Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:59
Offens1490 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Dat heb ik nu met zo''n 100000 dgbcoin had ze gekocht nog geen backupgemaakt en toen ging app stuk van telefoon.(tevens denk ik door dat touchscreen defect is geraakt.

Ergste van al zie ze nu stijgen ;w
En je kan het wallet bestand niet meer van je telefoon halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:10:
Poloniex en Kraken zijn/worden geDDOSed, stoploss is geblokkeerd zodat ze snel kunnen verkopen zonder margin trading. Het schijnt ook dat ze beiden een rechtzaak aan de broek krijgen de FEDS zouden al bezig zijn met een onderzoek.

Mocht je (grote) aantallen coins op die exchanges hebben staan, let even goed op de komende tijd. Als de withdraw (tijdelijk) disablen kan je de sjaak zijn.

Het schijnt al te spelen van 6/7 mei. zie o.a. : https://www.ethnews.com/k...as-ddos-hits-amid-selloff
Bronnen en dergelijke? Ik kan hier niks over vinden. En waarom noem je 'FEDS'. Dat is niet een officieel iets, dat is straattaal voor FBI agenten. En wat heeft de FBI met Kraken te maken? Kraken zit in Engeland en Duitsland. In ieder geval Europa.

En verder. Hoe bedoel je stoploss is geblokkeerd? Daar zorgt een DDOS niet voor. En dat stuk over snel verkopen zonder margin trading snap ik ook niks van.

Edit: http://www.newsbtc.com/20...en-poloniex-ddos-attacks/

[ Voor 14% gewijzigd door Playa del C. op 20-05-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:37
krijn1985 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:29:
[...]

En je kan het wallet bestand niet meer van je telefoon halen?
Heb mijn hele telefoon nagekeken maar zie geen wallet file van dgb.
Mocht enige suggesties hebben ze zijn welkom dat stuur ik je wel dgb als het lukt .

Ps ondanks scherm is gebarsten kan ik wel met de muis navigeren in de telefoon. Oh ja dat wafromen ik geen backupge hadden gemaakt was nl in mijn noobtijd

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:59
Offens1490 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Heb mijn hele telefoon nagekeken maar zie geen wallet file van dgb.
Mocht enige suggesties hebben ze zijn welkom dat stuur ik je wel dgb als het lukt .

Ps ondanks scherm is gebarsten kan ik wel met de muis navigeren in de telefoon. Oh ja dat wafromen ik geen backupge hadden gemaakt was nl in mijn noobtijd
Ik weet niet welke app je gebruikt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Luuk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Je verward haat met een kritische blik. En juist op een technisch forum wordt er ook kritisch gekeken naar de zaken. Ripple heeft nou eenmaal best een paar flaws binnen de cryptomarkt.
Maar zoals je al zegt bezit je er zelf een hoop van waardoor elke vorm kritisch kijken vaak als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat zien we vaker :+
Nou, kom maar op met die kritische vragen. Om alvast antwoord te geven omdat ik XRP in bezit heb en dus blijkbaar niet meer een kritische kijk kan hebben volgens jou. Ik heb die honderdduizenden XRPs bijna voor niets. En ik ben emotioneel niet vatbaar voor de hoge euro getallen die op mijn scherm verschenen. Nogmaals ik beantwoord graag de vragen en help graag misverstanden de wereld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik wil mijn ETH graag van een traderaccount afhalen en in een offline MyEtherWallet stoppen. Nu wil ik dist-v3.8.1.zip downloaden van github.com. Zodra ik het bestand download krijg ik gelijk een melding van Windows Defender dat er malware gedetecteer is. Is dit normaal?

Mijn idee is om
1. de .zip te downloaden naar mijn Dropboxaccount
2. vervolgens de .zip op een USB te zetten
3. en op die manier de .zip op mijn airgapped (van internet gehaald door netwerkverbinding te verbreken in configuratiescherm) laptop te zetten
4. pp mijn offline laptop keys te genereren
5. de keys tevens opschrijven op een a4
6. mijn ETH te zenden naar de wallet op de USB

Een paar vragen:

Is dit de juiste (lees: meest veilige) methode?

Soms lees ik dat een wallet bestaat uit meerdere bestanden en dat je bepaalde bestanden moet verwijderen om de wallet helemaal offline te krijgen, klopt dit?

Kan ik op etherscan.io checken of mijn transactie is aangekomen in mijn offline wallet?

Alvast dank voor de antwoorden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 21:46
Lumens wallet werkt prima trouwens. Ik weet dat er gigantische verwatering nog aankomt met 16mrd Lumens (nu uitstaand 9mrd). Dus dat betekent flinke verwatering, zeer zeker dat de prijs v/d muntjes omlaag gaat. Echter is de Lumens t.o.v. Ripple enorm ondergewaardeerd (of Ripple overgewaardeerd). Heb beide, en ben bijv. bij de lumens flink onder de indruk m.b.t. de transactiesnelheid (<3min zag ik ze volledig in balance). Lumen wallet wel gaar trouwens, opent in het Chinees xD. En je hebt niet zo'n mooie 12 woorden seed dus je moet een wallet.txt ergens bewaren met je keys. Wordt wel een wijdverspreide verzameling aan munten zo xD

BTC, LTC, Ripple, ZCash, NXT, Solarcoin, ARK en als laatst toegevoegd Lumens (To the universe). ARK en Solarcoin puur speculatief zonder onderliggende reden.

EDIT: Iemand trouwens nog een mening over ICONOMI? Kan dit als crypto-ETF gaan opereren? Helaas niet op Poloniex verhandeld, wel op Kraken.

[ Voor 8% gewijzigd door Timberly2 op 20-05-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:51
Timberly2 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:37:
BTC, LTC, Ripple, ZCash, NXT, Solarcoin, ARK en als laatst toegevoegd Lumens (To the universe). ARK en Solarcoin puur speculatief zonder onderliggende reden.
Waarom NXT en geen Ardor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:36:
Ik wil mijn ETH graag van een traderaccount afhalen en in een offline MyEtherWallet stoppen. Nu wil ik dist-v3.8.1.zip downloaden van github.com. Zodra ik het bestand download krijg ik gelijk een melding van Windows Defender dat er malware gedetecteer is. Is dit normaal?

Mijn idee is om
1. de .zip te downloaden naar mijn Dropboxaccount
2. vervolgens de .zip op een USB te zetten
3. en op die manier de .zip op mijn airgapped (van internet gehaald door netwerkverbinding te verbreken in configuratiescherm) laptop te zetten
4. pp mijn offline laptop keys te genereren
5. de keys tevens opschrijven op een a4
6. mijn ETH te zenden naar de wallet op de USB

Een paar vragen:

Is dit de juiste (lees: meest veilige) methode?

Soms lees ik dat een wallet bestaat uit meerdere bestanden en dat je bepaalde bestanden moet verwijderen om de wallet helemaal offline te krijgen, klopt dit?

Kan ik op etherscan.io checken of mijn transactie is aangekomen in mijn offline wallet?

Alvast dank voor de antwoorden! :)
Ik heb net ook even dist-v3.8.1.zip gedownload, maar kreeg geen meldingen van Windows Defender. Met Powershell even Get-Filehash gedaan op het bestand, en dan krijg ik een SHA256 van 810EA90CD6375579033EA06BCBFA1DC535A9AAC9506D51C2EF0CBCC744B38470. Je kan even controleren of dat hetzelfde is.

Verder klinkt het als een goede methode. Je kan natuurlijk ook voor een hardware wallet gaan zoals de Ledger Nano S of Trezor, wat waarschijnlijk iets simpeler is. En dan is het verzenden van die veilige ETH (mocht je dat ooit willen doen) ook wat makkelijker. Met een offline pc (die je offline wil houden) moet je wat moeite doen met signen van transacties; het kan wel, maar echt gebruikersvriendelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:56:
[...]

Ik heb net ook even dist-v3.8.1.zip gedownload, maar kreeg geen meldingen van Windows Defender. Met Powershell even Get-Filehash gedaan op het bestand, en dan krijg ik een SHA256 van 810EA90CD6375579033EA06BCBFA1DC535A9AAC9506D51C2EF0CBCC744B38470. Je kan even controleren of dat hetzelfde is.

