Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40
Cyberpope schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:31:
Het is juist die afweging, ben een erge twijfel kont, maar volgens mij heb ik die transcoding total niet nodig.
Ik zelf zou voor 35euro wel de play versie nemen:
transcoding kan toch wel handig zijn als je 100% op smartTVs gaat bouwen...of in het algemeen DLNA apparaten. Nu zag ik samsung staan die toevallig een goede media player ingebouwd hebben dus de meeste zullen wel via DLNA afspelen zonder dat je een Play nodig hebt..

je Plex verhaal is niet helemaal duidelijk wat je nu hier mee wilt.. de play versie heeft dan geen nut en wordt niet ondersteund. Sowieso vind ik Plex op een NAS onwerkbaar. Ik heb zelf de 415+ en het werkt gewoon niet zoals je het wilt. Bij mij heeft zo wat alles een ondertitel waardoor je nas altijd gaat transcoden.. en 1080P gaat gewoon nog steeds niet vloeiend... al aardig wat tijd aan besteed maar krijg het gewoon niet super vloeiend werkend met alle verschilende video bestanden.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
S913 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:32:
[...]

Schijnbaar hebben we allebei gelijk, heb nooit geweten dat ze samen tot 1 volume voegen ook een JBOD was.
Hehe. ik heb nooit geweten dat je met jbod ook elke schijf zijn eigen volume kan geven. :D
Quakie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:49:
[...]

Niet alle modellen worden ondersteund toch?

Ik zie deze nl niet in de samsung app store op mijn smart tv.
Klopt niet alle tv's worden ondersteund.
Op 2014 modellen is de app gewoon te installeren, voor oudere tv's weet ik niet hoe je ze moet installeren.
Synology heeft ooit een installatie handleiding uitgebracht: https://www.synology.com/...edgebase/tutorials/597#t3

Maar die is geschreven voordat samsung de app had goedgekeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-02-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:22
Probleempje: Ik heb een DS214play, met laatste DSM software.

Ik kan sinds vanavond mijn 'video' folder niet terugvinden in File Station.
Wanneer ik in het configuratiescherm in Shared Folders kijk, dan staat hij er wel tussen. Ook in Video Station zijn al mijn films gewoon te zien. Het lijkt er dus op dat hij verborgen is. Iemand een idee hoe ik deze map weer zichtbaar kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:07

Red Boll

Kick Ass!

Bij standaard verbergen zou er ook "Hidden in "My Network Places" staan bij Shared Folders" wanneer de folder niet meer zichtbaar is.
Onder edit zou er ook nog "Hide sub-folder and files from users without permissions" aangevinkt kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Laatst online: 09:22
Red Boll schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:18:
Bij standaard verbergen zou er ook "Hidden in "My Network Places" staan bij Shared Folders" wanneer de folder niet meer zichtbaar is.
Onder edit zou er ook nog "Hide sub-folder and files from users without permissions" aangevinkt kunnen staan.
Thanks, probleem opgelost. Advanced Share Permission stond aangevinkt. Vinkje verwijderd - probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 13:16
Alles lijkt weer goed geïnstalleerd op mijn NAS met behulp van gemaakte screenshots. Moest nog wel wat rechten goed zetten van de map waar de media bestanden in moesten komen. Blijkbaar werkt dit sinds DSM 5.0 anders. Bij het maken van een map door DSM staan de rechten blijkbaar op 0000 en dit moest 0777 worden :)

Ook begonnen met SS7. Ik heb namelijk net een nieuwe camera (Hikvision DS-2CD2132-I). Deze heb ik vorige week geplaatst buiten en hij geeft goede beelden.
In SS7 de bewegingsdetectie aangezet en bij cameragegevens -> geavanceerd de detectiebron op Door camera gezet bij elke detectie zie je ook de 5 seconden voor en na erbij in de video.
Wordt deze 5 sec voor opname nou op de camera opgeslagen of wordt dit op de NAS gedaan, want daar ben ik nog niet helemaal achter?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 12:28
steven2 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:53:
.....
Wordt deze 5 sec voor opname nou op de camera opgeslagen of wordt dit op de NAS gedaan, want daar ben ik nog niet helemaal achter?
Kijk eens in de manual........ http://www.hikvision.com/...e/2013101807092095969.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:39
Goedenavond,

Ik ben van plan om binnenkort twee DS115j's aan te schaffen als back-up medium. Één voor thuis en één voor op een off-site locatie. Hierop wil ik 4 shares maken, één voor mijn vriendin, één voor mijzelf en nog eens 2 voor OSX Time Machine back-ups.

Ik wil de back-ups d.m.v. een VPN verbinding een x aantal keer per dag laten kopiëren naar de off-site locatie. Hiervoor wil ik gebruik maken van de ingebouwde Netwerk Backup functionaliteit (Dus 1 geconfigureerd als verzender en de ander als ontvanger).

Nu heb ik 2 vragen.

1. Op de thuislocatie heb ik als het goed is 2 NAS gebruikers nodig. Moet ik deze ook aanmaken op de off-site locatie of voldoet daar een enkele gebruiker? En hoe zit het met de shares?

2. Ik ga gebruik maken van de OSX Time Machine functionaliteit. De back-ups worden dus allemaal in één bundel opgeslagen. Hoe zit het met incrementele back-ups? Zodra er één bestand wordt gewijzigd wordt immers de hele bundel aangepast. Is de Synology slim genoeg om dit zelf te regelen of gaat hij dan het hele bestand (xxx GB groot) opnieuw kopiëren?

Zo ja, zou ik dan beter gebruik kunnen maken van de Synology Time Machine functionaliteit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Vraagje: ik heb een DS213 met een 2TB en 1TB harddisk. Ik wil de 1TB vervangen door een 2TB schijf.

Wat ik gedaan heb: de 1TB verwijderd, de 2TB geplaatst. Schijf wordt gedetecteerd, daarna secure erase gedaan om de schijf leeg te maken. Vervolgens naar Volume beheren en daar de tweede disk toegevoegd.

Resultaat: ik zie beide schijven staan onder harddisks, maar mijn volume is niet groter geworden en nog steeds maar 2TB ipv 4TB. Ook kan ik niets met de tweede schijf. Hij ziet 'm wel, status is goed maar that's it.

Iemand tips?? Sowieso maak ik van de tweede schijf liever een apart volume, maar dat kan ook niet meer. De maken knop is disabled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Sinds een week of 2 ben ik de gelukkige eigenaar van een Synology DS214play. Tot op heden ben ik er zeer tevreden over.
Ik download zelf d.m.v. download station en torrents, via een torrent site waar ik 'member' ben. Dit is een gesloten community. Hiervoor heb ik een RSS feed gemaakt dat, zodra ik in download station of via de DS Download app ga zoeken en downloaden, hij automatisch zoekt binnen alleen die torrent site.
Ik heb nu een tweede RSS feed gemaakt (via ShowRSS.info) met daarin de series die ik volg. Deze download ie dan automatisch via download station zodra de serie beschikbaar is, een soort sickbeard denk ik (zelf geen ervaring mee) maar dan via download station zelf i.c.m. torrents.

Hij pakt nu de shows in de RSS feed via ShowRSS.info niet alleen van die besloten site waar ik op zit volgens mij, maar gewoon van het hele www. Heeft iemand hier ervaring mee, om ze toch alleen van die besloten site af te halen? En zo ja, hoe kan ik dit dan doen? De tweede RSS feed houdt geen rekening met de eerste, of is dit wel zo? Ik heb ShowRSS ook gemaild, want kont dit zo nergens vinden. Ligt het dus puur aan de werking van die site (ShowRSS) of kan ik dit ook 'instellen' binnen de omgeving van download station?
Alvast bedankt!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 13:16
Dit staat in de manual

Pre-record: The time you set to start recording before the scheduled time or the event. For example, if an alarm triggers recording at 10:00, and the pre-record time is set as 5 seconds, the camera starts to record at 9:59:55. The Pre-record time can be configured as No Pre-record, 5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s or not limited.
Hij begint dan dus 5 sec voor tijd op te nemen, maar hoe kan de camera dan 5 sec voor tijd weten dat over 5 sec een beweging geregistreerd gaat worden:? Je zal dan verwachten als hij op 5 sec staat, dat er een buffer in een geheugen wordt bijgehouden.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Lunaticc schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:31:
Goedenavond,

Ik ben van plan om binnenkort twee DS115j's aan te schaffen als back-up medium. Één voor thuis en één voor op een off-site locatie. Hierop wil ik 4 shares maken, één voor mijn vriendin, één voor mijzelf en nog eens 2 voor OSX Time Machine back-ups.

