Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Geckoo schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:57:
Is het mogelijk om Real Time 2 nassen (op verschillende locaties) te kunnen repliceren?
Ik weet dat Synoligy Cloud Station Client ondersteund maar kan nog niet expliciet terug vinden dat dit real time is.
De vraag is wat jij onder real-time verstaat. Het zal niet binnen een seconde gebeurd zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

Tukk schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:58:
[...]

De vraag is wat jij onder real-time verstaat. Het zal niet binnen een seconde gebeurd zijn.
hoeveel tijd dan?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan hij moelijk beantwoorden voor je:

1) zou eerst naar je upload snelheid kijken. Als beiden glasvezel zijn, zou het redelijk vlot moeten gaan behalve zie punt 2
2) hoeveel data. als je een paar GBs wilt syncen ben je wel even zoet.. Zie punt 1 ;)
3) NAS welke types?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

het gaat meer om op het moment dat het document op locatie a wordt verwijderd dat het ook op b wordt gedaan en dat in real time. (idem voor wijzigen van het document)
1 glasvezel naar coax
2 grote maakt niet zo veel uit, hij moet alleen de aanpassingen real time doen.
3 Nas moet nog aangeschaft worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Geckoo op 23-02-2015 15:32 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt meerdere manieren..

1) Shared folder sync.. dat one way sync van NAS A naar NAS B. Kan je instellen.. of die dat realtime doet of om de zoveel min / uur
2) Wil je beiden kanten op dan wordt het cloud station.
3) Bedrijfstechnisch, en misschien budget aanwezig dan kan je kiezen voor high availabilty. Dit houdt in dat je 1 master en 1 slave hebt. Stel master gaat dood neemt slave het gelijk over.

Maar bovenstaand houdt wel stand. Hij kan het real time doen, maar stel je saved 25GB aan data, dan zal hij realtime de kopie actie starten maar niet gelijk klaar zijn. Dan ben je echt afhankelijk van je internet snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Tussen het vele doorlezen van vele tutorials en what not door...

Waarom zou ik eigenlijk zelf geen script maken dat backups voor je regelt? In de basis hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn, dacht ik? Dus... zeg even of het volgende heel dom is

-----

script draait in crontab
1- Ik maak een encrypted shared folder op de synology met daarin de data waar het om gaat.
2- Die folder synct met bitsync met mijn werk laptop
3- Ik maak een encrypted shared folder genaamd backups
4- Ik maak een script in sh dat een nieuwe map in (2) maakt genaamd backup (#datum) en daarna alles van (1) in die map zet.
5- tadaaa
5b - Nog iets klussen die te oude backupfolders weggooit

En een offsite backup wellicht ook met bitsync / cloudstation / time backup standaard pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
Hoi Allen,

Ik kan het niet zo snel terug vinden in dit forum maar ik zit met het volgende probleem:
Sinds +/- 2 weken laat de DS Video app (zowel op iOS als in de browser) geen posters meer zien bij nieuwe films. Het opnieuw-indexeren van de bestanden geeft geen oplossing helaas.

Alle films zijn afkomstig van YTS.re, die voorheen áltijd netjes een video poster kregen. De andere meta-gegevens haalt die daarentegen wel netjes op (acteurs, genre, tijdsduur etc)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/m7u7fn.png

Wie o wie weet de oorzaak / oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 12:59
Sky2k schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:05:
Is er toevallig een Synology NAS als een USB device kan gebruiken? Wilt het graag via USB3 als file-transfer gebruiken omdat ik veel foto's moet verwerken. Via netwerk gaat het te sloom...
Kan iemand een antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jirachi in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
rbrouwers123 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:37:
Hoi Allen,

Ik kan het niet zo snel terug vinden in dit forum maar ik zit met het volgende probleem:
Sinds +/- 2 weken laat de DS Video app (zowel op iOS als in de browser) geen posters meer zien bij nieuwe films. Het opnieuw-indexeren van de bestanden geeft geen oplossing helaas.

Alle films zijn afkomstig van YTS.re, die voorheen áltijd netjes een video poster kregen. De andere meta-gegevens haalt die daarentegen wel netjes op (acteurs, genre, tijdsduur etc)

[afbeelding]

Volgens mij is imgobject.com offline ( of opgeheven?). Van deze site wordt bij mij de poster images gelinkt.

Ik geef nu zelf handmatig een image url op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47
Sky2k schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Kan iemand een antwoord op geven?
USB host wordt niet ondersteund. Wil je veel data verplaatsen kun je wel gebruikmaken van MPIO en iSCSI.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 16:39
Vraagje, ik heb sinds dit weekend een Synology DS414. Op deze nas heb ik media server geïnstalleerd. Hiermee werd de synology meteen zichtbaar op mijn samsung UE65HU7500 tv. Tot zo ver perfect. Echter kwam ik erachter dat nieuwe bestanden niet automatisch verschijnen, ik moet dan eerst op de synology opnieuw de hele media bibliotheek indexeren. Erg onhandig als je een x tal films of series per dag download.

De films en series staan niet in de standaard mappen (video, photo en music) maar ik heb ze zelf toegevoegd in de media bibliotheek instellingen. Het lijkt me niet dat dit het issue is want ze zijn wel gewoon zichtbaar, echter wordt de inhoud dus pas geüpdatet als ik handmatig de media bibliotheek laat indexeren.

Is dit een bug of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen.

Ik heb sinds eind vorig jaar (ik weet de maand niet meer zo goed, ik vermoed november) een 4Tb WD RED in mijn NAS.

In januari kreeg ik voor het eerst een bad sector… DSM gaf netjes aan dat het allocated was waarvan ik dus eruit gaat dat hij zorgt dat de bad sector niet meer toegankelijk is.
Toen kreeg ik een keer een I/O error.. DSM gaf het netjes aan en dat er geen gevaar is maar dat een SMART scan nodig kan zijn als het weer voor komt.

Nou krijg ik de meldingen niet meer behalve als ik handmatig mijn volume “scrubt” . Dit schijnt nodig te zijn als je grote SHR /RAID5 volumes draait. Dat is de reden dat ik dit af en toe aanzet.
Als ik dat doe, krijg ik redelijk snel de I/O melding te zien. In log files komen dan ook bad sectors voor.
SMART geeft nog steeds aan dat het hersteld is en dat status normaal is, en niet direct een aanleiding is dat je de disk zal falen.

Inmiddels heb ik dus 5 bad sector count.. Nu is DSM niet feilloos met het aan geven van problemen waardoor ik dus niet blind er vanuit ga dat er wat mis is. Ik heb in het verleden een paar goede schijven uit mijn Synology gehaald die nog jaren goed hebben gedraaid in een windows bak.

Zouden jullie hem wel insturen? Of aankijken. Tot nu toe krijg ik melding te zien als het zelf handmatig de scrub actie aanzet. Misschien dat DSM dan oude bad sectors aanraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-09 13:16
Quakie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:58:
Ik ben een beetje in dubio wat ik moet doen.

Ik heb sinds eind vorig jaar (ik weet de maand niet meer zo goed, ik vermoed november) een 4Tb WD RED in mijn NAS.

In januari kreeg ik voor het eerst een bad sector… DSM gaf netjes aan dat het allocated was waarvan ik dus eruit gaat dat hij zorgt dat de bad sector niet meer toegankelijk is.
Toen kreeg ik een keer een I/O error.. DSM gaf het netjes aan en dat er geen gevaar is maar dat een SMART scan nodig kan zijn als het weer voor komt.