Verder klinkt het als een goede methode. Je kan natuurlijk ook voor een hardware wallet gaan zoals de Ledger Nano S of Trezor, wat waarschijnlijk iets simpeler is. En dan is het verzenden van die veilige ETH (mocht je dat ooit willen doen) ook wat makkelijker. Met een offline pc (die je offline wil houden) moet je wat moeite doen met signen van transacties; het kan wel, maar echt gebruikersvriendelijk is het niet.
De Ledger Nano S is inmiddels besteld maar die is nog ongeveer 2 weken onderweg voor ik 'm heb. Wat doet Get-Filehash van Powershell?

Edit: Ik heb Windows Defender even uitgeschakeld waarna ik de dist.zip wel kon downloaden. Vervolgens PC offline gehaald en gescand met AVG Free, dat niks detecteerde. Windows Defender blijft wel malware detecteren, maar volgens mij ligt dat meer aan Windows Defender, toch? :p

[ Voor 12% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:58:
[...]

De Ledger Nano S is inmiddels besteld maar die is nog ongeveer 2 weken onderweg voor ik 'm heb. Wat doet Get-Filehash van Powershell?
Het is gewoon de checksum berekenen van het bestand. Als je zeker wil weten dat je hetzelfde bestand hebt gedownload als ik, kan je het best even de checksum bepalen en deze vergelijken. Vaak geven ze deze ook wel op de download pagina zelf, maar ik zag hem daar zo snel niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Het is gewoon de checksum berekenen van het bestand. Als je zeker wil weten dat je hetzelfde bestand hebt gedownload als ik, kan je het best even de checksum bepalen en deze vergelijken. Vaak geven ze deze ook wel op de download pagina zelf, maar ik zag hem daar zo snel niet staan.
Dus de uitkomst daarvan moet voor mij hetzelfde zijn als de reeks die jij net post in je vorige bericht? Dan is alles oke met de dist file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Dus de uitkomst daarvan moet voor mij hetzelfde zijn als de reeks die jij net post in je vorige bericht? Dan is alles oke met de dist file?
Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat alles OK is, maar ik krijg in ieder geval geen melding over een virus. Het beste zou geweest zijn als MEW zelf ook een checksum op hun download pagina had gezet, zoals Mist of Parity bijvoorbeeld wel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 20-05-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat alles OK is, maar ik krijg in ieder geval geen melding over een virus. Het beste zou geweest zijn als MEW zelf ook een checksum op hun download pagina had gezet, zoals Mist of Parity bijvoorbeeld wel doen.
Dan kan ik dus net zo goed de wallet downloaden van Mist toch? Of is dat weer een andere wallet?

Oh ik zie dat het om twee verschillende wallets gaat, MyEtherWallet en EtherWallet..

[ Voor 7% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
exelletor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Waarom NXT en geen Ardor?
Ja helaas ARK gekocht ipv Ardor. Geen idee waarom. NXT gaat over in IGNIS toch, dus dan zou je ook een mooie coin moeten hebben in theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Dan kan ik dus net zo goed de wallet downloaden van Mist toch? Of is dat weer een andere wallet?
Ik zou dan denk ik de voorkeur geven aan Parity, gezien daar gewoon 12 woorden worden gegeven die je kan opschrijven op een A4'tje. Dat zit voor zover ik weet niet in Mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-10 16:37
krijn1985 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Ik weet niet welke app je gebruikt hebt?
Ik heb je even een pm gestuurd zo blijft het forum schoon.

Maar het gaat nl om de digibytegaming wallet android
https://www.google.nl/sea...800#imgrc=Y-6iZTsfTp61CM:

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:38
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Ja, Ripple verkoopt het protocol waarbij indirect geen XRP aan verbonden hoeft te zijn. Maar laat XRP net voor twee belangrijke functies zorgen. 1) de valuta transactie tot stand brengen en te ''dekken''. 2) XRP IS onderdeel van het Ripple protocol, om netwerk aanvallen te voorkomen door create offers /offer cancel fee dermate te laten oplopen zodra jij op die manier bijvoorbeeld honderdduizenden keren als het waren een transactie opzet en weer afbreekt met een script/bot.

Ik heb nu het vermoeden omdat je ook over de kosten van de ledger begint van ongeveer 10 dollar, (ja dat is voldoende voor een drukke ledger). Maar jij waarschijnlijk niet snapt waarom Ripple momenteel op 13.9 miljard staat op CMC. Jij wilt volgens mij hiermee zeggen. Banken hebben maar aan 10 dollar of 100 XRP voldoende?

Overigens zijn de mccaleb 5 miljard coins verkoop afgehandeld via de rechtbank en doet Ripple het deel van hem in kleine porties verkopen gespreid over een aantal jaar. Ook de lockup van de 55 miljard worden van de markt afgehaald eind dit jaar en 1 miljard opnieuw aangeboden per maand, mocht dan bijvoorbeeld 600 miljoen XRP over zijn aan het eind van de maand, dan worden die opnieuw verpakt en worden en sluiten aan achterin de queue.En ja, 99,9 miljard coins zijn, maar de wereld is ook groot, maar wat is +- 14 XRP voor elke persoon op aarde nu..
Voor een transactie om info over de chain te sturen hoeft maar 0,000001 xrp gebruikt te worden. Er wordt niet letterlijk het geld omgezet in XRP. Bedrijven hebben er dus baat bij als die 0,000001 zo weinig mogelijk waard is.

Letterlijk van de ripple website:

https://ripple.com/build/gateway-guide Issuing gateways do not need to accumulate or exchange XRP. They must only hold a small balance of XRP to send transactions through the network. The XRP equivalent of $10 USD should be enough for at least one year of transaction costs for a busy gateway. Private exchanges and liquidity providers may choose to hold additional XRP for trading. Ripple (the company) does not promote XRP as a speculative investment.

[ Voor 14% gewijzigd door Mirved op 20-05-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Nou, kom maar op met die kritische vragen. Om alvast antwoord te geven omdat ik XRP in bezit heb en dus blijkbaar niet meer een kritische kijk kan hebben volgens jou. Ik heb die honderdduizenden XRPs bijna voor niets. En ik ben emotioneel niet vatbaar voor de hoge euro getallen die op mijn scherm verschenen. Nogmaals ik beantwoord graag de vragen en help graag misverstanden de wereld uit.
Wat maakt Ripple/XRP anders dan een soort van veredelde Paypal? Beide zijn gecentraliseerd, en kunnen zeer eenvoudig tegoeden bevriezen. Juist twee nadelen die vrijwel elke andere cryptovaluta niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:03
[...]Ik heb die honderdduizenden XRPs bijna voor niets. En ik ben emotioneel niet vatbaar voor de hoge euro getallen die op mijn scherm verschenen. Nogmaals ik beantwoord graag de vragen en help graag misverstanden de wereld uit.
https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/
1 XRP = $0.354206

Als jij honderdduizenden hebt heb je dus minimaal 200.000 * $0,35 = $ 70.000,- aan digitale coins... Waarvan je (in tegenstelling tot geld op je spaarrekening) dus niet weet of je ze morgen niet door een hack/instorting/etc kwijt bent. En daar heb je helemaal geen emotie bij? :/

Ik ben even oud als jij, zit er over na te denken om misschien 1800 euro van ons spaarsaldo te investeren in de aankoop van 1 BTC maar zelfs daarbij twijfel ik omdat het een hoop geld is en omdat ik niet weet hoe ik dat ding 100% veilig kan bewaren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:38

florholvoet

aka F0x.be

Satangel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:16:
Iemand een goeie site waar je als Belg ETH kan verkopen nu? Heb al geprobeerd op Cex.io, Bitpanda & Coinbase maar overal komt er wel wat tussen dat het niet lukt, zeer irritant.

Van Coinbase kan je bvb als Europeaan niets verkopen, ook al trek je een foto van je ID kaart, wordt nooit geaccepteerd. Hatelijk.
Belg hier. Coinbase lukt bij mij wel, geverifieerd enzo, alleen heb ik nog geen munten verkocht via hen.
AnyCoinDirect daar heb ik het wel al mee gedaan, dus zou voor jou ook moeten lukken. Was een klein bedrag maar was wel snel geregeld.

Edit: anycoindirect heeft meestal een redelijk slechte koers maar kan toch handig zijn als het nergens anders lukt.

[ Voor 8% gewijzigd door florholvoet op 20-05-2017 14:38 ]

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik blijf het, net als President, toch ook nog redelijk spannend vinden allemaal. Ik wil graag gebruik maken van MyEtherWallet, omdat je dan ook niet de hele blockchain hoeft te downloaden. Nu geeft @dj_tjerk zelfs al aan dat je beter kan checken of het gedownloade bestand wel 'oke' is. Weer iets nieuws voor mij om rekening mee te houden. Hij zegt dan ook dat ik misschien de wallet van Parity moet gebruiken.

