BTC naar 1000 was V1 zegmaar. Dit is nu V2 en er zijn toch een hoop mensen bijgekomen. Ook ETH heeft nu flinke bedragen gedaan en er was bij V1 geen andere coin die deze bedragen deed. Het zal vast wel weer wat afzakken maar V3 word vast erg interessant. Heb het idee dat V3 nu geen jaren gaat duren maar weken of maanden. Dit geeft mij het idee dat het nu toch net wat anders is dan in 2013.Snowdog schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Ik weet het niet precies, zelf het ik het idee dat de meeste exchanges er toen al waren, maar goed dat komt waarschijnlijk ook omdat ik toen al dezelfde exchanges gebruikte. Maar had uit mijn 'vorige' periode nog altijd accounts op exchanges als Kraken, Polo, wat Chinese exchanges en Cex. Ik heb wel het idee dat het op dit moment allemaal wat professioneler (en waarschijnlijk minder hackgevoelig) is though (vooral Polo).
Ik heb verder on mijn directe vriendenkring niet echt het idee dat crypto echt leeft, hoewel iedereen de naam bitcoin wel kent. Maar goed, dat zegt ook niet zoveel. Ik zou niet durven zeggen of het meer mainstream wordt, de prijs zou het misschien wel suggesten, maar ik weet niet of dat de beste indicator is.
edit: ahum polo
Agreed, hoewel ik niet op weken of maanden zou durven inzetten, maar korter dat denk ik ook welPilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:49:
[...]
BTC naar 1000 was V1 zegmaar. Dit is nu V2 en er zijn toch een hoop mensen bijgekomen. Ook ETH heeft nu flinke bedragen gedaan en er was bij V1 geen andere coin die deze bedragen deed. Het zal vast wel weer wat afzakken maar V3 word vast erg interessant. Heb het idee dat V3 nu geen jaren gaat duren maar weken of maanden. Dit geeft mij het idee dat het nu toch net wat anders is dan in 2013.
Dat is een beetje het punt. Ik zie het niet gebeuren dat we nu naar 1200 gaan en dit jaren gaat duren. Dat we op 1200 gaan komen kan best, maar niet 3 jaar lang.Snowdog schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Agreed, hoewel ik niet op weken of maanden zou durven inzetten, maar korter dat denk ik ook wel
Edit: Stiekem hoop ik eigenlijk dat de boel stabiel gaat worden op 1900+
Edit2: Stel het word stabiel op 1800 of 1900 in plaats van 1400 of 1200 zegt dat denk ik ook een hoop over hoe het er nu voorstaat tegenover 2013.
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 14:07 ]
Same here maar alsnog meer dan de bank zou geven in een jaar, daar gaat het me omZjemm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:47:
Zo sta je na een maandje met een verdubbeling, weer terug waar je begon.....
Op naar de volgende run
Ik ben ook sinds een maand of 2 ingestapt, en het ging boven verwachting goed.
Nu verwachtte ik wel een terugval, maar vanmorgen was het wel even schrikken.
Nu verwachtte ik wel een terugval, maar vanmorgen was het wel even schrikken.
Emln de volgende climb wordt ingezet. Nu maar hopen dat de net wakkerwordende Amerikanen het feestje niet verpesten...
het volume is wel erg hoog, btc 2 miljard eth 1 miljard. niet vaak zo hoog gezien
Niet echt, had verkocht in de hoop wat lager te kunnen inkopenVerwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:19:
Prijs gaat weer omhoog! Good times!
Gisterenavond op 1800USDT (nog duur) bitcoins gekocht, met 2000 mogen ze er weer uit. Dat is nu vrijwel zover. Afgesproken met mijzelf dat ik met 10% genoegen neem. En anders hou ik ook geen cash USDT over voor crashes in andere coins (of opnieuw bitcoin).
Dat zeg echt helemaal niets he. Kan prima dat we straks net zo hard weer naar beneden gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:19:
Prijs gaat weer omhoog! Good times!
Zo, ik heb het weer voor elkaar gekregen om op het ABSOLUTE dieptepunt van de mini-crash van afgelopen dagen te verkopen. Uiteindelijk 500k verkocht voor *86 waar ie nu weer op *105 staat per BTC.
Heb nog 300k Doge over ...die maar iets tactischer omwisselen naar BTC. Zucht : )
Heb nog 300k Doge over ...die maar iets tactischer omwisselen naar BTC. Zucht : )
En wat heb je dan juist verkocht?majic schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:24:
Zo, ik heb het weer voor elkaar gekregen om op het ABSOLUTE dieptepunt van de mini-crash van afgelopen dagen te verkopen. Uiteindelijk 500k verkocht voor *86 waar ie nu weer op *105 staat per BTC.![]()
![]()
![]()
Heb nog 300k over ...die maar iets tactischer omwisselen naar BTC. Zucht : )
Ik heb zojuist via blockchain wat BTC gekocht. Ik heb geld overgemaakt zoals instructed, maar de transaction staat nog steeds op 'finish payment'. Ik heb het geld vanmiddag pas overgemaakt, dus ik ga er vanuit dat het normaal is?
Disclaimer; crypto's zijn een leuk en spannend onderwerp en wens iedereen alle succes toe
.
Paar ieni-mieni dingen toch; want sommige HODL'ers hebben toch een beetje dat hoog-op-het-paard gehalte. Ten eerste is daar het principe "HODL", je moet dat ooit loslaten om er een serieuze euro uit te kunnen halen, dus ooit ben je een casher of je gaat dood met virtuele munten op je grafsteen. En "ja maar ik room zo nu en dan puur winst af" is niet gelijk aan vasthouden (laten we het Nederlandse woord gebruiken
) want dat is nog steeds non-stop tempting op tijdelijke hoogtepunten. En ook het argument "ja maar ik hou het vast als toekomstig betaalmiddel" is zo dik door koffie kijken dat je dat niemand aan zou moeten durven raden. Alsof de economie en alle processen/hardware/banen/mindsets die daar op zijn ingericht door decennia heen binnen 10 jaar plaats maken voor een breed geaccepteerde betaling met een vooralsnog compleet volatiele munt?
Maar ok ... is vasthouden an-sich dan wel zo'n goede strategie? En is crypto de juiste plek voor deze strategie?
Vasthouden wordt genoemd voor BTC, maar komt ook zeker langs voor alts. Want ja "als je vasthoudt, overkom je al deze schommelingen, want crypto is here to stay!". Crypto heeft zich echt wel vastgevochten in een niche, of groter in de toekomst. Stel ... je houdt al sinds 2013 vast aan zowel BTC en alts. Je belegt enigzins "veilig" waar BTC altijd even groot of groter is dat het totaal van je alts (dit is overigens ook een wassen neus, want ook BTC hoeft over 10 jaar niet meer te bestaan, niemand kan je dat zwart op wit verzekeren) - maar soit
. Ook heb je een hekel aan een positie met verlies sluiten, want waarom zou je, je bent vasthouder en wacht wel tot er weer ooit een plus staat.
Ik wisselde wat mee ten tijden van eerste grote "ATH". Ik had me ingekocht op 800 dollar (715 euro met huidige rate voor het gemak), dus was er best laat bij. Ingekocht in 5 munten - toen allemaal top10 overigens. Stel nou dat ik alles vastgehouden had vanaf 23 november 2013 tot de dag van vandaag. Bedragen hieronder zijn dus geld wat toen betaald is voor de muntenhoeveelheid die je er dan voor kreeg (ik begrijp dat dit schommelt en niet evenredig schommelt, maar dat verschil is niet bepalend voor het punt):
) dan was het rendement wel ~273,5%!