Nou krijg ik de meldingen niet meer behalve als ik handmatig mijn volume “scrubt” . Dit schijnt nodig te zijn als je grote SHR /RAID5 volumes draait. Dat is de reden dat ik dit af en toe aanzet.
Als ik dat doe, krijg ik redelijk snel de I/O melding te zien. In log files komen dan ook bad sectors voor.
SMART geeft nog steeds aan dat het hersteld is en dat status normaal is, en niet direct een aanleiding is dat je de disk zal falen.

Inmiddels heb ik dus 5 bad sector count.. Nu is DSM niet feilloos met het aan geven van problemen waardoor ik dus niet blind er vanuit ga dat er wat mis is. Ik heb in het verleden een paar goede schijven uit mijn Synology gehaald die nog jaren goed hebben gedraaid in een windows bak.

Zouden jullie hem wel insturen? Of aankijken. Tot nu toe krijg ik melding te zien als het zelf handmatig de scrub actie aanzet. Misschien dat DSM dan oude bad sectors aanraakt?
Als er bad sectoren optreden en dit ook oploopt, dan zou ik gelijk mijn garantie claimen bij de leverancier. Je kan hierdoor toch data kwijt raken.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Ik las hier dat meerdere mensen issues hadden met SMB shares.

Ik zie in Windows 7/8 en android/XBCM niet mijn gedeelde SMB share van mijn Synology.

Als ik er in Windows naar toe browse via //naamvannas/ dan kom ik wel op de gedeelde mappen, maar ik zou het fijn vinden om de Nas ook tussen mijn netwerk apparaten te zien staan, zodat ik er bv via XBMC ook makkelijk naar toe kan browsen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Zorg iedergeval dat je netwerk detectie voor windows aan staat in de nas, ergens bij file services.
Daarnaast dezelfde netwerkgroup voor nas en pc. workgroup bv.
In windows uiteraard de netwerkdetectie aanzetten in het netwerk centrum.
Dan kan je in principe ook je netwerk shares aanmaken.
Verder kan je nog even checken bij windows referentie's of daar je Nas login is ingevuld voor de user.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21
Quakie schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:58:
Ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen.
...

5 bad sectors en counting? RMA ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:14
Ik heb een Synology DS207+. Hangt aan de switch en heb nu redelijk vaak het probleem dat die opeens niet meer bereikbaar is. Als je 'm pingt krijg ik 'host is down'. Niets aan verandert, niets te vinden in de system Log. Dit gebeurd echt op de meest random tijdstippen, meestal al vrij snel nadat ik er een keer op ingelogd heb.
- Power settings: Alles blijft aanstaan, niet na een bepaalde tijd naar stand-by.
- Niets te vinden in de logs.
- Hibernation staat op 'none'
- Static IP

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Het gebeurt gewoon heel erg vaak, meerdere keren per dag. De downloads e.d. stoppen ermee en alleen met het eraf halen van de stroom start die weer opnieuw op. Ook het hardware resetten werkt niet. Het enige wat ik kan bedenken is een power outage, maar dat zou in de log moeten staan of een foute instelling in de netwerksettings ofzo, maar die kan ik nergens vinden. Ook met de Synology Assistant is de NAS niet te vinden totdat ik de stroom er een keer afhaal. Naast dat dat natuurlijk absoluut geen goede manier van afsluiten is, is het wel de enige op het moment om de NAS weer bereikbaar te maken.

Iemand een idee om dit op te lossen? Eventueel een instelling die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
ionicdog schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:47:
Zorg iedergeval dat je netwerk detectie voor windows aan staat in de nas, ergens bij file services.
Daarnaast dezelfde netwerkgroup voor nas en pc. workgroup bv.
In windows uiteraard de netwerkdetectie aanzetten in het netwerk centrum.
Dan kan je in principe ook je netwerk shares aanmaken.
Verder kan je nog even checken bij windows referentie's of daar je Nas login is ingevuld voor de user.
Tnx, gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
rbrouwers123 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:37:
Hoi Allen,

[afbeelding]

Ik krijg net een update binnen:
Changelog Video Station 1.4-0679

-Fixed an issue where Video Station was unable to retrieve correct video posters.

Dus na de update zal het wel weer werken. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
SmiGueL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ik krijg net een update binnen:
Changelog Video Station 1.4-0679

-Fixed an issue where Video Station was unable to retrieve correct video posters.

Dus na de update zal het wel weer werken. :)
Helemaal top, bedankt voor je reminder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Batiatus schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:22:
Ik heb een Synology DS207+. Hangt aan de switch en heb nu redelijk vaak het probleem dat die opeens niet meer bereikbaar is. Als je 'm pingt krijg ik 'host is down'. Niets aan verandert, niets te vinden in de system Log. Dit gebeurd echt op de meest random tijdstippen, meestal al vrij snel nadat ik er een keer op ingelogd heb.
- Power settings: Alles blijft aanstaan, niet na een bepaalde tijd naar stand-by.
- Niets te vinden in de logs.
- Hibernation staat op 'none'
- Static IP

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Het gebeurt gewoon heel erg vaak, meerdere keren per dag. De downloads e.d. stoppen ermee en alleen met het eraf halen van de stroom start die weer opnieuw op. Ook het hardware resetten werkt niet. Het enige wat ik kan bedenken is een power outage, maar dat zou in de log moeten staan of een foute instelling in de netwerksettings ofzo, maar die kan ik nergens vinden. Ook met de Synology Assistant is de NAS niet te vinden totdat ik de stroom er een keer afhaal. Naast dat dat natuurlijk absoluut geen goede manier van afsluiten is, is het wel de enige op het moment om de NAS weer bereikbaar te maken.

Iemand een idee om dit op te lossen? Eventueel een instelling die ik over het hoofd zie?
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. (het lijkt er tenminste op dat we van hetzelfde last hebben)
Het is mij het afgelopen etmaal al 3 keer overkomen dat mijn NAS op geen enkele manier te bereiken is. Het enige wat dan nog helpt is een herstart van de NAS (wel gewoon via de on/off button).

Ik heb geen idee waar dit door komt, en ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik allemaal kan checken om de oorzaak te achterhalen. Heeft iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30
Kan ik inzien waarom mijn DS215J vaak uit slaapstand gaat? In het logboek zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25zl4xu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Isane schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:58:
Kan ik inzien waarom mijn DS215J vaak uit slaapstand gaat? In het logboek zie ik het volgende:

[afbeelding]
Heb al wat packages geinstalleerd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
MdO82 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:17:
[...]

Heb al wat packages geinstalleerd ?
jep. de volgende applicaties draaien:
Antivirus Essenstial
Audio station
Video station
Python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb een probleempje, aan mijn NAS heb ik een externe USB disk aanhangen. Zodra de USB disk van zichzelf in de sleep modus gaat en ik daarna de NAS uitzet, dan wordt de USB disk niet gekoppeld zodra je de NAS weer aan zet.

Enige oplossing hiervoor is de stroom van de USB disk te halen en er weer op te zetten, direct naarna spint de disk op en zal de NAS de schijf weer koppelen.

In de console staan alle (HD) power settings uit, dus de sleep komt echt vanuit de case zelf.
De reden waarom dit best vervelend is omdat ik op de externe disk extra data heb staan die ik wel nodig heb. En om nou elke keer de disk uit/aan te zetten is best wel vervelend.

Eigenlijk zou de NAS bij het opstarten even moeten snuffelen aan de USB poorten zodat er een trigger komt en de disk op spint en zal koppelen.

Iemand hier bekend mee ?

[ Voor 9% gewijzigd door -Sander- op 25-02-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:14
Hoe verstandig is het om te upgraden naar DSM 5.1?
Kan me herinneren dat toen het net uit was het nogal problemen gaf met verschillende packages, is dat nog zo dat iemand weet?
TVHeadend icm HDHomerun drivers bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
Met de packages van Dierkse werkt TvHeadend uitstekend onder DSM 5.1. De HDHomerun drivers maken deel uit van het package, hoef je dus niets extra's voor te installeren.