Ik lees over MEW op reddit een bericht van ongeveer een jaar oud dat iemand een wallet had aangemaakt maar dat de private en public key niet met elkaar matchten. Poeh, nog iets om rekening mee te houden. Is zoiets ook nog te controleren of de keys bij elkaar horen?

Zelf dacht ik door een kleine transactie naar de nieuwe offline wallet te doen en vervolgens een kleine transactie vanuit die wallet te doen. Maar dan is de wallet niet meer permanent offline geweest, maar ook even online en lever je weer een stukje veiligheid in.

Iemand hier goede tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 16:19
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:39:
Ik blijf het, net als President, toch ook nog redelijk spannend vinden allemaal. Ik wil graag gebruik maken van MyEtherWallet, omdat je dan ook niet de hele blockchain hoeft te downloaden. Nu geeft @dj_tjerk zelfs al aan dat je beter kan checken of het gedownloade bestand wel 'oke' is. Weer iets nieuws voor mij om rekening mee te houden. Hij zegt dan ook dat ik misschien de wallet van Parity moet gebruiken.

Ik lees over MEW op reddit een bericht van ongeveer een jaar oud dat iemand een wallet had aangemaakt maar dat de private en public key niet met elkaar matchten. Poeh, nog iets om rekening mee te houden. Is zoiets ook nog te controleren of de keys bij elkaar horen?

Zelf dacht ik door een kleine transactie naar de nieuwe offline wallet te doen en vervolgens een kleine transactie vanuit die wallet te doen. Maar dan is de wallet niet meer permanent offline geweest, maar ook even online en lever je weer een stukje veiligheid in.

Je zou ook is kunnen kijken naar Jaxx.io. Gebruik het zelf op Windows en Android, werkt prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Vraagje voor de gevorderden:

Ik probeer uit te pluizen hoe ik een short positie goed kan instellen in Kraken. Ik snap dat dit met een handelspaar gaat (stel BTC/EUR) en dat Margin trading gebruikt moet worden. Zou iemand voorbeeld willen geven, bijv met een screenshot? Misschien ook wel nuttig om dit toe te voegen aan de startpost.

Stel, de huidige koers schommelt rond 1BTC=1700EUR en ik voorzie een daling. Als de koers onder de 1500 komt dan mag de positie weer gesloten worden, maar gaat ie toch nog omhoog dan sluiten bij 1750.
Om het nog wat complexer te maken: de koers daalt wel tot 1600, maar gaat weer wat omhoog. als ie 2% boven dit dieptepunt komt moet de positie ook worden gesloten.

Omdat er rente wordt betaald wil ik de positie niet al te lang open houden, laten we het op een week houden.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Falcoo schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Je zou ook is kunnen kijken naar Jaxx.io. Gebruik het zelf op Windows en Android, werkt prima. ;)
Ik wil heel graag mijn eth offline storen. Voor zover ik me herinner is jaxx een hot wallet, dus online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
[...]

Miss ben ik te sceptisch maar ik kan gewoon moeilijk geloven dat men het hier heeft over honderdduizenden xrp in bezit, betekent dat je minstens 70k euro aan waarde bezit. Leuk alle verhalen over hoe de bitcoin nu ontploft, als je in de toekomst hiervan gelooft zou dat betekenen wanneer je maar 10000 xrp bewaart en ze worden ooit 100 euro per stuk dan heb je al 1 mln aan waarde. Waarom in godsnaam zou je nu niet cashen en vooruit zelfs 100k aan ripples overhouden, dan nog behoud je kans op een miljoen(en) waarde en kun je nu makkelijk paar duizenden euro's cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:39:

Je kan offline een transactie signen. MyEtherWallet heeft hier een handige pagina voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Whats-the-nam3 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Miss ben ik te sceptisch maar ik kan gewoon moeilijk geloven dat men het hier heeft over honderdduizenden xrp in bezit, betekent dat je minstens 70k euro aan waarde bezit. Leuk alle verhalen over hoe de bitcoin nu ontploft, als je in de toekomst hiervan gelooft zou dat betekenen wanneer je maar 10000 xrp bewaart en ze worden ooit 100 euro per stuk dan heb je al 1 mln aan waarde. Waarom in godsnaam zou je nu niet cashen en vooruit zelfs 100k aan ripples overhouden, dan nog behoud je kans op een miljoen(en) waarde en kun je nu makkelijk paar duizenden euro's cashen.
Kijk eens naar de koersontwikkeling en het moment waarop Yub al een reactie plaatste onder onderstaand nieuwsbericht. nieuws: Blockchain voor het eerst gebruikt bij internationale handelstransactie

Feit dat hij toen al vermoedde dat Ripple achter de transactie zat, betekend dat hij in die periode wss munten heeft gekocht of in bezit had. Prijs van 0,006 cent was destijds haalbaar. Kijk nu eens naar de prijs van Ripple in oktober 2016, stel je had 2000 euro geïnvesteerd.... Dan heb je er 333.000~. Dat betekent 120k aan Ripples. Voila!

Persoonlijk ook al 35k stuks Ripple gehad, ingekocht op 6 cent. Ben er deels uitgegaan op 20 cent al. Totaal gekkenwerk deze koersontwikkelingen. Je moet echt emotioneel heel sterk staan om continue te blijven zitten (bijv. NEM (XEM) coin ook, 200x over de kop in een jaar tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Emotie moet je inderdaad niet hebben en gewoon vasthouden die coin. Ik doe dat nu iets meer dan 6 weken en soms heb je 1000 euro winst en soms zakt ie 1000 euro. Maar overall ben ik er al wel achter dat ik meer verdien met holden dan met traden en hou ze nu dan ook lekker vast.

PS, eerder wel veel getrade en ook twee keer gestopt met crypto, omdat het allemaal te veel tijd kostte. Maar als ik de coins had vastgehouden die ik toen had kon ik dat appartementje op de dam wel kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 20-05-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Timberly2 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Kijk eens naar de koersontwikkeling en het moment waarop Yub al een reactie plaatste onder onderstaand nieuwsbericht. nieuws: Blockchain voor het eerst gebruikt bij internationale handelstransactie

Feit dat hij toen al vermoedde dat Ripple achter de transactie zat, betekend dat hij in die periode wss munten heeft gekocht of in bezit had. Prijs van 0,006 cent was destijds haalbaar. Kijk nu eens naar de prijs van Ripple in oktober 2016, stel je had 2000 euro geïnvesteerd.... Dan heb je er 333.000~. Dat betekent 120k aan Ripples. Voila!

Persoonlijk ook al 35k stuks Ripple gehad, ingekocht op 6 cent. Ben er deels uitgegaan op 20 cent al. Totaal gekkenwerk deze koersontwikkelingen. Je moet echt emotioneel heel sterk staan om continue te blijven zitten (bijv. NEM (XEM) coin ook, 200x over de kop in een jaar tijd).
Het gaat mij erom dat niemand dit had kunnen voorspellen, feit dat iemand er nu voor een deel nog niet uitgaat terwijl die honderdduizenden ik bezit heeft snap ik dan niet. Deze koers is ongelooflijk en nu zeggen dat je niet zenuwachtig wordt en denkt dat het nog gekker wordt....ik hoop het maar heb het gevoel dat er nu een enorme luchtbel gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Whats-the-nam3 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:33:
[...]

Het gaat mij erom dat niemand dit had kunnen voorspellen, feit dat iemand er nu voor een deel nog niet uitgaat terwijl die honderdduizenden ik bezit heeft snap ik dan niet. Deze koers is ongelooflijk en nu zeggen dat je niet zenuwachtig wordt en denkt dat het nog gekker wordt....ik hoop het maar heb het gevoel dat er nu een enorme luchtbel gaande is.
Ik snap je punt, maar wat je zegt is eigenlijk ook niet gegrond. Waarom is het een bubbel? Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt, maar het is ook andersom te beredeneren.

Als btc steeds bekender en populairder wordt bij de normale burger zal de koers nog wel stijgen, zeker als het aantal gebruikers sneller stijgt dan de marketcap van btc. Wat betreft eth: als het aantal mensen die eth gebruikt om apps te hosten sneller groeit dan de cap zal de koers blijven stijgen.

Beiden worden nog eens versterkt als meerdere beleggers zien dat de koers blijft stijgen die vervolgens ook btc/eth willen kopen wat de koers nog sneller laat stijgen.

