Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.837 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:04:
[...]
Let op, Poloniex gaat plat deze zomer en ze naaien er tussen uit met veel coins. MtGox 2 of wel: poloniex.it 8)7
Dat zou de huidige bubbel wel verklaren. Manipuleren ze eerst de boel om alle coins nog even een flinke boost te geven en nieuwe klanten te werven. Dumpen ze daarna alles en verdwijnen naar een tropisch eiland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 21:04
J_V_S schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:37:
Zojuist heb ik een firmware update gedaan op mijn nano s, nu wil ik deze herstellen met de 24 woorden backup phrase maar de "recovery phrase is not valid ".

Lichte paniek slaat me om de oren omdat er toch een redelijk bedrag aan coins op staat.
Welke acties kan ik nog ondernemen om de nano s te herstellen ?

ps: weet niet of dit topic thuis hoor maar er zullen hier vast lezers zijn die er meer verstand van hebben dan mezelf
dit kom ik op reddit tegen
https://www.reddit.com/r/...s_to_only_create_invalid/

oftewel heb je de woorden in de goede volgorde opgeschreven en weer ingevoerd? en heb je 12 of 24 woorden gebruikt?

//quote laatste post op dat topic:
As you've said probably user error. I made a mistake when writing down my recovery words because I expected them to be ordered by column, then row. I wrote down a bunch of them before I realized that a bunch of words were now associated with the wrong number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_S
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:00:
[...]

En je weet zeker dat je de woorden goed hebt opgeschreven en nu weer ingevoerd? Ik heb er laatst 2 aangeschaft en beiden met dezelfde wallets ingesteld. Vond het een irritant karweitje en maakte meerdere keren een fout. Sommige woorden lijken in de gauwigheid op elkaar.
ik ga er vanuit dat ze juist zijn opgeschreven (kan ik dit nu nog achterhalen?) en na drie pogingen heb ik het even opgegeven om eens wat meer info op te zoeken . Als ik nu niet de juiste 24 woorden vind zijn coins dan verloren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_S
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06-2018
NLMaca schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:08:
[...]

dit kom ik op reddit tegen
https://www.reddit.com/r/...s_to_only_create_invalid/

oftewel heb je de woorden in de goede volgorde opgeschreven en weer ingevoerd? en heb je 12 of 24 woorden gebruikt?

//quote laatste post op dat topic:
As you've said probably user error. I made a mistake when writing down my recovery words because I expected them to be ordered by column, then row. I wrote down a bunch of them before I realized that a bunch of words were now associated with the wrong number.
Telkens de volledige 24 woorden gebruikt, maar het zou kunnen dat ik ze in de verkeerde volgorde heb opgeschreven maar daar ga ik niet van uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Zie XRP als de standaard om vraag en aanbod mee te transporteren en af te handelen. Kortom. De onderliggende waarde bevat verschillende valuta's maar ook bitcoin en ethereum etc. Er moet dus genoeg vraag en aanbod zijn wil een transactie afgehandeld kunnen worden binnen enkele seconden. Jij maakt 1000 euro over naar iemand in de VS. De persoon ontvangt het bedrag omgerekend in valuta min netwerk fee en bank transactie kosten op zijn rekening binnen enkele seconden. Wat betekent dat? Dat iemand, een bank of consument zijn 1000 dollar verkoopt tegen een bepaalde prijs die hij/zij voor ogen heeft. Dit kan ook door handelaren gedaan worden maar ook door banken zelf. Dus ze verdienen aan deze transacties. Wat voor jou overboekings fee betekent als consument. Om dus hoge transacties te kunnen 'dekken'. Moet er een actief netwerk zijn van vraag en aanbod en dus praten wij over miljarden. Het geld wat is ingelegd door consumenten is nu maar 13,9 miljard. Maar wat als banken nu hun nostro accounts langzaamaan omzetten naar vraag en aanbod in XRP. Banken kost het nu wereldwijd enorm veel geld aan onderhoud/security/lenen/inkopen van valuta's. En vergeet niet een transactie richting japan bijvoorbeeld doet er bijvoorbeeld 5 dagen over en gaat soms wel door 7 banken heen. Dat is dadelijk verleden tijd met Ripple/XRP.
Ik meen dat het bedrijf Ripple voornamelijk een ledger bijhoudt van IOU's en op een slimme manier deze IOU's kan verrekenen bij mutaties. Nostro accounts zullen inderdaad overbodiger gaan worden, maar daar komt als het goed is niet perse XRP bij kijken. (Even los van het inkopen van transacties).

Ok, XRP kan de schulden meteen verrekenen, maar de vraag is in hoeverre dat gaat gebeuren. Wie zegt dat de banken niet volledig vertrouwen op de IOU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Playa del C. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Inderdaad, ik vond later wel iets, vandaar de edit. Wat ik eruit haal is dat er begin mei door sommige mensen veel geld is verloren door een enorme dump in combinatie met niet of nauwelijks toegang tot de exchange.
Dat betekent niet meteen dat Kraken schuldig is. De nieuwsberichten zeggen ook alleen maar dat er een onderzoek zal worden gedaan naar die situatie. Uiteraard omdat er zoveel gedupeerden geld willen zien. Veel mensen vonden het opvallend dat poloniex en kraken beide een zware aanval kregen binnen twee dagen. Dat lijkt mij echter iets logisch. Een bewuste keuze door ervaren hackers. Wat wint Kraken met deze actie immers? Ze verdienen nu al miljoenen per dag. Kan mij niet voorstellen dat ze zo éénmalig een vage actie gaan doen om nog wat meer geld binnen te halen.

Over die handelaren die je noemt. Is het niet mogelijk dat die handelaar over de dagelijkse en/of maandelijkse limiet ging? Tier 2 mag slechts 5000 dollar aan coins withdrawen. Tier 3 is 50.000 dollar. Als je meer dan de limiet gaat withdrawen, dan wordt dat uiteraard geblokkeerd.

