En heb je in de tussentijd day trading gedaan of is alles HODL en wist je gewoon wat je moest kopen.Axente schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
[...]
De ark is wel vested en kan ik het komende jaar niet verkopen niet dat ik het zou willen. Ik weet namelijk waar we mee bezig zijn![]()
Iets meer dan een jaar geleden begonnen met 4k€ inleg.
edit. https://basicattentiontoken.org/ hou dit project in de gaten. Gezien de cap van 12m $ zal deze binnen enkele blocks uitverkocht zijn en zat hier winst mee te halen zijn. Tenminste ik acht de kans groot.
Ik zit er nog niet heel lang in, maar het is toch logisch dat een prijs van bijvoorbeeld een BTC daalt als er ineens veel worden aangeboden en verkocht (en dus gekocht door anderen)?.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Dat is natuurlijk nonsens. Mensen die sell orders hebben staan, staan in het orderboek. Die prijs daalt dus niet als die getriggerd worden, want die worden getriggerd door mensen die kopen. Daarentegen, het is juist die sell wall die voorkomt dat de prijs verder omhoog gaat, want eerst moet het orderbook gecleared worden.
Overigens, het is toch helemaal niet hard naar beneden gegaan? $40 weliswaar, maar dat is wel op een bedrag van $2000. Dat is maar 2%.
Zucht...
Vandaar dat ik me dat afvroeg. Wat er dus eigenlijk gebeurt is dat, correct me if i'm wrong, kopers tegen een psychologische grens lopen en geen 2k voor 1 BTC willen betalen. > Prijs zakt (tijdelijk) in..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Dat is natuurlijk nonsens. Mensen die sell orders hebben staan, staan in het orderboek. Die prijs daalt dus niet als die getriggerd worden, want die worden getriggerd door mensen die kopen. Daarentegen, het is juist die sell wall die voorkomt dat de prijs verder omhoog gaat, want eerst moet het orderbook gecleared worden.
Overigens, het is toch helemaal niet hard naar beneden gegaan? $40 weliswaar, maar dat is wel op een bedrag van $2000. Dat is maar 2%.
ICOs en HODL met soms wat tips van mensen die ik kan in het wereldje.loewie1984 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:27:
[...]
En heb je in de tussentijd day trading gedaan of is alles HODL en wist je gewoon wat je moest kopen.
Buy Rumuor sell the news
De prijs daalt door sell orders die gematcht worden met het orderbook. Als die niet gematcht worden, dan komen ze gewoon in het onderbook terecht, om vervolgens te kunnen matchen met toekomstige buy orders - waardoor de prijs juist omhoog wilSgtElPotato schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:28:
[...]
Ik zit er nog niet heel lang in, maar het is toch logisch dat een prijs van bijvoorbeeld een BTC daalt als er ineens veel worden aangeboden en verkocht (en dus gekocht door anderen)?
Nou ja, ik vind het een beetje vreemd om deze schommeling te bestempelen als speciaal, want hij gebeurt continu, meerdere keren per dag, rond elk bedrag. Wat er "speciaal" is aan de $2k grens is omdat er idd gewoon extra veel sell orders staan in het orderbook. Die moeten eerst doorbroken worden om verder omhoog te kunnen gaan, en dus vormt dat een grens.Luuk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:29:
[...]
Vandaar dat ik me dat afvroeg. Wat er dus eigenlijk gebeurt is dat, correct me if i'm wrong, kopers tegen een psychologische grens lopen en geen 2k voor 1 BTC willen betalen. > Prijs zakt (tijdelijk) in.
Het gaat er dus vooral omdat de prijs even niet verder omhoog kan, niet dat de prijs daarna omlaag gaat (want die schommeling heb je sowieso altijd)
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2017 14:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zijn op sommige exchanges stoporders of trailing stops niet hidden? Vaak worden die getriggered op een bepaalde prijs.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Stops zijn sowieso "hidden" want die staan niet in het orderbook. Kan ook niet. Een stop wordt geactiveerd als de koers tegen de positie in gaat. Bij long dus als hij omlaag gaat, en dan wordt het een sell order. Bij short als de koers omhoog gaat, en dan wordt het een buy order. In dit geval zouden we dan dus moeten spreken over een stop voor een short positie, wat resulteert in een buy. Juist door het uitvoeren van stops gaat de prijs nog harder in dezelfde richting. Een stop kand dus niet het koersverloop van richting doen veranderenEJPostema schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:29:
[...]
Zijn op sommige exchanges stoporders of trailing stops niet hidden? Vaak worden die getriggered op een bepaalde prijs
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2017 14:35 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jaren terug hielp ik een bevriend bedrijf om haar betalingen die ze in bitcoins kreeg om te zetten naar euro's, want zij snapte het niet helemaal hoe dat ging met verzenden en minerfee's mee sturen.. Dus dan stuurde ik het voor haar door naar Bitonic. Wel pijnlijk om te zien wat het nu waard is als ik die oude emails zie uit 2014 
Uw verkooporder van BTC 0.39836743 is voltooid, er is € 150,76 onderweg naar uw rekening.
Afhankelijk van de verwerkingssnelheid bij de banken heeft u het geld vandaag, of anders de volgende werkdag op uw rekening.
Uw verkooporder van BTC 0.33330515 is voltooid, er is € 117,42 onderweg naar uw rekening.
Afhankelijk van de verwerkingssnelheid bij de banken heeft u het geld vandaag, of anders de volgende werkdag op uw rekening.
Uw verkooporder van BTC 0.39836743 is voltooid, er is € 150,76 onderweg naar uw rekening.
Uw verkooporder van BTC 0.33330515 is voltooid, er is € 117,42 onderweg naar uw rekening.
Afhankelijk van het weer
Draai nu op 0.049 per dag
Maar als het koel is (zoals vandaag) 0.77, dan plug ik de R9 290 er bij.
Klein vraagje heb jij netjes alle coins laten registreren bij belastingdienst, of doe je dat pas bij een uitbetaling?Axente schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:08:
Mijn Portfolio op dit moment:
254 ETH
10 BTC
1,5m Ark
3700 Particl
AnimeAdicted
Hoef ik pas volgend jaar op tegeven had op 1-jan-2016 namelijk 0Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Klein vraagje heb jij netjes alle coins laten registreren bij belastingdienst, of doe je dat pas bij een uitbetaling?
edit. en begin dit jaar zat ik ook nog onder de 25k€ grens
[ Voor 9% gewijzigd door Axente op 19-05-2017 14:48 ]
Je moet het gewoon opgeven als vermogen bij je aangifte. Je kan dit niet later opgeven bij uitbetaling want dan hoeft het niet meer en heb je opeens een heel dik bedrag aan zwart geld. Als je het laat uitbetalen kan je belasting het gewoon zien op je rekening. Je moet het juist opgeven omdat de belasting het niet kan zien. Als dit niet opgeeft heb je bij uitbetalen ineens geld wat er eerst niet was. Daarom gewoon netjes aangeven dan is er later bij uitbetalen geen probleem.Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Klein vraagje heb jij netjes alle coins laten registreren bij belastingdienst, of doe je dat pas bij een uitbetaling?
