.oisyn schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:12:
[...]
Nonsens. Ten eerste is het niet elke maand, zo'n hype is er maar 1 tot 3x per jaar. En élke keer was het een bubbel, en élke keer is hij geklapt. Ik weet niet wat voor fantasiecharts jij naar zit te kijken, maar de meeste grafieken laten duidelijk zien dat hij keer op keer weer keihard naar beneden gaat naar een exponentiele stijging die ver buiten de algemene trendlijn gaat.
We zaten in het verleden élke keer in een bubbel, en dat is nu waarschijnlijk ook het geval. Ik durf er mijn geld wel op in te zetten dat de correctie gaat komen. De vraag is wanneer en naar waar hij weer stabiliseert.
[...]
Ik vraag me af of je wel snapt wat een bubbel inhoudt? Het betekent niet dat alles compleet waardeloos is. Alleen dat de waarde te hoog is voor wat het zou moeten zijn. Dat hij op een later moment alsnog doorstijgt impliceert niet dat het eerst geen bubbel was

Nou, ik doel op dat soort woorden, dat lees je elke week / maand wel ergens op een site (waarom jij van vele mensen hun reacties als nonsens bestempeld weet ik niet.. Maar lees het eerst begrijpend en wel voordat je van vele mensen hier hun reactie uitmaakt als: onzin, nonsense en etc).
Voor de rest ga ik niet op je praat in... Ik weet maar al te goed hoe het in elkaar steekt, jij ook?
Bitcoin is in dus verre anoniem dat het niet direct aan een persoon gekoppeld kan worden.
Jij kan nu niet zien wat ik met mijn geld doe (iets wat de overheid natuurlijk wel graag heeft).
Oftewel, er moet iets komen waardoor je alleen een bepaald BTC adres kan gebruiken, die aan jouw id gekoppeld is (hoe, weet ik niet.. ).
Dit bedoelde ik dus met het stukje anonimiteit, ja er is een blockchain, maar de transactie is niet aan een persoon gekoppeld.
Ik begrijp dan ook wel waarom sommige mensen/activisten dit niet leuk vinden, want dit was voor sommige juist de bedoeling van Bitcoin (anoniem, niemand kan zien wat ik met mijn geld doe). Echter is dit juist het obstakel waar de overheid mee zit.
De media (veelal onder de duim van de overheid) vind het dan ook geen enkel probleem om BTC in het slechte daglicht te zetten:
computers gehackt, hackers eisen BITCOINS.. Elke keer weer dit soort berichten, elke keer weer gebruiken ze het stukje ''anonieme transacties''.
Zorg ervoor dat het niet meer anoniem is, maar ook niet door iedereen in te zien (mogelijk met oa Ethereum), en je hebt het pijnpunt van de overheid weg.
Pijnpunt weg, kan de overheid gaan kijken om dit idee/systeem toe te passen.
Als ik mensen de voordelen van BTC op moet noemen, dan komen er veel zaken in terug, maar allang en breed niet meer: anoniem.
Anoniem is iets wat een negatieve nasmaak heeft.
[
Voor 38% gewijzigd door
LopendeVogel op 24-05-2017 15:20
]