Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:28
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:06:
Zou ik heb vandaag wat Ripples gekocht. Dit is de cryptocurrency waar je nu nog op kan inspringen en denk ik nog de meeste kans op (bizare)groei.
Natuurlijk is dit gewoon een grote gok. Maar als je wat geld kan missen, zeker geen slechte keus.
Zit er al een tijdje over te denken, maar ik twijfel enorm. Ergens heb ik het gevoel dat XRP een hype was de laatste dagen, en ik wil best instappen maar dan zo laag mogelijk natuurlijk, en de huidige koers 'voelt' wat hoog nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
Zou ik heb vandaag wat Ripples gekocht. Dit is de cryptocurrency waar je nu nog op kan inspringen en denk ik nog de meeste kans op (bizare)groei.
Natuurlijk is dit gewoon een grote gok. Maar als je wat geld kan missen, zeker geen slechte keus.
Mag ik vragen waar je dit op baseert? Ik wil niet zeggen dat market cap alles zegt, maar ik beschouw de market cap van BTC een beetje als de bovengrens voor elke andere coin. En XRP, met wat die coin dan ook voor fundamentals heeft, zit daar al best dicht tegenaan (in cryptocurrency begrippen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

mikkelnl schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Zit er al een tijdje over te denken, maar ik twijfel enorm. Ergens heb ik het gevoel dat XRP een hype was de laatste dagen, en ik wil best instappen maar dan zo laag mogelijk natuurlijk, en de huidige koers 'voelt' wat hoog nog...
Ik heb er ook maar 160 gekocht hoor... Maarja stel dat het ooit op een dag 10 euro waard wordt. Dan ben je wel blij. En anders jammer van die 50 euro, risico van het vak.

Ik denk er nog aan om er misschien meer te kopen, vakantiegeld komt er toch nog aan :9

Tot nu toe heb ik van alles iedere keer de boot gemist of te snel mijn geld er weer uitgehaald. Net dat ik vorig jaar bijvoorbeeld al mijn bitcoins had verkocht omdat ik toch dacht dat het klaar was met die cryptocurrency's. Kan nu mezelf wel voor m'n kop slaan. 8)7
dj_tjerk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Mag ik vragen waar je dit op baseert?. Ik wil niet zeggen dat market cap alles zegt, maar ik beschouw de market cap van BTC een beetje als de bovengrens voor elke andere coin. En XRP, met wat die coin dan ook voor fundamentals heeft, zit daar al best dicht tegenaan (in cryptocurrency begrippen ;))
Kan je dat wel ergens op baseren?
Nee voor mij is dit gewoon een gok. Maar ik zie wel dat kraken er moeite insteekt, dat houd toch wel in dat er kansen in zitten.
Als we de toekomst konden voorspellen was ik allang rijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Psycho_Mantis op 19-05-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 07:51
Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:13:
[...]

Rddcoin staat toch hoger?
http://coinmarketcap.com/currencies/reddcoin/

Dacht dat ik de enige was met wat coins
Sinds dat ik vanmiddag ben ingestapt, is de prijs met 2 Satoshi gedaald. Ik heb ook daarnet wat Verge aangeschaft. Ik zal er niet wakker van liggen als de koersen instorten, maar mochten dit nieuwe Cripples zijn, dan is het mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik zie dat sommige mensen hun coins offline halen. Is dat beter dan op een exchange houden zoals kraken.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Laatst online: 15:28
Vraagje...

Ik heb net een Ripple wallet aangemaakt op mijn Ledger Nano S.

Daarna paar ripples gekocht via litebit.eu.

Daar zag ik de order voltooid.

Maar, geen saldo update in de wallet. Ik ontdekte via de litebit.eu pagina dat "het ripple account geactiveerd moet worden".

Dat heb ik geregeld nu, maar ik zie de ripples van litebit.eu nog niet verschijnen. Wel de paar ripple die nodig waren om het account te activeren.

Ben ik die nu kwijt, of is het een kwestie van geduld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:27:
Kan je dat wel ergens op baseren?
Nee voor mij is dit gewoon een gok. Maar ik zie wel dat kraken er moeite insteekt, dat houd toch wel in dat er kansen in zitten.
Als we de toekomst konden voorspellen was ik allang rijk.
Ik hoop dat de gok goed uitpakt dan :) Ik heb soms echter het idee alsof mensen Ripple kopen enkel vanwege het feit dat de USD prijs laag is. Dat zegt natuurlijk niet zoveel als er 420 keer meer muntjes van in omloop zijn vergeleken met ETH, en 2358 keer vergeleken met BTC. En dan heb ik het nog niet over het totale aantal XRP van ~100 miljard muntjes (~3 x het aantal muntjes in omloop).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waterkoker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:49:
Ik zie dat sommige mensen hun coins offline halen. Is dat beter dan op een exchange houden zoals kraken.com?
Zoek maar eens hier op: Mt. Gox.

Even heel simpel: Als je de privatekeys niet hebt, dan heb je coins ook niet. Als een exchange gehackt word of de beheerders gaan er met het geld vandoor heb je gewoon pech.

Ga je veel handelen ontkom je niet aan een exchange. Als je de coins voor langere termijn wil bewaren zie ik geen enkele reden om ze op een exchange te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZippFire
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-03-2023
Hier ook een vraag.

Ik heb mijn ripples bij GateHub in een wallet staan.

Ik heb nu ook Ripple desktop Wallet geïnstalleerd en met de secret key mijn ripple adres overgenomen. De ripples werden nu ook zichtbaar in ripple desktop wallet.

Maar nu, ze staan ook nog bij GateHub.

Hoe kan ik ze daar weg halen?
-Moet ik het Gatehub account afsluiten?
-Moet ik de wallet daar weggooien/verwijderen?

Graag wat hulp en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:22
De handel blijft toch vaak het wilde westen en geen pijl op te trekken.

Een hele lange tijd had ik nog wat XVG (Verge) bewaard, maaanden was die maar 2 of 3 sat, tijdje terug even een opleving en alles verkocht toen ie 8 sat was. Ik dacht hoger gaat ie niet meer worden en leuke winst gemaakt. Nu stijgt ie als een dolle. https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-XVG

Ik houd het redelijk goed in de gaten, o.a. op bitcointalk en andere forums. Vraag, aanbod en volume op exchanges. Maar waarom plots die stijging? weer een pump? Azië?

Ik zou toch weer graag willen weten waar je de juiste info kan vergaren om zoiets aan te zien komen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:05

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Petje72 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:11:
...

Ik zou toch weer graag willen weten waar je de juiste info kan vergaren om zoiets aan te zien komen. :-)
Dat willen we allemaal wel denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik zit nog met een aantal vragen over hoe de blockchain precies in elkaar zit.

Je kan op verschillende manieren offline private key & send key genereren: via een website terwijl je niet verbonden bent met het internet, in een wallet die je op een offline pc hebt, met een ledger en er zijn vast nog meer manieren om dit offline te doen. Maar op dat moment ben je ook niet 'verbonden' met de blockchain.

De vragen die dan in mij op komen:
1. Hoe kan een website private & send keys kan genereren terwijl het offline is?
2. Hoe wordt dat opgenomen in de blockchain, want de blockchain is er niet meer bekend want niet in contact met de offline wallet?
3. Hoe weet de blockchain dat de beiden keys 'goedgekeurd' zijn en dat de private & send keys bij elkaar horen terwijl je offline bent en niet in verbinding met het blockchain netwerk (want offline)? Deze horen toch altijd bij elkaar te horen?

Dit zijn eigenlijk de laatste vragen die ik op het moment heb. Weer een stapje verder in het begrijpen van dit fenomeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
exelletor schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Sinds dat ik vanmiddag ben ingestapt, is de prijs met 2 Satoshi gedaald. Ik heb ook daarnet wat Verge aangeschaft. Ik zal er niet wakker van liggen als de koersen instorten, maar mochten dit nieuwe Cripples zijn, dan is het mooi meegenomen. :)
Azo ik begreep het al niet ik dacht dat je het ook had aangeschaft, zoals mij Rond toen 0,00019
:+

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:21:
Ik zit nog met een aantal vragen over hoe de blockchain precies in elkaar zit.

Je kan op verschillende manieren offline private key & send key genereren: via een website terwijl je niet verbonden bent met het internet, in een wallet die je op een offline pc hebt, met een ledger en er zijn vast nog meer manieren om dit offline te doen. Maar op dat moment ben je ook niet 'verbonden' met de blockchain.

