Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb binnen 3 dagen 75% winst gemaakt op lumen. Weet niet of ik eruit moet stappen. Flink ziek dit, wou dat ik er nog meer euros ingestopt had.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Winst heb je pas wanneer je hebt verkocht ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat is 1 druk op de knop...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleVis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Daarvoor kan het alweer omlaag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 06:27
@Dinictus208 Gewoon blijven zitten. Voor je het weet zit de marketcap >1mrd. Dat is niks tegenwoordig zo lijkt het haha. En een beetje terugval kun je hebben, dan zorg je dat je dan wel wat euro's vrij besteedbaar hebt en verdubbel je positie als je nu -50% voor de kiezen krijgt.

Ik blijf ook rustig in Ripple zitten, ondanks dat de marketcap duizingwekkend groot is met 5mrd. Ethereum deed daar een lange tijd over.

EDIT: Als je al 3 dagen in Lumens zit dan is je winst toch flink groter dan 75%? Eerder 750% als je er op 4 mei echt al in zat.

[ Voor 13% gewijzigd door Timberly2 op 07-05-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het 1 druk op de knop is, heb je dus je funds op een exchange. Waarom dan geen trailing stop? En dan heel ruim, laten we zeggen -30%. (Om gedoe te voorkomen wat ik zojuist had gepost).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 09:52
Dit moet verschrikkelijk misgaan. Stellar met 700% omhoog in 7 dagen tijd, Ripple met 200%.

Wat moet de grote crash gaan triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:02:
[...]

Als het 1 druk op de knop is, heb je dus je funds op een exchange. Waarom dan geen trailing stop? En dan heel ruim, laten we zeggen -30%. (Om gedoe te voorkomen wat ik zojuist had gepost).
ik ben echt nog n00b. Kan je dat instellen op kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:27
Ik verkoop pas als ik millionair er van zou worden, tot die tijd is het spielerij geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Lol, ik heb gisteren 40 Stellar gekocht voor 1USD. Nu al 50% winst! 8)
Hopelijk binnen paar jaar een paar 1000$ waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:06:
[...]

ik ben echt nog n00b. Kan je dat instellen op kraken?
Echt heel easy:

New order, advanced, order type: trailing stop, 30 invullen (of welk percentage je ook wenst), '%' knopje indrukken, submit! Je zult zien dat de verkoop trigger meegaat met prijsstijgingen. Let op, geen "trailing stop limit" order, want die kunnen nog wel eens overgeslagen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ooit 3600 XLM (Stellar/Lumen) gekregen op Kraken gebaseerd op de hoeveelheid Bitcoin die ik op dat moment in mijn account had. Da's nu ruim €100 waard :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Echt heel easy:

New order, advanced, order type: trailing stop, 30 invullen, '%' knopje indrukken, submit! Je zult zien dat de verkoop trigger meegaat met prijsstijgingen. Let op, geen "trailing stop limit" order, want die kunnen nog wel eens overgeslagen worden.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:05:
Dit moet verschrikkelijk misgaan. Stellar met 700% omhoog in 7 dagen tijd, Ripple met 200%.

Deze enorme stijging doet me heel erg denken aan de Willy bot. Ben inderdaad benieuwd of dit echt zo hoog blijft of dat we nog een keer ver onder de $1000,- gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
@Hatsieflatsie Niet zo paniekerig graag, anders dan druk ik nu alles nog in de verkoop. Wellicht dat ik je daar later dankbaar voor ben maar ik blijf zitten. Totale gekte lijkt dit maar kan nog veul gekker qua marketcaps. @fandango trailing stops zijn handig idd maar als je echte buynholder bent dan ben je ze niet nodig :). Echter, dit gaat heel snel richting tulpenmanie. Bekende crypto fondsbeheerder / twitteraar twitterde dat al bij een combined market cap van 35mrd.

Er stappen zoveel figuren in die niet weten wat marktwerking vraag/aanbod is. Voor iedere idioot die koopt is er iemand die de stukken v/d hand doet. Echter, als het blik chinezen wordt losgetrokken dan is de huidige waardering nog peanuts! Indiërs, Russen etc. iedereen gaat deze rendementen zien. Wat mij betreft vliegen we nog even door richting de 100mrd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:05:
Wat dacht je van de mensen die er in het begin bij waren en de developers. Als de mensen die nu allemaal aan het kopen zijn en de boel omhoog laten gaan zeg 1.000 coins hebben, en de mensen met de echte coins, zeg 100.000 coins gaan dumpen word het feest. Er komt een punt dat mensen met heel veel coins er uit stappen om lekker een paar ton of nog veel meer te pakken. De mensen die er dan een paar 100 of een paar 1000 euro in hebben zitten en te laat zijn, die zijn de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Als die developers slim zijn verkopen ze druppelsgewijs om niet die crash te triggeren. Bij ARK zag je weleens fat finger gedrag langskomen. Massive orders inleggen ver onder de huidige marktprijs. Ook die herstellen weer.

EDIT: Bots zie je continue handelen toch? Poloniex gaan de prijzen je zo snel om de oren dat je het niet volgt en zeker weten dat dat niet handmatig gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere morgen dat ik wakker word verwacht ik inmiddels dat de altcoins 80-90% gedaald zijn en dat de hype een goed georganiseerde P&D van Rusland/China/Trump blijkt te zijn. Het is gewoon bizar. En niemand lijkt een goede verklaring te kunnen geven.

'Als het te mooi lijkt om waar te zijn '-gevoel begint steeds sterker op te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:10:
@Hatsieflatsie Niet zo paniekerig graag, anders dan druk ik nu alles nog in de verkoop. Wellicht dat ik je daar later dankbaar voor ben maar ik blijf zitten. Totale gekte lijkt dit maar kan nog veul gekker qua marketcaps. @fandango trailing stops zijn handig idd maar als je echte buynholder bent dan ben je ze niet nodig :). Echter, dit gaat heel snel richting tulpenmanie. Bekende crypto fondsbeheerder / twitteraar twitterde dat al bij een combined market cap van 35mrd.

Er stappen zoveel figuren in die niet weten wat marktwerking vraag/aanbod is. Voor iedere idioot die koopt is er iemand die de stukken v/d hand doet. Echter, als het blik chinezen wordt losgetrokken dan is de huidige waardering nog peanuts! Indiërs, Russen etc. iedereen gaat deze rendementen zien. Wat mij betreft vliegen we nog even door richting de 100mrd.
Als ik zie dat nog niemand in mijn omgeving ook maar iets weet van cryptocurrency kan het nog héél ver groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Nou, ik merk op mijn leeftijd 26, wel steeds wat meer interesse, maar met name omdat ik dat aanwakker met die te mooi om waar te zijn rendementen. Op het werk ook wel wat collega's die in aandelen zitten en hier ook aan begonnen zijn. Maar verder, nee, je praat over <5% v/d bevolking, wat zeg ik, <1% nog momenteel in NL. Maar is dan ook niet geschikt en zal ook zeker niet door >5% gedaan gaan worden.