Ik wil de back-ups d.m.v. een VPN verbinding een x aantal keer per dag laten kopiëren naar de off-site locatie. Hiervoor wil ik gebruik maken van de ingebouwde Netwerk Backup functionaliteit (Dus 1 geconfigureerd als verzender en de ander als ontvanger).

Nu heb ik 2 vragen.

1. Op de thuislocatie heb ik als het goed is 2 NAS gebruikers nodig. Moet ik deze ook aanmaken op de off-site locatie of voldoet daar een enkele gebruiker? En hoe zit het met de shares?

2. Ik ga gebruik maken van de OSX Time Machine functionaliteit. De back-ups worden dus allemaal in één bundel opgeslagen. Hoe zit het met incrementele back-ups? Zodra er één bestand wordt gewijzigd wordt immers de hele bundel aangepast. Is de Synology slim genoeg om dit zelf te regelen of gaat hij dan het hele bestand (xxx GB groot) opnieuw kopiëren?

Zo ja, zou ik dan beter gebruik kunnen maken van de Synology Time Machine functionaliteit?

1. Is denk ik wel het makkelijkst. (om je data gescheiden te houden)
2. Naar mijn weten niet.

3. Nee, voor OSX kan ik zeker aanraden om de TimeMachine functionaliteit van OSX te gebruiken.

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
steven2 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:06:
Je zal dan verwachten als hij op 5 sec staat, dat er een buffer in een geheugen wordt bijgehouden.
Ik denk meer dat 'ie gewoon alles op disk schrijft in een soort van tmp file, en alles wat ouder is dan de pre-record verwijderd. Dat is ook de reden dat de NAS niet in sleep valt bij mij.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Quakie
Lunaticc schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:31:
Goedenavond,

Nu heb ik 2 vragen.

In het algemeen:
-Je kan je backup taak securelaten verlopen. De vpn verbinding lijkt mij dan niet nodig.
-Gaat de tweede 115j alleen dienen als backup? Je zou dan ook kunnen kijken of je daar een tragere NAS voor kunt nemen en je budget verschuiven naar je hoofd NAS. Een 2 bay versie of een iets snellere variant?

1) ligt eraan hoe je het opbouwt, maar is wel het makkelijkste, 2 gebruikers welke elkaars shares niet zien. Je backup taak is je shares, niet de gebruikers en je krijgt een share netwerkbackup te zien met onder je data per backuptaak

2) ik denk dat het wel goed gaat komen, in je sparebundle zit allemaal kleine datafiles.. dus lijkt me dat niet alles wijzigt. Ook kan je afvragen of je zover wilt gaan? Het ziet naar uit dat je de macs dus clean houdt en data op de NAS. Je backup dus je os installatie en programma's en die wil je ook weer backuppen?

Time backup functionaliteit kan je nog steeds gebruiken om een soort van fouten correctie toe te passen.... stel dat er iets gebeurd en je data wijzigt dan wordt dit dus gewoon meegenomen in je backup..bijv de randomware encryptie van paar maanden geleden.. Het zit nu ook standaard ingebouwd in backup en restore trouwens. Nadeel is dat je data niet zichtbaar is onder filestation op je backuplokatie.

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:33
.GoO schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:12:
Vraagje: ik heb een DS213 met een 2TB en 1TB harddisk. Ik wil de 1TB vervangen door een 2TB schijf.

Wat ik gedaan heb: de 1TB verwijderd, de 2TB geplaatst. Schijf wordt gedetecteerd, daarna secure erase gedaan om de schijf leeg te maken. Vervolgens naar Volume beheren en daar de tweede disk toegevoegd.

Resultaat: ik zie beide schijven staan onder harddisks, maar mijn volume is niet groter geworden en nog steeds maar 2TB ipv 4TB. Ook kan ik niets met de tweede schijf. Hij ziet 'm wel, status is goed maar that's it.

Iemand tips?? Sowieso maak ik van de tweede schijf liever een apart volume, maar dat kan ook niet meer. De maken knop is disabled...
Hoe heb je jouw systeem ingericht (SHR, Raid,..)? Daar hangt het vanaf denk ik. Ik had een tijdje terug eenzelfde vraag en kreeg toen in dit topic de suggestie deze stappen (Prx in "Het grote Synology topic - deel 4") te volgen. Dat werkte bij mij perfect!

Nog een andere opmerking/vraag: een tijdje terug had ik de VPN server en proxy server package geïnstalleerd en succesvol geconfigureerd op mijn 212J. Het viel me sindsdien op dat mijn NAS al een tijdje niet meer in deepsleep ging. De logs erbij gepakt, VPN en proxy package gedeactiveerd en inderdaad: een paar minuten later gaat de NAS weer slapen. Ik heb het gegoogled en er zijn meer mensen die dit melden, maar er zijn ook gebruikers die zeggen dat hun NAS wel gaat slapen, ondanks het draaien van de genoemde packages. Hebben jullie suggesties?

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:03
Nog iemand die ervaart dat zijn Synology soms vastloopt?
Ik heb het een 2e maal voorgehad dat mijn DS1513+ met 5 x 4GB Hitachi HDD bevriest.
Hoe ik dit merk? Ik zie dat bijvoorbeeld 2 groene lampjes vol branden en de andere 3 niet.
Enkel met de stroomkabel uit te trekken krijg ik hem weer aan de praat.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:39
Hartelijk dank GeeMoney en Quakie!
Quakie schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:08:
[...]

In het algemeen:
-Je kan je backup taak securelaten verlopen. De vpn verbinding lijkt mij dan niet nodig.
-Gaat de tweede 115j alleen dienen als backup? Je zou dan ook kunnen kijken of je daar een tragere NAS voor kunt nemen en je budget verschuiven naar je hoofd NAS. Een 2 bay versie of een iets snellere variant?
1. Is een VPN verbinding niet veiliger?

2. De 115j's gaan allebei dienen als back-up voor de Macs, ik wil nog een aparte share maken voor foto's e.d. die niet op de Macs staan.

Ik heb er bewust voor gekozen om voor 2 single bays te gaan i.v.m. brand of diefstal. Wat is de meerwaarde om voor een dual disk bay te gaan met deze setup? De meeste data staat al 3x of 2x opgeslagen.

Bovendien gaat het met hard-disks erbij toch een stuk boven mijn budget :)

• Quakie
Lunaticc schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:18:
Hartelijk dank GeeMoney en Quakie!

[...]

1. Is een VPN verbinding niet veiliger?

2. De 115j's gaan allebei dienen als back-up voor de Macs, ik wil nog een aparte share maken voor foto's e.d. die niet op de Macs staan.

Ik heb er bewust voor gekozen om voor 2 single bays te gaan i.v.m. brand of diefstal. Wat is de meerwaarde om voor een dual disk bay te gaan met deze setup? De meeste data staat al 3x of 2x opgeslagen.

Bovendien gaat het met hard-disks erbij toch een stuk boven mijn budget :)
1) Ik ben geen beveiligingsexpert, maar zie niet in waarom het veilger zou zijn. Ik ben benieuwd of een VPN verbinding maken ook vrij makkelijk automatisch kan?
2) Als het alleen dient voor storage dan zou ik ook gaan voor budget versies. Snellere NAS heeft dan geen nut.. 2 bay kan handig zijn om volume uit te breiden maar goed is inderdaad niet nodig zo te lezen.
Meerwaarde van Synology vervalt dan wel een beetje. Die moet het echt hebben van de extra apps.

