Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft iemand misschien nog een linkje van die uitzending over de euro crisis ?
was een documentaire over de euro crisis, ik dacht op ned1 en dat het in dit topic stond maar kan hem niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-12-2024
Kan ik de XRP wat ik in mijn Gatehub wallet heb, direct verkopen via Litebit.eu? Of kan ik slechts weer via Gatehub verkopen? Via Litebit.eu levert het mij meer rendement op namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:41:
[...]
Ik baseer mij op data van Coinmarketcap, en de duizelingwekkende snelheid waarin zulke bedragen omgaan doen mij verbazen.
Je zou het eens moeten vergelijken met de echte valutahandel, dan is 1,2 miljard echt peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Litecoin pump de dag segwit geactiveerd wordt? Wat denken jullie? Anders zou nu toch goed moment zijn om te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:56:
[...]

Er is geen officiele valuta-code voor de diverse cryptocurrencies, dus iedere organisatie kiest zelf wat ze het beste vinden klinken. Vaak worden 3 letters uit de naam gekozen (bv: BTC of ETH), maar sommige exchanges gebruiken de ISO-standaard waarbij valuta die niet gekoppeld zijn aan een specifiek land een 3-letter-code krijgen die met een X begint (bv. XBT voor Bitcoin of XLM voor Lumen).

edit: In ander nieuws: De storing met withdrawals bij Kraken die her en der genoemd wordt, lijkt echt vooral een probleem met de webinterface te zijn. Ik heb vanochtend om 11:00 een withdrawal gestart (na een paar keer de pagina opnieuw te hebben geladen omdat hij telkens een onbeschikbaar-melding gaf) en deze stond voor 18:00 op mijn ING rekening (voor ongeveer 15 minuten, geld is nu alweer op weg naar Slovenie >:) )
Waarom Slovenië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:19:
waarom is het symbool van Stellar lumens op polo STR ipv xlm?
Het rare is dat op de trading engine van Kraken (trade.kraken.com) het symbool wel STR is.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Bitstamp arbitrage? ;)

Bitstamp (en haar bank) zitten in Slovenië

[ Voor 13% gewijzigd door kristof1234 op 08-05-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Ben nu ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:02:
Litecoin pump de dag segwit geactiveerd wordt? Wat denken jullie? Anders zou nu toch goed moment zijn om te kopen?
Ik denk dat de kans groot is dat ie gaat stijgen, hij zit al de hele tijd rond de 30 dollar. Daarna wellicht een achtbaan? Nieuwswaarde zou ook al impact gehad kunnen hebben qua prijs de afgelopen week, dan wordt het een daling. Sowieso lijkt de munt in ieder geval op technisch gebied nu meerwaarde te hebben, dus ben sowieso van plan ze langer vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik heb zojuist 1700 ripple gekocht en 12 ltc, ga nog 5 eth en 0.25 btc kopen en proberen er dan de komende 5 a 10 jaar vanaf blijven (dat is thans de afspraak thuis) investering van 1500 eu. Kijken wat het oplevert.
Als de ripple al naar 1 a 2 dollar zou gaan over tijd is dat mooi.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
kristof1234 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Bitstamp arbitrage? ;)

Bitstamp (en haar bank) zitten in Slovenië
U gaat door naar de volgende ronde!

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:40:
[...]

U gaat door naar de volgende ronde!
Ik heb al gans het weekend arbitrage gedaan tussen kraken en coinbase. Toch een leuke 400 euro zo verdiend :).
Alleen kan je dat natuurlijk niet te veel doen, je bank gaat ook vragen beginnen stellen als je constant grote bedragen heen en weer zit te versluizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:37

Zjemm

...

loewie1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:34:
Ik heb zojuist 1700 ripple gekocht en 12 ltc, ga nog 5 eth en 0.25 btc kopen en proberen er dan de komende 5 a 10 jaar vanaf blijven (dat is thans de afspraak thuis) investering van 1500 eu. Kijken wat het oplevert.
Als de ripple al naar 1 a 2 dollar zou gaan over tijd is dat mooi.
Heel goed. Gewoon op de lange baan gooien en je niet gek laten maken. The way to go

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Ik heb al gans het weekend arbitrage gedaan tussen kraken en coinbase. Toch een leuke 400 euro zo verdiend :).
Coinbase schiet niet op met mijn verificatie. Had dat al een stuk eerder moeten doen, maar het is wel irritant dat dat soort dingen zo moeizaam gaan.
Alleen kan je dat natuurlijk niet te veel doen, je bank gaat ook vragen beginnen stellen als je constant grote bedragen heen en weer zit te versluizen.
Dat stadium ben ik al voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Coinbase schiet niet op met mijn verificatie. Had dat al een stuk eerder moeten doen, maar het is wel irritant dat dat soort dingen zo moeizaam gaan.

[...]

Dat stadium ben ik al voorbij...
Die verificatie gaat toch binnen de 3 minuten? Je moet een foto nemen van je ID met je telefoon, en dat wordt geupload en binnen de 3 minuten was mijn account verified. Dan nog 1 cent overmaken van mijn bankrekening, was ook binnen de dag gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:46:
[...]

Die verificatie gaat toch binnen de 3 minuten? Je moet een foto nemen van je ID met je telefoon, en dat wordt geupload en binnen de 3 minuten was mijn account verified. Dan nog 1 cent overmaken van mijn bankrekening, was ook binnen de dag gebeurd.
Ja, bijna. Behalve dat ik mijn account met een Zwitsers IP heb geregistreerd, Nederlandse identiteits-documenten heb en in Frankrijk woon. Dan wordt het iets ingewikkelder. De site denkt nog steeds dat ik Zwitser ben en ik kan mijn land niet veranderen zonder eerst langs de customer support te gaan en die is niet erg vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Mensen, waar kan ik Stellar Lumens inkopen met euro's? Of anders een exchange met Bitcoins?
Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:49:
Mensen, waar kan ik Stellar Lumens inkopen met euro's? Of anders een exchange met Bitcoins?
Hoor het graag!
Kraken heeft een Bitcoin/Lumen paar. Moet je dus eerst Bitcoin kopen, maar dat kun je ook direct op Kraken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:49:
[...]

