Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
NLMaca schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:18:
@kristof1234
is dit sowieso niet iets wat je aan moet geven bij de BD of bij je bank als je met dat soort bedragen werkt?
Ik ben nog maar enkele maanden bezig, januari 2017, dus is sowieso nog niet nodig voor belastingen 2016 + ik was passief in de veronderstelling dat als je onder een bepaald bedrag bleef, je het niet moest aangeven (dit ging ik nog onderzoeken als de tijd rijp was).
LED-Maniak schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:19:
[...]

Heb je ze nu al gebeld? Dat stukje mis ik even.

Je pompt veel geld rond, daardoor val je op en voor de zekerheid blokkeren ze je account tot er uitleg is.
Ik heb gebeld naar het lokaal kantoor, maar ze kunnen/willen me geen verder uitleg geven. De beslissing is genomen door het hoofdkantoor, waar ik morgen een afspraak ga met proberen maken.

[ Voor 60% gewijzigd door kristof1234 op 15-05-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 16:17
kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:16:
[...]

Ik ben bereid alle bitstamp/kraken logs te tonen als dat moet. Ik voel me gewoon beschuldigd als ze alles stopzetten.

Het is ook een heel gedoe. Ik moet mijn werkgever nog nieuwe info doorgeven + 5 domiciliëring aanpassen (gsm, internet, fitness, elektriciteit, etc.) + huurwaarborg aanpassen + pensioensparen + credit cards.

Dus ik moet heel wat zaken opnieuw regelen. Als ik ongegrond beschuldigd werd -- en daar ben ik van overtuigd -- wil ik dat de situatie rechtgezet wordt (indien mogelijk).

Het probleem is dat ze me (a) nooit uitleg hebben gevraagd, (b) ik niet weet waar ik beschuldig van wordt (stopzetting "zonder motivatie"), en (c) wat ze met met die incorrecte beschuldiging nog gaan doen, bv. nog doorgeven aan belastingen.
De bank beschuldigt je nergens van. Banken zijn ontzettend risico-avers als het gaat om hun consumententak (de investeringsbranch is een heel ander verhaal, zie 2008), dus zodra ze iets zien dat ze niet leuk vinden, dan sluiten ze de boel af. Het is niet "we denken dat je X gedaan hebt", maar "we zijn niet 100% zeker dat alles in orde is".

De kans dat ze dingen aan de belastingdienst hebben doorgegeven is niet bijzonder groot. Hoe dan ook, je hebt geen gekke dingen gedaan, dus uiteindelijk maakt het allemaal niet uit. Zorg dat je de trade / deposit / withdrawal logs van je exchanges opslaat zodat je kunt aantonen wat je met het geld gedaan hebt. Bij je volgende belastingaangifte gewoon netjes de eventuele winsten en/of vermogen aangeven. De kans dat je er meer over hoort is vrij klein. €200 verdienen op een totaal volume van €40000 is voor de belastingdienst helemaal niet interessant.

Daarnaast kun je overwegen om je verhaal te doen op social media. Het feit dat banken dergelijke stunts ongestraft kunnen uithalen toont des te meer aan waarom Bitcoin / cryptocurrency nodig zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:27
Je moet ze altijd aangeven, maar betaald geen belasting als je met je totale vermogen (box 3) onder een bepaalde grens blijft. Zie voor 2017 de volgende: https://www.belastingdien...n_uit_vermogen_vanaf_2017

Je vult dan in wat de waarde van je bitcoins is op 1 januari 2017 maar dit hoef je pas volgend jaar te doen dus. In 2017 kan je lekker doorgaan (wel op een ander account / bankrekening).

Maar, ik zou de bank bellen en vragen om een oplossing. Die willen ook graag klanten behouden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
kthxbye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Ik woon in Japan, en ik verbaas me over wat voor een "analog society" het is hoor. Iedereen gebruikt cash, niemand pint of creditcard. Men koopt nog CDs en DVDs. Ik heb nog nooit wat over BTC gezien en als ik er wel eens over begin kijken ze me glazig aan.

Dit komt volgens mij door onder andere: Japanners hechten enorm veel waarde aan fysieke spullen, kwaliteits(hand)werk, en mooie spullen, en, Japanners hebben het veel te druk om massaal met dit soort dingen bezig te zijn. Nee, Japan wordt imo echt geen voorloper met BTC adoption.
Om hier nog eens op terug te komen, Bitflyer (Japans grootste exchange) is aan het adverteren op TV.

https://bitflyer.jp/pub/b...ssRelease_20170515_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
Bijzonder om te zien hoe verschillend bitfinex/gdax en bitstamp traden ten opzichte van elkaar.
Bitstamp heeft een full retrace van de korte stijging nu gezien, maar bitfinex staat nog aan de top.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Ripple boven 30 cent. 3 maanden geleden was het nog geen 0.003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:10:
Ik verwacht nog een verdere stijging. Deze stijging is volgens mij vooral toe te wijzen aan de start van handel op coinone.co.cr en er volgt nog een andere exhange in Korea deze maand. Dat is ook goed te zien in de shift in trade volume. Het volume is vooral afgesnoept van Poloniex.

[ Voor 7% gewijzigd door gravy op 16-05-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ripple is eigenlijk niet vergelijkbaar met de Bitcoin, het is wel een cryptocurrency maar anders..

http://bitsonline.com/ripple-tops-bitcoin-market-cap/

p.s. heb er geen belang bij, als Bitcoin hodler maar vind de materie interessant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:05:
[...]
Ik 1 miljoen. :( Maar dan praten we over 3 maanden terug.
Het deed mij al pijn dat ik vorig jaar 'vergeten' was in te stappen op Ether. Vond het echt niet leuk om de koers maar te zien blijven stijgen.

Wat zal jij iedere morgen een buikpijn hebben zodra je de koers van Ripple ziet. I feel for you. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Verwachten jullie nog een correctie van ripple naar, zeg, 15 a 20 cent (€) of kan ik beter de bittere pil slikken en weer instappen? Zul je altijd zien dat de correctie precies dan komt he :-p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

WhySoSerious

Be the change.

DirtyBird schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:13:
Verwachten jullie nog een correctie van ripple naar, zeg, 15 a 20 cent (€) of kan ik beter de bittere pil slikken en weer instappen? Zul je altijd zien dat de correctie precies dan komt he :-p
Blijf maar wachten, wil niet dat ie zakt :Y)

Nee, even zonder gekheid @DirtyBird . Ik trade 'm op Gatehub en moet zeggen dat de coin daar enorm gebacked is op dit moment;

[ Voor 26% gewijzigd door WhySoSerious op 18-05-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DirtyBird schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:13:
Ik zou heel erg oppassen met Ripple, er is eigenlijk geen enkele goede reden te bedenken waarom deze coin zo enorm is gestegen anders dan hype.. Misschien heb je geluk maar het kan ook ineens omslaan als er straks miljoenen coins gedumpt worden. Rien ne va plus als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:43
Kreeg net een push message dat LTC beneden de 20USD gezakt was. Hier een verklaarbare reden voor?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
loewie1984 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:08:
Kreeg net een push message dat LTC beneden de 20USD gezakt was. Hier een verklaarbare reden voor?
Hype voor Segwit, nu tijdje actief en wordt de coin nog steeds niet echt voor iets gebruikt.. Heb em net voor de Segwit activatie uit mn folio geknikkerd :o

[ Voor 40% gewijzigd door Riven op 16-05-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Riven schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Hype voor Segwit, nu tijdje actief en wordt de coin nog steeds niet echt voor iets gebruikt.. Heb em net voor de Segwit activatie uit mn folio geknikkerd :o
Segwit op LTC is precies 6 dagen oud.. Dat het 'nogsteeds' nergens voor wordt gebruikt lijkt me een wat snelle conclusie. :+ Die ontwikkelingen nemen iets meer tijd in beslag denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Luuk schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:46:
[...]

