Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:40
Mee eens in dat geval. Ik dacht dat het ook mogelijk was om een prijs te bieden die een stuk onder een aanbod-prijs ligt. Dat je dus een BTC per ongeluk voor 1 dollar kan verkopen. Nooit durven testen...
Maar nu ik er over nadenk, zou dat voor de grafieken en de handel zelf een drama zijn, want zo nu en dan zal iemand of een bot een punt of komma verkeerd zetten, waarna de prijs op de charts ineens zou lijken te kelderen. Dat zou een paniek-effect opwekken, met een enorme crash als gevolg.

Ik ging er hier dus van uit dat één of andere gek een kleine hoeveelheid had verkocht voor een te lage prijs, waardoor veel limit orders daar in de buurt niet konden worden uitgevoerd.
pvink schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:41:
Doen jullie ook aan scalding? 'Surfen' op de golven? :)
Je bedoelt dat je kleine beetjes koopt als de prijs stijgt en kleine beetje verkoopt als de prijs zakt?
Dat doe ik in ieder geval niet. Daar heb je een bot voor nodig. Ik probeer verder met stop-loss schade te beperken om daarna lager weer in te kopen. Maar ga dus altijd all-in of all-out.

[ Voor 22% gewijzigd door Playa del C. op 08-05-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je dat eens toelichten?

--edit: Ah nvm, zie net pas de post boven mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-01 12:57
ik heb vandaag al verschillende malen op de Stellar golf meegegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:55
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Mee eens in dat geval. Ik dacht dat het ook mogelijk was om een prijs te bieden die een stuk onder een aanbod-prijs ligt. Dat je dus een BTC per ongeluk voor 1 dollar kan verkopen. Nooit durven testen...
Maar nu ik er over nadenk, zou dat voor de grafieken en de handel zelf een drama zijn, want zo nu en dan zal iemand of een bot een punt of komma verkeerd zetten, waarna de prijs op de charts ineens zou lijken te kelderen. Dat zou een paniek-effect opwekken, met een enorme crash als gevolg.

Ik ging er hier dus van uit dat één of andere gek een kleine hoeveelheid had verkocht voor een te lage prijs, waardoor veel limit orders daar in de buurt niet konden worden uitgevoerd.
[...]

Je bedoelt dat je kleine beetjes koopt als de prijs stijgt en kleine beetje verkoopt als de prijs zakt?
Dat doe ik in ieder geval niet. Daar heb je een bot voor nodig. Ik probeer verder met stop-loss schade te beperken om daarna lager weer in te kopen. Maar ga dus altijd all-in of all-out.
Inkopen in de dalen en verkopen op de pieken. En een limit instellen om maximaal maar bijv. 10% te verliezen.

Ik ben mij deze week begonnen en ben mij flink aan het verdiepen hierin. Mijn aandelen zijn momenteel al 30% meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:41:
[...]
Ik dacht dat het ook mogelijk was om een prijs te bieden die een stuk onder een aanbod-prijs ligt. Dat je dus een BTC per ongeluk voor 1 dollar kan verkopen. Nooit durven testen...
Je kunt elke (lage) prijs die je kunt bedenken invullen als verkoopprijs bij een limit order. Het is altijd de prijs van de order die al in het boek staat en door jouw order wordt gematched die bepaalt tegen welke prijs de boel afgehandeld wordt.
Juist. Soms zie je mensen bij een flash-crash een dergelijke opmerking maken, dat het wel iemand zou zijn geweest die een verkeerde prijs heeft ingevuld, maar dit is dus onmogelijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik hoop dat je scalping bedoelt. Die andere is nogal pijnlijk.

Wel gedaan, maar het risico is de opbrengst weinig waard.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Ik ben wel benieuwd als die Segwit helemaal klaar is over 2 dagen en 7 uur of dan de prijzen heel hard gaan dalen of juist heel hard gaan stijgen. Of zal het juist helemaal niks doen met de prijs? Vragen waar we helaas pas woensdagavond antwoord op weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ik krijg onderstaande melding op litebit.
We hebben op dit moment niet genoeg voorraad om deze order te voltooien
Als ik bepaalde coins selecteer en wil kopen via ideal en dan als wallet de litebit bovenstaande medling. Iemand dat eerder gehad?

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ja, kreeg ik ook van de week :)

Toen maar niet gekocht.

Edit:
Je kunt per coin zien wat ze op voorraad hebben.
Nu 0 BTC en 0,07 LTC bijvoorbeeld.

[ Voor 46% gewijzigd door jongf7 op 08-05-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
kansloze schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:07:
Ik ben wel benieuwd als die Segwit helemaal klaar is over 2 dagen en 7 uur of dan de prijzen heel hard gaan dalen of juist heel hard gaan stijgen. Of zal het juist helemaal niks doen met de prijs? Vragen waar we helaas pas woensdagavond antwoord op weten.
Na Segwit krijgen we nog LN en MAST. Ook is Charlie Lee lekker bezig LTC te promoten, toch wel een soort van LTC Superheld :P Dus ik denk dat zeker op de lange termijn LTC een hele prachtige investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Ripple was eerst nog ruim 500 miljoen dollar aan marketcap, 58 dagen geleden.

Nu ruim 7.5 miljard dollar aan marketcap, 58 dagen later. Wauw.