Ik zou sowieso je data van je macs ook los kopieren, maar dat ben ik..
Je kopie staat op niet ondersteund apparaat die je vervolgens weer door kopieert. Ik gebruik het ook en tot nu toe niet nodig gehad, maar er waren in het verleden wel problemen mee. Dat je uiteindelijk je backup niet terug kon zetten omdat apple iets had gewijzigd.

• .GoO
Brinta schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Hoe heb je jouw systeem ingericht (SHR, Raid,..)? Daar hangt het vanaf denk ik. Ik had een tijdje terug eenzelfde vraag en kreeg toen in dit topic de suggestie deze stappen (Prx in "Het grote Synology topic - deel 4") te volgen. Dat werkte bij mij perfect!
Ik denk dat ik ongeveer dezelfde situatie heb als jij had. Ik heb nu een volume in SHR met 2x een 2TB schijf. Ik wil ze niet mirrored ivm te weinig ruimte, ik wil gewoon 4TB ruimte dmv 2 aparte volumes. Maar uiteraard wel zonder dataverlies.

Gaat dat werken met jouw stappenplan?

• Brinta
.GoO schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat ik ongeveer dezelfde situatie heb als jij had. Ik heb nu een volume in SHR met 2x een 2TB schijf. Ik wil ze niet mirrored ivm te weinig ruimte, ik wil gewoon 4TB ruimte dmv 2 aparte volumes. Maar uiteraard wel zonder dataverlies.

Gaat dat werken met jouw stappenplan?
Ja, werkte bij mij perfect! Ik heb dezelfde stappen gevolgd als Prx. Het is echt zo eenvoudig, alle Synology-apps en instellingen worden hersteld of blijven behouden. Synology heeft dit goed voor elkaar. :) Het enige wat iets meer moeite kostte (aangezien dat niet automatisch ging) was mijn settings, database en scripts voor Sabnzbd en Sickbeard weer goed terug zetten, maar dat was slechts 10 minuten werk.

Trek er trouwens wel even tijd voor uit, want het maken van de backup (1,8 TB in mijn geval) kostte drieënhalve dag! Het terugzetten kostte nog eens anderhalve dag. Maar goed, ik heb nu precies wat ik wil (en jij ook), namelijk een volume van 3 TB en nog een volume van 2 TB. :)

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 16:39
Ook ik ben voorzichtig aan het kijken naar een NAS. Maak nu gebruik van een 1TB wat verouderde WD My Book World netwerk harde schijf, maar buiten het feit dat dit een erg langzaam ding is, zit deze op dit moment ook vol :'(.

Ik ben op dit moment echter aan het twijfelen tussen twee dingen en ik krijg deze twijfel op dit moment niet weg. Aan de ene kant zou ik graag voor een Synology gaan, aan de andere kant voor een zelfbouw met Xpenology.

De voornaamste taak van mn nog aan te schaffen NAS zal het downloaden van films en series worden, ik wil dat de NAS hier niet teveel moeite mee heeft. Ik download met nieuwsgroepen (heel af en toe met torrents), maak op dit moment gebruik van Sickbeard, Couchpotato en Sabnzbd. Hier ben ik erg tevreden over, maar ik wil dus uiteindelijk dat dit op mijn NAS gaat werken. Wat ik belangrijk vind is dat als een film of serie uitgepakt wordt dat dan de snelheid niet teveel inzakt. Vaak genoeg zal het downloaden snachts zijn omdat de series dan in de US uitgezonden worden, maar als ik in het weekend een keer spontaan een grote film wil downloaden dan moet dat niet te lang duren (dus het totaal pakket van downloaden, repareren en uitpakken).

Voordelen Synology:
- Mooi alles in 1 pakket
- Schijven erin, beetje instellen, klaar
- Mooie relatief kleine behuizingen
- Updaten DSM is geen probleem

Nadelen Synology:
- Relatief duur
- Uitbreidbaarheid

Voordelen zelfbouw Xpenology:
- Relatief goedkoop
- Uitbreidbaarheid
- Voor minder geld betere hardware

Nadelen zelfbouw:
- Meer gedoe, initiele installatie duurt langer
- Updates DSM geen kwestie van op de knop klikken en gaan
- Hoe lang blijft Xpenology ondersteund?

Waar ik vooral mee zit is de afweging van de prijs t.o.v. gebruiksgemak en uitbreidbaarheid. Een Synology is het makkelijkst in gebruik, maar daar zit dan ook een hoger kostenplaatje aan. Bovendien wordt het erg duur als ik voor een 4-Bay ga, maar ik weet aan de andere kant weer niet hoe lang ik het uit kan houden met een 2 bay :'(.

Een zelfbouw met Xpenology heeft als voordeel weer dat je voor hetzelfde geld wel de mogelijkheid hebt om meer schijven in te bouwen (zelfs meer dan 4), maar vergt wel wat meer gedoe.

Zijn er meer mensen die deze twijfel hebben gehad? Zo ja, wat gaf uiteindelijk de doorslag?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Als je de prijs per schijf in je achterhoofd neemt, valt de prijs van de syno best mee. Plus, het werkt gewoon... Als je het kan permitteren moet je gewoon doen.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nadelen zelfbouw:
- Meer gedoe, initiele installatie duurt langer
- Updates DSM geen kwestie van op de knop klikken en gaan
- Hoe lang blijft Xpenology ondersteund?

Sinds XPenoboot is dit wel het geval, als er een update is van de DSM software kun je nu zonder truukjes updaten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2024
Weet iemand dit misschien? Ik heb een DS212 met 2 WD Green schijven, een WD20EARX en een WD20EZRX. Het waren eerst beide WD20EARX'en maar 1 daarvan is overleden.

Ik haal, zowel bedraad over gigabit als via 802.11ac wireless, maximaal zo'n 25MB/s. hdparm -tT /dev/sda /dev/sdb geeft snelheden aan die niet veel hoger liggen, maximaal zo'n 34MB/s leessnelheid. Dit lijkt mij niet goed.

Ik heb gewoon SHR gebruikt destijds (heb de NAS al een aantal jaar en hij is eigenlijk nooit sneller geweest) met default instellingen. Ik ben wat op zoek gegaan en heb dingen gevonden over 4K sectors (het lijkt erop dat de sector size van mij 512 bytes is), sector alignment en nog een paar dingen. Maar is het de moeite waard om te proberen opnieuw te partitioneren met bvb die 4K sectors en correcte alignment, of zal dat niet uitmaken?

Alvast bedankt.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
Enkele random guesses:

Hoe vol staan de HDD's van de NAS? (aka: mogelijk vrij vol / erg gefragmenteerd?)
Kopieer je allemaal kleine bestanden? (veel random writes == lagere snelheid) *Ws uitgesloten door je stukje code, geen ervaring daarmee.
Is het volume waarnaar je kopieert encrypted? (= hoge CPU load)

Sowieso niet met WiFi testen, daarbij lijkt me 25MB/s nog vrij netjes. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 20-02-2015 00:26 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• .GoO
Brinta schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:40:
[...]
Ja, werkte bij mij perfect! Ik heb dezelfde stappen gevolgd als Prx. Het is echt zo eenvoudig, alle Synology-apps en instellingen worden hersteld of blijven behouden. Synology heeft dit goed voor elkaar. :) Het enige wat iets meer moeite kostte (aangezien dat niet automatisch ging) was mijn settings, database en scripts voor Sabnzbd en Sickbeard weer goed terug zetten, maar dat was slechts 10 minuten werk.