Ik zou heel erg oppassen met Ripple, er is eigenlijk geen enkele goede reden te bedenken waarom deze coin zo enorm is gestegen anders dan hype.. Misschien heb je geluk maar het kan ook ineens omslaan als er straks miljoenen coins gedumpt worden. Rien ne va plus als je het mij vraagt.
Ik heb het idee dat veel mensen XRP als een aandeel in het bedrijf Ripple beschouwen. Ripple is goed bezig met binnendringen in de bankenwereld, maar uiteindelijk heeft het succes van Ripple als bedrijf of het Ripple protocol bijzonder weinig te maken met het succes van XRP. Het doel van Ripple (het protocol) is het uitwisselen van fiat-currency op een manier die sneller en goedkoper is dan wat we nu hebben. XRP is enkel een smeermiddel en is in slechts zeer kleine hoeveelheden nodig. Sterker nog, in private implementaties van het protocol die Ripple onder licentie aan banken kan verkopen is er vaak geen enkele rol voor XRP.

Als Ripple aandelen zou uitgeven, dan zou je daar een goed punt voor kunnen maken waarom die in waarde stijgen. Het bedrijf timmert namelijk goed aan de weg. Maar XRP? Meh...
loewie1984 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:08:
Litecoin is erg gehyped vanwege de activatie van SegWit. Maar het was allang duidelijk dat SegWit niet direct voor een revolutie zou zorgen. Daarnaast was het activatie-moment lang genoeg vantevoren duidelijk dat iedereen die een positie wou innemen vanwege de activatie dit voor de daadwerkelijk activatie heeft kunnen doen.

De hype is, zoals verwacht, daarna redelijk vlot uitgedoofd waardoor mensen weer en-masse aan het uitstappen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Rannasha op 16-05-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Luuk schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Segwit op LTC is precies 6 dagen oud.. Dat het 'nogsteeds' nergens voor wordt gebruikt lijkt me een wat snelle conclusie. :+ Die ontwikkelingen nemen iets meer tijd in beslag denk ik..
Dat kan best zijn, maar iedereen zat er erg naar uit te kijken. Nu is het actief en een hoop mensen zien niet snel genoeg iets gebeuren waardoor ze weer gaan verkopen.

Ik heb puur verkocht omdat ik niet wist was het ging doen en had ze al sinds €3,30 in bezit en vond het wel een mooi moment om winst te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 11:32
Rannasha schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:21:
[...]

Ik heb het idee dat veel mensen XRP als een aandeel in het bedrijf Ripple beschouwen. Ripple is goed bezig met binnendringen in de bankenwereld, maar uiteindelijk heeft het succes van Ripple als bedrijf of het Ripple protocol bijzonder weinig te maken met het succes van XRP. Het doel van Ripple (het protocol) is het uitwisselen van fiat-currency op een manier die sneller en goedkoper is dan wat we nu hebben. XRP is enkel een smeermiddel en is in slechts zeer kleine hoeveelheden nodig. Sterker nog, in private implementaties van het protocol die Ripple onder licentie aan banken kan verkopen is er vaak geen enkele rol voor XRP.

Als Ripple aandelen zou uitgeven, dan zou je daar een goed punt voor kunnen maken waarom die in waarde stijgen. Het bedrijf timmert namelijk goed aan de weg. Maar XRP? Meh...
Dat gevoel had ik ook al, ik heb ook het idee dat ze juist de "beperkingen" van echte geld overbrengen in een crypto zodat het net als echte geld te manipuleren is. Maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Harmvdw schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:25:
[...]

Dat gevoel had ik ook al, ik heb ook het idee dat ze juist de "beperkingen" van echte geld overbrengen in een crypto zodat het net als echte geld te manipuleren is. Maar dat kan aan mij liggen.
Als een crypto echt tot de mainstream door wilt komen zal er een vorm van toezicht/regulering moeten zijn en bij Ripple is dat mogelijk. Ik denk dan ook dat Ripple wel eens heel groot kan worden in de aankomende jaren.
En ook vandaag gaat ie alweer hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:25
Ernemmer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Als een crypto echt tot de mainstream door wilt komen zal er een vorm van toezicht/regulering moeten zijn en bij Ripple is dat mogelijk. Ik denk dan ook dat Ripple wel eens heel groot kan worden in de aankomende jaren.
En ook vandaag gaat ie alweer hard omhoog.
Ikzelf 2 weken terug voor €2000,- Ripple gekocht. 10.000 stuks heb ik staan op Kraken. Zie nu dat ze ruim €4300,- waard zijn..... snel verdient toch, maar heb in 2010 ook 1000 bitcoins gehad waar ik nu ziek van ben..... (Toen iets van €300,- winst op gemaakt)

Wie zal het zeggen, wat is wijsheid.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 12:56
Ik blijf me elke keer weer verbazen over Ripple. De totale marketcap is inmiddels hoger dan die van bitcoin
https://coinmarketcap.com...rket-cap-by-total-supply/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Op Polo gaat ie echt lekker. Ik blijf HODL'en maar waar gaat dit eindigen. 35% in de plus t.o.v. BTC.
Vorige week kreeg ik nog .23 BTC voor 1800 XRP nu .33

XRP over 5 jaar, 1,10,100 of 1000 dollar per coin is prima. Maakt me allemaal niets uit (iets met wishfull thinking en dream on :P)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
BekSide schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:16:
[...]

Ikzelf 2 weken terug voor €2000,- Ripple gekocht. 10.000 stuks heb ik staan op Kraken. Zie nu dat ze ruim €4300,- waard zijn..... snel verdient toch, maar heb in 2010 ook 1000 bitcoins gehad waar ik nu ziek van ben..... (Toen iets van €300,- winst op gemaakt)

Wie zal het zeggen, wat is wijsheid.... 8)7
Ik kwam net nog een lijstje van XRP/USD trades van een tijdje geleden tegen op Poloniex, beetje jammer dat ik ze toen verkocht had.

2016-06-14 19:53:45 Sell 7486 stuks voor 56 Dollar
2016-06-14 19:52:07 Sell 2513 stuks voor 18 Dollar
2016-06-14 19:51:43 Sell 2031 stuks voor 15 Dollar
2016-06-14 19:51:36 Sell 4232 stuks voor 31 Dollar
2016-06-14 19:51:31 Sell 3736 stuks voor 27 Dollar

20.000 coins voor 137 dollar, dat was nu 6700 dollar geweest, had een leuke winst kunnen zijn in een jaar tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 16-05-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
symen89 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:19:
Ik blijf me elke keer weer verbazen over Ripple. De totale marketcap is inmiddels hoger dan die van bitcoin
Dat is ook niet zo gek met 100 miljard coins. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Circulating supply is een veel betere graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Circulating supply is een veel betere graadmeter.
Ook die is niet ideaal, want de meeste market-cap-websites rekenen alle valuta die niet expliciet nog bij de ontwikkelaar zit tot de circulating supply. Daar kunnen dus ook grote hoeveelheden vallen die in bezit zijn van iemand maar die daar al tijden niets meer mee heeft gedaan (of de keys kwijt is zelfs).