Je kan alleen maar hopen op een enorme dip in waarde tussen 31 december 23:59 en 2 januari 00:00
Aan de andere boeit het ook niet zoveel. De belasting er op is vrij laag en tot 25K totaal met spaargeld erbij is het belastingvrij. Boven die 25K ga je pas betalen over het bedrag wat je boven die 25K zit. Als je kijkt wat de coins de afgelopen jaren doen vind ik dat beetje belasting niet zo ergRookert25 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:54:
Je kan alleen maar hopen op een enorme dip in waarde tussen 31 december 23:59 en 2 januari 00:00
Dit klopt niet helemaal. Het gaat er niet om wat de BD wel of niet kan zien, wat je moet opgeven is je totale vermogen. Dat geldt dus voor vermogen in de vorm van cryptocurrencies, maar net zo goed ook het totale vermogen op je bankrekening, ookal kunnen ze dat technisch gezien inzien. Dus ook na uitbetaling in fiat op je rekening moet je het nog steeds opgeven.PilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:49:
[...]
Je moet het gewoon opgeven als vermogen bij je aangifte. Je kan dit niet later opgeven bij uitbetaling want dan hoeft het niet meer en heb je opeens een heel dik bedrag aan zwart geld. Als je het laat uitbetalen kan je belasting het gewoon zien op je rekening. Je moet het juist opgeven omdat de belasting het niet kan zien.
De regel is overigens anders voor bedrijven. Dan valt het onder je winst, en dan hoef je het pas op te geven bij het omzetten naar een andere currency
Verwijderd
Alleen wordt het dan inderdaad bij je winst opgeteeld, met een BV'tje zit je helaas dan al op 25% vennootschapsbelasting, daarna nog is 20% mocht je het privé willen uitkeren. Toevallig laatst met mijn boekhouder overlegt, die zij ook, doe het alsjeblieft privé dan betaal je enkel vermogensbelasting mocht het echt goed gaan allemaalDe regel is overigens anders voor bedrijven. Dan valt het onder je winst, en dan hoef je het pas op te geven bij het omzetten naar een andere currency
Na uitbetaling geef je het automatisch op, dat is wat ik bedoel. De belastingdienst zet het spraageld wat je hebt gelijk in de aangifte. De coins die je hebt moet je alleen zelf opgeven als vermogen. Doe je dit niet dan heb je later een probleem. Dus de coins die hebt opgeven is wel zo handig, ook al kunnen ze niet zien wat je hebt..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Het gaat er niet om wat de BD wel of niet kan zien, wat je moet opgeven is je totale vermogen. Dat geldt dus voor vermogen in de vorm van cryptocurrencies, maar net zo goed ook het totale vermogen op je bankrekening, ookal kunnen ze dat technisch gezien inzien. Dus ook na uitbetaling in fiat op je rekening moet je het nog steeds opgeven.
De regel is overigens anders voor bedrijven. Dan valt het onder je winst, en dan hoef je het pas op te geven bij het omzetten naar een andere currency
Het nadeel van XRP is dat de wallet altijd 20 XRP achterhoud als 'trustline'. Daarnaast hebben een collega en ik uitgezocht dat de personen achter Gatehub helemaal niet uit Londen komen, zoals Gatehub L.L.C. doet vermoeden, maar uit Slovenië. Tip is dus om géén Gatehub te gebruiken, maar Rippex: een desktop wallet (dus eigen beheer!).Ryan1981 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:03:
[...]
Ik heb me aangemeld bij litebit en bij gatehub. Volgens mij zijn ze allebij mij aan het verifieren. Maar kan ik nu al XRP op mijn wallet zetten?
Ik blijf het lastig vinden om eenduidige complete informatie over deze processen te vinden. Ik wil natuurlijk zeker weten dat alles goed gaat, ik geen fouten kan maken etc. Maar als ik dan het forum lees bij litebit zie ik een hele rij vragen over "kan iemand 50 xrp storten voor activatie" en "wallet geblokkeerd" etc. Terwijl ik nergens iets over activatie gevonden heb nog.
Kan dat nou niet anders?
Als ik me niet vergis kan ik dus ook direct via gatehub euro's uploaden en heb ik litebit niet nodig? Die gegevens die je dan op moet geven zijn uitgebreider dan waar velden voor zijn bij mijn normale overmaak scherm echter. Zeker zoeken naar internationale betaling?
Verificatie met Litebit is eenvoudig, koop eerst voor een klein bedrag aan XRP, stuur dat naar je wallet. Na verificatie van die betaling kan je gerust een groter bedrag aan XRP kopen en die naar je wallet sturen. Die transactie moet dan vele malen sneller gebeurd zijn dan de eerste. Maar let er dus op dat je op dit moment de laatste 20 XRP niet uit je wallet kunt halen.
Totaal heb ik nu ruim 13400 XRP, waar ik 200 euro voor heb betaald. Net voor de gouden maanden: 2000% tot nu toe.. Al dat ragen op XRP vs BTC.. Uiteindelijk doet iedereen het voor een leuk extraatje, waar de één meer mazzel heeft dan de ander. Had ik in 2010 maar BTC gekocht
Ah ja, als je gebruik maakt van automatisch ingevulde aangifte wel, maar dan geef je het nog steeds opPilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Na uitbetaling geef je het automatisch op, dat is wat ik bedoel. De belastingdienst zet het spraageld wat je hebt gelijk in de aangifte.
Laten we wel wezen, niet opgeven is gewoon fraude, of je er later nou iets mee wilt of niet.Dus de coins die hebt opgeven is wel zo handig, ook al kunnen ze niet zien wat je hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2017 15:05 ]
Vraagt de belastingdienst ook bewijs van het BTC of andere cryptocurrency dat je hebt?
Anders kun je namelijk een hoop opgeven 'verkregen door het handelen in cryptocurrency' zonder dat je het werkelijk hebt met de uiteindelijke intentie om geld wit te wassen.
Anders kun je namelijk een hoop opgeven 'verkregen door het handelen in cryptocurrency' zonder dat je het werkelijk hebt met de uiteindelijke intentie om geld wit te wassen.
Zucht...
Klopt. De belasting vind het niet zo leuk als je opeens 30K aan BTC verkoopt en dat geld komt op je rekening terwijl je al jaren niets aan coins opgeeft. Dan heb je gewoon ineens 30K aan zwartgeld gekregen..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Laten we wel wezen, niet opgeven is gewoon fraude, of je er later nou iets mee wilt of niet.
Niet opgeven kan ook mega dom zijn voor de toekomst. Als je op 1 januari 2017 wel coins hebt, maar ze komen niet, tesamen met je spaargeld, boven de 25K uit, geef dan tenminste op dat je ze hebt!!.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Laten we wel wezen, niet opgeven is gewoon fraude, of je er later nou iets mee wilt of niet.