...

We zitten hier op tweakers, we lezen nieuws en voelen een beetje aan wat er gebeurd rondom techniek, het web en hoe die bedrijven zich tot elkaar verhouden in successen, relaties en nieuwe aankondigingen. Bovenstaande zijn de grafieken van NVIDIA en AMD. 600% en 400% respectievelijk. Tesla, verdrievoudigd sindsdien. Facebook, verdrievoudigd sindsdien. Dan zijn er nog Apple, Intel, ASML, Google die ook allemaal verdubbeld+ zijn tussen 23 november en vandaag.
In de crypto wereld staan er toen ik zojuist keek 219 altcoins boven de miljoen market cap, er zijn wel 600 actieve altcoins en al honderden altcoins gestorven. En ja, 5 jaar geleden waren de munten die ik hierboven had wat de "ETH" en "XRP" nu zijn - allemaal met een idee, klein/groot en complementaire visie op de BTC chain met een toen significante market cap vergeleken met het totaal. Dus je kunt volle bak op BTC "vasthouden" en hier verkondigen dat het altijd wel goed komt - maar daarbij zijn alts een bruut grote gok, is BTC voor 10 jaar echt niet zeker en kun je binnen 5 jaar meer winst pakken in gevestigde bedrijven waarvan je ook nog eens in een aantal gevallen veel snapt! Wat ze maken, waarom ze dat maken, hoe ze dat ongeveer maken en wat daarbij uitdagingen zijn in de wereld.
Enfin, de hele write-up is minder samenhangend geworden dan ik hoopte, maar het is 30 graden en ik ga ijs eten
. Wat ik maar wil zeggen, crypto is vet interessant, nieuw en past bij tweakers. Maar ik denk niet dat ik overdrijf als 90% hier zit voor de spanning met wat speelgeld, waarbij 10% hier diep in BTC zit. Maar tenzij je BTC echt voor sub 500-dollar in flinke hoeveelheden hebt gekocht en op de >2000-dollar naar fiat hebt omgezet waarmee je eens ijsje kunt kopen - kan je "HODL'en" wat je wilt, maar het is een voorspelling en een onderbuikgevoel. Want als je denkt dat BTC zijn market cap groot is, moet je eens naar een paar bovengenoemde bedrijven kijken en zien hoe alom bekend deze bij je oom, nichtje en collega zijn en je dan soms afvragen "is dit crypto vasthouden de beste investering of is het gewoonweg een leukere/spannendere investering dan saai wallstreet zut?".
Ofzo.
Paar ieni-mieni dingen toch; want sommige HODL'ers hebben toch een beetje dat hoog-op-het-paard gehalte. Ten eerste is daar het principe "HODL", je moet dat ooit loslaten om er een serieuze euro uit te kunnen halen, dus ooit ben je een casher of je gaat dood met virtuele munten op je grafsteen. En "ja maar ik room zo nu en dan puur winst af" is niet gelijk aan vasthouden (laten we het Nederlandse woord gebruiken
Maar ok ... is vasthouden an-sich dan wel zo'n goede strategie? En is crypto de juiste plek voor deze strategie?
Vasthouden wordt genoemd voor BTC, maar komt ook zeker langs voor alts. Want ja "als je vasthoudt, overkom je al deze schommelingen, want crypto is here to stay!". Crypto heeft zich echt wel vastgevochten in een niche, of groter in de toekomst. Stel ... je houdt al sinds 2013 vast aan zowel BTC en alts. Je belegt enigzins "veilig" waar BTC altijd even groot of groter is dat het totaal van je alts (dit is overigens ook een wassen neus, want ook BTC hoeft over 10 jaar niet meer te bestaan, niemand kan je dat zwart op wit verzekeren) - maar soit
Ik wisselde wat mee ten tijden van eerste grote "ATH". Ik had me ingekocht op 800 dollar (715 euro met huidige rate voor het gemak), dus was er best laat bij. Ingekocht in 5 munten - toen allemaal top10 overigens. Stel nou dat ik alles vastgehouden had vanaf 23 november 2013 tot de dag van vandaag. Bedragen hieronder zijn dus geld wat toen betaald is voor de muntenhoeveelheid die je er dan voor kreeg (ik begrijp dat dit schommelt en niet evenredig schommelt, maar dat verschil is niet bepalend voor het punt):
- BTC, 1000 euro gekocht
- Nu 2735 euro
- Nova, 200 euro gekocht
- Nu 70 euro
- Name, 200 euro gekocht
- Nu 83 euro
- Lite, 200 euro gekocht
- Nu 384 euro
- Peer, 200 euro gekocht
- Nu 133 euro

...
We zitten hier op tweakers, we lezen nieuws en voelen een beetje aan wat er gebeurd rondom techniek, het web en hoe die bedrijven zich tot elkaar verhouden in successen, relaties en nieuwe aankondigingen. Bovenstaande zijn de grafieken van NVIDIA en AMD. 600% en 400% respectievelijk. Tesla, verdrievoudigd sindsdien. Facebook, verdrievoudigd sindsdien. Dan zijn er nog Apple, Intel, ASML, Google die ook allemaal verdubbeld+ zijn tussen 23 november en vandaag.
In de crypto wereld staan er toen ik zojuist keek 219 altcoins boven de miljoen market cap, er zijn wel 600 actieve altcoins en al honderden altcoins gestorven. En ja, 5 jaar geleden waren de munten die ik hierboven had wat de "ETH" en "XRP" nu zijn - allemaal met een idee, klein/groot en complementaire visie op de BTC chain met een toen significante market cap vergeleken met het totaal. Dus je kunt volle bak op BTC "vasthouden" en hier verkondigen dat het altijd wel goed komt - maar daarbij zijn alts een bruut grote gok, is BTC voor 10 jaar echt niet zeker en kun je binnen 5 jaar meer winst pakken in gevestigde bedrijven waarvan je ook nog eens in een aantal gevallen veel snapt! Wat ze maken, waarom ze dat maken, hoe ze dat ongeveer maken en wat daarbij uitdagingen zijn in de wereld.
Enfin, de hele write-up is minder samenhangend geworden dan ik hoopte, maar het is 30 graden en ik ga ijs eten

Ofzo.
De meeste mensen deugen!
Als jij geld overmaakt via de bank dan moet je wachten tot het binnen is bij de verkoper. Daarom is IDeal juist zo handig hiervoor.aicaramba schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:25:
Ik heb zojuist via blockchain wat BTC gekocht. Ik heb geld overgemaakt zoals instructed, maar de transaction staat nog steeds op 'finish payment'. Ik heb het geld vanmiddag pas overgemaakt, dus ik ga er vanuit dat het normaal is?
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 14:34 ]
Die optie kreeg ik helaas niet.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:32:
[...]
Als jij geld overmaakt via de bank dan moet je wachten tot het binnen is bij de verkoper. Daarom is IDeal juist zo handig hiervoor.
Is er hier iemand die 50XRP (Ripple) Kan missen zodat ik men account geactiveerd krijg? Weet niks af van exchanges vandaar... Address: -snip-
Vriendelijk Bedankt!
Vriendelijk Bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2017 14:43 ]
Geen idee waar je gekocht hebt trouwens. Je zegt blockchain, maar welke site dat is geen idee. De meeste mensen die niet via een exchange werken kopen via Litebit of Bitonic, die hebben beide IDeal.
Koop wat XRP bij Litebit. Weet niet waarom iemand je 9 euro aan XRP zou moeten geven als je het ook zelf kan kopen.Converted007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:37:
Is er hier iemand die 50XRP (Ripple) Kan missen zodat ik men account geactiveerd krijg? Weet niks af van exchanges vandaar... Address: -snip-
Vriendelijk Bedankt!