Betere graadmeters voor succes zijn handelsvolume of daadwerkelijk transactievolume in het netwerk van de valuta. Handelsvolume is makkelijk te meten, maar geeft vooral aan hoeveel speculanten er actief zijn. Transactievolume is de beste benchmark voor daadwerkelijk gebruik van een cryptocurrency, maar het is moeilijker te meten, afhankelijk van het gebruikte protocol (bv: bij een Bitcoin-transactie is niet met zekerheid te zeggen welke output naar een change adres gaat en welke output een "echte transactie" voorstelt, waardoor het totale volume aan echte transacties moeilijk is in te schatten).

edit: In het geval van Ripple zijn veel van de vrijgegeven XRP in handen van banken en andere partners van Ripple. Die doen er momenteel niets mee, maar het wordt wel meegeteld in de hoeveelheid XRP die "vrij circuleert".

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 16-05-2017 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aanvullend voorbeeld op de reacties boven mij:

Zoals eerder al gesteld is Marketcap sowieso een beetje rare grootheid om teveel conclusies uit te trekken. Als ik nu een Tweakerscoin maak met 10 miljard tokens en ik verkoop jou er 1 voor €1 zou dat in 1 keer een Marcetcap van €10 miljard betekenen. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Weer een ddos aanval op polo, gelijk XRP en STR op zn gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Is het wel een DDOS? of kan de site het gewoon niet aan. Dat belemmert je wel in het handelen zo op die manier.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyqwerty
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-02-2023
Volgens mij is de max op polo 35k users, daarna zit er een dikke vertraging op....

[ Voor 0% gewijzigd door qwertyqwerty op 16-05-2017 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Ik kwam net nog een lijstje van XRP/USD trades van een tijdje geleden tegen op Poloniex, beetje jammer dat ik ze toen verkocht had.

2016-06-14 19:53:45 Sell 7486 stuks voor 56 Dollar
2016-06-14 19:52:07 Sell 2513 stuks voor 18 Dollar
2016-06-14 19:51:43 Sell 2031 stuks voor 15 Dollar
2016-06-14 19:51:36 Sell 4232 stuks voor 31 Dollar
2016-06-14 19:51:31 Sell 3736 stuks voor 27 Dollar

20.000 coins voor 137 dollar, dat was nu 6700 dollar geweest, had een leuke winst kunnen zijn in een jaar tijd.
Eigenlijk echt bizar als je erover nadenkt. Ik heb nog nooit cryptocurrencies gekocht ;) Ben me atm eens een beetje aan het inlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik kom er gewoon in op Polo. //edit: zo traag als dikke poep, dat dan weer wel.

Mijn XRP gingen off the charts vandaag. Ik hodl nog even lekker verder want volgens mij is dit nog maar het begin.

[ Voor 14% gewijzigd door Noxa op 16-05-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
XRP gaat verticaal, kan nooit eindeloos zo door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rafikii schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:01:
Weer een ddos aanval op polo, gelijk XRP en STR op zn gat.
Volgens mij is er helemaal geen ddos maar komt het gewoon door alle tweakers die om de 5 seconden hun Blockfolio refreshen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Volgt iemand het litecoin team? Zijn er nog nieuwe plannen van developers of zal het een stille dood ondergaan. Lijkt alsof het gewoon terug naar 5 euro gaat, en niemand het echt actief gaat gebruiken.

Ik heb al een short open van 30 EUR (slechts 10 euro gokje) met 250% profit (dus 25 euro winst). Geen idee of ik nog wat moet bij-shorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Volgens mij is er helemaal geen ddos maar komt het gewoon door alle tweakers die om de 5 seconden hun Blockfolio refreshen. :+
Ja en al die bots die helemaal doordraaien bij zo veel actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10
Ik snap ook niet dat iedereen het steeds over ddos'en heeft. Ik ga er zelf vanuit dat het vooral (te) druk is door bezoekers/traders maar vooral ook bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hehe iedereen in de trollbox wordt gek. Na tijdens/na elke rode candlestick: "should I sell?" gevolgd door een mooie groene grote candlestick

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Poloniex artikeltje over de drukte de laatste tijd.

https://poloniex.com/pres...d-its-effect-on-Poloniex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Goedemiddag, lees al een tijd mee in dit topic.

Wat mij opvalt aan Ripple is dat er ten opzichte van twee maanden geleden minder coins in omloop zijn, ruim 700.000.000
Nu vraag ik mij af wat dat voor invloed heeft op de prijs ik bedoel, Litecoin komen er per dag zo 1000 bij en als die niet over de toonbank gaan zakt de prijs toch?

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 12:56
Voor de mensen die XRP veilig willen opslaan:
Er komt XRP support voor de nano S.
https://twitter.com/LedgerHQ/status/864395677475930112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Laatst online: 20-06-2024
kristof1234 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:24:
Volgt iemand het litecoin team? Zijn er nog nieuwe plannen van developers of zal het een stille dood ondergaan. Lijkt alsof het gewoon terug naar 5 euro gaat, en niemand het echt actief gaat gebruiken.

Ik heb al een short open van 30 EUR (slechts 10 euro gokje) met 250% profit (dus 25 euro winst). Geen idee of ik nog wat moet bij-shorten.
De eerstvolgende toevoeging aan LTC gaat het Lightning network worden, daarnaast zijn ze met nog een aantal andere mooie plannen bezig. Dus geen stille dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje :)

http://imageshack.com/a/img923/2924/ljCemV.png

Foto van een orderbook XLM, zoals je kunt zien staan er heel veel verkooporders rond de 0.00003000

Als je dit nou ziet, zo'n muur van orders kun je dan aannemen dat de prijs rond de 3000 gaat stagneren, dalen voordat al deze verkooporders opgekocht zijn en de prijs verder gaat klimmen?

Beredeneer ik dit goed op deze manier?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mr_Ripple schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:48:
Goedemiddag, lees al een tijd mee in dit topic.

Wat mij opvalt aan Ripple is dat er ten opzichte van twee maanden geleden minder coins in omloop zijn, ruim 700.000.000
Nu vraag ik mij af wat dat voor invloed heeft op de prijs ik bedoel, Litecoin komen er per dag zo 1000 bij en als die niet over de toonbank gaan zakt de prijs toch?
De prijs heeft te maken met vraag een aanbod. Als er veel vraag is gaat de prijs omhoog. Is de vraag laag gaat de prijs omlaag. Hoe meer coins er zijn zorgt voor een lagere prijs per coin. Dat er coins bijkomen hoeft niet te betekenen dat de prijs omlaag gaat. De prijs gaat alleen omlaag als er minder vraag is voor een bepaald bedrag. Zolang er veel vraag is zal de prijs hoger worden omdat mensen die de coins verkopen een hogere prijs kunnen vragen. De prijs hoeft niet te zakken als er wat coins bijkomen die niet verhandelt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:06:
Vraagje :)

http://imageshack.com/a/img923/2924/ljCemV.png

Foto van een orderbook XLM, zoals je kunt zien staan er heel veel verkooporders rond de 0.00003000

Als je dit nou ziet, zo'n muur van orders kun je dan aannemen dat de prijs rond de 3000 gaat stagneren, dalen voordat al deze verkooporders opgekocht zijn en de prijs verder gaat klimmen?

