Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.850 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
Ja dat snap ik, maar van ongeveer 1.850 naar 1.400 vind ik voor de Bitcoin nog al wat. Puur benieuwd naar de redenatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 06:43
Wollie1988 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:27:
[...]

Ja dat snap ik, maar van ongeveer 1.850 naar 1.400 vind ik voor de Bitcoin nog al wat. Puur benieuwd naar de redenatie. ;)
Wat omhoog gaat komt altijd weer naar beneden. Door bijvoorbeeld de mensen die op 1400 gekocht hebben en dan "massaal" op 1800 weer verkopen, of in die richting. Ben wel benieuwd wat er met de altcoins gebeurd op zo'n moment. Ik hoop natuurlijk dat die dan sky high gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
Rox92 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Wat omhoog gaat komt altijd weer naar beneden. Door bijvoorbeeld de mensen die op 1400 gekocht hebben en dan "massaal" op 1800 weer verkopen, of in die richting. Ben wel benieuwd wat er met de altcoins gebeurd op zo'n moment. Ik hoop natuurlijk dat die dan sky high gaan.
Welke Altcoins heb je als ik vragen mag? Ik twijfel nog heel hard om Litecoin aan te schaffen. Wat voorspellingen gelezen dat hij op zijn vroegst 31 mei de 50 dollar per aandeel kan doorbreken, maar dat dat waarschijnlijk wel gaat gebeuren. Voor nu staat hij nog 'maar' op 28 dollar. Nog even wachten totdat er een drop komt en dan inkopen of het nu gewoon doen is dan de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:02:
[...]

Ik denk dat je de geschiedenis van Bitcoin een beetje hebt gemist, een daling of stijging van 4% is niks.

PS. ik verwacht dat ie binnenkort (morgen) wel eens richting de $1400 kan gaan.
Is dit ook maar op iets gebaseerd of laat je je onderbuik spreken. Ik zie zelf geen enkele reden voor een 20% drop morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:02:
[...]
PS. ik verwacht dat ie binnenkort (morgen) wel eens richting de $1400 kan gaan.
Ben benieuwd :) Ik heb het idee dat het de laatste tijd steeds wat stabieler word. Er zijn nog genoeg swings, maar ze zijn niet heel extreem meer. Van 1700 naar 1500 zie ik nog wel gebeuren, maar niet veel verder dan dat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wollie1988 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Ben enigszins nieuw in de bitcoin wereld, geïnvesteerd in Gamecredits en Factom, maar op basis waarvan denk jij dat de Bitcoin gaat dalen? Puur om het wat beter te gaan begrijpen. Aangezien de Bitcoin de afgelopen tijd toch records blijft aantikken.
https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd

Als je die grafiek op 12 uur of een dag zet en de trend volgt, zit er een leuke dip aan te komen.
Maar dat is allemaal gegokt, met BTC weet je het maar nooit, ik hou alles vast voor de lange termijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 14-05-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Ernemmer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:00:
[...]

https://bitcoinwisdom.com/markets/btce/btcusd

Als je die grafiek op 12 uur zet en de trend volgt, zit er een leuke dip aan te komen.
Dat zou ook kunnen, maar BTC is nog sterk bullish. Om in de trend te blijven, zou de BTC de hele tijd flat kunnen linen. Dan loopt het weer in de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Is het gebruiken van hoge margin verantwoord als stop-loss? Bijvoorbeeld, kan ik 33x leverage gaan op BitMex als ik wil dat mijn positie geliquideerd wordt als de koers 3% daalt. Je kan een stop-loss market sell instellen, maar als het snel gaat, verkoop je al voor een vele lagere prijs (en ben je misschien 4% kwijt).

Anderzijds, ik weet niet of het liquidatie systeem op Bitmex eigenlijk mijn marge respecteert (misschien voegen ze nog iets extra toe, tegen mijn wil in, als ze bv. geld nodig hebben op mijn positie te liquideren als het te snel gaat en het 4% daalt).

Ik heb vooral slechte ervaringen met stop-losses (kraken). Bovenstaande methode lijkt beter te werken. Weet niet of het werkt (spaar liever wat "test" geld uit om te zien hoe het in praktijk uitdraait).

[ Voor 15% gewijzigd door kristof1234 op 14-05-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Wollie1988 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:37:
[...]

Welke Altcoins heb je als ik vragen mag? Ik twijfel nog heel hard om Litecoin aan te schaffen. Wat voorspellingen gelezen dat hij op zijn vroegst 31 mei de 50 dollar per aandeel kan doorbreken, maar dat dat waarschijnlijk wel gaat gebeuren. Voor nu staat hij nog 'maar' op 28 dollar. Nog even wachten totdat er een drop komt en dan inkopen of het nu gewoon doen is dan de twijfel.
Op het moment alleen STR/XLM en LTC. LTC staat nu vrij laag, was recent nog 220. Al was dat voor segwit activatie dacht ik dus kan de hype geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
Momenteel ook geen BTC meer in bezit (afgezien v/d 0,5 op uitlenen, vang nog steds 0,5% per dag!! :)).
In die 10 dagen toch bijna 40euro aan 'rente' gevangen haha.

Altcoins, Ripple (heeft me al 400% rendement gebracht), blijf ik inzitten. Jammer dat ze geen goeie lite wallets hebben voor op desktop of smartphone. Litecoin, ARK, NXT, Solarcoin en ZCash nog in bezit.

ZCash staat me flink tegen dat er zo snel verwatering (stijging uitstaande munten) plaats vind. Iemand had het al een keer gepost hier, maar als je NXT coins hebt, en IGNIS komt eraan, krijg je 0,5 IGNIS coin voor elke NXT coin die je hebt. Gaan exchanges hier goed mee om? Ethereum geforkt gaf je ook Ether en Ether classic, die heb ik zelf kunnen ophalen met inladen private keys.

Maar bij NXT heb ik nog geen fijne wallet kunnen vinden (vind de agama wallet nog gaar). Iemand tips nog daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mr. Noodle schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:00:
Bizar ben op 1 of andere pump en dump groep terecht gekomen op telegram.
Manipulatie van coins :?

Moet je op de gewone beurs niet proberen, beetje toezicht zou geen kwaad kunnen met altcoins imo

Snap dat mensen hier aan mee doen maar dat gaat mij net even een stapje te ver voelt als stelen

Goed opletten dus met altcoins
Laat je ons op tijd weten welke coin gepumpt gaat worden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:51:
[...]

Laat je ons op tijd weten welke coin gepumpt gaat worden :9
Als je rond 17:00 een piek ziet, ver van weg blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Mr. Noodle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Duidelijke informatie ook zo zonder toelichting.! Ga rond 17:00 wel even alle 830 altcoins in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Mr. Noodle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Welke coin :) Ripple wordt nu gepumpt dus ik verkoop er een zooitje.