Mochten ze op 1 januari 2018 wél die 100.000 euro waard zijn, zit je met een berg zwarte coins, die je dus moet gaan witwassen. Geef het gewoon eerlijk op, daar heb je uiteindelijk veel voordeel mee bij uitbetalen.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat je niet moet gaan huilen over 1% vermogensbelasting, als je ze met coins hebt 'verdient'.
Dat wel alleen met deze gekken maanden in cryptowereld is van 3000€ naar 30k€ + uit het niets zo moeilijk gewordenPilatuS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:08:
[...]
Klopt. De belasting vind het niet zo leuk als je opeens 30K aan BTC verkoopt en dat geld komt op je rekening terwijl je al jaren niets aan coins opgeeft. Dan heb je gewoon ineens 30K aan zwartgeld gekregen.
Zie ik nou goed op de xbtusd chart van kraken dat er iemand 2600 USD heeft betaald
Dat kan toch helemaal niet?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Je lacht toch iedereen uit met aandelen die 8% haalt met geluk. Ik ga vrolijk deze 1% betalen, wie niet met deze rendementen.ElectronLion schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:09:
[...]
Niet opgeven kan ook mega dom zijn voor de toekomst. Als je op 1 januari 2017 wel coins hebt, maar ze komen niet, tesamen met je spaargeld, boven de 25K uit, geef dan tenminste op dat je ze hebt!!
Mochten ze op 1 januari 2018 wél die 100.000 euro waard zijn, zit je met een berg zwarte coins, die je dus moet gaan witwassen. Geef het gewoon eerlijk op, daar heb je uiteindelijk veel voordeel mee bij uitbetalen.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat je niet moet gaan huilen over 1% vermogensbelasting, als je ze met coins hebt 'verdient'.
Lijkt me een foutje in de charts.DirtyBird schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:10:
Zie ik nou goed op de xbtusd chart van kraken dat er iemand 2600 USD heeft betaald![]()
Nee, ze vragen enkel in een ja/nee vraag of je dergelijk (virtueel) geld, aandelen, e.d. bezit. Geen enkel bewijs als screenshots en wallet adressen.SgtElPotato schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:07:
Vraagt de belastingdienst ook bewijs van het BTC of andere cryptocurrency dat je hebt?
Mocht het een hoop waard zijn, dan vragen ze aan je wat de waarde was op 1 januari. Daar betaal je dan belasting over. Opzich allemaal in goed vertrouwen. Daarom zijn de boetes tegenwoordig zo mooi hoog als je hiermee fraudeert
Hoe kan je hier straks in investeren? Ik snap onderstaande niet:Axente schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
[...]
edit. https://basicattentiontoken.org/ hou dit project in de gaten. Gezien de cap van 12m $ zal deze binnen enkele blocks uitverkocht zijn en zat hier winst mee te halen zijn. Tenminste ik acht de kans groot.
edit:The Basic Attention Token crowdsale will begin on Wednesday, May 31, 2017, at approximately 8 am PDT / 3 pm GMT / 11 pm CT-China. The sale will last up to 30 days or until the cap of the equivalent in $15 million in ETH (fixed at contract push) is sold. At that time of the sale, we will deploy the contract to the Ethereum network. The contract address will be revealed 2 days before the commencement of the sale. The exact time of the crowdsale is subject to a block number. That number will be announced as soon as we deploy it to the Ethereum mainnet. Approximately one week before we share the contract address we will make the contract available on the testnet for anyone to review.
Hier staat het uitgelegd: https://www.reddit.com/r/...n_ethereum_noob_should_i/
[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 19-05-2017 15:25 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Net mn NXT verkocht met 50%.. winst, op naar een andere coin voor nu. Vond t toch even te snel gaan
Je kunt alleen investeren met ETH vanwege een smartcontract die het volgende doet. Het wisselen van eth naar bat.HaTe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:23:
[...]
Hoe kan je hier straks in investeren? Ik snap onderstaande niet:
[...]
Ardor is de opvolger van dezelfde makers, leuke coin met leuke rendementen en is simpelweg een NXT 2.0Riven schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:23:
Net mn NXT verkocht met 50%.. winst, op naar een andere coin voor nu. Vond t toch even te snel gaan
Net toch maar even wat BTC omgewisseld in ETH, misschien wel vrij achterlijk met een buy high sell low gedachte. Maar op zich staat de BTC zo hoog nu, dat je nu wel redelijk gunstig ETH kunt wisselen in verhouding.
En anders gebruik ik ze binnenkort voor de BAT ICO, daar wilde ik sowieso nieuwe ETH voor aanschaffen.
En anders gebruik ik ze binnenkort voor de BAT ICO, daar wilde ik sowieso nieuwe ETH voor aanschaffen.
Hier ook alles in het groen, op een paar shitcoins na. Ik denk dat wij begin volgende week wel een goede correctie van de altcoins kunnen verwachten.
Hoe participeer je in een ICO? Zoals de BAT die er aan komt. Hoe ik er tegen aan kijk is een ICO vergelijkbaar met een bedrijf wat naar de beurs gaat. Op dag 1 wordt de koers vastgesteld en gaan de aandelen in de handel. Dan instappen. Of kun je nog op een andere manier deelnemen?
Een take-profit order daarentegen wel. En daarvan zouden er best wat kunnen zijn rond een belangrijke psychologische grens..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:34:
[...]
Stops zijn sowieso "hidden" want die staan niet in het orderbook. Kan ook niet. Een stop wordt geactiveerd als de koers tegen de positie in gaat. Bij long dus als hij omlaag gaat, en dan wordt het een sell order. Bij short als de koers omhoog gaat, en dan wordt het een buy order. In dit geval zouden we dan dus moeten spreken over een stop voor een short positie, wat resulteert in een buy. Juist door het uitvoeren van stops gaat de prijs nog harder in dezelfde richting. Een stop kand dus niet het koersverloop van richting doen veranderen
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Kan dat ook met kraken.com? Vind de uitlat in die reddit ook beetje vaagHaTe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:23:
[...]
Hoe kan je hier straks in investeren? Ik snap onderstaande niet:
[...]
edit:
Hier staat het uitgelegd: https://www.reddit.com/r/...n_ethereum_noob_should_i/
Ik kan ondertussen niet meer bijhouden waarom de ene altcoin vandaag sky high gaat of gedumpt wordt en de andere morgen...pffff ik ga maar even holden 
Zat gisteren te denken om mijn Lisk om te zetten naar Waves of Stratis, omdat hij niks meer deed (al vond ik hem wel ondergewaardeerd)...staat hij vandaag ineens +21%
Zat gisteren te denken om mijn Lisk om te zetten naar Waves of Stratis, omdat hij niks meer deed (al vond ik hem wel ondergewaardeerd)...staat hij vandaag ineens +21%
Echt zo'n mindfuck die cryptocurrency, het rendement is zo heerlijk dat het net gewoon serieus in me opkwam om mijn 44 aandelen NVIDIA uit DeGiro te halen om in cryptocoins te stoppen. En dat terwijl ik 37% rendement gehaald heb op NVIDIA in 10 dagen tijd waar de doorsnee belegger een moord voor zou doen
Ik heb zojuist een gedeelte Stratis verkocht, hopelijk kan ik deze later vandaag goedkoper terugkopen.
