Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:29
In een paar uur tijd zo'n 1000€ armer en weer terug op het niveau van voor het weekend. En dan doe ik niet eens aan margin trading. Echt gek deze markt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01:37
LED-Maniak schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Het kan natuurlijk niet zo door gaan dat iets elke minuut met een procent meer waard wordt.
Dit dus en sterker nog, van mij hoeft hij echt niet vanavond al op 200USD te staan, dat zorgt alleen maar voor paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja het is een jammerlijk half uur wat nu afspeelt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
PHPResource schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:34:
Mag ik iedereen waarschuwen voor het aankopen van ETH coins op https://changelly.com middels creditcard waarbij USD omgezet worden naar ETH coins. Het kostte mij een fee van maar liefst 34% (like wtf). De gozer in de online support legde mij uit dat dit te maken had met kosten die zij maken en andere fees die erbij komen kijken. Hij wilde wel 5% goedmaken in mijn bitcoin wallet. Enfin, dit doe ik niet meer op deze manier :)
Even mezelf schandalig quoten, hebben meer mensen deze fee-rates meegemaakt met electronische valuta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Playa del C. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:19:
[...]

Maar ... op het moment van de dip, kun je niet zien dat het een dip is ...
Je ziet wel dat hij weer een rebound aan het maken is :). Kijk, hij kan natuurlijk nog verder omlaag gaan, maar als je strategie HODL is, dan boeit dat sowieso niet, want dan vertrouw je erop dat hij uiteindelijk hoger eindigt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Saturnus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:21:
Ja het is een jammerlijk half uur wat nu afspeelt. :/
Waarom? Is ETH nog niet altijd 40% gestegen vandaag, of hebben mensen gekoch top de top (157 eur)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:39
Typisch gevalletje "Buy the rumour, sell the news".

Het is net poker. Reken maar dat er een hoop goeie day traders misbruik maken van de mensen die een beetje a la jaren '50 reactief beleggen. Als het nieuws er uit is ben je gewoon altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:05
exelletor schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:20:
In een paar uur tijd zo'n 1000€ armer en weer terug op het niveau van voor het weekend. En dan doe ik niet eens aan margin trading. Echt gek deze markt vandaag.
Wat heb je dan precies gedaan? En je moet het zo zien:

Als je HODL doet, heb je uiteindelijk enorme winst, zonder tijdsinvestering. Maar er is een risico natuurlijk dat een coin straks niks meer waard is. En je gaat door alle pieken en dalen heen, dus niet optimaal.

Als je daytrade en daardoor geld verliest: daytraden is een strijd tussen traders, waarbij de exchange altijd winst maakt... Geld wat jij verliest is door een andere trader gewonnen. Alle daytraders bij elkaar: 50% heeft winst en 50% verlies. Het is dus voor beginnende daytraders op zich goed om geen verlies (en geen winst) te hebben. Wel jammer, voor je gevoel verlies je veel geld. Het gaat uiteindelijk om het netto-resultaat.

Ik ben er wel achter dat het op lange termijn beter is om niet te veel te daytraden. Kost alleen maar fee en zo nu en dan mis je de boot en kost het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:22
Logisch dat day traders nu hun winst gaan pakken in ETH.

Lange termijn zal hij wel weer gewoon omhoog gaan. Zie geen reden voor een keiharde dip. Zoals gezegd: er was goed nieuws vandaag, en er staat meer goed nieuws op de rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TqVK7IuTUFB4pWdi4qwlpK2/full.png

lachen met jullie, dit doet wel even pijn :/
Komt dan nu de bull trap of gaan we weer vrolijk verder?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:51
05:26
Monday, 22 May 2017 (GMT-4)
Time in New York, NY, USA

Over paar uur sowieso.

Komende dagen zal het nog wel omhoog gaan, genoeg media-aandacht en andere trader-boys die hun vakantiegeld maar gaan inleggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rookert25 op 22-05-2017 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 16:18
DirtyBird schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:25:
[afbeelding]

lachen met jullie, dit doet wel even pijn :/
Komt dan nu de bull trap of gaan we weer vrolijk verder?
Oei, hij schiet nu weer hard omhoog dus ik zou weer een long positie openen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
kristof1234 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Waarom? Is ETH nog niet altijd 40% gestegen vandaag, of hebben mensen gekoch top de top (157 eur)?
Totale alt pakket van 0,51 naar 0,42 XBT. Inzet was 0,4 en met de XBT koers is het hoe dan ook winst. Maar, nog beter dan winst zijn de geleerde lessen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:48
kristof1234 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Volgens mij hoeven zelfs die mensen zich geen zorgen te maken zo te zien :)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
Bartske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Laat ik dat nu net hebben gedaan. >:) Op de dip van 139 EUR. Ingekocht op vrijdag voor de stijging. Gaat lekker zo.

Mijn voorspelling was gebaseerd op de consensus die vandaag is, Dat hij in het weekend al steeg is mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 19:22
https://www.reddit.com/r/ethtrader/

is vandaag geweldig om te volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:05
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:22:
[...]

