Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.715 views

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 12:35
Ripple kan nog een lange run maken omdat de marketcap nog niets voorstelt bij traditionele banken. Dat terwijl deze laatste er wel mee aan het samenwerken zijn. Echter, de waarde van het muntje is lastig in te schatten, het gaat om de systematiek erachter.
Bitcoin staat al hoog, maar zoals gezegd, dat staat die op ieder moment als je de laatste 2 jaar terugkijkt...

Dan zou ik om wat speculatie aan te brengen, de Ripple 30%. Ethereum 30%. Bitcoin 20%. ZCash 20%. *(Litecoin buiten beschouwing gelaten, weet ik te weinig van, maar met een succesvolle SegWit hoor ik ook al bedragen van 100$ per coin).

EDIT: De waarde van muntjes is natuurlijk sws lastig te bepalen. Ook bij ethereum is dat zo. Prima dat er van alles op gebouwd kan worden, smart contracts etc. Maar waarom zou de munt ethereum dan zoveel waard moeten zijn? Qua betalingssysteem is het nog bijna nergens geaccepteerd. Een Ripple biedt bijv. als voordeel razendsnelle transactietijden. Maar moet het muntje daarom meer waard worden? Markt van 100% vraag en aanbod, toegevoegde waarde is lastig te bepalen zoals bij bijv. een Unilever.

[ Voor 29% gewijzigd door Timberly2 op 06-05-2017 20:10 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
loewie1984 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:03:
En hoe zou je die kwaliteit coins verdelen als je zeg 2,5k wilt investeren?
ETH
LTC
STEEM
STR
STRAT
XEM
XMR
XRP

Dat heb ik nu in de portefeuille waarbij STEEM, NEM, STRAT en Ripple de bovenhand hebben.

Vandaag alweer 4% er bij, over de afgelopen maand ongeveer 100% gedaan.

Ik heb ze voor de lange termijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Ernemmer op 06-05-2017 20:13 ]

• Timberly2
@Ernemmer
De munten, STEEM, STR, STRAT en XEM volg ik nog totaal niet. Vind ze ook altijd wat lauwtjes meegaan.
Maar Steem heeft al een flink hogere marketcap gehad in 2016, al 5x zo hoog dan huidig. Dat maakt de coin interessant, er zijn al mensen die er zoveel voor hebben neergelegd haha. Wat is jouw beweegreden om zoveel verschillende aan te houden?
Ondertussen loop ik ook al flink heen en weer te schuiven trouwens en houdt ik vanalles en nog wat aan.

Factom, Waves en Decred ook altijd lauwtjes. Zijn dat allemaal afgeleiden van elkaar? Of is dat het verschil tussen currency en asset en systemen? Zie nu dat er op het waves platform gebouwd wordt, net zoals op ethereum.

EDIT: De volgende systemen zijn er allemaal. Herhaal het hier nogmaals met dank aan gebruiker @Sando :
Er zijn vast nog wel meer, maar zo uit mijn hoofd:

PoW (work) (E.g. BTC)
PoS (stake) (E.g. ETH)
PoST (stake-time) (E.g. VTC)
PoI (importance) (E.g. XEM)

[ Voor 32% gewijzigd door Timberly2 op 06-05-2017 20:20 ]

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
Ernemmer schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:09:
[...]

ETH
LTC
STEEM
STR
STRAT
XEM
XMR
XRP

Dat heb ik nu in de portefeuille waarbij STEEM, NEM, STRAT en Ripple de bovenhand hebben.

Vandaag alweer 4% er bij, over de afgelopen maand ongeveer 100% gedaan.

Ik heb ze voor de lange termijn.
Hoe track je de winst/verlies van je portefeuille met coins? Heb je een soort programma waar je dat kan invoeren? Anders is dat best moeilijk toch?

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-12 14:03
lieu10ant schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Hoe track je de winst/verlies van je portefeuille met coins? Heb je een soort programma waar je dat kan invoeren? Anders is dat best moeilijk toch?
Blockfolio is een goede...al vaker teruggekomen op dit forum

[ Voor 69% gewijzigd door symen89 op 06-05-2017 20:23 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Timberly2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:16:
@Ernemmer
De munten, STEEM, STR, STRAT en XEM volg ik nog totaal niet. Vind ze ook altijd wat lauwtjes meegaan.
Maar Steem heeft al een flink hogere marketcap gehad in 2016, al 5x zo hoog dan huidig. Dat maakt de coin interessant, er zijn al mensen die er zoveel voor hebben neergelegd haha. Wat is jouw beweegreden om zoveel verschillende aan te houden?
Ondertussen loop ik ook al flink heen en weer te schuiven trouwens en houdt ik vanalles en nog wat aan.

Factom, Waves en Decred ook altijd lauwtjes. Zijn dat allemaal afgeleiden van elkaar? Of is dat het verschil tussen currency en asset? Zie nu dat er op het waves platform gebouwd wordt, net zoals op ethereum.
De totale marketcap van alle coin zal de aankomende jaren omhoog gaan. Ik heb coins genomen die wel een leuk idee er achter hebben of een gelimiteerd aantal. Voor de rest ga ik geen papers lezen of wat dan ook. Ik heb dan ook alleen coins die al een leuk volume hebben.
Als je echt in iets onbekends wilt stappen zou je wel iets meer onderzoek moeten doen naar het doel van de coin.
Ik heb trouwens ook nog Waves maar die staan niet op Poloniex maar nog in mijn wallet.
lieu10ant schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:20:
[...]

Ik heb mijn coins op poloniex en die geven een totaalwaarde in BTC, de onderlinge waarde van de coins vind ik niet heel erg interessant, al kijk ik daar natuurlijk wel even naar wat lekker omhoog gaat :D

PS. als je nu kijkt naar NMC en PPC, die twee waren eigenlijk wel afgeschreven 2/3 jaar geleden maar komen nu weer helemaal op.
Of DOGE, DGB of LTC, uiteindelijk gaan de meeste coins wel weer omhoog na een lange daling

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 06-05-2017 20:25 ]

• Timberly2
Haha ja alles komt nu wel weer omhoog, bij peercoin praat je alweer over ruim 3 jaar geleden ja. Tsjonge. Denk wel dat die vooral profiteren v/d huidige gekte. DogeCoin idem dito. Bestaat de Kanyecoin nog? Vrij naar Kanye West xD. Die toen nog lopen minen maar is volgens mij waardeloos ten onder gegaan haha. Wat een debiel iets was dat.

NXT is dan met deze gedachtegang ook interessant, huidige marketcap 36mln. Was ooit op hoogepunt ~80mln. Nog voordat dus de huidige gekte gestart was haalden die coins beste marketcaps.