Misschien handig voor degenen die hun portfolio zelf willen bijhouden in Excel:
https://github.com/GuusBaggen/ExcelAPICaller
https://github.com/GuusBaggen/ExcelAPICaller
This subroutine will perform four API Calls to get the value in € of the last trade that occurred at Kraken of Bitcoin, Ethereum, Ethereum classic and Litecoin in Microsoft Excel. These values are then passed to several cells in the sheet 'Cryptocurrency values'. It is easily extendable to include other cryptocurrencies or API Calls to other websites.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
He verdorie, de ETH-piek gemist
Ik wil het best opgeven maar hoe kun je het best peildatum nagaan?.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Dit klopt niet helemaal. Het gaat er niet om wat de BD wel of niet kan zien, wat je moet opgeven is je totale vermogen. Dat geldt dus voor vermogen in de vorm van cryptocurrencies, maar net zo goed ook het totale vermogen op je bankrekening, ookal kunnen ze dat technisch gezien inzien. Dus ook na uitbetaling in fiat op je rekening moet je het nog steeds opgeven.
Ik zit onder de 500 euro in totaal crypto vermogen en uiteraard onder belastings vrij vermogen.
Alles optellen en dan doorgeven of alle soorten crypto doorgeven?
AnimeAdicted
Alles optellen, omrekenen naar euro en invullen.Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:16:
[...]
Ik wil het best opgeven maar hoe kun je het best peildatum nagaan?
Ik zit onder de 500 euro in totaal crypto vermogen en uiteraard onder belastings vrij vermogen.
Alles optellen, niet per cryptoOffens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:16:
[...]
Hartelijk dankRookert25 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:17:
[...]
Alles optellen, omrekenen naar euro en invullen.
Zou ik dat nog kunnen wijzigen in de aanvraag van 2016?
Ik heb nl wel al mijn definitieve aanslag gehad per brief. Naar mijn mening zou er niets veranderen.
Moet ik peildatum 1-1-2016 aanhouden?
Alvast hartelijk dank.
AnimeAdicted
Verwijderd
Alle crypto's optellen. Omrekenen naar aantal bitcoin.
Op belastingformulier totaal aantal bitcoin aan waarde invullen.
Is meer dan genoeg.
Waardestijging kun je dan bij aangiftes van komende jaren gewoon toewijzen aan bitcoin.
Onderliggende cryptocurrency trades zijn onbelangrijk.
Gaat uiteindelijk om totale waarde.
Is meer dan genoeg.
Waardestijging kun je dan bij aangiftes van komende jaren gewoon toewijzen aan bitcoin.
Let je wel even op dat je opgeeft wat je aan coins hebt over het jaar dat je aangifte doet ? Wat je begin dit jaar had is niet waar het om gaat.Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:24:
[...]
Hartelijk dank
Ik heb nl wel al mijn definitieve aanslag gehad per brief. Naar mijn mening zou er niets veranderen.
Alvast hartelijk dank.
Als je eronder valt dan hoef je sowieso niets op te gevenOffens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:16:
[...]
De aangifte die je afgelopen april gedaan hebt, heeft idd peildatum 1-1-2016, maar als hij al definitief is én je blijft onder de ~21k totaal vermogen (inclusief je cryptocurrencies dus), dan zou ik het gewoon laten zitten.Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:24:
[...]
Hartelijk dank
Alvast hartelijk dank.
Als je op 1 januari bedrag X aan crypto had en bedrag X is correct meegenomen door de belastingdienst bij bepaling van je Box 3 vermogen dan zou ik niks aanpassen. Als je verder geen problemen hebt met je definitieve aanslag zou ik ook niks veranderen.Offens1490 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:24:
[...]
Hartelijk dank
Alvast hartelijk dank.
mmmm, niet mee eens, gewoon opgeven dus, het kost je niks..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:26:
[...]
Als je eronder valt dan hoef je sowieso niets op te geven
Is dat nieuw? Je moet toch gewoon de waarde, in euro's, van je totale vermogen opgeven? Kun je überhaupt bitcoins invullen?Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:25:
Alle crypto's optellen. Omrekenen naar aantal bitcoin.
Is meer dan genoeg.
Het punt is, je kúnt niets opgeven. Je hebt een rekenhulp, maar dat hoort feitelijk niet bij je aangifte. Als je onder de grens blijft, dan is het vermogen waarover vermogenrendementsheffing wordt gerekend gewoonweg €0.RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:27:
[...]
mmmm, niet mee eens, gewoon opgeven dus, het kost je niks.
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2017 16:31 ]
Voor alle niewkomers hier die gouden bergen zien wil ik toch nog even mijn verhaal doen. Misschien heb je er wat aan en anders is het (hopelijk) leuk leesvoer 
Ik ben in het najaar van 2013 begonnen met Bitcoin kopen nadat ik gehoord had van een vriend dat hij er een aantal had gekocht (het stond toen op 250 euro ongeveer). Na mezelf wat ingelezen te hebben besloot ik ook groot in te kopen en voor ik het wist had ik een aantal Bitcoins (gekocht tussen de 500-700 euro).
Na me verdiept te hebben in de technologie en alle tradefora als een havik in de gaten te houden (waar ik exponentiele charts zag die BTC op 5000 dollar schatten in 2016 oid) was ik redelijk hyped. In de tussentijd had ik ook wat LTC gekocht die destijds ook nog even de 40 euro aantikte. Niet lang daarna klapte alles. Qua BTC stond ik nog net plus maar vanwege de LTC had ik nog zo'n 80% over van mijn startkapitaal.
Toen brak en voor mij een periode aan waarin het voor mij niet snel genoeg ging en ik ging me meer verdiepen in de altcoin markt omdat ik aan LTC had gezien dat je een goede klapper kon maken (en er waren al andere voorbeelden dat het snel kon gaan). In tijd tijd bezat ik alles wat je je kon bedenken: Quarkcoins, Blackcoins, Silkcoins etc. Allemaal slappe aftreksels van BTC/LTC maar ik wist dat ik op tijd uit kon stappen. Ik wilde echter alleen maar meer en meer en in de altcoin markt ben ik heel hard nat gegaan. Ik denk dat ik ben geëindigd met zo'n 5-10% van mijn startkapitaal.
Daarna heb ik een paar jaar niet meer echt gekeken naar mijn BTC tot het begin van dit jaar. Ik wist inmiddels wel dat BTC uit zijn winterslaap was gekropen en ik besloot alles wat ik nog had in ETH te stoppen. Inmiddels heb ik meer verdiend dan ik kwijt was geraakt maar dat heb ik alleen gedaan door te holden en niet op elke willekeurige trein in te stappen. (Al jeukten mijn vingers extreem hard met XRP).
Wat ik vooral mee wil geven is dat dit, zeker voor beginners zoals ik, een extreem dure hobby kan zijn. Hoewel ik nu niet meer verwacht dat alles nog keihard kan klappen en alles naar 0 kan gaan raad ik iedereen aan alleen te investeren als ze bereid zijn een groot gedeelte kwijt te raken en dat geldt nog eens 10x zo veel als je besluit te gaan traden/handelen in altcoins.