1. Hoe kan een website private & send keys kan genereren terwijl het offline is?
2. Hoe wordt dat opgenomen in de blockchain, want de blockchain is er niet meer bekend want niet in contact met de offline wallet?
3. Hoe weet de blockchain dat de beiden keys 'goedgekeurd' zijn en dat de private & send keys bij elkaar horen terwijl je offline bent en niet in verbinding met het blockchain netwerk (want offline)? Deze horen toch altijd bij elkaar te horen?

Dit zijn eigenlijk de laatste vragen die ik op het moment heb. Weer een stapje verder in het begrijpen van dit fenomeen :)
Het is enkel nodig om een random getal te genereren. Omdat de kans dusdanig klein is dat twee mensen hetzelfde random getal genereren, is dat meteen je private key (kort door de bocht). Om daar een adres van te maken wordt de bijbehorende public key gehasht, wat dan je adres is. Zolang hierbij de juiste protocollen worden gebruikt voor het formaat van de private/public keys, en voor de hash, is alles OK. Er is dus geen check op collisions, en dus hoef je niet online te zijn.

Als dit niet helemaal duidelijk is (of juist wel) is dit filmpje wel interessant. Als je dus niet een al-te-random menmonic zinnetje gekozen hebt, dan is de kans dat iemand je (bit)coins steelt behoorlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door dj_tjerk op 19-05-2017 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dj_tjerk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:25:
[...]

Het is enkel nodig om een random getal te genereren. Omdat de kans dusdanig klein is dat twee mensen hetzelfde random getal genereren, is dat meteen je private key (kort door de bocht). Om daar een adres van te maken wordt de bijbehorende public key gehasht, wat dan je adres is. Zolang hierbij de juiste protocollen worden gebruikt voor het formaat van de private/public keys, en voor de hash, is alles OK. Er is dus geen check op collisions, en dus hoef je niet online te zijn.

Als dit niet helemaal duidelijk is (of juist wel) is dit filmpje wel interessant. Als je dus niet een al-te-random menmonic zinnetje gekozen hebt, dan is de kans dat iemand je (bit)coins steelt behoorlijk.
Bedankt, dat is een antwoord op 2 van de 3 vragen! :) Ik begrijp dus dat de private key en send key bij elkaar horen omdat de een als het waren ontstaat uit de ander (d.m.v. die hash). En dat dat offline kan omdat de kans dusdanig minimalistisch is dat je een zelfde set keys krijgt dan een ander door middel van een bepaalde techniek/formule.

Wanneer worden deze keys bekend in het blockchain. Zodra je je keys importeert in een wallet die online is en dus in verbinding met de blockchain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
GrazendeKoe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Bedankt, dat is een antwoord op 2 van de 3 vragen! :) Ik begrijp dus dat de private key en send key bij elkaar horen omdat de een als het waren ontstaat uit de ander (d.m.v. die hash). En dat dat offline kan omdat de kans dusdanig minimalistisch is dat je een zelfde set keys krijgt dan een ander door middel van een bepaalde techniek/formule.

Wanneer worden deze keys bekend in het blockchain. Zodra je je keys importeert in een wallet die online is en dus in verbinding met de blockchain?
Adressen worden niet bekend gemaakt of gebroadcast als jij online gaat. Bekendmaking gebeurt pas op het moment dat er iets met het adres gebeurt. Dus in de praktijk zal iemand (lees: exchange) met reeds wat bitcoin zeggen "deze bitcoins zijn nu van <adres van carebear>" (en die laatste heb je zelf ingevuld op de exchange), en als bewijs dat bericht met zijn private key signen. Op dat moment weet de rest van de wereld pas van het bestaan van jouw adres.

[ Voor 3% gewijzigd door dj_tjerk op 19-05-2017 21:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05
GrazendeKoe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:21:
Generatie gebeurt met client-side Javascript. Dat draait volledig in je browser en er is dus geen netwerkverbinding nodig.
Een adres wordt pas opgenomen in de blockchain als er coins naartoe zijn gestuurd. Je kunt miljoenen adressen genereren zonder dat daar verder iets mee gebeurt (sommigen doen dat om zo "mooie" adressen te vinden).
Bij het genereren van een adres gaat het om het maken van een private key. Dit is een getal tussen 0 en 2256 - 1. Deze wordt willekeurig gekozen door het generatie-script.

Aan de hand van deze private key wordt via een wiskundige bewerking het adres bepaald. Deze stap is volledig deterministisch en levert dus altijd hetzelfde resultaat op. Het adres kun je vervolgens gebruiken om transacties mee te ontvangen. De private key deel je nooit. De wiskundige bewerking om een adres te vinden bij een gegeven private key is niet om te keren en als je een adres hebt dan is het niet mogelijk* om hier de bijbehorende private key voor uit te rekenen.

Zodra je coins hebt ontvangen op dit adres, staat er in de blockchain een transactie die een bepaalde hoeveelheid coins naar jouw adres stuurt. Wil je deze coins verder sturen, dan maakt je wallet-software een transactie aan. Deze wordt gebundeld met een "signature" / handtekening. Deze handtekening wordt gegenereerd via wiskundige operaties met een combinatie van de inhoud van de transactie en de private key.

Dit wordt op zo'n manier gedaan dat het niet mogelijk* is om uit de handtekening de private key te bepalen. Ook is het niet mogelijk* om de transactie te veranderen zonder dat de handtekening ongeldig wordt. En het belangrijkste is dat iedereen op eenvoudige wijze de transactie, de handtekening en het adres bij elkaar kan gooien en bevestigen dat de private key die deze handtekening bij deze transactie heeft gegenereerd dezelfde is die hoort bij dit adres.

Zo kan een ontvanger dus aan de handtekening zien dat de verzender van de transactie ook de private key van het adres bezit. De private key hoeft hiervoor nooit verzonden te worden. En kan dus in principe altijd offline blijven. De wiskunde hierachter heeft veel overeenkomsten met asymmetrische cryptografie (of onder een andere naam: public-key-cryptografie).

edit: om maar weer wat meer ontopic te blijven: Er staat al een tijdje een flinke sell-wall @ $1925 op Bitstamp BTC/USD. Hij begon vanavond op 900 BTC, maar inmiddels is daar minder dan 200 BTC van over. Met dank aan een grote koop-order die in een keer 500 BTC weghapte (bijna $1M).
edit2: en weggekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 19-05-2017 22:14 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29
razorhead schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:41:
Ik ben nu 100% op ETH gaan zitten met +- 100 ETH, fingers crossed. rien ne va plus :P
Mocht ik over 10 jaar nog eens terug kijken in dit topic : current ETH waarde $80
Zoo.. :) al mooie sprongetjes gemaakt :) In 2 weken van $80 naar $120 gegaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38
2 weken terug met €2500,- begonnen en hier allemaal Ripple van gekocht. Dit gisteren zien groeien tot totaal €4900,- niet verkocht, echter vandaag de deur uit gedaan bij een bedrag van €4200,- totaal.

Nu heb ik daar 40 Ethereum voor terug gekocht. Zojuist via bitonic nog een bitcoin aangeschaft omdat ik het wel heel erg mooi vind allemaal.

Zal van weinig toegevoegde waarde zijn voor info hier op het forum maar lees alles met veel plezier waarvoor dank!

Handel nu via Kraken.com en daar heb ik mijn Coins ook staan, lees hier verschillende verhalen om ze offline op te slaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
@BekSide
Kraken is naar mijn mening een betrouwbare partij. Als je echter langdurig coins wil bewaren, zonder te handelen, dan is het wel aan te raden om even een uurtje te investeren om uit te zoeken hoe je je coins helemaal offline kunt opslaan. Zolang ze op een exchange staan, loop je gewoon het meeste risico. Vooral met grotere bedragen is het eigenlijk 'verplicht' om een goede 'cold storage' te regelen.

Verder heb je mooie winsten behaald op korte termijn, maar niet vergeten dat al je winst of je hele investering nog sneller weer kan verdampen. Paar jaar geleden zijn ook heel veel mensen veel geld kwijtgeraakt. Ook toen leefde bitcoins helemaal op, zat het in een dikke hype en wou iedereen richting de maan. Wat dat betreft is het bewaren van coins op een exchange wel beter, want daar kun je een stoploss instellen (eventueel trailing), zodat je vrij zeker bent dat je op tijd je coins verkoopt. Ook al loop je dan wel het risico dat je soms te snel munten verkoopt en je duurder weer moet inkopen, als je dat nog zou willen.

