mijn DS214 dat de schijven waren 'vastgelopen'. De nas gaat dan piepen enzo.
Een keer gereboot dat leverde ook weer piepen op. Ik meende me te herinneren dat je kunt kiezen om het volume te herstellen maar dat dit niet lukte.

De schijven zijn beide WD Green WD20EARS schijven.

Toen heb ik alles naar externe schijven gekopieerd (wat een gedoe als de externe schijven niet zo groot zijn). Uiteindelijk alles weer klaar.
Nu heb ik een 4TB en een 2TB schijf. Beide vrijwel vol. De 2TB wordt vervangen voor een 4TB.
Gisteravond heb ik volume 2 verwijderd en de nieuwe schijf geplaatst. Volume 2 heb ik extern via USB aangesloten. Helaas ziet de DS214 dan niet de bestanden op de schijf.
Dus alles maar weer aangesloten zoals het was en besloten om volume 2 naar een externe schijf te backuppen, daarna de nieuwe schijf plaatsen en alles weer terugzetten.

Ik was dus opzoek naar een schijf waar ik even naar toe kon backuppen, kom ik 1 van de oude schijven uit mijn nas tegen. Ik sluit hem aan op de pc en bekijk de SMART status. Deze zegt dat alles oke is. Nu begin ik heel erg te twijfelen of de DS214 het gewoon niet verkeerd had destijds.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Uiteindelijk had ik toch moeten overstappen naar 4TB, maar zoals het nu lijkt heb ik nog gewoon 2 bruikbare 2TB schijven die ik eerst afgeschreven had.
Ja helaas zit dit er al in sinds dsm3.0 ofzo.. heb in het verleden 2 samsung schijven met smart issues uit een synology nas gehaald en die hebben vervolgens nog jaren gedraaid in meerdere windows systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Balen dus, toen aardig veel voor betaald.
Nu ben ik overgestapt op de RED schijven, omdat mij die toch wat betrouwbaarder leken. Als ik ze uiteindelijk in een backup nas zou plaatsen (ook Synology) dan loop ik de kans dat ik toch weer die melding krijg? Is er geen fix voor? Zonde om ze namelijk gewoon te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Je zou op support site van WD kunnen kijken..

Toevallig heb ik ook een WD RED in RMA en een van de dingen wat ze zeggen is dat je de schijf test met een speciale tool voordat je RMA indient. Ik heb het niet gedaan hoor maar dat zou je nog kunnen proberen?
Misschien als je hem dan formateert en weer via DSM laat checken voordat DSM in gebruik neem dat het wel gewoon werkt..

(reden dat ik het niet gedaan heb is 1) omdat het krom is.. het is een NAS schijf in een NAS en 2) heb geen desktops. Beetje moeilijk verhaal dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben al een paar uur aan het checken.
Het verhaal wordt nog anders bedenk ik me net.

Ik heb destijds de leverancier benaderd omdat de schijven 2 jaar garantie hadden en de schijven na 2 jaar en 5 weken stuk gingen. Ze konden niks voor me doen, maar uit coulance boden ze me een tweedehandse schijf aan die 18 uur had gedraaid voor een nette prijs. Daar ben ik toen op in gegaan. De schijf draait al een jaar zonder problemen. De oude schijven had ik dus nog liggen.
Ik test nu met DiskCheckup.

Een RED schijf in een desktop is inderdaad een beetje krom, ik heb ook geen desktops meer staan en het past zo onhandig in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ik ga het wel zien.. ze waren snel met het reserveren van 210 euro op mijn credit card.. Vandaag, twee dagen later sturen ze eindelijk een nieuwe op. Daarna moet ik oude terug sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh dat gaat via de creditcard om zeker te zijn dat je de oude terugstuurt?

Inmiddels kijk ik naar de status van de extended SMART test en zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/diskcheckup%201_zpsgqdjm0k4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/diskcheckup%202_zpsouapwtlg.jpg

Zou ID6 nu de reden zijn dat de schijf moeilijk zou doen in de nas? Is het niet zo dat wanneer je de schijf in Windows lateren controleren en herstellen (beschadigde sectoren) dat je daarna weer verder kunt werken?

Edit:
Toch maar even de andere schijf er ook bij gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/diskcheckup%203_zpsukuicvln.jpg

Die heeft veel meer Uncorrectable sector counts.