Ja, bijna. Behalve dat ik mijn account met een Zwitsers IP heb geregistreerd, Nederlandse identiteits-documenten heb en in Frankrijk woon. Dan wordt het iets ingewikkelder. De site denkt nog steeds dat ik Zwitser ben en ik kan mijn land niet veranderen zonder eerst langs de customer support te gaan en die is niet erg vlot.
lol. uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Kraken heeft een Bitcoin/Lumen paar. Moet je dus eerst Bitcoin kopen, maar dat kun je ook direct op Kraken doen.
Ik bezit al wat Bitcoin op Blockchain. Zou graag hiermee wat Stellar Lumens willen inkopen. Heb al wel een account op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
ter aanvulling posts: @Rannasha en @lieu10ant, enkele arbitrage trucjes

- Bitstamp -> Kraken arbitrage lukt over het algemeen vrij goed. Withdraw fee is gratis. Je kan wel bitgo instant een meersom van 0.1% betalen, maar uit ervaring blijkt dat dit eigenlijk geen meerwaarde heeft. Bitcoins van bitstamp -> kraken duurt maar 2-3 minuten.

- coinbase staat de laatste weken uitzonderlijk hoog. Geen idee dat dit omwille van exodus bitfinex is, of dat "nieuwelingen" het nieuws hebben gezien en massaal inkopen op coinbase (die het bekendste is); er binnengeraken is soms niet evident (ik had problemen met paspoort achterkant). Wat wel goed is aan gdax/coinbase is de 0% makers fee. Je moet dan wel even oorlog voeren tegen paar bots, maar het spaart je 0.25% fee. Ondertussen komt dat wel al neer op zo'n 4 euro per bitcoin.

[ Voor 11% gewijzigd door kristof1234 op 08-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Ik bezit al wat Bitcoin op Blockchain. Zou graag hiermee wat Stellar Lumens willen inkopen. Heb al wel een account op Kraken.
In je Kraken account je Bitcoin-deposit-adres opzoeken en dat dan gebruiken om via Blockchain.info Bitcoin over te maken. Zodra het binnen is bij Kraken kun je daar Lumen kopen (ze heten "XLM" op Kraken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:02:
Afbeeldingslocatie: http://urban-flavours.com/wp-content/uploads/2016/02/crystal-ball-315x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Kunnen jullie inloggen bij Gatehub? Krijg een error code na het invullen van de verificatie nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
kristof1234 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:53:
ter aanvulling posts: @Rannasha en @lieu10ant, enkele arbitrage trucjes

- Bitstamp -> Kraken arbitrage lukt over het algemeen vrij goed. Withdraw fee is gratis. Je kan wel bitgo instant een meersom van 0.1% betalen, maar uit ervaring blijkt dat dit eigenlijk geen meerwaarde heeft. Bitcoins van bitstamp -> kraken duurt maar 2-3 minuten.

- coinbase staat de laatste weken uitzonderlijk hoog. Geen idee dat dit omwille van exodus bitfinex is, of dat "nieuwelingen" het nieuws hebben gezien en massaal inkopen op coinbase (die het bekendste is); er binnengeraken is soms niet evident (ik had problemen met paspoort achterkant). Wat wel goed is aan gdax/coinbase is de 0% makers fee. Je moet dan wel even oorlog voeren tegen paar bots, maar het spaart je 0.25% fee. Ondertussen komt dat wel al neer op zo'n 4 euro per bitcoin.
Doe jij het dan ook handmatig of gebruik je een tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
Hoe kun je arbitrage toepassen met coinbase? Je kunt hier toch alleen btc/eth/ltc kopen/verkopen, maar niet versturen naar anderen? Voor arbitrage moet je toch op XX marketplace kopen en op YY marketplace verkopen, met het verschil in koers als winst. Ik zie niet in hoe je dit moet doen via coinbase, aangezien je daarmee geen coins kunt versturen?

Ben hier wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 08:51
thumblex. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:03:
Hoe kun je arbitrage toepassen met coinbase? Je kunt hier toch alleen btc/eth/ltc kopen/verkopen, maar niet versturen naar anderen? Voor arbitrage moet je toch op XX marketplace kopen en op YY marketplace verkopen, met het verschil in koers als winst. Ik zie niet in hoe je dit moet doen via coinbase, aangezien je daarmee geen coins kunt versturen?

Ben hier wel benieuwd naar!
Onder Send/Request kun je gewoon coins versturen, hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
NomadTitan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:00:
[...]

Ik doe het zelf. Beetje apenwerk, maar dan ben je zeker dat het goed gedaan wordt. Sommige bots zetten orders van 0.001 btc om je in de val te lokken. Ze hebben wellicht nog allerlei andere trucjes. Ik verdenk sommigen zelfs met twee accounts/bots opereren waarbij de ene van de ander opkoopt. Allemaal om mensen te doen misleiden.

Ik zou niet graag mijn geld toevertrouwen aan een algoritme. Als je het handmatig doet is het intuïtief wel duidelijk welke wijzigingen artificieel en welke echt zijn.

Meestal moet je 5-10 minuten wachten tot je order opgepikt wordt. Je kan ook onmiddellijk "market sell" doen, maar dan betaal je 0,25% fee, of 4 eur meer. Hangt er beetje vanaf hoeveel tijd je er in wilt steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
exelletor schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:04:
[...]

Onder Send/Request kun je gewoon coins versturen, hoor?
Ah, zie het nu.... Via de wallet. Ben geen fervent coinbase gebruiker, vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
NomadTitan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:00:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKL6d4W.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
DaCoTa schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:57:
Nee, het is Kraken specifiek. Iemand zit heel erg hard ETH/USD naar beneden te duwen.