Je ziet wel dat hij weer een rebound aan het maken is :). Kijk, hij kan natuurlijk nog verder omlaag gaan, maar als je strategie HODL is, dan boeit dat sowieso niet, want dan vertrouw je erop dat hij uiteindelijk hoger eindigt.
Dat snap ik wel :) Probeer het zelf ook als ik tijd heb. BTC stijgt sinds begin van het jaar regelmatig, dus dan is het uiteindelijk steeds oké om te kopen. Over een week is de prijs immers toch een stuk hoger. Totdat het een keer stopt... En dan is dat dipje ineens vlak onder de piek en komt de prijs lange tijd niet meer op dat niveau terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:55:
[...]

market cap != marktaandeel.

Zoals al vaker gezegd, is market cap een erg slechte maatstaaf voor het succes van een cryptocurrency. Als ik vandaag RannashaCoin maak met een premine van 10 miljard coins en er vervolgens eentje verkoop voor $1, dan zou de market cap definitie die meestal wordt gebruikt een market cap van $10 miljard opleveren, wat natuurlijk onzin is.
Klopt, maar onderschat niet dat de meeste mensen gevoelsmatig wel market cap gelijkstellen aan marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Bartske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:28:
[...]

Als ik naar de market depth kijk verwacht ik een bull trap. Of een dubbele piek. Maarja, dat blijft allemaal theorie die net zo vaak niet klopt als wel :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
meh doordat de margin trading op Kraken niet meer werkt toch wat winst mis gelopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Overigens, wat is de les die ik met dit leergeld heb betaald? Mijn idee is om in een overduidelijk bull markt als deze geen (of extreem ruime) stop loss instellen om dit doort ongein te voorkomen. En natuurlijk "eerder profit pakken blabla" maar dat is niet the way of the cowboy :7

Nog even een quote van een wijsgeer erin:
" Get rich, or die tryin' "

[ Voor 11% gewijzigd door DirtyBird op 22-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:29
Playa del C. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Wat heb je dan precies gedaan? En je moet het zo zien:

Als je HODL doet, heb je uiteindelijk enorme winst, zonder tijdsinvestering. Maar er is een risico natuurlijk dat een coin straks niks meer waard is. En je gaat door alle pieken en dalen heen, dus niet optimaal.

Als je daytrade en daardoor geld verliest: daytraden is een strijd tussen traders, waarbij de exchange altijd winst maakt... Geld wat jij verliest is door een andere trader gewonnen. Alle daytraders bij elkaar: 50% heeft winst en 50% verlies. Het is dus voor beginnende daytraders op zich goed om geen verlies (en geen winst) te hebben. Wel jammer, voor je gevoel verlies je veel geld. Het gaat uiteindelijk om het netto-resultaat.

Ik ben er wel achter dat het op lange termijn beter is om niet te veel te daytraden. Kost alleen maar fee en zo nu en dan mis je de boot en kost het geld.
Ja, ook voor mijzelf heb ik bepaald dat ik beter niet kan daytraden, maar soms kan ik de verleiding net niet weerstaan. En dan koop ik weleens dingen op piekmomenten van p&d. Aan de andere kant, ben ik blij dat ik op tijd uit litecoin ben gestapt. Opzich valt het nu ook wel mee, ik ben in btc-waarde weer terug bij af, maar Bitcoin is wel in waarde gestegen de afgelopen twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealestHitman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06-2024
Ehm guys, ben nog nieuw in dit allemaal maar mijn kraken account is nog steeds niet verder na tier1 en via coinbase is het kopen van ETH een aantal keer mislukt en geeft hij nu aan dat ik nog maar 2 euro te besteden heb.

Is er nu een andere manier om ETH te kopen direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
RealestHitman schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:40:
Ehm guys, ben nog nieuw in dit allemaal maar mijn kraken account is nog steeds niet verder na tier1 en via coinbase is het kopen van ETH een aantal keer mislukt en geeft hij nu aan dat ik nog maar 2 euro te besteden heb.

Ik heb dit destijds via litebit.eu gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06

Via BTC-E kan je inmiddels ETH/EUR doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Daytraden is net helaas mislukt omdat de order niet doorging. Nu probeer ik wat meer bitcoins om te zetten in eth echter wordt​ de order nog steeds niet opgepakt.

Hij staat op market price dus dan zou hij toch altijd opgepakt moeten worden, of verkoopt er helemaal niemand meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Tsjee, op 10 april heb ik geld in ETH gestopt maar koers verloopt me nog niet naar tevredenheid... Duidelijk geldverspilling geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealestHitman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-06-2024
Tostikoning schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb dit destijds via litebit.eu gedaan.
Die hebben momenteel niks meer...

wacht al op kraken sinds Ether op 90 stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

ETH is echt een rollercoaster momenteel

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
Toch een beetje lachwekkend de reacties nu onder het artikel van tweakers.net. De gulden wordt weer gepromoot (we've seen that before) en iemand die zegt dat aandelen beter is omdat je dan niets van crypto's hoeft te snappen. 8)7

Ik heb net een stop-limit ingesteld op Polo (mijn eerste) voor BCN al staat ie wel heel erg positief ingesteld. Als de waarde van de coin verdubbelt van 200 naar 400 satoshi verkoop ik op 350 of hoger.