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 08-05-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Deposits en Withdrawals lijken momenteel niet mogelijk bij Kraken. Krijg een melding "Feature Disabled. This feature is not currently available."

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Tourniquet schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:20:
Deposits en Withdrawals lijken momenteel niet mogelijk bij Kraken. Krijg een melding "Feature Disabled. This feature is not currently available."
Pagina een paar keer herladen. Ik kreeg dezelfde melding, maar na een paar pogingen heb ik toch een withdrawal kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 14:23
Ik ben ook benieuwd waar het heen zal gaan met Ripple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Systemadmin schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:21:
Ik ben ook benieuwd waar het heen zal gaan met Ripple.
Hopelijk naar de €100 :+ Maar dat zal niet zo snel gebeuren neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
kansloze schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Hopelijk naar de €100 :+ Maar dat zal niet zo snel gebeuren neem ik aan.
Dan stop ik met werken voor een jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
pvink schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:51:
[...]

Inkopen in de dalen en verkopen op de pieken. En een limit instellen om maximaal maar bijv. 10% te verliezen.

Ik ben mij deze week begonnen en ben mij flink aan het verdiepen hierin. Mijn aandelen zijn momenteel al 30% meer waard.
Bedoel je inclusief de stijging in waarde van de munt zelf? Of bedoel je dat je 30% meer van de munt hebt, dan toen je begon? Zoiets heet trouwens daytraden.

Doe het zelf soms voor de lol, maar is wel een risico (als je duurder weer moet inkopen) en je betaalt veel fee. De prijs moet dus best veel zakken als je nog winst wil maken. Voordeel is wel dat je heel snel de fee-verlagingen verdient. Heb zelf op Kraken ondertussen voor 90 000 dollar trades gemaakt ;)
Plaatsen van een limit order scheelt wel veel in fee, dus dat is wel handig om te doen. Dat wordt uiteindelijk bij Kraken zelfs gratis, dus dat maakt het allemaal wel iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:36
Ikzelf ben ook net ingestapt in de cryptocurrency, en vraag me erg af wat voor jullie bepaalde doelen zijn om weer te verkopen en de winst te incasseren.

Hebben jullie al sell orders klaar staan op bepaalde waarden welke jullie denken dat de coins gaan halen, of is het meer van: Ik laat ze 2 jaar staan, en kijk dan nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
SmokingSig schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Dan stop ik met werken voor een jaar >:)
Hahahaha, ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Wat gebruiken de 'kenners' hier eigenlijk als voornaamste bron ivm crypto nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
McPoowl schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:25:
Ikzelf ben ook net ingestapt in de cryptocurrency, en vraag me erg af wat voor jullie bepaalde doelen zijn om weer te verkopen en de winst te incasseren.

Hebben jullie al sell orders klaar staan op bepaalde waarden welke jullie denken dat de coins gaan halen, of is het meer van: Ik laat ze 2 jaar staan, en kijk dan nog eens?
Ik heb XRP vanaf oktober vorig jaar. Ik had de lange termijn instelling, niet daytraden, maar inderdaad een jaar laten staan en dan kijken hoe of wat.
Nu de koers vele malen beter gaat dan verwacht is het serious business geworden.. Ik zou nu een deel verkopen tussen de 50 cent of 1 euro en een deel dan nog langer laten staan, kijken hoe of wat..
SmokingSig schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:32:
Wat gebruiken de 'kenners' hier eigenlijk als voornaamste bron ivm crypto nieuws ?
Twitter, bitcointalk, maar ook eigen inzichten en het opzoeken van achtergrond informatie. Daarnaast zou ikzelf niet inzetten op munten die al boven de 5 euro zitten. OP dit moment is het denk ik goed om ook in te zetten op Bytecoin (BCN), DigiByte (DGB) en DogeCoin (DOGE).

[ Voor 22% gewijzigd door ElectronLion op 08-05-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik kijk wel eens door het 'bitcointalk speculation' forum heen. Daar is vaak wel vrij actueel nieuws te vinden, maar het is verder allemaal een vrij overdreven gebeuren met veel loze teksten.
Verder gebruik ik google search met resultaten ingesteld op binnen 24 uur of binnen 1 uur.
Coindesk is verder een goede verzameling van actueel nieuws en het gewogen gemiddelde van Bitcoin.
En verder de gebruikelijke charts, zoals bitcoinity of cryptowatch, om zelf te oordelen over de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:51
Ik kan nergens nieuws vinden wat de enorme stijging van XRP verklaard. Ik zou er graag ook wel wat "play money" in willen steken maar ik lees ook nergens aspecten wat XRP uniek maakt. Het feit dat ook het grootste aantal van de coins in handen is van de devs doet mij ook twee keer achter mijn oren krabben.
Zijn er hier ook mensen die echter achter de techniek van XRP staan ipv er alleen snel rijk van te worden?
Ik hoor graag jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
symen89 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:41:
Ik kan nergens nieuws vinden wat de enorme stijging van XRP verklaard. Ik zou er graag ook wel wat "play money" in willen steken maar ik lees ook nergens aspecten wat XRP uniek maakt. Het feit dat ook het grootste aantal van de coins in handen is van de devs doet mij ook twee keer achter mijn oren krabben.
Zijn er hier ook mensen die echter achter de techniek van XRP staan ipv er alleen snel rijk van te worden?
Daar ben ik inderdaad ook erg bneieuwd naar. Door de ontwikkelingen de laatste tijd zit ik ook sterk te overwegen hier wat "speelgeld" in te stoppen maar voelt voor mij nu vaak als mosterd na de maaltijd om dat de spike al begonnen is en naar mijn bescheiden mening vast op (of in de buurt van) zijn hoogte punt is.