Inmiddels is kraken weer hersteld lijkt het. Voor de mensen die morgen wakker worden:

[afbeelding]
Was dit een 'fat finger'? Iemand die z'n positie volledig dumpt met als laagtepunt 30$? Klopt het dat als je dan 50$ buy orders had liggen die wss uitgevoerd zouden zijn?

Zie je hier nog wel vaker gebeuren dat iemand teveel dumpt zonder dat die het doorheeft. Kun je flink van profiteren dus zo te zien door gewoon wat lage orders in te leggen. Voor je het weet word je de volgende ochtend wakker met Ethers voor 50$ xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
Interessant, kan je me uitleggen hoe dit werkt? ik heb hierboven wel de grote lijnen gelezen wat een beetje het basisprincipe (dank @kristof1234 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoe hebben jullie je ID naar Coinbase geüpload? Ik krijg hier constant de melding "unable to read ID". Ik gok dat dit komt omdat ik mijn BSN heb afgeplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
https://dashboard.stellar.org/

Scroll naar beneden, worden er nou accounts gemaakt met ieder 10k lumens er op? Dit wordt waarschijnlijk door een bot uitgevoerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
Freakster86 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:12:
Hoe hebben jullie je ID naar Coinbase geüpload? Ik krijg hier constant de melding "unable to read ID". Ik gok dat dit komt omdat ik mijn BSN heb afgeplakt...
Ze zijn daar wel vrij strikt op. Ik denk niet dat je je BSN zomaar kan/mag afplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Die heeft al wat verjaardagen gevierd(al kan ik mij herinneren dat hij "vroeger" in een mooi CMD schermpje zat? :)
NomadTitan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Interessant, kan je me uitleggen hoe dit werkt? ik heb hierboven wel de grote lijnen gelezen wat een beetje het basisprincipe (dank @kristof1234 )
Je koopt op de ene exchange lager, verkoopt tegelijkertijd op de andere hoger. Het computerprogramma berekent constant of het lucratief is om dit uit te voeren en matcht orderboeken. Meer is het niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 23:14
Tussen welke exchanges doe jij dit voornamelijk? En hoevaak kan/doe je dit ongeveer?

Lijkt me namelijk ook een goede manier om wat aan Bitcoins en dergelijke te verdienen maar moet helaas nog op de nodige verificaties wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
NomadTitan schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Het ding kijkt periodiek naar de orderboeken op 2 exchanges (momenteel Kraken en Bitstamp). Daarmee rekent hij uit hoeveel er verdient wordt als er aan beide kanten een market order wordt geplaatst (buy bij de ene, sell bij de andere), rekening houdend met de diepte van het orderboek en transactiefees. Als dat meer is dan een zelf in te stellen percentage, dan verstuurt de bot de orders (met maximale grootte van 0.1 BTC per keer op dit moment), mits er genoeg van de juiste valuta's aanwezig is.

Ik ben nu bezig met het uitbreiden. Bijvoorbeeld door de streaming API van Bitstamp te gebruiken voor continue orderboek-updates (ipv periodiek pollen) en door in sommige situaties met limit orders te werken (en die te wijzigen of te annuleren als de omstandigheden veranderen) en een tegengestelde market order te plaatsen zodra de limit order gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
XRP moet blijkbaar even afkoelen. :)

Aiaiaiaiai, nu hoop ik serieus dat niet al teveel (nieuwe)mensen in dit topic net XRP hebben gekocht :X
Short op 80% gesloten :+

[ Voor 71% gewijzigd door LED-Maniak op 08-05-2017 20:39 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Yuup, heb winst er ook uitgehaald vandaag. Deel op 0,22$ en deel zojuist op 0,20. Dat is ook veuls te snel gegaan natuurlijk de laatste dagen. Stom toeval vrijdag gekocht.

EDIT: Wel met de intentie om terug te kopen. Eigenlijk ook nog de Stellar Lumens. Hoe heeft die in godesnaam zo hard kunnen stjigen? Muntje was al langer bekend. Weinig bijzonders leek het. En hoe kan het dan toch 20x over de kop gaan? Ongekend.

Daarom, ingestapt in NXT. Ook een wat oudere bekende munt, verhandeld op de grote exchanges m.u.v. Kraken.
Dat met name is belangrijk, wordt een muntje, vooral op Poloniex, verhandeld op de grote exchanges. Bittrex tel ik niet mee als grote.

[ Voor 95% gewijzigd door Timberly2 op 08-05-2017 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Afgelopen maand +- 80% rendement gedaan, als het op deze toer doorgaat, begin ik 2018 als miljonair :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:49:
Hoor het graag!
Kraken heeft ook een XLMEUR pair

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kristof1234
@One-eye864, zie uitleg Led & Rannasha voor principe

(1) Hoe vaak kan je dit doen? Withdraw/Deposit van geld neemt wat tijd in beslag om de cirkel rond te maken. In het beste geval kan je 2-3 rondjes maken per week. Zoals aangegeven hierboven, valt dit wel op bij je bank. In mijn pre-bitcoin fase was mijn maandelijkse input/output iets van een 2500-2000 EUR (inkomen/uitgaven), maar als ik nu het grafiekje bekijk van mijn bank is de input/output = 40000-39000EUR :P Dat zullen ze waarschijnlijk ook opgemerkt hebben. Geen idee of ze signaal doorgeven aan belastingen of iets dergelijks. Maar dit is ook iets om rekening met te houden.

(2) Er zijn ook wel wat risico's aan verbonden. Arbitrage vooronderstelt dat je op zijn minst bv. 1 bitcoin niet gaat verkopen. Exchange #1 staat 1 bitcoin, je verkoopt die, je koopt op Exchange #2 een nieuwe goedkopere bitcoin. Die stuur je vervolgens naar Exchange #1 (voor de volgende arbitrage). Deze is nu een uur onderweg. Stel dat de koers plotseling 100 euro verandert, dan kan je die niet verkopen. Ok, eigenlijk kan dat wel. Je kan een margin short sell positie openen op bv. kraken, en hem nadien terugsturen. Maar dan moet je vertrouwd zijn met margin trading.