Wat wel frapant is dat je daarna dus niets meer met je coin kan. Je kan hem dus niet voortijdig verkopen volgens mij. Kan ook niet zien of ik een stop-limit zelf kan annuleren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Zo, alles weer verkocht en vrijdag ga ik weer eens kijken of ik weer instap. Goede winst gemaakt. Misschien een rig kopen om ETH te minen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
GrazendeKoe schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:43:
Tsjee, op 10 april heb ik geld in ETH gestopt maar koers verloopt me nog niet naar tevredenheid... Duidelijk geldverspilling geweest.
[/humor] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
btcdirect heeft het wel een beetje lastig volgens mij, eerst waren de ETH op, toen heb ik in de kleine dip 1,5ETH gekocht (€148,-), toen was de site even down en nog geen ETH ontvangen.

Aangekocht 11:09 nog niks ontvangen.

Via cloud miner ook mijn ETH verstuurd en 5 min later had ik het binnen.

Overigens is mijn €10,- investering in ETH cloud miner goed geweest. in een jaar tijd toch zo'n 0,65 ETH bij elkaar gemined.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hehehe en bitonic voortdurend geen btc meer. Dan hebben ze er 4 of 9, maar die aantallen van vorige week zijn weg.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zit er verschil tussen de onderstaande constructies?
1. Euro's op Kraken, daarvan ETH kopen.
2. Euro's op Kraken omzetten naar XBT, versturen naar Bittrex, daar ETH kopen.

Krijg je bij optie 2 'dubbele marktwerking' of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:46
Saturnus schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:58:
Zit er verschil tussen de onderstaande constructies?
1. Euro's op Kraken, daarvan ETH kopen.
2. Euro's op Kraken omzetten naar XBT, versturen naar Bittrex, daar ETH kopen.

Krijg je bij optie 2 'dubbele marktwerking' of niet?
Reken het eens uit?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 11:54
Gé Brander schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:55:
Zo, alles weer verkocht en vrijdag ga ik weer eens kijken of ik weer instap. Goede winst gemaakt. Misschien een rig kopen om ETH te minen?
Normaal zet ik de R9 door de weeks uit ivm de hitte in de schuur.
Dit weekend heb ik de vrouw opgeleid tot hoofd gebouwbeheer :+

Elke beschikbare kaart staat nu op maximaal te draaien met deze koersen..

Edit; Ik heb gisteren trouwens een HD6970 gevonden in de PC van mijn neefje.
toch weer 11 Mhs... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door kleefei op 22-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 18:44
loewie1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:58:
Hehehe en bitonic voortdurend geen btc meer. Dan hebben ze er 4 of 9, maar die aantallen van vorige week zijn weg.
Waarschijnlijk moet je wachten tot Bitonic weer geld heeft op de Bitcoin-exchange die ze gebruiken, zodat daar Bitcoins worden gekocht waarmee vervolgens de website ze weer kan verkopen.

Zolang het aantal kopers en verkopers op Bitonic redelijk in balans is, zullen ze niet zo snel door hun Bitcoins heen raken, maar als er een overschot aan kopers is, dan moet er bijgekocht worden op exchanges en als het fiat-geld daar op is, dan stopt ook de stroom van Bitcoins. En laten we nu net een weekend (= bank-overboekingen staan stil) met een redelijke koersstijging achter de rug hebben...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

loewie1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:49:
Toch een beetje lachwekkend de reacties nu onder het artikel van tweakers.net. De gulden wordt weer gepromoot (we've seen that before) en iemand die zegt dat aandelen beter is omdat je dan niets van crypto's hoeft te snappen. 8)7
Viel me inderdaad op dat het Gulden-promotieteam er weer als de kippen bij is. :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Hmm litebit is nu helemaal uitverkocht tot vanmiddag 16:00 zeggen ze, had net nog wat bij willen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
mauro101 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:55:
btcdirect heeft het wel een beetje lastig volgens mij, eerst waren de ETH op, toen heb ik in de kleine dip 1,5ETH gekocht (€148,-), toen was de site even down en nog geen ETH ontvangen.

Aangekocht 11:09 nog niks ontvangen.

Via cloud miner ook mijn ETH verstuurd en 5 min later had ik het binnen.

Overigens is mijn €10,- investering in ETH cloud miner goed geweest. in een jaar tijd toch zo'n 0,65 ETH bij elkaar gemined.
Van welke miner maar jij gebruik? Inmiddels ook opzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 17:48
Weet iemand waar je de 'trade history' kan zien? Ik wil wel eens zien welke volumes ronde de 157 piek verhandeld werden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Viel me inderdaad op dat het Gulden-promotieteam er weer als de kippen bij is. :D
Haha je pikt de guldenpumpers er weer zo tussenuit idd. Het toontje waarop ze die coin ophemelen is bijna hilarisch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvd
  • Laatst online: 03-03-2024
Pf vandaag even 0,5 ETH 'leergeld' betaald. TIjdens de dump precies op laagste moment verkocht... 'Gelukkig' (hoop ik) weer terug kunnen kopen later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Luuk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:10:
[...]