[ Voor 12% gewijzigd door honmashinsei op 15-05-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:05:
[...]

Wordt Ripple gepumpt of stijgt deze gewoon rustig verder zoals ie de laatste maand gestegen is?

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:05:
[...]

De eerste litecoin mined na 15:00 GMT en de laatste hexadecimal letter daarvan is de coin die ze gaan pumpen.

info kan jezelf vinden op bitcoin forum en in de telegram groep staat de link.
er staan ook diverse grafieken van coins waarmee ze het gedaan hebben.
ik heb me er verder niet in verdiept doe er ook niet aan mee, ik hou het bij de top 3 coins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Waar sta jij :P

Damn 125K BTC

edit: wat ik even mis is als ik kijk naar de stijgingspercentages

Percentage

Waarop is het percentage dan gebaseerd. Welke waarde ligt daaraan ten grondslag en hoe is dat te zien?

[ Voor 37% gewijzigd door loewie1984 op 15-05-2017 09:43 ]

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

De grondslag is de tegenvaluta, in dit geval dus bitcoin. Als de dollarwaarde van xrp niet veranderd, maar bitcoin zakt zul je dus ook een stijging van xrp zien. Ik denk dat het om 24h change gaat.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Mr. Noodle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:18:
[...]

De eerste litecoin mined na 15:00 GMT en de laatste hexadecimal letter daarvan is de coin die ze gaan pumpen.

ik heb me er verder niet in verdiept doe er ook niet aan mee, ik hou het bij de top 3 coins
Ik ga eens kijken in die groep. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 09:36
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb er al in gekeken maar zie niets wat erop lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Welke groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48

Zjemm

...

[...]

lekker cryptisch :) waarom niet gewoon op tafel gooien? of is dat tegen de forum regels?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bicoinwallet bij Copay/Bitpay. Bij Genesis Mining heb ik geinvesteerd in bitcoin mining. Iedere dag, of om de twee dagen, ontvang ik daaruit een kleine bijschrijving in mijn wallet. Het gaat allemaal om kleine bedragen, mijn wallet bevat nu iets meer dan 0,1 bitcoin, nu een kleine 180 Euro waard. Ik wil een deel daarvan bij HappyCoins in Euro's omzetten. Bij HappyCoins geef ik eerst op hoeveel Euro's ik wil hebben. Ik krijg dan van hen de transactiecode op om uit mijn wallet over te boeken. Als ik dat bij Copay/Bitcoin opgeef, krijg ik de mededeling dat mijn saldo ontoereikend is om de transactie uit te voeren. De transactiekosten zouden dan in de orde van 50 Euro of hoger moeten zijn! Wat is hier aan de hand?

Even ingevoegd in dit topic omdat het daar het beste thuishoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 15-05-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnRGS
Dat noemt men interessant doen. Als je geen informatie wilt delen, geef dan geen vage hints en houd het lekker voor jezelf. Snap dat je voorzichtig bent, maar als er een dergelijke groep is met genoeg invloed kun je het gerust zeggen, dan heeft dat geen gevolgen. Dit is geen informatie geven om te helpen o.i.d. en zonder bron is het ook slechts een vaag verhaal.

Ontopic: Ripple en Etherium gaan nog steeds aardig lekker. Ben echt benieuwd welke kant Ripple op deze manier op gaat. Zijn er toch velen die er niet in geloven, mijn stash blijft mooi op hold, wie weet hoe het er de komende tijd uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

loewie1984 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:29:
Ik heb ook loans aanstaan. Bij mij heb ik ze vaak al eerder terug. Je zou ze inderdaad binnen 48 uur terug moeten krijgen. Misschien zijn ze op zondag gesloten? :P Geef het nog een dag. Misschien heb je te maken met timezone of sync.
krijn1985 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:30:
Normaal gesproken zouden ze weer vrij moeten zijn (geloof ik). Maar bij mij staan er ook nog een paar van de 11de vast.
Inmiddels zijn de wel weer vrijgegeven, geen idee wat er aan de hand was. De tijd die wordt weergegeven is trouwens UTC (Nederland zit op UTC+2), dus het kan ook niet zijn dat de vrijgave nog niet plaats had gevonden door tijdzoneverschil.

Het is me inmiddels wel opgevallen dat de rates behoorlijk flucturen, nu staan ze zelfs op 0,55% (alleen heb ik helaas geen funds beschikbaar). Is er ergens een chart beschikbaar waar je het historische verloop van de rentepercentage kunt zien?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
het verbaasd me dat sommigen hun rates laag hebben staan bij een best hoog volume aan te lenen BTC terwijl het bij anderen net andersom is. Ik heb nu .18 BTC uitgeleend tegen 0.1% Dat is best ok. Mijn eerste leningen gingen voor .007. Ik wacht ff tot ik mijn .25 weer in zijn geheel kan uitlenen, nu is het versplinterd over diverse rente percentages.

Maar ik las hier iemand die 40 eu per dag verdiende door een lening. Als het je elke dag 40 eu oplevert, heb je binnen 1,5 een nieuwe BTC verdient (mits je ze elke dag uitleent). Dat is lekker!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
protip zet auto renew uit. Stond bij mij nog aan en dus weer opnieuw tegen 0.116 uitgeleend.... potverdikkeme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

loewie1984 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:45:
het verbaasd me dat sommigen hun rates laag hebben staan bij een best hoog volume aan te lenen BTC terwijl het bij anderen net andersom is. Ik heb nu .18 BTC uitgeleend tegen 0.1% Dat is best ok. Mijn eerste leningen gingen voor .007. Ik wacht ff tot ik mijn .25 weer in zijn geheel kan uitlenen, nu is het versplinterd over diverse rente percentages.

Maar ik las hier iemand die 40 eu per dag verdiende door een lening. Als het je elke dag 40 eu oplevert, heb je binnen 1,5 een nieuwe BTC verdient (mits je ze elke dag uitleent). Dat is lekker!
Bedoel je deze post?
Timberly2 in "Cryptocurrency - handel en koers #2"

Die €40 was per 10 dagen. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Te snel gelezen dus. Dan nog, 40 eu rendement op 10 dagen. Moet je bij de bank al 8K een jaar lang op de rekening hebben staan.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
[...]

Vaag verhaal... of ze hebben al voor elke mogelijke altcoin / letter combinatie flink ingeslagen op voorhand, of ze doen maar wat. Binnen een uur flink inkopen zonder de pump zelf al in gang te zetten is haast onmogelijk. Of hebben ze een glazen bol en weten ze al welke hexadecimal letter het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Na mijn hele arbitrage lofzang. Mijn bank heeft mijn bank account stopgezet "zonder verdere motivering." Indien iemand verdere info wil, feel free to pm.