[ Voor 66% gewijzigd door Playa del C. op 19-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:43:
@BekSide
Kraken is naar mijn mening een betrouwbare partij. Als je echter langdurig coins wil bewaren, zonder te handelen, dan is het wel aan te raden om even een uurtje te investeren om uit te zoeken hoe je je coins helemaal offline kunt opslaan. Zolang ze op een exchange staan, loop je gewoon het meeste risico. Vooral met grotere bedragen is het eigenlijk 'verplicht' om een goede 'cold storage' te regelen.

Verder heb je mooie winsten behaald op korte termijn, maar niet vergeten dat al je winst of je hele investering nog sneller weer kan verdampen. Paar jaar geleden zijn ook heel veel mensen veel geld kwijtgeraakt. Ook toen leefde bitcoins helemaal op, zat het in een dikke hype en wou iedereen richting de maan. Wat dat betreft is het bewaren van coins op een exchange wel beter, want daar kun je een stoploss instellen (eventueel trailing), zodat je vrij zeker bent dat je op tijd je coins verkoopt. Ook al loop je dan wel het risico dat je soms te snel munten verkoopt en je duurder weer moet inkopen, als je dat nog zou willen.
Je kunt de twee ook combineren: De veiligheid van cold storage voor de meeste van je coins, maar de flexibiliteit van een exchange om een stop loss order aan te houden. Met behulp van margin trading.

Stel je hebt 5 BTC die je wil bewaren, maar door middel van een stop loss wil verkopen als de prijs te ver daalt. Je laat dan 1 BTC op Kraken staan en de rest stuur je naar je eigen wallet. Op Kraken zet je een stop loss order met 5x leverage klaar. Als deze getriggerd wordt, stort je de rest van de coins naar Kraken om de positie te settlen. Mocht Kraken gehacked worden of er iets anders dramatisch gebeuren, dan verlies je hoogstens 1 BTC, maar je hebt wel de mogelijkheid om op elk moment 5 BTC te verkopen.

Margin trading kun je gebruiken als hulpmiddel om het risico op het instorten van een exchange te beperken. Je kunt met een beperkte hoeveelheid handelen en de rest zelf veilig in bewaring houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 19-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik heb de laatste uren van deze avond de details niet meer gevolgd. Maar er stond aan het begin van de avond een muur van 1000 BTC op 1925 dollar bij Bitstamp. Ik zie dat die al een tijdje weer helemaal weg is.
Voor zover ik weet over manipulatie:
Kan zijn dat een whale (hele rijke handelaar) wil testen of er genoeg draagkracht is om de prijs hoger te krijgen, met name dik over de 2000 dollar. Die muur stond zwaar imponerend een tijdje op 1925 dollar. De prijs zakte daardoor wel iets, maar bleef toch redelijk stabiel hangen. Waarschijnlijk een goed teken voor de whale, zijn vele bitcoins kunnen blijkbaar nog veel meer waard worden, dus hij koopt waarschijnlijk zelf voorlopig nog op een rustig tempo munten bij, terwijl zijn dikke muur ervoor zorgt dat de prijs niet al te hoog oploopt. De muur wordt weggehaald, waarna de prijs uiteraard weer een stukje omhoog gaat.
Soort van testen van de markt? In combinatie met het zo goedkoop mogelijk kunnen bijkopen van nog meer BTC? Is dit een reëel scenario? Of zeg ik hier gekke dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:51:
[...]

Je kunt de twee ook combineren: De veiligheid van cold storage voor de meeste van je coins, maar de flexibiliteit van een exchange om een stop loss order aan te houden. Met behulp van margin trading.

Stel je hebt 5 BTC die je wil bewaren, maar door middel van een stop loss wil verkopen als de prijs te ver daalt. Je laat dan 1 BTC op Kraken staan en de rest stuur je naar je eigen wallet. Op Kraken zet je een stop loss order met 5x leverage klaar. Als deze getriggerd wordt, stort je de rest van de coins naar Kraken om de positie te settlen. Mocht Kraken gehacked worden of er iets anders dramatisch gebeuren, dan verlies je hoogstens 1 BTC, maar je hebt wel de mogelijkheid om op elk moment 5 BTC te verkopen.

Margin trading kun je gebruiken als hulpmiddel om het risico op het instorten van een exchange te beperken. Je kunt met een beperkte hoeveelheid handelen en de rest zelf veilig in bewaring houden.
Slim en dat werkt inderdaad. Je noemt echter niet de fee voor de gebruikte margin. Als je doel is om voor langere tijd munten te bewaren, betekent dat ook dat je na een paar maand/jaar in totaal ook een redelijk bedrag aan fee betaald. Volgens mij is het ongeveer een dollar per dag per BTC op Kraken (bij de huidige koers). Of daar in de buurt. Dat is eventueel wel het overwegen waard natuurlijk, je krijgt er extra zekerheid voor terug inderdaad. Kan echter wel oplopen naar duizenden euro's aan totale fee bij grote bedragen en lange looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Playa del C. schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:57:
[...]

Slim en dat werkt inderdaad. Je noemt echter niet de fee voor de gebruikte margin. Als je doel is om voor langere tijd munten te bewaren, betekent dat ook dat je na een paar maand/jaar in totaal ook een redelijk bedrag aan fee betaald. Volgens mij is het ongeveer een dollar per dag per BTC op Kraken (bij de huidige koers). Of daar in de buurt. Dat is eventueel wel het overwegen waard natuurlijk, je krijgt er extra zekerheid voor terug inderdaad. Kan echter wel oplopen naar duizenden euro's aan totale fee bij grote bedragen en lange looptijd.
In mijn voorbeeld van een stop-loss betaal je vrij weinig fee, omdat de order enkel uitgevoerd wordt wanneer een bepaalde prijs wordt bereikt en op dat moment kun je je eigen coins uit je cold wallet bijstorten en de positie settlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:50
mikkelnl schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:50:
Vraagje...

Ik heb net een Ripple wallet aangemaakt op mijn Ledger Nano S.

Daarna paar ripples gekocht via litebit.eu.

Daar zag ik de order voltooid.

Maar, geen saldo update in de wallet. Ik ontdekte via de litebit.eu pagina dat "het ripple account geactiveerd moet worden".

Dat heb ik geregeld nu, maar ik zie de ripples van litebit.eu nog niet verschijnen. Wel de paar ripple die nodig waren om het account te activeren.

Ben ik die nu kwijt, of is het een kwestie van geduld?
Mogelijk een ticket inschieten bij litebit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 20:11
Het zou wat zijn als de ETH echt sky high gaat zoals BTC in 2013, alleen de gedachte al kan nog enorm veel mensen over de streep trekken om toch nog een poging te wagen wat ETH te kopen.

Maar goed, 2 weken geleden dacht ik dat ook bij ETH en toe bleef hij dagenlang hangen op 90€ of lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Rannasha schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:02:
[...]

In mijn voorbeeld van een stop-loss betaal je vrij weinig fee, omdat de order enkel uitgevoerd wordt wanneer een bepaalde prijs wordt bereikt en op dat moment kun je je eigen coins uit je cold wallet bijstorten en de positie settlen.
Inderdaad, excuus, ik las te snel en dacht niet goed na. Kost niks per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr Ronman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:07:
Het zou wat zijn als de ETH echt sky high gaat zoals BTC in 2013, alleen de gedachte al kan nog enorm veel mensen over de streep trekken om toch nog een poging te wagen wat ETH te kopen.

Maar goed, 2 weken geleden dacht ik dat ook bij ETH en toe bleef hij dagenlang hangen op 90€ of lager
Ik vind ETH eigenlijk heel link op dit moment. Het kan prima dat ie inderdaad sky high gaat. Aan de andere kant zie ik het ook keihard crashen voordat het veel hoger gaat. Met ETH is denk ik op dit moment heel veel winst te halen, maar er is ook heel veel mee te verliezen.