Zelf zie ik op Kraken niks vreemds gebeuren. Niet qua trades in het algemeen maar ook niet in mijn account. Enige wat er heel soms gebeurt, is dat bij piekmomenten de boel flink vertraagd. Dit kan ik ze echter niet kwalijk nemen. Kraken is een grote speler, de pieken zijn bij hun ook extra groot. Daarnaast zijn ze (waarschijnlijk) vaak doelwit van hack-aanvallen en DDOS-aanvallen. Wat dat betreft vind ik het nog knap wat ze presteren. Ik hoor hier en daar wel eens mensen zeggen dat sommige orders niet werden uitgevoerd, terwijl ze dachten dat dat wel zou moeten gebeuren. Ook daar heb ik vaak wel twijfels en denk ik eigenlijk dat er een menselijke fout in het spel is van de de trader zelf. Domweg iets vergeten of verkeerd ingevuld.
Zou je mij kunnen vertellen hoe je op Poloniex precies kan zien in welke tier je zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen hoe je op Poloniex precies kan zien in welke tier je zit?
Ik heb geen ervaring met Poloniex, misschien hebben ze geen tiers of een ander systeem voor hetzelfde principe. Op kraken zijn er vijf tiers (0-5). Maar die zijn duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_S schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Telkens de volledige 24 woorden gebruikt, maar het zou kunnen dat ik ze in de verkeerde volgorde heb opgeschreven maar daar ga ik niet van uit .
Je zou de andere volgorde natuurlijk uit kunnen proberen. Ik had de woorden ook bijna verkeerd opgeschreven. Van links naar rechts en dan naar de volgende regel i.p.v. eerst de hele linker kolom onder elkaar en dan de rechter zoals het eigenlijk moet.

En ja, als je de woorden echt niet meer kunt achterhalen en/of in de juiste volgorde zetten dan ben je alles helaas kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:22
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:29:
[...]

Poloniex heeft geen Tiers maar 2 levels. Als je bent ingelogd, klik op poppetje rechtsboven en dan My Profile

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/cdd5c324d1ba56985a133f97cf92099d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het gaat hard nu met BTC! Bitfiniex dik over de 2000 dollar. Bitstamp zit er dicht op. Kraken doet ook mee, zit nu tegen de 1800 euro! Enorme hoeveelheden BTC worden opgekocht.
Zal wel snel een kleine correctie op komen, maar zo hard als het nu gaat, gaat het niet vaak bij BTC. Die 2000 dollar grens is belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben al een tijdje aan het lurken in dit topic,

In januari heb ik Bitcoins gekocht met de intentie om deze te hodlen en heb mijn inleg zojuist zien verdubbelen :)
Ik heb deze ingekocht bij Bitonic en op een Electrum wallet gezet. Vrij simpel allemaal.

Gisteren heb ik voor het eerst een test gedaan met een andere cryptocurrency, Ethereum.
Via https://ethereum.org/ de Ethereum Wallet software gedownload en een wallet aangemaakt.
Via https://www.litebit.eu/ 0.1 Ethereum gekocht als test. Maar deze coins zijn nu nogsteeds niet terug te vinden in mijn wallet. Nu is mijn vraag wat er aan de hand is? Heb ik iets fout gedaan of is het iets anders?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
Playa del C. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:34:
Het gaat hard nu met BTC! Bitfiniex dik over de 2000 dollar. Bitstamp zit er dicht op. Kraken doet ook mee, zit nu tegen de 1800 euro! Enorme hoeveelheden BTC worden opgekocht.
Zal wel snel een kleine correctie op komen, maar zo hard als het nu gaat, gaat het niet vaak bij BTC. Die 2000 dollar grens is belangrijk...
o.a. de Chinezen zijn weer aan het knallen

https://bitcoinwisdom.com

$2000 is magische grens weer en inderdaad correctie zal niet uitblijven, dat zullen we maandag/dinsdag zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:33:
[...]

Poloniex heeft geen Tiers maar 2 levels. Als je bent ingelogd, klik op poppetje rechtsboven en dan My Profile

[afbeelding]
Ohja ik zie het nu. Bij level 1 staat inderdaad complete. Bij level 2 staat bij mij verified, dus dat lijkt in afhandeling te zijn om level 2 complete te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:35:

In januari heb ik Bitcoins gekocht met de intentie om deze te hodlen en heb mijn inleg zojuist zien verdubbelen :)
Ik heb deze ingekocht bij Bitonic en op een Electrum wallet gezet. Vrij simpel allemaal.

Gisteren heb ik voor het eerst een test gedaan met een andere cryptocurrency, Ethereum.
Via https://ethereum.org/ de Ethereum Wallet software gedownload en een wallet aangemaakt.
Via https://www.litebit.eu/ 0.1 Ethereum gekocht als test. Maar deze coins zijn nu nogsteeds niet terug te vinden in mijn wallet. Nu is mijn vraag wat er aan de hand is? Heb ik iets fout gedaan of is het iets anders?
Alvast bedankt.
Vermoedelijk is je wallet nog niet bij met alle blocks downloaden/controleren, kan wel flink wat uurtjes duren. Pas daarna laat hij de balans zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Check die volumes op Poloniex, dat kan gewoon niet

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/477b1bdee26058b017491a3b04c9a234.png

70.000 BTC aan XRP !! dat is omgerekend 140.000.000 dollar ! en zie dan de rest van het lijstje. Impossible zeg ik, fake volumes die coins hebben ze echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
J_V_S schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:13:
[...]

ik ga er vanuit dat ze juist zijn opgeschreven (kan ik dit nu nog achterhalen?) en na drie pogingen heb ik het even opgegeven om eens wat meer info op te zoeken . Als ik nu niet de juiste 24 woorden vind zijn coins dan verloren ?
Je kan misschien nog proberen je woorden in te vullen in een andere wallet. Voor Ethereum kan je MEW proberen, of voor Bitcoin bijvoorbeeld Multibit HD. Dan zijn ze wel in aanraking geweest met een computer die met internet verbonden is, maar dat is dan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:52
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DASSAnHWAAEABHf.jpg

Iemand koopt voor ruim 4 miljoen dollar aan Monero vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Bitstamp voor het eerst op 2000 dollar geweest. Benieuwd of dat muurtje snel om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:43:

[afbeelding]

70.000 BTC aan XRP !! dat is omgerekend 140.000.000 dollar ! en zie dan de rest van het lijstje. Impossible zeg ik, fake volumes die coins hebben ze echt niet
Polo heeft waarschijnlijk teveel gebruikers, het handelsaandeel in xrp is 54%, kraken heeft nog geen 12% bijvoorbeeld.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Meer mensen die mij wijzer kunnen maken over de MyEthererumWallet?