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2017 14:43 ]
@Cassius
Bedankt voor je tekst.
Even nog geheim opbiechten:
Rondheen de bitcoinmarkten is ook een verhaal van mensen en al hun emoties (euforie, angst, geluk, hebzucht, etc.) Persoonlijk vind ik het wel leuk om deel te maken van dit verhaal (i.e. soap-opera). Elke dag kan er iets gek gebeuren en je zit er zelf middenin, de andere mensen zijn je lotgenoten die hetzelfde moeten ondergaan.
Als ik bv. aandelen van Apple of Intel zou kopen zou dit veel saaier zijn, je hebt niet echt het gevoel dat je deel uitmaakt van de interne dynamiek en gekte van alles wat er gebeurd. Dus in die zin heeft bitcoin wel een aanzuigkracht -- misschien een beetje verslavend of toxisch zelf, want elke dag check je wel even reddit of iets dergelijks om te zien wat geks er nu weer is gebeurd.
Maar tsjah, zolang ik geen financiële brokstukken maak, en gewoon lekker winst kan pakken af en toe, blijf ik wel in deze soap-opera zitten. Misschien is aandelen van Apple of Intel kopen op 5 jaar wel meer rendabel: maar is het ook zoveel "fun"?
Bedankt voor je tekst.
Even nog geheim opbiechten:
Crypto stijgt inderdaad spectaculair. Ik ben echter niet zo idealistisch om te claimen dat met 100% zekerheid crypto de wereld zal veranderen in 10 jaar, en dat bitcoin superieur is t.a.v. technologieën, en dat daarom iedereen gewoon moet hodlen.Guilty-pleasure: I do not only like the profit, but also the drama.
Rondheen de bitcoinmarkten is ook een verhaal van mensen en al hun emoties (euforie, angst, geluk, hebzucht, etc.) Persoonlijk vind ik het wel leuk om deel te maken van dit verhaal (i.e. soap-opera). Elke dag kan er iets gek gebeuren en je zit er zelf middenin, de andere mensen zijn je lotgenoten die hetzelfde moeten ondergaan.
Als ik bv. aandelen van Apple of Intel zou kopen zou dit veel saaier zijn, je hebt niet echt het gevoel dat je deel uitmaakt van de interne dynamiek en gekte van alles wat er gebeurd. Dus in die zin heeft bitcoin wel een aanzuigkracht -- misschien een beetje verslavend of toxisch zelf, want elke dag check je wel even reddit of iets dergelijks om te zien wat geks er nu weer is gebeurd.
Maar tsjah, zolang ik geen financiële brokstukken maak, en gewoon lekker winst kan pakken af en toe, blijf ik wel in deze soap-opera zitten. Misschien is aandelen van Apple of Intel kopen op 5 jaar wel meer rendabel: maar is het ook zoveel "fun"?
[ Voor 6% gewijzigd door kristof1234 op 27-05-2017 14:51 ]
Via mijn blockchain wallet stond er 'buy bitcoin' en dat ging via coinify.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:39:
[...]
Geen idee waar je gekocht hebt trouwens. Je zegt blockchain, maar welke site dat is geen idee. De meeste mensen die niet via een exchange werken kopen via Litebit of Bitonic, die hebben beide IDeal.
[...]
Koop wat XRP bij Litebit. Weet niet waarom iemand je 9 euro aan XRP zou moeten geven als je het ook zelf kan kopen.
Waar heb je dat gekocht?Malarky schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:20:
Gisterenavond op 1800USDT (nog duur) bitcoins gekocht, met 2000 mogen ze er weer uit. Dat is nu vrijwel zover. Afgesproken met mijzelf dat ik met 10% genoegen neem. En anders hou ik ook geen cash USDT over voor crashes in andere coins (of opnieuw bitcoin).
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Maar worden de XRP van litebit dan verstuurd naar een offline wallet die nog niet geactiveerd is? Geen idee hoe het werkt. Sorry als ik men XRP address gepost heb.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:39:
[...]
[...]
Koop wat XRP bij Litebit. Weet niet waarom iemand je 9 euro aan XRP zou moeten geven als je het ook zelf kan kopen.
Dan heb je dus bij een site in het buitenland gekocht. Dan kost het wat tijd om het geld daar naartoe te krijgen. Waarschijnlijk krijg je ook de koers op het moment dat het geld aangekomen is. Als dat zo is kan het goed of slecht uitpakken.aicaramba schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:49:
[...]
Via mijn blockchain wallet stond er 'buy bitcoin' en dat ging via coinify.
Voor de volgende keer: http://www.goedkoopstebitcoin.nl/bitcoins-vergelijken Dan kan je ook gewoon met IDeal betalen en zijn je coins binnen no-time binnen.
Dus je vraagt aan iemand anders of die persoon zijn eigen geld wil versturen terwijl je niet eens weet of dat wel gaat werken en je het niet aandurft met je eigen geld ?Converted007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:51:
[...]
Maar worden de XRP van litebit dan verstuurd naar een offline wallet die nog niet geactiveerd is? Geen idee hoe het werkt. Sorry als ik men XRP address gepost heb.
Ben zelf niet thuis in het hele XRP verhaal dus ik zou het even uitzoeken voordat je iets doet als ik jou was.
[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 14:55 ]
Zou het er niet ook mee te maken kunnen hebben dat lange tijd de Bitcoin en andere cryptocurrencies redelijk "obscuur" in het nieuws kwamen? Vaak in combinatie met bijv. ransomware / hacking e.d.? Of met extreme koersen en de . Bijv. zoeken op de website van het NRC (https://www.nrc.nl/search/?q=bitcoin) laat dat zien.Snowdog schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:45:
Ik heb verder on mijn directe vriendenkring niet echt het idee dat crypto echt leeft, hoewel iedereen de naam bitcoin wel kent. Maar goed, dat zegt ook niet zoveel. Ik zou niet durven zeggen of het meer mainstream wordt, de prijs zou het misschien wel suggesten, maar ik weet niet of dat de beste indicator is.
Het afgelopen jaar zie je "als tegenwicht" wat meer nieuws, zoals dat diverse banken kijken naar het gebruik van blockchain technologie. (niet exact bitcoin, maar wel crypto-currency gerelateerd).
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Op Gatehub toch? Dan kies je in je wallet voor "Deposit/Receive", kies je XRP als te ontvangen valuta en dan krijg een code. Die code voer je in op Litebit als ontvanger voor de 50XRP.Converted007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:51:
[...]
Maar worden de XRP van litebit dan verstuurd naar een offline wallet die nog niet geactiveerd is? Geen idee hoe het werkt. Sorry als ik men XRP address gepost heb.
Daarna wordt je hele account verder geactiveerd en kan je ook connecties leggen voor/met andere crypto-coins en ook eventueel bankrekeningen koppelen.
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 27-05-2017 14:55 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dank je! Ik heb net gekocht voordat de koers weer ging stijgen, dus misschien wat geluk gehadPilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:52:
[...]
Dan heb je dus bij een site in het buitenland gekocht. Dan kost het wat tijd om het geld daar naartoe te krijgen. Waarschijnlijk krijg je ook de koers op het moment dat het geld aangekomen is. Als dat zo is kan het goed of slecht uitpakken.
Voor de volgende keer: http://www.goedkoopstebitcoin.nl/bitcoins-vergelijken Dan kan je ook gewoon met IDeal betalen en zijn je coins binnen no-time binnen.
[...]