Ik wil zodadelijk een offline transactie gaan proberen met MEW. Daarbij wordt 'gas' gebruikt waar je de gas een limiet kan geven. Standaard is dat 21.000 gas, wat neerkomt op zo'n (even vlug gedaan) 5 dollar cents. Wordt de transactie (of eigenlijk contract, toch?) dan gegarandeerd uitgevoerd of is het mogelijk dat die 21.000 gas te weinig is?

Als ik het dus goed begrijp kun je een offline transactie doen (je gebruikt je private key op een pc die niet op internet is aangesloten) omdat je eigenlijk een contract de blockchain instuurt. De ontvanger ontvangt de coins wel al, maar deze zijn dan nog niet 'afgeschreven' van de offline (uitgaande/uitgevende) wallet. Zodra de offline wallet ooit online komt en dus in verbinding met de blockchain worden de coins van dat contract dat bekend is in de blockchain afgeschreven. Klopt mijn veronderstelling?

[ Voor 27% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:22
Playa del C. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Bronnen en dergelijke? Ik kan hier niks over vinden. En waarom noem je 'FEDS'. Dat is niet een officieel iets, dat is straattaal voor FBI agenten. En wat heeft de FBI met Kraken te maken? Kraken zit in Engeland en Duitsland. In ieder geval Europa.

En verder. Hoe bedoel je stoploss is geblokkeerd? Daar zorgt een DDOS niet voor. En dat stuk over snel verkopen zonder margin trading snap ik ook niks van.

Edit: http://www.newsbtc.com/20...en-poloniex-ddos-attacks/
Bij de edit vermeld je al een bron, hier nog 1 : http://news.8btc.com/poloniex-goes-down-users-lose-big
Het blijven nieuwssites maar toch. Wat er op Poloniex gebeurd is zowiezo al verdacht, sommige volumes kunnen bijna niet hoe groot ze zijn en er zijn vermoedens dat ze zelf de boel pump en dumpen en nieets alle coins echt hebben die verhandeld worden: MtGox deel 2.

Van Kraken weet ik van ervaren handeleren uit USA, Engeland en Nederland dat er rare dingen gebeuren. Een was bezig coins te withdrawen, na 10BTC werd alles onhold gezet door Kraken en hij wacht nu al 8 dagen voor dat de rest vrijgegeven wordt, praat je nog zeker over 15+ BTC waar hij opeens niet meer bij kan... Margin-trading is bij hem ook disabled. Het is geen kleine jongen, verhandelt 100BTC in de maand, is altijd goed gegaan tot 9 mei, daarna veel rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

JPS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:43:
Vraagje voor de gevorderden:

Ik probeer uit te pluizen hoe ik een short positie goed kan instellen in Kraken. Ik snap dat dit met een handelspaar gaat (stel BTC/EUR) en dat Margin trading gebruikt moet worden. Zou iemand voorbeeld willen geven, bijv met een screenshot? Misschien ook wel nuttig om dit toe te voegen aan de startpost.

Stel, de huidige koers schommelt rond 1BTC=1700EUR en ik voorzie een daling. Als de koers onder de 1500 komt dan mag de positie weer gesloten worden, maar gaat ie toch nog omhoog dan sluiten bij 1750.
Om het nog wat complexer te maken: de koers daalt wel tot 1600, maar gaat weer wat omhoog. als ie 2% boven dit dieptepunt komt moet de positie ook worden gesloten.

Omdat er rente wordt betaald wil ik de positie niet al te lang open houden, laten we het op een week houden.

Dank alvast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bc9jeyJWDJnbGmvE8TuhcCfn/full.png

1. ga naar het tabblad advanced
2. kies voor een sell order
3. geef een leverage niveau aan, hierdoor wordt t een margin order
4. we kopen weer terug als de prijs 1500 is en wordt de positie gesloten
vergeet 5, die klopt niet :p voor zover ik weet kun je een positie niet sluiten op basis van tijd
Wat je wel kunt doen is een tegenovergestelde market buy doen met leverage die pas over een week start. Dat doe je dan met de menu's bij 5.

Ook moet je nog een leverage buy limit order aanmaken met trailing stop van 2% positieve offset.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Satangel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:16:
Iemand een goeie site waar je als Belg ETH kan verkopen nu? Heb al geprobeerd op Cex.io, Bitpanda & Coinbase maar overal komt er wel wat tussen dat het niet lukt, zeer irritant.

Van Coinbase kan je bvb als Europeaan niets verkopen, ook al trek je een foto van je ID kaart, wordt nooit geaccepteerd. Hatelijk.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met Coinbase... Werkt netjes bij mij. Ook Belg. Alle verificatie opties doorlopen, Bank bevestigd en voila. Ging vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:44:
[...]
Ik wil zodadelijk een offline transactie gaan proberen met MEW. Daarbij wordt 'gas' gebruikt waar je de gas een limiet kan geven. Standaard is dat 21.000 gas, wat neerkomt op zo'n (even vlug gedaan) 5 dollar cents. Wordt de transactie (of eigenlijk contract, toch?) dan gegarandeerd uitgevoerd of is het mogelijk dat die 21.000 gas te weinig is?
Voor een normale transactie is bekend dat dit 21000 gas kost. Als je contractcode gaat uitvoeren (token sales, ENS, etc), dan is het vaak meer dan 21000 (en ook niet altijd even bekend hoeveel precies).
[...]
Als ik het dus goed begrijp kun je een offline transactie doen (je gebruikt je private key op een pc die niet op internet is aangesloten) omdat je eigenlijk een contract de blockchain instuurt. De ontvanger ontvangt de coins wel al, maar deze zijn dan nog niet 'afgeschreven' van de offline (uitgaande/uitgevende) wallet. Zodra de offline wallet ooit online komt en dus in verbinding met de blockchain worden de coins van dat contract dat bekend is in de blockchain afgeschreven. Klopt mijn veronderstelling?
Je stuurt een signed message de wereld in dat die ETH nu niet meer van jou zijn, maar van iemand anders. Dat is het enige waar de rest van de wereld om geeft. De ontvanger krijgt dus de coins, en jij bent iets armer. De offline wallet hoeft nooit online te komen, maar de offline wallet heeft dus ook geen idee over wie hoeveel ETH bezit (ook niet van jezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
[...]

Ik snap je punt, maar wat je zegt is eigenlijk ook niet gegrond. Waarom is het een bubbel? Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt, maar het is ook andersom te beredeneren.
Het blijft een mening uiteraard, zelf denk ik dat de koersen nu te snel groeien, er zal en moet een correctie plaats gaan vinden. Bitcoin en de gehele markt zitten nu in een populaire fase, nieuwe gebruikers treden toe dat lees je ook hier en in andere forums. Ik ben ook onlangs erin gestapt met de hoop dat het over 5 jaar iets waard is, echter denk ik dat 95% hierin zit voor de korte termijn. Deze groei blijft niet zo doorgaan en wanneer zij eruit stappen zal de correctie plaats vinden. Huidige bankensysteem is te machtig om binnen komende 20 jaar om te vallen og vervangen te worden. Wel geloof ik dat de btc steeds groter wordt maar dan alleen op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Thanks, verhelderend!
2. kies voor een sell order
Ah, ik maakte de denkfout te moeten starten met een buy order :o
Ook moet je nog een leverage buy limit order aanmaken met trailing stop van 2% positieve offset.
Is dat dan een extra losstaande order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik ben nu bezig op een offline laptop een MyEthereumWallet aan te maken. Tijdens het proces staat in een rode balk onderin mijn scherm constant: "Could not connect to the norde. Please refresh the page, or see the help page for more troubleshooting issues."

Dit lijkt me niet helemaal in orde of wel?

Krijg je geen woordenserie bij MEW om je private key te achterhalen mocht je die kwijt zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Shorten=eth lenen en verkopen
Long=geld lenen en eth kopen

Ja je moet een losse order maken. Helaas vooziet kraken niet in verschillende orders afhankelijk van elkaar maken. Daardoor zul je dus zelf in de gaten moeten houden welke orders getriggered worden en afhankelijk daarvan andere orders handmatig moeten cancellen.

Edit: denk er ook aan dat je bij kraken geen tegenovergestelde margin orders open kunt hebben. Dwz, een long openen terwijl er al een short open staat sluit (een gedeelte van) de short.