Trek er trouwens wel even tijd voor uit, want het maken van de backup (1,8 TB in mijn geval) kostte drieënhalve dag! Het terugzetten kostte nog eens anderhalve dag. Maar goed, ik heb nu precies wat ik wil (en jij ook), namelijk een volume van 3 TB en nog een volume van 2 TB. :)
Waarom die backup van degraded Raid naar het nieuwe basic volume? Wordt de degraded Raid schijf gewist wanneer je de raid verwijderd en stel je daarom daarvoor de data veilig op het nieuwe volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobV schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:49:
Als je de prijs per schijf in je achterhoofd neemt, valt de prijs van de syno best mee. Plus, het werkt gewoon... Als je het kan permitteren moet je gewoon doen.
Mee eens. Heb nu op dit moment een Thecus, waar qua performance niks mis mee is, maar als je makkelijk en snel wilt uitbreiden is het niet fijn: ondersteuning is meh, veel vrijwilligers die modules maken maar het werkt allemaal met veel gedoe, apps werken niet. Heb voor dit jaar besloten te sparen voor een 415+. Kost wat, maar heb je jaren plezier van en het gemak van software installeren en configureren via een fatsoenlijke GUI is ook wat waard. En een fikse community :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 19:13
Ik heb een DS215j aangeschaft met 1x 4TB HD. Later wil ik daar nog een 6 TB schijf bijplaatsen maar die vind ik op het moment te duur dus daar wacht ik nog even mee.

Ervanuitgaande dat ik strake 1x 4 en 1x 6 TB heb, hoe kan ik mijn schrijven het beste indelen. Ik was aanvankelijk van plan om ze in JBOD te zetten, maar ik hoorde wat negatieve verhalen daarover als er een schijf uitviel. Nu zit ik dus aan BASIC te denken, maar ik vroeg me af of dat ook niet veel gedoe was omdat je zelf in moet regelen wat op welke schijf moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:34

Sa1

filipy23 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:40:
Ik heb een DS215j aangeschaft met 1x 4TB HD. Later wil ik daar nog een 6 TB schijf bijplaatsen maar die vind ik op het moment te duur dus daar wacht ik nog even mee.

Ervanuitgaande dat ik strake 1x 4 en 1x 6 TB heb, hoe kan ik mijn schrijven het beste indelen. Ik was aanvankelijk van plan om ze in JBOD te zetten, maar ik hoorde wat negatieve verhalen daarover als er een schijf uitviel. Nu zit ik dus aan BASIC te denken, maar ik vroeg me af of dat ook niet veel gedoe was omdat je zelf in moet regelen wat op welke schijf moet komen te staan.
je moet voor jezelf de keuze maken of je gaat voor veilig of storage. Als je voor veilig gaat is het een raid1, er kan een schijf uitvallen, maar omdat alle data gespiegeld is naar de andere schijf ben je niet kwijt.

Ga je een JBOD of ander soortige oplossing kiezen, dan ben je kwijt wat er op de schijf staat die stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
.GoO schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:42:
[...]

Waarom die backup van degraded Raid naar het nieuwe basic volume? Wordt de degraded Raid schijf gewist wanneer je de raid verwijderd en stel je daarom daarvoor de data veilig op het nieuwe volume?
Dat is inderdaad het geval. Je kunt alleen van SHR naar Basic als je alle data op de disk verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
filipy23 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:40:

Hoezo veel gedoe met 2 losse volumes?
Bij het aanmaken van een folder geef je gewoon aan op welk volume hij moet komen.
Voor de rest is het transparant en zie je alle folders in 1 overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Hier ook nog steeds tevreden met Basic config, geen gezeur met raid oid en lekker veel opslag ruimte.
Je hebt gewoon alle vrijheid op welke disk je iets wil. Ik heb alle syno apps op disk 1 + media, disk 2 gebruik ik voor documenten en andere meuk. Ik maak backups van disk1 naar disk 2 en visa versa. Die kopier ik regelmatig naar 2 externe backupdisks.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
Hoe vol staan de HDD's van de NAS? (aka: mogelijk vrij vol / erg gefragmenteerd?)
Het schijfgebruik is op dit moment 83% van 2TB, m.a.w. er is nog ruim 300GB vrij.
Kopieer je allemaal kleine bestanden? (veel random writes == lagere snelheid) *Ws uitgesloten door je stukje code, geen ervaring daarmee.
Nope, juist veel grote bestanden. Films, series, etc.
Is het volume waarnaar je kopieert encrypted? (= hoge CPU load)
Volgens mij niet. De knop "Codering" in DSM is trouwens ook greyed-out, dus het lijkt erop dat mijn NAS dit niet eens ondersteunt.
Sowieso niet met WiFi testen, daarbij lijkt me 25MB/s nog vrij netjes. :)
Het is ook niet echt dat ik het heel traag vond. Maar één van de redenen dat ik een Netgear R7000 router heb gekocht was om hoge snelheid over wifi te halen. Elders las ik dat iemand in de 70MB/s haalde met een R7000 en een late 2013 MacBook Pro retina (zelfde als ik heb). Lijkt me dus dat er ergens iets niet optimaal werkt. En aangezien ik het NAS voor opslag van van alles en nog wat gebruik (o.a. foto's die ik op mijn laptop bewerk), is een hogere snelheid altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
cashewnut schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:47:
[...]

Het schijfgebruik is op dit moment 83% van 2TB, m.a.w. er is nog ruim 300GB vrij.

[...]

Nope, juist veel grote bestanden. Films, series, etc.

[...]

Volgens mij niet. De knop "Codering" in DSM is trouwens ook greyed-out, dus het lijkt erop dat mijn NAS dit niet eens ondersteunt.

[...]

Het is ook niet echt dat ik het heel traag vond. Maar één van de redenen dat ik een Netgear R7000 router heb gekocht was om hoge snelheid over wifi te halen. Elders las ik dat iemand in de 70MB/s haalde met een R7000 en een late 2013 MacBook Pro retina (zelfde als ik heb). Lijkt me dus dat er ergens iets niet optimaal werkt. En aangezien ik het NAS voor opslag van van alles en nog wat gebruik (o.a. foto's die ik op mijn laptop bewerk), is een hogere snelheid altijd welkom.
Ben nog van oude stempel.. maar als het bij mij boven de 80% komt ga ik opruimen... Ongeacht GBs houd ik me hier aan om snelheid te garanderen..

Bekabeld moet je wel hoger kunnen halen dan 25MB.. eerder 40 a 50MB met grote bestanden. Met foto's niet maar zeker met films... al keer FTP geprobeerd met 2 bestanden tegelijkertijd?
hoe is je CPU load? is het dan 100%?

Lastig geval hoor, het kan je WiFi zijn maar ook DSM.. Mijn backup taak (oke is rsync maar goed) haal ik ene keer ook 60MB en andere keer kom ik niet boven de 20MB uit. En dit zijn 2 super snelle NASen.. Kan ik ook pijn plek niet van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Quakie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:36:
Ben nog van oude stempel.. maar als het bij mij boven de 80% komt ga ik opruimen...
Ik acht mij ook van de oude stempel.. als het 80% is zet ik er een schijf bij omdat opruimen me teveel werk is ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
:D baas boven baas: Mijn NAS 4bay zit vol.. zou ik mijn SSD moeten opofferen.. maar ik hoop dat Synology write cache voor elkaar krijgt op enkele SSD (zal wel niet).

Ik val onder categorie last in, first watched.. . ram het oude dus weg onder het mom van kijk ik toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:53:
:D baas boven baas: Mijn NAS 4bay zit vol.. zou ik mijn SSD moeten opofferen.. maar ik hoop dat Synology write cache voor elkaar krijgt op enkele SSD (zal wel niet).
Het is niet een kwestie van voor elkaar krijgen (want handmatig via de cli kan het al) maar het is gewoon niet verstandig. SSD's hebben toch na enige tijd meer kans op read errors.. zou erg vervelend zijn als daarmee je hele array corrupt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zoek naar de meest energiezuinige configuratie van m'n Synology heb ik Volume1 op een SSD gezet en een Volume2 op een set van 6 HDD's. De gedachte was dat zaken die regelmatig gebruikt worden op de SSD komen en dat daardoor de HDD's zelden hoeven op te spinnen.
Nu krijg ik de indruk, uit dingen die ik hier gelezen heb, dat de HDD's ook in mijn configuratie zullen opspinnen als de SSD aangesproken wordt omdat DSM z'n eigen configuratie op ALLE ingebouwde disks wegschrijft en niet, zoals ik aannam, alleen op de disk waar Volume1 aangemaakt is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
DukeBox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:13:
[...]