Anyway, vooralsnog ziet het er heel goed uit allemaal dus ik hoop dat het ons allemaal veel oplevert
Ik ben in het najaar van 2013 begonnen met Bitcoin kopen nadat ik gehoord had van een vriend dat hij er een aantal had gekocht (het stond toen op 250 euro ongeveer). Na mezelf wat ingelezen te hebben besloot ik ook groot in te kopen en voor ik het wist had ik een aantal Bitcoins (gekocht tussen de 500-700 euro).
Na me verdiept te hebben in de technologie en alle tradefora als een havik in de gaten te houden (waar ik exponentiele charts zag die BTC op 5000 dollar schatten in 2016 oid) was ik redelijk hyped. In de tussentijd had ik ook wat LTC gekocht die destijds ook nog even de 40 euro aantikte. Niet lang daarna klapte alles. Qua BTC stond ik nog net plus maar vanwege de LTC had ik nog zo'n 80% over van mijn startkapitaal.
Toen brak en voor mij een periode aan waarin het voor mij niet snel genoeg ging en ik ging me meer verdiepen in de altcoin markt omdat ik aan LTC had gezien dat je een goede klapper kon maken (en er waren al andere voorbeelden dat het snel kon gaan). In tijd tijd bezat ik alles wat je je kon bedenken: Quarkcoins, Blackcoins, Silkcoins etc. Allemaal slappe aftreksels van BTC/LTC maar ik wist dat ik op tijd uit kon stappen. Ik wilde echter alleen maar meer en meer en in de altcoin markt ben ik heel hard nat gegaan. Ik denk dat ik ben geëindigd met zo'n 5-10% van mijn startkapitaal.
Daarna heb ik een paar jaar niet meer echt gekeken naar mijn BTC tot het begin van dit jaar. Ik wist inmiddels wel dat BTC uit zijn winterslaap was gekropen en ik besloot alles wat ik nog had in ETH te stoppen. Inmiddels heb ik meer verdiend dan ik kwijt was geraakt maar dat heb ik alleen gedaan door te holden en niet op elke willekeurige trein in te stappen. (Al jeukten mijn vingers extreem hard met XRP).
Wat ik vooral mee wil geven is dat dit, zeker voor beginners zoals ik, een extreem dure hobby kan zijn. Hoewel ik nu niet meer verwacht dat alles nog keihard kan klappen en alles naar 0 kan gaan raad ik iedereen aan alleen te investeren als ze bereid zijn een groot gedeelte kwijt te raken en dat geldt nog eens 10x zo veel als je besluit te gaan traden/handelen in altcoins.
Anyway, vooralsnog ziet het er heel goed uit allemaal dus ik hoop dat het ons allemaal veel oplevert
Neen
Moraal van het verhaal: koop alleen coins waar ook een fatsoenlijk idee achter zit.Boesjke schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:27:
Voor alle niewkomers hier die gouden bergen zien wil ik toch nog even mijn verhaal doen. Misschien heb je er wat aan en anders is het (hopelijk) leuk leesvoer
Gulden dus 
* .oisyn rent
* .oisyn rent
Oh dan zit ik goed.
Zal het voor 2017 gewoon een keer vermelden of als bedrag wel erg hoog wordt dit jaar.
Altcoins doen nu best raar vooral rddcoin
Zal het voor 2017 gewoon een keer vermelden of als bedrag wel erg hoog wordt dit jaar.
Altcoins doen nu best raar vooral rddcoin
AnimeAdicted

Dit is de enige plek waar je tijdens de belastingaangifte kunt aangeven dat je Bitcoin in bezit hebt. De volgende vraag is of de totale waarde (van al je vermogen) meer is dan 25k. Klik je op NEE dan wordt er verder niet gevraagd naar de hoeveelheid Bitcoin die je hebt. Dit komt ook niet meer ter sprake als je vermogen wel boven de 25k uitkomt. Dan is het het waardebedrag in EUR dat telt. (op 1-1-20xx)
Zeker, en zelfs dan kan het hard onderuit gaan (zie BTC).Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:29:
[...]
Moraal van het verhaal: koop alleen coins waar ook een fatsoenlijk idee achter zit.
Neen
Dat, maar vooral: gebruik alleen geld dat je kunt missen.Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:29:
[...]
Moraal van het verhaal: koop alleen coins waar ook een fatsoenlijk idee achter zit.
Hoeveel dat is, is voor iedereen natuurlijk anders.
Ik weet dat je nu heel rijk was geweest als je in 2014 €20.000 had geleend en daarvoor BTC had gekocht, maar dat betekent niet dat het een goed idee is.
Zoals die gast op reddit een of andere Amerikaan. Stage four cancer. Z'n hele huis als onderpand ingezet voor BTC te kopen. Hij heeft vrij weinig meer te verliezen.
Dus gewoon aangeven, no problem toch , het dekt je in tegen grote stijgingen waardoor je vermogen opeens wel meetelt.Luuk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:36:
[afbeelding]
Dit is de enige plek waar je tijdens de belastingaangifte kunt aangeven dat je Bitcoin in bezit hebt. De volgende vraag is of de totale waarde (van al je vermogen) meer is dan 25k. Klik je op NEE dan wordt er verder niet gevraagd naar de hoeveelheid Bitcoin die je hebt. Dit komt ook niet meer ter sprake als je vermogen wel boven de 25k uitkomt. Dan is het het waardebedrag in EUR dat telt. (op 1-1-20xx)
Helemaal mee eens.RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:39:
[...]
Dus gewoon aangeven, no problem toch , het dekt je in tegen grote stijgingen waardoor je vermogen opeens wel meetelt.
Heb wat rondgezocht en verdieptAxente schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:16:
Je vermogen op 1 januari is gewoon bekend? Grote stijgingen hebben daar geen invloed meer op. Zal de belastingdienst worst zijn of jij vorig jaar iets ingevuld hebt maar het niet mee telde. Als je maar in het jaar waar je boven de grens komt de goeie waarde opgeeft.RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:39:
[...]
Dus gewoon aangeven, no problem toch , het dekt je in tegen grote stijgingen waardoor je vermogen opeens wel meetelt.
is nog niet bekend. Begint 30 mei.Waterkoker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:43:
[...]
Heb wat rondgezocht en verdieptbest interessant. Echter is mij nog niet duidelijk hoe dit in te kopen... Heb jij misschien een guide hiervoor of bronnen?
Ja gewoon opgeven volgend jaar.Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Je vermogen op 1 januari is gewoon bekend? Grote stijgingen hebben daar geen invloed meer op. Zal de belastingdienst worst zijn of jij vorig jaar iets ingevuld hebt maar het niet mee telde. Als je maar in het jaar waar je boven de grens komt de goeie waarde opgeeft.
[...]
is nog niet bekend. Begint 30 mei.
Bedankt weer wat gemoedsrust.
AnimeAdicted
Je vermogen is niet bekend omdat je het dus niet opgeeft.Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:44:
[...]