Ik heb de .zip gelijk op een usb gezet en daar uitgepakt (hier gedownload: https://github.com/kvhnuke/etherwallet/releases/tag/v3.8.1). Ik neem aan dat er geen bestanden van MEW op mijn laptop achterblijven? Of moet ik nog iets van de laptop verwijderen? USB stick is inmiddels uit de laptop.

Vanmiddag dus gefixt en private key offline gehouden. Ik heb alleen nergens een 12 of 24 woorden seed gekregen? Heeft MEW deze optie gewoonweg niet? Welke backup heeft MEW wel mocht je je private key kwijt raken?

Ik stel op het moment veel vragen over MEW maar ik wil graag als redelijk newbie zijnde zeker weten dat ik mijn zaakjes op orde heb ;)

[ Voor 17% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:54
Ik gebruik de Tabtrader app op m'n iPhone om de realtime koersen (op Kraken) van de coins die ik heb in een overzicht te bekijken.

Ik zoek nu een soortgelijke app op de iPad zodat ik het op een groter scherm heb. Heeft iemand tips voor welke app hier zeer goed voor is?

Excuses voor als het al een keer voorbij gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
*O* *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TI3C0TBeA52BU6SP0vhxE17L/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://poloniex.com/exchange#btc_xmr

Die 5 min candle op 20:50 (utc) :D

Malware authors die Monero willen cashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin Dutch
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:35:

Alvast bedankt.
Ik heb van de week ook Ethereum gekocht bij Litebit.eu. Het duurde bij mij ruim een dag voordat het in mijn wallet stond. Dat kwam door accountverificatie van Litebit. In je Litebit account moet de order dan ergens nog open staan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:51
Nog even mijn vijf cents over Poloniex gebeuren. Van de week had ik een linkje gepost waar je kon zien hoeveel Bittrex en Poloniex op hun NEM wallets hadden staan.

Bij Bittrex gaat het om 18 miljoen euro, op een volume van 2298 BTC:
http://explorer.ournem.co...6INVGA7SREEUMX5QAI6VU7HNR
Poloniex heeft 55 miljoen euro aan NEM, op een volume van 11539 BTC:
http://explorer.ournem.co...R7F75MAKA2S3DHDCIFG775N3D
Upd: Poloniex heeft nog eens 124 miljoen euro aan NEM staan:
http://explorer.ournem.co...R7F75MAKA2S3DHDCIFG775N3D

In dit topic merk ik dat Polo veel meer wordt gebruikt, zelf zie ik nog geen alarmerende cijfers. Ik denk dat de hoge volumes komen doordat heel veel mensen in de wereld van crypto stappen. Desondanks kies ik persoonlijk wel eieren voor mijn geld en trade ik zelf niet via Poloniex.

Maar is het echt zo erg als de huidige situatie een bubbel blijkt te zijn en het op een dag 50% instort zoals in 2013/2014? Ik denk dat de meeste mensen dan nog steeds een leuke winst gemaakt hebben, zelfs ik als een newbie die pas deze week 50% van totale inleg heeft geinvesteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 20-05-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:54:

Vanmiddag dus gefixt en private key offline gehouden. Ik heb alleen nergens een 12 of 24 woorden seed gekregen? Heeft MEW deze optie gewoonweg niet? Welke backup heeft MEW wel mocht je je private key kwijt raken?
Bij het aanmaken van een MEW wallet krijg je als het goed de vraag om een bestand op te slaan, en je hebt ook een password daarvoor opgegeven. Dus dat bestand moet je ergens backuppen, en dat wachtwoord moet je niet vergeten (of in een password manager stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Tevens ben ik heel benieuwd naar de correctie van zondag avond/maandag/dinsdag. Normaalgesproken worden altcoins omgezet naar bitcoin, maar wat zal er gebeuren nu beiden gepumpt zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
wat er nu gebeurt met alle coins kan niet goed blijven gaan. Waarom? onderbuik gevoel. binnen nu en 2 weken zakt het weer in als een baksteen. Ik koop nu even helemaal niets meer, sla mijn slag wel weer bij de juiste coins als ze straks 30 to 80% gezakt zijn.

Let op: woensdag 7 juni stort de hele zooi, koers, in van alle altcoins zowiezo. Top 5 coins zal een flink knauw krijgen. Bitcoin terug naar $1200

[ Voor 22% gewijzigd door Petje72 op 20-05-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
PromWarMachine schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:00:
Gamecredits naderen de $3/stuk. Gekocht op $0.11/stuk. Ik voel die stress waar @Cassius het over heeft ook wel eigenlijk :X
Speeltip 4: Op tijd je winst pakken. Dus haal je inleg en winst eruit, en hou er een zooitje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:37:
[...]

Vermoedelijk is je wallet nog niet bij met alle blocks downloaden/controleren, kan wel flink wat uurtjes duren. Pas daarna laat hij de balans zien.
Bedankt, dit blijkt inderdaad het geval te zijn.