Het is niet een kwestie van voor elkaar krijgen (want handmatig via de cli kan het al) maar het is gewoon niet verstandig. SSD's hebben toch na enige tijd meer kans op read errors.. zou erg vervelend zijn als daarmee je hele array corrupt krijgt.
En dat wordt niet afgevangen door het werk geheugen !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:07:
En dat wordt niet afgevangen door het werk geheugen !?
Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

downtime schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:26:
Op zoek naar de meest energiezuinige configuratie van m'n Synology heb ik Volume1 op een SSD gezet en een Volume2 op een set van 6 HDD's. De gedachte was dat zaken die regelmatig gebruikt worden op de SSD komen en dat daardoor de HDD's zelden hoeven op te spinnen.
Nu krijg ik de indruk, uit dingen die ik hier gelezen heb, dat de HDD's ook in mijn configuratie zullen opspinnen als de SSD aangesproken wordt omdat DSM z'n eigen configuratie op ALLE ingebouwde disks wegschrijft en niet, zoals ik aannam, alleen op de disk waar Volume1 aangemaakt is. Klopt dit?
Yep

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Ik heb mijn synology geinstalleerd, maar ik zie dat die standaard in SHR draait. Ik zou hem graag in BASIC willen zetten. Hoe doe ik dat? Moet ik dan bij Opslagbeheer het Volume verwijderen en opnieuw instellen?

EDIT: Dit is me inmddels gelukt. Heb de SHR volume verwijderd en een nieuwe volume aangemaakt en daar voor 'eenvoudig' gekozen.

[ Voor 23% gewijzigd door filipy23 op 21-02-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Volgende vraag:

Ik wil de map 'Backup' op mijn PC automatisch naar mijn NAS laten backuppen (en van daaruit eventueel naar andere locaties zoals een externe HD en een andere lokale computer). Kan ik hiervoor het beste 'cloud station' gebruiken, of moet ik dit doen door middel van het instellen van 'Backup en replicatie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
DukeBox schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:45:
[...]

Ik acht mij ook van de oude stempel.. als het 80% is zet ik er een schijf bij omdat opruimen me teveel werk is ;)
Was ook bezig met opruimen, maar er kan nog veel meer weg. Echter since ik de Time Machine backup erop heb is dat weer 70GB erbij of zo.

Aangezien ik met hdparm ook vaak tussen de 28 en 34MB/s zie denk ik in elk geval niet dat het iets met het netwerk te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als er write errors op de ssd komen kan dat niet via het werkgeheugen hersteld worden? 128 Gig is al 512MB Werkgeheugen reservering voor ssd caching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Laatst online: 26-09 13:31
cliors schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:00:
Ik krijg ineens heel veel van dit soort meldingen?
[afbeelding]
Wordt er nou ingebroken op de NAS ? :(

Waar bevind die directory zich ???
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/t0418w.jpg
Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen?
Support van synology heeft nog steeds niet gereageerd. Op internet 1 topic kunnen vinden waar ook iedereen radeloos is.

Moet nu cloud station uitzetten elke keer om geen hoofdpijn te krijgen van alle alerts.
Daarnaast tig scans uitgevoerd op de computer zonder negatief resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door cliors op 21-02-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Waarschijnlijk tegen beter weten in de volgende vraag: kom net thuis en tref daar mijn vriendin in grote paniek aan. Omdat er 2 mappen in haar ogen dubbel op de NAS stonden heeft ze er één van willen verwijderen. Wat ze precies gedaan heeft, geen idee, maar het komt er op neer dat al haar mappen/bestanden verdwenen zijn. Heb al even gezocht, maar kon tot nu toe niets vinden.

Iemand een idee of deze bestanden (veel foto's) nog terug te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Quakie schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Als er write errors op de ssd komen kan dat niet via het werkgeheugen hersteld worden? 128 Gig is al 512MB Werkgeheugen reservering voor ssd caching.
Nee, in je ram staat alleen de block mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 19:21
Heb van de week ook mijn DS215J met één 3TB RED schijf binnengekregen en gisteravond geïnstalleerd met de nieuwe 3TB RED plus zo'n zelfde schijf die ik al had liggen. De installatie van de NAS ging vrij makkelijk en alles wijst zich eigenlijk vanzelf.

Ik wilde RAID1 instellen en zag dat de NAS ondertussen dat zelf al gedaan had en er een SHR volume van heeft gemaakt was overeenkomt met RAID1, dus prima.

De webinterface is heel gebruikersvriendelijk en ziet er zeer duidelijk uit. Dat heeft Synology toch echt wel mooi voor elkaar. Ook kreeg ik de melding tijdens installatie dat er een nieuwe versie van DSM beschikbaar was, dus die maar gelijk geïnstalleerd.

Vervolgens verschillende mappen aangemaakt en daar mijn films, series en muziek op gezet. Ik ben zeer positief verbaasd over de snelheid van het kopiëren van de data van mijn PC naar de DS215J. Dat gaat namelijk gewoon met een snelheid die zit tussen de 50 en 80 MB/s! Prima dus.

Meteen maar even een aparte gebruiker aangemaakt voor mijn Dune HD Smart D1 mediaspeler. Ik had eerder al gelezen dat dat nogal wat probleempjes voorkomt als je daar gewoon een gebruiker voor aanmaakt en de logingegevens in de snelkoppeling zet die je maakt met de Dune. Die zag de NAS meteen en was het kinderspel even een netwerkkoppeling aan te maken waarna ik meteen bij alles kon komen. Appeltje-eitje ;)

Meteen even een 1080p film gestreamed om te kijken hoe dat gaat. De NAS en mijn PC zijn bekabeld aangesloten op het modem met gigabit router in de meterkast, maar de Dune mediaplayer in de woonkamer is aangesloten via een ZyXEL 600Mb Power Lan adaptor die verbinding maakt met een zelfde adapter in de meterkast die weer verbonden is met de router van het modem.

Nou, dat streamen ging perfect en zonder haperen! Dat is waar ik hem in eerste instantie voor heb gekocht, meteen toegang tot al mijn media :).

Missie geslaagd dus. Alleen doemt er meteen weer een ander dilemma op en dat is dat ik nu al ruimtegebrek aan het krijgen ben: de NAS is al voor zo'n 90% vol.. Had ik toch beter die ene 3TB WD RED schijf die ik al had ergens anders voor moeten gebruiken en twee 4TB of 6TB RED's bij de DS215J moeten kopen.. Nu kan ik twee dingen doen, alsnog twee nieuwe grote 6TB RED's kopen en mijn huidige 3TB RED's verkopen, óf er een DS215J bijkopen en daar twee nieuwe 3TB RED's inzetten. De 3TB versies zijn qua prijs per GB gezien toch nog steeds het aantrekkelijkst.

Maar zeer tevreden momenteel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Beaub schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:43:
Waarschijnlijk tegen beter weten in de volgende vraag: kom net thuis en tref daar mijn vriendin in grote paniek aan. Omdat er 2 mappen in haar ogen dubbel op de NAS stonden heeft ze er één van willen verwijderen. Wat ze precies gedaan heeft, geen idee, maar het komt er op neer dat al haar mappen/bestanden verdwenen zijn. Heb al even gezocht, maar kon tot nu toe niets vinden.

Restoren van de backup die je natuurlijk ingericht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Beaub, je kan proberen de bestanden terug te halen met Recuva.
Is hier gratis te downloaden: http://www.piriform.com/recuva/builds.
Is van dezelfde maker als CCleaner, Defraggler, e.d.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
[b][message=43787952,noline] De 3TB versies zijn qua prijs per GB gezien toch nog steeds het aantrekkelijkst.
2x 3 TB = 242 euro
1x 6 TB = 269 euro

Verschil slechts 27 euro. Dat is de meerprijs niet waard om het niet te laten. Een synology kost per bay toch echt wel 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Beaub schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:43:

Ik vraag me af of Recuva gaat werken: om vanaf een Windows-PC bestanden terug te halen op een Linux NAS?
Je zou kunnen kijken of je op je shared folder de recycle bin aan heb staan. In DSM/Control Panel/Shared Folder/[folder kiezen]/edit.
Ik denk dat anders je enige optie blijft om een recover-tool vinden die met het ext4 filesystem aan de slag kan.
Bijv. http://extundelete.sourceforge.net/
Eerste prioriteit is om zo snel mogelijk je data-volume unmounten en read-only mounten (kan het in ieder geval niet erger worden dan het al is...).