[ Voor 22% gewijzigd door DirtyBird op 20-05-2017 16:48 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me vertellen waar je stellar lumens kunt kopen en welke wallet je daarvoor kunt gebruiken..
heb een account bij Kraken, maar kan er nog niks mee. Verificatie proces loopt al een paar dagen.

alvast thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:57:
wie kan me vertellen waar je stellar lumens kunt kopen en welke wallet je daarvoor kunt gebruiken..
heb een account bij Kraken, maar kan er nog niks mee. Verificatie proces loopt al een paar dagen.

alvast thx!
Ik gebruik zelf Bittrex, maar daar kun je alleen kopen met BTC, dus die moet je dan eerste daarheen sluizen. Ik heb er geen aparte wallet voor, ze staan nog gewoon op Bittrex :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:44:
Ik ben nu bezig op een offline laptop een MyEthereumWallet aan te maken. Tijdens het proces staat in een rode balk onderin mijn scherm constant: "Could not connect to the norde. Please refresh the page, or see the help page for more troubleshooting issues."

Dit lijkt me niet helemaal in orde of wel?

Krijg je geen woordenserie bij MEW om je private key te achterhalen mocht je die kwijt zijn?
Op een offline computer is dat precies wat ik zou verwachten. Dan weet je namelijk zeker dat hij offline is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Alright, ik heb nu mijn offline MEW aangemaakt. Ik volg deze stappen om een offline transactie te maken: https://www.myetherwallet.com/#help

Nu heb ik mijn eth op mijn poloniex account staan. Ik moet in stap 2 dus de FROM adress invullen. Waar vind ik die in poloniex? Is dit het 'deposit adress'? Dat is toch de public key/send key die je hebt gekregen van poloniex?

[ Voor 15% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ReCreator schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:02:
[...]

Ik gebruik zelf Bittrex, maar daar kun je alleen kopen met BTC, dus die moet je dan eerste daarheen sluizen. Ik heb er geen aparte wallet voor, ze staan nog gewoon op Bittrex :)
Thanks mate!

Gelukt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

/// Laat maar opgelost

[ Voor 91% gewijzigd door rvT op 20-05-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:16:
Alright, ik heb nu mijn offline MEW aangemaakt. Ik volg deze stappen om een offline transactie te maken: https://www.myetherwallet.com/#help

Nu heb ik mijn eth op mijn poloniex account staan. Ik moet in stap 2 dus de FROM adress invullen. Waar vind ik die in poloniex? Is dit het 'deposit adress'? Dat is toch de public key/send key die je hebt gekregen van poloniex?
Ik snap even niet wat je aan het doen bent. Je wil geld overmaken van Poloniex naar jezelf, of andersom? Als je van Poloniex naar jezelf wil overmaken, dan moet je bij withdraw in Poloniex het adres plakken behorend bij de wallet die je op de offline computer gegenereerd hebt.
Als je van je offline wallet geld wil overmaken naar Poloniex, dan moet je het stappenplan doorlopen en bij "To Address" het adres gebruiken dat Poloniex je geeft voor een deposit.

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 20-05-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
kansloze schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:22:
Wat is eigenlijk de ATH van Bitcoin? Of is dat nu?
Omgerekend zo'n 18 biljoen dollar. Tenminste als je de chart van Huobi mag geloven (plaatje klikbaar voor grotere versie).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DPNl7w.png

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:52
President schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Ik ben even oud als jij, zit er over na te denken om misschien 1800 euro van ons spaarsaldo te investeren in de aankoop van 1 BTC maar zelfs daarbij twijfel ik omdat het een hoop geld is en omdat ik niet weet hoe ik dat ding 100% veilig kan bewaren :X
https://www.ledgerwallet.com/products
https://www.ledgerwallet.com/apps/ripple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:35:
[...]

Ik snap even niet wat je aan het doen bent. Je wil geld overmaken van Poloniex naar jezelf, of andersom? Als je van Poloniex naar jezelf wil overmaken, dan moet je bij withdraw in Poloniex het adres plakken behorend bij de wallet die je op de offline computer gegenereerd hebt.
Als je van je offline wallet geld wil overmaken naar Poloniex, dan moet je het stappenplan doorlopen en bij "To Address" het adres gebruiken dat Poloniex je geeft voor een deposit.
Ik wil eth overmaken vanuit poloniex naar mijn offline MEW. In stap 2 op MEW website staat:

"Enter the "From Address". Please note, this is the address you are sending FROM, not TO. This generates the nonce and gas price."

Nu vroeg ik me af waar ik het "From Address" kan vinden in Poloniex. Zoals ik het nu begrijp is dat de public key die je van poloniex hebt gekregen en te raadplegen door op withdraw te 'deposit' te klikken in je poloniex account.

Edit: Volgens mij maak ik een domme fout, want wat ik wil doen kan helemaal niet? Ik heb dus net een offline wallet gemaakt en ik wil testen of ik zowel eth kan ontvangen als verzenden zodat ik weet dat de private en public keys bij elkaar horen.

[ Voor 10% gewijzigd door GrazendeKoe op 20-05-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Wat te doen als je bent vergeten om op 1 januari al je crypto te inventariseren voor de belasting? Hoe gedetailleerd moet ik dat uitzoeken, want dat kan veel werk worden met alle buys/sells die ik in de tussentijd heb gedaan. In voorgaande jaren kwam ik niet boven de 25k euro drempel uit, maar met de stijgende btc prijs deze keer dus wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
https://steemit.com/crypt...fect-fundamental-analysis

Leuk artikel, goed uitgelegd en onderbouwt. Hij hangt er ook een voorspelling van waarde aan vast. Mijns inziens wat gewaagd maar soit. Bottom line, hodl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:43
Bonez0r schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:49:
Wat te doen als je bent vergeten om op 1 januari al je crypto te inventariseren voor de belasting? Hoe gedetailleerd moet ik dat uitzoeken, want dat kan veel werk worden met alle buys/sells die ik in de tussentijd heb gedaan. In voorgaande jaren kwam ik niet boven de 25k euro drempel uit, maar met de stijgende btc prijs deze keer dus wel.
Je moet gewoon op 1 januari de waarde van je cryptocurrency weten, dit is een peildatum. Wat daarna verhandelt wordt is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Ik wil eth overmaken vanuit poloniex naar mijn offline MEW. In stap 2 op MEW website staat:

"Enter the "From Address". Please note, this is the address you are sending FROM, not TO. This generates the nonce and gas price."

Nu vroeg ik me af awar ik het "From Address" kan vinden in Poloniex. Zoals ik het nu begrijp is dat de public key die je van poloniex hebt gekregen en te raadplegen door op withdraw te 'deposit' te klikken in je poloniex account.
Als je ETH wil overmaken vanuit Poloniex naar je offline MEW hoef je niks met dat offline stappenplan te doen. Dat is enkel als je vanaf een offline wallet wil _versturen_. In jouw geval wil je van je offline wallet het adres opzoeken op bijvoorbeeld deze pagina (maar dan natuurlijk in je offline versie). Daar staat dan in het eerste veld "Your Address". Dit adres moet je even kopieren/op een usb stick zetten, en dan op de online computer aan Poloniex doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Laatst online: 09-04-2024
Waar kopen jullie je BTC? (ik altijd via BTC Direct, maar daar betaal je zo'n enorme fee altijd -_-).
Zou graag nog een 300 investeren, dan heb ik 1k invest. Zal waarschijnlijk in expanse gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
MetalG schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:00:
Waar kopen jullie je BTC? (ik altijd via BTC Direct, maar daar betaal je zo'n enorme fee altijd -_-).
Zou graag nog een 300 investeren, dan heb ik 1k invest. Zal waarschijnlijk in expanse gaan allemaal.
Kraken, als je nu een bankoverschrijving doet staat het er maandag middag op als het goed is.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
speedyjules07 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Kraken, als je nu een bankoverschrijving doet staat het er maandag middag op als het goed is.
Mja ik gebruik geen kraken, omdat je daar moet betalen als je niet trade >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

MetalG schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Mja ik gebruik geen kraken, omdat je daar moet betalen als je niet trade >_>
Wat? Hoe kom je daar nou bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:28
Amarog schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:07:
[...]

Ik heb nog geen problemen ondervonden met Coinbase... Werkt netjes bij mij. Ook Belg. Alle verificatie opties doorlopen, Bank bevestigd en voila. Ging vlot.
Bij mij herkent hij de foto van mijn ID niet, 4 keer geprobeerd.

Nu goed ik doe het nu met Bittrex op basis van een andere Tweaker zijn suggestie. Van ETH naar BTC en dan doen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
DirtyBird schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Wat? Hoe kom je daar nou bij?
Iemand had me dat verteld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

MetalG schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:13:
[...]