Beetje smerig van mijn bank. Als ik al mijn spaargeld minus administratie kosten voor kaarten verreken, heb ik maar 10 euro winst per jaar. Met bitcoin kan ik 10 euro winst per dag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

zomertje

Barisax knorretje

kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:19:
Na mijn hele arbitrage lofzang. Mijn bank heeft mijn bank account stopgezet "zonder verdere motivering." Indien iemand verdere info wil, feel free to pm.

Beetje smerig van mijn bank. Als ik al mijn spaargeld minus administratie kosten voor kaarten verreken, heb ik maar 10 euro winst per jaar. Met bitcoin kan ik 10 euro winst per dag maken.
Welke bank moeten we vermijden?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:19:

Om welke bank gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 17:10
Idd goed om te weten welke bank dit is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kristof1234
Niet echt happig om veel publieke info te geven. Ik voel dat mijn bank al genoeg me heeft zitten monitoren etc. Ik ben nog een beetje in choque.

Ik stuur alle info door in pms.

[ Voor 44% gewijzigd door kristof1234 op 15-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
paul-s83 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Vaag verhaal... of ze hebben al voor elke mogelijke altcoin / letter combinatie flink ingeslagen op voorhand, of ze doen maar wat. Binnen een uur flink inkopen zonder de pump zelf al in gang te zetten is haast onmogelijk. Of hebben ze een glazen bol en weten ze al welke hexadecimal letter het gaat worden :)
Toch heeft het een paar keer gewerkt, maar wat ik al eerder aangaf ik bemoei me er verder niet mee. is oplichting imo en ga ook geen directe links geven, je kan het vinden in de Nederlandse telegram chatgroep van het bitcoin forum.
https://1drv.ms/i/s!AjpVV9-YfT2erzf4dh953HTSRRPC

Er zitten zo 1100 leden in die groep

''Remember guys, the next pump starts with the first Litecoin block mined on or after May 15th 2017, 15:00:00 GMT. So that will be in approximately 6 hours from now.

It's the actual timestamp within the block that counts (which can be verified on any Litecoin blockchain explorer).

The hash for this block will determine the coin, these are the 8 candidates: 0+1=HUC, 2+3=NOTE, 4+5=BLK, 6+7=SBD, 8+9=BTCD, a+b=OMNI, c+d=BTM, e+f=GRC

The last digit of the block hash will be the coin we're going to pump!''
The exchange will be Poloniex.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dat snap ik, maar een dat een bank je account stopzet, betekent dus ook dat ze je rekening opheffen? Alleen maar omdat je intensief gebruik maakt van de service die ze bieden? Kan me voorstellen als je veel arbitrage doet dat een bank veel transacties over en weer te verwerken krijgt.

Niet iets wat de gewone mens dagelijks doet. Maar he, dat is toch hetzelfde als een FUP bij een provider, dan moeten ze dat duidelijk aangeven.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 15-05-2017 14:33 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Een bank mag je account niet zomaar stopzetten.
Het is wel zo dat als je dagelijks een hoop transacties op de rekening krijgt dat ze je als zakelijke klant zien en ze je verzoeken een zakelijke rekening te openen maar zo maar stoppen mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 14:45
Ik heb ongeveer 5 weken geleden tegen een koers van 48 dollar Ethereum gekocht via tradeplatform Poloniex. Nu attendeert iemand mij er op dat Poloniex niet heel goed te kennen staat. Om die reden wil ik met ETH daar af halen en in een ETH wallet stoppen.

Kan iemand me een goede wallet aanraden? En suggesties hoe ETH het beste te bewaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 17:10
GrazendeKoe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:35:
Ik heb ongeveer 5 weken geleden tegen een koers van 48 dollar Ethereum gekocht via tradeplatform Poloniex. Nu attendeert iemand mij er op dat Poloniex niet heel goed te kennen staat. Om die reden wil ik met ETH daar af halen en in een ETH wallet stoppen.

Kan iemand me een goede wallet aanraden? En suggesties hoe ETH het beste te bewaren?
Ik heb de mijne in Jaxx ondergebracht en werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Googelen heb ik zeker gedaan Loewie. Echter, niet alles wat je op internet leest mag je vertrouwen. Nu heb ik wel veel vertrouwen in mensen op Tweakers en om die reden stelde ik mijn vraag hier. Ik ga eens naar Jaxx kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Voor de meeste Nederlanders is mijn bank niet echt relevant. Toch wil ik niet al te veel info achterlaten. Ik heb een naar gevoel na deze brief te lezen.

Afgelopen maand heb ik ongeveer 40 000 (output) en 40 200 (input) = 200 euro winst met arbitrage gedaan.

(ongeveer) 10 000 euro per week = 2x 5000 euro = 2x per week 3 bitcoin arbitrage.

Niet zo extreem toch, in bitcoin termen? Anderzijds wel wat meer dan iemand die enkel naar de bakker gaat.

Het meest frustrerende aan deze situatie is dat ze me nooit om uitleg hebben gevraagd. Ze stoppen de account "zonder verder motiveringen" en bestempelen me als een crimineel die iets verkeerd heeft gedaan (wat niet het geval is). IMO, de echte criminelen zijn de banken zelf die minder dan 0,1% interest per jaar geven, en als ze failliet gaan de belasting betaler nog mee laten opdraaien.

[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 15-05-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Begrijp ik, een zoektocht door het topic had ook al wat opgeleverd:
ether+wallet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26
kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:40:
Voor de meeste Nederlanders is mijn bank niet echt relevant.
Bank buiten Nederland dus?

Nederlandse banken zijn relatief makkelijk met cryptocurrency-gerelateerde transacties. Het gaat lang niet altijd moeiteloos, maar vergeleken met sommige andere landen doet de Nederlandse bankensector het best goed.
Afgelopen maand heb ik ongeveer 40 000 (output) en 40 200 (input) = 200 euro winst met arbitrage gedaan.

(ongeveer) 10 000 euro per week = 2x 5000 euro = 2x per week 3 bitcoin arbitrage.
Dat is niet gigantisch veel. Ik heb even in mijn Bitstamp overzicht gekeken en daar kan ik zo 3 maanden vinden waarin ik dat bedrag voorbij ben gegaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Een had-ik-maar nieuwtje, maar BTC toch weer opnieuw in het nieuws.
http://www.ad.nl/economie...air-kunnen-zijn~a5c4b248/

Hopelijk denkt iedereen, gossie had ik er maar 50 eu ingestoken, maar hé wacht ik kan nog instappen.. >:)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 14:53
loewie1984 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:56:

Hopelijk denkt iedereen, gossie had ik er maar 50 eu ingestoken, maar hé wacht ik kan nog instappen.. >:)
'Wie in 2017 100 euro in bitcoin heeft ingeleged, had in 2027 miljonair kunnen zijn'
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Rannasha schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:48:
[...]