Beredeneer ik dit goed op deze manier?

Thanks!
In theorie wel, maar er kan veel meer aan de hand zijn. Grote orders kunnen worden gebruikt om de prijs te manipuleren in andere richtingen dan je in eerste instantie zou denken.

Bijvoorbeeld: Ik bezit een grote hoeveelheid XLM, maar wil er graag meer. Op dit moment is de markt rustig en dobbert langzaam wat omhoog, er worden veel limit ordertjes heen en weer geplaatst, maar weinig echt opgevuld. Ik plaats nu een sell-wall vlak boven de huidige prijs. Bots en andere traders zullen nu kleinere verkooporders onder mijn muur plaatsen om zo hun XLM te kunnen verkopen. Boven mijn muur heeft niet veel zin, want dat ligt buiten bereik. Ik koop nu veel van die lagere verkooporders zelf op, terwijl mijn muur blijft staan om de prijs te drukken. Zodra ik genoeg heb ingekocht, haal ik de muur weg en ervanuitgaand dat er genoeg druk omhoog was, zal de prijs vrij snel omhoogveren. De goedkoop ingekochte XLM kan ik nu weer verkopen voor een hoger bedrag.

Dit is slechts een voorbeeld. Het werkt niet in alle marktomstandigheden, maar het laat zien dat je niet zomaar kunt rekenen op de aanwezigheid van een grote muur om de koers onder of boven een bepaald niveau te houden. Muren kunnen zomaar worden weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:14:
[...]

In theorie wel, maar er kan veel meer aan de hand zijn. Grote orders kunnen worden gebruikt om de prijs te manipuleren in andere richtingen dan je in eerste instantie zou denken.

Bijvoorbeeld: Ik bezit een grote hoeveelheid XLM, maar wil er graag meer. Op dit moment is de markt rustig en dobbert langzaam wat omhoog, er worden veel limit ordertjes heen en weer geplaatst, maar weinig echt opgevuld. Ik plaats nu een sell-wall vlak boven de huidige prijs. Bots en andere traders zullen nu kleinere verkooporders onder mijn muur plaatsen om zo hun XLM te kunnen verkopen. Boven mijn muur heeft niet veel zin, want dat ligt buiten bereik. Ik koop nu veel van die lagere verkooporders zelf op, terwijl mijn muur blijft staan om de prijs te drukken. Zodra ik genoeg heb ingekocht, haal ik de muur weg en ervanuitgaand dat er genoeg druk omhoog was, zal de prijs vrij snel omhoogveren. De goedkoop ingekochte XLM kan ik nu weer verkopen voor een hoger bedrag.

Dit is slechts een voorbeeld. Het werkt niet in alle marktomstandigheden, maar het laat zien dat je niet zomaar kunt rekenen op de aanwezigheid van een grote muur om de koers onder of boven een bepaald niveau te houden. Muren kunnen zomaar worden weggehaald.
Juist ja, ik snap het, het hoeven niet persé allemaal ''echte'' sell orders te zijn eigenlijk. Ik bezit nu zelf ook bijna 26k aan XLM dus dacht ja misschien net ervoor verkopen, en dan weer wat lager terugkopen. Maar goed op de langere termijn (komende dagen zoiezo) verwacht ik dat hij nog wel verder moet stijgen :)

In ieder geval bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Gamecredits _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bizar he? Ik 'verdiende' tussen gister en vandaag >3 netto maandsalarissen :X
Hij is nu wel weer aan het zakken, maar niet zo hard als hij steeg. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 16-05-2017 15:37 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:47
PromWarMachine schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Bizar he? Ik 'verdiende' tussen gister en vandaag >3 netto maandsalarissen :X
Hij is nu wel weer aan het zakken, maar niet zo hard als hij steeg. :*)
Uitgaande van een een stijging van 70% had je dus ook bijna 5 tot 6 maandsalarissen kunnen verliezen.(even ervan uitgaande dat je inkoopt op laag en verkoopt op hoog.) 8)

Maar het blijft inderdaad wel bizar. Doet mij denken aan een aantal jaar terug, het beleggen (=gokken?) in pennystocks. Relatief goedkoop om in te beleggen en 1 cent stijging was vaak al 10% winst...

[ Voor 18% gewijzigd door BB-One op 16-05-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

BB-One schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Uitgaande van een een stijging van 70% had je dus ook bijna 5 tot 6 maandsalarissen kunnen verliezen.(even ervan uitgaande dat je inkoopt op laag en verkoopt op hoog.) 8)

Maar het blijft inderdaad wel bizar. Doet mij denken aan een aantal jaar terug, het beleggen (=gokken?) in pennystocks. Relatief goedkoop om in te beleggen en 1 cent stijging was vaak al 10% winst...
Haha, ik ken de risico's hoor! :>

Doe buy & hold. Heb ze een maand of 4 geleden gekocht na een tip in dit topic of het BTC topic voor $0.11 per stuk. Met terugwerkende kracht heb je er destijds natuurlijk nooit genoeg gekocht, maar ik mag niet klagen. 8)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
Mensen die op Poloniex handelen, kan ik euro's storten op rekening zoals bijvoorbeeld op Kraken?
Ik kan zelf niks vinden, ik verwachte iets bij deposit.

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Xoxol schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:47:
Mensen die op Poloniex handelen, kan ik euro's storten op rekening zoals bijvoorbeeld op Kraken?
Ik kan zelf niks vinden, ik verwachte iets bij deposit.
Nope, alleen BTC storten vanuit een exchange of wallet :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 21:14
ah, thanks. :)

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Of kopen op Bitonic, iets duurder maar wel lekker snel je BTC op je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Iemand nog tips voor leuke onderscheidende cryptocoins die naar eigen mening op dit moment erg goedkoop zijn en zeker potentie hebben om hogerop te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 14:22
PromWarMachine schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Haha, ik ken de risico's hoor! :>

Doe buy & hold. Heb ze een maand of 4 geleden gekocht na een tip in dit topic of het BTC topic voor $0.11 per stuk. Met terugwerkende kracht heb je er destijds natuurlijk nooit genoeg gekocht, maar ik mag niet klagen. 8)
Fijne tip indeed!! Nog meer mensen met zulke tips... :*)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Laatst online: 10-10 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

loewie1984 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:14:
Is het wel een DDOS? of kan de site het gewoon niet aan. Dat belemmert je wel in het handelen zo op die manier.
Geen idee of het een echte ddos was hoor, mijn bron was de trollbox dus neem het met een kilo zout 8)7

Ik vind het bizar dat polo zoveel invloed op de markt heeft. Zodra het daar niet lekker loopt, kelderen de koersen wereldwijd. Best wel scary :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
Remco10 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:00:
Iemand nog tips voor leuke onderscheidende cryptocoins die naar eigen mening op dit moment erg goedkoop zijn en zeker potentie hebben om hogerop te komen?
Lisk, Iconomi, Komodo, NEM, GridCoin. Je weet het nooit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zou vol inzetten op bytecoin, dogecoin en einsteinium, veruit de goedkoopste coins. /sarcasm