De download die https://www.ethereum.org/ aanbied is van versie 0.8.9 terwijl de nieuwste versie 0.8.10 is..
Ook bij het checken voor updates in de oudere versie 0.8.9 gaf hij aan dat ik up to date was :X
Hierdoor kon hij de blocks dus niet ophalen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:43:

[afbeelding]

Vergeet niet dat Polo zowat continu rond de 35k ingelogde gebruikers heeft. En dat is denk ik nog zonder de bots. Verder zullen ze waarschijnlijk elke trade dubbel tellen (koper en verkoper), dus dan is er daadwerkelijk "maar" voor 35k aan BTC verhandeld, wat neerkomt op 1BTC per gebruiker in 24 uur. Dat vind ik juist weinig voor de meest verhandelde coin op het moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 20-05-2017 23:50 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Binnen nu en 2 weken kunnen alle coins verdrievoudigd zijn voordat ze naar beneden klappen. ;) Ik heb voor mijzelf een bedrag vastgesteld dat ik wel kan missen en dat bedrag zit sinds deze week voor 100% in crypto. Voor nu gewoon genieten van de zwarte cijfers. :9~

Hopelijk zorgt Consensus 2017 (22-24 mei) voor een aantal pumps:
http://www.coindesk.com/events/consensus-2017/attendees/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Bonez0r schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Vergeet niet dat ze zowat continu meer dan 30k ingelogde gebruikers hebben. En dat is denk ik nog zonder de bots. Verder zullen ze waarschijnlijk elke trade dubbel tellen (koper en verkoper), dus dan is er daadwerkelijk "maar" voor 35k aan BTC verhandeld, wat neerkomt op 1BTC per gebruiker in 24 uur. Dat vind ik juist weinig voor de meest verhandelde coin op het moment.
Goede analyse _/-\o_

Toch ben ik van mening dat er daar iets niet klopt. Het gaat gewoon opeens te snel te hard... en waarom gaan er zoveel opeens naar poloniex en niet ook naar andere exchanges zoals kraken, bittrex, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:49:
[...]

Goede analyse _/-\o_

Toch ben ik van mening dat er daar iets niet klopt. Het gaat gewoon opeens te snel te hard... en waarom gaan er zoveel opeens naar poloniex en niet ook naar andere exchanges zoals kraken, bittrex, etc etc
Poloniex is toch wel een van de bekendere - ten opzichte van Bittrex wint die omdat je margin trading kan doen en BTC uitlenen etc. en ten opzichte van Kraken, omdat er meer verschillende coins worden aangeboden. Daarnaast is een exchange met een hoge volume gewoon handig, Bittrex vind ik af en toe echt een dode boel...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• honmashinsei
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:40:
wat er nu gebeurt met alle coins kan niet goed blijven gaan. Waarom? onderbuik gevoel. binnen nu en 2 weken zakt het weer in als een baksteen. Ik koop nu even helemaal niets meer, sla mijn slag wel weer bij de juiste coins als ze straks 30 to 80% gezakt zijn.

Let op: woensdag 7 juni stort de hele zooi, koers, in van alle altcoins zowiezo. Top 5 coins zal een flink knauw krijgen. Bitcoin terug naar $1200
Dit slaat echt he-le-maal nergens op. Kun je dit soort onzin voortaan voor je houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:49:
[...]

Goede analyse _/-\o_

Kraken heeft lang niet zoveel coins. Bittrex heeft een (IMO) verschrikkelijke interface. Ik zie in de Polo trollbox vaak klachten over deposits en withdrawals die wekenlang duren. Dat maakte me zenuwachtig omdat ik er behoorlijk wat geld heb staan. Maar een test withdrawal van 2 btc heeft me gerustgesteld, binnen een half uur al 3 confirmaties. Bij withdrawals schijnt het te helpen als je 2-factor authentication aanzet anders doet Polo soms handmatig een security check.

En ook Kraken en Bittrex krijgen veel nieuwe gebruikers. Het is nog steeds het effect van BTC die door de 2013 ATH heen gebroken is. En nu BTC door de 2000 USD grens gaat komt het weer groot in het nieuws, wat nog meer gebruikers aantrekt. Exchanges kunnen de instroom nauwelijks aan, vandaar dat support zo lang duurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bonez0r op 21-05-2017 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zie ik echt niet gebeuren. Er staan rijen mensen te wachten om ze te kopen. Als de boel 20% omlaag gaat willen zoveel mensen kopen dat het niet verder omlaag gaat.

Edit. Je zegt het zelf ook al. Waneer de boel flink zakt wil je kopen. Dat is gelijk waarom de BTC niet keihard meer zal zakken. Er zijn meer mensen die willen instappen dan uitstappen. Er kan best iets geks gebeuren waardoor veel mensen willen verkopen. Los van dat zie ik de BTC alleen omhoog gaan. De altcoins doe ik geen uitspraak over.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 21-05-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
PilatuS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:56:
[...]

Zie ik echt niet gebeuren. Er staan rijen mensen te wachten om ze te kopen. Als de boel 20% omlaag gaat willen zoveel mensen kopen dat het niet verder omlaag gaat.
800 USD lijkt heel veel, maar procentueel gezien valt het best mee. Van 2000 naar 1200 is -40%. In januari is er nog een 33% drop geweest. In maart nog een keer. Een correctie nu naar ergens tussen de 1200-1400 zou ik niet heel raar van opkijken.

En als ik de weekly chart bekijk volgen die correcties steeds de Bollinger middle band (moving average van de laatste 20 periodes). Die zit op dit moment op 1200 USD, dus een correctie naar dat gemiddelde is best mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7OzexVe.png

[ Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 21-05-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Bonez0r schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:16:
[...]

800 USD lijkt heel veel, maar procentueel gezien valt het best mee. Van 2000 naar 1200 is -40%. In januari is er nog een 33% drop geweest. In maart nog een keer. Een correctie nu naar ergens tussen de 1200-1400 zou ik niet heel raar van opkijken.
Om die percentages wat beter te visualiseren kan je denk ik beter voor een logaritmische schaal kiezen :) We zullen zien of het inderdaad zo ver gaat zakken, maar het zou zeker niet de eerste keer zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A5e6O0G.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bonez0r schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:16:
[...]

En als ik de weekly chart bekijk volgen die correcties steeds de Bollinger middle band (moving average van de laatste 20 periodes). Die zit op dit moment op 1200 USD, dus een correctie naar dat gemiddelde is best mogelijk.