Bank buiten Nederland dus?
Jep, bank in de benelux ;) Dus minus NL blijft enkel BELUX over :P En aangezien LUX enkel voor rijke mensen is, blijft enkel BE over ;)

Als de situatie verder opgehelderd is, geef ik gerust nog wat meer informatie. Ik voel me nog steeds alsof ze me aan het bespioneren waren en me nu bestempelen als iemand die iets verkeerd deed. Voorlopige dus niet echt in stemming om al te veel informatie online te zetten (inclusief mijn post history). Waarschijnlijk zijn de belastingen ondertussen ook al op de hoogte en moet ik daar nog een uitleg gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:04
loewie1984 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:56:

Het risico alles kwijt te zijn was groter dan het risico dat je nu miljonair zou zijn, nog even achterwege laten dat je je winst niet al op 100 of 500 euro had verzilverd(gezien eerdere projecten al gefaald waren).

Op hindsight kunnen we allemaal beleggen. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
XRP gaat wel lekker. (heb ik de indruk)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
XRP is vandaag nog niets mee gebeurd. Hangt op de 14. Even wachten tot hij daar boven uitbreekt.

En poof :)

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 15-05-2017 16:41 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
LED-Maniak schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:59:
XRP is vandaag nog niets mee gebeurd. Hangt op de 14. Even wachten tot hij daar boven uitbreekt.

En poof :)
Die muur van $0.25 moet nog doorbroken worden, hangt hij nu al een geruime tijd op of tegenaan. Heb toch in een paar dagen al een mooie winst gemaakt op XRP, nu holden en kijken hoever het gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-10 13:08
Net ingestapt voor een klein bedrag op XRP, eens kijken wat hij gaat doen de komende dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
Mr. Noodle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:28:
[...]

Toch heeft het een paar keer gewerkt, maar wat ik al eerder aangaf ik bemoei me er verder niet mee. is oplichting imo en ga ook geen directe links geven, je kan het vinden in de Nederlandse telegram chatgroep van het bitcoin forum.
https://1drv.ms/i/s!AjpVV9-YfT2erzf4dh953HTSRRPC

Er zitten zo 1100 leden in die groep

''Remember guys, the next pump starts with the first Litecoin block mined on or after May 15th 2017, 15:00:00 GMT. So that will be in approximately 6 hours from now.

It's the actual timestamp within the block that counts (which can be verified on any Litecoin blockchain explorer).

The hash for this block will determine the coin, these are the 8 candidates: 0+1=HUC, 2+3=NOTE, 4+5=BLK, 6+7=SBD, 8+9=BTCD, a+b=OMNI, c+d=BTM, e+f=GRC

The last digit of the block hash will be the coin we're going to pump!''
The exchange will be Poloniex.''
nou laat die pump maar komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de theorie zou het BLK moeten worden.

edit: en daar gaat 'ie inderdaad.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Klopt BLK zeggen ze, inmiddels 1200 leden in die groep gaat hard

[ Voor 54% gewijzigd door Slux op 15-05-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
hahaha ik vind mooi.
Overigens die groep met 1200 leden niet kunnen vinden helaas. Wel de nederlandse telegram groep maar daar zitten maar 230 leden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik heb geprobeerd mee te doen met die BLK pump, maar Poloniex is te langzaam om daar op tijd bij te zijn. Ze zitten zelf al met bots denkik van te voren in te kopen (zsm. zodra de coin bekend is). Daardoor te hoog ingekocht en een klein verliesje (10 euro) gepakt. Tja. Was te verwachten :)

Zo werkt zo'n pump natuurlijk ook wel: iedereen wil zsm. inkopen in de hoop er vroeg bij te zijn: veroorzaakt pump. En daarna dumpt iedereen weer...Maar de organisators zijn er het snelste bij.

[ Voor 25% gewijzigd door honmashinsei op 15-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
kthxbye schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:18:
Ik heb geprobeerd mee te doen met die BLK pump, maar Poloniex is te langzaam om daar op tijd bij te zijn. Ze zitten zelf al met bots denkik van te voren in te kopen (zsm. zodra de coin bekend is). Daardoor te hoog ingekocht en een klein verliesje (10 euro) gepakt. Tja. Was te verwachten :)
Ik denk dat die coins al eerder zijn ingekocht en juist de mensen die denken een graantje mee te kunnen pakken de prijs opdrijven...en ja waarschijnlijk gebruiken ze wel bots, maar dan om automatic sell orders te plaatsen om hun eerder ingekochte muntjes te dumpen :)

Edit, met eerder ingekocht bedoel ik dan afgelopen weken / dagen

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 15-05-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
Moet dan toch even mijn excuus geven op basis van mijn voorgaande reacties op je berichten, dus bij deze! :)

Even wat anders, wat is er aan de hand met Litecoin? Zakt ook als een malle en lijkt ook gemanipuleerd te worden, of ze zijn massaal aan het shorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn inderdaad geen indrukwekkende pumps. Die 10-20% wat de prijs stijgt en de korte periode dat het gebeurt veroorzaken geen hype. Bij een langere pump en hype gaan ook gewone gebruikers van de exchange mee. Nu zijn het alleen de leden van de P&D groep die de prijs opdrijven (en een deel verliest dus geld). Het zijn de organisatoren die er lekker aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ja je moet snel zijn, coins kunnen ze niet van te voren hebben ingekocht want niemand weet wat het van te voren is.
Het is pure manipulatie en ze hopen op onwetende die ook instappen, en die zijn de sjaak.

Aan de andere kant je doet het zelf als je op een piek wilt kopen kan je er vanuit gaan dat je verliest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mr. Noodle schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:24:
Ja je moet snel zijn, coins kunnen ze niet van te voren hebben ingekocht want niemand weet wat het van te voren is.
Het is pure manipulatie en ze hopen op onwetende die ook instappen, en die zijn de sjaak.

Aan de andere kant je doet het zelf als je op een piek wilt kopen kan je er vanuit gaan dat je verliest
Uiteraard kunnen ze dat wel.

Er zit een zeer gelimiteerd aantal coins in de pick list. Koop van allen met een paar bitcoin en je hebt de investering er met de eerste goede pomp al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
LED-Maniak schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:26:
[...]

Uiteraard kunnen ze dat wel.