Bubbels kunnen ook ontstaan in kleine kringen waarin we ons nu bevinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:12:
EDIT: Bots zie je continue handelen toch? Poloniex gaan de prijzen je zo snel om de oren dat je het niet volgt en zeker weten dat dat niet handmatig gaat.
Ik ga ervan uit dat je op mijn post reageert met die vraag. De Willy bot was een apparaat van Mt. Gox zelf dat nep-orders in de markt zette zonder een tegenpersoon. Oftewel, de Willy bot kocht en kocht en kocht en zette wel dollars op de balans van traders, maar die dollars waren niet gebacked door echt dollars, die waren verzonnen door Mt. Gox. Totdat mensen echte dollars wilde hebben, de withdrawals gestopt werden en de rest is history. Daarom reageren mensen nu altijd heel fel als een beurs withdrawals stopzet. En terecht overigens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Ow, dat is wel een heel bijzondere manier van handelen ja.
Maar bij beginnende markten zie je vaker van dit soort cowboy gedrag. Hopelijk zijn ze bij Kraken & Poloniex wat betrouwbaarder. Tot nu toe wel.

Ga BURST en Gridcoin maar verkopen. Doen weinig, en hebben ook niet zoveel potentie. 15% gepakt gemiddeld. Prima. Alles in de UBIQ xD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:13:
[...]
Als ik zie dat nog niemand in mijn omgeving ook maar iets weet van cryptocurrency kan het nog héél ver groeien.
Er zijn nu genoeg mensen ingestapt om de boel met 2400% te laten stijgen. Er hoeven niet nog miljoenen mensen in te stappen om de boel te laten klappen. Het grote probleem is denk ik hier dat er mensen zijn die voordat de boel omhoog ging met grote bedragen zijn ingestapt. Die mensen hebben veel meer coins en maken op dit moment een veel grotere winst. Dat zijn ook de mensen die genoeg coins hebben om de boel keihard te laten crashen als ze er uit stappen.

Als ik hier naar kijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJxt94E1bFn0FaEpwTFNnrdr/full.jpg

Ik verwacht eigenlijk niet dat deze spike nog 2 of 3x zo hoog word. Misschien ook wel, maar ik vind deze spike te exteem om lang door te blijven gaan. Het lijkt ook wel alsof veel mensen vergeten wat je nu eigenlijk koopt. Bitcoin vind ik nog een beetje een ander verhaal, maar de 642 andere altcoins die nu voor deze stijging zorgen hebben nogsteeds geen echte waarde in de echte wereld, en als je het mij vraagt zullen ze dat ook nooit hebben. Noem mij maar een negatief persoon, of zelfs dom dat ik nu geen dikke winst ga maken, maar ik denk gewoon dat de hele boel keihard gaat klappen. Deze enorme spike is zo onstabiel als maar kan. Iets wat langzaam en rustig omhoog gaat behoud zijn waarde wel, iets wat keihard als een idioot omhoog gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als je koopt en daarna goede trailings stops instelt, wat kan er dan misgaan? alleen in het begin een beetje in de gaten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dinictus208 op 07-05-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Die piek is uitermate snel gegaan ja. Maar dat was die ook op 5mrd als je op dat tijdstip keek. Dat was die ook op 10mrd. Die plateau's lijken nu alweer veilige levels. Kun je nagaan hoe snel je beeldvorming veranderd.

Eens, als je winst wilt nemen is dit een prima moment. Ik blijf nog even zitten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Rannasha schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:09:
Ooit 3600 XLM (Stellar/Lumen) gekregen op Kraken gebaseerd op de hoeveelheid Bitcoin die ik op dat moment in mijn account had. Da's nu ruim €100 waard :)
Bizar, ik heb er nooit naar gekeken en dacht dat het in totaal een paar cent waard was, maar ik zie in m'n account dat het nu meer dan €200 waard is. Leuk cadeautje!

Edit: en verkocht voor € 204,97 :)

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 07-05-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Er zijn nu genoeg mensen ingestapt om de boel met 2400% te laten stijgen. Er hoeven niet nog miljoenen mensen in te stappen om de boel te laten klappen. Het grote probleem is denk ik hier dat er mensen zijn die voordat de boel omhoog ging met grote bedragen zijn ingestapt. Die mensen hebben veel meer coins en maken op dit moment een veel grotere winst. Dat zijn ook de mensen die genoeg coins hebben om de boel keihard te laten crashen als ze er uit stappen.

Als ik hier naar kijk:

[afbeelding]

Ik verwacht eigenlijk niet dat deze spike nog 2 of 3x zo hoog word. Misschien ook wel, maar ik vind deze spike te exteem om lang door te blijven gaan. Het lijkt ook wel alsof veel mensen vergeten wat je nu eigenlijk koopt. Bitcoin vind ik nog een beetje een ander verhaal, maar de 642 andere altcoins die nu voor deze stijging zorgen hebben nogsteeds geen echte waarde in de echte wereld, en als je het mij vraagt zullen ze dat ook nooit hebben. Noem mij maar een negatief persoon, of zelfs dom dat ik nu geen dikke winst ga maken, maar ik denk gewoon dat de hele boel keihard gaat klappen. Deze enorm spike is zo onstabiel als het maar kan. Iets wat langzaam en rustig omhoog gaat behoud zijn waarde wel, iets wat keihard als een idioot omhoog gaat niet.
Je heb het steeds over 600+ altcoins, maar buiten de top 20 (wellicht 30) zijn het allemaal fun/shitcoins die er niet toe doen. De market cap van altcoins wordt aanzienlijk bepaald door wat juist binnen die top zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:51
Ben benieuwd, heb sinds een paar dagen 200 euro die ik anders aan andere rommel zou besteden verdeeld over wat coins maar dat continue handelen zie ik niet zo zitten.

Wel wat gelezen maar toch een beetje voor de "bekende" coins gegaan plus wat er via litebit te krijgen was speelde ook mee.

In mijn omgeving overigens weinig interesse erin, moet zeggen dat mijn rendement nu ongeveer rond de 0% schommelt :)

Staat nu allemaal in de wallet op litebit maar morgen maar eens gaan kijken naar Kraken en gatehub. Vind het een leuk tijdverdrijf, ook interessant om er mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:23:
Ow, dat is wel een heel bijzondere manier van handelen ja.
Maar bij beginnende markten zie je vaker van dit soort cowboy gedrag. Hopelijk zijn ze bij Kraken & Poloniex wat betrouwbaarder. Tot nu toe wel.