EDIT: Aan Ripple is trouwens ook makkelijk een marketcap van 10mrd te hangen. Zou betekenen nog 2,5x over de kop. Dat soort waarderingen zijn niet gek, als je het bedrijf erachter waardeert. In San Fransisco werkt er 175man blijkbaar als Fintech aan de ontwikkeling van die munt. Een snapchat, 0,0 winst wordt ook gewaardeerd op kleine 30mrd $ bij IPO en momenteel nog steeds.

[ Voor 26% gewijzigd door Timberly2 op 06-05-2017 20:30 ]

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Rannasha schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:43:
[...]

Meestal kun je op de website van de pool je voortgang bijhouden.
Thanks, ik heb het daar idd gevonden.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ben benieuwd of LTC nog een eindsprint gaat maken [url="http://litecoinblockhalf.com/segwit.php#"]de komende ~4 dagen[/url] of niet. En/of dat het (tijdelijk) daarna in populariteit toeneemt. Als LTC populairder wordt, dan is dat een incentive voor BTC om ook SegWit te implementeren.

Je ziet nu al dat het een beetje een warm-hart-toedraag-meningmunt is geworden. Charlie Lee (vroeger werkzaam bij Google) voorspelde dat de waarde zou stijgen naar $14 bij de segwit vote, maar dat is nu al ~€22.

Zoals altijd denk ik nu: Had ik er maar meer gekocht toen LTC nog aan het slapen was. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 06-05-2017 20:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 18:23
Van yobit naar bittrex wat btc overgemaakt

Nu een uur geleden en nog steeds geen confirmation. Status staat nog steeds op pending

het heeft nog nooit zo lang geduurd

• Timberly2
Hey Redsandro, dank voor de countdown. Ga wat ZCash inwisselen voor de litecoin. ZCash stagneert. Litecoin kon wel eens wat gaan vliegen bij SegWit! Lijkt zeker voor de korte tot medium termijn een prima oplossing voor scaling.

• Ernemmer
  • Niet online
assassin85 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:10:
Van yobit naar bittrex wat btc overgemaakt

Nu een uur geleden en nog steeds geen confirmation. Status staat nog steeds op pending

het heeft nog nooit zo lang geduurd
Met 4 confirmations per seconde en een achterstand van 70000 kan het wel even duren ja.
https://blockchain.info/nl/unconfirmed-transactions

Grootste nadeel van btc

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Sando schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:56:
Als LTC populairder wordt, dan is dat een incentive voor BTC om ook SegWit te implementeren.
Dat is niet het geval. De miners verdienen dan minder, omdat Segwit geen fee's rekent en de meeste transacties buiten de blockchain om gaan. Tevens heeft Bitmain, dat 45% van mining in handen heeft, en nagenoeg alle mining hardware levert, ASICBOOST. Met Segwit vervalt de monopolie van Bitmain, omdat Segwit conflicteert met hun gepatendeerde ASICBOOT.

Op Scrypt is ASICBOOST niet actief, dus daarin kon Segwit gesignaleerd worden. Maar dat staat los van je aanname dat bij een succesvolle launch van Segwit, dit überhaupt een incentive voor BTC moet vormen.
Als de Lighting Network te succesvol wordt, lijkt dat mij juist in het nadeel van SW voor BTC (immers, de miners moeten er ook aan verdienen, de margins op fee's zijn al mager genoeg).

Verwijderd

Timberly2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:16:
@Ernemmer
Maar Steem heeft al een flink hogere marketcap gehad in 2016, al 5x zo hoog dan huidig. Dat maakt de coin interessant, er zijn al mensen die er zoveel voor hebben neergelegd haha.
Steem heeft in 2016 een enorme stijging en marketcap gehad, maar daar moet je niet te veel waarde aan hechten. Als ik mij het goed herinner was er ongeveer het volgende aan de hand (in hele grove lijnen):

Steem had een beloningsysteem waarbij de mensen die Steem het meest verhandelden een x-bedrag kregen. Er was zeg maar een soort ranking. Per periode (2 uur o.i.d.) werd bepaald wie er het meest gehandeld had. Die persoon kreeg dan een bedrag wat best de moeite was. Dit systeem was bedacht om Steem interessant te maken om te verhandelen.

Er was een slimmerik die een bot programmeerde welke tussen twee accounts orders uit bleef voeren. Hij handelde met zichzelf. Zo harkte hij de één na de andere beloning binnen. De prijs ging die dag geloof ik met iets van 1800% omhoog. De handel is die dag meerdere keren stil gelegd wegens ' maintenance'.

Er was een pagina waar de persoon in kwestie uit heeft gelegd wat en hoe hij het gedaan heeft, kan de link helaas niet meer vinden. (Was een pagina op het steemit platform zelf. Misschien verwijderd?)

Grappige was dat in de dagen erna allemaal Crypto-sites nieuws brachten over het enorme succes van Steem. Dat het zo'n enorm vernieuwend en succesvol platform was en daarom extreem in waarde gestegen. Iedereen enthousiast en massaal kopen. Vervolgens bleef de prijs maar dalen in de maanden erna. Simpelweg omdat ze stijging nergens op gebaseerd was...nou ja, op een slimme truc dus.

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Iemand twee jaar geleden mijn thread over XEM nog serieus genomen? Had je voor een paar tientjes een stake opgeleverd.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 14:37
Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Steem heeft in 2016 een enorme stijging en marketcap gehad, maar daar moet je niet te veel waarde aan hechten. Als ik mij het goed herinner was er ongeveer het volgende aan de hand (in hele grove lijnen):

Steem had een beloningsysteem waarbij de mensen die Steem het meest verhandelden een x-bedrag kregen. Er was zeg maar een soort ranking. Per periode (2 uur o.i.d.) werd bepaald wie er het meest gehandeld had. Die persoon kreeg dan een bedrag wat best de moeite was. Dit systeem was bedacht om Steem interessant te maken om te verhandelen.
[...]
Kon dit artikel nog vinden: https://steemit.com/steem...rning-1200-steem-per-hour

Als je de eerste bent die het systeem te slim af is, kun je een goeie slag slaan. Maar in zekere zin is dat niet anders dan wat de rest van ons doen. Het feit dat hij het automatisch deed, maakt het niet verkeerd. In die zin is de DAO disaster ook niet per definitie verkeerd. Het lastige van al dit soort systemen is dat het om echt geld gaat, dus als mensen dat verliezen vinden ze het erg. En omdat het om echt geld gaat, is er natuurlijk een enorme drijfveer om gaten in een systeem te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door DaCoTa op 06-05-2017 22:31 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De ETH (leverage)funds bij kraken zijn weer eens op :')

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Timberly2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:14:
Hey Redsandro, dank voor de countdown. Ga wat ZCash inwisselen voor de litecoin
Eigen risico he, het kan twee kanten op. Enthousiasme kan de coin doen stijgen, maar de coin is tevens erg snel gestegen dus er kan ook elk moment een correctie komen.