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 18-03-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ik zie je screenshot niet. (kan geblokkeerd zijn / worden door mijn werk firewall)..

volgens mij werkt het zo niet.. je kunt hem dan zeg maar in windows gebruiken..

je krijgt deze melding ook met DSM.. een verzoek om schijf te scannen. Uit mijn hoofd zegt DSM dat het wordt aangeraden om een nieuwe schijf te scannen op fouten zodat DSM er rekening mee kan houden in.. Het duurt super lang waardoor de meeste mensen het denk ik niet doen.

Ik had advanced rma aangeklikt, dan sturen ze eerst een nieuwe voordat ze oude gezien hebben.. om te zorgen dat je oude wel stuurt incasseren / reserveren ze dus het volledige bedrag. Dit is niet verplicht, je kunt ook oude eerst insturen en wachten, maar ik ben ongeduldig haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij het plaatsen van de schijven heb ik destijds gekozen om te scannen. Dit duurt inderdaad heel erg lang.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je dit bij nieuwe schijven niet hoeft te doen, maar kan me vergissen.

De huidige RED schijven die er nu inzitten heb ik toen niet gescand, 4TB gaat wel heel erg lang duren. De nieuwe schijf was ik eigenlijk ook niet van plan.

Van de advanced RMA wist ik niet, maar handig om in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdoIT
Binnetie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:30:
Mag ik hieruit afleiden dat het dus niet mogelijk is om een 'volume' schijf uit de Synology te halen en dan via USB te koppelen om bestanden naar een nieuwe hardeschijf te kopieren in de Synology? (zie mijn vraag van afgelopen maandag)

Is 'backupen' naar een externe harde schijf de enige manier? Wordt een duur geintje om een externe 3TB harddisk te kopen, daar de volle data van de 3TB NAS op te backuppen, nieuwe HD erbij zetten, RAID-0 configureren en dan alles weer terugzetten.

Iemand nog andere suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat klopt helemaal! Sterker nog: ik had op die schijf de map Music en Photo staan (volume 2). Na deze actie wordt er iets over schijf inconsistentie aangegeven en dat gaat DSM even verhelpen. Gevolg is dat ik nu op volume 1 nieuwe mappen heb genaamd: music en photo (met kleine letters). Beide zijn leeg.
Met andere woorden foto's en video 'weg'.

Nu heb ik gelukkig een backup, maar het herstellen via de 3Mbit upload van mijn ouders gaat 6 dagen duren haha. De bestanden staan nog op de schijf, want er mist niet opeens een hele hoop data, maar je kan ze niet zien. Als ik 'music weer naar volume 2 wil verplaatsen dan krijg ik de foutmelding dat er al een map met die naam op volume 2 staat. Maar is dus onzichtbaar in DSM.

Ik ga vanavond maar met winSCP aan de gang om die bestanden te kopieren naar een externe schijf en dan alles terugzetten.

Van een kennis met RAID1 weet ik dat hij om en om de schijven ging vervangen om zo de RAID1 te herstellen en dat werkte super. Jij gebruikt alleen RAID0 lees ik... daar heb ik zo geen oplossing voor. Behalve de optie die je zelf al geeft.
Ik zet toen ook te knooien met verschillende schijven van 500GB enzo. Nu heb ik de mazzel dat ik denk ik die 2x 2TB schijven nog tijdelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb een 1TB schijf vervangen door een 2TB schijf in mijn NAS (2-bay). Nu dacht ik de data van de 1TB schijf over te zetten door 'm via USB als externe schijf aan de NAS te hangen. De USB-device wordt wel herkend, maar de data is niet zichtbaar. Ook zie ik de data niet als ik de schijf via USB aan mijn laptop hang. Ook nog onder Ubuntu geprobeerd, ook daar geen schijf zichtbaar.

Iemand enig idee hoe ik de data eraf krijg? Schijf is prima in orde verder, ik koppel 'm via USB door middel van Sharkoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
.GoO schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:15:
Ik heb een 1TB schijf vervangen door een 2TB schijf in mijn NAS (2-bay). Nu dacht ik de data van de 1TB schijf over te zetten door 'm via USB als externe schijf aan de NAS te hangen. De USB-device wordt wel herkend, maar de data is niet zichtbaar. Ook zie ik de data niet als ik de schijf via USB aan mijn laptop hang. Ook nog onder Ubuntu geprobeerd, ook daar geen schijf zichtbaar.