Ga BURST en Gridcoin maar verkopen. Doen weinig, en hebben ook niet zoveel potentie. 15% gepakt gemiddeld. Prima. Alles in de UBIQ xD.
Alles in Ubiq? Hopelijk wordt dat wat ja :) Met 34m coins in omloop en een goed dev team heb ik er wel goede hoop op. Vind de huidige markt ook wel een beetje gevaarlijk worden nu.
Een vriend van me appt me 4 keer per dag dat hij al X euro winst heeft gemaakt, maargoed de algehele markt stijgt. Heb hem al gewaarschuwd dat een neerwaartse markt veel verlies kan maken, maar volgens mij zit hij nog wel een beetje in een roze wolk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:27
Wow, waar komt die spike omhoog op XMR/EUR opeens vandaan? Ik heb ze onlangs gekocht voor ~18 euro; staan nu op €29.90. Heb nu in ieder geval zoveel verkocht dat ik mijn inleg terug heb, kan ik met de winst verder spelen :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Je heb het steeds over 600+ altcoins, maar buiten de top 20 (wellicht 30) zijn het allemaal fun/shitcoins die er niet toe doen. De market cap van altcoins wordt aanzienlijk bepaald door wat juist binnen die top zit.
Dat klopt, maar maakt denk ik niet veel uit. Neem ETH bijvoorbeeld als voorbeeld omdat dit toch de 2e coin is naast de BTC. Die heeft ook een sprong van 900% gemaakt in 3 maanden tijd en ook dat kan je niet stabiel noemen net zoals de 1000% sprong van de BTC in 2013. Of het om 10 coins gaat of 600 coins maakt eigenlijk niet uit voor het hele verhaal.

Edit: Er is ook niet veel mis met er een paar honderd of paar duizend euro insteken van geld dat je kan missen, maar er meer in gaan steken en dan vooral van geld wat je niet kan missen lijkt mij extreem onverstandig. Als ik die extreme pieken zie is het eerste wat ik denk: dat kan nooit lang goed gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
wwwhizz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:35:
Wow, waar komt die spike omhoog op XMR/EUR opeens vandaan? Ik heb ze onlangs gekocht voor ~18 euro; staan nu op €29.90. Heb nu in ieder geval zoveel verkocht dat ik mijn inleg terug heb, kan ik met de winst verder spelen :)
Grijns, dit heb ik een paar jaar geleden al gedaan met de Bitcoin, the money for nothing.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Is er eigenlijk ook een grafiek van de market cap met de top20/30 coins uitgespiltst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
wwwhizz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:35:
Zat net ook al te kijken, Dacht dat Monero niet mee wilde doen aan de trend en eigenwijs bleef hangen rond de €20 ;) Toch nog wat leuks te zien dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
@NomadTitan ja zoveel zat er niet in die andere coins hoor haha. Die twee bij elkaar bleven ruim onder de halve BTC. Weet ook niet zo goed wat ik van bittrex moet vinden, dat is het enige platform waar je de meeste altcoin zooi munten kan halen. Als UBQ niet snel op andere platformen gedealt kan worden dan voorzie ik ook niet een snelle stijging. Nogal belangrijk dat je ook op kraken en zeker poloniex te verhandelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:05
Aan de andere kant, waar zou de Bitcoin zijn als Mr Gox verhaal niet had afgespeeld? Die daling na de spike is ook redelijk geleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
wanneer zou Stellar crashen? nu al +137% 145% 172% 8)7 8)7 de laatste 24 uur.....

[ Voor 24% gewijzigd door weertenaar op 08-05-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:01

DirtyBird

Praktiserend denker

weertenaar schreef op zondag 7 mei 2017 @ 23:52:
wanneer zou Stellar crashen? nu al +137% 145%de laatste 24 uur.....
Ik heb net gekeken of ik op kraken kon shorten, maar deze niet. Ligt dat aan kraken of aan mijn tier? Anywho, ik denk ook dat die gaat crashen :')

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die trailing stops gaan echt te snel af, zojuist weer duurder moeten inkopen nadat ie getriggerd was. STR/EUR op kraken.

Naja ze werken dat is mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
wanneer zou Stellar crashen? nu al +137% 145% 172% 8)7 8)7 de laatste 24 uur.....
900% erbij in 7 dagen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Als ik slim was ging ik slapen en pakte ik mijn winst, maar damn wat wordt je hier hebberig van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:25:
[...]

900% erbij in 7 dagen tijd.
Correctie, 1074% nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
Op Kraken wel flinke correctie nu. Mijn trailing stop werd iig ingeschakeld. Dan misschien toch maar gaan slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Kraken down door ddos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
naar 205% en terug naar 100% in een paar minuten.... lijkt wel gewoon gokken in het casino 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Iemand zat kennelijk short op Stellar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
En https://trade.kraken.com/kraken/ethusd is leeggekocht op Kraken, down van bijna $100 tot $50. Holy smokes, wat een gekkenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:43:
[...]
Iemand zat kennelijk short op Stellar.
Waar lees je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
DaCoTa schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:45:
En https://trade.kraken.com/kraken/ethusd is leeggekocht op Kraken, down van bijna $100 tot $50. Holy smokes, wat een gekkenhuis.
De bubble is geknapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Nee, het is Kraken specifiek. Iemand zit heel erg hard ETH/USD naar beneden te duwen.

Inmiddels is kraken weer hersteld lijkt het. Voor de mensen die morgen wakker worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/14GtJ6rjtUlREwmQAIfGlwgn/full.png

[ Voor 50% gewijzigd door DaCoTa op 08-05-2017 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Poloniex ligt er uit, ben blij dat ik niks van plan ben te verkopen. Heb tijdens de vorige Ripple hype enorm veel geld verloren door Poloniex, wou toen graag verkopen maar kon destijds niet bij mijn account.

Je zou toch denken dat ze geleerd hebben van de vorige crash, zou bijna denken dat ze het expres doen :|
Grappig is dat ik net in de trollbox zei dat ik denk dat Poloniex dit expres doet, daarna gelijk gebanned >:)

[ Voor 34% gewijzigd door MichawwZki op 08-05-2017 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijn trailing stop is ook getriggerd, maar ik mis daardoor de boot nu wel flink op xrp. Gelukkig niet alles verkocht, maar ik denk dat ik bijna 400 misloop nu. Zijn dat bots die de prijs omlaag drukken om stop losses te triggeren?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davver80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-01 12:57
ik vermoed dat wel ja. Had zelf ook trailing gezet op 20% en ook getriggerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Dat is de prijs die je (in dit geval) betaald voor het niet lopen van risico. Zonder een stop-loss heb je ook kans dat de prijs met 99% daalt.