Iemand had me dat verteld? :P
Nee, je betaalt een roll over fee per 4 uur voor margin trading. Spot trading kost niks per tijdseenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb zojuist eth ontvangen in mijn myetherwallet en ook offline eth kunnen verzenden naar iemand anders vanuit myehterwallet. Dus het is nu veilig om te zeggen dat deze wallet 100% perfect werkt, toch? Aangezien ik nog wel eens verhalen gelezen heb van mensen die coins in een wallet hadden gestort maar er vervolgens niet meer bij konden omdat private key & public key niet aan elkaar verbonden waren.

Can someone please confirm this? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Termi schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:53:
[...]

Je moet gewoon op 1 januari de waarde van je cryptocurrency weten, dit is een peildatum. Wat daarna verhandelt wordt is niet relevant.
Ja en als je op 1 januari niet de waarde genoteerd hebt, wat dan? Dan zou ik dus aan de hand van de huidige waarde en alle trades die sinds 1 januari zijn geweest moeten terugrekenen tot ik de waarde op 1 januari heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:18

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Bonez0r schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:18:
[...]

Ja en als je op 1 januari niet de waarde genoteerd hebt, wat dan? Dan zou ik dus aan de hand van de huidige waarde en alle trades die sinds 1 januari zijn geweest moeten terugrekenen tot ik de waarde op 1 januari heb?
Je kan dat toch opzoeken in de charts?

https://coinmarketcap.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Eigenlijk als je deze Chart ziet, dan zie je toch dat BTC echt te laat is om in te stappen é :)

http://imgur.com/a/Ayf45

[ Voor 41% gewijzigd door MetalG op 20-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 18:25
Hoe storten jullie euro's op Kraken, zodat je kan beginnen met handelen? Ik zie de volgende methodes, welke moet ik kiezen voor de laagste kosten vanaf ING? En hoelang duurt het bij jullie? SEPA, wire transfer of SWIFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-03-2024
Freshnub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:35:
Hoe storten jullie euro's op Kraken, zodat je kan beginnen met handelen? Ik zie de volgende methodes, welke moet ik kiezen voor de laagste kosten vanaf ING? En hoelang duurt het bij jullie? SEPA, wire transfer of SWIFT?
SEPA. 3x gedaan en 3x binnen 3 uur (werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 18:25
brianvd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:39:
[...]

SEPA. 3x gedaan en 3x binnen 3 uur (werkdagen)
Dat is snel. Welke kosten zijn daaraan verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:18

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Freshnub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:46:
[...]

Dat is snel. Welke kosten zijn daaraan verbonden?
is gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
[...]

Niemand had deze koersontwikkeling kunnen voorspellen, eens. Is niet rationeel te onderbouwen waarom dit nu zo snel stijgt. Echter, dat Ripple veelbelovend is, check. Dat had Yub blijkbaar door, omdat die er al over bericht en doorheeft dat de R3 blockchain syndicate van banken ermee werkt. Deze koers is ongelooflijk, maar als je kijkt naar de marktpotentie van Ripple, dan is deze koers nog steeds peanuts.

Eens, overgewaardeerd is op dit moment sprake van: niemand kan het nog ergens voor gebruiken, alleen in pilot omgevingen tussen banken. 2e punt: waarom moet het muntje zelf zoveel waard worden als ze alleen de techniek gebruiken. Ook geen idee, maar lijkt er toch op dat de XRP zelf in het proces betrokken moet zijn. Dus als ze niet de use case verbeteren dan is er overwaardering. Echter, de potentie is er zeker, razendsnelle transacties, banken die het ondersteunen en als wettig betaalmiddel zien. Dat werd ook in het eerder gelinkte artikel aangehaald: https://steemit.com/crypt...fect-fundamental-analysis

Koersdoel 17$ voor Ripple is wel heel extreem ;) Denk dat ik er voor die tijd ook wel uit ben haha. Maar in de valuta wereld is 13mrd marketcap echt bizar weinig. Gaat dagelijks 5 triljoen in om.

Maar hoelang moeten we bijv. ook al niet aanhoren dat Amazon overgewaardeerd is... Ripple coins voegen overigens niks toe aan toegevoegde waarde, dat is de techniek erachter. De currency wordt alleen uitgedrukt in fiat valuta, de dollar. Als je echt rijk wilt worden, moet je emotie loslaten bij geld. Vind dat persoonlijk ook lastig, maar heb nu de insteek, ik open alleen maar nieuwe posities, huidige verkoop ik voorlopig zeker niet. Geld toch niet nodig, en voor mij persoonlijk, woon nog bij de ouders met een gewoon salaris, dus kan het i.p.v. te sparen hier wel insteken. De tulpenmanie bubbel duurde ook 3 jaar voordat die spatte, dus hopelijk hebben we nog even te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Timberly2 op 20-05-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalG schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:35:
Eigenlijk als je deze Chart ziet, dan zie je toch dat BTC echt te laat is om in te stappen é :)

http://imgur.com/a/Ayf45
Leuk overzicht! Pivx is echt insane, geen idee wat het precies is.

Maar goed, volgens mij kun je echt geen enkele zinnige voorspelling doen obv het overzicht. Waarom denk je dat het te laat is om in te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:10:
[...]
Waarom denk je dat het te laat is om in te stappen?
Het is niet te laat om in te stappen. Het is te laat om in te stappen om extreme winsten te maken. Ik verwacht wel dat de BTC omhoog blijft gaan, maar 1000% in 6 maanden gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

Mirved schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Voor een transactie om info over de chain te sturen hoeft maar 0,000001 xrp gebruikt te worden. Er wordt niet letterlijk het geld omgezet in XRP. Bedrijven hebben er dus baat bij als die 0,000001 zo weinig mogelijk waard is.

Letterlijk van de ripple website:

https://ripple.com/build/gateway-guide Issuing gateways do not need to accumulate or exchange XRP. They must only hold a small balance of XRP to send transactions through the network. The XRP equivalent of $10 USD should be enough for at least one year of transaction costs for a busy gateway. Private exchanges and liquidity providers may choose to hold additional XRP for trading. Ripple (the company) does not promote XRP as a speculative investment.
Ok. Leg mij dan eens het volgende uit. Als je dadelijk euro overboeking doet naar iemand bijvoorbeeld in de VS en daar zal het bedrag in dollars worden overgemaakt binnen 5 seconden. Waar denk je dat het geld vandaan komt? En nee het is niet van een nostro account van een bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

President schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:31:
[...]

https://coinmarketcap.com/currencies/ripple/
1 XRP = $0.354206

Als jij honderdduizenden hebt heb je dus minimaal 200.000 * $0,35 = $ 70.000,- aan digitale coins... Waarvan je (in tegenstelling tot geld op je spaarrekening) dus niet weet of je ze morgen niet door een hack/instorting/etc kwijt bent. En daar heb je helemaal geen emotie bij? :/

Ik heb gewoon goed mijn onderzoek gedaan voordat ik investeerde. Verder is niets zeker in het leven.. Maar waarom wil je nu 1 BTC kopen a 1800 euro en welk rendement wil je hierop behalen? Bitcoin is maar simpel een opstapelende waarde van geld in mijn ogen. Zorg er alleen niet voor dat jij op een dag de "The greater fool" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

[...]

Bij deze zwart op wit. De prijs van XRP is momenteel nog laag en ik voorspel dat in de toekomst de prijs enorm omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

http://coinmarketcap.com/currencies/digibyte/ gekocht op 417 sat ... gaat niet om tonnen, maar genoeg om "wanneer druk ik het verkoopknopje in" stress te geven :/ ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Timberly2 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:02:
[...]
De tulpenmanie bubbel duurde ook 3 jaar voordat die spatte, dus hopelijk hebben we nog even te gaan.
Ik zie dat vergelijk vaker langskomen. Net zoals er ook wel eens gezegd wordt dat nu crypto's kopen is als microsoft aandelen in de 80's. De grote vraag is; blijkt dit gemeengoed te gaan worden (microsoft) of slechts een hype (tulpen). Ik denk dat beide een reëele mogelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DirtyBird schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Ik zie dat vergelijk vaker langskomen. Net zoals er ook wel eens gezegd wordt dat nu crypto's kopen is als microsoft aandelen in de 80's. De grote vraag is; blijkt dit gemeengoed te gaan worden (microsoft) of slechts een hype (tulpen). Ik denk dat beide een reëele mogelijkheid zijn.
Met als grote verschil dat MS één bedrijf is. Met crypto's is het meer aandelen kopen van meerdere bedrijven, niet van één bedrijf. Er zijn natuurlijk genoeg bedrijven uit de jaren 80 die niet meer bestaan. Voor crypto's is dit denk ik ook het geval. De vraag is welke op de lange termijn zullen blijven bestaan en hun waarde zullen houden of laten groeien. Daar zit nogal een grote gok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
Cassius schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:44:
http://coinmarketcap.com/currencies/digibyte/ gekocht op 417 sat ... gaat niet om tonnen, maar genoeg om "wanneer druk ik het verkoopknopje in" stress te geven :/ ...
Had er 20000 gekocht op 163 satoshi, 10k van verkocht op 450 fzo.. :( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gamecredits naderen de $3/stuk. Gekocht op $0.11/stuk. Ik voel die stress waar @Cassius het over heeft ook wel eigenlijk :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Noxa schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:50:
https://steemit.com/crypt...fect-fundamental-analysis