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk eerlijk gezegd dat stratis nog wel goedkoop is. Deze profileert zich volgens mij een beetje als eth voor bedrijven. Of ze dat waarmaken weet je nooit, maar het is genoeg basis voor hype. Misschien zitten zij nu wel waar eth Q1 2016 zat.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hier en daar de reddits afstruin, valt het me op dat Monero aardig hoog staat aangeschreven onder de gebruikers. Tegelijk heeft deze de afgelopen 3 maanden geen significante stijging gehad, zeker niet vergeleken met andere altcoins. Ik vind het zelf daarom een veilige keus voor lange termijn met potentie tot een flinke stijging op korte termijn.

http://coinmarketcap.com/currencies/monero/ en dan 3m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
loewie1984 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:11:
Ik zou vol inzetten op bytecoin, dogecoin en einsteinium, veruit de goedkoopste coins. /sarcasm
Neh.. sowieso gaan voor Kittehcoins, Sprouts en BunnyCoins. En om de stash wat af te toppen een paar GCoins erbij. Mega goedkoop!!1 pak die kans!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

BitConnect is mogelijk ook interessant, heeft een eigen buy-and-sell platform. Heb er een maand geleden ruim 4 BTC's mee verdiend en is toen weer even weggezakt. Laatste dagen begint hij weer geleidelijk op te komen.

Is niet te verhandelen via andere exchanges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT

rvT

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Als ik hier en daar de reddits afstruin, valt het me op dat Monero aardig hoog staat aangeschreven onder de gebruikers. Tegelijk heeft deze de afgelopen 3 maanden geen significante stijging gehad, zeker niet vergeleken met andere altcoins. Ik vind het zelf daarom een veilige keus voor lange termijn met potentie tot een flinke stijging op korte termijn.

http://coinmarketcap.com/currencies/monero/ en dan 3m.
Mooi een geleidelijke groei, geen pumps of oude munt. Zeer interessant!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 21:36
Hallo iedereen. Ik ben me ook een beetje orienteren op dit hele gebeuren rond cryptocurrency, ondermeer door enthousiasme van een collega van me. Ik zou ergens graag een bescheiden gokje hiermee willen wagen. Enkele belangrijke vooropmerkingen:

- ik weet er niet veel van en weet hoe stom het is om iets te doen waar je geen verstand van hebt
- ik wil daarom gewoon eenmalig een klein bedrag in iets investeren
- het zou altijd iets zijn voor de lange termijn

Nu hoor ik veel over de Ripple, die nu al op een niveau zit tien maal hoger dan een tijdje terug en zat daarom te denken om wat Ripples te kopen. Ik heb echter aan jullie hier enkele vragen:

- wat zouden jullie als een verstandige investering op dit moment zien. Ripples of toch iets anders?
- wat is volgens jullie een goede, veilige wallet?

Alvast bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Chris79 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:54:
Hallo iedereen. Ik ben me ook een beetje orienteren op dit hele gebeuren rond cryptocurrency, ondermeer door enthousiasme van een collega van me. Ik zou ergens graag een bescheiden gokje hiermee willen wagen. Enkele belangrijke vooropmerkingen:

- ik weet er niet veel van en weet hoe stom het is om iets te doen waar je geen verstand van hebt
- ik wil daarom gewoon eenmalig een klein bedrag in iets investeren
- het zou altijd iets zijn voor de lange termijn

Nu hoor ik veel over de Ripple, die nu al op een niveau zit tien maal hoger dan een tijdje terug en zat daarom te denken om wat Ripples te kopen. Ik heb echter aan jullie hier enkele vragen:

- wat zouden jullie als een verstandige investering op dit moment zien. Ripples of toch iets anders?
- wat is volgens jullie een goede, veilige wallet?

Alvast bedankt voor de informatie!
Lange termijn? vergeet Ripple en ga voor Bitcoin. Kopen, zet ze op een paper wallet en 'vergeet' ze.
Mijns inziens de 'veiligste' keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
Ik heb ook maar net mijn Ripple naar BTC omgezet. Ik heb het gevoel dat er een fikse dump aan komt, omdat het nu al een tijd tegen sell walls aanzit. Ook lijkt mij er een patroon te zijn waarbij XRP daalt als BTC stijgt, en aangezien BTC weer gaat stijgen leek het me nu een verstandig moment.Toch een goede winst kunnen pakken met Ripple, maar ga liever voor de verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Luuk schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:03:
[...]

Lange termijn? vergeet Ripple en ga voor Bitcoin. Kopen, zet ze op een paper wallet en 'vergeet' ze.
Bedankt voor je informatie. Ripple is denk ik nogal hype-gevoelig en misschien daarom een niet zo verstandige investering? Zijn er nog andere currency die geleidelijke veranderingen laten zien ipv hele sterke stijgingen en dalingen?

Wat is de makkelijkste manier om een Bitcoin (of een gedeelte ervan) te kopen, raden jullie een bepaalde site aan? Ik las dat je bij Litebit met iDeal kunt betalen maar ik las ook enkele negatieve reacties over Litebit.

Wat betreft de wallet: is een paper wallet de beste methode? Mijn collega had het over een usb-stick.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:06:
[...]

De prijs heeft te maken met vraag een aanbod. Als er veel vraag is gaat de prijs omhoog. Is de vraag laag gaat de prijs omlaag. Hoe meer coins er zijn zorgt voor een lagere prijs per coin. Dat er coins bijkomen hoeft niet te betekenen dat de prijs omlaag gaat. De prijs gaat alleen omlaag als er minder vraag is voor een bepaald bedrag. Zolang er veel vraag is zal de prijs hoger worden omdat mensen die de coins verkopen een hogere prijs kunnen vragen. De prijs hoeft niet te zakken als er wat coins bijkomen die niet verhandelt worden.
Thanks! :)

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Net mijn ripple ook maar verkocht. 200% winst gemaakt gaat niet om grote bedragen maar toch leuk. NU maar geen spijt krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
[...]

Het ligt er misschien aan wat de definitie is van lang en veilig, maar ik zie meer use case op de lange termijn voor ripple en anderen, waaronder bijv. Ether, dan bitcoin.

Op dit moment is Crypto niet veel meer dan handelbare coins. Er komt een punt dat het meer doeleinden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
@ KoningL,

http://www.bitcoinspot.nl...etalen/zoo-frontpage.html

En waar betaal je met altcoins :?

edit: betaal er zelf mijn vpn provider mee.

[ Voor 14% gewijzigd door RaptorXS op 16-05-2017 17:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13

zomertje

Barisax knorretje

Af en toe roep ik het nog maar eens: lees jezelf in en ga niet blind af op allerlei adviezen. Investeer alleen geld wat je kan missen.

(misschien moet dit in de waarschuwing komen ofzo)

(Persoonlijk zou ik nu nooit meer in Ripple stappen)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
zomertje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:34:
Af en toe roep ik het nog maar eens: lees jezelf in en ga niet blind af op allerlei adviezen. Investeer alleen geld wat je kan missen.

Het begint anders wel lekker bewegelijk te worden. :9

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
[...]

Orange_Dirk schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:16:
Net mijn ripple ook maar verkocht. 200% winst gemaakt gaat niet om grote bedragen maar toch leuk. NU maar geen spijt krijgen
zomertje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:34:

http://www.coindesk.com/r...llion-xrp-cryptocurrency/

https://twitter.com/Ripple/status/864512213289123840

Ik zit al vuistdiep in Ripple dus ben wel wat biased. Maar ik zou all in gaan nu. Met deze announcement gaat de koers zeker stijgen en is die $1,- per share niet zo raar meer.