Kunnen jullie deze snelle groei verklaren? (zodat ik hier van kan leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:55
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:24:
[...]

Bedoel je inclusief de stijging in waarde van de munt zelf? Of bedoel je dat je 30% meer van de munt hebt, dan toen je begon? Zoiets heet trouwens daytraden.

Doe het zelf soms voor de lol, maar is wel een risico (als je duurder weer moet inkopen) en je betaalt veel fee. De prijs moet dus best veel zakken als je nog winst wil maken. Voordeel is wel dat je heel snel de fee-verlagingen verdient. Heb zelf op Kraken ondertussen voor 90 000 dollar trades gemaakt ;)
Plaatsen van een limit order scheelt wel veel in fee, dus dat is wel handig om te doen. Dat wordt uiteindelijk bij Kraken zelfs gratis, dus dat maakt het allemaal wel iets makkelijker.
Waarde van de munten zelf, ik ben ingestapt met €500 en dat is nu €660. Is opzich niet zo moeilijk met al deze stijgingen.
One-eye864 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Daar ben ik inderdaad ook erg bneieuwd naar. Door de ontwikkelingen de laatste tijd zit ik ook sterk te overwegen hier wat "speelgeld" in te stoppen maar voelt voor mij nu vaak als mosterd na de maaltijd om dat de spike al begonnen is en naar mijn bescheiden mening vast op (of in de buurt van) zijn hoogte punt is.

Dit gevoel heb ik ook (FOMO, haha )

[ Voor 23% gewijzigd door pvink op 08-05-2017 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XRP is voor zover ik kan beoordelen pure speculatie. Daar kan je geluk mee hebben maar het kan ook snel, heel snel, weer zakken.
Hetzelfde geldt voor die gekke Stellar Lumens. Op Reddit zag ik zelfs meerdere personen melden dat ze deze puur hadden gekocht wegens het leuke rakket icoontje.. :D 8)7 Dan weet je wel hoelaat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Ik ben zelf van mening dat alle crypto's wel zullen groeien de aankomende jaren. Steeds meer mensen zijn er bekent mee en met de rendementen die er nu gehaald worden stappen veel mensen in. Misschien zien we binnenkort wel een grote daling op sommige altcoins maar die zullen ook wel weer opkomen.

Verder denk ik dat er uiteindelijk een 4-5 crypto's gebruikt gaan worden voor echt dagelijks gebruik. Ik zie dat een beetje als die mensen die in 1995 zeiden nooit een mobiel nodig te hebben.
Ik verwacht dat crypto over 10-20 echt heel groot zal worden.

PS, ik doe alleen mee voor het geld, de hele techniek achter een crypto ken ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik lees hier meestal even: https://www.reddit.com/r/Bitcoin/ en https://www.reddit.com/r/Bitcoin/new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

@Playa del C. en @Rannasha , dank voor jullie inzicht. Ik hou het maar even op een exception en ben daar nu bedacht op.

Ander vraagje. Het instellen en cancellen van een limit order kost verder geen transaction fee of andere kosten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
[Ik kan nergens nieuws vinden wat de enorme stijging van XRP verklaard. Ik zou er graag ook wel wat "play money" in willen steken maar ik lees ook nergens aspecten wat XRP uniek maakt. Het feit dat ook het grootste aantal van de coins in handen is van de devs doet mij ook twee keer achter mijn oren krabben.
Ik hoor graag jullie meningen.]

Ripple (Labs) zit achter Ripple (XRP). Dit bedrijf heeft als doel om de banken aan te sluiten op de currency om zo internationale betalingen, met verschillende valuta's, sneller af te handelen (enkele seconden in plaats van dagen).
Op de website zelf ripple.com/ en op twitter staan diverse presentaties en planningen welke banken in welk kwartaal aansluiten.

De speculaties over hoeveel het zal stijgen verschillen inderdaad, maar de overgrote verwachting is dat XRP de €1 binnen een jaar aantikt. Ikzelf denk dat dat dit jaar nog gebeurd. Instappen voor een relatief klein bedrag is nu minder zinvol inderdaad en een groot bedrag zou ik ook niet meer doen vanwege het risico. Feit is wel dat ik mijn coins nog niet verkoop, ik verwacht echt dat het nog verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Schijnt dat withdrawals en deposits op Kraken uitgeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:53:
Inderdaad, waarom zou dit zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 19:59
Vandaag eindelijk mn oude ripple wachtwoord kunnen bruteforcen en 1100 XRP weer toegang toe gekregen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Bij litebit kan ik geen XRP kopen, ik dacht ik stap in voor een euro of 350 (ca. 2000) wat er ook gebeurt zou mooi zijn. Maar 2000 is te veel, dus toen ben ik gaan spelen met het aantal en ze kunnen er niet eens 100 XRP leveren.

