Ik heb sinds afgelopen week een nieuw Ziggo modem; zo'n Ubee. Op zich een prima apparaat tot nu toe, alleen lijkt het erop alsof mijn NAS (een Synology DS107+, laatste software versie) problemen heeft met het verbinden met Internet. Het rare is dat bijvoorbeeld een torrent download gewoon prima werkt, maar ik krijg vrijwel iedere dag meldingen dat 'ie niet kan synchroniseren met de time server. Ook het zoeken naar torrents via de webbased interface werkt niet, krijg geen resultaten terwijl ik zeker weet dat die er wel zijn.
Aangezien het downloaden wel werkt heeft ie dus wel verbinding, maar lijkt het erop alsof bepaalde services / poorten geblokkeerd worden ofzo. Op de Ubee heb ik eigenlijk vrijwel geen settings aangepast, heb alleen aangegeven dat mijn NAS de DMZ host moet zijn. Van buitenaf kom ik op die manier overigens netjes op mijn NAS. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Aangezien het downloaden wel werkt heeft ie dus wel verbinding, maar lijkt het erop alsof bepaalde services / poorten geblokkeerd worden ofzo. Op de Ubee heb ik eigenlijk vrijwel geen settings aangepast, heb alleen aangegeven dat mijn NAS de DMZ host moet zijn. Van buitenaf kom ik op die manier overigens netjes op mijn NAS. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?