Er zit een zeer gelimiteerd aantal coins in de pick list. Koop van allen met een paar bitcoin en je hebt de investering er met de eerste goede pomp al uit.
Dat kan ook iedereen doen in die groep, het zijn 8 coins en die geven ze al uren van te voren door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurd? Zijn dit bots die met elkaar in gevecht zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G3iCQmk.png

[ Voor 5% gewijzigd door Rafikii op 15-05-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Rafikii schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:08:
Kan iemand mij uitleggen wat hier gebeurd? Zijn dit bots die met elkaar in gevecht zijn?

[afbeelding]
Is dit van Ripple? Link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-10 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

yes, dit is xrp/btc op kraken

https://cryptowat.ch/kraken/xrpbtc/1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 09:33

DirtyBird

Praktiserend denker

Heeft denk ik met de sell wall te maken. Het lijkt erop dat die gegeten wordt en de prijs daarna verder stijgt. Mijn strategie veronderstelde dat xrp na de piek terug zou zakken naar 0.00009 btc/xrp. Hij is weer gestegen en nu zit ik natuurlijk te fomo'en als een idioot. Had 2 weken geleden nog 10k xrp.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:49
DirtyBird schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:17:
Heeft denk ik met de sell wall te maken. Het lijkt erop dat die gegeten wordt en de prijs daarna verder stijgt. Mijn strategie veronderstelde dat xrp na de piek terug zou zakken naar 0.00009 btc/xrp. Hij is weer gestegen en nu zit ik natuurlijk te fomo'en als een idioot. Had 2 weken geleden nog 10k xrp.
Ik had hetzelfde alle XRP helaas verkocht. Maar goed zoals altijd, achteraf is makkelijk praten en je hebt wel je winst gepakt. Daarnaast verwacht ik nog steeds een giga drop als de XRP die nu nog in handen is van de devs op de markt gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STR heeft pas een sell wall, o.a. op 3000 met bijna 1000BTC op Poloniex. Nog veel te veel bagholders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
BTCD gaat heel snel up, net even 50% winst gepakt.

https://poloniex.com/exchange#btc_btcd

Toch iets te vroeg verkocht :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
DirtyBird schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:17:
Ik 1 miljoen. :( Maar dan praten we over 3 maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik zit er nu aan te denken mijn ETH te verplaatsen naar of Jaxx of Myetherwallet. Beiden zijn clients voor op bijv. je pc als ik het goed heb. Mocht je harde schijf crashen, dan ben je alles kwijt lijkt me. Ik had ooit begrepen dat je bijv. 1 ETH ook op zowel een USB stick kan bewaren in een wallet als op je pc. Dus dat je dezelfde ene ETH op, in dit geval, twee plekken bewaard. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:56
GrazendeKoe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:20:
Ik zit er nu aan te denken mijn ETH te verplaatsen naar of Jaxx of Myetherwallet. Beiden zijn clients voor op bijv. je pc als ik het goed heb. Mocht je harde schijf crashen, dan ben je alles kwijt lijkt me. Ik had ooit begrepen dat je bijv. 1 ETH ook op zowel een USB stick kan bewaren in een wallet als op je pc. Dus dat je dezelfde ene ETH op, in dit geval, twee plekken bewaard. Kan iemand dit bevestigen?
Je kan gewoon een backup maken van een wallet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook gewoon de Seed ergens noteren of bijvoorbeeld in een wachtwoordmanager zetten en dan de wallet met bijbehorend programma verwijderen. Je kan dan later altijd de wallet herstellen met de seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Voor de mensen die nog een altcoin willen kopen, Waves gaat erg lekker.
De koers en het volume gaan lekker omhoog.

https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-WAVES

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

GrazendeKoe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:20:
Een wallet is eigenlijk weinig meer dan een sleutel tot je (in dit geval) Ether. Er staat niet daadwerkelijk iets op/in je wallet.

Als je het zou willen vergelijken met traditionele betaalmiddelen dan zou je het als volgt kunnen zien:

De blockchain is de bank waar jij een rekening hebt. In de blockchain staat hoeveel Ether er op jouw rekening staat. Je wallet is je bankpas die jou toegang geeft tot je rekening. Je kunt zoveel bankpassen (wallets) maken als je zelf wilt. Krijgen anderen echter toegang tot één van deze passen dan kan hij/zij je rekening plunderen. Raak je (de toegang tot) al je passen kwijt dan zul je nooit meer toegang kunnen krijgen tot je Ether.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Valt me eigenlijk tegen dat er voor Ripple nog niet echt fatsoenlijke 'offline' mogelijkheden zijn. Jaxx wallet ondersteund het niet, er is geen HD (met 12 woorden seed) wallet. Je bent overgeleverd aan eigenlijk Poloniex & Kraken. Wanneer zouden ze met een app komen om ripple te senden/receiven? Kwestie van tijd lijkt me toch? Dit is nog een vrij zinloze munt voor reguliere gebruikers, je staat ermee te te speculeren op alleen de exchange zonder toegepast nut. Je kunt het niet echt in werking zien is wat ik bedoel. Als dat wel zo is, dan zouden ze zomaar de bitcoin voorbij kunnen schieten qua marketcap. Ja ik zeg het echt, voorbij de 30mrd. Als Koreanen, Japanners, Chinezen zich vol op zulke muntjes gaan storten, dan hebben we de grootste hype nog niet gezien...

Daar waar XPR júist de bitcoin flink zou kunnen ondersneeuwen als het om transactiesnelheid gaat, is het nergens te zien. Is er geen enkele wallet die het ondersteund... Bitcoin is namelijk mij echt te traag aan het worden en is een stash geworden (als je een bitcoin koopt, verkoop die dan nooit meer a.u.b. :)) En vergeet niet Lumens te claimen in juni! :) https://www.stellar.org/blog/bitcoin-claim-lumens-2/

EDIT: Op gatehub is nog steeds een online platform?

[ Voor 18% gewijzigd door Timberly2 op 15-05-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:45

WhySoSerious

Be the change.

Heb mijn Ripple's op Gatehub gezet. Welliswaar maar 240 stuks, dus dat zijn niet echt de bedragen die pijn doen mocht er iets mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Oef, weer met beide benen op de grond

Ben precies een maand geleden begonnen, heb destijds 3 bitcoins gekocht en heb daarvan veel altcoins gekocht. Ging echt heel erg goed, meegelift op het succes van ETC, NEM, XLM, XLP, BCC, STEEM en Stratis

Omdat het zo goed ging, natuurlijk weer 1,75 BTC extra geïnvesteerd, waardoor ik bijna 5900euro uitgegeven heb gezien de koersen.