@Orange_Dirk, jij gaat spijt krijgen vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 16-05-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Waarom zou het stijgen?
Ze geven aan dat ze nog steeds 1 miljard coins per maand "beschikbaar" maken voor hunzelf.

Het is niet alsof de supply verminderd is. Het is er nog steeds en er wordt nog meer op de markt gedumpt dan voorheen(volgens het artikel dumpten ze er 300 miljoen er maand).

Trump heeft eindelijk ook van bitcoin gehoord:
http://www.coindesk.com/u...ncy-link-terrorism-today/

[ Voor 19% gewijzigd door LED-Maniak op 16-05-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
LED-Maniak schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:35:
Waarom zou het stijgen?
Ze geven aan dat ze nog steeds 1 miljard coins per maand "beschikbaar" maken voor hunzelf.

Het is niet alsof de supply verminderd is. Het is er nog steeds en er wordt nog meer op de markt gedumpt dan voorheen(volgens het artikel dumpten ze er 300 miljoen er maand).
Ze kunnen het doen, maar ze hoeven het niet te doen. En ze kunnen niet meer alles in 1x op de markt gooien, dat geeft al een stuk meer zekerheid dan 60mld coins die elk moment uit de hoge hoed kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Waar kan ik het datum terugvinden, dat het Stellar Foundation de resterende Stellar Lumens zal vrijgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
@Noxa, 1$ per share zou nog wel eens een lange weg kunnen worden (echter, zo'n piek net als bij de tulpenmanie is ook niet ondenkbaar bij instappende massa's Japanners & Chinezen). Ik zit nog steeds in Ripple en ga zeker niet verkopen. Zo'n 500% rendement gepakt, ingestapt toen Ripple 'al' op 2mrd+ market cap stond. Daarvoor was die al x10 gegaan. Dus 5000% hebben heel veel mensen kunnen pakken die niet zijn gaan handelen op die koersen. Je wordt er gewoon ingetuind door je eigen emotie met het handelen. Mijn gevoel zei net ook op 0,305 cent te verkopen, staan nu alweer op 0,33. Blijven zitten, ook wanneer je getrimd wordt. Nog eens 100-200% op Ripple en dan ga ik nadenken over verkopen.

Bij Stellar Lumens zie ik nog minder samenwerking met banken en minder focus op onderliggende transactiesysteem. Ripple doet een directe aanval op Swift dankzij samenwerking met banken, dat zie ik Lumens nog niet doen (iemand die dit anders ziet?).

Swift voert 15mio! transacties per dag uit in 2015. Aangesloten 11.000 instituten. Dat zijn een kleine ~200 transacties per seconde.

Bitcoin zit op een niveau vele malen lager dan dat, in realiteit zo'n 3 tot 4 per seconde lees ik op dit forum: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1391143.0

Om even aan te geven, Bitcoin gaat nooit in de buurt komen van die transactiehoeveelheden van Swift, ook niet met Segwit.

Ripple daarentegen, werkt pas samen met ~100 instituten?? En kondigt zelf aan 1000 transacties per seconde aan te kunnen met hun grootboek... Wat dan wel weer daadwerkelijk flink meer en vooral sneller zou moeten zijn dan Swift laat staan Bitcoin: https://ripple.com/xrp-po...-transactions-per-second/

Dan komen we op het geval bruikbaarheid, Bitcoin is nu niet bruikbaar, helemaal niet voor banken. Een serieuze fintech partij zoals Ripple Labs is dan zeer zeker interessant. Waarom het Ripple muntje dan zo flink moet stijgen, tjah, dat is puur speculatie... Waar we dan voorlopig maar van profiteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timberly2 op 16-05-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
RaptorXS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:30:
@ KoningL,

http://www.bitcoinspot.nl...etalen/zoo-frontpage.html

En waar betaal je met altcoins :?

edit: betaal er zelf mijn vpn provider mee.
Ja betalingen. Ik geloof er niet zo in dat btc een breed gedragen betaalmiddel gaat worden. De koers is oa te volatiel en overheden zijn er te conservatief voor.

Echter, ik geloof wel in alternatieve toepassingen van de blockchain. Smart contracts, dapps, het versnellen en beveiligen van transacties. Toepassingen op privacy gebied.
En op die gebieden zijn het nu juist de altcoins die stappen zetten.

Iedereen moet het zelf weten, en het is glazen bol werk maar mijn advies is altijd: staar je niet blind op 1 coin of 1 toepassing, en dus ook niet op bitcoin. De mogelijkheden met blockchain gaan eindeloos worden.
Kodak was ook altijd heel erg groot op de markt voor analoge fotografie, totdat die markt obsolete gemaakt werd. In no time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Timberly2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:20:
@Noxa, 1$ per share zou nog wel eens een lange weg kunnen worden (echter, zo'n piek net als bij de tulpenmanie is ook niet ondenkbaar bij instappende massa's Japanners & Chinezen). Ik zit nog steeds in Ripple en ga zeker niet verkopen. Zo'n 500% rendement gepakt, ingestapt toen Ripple 'al' op 2mrd+ market cap stond. Daarvoor was die al x10 gegaan. Dus 5000% hebben heel veel mensen kunnen pakken die niet zijn gaan handelen op die koersen. Je wordt er gewoon ingetuind door je eigen emotie met het handelen. Mijn gevoel zei net ook op 0,305 cent te verkopen, staan nu alweer op 0,33. Blijven zitten, ook wanneer je getrimd wordt. Nog eens 100-200% op Ripple en dan ga ik nadenken over verkopen.

Bij Stellar Lumens zie ik nog minder samenwerking met banken en minder focus op onderliggende transactiesysteem. Ripple doet een directe aanval op Swift dankzij samenwerking met banken, dat zie ik Lumens nog niet doen (iemand die dit anders ziet?).

Swift voert 15mio! transacties per dag uit in 2015. Aangesloten 11.000 instituten. Dat zijn een kleine ~200 transacties per seconde.

Bitcoin zit op een niveau vele malen lager dan dat, in realiteit zo'n 3 tot 4 per seconde lees ik op dit forum: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1391143.0

Om even aan te geven, Bitcoin gaat nooit in de buurt komen van die transactiehoeveelheden van Swift, ook niet met Segwit.

Ripple daarentegen, werkt pas samen met ~100 instituten?? En kondigt zelf aan 1000 transacties per seconde aan te kunnen met hun grootboek... Wat dan wel weer daadwerkelijk flink meer en vooral sneller zou moeten zijn dan Swift laat staan Bitcoin: https://ripple.com/xrp-po...-transactions-per-second/

Dan komen we op het geval bruikbaarheid, Bitcoin is nu niet bruikbaar, helemaal niet voor banken. Een serieuze fintech partij zoals Ripple Labs is dan zeer zeker interessant. Waarom het Ripple muntje dan zo flink moet stijgen, tjah, dat is puur speculatie... Waar we dan voorlopig maar van profiteren :)
Ik kijk niet zozeer alleen naar bruikbaarheid. Neem nou deze grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://static1.businessinsider.com/image/58814485f10a9a6d008b926f-1200

Europa zit nog dieper in schulden dan de VS. Om al die staatsschulden te financieren, heeft de Europese Centrale Bank in de afgelopen 7 maanden bijna 2 biljoen euro 'bijgedrukt' door uit het niets staatsschulden op te kopen.