Versie 3.9.2479 draait hier stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
EDIT verkeerde topic...

[ Voor 95% gewijzigd door rikadoo op 27-02-2015 15:39 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
chielmi schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:01:
Met de packages van Dierkse werkt TvHeadend uitstekend onder DSM 5.1. De HDHomerun drivers maken deel uit van het package, hoef je dus niets extra's voor te installeren.

Versie 3.9.2479 draait hier stabiel!
Heb ook maar geupgrade en het werkt idd meteen direct, alle packages eigenlijk.
Valt me toch niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Heb ook maar geupgrade en het werkt idd meteen direct, alle packages eigenlijk.
Valt me toch niet tegen.
Klopt mijn aanname dat je een SiliconDust HDHomerun 4DC gebruikt?

Werkt dat een beetje? Ik zit er over na te denken om deze ooit aan te gaan schaffen om te zorgen dat ik 1 op zolder en 1 op kinderkamer tv kan krijgen. Het zou helemaal top zijn als de NAS kan opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Klopt mijn aanname dat je een SiliconDust HDHomerun 4DC gebruikt?

Werkt dat een beetje? Ik zit er over na te denken om deze ooit aan te gaan schaffen om te zorgen dat ik 1 op zolder en 1 op kinderkamer tv kan krijgen. Het zou helemaal top zijn als de NAS kan opnemen...
Staat 4DC voor 4 tuners dan nee :P
Ik heb helaas maar 2 tuners maar het opnemen en afspelen etc werkt perfect.
Ik heb echter een ding met mijn NAS die wat moeite heeft met HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:49
Hoe zit het precies met cloud station wanneer je dit gebruikt via quickconnect? Worden je bestanden opgeslagen bij Synology of synct het echt alleen tussen bijvoorbeeld je NAS en je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 19:13
Ik heb sinds een week een Synology, maar ik ben niet zo tevreden met het Download Center. Ik vind dat ik in het Download Center te weinig informatie heb om de gewenste kwaliteit aan te selecteren. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:49
Neem even een kijkje in het couchpotato etc topic [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 16:12
Ik heb nu sinds paar weken een Synology DiskStation DS215j. Ik gebruik het apparaat voornamelijk voor opslag. Af en toe stream ik wel een filmpje naar een tablet/telefoon. Ik heb alleen de standaard programma's geinstalleerd.
Als ik de log bestanden bekijk zie ik dat de NAS een aantal keren per dag, zonder reden, uit de slaapstand komt. Ik heb de netwerkkabel losgekoppeld, maar zonder resultaat. Vervolgens heb ik alle programma's gestopt met als gevolg dat de NAS nu wel gewoon in slaapstand blijft. Uiteraard is dit geen oplossing aangezien DLNA en Photo/Video station niet bruikbaar zijn.

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:59:
[...]

Staat 4DC voor 4 tuners dan nee :P
Ik heb helaas maar 2 tuners maar het opnemen en afspelen etc werkt perfect.
Ik heb echter een ding met mijn NAS die wat moeite heeft met HD
:P

Ja heeft er 4, mooi ga ik even onderzoeken of deze vier tuner versie ook werkt....

Beetje duur apparaat, maar ik wil ermee gaan opnemen en later als mijn kids groot zijn 2 kinderkamers en een zolder van tv voorzien...

(tijdens bouw ervoor gekozen om voor UTP te gaan.. zowat elke kamer heeft een aansluiting maar geen coax)

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 28-02-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:30:
[...]

:P

Ja heeft er 4, mooi ga ik even onderzoeken of deze vier tuner versie ook werkt....

Beetje duur apparaat, maar ik wil ermee gaan opnemen en later als mijn kids groot zijn 2 kinderkamers en een zolder van tv voorzien...

(tijdens bouw ervoor gekozen om voor UTP te gaan.. zowat elke kamer heeft een aansluiting maar geen coax)
Terugkomend op mijn HD ervaring. Mijn nas is niet krachtig genoeg om en HD op te nemen en gelijktijdig een andere HD stream te kijken, 2 streams tegelijkertijd dus. Wel iets om rekening mee te houden wat betreft je backend.

/edit
Enkele HD stream gaat overigens prima (DS211) en met SD geen centje pijn

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 28-02-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:26:
[...]

Terugkomend op mijn HD ervaring. Mijn nas is niet krachtig genoeg om en HD op te nemen en gelijktijdig een andere HD stream te kijken, 2 streams tegelijkertijd dus. Wel iets om rekening mee te houden wat betreft je backend.

/edit
Enkele HD stream gaat overigens prima (DS211) en met SD geen centje pijn
Thx, voorzie geen problemen met een 415+.
Maar als het goed is bied deze homerun zich via dlna aan. Ga de nas dus alleen als opneem apparaat gebruiken. Niet om daadwerkelijk ermee te kijken.
Of mis ik nu wat!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 22:44
Hi All,

Ik heb ik korte vraag, ik heb nu een synology DS212j als NAS, deze bevalt prima maar de performance begint wat achter te lopen.

Ik ben aan het kijken naar een van de volgende modellen als mogelijke vervanger:
1QNAP TS-251 Intel Celeron J1800 2,41GHz
2 Synology DS214+ Marvell Armada XP 1,33GHz
3 Synology DS214Play Intel Atom CE5335 1,6GHz

Taken die mijn NAS uitvoert:
A File sharen via SMB
B Downloaden met nzbget (met SSL)
C VPN Server
D Mailserver

De grote vraag die is: het verschil in processor, de beide Synology's hebben een processor die volgens mij nogal achterblijft bij de QNAP (bij smallnetbuilder.net staan de Synology's niet in de ranker chart), merk je dit ook of wordt dit door software weer gelijk getrokken?

Daarnaast kun je bij de QNAP NAS het geheugen upgraden

Ik zou graag mijn NAS op een externe locatie mirroren op een andere NAS, dus dat is een puntje voor een Synology Nas.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want ik ben besluiteloos......:(
GR David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hallo,

Ik heb van de week een Synology NAS gekocht en ben nu ermee aan het klooien ;)
productreview: Synology DiskStation DS1815+ review door GoT

Vraag #1:
Ik heb de Firewall aangezet en alleen bepaalde poorten open gezet op een IP range.
Alle 3 NIC's staan op "Deny Access":
http://tweakers.net/ext/f/D6m8b9SrvOI6P9ZcftqmZGCQ/full.png
Behalve NIC #4, die ga ik gebruiken voor troubleshooten, alleen is daar momenteel geen kabel aangesloten.

Met bepaalde rules op een IP-range en voor All Interfaces:
http://tweakers.net/ext/f/EaednoPzFPk7Xu6IsAogQv6J/full.png
Note: 192.168.137.0 is de range waar mijn PC op draait.