BTC is in ieder geval vanochtend sterk gestart. Bij itBit staat echter een muur van meer dan 2000 BTC! Hij schijft wel steeds iets omhoog. Vreemde zaak daar. Prijs is ook 30 dollar hoger daar, zal eens kijken of er een reden voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Fire69 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Ripple staat super hoog nu. Waarom zou je nu kopen?
Omdat het blijft stijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
BTC EUR op Kraken zit tegen de ATH aan! Lijkt er op dat veel mensen uit de alts stappen en dat er een voorschotje wordt genomen over verwacht nieuws van BitFinex vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
SmokingSig schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:58:
[...]

Omdat het blijft stijgen ;)
Blijkbaar :P
Maar het was toch wel een redelijke gok vind ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Op de Japanse exchange Bitflyer zit de prijs al rond de $1700. Japan lijkt goed mee te doen met de huidige rally nadat daar gunstige wetgeving voor cryptocurrencies is aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Fire69 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Blijkbaar :P
Maar het was toch wel een redelijke gok vind ik. :)
Ach Ripple slaat aan bij de banken dus zal wel goed komen, al ligt Swift wel dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er lijkt inderdaad veel geld van alts naar BTC te vloeien. Veel alts staan (eindelijk) in het rood. Benieuwd of het een adempauze is of het begin van een geleidelijke daling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
@Rannasha heeft het goed gespot. Die Japanners gaan helemaal gek op BitFlyer. Zit nu tegen de 200.000 JPY aan, met snelle stijging en geen weerstand te zien.
BTC EUR op Kraken zit alsnog ook lekker tegen de ATH aan nu. Zal er over een paar minuten overheen gaan. Onbekend terrein in vandaag...

Die enorme muur op itBit lijkt mij van iemand die arbitrage uitvoert. Hij verkoopt gestaag op 1620 dollar en voorlopig kan hij op een paar andere exchanges genoeg arbitrage behalen. Zodra de prijzen gelijk komen te liggen bij verschillende exchanges, zal die enorme muur waarschijnlijk weggehaald worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Playa del C. op 08-05-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rannasha Wat houdt die wetgeving in grove lijnen in als ik je vragen mag? Verklaart dat ook (deels) de stijging van XEM? Als ik mij goed herinner waren de developers van XEM actief bezig om hun product te promoten in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:38:
@Rannasha Wat houdt die wetgeving in grove lijnen in als ik je vragen mag? Verklaart dat ook (deels) de stijging van XEM? Als ik mij goed herinner waren de developers van XEM actief bezig om hun product te promoten in Japan.
Die nieuwe wetgeving is op zich niet heel spannend. Die zegt alleen maar dat Bitcoin een wettig betaalmiddel is. Alsnog is het wel gewoon een goed teken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Die nieuwe wetgeving is op zich niet heel spannend. Die zegt alleen maar dat Bitcoin een wettig betaalmiddel is. Alsnog is het wel gewoon een goed teken natuurlijk.
Alleen bitcoin of dat crypto's in het algemeen als wettig betaalmiddel gezien mogen/kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Nee, heel spannend is het niet, maar in veel landen is er nog best wat onzekerheid over wat de legale status van Bitcoin precies is. Het feit dat het als betaalmiddel is goedgekeurd, zal veel potentiele kopers in Japan een stuk zekerder maken van hun zaak. Ze lopen immers niet het risico dat er op korte termijn maatregelen worden getroffen om Bitcoingebruik in te perken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:51
Ik zie dat XRP een enorme stijging heeft doorgemaakt afgelopen dagen. Is het een klassieke pump and dump of is er iets aan XRP wat de munt erg onderscheidend maakt van de rest. Met een market cap van 7.0 miljard op het moment van schrijven geeft wel aan dat er veel vertrouwen is en lijkt het ETH van plek twee te stoten.

[ Voor 0% gewijzigd door symen89 op 08-05-2017 09:11 . Reden: foutje in market cap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 14:23
symen89 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:03:
Ik zie dat XRP een enorme stijging heeft doorgemaakt afgelopen dagen. Is het een klassieke pump and dump of is er iets aan XRP wat de munt erg onderscheidend maakt van de rest. Met een market cap van 8.5 miljard op het moment van schrijven geeft wel aan dat er veel vertrouwen is en lijkt het ETH van plek twee te stoten.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, ik lees ook dat 50% van alle munten in handen zijn van de developers zelf. Kan het zijn dat ze met goed nieuws komen zodat de waarde ervan stijgt en het straks dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:05
Vorige week maandag was er ook een daling van de altcoins. Ik ben benieuwd hoe het deze week ontwikkelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
symen89 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:03:
Ik zie dat XRP een enorme stijging heeft doorgemaakt afgelopen dagen. Is het een klassieke pump and dump of is er iets aan XRP wat de munt erg onderscheidend maakt van de rest. Met een market cap van 8.5 miljard op het moment van schrijven geeft wel aan dat er veel vertrouwen is en lijkt het ETH van plek twee te stoten.
XRP wordt ontwikkeld door een bedrijf, Ripple / Ripple Labs, en wordt door verschillende banken gebruikt om verschillende valuta's mee om te zetten. Zodoende kunnen transacties met verschillende valuta's//landen/werelddelen sneller gedaan worden.

XRP wordt door steeds maar banken getest en geïmplementeerd. Tot nu toe gaat de steiging erg hard, ik ben bang dat hij ineens weer inzakt. Ik denk achter dat het bedrijf en de banken dat niet laten gebeuren. Mijn investering van 200 euro in oktober 2016 bleek de juiste keus: tot nu toe 2000 euro winst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 14:23
ElectronLion schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:14:
[...]

XRP wordt ontwikkeld door een bedrijf, Ripple / Ripple Labs, en wordt door verschillende banken gebruikt om verschillende valuta's mee om te zetten. Zodoende kunnen transacties met verschillende valuta's//landen/werelddelen sneller gedaan worden.

XRP wordt door steeds maar banken getest en geïmplementeerd. Tot nu toe gaat de steiging erg hard, ik ben bang dat hij ineens weer inzakt. Ik denk achter dat het bedrijf en de banken dat niet laten gebeuren. Mijn investering van 200 euro in oktober 2016 bleek de juiste keus: tot nu toe 2000 euro winst :*)
Ja, het blijft toch altijd een gok. Je bent altijd te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

N00b vraagje. Dit weekend een account op Kraken aangemaakt en ik heb gisteravond een BUY/LIMIT order gemaakt voor XRP zodra de prijs onder de 0,0007BTC zou komen:
  • buy/limit XRP/XBT ฿0.00007000
Als ik het goed in de grafiekjes zie dan is rond 1:30 uur de koers nog onder de B0,00007 gekomen. Koersbalk gaf ook aan:
  • Last: ฿0.00011758
  • High: ฿0.00012900
  • Low: ฿0.00006598
Paar vraagjes:
1) hoe kan ik zien of een limit order getriggerd had moeten worden?
2) worden liimit orders altijd getriggerd of kunnen er redenen zijn dat ze genegeerd worden (bijv prioriteit bij drukte).