Ik neem een gokje, maar ik zou er niet te veel op inzetten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

KeKNoRRiS schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:58:
Iemand twee jaar geleden mijn thread over XEM nog serieus genomen? Had je voor een paar tientjes een stake opgeleverd.
Ik heb wel al twee jaar (veel te weinig) XEM. Meer omdat ik wou gaan harvesten. Uit nieuwschierigheid. Maar niet vanwege je topic.

Je zou er trouwens even een linkje bij kunnen geven.
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:29:
[...]

Dat is niet het geval. De miners verdienen dan minder, omdat Segwit geen fee's rekent en de meeste transacties buiten de blockchain om gaan.
Dan wordt het dus alsnog een BCU fork, waar eigenlijk niemand zin in heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Sando op 06-05-2017 23:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04
Ik zou persoonlijk wel oppassen met litecoin. De waarde is enorm gestegen, terwijl de coin nog nauwelijks wordt gebruikt, op coinbase notitie na misschien. Het kan uiteraard nog komen, maar wel iets om rekening mee te houden.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-12 11:43
Ik hou mijn LTC nog even vast, denk dat ie nog iets stijgt ivm Segwit en LN activatie Winst pakken en in wat anders stoppen.

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het inlezen in crypto trading omdat ik verschillende altcoins in wil gaan kopen. Al met al begrijp ik het nut van veilige wallets, en dat het wenselijk is je wallet offline te bewaren (cold storage) en alleen bij uitgaande transacties je wallet te restoren en te gaan doorzetten naar een exchange. Kraken lijkt me een prima exchange ivm euro omwisseling, al zijn daar een beperkt aantal alts te krijgen. Dan is Poloniex weer top. Maar in mijn ogen houdt dit in dat er behoorlijk wat handelingen nodig zijn: een wallet per crypto aanmaken (+ veel data binnenharken per wallet), inkopen op kraken (bijv in XBC/BTC), doorzetten baar wallet/poloniex, traden voor alts, cold storage in gang zetten.

Zie ik het te moeilijk? Ik kan natuurlijk ook de gewenste alts kopen op Litebit tegen iets hogere fees. Maar zoveel wallets beheren lijkt me vervelend worden.

• Hatsieflatsie
Sando schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:02:
[...]

Nee hoor? De situatie kan ook status quo blijven.

• Hatsieflatsie
XLM is in 24 uur met ruim 100% gestegen, in afgelopen 7 dagen zelfs met 400%.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ernemmer schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:23:
[...]

Ik heb mijn coins op poloniex en die geven een totaalwaarde in BTC,
Waar vindt je dat ergens??

• DaCoTa
Fire69 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:34:
[...]

Waar vindt je dat ergens??
Moest even zoeken: https://poloniex.com/balances

• lieu10ant
exelletor schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:08:
Ik zou persoonlijk wel oppassen met litecoin. De waarde is enorm gestegen, terwijl de coin nog nauwelijks wordt gebruikt, op coinbase notitie na misschien. Het kan uiteraard nog komen, maar wel iets om rekening mee te houden.
De use cases van ethereum en monero en dergelijke zijn anders ook beperkt. 99% van deze coins is gewoon speculatie. Wilt niet zeggen dat om die reden de kans erin zit dat het gaat crashen, al kan dat natuurlijk wel.

• Ernemmer
  • Niet online
Wel opletten dat de waarde in USD eigenlijk USDT is en niet 1:1 omgerekend kan worden.

• Fire69
  • Nu online
Ah, daar, nooit gemerkt dat het equivalent in BTC er ook bijstond! :D
Ernemmer schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:38:
[...]

Wel opletten dat de waarde in USD eigenlijk USDT is en niet 1:1 omgerekend kan worden.
Het is in BTC. Dus in principe als je de coin omzet naar BTC en dan naar Kraken of zo verzet, kan je het daar in USD omzetten.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/VVjm24vX9rvtRQF7oxU2t_0RrxeTlYM4Zy0jjTPmX08.jpg?w=640&s=cb4c8437b9b9c24774c5fbd236c0ad4c

Kon er wel om lachen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RaptorXS op 07-05-2017 01:51 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:21:
[...]

Nee hoor? De situatie kan ook status quo blijven.
Misschien een jaar. Maar niet veel langer dan dat. Het begint in Japan. Wat als alle 127 miljoen mensen daar met bitcoin gaan betalen omdat het nu een erkende betaalmethode is? Die queue is nu al niet te doen. Straks wordt ie gewoon niet kleiner meer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Sando schreef op zondag 7 mei 2017 @ 03:59:
[...]

Misschien een jaar. Maar niet veel langer dan dat. Het begint in Japan. Wat als alle 127 miljoen mensen daar met bitcoin gaan betalen omdat het nu een erkende betaalmethode is? Die queue is nu al niet te doen. Straks wordt ie gewoon niet kleiner meer.
Wanneer Segwit en Lightning network werkend zijn op Litecoin is dat de perfecte vervanger ;)

Verwijderd

Het lijkt er een beetje op dat er momenteel vooral gehandeld wordt om het handelen zelf. Zie niet zo veel gekkigheid meer bij de grote/interessante altcoins (enkele uitzonderingen daargelaten). Zie nu voornamelijk volumes en stijgingen bij coins die, naar mijn mening, veel minder toekomst hebben en die in de aflopen weken weinig/veel minder activiteit hebben gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2017 09:28 ]

• DaCoTa
Ondertussen, in Google land:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CMk3cF5BLvOAl2KVHW5tkw8t/full.jpg

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-12 11:43
Wanneer Segwit en Lightning network werkend zijn op Litecoin is dat de perfecte vervanger ;)
Is LTC wel de echte vervanger? Hoeveel sneller/meer ruimte heeft LTC tov BTC?