(3) Een ander probleem is dat je ook niet op grote schaal arbitrage kan doen. Je kan niet 100 bitcoin verkopen/kopen tegelijk. Na een paar bitcoins is het arbitrage verschil al weggewerkt. De exchanges zoeken immers een evenwicht. Koop je 100 bitcoin op exchange #1 gaat de prijs daar naar omhoog. Verkoop je 100 bitcoin op exchange #2 dan gaat de prijs naar beneden. Idealiter, bereiken de exchanges een evenwicht en er is geen arbitrage meer mogelijk.

(4) Dus het werkt best met kleine bedragen. Dan zorgt natuurlijk wel voor een nadeel, namelijk dat je veel tijd en transaction fees betaalt om het kleine geld van de ene exchange naar de andere te sturen. Overigens, als je 10 keer 0.1 BTC arbitrage doet, dan ben je wel veilig, maar dan zit je ongeveer al 10 uur verder. Tegen dan is de arbitrage mogelijkheid al weg.

(5) Tenslotte, bepaalde periodes met lage volatiliteit is arbitrage bijna onmogelijk. Dan is er bv. maar 0.4% verschil tussen de prijzen, maar je moet 0,25%+0,25% fees betalen. De reden waarom dit deze dagen goed werkt is omdat alle exchanges een beetje wild zijn met deze spectaculairste stijgingen van bitcoin. Dat brengt me opnieuw bij punt (2). Een plotseling prijs daling van 100 euro kan zich voordoen, en dan ben je misschien al kleine arbitrage centjes kwijt waar je een hele week hebt voor gewerkt. Als je een long-term hodler bent, en je hebt op zijn minst 1 bitcoin die je nooit gaat verkopen, doet dit probleem zich wellicht niet voor.

[ Voor 8% gewijzigd door kristof1234 op 08-05-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ff door het topic gezocht voor een goed app op je telefoon voor de verschillende munten en hoeveelheid je daar van hebt. Ben Blockfolio tegengekomen is inderdaad een erg goede app daarvoor.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Timberly2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:09:
[...]

Was dit een 'fat finger'? Iemand die z'n positie volledig dumpt met als laagtepunt 30$? Klopt het dat als je dan 50$ buy orders had liggen die wss uitgevoerd zouden zijn?

Zie je hier nog wel vaker gebeuren dat iemand teveel dumpt zonder dat die het doorheeft. Kun je flink van profiteren dus zo te zien door gewoon wat lage orders in te leggen. Voor je het weet word je de volgende ochtend wakker met Ethers voor 50$ xD
Nee, dit was geen fat finger, het waren continue verkooporders om de prijs te drukken wat minstends 20 minuten aanhield. Er is mogelijk een verbinding met https://twitter.com/fomoer, maar dat is speculatief. Het zou ook een bot kunnen zijn die verkeerd orders ging plaatsen. Maar in totaal werden er volgens mij 120k ethers gedumpt in de markt. Dat doet pijn op een relatief dun boek, zeker als de site dan ook nog moeilijk tot niet bereikbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 08-05-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:56:
Ff door het topic gezocht voor een goed app op je telefoon voor de verschillende munten en hoeveelheid je daar van hebt. Ben Blockfolio tegengekomen is inderdaad een erg goede app daarvoor.
Net Blockfolio eraf gegooid. Ik snap niet waarom de prijzen niet kloppen. De prijs op Blockfolio van Kraken XBTEUR is structureel lager dan daadwerkelijk. Bovendien heel irritant dat alles perse in euros of dollars moet, ipv de eigenlijke koerswaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
kristof1234 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:50:
@One-eye864, zie uitleg Led & Rannasha voor principe

(1) Hoe vaak kan je dit doen? Withdraw/Deposit van geld neemt wat tijd in beslag om de cirkel rond te maken. In het beste geval kan je 2-3 rondjes maken per week.
Tegenwoordig niet heel veel, want de koersverschillen zijn niet zo heel groot. Het meeste heb ik gedaan in het voorjaar van 2014, toen ging er iedere 3-4 keer per week een bedrag van mijn rekening naar Bitstamp en van Kraken naar mijn rekening.

Nu varieert het sterk, de laatste dagen gaat het weer wat rapper, maar soms gebeurt er tijden vrijwel niets.
(2) Er zijn ook wel wat risico's aan verbonden. Arbitrage vooronderstelt dat je op zijn minst bv. 1 bitcoin niet gaat verkopen. Exchange #1 staat 1 bitcoin, je verkoopt die, je koopt op Exchange #2 een nieuwe goedkopere bitcoin. Die stuur je vervolgens naar Exchange #1. Deze is nu een uur onderweg. Stel dat de koers plotseling 100 euro verandert, dan kan je die niet verkopen. Ok, eigenlijk kan dat wel. Je kan een margin short sell positie openen op bv. kraken, en hem nadien terugsturen. Maar dan moet je vertrouwd zijn met margin trading.
Arbitrage doe je alleen (op veilige manier) als je op beide exchanges de juiste valuta hebt staan. Mijn bot koopt en verkoopt op hetzelfde moment op de twee exchanges. 's Avonds wanneer ik weer thuis kom zorg ik met deposits/withdrawals dat het geld weer naar de juiste plek gaat.
(3) en ander probleem is dat je ook niet op grote schaal arbitrage kan doen. Je kan niet 100 bitcoin verkopen/kopen tegelijk. Na de een paar bitcoins is het arbitrage verschil al weggewerkt. De exchanges zoeken immers een evenwicht. Koop je 100 bitcoin op exchange #1 gaat de prijs daar naar beneden. Verkoop je 100 bitcoin op exchange #2 dan gaat de prijs naar beneden. Idealiter, bereiken de exchanges een evenwicht en er geen arbitrage meer mogelijk.
Klopt. Nu de markt groter is, zijn de mogelijkheden veel kleiner. In voorjaar 2014 was Kraken nog vrij nieuw, maar al wel de voornaamste EUR/BTC exchange. Er waren toen soms urenlang verschillen van 3-4% met Bitstamp. Inmiddels is dat wel anders.
(4) Dus het werkt best met kleine bedragen. Dan zorgt natuurlijk wel voor een nadeel, namelijk dat je veel tijd en transaction fees betaalt om het kleine geld van de ene exchange naar de andere te sturen. Overigens, als je 10 keer 0.1 BTC arbitrage doet, dan ben je wel veilig, maar dan zit je ongeveer al 10 uur verder. Tegen dan is de arbitrage mogelijkheid al weg.
Het kan prima met redelijke bedragen. Vanochtend heeft mijn bot in een paar minuten €3000 (en het equivalent aan Bitcoin aan de andere kant) opgestookt. Wel voor maar ~0.5% winst (na fees), maar goed. Als ik meer geld op de exchange had gehad, dan was dat ook wel opgekomen.