Je vermogen op 1 januari is gewoon bekend? Grote stijgingen hebben daar geen invloed meer op. Zal de belastingdienst worst zijn of jij vorig jaar iets ingevuld hebt maar het niet mee telde. Als je maar in het jaar waar je boven de grens komt de goeie waarde opgeeft.
[...]
is nog niet bekend. Begint 30 mei.
En het jaar waarin je wel boven de belastingvrije heffing komt weet je pas achteraf en niet op 1 januari van dat jaar.
PromWarMachine schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:37:
Ik weet dat je nu heel rijk was geweest als je in 2014 €20.000 had geleend en daarvoor BTC had gekocht, maar dat betekent niet dat het een goed idee is.

In november 2013 voor €10k aan btc gekocht, verloren gegaan bij het MtGox debakel.
In maart 2014 nogmaals voor €10k aan btc gekocht, dat is nu €52k
Respect dat je het opnieuw gedaan hebt.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:01:
[...]
In november 2013 voor €10k aan btc gekocht, verloren gegaan bij het MtGox debakel.
Ik zou waarschijnlijk definitief de handdoek in de ring gegooid hebben
Zolang je niets verkocht hebt, heb je ook niets.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:01:
[...]
Ik zei ook niet dat ik het had, ik zei wat het waard was. Ik ben long term HODLer
Wat hij gedaan heeft geeft het vertrouwen in de BTC aan. Wat er met de exchange gebeurt is staat los van de BTC.Remco10 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:03:
[...]
Respect dat je het opnieuw gedaan hebt
Ik zou waarschijnlijk definitief de handdoek in de ring gegooid hebben
Ben ik ook geworden. Heb een paar keer leuke winsten van 100% of meer gepakt, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Leuk dat het geld op mijn bankrekening wat gegroeit is, maar als ik de boel vastgehouden had was het zoveel meer winst geweest.
Helemaal nu de drops steeds minder worden en het heel snel weer omhoog gaat. De drops van 20% of meer voor langere tijd zijn er nu al een tijdje uit. Wat niet is kan nog komen, dat weet ik.
[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2017 17:08 ]
Me too +1, de dood of de gladiolen.oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:05:
Ik zei ook niet dat ik het had, ik zei wat het waard was. Ik ben long term HODLer
En Stratis is weer rood gekleurd, dat daytraden is niks voor mij, maar ik blijf het nog steeds doen.

Dat soort bedragen brengt mij wel op een ander punt, maar misschien moet ik er eens een apart topic aan wijden.. Mijn leven zal niet drastisch wijzigen als ik mijn cryptocurrencies nu zou verkopen en er dollars van zou maken, maar in mijn omgeving zijn wel mensen te vinden die enorm veel baat zouden kunnen hebben bij die ~$10k~$20k dat het waard is.
Hebben jullie allemaal iemand in vertrouwen genomen die bij deze data kan als jullie er niet meer zouden zijn? Jullie vrouw/vriendin/moeder zijn technisch genoeg om te weten wat BTC is, hoe ze het moeten verkopen en op hun rekening krijgen? Via een testament vastgelegd? Hoe dan? Wachtwoorden en private keys afgegeven bij de notaris?
Hebben jullie allemaal iemand in vertrouwen genomen die bij deze data kan als jullie er niet meer zouden zijn? Jullie vrouw/vriendin/moeder zijn technisch genoeg om te weten wat BTC is, hoe ze het moeten verkopen en op hun rekening krijgen? Via een testament vastgelegd? Hoe dan? Wachtwoorden en private keys afgegeven bij de notaris?
Of je begrijpt het niet helemaal of we praten langs elkaar heen.RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:59:
[...]
Je vermogen is niet bekend omdat je het dus niet opgeeft.
En het jaar waarin je wel boven de belastingvrije heffing komt weet je pas achteraf en niet op 1 januari van dat jaar.
Het zit zo: je doet aangifte rond maart 2018 over je vermogen per 1 januari 2017. Je weet dus hoeveel bitcoin/altcoins je had toentertijd en wat de waarde was per die datum. Als dat samen met je ander vermogen hoger is dan de drempel. Dan geef je dat aan. Vul je niets in omdat het onder de drempel is dan interesseert de belastingdienst dat niets. Want zij willen alleen weten over hoeveel vermogen boven de drempel zij belasting mogen heffen. Of je nu 1 euro minder dan de drempel hebt of helemaal niks dat is info waar de Belastingdienst niks mee doet.
Had je op 1 januari geen vermogen maar op 2 januari krijg je per ongeluk 100 bitcoin overgemaakt jij verkoopt dit gedurende het jaar verbras je alles en op 31 december heb je weer 0 dan hoef je nog steeds niks aan te geven bij de belastingdienst en in de aangifte van het volgende jaar ook weer niet.
Very good point. Dat moet ik maar eens gaan regelen nu het een substantiele hoeveelheid begint aan te nemen.PromWarMachine schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:13:
Dat soort bedragen brengt mij wel op een ander punt, maar misschien moet ik er eens een apart topic aan wijden.. Mijn leven zal niet drastisch wijzigen als ik mijn cryptocurrencies nu zou verkopen en er dollars van zou maken, maar in mijn omgeving zijn wel mensen te vinden die enorm veel baat zouden kunnen hebben bij die ~$10k~$20k dat het waard is.
Dat gezegd hebbende, je krijgt waarschijnlijk wel een telefoontje van je bank met de vraag of je kunt verklaren waar al dat geld ineens vandaan komtMirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:15:
Had je op 1 januari geen vermogen maar op 2 januari krijg je per ongeluk 100 bitcoin overgemaakt jij verkoopt dit gedurende het jaar verbras je alles en op 31 december heb je weer 0 dan hoef je nog steeds niks aan te geven bij de belastingdienst en in de aangifte van het volgende jaar ook weer niet.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2017 17:22 ]
De belasting aangifte hier ging over 2016.Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:15:
[...]
Of je begrijpt het niet helemaal of we praten langs elkaar heen.
Het zit zo: je doet aangifte rond maart 2018 over je vermogen per 1 januari 2017. Je weet dus hoeveel bitcoin/altcoins je had toentertijd en wat de waarde was per die datum. Als dat samen met je ander vermogen hoger is dan de drempel. Dan geef je dat aan. Vul je niets in omdat het onder de drempel is dan interesseert de belastingdienst dat niets. Want zij willen alleen weten over hoeveel vermogen boven de drempel zij belasting mogen heffen. Of je nu 1 euro minder dan de drempel hebt of helemaal niks dat is info waar de Belastingdienst niks mee doet.
Waarde 01/01/2016 is 396 euro.
Al ga ik dat jaar niet boven de vrijstelling dan weet de belastingdienst wel dat ik ze heb, iets met dossieropbouw.
Dat vraag ik me sterk af, volgens mij wordt de inhoud van de rekenhulp niet meegestuurd met de aangifte.RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:22:
Al ga ik dat jaar niet boven de vrijstelling dan weet de belastingdienst wel dat ik ze heb, iets met dossieropbouw.