Haha je pikt de guldenpumpers er weer zo tussenuit idd. Het toontje waarop ze die coin ophemelen is bijna hilarisch. :D
Blijkbaar kunnen we er ook ijsjes van kopen, wat blijkbaar niet met bitcoin kan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
roccothehelper schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:09:
[...]

Van welke miner maar jij gebruik? Inmiddels ook opzoek!
Ik gebruik hashflare. Heb daar vorig jaar voor €10,- 0,4Mh/s ingekocht.
Ik heb ook nog 1,38TH/s sha-256 die bitcoins aan het minen is.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 16:18
mauro101 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Hoe werkt dat precies op hashflare? Ik zie een prijs van 2.20 dollar voor ETH mining per 100KH/s met een jaarcontract. Per hoeveel tijd betaal je die 2.20 dan? Per jaar?

edit: zal wel per jaar zijn want 100KH/s minen met deze prijzen levert ongeveer 42 dollarcent per maand op.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 22-05-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
mauro101 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Zat er ook net aan te denken om hashflare te doen. Dus ETHASH van hun is geen verkeerde keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:58:
Weet iemand een goede chart a la bitcoinwisdom.com die gewoon alle currencies van vrijwel alle exchanges laat zien?
Jij bent handig en alle grote exchanges hebben een public ticker API ;) (breed en coin-specific).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Bitstamp gaat vandaag een verrassing introduceren. Naast een layout komt er ook iets extra. Mogelijk is dat ETH, LTC of margin trading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Jij bent handig en alle grote exchanges hebben een public ticker API ;) (breed en coin-specific).
Ja of anders een aggregator API die alle exchanges uniform aanbiedt zoals:

https://www.cryptocompare.com/api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Ik ben vrij nieuw in de cryptocurrency maar wil graag beginnen met handelen op btc-e.com.
Ik volg deze site namelijk al jaren en hou de koers een beetje in de gaten.
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik hier zou moeten handelen.
Ik heb al wel een account op btc-e.
Kan iemand mij wat tips geven om op gang te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdlfcuboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:56:
Ik ben vrij nieuw in de cryptocurrency maar wil graag beginnen met handelen op btc-e.com.
Ik volg deze site namelijk al jaren en hou de koers een beetje in de gaten.
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik hier zou moeten handelen.
Ik heb al wel een account op btc-e.
Kan iemand mij wat tips geven om op gang te komen ?
Waarom is je keus gevallen op btc-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Even een paar berichten hier lezen tijdens je lunch. Geintje zeker? Man man man, wat een activiteit weer vandaag!

Het zet je wel aan het denken. Een gedeelte Ripple omzetten naar ETH? Kan nog mooi even voor de rest van Amerika zo ontwaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Ja of anders een aggregator API die alle exchanges uniform aanbiedt zoals:

https://www.cryptocompare.com/api
Deze kende ik niet, die ga ik inbouwen in mijn eigen checker - bedankt!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Waarom is je keus gevallen op btc-e?
Omdat er veel verschillende currencies zijn en omdat ik hier al jaren op kijk.
Verder eigenlijk geen betere reden.
Ik sta wel open voor suggesties.
Is er iets wat beter/makkelijker is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 18:13
Wat vinden jullie van pump groups? Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen.
Valt er echt profit te halen in zulke groepen, of verlies je er vooral geld mee?

[ Voor 16% gewijzigd door dbzokphp op 22-05-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:27:
[...]

Is dat nieuw? Je moet toch gewoon de waarde, in euro's, van je totale vermogen opgeven? Kun je überhaupt bitcoins invullen?

[...]

Het punt is, je kúnt niets opgeven. Je hebt een rekenhulp, maar dat hoort feitelijk niet bij je aangifte. Als je onder de grens blijft, dan is het vermogen waarover vermogenrendementsheffing wordt gerekend gewoonweg €0.
Waar het mij een op dit moment dwarszit is dat je dus als stel van 2 rond de 1000 euro contant geld mag hebben zonder dat je dit op hoeft te geven. Blijkbaar valt bitcoin hier niet onder ben ik achter gekomen. Ik zit er nog steeds mee in mijn maag dat ik in 2016 gemind heb (5 ethereum) en dat die nu hard op weg zijn om over die 1000 euro heen te gaan. Dus in 2017 moet ik misschien ineens een bedrag van 1000+ euro verklaren. Nu zag ik op het digitale belastingformulier dat de cryptocurrency niet specifiek gevraag wordt wat en hoeveel je hebt, maar een gezamelijk bedrag (van 37 euro op 1 jan 2016) maarja... niet goed geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdlfcuboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:59:
[...]