Als proef op de som zet ik even Windows File server uit:
http://tweakers.net/ext/f/Fto5mlkWidiEiToGQRKF9Y0L/full.png

Alleen is mijn NAS nog steeds benaderbaar via Windows Network.
Werkt de Firewall wel of heb ik iets niet goed ingesteld ?
Edit: druk op [SAVE] :F

Vraag #2:
De Fans zijn nogal luidruchtig als je het naast de TV wilt plaatsen.
Ik heb al op het Internet gekeken en zie al dat ook anderen de Fan heeft vervangen.
Ik ben van plan om deze te kopen:
pricewatch: Noctua NF-S12A ULN, 120mm
Deze draaien op 800 RPM, zal dit werken ?
Zal de NAS geen melding geven dat het RPM te laag is ?
Qua temperatuur had ik al gelezen dat de NAS zelfs zonder ventilator kan draaien en de HDD's die ik erin heb zitten zijn 5400 RPM, dus een klein briesje met laag RPM moet voldoende zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door GoT op 01-03-2015 12:26 . Reden: Alleen vraag #2 blijft over. ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
davidoffm schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:46:
De grote vraag die is: het verschil in processor, de beide Synology's hebben een processor die volgens mij nogal achterblijft bij de QNAP (bij smallnetbuilder.net staan de Synology's niet in de ranker chart), merk je dit ook of wordt dit door software weer gelijk getrokken?
De 415play heeft dezelfde cpu en evenveel geheugen als de 214play. De 415play staat wel in de chart.
Helpt dat je nog? De 214+ schijnt overigens net iets sneller te zijn dan de 214play.

Daarnaast moet je je beseffen dat smallnetbuilder bijna alleen doorvoorsnelheden test. Velen hier doen toch wel veel meer met hun nas dan het ding alleen maar gebruiken voor opslag. De vraag is wat jij allemaal met je nas wilt gaan doen.

Kijk overigens ook eens naar de ds713+, net als de ts-251 een model voor 2 schijven en ook hiervan is het geheugen te vervangen. Wellicht dat er binnenkort nog een 715+ uitkomt.
De vraag blijft.. wat wil je er mee gaan doen. Als opslag het enige is wat telt dan kan je net zo goed een ds214se kopen.
GoT schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:44:
Vraag #2:
De Fans zijn nogal luidruchtig als je het naast de TV wilt plaatsen.
Ik heb al op het Internet gekeken en zie al dat ook anderen de Fan heeft vervangen.
Ik ben van plan om deze te kopen:
pricewatch: Noctua NF-S12A ULN, 120mm
Deze draaien op 800 RPM, zal dit werken ?
Zal de NAS geen melding geven dat het RPM te laag is ?
Qua temperatuur had ik al gelezen dat de NAS zelfs zonder ventilator kan draaien en de HDD's die ik erin heb zitten zijn 5400 RPM, dus een klein briesje met laag RPM moet voldoende zijn.
Zeker weten dat het fans zijn die je hoort? Het lijkt mij sterk dat de fans meer geluid maken dan de HD's. Heb je daarnaast al rondgekeken in het configuratiescherm en daar de fans op stil gezet?

[ Voor 69% gewijzigd door job op 01-03-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

job schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:50:
Zeker weten dat het fans zijn die je hoort? Het lijkt mij sterk dat de fans meer geluid maken dan de HD's. Heb je daarnaast al rondgekeken in het configuratiescherm en daar de fans op stil gezet?
Een Fan maakt een ander soort herrie dan een HDD, het verschil is erg duidelijk hoorbaar.
Er zijn 2 opties: Quit en Cool mode, standaard staat het ingesteld op Quit mode.
Heb het ook op Cool mode geprobeerd maar merk weinig verschil.
"Herrie" is natuurlijk subjectief, maar ik wil de NAS naast mijn TV plaatsen.
Ik heb ook al /usr/syno/etc/scemd.xml zitten editen, maar dat scheelt ook heel weinig.
Op het Internet wordt toch het vervangen van de Fans aangeraden voor het beste resultaat.

Edit:
Vraag was eigenlijk: is 800 RPM hoog genoeg voor de NAS om niet meteen bellen te laten rinkelen en mij te spammen met notification mails ?
( tenzij de temp. echt te hoog wordt natuurlijk, maar dan vind ik het niet erg om belletjes te horen en notification mails te ontvangen )

[ Voor 16% gewijzigd door GoT op 01-03-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb momenteel een DS211 en zag dat er wat bad sectors op de disks komen.
Mogelijk maar eens tijd voor vervanging...
Nu wil ik graag een Synology die "snel" bestanden kan verifieren/repareren/uitpakken.
Want de snelheid van de DS211 is nooit echt bijzonder geweest. Nu maakt het mij niet zo gek veel uit maar als je erop zit te wachten duurt het toch wel erg lang.

Er is een topic waarin unrar snelheden worden besproken maar ik mis de laatste modellen.
[Synology] RAR unpacking performance

Concrete vraag:
Welke Synology komt nu het beste uit de bus v.w.b. bovengenoemde?
Ik ben op zoek naar een 2 bay of 1 bay model.
Omdat ik niet veel bewaar is 2TB aan opslag al voldoende.
Ik gebruik niet veel DSM functionaliteit.

Of kan ik beter kijken naar iets van een Cubox-i met quad core cpu?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de syno package van spotweb op me syno nas staan, maar in de task sceduler heb ik zoal in de package staan aangegeven een task aangemaakt met:
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Onder de user root, maar toch wordt deze niet bijgewerkt. Als ik dit command via putty launch werkt deze zonder enig probleem. Ook manual op de run knop drukken in de task scheduler launched de taak niet. Iemand gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Senaxx schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:17:
Ik heb de syno package van spotweb op me syno nas staan, maar in de task sceduler heb ik zoal in de package staan aangegeven een task aangemaakt met:

[...]

Onder de user root, maar toch wordt deze niet bijgewerkt. Als ik dit command via putty launch werkt deze zonder enig probleem. Ook manual op de run knop drukken in de task scheduler launched de taak niet. Iemand gelijke ervaring?
Een script (.sh) maken met bovenstaand commando erin en dan dat script aanroepen met de user root...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Hulliee schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:59:
[...]

Een script (.sh) maken met bovenstaand commando erin en dan dat script aanroepen met de user root...
Werkt helaas nog niet, ik heb het command naar een tmp file laten schrijven en daar kwam uit:
SpotWeb v0.68.29.32 on PHP v5.5.21 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
Permission denied [21] for objectid []

#0 {main}
Terwijl ik toch 100% zeker ben dat ik deze task onder root draai. Nu heb ik even gegoogled maar een echte oplossing heb ik er niet voor kunnen vinden. Let wel dit is een schone installatie van spotweb, en een handmatige update werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Goedemorgen,

Ik heb een DS214 met 2x 3TB in raid 0 (denk ik).
Deze wil ik naar raid 1 zetten.
Hoe de raid te wijzigen is kan ik wel vinden
https://help.synology.com...oup_change_raid_type.html

Waar ik als leek dan geen antwoorden voor heb is:
Kan ik de raid van een schijf naar 1 zetten waarna de andere schijf daar automatisch naar gaat mirroren?
Moet ik de raid 1 schijf eerst leegmaken of iets dergelijks?

Iemand die me wat suggesties wil geven?

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:17:

[...]

Ja, dat had ik ook.
Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord".
Ik kwam er toen achter dat het op zich wel werkt maar alleen niet als je Run kies in de scheduler zelf.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Senaxx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 03:41:
[...]

Werkt helaas nog niet, ik heb het command naar een tmp file laten schrijven en daar kwam uit:

[...]