Ik snap dat je per currency een wallet aan moet leggen, maar kun je die wallets aan elkaar knopen en de waarde van je wallet direct zien. Topic gaat zo snel, is niet bij te houden met alle info.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
symen89 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:41:
Even een copy/paste:

Ripple heeft als ambitie om de gesloten financiële netwerken van betaalkaarten, grootbanken, Paypal, Skrill en andere financiële instellingen open te breken en allerlei overbodige kosten zoals valuta omzetkosten, wachttijden en beperkingen op te heffen en alle kernpunten te verbinden met het Ripple netwerk

Dus als de banken op de kar springen (en er beginnen er toch) dan kan je in je handen wrijven.

Al is het natuurlijk altijd 'gokken'. Miss komt het nooit verder van de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Zit trouwens te denken als je voor elke currency een wallet nodig hebt, of het niet handig is die in een virtuele machine te stoppen i.p.v. je laptop/pc etc. dat ding te syncen via een dropbox onedrive achtig iets. Als je wilt handelen gewoon vm aan en gaan of je nu thuis of op kantoor bent.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Zie inderdaad ook niet mijn laatste deposits, maar heb wel zonet een deposit kunnen doen.
Ook geen lullig bedrag, dus hopelijk geen grote issues aan die kant ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Zijn er nou mensen in dit topic die hier nou van kunnen leven of is het voor iedereen (net als ik) een zakcentje extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:51:
@Playa del C. en @Rannasha , dank voor jullie inzicht. Ik hou het maar even op een exception en ben daar nu bedacht op.
Toch nog een vervolg-vraagje: Waar heb je precies die prijsinformatie vandaan gehaald waaruit bleek dat de laagste prijs onder jouw limit-bedrag zat?
Ander vraagje. Het instellen en cancellen van een limit order kost verder geen transaction fee of andere kosten toch?
Correct.
Niet uitgeschakeld, de pagina is gewoon erg brak op dit moment om een of andere reden. Als je hem een paar keer opnieuw laadt, dan kom je uiteindelijk op de gewone pagina terecht. Ik heb vanochtend nog een withdrawal gedaan (SEPA), ondanks dat het een paar keer herladen kostte.

[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 08-05-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Remcoww schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:55:
Vandaag eindelijk mn oude ripple wachtwoord kunnen bruteforcen en 1100 XRP weer toegang toe gekregen *O*
Net zo blij als toen ik de backup van mijn Waves wallet weer terugvond. :D
kansloze schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:06:
Zijn er nou mensen in dit topic die hier nou van kunnen leven of is het voor iedereen (net als ik) een zakcentje extra?
Van leven met deze stijging is goed te doen, maar er is natuurlijk een grote kans dat het weer gaat dalen en als je het verkoopt om van te leven loop je extra inkomsten mis, ik hou ze dus lekker vast.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 19:22
Ik wacht nu al anderhalve week op approval voor mijn Tiers bij Kraken. Het lange wachten icm het hele gebeuren van afgelopen nacht scheppen niet al teveel vertrouwen. Mijn vraag is dan ook wat is een goede exchange om BTC/ETH te kopen en waar ik snel aan de gang kan gaan?

Ik heb al wat kleine transacties gedaan op coinbase, maar ik vind de fee's erg hoog. Ik dacht juist dat de gehele gedachten van cryptocurrency lagere fee's was?

Wat dat betreft werkt het allemaal wat fijner en sneller bij gewone (aandeel/etf brokers) De Giro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Freshnub schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:16:
Ik wacht nu al anderhalve week op approval voor mijn Tiers bij Kraken. Het lange wachten icm het hele gebeuren van afgelopen nacht scheppen niet al teveel vertrouwen. Mijn vraag is dan ook wat is een goede exchange om BTC/ETH te kopen en waar ik snel aan de gang kan gaan?

Ik heb al wat kleine transacties gedaan op coinbase, maar ik vind de fee's erg hoog. Ik dacht juist dat de gehele gedachten van cryptocurrency lagere fee's was?

Wat dat betreft werkt het allemaal wat fijner en sneller bij gewone (aandeel/etf brokers) De Giro etc.
Ik koop btc's op Bitonic.nl en laat die dan storten op mijn poloniex.com account. Op poloniex kan je dan traden naar andere crypto.
Dit werkt voor mij perfect, geen moeilijke verificatie nodig of id-kaarten inscannen, makkelijk met ideal betalen.

Die lagere fee's is niet tijdens het handelen, dat zijn namelijk onkosten voor de exchange.

De lagere fee's zijn de bankkosten van het verzenden van de crypto, die ligt veel lager dan bij normaal geld. En je coins staan bijna instant op het account van de ander zonder dat er iets omgerekend hoeft te worden.

https://www.abnamro.nl/nl...ven/betaalopdrachten.html
Daar kost een spoedoverboeking €5,50.
Voor een BTC transactie ligt dat op 100 satoshi, dat is 0,15 cent.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-10 09:38
Remco20 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Zie inderdaad ook niet mijn laatste deposits, maar heb wel zonet een deposit kunnen doen.
Ook geen lullig bedrag, dus hopelijk geen grote issues aan die kant ;-)
Zie net dat op mijn Kraken account de withdrawals ook niet mogelijk zijn (Feature not available). Hoop dat ze niet in de problemen zitten.