Iemand enig idee hoe ik de data eraf krijg? Schijf is prima in orde verder, ik koppel 'm via USB door middel van Sharkoon.
De schijf is geformatteerd met een formaat wat je Windows/Ubuntu machine niet snapt. Komt de schijf uit een SHR/RAID array misschien?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdoIT
RobV schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:48:
[...]

De schijf is geformatteerd met een formaat wat je Windows/Ubuntu machine niet snapt. Komt de schijf uit een SHR/RAID array misschien?
Volgens mij wel. .GoO heeft gedaan wat ik eigenlijk van plan was te doen. Nieuwe schijf in je NAS (formateren/RAID zoals je de nieuwe configuratie wil hebben), oude (op SHR geformateerd) eraan hangen als USB-schijf en data overzetten. Dit werkt dus niet echt lekker zo te lezen. Is er een mogelijkheid om de oude schijf via een PC toegankelijk te maken ipv USB (duurt wel langer, maar data blijft beschikbaar) en dan terug te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door IdoIT op 18-03-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@idoIT en RobV via ubuntu kan je wel SHR volumes uitlezen:

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/579

ik ben zeer verbaasd dat USB uitlezen niet werkt, aangezien EXT3, EXT4, NTFS, etc ondersteund worden...ook kan het via ubuntu.. zie hierboven..

1) Ligt het niet aan de usb encloser? niet alles wordt zomaar gelezen.

2) Is het geen rechten probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is dus precies wat ik vanmiddag eerder zei. In mijn geval gebruik ik een Sharkoon Quickport Pro. De schijf wordt herkent maar niet de inhoud. Heb geen andere behuizing meer liggen.

Ik heb daarom de schijf die ik zou vervangen terug geplaatst en ben nu alles via WinSCP aan het kopiëren naar mijn externe schijf via de laptop.

[ Voor 48% gewijzigd door Binnetie op 18-03-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Na een harddisk crash heb ik via het onderstaande artikel data kunnen herstellen:

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=160&t=51393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Hoe hebben jullie de Synology volumes ingedeeld, en hoe gaan jullie om met bestandsbeheer?

Zo heb ik twee volumes, Download en Media, op dezelfde schijf. Vaak wil ik een bestand van enkele GB verplaatsen van Download naar Media. Als ik dat doe op mijn Mac via het netwerk, dan heeft het systeem niet door dat het gaat om het verplaatsen van een bestand op dezelfde schijf. Dit heeft als gevolg dat de file via mijn Mac over het netwerk gekopieerd wordt.

Niet erg efficient dus.

Alternatief is om in te loggen over ssh, en met de hand een 'mv' commando te typen. Dat is wat omslachtig

Wat ik als laatste heb gedaan is:
mount -o bind /volume1/download /volume1/media/l_download

Nu kan ik dus binnen dezelfde Media-share, ook de Download share bereiken. Als ik nu een file verplaats gaat dat niet meer over het netwerk, maar ik zie wel dat Finder op mijn Mac een tijd niet reageert. Mijn vermoeden is dat er nu op de achtergrond een kopieer actie plaatsvindt.

Ik denk dat dit beter kan, maar hoe hebben jullie dit aangepakt? Hoe verplaatsen jullie grote bestanden tussen twee synology shares met de Finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
IdoIT schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Volgens mij wel. .GoO heeft gedaan wat ik eigenlijk van plan was te doen. Nieuwe schijf in je NAS (formateren/RAID zoals je de nieuwe configuratie wil hebben), oude (op SHR geformateerd) eraan hangen als USB-schijf en data overzetten. Dit werkt dus niet echt lekker zo te lezen. Is er een mogelijkheid om de oude schijf via een PC toegankelijk te maken ipv USB (duurt wel langer, maar data blijft beschikbaar) en dan terug te zetten?
Klopt, maar dat werkte helemaal probleemloos hoor :) Nieuwe opstelling met 2 volumes is prima in orde. De 1TB schijf zat voorheen als secundaire schijf in m'n NAS, ook als los volume dus geen SHR of RAID. Dat ik 'm in Windows niet kan uitlezen begrijp ik, maar ik zou verwachten dat het met Ubuntu wel zou moeten lukken. Is er nog een andere optie of moet ik in Ubuntu iets specifieks instellen?