Ik vond van $10 naar 50 met ETH in zeer korte zijn zonder een echte dip, laat staan crash al link. Nu zitten we ruim boven de 100. Tot nu toe is de BTC de enige grote munt die eens van 100 naar 1000 gegaan is met een flinke crash. Wat andere grote altcoins gaan doen vraag ik mij heel erg af. Ben zeer benieuwd hoe dit nu met ETH zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
wil toch maar de ledger nano aanschaffen voor wat op te slaan. Kom via de website van ledger op de nederlandse verkoper maar dat is maar een wat rare website waar ik geen mogelijkheid zie om te kopen. behalve dan door op 1 of andere manier member te worden. Iemand een tip waar ik snel een ledger nano kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 23:56
Ik zat net te kijken naar de Exodus wallet: https://www.exodus.io/ die ondersteund iig de drie belangrijkste voor mij: BTC, ETH, LTC jammer genoeg geen XRP. Dus ik zit eraan te denken de BTC en ETH voor langere tijd offline te halen. Iemand ervaringen met exodus?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
PilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:11:
[...]

Ik vind ETH eigenlijk heel link op dit moment. Het kan prima dat ie inderdaad sky high gaat. Aan de andere kant zie ik het ook keihard crashen voordat het veel hoger gaat. Met ETH is denk ik op dit moment heel veel winst te halen, maar er is ook heel veel mee te verliezen.

Ik vond van $10 naar 50 met ETH in zeer korte zijn zonder een echte dip, laat staan crash al link. Nu zitten we ruim boven de 100. Tot nu toe is de BTC de enige grote munt die eens van 100 naar 1000 gegaan is met een flinke crash. Wat andere grote altcoins gaan doen vraag ik mij heel erg af. Ben zeer benieuwd hoe dit nu met ETH zal gaan.
Enigszins snap ik wel dat je USD bedragen per muntje gebruikt, maar er zijn heel wat meer ETH in omloop dan BTC. Huidige market cap van ETH is 11 miljard, en de 100 --> 1000 USD run van BTC was van 1,6 miljard naar 16 miljard. Dus ETH is wat betreft die run bijna bij de 16 miljard market cap. Ripple was gisteren/eergisteren al op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Weet iemand hoe het werkt als je BAT tokens koopt binnenkort? Is 1 token dan 1 BAT eenheid met een bepaalde waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dj_tjerk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:21:
[...]

Enigszins snap ik wel dat je USD bedragen per muntje gebruikt, maar er zijn heel wat meer ETH in omloop dan BTC. Huidige market cap van ETH is 11 miljard, en de 100 --> 1000 USD run van BTC was van 1,6 miljard naar 16 miljard. Dus ETH is wat betreft die run bijna bij de 16 miljard market cap. Ripple was gisteren/eergisteren al op dat punt.
Ik kijk puur en alleen naar in hoeveel tijd een munt hoeveel omhoog gegaan is. Puur omdat ik vind dat een hoge stijging in korte tijd kan betekenen dat iets onstabiel is. In het geval van ETH is dat van ongeveer $10 naar meer dan $100 in zo'n 3 maanden tijd. Dit is waarom ik ETH op dit moment link vind. Het gaat als een idioot omhoog en ik vraag mij heel erg af hoe stabiel dit zal blijken op de wat langere termijn. We hebben gezien wat er met de BTC in 2013 gebeurt is. Opzich zie ik ETH best naar 200 gaan en relatief stabiel blijven. Aan de andere kant zie de boel ook keihard omlaag gaan naar $30.

Ik heb nu ook wel het idee dat we in een soort nieuwe tijd zitten qua cryptocurrency waarbij vrijwel alles omhoog gaat. Ook dit topic laat zien dat er steeds nieuwe mensen bijkomen die inleggen. Ik vraag mij alleen heel erg af wat dit op de wat langere termijn allemaal gaat doen. Een stijging van 1000% in 3 maanden tijd qua ETH schreeuwt bij mij onstabiel. Ben heel benieuwd wat het nu gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
PilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:28:
[...]

Ik kijk puur en alleen naar in hoeveel tijd een munt hoeveel omhoog gegaan is. Puur omdat ik vind dat een hoge stijging in korte tijd kan betekenen dat iets onstabiel is. In het geval van ETH is dat van ongeveer $10 naar meer dan $100 in zo'n 3 maanden tijd. Dit is waarom ik ETH op dit moment link vind. Het gaat als een idioot omhoog en ik vraag mij heel erg af hoe stabiel dit zal blijken op de wat langere termijn. We hebben gezien wat er met de BTC in 2013 gebeurt is. Opzich zie ik ETH best naar 200 gaan en relatief stabiel blijven. Aan de andere kant zie de boel ook keihard omlaag gaan naar $30.

Ik heb nu ook wel het idee dat we in een soort nieuwe tijd zitten qua cryptocurrency waarbij vrijwel alles omhoog gaat. Ook dit topic laat zien dat er steeds nieuwe mensen bijkomen die inleggen. Ik vraag mij alleen heel erg af wat dit op de wat langere termijn allemaal gaat doen. Een stijging van 1000% in 3 maanden tijd qua ETH schreeuwt bij mij onstabiel. Ben heel benieuwd wat het nu gaat doen.
Het is gewoon totaal absurd eigenlijk, maar toch denk ik dat er misschien nog wel dubbel zo veel mensen instappen komende weken. Dus de bubbel kan lang stand houden.

Veel mensen horen er over van vrienden en collega's. Bovendien is het ook nog een wereldwijd gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
De drukte hier geeft idd. goed aan dat cryptocurrency mainstream gaat, we zijn nog maar de voorlopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr Ronman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:34:
[...]

Het is gewoon totaal absurd eigenlijk, maar toch denk ik dat er misschien nog wel dubbel zo veel mensen instappen komende weken. Dus de bubbel kan lang stand houden.

Veel mensen horen er over van vrienden en collega's. Bovendien is het ook nog een wereldwijd gebeuren
Een ander probleem is dat er mensen zijn die heel veel van deze coins hebben. Er stappen mensen in met 1 tot 100 coins, maar vergeet niet dat mensen met 10.000'en coins zijn. Dit is ook waarom ik het een linke boel vind. Zodra de mensen met de echte hoeveelheden coins gaan cashen kan het hard gaan. Het is zeker zo dat er vast nog een flinke tijd serieus geld te verdienen is, maar ik zie dit ook niet jaren zo door gaan. Het lijkt gewoon heel erg op de tulpenmanie.

Edit: In de tussentijd doet ETH alleen vandaag al gewoon ff lekker +30% :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2017 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
Voor de nieuwbies - kijk ook eens hoe hard de topics in het voorjaar van 2014 liepen, daar zijn wij niks bij. Ik vind wel leuk om weleens de oude berichten terug te lezen, ook hoe Mt Gox kwestie zich toen afspeelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Mr Ronman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:28:
Weet iemand hoe het werkt als je BAT tokens koopt binnenkort? Is 1 token dan 1 BAT eenheid met een bepaalde waarde?
Zie de officiële informatie over de token sale. Ze willen dus 15 miljoen USD ophalen (in ETH), maar de prijs per BAT is nog niet bekend gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door dj_tjerk op 19-05-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
dj_tjerk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:40:
[...]

Zie de officiële informatie over de token sale. Ze willen dus 15 miljoen USD ophalen (in ETH), maar de prijs per BAT is nog niet bekend gemaakt.
Oké dus even zien wat de koers dan is, ik stop er een stuk of 5 Eth in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Panic sells van Ripple en Lumen incoming?

[ Voor 22% gewijzigd door exelletor op 19-05-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:54
Voor het perspectief en om een inschatting te krijgen hoeveel nieuwe mensen hier zijn:
Poll: Hoe lang ben je serieus bezig met cryptocurrencies
week
2 weken
maand
2 maanden
kwartaal
half jaar
jaar
2 jaar
4 jaar
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398792&layout=1
Ook een poll maken? Klik hier
Series is dus meer dan een keer de term Bitcoin gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:36:
De drukte hier geeft idd. goed aan dat cryptocurrency mainstream gaat, we zijn nog maar de voorlopers.
Of een bubbel begint te worden. In 2013 was t hier ook drukker dan normaal volgens mij. Maar het blijft een zeer interessante ontwikkeling die crypto's, zeker Ethereum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Mr Ronman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:45:
[...]