NB: ik weet dat er gisteravond eea gaande was bij Kraken waardoor de site en api rond middernacht vrijwel onbereikbbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
@JPS Je kan alle acties terugvinden op je kraken-account. Je kan klikken op die geplaatste order, waarna je alle details te zien krijgt.

Een trigger voor een LIMIT order, betekent natuurlijk wel dat het mogelijk is dat de order is getriggered door ene bepaalde uitschieter in de prijs, maar dat daarna jouw limit order niet gevuld kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:20:
@JPS Je kan alle acties terugvinden op je kraken-account. Je kan klikken op die geplaatste order, waarna je alle details te zien krijgt.
Ja dat heb ik gezien en daar staat ie dus ook nog op 'untouched'
Een trigger voor een LIMIT order, betekent natuurlijk wel dat het mogelijk is dat de order is getriggered door ene bepaalde uitschieter in de prijs, maar dat daarna jouw limit order niet gevuld kon worden.
Hoe bedoel je dat precies? De prijs lijkt wel met een piekje onder de triggerwaarde te zijn geweest maar er is dus niet aangekocht. Dus vandaar ook mijn vraag waar/hoe ik de exacte koerswaarden kan terugzien waarop getriggerd wordt (of had moeten worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik gebruik litebit.eu. Hier kan je eenvoudig met iDeal betalen en je XRP naar je gatehub wallet laten sturen. Je kan ze hier ook uit laten betalen.

Daarnaast kan je ze natuurlijk gewoon verhandelen op Kraken of Changelly voor andere coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:31
MetalG schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:24:
[...]
Is wel interessant. Maar als je coins uitleent, en die gaan plots hard in value, ben je die 'value' dan kwijt?
Stel ik leen 1 BTC uit vandaag is die 1400 euro waard, krijg je dan 1400 euro + interest terug? of hoe zit het juist?
Als jij 1 BTC uitleent voor 0,5% per dag krijg je na twee dagen dus je 1 BTC terug + 0.0085 ((0.005 * 2) * 0.85) BTC voor het uitlenen. Of die BTC nu gestegen is van 1400 naar 2000 euro maakt verder niks uit.
Let trouwens op dat het niet compounding per dag werkt zoals iemand anders wel zei. Pas als je lening gesloten is kan je die winst ook weer uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:16:
N00b vraagje. Dit weekend een account op Kraken aangemaakt en ik heb gisteravond een BUY/LIMIT order gemaakt voor XRP zodra de prijs onder de 0,0007BTC zou komen:
  • buy/limit XRP/XBT ฿0.00007000
Als ik het goed in de grafiekjes zie dan is rond 1:30 uur de koers nog onder de B0,00007 gekomen. Koersbalk gaf ook aan:
  • Last: ฿0.00011758
  • High: ฿0.00012900
  • Low: ฿0.00006598
Paar vraagjes:
1) hoe kan ik zien of een limit order getriggerd had moeten worden?
2) worden liimit orders altijd getriggerd of kunnen er redenen zijn dat ze genegeerd worden (bijv prioriteit bij drukte).

NB: ik weet dat er gisteravond eea gaande was bij Kraken waardoor de site en api rond middernacht vrijwel onbereikbbaar waren.
De trade-engine van Kraken hapert wel eens wanneer de boel onder druk staat. Dat is, helaas, een bekend verschijnsel. En gisternacht was dat mogelijk weer het geval tijdens de DDOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Ja dat heb ik gezien en daar staat ie dus ook nog op 'untouched'

[...]

Hoe bedoel je dat precies? De prijs lijkt wel met een piekje onder de triggerwaarde te zijn geweest maar er is dus niet aangekocht. Dus vandaar ook mijn vraag waar/hoe ik de exacte koerswaarden kan terugzien waarop getriggerd wordt (of had moeten worden).
Ik weet niet precies de details, maar het klinkt zo alsof je order dus nog net is getriggered. Hij triggert echter een LIMIT order. Die koopt alleen in onder de gestelde limietwaarde (van de trigger in dit geval). Als je deze order uitvoert met een MARKET order, dan wordt er ingekocht, na de trigger, voor de marktprijs. Ook als die hoger is dan het triggerpunt. Op die manier loop je risico een hoger bedrag te betalen, maar weet je wel zeker dat je koopt zodra je trigger gaat, als je dat dus zou willen.

Een limit order wordt niet altijd uitgevoerd, omdat er natuurlijk wel een verkoper moet zijn die voor jouw specifieke prijs iets aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:36:
[...]

De trade-engine van Kraken hapert wel eens wanneer de boel onder druk staat. Dat is, helaas, een bekend verschijnsel. En gisternacht was dat mogelijk weer het geval tijdens de DDOS.
Ok thx. Dan weet ik dat een limit order geen garantie is dat ie afgaat. Idd vervelend verschijnsel. Maar 'normaal gesproken' zou die al wel bij het aantippen van een koers (al is het een korte spike) moeten afgaan?

PS: voor de duidelijkheid: Ik heb niet het hokje 'post limit order' aangevinkt.

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 08-05-2017 09:46 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Een limit order wordt niet altijd uitgevoerd, omdat er natuurlijk wel een verkoper moet zijn die voor jouw specifieke prijs iets aanbiedt.
Hoe specifiek moet dat vraag/aanbod dan zijn? Ik kan me wel bijvoorbeeld voorstellen als er meerdere aankooporders zijn (te veel vraag) voor een bepaalde aankoopprijs, dat niet iedereen wordt bediend. Geldt er dan een volgorde van wie het eerst kwam die het eerst aan de beurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Hoe specifiek moet dat vraag/aanbod dan zijn? Ik kan me wel bijvoorbeeld voorstellen als er meerdere aankooporders zijn (te veel vraag) voor een bepaalde aankoopprijs, dat niet iedereen wordt bediend. Geldt er dan een volgorde van wie het eerst kwam die het eerst aan de beurt is?
Precies, ook dat. Ligt waarschijnlijk niet aan de trade-engine van Kraken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totale market cap is inmiddels voorbij de 50 miljard dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@JPS Ik zou als ik jou was ook met iets minder mooie, ronde getallen werken. Laat hem niet triggeren op ฿0.00007000 maar bijvoorbeeld op ฿0.00007123.

Ik werkte in het begin ook met ronde getallen. Vooral afgeronde tien-/-honderd/-duizendtallen voelen lekker duidelijk en overzichtelijk. Maar volgens mij doen veel beginners (zoals ik) dat.