Terwijl ik toch 100% zeker ben dat ik deze task onder root draai. Nu heb ik even gegoogled maar een echte oplossing heb ik er niet voor kunnen vinden. Let wel dit is een schone installatie van spotweb, en een handmatige update werkt prima?
Zal toch iets met de rechten niet goed staan. Ik heb een mapje onder @appstore gemaakt: /volume1/@appstore/scripts Hierin staan diversen scripts die worden aangeroepen. Scripts hebben allemaal execute rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DS415+ Release Notes
Version : 5.1-5022 Update 3

(2015/03/02)
Fixed Issues
Fixed a security vulnerability related to SAMBA (CVE-2015-0240).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:33
Brinta schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:08:
Nog een andere opmerking/vraag: een tijdje terug had ik de VPN server en proxy server package geïnstalleerd en succesvol geconfigureerd op mijn 212J. Het viel me sindsdien op dat mijn NAS al een tijdje niet meer in deepsleep ging. De logs erbij gepakt, VPN en proxy package gedeactiveerd en inderdaad: een paar minuten later gaat de NAS weer slapen. Ik heb het gegoogled en er zijn meer mensen die dit melden, maar er zijn ook gebruikers die zeggen dat hun NAS wel gaat slapen, ondanks het draaien van de genoemde packages. Hebben jullie suggesties?
Probleem zelf opgelost: heb de VPN package gedeïnstalleerd en vervolgens weer geïnstalleerd en nu gaat de Synology weer in deepsleep na 10 minuten inactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Hulliee schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Zal toch iets met de rechten niet goed staan. Ik heb een mapje onder @appstore gemaakt: /volume1/@appstore/scripts Hierin staan diversen scripts die worden aangeroepen. Scripts hebben allemaal execute rechten.
Bedankt voor je suggestie dit was voor mij wel een oplossing. Nadat is het sh script in die map heb gezet, en daarna via de task scheduler laat aanroepen werkt hij nu wel naar behoren, en update hij netjes volgens schema. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hallo ,

Vraag #1, blijft staan nog geen reactie gekregen.
Vraag was eigenlijk: is 800 RPM hoog genoeg voor de NAS om niet meteen bellen te laten rinkelen en mij te spammen met notification mails ?
( tenzij de temp. echt te hoog wordt natuurlijk, maar dan vind ik het niet erg om belletjes te horen en notification mails te ontvangen )

Vraag #2:
WiFi: https://www.sitecom.com/l...apter-n300/wla-4001/p/301
Ik heb een USB WiFi aangesloten, maar het springt steeds op disconnected.
Opnieuw connecten heeft dan geen zin, ik moet de NAS gaan rebooten om weer verbinding te krijgen.
Iemand een oplossing ?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NrZxpXrhuFp5JfFhOzpd5F1S/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Hoi Allen,

heb de volgende vraag. Ik heb een DS1511+ met 5 x 2TB schijven in Raid 5. (bijna vol)

Nu zit ik eraan te denken aan een upgrade van de schijven naar bijvoorbeeld 5 x 4TB schijven.

Waarschijnlijk is er geen andere optie dan bijvoorbeeld 2 extra 4TB schijven te kopen om eerst de data daarop te back-uppen, de 5x 4TB schijven te installeren en de data van de extra schijven terug te kopiëren toch?

OF zijn er andere manieren? Ervaringen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55

rally

Deyterra Consultancy

Er is een alternatief, maar dan moet je 5 x 4TB schijven aanschaffen.

Je kunt dan (1 voor 1) de 2TB's vervangen voor 4TB's en als ze alle 5 gedaan zijn (wel weer iedere keer wachten totdat de RAID-set is hersteld voordat je de volgende schijf vervangt ;) ) kun je een "capacity expansion" doen naar 8TB.

Een andere optie is 3 x 6TB kopen. 1 schijf gebruiken om een backup op te maken, om vervolgens een RAID1 set aan te maken en deze (nadat je de backup terug hebt gezet) te migreren naar RAID5.
Dan heb je nog de mogelijkheid om er later nog 2 x 6 TB bij te plaatsen nl.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Brinta schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:40:
[...]
Ja, werkte bij mij perfect! Ik heb dezelfde stappen gevolgd als Prx. Het is echt zo eenvoudig, alle Synology-apps en instellingen worden hersteld of blijven behouden. Synology heeft dit goed voor elkaar. :) Het enige wat iets meer moeite kostte (aangezien dat niet automatisch ging) was mijn settings, database en scripts voor Sabnzbd en Sickbeard weer goed terug zetten, maar dat was slechts 10 minuten werk.

Trek er trouwens wel even tijd voor uit, want het maken van de backup (1,8 TB in mijn geval) kostte drieënhalve dag! Het terugzetten kostte nog eens anderhalve dag. Maar goed, ik heb nu precies wat ik wil (en jij ook), namelijk een volume van 3 TB en nog een volume van 2 TB. :)
Inmiddels bij mij ook perfect gelukt, bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
**lelijk woord**

Moest een reboot doen van mijn synology, maar dan op afstand via ssh.
Een aantal shared folders had ik echter encrypted, en ik weet niet hoe ik die weer mount/decrypt via ssh. an niet bij de web interface van synology vanaf hier.

Wie kan me helpen?

: gevonden :

geen moeilijke dingen, gewoon ingevouwd :)

synoshare --enc_mount share password

[ Voor 15% gewijzigd door denpries op 03-03-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Ik kwam met ff googlen uit op: synoshare --enc_mount share password
Lukt het daarmee?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
Ik ben op zoek naar wat advies in het volgende:

Graag wil ik een Synology NAS aanschaffen waarbij ik momenteel de DS115 en DS215J op het oog heb.
De NAS wil ik hoofdzakelijk voor het volgende inzetten:
1. Serveillance center om 1 of 2 camera's direct via het netwerk op aan te sluiten.
2. Op de HDD in de NAS enkel documenten en foto's opslaan (1,2 of 3TB) volstaat.
3. Een externe USB3 HDD aan de NAS hangen met films en andere media.

De eerste vraag is of punt 3 gaat werken zoals ik verwacht. Dus kan de NAS 24/7 middels haar eigens software bijvoorbeeld zaken downloaden op de aangesloten USB3 HDD, is de HDD via andere systemen te benaderen en kan ik content van de HDD middels een netwerk mediaplayer afspelen op bijvoorbeeld een tv?

De tweede vraag is welke Synology NAS het beste voor mij geschikt is, waar het budget beperkt is?

Alvast vriendelijk bedankt voor de aanbevelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
kraats schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:16:
Ik kwam met ff googlen uit op: synoshare --enc_mount share password
Lukt het daarmee?
Dat was het inderdaad :) ik zat eerst te klooien met mount enzo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
xtern15 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
Ik ben op zoek naar wat advies in het volgende:

Graag wil ik een Synology NAS aanschaffen waarbij ik momenteel de DS115 en DS215J op het oog heb.
De NAS wil ik hoofdzakelijk voor het volgende inzetten:
1. Serveillance center om 1 of 2 camera's direct via het netwerk op aan te sluiten.
2. Op de HDD in de NAS enkel documenten en foto's opslaan (1,2 of 3TB) volstaat.
3. Een externe USB3 HDD aan de NAS hangen met films en andere media.

De eerste vraag is of punt 3 gaat werken zoals ik verwacht. Dus kan de NAS 24/7 middels haar eigens software bijvoorbeeld zaken downloaden op de aangesloten USB3 HDD, is de HDD via andere systemen te benaderen en kan ik content van de HDD middels een netwerk mediaplayer afspelen op bijvoorbeeld een tv?
Als je nu al weet dat je twee hdd's wil, koop dan meteen een 2-bay machine. Is in gebruik veel fijner dan een externe lossen hdd ernaast. Want als het intern zit kan de nas het fatsoenlijk aansturen en beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:39
Ik heb twee Synology's, één als backup en één als offsite backup. Hier wil ik graag een shared folder sync tussen hebben. Om het proces te versnellen had ik in eerste instantie alles via FTP gekopieerd en vervolgens een backup-job aangemaakt. Dit mocht echter niet baten en alles werd opnieuw gekopieerd, wat ongeveer een week duurde omdat het met een whopping 1.5MB/s ging.