Omdat er veel verschillende currencies zijn en omdat ik hier al jaren op kijk.
Verder eigenlijk geen betere reden.
Ik sta wel open voor suggesties.
Is er iets wat beter/makkelijker is ?
Hangt van je eisen af, ik heb geen ervaring met Btc-e. Over het algemeen wordt Poloniex aanbevolen omdat er het meeste handelsvolume is van de top altcoins. Je kan er overigens niet met fiat terecht, dus je zult eenmalig je bitcoins eerst elders moeten aanschaffen met je euro's voordat je er kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:53

scorpie

Supra Addict

Hmm ik dacht dus dat ik op tijd zou zijn voordat het hele ETH een vlucht zou nemen, blijkt dat ik op kraken.com éven over het hoofd zag dat je tier 2 verified moest zijn om met normal currency te kopen.. oops :/

Nouja, dan maar weer even wachten wat handig is om te doen.

Welke (offline) wallets gebruiken jullie overigens? Ik ben er nog niet helemaal in thuis en zoek eigenlijk een wallet die veel verschillende cryptocurrencies aankan. Voor iedere currency een andere wallet te hebben lijkt me een beetje overkill.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Waar het mij een op dit moment dwarszit is dat je dus als stel van 2 rond de 1000 euro contant geld mag hebben zonder dat je dit op hoeft te geven. Blijkbaar valt bitcoin hier niet onder ben ik achter gekomen. Ik zit er nog steeds mee in mijn maag dat ik in 2016 gemind heb (5 ethereum) en dat die nu hard op weg zijn om over die 1000 euro heen te gaan. Dus in 2017 moet ik misschien ineens een bedrag van 1000+ euro verklaren. Nu zag ik op het digitale belastingformulier dat de cryptocurrency niet specifiek gevraag wordt wat en hoeveel je hebt, maar een gezamelijk bedrag (van 37 euro op 1 jan 2016) maarja... niet goed geregeld!
Voor zover ik weet wordt cryptovaluta niet gelijkgesteld aan contant. Waarom heb jij dit vermoeden wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dus in 2017 moet ik misschien ineens een bedrag van 1000+ euro verklaren.
En? Zolang je totale vermogen onder de €25k zit hoef je sowieso niets op te geven, en anders geef je het wel op. Je hebt gewoon meer vermogen. Dat is toch geen probleem? De BD gaat daar echt niet moeilijk over doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Hangt van je eisen af, ik heb geen ervaring met Btc-e. Over het algemeen wordt Poloniex aanbevolen omdat er het meeste handelsvolume is van de top altcoins. Je kan er overigens niet met fiat terecht, dus je zult eenmalig je bitcoins eerst elders moeten aanschaffen met je euro's voordat je er kan beginnen.
Weet jij toevallig waar je bitcoins kan kopen tegen marktwaarde of iets daar dichtbij dan? Heb er een paar gevonden die echt absurde toeslagen vroegen. (100 euro onder martkwaarde bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Nu online
had nog een vraag welke exchange handelt goed in altcoins?
bedoel wil waarschijnlijk wat altcoins gaan cashen.

tot zover gebruikte ik alleen litbyte.eu

even verder lezen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Offens1490 op 22-05-2017 13:12 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
damn dit topic staat de laatste dagen wel constant bij de active topics.. doet me een beetje denken aan zo'n jaar of 3 geleden... verwacht eigenlijk daarom ook dat er binnenkort weer eenzelfde soort 'crash' gaat komen... van de eeuwige gouden bergen terug naar reality.... ben vast niet de enige? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:42
Ik wilde vandaag nog wat ETH kopen, maar wtf vliegt die prijs omhoog dan :') Gaat echt bizar hard.

@Offens1490 Blader dit topic even door of zoek op 'exchange' want dit is al 1000 keer gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:38:
[...]

I'll take that as a "no" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
[...]

De Belastingdienst stelt een simpele vraag. Heb je vermogen (dus combinatie van spaargeld, crypto, aandelen, 2e huis, vorderingen enz) en is dit meer dan 25k per persoon. Zo nee dan ben je klaar en op naar de volgende vraag. Is het antwoord ja dan mag je alles netjes specificeren en indien nodig extra belasting betalen. Dat je vermogen met 1 k is toegenomen en dit door minen is gebeurd zal de Belastingdienst weinig interesseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:42
scorpie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:03:
Hmm ik dacht dus dat ik op tijd zou zijn voordat het hele ETH een vlucht zou nemen, blijkt dat ik op kraken.com éven over het hoofd zag dat je tier 2 verified moest zijn om met normal currency te kopen.. oops :/

Nouja, dan maar weer even wachten wat handig is om te doen.