Je geeft alleen de waarde op van een aantal overige zaken, waaronder Bitcoin. Dit wordt verder niet gespecificeerd in je aangifte.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
blijft precies hetzelfde. De belastingdienst doet daar helemaal niets mee hoor. Wat voor nut heeft dat dossieropbouw dan? (waarvan ik vrij zeker weet dat ze dit niet doen maar toch) en als dat zo belangrijk was waarom verplichten ze dan niet iedereen tot het invullen van hun vermogen? Nu staat er letterlijk de vraag: heeft u vermogen minder dan 24.000 euro? klik je op "nee" hoef je niks in te vullen. Dus zo interessant vinden ze het blijkbaar niet om een dossier op te bouwen. 'RaptorXS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:22:
[...]
De belasting aangifte hier ging over 2016.
Waarde 01/01/2016 is 396 euro.
Als Register Belastingadviseur meen ik wel enig verstand van zaken hierin te hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Mirved op 19-05-2017 17:28 ]
Lijkt me een goed idee. De belastingdienst heeft hier doorgaans ook geen zicht op, dus als je niets doet, de notaris ook niet. Dat betekent dat ze verloren gaan en dat zou toch zonde zijn..oisyn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:20:
[...]
Very good point. Dat moet ik maar eens gaan regelen nu het een substantiele hoeveelheid begint aan te nemen.
Laat me weten (mag via PM) als je bedacht hebt hoe je dat wilt aanpakken.
Wachtwoorden bij de notaris geven, voelt niet goed. Vooral omdat wachtwoorden wel eens wijzigen.
En een wijziging bij de notaris doorvoeren kost weer €150+/keer.
Ik zit te denken aan zo'n ouderwets kluisje bij de bank en dan een tweede sleutel bij de notaris te brengen ofzo..

Dank U voor deze wijze les, leer gaarneMirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:27:
[...]
blijft precies hetzelfde. De belastingdienst doet daar helemaal niets mee hoor. Wat voor nut heeft dat dossieropbouw dan? (waarvan ik vrij zeker weet dat ze dit niet doen maar toch) en als dat zo belangrijk was waarom verplichten ze dan niet iedereen tot het invullen van hun vermogen? Nu staat er letterlijk de vraag: heeft u vermogen minder dan 24.000 euro? klik je op "nee" hoef je niks in te vullen. Dus zo interessant vinden ze het blijkbaar niet om een dossier op te bouwen. '
Als Register Belastingadviseur meen ik wel enig verstand van zaken hierin te hebben.
Of je deelt je 1password password met je wederhelft. Hierin kan je secure notes plaatsen met uitleg waar alle coins staan en hoe deze in te wisselen zijn.PromWarMachine schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:29:
[...]
Lijkt me een goed idee. De belastingdienst heeft hier doorgaans ook geen zicht op, dus als je niets doet, de notaris ook niet. Dat betekent dat ze verloren gaan en dat zou toch zonde zijn.
Wachtwoorden bij de notaris geven, voelt niet goed. Vooral omdat wachtwoorden wel eens wijzigen.
Ik zit te denken aan zo'n ouderwets kluisje bij de bank en dan een tweede sleutel bij de notaris te brengen ofzo..
Van mij mag het elke week zo zijn
Ben met kleine bedragen bezig maar toch veel groen.
Sorry als ik dit terug opbreng, maar zijn er hier ook mensen die minen?
GPU mining spreekt me wel aan omdat:
- je minder risico hebt, je kan altijd overschakelen op andere coins als minen op bijv ETH te moeilijk wordt;
- je investeert in hardware die je daarna nog kan doorverkopen of elders voor kan gebruiken;
Ligt het aan mij of is hier nog geen topic van op tweakers?
Kosten voor de elektriciteit is wel iets om in het achterhoofd te houden, maar lijkt me toch ook wel leuk om te doen.
- je minder risico hebt, je kan altijd overschakelen op andere coins als minen op bijv ETH te moeilijk wordt;
- je investeert in hardware die je daarna nog kan doorverkopen of elders voor kan gebruiken;
Kosten voor de elektriciteit is wel iets om in het achterhoofd te houden, maar lijkt me toch ook wel leuk om te doen.
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
edit: @florholvoetflorholvoet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:08:
Van mij mag het elke week zo zijnBen met kleine bedragen bezig maar toch veel groen.
Bitcoin topic - deel 2
Kan dit uberhaupt nog uit als je dit thuis doet? Stroomkosten krijg je er al moeilijk uit. laat staan de aanschaf en nieuwkoop van je hardware terug verdienen?
[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 19-05-2017 18:19 . Reden: linkie topic bitcoin minen ]
? stijging van 26% afgelopen 24 uur.exelletor schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:11:
En Stratis is weer rood gekleurd, dat daytraden is niks voor mij, maar ik blijf het nog steeds doen.
Geen flauw idee waarom die coin zo lekker gaat. ik ben nieuw, daar moet ik mij nog in verdiepen haha.
Verwijderd
Ik vind dit wel een goed punt dat je ter sprake brengt, het is ook al eens in mij opgekomen van stel dat er wat gebeurd niemand die bij het geld kanPromWarMachine schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:13:

Ik ben ook al een paar jaar bezig en zou ondertussen toch ook iets moeten regelen want t gaat wel om iets meer dan n paar tientjes.PromWarMachine schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:29:
[...]
Lijkt me een goed idee. De belastingdienst heeft hier doorgaans ook geen zicht op, dus als je niets doet, de notaris ook niet. Dat betekent dat ze verloren gaan en dat zou toch zonde zijn.
Ben heel benieuwd naar jullie ideeën. eventueel via PM
Ik lul ook zomaar wat
Zit iemand in Gnosis? 24h high van 165 en low 118..
Voor de mensen die Ripple hebben. Vanaf vandaag kan je ze ook op de ledger nano s zetten.
Zelf ben ik eigenlijk te lui om tientallen wallets bij te houden, dus ik houd alleen BTC en ETH (+erc20 tokens) offline, de rest laat ik bij verschillende exchanges staan.
Zelf ben ik eigenlijk te lui om tientallen wallets bij te houden, dus ik houd alleen BTC en ETH (+erc20 tokens) offline, de rest laat ik bij verschillende exchanges staan.
Ik heb net een aantal XRP op de Ledger Nano S gezet. Dat voelt toch wat vertrouwder dan ze op een exchange laten staan.nr12468 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:32:
Voor de mensen die Ripple hebben. Vanaf vandaag kan je ze ook op de ledger nano s zetten.
Nice, het stond wel op de roadmap bij hen, maar niet duidelijk was wanneer het ingebouwd zou worden. ook al heb ik maar een klein bedrag lijkt het mij wel veiliger om het zo op te slaan.nr12468 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:32:
Hoe werkt het dan met huidige Ledger's ? moeten die een firm/software update doen?
Billen bloot als beginner, toch hulp nodig:
1. Heb nu lokale wallets voor aantal coins. Wat is nu de aan te raden route om de alts vanuit lokale wallet naar BTC te krijgen? Ik wil ShapeShift achtigen bij voorkeur vermijden ivm matige ervaring en relatief hoge kosten.