[afbeelding]
Een flinke correctie zie ik ook wel gebeuren hoor, alleen 40% dan weer niet. Ik denk dat er gewoon te veel mensen zijn die willen kopen als er flink wat afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
:? De Bollinger grafiek stamt uit de 80'er jaren.
Waarom zou dit van toepassing zijn op het koersverloop van de Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 16:33
RaptorXS schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:36:
:? De Bollinger grafiek stamt uit de 80'er jaren.
Waarom zou dit van toepassing zijn op het koersverloop van de Bitcoin?
Omdat handel nog steeds (grotendeels) door mensen gedaan word, en een mens is emotie. Ongeacht het aandeel. (Olie/goud/kpn/cryptocurrency)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Nog een reden waarom Poloniex toch echt lijkt te zijn:

https://trends.google.com...e=today%2012-m&q=poloniex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
kleefei schreef op zondag 21 mei 2017 @ 00:40:
[...]

Omdat handel nog steeds (grotendeels) door mensen gedaan word, en een mens is emotie. Ongeacht het aandeel. (Olie/goud/kpn/cryptocurrency)
Het is hier meer een forum geworden voor de snelle winst met veelal altcoins.
Ben zelf een paar jaar geleden in Bitcoin ingestapt als bewuste keuze, bij wantrouwen van het huidige banksysteem.
Dus dat heeft weinig te maken met emotie maar ik zal wel de uitzondering zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
In Japan zijn ze nog gekker dan hier:

https://cryptowat.ch/bitflyer/btcjpy

35% gestegen vandaag op FOMO (in dollar termen $2600) -- zal zodra wel correctie komen

[ Voor 18% gewijzigd door kristof1234 op 21-05-2017 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
kristof1234 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:00:
In Japan zijn ze nog gekker dan hier:

https://cryptowat.ch/bitflyer/btcjpy

35% gestegen vandaag op FOMO (in dollar termen $2600) -- zal zodra wel correctie komen
Wel typisch, Japanners zijn erg gevoelig voor trends en volgen de massa, dus daarom logischerwijs ws. hoge FOMO. Ik woon in Japan en heb een verified account op Bitflyer. Arbitrage is alleen zo'n gedoe.

[ Voor 25% gewijzigd door honmashinsei op 21-05-2017 04:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint steeds gekker te worden. Alle goedkoopste (qua prijs, niet qua cap) altcoins op Polo staan zwaar in de plus. Zelfs DOGE +50%. Bij sommige van deze coins is er amper/geen nieuws of reden om zo sterk te stijgen.

Krijg bijna de indruk dat er whales zijn die in het verleden de alts goedkoop ingeslagen hebben. Nu een hype veroorzaken door met zichzelf te traden. Flink de prijs opdrijven en dan langzaam (of in 1x) uit gaan stappen.

Dit kan toch niet goed gaan? Het 'te mooi om waar te zijn'-gevoel wordt in ieder geval steeds sterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:43

spaceboy

Op grote hoogte

Handelt iemand hier op bl3p.eu? Zijn ze offline?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 20:43
spaceboy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:53:
Handelt iemand hier op bl3p.eu? Zijn ze offline?
Die website is hier ook kapot op dit moment.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:13:
Het begint steeds gekker te worden. Alle goedkoopste (qua prijs, niet qua cap) altcoins op Polo staan zwaar in de plus. Zelfs DOGE +50%. Bij sommige van deze coins is er amper/geen nieuws of reden om zo sterk te stijgen.

Krijg bijna de indruk dat er whales zijn die in het verleden de alts goedkoop ingeslagen hebben. Nu een hype veroorzaken door met zichzelf te traden. Flink de prijs opdrijven en dan langzaam (of in 1x) uit gaan stappen.

Dit kan toch niet goed gaan? Het 'te mooi om waar te zijn'-gevoel wordt in ieder geval steeds sterker...
Inderdaad vreemd. Ik heb een hoeveelheid dogecoins en overnight gestegen van 0,0015 naar 0,0025...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38

florholvoet

aka F0x.be

Nu zit ik al dagen te denken "ik ga nog wat BTC kopen, maar best nog even wachten tot na de correctie"

Alleen komt die correctie maar niet! Dit kan toch niet blijven duren? Ongelofelijk!

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 08:37
Jamoru schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:39:
Gisterochtend 1 miljoen Digibyte coins gekocht voor €1950 na veel inlezen en de huidige koersen analyseren naast inkoop van 1500 Ripple bij €0,19 (wilde eigenlijk 10.000 hebben). Huidige waarde van beide is nu €6365.04. Toch leuke winst in 24 uur!
Hopelijk heb je ze nog even vastgehouden :)
Ik heb gisterochtend mijn ARK ingeruild voor Digibyte, ging maar om een paar euro, maar binnen een dag meer dan 100% in waarde gestegen (en ARK verder gezakt) 8) dat soort beslissingen moet ik vaker nemen. en dan voor meer geld....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
florholvoet schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:34:
Nu zit ik al dagen te denken "ik ga nog wat BTC kopen, maar best nog even wachten tot na de correctie"

Alleen komt die correctie maar niet! Dit kan toch niet blijven duren? Ongelofelijk!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1hlcc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 08:37

Het is een beetje een selffulfilling prophecy...zolang iedereen maar denkt dat dit nog lang het einde niet is komt die drop niet :)
Ik zit de laatste weken ook te denken "waar houdt het op? houdt het op?...en dan vooral wanneer :) "
met een rendement van 50-100% denk per week (soms dag) denk ik vaak...dit kan niet lang goed gaan, maar we staan pas aan het begin. Als ik in kennissenkring kijk is nog bijna niemand hier mee bezig, dus het moet echt nog bij de massa bekend worden.
Met al dit nieuws over torenhoge rendementen, zullen er steeds meer mensen komen, zonder verstand van zaken of zich in te lezen, om even een gokje te wagen. Een gevaarlijke groep, maar voor de korte termijn geeft het zeker de potentie om de coins nog even door te laten stijgen....hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ethereum. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:20

WhySoSerious

Be the change.

Op Kraken geloven ze er niet in.

Net ook weer XRP verkocht trouwens.

Edit: Toch wel, Kraken liep wat achter.