Maar je zult er nooit rijk mee worden.
(5) Tenslotte, bepaalde periodes met lage volatiliteit is arbitrage bijna onmogelijk. Dan is er bv. maar 0.4% verschil tussen de prijzen, maar je moet 0,25%+0,25% fees betalen. De reden waarom dit deze dagen goed werkt is omdat alle exchanges een beetje wild zijn met deze spectaculairste stijgingen van bitcoin. Dat brengt me opnieuw bij punt (2). Een plotseling prijs daling van 100 euro kan zich voordoen, en dan ben je misschien al kleine arbitrage centjes kwijt waar je een hele week hebt voor gewerkt. Als je een long-term hodler bent, en je hebt op zijn minst 1 bitcoin die je nooit gaat verkopen, doet dit probleem zich wellicht niet voor.
Ik ben een long-term hodler en de arbitrage wordt gedaan door een bot die niet moe wordt of koers checken saai gaat vinden. Als het ding een paar weken niets doet, is er niet veel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Ripple is enorm aan het dalen.. Winst pakken en inkopen wanneer het zijn dieptepunt bereikt of holden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:00:
Ripple is enorm aan het dalen.. Winst pakken en inkopen wanneer het zijn dieptepunt bereikt of holden?
Als je weet wat het dal is zou dat wel de beste strategie zijn. Ik gok altijd verkeerd en verkoop altijd vlak voordat hij weer omhoog gaat, ik hou ze dus lekker vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Als je weet wat het dal is zou dat wel de beste strategie zijn. Ik gok altijd verkeerd en verkoop altijd vlak voordat hij weer omhoog gaat, ik hou ze dus lekker vast.
Voor hoeveel heb jij ingekocht? en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:08:
[...]

Voor hoeveel heb jij ingekocht? en wanneer?
Voor hoeveel zit jij erin? Heb er daarstraks bijna 1800 gekocht voor €350 geloof ik

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
loewie1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:10:
[...]

Voor hoeveel zit jij erin? Heb er daarstraks bijna 1800 gekocht voor €350 geloof ik
Ik zat er in met €250, kreeg toen 3250 stuks. Net alles verkocht, winst genomen.
Nu ga ik wachten tot het zakt tot op zijn minst 0,10 per Ripple. Dan ga ik weer groot inkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb vandaag nog wat bijgekocht, natuurlijk wel op het hoogste punt.
2017-05-08 14:43:38 Buy 0.00014439 1123 stuks 0.16220684
2017-05-08 14:03:10 Buy 0.00013518 2505 stuks 0.33862590

Veel te vroeg verkopen kan ik ook :P
2016-06-22 14:10:36 Sell 0.00001159 29903 stuks 0.34657974

Gelukkig had ik er nog een aantal op een goed moment gekocht. Ook denk ik dat Ripple wel de $1 voor het einde van het jaar aantikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
Ik had 10k XPR voor ongeveer €100 ingekocht. Gister helaas te vroeg verkocht op ongeveer 10,6ct, wel een leuke winst, maar had veel meer moeten zijn. Had helaas mijn trailing stop te krap ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Even een vraagje over orders voor de lange termijn, waarbij ik wel beschermd zou willen zijn voor een plotselinge crash.
Moet ik dan een 'Trailing stop' order plaatsen met bijv een percentage van bijv 30% tov van het koersmaximum? Wat zijn gebruikelijke 'stop' waarden? En zijn er nog andere ordertaktieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Liet me gaan, heb er flink wat verkocht op 0,00011 BTC. Zelfs wat onder de 0,00010. Nergens voor nodig die paniek.

Maar mocht Ripple naar de weer gezondere koersen van 0,10$ gaan dan stap ik zeker weer in. Nu maar even geparkeerd in de BTC als reservevaluta :). Eventueel wat Litecoins ophalen. Kans op 100% daar groter dan bij Ripple momenteel.

EDIT: Stellar Lumens begint ook weer af te vlakken. Was ook niet normaal die stijging. Wie pompt dat nu zo enorm op dan? Lijkt wel alsof er al hedge funds actief zijn op de markt. Met deze marketcaps zou me dat niet verbazen.

[ Voor 24% gewijzigd door Timberly2 op 08-05-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:15:
Even een vraagje over orders voor de lange termijn, waarbij ik wel beschermd zou willen zijn voor een plotselinge crash.
Moet ik dan een 'Trailing stop' order plaatsen met bijv een percentage van bijv 30% tov van het koersmaximum? Wat zijn gebruikelijke 'stop' waarden? En zijn er nog andere ordertaktieken?
Daarvoor zul je moet kijken naar de historische koersgrafiek van de munt waarin je handelt. Hoe frequent en hoe groot zijn dalingen? Wanneer wil je dat je positie gesloten wordt op de basis van die informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timberly2
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:15:
Trailing stops zijn wel gevaarlijk, in die zin dat je door bots snel op -20/-30% gedrukt kunt worden. Huups, paar trailling stop lossjes eruit die ze zelf dan opkopen en daarna gaat de koers weer doodleuk verder. Holden is mijns inszien de beste strategie. Gun je jezelf de rust. Van minuut tot minuut die koersen volgen is niet bij te houden. Lekker parkeren die hap en het geld dat je kunt missen.