2. Is de opzet bitonic <> wallet lokaal/cold <> web wallet bij exchange <> alts traden vanuit BTC aan te raden of zoveel vertrouwen in exchange(s) dat je een core client kan weglaten?
3. Los van BTC als kern lang houden (althans dat doe ik) wat zijn nu goede plekken om, met stukje gezond verstand, te kijken naar BTC/alt nieuws om inschattingen te maken voor "rumour" trades ipv de hype (vaak laat) te joinen met aanzienlijke kans op klappen?
Leuk speelgoed, op de cmc API een stukje software geschreven dat mn coins ophaalt highlight als er grote uurlijkse changes zijn en nu klussen of ik er (mogelijk met wat candlestick info van bijv. Polo API) soort van "interessante aanraders" uit kan laten rollen...
1. Heb nu lokale wallets voor aantal coins. Wat is nu de aan te raden route om de alts vanuit lokale wallet naar BTC te krijgen? Ik wil ShapeShift achtigen bij voorkeur vermijden ivm matige ervaring en relatief hoge kosten.
2. Is de opzet bitonic <> wallet lokaal/cold <> web wallet bij exchange <> alts traden vanuit BTC aan te raden of zoveel vertrouwen in exchange(s) dat je een core client kan weglaten?
3. Los van BTC als kern lang houden (althans dat doe ik) wat zijn nu goede plekken om, met stukje gezond verstand, te kijken naar BTC/alt nieuws om inschattingen te maken voor "rumour" trades ipv de hype (vaak laat) te joinen met aanzienlijke kans op klappen?
Leuk speelgoed, op de cmc API een stukje software geschreven dat mn coins ophaalt highlight als er grote uurlijkse changes zijn en nu klussen of ik er (mogelijk met wat candlestick info van bijv. Polo API) soort van "interessante aanraders" uit kan laten rollen...
De meeste mensen deugen!
Zou ik heb vandaag wat Ripples gekocht. Dit is de cryptocurrency waar je nu nog op kan inspringen en denk ik nog de meeste kans op (bizare)groei.
Natuurlijk is dit gewoon een grote gok. Maar als je wat geld kan missen, zeker geen slechte keus.
Natuurlijk is dit gewoon een grote gok. Maar als je wat geld kan missen, zeker geen slechte keus.
Ja en nee. Ik heb Waves en Stratis sws voor de lange termijn (iig tot Q4, wanneer Breeze Wallet, DEX Exchange en andere innovaties uitgebracht zijn). Stratis wordt ook wel door de sommigen de nieuwe Ethereum genoemd. Wel altijd je eigen onderzoek doen.NLMaca schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:17:
[...]
? stijging van 26% afgelopen 24 uur.
Geen flauw idee waarom die coin zo lekker gaat. ik ben nieuw, daar moet ik mij nog in verdiepen haha.
Los hiervan heb ik vandaag ook wat daytrading gedaan. Een opsomming van mijn niet zo'n snuggere acties van vandaag:
- Gedeelte Stratis voor 0.00083 verkocht (staat nu alweer bijna 10% hoger).
- Ardor op piekmoment gekocht (staat nu alweer 10% lager)
- ReddCoin tegen 0.00019 gekocht (staat nu ook lager)
- NEM tegen 0.00013307 gekocht (staat nu 20% lager)
Desondanks deze faalbeslissingen, vandaag een erg leuke winst gepakt met de rest van mijn portfolio. Ik denk overigens wel dat ik na hopelijk een stijging dit weekend een aantal alt- en shitcoins ga verkopen, het is nu niet heel overzichtelijk meer.
Ik heb een test run gedaan met m'n huidige pc. Daar zit een MSI Radeon R9 290 Gaming 4G in. Deze haalt op Ether een gemiddelde van 26 Mh/S (Zonder OC). Deze draait nu toch een maandje en daar heb ik net 1 ether mee opgehaald. Ik mine via Ethos. Super gemakkelijk.florholvoet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:08:
Van mij mag het elke week zo zijnBen met kleine bedragen bezig maar toch veel groen.
Dan maar beslist om een Rig samen te stellen die puur voor het minen is. Dus een ASRock H81 Pro BTC R2.0 moederbordje met momenteel 2 Asus DUAL-RX480-O8G grafische kaarten. Ik steek morgen alles samen en ga wat testen met de OC optie's. Ik hang er ook een watt metertje aan om het verbruik te controleren. Als ik het overal lees zou daar toch 30 Mh/s per kaart uit te halen moeten zijn. En met undervolt zou het verbruik ook goed moeten meevallen. Als me dat lukt dan bestel ik nog 4 Asus DUAL-RX480-O8G grafische kaarten en is de eerste Miner Rig een feit. Eenmaal deze terug is verdiend mss een tweede er bij plaatsen dan... We zien wel. Niet te hard van stapel lopen ook niet.
Momenteel is het zeker rendabel dat thuis te doen volgens mij. De prijs van Ethereum staat nu ook nog eens redelijk hoog. Nuja, alles wat je mined en niet verkoopt blijft natuurlijk wel staan en wie weet in waarde stijgen. Ik mine via de Nanopool. Vlotte uitbetaling. Nog geen problemen mee gehad.
Met een zo'n rig zou het toch moeten mogelijk zijn 160/170 Mh/s te halen op ether. Wat toch een kleine 5 ether per maand zou moeten opbrengen. Haal daar je verbruik van af en voila.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Via Minergate hashrate van 18 Mh/s en via Claymore 30 Mh/s. Dat is nogal een verschil. Overigens zijn transacties binnen 1 minuut overgeboekt, dus dat verbaasde me nog wel nadat ik de berichten hier las.Riven schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:28:
[...]
Ja, minergate is kak en slurpt een kwart van je hashrate achterover
Rddcoin staat toch hoger?exelletor schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:28:
[...]
Ja en nee. Ik heb Waves en Stratis sws voor de lange termijn (iig tot Q4, wanneer Breeze Wallet, DEX Exchange en andere innovaties uitgebracht zijn). Stratis wordt ook wel door de sommigen de nieuwe Ethereum genoemd. Wel altijd je eigen onderzoek doen.![]()
Los hiervan heb ik vandaag ook wat daytrading gedaan. Een opsomming van mijn niet zo'n snuggere acties van vandaag:
- Gedeelte Stratis voor 0.00083 verkocht (staat nu alweer bijna 10% hoger).
- Ardor op piekmoment gekocht (staat nu alweer 10% lager)
- ReddCoin tegen 0.00019 gekocht (staat nu ook lager)
- NEM tegen 0.00013307 gekocht (staat nu 20% lager)
Desondanks deze faalbeslissingen, vandaag een erg leuke winst gepakt met de rest van mijn portfolio. Ik denk overigens wel dat ik na hopelijk een stijging dit weekend een aantal alt- en shitcoins ga verkopen, het is nu niet heel overzichtelijk meer.
http://coinmarketcap.com/currencies/reddcoin/
Dacht dat ik de enige was met wat coins
AnimeAdicted
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om