Ik kreeg de indruk, maar dat is puur gevoelsmatig, dat je orders net iets minder vaak op een grote hoop verdwijnen (van mensen die dezelfde limiet ingesteld hebben) als je minder afgeronde limieten instelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:44:
[...]

Ok thx. Dan weet ik dat een limit order geen garantie is dat ie afgaat. Idd vervelend verschijnsel. Maar 'normaal gesproken' zou die al wel bij het aantippen van een koers (al is het een korte spike) moeten afgaan?

PS: voor de duidelijkheid: Ik heb niet het hokje 'post limit order' aangevinkt.
Ja. Als je een limit koop order hebt op prijs X (en deze plaatst op het moment dat de prijs >X is) en de prijs staat enige tijd later <X, dan moet de order zijn uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:49:
[...]

Ja. Als je een limit koop order hebt op prijs X (en deze plaatst op het moment dat de prijs >X is) en de prijs staat enige tijd later <X, dan moet de order zijn uitgevoerd.
Dat is niet helemaal juist, of je bedoelt het misschien anders. De order wordt alleen geplaatst als prijs<X. Maar omdat het een limit order is, wordt hij pas uitgevoerd als er ook daadwerkelijk iets te koop is onder prijs X en alle orders van andere mensen die eerder zijn geplaatst op of onder prijs X zijn uitgevoerd.

Kan dus best zijn dat de limit order wel wordt getriggered (en dus geplaatst), maar verder niet kan worden uitgevoerd, omdat er daarna geen aanbod van coins meer is onder prijs X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Dat is niet helemaal juist, of je bedoelt het misschien anders. De order wordt alleen geplaatst als prijs<X. Maar omdat het een limit order is, wordt hij pas uitgevoerd als er ook daadwerkelijk iets te koop is onder prijs X en alle orders van andere mensen die eerder zijn geplaatst op of onder prijs X zijn uitgevoerd.

Kan dus best zijn dat de limit order wel wordt getriggered (en dus geplaatst), maar verder niet kan worden uitgevoerd, omdat er daarna geen aanbod van coins meer is onder prijs X.
Waar jij het over hebt is een stop limit order / take profit limit order. Die worden pas in het boek geplaatst als aan specifieke voorwaarden is voldaan.

Maar in de oorspronkelijke post over dit onderwerp wordt er enkel gesproken over een reguliere limit order. En als ik nu een limit order plaats, dan komt die direct in het orderboek te staan. Daar hoeft niets voor getriggerd worden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Maar in de oorspronkelijke post over dit onderwerp wordt er enkel gesproken over een reguliere limit order. En als ik nu een limit order plaats, dan komt die direct in het orderboek te staan. Daar hoeft niets voor getriggerd worden ofzo.
Klopt, hij lijkt in het orderboek tercht gekomen te zijn, maar niet uitgevoerd. Inmiddels koers weer hoger natuurlijk en is waarschijnlijk maar een split second ofzo onder de 0,0007B geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Waar jij het over hebt is een stop limit order / take profit limit order. Die worden pas in het boek geplaatst als aan specifieke voorwaarden is voldaan.

Nu zie ik het. Inderdaad, ik ben in de war gebracht door de woorden trigger hier en daar, maar de 'trigger' was puur een limit order...

In dat geval geld alleen het stukje over dat er misschien andere kopers eerst aan de beurt waren en dat er niks meer te koop was voor JPS onder prijs X. Ook kan iemand per ongeluk laag verkopen, waardoor de prijs wel laag lijkt, maar op de markt zelf nooit echt zo laag is geweest. Maar dat gebeurt zelden.
JPS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:32:
[...]

Klopt, hij lijkt in het orderboek tercht gekomen te zijn, maar niet uitgevoerd. Inmiddels koers weer hoger natuurlijk en is waarschijnlijk maar een split second ofzo onder de 0,0007B geweest.
Wel jammer inderdaad, zat je precies op de goede plek met je limit order, maar zijn anderen je voor geweest. De tip is eerder al gegeven om geen ronde bedragen te gebruiken. In dit geval is de kans ook groot dat er veel mensen in verhouding een limit order precies op jouw plek hadden staan. En als zij eerder hebben geplaatst, dan vis je alsnog achter het net.

Het gaat niet eens over een split-second trouwens. Dat je net mis grijpt ofzo. Simpelweg niet genoeg coins aangeboden om alle vraag te voldoen. En in theorie kan de markt dan alsnog urenlang op die prijs staan. In dit geval was het kort, omdat er veel gehandeld wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Playa del C. op 08-05-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:28
Nog even een paar constateringen voor mij als relatieve newbie (ooit 0,5 BTC gehad, had ik maar had ik maar)

Marketcap is totaal aantal currency van een specifieke coin in omloop
Volume is hoeveel er verhandeld is over een tijdstbestek

Online wallet is handig als je snel coins wilt verhandelen (zag ook al gatehub voorbij komen) gevaar is de backdoor bij al die toko's zodat ze een mtgox kunnen doen. Daarvoor als je lange termijn wilt doen stop je alles in een offline / hardware / computer wallet.

gister of eergisteren was een interessant artikel over ETH op BNR https://www.bnr.nl/player/audio/10059923/10322121 ging o.a. over het gemak waarmee grote diensten zoals Uber vervangen konden worden door een paar acties binnen het crypto currency netwerk (die link snapte ik niet helemaal)

[ Voor 22% gewijzigd door loewie1984 op 08-05-2017 11:39 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:32:
[...]Wel jammer inderdaad, zat je precies op de goede plek met je limit order, maar zijn anderen je voor geweest. De tip is eerder al gegeven om geen ronde bedragen te gebruiken. In dit geval is de kans ook groot dat er veel mensen in verhouding een limit order precies op jouw plek hadden staan. En als zij eerder hebben geplaatst, dan vis je alsnog achter het net.

Het gaat niet eens over een split-second trouwens. Dat je net mis grijpt ofzo. Simpelweg niet genoeg coins aangeboden om alle vraag te voldoen. En in theorie kan de markt dan alsnog urenlang op die prijs staan. In dit geval was het kort, omdat er veel gehandeld wordt.
De laagste koers was volgens @JPS onder de door hem gekozen limit-waarde. In zo'n geval moet de order worden uitgevoerd, want de koers kan niet onder een bepaald niveau zakken zonder dat eerst alle orders op dat niveau zijn uitgevoerd of geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Vraagje, hoe krijg ik mijn coinbase, Kraken, Poliniex verhandelingen in Blockfolio om zo een mooi overzicht te hebben?

Kan ik mijn accounts daar ergens in linken? Of zie ik dat mis en moet je alles handmatig invoeren onder add transaction of iets dergelijks?

Ik vind niet onmiddellijk een degelijke tutorial over de app.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:38:
[...]