Oké dus even zien wat de koers dan is, ik stop er een stuk of 5 Eth in denk ik.
Ik weet niet hoe groot de token hype over anderhalve week nog is, maar als de Aragon sale enige indicatie biedt is het raadzaam om klaar te zitten voor een transactie bij het eerst mogelijke block, en deze transactie een hoge gas price mee te geven. Aan de transacties in het tweede block van Aragon sale te zien lijkt een gas price van 0.00000006 - 0.00000008 toch wel nodig. Vergeet ook niet een gas limit mee te geven die hoog genoeg is, anders faalt je transactie. Typisch is ~300000 wel genoeg voor een token sale, maar check t.z.t. de BAT informatie. Ik weet ook niet hoe betrouwbaar MyEtherWallet is om te kopen bij zo'n sale (want high server load), dus misschien met een lokale client (parity, Mist, ...) gebruiken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
superpolm schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:53:
[...]

Of een bubbel begint te worden. In 2013 was t hier ook drukker dan normaal volgens mij. Maar het blijft een zeer interessante ontwikkeling die crypto's, zeker Ethereum.
Ik denk dat wat er de komende weken, maanden en jaren met ETH gaat gebeuren heel erg interesant voor voor alle andere cryptocurrency's. Tot nu toe is de BTC de enige die flink hoog gegaan is, gecrashed is en weer terug gekomen is. Wat ETH gaat doen lijkt mij nogal belangrijk voor alle andere coins.

Edit: In de tijd tussen mijn vorige reactie en deze doet ETH er nog maar even 3% bij :P

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Persoonlijk voor mij heb ik eind 2013 bitcoin gekocht omdat ik er perspecief in zag. Jaren niks mee gedaan. Zelfs veel moeite moeten doen om ze via Armory te achterhalen. Laatste maanden meer interesse en voor de echte hype wat Ether gekocht en inmiddels wat andere munten in bezit. Voor me nachtrust was het beter geweest als de interesse niet weer opgewekt was. Misschien dat dit voor meer mensen zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
PilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat wat er de komende weken, maanden en jaren met ETH gaat gebeuren heel erg interesant voor voor alle andere cryptocurrency's. Tot nu toe is de BTC de enige die flink hoog gegaan is, gecrashed is en weer terug gekomen is. Wat ETH gaat doen lijkt mij nogal belangrijk voor alle andere coins.

Edit: In de tijd tussen mijn vorige reactie en deze doet ETH er nog maar even 3% bij :P
Litecoin en Steem zijn ook gecrasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
PilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:59:
[...]

Denk dat Ethereum groter kan worden dan BTC. De potentie is enorm. Ook kan er zomaar een beter platform dan Ethereum komen, alleen Ethereum heeft nu wel een soort van netwerk effect.

Er is nu een Ethereum conference waar verwacht wordt dat er weer leuke nieuwtjes zullen worden gepresenteerd. Buy the rumor, sell the news.

[ Voor 9% gewijzigd door superpolm op 20-05-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Orange_Dirk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:02:
Voor me nachtrust was het beter geweest als de interesse niet weer opgewekt was. Misschien dat dit voor meer mensen zo is.
Daarom zit ik ook alleen in de BTC. Ik denk toch dat dit flink minder risico is. Het is ook zeker dat dit minder winst is, maar ik slaap er wel beter door. Als de BTC met 20% onderuit gaat boeit mij dat niets. Ik zie dan flink wat euro's verdwijnen, maar heb er vertrouwen in dat ze net zo hard weer terugkomen.
superpolm schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Denk dat Ethereum groter kan worden dan BTC. De potentie is enorm. Ook kan er zomaar een beter platform dan Ethereum komen, alleen Ethereum heeft nu wel een soort van netwerk effect.
Daar kan je heel goed gelijk in hebben. Aan de andere kant heb ik meer vertouwen in de BTC omdat er in de echte wereld op steeds meer plekken mee betaald kan worden. Op dit moment is de echte waarde van ETH eigenlijk zo goed als niets. Toch betaal je er meer dan 100 euro per stuk voor. Dat ETH groter word en een betaalmiddel als de BTC word kan prima. Toch blijft ik wel vertrouwen in de BTC houden als een soort van longterm stable storage net zoals er landen zijn die miljarden aan goud hebben liggen waar niets mee gedaan word.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2017 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:38
Orange_Dirk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:02:
Persoonlijk voor mij heb ik eind 2013 bitcoin gekocht omdat ik er perspecief in zag. Jaren niks mee gedaan. Zelfs veel moeite moeten doen om ze via Armory te achterhalen. Laatste maanden meer interesse en voor de echte hype wat Ether gekocht en inmiddels wat andere munten in bezit. Voor me nachtrust was het beter geweest als de interesse niet weer opgewekt was. Misschien dat dit voor meer mensen zo is.
Ik ben in 2013 ook in aanraking met BTC gekomen, toen der tijd nog 0.65 BTC gemined, maar was niet veel waard. Tijdje niet echt naar gekeken maar bij de eerste stijging naar 80/100 dollar toch weer beetje gaan volgen. In de tijd daarna met vlagen gekeken naar BTC en altcoins, wat gehandeld, wat gemined etc. Ondertussen heb ik eigenlijk overal er geen geld ingestopt (meer uitgehaald dan er weer in is gegaan), maar is het afgelopen maanden wel ongeveer 5x zoveel waard geworden.
In december had ik namelijk besloten om weer eens wat bitcoin aan te schaffen en vanaf januari is alles vrij hard gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ethereum heeft inmiddels Ripple van plek 2 verstoten. Of andersom. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zowel BTC als ETH doen gewoon even een All Time High :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
exelletor schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:11:
Ethereum heeft inmiddels Ripple van plek 2 verstoten. Of andersom. :X
Hij blijft maar door gaan, had wel een grote wall verwacht bij 125 usd

De magische 2000 usd van btc is bijna bereikt, maar nog net niet voor zover ik zie

[ Voor 14% gewijzigd door Mr Ronman op 20-05-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:12
Riplple = consortium van banken is er mee in zee gegaan ( lekker op de oude voet verder ) closed blockchain met alle munten premined en in beheer van riplle bv . al het geld wat hier in gestoken is gaat heel hard klappen naar bitcoin en of andere altcoin , en das heul veul geld !!

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
pwiebing schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:15:
Riplple = consortium van banken is er mee in zee gegaan ( lekker op de oude voet verder ) closed blockchain met alle munten premined en in beheer van riplle bv . al het geld wat hier in gestoken is gaat heel hard klappen naar bitcoin en of andere altcoin , en das heul veul geld !!
12 miljard dollar, ik heb nog wel wat ruimte daarvoor. Wilde nog een aantal huizen kopen. Come here, baby. :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
Heerlijk die ripple dump terwijl de test als een malle omhoog gaat _O-

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
PilatuS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:05:
[...]

Daarom zit ik ook alleen in de BTC. Ik denk toch dat dit flink minder risico is. Het is ook zeker dat dit minder winst is, maar ik slaap er wel beter door. Als de BTC met 20% onderuit gaat boeit mij dat niets. Ik zie dan flink wat euro's verdwijnen, maar heb er vertrouwen in dat ze net zo hard weer terugkomen.

[...]

Daar kan je heel goed gelijk in hebben. Aan de andere kant heb ik meer vertouwen in de BTC omdat er in de echte wereld op steeds meer plekken mee betaald kan worden. Op dit moment is de echte waarde van ETH eigenlijk zo goed als niets. Toch betaal je er meer dan 100 euro per stuk voor. Dat ETH groter word en een betaalmiddel als de BTC word kan prima. Toch blijft ik wel vertrouwen in de BTC houden als een soort van longterm stable storage net zoals er landen zijn die miljarden aan goud hebben liggen waar niets mee gedaan word.
Ja BTC zal nog een tijdje veel waarde behouden maar ik zie niet dat het snel mainstream begint te worden. Bij Ethereum worden aan de lopende band apps gemaakt die de massa zou kunnen gaan gebruiken, waarvan er veel ETH nodig hebben.
YouTube: Can Ethereum Restore Online Freedom & Transform the Internet?

Ben zelf alweer uit ETH, het gaat mij te stijl omhoog, als er een flinke correctie komt ga ik er veel in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
pwiebing schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:15:
al het geld wat hier in gestoken is gaat heel hard klappen naar bitcoin en of andere altcoin , en das heul veul geld !!
Dat is ook wel wat ik verwacht als er wat altcoins op hun bek geen. Dan zullen heel veel mensen naar de BTC gaan of anders naar fiat. Op genoeg exchanges kan je heel snel naar BTC, maar niet of langzaam naar fiat. Ik zie de BTC eigenlijk wel keihard omhoog gaat als er iets met één of meerdere altcoins helemaal mis gaat. Met welke coins dat gebeurt en wanneer, geen idee. Daarom heb ik ook wel het idee dat de BTC met wat er ook gebeurt omhoog zal blijven gaan. Dit ook mede door het kleine totale aantal.
superpolm schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:19:
[...]