[ Voor 9% gewijzigd door WhySoSerious op 21-05-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

De grote correcties zijn er al even niet meer. 2 weken terug was er nog iemand die zei dat de BTC die week flink omlaag zou gaan naar 1200 of 1300. De boel ging die week ook omlaag, maar alleen van 1800 naar 1600 en niet verder.

Ik zie de BTC natuurlijk wel weer omlaag gaan. Maar dan van 2100 of 2200 naar 1800 of 1900. Zolang er zo enorm veel mensen willen kopen valt het op dit moment gewoon niet verder dan dat.

Tuurlijk kan dit zomaar anders worden dat het wel weer eens flink omlaag gaat, maar zoals het nu de laatste tijd gaat zie ik het even niet gebeuren.

Dan heb je ook nog de alts die flink omhoog gaan. Stel er gebeurt daar iets kan het zomaar zijn dat mensen die veel geld in alts hebben vluchten naar de BTC. Het zou mij niets verbazen dat de BTC juist verder omhoog gaat als er met wat alts flinke drops zijn. Dit omdat je op een exchange heel makkelijk naar BTC kan en veel minder makkelijk naar fiat.

Zoals het nu de laatste tijd gaat zal er geen grote val van de BTC komen. Dit kan natuurlijk prima anders worden, alleen zoals het nu gaat zal de BTC maar kleine correcties krijgen en geen grote.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 21-05-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 19:42
Amarog schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:24:
[...]

Klopt, Ethos werkt best met AMD Kaarten. Je kan het met Nvidia kaarten doen, maar dan is het op eigen risico.
En de kost van de Rig, daar hou ik wel degelijk rekening mee. Het verdien model is nog altijd goed volgens mij.

Ethos draait hier toch al een maand zonder probs. Ik hou je op de hoogte eenmaal ik een rig up & running heb met 6 kaarten. Dit weekend steek ik het begin samen (Met 2 kaarten.)
Mag ik vragen waarom je voor Ethos hebt gekozen? Is het zoveel beter dat het die €40 rechtvaardigt in vergelijking met de gratis miners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
kthxbye schreef op zondag 21 mei 2017 @ 02:44:
[...]

Wel typisch, Japanners zijn erg gevoelig voor trends en volgen de massa, dus daarom logischerwijs ws. hoge FOMO. Ik woon in Japan en heb een verified account op Bitflyer. Arbitrage is alleen zo'n gedoe.
Hoezo is arbitrage een gedoe?
Je koopt bij kraken in een dag je BTC, verkoopt ze op bitflyer, stuurt het geld naar je japanse rekening, door naar NL rekening en daarna weer overnieuw beginnen.

Voor mijn dagelijkse werk moet ik toch echt meer moeite doen :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:40:

wat is er 7 juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
LED-Maniak schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Je koopt bij kraken in een dag je BTC, verkoopt ze op bitflyer, stuurt het geld naar je japanse rekening, door naar NL rekening en daarna weer overnieuw beginnen.

hoeveel dagen ben je daar mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm

https://coinmarketcap.com/charts/

Normaalgesproken als iets bijna verticaal gaat duurt het ook niet lang. Hoe lang is de vraag. Duurt ook langer dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn eerdere bericht. Ongeveer 11 miljoen actieve bitcoin adressen. Zeg maar 11 miljoen unieke deelnemers, eigenlijk minder. Maar goed rekent makkelijk. 8 miljard is 8000 miljoen wereldbevolking. Betekent dat 11/8000% meedoet = 0,001375 stel 2x zoveel mensen doen mee 0,0026 % van de wereld bevolking dan verdubbeld de marketcap.
Als iedere deelnemer dus 1 iemand vind die ook mee doet wordt dat bereikt en zo verder.

Bitcoin is in het meest negatieve geval het allergrootste piramide spel ooit. Maar wel een waarin de hele wereld 🌍 meedoet.
En 0,001% deelnemers dat is nog heel weinig.

Nu instappen en lees voor de grap de berichten op chatfora toen de koers van 0,1 naar 100 ging. Geen verschil met nu

Hodl Hodl en Hodl en dan copy paste deed bericht straks even als de koers van 4000 naar 10000 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Laatst online: 02-10 12:41
Crasheeee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:59:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk. Via Minergate hashrate van 18 Mh/s en via Claymore 30 Mh/s. Dat is nogal een verschil. Overigens zijn transacties binnen 1 minuut overgeboekt, dus dat verbaasde me nog wel nadat ik de berichten hier las.
Snel zijn ze wel, maar dat mag ook wel met zo'n mega fee ( wat het eigenlijk is ) >:)

Anyway, het gaat weer lekker vandaag. Wakker worden met zon groene wolk voor je ogen.
Hoelang gaat het door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dit voelt een beetje als slapend rijk worden enzo. :D Stiekem hoop ik op een correctie van de altcoins de komende dagen, heb er tegen mijn vooringenomen strategie in iets te veel verkocht dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
exelletor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:11:
Dit voelt een beetje als slapend rijk worden enzo. :D Stiekem hoop ik op een correctie van de altcoins de komende dagen, heb er tegen mijn vooringenomen strategie iets te veel verkocht dit weekend.
Correctie, ja graag. Heb nog er nog een aantal op mn verlanglijstje staan die ik graag goedkoop zou inkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wie kan uitleggen hoe je de fee op kraken zelf narekent? Ik kom gewoon nooit op dat bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vraag me af of Stratis een vergelijkbare curve als eth gaat laten zien. Volgens mij hebben zij min of meer dezelfde premise, met als verschil dat je smart contracts schrijft in een 'normale' taal ipv een specifiek voor ethereum bedachte taal. Iemand anders hier ideeën over?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 09:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wil starten met XRP, maar heb nog geen wallet. Waar begin ik? Kom tutorials tegen waar met de Ripple Client gewerkt wordt, maar de download pagina van ripple.com is offline..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Saturnus schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:28:
Wie kan uitleggen hoe je de fee op kraken zelf narekent? Ik kom gewoon nooit op dat bedrag uit.
Gewoon de omvang van de order vermenigvuldigen met het fee-percentage. Bij mij klopt dat gewoon.