De laagste koers was volgens @JPS onder de door hem gekozen limit-waarde. In zo'n geval moet de order worden uitgevoerd, want de koers kan niet onder een bepaald niveau zakken zonder dat eerst alle orders op dat niveau zijn uitgevoerd of geannuleerd.
Nee dat klopt niet.

Dat is wel zoals het meestal gaat, omdat je als enige op een bepaalde prijs een limit order hebt staan. Als (bij een rond getal) echter er veel mensen tegelijk een limit order op dat prijspunt hebben staan, dan kan het zo zijn dat er niet genoeg munten worden verkocht onder die limiet, zodat een deel van de kopers geen munten kan krijgen.
De munten komen wel ergens vandaan natuurlijk... en als niemand ze daarna meer aanbied, dan is je limit order niet uitgevoerd.
Dat is ook precies het verschil met de market order. Als je die triggert (met een conditie) dan wordt daarna het gewenst aantal munten ingekocht tegen elke prijs op de markt, ook als die hoger ligt dan prijs X. Daardoor wordt een market order wel altijd uitgevoerd.

Edit: toevoeging: en dan moet er dus onder je limiet prijs een gebied zijn waar heel weinig tot niks wordt gekocht. Dan verder zoals @DaCoTa zegt hieronder, dan plaatst dus iemand wel een sell order onder jouw limiet.

[ Voor 8% gewijzigd door Playa del C. op 08-05-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik gebruik Altfolio CapCoin. Daar zet je manueel hoeveel je van elke munt hebt. Dan hoef je geen accounts te linken.

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingSig op 08-05-2017 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Nieuwe all-time high voor bitcoin op Kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Volgens mij komen die dips doordat iemand een limit order inzet onder jouw gezette limit prijs. Er is niet genoeg aanbod om alles op die prijs te vullen dus jouw order blijft staan. In de trade history word alleen de initiator prijs aangehouden, wat verwarrend kan zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:56:
[...]

Nee dat klopt niet.

Dat is wel zoals het meestal gaat, omdat je als enige op een bepaalde prijs een limit order hebt staan. Als (bij een rond getal) echter er veel mensen tegelijk een limit order op dat prijspunt hebben staan, dan kan het zo zijn dat er niet genoeg munten worden verkocht onder die limiet, zodat een deel van de kopers geen munten kan krijgen.
De munten komen wel ergens vandaan natuurlijk... en als niemand ze daarna meer aanbied, dan is je limit order niet uitgevoerd.
Dat is ook precies het verschil met de market order. Als je die triggert (met een conditie) dan wordt daarna het gewenst aantal munten ingekocht tegen elke prijs op de markt, ook als die hoger ligt dan prijs X. Daardoor wordt een market order wel altijd uitgevoerd.
Huh?

De order was geplaatst op 0.0007. De prijs op dat moment was hoger dan dat. Na enige tijd blijkt dat de prijs *lager* is dan 0.0007. Dat betekent dat er trades hebben plaatsgevonden voor deze lagere prijs. En dat gebeurt (als de exchange goed werkt) alleen als *alle* kooporders hoger dan die laagste prijs zijn weggwerkt. Dat is Exchanges 101.

In jouw voorbeeld wordt de order niet uitgevoerd als de prijs precies 0.0007 bereikt, maar niet lager. In dat geval kan het zo zijn dat er niet voldoende verkooporders op 0.0007 waren om alle kooporders te vullen (dit wordt afgehandeld op chronologische volgorde van plaatsing van de order).

Maar...

Kraken werkt helaas niet altijd goed. Het komt wel eens voor dat er een order wordt uitgevoerd die uit de buurt zit van de huidige prijs van een munt. Dan wordt er gehandeld voor 100 en opeens wordt er een enkele order uitgevoerd op 80. Het orderboek is onaangetast en direct daarna is de prijs weer precies terug waar die gebleven was. Of de transactie op 80 een daadwerkelijke order van iemand was of slechts een kwestie van foutieve informatie in de data-feed, weet ik niet. Maar dit gebeurt zo nu en dan. Deze gebeurtenissen zijn vrij makkelijk te herkennen in de grafieken / handelsdata.

Daarnaast gebeurt het wel eens dat orders niet uitgevoerd worden terwijl dat wel zou moeten in tijden van hele hoge load. Waarschijnlijk is dit het geval geweest in deze situatie.

Het is helaas zo dat de trade engine van Kraken niet helemaal perfect is. Daar zijn ze zelf ook van de hoogte en er wordt aan gewerkt. Tot die tijd is het goed om dit in je achterhoofd te houden en op te passen in tijden van drukte. Zo houdt mijn bot inmiddels de responstijd van de Kraken API bij en als deze te hoog is, dan voert hij uit voorzorg geen acties uit.
DaCoTa schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:59:
Volgens mij komen die dips doordat iemand een limit order inzet onder jouw gezette limit prijs. Er is niet genoeg aanbod om alles op die prijs te vullen dus jouw order blijft staan. In de trade history word alleen de initiator prijs aangehouden, wat verwarrend kan zijn idd.
Dit is niet waar. De prijs die gerapporteerd wordt is altijd de prijs waarvoor de order wordt uitgevoerd en dat is de prijs van de order in het orderboek die opgevuld wordt.

Je kunt prima een limit verkoop-order voor BTC op €1 opsturen zonder dat de koers even €1 aan lijkt te tikken. Die order zal gewoon tegen de huidige hoogste bid-waarde (~€1485 worden uitgevoerd).

Als voorbeeld, voordat Bitstamp echte market orders aanbood (ze hadden eerste enkel limit orders en "instant orders", wat een soort automatisch meebewegende limit order was), plaatste ik (of eigenlijk, mijn botje) altijd limit orders die ver van de huidige koers af zaten (b.v. sell order 20% onder de laatste prijs). Op die manier gedragen ze zich alsof het market orders zijn. Deze orders zijn altijd tegen de op dat moment geldende koers uitgevoerd.

edit:
post van Kraken CEO Jesse Powell over de DDOS en ETH flashcrash van afgelopen nacht:
https://www.reddit.com/r/...ment_may_7th_ddos_ethusd/

[ Voor 20% gewijzigd door Rannasha op 08-05-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Rannasha schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Huh?

De order was geplaatst op 0.0007. De prijs op dat moment was hoger dan dat. Na enige tijd blijkt dat de prijs *lager* is dan 0.0007. Dat betekent dat er trades hebben plaatsgevonden voor deze lagere prijs. En dat gebeurt (als de exchange goed werkt) alleen als *alle* kooporders hoger dan die laagste prijs zijn weggwerkt. Dat is Exchanges 101.