Ondertussen een boekje van Marcus Aurelius lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hoe kan het trouwens dat ETH wat een fork schijnt te zijn van ETC hoger gewaardeerd wordt?
Las dat er gedoe was over de code nadat een hacker 60milj. te pakken heeft gehad. Dan heb je toch meteen zelfde schandaal aan de broek hangen als met mtgox voor BTC. Dat er dan nu zo veel vertrouwen is in ETH?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

OK helder. Dus coins voor de LT eigenlijk gewoon zonder beperking aankopen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
loewie1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:20:
Hoe kan het trouwens dat ETH wat een fork schijnt te zijn van ETC hoger gewaardeerd wordt?
Las dat er gedoe was over de code nadat een hacker 60milj. te pakken heeft gehad. Dan heb je toch meteen zelfde schandaal aan de broek hangen als met mtgox voor BTC. Dat er dan nu zo veel vertrouwen is in ETH?
ETC is een alternatieve blockchain die op ETH code draait. Heeft niets met mtgox te maken en ik zie geen gelijkenissen eerlijk gezegd?

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 08-05-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Ethereum Classic en Ethereum zijn ontsproten uit dezelfde Ethereum blockchain. Ethereum Classic coins kun je dus ook hebben als je al Ethereum had voor de hard fork. De naam zegt het al, FORK. De stengel (originele chain) is bij ETH gesplitst in 2 chains.

Waarbij Ethereum Classic inderdaad niet de DAO hack terug heeft gedraaid. Hoe het precies zit, geen idee. Maar ik was allang blij dat ik Classic muntjes laatst terug heb kunnen halen. Dacht dat ik al v/d Ethereum af was, verkocht op 20$. Pleister op de wond v/d 100$ koers was dat ik nog classics had :P

EDIT: @JPS Ja, koop wat long term. Ook al staat alles behoorlijk hoog nu. Moet toegeven dat er behoorlijk wat gekte in de markt zit. Of dit binnenkort corrigeert is de vraag. 50 mrd marktwaarde is veel, maar nog niet onmogelijk veel. Valutamarkt gaat over triljoenen. Bedrijf als Unilever is ~150mrd waard.

Maar voor de rest is het hiero vooral glazen bol kijken op het forum xD.

EDIT: Weet iemand trouwens hoe het met ICO(nomi) zit. Die is alleen op Kraken te koop zo lijkt. Muntjes die op Kraken verhandelbaar zijn doen het de laatste tijd wel goed namelijk. Ripple, Lumens xD. ICONOMI zie ik niet op Poloniex verhandeld worden. Instappen?

[ Voor 37% gewijzigd door Timberly2 op 08-05-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poloniex heeft het er maar zwaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 22:54
Hallo,

Ik wil beginnen met bitcoins ik zit zelf aan een account op Kraken, BTC-eof Bitstamp aan te maken voor inkoop.
Qua wallet dacht ik Electrum of Multibit. Hebben jullie suggesties?

Gr,
DelinQ

[ Voor 3% gewijzigd door DelinQ op 08-05-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
  • Laatst online: 02-01 12:57
DelinQ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:40:
Hallo,

Ik wil beginnen met bitcoins ik zit zelf aan een account op Kraken of Bitstamp aan te maken voor inkoop.
Qua wallet dacht ik Electrum of Multibit. Hebben jullie suggesties?

Gr,
Ikzelf zit ook op Kraken en laat alles gewoon staan. Dus geen wallet. Zet wel zeker 2-factor authenticatie aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
@.oisyn @Rupie Geen idee of je er zin/tijd voor hebt maar de OP kan wel een update gebruiken, er komen steeds dezelfde vragen voorbij die mooi in de OP kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Mocht je een offline wallet willen hebben. (Die voorkomt ook dat je te pas en onpas handelt ;)). Dan kan ik Jaxx aanraden. Multibit HD werkt overigens voor de Bitcoins ook wel fijn. Maar das bitcoin only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:44:
@.oisyn Geen idee of je er zin/tijd voor hebt maar de OP kan wel een update gebruiken, er komen steeds dezelfde vragen voorbij die mooi in de OP kunnen.
Zou wel handig zijn, die had ik namelijk ook gelezen, samen met deze; Bitcoin topic - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
Timberly2 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:45:
Mocht je een offline wallet willen hebben. (Die voorkomt ook dat je te pas en onpas handelt ;)). Dan kan ik Jaxx aanraden. Multibit HD werkt overigens voor de Bitcoins ook wel fijn. Maar das bitcoin only.
Bedoel je de KeepKey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@.oisyn @Rupie Geen idee of je er zin/tijd voor hebt maar de OP kan wel een update gebruiken, er komen steeds dezelfde vragen voorbij die mooi in de OP kunnen.
Of een deeltje 3 na dik 200 pagina's (weet het, geen 10k posts, maar de TS is ook alweer van 2,5 jaar geleden)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
davver80 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Ikzelf zit ook op Kraken en laat alles gewoon staan. Dus geen wallet. Zet wel zeker 2-factor authenticatie aan.
Persoonlijk doe ik dit ook.

Nooit een probleem gehad. Er zijn echter genoeg mensen in het verleden die er hetzelfde over dachten en toen waren er problemen met de exchange. Alles lijkt wel goed te gaan, maar "never say never."