Geef anders eens een voorbeeld waar het bij jou niet lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
CyBeRSPiN schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:35:
Wil starten met XRP, maar heb nog geen wallet. Waar begin ik? Kom tutorials tegen waar met de Ripple Client gewerkt wordt, maar de download pagina van ripple.com is offline..
https://support.kraken.co...provide-a-wallet-service-

Via Kraken kopen is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Gewoon de omvang van de order vermenigvuldigen met het fee-percentage. Bij mij klopt dat gewoon.

Geef anders eens een voorbeeld waar het bij jou niet lijkt te kloppen.
Volume Executed 0.64840000
Leverage 5:1
Avg. Price €1,820.333
Order Type buy/limit
Fee €3.186

0.6484*1820.333*0.0016 = €1.89
Dan zou je dus kunnen denken dat de fee om de positie te sluiten er al bij in zit? Maar maal twee is nog steeds niet de door Kraken opgegeven fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
DirtyBird schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:29:
Ik vraag me af of Stratis een vergelijkbare curve als eth gaat laten zien. Volgens mij hebben zij min of meer dezelfde premise, met als verschil dat je smart contracts schrijft in een 'normale' taal ipv een specifiek voor ethereum bedachte taal. Iemand anders hier ideeën over?
Ik heb eerder in dit topic al laten weten volledig achter Stratis te staan. Hun ontwikkelingen zoals de Breeze wallet zien er tot nu toe ook beter dan die van Ethereum een jaar geleden . Het ook een van de weinige coins die redelijk stabiel groeit. Enige opleving was er alleen toen bekend werd dat er voor een masternode 250.000 coins nodig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Saturnus schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Avg. Price €1,820.333
Order Type buy/limit
Fee €3.186

Dan zou je dus kunnen denken dat de fee om de positie te sluiten er al bij in zit? Maar maal twee is nog steeds niet de door Kraken opgegeven fee.
Je moet nog 0.02%(?) bijtellen, omdat je geld bijleent voor de leverage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Saturnus schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:40:
[...]

Avg. Price €1,820.333
Order Type buy/limit
Fee €3.186

Er wordt ook een margin fee gerekend wanneer je een positie opent (en daarna periodiek zolang de positie open blijft). Wellicht dat dit het verschil verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
exelletor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Je moet nog 0.02%(?) bijtellen, omdat je geld bijleent voor de leverage.
Rannasha schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Er wordt ook een margin fee gerekend wanneer je een positie opent (en daarna periodiek zolang de positie open blijft). Wellicht dat dit het verschil verklaart.
Daar hebben jullie gelijk in!

Opening fee (for opening a position): 0.01%
Rollover fee (for maintaining a position): 0.01% per 4 hours

0.6484*1820.333*0.0017 = € 2.01.
Nog steeds er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

exelletor schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:41:
[...]

Ik heb eerder in dit topic al laten weten volledig achter Stratis te staan. Hun ontwikkelingen zoals de Breeze wallet zien er tot nu toe ook beter dan die van Ethereum een jaar geleden . Het ook een van de weinige coins die redelijk stabiel groeit. Enige opleving was er alleen toen bekend werd dat er voor een masternode 250.000 coins nodig waren.
Is deze ook via kraken beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honmashinsei
LED-Maniak schreef op zondag 21 mei 2017 @ 10:52:
[...]

True, maar ik vind dat een gedoe. En gezien de problemen die sommigen hier kregen met hun bank voor dat heen en weer schuiven van die grote bedragen vind ik dat voor een paar tientjes (nog) niet echt de moeite. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Saturnus schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:51:
[...]

[...]

Daar hebben jullie gelijk in!

Opening fee (for opening a position): 0.01%
Rollover fee (for maintaining a position): 0.01% per 4 hours

0.6484*1820.333*0.0017 = € 2.01.
Nog steeds er naast.
Ik zie dat je een limit order hebt geplaatst. Maar, de vraag is: is die limit order direct uitgevoerd of heeft deze even in het orderboek gestaan en is uiteindelijk door iemand anders gematched?

In het eerste geval betaal je alsnog de "taker fee" (0.26%) en enkel in het laatste geval betaal je de "maker fee" (0.16%).

Als ik jouw transactie doorreken met taker fee (0.26%) + de opening fee (0.01%), dan komt het precies uit op de fee die Kraken heeft ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:57:
[...]

Ik zie dat je een limit order hebt geplaatst. Maar, de vraag is: is die limit order direct uitgevoerd of heeft deze even in het orderboek gestaan en is uiteindelijk door iemand anders gematched?

In het eerste geval betaal je alsnog de "taker fee" (0.26%) en enkel in het laatste geval betaal je de "maker fee" (0.16%).

Als ik jouw transactie doorreken met taker fee (0.26%) + de opening fee (0.01%), dan komt het precies uit op de fee die Kraken heeft ingehouden.
Ah balen, bedankt.
Dus ik moet voorkomen dat de order direct wordt uitgevoerd. Een cent boven de huidige vraagprijs gaan zitten, werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Saturnus schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Ah balen, bedankt.
Dus ik moet voorkomen dat de order direct wordt uitgevoerd. Een cent boven de huidige vraagprijs gaan zitten, werkt dat?
Ja, dat werkt. Maar je moet er rekening mee houden dat in de tijd tussen het invoeren van de order en het moment dat deze door Kraken wordt verwerkt er andere orders bijgekomen zijn waardoor je alsnog direct wordt uigevoerd.

Wil je zeker zijn dat je order niet direct wordt uitgevoerd en dat je dus nooit de maker fee betaalt, selecteer dan de optie "Post limit order" wanneer je de order aanmaakt. De optie zorgt ervoor dat als de order niet in het orderboek belandt, maar direct uitgevoerd zou worden, hij in plaats daarvan direct geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Rannasha schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Ja, dat werkt. Maar je moet er rekening mee houden dat in de tijd tussen het invoeren van de order en het moment dat deze door Kraken wordt verwerkt er andere orders bijgekomen zijn waardoor je alsnog direct wordt uigevoerd.

