Rannasha schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Yup, dit komt vaker voor. Bitstamp maakt niet bekend wat de precieze voorwaarden zijn om het bonus-KYC-level te unlocken. De vragen varieren soms van persoon tot persoon, maar het is over het algemeen redelijk hetzelfde verhaal.
Hou er rekening mee dat als je te weinig details biedt, er vervolgvragen kunnen komen, dus het makkelijkste is om Bitstamp te overladen met details en bewijsstukken. Want ongeacht hoe snel jij reageert, de support heeft 1-2 dagen nodig om te antwoorden. Dus je bent zo een week bezig om de boel te voltooien.
[...]
Omdat ik aan arbitrage-handel doe, stuurde ik inderdaad altijd "dezelfde" Euro's. Ik heb toen ik deze vragenlijst kreeg ook aangegeven dat ik arbitrage deed en dus hetzelfde geld telkens in een rondje pompte.
Als bewijs van de bron heb ik een afschrift van mijn spaarrekennig gestuurd waarop een bedrag stond dat ruim groter was dan de omvang van een losse storting en er bij gezegd dat dit geld uit salaris-inkomsten is voortgekomen. Dat gedeelte heb ik geen vervolgvragen over gekregen. Ik kreeg wel het verzoek om mijn handelsactiviteit op de andere exchange (Kraken) aan te tonen. Dat was de tweede of derde vervolg-vraag en ik was toen al lichtelijk geergerd, dus ik heb m'n hele handelsgeschiedenis op Kraken laten exporteren en bij Bitstamp gedumpt met een mededeling dat ik het nu wel een keertje goed vond.
Dat hielp

Oef, dus best veel werk.
Arbitrage is toch ook geen taboe voor hen; toch? Het maakt hen toch niet uit dat ik koop bij hen en elders verkoop.
Ik doe het volgende dan maar
-- loonbrieven met inkomsten inscannen
-- screenshot online bank account (je hebt daar grafiek inflow/outflow, dus ze kunnen zien dat er "niets is bijgekomen" daar, behalve 200-300 euro winst)
- export log van kraken (als ze zelf alle data willen matchen, moet ze zelf maar dat werkje doen); ik ga niet alle arbitrages reconstrueren voor hen.
We received your deposit transfer and have instructed our payment department to further process it. You will receive an e-mail notification as soon as the funds are added to your Bitstamp account.
Ik hoop dat ze alvast mijn laatste storting erbij zetten, nog niets gezien na paar uur.
we are starting this additional KYC (know your customer) procedure which we must successfully complete before we are able to further process your future transfers.
Zou ik nog een laatste bitcoin arbitrage kunnen doen en vervolgens withdrawen? Wil voorlopig niet dat geld er staat. Of zullen ook btc withdrawals geblokkeerd zijn.
[
Voor 13% gewijzigd door
kristof1234 op 22-05-2017 15:23
]