Edit: lijkt weer te werken

[ Voor 3% gewijzigd door Revaes op 08-05-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Toch nog een vervolg-vraagje: Waar heb je precies die prijsinformatie vandaan gehaald waaruit bleek dat de laagste prijs onder jouw limit-bedrag zat?
Ja zeer terechte vervolgvraag. Daarom ook mijn eerste vraag: "hoe kan ik zien of een limit order getriggerd had moeten worden?" Daarmee bedoel ik in feite of de koersgrafieken van Kraken betrouwbaar zijn.

Ik heb het getal van Low: ฿0.00006598 vanmorgen uit de infobalk bovenaan gehaald (currency uiteraard op XRP/XBT) en gaat over de laatste 24u meen ik. Daarom heb ik even ingezoomd op de grafieken van Kraken (grafiekbutton direct naast de valuta in letters, waarmee een popup grafiek komt) en daar zag ik een rode spike rond 1:30u naar beneden, onder de 0,00007B grens. Dat zal de reden van die 'low' waarde zijn. Je kunt het ook nu natuurlijk nog terugkijken, misschien geeft dat meer duidelijkheid dan dat ik het hier opschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik wacht nu al anderhalve week op approval voor mijn Tiers bij Kraken. Het lange wachten icm het hele gebeuren van afgelopen nacht scheppen niet al teveel vertrouwen.

[..]
Dat ging bij mij toch iets sneller..

5 mei om 13:30 aangemeld
6 mei om 02:30 Tier 1 approved
6 mei om 20:30 Tier 2 approved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Ik koop btc's op Bitonic.nl en laat die dan storten op mijn poloniex.com account. Op poloniex kan je dan traden naar andere crypto.
Dit werkt voor mij perfect, geen moeilijke verificatie nodig of id-kaarten inscannen, makkelijk met ideal betalen.
Niet echt voordelig handelen zo toch ?
Wat heeft iedereen toch tegen verificatie ? Maakt het handelen een stuk makkelijker, goedkoper en het is ook een stukje veiligheid voor jezelf.
Freakster86 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Hier ook Tier 2 was een paar uur, Tier 3 duurde 2 dagen

[ Voor 22% gewijzigd door Slux op 08-05-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Ja zeer terechte vervolgvraag. Daarom ook mijn eerste vraag: "hoe kan ik zien of een limit order getriggerd had moeten worden?" Daarmee bedoel ik in feite of de koersgrafieken van Kraken betrouwbaar zijn.

Ik heb het getal van Low: ฿0.00006598 vanmorgen uit de infobalk bovenaan gehaald (currency uiteraard op XRP/XBT) en gaat over de laatste 24u meen ik. Daarom heb ik even ingezoomd op de grafieken van Kraken (grafiekbutton direct naast de valuta in letters, waarmee een popup grafiek komt) en daar zag ik een rode spike rond 0:27u naar beneden, onder de 0,00007B grens. Dat zal de reden van die 'low' waarde zijn. Je kunt het ook nu natuurlijk nog terugkijken, misschien geeft dat meer duidelijkheid dan dat ik het hier opschrijf.
Ik had het zelf ook opgezocht en bij mij stond er 0.000071 BTC als laagste prijs. Vandaag mijn verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Mr. Noodle schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:36:
[...]

Wat heeft iedereen toch tegen verificatie ? Maakt het handelen een stuk makkelijker, goedkoper en het is ook een stukje veiligheid voor jezelf.
Hoelang duurt een transactie op bijv. Kraken dan van EUR naar BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10 19:22
Freakster86 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:34:
[...]

Moet je nagaan, ik heb mij voor die 5 mei aangemeld. En heb gelijk alle informatie verstrekt tot en met tier 3, zodat het allemaal snel zou gaan en ik geen vragen zou krijgen. Nu sta ik nog steeds op Tier 0, dus ik heb zoiets van laat maar zitten en ben opzoek naar goede alternatieven. Waarschijnlijk ben ik er doorheen geglipt en kijkt niemand meer naar mijn request. Ik had waarschijnlijk niet tot en met 3 gelijk moeten aanvragen.

Bitonic.nl is mij ook te duur, ik wil gewoon via een exchange kunnen traden.

[ Voor 11% gewijzigd door Freshnub op 08-05-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik wacht nu al anderhalve week op approval voor mijn Tiers bij Kraken. Het lange wachten icm het hele gebeuren van afgelopen nacht scheppen niet al teveel vertrouwen.
Ik heb zaterdagmiddag een Kraken account aangemaakt en gelijk Tier 1&2 aangevraagd.
Tier 1 is bijna 6 uur later goedgekeurd, Tier 2 gisteren rond 22u, dus bijna 1,5 dag later.

Ook een SEPA transactie gedaan gisteravond laat en die was vanmorgen rond 11u bijgeschreven.

Mijn indruk is dat ze het razend druk hebben door nieuwe toeloop die nu gaande is op de cryptocurrency markt. Bovendien dus issues met marktbeinvloeding (Bots, dumping, DDOS etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
MeltedForest schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:39:
[...]

SEPA storting duurt ~1 werkdag. Daarna kun je vrij handelen met het geld dat je in je account hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
MeltedForest schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Tot nu toe altijd nog direct geweest.