Welke (offline) wallets gebruiken jullie overigens? Ik ben er nog niet helemaal in thuis en zoek eigenlijk een wallet die veel verschillende cryptocurrencies aankan. Voor iedere currency een andere wallet te hebben lijkt me een beetje overkill.
Ik gebruik Jaxx voor ETH en ETC. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
Bartske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Hoe werkt dat precies op hashflare? Ik zie een prijs van 2.20 dollar voor ETH mining per 100KH/s met een jaarcontract. Per hoeveel tijd betaal je die 2.20 dan? Per jaar?

edit: zal wel per jaar zijn want 100KH/s minen met deze prijzen levert ongeveer 42 dollarcent per maand op.
Dat is de eenmalige aanschaf, bij bitcoin is het een lifetime contract (zolang ze bestaan en/of de bitcoin)

Bij ETH is dit een jaar geldig. 1 keer de aanschaf kosten, en dan een jaar lang minen.
roccothehelper schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:18:
[...]

Zat er ook net aan te denken om hashflare te doen. Dus ETHASH van hun is geen verkeerde keuze?
Klopt! maar ik heb dit bijna een jaar geleden gekocht. nu is mijn 0,4 MH/s goed voor ongeveer 0.0003613 ETH = 0.07 USD per dag. Dat was destijds wel iets beter ;)

Ik ga vanmiddag mijn rx480 maar eens aanslingeren. Die moet goed zijn voor 25MH/s
:9~

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

dbzokphp schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:59:
Wat vinden jullie van pump groups? Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen.
Bijvoorbeeld deze gaat via Telegram https://t.me/bittrex_pump. Valt er echt profit te halen in zulke groepen, of verlies je er vooral geld mee?
Good luck, laat je het ons weten als je het eerste miljoen hebt voordat de schemers die gebruik maken van "jouw" pump geld eruit rennen ;) ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 00:19
Jogai schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:10:
Weet iemand waar je de 'trade history' kan zien? Ik wil wel eens zien welke volumes ronde de 157 piek verhandeld werden.
Je kan op TradingView gebruik maken van Volume Profile. Dat geeft het meest heldere beeld maar alleen beschikbaar voor betalende abonnee's (er is wel een trial beschikbaar).
Je kan ook gebruik maken van Volume en On Balace Volume (OBV) om inzicht te krijgen en deze zijn wel vrij beschikbaar op TradingView.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rdlfcuboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Weet jij toevallig waar je bitcoins kan kopen tegen marktwaarde of iets daar dichtbij dan? Heb er een paar gevonden die echt absurde toeslagen vroegen. (100 euro onder martkwaarde bijv)
Dan zou ik Kraken.com gebruiken. Geld overmaken per SEPA, volgende dag BTC kopen. En uiteraard, de snelle oplossingen kosten iets meer (in termen van ongunstige koers). Bijv, Bitonic via ideal. Alhoewel ik niet vind dat zij de hoofdprijs vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Dan zou ik Kraken.com gebruiken. Geld overmaken per SEPA, volgende dag BTC kopen. En uiteraard, de snelle oplossingen kosten iets meer (in termen van ongunstige koers). Bijv, Bitonic via ideal. Alhoewel ik niet vind dat zij de hoofdprijs vragen.
* Cassius smacks OP to put this in topicstart bovenaan

Bitonic.nl, BTC-direct.eu of litebit.eu (als ze nog iets hebben)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loewie1984
Ik vind dat met het nieuws dat BTC 2000 USD doet en ETH 100 USD wel een nieuw deeltje waard. Met een topic reply waarschuwing voor vragen of kopen etc. Elke dag komen dezelfde vragen voorbij.

discogs

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Cassius schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:26:
[...]

* Cassius smacks OP to put this in topicstart bovenaan

Bitonic.nl, BTC-direct.eu of litebit.eu (als ze nog iets hebben)
@Rannasha is vanaf vandaag co-auteur en hij gaat de TS onder handen nemen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Cassius schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Good luck, laat je het ons weten als je het eerste miljoen hebt voordat de schemers die gebruik maken van "jouw" pump geld eruit rennen ;) ?
Ik kwam het op bitcointalk tegen, en ik was gewoon benieuwd of iemand hier ervaring mee had :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:31:
[...]

En wellicht iets strenger zijn op mensen die constant dezelfde vragen stellen over wat nu de beste exchange/plaats is om coins te kopen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 07-10 18:44
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:31:
[...]

"Bitcoin is cool, de rest is dom, handelen doe je maar op Kraken."

Klaar!

(ik hoop vanavond een update van de TS te kunnen posten)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeating
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 09:11
loewie1984 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:28:
Ik vind dat met het nieuws dat BTC 2000 USD doet en ETH 100 USD wel een nieuw deeltje waard. Met een topic reply waarschuwing voor vragen of kopen etc. Elke dag komen dezelfde vragen voorbij.
Het valt mij inderdaad ook op dat er veel vragen voorbij komen die al doorheen het topic meerdere malen zijn beantwoord. De OP is misschien niet meer up-to-date maar men kan zich wel even een halfuurtje de moeite nemen om het topic door te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
top, tipje voor @Rannasha jij bent iemand die de materie uiteraard begrijpt met je 5000 bitcoins :P wil je er svp op letten bij het aanpassen van teksten dat het in een dermate begrijpelijke tekst geschreven wordt zodat een leek dit ook snapt. (of een leek in crypto moet stappen is een ander verhaal, maar dat zal de komende tijd alleen maar meer worden en je moet ergens beginnen)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Nou ja, je merkt het vooral aan de 'haast' die van de vragen afdruipt. Dus eigenlijk moeten we [fomo]"Snel, snel, snel vertel me waar ik zonder tijd te verliezen coins kan inslaan"[/fomo] tags hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
Wellicht een domme vraag, maar welke websites/rumoeren houden jullie in de gaten om te zien wanneer jullie een transactie moeten plaatsen?