Enige andere optie die ik heb is mijn secundaire 2TB schijf weer uit m'n NAS halen en de 1TB terugplaatsen. Maar ik heb geen idee hoe de NAS hierop gaat reageren. Ik zal dan wel weer moeten repareren enzo, wordt een beetje een neverending story op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Quakie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 17:05:
@idoIT en RobV via ubuntu kan je wel SHR volumes uitlezen:

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/579

ik ben zeer verbaasd dat USB uitlezen niet werkt, aangezien EXT3, EXT4, NTFS, etc ondersteund worden...ook kan het via ubuntu.. zie hierboven..

1) Ligt het niet aan de usb encloser? niet alles wordt zomaar gelezen.

2) Is het geen rechten probleem?
Hmm, deze pagina had ik nog niet gevonden. Ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
M-ThijZ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:49:
Hoe hebben jullie de Synology volumes ingedeeld, en hoe gaan jullie om met bestandsbeheer?

Zo heb ik twee volumes, Download en Media, op dezelfde schijf. Vaak wil ik een bestand van enkele GB verplaatsen van Download naar Media. Als ik dat doe op mijn Mac via het netwerk, dan heeft het systeem niet door dat het gaat om het verplaatsen van een bestand op dezelfde schijf. Dit heeft als gevolg dat de file via mijn Mac over het netwerk gekopieerd wordt.

Niet erg efficient dus.

Alternatief is om in te loggen over ssh, en met de hand een 'mv' commando te typen. Dat is wat omslachtig

Wat ik als laatste heb gedaan is:
mount -o bind /volume1/download /volume1/media/l_download

Nu kan ik dus binnen dezelfde Media-share, ook de Download share bereiken. Als ik nu een file verplaats gaat dat niet meer over het netwerk, maar ik zie wel dat Finder op mijn Mac een tijd niet reageert. Mijn vermoeden is dat er nu op de achtergrond een kopieer actie plaatsvindt.

Ik denk dat dit beter kan, maar hoe hebben jullie dit aangepakt? Hoe verplaatsen jullie grote bestanden tussen twee synology shares met de Finder?
Finder is toch de 'verkenner' zoals die in Windows gebruikt wordt?
Als ik files wil verplaatsen gebruik ik gewoon Filestation. Ik verplaats de files en ga weer verdermet waar ik mee bezig was. De nas verplaatst ze ondertussen. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar ik vind het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
M-ThijZ schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:49:
Zo heb ik twee volumes, Download en Media, op dezelfde schijf.
2 volumes of 2 shares ? Met 2 volumes moet altijd de data 'fysiek' verplaatst worden.

Voor 2 shares moet je ODX inschakelen, dan doet je NAS het werk en past alleen de pointer/inode aan. Zonder ODX loopt alle data via je pc/mac dus zeer in efficiënt. Zelf gebruik ik voornamelijk DS file, dat werkt eigenlijk heel erg fijn, zeker wanneer je remote werkt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:56:
[...]

2 volumes of 2 shares ? Met 2 volumes moet altijd de data 'fysiek' verplaatst worden.

Voor 2 shares moet je ODX inschakelen, dan doet je NAS het werk en past alleen de pointer/inode aan. Zonder ODX loopt alle data via je pc/mac dus zeer in efficiënt. Zelf gebruik ik voornamelijk DS file, dat werkt eigenlijk heel erg fijn, zeker wanneer je remote werkt.
Er zijn twee shares. Dus fysiek verplaatsen is niet nodig.

Bestaat ODX voor Mac wel? Ik kan online niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Binnetie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:24:
[...]

Finder is toch de 'verkenner' zoals die in Windows gebruikt wordt?
Als ik files wil verplaatsen gebruik ik gewoon Filestation. Ik verplaats de files en ga weer verdermet waar ik mee bezig was. De nas verplaatst ze ondertussen. Misschien niet helemaal wat je zoekt maar ik vind het prima werken.
Klopt.

De netwerk schijven worden automatisch zichtbaar. Dat vind ik fijner werken dan inloggen en vanuit de browser werken.
Pagina: 1 ... 14 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).