Sepa duurt +/- 5/6 uur als ik het om 08:00 AM overmaak

[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 08-05-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:36:
[...]

[...]

Hier ook Tier 2 was een paar uur, Tier 3 duurde 2 dagen
Veilig is het volgens mij wel en het kost ongeveer 30 euro per BTC meer, maar dan heb je je BTC wel direct op je account. Zo kan je dus snel even wat bijkopen in een dipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Veilig is het volgens mij wel en het kost ongeveer 30 euro per BTC meer, maar dan heb je je BTC wel direct op je account. Zo kan je dus snel even wat bijkopen in een dipje.
Okay ik heb alles wat ik uit wil geven naar kraken overgemaakt en handel daarmee.
Pak ook regelmatig me winst, zolang ik er nog geluk mee heb, en ook een stop-loss ingesteld elke keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
kansloze schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:06:
Zullen vast wel mensen zijn die hier goed van kunnen leven alleen doe ik het daar niet meer voor. Ik kan er mijn studie mee betalen en daar ben ik al erg dankbaar voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Ik had het zelf ook opgezocht en bij mij stond er 0.000071 BTC als laagste prijs. Vandaag mijn verwarring.
Fijn dat je even meekijkt. Nu ik helemaal inzoom lijkt het er inderdaad op dat ie nog net wat boven de 0,0007 blijft, maar het exacte getal is wat lastig afleesbaar. vandaar dat ik dus ook op de waarde in de centrale balk ben afgegaan en daaraan had gekoppeld. Misschien ten onrechte dan. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
even voor mijn beeldvorming dat ik het snap:
per coin 1 wallet, per wallet een of meerdere adressen tot je beschikking
stock exchanges voor het wisselen in currency tussen de verschillende coins
deposit's /withdrawels lopen via een bitonic, litebit, gatehub, kraken etc.
om te kunnen handelen moet je eerst geld op een adres hebben staan in je wallet dat verhandel je vervolgens via een exchange op basis van het ingeven van je adres

dan pas begint het spelletje

Want wat ik lastig vind is dat als je nu in ETH, XRP LTC en BTC wilt stappen, dat je dus per currency een wallet moet aanmaken met een adres. Verschillende exchanges handelen in verschillende currencies. Ben nog zoekende naar iets dat het allemaal combineert. Waarde overzicht per adres/wallet en van daaruit ook te kunnen schakelen? Bestaat dat überhaupt

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 08-05-2017 15:32 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:17:
Want wat ik lastig vind is dat als je nu in ETH, XRP LTC en BTC wilt stappen, dat je dus per currency een wallet moet aanmaken met een adres.
Als je Jaxx als wallet gebruikt kan je meerdere soorten coins in die ene wallet zetten. Dat scheelt dan sowieso weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 19:59
deposit's /withdrawels lopen via een bitonic, litebit, gatehub etc.
om te kunnen handelen moet je eerst geld op een adres hebben staan in je wallet dat verhandel je vervolgens via een exchange op basis van het ingeven van je adres

Want wat ik lastig vind is dat als je nu in ETH, XRP LTC en BTC wilt stappen, dat je dus per currency een wallet moet aanmaken met een adres. Verschillende exchanges handelen in verschillende currencies. Ben nog zoekende naar iets dat het allemaal combineert. Waarde overzicht per adres/wallet en van daaruit ook te kunnen schakelen? Bestaat dat überhaupt
Kraken kom je ook een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
PilatuS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:19:
[...]

Als je Jaxx als wallet gebruikt kan je meerdere soorten coins in die ene wallet zetten. Dat scheelt dan sowieso weer.
Kun je Jaxx gebruiken met XRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik vind het wel een nadeel van kraken dat als je bijvoorbeeld ripple wilt kopen dat je dat niet direct met euros kan doen, ja kan alleen maar met bitcoins ripple kopen volgens mij

[ Voor 10% gewijzigd door Slux op 08-05-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
Is er met de litecoin nu een p&d aan de gang?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
lol. Ripple heeft Ethereum inmiddels van plek 2 gestoten wat marketcap betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
Jogai schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:35:
Is er met de litecoin nu een p&d aan de gang?
Vraag me af in hoeverre de DDOS op Kraken en de crash van Poloniex(Beide heel toevallig gister nacht :| ) hier van invloed op zijn. Kan me voorstellen dat de nieuwelingen in paniek zijn en het niet meer vertrouwen en nu uitcashen. Als dit waar is dan lijkt het me dat dit nog even zo door gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
deposit's /withdrawels lopen via een bitonic, litebit, gatehub, kraken etc.

Ik heb het al een aantal keer genoemd, kijk eens op Poloniex.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er trouwens ook index trackers zoals bij regulier belegen? Dus een fonds waarin je kunt inleggen die dan gespreid over de verschillende altcoins positie inneemt om zo de markt te volgen? In het reguliere belegen is bekend dat deze fondsen behoorlijk goed rendement hebben ten opzichte van zelf kopen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:44
Al die rpple sites liggen op hun gat. Gatehub kan t ook helemaal niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Defector schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:09:
Zijn er trouwens ook index trackers zoals bij regulier belegen? Dus een fonds waarin je kunt inleggen die dan gespreid over de verschillende altcoins positie inneemt om zo de markt te volgen? In het reguliere belegen is bekend dat deze fondsen behoorlijk goed rendement hebben ten opzichte van zelf kopen en verkopen.
Nee, niet echt. Je zou het kunnen nabootsen door zelf een investering te spreiden over de X grootste cryptocurrencies, maar er zijn niet echt voorgebakken trackers waar je zo in en uit kunt stappen zoals je op de gewone beurs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Wou afgelopen vrijdag graag instappen met ripple, kraken aangemeld, gegevens ingevoerd, en maar wachten op de verificatie. Ik zit nog steeds te wachten op tier 1.