8 mei stond er inmiddels in mijn Bittrex account een waarde van 14,28 BTC. Ik ben echter zwart gaan zien en min of meer verslaafd geworden aan het rendement (zelfs uitgerekend dat ik op dit tempo begin juli al miljonair zou zijn). Als ik echter wat verlies maakte op een dag dan ging ik meer risico nemen om dit verlies te compenseren. Ik ben op dit moment aan het afstuderen waardoor ik dus continu de koersen in de gaten aan het houden ben en steeds probeer mee te liften op de hardlopers. Nu, een week later heb ik nog maar 2,6 BTC over.

In het begin keek ik maar eens in de 1 á 2 dagen en reageerde ik enkel wanneer de groei stagneerde. Nu heeft mijn obsessie voor cryptocoins me min of meer de nek gekost door heel de dag bezig te zijn met die munten. Zijn er meer mensen die zoveel geld verloren hebben laatste week of komt dit puur door mijn roekeloosheid? Hoop dat dit mijn eerste en laatste leergeld is die ik betaal, want het ging eigenlijk heel erg goed, laatste week mis ik echter steeds de boot en stap ik continu te laat in. Merk zelf ook dat ik best geobsedeerd ben inmiddels en het niet kan laten om steeds op coinmarketcap.com te kijken..

Ander vraagje:

Op mijn Multibit wallet staat dus al 3 weken hetzelfde: + Unconfirmed B 1.28903 ~ USD 2197.35,

Wanneer komt dit eindelijk in mijn wallet terecht? Ik heb toen een transactie afgezegd maar volgens mij een te lage transaction fee ingevoerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timberly2
@Remco10

Hey Remco10, probeer eens te "hodlen". Geeft veel meer rust, kies de munten uit die je wilt hebben. Kwaliteitsmunten zoals Ripple, Ethereum, Bitcoin, eventueel wat oude bekenden zoals NXT (altijd stashen, niet wegtraden, ook al gaat je rendement dan niet met 100%, dat hoeft ook niet). Dan slaap je veel beter en hoef je ook echt niet te kijken. Je geeft zelf al aan, dat traden kost je het rendement en dat is ook zo! Buy n Hold is een veel relaxtere strategie, het geeft geen f&*#$ met die munten als je op -30% staat want paar maand later kan dat +100% zijn. Neem emotioneel afstand van dat geld! EDIT2: Dat doen namelijk de mensen die echt rijk worden ook, als je bijv in NEM (XEM) had gezeten een jaar geleden, en je had bij de eerste 100% stijging direct verkocht, tja dan had je de andere 900%!! gemist die je wel pakt bij holden. EDIT3: wat zeg ik, bij NEM is de stijging x100 in een jaar tijd. Dus verkopen bij 100% winst betekent 5000% winst laten liggen.

Want -30% is eigenlijk, zoals Warren Buffet zou zeggen ( ja, die hoor je in dit forum zeer zeker niet te quoten, maar toch), een kortingsdag en kijk of je wat kan bijkopen van bovengenoemde kwaliteitsmunten. Bepaal wat koersdoelen maar stel er geen tijd aan. Ik ben door te handelen ook op ~6000 XRP minder uitgekomen dan ik initeel mee begon op 0,06$ ! Ik laat datgene wat ik heb <30.000 coins nu zeer zeker staan en raak het niet meer aan. Je wordt getriggerd om op totaal verkeerde momenten te kopen/verkopen namelijk.

Je multibit probleem heb ik ook eens gehad, en dat kan je oplossen door in multibit het volgende te doen: ga naar "Manage wallet" en dan "Herstel portemonnee". EDIT: Dit laatste werkt denk ik alleen als het geen 'fee' probleem is maar een wallet probleem. Kijk anders welk adres je hebt gebruikt en hoe dit adres op blockchain.info gekenmerkt wordt, wel of geen saldo. Goede nieuws is, die 1,3BTC heb je niet kunnen gebruiken om te verhandelen! :P

[ Voor 35% gewijzigd door Timberly2 op 15-05-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 14:53
Bedenk goed, met het daytraden zijn er altijd nog meer mensen die verlies maken dan mensen die winst maken omdat er namelijk ook grote spelers meedoen die de koers beïnvloeden. Je kan inderdaad winst maken, maar het 'zwart zien' moet je ten alle tijden zien te vermijden, evenals het panic sellen.. Als je dat wel doet is daytraden gewoon niks voor jou en moet je of al je coins verkopen of op een buy en hold strategie gaan zitten zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvT

rvT

Timberly2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:29:
@Remco10

Hey Remco10, probeer eens te "hodlen". Geeft veel meer rust, kies de munten uit die je wilt hebben. Kwaliteitsmunten zoals Ripple, Ethereum, Bitcoin, eventueel wat oude bekenden zoals NXT (altijd stashen, niet wegtraden, ook al gaat je rendement dan niet met 100%, dat hoeft ook niet). Dan slaap je veel beter en hoef je ook echt niet te kijken. Je geeft zelf al aan, dat traden kost je het rendement en dat is ook zo! Buy n Hold is een veel relaxtere strategie, het geeft geen f&*#$ met die munten als je op -30% staat want paar maand later kan dat +100% zijn. Neem emotioneel afstand van dat geld! EDIT2: Dat doen namelijk de mensen die echt rijk worden ook, als je bijv in NEM (XEM) had gezeten een jaar geleden, en je had bij de eerste 100% stijging direct verkocht, tja dan had je de andere 900%!! gemist die je wel pakt bij holden.

Want -30% is eigenlijk, zoals Warren Buffet zou zeggen ( ja, die hoor je in dit forum zeer zeker niet te quoten, maar toch), een kortingsdag en kijk of je wat kan bijkopen van bovengenoemde kwaliteitsmunten. Bepaal wat koersdoelen maar stel er geen tijd aan. Ik ben door te handelen ook op ~6000 XRP minder uitgekomen dan ik initeel mee begon op 0,06$ ! Ik laat datgene wat ik heb <30.000 coins nu zeer zeker staan en raak het niet meer aan. Je wordt getriggerd om op totaal verkeerde momenten te kopen/verkopen namelijk.

Je multibit probleem heb ik ook eens gehad, en dat kan je oplossen door in multibit het volgende te doen: ga naar "Manage wallet" en dan "Herstel portemonnee". EDIT: Dit laatste werkt denk ik alleen als het geen 'fee' probleem is maar een wallet probleem. Kijk anders welk adres je hebt gebruikt en hoe dit adres op blockchain.info gekenmerkt wordt, wel of geen saldo. Goede nieuws is, die 1,3BTC heb je niet kunnen gebruiken om te verhandelen! :P
Thanks voor je tips Timberly, het werkt! Heb ze weer :-)

Nee hahah, heb net besloten dat ik deze nooit in altcoins ga stoppen :')

Nu maar een goede strategie gaan verzinnen, heb ook het idee dat die rendementen van een maand geleden ook niet meer te halen zijn, ik heb het idee dat de markt toch enigszins aan het veranderen is

Of ik heb gewoon dikke pech en ik kies de verkeerde munten uit, dat kan natuurlijk ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
@Remco10

"Strategie verzinnen", het is toch al gebleken dat je geen goede strategie had de laatste tijd? Voor die tijd ging alles up dus was rendement maken niet moeilijk. Only when the tide goes out you discover who was swiming naked". Aldus Warren B. Ofwel, winst maken in de tijden dat de beurs omhoog gaat kan iedereen, maar die winst volhouden bij neergaande beurzen lukt lang niet iedereen!