• Hatsieflatsie
SharpEdgeOne schreef op zondag 7 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Is LTC wel de echte vervanger? Hoeveel sneller/meer ruimte heeft LTC tov BTC?
www.google.com

• Fire69
  • Nu online
XRP is goed bezig. Maand geleden gekocht (net op een piek, you know me ;) ), maar is er nu serieus overheen gegaan! :)

• lieu10ant
Denken jullie dat XRP nog potentie heeft om > 1$ te gaan?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:25:
XRP is goed bezig. Maand geleden gekocht (net op een piek, you know me ;) ), maar is er nu serieus overheen gegaan! :)
Compenseert weer een beetje voor het andere leergeld. :)

Inmiddels lijken er meer positief gestemd en bewegen we weer langzaam omhoog.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:25:
Ik zou ze cashen veel te veel in omloop imo

• exelletor
Aan de andere kant: veel newbies kopen XRP op, omdat die "lekker goedkoop" staat. Zolang er nog geld bijkomt, blijft die coin natuurlijk alleen maar stijgen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dus SegWit voor LTC is nog niet actief ondanks dat http://segwit.co/ltc zegt van wel?

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Sando schreef op zondag 7 mei 2017 @ 03:59:
[...]

Ik woon in Japan, en ik verbaas me over wat voor een "analog society" het is hoor. Iedereen gebruikt cash, niemand pint of creditcard. Men koopt nog CDs en DVDs. Ik heb nog nooit wat over BTC gezien en als ik er wel eens over begin kijken ze me glazig aan.

Dit komt volgens mij door onder andere: Japanners hechten enorm veel waarde aan fysieke spullen, kwaliteits(hand)werk, en mooie spullen, en, Japanners hebben het veel te druk om massaal met dit soort dingen bezig te zijn. Nee, Japan wordt imo echt geen voorloper met BTC adoption.

[ Voor 20% gewijzigd door honmashinsei op 07-05-2017 12:23 ]

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Saturnus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:56:
Dus SegWit voor LTC is nog niet actief ondanks dat http://segwit.co/ltc zegt van wel?
Die link geeft aan dat SegWit succesvol geactiveerd is. Na die activatie is er een ingebouwde 'activation period' gestart die in het geval van LiteCoin 7 dagen bedraagt. Na die 7 dagen zal SegWit pas echt actief zijn. (op heden zijn er nog 3 dagen te gaan)

Zie ook http://litecoinblockhalf.com/segwit.php

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout33 op 07-05-2017 12:11 ]

• Saturnus
  • Niet online
Arnout33 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:08:
[...]

Die link geeft aan dat SegWit succesvol geactiveerd is. Na die activatie is er een ingebouwde 'activation period' gestart die in het geval van LiteCoin 7 dagen bedraagt. Na die 7 dagen zal SegWit pas echt actief zijn. (op heden zijn er nog 3 dagen te gaan)

Zie ook http://litecoinblockhalf.com/segwit.php
Dat verklaart het. Aangezien het vast staat, dan zou je dus zeggen dat de nieuwswaarde er al af is, niet? Zo ging het tenminste altijd in Forex, waar ik wat ervaring in heb.

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Saturnus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Dat verklaart het. Aangezien het vast staat, dan zou je dus zeggen dat de nieuwswaarde er al af is, niet? Zo ging het tenminste altijd in Forex, waar ik wat ervaring in heb.
Dat werd idd gedacht, maar LTC blijft maar doorknallen de afgelopen dagen.

• Timberly2
kthxbye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Ik woon in Japan, en ik verbaas me over wat voor een "analog society" het is hoor. Iedereen gebruikt cash, niemand pint of creditcard. Men koopt nog CDs en DVDs. Ik heb nog nooit wat over BTC gezien en als ik er wel eens over begin kijken ze me glazig aan.

Dit komt volgens mij door onder andere: Japanners hechten enorm veel waarde aan fysieke spullen, kwaliteits(hand)werk, en mooie spullen, en, Japanners hebben het veel te druk om massaal met dit soort dingen bezig te zijn. Nee, Japan wordt imo echt geen voorloper met BTC adoption.
Dank voor je reallife bevindingen!
Kan ook betekenen dat de potentie nog veel groter is dan dat men al dacht!

Litecoin blijft inderdaad gaan. Is ook niet zo gek, muntje had in 2013 een grotere marketcap dan nu. En de hype van nu is net begonnen. 100$ wordt her en der genoemd, maar dat zie je nu ook bij Ethereum als psychologische grens. Trek je daar niks van aan en wacht tot het eroverheen stoomt!

Verwijderd

Sinds kort toch maar wat geïnvesteerd in altcoins (naast bitcoin, litecoin en ether):

monero (xrm)
stellar (xlm)
augur (rep)

Op basis van bestaande market cap, techniek, eerlijkheid (mbt premining, developer-owned coins) en algemene indruk. Deze heb ik bewust links laten liggen:

zcash
dash
gnosis
ripple

• Saturnus
  • Niet online
kthxbye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:21:
[...]

Dat werd idd gedacht, maar LTC blijft maar doorknallen de afgelopen dagen.
Nog geen verklaring voor zeker. Ik heb wel eens gehoord dat cryptocurrencyhandel meer gedaan wordt door mensen die zich niet aan de 'normale' marktwerking houden. Express of omdat ze die niet kennen, met de versterkende gevolgen van die acties van dien. In dit geval het feit dat het het nieuws al zou moeten zijn uitgewerkt, maar men 'besluit' dat dit niet zo is.

Je Japan ervaring kan ik bevestigen. Ben er kort geweest. Leuk om te lezen. Heel apart hoe 'niet modern' het daar eigenlijk is.

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Nog geen verklaring voor zeker. Ik heb wel eens gehoord dat cryptocurrencyhandel meer gedaan wordt door mensen die zich niet aan de 'normale' marktwerking houden. Express of omdat ze die niet kennen, met de versterkende gevolgen van die acties van dien. In dit geval het feit dat het het nieuws al zou moeten zijn uitgewerkt, maar men 'besluit' dat dit niet zo is.
Ik heb me vorig jaar een tijdje met crypto's bezig gehouden en kwam er al snel achter dat het een aparte tak van sport is. Bots, manipulatie door whales, FUD, Pump & Dumps, hypes die soms op amper meer dan een gerucht gebaseerd waren (of op sites met compleet incorrecte of verzonnen 'nieuwsitems'). Ik heb menig coin om de meest gekke redenen to the moon* zien stijgen of juist zien kelderen alsof yo fat mama* persoonlijk aan de koers hing.

Op sommige Chinese exchanges waar ik toentertijd wel eens keek stond er heel prominent een waarschuwing (volgens mij waren/zijn ze dat verplicht) dat het handelen in cryptos grote risico's met zich meebrengt en dat de handel zeer gevoelig is voor manipulatie e.d. Een zeer terechte waarschuwing imo.