Dus je vraagt aan iemand anders of die persoon zijn eigen geld wil versturen terwijl je niet eens weet of dat wel gaat werken en je het niet aandurft met je eigen geld ?
Ben zelf niet thuis in het hele XRP verhaal dus ik zou het even uitzoeken voordat je iets doet als ik jou was.
Sorry, het is een offline ledger wallet. Hoe werkt het dan?MAX3400 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:53:
[...]
Op Gatehub toch? Dan kies je in je wallet voor "Deposit/Receive", kies je XRP als te ontvangen valuta en dan krijg een code. Die code voer je in op Litebit als ontvanger voor de 50XRP.
Daarna wordt je hele account verder geactiveerd en kan je ook connecties leggen voor/met andere crypto-coins en ook eventueel bankrekeningen koppelen.
Ik neem aan van wel. minimum is gewoon 20xrp.Converted007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:51:
[...]
Die wordt afgehouden bij eerste transactie denk ik.
Of je nu 20 50 of 40000 stuurt, ze zullen gewoon op je wallet staan, die wordt normaal gewoon actief toch?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Neen hoor. Mijn excuses, Ik dacht dat iemand die al een xrp account had een niet geactiveerde account kon activeren. Maar blijkbaar kan je zelf een deposit doen. Sorry voor de verwarring.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:52:
[...]
Dan heb je dus bij een site in het buitenland gekocht. Dan kost het wat tijd om het geld daar naartoe te krijgen. Waarschijnlijk krijg je ook de koers op het moment dat het geld aangekomen is. Als dat zo is kan het goed of slecht uitpakken.
[...]
Dus je vraagt aan iemand anders of die persoon zijn eigen geld wil versturen terwijl je niet eens weet of dat wel gaat werken en je het niet aandurft met je eigen geld ?
XRP heeft een waarde van zo'n 0.18 cent per stuk. Dus vragen of iemand je 50XRP wil sturen is vragen of iemand je zo'n 9 euro wil sturen. Dacht dat je dat toch wel zou snappenConverted007 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Neen hoor. Mijn excuses, Ik dacht dat iemand die al een xrp account had een niet geactiveerde account kon activeren. Maar blijkbaar kan je zelf een deposit doen. Sorry voor de verwarring.
Poloniex. Daar was de BTC om 00:05 zelfs 1538usdt. Dus 1800 was nog dure aankoop, is vrij lang daaronder geweest.
Maar ik kocht toen de markt al bijna een uur herstel liet zien, bij mij was het gevoel van de totale crash toen weg.
Hij was net 1989usdt, dus nog net mijn 2000usdt verkoop niet gehaald. Heb helaas geen usdt cash dus heb paar keer btc verkocht (met verlies) en iets (3-5%) goedkoper weer aangekocht vandaag. Dus uiteindelijk een winst. Koers is bijzonder volatiel.
[ Voor 24% gewijzigd door Malarky op 27-05-2017 15:08 ]
Ah, dus je hebt neem ik aan geen € ingewisseld voor bitcoin maar andere coins?Malarky schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Poloniex. Daar was de BTC om 00:05 zelfs 1538usdt. Dus 1800 was nog dure aankoop, is vrij lang daaronder geweest.
Maar ik kocht toen de markt al bijna een uur herstel liet zien, bij mij was het gevoel van de totale crash toen weg.
Hij was net 1989usdt, dus nog net mijn 2000usdt verkoop niet gehaald. Heb helaas geen usdt cash dus heb paar keer btc verkocht (met verlies) en iets (3-5%) goedkoper weer aangekocht vandaag. Dus uiteindelijk een winst. Koers is bijzonder volatiel.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik handel momenteel alleen op Poloniex (via de bot leonArdo) en daar bestaat geen fiat (op wellicht USDT na dan, die altijd dicht tegen de dollar aanzit). Je kunt er ook geen fiat storten, enkel cryptos.janvanduschoten schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Ah, dus je hebt neem ik aan geen € ingewisseld voor bitcoin maar andere coins?
Ik wil wat ETH verkopen nu hij nog wat hoger is. Waar kan ik ze het beste verkopen zonder verplichte registratie? Dan als hij zakt weer wat in te slaan.
Zonder registratie word lastig denk ik. Zonder verdere verificatie van paspoort of ID zou je afhankelijk van het bedrag bijvoorbeeld bij Litebit terecht kunnen.JJnJ schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:15:
Ik wil wat ETH verkopen nu hij nog wat hoger is. Waar kan ik ze het beste verkopen zonder verplichte registratie? Dan als hij zakt weer wat in te slaan.
HODL!!!!!!!!!!!!!!!1111111WhySoSerious schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:33:
Lekker blijven zitten joh. Als het goed is is het toch geen geld wat je nodig hebt om boodschappen van te doen. We hebben nu ook allemaal gezien wat de theoretische top is, dus ooit gaat het wel een keer daarheen.
Dus, for now:
[afbeelding]
Hodl!
Inderdaad. Foutje van mij:-) Maar alles is gelukt via litebit:-) Thanks guysPilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:05:
[...]
XRP heeft een waarde van zo'n 0.18 cent per stuk. Dus vragen of iemand je 50XRP wil sturen is vragen of iemand je zo'n 9 euro wil sturen. Dacht dat je dat toch wel zou snappen
http://newstarget.com/201...agined-current-value.html
weet niet of dit echt klopt maar tis een interessante theorie.
Ik zou zeker shorten als je de USDT op $1.18 ziet staan. Zoals LopendeVogel al zegt, hij hoort rond de 1 te zitten, 20% winst is vrij zeker.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Maar ik adviseer niet om deze te kopen, USDT(Tether) dient rond de 1 dollar per coin te zitten (1 op 1 met de dollar).
Opzich klopt het denk ik wel, maar dan ga je er vanuit dat er op geen enkele moment mensen willen kopen omdat de prijs zo laag is.superpolm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:44:
superpolm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:44:
Complete onzin.See 24-hour stats for Bitcoin and the blockchain at this link. Note from this chart that the average cost per Bitcoin transaction is now at $16+. During a panic sell-off, you will have to raise your transaction fee to the dollar equivalent of perhaps $100 – $200 or more, PER TRANSACTION, to achieve confirmation preference In other words, you will find yourself spending Bitcoin to have the privilege of selling Bitcoins for rapidly plummeting prices. Almost nobody who owns Bitcoin realizes they have to PAY in Bitcoin for the preference positioning to sell Bitcoin, nor do they realize that fee can skyrocket during panic selloff events.
Dit is wel degelijk de realiteit, als jij snel een transactie wilt doen in Bitcoin dan mag je flink betalen om bovenaan te komen. Anders kun je meerdere uren wachten of zelfs oneindig lang.
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions
op dit moment moeten er 165,000+ transacties nog gevalideerd worden. Hoe meer je bied hoe sneller je transactie wordt gevalideerd door miners anders kun je gewoon achteraan aansluiten. En met een snelheid van 3.24 transacties per seconde kun je nog wel even wachten.
Gisteren 0.21 btc van poloniex naar bittrex gestuurd met de vaste fee van poloniex (0.0001 btc = +- 0.2 $). Was binnen een half uur op bittrex aangekomen. Dat vind ik nog wel meevallen dan ? En stukken minder dan de 16$ waarnaar het artikel refereert.Whatson schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:11:
[...]
Dit is wel degelijk de realiteit, als jij snel een transactie wilt doen in Bitcoin dan mag je flink betalen om bovenaan te komen. Anders kun je meerdere uren wachten of zelfs oneindig lang.
op dit moment moeten er 165,000+ transacties nog gevalideerd worden. Hoe meer je bied hoe sneller je transactie wordt gevalideerd door miners anders kun je gewoon achteraan aansluiten. En met een snelheid van 3.24 transacties per seconde kun je nog wel even wachten.