Dan maar holden, echt waar, als die bitcoins omlaag vliegen dan ben je er echt niet op tijd uit dus kun je je er beter niet aan storen. Is niet te timen wat er gebeurd.

EDIT: Prima om dus niet in altcoins te gaan. Houd je bitcoins dan aan en just wait.

[ Voor 7% gewijzigd door Timberly2 op 15-05-2017 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik ben iemand die lekker hold, en soms wat extra koopt in een leuke dip.

Ik heb geen 300% rendement gemaakt afgelopen 6 weken maar wel 72%. Een week geleden was dat inderdaad over de honderd procent maar ik heb ze toen niet verkocht omdat ik dat ook altijd op het verkeerde moment deed. Lekker vasthouden en als ik aan het eind van het jaar 10% rendement heb, heb ik nog een stuk meer verdiend dan op een spaarrekening.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/0d/18/6d/0d186d9b77bc73afde56f16d3388ee1a.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Timberly2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:29:
@Remco10

Hey Remco10, probeer eens te "hodlen". Geeft veel meer rust, kies de munten uit die je wilt hebben. Kwaliteitsmunten zoals Ripple, Ethereum, Bitcoin, eventueel wat oude bekenden zoals NXT (altijd stashen, niet wegtraden, ook al gaat je rendement dan niet met 100%, dat hoeft ook niet). Dan slaap je veel beter en hoef je ook echt niet te kijken. Je geeft zelf al aan, dat traden kost je het rendement en dat is ook zo! Buy n Hold is een veel relaxtere strategie, het geeft geen f&*#$ met die munten als je op -30% staat want paar maand later kan dat +100% zijn. Neem emotioneel afstand van dat geld! EDIT2: Dat doen namelijk de mensen die echt rijk worden ook, als je bijv in NEM (XEM) had gezeten een jaar geleden, en je had bij de eerste 100% stijging direct verkocht, tja dan had je de andere 900%!! gemist die je wel pakt bij holden. EDIT3: wat zeg ik, bij NEM is de stijging x100 in een jaar tijd. Dus verkopen bij 100% winst betekent 5000% winst laten liggen.
Jep, dat is iets wat ik mijzelf nu ook besef. Dat heb ik de afgelopen maand inderdaad geleerd.

Had graag gehad dat ik die 4,75 bitcoin nu kon spreiden over een zelf uitgekozen portefeuille om inderdaad die hold strategie te gaan gebruiken.

Helaas moet ik het nu doen met 2,6. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Nu mijn bank mijn account heeft afgesloten, wat zou ik als volgende stap doen? Wellicht zijn ze wettelijk verplicht iets te laten weten aan de belastingen.

Contacteer ik preventief belastingen of iets dergelijks om te zeggen dat ik geen geld witwas of criminele zaakjes doe, maar dat ik arbitrage deed en bv. per dag bitcoins met 20 euro winst kocht/verkocht. Alles perfect legaal, en het is gewoon een hobby op kleine schaal.

Enerzijds wil ik open kaart spelen en hen tonen dat ik inderdaad niets verkeerd heb gedaan. Anderzijds, ik verwacht dat eerlijkheid niet beloond wordt en ze (belastingsdienst) me 1000en vragen gaan stellen zodat ik uiteindelijk elke eurocent moet gaan verantwoorden. Er is ook geen mysterieuze kapitaal groei geweest. Paar duizend euro verloren met China non-sense in februari (extreem hoge leverage 10 minuten voor dump + kraken crash & stop-losses werkte niet), ondertussen wel al terugverdiend en ongeveer 1000 euro netto winst. Dit beschouw ik als "kleinschalig."

N.b. ik google even mijn bank m.b.t. bitcoin. Beleggersadvies 2014 (we raden klanten niet om te speculeren bitcoin). Enkele maanden geleden maken ze bekend dat ze een team van specialisten hebben ingehuurd om blockchain technologie verder te ontwikkelen en wel potentie zien in digitale munten. Beetje hypocriet allemaal waarom ze mijn activiteit dan weer verdacht vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door kristof1234 op 15-05-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:01:
Nu mijn bank mijn account heeft afgesloten, wat zou ik als volgende stap doen? Wellicht zijn ze wettelijk verplicht iets te laten weten aan de belastingen.

Contacteer ik preventief belastingen of iets dergelijks om te zeggen dat ik geen geld witwas of criminele zaakjes doe, maar dat ik arbitrage deed en bv. per dag bitcoins met 20 euro winst kocht/verkocht. Alles perfect legaal, en het is gewoon een hobby op kleine schaal.

Enerzijds wil ik open kaart spelen en hen tonen dat ik inderdaad niets verkeerd heb gedaan. Anderzijds, ik verwacht dat eerlijkheid niet beloond wordt en ze (belastingsdienst) me 1000en vragen gaan stellen zodat ik uiteindelijk elke eurocent moet gaan verantwoorden. Er is ook geen mysterieuze kapitaal groei geweest. Paar duizend euro verloren met China non-sense in februari (extreem hoge leverage 10 minuten voor dump + kraken crash & stop-losses werkte niet), ondertussen wel al terugverdiend en ongeveer 1000 euro netto winst.

N.b. ik google even mijn bank m.b.t. bitcoin. Beleggersadvies 2014 (we raden klanten niet om te speculeren bitcoin). Enkele maanden geleden maken ze bekend dat ze een team van specialisten hebben ingehuurd om blockchain technologie verder te ontwikkelen en wel potentie zien in digitale munten. Beetje hypocriet allemaal waarom ze mijn activiteit dan weer verdacht vinden.
Laat me raden, Rabobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:01:

Enerzijds wil ik open kaart spelen en hen tonen dat ik inderdaad niets verkeerd heb gedaan. Anderzijds, ik verwacht dat eerlijkheid niet beloond wordt en ze (belastingsdienst) me 1000en vragen gaan stellen zodat ik uiteindelijk elke eurocent moet gaan verantwoorden. Er is ook geen mysterieuze kapitaal groei geweest. Paar duizend euro verloren met China non-sense in februari (extreem hoge leverage 10 minuten voor dump + kraken crash & stop-losses werkte niet), ondertussen wel al terugverdiend en ongeveer 1000 euro netto winst.