Ja BTC zal nog een tijdje veel waarde behouden maar ik zie niet dat het snel mainstream begint te worden.
Ben ik ook wel met je eens. BTC is dan meer iets net zoals goud. Gewoon lekker ergens in een kluis laten liggen en het gaat langzaam (of in het geval van de BTC wat sneller) omhoog. Verder behoud het de waarde beter op lange termijn dan de meeste andere altcoins.

Ben sowieso heel benieuwd wat ETH allemaal gaat doen ook al heb ik ze zelf niet :)
[...]
als er een flinke correctie komt ga ik er veel in gooien.
Dit lees ik overal over alle coins en is ook gelijk waarom ik denk dat BTC en mogelijk ook ETH en andere coins niet snel onderuit gaat. Er staan mensen te springen om in te stappen, maar niet zonder dat de boel crashed. Ik denk dat wanneer er een dip komt er zoveel mensen instappen dat het een dip blijft en geen crash.

Stel de BTC zou naar minder dan 1200 gaan. Volgens mij komt ie daar nooit omdat er op 1700 en daarna 1500 zoveel mensen willen kopen dat die 1200 nooit zal gebeuren. Dit zie ik met ETH eigenlijk net zo voor mij. Het zou mij niets verbazen als ie wel crashen, maar aan de andere kant willen er zoveel mensen instappen dat ik de boel ook maanden of jaren niet zie crashen. Vandaar dat ik heel benieuwd naar ETH ben :)

Als voorbeeld ook een reactie op YouTube: De BTC gaat crashen naar 1300 en dan stap ik flink in ! Dat is gelijk de reden waarom ik denk dat ie niet naar 1300 zal crashen.

[ Voor 56% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
1752 euro op kraken is dat nou een alltime high jongens ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Ja BTC zal nog een tijdje veel waarde behouden maar ik zie niet dat het snel mainstream begint te worden. Bij Ethereum worden aan de lopende band apps gemaakt die de massa zou kunnen gaan gebruiken, waarvan er veel ETH nodig hebben.
YouTube: Can Ethereum Restore Online Freedom & Transform the Internet?

Ben zelf alweer uit ETH, het gaat mij te stijl omhoog, als er een flinke correctie komt ga ik er veel in gooien.
Iedereen lijkt te vergeten dat over een tijdje smart contracts ed. ook in Bitcoin geimplementeerd gaan worden. Dit gaat gewoon gebeuren. Onderschat de devs achter het grootste cryptocurrency netwerk niet. Ik vraag me af wat dan de USP van Ether nog is.. Kan nog wel eens een interessante tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
pwiebing schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:27:
1752 euro op kraken is dat nou een alltime high jongens ??
Vandaag hebben we voor de BTC de ene na de andere ATH. Voor ETH trouwens ook.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2017 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
PilatuS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:20:
[...]

Dat is ook wel wat ik verwacht als er wat altcoins op hun bek geen. Dan zullen heel veel mensen naar de BTC gaan of anders naar fiat. Op genoeg exchanges kan je heel snel naar BTC, maar niet of langzaam naar fiat. Ik zie de BTC eigenlijk wel keihard omhoog gaat als er iets met één of meerdere altcoins helemaal mis gaat. Met welke coins dat gebeurt en wanneer, geen idee. Daarom heb ik ook wel het idee dat de BTC met wat er ook gebeurt omhoog zal blijven gaan. Dit ook mede door het kleine totale aantal.

[...]

Ben ik ook wel met je eens. BTC is dan meer iets net zoals goud. Gewoon lekker ergens in een kluis laten liggen het gaat langzaam (of in het geval van de BTC wat sneller) omhoog. Verder behoud het de waarde beter op lange termijn dan de meeste andere altcoins.

Ben sowieso heel benieuwd wat ETH allemaal gaat doen ook al heb ik ze zelf niet :)
Ben er als longtime hodler aan gewend om soms een maandsalaris te winnen?/verliezen? op 1 dag.
Zo te lezen is de nieuwe poging van de Winklevoss bros. voor hun ETF weer afgewezen.
Ik vind dat prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
Luuk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:27:
[...]

Iedereen lijkt te vergeten dat over een tijdje smart contracts ed. ook in Bitcoin geimplementeerd gaan worden. Dit gaat gewoon gebeuren. Onderschat de devs achter het grootste cryptocurrency netwerk niet. Ik vraag me af wat dan de USP van Ether nog is.. Kan nog wel eens een interessante tijd worden.
Ik denk dat altijd ook al , cryptocurrency is alleen maar een stukje software wat iedereen deelt , wat een andere altcoin kan kan in principe ook in bitcoin geimplementeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
RaptorXS schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:29:
[...]

Zo te lezen is de nieuwe poging van de Winklevoss bros. voor hun ETF weer afgewezen.
Link?

Kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
[...]

Dat "over een tijdje" duurt alleen al best lang. Alles wat daar de basis voor zou moeten leggen zorgt voor onenigheid in de community en tussen de mining pools, en ondertussen gebeurt er helemaal niks. Ik hoop dat ze ooit weer wat vaart in de ontwikkeling van BTC weten te krijgen, want op de huidige manier wordt het langzaam maar zeker voorbij gestreeft door de "concurrentie". Op een gegeven moment is het punt bereikt dat - ook al gaat Bitcoin de gemiste features implementeren - mensen niet meer terug switchen. Al denk ik dat Bitcoin nog best lang kan teren op zijn naamsbekendheid, en dat we het dan over vele jaren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Zo, vandaag toch een leuk zakcentje verdiend aan de koerschommelingen van Stratis. In de afgelopen uren 12 transacties uitgevoerd. Nu de coins weer 'de zak in' en hopen dat de koers niet verder zakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
https://coinmarketcap.com/charts/

Vooral de grafiek van altcoins gaan parabolisch. In de praktijk houdt zo'n snelle prijsstijging in zo'n korte tijd nooit lang aan. Als het sentiment omdraait dan wil iedereen er ineens uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwiebing
Bitcoin is nu al een safehaven , let maar op . de meeste trading pairs zijn gekoppeld aan bitcoin , dus om altcoins te kopen moet je eerts bitcoins kopen. omgekeerd ook . Ik weet haast zeker dat er nu al een groep mensen denken dat ondanks de transaktiekosten/duur bitcoin gewoon echt veilig is, is ook wat waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:32:
[...]
Link?

Kan het nergens terugvinden.
Had het gelezen op Reddit maar blijkbaar betreft het niet DIE etf.
https://www.sec.gov/rules/sro/batsbzx/2017/34-80714.pdf

sorry, maar blijf erachter staan, liever geen papieren handel met de BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

Grappig om de haat te lezen richting Ripple / XRP. En dat N.B. op een technisch forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 02:07:
Grappig om de haat te lezen richting Ripple / XRP. En dat N.B. op een technisch forum.
Want, waarom is dat volgens jou onterecht? :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

LED-Maniak schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 02:11:
[...]

Want, waarom is dat volgens jou onterecht? :)
Mensen lijken de onderliggende techniek en daaraan verbonden regelgeving van overheden en banken niet te begrijpen. Of ze hebben de boot gemist met investeren. Ja toevallig zit ik diep in een berg XRP. Maar on nu Bitcoin of een altcoin af te zeiken? Het draait om de techniek en de toegevoegde waarde daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:50
Amarog schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Ik heb een test run gedaan met m'n huidige pc. Daar zit een MSI Radeon R9 290 Gaming 4G in. Deze haalt op Ether een gemiddelde van 26 Mh/S (Zonder OC). Deze draait nu toch een maandje en daar heb ik net 1 ether mee opgehaald. Ik mine via Ethos. Super gemakkelijk.

Dan maar beslist om een Rig samen te stellen die puur voor het minen is. Dus een ASRock H81 Pro BTC R2.0 moederbordje met momenteel 2 Asus DUAL-RX480-O8G grafische kaarten. Ik steek morgen alles samen en ga wat testen met de OC optie's. Ik hang er ook een watt metertje aan om het verbruik te controleren. Als ik het overal lees zou daar toch 30 Mh/s per kaart uit te halen moeten zijn. En met undervolt zou het verbruik ook goed moeten meevallen. Als me dat lukt dan bestel ik nog 4 Asus DUAL-RX480-O8G grafische kaarten en is de eerste Miner Rig een feit. Eenmaal deze terug is verdiend mss een tweede er bij plaatsen dan... We zien wel. Niet te hard van stapel lopen ook niet.