Ja het is druk op het netwerk. Ja de fee's zijn de afgelopen tijd omhoog gegaan. Maar 16 dollar voor 1 BTC is onzin, het is ongeveer 3 dollar en dus een stuk minder als je wat langer wil wachten of minder dan 1 hele BTC verzend. Dus daar klopt al helemaal niets van met die 16 dollar. Die 100 tot 200 dollar per transactie gaat al helemaal nergens over.Whatson schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:11:
[...]
Deze gast gooit met cijfers die nergens kloppen, of ook maar in de buurt zitten van de realiteit. Lekker hard schreeuwen over iets wat hij blijkbaar niet eens begrijpt. En dan moet ik zijn mening serieus nemen ? Zodra je feiten niet kloppen is je mening ook niets meer waard.
Wat wel grappig is in dat overzicht is de kaart haha. Hoe zit dit nu met Afrika? (nee aub geen antwoorden als: ja die hebben geen geld voor een computer xd)PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:37:
[...]
Ja het is druk op het netwerk. Ja de fee's zijn de afgelopen tijd omhoog gegaan. Maar 16 dollar voor 1 BTC is onzin, het is ongeveer 3 dollar en dus een stuk minder als je wat langer wil wachten of minder dan 1 hele BTC verzend. Dus daar klopt al helemaal niets van met die 16 dollar. Die 100 tot 200 dollar per transactie gaat al helemaal nergens over.
Deze gast gooit met cijfers die nergens kloppen, of ook maar in de buurt zitten van de realiteit. Lekker hard schreeuwen over iets wat hij blijkbaar niet eens begrijpt. En dan moet ik zijn mening serieus nemen ? Zodra je feiten niet kloppen is je mening ook niets meer waard.
Het is alles op de lijn van Europa wat zich er actief mee bezig houd alles daarboven en daaronder (noord amerika, noord rusland, afrika etc) zie je bar weinig gebeuren.
Indien je de relatief grote corrupte en criminelen gebieden van de wereld pakt, die houden zich niet actief bezig met BTC? Afrika, Mexico, Brazilië en etc lijken niet veel te doen.. Aangezien de media vind dat BTC voor criminelen is (althans, hoe ze dat elke keer in het nieuws gooien), is dat eigenlijk niet terug te zien in de keiharde feiten?
[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 16:43 ]
Bekend met Silkroad ?LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:42:
[...]
Indien je de relatief grote corrupte en criminelen gebieden van de wereld pakt, die houden zich niet actief bezig met BTC? Afrika, Mexico, Brazilië en etc lijken niet veel te doen.. Aangezien de media vind dat BTC voor criminelen is (althans, hoe ze dat elke keer in het nieuws gooien), is dat eigenlijk niet terug te zien in de keiharde feiten?
Je moet het gewoon even op je laten inwerken, zoveel % fee van een hoog bedrag wordt hoger als de munt in waarde stijgt.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:37:
Al we over 5 jaar tegen de 6000 per coin aanzitten is het al ruim 9 dollar.
Ben al vroeg met bitcoin in aanraking gekomen ( 2010) en iedereen die denkt dat die pizzagozer baalt, nee hoor, die had nog 250.000 coins.
XRP = trash
Uiteraard, althans, bekend van de media haha. Is negatief, dus dat komt uiteraard in de media
[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 16:51 ]
Dus 0.15%. Wat is daar zo erg aan ?Mr_Ripple schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:47:
[...]
Al we over 5 jaar tegen de 6000 per coin aanzitten is het al ruim 9 dollar.
Vergeet ook niet dingen als de hardfork en Segwit.
Daar komt het ook aardig vandaan.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:48:
[...]
Uiteraard, althans, bekend van de media haha. Is negatief, dus dat komt uiteraard in de media
[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 16:53 ]
Zou het? Nu dacht ik gehoord te hebben over 1 of andere silkroad 2.0, mja als je weet dat je ieder moment gepakt kan worden.. Hoe actief loopt dat platform dan nog überhaupt?PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:52:
[...]
Dus 0.15%. Wat is daar zo erg aan ?
Vergeet ook niet dingen als de hardfork en Segwit.
[...]
Daar komt het ook aardig vandaan.
Indien je de kaart erbij pakt, dan kan ik helaas niet de conclusie trekken: dat komt door silkroad. Het is niet dat volledig Mexico, Afrika, Noord Rusland en Zuid Amerika corrupt is..
Een hoop mensen denken aan criminaliteit omdat de BTC met het oprollen van Silkroad 1.0 flink in het nieuws kwam. Daar komt voor een groot deel die negatieve associatie vandaan. Een hoop mensen hoorden toen voor het eerst van de BTC en dat het voornamelijk werd gebruikt om drugs mee te kopen. Geen idee hoe dat nu allemaal zit hoor, maar daar komt het criminele verhaal dus vandaan. Verder werd het voornamelijk in de USA gebruikt om drugs te bestellen bij iemand in de USA naar iemand in de USA. Andere landen staan er dus los van. Je bestelde toen niet iets uit Mexico naar de USA.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Zou het? Nu dacht ik gehoord te hebben over 1 of andere silkroad 2.0, mja als je weet dat je ieder moment gepakt kan worden.. Hoe actief loopt dat platform dan nog überhaupt?
Indien je de kaart erbij pakt, dan kan ik helaas niet de conclusie trekken: dat komt door silkroad. Het is niet dat volledig Mexico, Afrika, Noord Rusland en Zuid Amerika corrupt is..
Niet, en dat wil dus niet zeggen dat de boodschap niet klopt.
Bitcoin is psychologisch, want en het wordt veel waard, en er komen er verhoudingsgewijs heel weinig van.
Terwijl er met bitcoin precies hetzelfde kan gebeuren als met Appleaandelen, als de waarde te hoog wordt en er is daar geen draagvlak volgt opslitsing, en dat kan met bitcoin heel makkelijk.
XRP = trash
Ja dat heeft voornamelijk met het stukje: ''negatieve media'' te maken, maar niet met mijn vraag waarom je op dat overzicht voornamelijk de transacties ziet op de lijn van Europa (en alles dus link en rechts van Europa, maar niks erboven en eronder).PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:01:
[...]
Een hoop mensen denken aan criminaliteit omdat de BTC met het oprollen van Silkroad 1.0 flink in het nieuws kwam. Daar komt voor een groot deel die negatieve associatie vandaan. Een hoop mensen hoorden toen voor het eerst van de BTC en dat het voornamelijk werd gebruikt om drugs mee te kopen. Geen idee hoe dat nu allemaal zit hoor, maar daar komt het criminele verhaal dus vandaan. Verder werd het voornamelijk in de USA gebruikt om drugs te bestellen bij iemand in de USA naar iemand in de USA. Andere landen staan er dus los van. Je bestelde toen niet iets uit Mexico naar de USA.
Die gast heeft het over 100'en dollars dus 10% of meer terwijl het 0.15% is. Als je dat met een paar CAPS woorden in een artikel zet ben je erg dom bezig en telt je mening voor mij niet meer. Een kritisch artikel is prima en dat lees ik graag, maar dan wel van iemand die snapt wat ie schijft, dat weet hij totaal niet.Mr_Ripple schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:01:
[...]
Niet, en dat wil dus niet zeggen dat de boodschap niet klopt.