Je moet zelf een inschatting maken wat het belangrijkste is voor jouw: (onmiddelijke) beschikbaarheid vs. veiligheid (lange termijn offline).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 13:40
De Withdraw functie op Kraken ligt er bij mij uit. Komt dit vaker voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Tostikoning op 08-05-2017 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davver80
  • Laatst online: 02-01 12:57
Tostikoning schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:59:
De Withdraw functie op Kraken ligt eruit. Komt dit vaker voor?
Al bijna heel de dag. Af en toe lukt het wel. Heb vandaag al overgeschreven en geld is ondertussen aangekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd niet zo heel actief hier dus ik heb weinig meegekregen van die vragen eerlijk gezegd. Maar als iemand een stukje wilt schrijven kan ie dat naar me DM'en en dan voeg ik het toe :)

Of, als iemand de TS algeheel wil maintainen dan wil ik 'm ook best toevoegen aan de lijst met co-auteurs.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2017 22:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:34
XRP, STR, ze gaan er nu allemaal wel heel hard aan.

Op zo'n moment merk je ook wel de beperkingen van de exchanges, die kunnen het gewoon niet aan op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bitcoin ATH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
Ik denk dat er een hoop mensen hun XPR en XLM/STR verplaatsen naar BTC. Ik houd lekker mijn XRP vast, nu verkopen geeft me toch alleen maar verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 08:51
Hier een grafiekje van Ripple een maand geleden:

Afbeeldingslocatie: http://s018.radikal.ru/i506/1705/a5/1018f1b694a9.jpg

Al lijkt het iets anders te zijn dan de koersverloop van de laatste dagen, vind ik nog steeds erg riskant om nu in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Hij blijft leuk, een begrip op Reddit onderhand, dit plaatje...

Afbeeldingslocatie: https://rollercoasterguy.github.io/images/roller-coaster-guy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
kristof1234 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:09:
Transactie start om: 12:00
[wachtrij voor blok] = 12.05
confirmatie 1 = 12:30
confirmatie 2 = 12:35
confirmatie 3 = 12:40

De eerste confirmatie duurt 30 minuten. Mijn vraag is, kan/mag de tweede confirmatie pas beginnen als de eerste gedaan is, of mag iedereen tegelijk beginnen.

Als de confirmaties afhankelijk zijn van elkaar, dan moet de tijd voor alle drie confirmaties gemiddeld 3*30 = 90 minuten duren.

Wanneer ze onafhankelijk zijn, dan heeft de eerste miner er 30 minuten overgedaan, de tweede 35 minuten, en de derde 40 minuten. Voor mij als wachtende is het verschil in wachttijd voor elke nieuwe confirmatie respectievelijk: 30, 5 en 5 minuten.

EDIT: ik zie dat je nog iets toegevoegd hebt aan je laatste post. Als de tweede pas kan beginnen als de eerste gedaan heeft, waarom lijkt de 2de en 3de uit ervaring altijd iets sneller te gaan? Of is geluk? Of is het minen minder complex geworden?
Misschien heb ik het verkeerd, maar volgens mij begrijp je het mining proces verkeerd. Het is niet zo dat miner 1 aan confirmation 1 werkt en miner 2 tegelijkertijd aan confirmation 2, etc., en dat miner 1 toevallig of by design sneller is dan de anderen.

Nadat een block is gemined krijgen alle miners tegelijk een nieuw wiskundig probleem voorgeschoteld waar ze aan beginnen te werken door oplossingen uit te proberen. De miner die als eerste de juiste oplossing vindt krijgt de block reward. De moeilijkheid van het probleem is zo bijgesteld dat het gemiddeld 10 minuten duurt voordat een miner de oplossing vindt. Het is voor de miners een soort loterij, waarbij ze hun kans kunnen vergroten door meer hashing power in te zetten. Als een miner de oplossing vindt worden de transacties sinds het vorige block (of die nog in de wachtrij staan van daarvoor) in het nieuwe block verwerkt (totdat de 1MB ruimte in het block vol zit natuurlijk) en wordt dit over het netwerk verspreid. De nodes op het netwerk rekenen de oplossing na (van probleem naar oplossing rekenen is moeilijk, maar andersom niet) en als het klopt nemen ze het block op in hun lokale blockchain. Zo is het hele netwerk gesynchroniseerd. Vervolgens wordt er weer een nieuw probleem verstuurd naar alle miners en begint de cyclus opnieuw.

De reden dat de eerste confirmation soms langer duurt had iemand al uitgelegd. Je transactie staat dan in een wachtrij vanwege volle blocks. Zodra deze echter in een block verwerkt is, is elk volgend block een confirmation van het block daarvoor en deze duren dus gemiddeld 10 minuten.

Ik hoop dat mijn verhaal klopt, want alle technische details ken ik ook niet. Als iemand een fout ziet, verbeter me gerust.

edit: Zie correctie door Rannasha. hier onder.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Kan ik via een platform een Alert inschakelen? Dat ik een notificatie of iets dergelijks krijg als XPR een bepaald punt heeft geraakt? Zoja, kan iemand mij aub doorlinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:52:
[...]
Nadat een block is gemined krijgen alle miners tegelijk een nieuw wiskundig probleem voorgeschoteld waar ze aan beginnen te werken door oplossingen uit te proberen. De miner die als eerste de juiste oplossing vindt krijgt de block reward. De moeilijkheid van het probleem is zo bijgesteld dat het gemiddeld 10 minuten duurt voordat een miner de oplossing vindt. Het is voor de miners een soort loterij, waarbij ze hun kans kunnen vergroten door meer hashing power in te zetten. Als een miner de oplossing vindt worden de transacties sinds het vorige block (of die nog in de wachtrij staan van daarvoor) in het nieuwe block verwerkt (totdat de 1MB ruimte in het block vol zit natuurlijk) en wordt dit over het netwerk verspreid. De nodes op het netwerk rekenen de oplossing na (van probleem naar oplossing rekenen is moeilijk, maar andersom niet) en als het klopt nemen ze het block op in hun lokale blockchain. Zo is het hele netwerk gesynchroniseerd. Vervolgens wordt er weer een nieuw probleem verstuurd naar alle miners en begint de cyclus opnieuw.
Min of meer correct, maar het is belangrijk om te beseffen dat er geen "probleem verstuurd" wordt. Het probleem dat opgelost moet worden bepalen de miners zelf. Het precieze probleem hangt namelijk af van (onder andere) het vorige block in de blockchain en de transacties die de miners willen opnemen in het volgende block.