Momenteel is het zeker rendabel dat thuis te doen volgens mij. De prijs van Ethereum staat nu ook nog eens redelijk hoog. Nuja, alles wat je mined en niet verkoopt blijft natuurlijk wel staan en wie weet in waarde stijgen. Ik mine via de Nanopool. Vlotte uitbetaling. Nog geen problemen mee gehad.

Met een zo'n rig zou het toch moeten mogelijk zijn 160/170 Mh/s te halen op ether. Wat toch een kleine 5 ether per maand zou moeten opbrengen. Haal daar je verbruik van af en voila.
klopt het dat Ethos geen support heeft voor Nvidia kaarten? ik zit zo maar eens te kijken. (mijn vorige pc staat stof te happen en ben meer benieuwd hoe het werkt).

Ethos kost 39 euries. Om 'even' te proberen vind ik dat teveel geld.

Je vergeet btw wel de kosten van je rig die je ook weer terug moet verdienen. Als je alleen maar stroomkosten rekent dan wordt het verdienmodel wel aantrekkelijker, maar dat is een vertekend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 02:07:
Je verward haat met een kritische blik. En juist op een technisch forum wordt er ook kritisch gekeken naar de zaken. Ripple heeft nou eenmaal best een paar flaws binnen de cryptomarkt.
Maar zoals je al zegt bezit je er zelf een hoop van waardoor elke vorm kritisch kijken vaak als sneeuw voor de zon verdwijnt. Dat zien we vaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24

WhySoSerious

Be the change.

Zo, vanochtend uit ETC en ETH gestapt (11 resp. 13% winst). Zit nu te twijfelen om voor dit weekend weer in XRP te stappen, maar Poloniex' charts reageren niet (performance vd website...),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
NLMaca schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 02:23:
[...]

klopt het dat Ethos geen support heeft voor Nvidia kaarten? ik zit zo maar eens te kijken. (mijn vorige pc staat stof te happen en ben meer benieuwd hoe het werkt).

Ethos kost 39 euries. Om 'even' te proberen vind ik dat teveel geld.

Je vergeet btw wel de kosten van je rig die je ook weer terug moet verdienen. Als je alleen maar stroomkosten rekent dan wordt het verdienmodel wel aantrekkelijker, maar dat is een vertekend beeld.
Klopt, Ethos werkt best met AMD Kaarten. Je kan het met Nvidia kaarten doen, maar dan is het op eigen risico.
En de kost van de Rig, daar hou ik wel degelijk rekening mee. Het verdien model is nog altijd goed volgens mij.

Ethos draait hier toch al een maand zonder probs. Ik hou je op de hoogte eenmaal ik een rig up & running heb met 6 kaarten. Dit weekend steek ik het begin samen (Met 2 kaarten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BTC-E gaat niet akkoord met een scan van het paspoort van 732x520 pixels. Dat is toch prima genoeg? Stiekem heb ik de scan (foto mag niet) wel iets korreliger gemaakt, maar het is allemaal leesbaar.
Wat willen die lui toch. FullHD resolutie met anti-aliasing...naar Rusland sturen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:32
Waar baseer je dat op? Hopelijk niet alleen op de prijs per coin.. Kij mijn post geschiedenis terug van dit topic waarom ik denk dat Ripple juist geen enkele toekomst heeft. Als je die punten kunt ontkrachten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Sterk aan het twijfelen voor te FOMO'n bij ETH

- lopen deze grote stijging parallel met grote evenement omtrent ETH en de roadmap van verdere ontwikkeling, of zijn deze stijgingen puur speculatief? Het laatste kan wel eens gevaarlijk zijn.

- hoewel ETH veel te hard gaat is bitcoin ook door deze fase moeten gaan. Wachten op een correctie tot $60 is niet echt zinvol meer, toch? Kan het moeilijk voorspellen. Ik ben maar vrij recent bezig. Ik heb nooit een fase meegemaakt dat alle altcoins zwaar op hun bek gaan. Dus dit scenario kan ik moeilijk inschatten (hoewel ETH de enige altcoin die ik enigszins vertrouw).

[ Voor 7% gewijzigd door kristof1234 op 20-05-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
[...]

Hoe lang zijn ze al aan het bakkeleien over blocksize increase. BTC is digitaal goud maar meer gaat het ook niet meer worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Mirved schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:49:
[...]

Hoe lang zijn ze al aan het bakkeleien over blocksize increase. BTC is digitaal goud maar meer gaat het ook niet meer worden.
Ik heb een vermoeden dat dit een hilarische quote is over een paar jaar. :+

Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:35:
BTC-E gaat niet akkoord met een scan van het paspoort van 732x520 pixels. Dat is toch prima genoeg? Stiekem heb ik de scan (foto mag niet) wel iets korreliger gemaakt, maar het is allemaal leesbaar.
Wat willen die lui toch. FullHD resolutie met anti-aliasing...naar Rusland sturen... 8)7
Het is al wel vaker voorbijgekomen, maar inderdaad, exchanges stellen vaak onnodig hoge eisen omtrent ID scans. Als mijn gemarkeerde (dikke letters erover met "only for siteX") kopie wordt geweigerd, blijf ik een Tier lager of ga naar een andere exchange. Ik maak me dan weer iets minder zorgen over de resolutie. (BSN ook niet zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Het is al wel vaker voorbijgekomen, maar inderdaad, exchanges stellen vaak onnodig hoge eisen omtrent ID scans. Als mijn gemarkeerde (dikke letters erover met "only for siteX") kopie wordt geweigerd, blijf ik een Tier lager of ga naar een andere exchange. Ik maak me dan weer iets minder zorgen over de resolutie. (BSN ook niet zo).
Ja precies. BSN mogen ze van mij ook hebben, dat is geen secret passphrase ofzo. Maar als een 50% transparant watermerk verboden wordt én 750px breedte is niet genoeg dan begint het irritant te worden. Als die 'exotische' exchanges nog eens omvallen kunnen ze direct beginnen met de verkoop van illegale paspoorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th.
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12-2024

Th.

Ondertitel

1 augustus is het zo ver! Wie gaat tzt van wallet wisselen? Ik lees veel over Electrum. Momenteel gebruik ik Copay maar ik vind nergens garantie dat zij UASF & BIP148 ready zijn..

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Th. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:02:
1 augustus is het zo ver! Wie gaat tzt van wallet wisselen? Ik lees veel over Electrum. Momenteel gebruik ik Copay maar ik vind nergens garantie dat zij UASF & BIP148 ready zijn..
Ik betwijfel dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen met beperkte steun van miners, maar wallets hoeven UASF en BIP-148 niet te ondersteunen. Enkel SegWit support is nodig als je iets met de betreffende chain wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Weet iemand waarom XEM / NEM flink onderuit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.

Th.

Ondertitel

dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:42:
[...]

Ik betwijfel dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen met beperkte steun van miners, maar wallets hoeven UASF en BIP-148 niet te ondersteunen. Enkel SegWit support is nodig als je iets met de betreffende chain wil doen.
Dan ben je afhankelijk v/d keuze van jouw wallet. Bij Electrum kun je ook nog de server kiezen. De UASF en de NON-UASF bv.

Grote kans dat Copay ook de UASF server kiest maar die garantie kan ik (nog) nergens vinden.

https://www.reddit.com/r/.../?st=J2X4LTUY&sh=1c5c3aea

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:26:
Flink onderuit zou ik het niet willen noemen, maar NEM is de afgelopen dagen natuurlijk met 100% gestegen. Beetje jammer, omdat ik een paar uur geleden wat coins heb ingekocht. Had ik al gezegd dat daytraden niks voor mij was? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:41:
Als jij 100.000 BTC in een wallet hebt en de PC crashed zonder dat je de seed hebt of een backup van de privatekeys dan zijn ze voorgoed weg. Dit is naar schatting al met zo'n 1 miljoen tot 4 miljoen Bitcoins gebeurt en dat zal alleen maar meer worden.
In essentie klopt het niet helemaal wat je zegt, de coins blijven natuurlijk altijd bestaan in de blockchain. Het geval is dat niemand meer toegang heeft tot die bepaalde coins omdat niemand de 'inlogcode' er maar voor heeft. In dat geval zijn de niet toegankelijke bitcoins waardeloos, wat wellicht nog een extra stimulans voor de koers is. #bijdehand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Yub schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 02:16:
[...]