In arme landen koop je geen BTC voor 1800 euro, dus dat het puur druk is in de rijke landen is niet vreemd. Als je nog niet eens fatsoenlijk kan eten heb je ook geen geld over voor iets geks als Bitcoins. De BTC is voor de rijke landen. Er word in Brazilië ook echt wel wat met de BTC gedaan, alleen door heel weinig mensen.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:03:
[...]
Ja dat heeft voornamelijk met het stukje: ''negatieve media'' te maken, maar niet met mijn vraag waarom je op dat overzicht voornamelijk de transacties ziet op de lijn van Europa (en alles dus link en rechts van Europa, maar niks erboven en eronder).
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 17:11 ]
Hoe groot zou de invloed van alle (grote) daytraders zijn die weken/maanden volop BTC hebben verdiend via btc/altcoin (iets wat vandaag ook goed werkt en winstgevend kan zijn), maar een keer willen cashen in fiat?
Dan is er een goede BTC/Fiat prijs nodig, als die er dan is, wordt er massaal gecashed? Zolang de BTC niet goed is, heeft het geen zin je altcoin winst te realiseren.
Dan is er een goede BTC/Fiat prijs nodig, als die er dan is, wordt er massaal gecashed? Zolang de BTC niet goed is, heeft het geen zin je altcoin winst te realiseren.
Ik denk dat heel veel mensen met deze crash gecashed hebben en dan vooral de grote jongens. Daar zijn weer genoeg mensen voor teruggekomen die niet 100'en coins maar enkele coins hebben. Ook zijn er nu meer mensen die niet of vrijwel niet handelen.Malarky schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:08:
Hoe groot zou de invloed van alle (grote) daytraders zijn die weken/maanden volop BTC hebben verdiend via btc/altcoin (iets wat vandaag ook goed werkt en winstgevend kan zijn), maar een keer willen cashen in fiat?
Ben benieuwd waar de boel stabiel word. Hoe hoger dat is hoe meer vertrouwen denk ik.
Ja maar het is niet dat heel Afrika arm is of heel Mexico of heel Noord Rusland en etc. Juist in die landen zou je vooral de miners en dus ook de handelaars verwachten.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:07:
[...]
Die gast heeft het over 100'en dollars dus 10% of meer terwijl het 0.15% is. Als je dat met een paar CAPS woorden in een artikel zet ben je erg dom bezig en telt je mening voor mij niet meer. Een kritisch artikel is prima en dat lees ik graag, maar dan wel van iemand die snapt wat ie schijft, dat weet hij totaal niet.
[...]
In arme landen koop je geen BTC voor 1800 euro, dus dat het puur druk is in de rijke landen is niet vreemd. Als je nog niet eens fatsoenlijk kan eten heb je ook geen geld over voor iets geks als Bitcoins. De BTC is voor de rijke landen. Er word in Brazilië ook echt wel wat met de BTC gedaan, alleen door heel weinig mensen.
Nu zit ik wel te denken.. Waarschijnlijk laat dat overzicht alleen een logo zien indien het om bijv 10.000 (oid) gebruikers gaat, kan dus goed zijn dat er in die landen voldoende transacties plaatsvinden, maar niet genoeg om op de kaart te tonen
Dat bedoel ik. De gemiddelde persoon in Brazilië kan geen Bitcoin betalen, de gemiddelde persoon in Nederland wel. Dus hier veel transacties en daar weinig.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:16:
[...]
Nu zit ik wel te denken.. Waarschijnlijk laat dat overzicht alleen een logo zien indien het om bijv 10.000 (oid) gebruikers gaat, kan dus goed zijn dat er in die landen voldoende transacties plaatsvinden, maar niet genoeg om op de kaart te tonen
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 17:17 ]
Yes i got itPilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:17:
[...]
Dat bedoel ik. De gemiddelde persoon in Brazilië kan geen Bitcoin betalen, de gemiddelde persoon in Nederland wel. Dus hier veel transacties en daar weinig.
Over je reactie hierboven (was niet op mij gericht).
Stabiliteit zullen we voorlopig niet zien, niet in de zin van: het blijft rondom een bepaald bedrag hangen voor de komende periode (maanden/jaren).
Wat we nu vooral zien is het volgende:
Coin stijgt enorm, daalt, hangt vast op een bepaald punt. Vervolgens stijgt deze nog harder dan ooit tevoren. Vervolgens daalt deze (tot een punt wat voorheen als hoog gezien wordt), en gaat weer nog harder omhoog.
Soort pump and dump, maar dan meer pump dan dump.
Bekijk je bijv de jaarlijkse grafieken, dan zie je de coin alleen maar stijgen en is er helemaal geen spraken van een dump.
Dumps zie je alleen op zeer korte termijn (per uur, dagelijks of wekelijks).
Ik kan me nog heel goed herinneren toen een collega mij ''overhaalde'' om BTC te gaan minen met mijn laptop.. Dat wij de coins via forums deden verkopen voor 2-5 dollar per stuk.. Indien iemand nu over een DUMP en faal praat, dan denk ik echt bij mezelf van: waar heb je het over?

Ik zat daar met een eerste gen i5 laptop versie (M), en hij met een i7 eerste gen desktop versie.. Hij kocht toen 3 servers met 1 of andere baggere xeon.. Ik verklaarde hem voor gek, hij gaf 200 euro uit aan servers en hij haalde maar 5 bitcoins per dag binnen.
Deze jongen is trouwens ondertussen gestopt met alles wat geld oplevert (werken en etc). Hij had er meer vertrouwen in dan mij(hij bewaarde alle bitcoins, heeft ze verkocht voor circa 1000 dollar per stuk en is aan het genieten van het leven).
[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 17:26 ]
Met stabiel bedoel ik ook dat de crash echt voorbij is. Als we op 1900 zouden blijven zitten en wat omhoog of omlaag gaan zou dat heel mooi zijn. Niet dat de boel straks weer als een idioot naar de 1300 gaat. Dat is wat ik bedoel. Hoe hoger we uitkomen na een crash hoe stabieler. De swings zullen er natuurlijk altijd zijn, het gaat nu voor mij meer over of de crash voorbij is.LopendeVogel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:21:
[...]
Yes i got it
Over je reactie hierboven (was niet op mij gericht).
Stabiliteit zullen we voorlopig niet zien, niet in de zin van: het blijft rondom een bepaald bedrag hangen voor de komende periode (maanden/jaren).
Wat we nu vooral zien is het volgende:
Coin stijgt enorm, daalt, hangt vast op een bepaald punt. Vervolgens stijgt deze nog harder dan ooit tevoren. Vervolgens daalt deze (tot een punt wat voorheen als hoog gezien wordt), en gaat weer nog harder omhoog.
Soort pump and dump, maar dan meer pump dan dump.
Bekijk je bijv de jaarlijkse grafieken, dan zie je de coin alleen maar stijgen en is er helemaal geen spraken van een dump.
Dumps zie je alleen op zeer korte termijn (per uur, dagelijks of wekelijks).
Ik kan me nog heel goed herinneren toen een collega mij ''overhaalde'' om BTC te gaan minen met mijn laptop.. Dat wij de coins via forums deden verkopen voor 2-5 dollar per stuk.. Indien iemand nu over een DUMP en faal praat, dan denk ik echt bij mezelf van: waar heb je het over?
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 17:26 ]
Ja de miners. Dit is wel Bitcoin 101 hoorVerwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:27:
Waar blijft de tradefee hangen? Is daar iemand die er beter van wordt?
1900? Al zakt de coin naar 1300, dan nog is er spraken van een stijging.. Je dient het op de langere termijn te bekijken, de gigantische pump die we nu gezien hebben is natuurlijk voor korte duur. Bekijk je het jaarlijks, dan zit er nog altijd een zeer goede stijging in de coin.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:25:
[...]