In jouw voorbeeld wordt de order niet uitgevoerd als de prijs precies 0.0007 bereikt, maar niet lager. In dat geval kan het zo zijn dat er niet voldoende verkooporders op 0.0007 waren om alle kooporders te vullen (dit wordt afgehandeld op chronologische volgorde van plaatsing van de order).

Maar...

Kraken werkt helaas niet altijd goed. Het komt wel eens voor dat er een order wordt uitgevoerd die uit de buurt zit van de huidige prijs van een munt. Dan wordt er gehandeld voor 100 en opeens wordt er een enkele order uitgevoerd op 80. Het orderboek is onaangetast en direct daarna is de prijs weer precies terug waar die gebleven was. Of de transactie op 80 een daadwerkelijke order van iemand was of slechts een kwestie van foutieve informatie in de data-feed, weet ik niet. Maar dit gebeurt zo nu en dan. Deze gebeurtenissen zijn vrij makkelijk te herkennen in de grafieken / handelsdata.

Daarnaast gebeurt het wel eens dat orders niet uitgevoerd worden terwijl dat wel zou moeten in tijden van hele hoge load. Waarschijnlijk is dit het geval geweest in deze situatie.

Het is helaas zo dat de trade engine van Kraken niet helemaal perfect is. Daar zijn ze zelf ook van de hoogte en er wordt aan gewerkt. Tot die tijd is het goed om dit in je achterhoofd te houden en op te passen in tijden van drukte. Zo houdt mijn bot inmiddels de responstijd van de Kraken API bij en als deze te hoog is, dan voert hij uit voorzorg geen acties uit.
Volgens mij zegt iedereen hier steeds hetzelfde en weten we allemaal wel hoe het werkt eigenlijk. Ik denk alleen dat je één aanname te snel maakt. De prijs was wellicht niet 'gezakt' onder de 0.0007. Er was bijvoorbeeld één persoon die handmatig een verkoop deed die een stukje onder die 0.0007 lag. Die verkoop ging uiteraard meteen naar de eerste persoon die een limit order boven die prijs had staan. Als er daarna niemand meer iets aanbiedt onder de 0.0007, dan wordt de rest van alle limit orders onder de 0.0007 niet uitgevoerd.
In de grafieken lijkt de prijs dan dus onder de 0.0007 te zijn geweest, maar het ging dus waarschijnlijk om een enkele vreemde transactie.

Je geeft steeds de trading engine van Kraken de schuld. Ik denk echter dat er zo nu en dan door bots of onwetende mensen bepaalde vreemde acties worden uitgevoerd, die verder correct door de trade engine worden afgehandeld. Het lijkt dan voor ons echter vreemd om te zien, maar die kans is groter dan dat een trade engine random een steekje laat vallen.

Wel eens dat de servers van exchanges het soms te druk kunnen hebben. Ook dan denk ik dat de trade engine nog alles goed uitvoert, alleen komen al je acties en de terugkoppeling dan met zo'n vertraging voorbij dat je niet meer normaal kunt traden of de koers volgen. En ook dan lijken er dus voor ons dingen fout te gaan.

Wel verstandig inderdaad om bij te hoge load van een exchange de bot uit te schakelen. Als je het nog veiliger wil, zou je ook standaard de coins kunnen verkopen als market order, voordat de latency te hoog wordt. Het kan immers een indicatie zijn van een enorme crash die er aan komt. Als je bot dan niks doet, kun je veel geld kwijtraken. Maar lastig punt, je wilt ook niet steeds wat verlies maken, omdat je bot zo nu en dan je hele voorraad verkoopt en weer teruginkoopt, terwijl er geen crash is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
gatver, had ik mijn xrp maar niet verkocht :'(
Volgens mij zit er wel potentie in om >1$ te gaan.
Maar als ik dan weer verschillende opinies lees dat dat totaal niet nuttig is voor xrp... Weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online
Playa del C. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:16:
[...]
De prijs was wellicht niet 'gezakt' onder de 0.0007.
Van de oorspronkelijke post over dit onderwerp:

"•Low: ฿0.00006598"

De prijs was dus gezakt tot onder de 0.0007. Dat betekent dat er een koop order op die lagere prijs is uitgevoerd.
Er was bijvoorbeeld één persoon die handmatig een verkoop deed die een stukje onder die 0.0007 lag. Die verkoop ging uiteraard meteen naar de eerste persoon die een limit order boven die prijs had staan. Als er daarna niemand meer iets aanbiedt onder de 0.0007, dan wordt de rest van alle limit orders onder de 0.0007 niet uitgevoerd.
In de grafieken lijkt de prijs dan dus onder de 0.0007 te zijn geweest, maar het ging dus waarschijnlijk om een enkele vreemde transactie.
@JPS had naar eigen zeggen een order op 0.0007. Als er orders onder die prijs zijn uitgevoerd, dan zou de order van JPS ook moeten zijn uitgevoerd.
Je geeft steeds de trading engine van Kraken de schuld. Ik denk echter dat er zo nu en dan door bots of onwetende mensen bepaalde vreemde acties worden uitgevoerd, die verder correct door de trade engine worden afgehandeld. Het lijkt dan voor ons echter vreemd om te zien, maar die kans is groter dan dat een trade engine random een steekje laat vallen.
"Vreemde acties" veroorzaken geen rare spikes in de koers. Ik kan een verkoop order voor BTC op €1 plaatsen en er gebeurt niets geks: Deze order wordt uitgevoerd voor €1480 (of wat op dit moment de beste bid voor BTC ook is).

Als het erg druk is, dan hapert die trade engine. Dat is inmiddels redelijk bekend en ik heb het zelf ook ondervonden: Limit orders die niet uitgevoerd werden terwijl de prijs er allang voorbij was en zelfs market orders die minuten lang in het boek blijven staan. Rond de ETF beslissing was een periode waarin Kraken vaak niet goed werkte. Daar is ook hier over gesproken, kijk maar terug in de posts.

edit:
Ik heb voor de lol maar eens even op Kraken gekeken naar de XBT/XRP koers waar het nu telkens om draait:
Last
฿0.00011964

High
฿0.00012900

Low
฿0.00007100
Volgens deze informatie heeft de koers de 0.00007 helemaal niet aangetikt. Dus, @JPS , waar had je jouw informatie vandaan?

(overigens blijf ik bij mijn statements over de incidentele problemen met de Kraken trade engine, die zijn helaas een bekend verschijnsel, ook al lijkt het er op dat er in dit geval mogelijk niets aan de hand was)

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 08-05-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
lieu10ant schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:29:
Volgens mij zit er wel potentie in om >1$ te gaan.
Hopelijk , zou me 1200 € opleveren :p

Wat ik me afvraag is hoe lang LTC nog zou stijgen.. Daar zit niets achter (zoals ETH/XRP).

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingSig op 08-05-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:55
Doen jullie ook aan scalding? 'Surfen' op de golven? :)
Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).