Ben helemaal nieuw in de crypto handel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:58:
Weet iemand een goede chart a la bitcoinwisdom.com die gewoon alle currencies van vrijwel alle exchanges laat zien?
(Hopen dat dit niet verloren raakt in de "slow"chat hier gaande).

Cryptowatch heb ik altijd wel fijn gevonden. Recent overgenomen door Kraken, voornamelijk vanwege het trading deel wat er bi jzit. Maar ook als je enkel geinteresseert bent in de grafieken is dit een goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Cembo38 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:
Wellicht een domme vraag, maar welke websites/rumoeren houden jullie in de gaten om te zien wanneer jullie een transactie moeten plaatsen?

Niet afgaan op andere mensen hun mening tenzij diegene bewezen resultaat heeft. Er zitten namelijk veel influencers in het vak met bepaalde belang. Beste kan je zelf gaan inlezen, verdiepen in het bedrijf/coin, toekomstplannen in de gaten houden, geschiedenis van het bedrijf, de investeerders erachter etc etc. De rest is speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

dj_tjerk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Cryptowatch heb ik altijd wel fijn gevonden. Recent overgenomen door Kraken, voornamelijk vanwege het trading deel wat er bi jzit. Maar ook als je enkel geinteresseert bent in de grafieken is dit een goede.
Alternatieven (en ja het gaat vast verloren in de slowtalk):

https://www.cryptocompare.com/
http://coinmarketcap.com/#EUR

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennas7
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 00:19
Cembo38 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:42:

Ik check de mate van development op github en de activiteit op het bitcointalk.org forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 01:37
dj_tjerk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Geweldige grafieken inderdaad, jammer dat ze niet alle coins in een grafiek hebben, maar de meeste belangrijke wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cembo38
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-06-2024
Waterkoker schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Niet afgaan op andere mensen hun mening tenzij diegene bewezen resultaat heeft. Er zitten namelijk veel influencers in het vak met bepaalde belang. Beste kan je zelf gaan inlezen, verdiepen in het bedrijf/coin, toekomstplannen in de gaten houden, geschiedenis van het bedrijf, de investeerders erachter etc etc. De rest is speculatie
Thanks, however, ik ben zelf jurist en heb geen ervaring in economische/aandelen handel. Is dit een vereiste om te handelen in cryptos. Ik dacht zelf van wel en dat is ook hetgeen dat me niet doet investeren in deze handel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 12:26
Zojuist vanuit Poloniex een withdrawal naar een ander Ethereum-adres gedaan. Bij Poloniex staat hij op complete, maar hij is nog niet bijgeschreven op mijn andere wallet. Als ik naar etherchain.org ga en zoek op het TXID, kan hij niet worden gevonden. What happened? Kan dit even duren (wacht nu al 4 uur)? Of ben ik nu ruim 450 dollar kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door Exception op 22-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Bitstamp nieuwe layout sinds 3 minuten geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Voor zover ik weet wordt cryptovaluta niet gelijkgesteld aan contant. Waarom heb jij dit vermoeden wel?
Nee dit wordt het idd niet en daar kwam ik dus onlangs achter :P
.oisyn schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:04:
[...]

En? Zolang je totale vermogen onder de €25k zit hoef je sowieso niets op te geven, en anders geef je het wel op. Je hebt gewoon meer vermogen. Dat is toch geen probleem? De BD gaat daar echt niet moeilijk over doen.
Ik heb wel vermogen dat onder de vermogens rendement heffing valt maar ja ik dacht die 37 euro aan geminde coins hoef ik niet op te geven want minder dan 1000 euro, dat is dus niet zo kwam ik achter. Vraag me af of het makkelijk is om aan te tonen dat ik ze zelf gemined heb. Je kan de geschiedenis hier zien: https://etherscan.io/addr...27800765d38d6cd54afbedc06

[ Voor 17% gewijzigd door Ryan1981 op 22-05-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
dbzokphp schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:59:
Bijvoorbeeld deze gaat via Telegram https://t.me/bittrex_pump. Valt er echt profit te halen in zulke groepen, of verlies je er vooral geld mee?
Ik zit in die NLse pump groep, Pump It! (op Telegram). Is snel gegroeid van 1500 members vorige week tot al 2500 members nu. De pumps zijn echt, alleen ben ik er een kleine 40 euro mee verloren doordat ik (hoe verrassend) te hoog inkocht en toen weer verkocht. Kan ook aan Poloniex lag gelegen hebben. Ze proberen het doen overkomen alsof het eerlijk is, doordat er een random coin gekozen wordt aan de hand van de dogecoin blockchain, een block final hex code character. En er word flink gepumpt. Doe er nu eigenlijk niets meer mee, als het weer wat rustiger is misschien nog een keertje proberen (of als ze naar een andere exchange overstappen).