Met stabiel bedoel ik ook dat de crash echt voorbij is. Als we op 1900 zouden blijven zitten en wat omhoog of omlaag gaan zou dat heel mooi zijn. Niet dat de boel straks weer als een idioot naar de 1300 gaat. Dat is wat ik bedoel. Hoe hoger we uitkomen na een crash hoe stabieler. De swings zullen er natuurlijk altijd zijn, het gaat nu voor mij meer over of de crash voorbij is.
Bekijk je het dagelijks/wekelijks, ja dan kan je schrikken.
[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 27-05-2017 17:33 ]
Het spijt me, maar als dit soort one-night-stands die we de afgelopen maand hebben gezien zeggen niets over stabiliteit van de BTC currency. Het zegt eerder iets over de hype-gevoeligheid en pervasive-ness van digitale media bij bepaalde doelgroepen die speelgeld hebben.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:25:
[...]
Met stabiel bedoel ik ook dat de crash echt voorbij is. Als we op 1900 zouden blijven zitten en wat omhoog of omlaag gaan zou dat heel mooi zijn. Niet dat de boel straks weer als een idioot naar de 1300 gaat. Dat is wat ik bedoel. Hoe hoger we uitkomen na een crash hoe stabieler. De swings zullen er natuurlijk altijd zijn, het gaat nu voor mij meer over of de crash voorbij is.
1300? Als je echt kijkt wat een semi-normale lijn was is ~600-700USD helemaal niet raar. Weet je zeker dat er geen wens-gedachte achter zit
De meeste mensen deugen!
Ik weet ook wel dat 1300 niet zo vreemd zou zijn. Betekend niet dat het ook gebeurt, ook al zou het mij niets verbazen. Ben gewoon benieuwd of deze terechte drop wat minder laag gaat dat is alles. Ik vind best dat je mag zeggen dat iets stabieler is als de crash minder groot is. Van 2500 naar 2000 is stabieler dan van 2500 naar 1300.
[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 17:39 ]
Grote Chinese exchange gaat ETH aanbieden: https://twitter.com/cnLedger/status/868433090208649218
Weet iemand waarom BTCUSD zo hoog staat op Bitstamp?
There go the goddamn brownies.
valt wel mee tochBonez0r schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:48:
Weet iemand waarom BTCUSD zo hoog staat op Bitstamp?
En Bitfinex juist laag (terwijl het hiervoor andersom was).
Bitfinex - 1990
Kraken - 2054
Bitstamp - 2100
Ik vind het wel opvallend, het is al dagen gaande.
Trade fee gaat naar de exchange, dat is meestal een percentage van je buy of sell order.
Transaction fee, ook wel miner fee genoemd (om bitcoin van het ene naar het andere adres te verplaatsen) gaat naar de miners.
Twee totaal verschillende dingen
Er valt op kraken niet echt geld te verdienen de laatste uren. De fluctuaties zijn erg abrupt en dusdanig klein dat margins al snel verliesgevend worden door de fees. Zou tof zijn als option trading werd aangeboden. Paar leuke spreads maken om van elke situatie te profiteren 
@superpolm Laat maar eens zien hoe balsy je bent en post een foto van je maximum leverage short
@superpolm Laat maar eens zien hoe balsy je bent en post een foto van je maximum leverage short
[ Voor 15% gewijzigd door DirtyBird op 27-05-2017 19:17 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
BTC-E is altijd erg volatiel t.o.v. andere exchanges.DirtyBird schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:16:
Er valt op kraken niet echt geld te verdienen de laatste uren. De fluctuaties zijn erg abrupt en dusdanig klein dat margins al snel verliesgevend worden door de fees. Zou tof zijn als option trading werd aangeboden. Paar leuke spreads maken om van elke situatie te profiteren
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd
Het is opvallend stil op de beurzen. Stilte voor de storm? 
Op Stamp zie ik wel bijvoorbeeld dat er vergeleken met gisteren, meer aanbod dan vraag is.
Op Stamp zie ik wel bijvoorbeeld dat er vergeleken met gisteren, meer aanbod dan vraag is.
Leg mij nu eens uit hoe BTC en alts zojuist bijna in complete sync (Bittrex dan iig) omhoog gaan? Bijna exact dezelfde percentuele stijging en duratie van stijging (en daarna weer kaduuk).
Bots die ook alts inkopen als BTC stijgt? Mensen die allemaal zitten te kijken met specifieke munten en "meekopen" met elkaar (terwijl ze ook naar de rest kijken)? Ik snap wel dat het elkaar meetrekt, maar niet op de minuten en percentages precies
?
Bots die ook alts inkopen als BTC stijgt? Mensen die allemaal zitten te kijken met specifieke munten en "meekopen" met elkaar (terwijl ze ook naar de rest kijken)? Ik snap wel dat het elkaar meetrekt, maar niet op de minuten en percentages precies
De meeste mensen deugen!
Dat idee had ik vandaag ook bij poloniex alles tegelijk omhoog en omlaag alsof iemand een mandje aankoopt of er een bot is die op meerdere markten handelt. Voor een deel is het daar te verklaren daar de usdt die nogal schommelde.
https://coinmarketcap.com/assets/tether/
https://coinmarketcap.com/assets/tether/
[ Voor 8% gewijzigd door siren op 27-05-2017 19:32 ]
Verwijderd
Falling feels like flying...until you hit the ground.
Met de mass media en jozef de duivenmelker in de shitcoins wacht er op elke hoek van de straat een bubbel. Dat nog eens versterkt door de waanzinnige angst om in onze "altijd happy I want to sit on a boat in Monaco and scratch my ass the rest of my life" cultuur de boot te missen.
Sjoemelcoins. Dat wordt het woord van het jaar.
En die paar witbier voor het eten had ik ook beter niet kunnen doen.
We zitten in de bear trap nu bedoel je
Ben zelf voor 75% uitgestapt, vind het allemaal wel spannend zat met zulke fluctuaties
[ Voor 17% gewijzigd door Bartske op 27-05-2017 19:47 ]
Zelfde op Poloniex, alle kleine altcoins vallen helemaal stil. Wel vandaag achter gekomen dat er in een klein muntje als de RIC best wat valt te halen voor mij. De traders met de grote volumes kunnen daar niet in, daar is het orderboek te klein voor.DirtyBird schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:16:
geloof wat je wilt geloven.Bartske schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:45:
[...]
We zitten in de bear trap nu bedoel je
Ben zelf voor 75% uitgestapt, vind het allemaal wel spannend zat met zulke fluctuaties
Faal, geen log scale
Faal, geen log scale
@Cassius als je een log scale pakt en dezelfde lijn trekt, dan kom je op zo'n $1400 uit. Dat is een veel realistischere mean.
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2017 20:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat je met 10.000 bitcoins de prijs met 300 dollar kan laten zakken, klinkt wel redelijk plausibel.
Zit momenteel in UBQ en APX respectievelijk 60 om 40% en de koers lijkt zich goed te houden gedurende dag. Sterker nog zijn beiden afgelopen 24 uur zo'n 35% en 20% gestegen waardoor ik met de dalende koers van bitcoin vrijwel geen verlies heb gemaakt.Malarky schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:47:
[...]
Zelfde op Poloniex, alle kleine altcoins vallen helemaal stil. Wel vandaag achter gekomen dat er in een klein muntje als de RIC best wat valt te halen voor mij. De traders met de grote volumes kunnen daar niet in, daar is het orderboek te klein voor.