Resultaat van dit? 10 euro is missschien veel. Over 10 jaar zal dat gelijk staan aan wat je nu met 5 euro kunt kopen. Wat denk je van huizenprijzen, of auto's, of je pensioen?

Om de inflatie te kunnen hedgen, kun je beter je geld in waardevaste dingen steken. Bitcoins dus. Ripple heeft dat voordeel niet, omdat er periodiek 1 miljard Ripple's erbij komen uit het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Hey Hatsieflatsie,

Dat is inderdaad een goed beeld dat je schetst. Inflatie is continue, maar omdat het (nu nog wel) zo langzaam gaat merk je het niet. Ik merk het alleen in de horeca, maar het wordt pas echt zichtbaar als je in termijnen van 10 jaar denkt (biertje 10 jaar geleden vaak <2 euro, nu blij zijn als het <2,50 is). Dus eens voor wat betreft regulier geld, dat zal Bitcoin ook voor lange termijn gigantisch interessant maken. En ook nu al, die pieken in 2013 en ook nu zullen op lange termijn uitvlakken en dan zal het een vrij stabiele munt worden.

Echter, als betaalmiddel lost het niets op in de huidige structuur. Wat Ripple doet vind ik voor betalingssystemen echt veel interessanter. Ze passen de infrastructuur aan, niet zoals Apple Pay, of contactloos betalen. Die twee zijn gewoon een laagje bovenop de al bestaande infrastructuur / banksystemen.

Dit filmpje v/d CEO vergelijkt hoe Ripple tot geld staat, zo staat email tot brieven. YouTube: How Ripple Plans to Take on Bitcoin

[ Voor 6% gewijzigd door Timberly2 op 16-05-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:36:
[...]
Ik kijk niet zozeer alleen naar bruikbaarheid. Neem nou deze grafiek:

[afbeelding]

Europa zit nog dieper in schulden dan de VS. Om al die staatsschulden te financieren, heeft de Europese Centrale Bank in de afgelopen 7 maanden bijna 2 biljoen euro 'bijgedrukt' door uit het niets staatsschulden op te kopen.

Resultaat van dit? 10 euro is missschien veel. Over 10 jaar zal dat gelijk staan aan wat je nu met 5 euro kunt kopen. Wat denk je van huizenprijzen, of auto's, of je pensioen?

Om de inflatie te kunnen hedgen, kun je beter je geld in waardevaste dingen steken. Bitcoins dus. Ripple heeft dat voordeel niet, omdat er periodiek 1 miljard Ripple's erbij komen uit het niets.
Vroeger moest je ook met goud (Bitcoin) betalen en nu kan dat met geld (Ripple). Ik zie voor allebei wel een toekomst maar de bruikbaarheid van Ripple is denk ik veel groter dan bij Bitcoin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Noxa schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:32:
[...]

[...]

[...]

http://www.coindesk.com/r...llion-xrp-cryptocurrency/

https://twitter.com/Ripple/status/864512213289123840

Ik zit al vuistdiep in Ripple dus ben wel wat biased. Maar ik zou all in gaan nu. Met deze announcement gaat de koers zeker stijgen en is die $1,- per share niet zo raar meer.

@Orange_Dirk, jij gaat spijt krijgen vrees ik.
Mocht het naar $1 gaan dan is dat zeker jammer. Maar spijt hebben dat heb ik niet van centjes er zijn belangrijke dingen om spijt van te hebben.

Op een bepaald punt moet je ook ergens tevreden mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
En hij is zojuist nog groter geworden.
https://gist.github.com/e...66d761ebaf545ea600c9e26a7

Ik ben geen crypto/blockchain expert maar volgens mij betekent dit dat XRP nu in ieder geval aan ETH gekoppeld kan worden om betalingen te doen over het Ripple network. Kortom de snelheid van Ripple met de programmeerbaarheid van ETH? Dus betrouwbare en inzichtelijk transacties die enkel bij goedkeuring van beide partijen kunnen worden ontbonden.

Ik moet me daar nog wat verder inlezen maar het klinkt als de nagel aan de doodskist van BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
Okay, ik wil wel een gokje wagen wat betreft de Ripple.

- Is litebit.eu een goede site om ripples te kopen?
- wie heeft er een goede tip voor een wallet voor ripples? Er wordt namelijk gevraagd om een ontvangstadres (wallet) en een destination tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Chris79 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:15:

- wie heeft er een goede tip voor een wallet voor ripples? Er wordt namelijk gevraagd om een ontvangstadres (wallet) en een destination tag.
Op bitonic een paar bitcoins kopen en dan op poloniex verhandelen naar ripple.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 16-05-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Hey Chris79,

Waar wil je de Ripples opslaan? Op Gatehub? Ik zou persoonlijk via Kraken kopen, maar dan moet je eerst een bitcoin kopen en dan omwisselen op Kraken naar Ripples.

Maar zie dat ze tegenwoordig goede prijzen hebben dus dat zou kunnen ja (als ze voorraad hebben tenminste).

@Noxa Dat is zeker interessant, zou wellicht Ethereum ook weer wat swing kunnen geven. Bitcoin blijft gewoon echt achter, alleen als storage (net als goud) is het interessant. Litecoin weet dat ook niet overtuigend op te vangen, welke ik helaas nog wel heb vanaf 31$ ofzo. ZCash zie ik ook onderin genoemd worden en zag ik vaker langskomen als samenwerkende partij met Ethereum. ZCash vaker hier genoemd, vind deze koers nog niet interessant om bij te kopen dankzij snelle toename aantal uitstaande munten, maar is wel een interessante munt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTheo
  • Laatst online: 13-08-2020
Chris79 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:15:

Ik koop mijn CryptoCurrencies bij litebit.eu en heb daar tot dusver geen problemen mee. Daarnaast maak ik gebruik van een windows desktop wallet, maar ik heb ook een Ledger Nano S besteld, dus daar stap ik op over als hij binnen is aangezien deze ook Ripple ondersteunt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
DutchTheo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Ik koop mijn CryptoCurrencies bij litebit.eu en heb daar tot dusver geen problemen mee. Daarnaast maak ik gebruik van een windows desktop wallet, maar ik heb ook een Ledger Nano S besteld, dus daar stap ik op over als hij binnen is aangezien deze ook Ripple ondersteunt in de toekomst.
Ik zou dus op zoek kunnen gaan naar een Windows Desktop wallet en daar m'n ripples opzetten. En dan in de toekomst eenvoudig op een Ledger Nano S kunnen zetten. Check.

Zijn er eigenlijk grote risico's verbonden aan zo'n desktop wallet? Ik kan me voorstellen dat zo'n Ledger wallet veiliger is. Wat betreft Ripples hebben beide dan zo'n adres dat begint met een r?