Nu heb ik de tweede Synology zojuist op de offsite locatie gezet. Alles ingesteld, verbinding etc werkt prima. Echter, omdat ik het adres van de backup-job moest aanpassen staat er nu bij "Last sync result": Not available.

Is er een manier om dit systeem te foppen? Het lijkt er namenlijk op dat hij nu weer alles opnieuw gaat kopiëren, en ditmaal via het internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

kraats

Ik rol

Hij geeft dit altijd als je de backupjob aanpast. Maar hij gaat waarschijnlijk toch netjes alleen de gewijzigde blocks of bestanden doen, als je dat ingesteld hebt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:39
kraats schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:10:
Hij geeft dit altijd als je de backupjob aanpast. Maar hij gaat waarschijnlijk toch netjes alleen de gewijzigde blocks of bestanden doen, als je dat ingesteld hebt.
Aah kijk, dan wacht ik het even rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-08 13:50
OldSchoolPhoto schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:56:
[...]

Als je nu al weet dat je twee hdd's wil, koop dan meteen een 2-bay machine. Is in gebruik veel fijner dan een externe lossen hdd ernaast. Want als het intern zit kan de nas het fatsoenlijk aansturen en beheren.
Klopt, dit is ook het idee voor de toekomst. Ik heb echter nu al een externe hdd die ik wil gebruiken zoals beschreven...

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:58

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik krijg van de week een nieuwe DS415play binnen, nu heb ik al 2X 4TB & 2X 3TB schijven liggen. Deze wil ik in eerste instantie gaan gebruiken en met der tijd wil ik de 3TB schijven vervangen voor 4TB schijven. Nu is mijn vraag, welke raid instelling kan ik nu het beste kiezen. Ik heb heel veel lopen google maar kom steeds uit op raid5 of SHR. Maar ik snap nu niet wat het verschil precies is tussen deze twee, dus welke kan ik nu het best kiezen van deze twee ?

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
voor diegene die Btsync gebruiken, versie 2 is hier te vinden

http://help.getsync.com/c...articles/1888507-synology

Heb zelf de oude er nog op staan die prima werkt, limitatie is geloof ik 10 keys met de nieuwe versie.

Verder ook maar eens kijken naar Syncthing, als alternatief.
Nog even in verdiepen, want aanmaken folder krijg ik gelijk permission denied etc

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-09 17:55
EJSEJS schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:19:
Maar ik snap nu niet wat het verschil precies is tussen deze twee, dus welke kan ik nu het best kiezen van deze twee ?
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F

Komt er kortweg op neer dat als je schijven van verschillende groottes wilt gebruiken dat shr handiger is omdat je hiermee de meeste opslagruimte hebt.

zie ook https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

[ Voor 13% gewijzigd door job op 04-03-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:58

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor de url's en uitleg, snap nu via de calculator te minsten wat SHR doet ten opzichten van bijvoorbeeld raid5.

[ Voor 35% gewijzigd door DON PAPA op 05-03-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nog geen antwoord op mijn vraag, oh well er is maar 1 manier om erachter te komen.

Ander vraag dan maar:
Ik heb een 8 bay NAS, op dit moment zijn 4 gevuld met 6TB HDD in RAID6.
Natuurlijk wil ik het uitbreiden, anders koop ik geen 8 bay.

Duurt het rebuilden van RAID6 als ik in 1 keer meerdere HDD's erin stop verhoudingsgewijs langer dan als ik maar 1 stuks HDD erin stop en hoe langer is dat ?
Ik snap dat het afhankelijk is van de snelheid van HDD, CPU, geheugen etc.
Maar ik vraag om een verhouding vb:
1 extra HDD: 1x rebuild time
2 extra HDD: 1,5 x rebuild time
3 extra HDD: 2x rebuild time.
etc.

of maakt het niks uit:
1 extra HDD: 1x rebuild time
2 extra HDD: net zo lang
3 extra HDD: net zo lang
???

Ik snap dat rebuilden lang kan duren, ik laat het wel ergens in een hoekje pruttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Weet iemand of de cron van een Synology (DSM 5.1) ook '@reboot' ondersteund? Ik had er via SSH een commando ingezet, maar na een reboot is het pleite (=de Syno cron pikt het niet en gooit het eruit).

Ik kan op internet niet echt een eenduidig antwoord vinden hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

GoT schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:54:
Duurt het rebuilden van RAID6 als ik in 1 keer meerdere HDD's erin stop verhoudingsgewijs langer dan als ik maar 1 stuks HDD erin stop en hoe langer is dat ?
Rebuilden is afhankelijk van 3 zaken:

1. De totale omvang van de RAID Array/volume (medium impact)
2. Het totale aantal HD's in de array (kleine impact)
3. De total omvang van de data al aanwezig op het volume/array (grote impact)

Dus met 2 schijven duurt het niet 1.5x zo lang en met 3 schijven niet 3x zo lang. Als het volume leeg is hoeft er namelijk geen data gesynchroniseerd worden (alleen de initialisatie, maar dat kan in de achtergrond).
Het is niet zo 1..2..3.. te zeggen, maar ik schat dat als het basis volume niet 90% vol is, het maar marginaal langer gaat duren als je er 3 disks in doet i.p.v. 1.

Maarrrr.... aangezien je het dan wel over een fors volume hebt, dan het wel enkele dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 08:52
ThinkPadd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:14:
Weet iemand of de cron van een Synology (DSM 5.1) ook '@reboot' ondersteund? Ik had er via SSH een commando ingezet, maar na een reboot is het pleite (=de Syno cron pikt het niet en gooit het eruit).

Ik kan op internet niet echt een eenduidig antwoord vinden hierover...
Heb je tussen de parameters een TAB of spaties gebruikt? Synology heeft de vervelende eigenschap dat regels met spaties verwijderd worden, alleen regels met TABs tussen de parameters blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
weazle schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:52:
[...]

Heb je tussen de parameters een TAB of spaties gebruikt? Synology heeft de vervelende eigenschap dat regels met spaties verwijderd worden, alleen regels met TABs tussen de parameters blijven staan.
Tabs, dat feit was ik inderdaad al mee bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Hmm, lijkt wel wat je vroeger met DSM 3.x had. Dan haalde hij na reboot de default crontab uit /etc.defaults, dus moest je het op 2 plekken toevoegen, maar dat zou vanaf DSM 4.x niet meer zo zijn.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@rally: ok tnx.
Mijn NAS zit al op 100%, LOL >:)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bjOmYKkkV7GUl2TmdrOlC1jj/full.png
Ik breid het natuurlijk pas uit als het vol is, niet als het leeg is.
Als het marginaal scheelt, dan ga ik het 2x HDD + 2x HDD uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik heb mijn Syno (412+) ingesteld zodat hij elke 10 minuten inactiviteit de 4 schijven in hibernation zet.
Helaas zie ik dat er toch een hoop wake-ups zijn welke ik niet thuis kan brengen.

Hieronder mijn log file van gister avond laat en vannacht.
Vanaf 23.00 - 7.00 uur zou er geen activiteit mogen plaatsvinden want toen lagen we hier allemaal op 1 oor.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Information,Systeem,2015/03/05 06:27:38,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 05:08:00,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 04:36:53,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 04:08:14,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 03:47:40,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:45:07,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:30:36,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:06:12,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:38:52,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:24:42,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:00:35,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/04 23:37:06,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/04 23:23:20,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.

Ik heb de volgende packages draaien op de Syno:
DHCP server, DNS server, VPN server, Logitech Media Server, SabNZBd, Transmission & Anti-Virus Essentials.
De virusscanner draait alleen op zaterdagnacht. Verder heb ik natuurlijk geen downloads lopen via Sab of Transmission.
Mijn Logitech apparatuur staat 's nachts uit dus die zouden geen verbinding moeten kunnen maken met de Logitech Media Server.