Zou voldoende zijn, want heb al wat bitcoin wat ik wil omzetten naar ripple. inkoopprijs van vrijdagochtend was nu dus mooi geweest :|

Ben wel benieuwd of ik heeel veel pech ga hebben en het nu hard doorstijgt, of dat het weer zakt en ik straks dan voor een mooie instapprijs mee kan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Patrock op 08-05-2017 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Defector schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:09:
Iconomi is hier wel al een tijd mee bezig met hun ICNX fonds. Initiële ICO investeerders krijgen nu langzaam aan beta access. De bedoeling is dat iedereen uiteindelijk toegang krijgt tot het ICNX platform in Q2 2017.

Daarnaast werken zij ook aan een systeem waarbij een individu zijn eigen fonds op kan richten, met de door hem gekozen coins en fee rate. Je kunt dan bijvoorbeeld zelf een fonds beheren voor vrienden en familie, of voor wie dan ook geïnteresseerd is. Men krijgt inzicht in de resultaten van de verschillende fondsen en kan dan een beslissing maken welk fonds mogelijk geschikt is aan de hand van de gekozen crypto assets en fee rates.

Meer info hier:

https://www.iconomi.net/

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Patrock schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:22:
Wou afgelopen vrijdag graag instappen met ripple, kraken aangemeld, gegevens ingevoerd, en maar wachten op de verificatie. Ik zit nog steeds te wachten op tier 1.

Zou voldoende zijn, want heb al wat bitcoin wat ik wil omzetten naar ripple. inkoopprijs van vrijdagochtend was nu dus mooi geweest :|

Ben wel benieuwd of ik heeel veel pech ga hebben en het nu hard doorstijgt, of dat het weer zakt en ik straks dan voor een mooie instapprijs mee kan doen.
Asap je btc verplaatsen naar poloniex en dan kan je binnen een half uur nog Ripple kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
ripple kopen nu nog of wachten op de dump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 15:23
In een 10 dagen tijd 230% stijging met mijn alts. (XRP, NXT, XEM, STR, LTC, GNT, ICN, ARDR, BTS, BURST, SC). Ik vertrouw er niets van icm die DDOS problemen met kraken en polo. Something smells fishy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:37:
ripple kopen nu nog of wachten op de dump?
Dat is altijd de gok, ik heb net nog gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Dat is altijd de gok, ik heb net nog gekocht.
Waar? Want op Kraken kan ik niks meer storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Denk dat ik het wel weet :P poloniex.com

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Tip voor alle nieuwkomers bewaar nooit te veel op exchanges. Gerucht gaat natuurlijk afgelopen tijd over bijv. Bitfinex dat deze gaat omvallen. En als zoiets gebeurd ben je alles kwijt waarschijnlijk wat er op een exchange staat. Als je actief trade prima maar doe je niks met je alts en is het een longhold. Haal het er echt af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Axente schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:44:
Tip voor alle nieuwkomers bewaar nooit te veel op exchanges. Gerucht gaat natuurlijk afgelopen tijd over bijv. Bitfinex dat deze gaat omvallen. En als zoiets gebeurd ben je alles kwijt waarschijnlijk wat er op een exchange staat. Als je actief trade prima maar doe je niks met je alts en is het een longhold. Haal het er echt af!
Waar kan ik XRP bewaren cold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Ik weet dat Gatehub meer wallet is maar weet iemand een wallet die XRP op USB kan opslaan? Je kan namelijk bij Gategub ook traden en nu kan ik ook niet inloggen daar. Voor de zekerheid misschien toch even eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:51
Intussen is de BTC dominance op 51%...Ik blijf mij nog steeds verbazen over de XRP stijging. Pump and dump of groot nieuws waar alleen de banken nu vanaf weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dit wordt al een hele tijd gezegd, maar het risico valt volgens mij wel mee.

Tot nu toe zijn er 2 exchanges omgevallen, MtGox en Cryptsy.

MtGox was als eerste met BTC bezig en verdiende echt geld met fake trades die ze zelf deden, waardoor ze niet genoeg cash in huis hadden. (dat hebben de meeste normale banken ook niet)
Cryptsy was een site waar veel mensen ingetrapt zijn, van niks naar zeer groot in een paar maanden tijd en toen is ie gaan lopen met het geld.

Kraken, BTC-e, Bitfinex en Poloniex zijn al erg lang bezig en hebben al een aantal momenten gehad waarop ze heel rijk hadden kunnen worden, maar dat niet gedaan hebben. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat die site's niet met je coins er vandoor zullen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 08-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:51
Litebit.eu lijkt ook te kampen serverproblemen. Zou dit komen door de drukte of zou toch meer aan de hand zijn (bijvoorbeeld DDoS aanvallen)?