Een miner selecteert dus het block waar hij op voort wil bouwen (normaal gesproken is dit evident, maar als er conflicterende takken zijn kan het relevant zijn) en de transacties die hij op wil nemen. Aan de hand daarvan maakt de miner het prototype voor het volgende block en probeert hierbij de juiste waarde te vinden om in het nog vrije veld in te vullen zodat het block als geheel bepaalde wiskundige eigenschappen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:18:
[...]

Daarvoor zul je moet kijken naar de historische koersgrafiek van de munt waarin je handelt. Hoe frequent en hoe groot zijn dalingen? Wanneer wil je dat je positie gesloten wordt op de basis van die informatie?
Ik las laatst nog een artikel op investopedia over volatility stops. Daarin worden verschillende trailing stop strategieën genoemd. Niet dat je dat op Kraken kan doen, je kan daar alleen een vaste waarde vanaf het maximum/minimum instellen.

Over Kraken gesproken, ik lees wel eens op Reddit dat er soms stop loss orders niet getriggerd worden terwijl dat wel zou moeten. Is dat bij een van jullie wel eens gebeurd?

[ Voor 11% gewijzigd door Bonez0r op 08-05-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:06:
[...]

Thank god, dacht al dat ik de enige was! :')

[edit]
1720$ bij Polo :X

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 08-05-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Thank god, dacht al dat ik de enige was! :')
Wat betreft de BTC is er denk ik nog steeds geen slecht moment om in te stappen. Als je de boel maar gewoon vasthoud en niet verkoopt als ie met 15% onderuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat lekker op Polo. Zit net op mijn mobiel naar STRAT te kijken, zie ik opeens -87% staan. Vervolgens weer -9% en dit gaat heen en weer. Zie ik dat er bij de sell-orders orders voor ~9000 sat staan terwijl de buy-orders ~65000 sat staan. Huh wtf!? PC opgestart (duurde helaas 2-3 minuten), ingelogd op Polo en kan er niets meer van terug vinden. Niet in order history. Geen idee wat voor glitch dit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Kan ik via een platform een Alert inschakelen? Dat ik een notificatie of iets dergelijks krijg als XPR een bepaald punt heeft geraakt? Zoja, kan iemand mij aub doorlinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:13:
Gaat lekker op Polo. Zit net op mijn mobiel naar STRAT te kijken, zie ik opeens -87% staan. Vervolgens weer -9% en dit gaat heen en weer. Zie ik dat er bij de sell-orders orders voor ~9000 sat staan terwijl de buy-orders ~65000 sat staan. Huh wtf!? PC opgestart (duurde helaas 2-3 minuten), ingelogd op Polo en kan er niets meer van terug vinden. Niet in order history. Geen idee wat voor glitch dit was.
Polo is behoorlijk aan het laggen op dit moment. Het kan prima zijn dat een paar grote orders het orderboek grotendeels leeg hebben gemaakt en er door de lag weinig mogelijkheid was voor gebruikers/bots om nieuwe orders in te leggen. Zeker bij de wat kleinere coins met weinig volume en liquiditeit.
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:14:
Kan ik via een platform een Alert inschakelen? Dat ik een notificatie of iets dergelijks krijg als XPR een bepaald punt heeft geraakt? Zoja, kan iemand mij aub doorlinken..
Kijk eens naar Coindera.

[ Voor 16% gewijzigd door Rannasha op 08-05-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:14:
Beter niet twee keer dezelfde vraag stellen, gebruik google even, gaat een stuk sneller.

Om op je vraag terug te komen, de meeste trading websites doen dit wel, bitcoinwishdom, Tradingview, de trading site van Kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Revaes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:18:
[...]

Beter niet twee keer dezelfde vraag stellen, gebruik google even, gaat een stuk sneller.

Om op je vraag terug te komen, de meeste trading websites doen dit wel, bitcoinwishdom, Tradingview, de trading site van Kraken...
Bedankt! Zal het gelijk checken op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingwaynes
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:16:
[...]

Polo is behoorlijk aan het laggen op dit moment. Het kan prima zijn dat een paar grote orders het orderboek grotendeels leeg hebben gemaakt en er door de lag weinig mogelijkheid was voor gebruikers/bots om nieuwe orders in te leggen. Zeker bij de wat kleinere coins met weinig volume en liquiditeit.

[...]

Kijk eens naar Coindera.
Helaas werken ze alleen met Bitcoin.. Kan geen alert inschakelen voor XRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostikoning
kingwaynes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:34:
[...]

Helaas werken ze alleen met Bitcoin.. Kan geen alert inschakelen voor XRP
Ik heb een android app, en die heet bitcoin checker. Die kan wel zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
Polo ligt er nu helemaal uit.

edit: Ah, toch gelukt om een pagina te laden. Dit staat bij de notices:
We are experiencing abnormally high traffic at this time. We are working hard at resolving these issues. We appreciate your patience and understanding.

[ Voor 81% gewijzigd door Bonez0r op 09-05-2017 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Gebruik bittrex en je hebt deze problemen niet. Polo is shit. Mijn deposit van 3 weken terug staat er nog steeds niet op en ook nog geen antwoord op een ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Deposit van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
100k lisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Aaaah alles zakt. Hold on boys :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
SmokingSig schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:07:
Aaaah alles zakt. Hold on boys :p
Bitcoin doet het prima. €1550 inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Rannasha schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:10:
[...]

Bitcoin doet het prima. €1550 inmiddels.
Jot bitcoin houd mooi vast. Is ook de enige coin met echt zekerheid (in mijn ogen). Ook al gaat deze onderuit je kan bijna helemaal zeker zijn dat hij terugkomt en zelf sterker.
Pagina: 1 ... 52 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).