Welke windows desktop wallet gebruiken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Chris79 op 16-05-2017 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Timberly2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:24:
Bitcoin blijft gewoon echt achter
Vandaag precies een jaar terug zat de BTC op 450 dollar. Nu op 1700+. We hebben ook net een flinke stijging achter de rug. Sindsdien kwakkelt het een beetje, maar dat blijft vast niet zo. Nee, het is niet de 1000'en procenten van sommige alts, maar hoe stabiel die enorme stijgingen op de wat langere termijn zijn moeten we nog maar zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Vandaag precies een jaar terug zat de BTC op 450 dollar. Nu op 1700+ We hebben ook net een flinke stijging achter de rug. Sindsdien kwakkelt het een beetje, maar dat blijft vast niet zo. Nee, het is niet de 1000'en procenten van sommige alts, maar hoe stabiel die enorme stijgingen op de wat langere termijn zijn moeten we nog maar zien.
Dat, en als straks Rootstock, Lightning network en Segwit (desnoods via UASF) van start gaan kan Bitcoin alles wat andere coins ook kunnen. (ja, dat gaat echt wel gebeuren) Dus snelheid, smart contracts enz.
Ik ben benieuwd wat dat dan met de alts gaat doen..
Bitcoin nu al afschrijven (vooral door mensen die diep in de alts zitten, goh) is veeel te voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Vandaag precies een jaar terug zat de BTC op 450 dollar. Nu op 1700+. We hebben ook net een flinke stijging achter de rug. Sindsdien kwakkelt het een beetje, maar dat blijft vast niet zo. Nee, het is niet de 1000'en procenten van sommige alts, maar hoe stabiel die enorme stijgingen op de wat langere termijn zijn moeten we nog maar zien.
Het is mij opgevallen dat btc ieder jaar rond januari het dieptepunt beleefd, en dat dieptepunt is altijd een verdubbeling van het jaar daarvoor + een beetje. ( 2015 >€148 2016 >€326 2017 €710)
Voor Januari volgend jaar zal, als alles klopt, de bodem rond de €1500 liggen, en dan is het zo door naar €2800

De altcoinmarkt speelt hier wel een belangrijke rol bij, omdat veel altcoins met bitcoins worden gekocht.

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Rustig weekje voor mij helaas koop order voor wat BTC op 1550 gezet maar nog niet gelukt ;(

Ben er redelijk aan verslaafd de laatste weken, als ik niet achter de pc zit heb ik wel een laptop naast me en als ik weg moet loop ik als een zombie met me telefoon tabtrader te volgen, zelfs snachts als ik wakker wordt spiek ik nog even op me mobiel. Mooie app dat trouwens ook alerts werken goed.
Traden doe ik met de kraken app maar werkt nog niet zo goed.

Ben blij dat ik al wat jaartjes handel op de ''normale'' beurs want als je net begint met crypto is de kans heel groot dat je op emoties gaat kopen/verkopen vroeger had ik me orders sneller omhoog of omlaag gedaan om maar te verdienen tegenwoordig wacht ik het rustig af en dat gaat mij tot nu toe goed af, het blijft natuurlijk voor een groot stuk geluk hebben want deze markt in niet te volgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Maar wat zou er gebeuren als Ripple de Market Cap gaat overnemen en de grooste gaat worden, wat voor een effect zou dat hebben op de Bitcoin en dan heel realistisch gezien? Als ik kijk op Ripple fora etcetera zeggen alle fanboys dat de Bitcoin kapot gaat enzovoorts maar dan is natuurlijk vrij onrealistisch. Maar what if? Wat zijn jullie speculaties wat betreft dat, puur in een glazen bol gekeken in een eventuele toekomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr_Ripple schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Het is mij opgevallen dat btc ieder jaar rond januari het dieptepunt beleefd, en dat dieptepunt is altijd een verdubbeling van het jaar daarvoor + een beetje. ( 2015 >€148 2016 >€326 2017 €710)
Voor Januari volgend jaar zal, als alles klopt, de bodem rond de €1500 liggen, en dan is het zo door naar €2800

De altcoinmarkt speelt hier wel een belangrijke rol bij, omdat veel altcoins met bitcoins worden gekocht.
Ben wel benieuwd of we nog een flinke val krijgen. Ik vind de boel toch steeds stabieler worden. Toen we van 1000 naar 1500 gingen had ik een veel grotere val verwacht. Ook van die kleine val weer naar 1700+ is de boel daarna niet echt heel hard naar beneden gegaan. Ik heb het idee dat er constant mensen staan te springen om te kopen als het ook maar een beetje naar beneden gaat. Vraag af mij of we zonder dat er iets geks gebeurt nog flinke vallen gaan zien.
MartijnRGS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:32:
Maar wat zou er gebeuren als Ripple de Market Cap gaat overnemen en de grooste gaat worden, wat voor een effect zou dat hebben op de Bitcoin en dan heel realistisch gezien? Als ik kijk op Ripple fora etcetera zeggen alle fanboys dat de Bitcoin kapot gaat enzovoorts maar dan is natuurlijk vrij onrealistisch. Maar what if? Wat zijn jullie speculaties wat betreft dat, puur in een glazen bol gekeken in een eventuele toekomst.
Ik verwacht dat de BTC koning blijft. Sowieso omdat er maar erg weinig van zijn. Op dit moment zo'n 16 miljoen in omloop met een max van 22 miljoen. Verder zitten er nog zo'n 1 miljoen tot 4 miljoen verloren coins bij die nooit meer in omloop zullen komen.

Verder heeft de BTC de extreme koers stijging van 100 naar 1000 en de crash daarna gehad. Genoeg altcoins zijn daar nu mee bezig en het is de vraag of die net zo gaan crashen in de toekomst. Ook wanneer het minder met de alts gaat stopt iedereen ze snel in de BTC.

Ik verwacht dat BTC de veilige haven blijft en alleen maar in prijs omhoog zal gaan de komende jaren.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:37:
[...]

Ik verwacht dat de BTC koning blijft. Sowieso omdat er maar erg weinig van zijn. Op dit moment zo'n 16 miljoen in omloop met een max van 22 miljoen. Verder zitten er nog zo'n 1 miljoen tot 4 miljoen verloren coins bij die nooit meer in omloop zullen komen.

Verder heeft de BTC de extreme koers stijging van 100 naar 1000 en de crash daarna gehad. Genoeg altcoins zijn daar nu mee bezig en het is de vraag of die net zo gaan crashen in de toekomst. Ook wanneer het minder met de alts gaat stopt iedereen ze snel in de BTC.

Ik verwacht dat BTC de veilige haven blijft en alleen maar in prijs omhoog zal gaan de komende jaren.
Dit is ook mijn verwachting, schaarse munt.
Schaarste drijft de prijs altijd op.
Vandaar ook het bericht van ripple dat ze die 61 miljard andere coins nog niet in omloop brengen.
Als men dat nu zou doen vlucht het gros uit xrp.

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik begrijp nog steeds niet waarom xrp uberhaupt bestaat. Banken zullen met een private (permissioned) chain willen werken en de gewone man heeft meer aan eth, ltc of desnoods btc (als het puur om acceptatie gaat). Voor wie is xrp bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08

Zjemm

...

Maakt dat uit? Zolang mensen ze willen hebben hebben ze waarde. Hoe meer mensen xrp willen hebben des te hoger de waarde. Dat is met alles zo.

Natuurlijk schaarste drijft de prijs ook op en dat zal met xrp minder snel zijn dan met btc. Maar zolang mensen xrp blijven kopen gaat het omhoog. Ik vind het wel prima en hou ze voorlopig lekker aan net als stellar.

Schiet het echt omlaag zet ik het wel om naar btc en neem m'n verlies

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:15:
Maakt dat uit? Zolang mensen ze willen hebben hebben ze waarde. Hoe meer mensen xrp willen hebben des te hoger de waarde. Dat is met alles zo.
Klopt helemaal. Ik vraag mij dan alleen heel erg af of het op lange termijn ook waarde blijft houden.
Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).