Wil je zeker zijn dat je order niet direct wordt uitgevoerd en dat je dus nooit de maker fee betaalt, selecteer dan de optie "Post limit order" wanneer je de order aanmaakt. De optie zorgt ervoor dat als de order niet in het orderboek belandt, maar direct uitgevoerd zou worden, hij in plaats daarvan direct geannuleerd wordt.
Dat is een mooie tip. Dat scheelt enorm als je een erg korte termijn trade wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Waterkoker schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Is deze ook via kraken beschikbaar?
Voor zover ik weet niet, wel via Bittrex, Poloniex en Litebit.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Ik heb eind 2013 een halve bitcoin gekoch via happycoins. Zou nu graag willen bijkopen, liefst andere coins.
Waar raden jullie aan om met Paypal/creditcard te kopen? Wil voor max 500 euro bijkopen en wat meer spreiden over verschillende currencies. IDeal is geen oplossing voor me omdat ik ben geëmigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
jassie256 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:19:
Ik heb eind 2013 een halve bitcoin gekoch via happycoins. Zou nu graag willen bijkopen, liefst andere coins.
Waar raden jullie aan om met Paypal/creditcard te kopen? Wil voor max 500 euro bijkopen en wat meer spreiden over verschillende currencies. IDeal is geen oplossing voor me omdat ik ben geëmigreerd.
Heb hiervoor een aantal keer https://www.litebit.eu/nl gebruikt. Werkt vrij makkelijk

Edit: Mijn excuus, volgens mij accepteert deze niet de methodes die je zoekt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Riven op 21-05-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
jassie256 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:19:
Je kunt bij Bitstamp met credit card bitcoins kopen. Spreiden over andere cryptocurrencies kan vervolgens op je favoriete altcoin exchange.

Let wel op dat je met credit card / Paypal een veel minder gunstige koers krijgt omdat deze betaalmethodes voor cryptocurrency-transacties veel risico opleveren voor de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Rannasha schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Je kunt bij Bitstamp met credit card bitcoins kopen. Spreiden over andere cryptocurrencies kan vervolgens op je favoriete altcoin exchange.

Let wel op dat je met credit card / Paypal een veel minder gunstige koers krijgt omdat deze betaalmethodes voor cryptocurrency-transacties veel risico opleveren voor de verkoper.
Hoe krijg ik dan gunstigere koersen? Van geld-->virtueel is altijd ongunstig toch?
IDeal, cc, Paypal.. wat heb je nog meer voor opties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jassie256 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Hoe krijg ik dan gunstigere koersen? Van geld-->virtueel is altijd ongunstig toch?
IDeal, cc, Paypal.. wat heb je nog meer voor opties dan?
Iets als iDeal is direct en onomkeerbaar. Daarom is het risico voor de verkoper laag. Iets als Paypal of creditcard kan mogelijk problemen opleveren. Dat risico kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Hmm, dan misschien toch eerst geld overmaken naar me (lege) nl rekening en daar vandaan kopen. Duur alleen weer een aantal dagen... jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
jassie256 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:40:
Hmm, dan misschien toch eerst geld overmaken naar me (lege) nl rekening en daar vandaan kopen. Duur alleen weer een aantal dagen... jammer.
SEPA via Kraken staat er dezelfde ( werkdag ) nog op. Misschien een idee, of wil je je coins niet op een exchange houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jassie256 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:40:
Ik zou even kijken hoeveel je extra betaald. Als je verwacht dat de koers omhoog blijft gaan kan dat beetje wat je extra betaald zelfs goedkoper zijn dan een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Via BitPanda vind ik de creditcard toeslag wel meevallen, je betaalt ongeveer 2-4% bovenop de gebruikelijke koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Ik heb een vraag over geld overmaken van Kraken naar ABN Amro. Ik moet hiervoor een adres invoeren van de bank maar is dat dan het hoofdkantoor adres? Of een kantoor bij ons in de buurt? En als het hoofdkantoor gevraagd wordt is het dan Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kansloze schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:54:
En als het hoofdkantoor gevraagd wordt is het dan Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam? Kan iemand dat bevestigen?
Dat klopt. Heb dit ook ooit een keer nodig gehad en die naam ken ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Riven schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:43:
[...]

SEPA via Kraken staat er dezelfde ( werkdag ) nog op. Misschien een idee, of wil je je coins niet op een exchange houden?
Dit lijkt mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippFire
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik zit de laatste dagen de Dogecoin in de gaten te houden. Deze stijgt eigenlijk de afgelopen dagen netjes.

De Dogecoin is in het begin begonnen als een geintje tegen de Bitcoin.
Wat vinden jullie, is dit nog steeds een geintje of is het waard om er €100 of meer tegen aan te gooien?

Deze munt is de afgelopen 24hr 49% gestegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
kansloze schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:54:
Ik heb een vraag over geld overmaken van Kraken naar ABN Amro. Ik moet hiervoor een adres invoeren van de bank maar is dat dan het hoofdkantoor adres? Of een kantoor bij ons in de buurt? En als het hoofdkantoor gevraagd wordt is het dan Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam? Kan iemand dat bevestigen?
Bij ING is het zo dat op de website een speciaal adres voor buitenlandoverboekingen staat. Misschien staat dit ook op de website van ABN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Ethereum is bezig met een flinke run zeg, +38,04 EUR in 3 dagen tijd.. Wanneer komt de correctie? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 21-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Een vraagje voor de miners onder ons. Hoeveel geluid maakt een rig en hoe warm wordt het in de kamer? En wat doen jullie om het minder geluid en warmte minder te laten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Dix0r schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:16:
Ethereum is bezig met een flinke run zeg, +38,04 EUR in 3 dagen tijd.. Wanneer zou de correctie komen? 8)7
Wat te denken van Bitcoin? Het lijkt er bijna op dat er elke dag wel een paar miljard bijkomt. Bitonic heeft ook maar 1 BTC over. :')

P.S. Zou nu de paniek sell van ripple beginnen?

[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 21-05-2017 13:21 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).