Ik tast in het duister waarom hij continue uit hibernation gaat. Iemand een idee?
Hoe kan ik dit makkelijk onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Gokje heb je misschien in sabnzbd misschien een instelling staan dat deze om de 30minuten moet kijken voor een bestand om deze binnenste halen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb op dit moment een DS1813+ met 4 x 4TB in RAID 5 en ik loop nu tegen ruimte tekort aan.

Nu heb ik 3 opties:
1. Reserve 4TB schijf die ik nog heb liggen er bij plaatsen
2. Upgraden naar 4 x 6 TB WD Red
3. Upgraden naar 4 x 8TB WD Red... de vraag is alleen... wanneer zijn die verkrijgbaar?

Is er iemand die een idee heeft wanneer de 8TB WD Red uit gaat komen? Of dat deze wellicht in het buitenland beschikbaar is? Enig zoeken op Google heeft nog niets opgleverd, maar je weet nooit... er zit veel (inside) kennis op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
MdO82 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:11:
Gokje heb je misschien in sabnzbd misschien een instelling staan dat deze om de 30minuten moet kijken voor een bestand om deze binnenste halen?
Nee, heb de watchlist uit staan in Sab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:02:
Ik heb mijn Syno (412+) ingesteld zodat hij elke 10 minuten inactiviteit de 4 schijven in hibernation zet.
Helaas zie ik dat er toch een hoop wake-ups zijn welke ik niet thuis kan brengen.

Vanaf 23.00 - 7.00 uur zou er geen activiteit mogen plaatsvinden want toen lagen we hier allemaal op 1 oor.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Information,Systeem,2015/03/05 06:27:38,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 05:08:00,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 04:36:53,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 04:08:14,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 03:47:40,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:45:07,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:30:36,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 02:06:12,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:38:52,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:24:42,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/05 00:00:35,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/04 23:37:06,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.
Information,Systeem,2015/03/04 23:23:20,SYSTEM,Internal disks woke up from hibernation.

DHCP server, DNS server, VPN server, Logitech Media Server, SabNZBd, Transmission & Anti-Virus Essentials.
De virusscanner draait alleen op zaterdagnacht. Verder heb ik natuurlijk geen downloads lopen via Sab of Transmission.
Mijn Logitech apparatuur staat 's nachts uit dus die zouden geen verbinding moeten kunnen maken met de Logitech Media Server.

Ik tast in het duister waarom hij continue uit hibernation gaat. Iemand een idee?
Helaas niet via normale DSM manier te zien. Ik heb het zelf gewoon uitgezet en laat de NAS s nachts uit gaan en s ochtends weer aangaan.. Ik vond het een te zware belasting voor mijn schijven.

In deze topic staat juiste lokatie welke je via je pc en bijv putty via SSH verbinding maakt met je NAS.

Synology meldt het duidelijk dat het niet meer werkt zodra je veel (custom) apps gaat draaien. Zodra je root cause hebt gevonden heb je grote kans dat je of functionaliteit moet uit zetten of gehele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:28:
[...]

Helaas niet via normale DSM manier te zien. Ik heb het zelf gewoon uitgezet en laat de NAS s nachts uit gaan en s ochtends weer aangaan.. Ik vond het een te zware belasting voor mijn schijven.

In deze topic staat juiste lokatie welke je via je pc en bijv putty via SSH verbinding maakt met je NAS.

Synology meldt het duidelijk dat het niet meer werkt zodra je veel (custom) apps gaat draaien. Zodra je root cause hebt gevonden heb je grote kans dat je of functionaliteit moet uit zetten of gehele app.
Jij hebt de hibernation gewoon helemaal uit staan?
Wellicht dat dit ook een optie is. Kan me idd niet voorstellen dat hibernation en dan er weer uit x50 op een dag goed is voor de schijven...

's Nachts zet jij de Syno uit. Doe je dit met de standaard DSM software of een apart package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:02:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

Ik heb hetzelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/25zl4xu.jpg

Ik heb de volgende applicaties draaien:
Antivirus Essenstial
Audio station
Video station
Python

Ik snap ook niet waaarom de NAS zo vaak uit slaapstand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:32:
[...]

Jij hebt de hibernation gewoon helemaal uit staan?
Wellicht dat dit ook een optie is. Kan me idd niet voorstellen dat hibernation en dan er weer uit x50 op een dag goed is voor de schijven...

's Nachts zet jij de Syno uit. Doe je dit met de standaard DSM software of een apart package?
Ja klopt. Hibernation staat volledig uit. Zoveel watt scheelt het ook niet (3 WD RED schijven) want mijn schijven zijn al zuinig als ze idle zijn. De 412+ heeft ook geen speciale systeem slaap dus je wint alleen je 4 schijven ermee.. Mijn backup nas is een 213+ en daar slaapt gehele NAS via DSM en heeft dan een 3watt standby.
Misschien kan je het ook meten?

Via standaard task scheduler.. Ik heb er zelfs een UPS tussen en de NAS is de master en rest van het netwerk slaves.. NAS gaat uit, gehele netwerk gaat plat (modem, wifi router, switch etc) en bespaar 50 a 60 watt. Daar bereik ik meer mee dan hibernation van een 3 schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, thanks!
Ik heb er 4x WD Greens inzitten, die trekken volgens mij ook niet al te veel stroom.

Kan ik idd beter er voor zorgen dat hij 's nachts helemaal uit staat en dan overdag geen hibernation.
Scheelt ook weer als de kids film kijken via de Popcorn en hij wel in hibernation staat.
Krijg altijd te horen waarom duurt het zo lang voordat de films geladen worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.

[afbeelding]

Ik heb de volgende applicaties draaien:
Antivirus Essenstial
Audio station
Video station
Python

Ik snap ook niet waaarom de NAS zo vaak uit slaapstand gaat.
In help staat welke programma's mogelijk de NAS wakker houden...

Is python de synology versie? Ik vermoed zelf dat het door je antivirus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:51:
Ok, thanks!
Ik heb er 4x WD Greens inzitten, die trekken volgens mij ook niet al te veel stroom.

Kan ik idd beter er voor zorgen dat hij 's nachts helemaal uit staat en dan overdag geen hibernation.
Scheelt ook weer als de kids film kijken via de Popcorn en hij wel in hibernation staat.
Krijg altijd te horen waarom duurt het zo lang voordat de films geladen worden... :+
nee klopt:) enige is dat een 412+ redelijk wat stroom pakt. Volgens synology.com dan.. Maar goed meten is weten..

Dan even je taken naar de doordeweekse middag verplaatsten zoals virus scans, backup en je hebt ind een super snelle NAS die paraat staat als jij en/of de kids hem nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Quakie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:20:
[...]

In help staat welke programma's mogelijk de NAS wakker houden...

Is python de synology versie? Ik vermoed zelf dat het door je antivirus komt.
Python is de variant van SynoCommunity

Ik heb alle applicaties al een keer uitgeschakeld (behalve Python) en het probleem blijft helaas.

Ik kan natuurlijk Python een keer verwijderen maar dan moet ik ook sickbeard, sannzdb etc verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Python is de variant van SynoCommunity

Ik heb alle applicaties al een keer uitgeschakeld (behalve Python) en het probleem blijft helaas.

Ik kan natuurlijk Python een keer verwijderen maar dan moet ik ook sickbeard, sannzdb etc verwijderen.
dan klopt je oorspronkelijk bericht niet.. daar stonden deze applicaties niet bij.

ga er maar vanuit dat het door een scan opdracht komt van 1 van die apps..

sabnzbd moet folder in de gaten houden voor nzbtjes, andere moeten zoeken of er niet toevallig iets nieuws is wat binnen gehaald moet worden.