[ Voor 11% gewijzigd door Jdome op 08-05-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Is JAXX aan te raden als wallet? Wil het grootste deel van mijn Ether, LTC en BTC op 1 wallet hebben om lang vast te houden en niet te handelen. Of zijn er andere wallets hiervoor beter geschikt?

Dan heb ik nog wat Ripple en Lumen om mee te handelen op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Lekker dat litebit, geen overzicht van de voorraad. Of je nu 5 of 10 LTC of whatever wilt kopen..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:50:
[...]

Dit wordt al een hele tijd gezegd, maar het risico valt volgens mij wel mee.

Tot nu toe zijn er 2 exchanges omgevallen, MtGox en Cryptsy.

MtGox was als eerste met BTC bezig en verdiende echt geld met fake trades die ze zelf deden, waardoor ze niet genoeg cash in huis hadden. (dat hebben de meeste normale banken ook niet)
Cryptsy was een site waar veel mensen ingetrapt zijn, van niks naar zeer groot in een paar maanden tijd en toen is ie gaan lopen met het geld.

Kraken, BTC-e, Bitfinex en Poloniex zijn al erg lang bezig en hebben al een aantal momenten gehad waarop ze heel rijk hadden kunnen worden, maar dat niet gedaan hebben. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat die site's niet met je coins er vandoor zullen gaan.
Er zijn wel meer exchanges of wallet services omgevallen. Bijv Vircurex en bitcoin24 twee die ik persoonlijk heb mee mogen maken. En dan zullen er nog wel een aantal andere kleine zijn geweest. In de bitcoin handel is het zeker wel een reëel gevaar/probleem.

Het hoeven ook niet altijd de eigenaren te zijn die ervoor zorgen dat een service klapt. Externe invloed door een regering/belastingdienst of hackers zijn ook opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Kan een wallet als Jaxx 'vallen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
En Daar gaat ETH, alsof t niks is, van de 2e plek weg :o

Edit: Toch weer niet..

[ Voor 18% gewijzigd door Riven op 08-05-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Jezus, 8 miljard euro erbij in 2 dagen tijd. En dat van een ongereguleerde markt, waar financiële instellingen geen weet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

De vraag ligt dan, wat doe ik met mijn huidige ETH :P

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
waarom is het symbool van Stellar lumens op polo STR ipv xlm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Ripple klapt nu in elkaar, meer dan 1.4 miljard dollar marketcap eraf in 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:51
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:27:
Ripple klapt nu in elkaar, meer dan 1.4 miljard dollar marketcap eraf in 20 minuten.
Klein dumpje, gaat weer up nu. Normale gang van zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jdome op 08-05-2017 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:18:
Ripple was eerst nog ruim 500 miljoen dollar aan marketcap, 58 dagen geleden.

Nu ruim 7.5 miljard dollar aan marketcap, 58 dagen later. Wauw.
In 4 uur tijd kunnen we daar 1.6 miljard dollar erbij noteren. 9.1 miljard marketcap als hoogtepunt. Nu ingestort naar 7.8 miljard dollar in 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:36
Ik heb mijn Ripple maar verkocht, dit lijkt heel erg op de piek van een maand geleden. Die vond trouwens ook op zondag plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Zit niet zo in de altcoins, maar zo te zien heb je bitcoins nodig om ze aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:33:
[...]
In 4 uur tijd kunnen we daar 1.6 miljard dollar erbij noteren. 9.1 miljard marketcap als hoogtepunt. Nu ingestort naar 7.8 miljard dollar in 20 minuten.
Je brengt het als absolute waarheid, je hebt even in je glazen bolletje gekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Luuk schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:39:
[...]

Je brengt het als absolute waarheid, je hebt even in je glazen bolletje gekeken? ;)
Ik baseer mij op data van Coinmarketcap, en de duizelingwekkende snelheid waarin zulke bedragen omgaan doen mij verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:36
RaptorXS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:39:
Zit niet zo in de altcoins, maar zo te zien heb je bitcoins nodig om ze aan te kopen?
De meeste altcoins gaan inderdaad via bitcoins. Via https://www.litebit.eu/nl kun je een aantal wel direct met euro's kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:19:
waarom is het symbool van Stellar lumens op polo STR ipv xlm?
Er is geen officiele valuta-code voor de diverse cryptocurrencies, dus iedere organisatie kiest zelf wat ze het beste vinden klinken. Vaak worden 3 letters uit de naam gekozen (bv: BTC of ETH), maar sommige exchanges gebruiken de ISO-standaard waarbij valuta die niet gekoppeld zijn aan een specifiek land een 3-letter-code krijgen die met een X begint (bv. XBT voor Bitcoin of XLM voor Lumen).

edit: In ander nieuws: De storing met withdrawals bij Kraken die her en der genoemd wordt, lijkt echt vooral een probleem met de webinterface te zijn. Ik heb vanochtend om 11:00 een withdrawal gestart (na een paar keer de pagina opnieuw te hebben geladen omdat hij telkens een onbeschikbaar-melding gaf) en deze stond voor 18:00 op mijn ING rekening (voor ongeveer 15 minuten, geld is nu alweer op weg naar Slovenie >:) )

[ Voor 27% gewijzigd door Rannasha op 08-05-2017 18:03 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).