*Polo Trollbox taal

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
ter aanvulling hierboven, vandaag nog iemand op reddit screenshot

https://gyazo.com/5024d5fbed9d0214a050e93d7b622e91

Er zijn echt georganiseerde teams die voor profijt de koers proberen te manipuleren. Daarom dat ik ook zo veel mogelijk van altcoins probeer af te blijven. Daar is de manipulatie het grootste. Ik denk dat bitcoin koers deze dagen iets minder makkelijk te manipuleren is (waarmee ik niet uitsluit dat het onmogelijk is).

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Ripple is wel heen snel aan het stijgen nu. Als het zo nog even blijft doorgaan spring ripple over ethereum qua market cap

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Is er iemand die nog van zijn ripple coins af wilt/moet. Omdat mijn account nog niet is geverifieerd kan ik helaas nog niet traden via gatehub.

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
ik heb een vraagje voor de poloniex traders..

Bij het uitlenen van btc kan je een dagelijkse interestvoet, het aantal btc en de duur van het uitlenen ingeven.
Als je dan een actieve lening hebt lopen zie je Fees staan. Is dit het bedrag dat je aan het verdienen bent? (-15% voor poloniex zelf? )
En krijg je de uitgeleende btc terug of kan je deze ook kwijtspelen?

• Hatsieflatsie
Nickkok schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:06:
Is er iemand die nog van zijn ripple coins af wilt/moet. Omdat mijn account nog niet is geverifieerd kan ik helaas nog niet traden via gatehub.
Voor 50 cent per stuk wil ik er best vanaf, hoor. ;).

Bizar eigenlijk hoe hard het gegaan is met Ripple, 3 maanden geleden nog een marketcap van 390 miljoen dollar. Nu een marketcap van ruim 5 miljard dollar.

Dat is een ruime stijging van 1100% in 3 maanden tijd.

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Een beetje stomme vraag, maar kan iemand die tier 1 verified is op kraken zijn naam controleren? Op de tier 1 tab staat bij mij 'Full Name : achternaam voornaam'.

Ik wil weten of dat bij anderen ook in deze omgekeerde volgorde staat, omdat dit misschien de oorzaak is waarom mn sepa withdraw niet lukt. Ze benadrukken namelijk nogal dat je naam gelijk moet zijn aan je rekening.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:47
LxgOne schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:06:
ik heb een vraagje voor de poloniex traders..

Bij het uitlenen van btc kan je een dagelijkse interestvoet, het aantal btc en de duur van het uitlenen ingeven.
Als je dan een actieve lening hebt lopen zie je Fees staan. Is dit het bedrag dat je aan het verdienen bent? (-15% voor poloniex zelf? )
En krijg je de uitgeleende btc terug of kan je deze ook kwijtspelen?
Wat je ziet staan is inderdaad wat je aan het verdienen bent, echter gaat hier dus nog wel 15% vanaf wanneer die lening gesloten word (dit weet ik niet 100% zeker). Het bedrag wat je uitleent krijg je gewoon terug.

• Slux
  • Niet online
nr12468 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:51:
Een beetje stomme vraag, maar kan iemand die tier 1 verified is op kraken zijn naam controleren? Op de tier 1 tab staat bij mij 'Full Name : achternaam voornaam'.

Ik wil weten of dat bij anderen ook in deze omgekeerde volgorde staat, omdat dit misschien de oorzaak is waarom mn sepa withdraw niet lukt. Ze benadrukken namelijk nogal dat je naam gelijk moet zijn aan je rekening.
Voornaam 2de naam en achternaam staat er bij mij

sepa withdraw werkt alleen vanaf 2

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:15:
[...]
Voor 50 cent per stuk wil ik er best vanaf, hoor. ;).

Bizar eigenlijk hoe hard het gegaan is met Ripple, 3 maanden geleden nog een marketcap van 390 miljoen dollar. Nu een marketcap van ruim 5 miljard dollar.

Dat is een ruime stijging van 1100% in 3 maanden tijd.
Haha, ik wil er nog wel 12,5 cent voor geven.

• Slux
  • Niet online
kristof1234 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:37:
ter aanvulling hierboven, vandaag nog iemand op reddit screenshot

https://gyazo.com/5024d5fbed9d0214a050e93d7b622e91

Er zijn echt georganiseerde teams die voor profijt de koers proberen te manipuleren. Daarom dat ik ook zo veel mogelijk van altcoins probeer af te blijven. Daar is de manipulatie het grootste. Ik denk dat bitcoin koers deze dagen iets minder makkelijk te manipuleren is (waarmee ik niet uitsluit dat het onmogelijk is).
Ik denk niet dat mensen die de koers proberen te manipuleren dat op een openbaar forum zullen schrijven.

Zo lang je je niet laat meeslepen met de vele oogklep verhalen en er op zit kan er weinig fout gaan, en kan je lekker verdienen in een korte tijd

• Hatsieflatsie
Downtrend voor BTC lijkt mij te beginnen deze week.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:28:
Downtrend voor BTC lijkt mij te beginnen deze week.
waarom denk je dat?

• KeKNoRRiS
Sando schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:02:
[...]

Ik heb wel al twee jaar (veel te weinig) XEM. Meer omdat ik wou gaan harvesten. Uit nieuwschierigheid. Maar niet vanwege je topic.

Je zou er trouwens even een linkje bij kunnen geven.

[...]

Hierbij het draadje van destijds.

NEM, de opvolger van NXT?

Helaas maar 2 personen gereageerd en ik betwijfel of ze zich hebben aangemeld naar aanleiding van de post.

Misschien leuk om te vermelden dat 1 stake (ten tijde van mijn post 0.03 BTC om te krijgen), nu bijna 130 BTC waard is..

[ Voor 10% gewijzigd door KeKNoRRiS op 07-05-2017 17:15 ]

Verwijderd

KeKNoRRiS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:12:
[...]

Hierbij het draadje van destijds.

NEM, de opvolger van NXT?

Helaas maar 1 persoon gereageerd en ik betwijfel of hij zich heeft aangemeld naar aanleiding van de post.

Misschien leuk om te vermelden dat 1 stake (ten tijde van mijn post 0.03 BTC om te krijgen), nu bijna 130 BTC waard is..
Las een paar dagen geleden een bitcointalk topic waarin gesproken werd over die NEM-stakes. De eerste x-aantal mensen die toentertijd (2014?) 'hello' posten in het NEM-topic kregen een gratis stake. Geloof dat de OP zei dat als je die stake nog in je bezit hebt deze nu ~$200.000 waard zou zijn. Toch leuke beloning :)

• Timberly2
@KeKNoRRiS Zelf wel aangemeld voor een stake begrijp ik dus? Dat is wel heel lekker dan hoor 130BTC zet flink zoden aan de dijk. Ik heb ook wel eens op het ethereum forum iemand wat zien posten over NEM of NXT. Wellicht was jij dat ook wel.