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Recent hebben wij een DS214play aangeschaft voor o.a. hef streamen van media naar de TV. Het betreft de Philips 55PUS9109. Rechtstreeks NAS naar TV gaat blijkbaar via het DLNA protocol, en dit werkt wel, maar de ondertitels worden niet meegestreamed (ondertitel en film in zelfde map en zelfde naam). is hier een oplossing voor?

We hebben ook nog een apple tv 3, en van NAS naar Apple tv naar TV werkt het wel. Echter bij DTS audio hebben we geen geluid. Komt dit omdat de nas geen dts licentie heeft of omdat apple tv dit audioformaat niet ondersteund? En is hier een oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Montu op 22-02-2015 11:39 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:36:

We hebben ook nog een apple tv 3, en van NAS naar Apple tv naar TV werkt het wel. Echter bij DTS audio hebben we geen geluid. Komt dit omdat de nas geen dts licentie heeft of omdat apple tv dit audioformaat niet ondersteund? En is hier een oplossing voor?
Er is idd een licentie probleem met DTS, daarom is het uit de software gehaald. Er zijn oplossingen. Die kun je vinden op dit forum of op het forum van synology zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:36:
Recent hebben wij een DS214play aangeschaft voor o.a. hef streamen van media naar de TV. Het betreft de Philips 55PUS9109. Rechtstreeks NAS naar TV gaat blijkbaar via het DLNA protocol, en dit werkt wel, maar de ondertitels worden niet meegestreamed (ondertitel en film in zelfde map en zelfde naam). is hier een oplossing voor?
Tv's zijn heel kritisch met bestandsnamen. De ondertitel moet exact dezelfde titel hebben als het videobestand.
Wat je ook nog kan proberen is in videostation naar je philips te streamen.. misschien dat je dan de optie hebt om een ondertitel mee te sturen.
Als dat ook niet werkt kan het goed zijn dat jouw philips geen ondertitels ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 22-02-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
job schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Tv's zijn heel kritisch met bestandsnamen. De ondertitel moet exact dezelfde titel hebben als het videobestand.
Wat je ook nog kan proberen is in videostation naar je philips te streamen.. misschien dat je dan de optie hebt om een ondertitel mee te sturen.
Als dat ook niet werkt kan het goed zijn dat jouw philips geen ondertitels ondersteunt.
Ondertiteling werkt wel gewoon als ik een USB stick met film en ondertiteling in de TV duw en afspeel. Namen zijn exact hetzelfde, behalve de extensie natuurlijk (srt en mkv)
Hoe kan ik in Video Station naar mijn TV streamen? Ik zie alleen de optie om naar de Apple TV te streamen.

En als ik naar de Apple TV een MKV bestand stream, wordt deze dan eerst door de NAS getranscodeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Montu op 22-02-2015 12:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Ondertiteling werkt wel gewoon als ik een USB stick met film en ondertiteling in de TV duw en afspeel. Namen zijn exact hetzelfde, behalve de extensie natuurlijk (srt en mkv)
Hoe kan ik in Video Station naar mijn TV streamen? Ik zie alleen de optie om naar de Apple TV te streamen.

En als ik naar de Apple TV een MKV bestand stream, wordt deze dan eerst door de NAS getranscodeerd?
Tja, Apple TV, daar noem je ook weer zoiets. Zit vol met beperkingen en restricties. Had een echte mediaplayer gekocht die gewoon mkv's en andere bestanden af kan spelen, dan hoeft er niks transcoded te worden. Met mijn Dune HD speel ik alles af wat ik er naar smijt, incl DTS en wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Dan zit de beperking in de wijze waarop je philips je dlna afhandelt.
Als je daar alleen je appletv kan vinden en niet je philips heeft je tv hier geen ondersteuning voor.
Denk het wel, maar dat is vrij eenvoudig uit te vinden. Probeer het uit, en kijk naar de cpu belasting van je synology.

Je kan trouwens vrij eenvoudig je films uit de mkv container halen en in een mp4 container steken.
Moet je alleen nog het dts probleem oplossen (zie de oplossing in dit topic, of converteer alle audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
JazzySOB schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:08:
[...]

Tja, Apple TV, daar noem je ook weer zoiets. Zit vol met beperkingen en restricties. Had een echte mediaplayer gekocht die gewoon mkv's en andere bestanden af kan spelen, dan hoeft er niks transcoded te worden. Met mijn Dune HD speel ik alles af wat ik er naar smijt, incl DTS en wat dan ook.
Hmm. Ik heb gehoord dat XMBC op een Raspberry Pi ook een optie is. Wij hebben er één met model B. Is dit dan niet een optie? Wat zijn de nadelen? Werkt streaming goed/snel?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wellicht een simpel antwoord op mijn vraag, maar ik stel hem maar even voor de zekerheid ;)

Binnenkort wil ik gaan voor de DS215J.
Ik heb op dit moment nog 2 WD schijven liggen.

1x WD15EADS en
1x WD10EARS.

Als ik op de website van synology kies voor "zoeken op synology-product" dan staan deze schijven er niet tussen.
Als ik kijk bij "zoeken op harde schijfspecificatie" dan staan ze daar wel tussen.

Houdt dit gewoon grofweg in dat ze wel compatibel zijn, maar nog niet getest in de DS215J door synology ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Hmm. Ik heb gehoord dat XMBC op een Raspberry Pi ook een optie is. Wij hebben er één met model B. Is dit dan niet een optie? Wat zijn de nadelen? Werkt streaming goed/snel?
Als je al een Raspberry hebt is dat natuurlijk te proberen. Als je die nog niet hebt kun je beter een dedicated mediaplayer kopen die gewoon alle mediaformaten ondersteunt. Zoals mijn eerdergenoemde Dune. Maar ook goedkope alternatieven zoals de WD TV Live spelen alles af incl. DTS. Ik heb deze zelf ook gehad en nu staat er ook eentje bij mijn moeder, die ik regelmatig van nieuwe series en films voorzie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
JazzySOB schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:32:
[...]

Als je al een Raspberry hebt is dat natuurlijk te proberen. Als je die nog niet hebt kun je beter een dedicated mediaplayer kopen die gewoon alle mediaformaten ondersteunt. Zoals mijn eerdergenoemde Dune. Maar ook goedkope alternatieven zoals de WD TV Live spelen alles af incl. DTS. Ik heb deze zelf ook gehad en nu staat er ook eentje bij mijn moeder, die ik regelmatig van nieuwe series en films voorzie ;)
Dan ga ik het eerst even met de Pi proberen. Hoe voorzie ik de Pi van een internetverbinding zonder deze via een eternet aan de router aan te sluiten? Kan de Pi ook van internet worden voorzien door de Pi via een eternetkabel aan de TV te sluiten?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:34:
[...]

Dan ga ik het eerst even met de Pi proberen. Hoe voorzie ik de Pi van een internetverbinding zonder deze via een eternet aan de router aan te sluiten? Kan de Pi ook van internet worden voorzien door de Pi via een eternetkabel aan de TV te sluiten?
Ik heb verder geen kennis van de Pi, maar kon deze niet alleen ethernet via USB doen? Voor zover ik weet zit er geen ethernet chip op (maar ik kan het mishebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Er zit een ethernet aansluiting op. Kan ik deze dan aansluiten op de TV?

[ Voor 35% gewijzigd door Montu op 22-02-2015 12:40 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dan is het makkelijk, aansluiten op het netwerk en gaan. Maar ik begrijp uit je reactie dat je geen netwerk hebt bij de TV en dus je raspberry Pi? Een PowerLan setje zou dat probleem op kunnen lossen, werkt beter dan WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Inderdaad, router zit in de meterkast. Dus de Pi aansluiten op de TV met ethernet is geen optie?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik begrijp dat je TV via WiFi internet heeft en dat je vervolgens de Pi op de ethernetaansluiting op de TV wilt aansluiten? Ik denk dat dat niet gaat werken. Die aansluiting op de TV zit er puur om de TV van internet te voorzien als je geen WiFi gebruikt.