[ Voor 8% gewijzigd door honmashinsei op 22-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Cembo38 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Thanks, however, ik ben zelf jurist en heb geen ervaring in economische/aandelen handel. Is dit een vereiste om te handelen in cryptos. Ik dacht zelf van wel en dat is ook hetgeen dat me niet doet investeren in deze handel..
Ik zou zeggen van niet, het is meer learning on the go. In beginsel stap je in, dat instappen gaat ofwel via het kopen van BTC via Bitonic, Litebit etc. Ofwel doordat jij een sepa overboeking doet naar een exchange zoals kraken.

Daarna kun je gaan handelen (of niet). Als je wilt handelen kun je je BTC of een gedeelte daarvan inzetten voor het kopen van andere zogenaamde alt coins. De diverse exchanges staan handelen tussen de diverse coins toe. Als je kijkt naar Poloniex is er een hele riedel van alt coins waarin je kan handelen direct vanaf BTC bitcoins. Ditzelfde geld bij hun voor ETH (Ethereum) en XMR.

Andere exchanges laten je alleen maar traden tussen BTC, ETH, LTC (Litecoin) en nog een paar interessante.

Als je niet wilt handelen sla je je coins op in een wallet. Een wallet heeft een adres. Dit is een adres wat wordt gegenereerd en onderdeel wordt van / opgenomen wordt in de grote keten. "Adres: aaaabbbcccddd bezit momenteel 1 BTC". Elke coin heeft een keten, in elke keten kun je dus op een adres een coin laten storten. Of je dit nu hot of cold bewaard. Want exchanges hebben ook een adres (dit wordt voor jou gegenereerd) en als er een volume aan coins binnen komt op dit adres wordt dat weergegeven in je account.

Bij het handelen kom je dingen tegen die identiek zijn aan de aandelen handel. Zie daarvoor de topic start, leer de begrippen (pump/dump, whale, sell wall etc) en kijk eens op youtube voor een aantal handige filmpjes van mensen die je uitleggen hoe je moet handelen op een exchange

Dus:
- Aankopen
- Handelen ja/nee
- Opslaan op wallet ja/nee
- HODL
- Uitbetalen

groeten van een (3 weken geleden ingestapte) leek

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Exception schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:07:
Zojuist vanuit Poloniex een withdrawal naar een ander Ethereum-adres gedaan. Bij Poloniex staat hij op complete, maar hij is nog niet bijgeschreven op mijn andere wallet. Als ik naar etherchain.org ga en zoek op het TXID, kan hij niet worden gevonden. What happened? Kan dit even duren? Of ben ik nu ruim 450 dollar kwijt?
Relax!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Exception schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:07:
Zojuist vanuit Poloniex een withdrawal naar een ander Ethereum-adres gedaan. Bij Poloniex staat hij op complete, maar hij is nog niet bijgeschreven op mijn andere wallet. Als ik naar etherchain.org ga en zoek op het TXID, kan hij niet worden gevonden. What happened? Kan dit even duren? Of ben ik nu ruim 450 dollar kwijt?
Is dat ethereum adres van jezelf of van een andere exchange? Ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar doe bij transacties altijd een wallet van jezelf ertussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 12:26
DirtyBird schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Is dat ethereum adres van jezelf of van een andere exchange? Ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar doe bij transacties altijd een wallet van jezelf ertussen!
Van Poloniex naar Freewallet (Ethereum app). Beide eigen addressen. Maar ik moet dus nog even geduld hebben. Wacht nu al wel bijna 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
kthxbye schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Ik zit in die NLse pump groep, Pump It! (op Telegram). Is snel gegroeid van 1500 members vorige week tot al 2500 members nu. De pumps zijn echt, alleen ben ik er een kleine 40 euro mee verloren doordat ik (hoe verrassend) te hoog inkocht en toen weer verkocht. Kan ook aan Poloniex lag gelegen hebben. Ze proberen het doen overkomen alsof het eerlijk is, doordat er een random coin gekozen wordt aan de hand van de dogecoin blockchain, een block final hex code character. En er word flink gepumpt. Doe er nu eigenlijk niets meer mee, als het weer wat rustiger is misschien nog een keertje proberen (of als ze naar een andere exchange overstappen).
Ok, dankje voor de duidelijke uitleg! Wellicht interessant om te proberen met een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

kthxbye schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Ik vind dit soort initiatieven erg immoreel en ik ben van mening dat dit niet de plek is om dit te bespreken. Ik laat het verder aan de mods over om daar actie bij te ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Maar wat ik me afvraag een collectieve georganiseerde pump/dump, mag dat wettelijk gezien wel? Ik vind ook dat dat niet kan, dat is net zo erg als mensen in de maling nemen met balletje balletje, alleen zijn dit 2500 bekers

discogs

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).