Loop ik nog een beetje aan te klooien met m'n 2 BTC's.

Iemand trouwens bekend met uitlenen van je BTC's op Poloniex? Om zo wat passief rendement te halen?

[ Voor 16% gewijzigd door Timberly2 op 07-05-2017 17:26 ]

• Hatsieflatsie
Koers is als een dolle omhoog gegaan in de afgelopen weken. Er moet nieuw geld binnenkomen, maar degenen die aan de zijlijn staan, wachten eerst nog op een correctie.

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-05-2017 17:24 ]

• exelletor
Volgens mij waren er wel wat mensen met goede ervaringen met het uitlenen. Je moet alleen rekening houden met het feit dat de lening op elk moment afgelost kan worden en dat mocht er wat gebeuren (bijv. de hel breekt los en de koers daalt met 50% per week), je niet zo snel bij je geld kunt. Hetzelfde geldt voor als polo problemen krijgt.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:47
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:20:
@KeKNoRRiS Zelf wel aangemeld voor een stake begrijp ik dus? Dat is wel heel lekker dan hoor 130BTC zet flink zoden aan de dijk.

Iemand trouwens bekend met uitlenen van je BTC's op Poloniex? Om zo wat passief rendement te halen?
Ja, tijd lang handmatig gedaan. Tijdje geleden bot geïnstalleerd op Rpi om dit automatisch te doen. Een medetweaker had een tijdje geleden al wat erover gepost, gaat om deze bot. Draait nu bij mij een maandje en werkt prima. Kan je helaas geen cijfers geven over het werkelijke rendement wat ik gehaald heb maar hij staat meestal op ongeveer 600/800 satoshi per uur. Leen geen hele grote aantallen uit.

• Timberly2
Eens, dat houd je natuurlijk altijd. Maar poloniex wel betrouwbaar tot nu toe. Alhoewel de hoeveelheid geld dat er in omgaat natuurlijk wel gigantisch is dus ook interessant hack object.

Zie loan offers van 0,5% en dat is per dag. Loan demands 0,2%.

0,2% is op dagbasis. Hypothetisch bij 1000 euro uitlenen en effectief 300 dagen wegzetten. Betekent plat gezegd een rendement van 600euro. Eigenlijk nog meer omdat je direct begint met compounden. Dus 1000*(1.002)^300= €1821,-

Ik zou ook niet snel bij mijn geld (BTC's hoeven) want voor de rest toch een buy-n-hold strategy. Af en toe wat proberen te traden maar je wordt er gek van. Dus hodle on.

Iemand nog tips? Laatste investering in NXT gedaan. Verwacht wel weer dat die naar oude koersen en beyond gaat. Peercoin daarom ook interessant.

[ Voor 69% gewijzigd door Timberly2 op 07-05-2017 17:35 ]

• Slux
  • Niet online
kthxbye schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Toch zijn er een hoop bij je in de buurt mee bezig

''Sinds 1 april heeft de bitcoin in Japan de status van officieel betaalmiddel. Volgens de analist van Coindesk heeft het land de afgelopen 24 uur meer dan de helft van het wereldwijde handelsvolume voor zijn rekening genomen, vooral via de lokale bitcoinbeurs bitFlyer.''

Bron
https://fd.nl/beurs/12003...ed-nieuws-uit-japan-en-vs

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:23:
[...]
Koers is als een dolle omhoog gegaan in de afgelopen weken. Er moet nieuw geld binnenkomen, maar degenen die aan de zijlijn staan, wachten eerst nog op een correctie.
Ik heb vandaag 500 Euries in LTC gestopt, die zal wel verdubbelen in de komende maanden.
Voor de rest bmij met m'n stellars.. af en toe een sell stop instellen. Want die stellar wordt gevaarlijk eng..

Ik ga wellicht niet meer traden, gewoon holden.. ik denk dat de meeste coins gewoon nog hard gaan. Cryptocurrency is nog niet mainstream. We zijn er nog op tijd bij ; )!
krijn1985 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:26:
[...]

Ja, tijd lang handmatig gedaan. Tijdje geleden bot geïnstalleerd op Rpi om dit automatisch te doen. Een medetweaker had een tijdje geleden al wat erover gepost, gaat om deze bot. Draait nu bij mij een maandje en werkt prima. Kan je helaas geen cijfers geven over het werkelijke rendement wat ik gehaald heb maar hij staat meestal op ongeveer 600/800 satoshi per uur. Leen geen hele grote aantallen uit.
Is wel interessant. Maar als je coins uitleent, en die gaan plots hard in value, ben je die 'value' dan kwijt?
Stel ik leen 1 BTC uit vandaag is die 1400 euro waard, krijg je dan 1400 euro + interest terug? of hoe zit het juist?

[ Voor 62% gewijzigd door MetalG op 07-05-2017 18:30 ]

• RangedNeedles
  • Niet online

Bij mij staat er voornaam achternaam, net zoals op m'n bankrekening trouwens. Maar ik betwijfel of ze er echt zó hard op zouden letten :)

Verwijderd

via welke wallet kan ik best Ripple aankopen ?

Wil een gokje wagen :-)

Verwijderd

Ik denk dat ik maar een cavia ga kopen. En dan zo'n bak met poortjes ga maken. Boven de poortjes schrijf ik de namen van de coins en het eerste poortje waar de cavia doorheen rent die coin koop ik. Man, man, man, wat is het weer een gekte op Polo. Bijna alles in het groen. Snap niks meer van de markt. 8)7

• KeKNoRRiS
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:20:
@KeKNoRRiS Zelf wel aangemeld voor een stake begrijp ik dus? Dat is wel heel lekker dan hoor 130BTC zet flink zoden aan de dijk. Ik heb ook wel eens op het ethereum forum iemand wat zien posten over NEM of NXT. Wellicht was jij dat ook wel.

Wel aangemeld ja, maar helaas is de stapel in de loop der jaren flink gekrompen ;)

Nog steeds een leuk potje om mee te spelen, maar zeker niet de volle potentie gehaald.

• Hatsieflatsie
Kan iemand verklaren waarom XLM de afgelopen 7 dagen met meer dan 600% gestegen is? Ik zie niet wat XLM/Stellar kan bieden, wat andere coins wel hebben.

Edit: na wat zoektochten, laat ik de vraag anders stellen: wat heeft Stellar überhaupt te bieden?