Leuk artikel, goed uitgelegd en onderbouwt. Hij hangt er ook een voorspelling van waarde aan vast. Mijns inziens wat gewaagd maar soit. Bottom line, hodl!
Laat die $30 maar komen voor Ripple :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 12:56
De vergelijking van cryptos met bedrijven gaat volgens mij niet helemaal op. Bedrijven kunnen failliet gaat terwijl een cryptocoin veel minder snel uitdooft. Kijk maar naar ETC. Een restant van "The DAO" debacle die vandaag de dag meer dan $7.5 dollar waard is. Voor zover ik weet heeft die coin nagenoeg GEEN dev support en toch heeft het dezelfde prijs als ETH had eind vorig jaar. Dit geeft wat mij betreft aan dat de meeste mensen gewoon stomweg coins kopen zonder zich in te lezen wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van concurrerende coins. Wees dus voorzichtig met investeren in minder bekende coins en lees je goed in want de cryptoworld is net het wilde westen waar de "normale" zakenwereld veel meer gereguleerd is.

Offtopic: Kijkt er hier iemand de serie Billions? Elke keer als ze het weer over een investering hebben denk ik steeds: "cryptocurrency!!"en "blockchain!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:44:
Tja....had je je wel verdiept in DGB?
Die wordt al jarenlang om de zoveel tijd weer eens flink gepumpt om dan vaak weer flink terug te zakken, maandenlang op een bodem en dan weer pumpen.
Je kocht t nadat t maandenlang rond 30sat heeft gekabbeld...vind je het dan vreemd dat ie weer omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 12:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Tja....had je je wel verdiept in DGB?
Die wordt al jarenlang om de zoveel tijd weer eens flink gepumpt om dan vaak weer flink terug te zakken, maandenlang op een bodem en dan weer pumpen.
Je kocht t nadat t maandenlang rond 30sat heeft gekabbeld...vind je het dan vreemd dat ie weer omlaag gaat?
Staat nu gewoon op 610 sat toch? Lijkt me dan een prima koop geweest voor 417 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rox92 op 20-05-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl wij elkaars favoriete cryptocurrency en Ripple ;) aan het afkraken zijn, staat koning bitcoin alweer een heel uur boven de 2000 dollar op Bitfinex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Bij deze zwart op wit. De prijs van XRP is momenteel nog laag en ik voorspel dat in de toekomst de prijs enorm omhoog gaat.
Jij moét de man op dit plaatje zijn. Ladies and gentlemen, we got him :+

Afbeeldingslocatie: http://www.waarzegsters.be/wp-content/uploads/paragnost-236x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
Petje72 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Bij de edit vermeld je al een bron, hier nog 1 : http://news.8btc.com/poloniex-goes-down-users-lose-big
Het blijven nieuwssites maar toch. Wat er op Poloniex gebeurd is zowiezo al verdacht, sommige volumes kunnen bijna niet hoe groot ze zijn en er zijn vermoedens dat ze zelf de boel pump en dumpen en nieets alle coins echt hebben die verhandeld worden: MtGox deel 2.

Van Kraken weet ik van ervaren handeleren uit USA, Engeland en Nederland dat er rare dingen gebeuren. Een was bezig coins te withdrawen, na 10BTC werd alles onhold gezet door Kraken en hij wacht nu al 8 dagen voor dat de rest vrijgegeven wordt, praat je nog zeker over 15+ BTC waar hij opeens niet meer bij kan... Margin-trading is bij hem ook disabled. Het is geen kleine jongen, verhandelt 100BTC in de maand, is altijd goed gegaan tot 9 mei, daarna veel rare dingen.
Inderdaad, ik vond later wel iets, vandaar de edit. Wat ik eruit haal is dat er begin mei door sommige mensen veel geld is verloren door een enorme dump in combinatie met niet of nauwelijks toegang tot de exchange.
Dat betekent niet meteen dat Kraken schuldig is. De nieuwsberichten zeggen ook alleen maar dat er een onderzoek zal worden gedaan naar die situatie. Uiteraard omdat er zoveel gedupeerden geld willen zien. Veel mensen vonden het opvallend dat poloniex en kraken beide een zware aanval kregen binnen twee dagen. Dat lijkt mij echter iets logisch. Een bewuste keuze door ervaren hackers. Wat wint Kraken met deze actie immers? Ze verdienen nu al miljoenen per dag. Kan mij niet voorstellen dat ze zo éénmalig een vage actie gaan doen om nog wat meer geld binnen te halen.

Over die handelaren die je noemt. Is het niet mogelijk dat die handelaar over de dagelijkse en/of maandelijkse limiet ging? Tier 2 mag slechts 5000 dollar aan coins withdrawen. Tier 3 is 50.000 dollar. Als je meer dan de limiet gaat withdrawen, dan wordt dat uiteraard geblokkeerd.

Zelf zie ik op Kraken niks vreemds gebeuren. Niet qua trades in het algemeen maar ook niet in mijn account. Enige wat er heel soms gebeurt, is dat bij piekmomenten de boel flink vertraagd. Dit kan ik ze echter niet kwalijk nemen. Kraken is een grote speler, de pieken zijn bij hun ook extra groot. Daarnaast zijn ze (waarschijnlijk) vaak doelwit van hack-aanvallen en DDOS-aanvallen. Wat dat betreft vind ik het nog knap wat ze presteren. Ik hoor hier en daar wel eens mensen zeggen dat sommige orders niet werden uitgevoerd, terwijl ze dachten dat dat wel zou moeten gebeuren. Ook daar heb ik vaak wel twijfels en denk ik eigenlijk dat er een menselijke fout in het spel is van de de trader zelf. Domweg iets vergeten of verkeerd ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Jij moét de man op dit plaatje zijn. Ladies and gentlemen, we got him :+

[afbeelding]
Om eerlijk te zijn heeft hij argumenten aangedragen (in z'n eerdere posts), dus het is niet zonder onderbouwing.

Maar inderdaad, ik ben niet overtuigd. Als ik het goed begrijp wordt XRP gebruikt om transacties te kopen (waarbij zeer weinig XRP nodig is).
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Ok. Leg mij dan eens het volgende uit. Als je dadelijk euro overboeking doet naar iemand bijvoorbeeld in de VS en daar zal het bedrag in dollars worden overgemaakt binnen 5 seconden. Waar denk je dat het geld vandaan komt? En nee het is niet van een nostro account van een bank
Kun je iets uitvoeriger beschrijven hoe dit werkt? Wordt XRP gebruikt als ruilmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rox92 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Staat nu gewoon op 610 sat toch? Lijkt me dan een prima koop geweest voor 417 :P
Oh , ik had heul niet naar de koers gekeken en op basis van zijn verhaal (kennelijk onterecht) geconcludeerd dat ie zakkende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch mooi om te zien hoe een coin als Sia gestaag door blijft groeien. Al bijna 3x zoveel waard als een week geleden en in 1 maand 500% gestegen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Na een tijdje een beetje bezig geweest te zijn met Bitcoin, wil ik nu ook eens wat testen doen met Ethereum. Ben begonnen met het installeren van de standaard Ethereum Wallet, maar kwam er al snel achter dat dat een beetje hetzelfde is als Bitcoin Core met locale storage van de gehele blockchain. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets als Electrum. Lokale storage van de keys is vereist, encryptie van de wallet file is een pré.