Maar daarom is er Power Lan uitgevonden. Mijn PC is ook bekabeld aangesloten aan de router, net zoals de DS215J, maar mijn Sony TV en Dune Mediaplayer alsmede een Yamaha receiver en Vantage satellietontvanger en een Pioneer Bly-Ray speler in de woonkamer zitten op een simpel 8-poorts switchje aangesloten die weer via een ZyXEL Power Lan adapter verbinding maakt met de modem/router in de meterkast. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ah, ok. Dat gaat niet werken inderdaad. Vanmiddag ga ik even langs om een powerline te kopen.

Wat betreft mediaspelers, is dit een goede? pricewatch: Mede8er MED600X3D

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:53:
Ah, ok. Dat gaat niet werken inderdaad. Vanmiddag ga ik even langs om een powerline te kopen.

Wat betreft mediaspelers, is dit een goede? pricewatch: Mede8er MED600X3D
Over de Mede8er hoor ik goede dingen, maar zelf zou ik -puur uit eigen ervaring- voor de WD TV player gaan. Is nog goedkoper ook en slikt alles. pricewatch: WD TV Personal Edition
En deze heeft ook nog WiFi, wat je wellicht weer de aanschaf van een Powerlan setje scheelt. Kijk dan eerst of 1080p streaming goed werkt, zoja ben je klaar, zo niet dan is je WiFi verbinding niet toereikend en kun je altijd nog een Power Lan setje halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tranquility op 22-02-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Waarom in een powerlan setje beter dan wifi? Dat powerlan apparaatje is toch ook gewoon via wifi verbonden met de router?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:01:
Waarom in een powerlan setje beter dan wifi? Dat powerlan apparaatje is toch ook gewoon via wifi verbonden met de router?
Als het goed is niet, als je hem bij je router erin plugt, dan kan je een ethernet kabel aansluiten ;)
Dan gaat dit via het stroomnet

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 12:59
Is er toevallig een Synology NAS als een USB device kan gebruiken? Wilt het graag via USB3 als file-transfer gebruiken omdat ik veel foto's moet verwerken. Via netwerk gaat het te sloom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:05:
[...]

Als het goed is niet, als je hem bij je router erin plugt, dan kan je een ethernet kabel aansluiten ;)
Dan gaat dit via het stroomnet
Huh? Internet via het stroomnet? Dat is nieuw voor me.

Begrijp ik het goed dat je het powerline dingetje in een stopcontact steekt bij de TV (dus niet bij de router) en dan de pi met de powerline verbind via een ethernetkabel?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:01:
Nope. Powerline maakt gebruik van het lichtnet. Nog steeds niet zo snel als directe ethernetbekabeling, maar beter en vooral stabieler dan WiFi. Bij de buren testen ze met grote regelmaat deze adapters, genoeg leesvoer hier: http://nl.hardware.info/r...t-strijd-tegen-de-storing
Kortom, Powerline is ideaal als je geen kabel kan trekken en het WiFi bereik niet voldoende is.
Maar ik denk dat we ondertussen behoorlijk off-topic gaan... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Weet iemand zo of je je myds acount kan veranderen in de DSM software? Ik heb een typfout gemaakt bij het aanmelden, hij blijft nu met het verkeerde niet werkende adres komen....

Ik heb een DS110J en de laatste DSM versie 5,1 update 2

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
bum schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Ik vraag me af of Recuva gaat werken: om vanaf een Windows-PC bestanden terug te halen op een Linux NAS?
Je zou kunnen kijken of je op je shared folder de recycle bin aan heb staan. In DSM/Control Panel/Shared Folder/[folder kiezen]/edit.
Ik denk dat anders je enige optie blijft om een recover-tool vinden die met het ext4 filesystem aan de slag kan.
Bijv. http://extundelete.sourceforge.net/
Eerste prioriteit is om zo snel mogelijk je data-volume unmounten en read-only mounten (kan het in ieder geval niet erger worden dan het al is...).
Allemaal bedankt voor de tips. Helaas geen back up ingericht, op dit moment nog maar 1hd in de NAS zitten: wel meteen besteld trouwens ;) om te voorkomen dat het weer kan gebeuren. Mevrouw bedacht gisteren uiteindelijk dat ze de bestanden vorige maand van een externe HD had verwijderd. Die opnieuw aangesloten en via easeus (zo goed als) alles weer terug kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:09:
[...]

Huh? Internet via het stroomnet? Dat is nieuw voor me.

Begrijp ik het goed dat je het powerline dingetje in een stopcontact steekt bij de TV (dus niet bij de router) en dan de pi met de powerline verbind via een ethernetkabel?
Klopt, één adapter bij de meterkast waar de router staat en één adapter bij de TV/mediaplayer. Gebruik je daar een switch, kun je meerdere apparaten aansluiten. Die twee Power Line adapters vormen samen een virtuele ethernetverbinding. Voor de aangesloten apparaten wordt dat ook zo gezien en werkt alles alsof het bedraad is aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranquility op 22-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
JazzySOB schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:13:
[...]

Klopt, één adapter bij de meterkast waar de router staat en één adapter bij de TV/mediaplayer. Gebruik je daar een switch, kun je meerdere apparaten aansluiten.
Ik heb wel eens gehoord dat deze dingen op dezelfde groep aangesloten moeten zijn of dat inmiddels (of altijd al geweest) een fabel ? (beetje off-topic, maar we zijn er nu toch over bezig ;))

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Ik heb wel eens gehoord dat deze dingen op dezelfde groep aangesloten moeten zijn of dat inmiddels (of altijd al geweest) een fabel ? (beetje off-topic, maar we zijn er nu toch over bezig ;))
Op één groep is te prefereren, maar is niet persé noodzaak. Gewoon proberen. Wat wel belangrijk is, is dat je de Powerline adapters rechtstreeks in een stopcontact stopt en niet via een stekkerdoos. Koop dan liever een Powerlan setje waar ook een (doorlus) stopcontact opzit zodat je geen stopcontacten hoeft te missen.
Op deze manier stream ik perfect vanaf mijn DS215J Synolletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Is een chromecast anders niet iets? Wat zijn de nadelen van de chromecast t.o.v. een mede8er?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik vind het compromissen. Liever een dedicated mediaplayer. Ga je meer plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Wat bedoel je met dedicated?

Oh, en wat is een goede powerline? Liefst gewoon een hele gangbare en niet te duur.