[ Voor 24% gewijzigd door Hatsieflatsie op 07-05-2017 20:02 ]

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:35:
Kan iemand verklaren waarom XLM de afgelopen 7 dagen met meer dan 600% gestegen is? Ik zie niet wat XLM/Stellar kan bieden, wat andere coins wel hebben.

Edit: na wat zoektochten, laat ik de vraag anders stellen: wat heeft Stellar überhaupt te bieden?
Volgens mij staat hier een goede omschrijving:

http://www.bestebank.org/stellar/

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Lol ik zit dik in de lumen....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• DaCoTa

Dat is vreemd, ik kan me die verificatie niet meer herinneren, maar lijkt erop dat ze dat verkeerd overgenomen hebben van je photo id. Zodra de naam niet exact overeen komt, moet er een mens aan te pas komen. Ik heb een en/of rekening en moest extra gegevens opsturen waaruit blijkt dat ik ook de rekeninghouder ben. Als dat 1x goed staat, staat de rekening op een whitelist en gaat het voortaan sneller. Dus: support lastig vallen :-)

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Volgens mij staat hier een goede omschrijving:

http://www.bestebank.org/stellar/
Ja, dat heb ik ook gezien, maar dat verklaart niet waarom Stellar uniek zou zijn, vergeleken met Bitcoin bijvoorbeeld.

Op 1 aspect is Stellar verschillend: snellere verwerkingstijd, maar dat kunnen Litecoin en Ripple bijvoorbeeld ook.

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:57:
Ik denk dat ik maar een cavia ga kopen. En dan zo'n bak met poortjes ga maken. Boven de poortjes schrijf ik de namen van de coins en het eerste poortje waar de cavia doorheen rent die coin koop ik. Man, man, man, wat is het weer een gekte op Polo. Bijna alles in het groen. Snap niks meer van de markt. 8)7
Klopt, alles stijgt als een gek, vandaag alweer 25% er bij op mijn portefeuille, als het zo doorgaat kan ik na de bouwvak ophouden met werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 07-05-2017 20:34 ]

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:31:
[...]

Ja, dat heb ik ook gezien, maar dat verklaart niet waarom Stellar uniek zou zijn, vergeleken met Bitcoin bijvoorbeeld.

Op 1 aspect is Stellar verschillend: snellere verwerkingstijd, maar dat kunnen Litecoin en Ripple bijvoorbeeld ook.
Zoals ik het begrijp lijkt het nog het meest op Ripple, maar dan veel meer open, qua use cases, platform, code, bedrijfsvoering (stichting) etc.

Het is heel handig ingespeeld op juist die paar zwaktes die Ripple heeft.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:49:
via welke wallet kan ik best Ripple aankopen ?

Wil een gokje wagen :-)
heb je uberhaupt al rondgekeken in dit topic of zelf ergens gekeken waar je het mogelijk kan doen?

• Timberly2
Maar hoe kan het dan dat Lumen nu ineens als een speer gaat. Ruim 1000% rendement in minder dan een maand tijd!!

Dat terwijl het muntje toch al 2 jaar onder ons is. Ongekend wat hier gebeurd. En dan is de marketcap van 340mln nog niet eens in de buurt van die van Ripple met 5mrd. Als we Ripple willen evenaren dan zou Lumens nog eens 15x!! over de kop moeten. Gaat dat gebeuren, zou niet inzien waarom. Maargoed, heb het muntje niet dus ook niet objectief :).

Hoe gaan we de volgende Lumen spotten boys?

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-12 13:19
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:56:
Maar hoe kan het dan dat Lumen nu ineens als een speer gaat. Ruim 1000% rendement in minder dan een maand tijd!!

Dat terwijl het muntje toch al 2 jaar onder ons is. Ongekend wat hier gebeurd. En dan is de marketcap van 340mln nog niet eens in de buurt van die van Ripple met 5mrd. Als we Ripple willen evenaren dan zou Lumens nog eens 15x!! over de kop moeten. Gaat dat gebeuren, zou niet inzien waarom. Maargoed, heb het muntje niet dus ook niet objectief :).

Hoe gaan we de volgende Lumen spotten boys?
Ja wel vreemd maargoed het is in het verleden wel vaker gebeurd dat iets zo ENORM gehyped werdt. Uiteindelijk ben ik bang dat er straks enorm veel mensen gedupeerd worden. Maargoed ;)

Ik hou Ubiq al een tijdje op het oog, ik krijg het idee dat er een zéér bekwaam team achter zit. Het zit er allemaal erg gelikt uit en hij draait al een flinke poos mee. Ze zijn nu omgerekend 0.30$ per stuk en als ik enige stijging signaleer dan koop ik er direct een aantal.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als je genoeg lumen ingekocht hebt voor heel weinig zit je redelijk veilig. Maarja hoe lang gaat dit door stijgen en wat is de kans dat het significant omlaag duikt? Volgens mij stort er toch vrij weinig terminaal in elkaar op die coinmarket of zie ik dat verkeerd?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik zit niet in die wazige altcoins handel, blijf lekker hodler van een aantal Bitcoins :P

Verwijderd

NomadTitan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:01:
[...]

Ja wel vreemd maargoed het is in het verleden wel vaker gebeurd dat iets zo ENORM gehyped werdt. Uiteindelijk ben ik bang dat er straks enorm veel mensen gedupeerd worden. Maargoed ;)

Ik hou Ubiq al een tijdje op het oog, ik krijg het idee dat er een zéér bekwaam team achter zit. Het zit er allemaal erg gelikt uit en hij draait al een flinke poos mee. Ze zijn nu omgerekend 0.30$ per stuk en als ik enige stijging signaleer dan koop ik er direct een aantal.
In deze extreem risicovolle markt kun je in principe alleen jezelf de schuld geven, door met geld te spelen wat je niet kan missen, onnodig coins stallen op exchanges (maar ja, hoe kun je anders stop losses zetten?) of je beveiliging niet op orde hebben.

• PilatuS
  • Niet online
RaptorXS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:04:
Ik zit niet in die wazige altcoins handel
Op dit moment is het iets waar heel snel heel veel geld mee te verdienen is. +250% is bijna niets terwijl dat met de BTC op korte termijn niet meer gaat gebeuren.