Maak voor jezelf uitdraaien van alle transacties en bitcoinadressen van de bank en de exchanges die je gebruikt hebt. Dan kan je het als puntje bij paaltjes komt zelf bewijzen wat je er mee gedaan hebt.
Op voorhand de belastingdienst bellen zou ik zelf niet doen, hebben ze niks mee te maken toch wat jij legaal handelt in bitcoins.

PS, voor de geïnteresseerden staat hieronder mijn portefeuille waarbij de onderste vanaf Bitcrystal eigenlijk zijn gekocht voor een eventuele pump zodat ik 50-100% kan pakken. De totale waarde van die coins is maximaal 10% van mijn portefeuille.

Ripple
NEM
STEEM
Stellar
WAVES
Stratis
Ethereum
Monero
Bitcoin
BitCrystals
Omni
DNotes
PotCoin
BlackCoin
Steem Dollars
Gridcoin Research
Nautiluscoin
Bitmark
Huntercoin
Bytecoin

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 15-05-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
@kristof1234 Ik zou je bank gewoon even bellen en als het waar is wat je zegt / niks te verbergen hebt (ook in het geval dat het niet zo is), dan zou ik open kaart spelen met belastingdienst mocht die vraag uberhaupt komen. Maar probeer het eerst idd met de bank te regelen. Eerlijkheid duurt het langst en in Nederland iig betaal je toch geen belasting over vermogensgroei (alleen 1,2% belasting over de stand van je vermogen op 1-1-2016).

Vervolgens, is het natuurlijk niet handig om met je reguliere bankrekening die arbitrage setup in te richten. Weet niet om hoeveel transacties het gaat, maar mocht je daar mee door willen gaan dan zou ik iets anders zoeken / elders een 2e rekening openen voor dit soort boekingen. Kan me er iets bij voorstellen dat het niet gewaardeerd wordt / automatisch shutdown plaatsvind bij veel BTC related transacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Timberly2 op 15-05-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10 19:42
@kristof1234 Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo paniekerig doet.

Als je niks illegaals hebt gedaan, dan hoef je geen zorgen te maken. Mochten er vragen komen, dan kan je toch alle vragen beantwoorden? Tenminste die indruk geef je.

Als je wel shady zaken gedaan hebt... Dan hoop ik voor je dat je een sterk verhaal hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Dit is ook grappig, slechts 50.000$ gestolen m.b.v. de ransomware:

https://www.bloomberg.com...use-using-bitcoin-is-hard

Vermoedelijk is het bedrag veel groter maar waren de criminelen zo gierig om een lage fee in te bouwen in hun payment software!! xD Al die transacties hangen nog in de lucht zeker met dat overvolle netwerk!

Valt me nog mee dat je daar nog geen reddit / 9gag plaatjes van ziet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26
Timberly2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:11:
Vermoedelijk is het bedrag veel groter maar waren de criminelen zo gierig om een lage fee in te bouwen in hun payment software!! xD Al die transacties hangen nog in de lucht zeker met dat overvolle netwerk!
Dat lijkt me niet, want ook onbevestigde transacties kun je gewoon zien op websites als blockchain.info, dus je kunt vrij makkelijk alle transacties, bevestigd of onbevestigd die bij een adres horen inzien.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Remco10 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:00:
[...]

Jep, dat is iets wat ik mijzelf nu ook besef. Dat heb ik de afgelopen maand inderdaad geleerd.

Had graag gehad dat ik die 4,75 bitcoin nu kon spreiden over een zelf uitgekozen portefeuille om inderdaad die hold strategie te gaan gebruiken.

Helaas moet ik het nu doen met 2,6. :D
Leen ze uit op een exchange, dat brengt je aardig wat nieuwe btc op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
@kristof1234 Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo paniekerig doet.
Ik ben bereid alle bitstamp/kraken logs te tonen als dat moet. Ik voel me gewoon beschuldigd als ze alles stopzetten.

Het is ook een heel gedoe. Ik moet mijn werkgever nog nieuwe info doorgeven + 5 domiciliëring aanpassen (gsm, internet, fitness, elektriciteit, etc.) + huurwaarborg aanpassen + pensioensparen + credit cards.

Dus ik moet heel wat zaken opnieuw regelen. Als ik ongegrond beschuldigd werd -- en daar ben ik van overtuigd -- wil ik dat de situatie rechtgezet wordt (indien mogelijk).

Het probleem is dat ze me (a) nooit uitleg hebben gevraagd, (b) ik niet weet waar ik beschuldig van wordt (stopzetting "zonder motivatie"), en (c) wat ze met met die incorrecte beschuldiging nog gaan doen, bv. nog doorgeven aan belastingen.

[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 15-05-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:35
@kristof1234
is dit sowieso niet iets wat je aan moet geven bij de BD of bij je bank als je met dat soort bedragen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Rannasha schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:14:
[...]

Dat lijkt me niet, want ook onbevestigde transacties kun je gewoon zien op websites als blockchain.info, dus je kunt vrij makkelijk alle transacties, bevestigd of onbevestigd die bij een adres horen inzien.
Haha, ja was ook sarcastisch bedoeld.
Dit soort 'tijdelijk' negatief sentiment rondom de bitcoin is natuurlijk een ideaal koopmoment. Echter, is de munt me nog niet ver genoeg gezakt. Nog kans op geruchten van overheden die tot een verbod willen gaan? Zoiets hebben we wel eerder gehad dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
kristof1234 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:16:
[...]

Ik ben bereid alle bitstamp/kraken logs te tonen als dat moet. Ik voel me gewoon beschuldigd als ze alles stopzetten.

Het is ook een heel gedoe. Ik moet mijn werkgever nog nieuwe info doorgeven + 5 domiciliëring aanpassen (gsm, internet, fitness, elektriciteit, etc.) + huurwaarborg aanpassen + pensioensparen + credit cards.

Dus ik moet heel wat zaken opnieuw regelen. Als ik ongegrond beschuldigd werd -- en daar ben ik van overtuigd -- wil ik dat de situatie rechtgezet wordt (indien mogelijk).

Het probleem is dat ze me (a) nooit uitleg hebben gevraagd, (b) ik niet weet waar ik beschuldig van wordt (stopzetting "zonder motivatie"), en (c) wat ze met met die incorrecte beschuldiging nog gaan doen, bv. nog doorgeven aan belastingen.
Heb je ze nu al gebeld? Dat stukje mis ik even.

Je pompt veel geld rond, daardoor val je op en voor de zekerheid blokkeren ze je account tot er uitleg is.

Pagina: 1 ... 60 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).