Je zou kunnen kijken of het nut heeft om ze via een taak in te schakelen... Dat je bijv s nachts de custom apps hun werk laat doen en overdag niet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Quakie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:57:
[...]

dan klopt je oorspronkelijk bericht niet.. daar stonden deze applicaties niet bij.

ga er maar vanuit dat het door een scan opdracht komt van 1 van die apps..

sabnzbd moet folder in de gaten houden voor nzbtjes, andere moeten zoeken of er niet toevallig iets nieuws is wat binnen gehaald moet worden.

Je zou kunnen kijken of het nut heeft om ze via een taak in te schakelen... Dat je bijv s nachts de custom apps hun werk laat doen en overdag niet ofzo...
sabnzbd heb ik nooit aangehad.

Zelfs met alleen Python aan komt dat ding uit slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik heb dat hele verhaal met hybernation opgegeven. Ik gebruik advanced power scheduler. Hier kan je instellen wanneer die uit moet gaan etc.

http://sourceforge.net/projects/advpowermgr4ds/

Nas gaat in de ochtend aan en 's avonds uit. bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik ben nu wat aan het stoeien met Advanced Power Manager. Uitzettem gaat prima.
Maar ik zou willen dat als mijn Popcorn Hour A300 aan het spelen is dat hij niet uit gaat.
En pas als de film uitgezet wordt dat ie dan uit gaat.
Dus heb ik bij het tabblad "aantal verbindingen" aangevinkt: ingeschakeld, alleen LAN

Heb het nog niet helemaal werkend zoals ik wil...
Als ik een film afspeel gaat hij idd niet uit. Maar als ik de film stop gaat ie ook niet uit. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door WRT54G op 05-03-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
je kan instellen dat wanneer een bepaalde lan actief is dat ie niet uit gaat, of wanneer de data stroom een bepaalde tijd laag is. Dan kan je rustig pauzeren en daarna weer verder kijken zonder dat ie uitgaat :)
idd even uitproberen maar het werkt ! kijk ook even op de Host pagina daar kan je een ip adres invoeren

[ Voor 19% gewijzigd door ionicdog op 05-03-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
ionicdog schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:29:
je kan instellen dat wanneer een bepaalde lan actief is dat ie niet uit gaat, of wanneer de data stroom een bepaalde tijd laag is. Dan kan je rustig pauzeren en daarna weer verder kijken zonder dat ie uitgaat :)
idd even uitproberen maar het werkt ! kijk ook even op de Host pagina daar kan je een ip adres invoeren
Dat zou wel handig zijn!
Alleen moet ik ff uitvinden wat handig is qua settings...

Hoe heb jij hem ingesteld?
Krijg het wel voor elkaar dmv schijfverkeer in te stellen dat zodra een film speelt dat hij niet uitgaat.
Maar als ik hem dan op pauze heb gezet dan is ie binnen een mum van tijd toch uit...

[ Voor 17% gewijzigd door WRT54G op 05-03-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

rally schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:15:
Ik heb op dit moment een DS1813+ met 4 x 4TB in RAID 5 en ik loop nu tegen ruimte tekort aan.

Nu heb ik 3 opties:
1. Reserve 4TB schijf die ik nog heb liggen er bij plaatsen
2. Upgraden naar 4 x 6 TB WD Red
3. Upgraden naar 4 x 8TB WD Red... de vraag is alleen... wanneer zijn die verkrijgbaar?

Is er iemand die een idee heeft wanneer de 8TB WD Red uit gaat komen? Of dat deze wellicht in het buitenland beschikbaar is? Enig zoeken op Google heeft nog niets opgleverd, maar je weet nooit... er zit veel (inside) kennis op GoT :)
Zogenaamde "Inside" informatie van Tweakers komt uit de Frontpage, rumor websites en Google ;)
8 TB Red gaat er uiteindelijk wel komen natuurlijk, het is niet de vraag "OF", maar eerder "WANNEER".
En "wanneer" weet je alleen als je voor WD werkt.
Vergeet alleen niet:
Een 6 TB Red zit momenteel 5 platters in, wat op zich al veel is voor een 3,5" kastje.
In een 8 TB Red zal waarschijnlijk 6 platters in zitten.

Of een upgrade naar 6 TB het waard is ligt natuurlijik of je het zelf ervoor over hebt: €€€.
Als ik jouw was zou ik de resterende bays vullen met 4 TB's en upgraden naar RAID6.
RAID5 was dood in 2009 en RAID6 in 2019.
http://www.zdnet.com/arti...-6-stops-working-in-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
dan moet je de interval tijd hoger zetten.
kijk even bij host instellingen, zet daar het ip of mac (liefst vast ip) van de media speler.
zolang deze actief is gaat de nas niet uit.
icmp 1
tcp 5
Hosts> ip of mac
measurement 5 minutes
interval 1
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:02:
[...]

Dat zou wel handig zijn!
Alleen moet ik ff uitvinden wat handig is qua settings...

Hoe heb jij hem ingesteld?
Krijg het wel voor elkaar dmv schijfverkeer in te stellen dat zodra een film speelt dat hij niet uitgaat.
Maar als ik hem dan op pauze heb gezet dan is ie binnen een mum van tijd toch uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
ionicdog schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:13:
dan moet je de interval tijd hoger zetten.
kijk even bij host instellingen, zet daar het ip of mac (liefst vast ip) van de media speler.
zolang deze actief is gaat de nas niet uit.
icmp 1
tcp 5
Hosts> ip of mac
measurement 5 minutes
interval 1

[...]
Die host instelling had ik idd al gezien.
Probleem is alleen dat we hier Popcorn Hour A300's hebben.
Welke met de uitknop op de afstandsbediening niet uit gaan maar in standby.
Dat betekent dat er nog steeds gereageerd wordt op ping requests.
De uitknop ingedrukt houden voor een aantal seconden, lampje knippert op de A300, dan gaat ie "echt" uit.
Maar er zijn er hier een paar in huis die vergeten dat nog wel eens.
Als ik de host optie zou gebruiken en dus met ping replies aan de slag ga dan kan ik je nu al vertellen dat ie niet heel veel uit zal staan de Syno. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
iedergeval ook je daily on en daily uit tijd instellen.
alles binnen die tijd blijft ie aan uiteraard.
Als het lastig wordt met ping requests dan proberen met datastroom?
Marcel_EA schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Die host instelling had ik idd al gezien.
Probleem is alleen dat we hier Popcorn Hour A300's hebben.
Welke met de uitknop op de afstandsbediening niet uit gaan maar in standby.
Dat betekent dat er nog steeds gereageerd wordt op ping requests.
De uitknop ingedrukt houden voor een aantal seconden, lampje knippert op de A300, dan gaat ie "echt" uit.
Maar er zijn er hier een paar in huis die vergeten dat nog wel eens.
Als ik de host optie zou gebruiken en dus met ping replies aan de slag ga dan kan ik je nu al vertellen dat ie niet heel veel uit zal staan de Syno. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ben nu idd aan het testen met "schijf verkeer".
Heb hem ingesteld op: laagste limiet 10MB met een interval van 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wellicht een hele domme vraag. Maar ik ben bezig de VPN server aan het opzetten. Ik heb het ook werkend op mijn telefoon als het gaat om de standaard poort 1723.

Maar als ik dan de publieke poort omzet naar b.v. 8456, en op de telefoon dan invul als server.xxxx.xx:8456 dan werkt het niet. Kan ik op een android telefoon wel op deze manier een poort meegeven?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1 ... 12 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).