Mensen lijken de onderliggende techniek en daaraan verbonden regelgeving van overheden en banken niet te begrijpen. Of ze hebben de boot gemist met investeren. Ja toevallig zit ik diep in een berg XRP. Maar on nu Bitcoin of een altcoin af te zeiken? Het draait om de techniek en de toegevoegde waarde daarvan.
Als je werkelijk erin had verdiept wist je dat de techniek geen enkele invloed heeft op XRP de currency. Ripple het bedrijf verkoopt de techniek aan banken en ze zijn niet verplicht om XRP te gebruiken. Als ze dat wel doen dan kopen ze dat in bij Ripple zelf waardoor er meer munten op de markt dus daling in waarde. Daarnaast is de hoeveelheid die een bank nodig heeft voor de ledger te updaten maar beperkt. Een grote organisatie zou voldoen met ongeveer 10 dollar aan XRP. Als XRP meer waard wordt is dat alleen maar ongunstig voor bedrijven om er gebruik van te maken. Als laatste is er nog constante sell pressure van mccaleb die 6 miljard coins in bezit heeft. Wees vrij om mijn punten te ontkrachten op basis van jouw technische kennis van Ripple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_tjerk
Th. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Dan ben je afhankelijk v/d keuze van jouw wallet. Bij Electrum kun je ook nog de server kiezen. De UASF en de NON-UASF bv.

Grote kans dat Copay ook de UASF server kiest maar die garantie kan ik (nog) nergens vinden.

https://www.reddit.com/r/.../?st=J2X4LTUY&sh=1c5c3aea
Als je de Bitcoin "gewoon" in je eigen wallet stopt en je hebt de private keys, dan zit je in het geval van een split hoe dan ook veilig (want je hebt het op beide chains). Pas als je het wil spenderen moet je nadenken over op welke chain je dat wil doen. En dan zie je tegen die tijd wel welke clients die chain ondersteunen. Dus ik denk niet dat het iets is om je nu al zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Luuk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb een vermoeden dat dit een hilarische quote is over een paar jaar. :+

Time will tell.
Als het wel meer gaat worden dan zal het langer duren dan de concurrenten van BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:26:
Voor mijn gevoel hetzelfde als bij alle coins die opeens flink in waarde stijgen. Een deel van de mensen stapt in omdat ze nieuws/gerucht gehoord hebben en daardoor vertrouwen in de toekomst. Een deel stapt in omdat ze de koers zien stijgen en mee willen liften. Die laatste groep stapt weer uit en daardoor zakt de koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th.

Th.

Ondertitel

dj_tjerk schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Als je de Bitcoin "gewoon" in je eigen wallet stopt en je hebt de private keys, dan zit je in het geval van een split hoe dan ook veilig (want je hebt het op beide chains). Pas als je het wil spenderen moet je nadenken over op welke chain je dat wil doen. En dan zie je tegen die tijd wel welke clients die chain ondersteunen. Dus ik denk niet dat het iets is om je nu al zorgen om te maken.
Thanks voor de uitleg. Side question; weet jij of er een website is waar Bitcoin meetups in NL staan?

so it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Poloniex en Kraken zijn/worden geDDOSed, stoploss is geblokkeerd zodat ze snel kunnen verkopen zonder margin trading. Het schijnt ook dat ze beiden een rechtzaak aan de broek krijgen de FEDS zouden al bezig zijn met een onderzoek.

Mocht je (grote) aantallen coins op die exchanges hebben staan, let even goed op de komende tijd. Als de withdraw (tijdelijk) disablen kan je de sjaak zijn.

Het schijnt al te spelen van 6/7 mei. zie o.a. : https://www.ethnews.com/k...as-ddos-hits-amid-selloff

[ Voor 15% gewijzigd door Petje72 op 20-05-2017 13:14 . Reden: link erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ondertussen is het handelsplatform van Bitonic online gegaan: https://bl3p.eu
Jammergenoeg hebben ze vooralsnog geen shitcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:28
Iemand een goeie site waar je als Belg ETH kan verkopen nu? Heb al geprobeerd op Cex.io, Bitpanda & Coinbase maar overal komt er wel wat tussen dat het niet lukt, zeer irritant.

Van Coinbase kan je bvb als Europeaan niets verkopen, ook al trek je een foto van je ID kaart, wordt nooit geaccepteerd. Hatelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Satangel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 13:16:
Iemand een goeie site waar je als Belg ETH kan verkopen nu? Heb al geprobeerd op Cex.io, Bitpanda & Coinbase maar overal komt er wel wat tussen dat het niet lukt, zeer irritant.

Van Coinbase kan je bvb als Europeaan niets verkopen, ook al trek je een foto van je ID kaart, wordt nooit geaccepteerd. Hatelijk.
Bittrex is een goede optie, maar is alleen ETH->BTC , hebben geen euro/iban optie. Of Kraken.com maar die ligt een beetje onder vuur de laatste weken. Mijn laatste withdraw daar naar IBAN was van april en dat liep goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Laatst online: 18:12
GrazendeKoe schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:37:
[...]

In essentie klopt het niet helemaal wat je zegt, de coins blijven natuurlijk altijd bestaan in de blockchain. Het geval is dat niemand meer toegang heeft tot die bepaalde coins omdat niemand de 'inlogcode' er maar voor heeft. In dat geval zijn de niet toegankelijke bitcoins waardeloos, wat wellicht nog een extra stimulans voor de koers is. #bijdehand :)
Dat heb ik nu met zo''n 100000 dgbcoin had ze gekocht nog geen backupgemaakt en toen ging app stuk van telefoon.(tevens denk ik door dat touchscreen defect is geraakt.

Ergste van al zie ze nu stijgen ;w

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yub
  • Niet online

Yub

Mirved schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Als je werkelijk erin had verdiept wist je dat de techniek geen enkele invloed heeft op XRP de currency. Ripple het bedrijf verkoopt de techniek aan banken en ze zijn niet verplicht om XRP te gebruiken. Als ze dat wel doen dan kopen ze dat in bij Ripple zelf waardoor er meer munten op de markt dus daling in waarde. Daarnaast is de hoeveelheid die een bank nodig heeft voor de ledger te updaten maar beperkt. Een grote organisatie zou voldoen met ongeveer 10 dollar aan XRP. Als XRP meer waard wordt is dat alleen maar ongunstig voor bedrijven om er gebruik van te maken. Als laatste is er nog constante sell pressure van mccaleb die 6 miljard coins in bezit heeft. Wees vrij om mijn punten te ontkrachten op basis van jouw technische kennis van Ripple.
Ja, Ripple verkoopt het protocol waarbij indirect geen XRP aan verbonden hoeft te zijn. Maar laat XRP net voor twee belangrijke functies zorgen. 1) de valuta transactie tot stand brengen en te ''dekken''. 2) XRP IS onderdeel van het Ripple protocol, om netwerk aanvallen te voorkomen door create offers /offer cancel fee dermate te laten oplopen zodra jij op die manier bijvoorbeeld honderdduizenden keren als het waren een transactie opzet en weer afbreekt met een script/bot.

Ik heb nu het vermoeden omdat je ook over de kosten van de ledger begint van ongeveer 10 dollar, (ja dat is voldoende voor een drukke ledger). Maar jij waarschijnlijk niet snapt waarom Ripple momenteel op 13.9 miljard staat op CMC. Jij wilt volgens mij hiermee zeggen. Banken hebben maar aan 10 dollar of 100 XRP voldoende?

Overigens zijn de mccaleb 5 miljard coins verkoop afgehandeld via de rechtbank en doet Ripple het deel van hem in kleine porties verkopen gespreid over een aantal jaar. Ook de lockup van de 55 miljard worden van de markt afgehaald eind dit jaar en 1 miljard opnieuw aangeboden per maand, mocht dan bijvoorbeeld 600 miljoen XRP over zijn aan het eind van de maand, dan worden die opnieuw verpakt en worden en sluiten aan achterin de queue.En ja, 99,9 miljard coins zijn, maar de wereld is ook groot, maar wat is +- 14 XRP voor elke persoon op aarde nu..
Pagina: 1 ... 68 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).