[ Voor 60% gewijzigd door Montu op 22-02-2015 13:23 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Een apparaat speciaal gemaakt voor het doel: zo veel mogelijk mediabestanden afspelen met DTS e.d. Van de WD TV weet ik dat die dat doet, net zoals mijn Dune. Voordeel van de WD TV is dat ook de beeldkwaliteit heel erg goed is door gebruik van een goede chip. De Dune is net een fractie beter, maar kost ook een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Aha, op die manier. Kan ik met een mede8er rechtsreeks streamen zonder een computer/ipad e.d. te gebruiken? Bij de Apple TV moet dit namelijk via een iDevice of computer/mac.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:21:
Wat bedoel je met dedicated?
Een apparaat speciaal gemaakt voor het doel: zo veel mogelijk mediabestanden afspelen met DTS e.d. Van de WD TV weet ik dat die dat doet, net zoals mijn Dune. Voordeel van de WD TV is dat ook de beeldkwaliteit heel erg goed is door gebruik van een goede chip. De Dune is net een fractie beter, maar kost ook een stuk meer.
Oh, en wat is een goede powerline? Liefst gewoon een hele gangbare en niet te duur.
Ik heb zelf deze: pricewatch: Zyxel 600 Mbps Powerline Gigabit Pass-Thru Ethernet Adapter Twin pack
Zijn niet te duur en hebben een doorlus stopcontact zodat je geen stopcontacten hoeft op te offeren. Heb eerder andere gehad die minder stabiel waren, maar deze doen het echt goed en blijven koel en stabiel werken en schakelen in een soort sleepmodus als er geen netwerkverkeer is, net zoals de DS215J ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:27:
Aha, op die manier. Kan ik met een mede8er rechtsreeks streamen zonder een computer/ipad e.d. te gebruiken? Bij de Apple TV moet dit namelijk via een iDevice of computer/mac.
Ach ja Apple en beperkingen, breek me de bek er niet van open ;)
Met mijn Dune (en ook de WD TV of de Mede8er) kan je gewoon op je NAS kijken, een film of serie selecteren en afspelen. Ik hoef daarvoor helemaal niets op mijn NAS in te stellen of te transcoderen o.i.d.
Ik gebruik mijn NAS dus puur voor de opslag en "streamt" mijn Dune het van de NAS af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
JazzySOB schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Ik heb zelf deze: pricewatch: Zyxel 600 Mbps Powerline Gigabit Pass-Thru Ethernet Adapter Twin pack
Zijn niet te duur en hebben een doorlus stopcontact zodat je geen stopcontacten hoeft op te offeren. Heb eerder andere gehad die minder stabiel waren, maar deze doen het echt goed en blijven koel en stabiel werken en schakelen in een soort sleepmodus als er geen netwerkverkeer is, net zoals de DS215J ;)
Stel dat ik die gebruik voor mijn PC, werkt dit dan sneller dan WiFi? We hebben 90 mbit internet, maar ik haal met wifi maar 30 a 50 mbit. Haal ik met zo'n powerline hoger?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Stel dat ik die gebruik voor mijn PC, werkt dit dan sneller dan WiFi? We hebben 90 mbit internet, maar ik haal met wifi maar 30 a 50 mbit. Haal ik met zo'n powerline hoger?
Deze kunnen theoretisch tot 600Mbps dus dat lijkt mij geen probleem ;)
Ik neem mijn uitspraak even terug en laat het aan iemand over die deze dingen heeft.
Ik denk dat ik namelijk het verhaal Mb/s en mbps voor mijzelf even door elkaar haal

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 22-02-2015 14:05 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Theoretisch ja ;)
Die snelheid zullen ze nooit halen, maar het is altijd beter dan WiFi. De hoogste snelheid haal je uiteraard als de Powerline adapters op dezelfde groep zitten en rechtstreeks in de wandcontactdoos op de muur zijn gestoken. Nooit van (verleng)stekkerdozen gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
cactusman schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:11:
Weet iemand zo of je je myds acount kan veranderen in de DSM software? Ik heb een typfout gemaakt bij het aanmelden, hij blijft nu met het verkeerde niet werkende adres komen....

Ik heb een DS110J en de laatste DSM versie 5,1 update 2
Nieuw account aanmaken of werkt dat niet ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:58:
[...]
Ik heb hier sinds een half jaar de TP-Link TL-PA6030KIT in gebruik als verbinding tussen m'n router en de rest van het netwerk. (waarbij alles gewoon gigabit verbonden is)

Internet is hier ook 90 Mb/s, welke snelheid met de Ziggo speedtest/usenet prima gehaald wordt.
Wat betreft de vertraging van zo'n setje moet je (tov kabel) met 1 ms rekening houden. (niet heel relevant dus, maar dit zegt m'n ping test. :P) maar ik gok dat dit met WiFi wel wat hoger is. (zou je dit eens kunnen testen? Ben hier wel benieuwd naar. :))

Mijn gevoel zegt dat je qua stabiliteit sowieso beter voor een Powerline setje kan gaan t.o.v. een bridged WiFi verbinding, en mijdt de budget setjes. Zie hier ook een review van verschillende powerlines.

DISCLAIMER:
*Let er op dat deze snelheid niet gegarandeerd is en héél erg af hangt van je bekabeling thuis. Ik heb de 2 adapters tijdens het testen op 2 verschilende groepen rechtstreeks in het stopcontact aangesloten, waarbij een snelheid van 14MB/s mogelijk was. Momenteel heb ik ze i.v.m. een gebrek aan stopcontacten toch een stekkerdoos aan een kant, maar dus wel met een lichte snelheidsdaling tot gevolg. Omdat Ziggo toch maar 90 Mb/s is heb ik hier in de praktijk geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 22-02-2015 16:44 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik heb echt geen idee voor welke powerline ik moet gaan.

Ik twijfel tussen deze 2

pricewatch: TP-Link AV600 Gigabit Powerline adapter met 3 aansluitingen startset

pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit

Modbreak:Hoi, houd er rekening mee dat power adapters zelf niets met Synology te maken heeft; gelieve bij het onderwerp blijven en voor overige apparatuur het juist topic/forum zoeken. Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 14:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

MdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Nieuw account aanmaken of werkt dat niet ?
Die account heb ik, de juiste, maar als ik dan voor synology kies komt hij vanzelf weer met dat fout adres.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ok, pi op een non smart tv en mkvs en dts streamen vanuit nas naar pi werkt perfect. Ik kan de Pi echter alleen maar gebruiken met het toetsenbord. Kan ik er ook voor zorgen dat ik XMBC met de afstandbediening kan besturen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

kraats

Ik rol

Jirachi schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:57:
Ok, pi op een non smart tv en mkvs en dts streamen vanuit nas naar pi werkt perfect. Ik kan de Pi echter alleen maar gebruiken met het toetsenbord. Kan ik er ook voor zorgen dat ik XMBC met de afstandbediening kan besturen?
Ja, dat kan, maar je zult dat toch echt even in het [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2 topic moeten vragen. Heeft natuurlijk niks met Synology te maken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Ha, ik heb dit weekend een NAS ontvangen en ik heb daarmee met Cloud Station netjes de spulletjes op mijn HD gesynchroniseerd en back-up.

Een van die dingen die nu automatisch gebackupped worden is mijn foto-collectie. Nu wil ik mijn NAS eigenlijk zo inregelen een van de fotodirectories die gesynced wordt automatisch beschikbaar komt voor Photostation. Kan dit?

Ik ben redelijk nieuw met photostation en kan hier niet zo gauw een mogelijkheid voor vinden. Ik heb eigenlijk weinig zin om nogmaals met foto's handmatig aan photostation toe te voegen. Daar heb je toch juist een NAS voor?

EDIT: Ik heb eenzelfde vraag voor Audiostation. Hoe krijg ik de muziekbestanden die ik in mijn cloudstation automatisch laat syncen afgespeeld op mijn audiostation. Drag en Drop van die bestanden naar het audiostation werkt gewoon niet :?

[ Voor 16% gewijzigd door filipy23 op 22-02-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
filipy23 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:10:
Ha, ik heb dit weekend een NAS ontvangen en ik heb daarmee met Cloud Station netjes de spulletjes op mijn HD gesynchroniseerd en back-up.

Een van die dingen die nu automatisch gebackupped worden is mijn foto-collectie. Nu wil ik mijn NAS eigenlijk zo inregelen een van de fotodirectories die gesynced wordt automatisch beschikbaar komt voor Photostation. Kan dit?

Ik ben redelijk nieuw met photostation en kan hier niet zo gauw een mogelijkheid voor vinden. Ik heb eigenlijk weinig zin om nogmaals met foto's handmatig aan photostation toe te voegen. Daar heb je toch juist een NAS voor?

EDIT: Ik heb eenzelfde vraag voor Audiostation. Hoe krijg ik de muziekbestanden die ik in mijn cloudstation automatisch laat syncen afgespeeld op mijn audiostation. Drag en Drop van die bestanden naar het audiostation werkt gewoon niet :?
Heb je de bestanden wel in de juiste map staan? Je audio files moeten in de map 'music' staan die door audio station is aangemaakt.
Vervolgens zou je cloud station kunnen aangeven om die map te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

Is het mogelijk om Real Time 2 nassen (op verschillende locaties) te kunnen repliceren?
Ik weet dat Synoligy Cloud Station Client ondersteund maar kan nog niet expliciet terug vinden dat dit real time is.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1 ... 11 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).