Kan niet voorspellen overigens wat het gaat doen maar ben tot nu toe hoopvol dat de bodem van UBQ al 2 dagen geleden is bereikt en voor APX is eigenlijk nu 20% boven de ICO me een marketcap van zo'n 3.6 miljoen denk ik dat er nog veel ruimte is voor potentiele groei.
overigens heeft UBQ een marketcap van 20 mil.
Als je ze in één keer de beurs op dumpt, dan wel ja. Als je ze gedoseerd loslaat dan kan dat zonder een enkel probleem. Vandaag is er voor 2 miljard aan bitcoins verkocht met 7,07% daling.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:13:
[...]
Dat je met 10.000 bitcoins de prijs met 300 dollar kan laten zakken, klinkt wel redelijk plausibel.
Verwijderd
Is het te kort door de bocht om de ripple, de technologie daargelaten, een soort van madoff 3.0 / crowd funding voor de bankiers te noemen? Heel wat forumberichten gelezen op verschillende fora maar die ripple adepten spannen toch echt de kroon in het spuien van fantakraam. Veel Harry Potter sommetjes en glazenbolgelul om anderen in hetzelfde schuitje te lullen.
Als dit waar is; https://steemit.com/rippl...-the-rise-and-fall-of-xrp ...dan zou ik XRP en XLM maar weinig vertrouwen. Maar ja, je kunt er centen mee verdienen dus iedereen springt op de karVerwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:32:
Is het te kort door de bocht om de ripple, de technologie daargelaten, een soort van madoff 3.0 / crowd funding voor de bankiers te noemen? Heel wat forumberichten gelezen op verschillende fora maar die ripple adepten spannen toch echt de kroon in het spuien van fantakraam. Veel Harry Potter sommetjes en glazenbolgelul om anderen in hetzelfde schuitje te lullen.
Eigenlijk gaat een centralized pre-mined coin ook een beetje in tegen de crypto gedachte wat mij betreft, dubbel zo als deze met banken wordt opgezet/gefund/beheerd. Crypto was juist de lage drempel zonder banken, zonder de afromers, currency tussen mensen. But greed prevails ... en McCaleb ook - die is multimiljonair
@.oisyn waarom is een logaritmische schaal beter bij een crypto currency?
[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 27-05-2017 20:51 ]
De meeste mensen deugen!
Tuurlijk kan dat. Ik zeg ook niet dat alles onzin is. Het stuk wat ik quote is totale onzin.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:13:
[...]
[ Voor 55% gewijzigd door JJnJ op 27-05-2017 20:55 ]
Waves is een opvallende uitzondering hierop. Als BTC daalt, blijft Waves hetzelfde.PilatuS schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:48:
[...]
Ik ga voor dezeVolgens mij is het begonnen bij de BTC en zijn de alts daarna mee gegaan. Het lijkt toch allemaal vast aan de BTC te hangen.
Een logaritmische schaal is bijna altijd beter voor prijs-tijd grafieken.Cassius schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:34:
[...]
De reden hiervoor is dat een $10 fluctuatie bij de huidige koersen helemaal niets voorstelt, terwijl in de eerste helft van 2013 een zelfde fluctuaties zeer significant was. Als je de koers op een lineaire schaal plot, dan is die $10 in beide gevallen een even grote fluctuatie in de grafiek.
Met een logaritmische schaal worden veranderingen van dezelfde percentages hetzelfde weergegeven. Met een logaritmische schaal heeft een stijging van 10% altijd dezelfde grootte in de grafiek. Dit betekent dat je over een zeer brede range aan prijzen duidelijk kunt zien hoe signifcant een bepaalde verandering was *op dat moment*.
Kijk je op korte termijn, waarin het verschil tussen minimale en maximale prijs redelijk beperkt zijn, is er zeer weinig verschil tussen beide manieren van de koers plotten. Als je de koersgrafiek van het afgelopen uur wil bekijken, voegt het weinig toe om dat met een log-schaal te doen. Kijk je echter naar het prijsverloop over een jaar of meerdere jaren, dan geeft een log-schaal een duidelijker beeld.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Even van Reddit geleend, best wel interessant..
I'm surprised this concept is so difficult for you guys to understand. I buy Bitcoin with my friends, there are four friends and we each have 5000BTC each.
We arrange that on 3 exchanges we will periodically open a 2000btc sell order each, each 2000btc sold will drop the price a set amount of USD, maybe 100USD at the top, for example within a single minute. Once the price travels the full way down the next friend will sell, then after the next crash down the third sells crashing the price further.
This process triggers the stops on various peoples buy orders on all the exchanges, causing the price to continue down, then the newest weakest money sees the price crashing a few hundred in minutes and start selling to prevent further loss.
As more people panic and sell the price drops further and faster causing more people to panic and sell, at the first retracement, when everyone's buying their 'cheap coins' the fourth friend initiates his sell order, of 2000btc and the price crashes through all the new stop losses of the recent buy orders. Then traders see the real top has formed and they all open their sell orders. More panic selling ensues.
There have been multiple failed attempts at this on the way up to the peak, this one worked. The people responsible for starting the crash like this would have made millions each, then they buy back in at the bottom.
Inderdaad. Ik denk dat een aantal van ons (mij incluis) nu heel erg iets hebben van.. had ik maar verkocht!WhySoSerious schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:33:
We hebben nu ook allemaal gezien wat de theoretische top is, dus ooit gaat het wel een keer daarheen.
Nu moet het weer opnieuw opbouwen. Na de vorige crash duurde dat 3 jaar.
Het is wel hard gegaan, en synchroon ook. Van onder mijn aluhoedje vraag ik me af of dit een next generation pump en dump is; grote whales doen alles stijgen en dan alles dumpen. Het van bitcoin naar alts in- en uitstappen verhaal klopt niet helemaal meer met vorig jaar waar alts juist profijt lijken te hebben van een bitcoin daling.Hatsieflatsie schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:35:
[[url="https://i.redd.it/s54z8r8hi00z.png"]afbeelding[/url]]
Bloed vloeit rijkelijk door de straten..
Ook moet Noord Korea een manier hebben om geld te verdienen om hun wapenprogramma in stand te houden, terwijl ongeveer alles onder sanctie staat en er dus op geen enkele manier geld verdiend kan worden.
Oké, genoeg aluhoedjes. Ben benieuwd naar de volgende fase.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Opzich wel grappig. Precies 1 week terug kwam de BTC voor het eerst boven de 2000 dollar, nu zijn we daar ook weer. Alleen een flinke rit achter de rug in die tijd
Verwijderd
Wat denken julllie, er is een koerscorrectie van Ether gekomen, zal die nog meer naar beneden gaan?
Rannasha legde het al prima uit, maar ik wilde er even aan toevoegen: een stijging van $10 naar $20 is net zoveel als een stijging van $1000 naar $2000. Als je een grafiek hebt waar beide in staan, zoals met bitcoin als je 2012 t/m 2017 plot, dan valt die eerste stijging met een lineaire schaal compleet weg.Cassius schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:34:
Ga je er dan een trendlijn in tekenen, dan is die ook lineair: een stijging van $100 naar $200 zou dan net zoveel tijd kosten als een stijging van $2000 naar $2100, terwijl die eerste een verdubbeling is en die tweede slechts een stijging van 5%. Dat klopt natuurlijk niet, bij eenzelfde tempo moet hij in het tweede geval dan natuurlijk ook verdubbelen.
Door de van nature exponentiële groei in een grafiek te zetten met een logaritmische schaalverdeling, blijven onderlinge verhoudingen gelijk in grootte onafhankelijk van de waarde, en kun je er dus een rechte lijn in tekenen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om