Valt zoiets aan te raden voor Ethereum? Nu heb ik Jaxx al gezien, heeft iemand daar ervaring mee? Het is me ook niet helemaal duidelijk of die de keys lokaal stored. Kwam ook nog Etherwall tegen. Wellicht nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

symen89 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:12:
De vergelijking van cryptos met bedrijven gaat volgens mij niet helemaal op. Bedrijven kunnen failliet gaat terwijl een cryptocoin veel minder snel uitdooft. Kijk maar naar ETC. Een restant van "The DAO" debacle die vandaag de dag meer dan $7.5 dollar waard is. Voor zover ik weet heeft die coin nagenoeg GEEN dev support en toch heeft het dezelfde prijs als ETH had eind vorig jaar. Dit geeft wat mij betreft aan dat de meeste mensen gewoon stomweg coins kopen zonder zich in te lezen wat de toegevoegde waarde is ten opzichte van concurrerende coins. Wees dus voorzichtig met investeren in minder bekende coins en lees je goed in want de cryptoworld is net het wilde westen waar de "normale" zakenwereld veel meer gereguleerd is.

Offtopic: Kijkt er hier iemand de serie Billions? Elke keer als ze het weer over een investering hebben denk ik steeds: "cryptocurrency!!"en "blockchain!!"
Daarom moet je ook diversificeren. In de jaren 80 kon je ongetwijfeld ook in diverse hard- en software bedrijven investeren en daarvan is microsoft een van de succesvolste geworden. "alsof je in de 80's aandelen microsoft koopt"-claim geldt dan nog steeds, al weet je nu uiteraard nog niet welke dat dan zijn. Maar als je je inleg spreidt heb je meer kans dat je de winnaar ertussen hebt zitten. En wat maakt het uit als 90% een bubble blijkt en de andere 10% 1000% groeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 11:21
Bitcoin schiet ook weer aardig omhoog. Wie weet raakt het de 2200 wel vandaag of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_S
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06-2018
Zojuist heb ik een firmware update gedaan op mijn nano s, nu wil ik deze herstellen met de 24 woorden backup phrase maar de "recovery phrase is not valid ".

Lichte paniek slaat me om de oren omdat er toch een redelijk bedrag aan coins op staat.
Welke acties kan ik nog ondernemen om de nano s te herstellen ?

ps: weet niet of dit topic thuis hoor maar er zullen hier vast lezers zijn die er meer verstand van hebben dan mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J_V_S schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:37:
Zojuist heb ik een firmware update gedaan op mijn nano s, nu wil ik deze herstellen met de 24 woorden backup phrase maar de "recovery phrase is not valid ".

Lichte paniek slaat me om de oren omdat er toch een redelijk bedrag aan coins op staat.
Welke acties kan ik nog ondernemen om de nano s te herstellen ?

ps: weet niet of dit topic thuis hoor maar er zullen hier vast lezers zijn die er meer verstand van hebben dan mezelf
Had je geen passphrase ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_S
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Had je geen passphrase ingesteld?
Helaas niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je weet zeker dat je de woorden goed hebt opgeschreven en nu weer ingevoerd? Ik heb er laatst 2 aangeschaft en beiden met dezelfde wallets ingesteld. Vond het een irritant karweitje en maakte meerdere keren een fout. Sommige woorden lijken in de gauwigheid op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:50:
[...]

Om eerlijk te zijn heeft hij argumenten aangedragen (in z'n eerdere posts), dus het is niet zonder onderbouwing.

Maar inderdaad, ik ben niet overtuigd. Als ik het goed begrijp wordt XRP gebruikt om transacties te kopen (waarbij zeer weinig XRP nodig is).

[...]

Kun je iets uitvoeriger beschrijven hoe dit werkt? Wordt XRP gebruikt als ruilmiddel?
Zie XRP als de standaard om vraag en aanbod mee te transporteren en af te handelen. Kortom. De onderliggende waarde bevat verschillende valuta's maar ook bitcoin en ethereum etc. Er moet dus genoeg vraag en aanbod zijn wil een transactie afgehandeld kunnen worden binnen enkele seconden. Jij maakt 1000 euro over naar iemand in de VS. De persoon ontvangt het bedrag omgerekend in valuta min netwerk fee en bank transactie kosten op zijn rekening binnen enkele seconden. Wat betekent dat? Dat iemand, een bank of consument zijn 1000 dollar verkoopt tegen een bepaalde prijs die hij/zij voor ogen heeft. Dit kan ook door handelaren gedaan worden maar ook door banken zelf. Dus ze verdienen aan deze transacties. Wat voor jou overboekings fee betekent als consument. Om dus hoge transacties te kunnen 'dekken'. Moet er een actief netwerk zijn van vraag en aanbod en dus praten wij over miljarden. Het geld wat is ingelegd door consumenten is nu maar 13,9 miljard. Maar wat als banken nu hun nostro accounts langzaamaan omzetten naar vraag en aanbod in XRP. Banken kost het nu wereldwijd enorm veel geld aan onderhoud/security/lenen/inkopen van valuta's. En vergeet niet een transactie richting japan bijvoorbeeld doet er bijvoorbeeld 5 dagen over en gaat soms wel door 7 banken heen. Dat is dadelijk verleden tijd met Ripple/XRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:00:
[...]

En je weet zeker dat je de woorden goed hebt opgeschreven en nu weer ingevoerd? Ik heb er laatst 2 aangeschaft en beiden met dezelfde wallets ingesteld. Vond het een irritant karweitje en maakte meerdere keren een fout. Sommige woorden lijken in de gauwigheid op elkaar.
Maar dat zou niet moeten leiden tot een ongeldige recovery phrase... hoogstens een ander private/public key en adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
  • Laatst online: 07-10 19:22
Playa del C. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Inderdaad, ik vond later wel iets, vandaar de edit. Wat ik eruit haal is dat er begin mei door sommige mensen veel geld is verloren door een enorme dump in combinatie met niet of nauwelijks toegang tot de exchange.
Dat betekent niet meteen dat Kraken schuldig is. De nieuwsberichten zeggen ook alleen maar dat er een onderzoek zal worden gedaan naar die situatie. Uiteraard omdat er zoveel gedupeerden geld willen zien. Veel mensen vonden het opvallend dat poloniex en kraken beide een zware aanval kregen binnen twee dagen. Dat lijkt mij echter iets logisch. Een bewuste keuze door ervaren hackers. Wat wint Kraken met deze actie immers? Ze verdienen nu al miljoenen per dag. Kan mij niet voorstellen dat ze zo éénmalig een vage actie gaan doen om nog wat meer geld binnen te halen.

Over die handelaren die je noemt. Is het niet mogelijk dat die handelaar over de dagelijkse en/of maandelijkse limiet ging? Tier 2 mag slechts 5000 dollar aan coins withdrawen. Tier 3 is 50.000 dollar. Als je meer dan de limiet gaat withdrawen, dan wordt dat uiteraard geblokkeerd.

Zelf zie ik op Kraken niks vreemds gebeuren. Niet qua trades in het algemeen maar ook niet in mijn account. Enige wat er heel soms gebeurt, is dat bij piekmomenten de boel flink vertraagd. Dit kan ik ze echter niet kwalijk nemen. Kraken is een grote speler, de pieken zijn bij hun ook extra groot. Daarnaast zijn ze (waarschijnlijk) vaak doelwit van hack-aanvallen en DDOS-aanvallen. Wat dat betreft vind ik het nog knap wat ze presteren. Ik hoor hier en daar wel eens mensen zeggen dat sommige orders niet werden uitgevoerd, terwijl ze dachten dat dat wel zou moeten gebeuren. Ook daar heb ik vaak wel twijfels en denk ik eigenlijk dat er een menselijke fout in het spel is van de de trader zelf. Domweg iets vergeten of verkeerd ingevuld.
Op kraken zitten ze op de hoogste Tier dus dat zit wel goed. Bij Kraken heb ik ook niet het gevoel dat ze(Kraken) zelf de boel besodemieteren maar door de hack-aanval wat in paniek raken en bij enkele handelaren met hoog volume de boel wat dichtschroeven. Op zich niet erg maar de communicatie naar hun schijnt bar slecht te zijn, ze doen wat vaag. Toch schijnt een (FIN) instantie/waakhond onderzoek te doen, uit dat onderzoek zal blijken wat er eventueel speelt. Denk niet dat Kraken zelf zo stom is de boel te laten knallen aangezien ze al jaren aan de weg timmeren om als betrouwbare exchange bekend te staan.

Poloniex daar is echt wat loos. Wat daar gebeurt (volgens mij al maaanden) kan echt niet kloppen. Let op, Poloniex gaat plat deze zomer en ze naaien er tussen uit met veel coins. MtGox 2 of wel: poloniex.it 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Petje72 op 20-05-2017 22:05 . Reden: typos ]

Pagina: 1 ... 69 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).