Ik ben het verder wel met je eens hoor. Er zijn enorm veel altcoins, te veel zelfs en die zie ik echt niet op lange termijn grote waarde houden. Die +250% kan zo maar eens -500% worden als er niet optijd uitstapt. Ik snap de verleiding prima, maar ik blijf er persoonlijk ook maar van weg. BTC heb ik sowieso vertrouwen in en ETH zie ik ook wel een toekomst hebben. Er zal vast ook een toekomst zijn voor een paar andere altcoins, maar niet voor 700+ altcoins die voor een groot deel allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

RaptorXS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:04:
Ik zit niet in die wazige altcoins handel, blijf lekker hodler van een aantal Bitcoins :P
Zo dacht ik eerst ook, totdat ik dit grafiekje zag:

http://coinmarketcap.com/charts/#btc-percentage

Nu kan dit tijdelijk zijn, totdat segwit geactiveerd wordt (bijvoorbeeld), maar het is in ieder geval significant!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Zo dacht ik eerst ook, totdat ik dit grafiekje zag:
Die piek van Combined Altcoin Market Capitalization is gestoord. Leuk voor de korte termijn, maar ik zie dit niet op lange termijn goed gaan. Als die piek geen tulpenmanie is weet ik het ook niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://img.iex.nl/content/2013/columns/bvtulpenk22_08.gif

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 21:24 ]

• Ernemmer
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Die piek van Combined Altcoin Market Capitalization is gestoord. Leuk voor de korte termijn, maar ik zie dit niet op lange termijn goed gaan. Als die piek geen tulpenmanie is weet ik het ook niet meer.
Tulpenmanie van drie jaar zou ik niet erg vinden :D

• Timberly2
Deze piek is zeker weten gestoord. Neemt niet weg dat je mooie ritten kan maken vanaf plek 50~ naar top 10. Zoals Stellar Lumens laat zien.

Heeft zeker iets weg van een tulpenmanie, waardering v/d teams die achter de muntjes zitten is zeker gestoord. Echter, -500% zoals jij aangeeft zul je niet behalen (tenzij je met margin handelt). +500% daarentegen kan zeker. Mogelijke verlies is hooguit 100%, en vaak dat zul je niet halen. Houd altijd iets waarde waar je nu ook instapt. Maargoed, meeste is nu wel gepumpt.

EDIT: Om in de tulpenmanie termen te blijven: wie heeft nu onze toekomstige: Sempur Augustus? >:)
Die grafiek v/d tulpenbollen gaat zo steil dat die wel achterover lijkt te vallen xD

[ Voor 14% gewijzigd door Timberly2 op 07-05-2017 21:26 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:24:
Maargoed, meeste is nu wel gepumpt.
Dat werd twee weken geleden ook al gezegd, maar het gaat nog steeds omhoog.

• PilatuS
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:24:
Deze piek is zeker weten gestoord. Neemt niet weg dat je mooie ritten kan maken vanaf plek 50~ naar top 10. Zoals Stellar Lumens laat zien.

Heeft zeker iets weg van een tulpenmanie, waardering v/d teams die achter de muntjes zitten is zeker gestoord. Echter, -500% zoals jij aangeeft zul je niet behalen (tenzij je met margin handelt). +500% daarentegen kan zeker. Mogelijke verlies is hooguit 100%, en vaak dat zul je niet halen. Houd altijd iets waarde waar je nu ook instapt. Maargoed, meeste is nu wel gepumpt.
-500% word lastig inderdaad ja, beetje dom van mij. -90% zie ik dan wel weer gebeuren. Ik wou bijvoorbeeld zelf in ETH stappen, maar was te laat om het voor een normaal bedrag te kopen. Zoals het er nu voor staat ga ik er geen euro instoppen. Van 10 dollar naar 90 in 3 maanden 8)7 Zou best kunnen dat ie naar de 200 of zelfs 300 gaat, maar als dat gebeurt en het gaat fout heb je een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 21:30 ]

• exelletor
Zelf denk ik nog om een extra bedrag in ethereum te stoppen (te snel uitgestapt). Het is een van de weinige coins dat ten minste nog een beetje wordt gebruikt. Lumen daarentegen zou ik niet op dit moment instappen. En hetzelfde denk ik over Ripple, al zijn de instappers daar wel positief over.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 15:00

Zjemm

...

Zolang je alleen aankoopt en niet handelt met hefboom kan je hooguit je inleg kwijt raken. En als dat geld is wat je kan missen. Kan je hier geen buil aan vallen

opensecure.nl

• Timberly2
Ripple door de 14 cent. Het is gestoord. Ripple naar de 0,25$, zou het dan toch?
Ingestapt op 0,058 cent en dat voelde al als veel te hoog.

En ik blijf voorlopig zitten, ga niet dezelfde fout maken zoals bij de Ethereum, ben daar op 19,5$ uitgestapt, op dat moment tevreden met de winst 8)7 8)7 |:(

EDIT: Is ook zo @PilatuS , tevreden zijn met de winst is eigenlijk nog belangrijker dan continue die hebberigheid de overtoon laten voeren haha. Merk wel dat het snel gaat bij dit spelletje.

EDIT: Morgenvroeg >50mrd marketcap? Onwerkelijk snel gaat dat. Dat terwijl 100mrd ook niet gek zou zijn voor het hele riedeltje xD

[ Voor 71% gewijzigd door Timberly2 op 07-05-2017 21:42 ]

• PilatuS
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:32:
En ik blijf voorlopig zitten, ga niet dezelfde fout maken zoals bij de Ethereum, ben daar op 19,5$ uitgestapt, op dat moment tevreden met de winst 8)7 8)7 |:(
Ach ik heb mijn eerste Bitcoins op 350 gekocht en verkocht op 700 omdat ik het toen al te hard vond gaan. Achter praten is makkelijk, maar toch 100% winst gepakt :)
Timberly2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:32:
EDIT: Is ook zo @PilatuS , tevreden zijn met de winst is eigenlijk nog belangrijker dan continue die hebberigheid de overtoon laten voeren haha. Merk wel dat het snel gaat bij dit spelletje.
Ik vind het ook helemaal niet erg hoor. Liever 100% winst dan 30% verlies. Heb sindsdien vaker ingekocht en verkocht en tot nu toe alleen nog winst gepakt. Dan maar wat minder winst hoor. Alles boven de 50% ben ik zeer tevreden mee. Ik durf nu gewoon niet in iets als ETH te stappen. Die piek die er nu is ziet aardig zo uit als de 2013 BTC piek en we weten allemaal wat er toen gebeurt is. Ik maak liever minder winst met minder risico dan grote winst met veel risico. Ik vind het leuk als ik er voor de grote pieken bij ben, maar inkopen na een grote piek laat ik maar lekker zitten, dan maar geen grote winst.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 21:43 ]

Verwijderd

Maf, zet je een trailing stop van -10% op stellar/euro wordt ie binnen 1 minuut getriggerd, terwijl de koers over het algemeen gestaag omhoog gaat. Zal wel aan het beperkte volume op Kraken liggen.

Nu maar iets ruimer gezet :)
Pagina: 1 ... 49 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).