Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.719 views

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:43:
Hm, gekocht op 1590$, valt nu van ~1690 naar ~1615...
Wat te doen? Verkopen en hopen dat hij verder zakt of gewoon afwachten... Moeilijke beslissingen!!! :N
Alweer...

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Stoffa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:50:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen BTC serieus nemen als currency met dit soort bizarre koersschommelingen. Ik bedoel, als speculant is het allemaal erg spannend, maar je zou dit maar gebruiken om je brood af te rekenen
Dit gebeurde op de gewone beurs ook totdat het gereguleerd werd en mensen die zo'n dump veroorzaakten naar de gevangenis moesten.

De gewone beurs is ook ernstig serieus.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Fire69 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:43:
Hm, gekocht op 1590$, valt nu van ~1690 naar ~1615...
Wat te doen? Verkopen en hopen dat hij verder zakt of gewoon afwachten... Moeilijke beslissingen!!! :N
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YpZkxO7.jpg

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Haha alle nieuwelingen helemaal in paniek. :D
Het komt wel weer goed jongens! Dit is bitcoin. Alleen maar goed als er ff flink aan de boom wordt geschud. :)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:21
Sando schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Dit gebeurde op de gewone beurs ook totdat het gereguleerd werd en mensen die zo'n dump veroorzaakten naar de gevangenis moesten.

Daarnaast heeft de gewone beurs een heleboel meer liquiditeit en een verzameling market makers die veel van de volatiliteit opvangen. Als je €1M aan Bitcoin wil kopen of verkopen dan is er niet echt een manier om dat te doen op een exchange zonder de prijs fors te beinvloeden.

De volatiliteit is nu al een stuk lager dan wat het was. Tijdens de 2013-rally waren drops en rebounds van >10% niet ongebruikelijk. Nu was de totale drop misschien 6-7%. En dat is de grootste van de afgelopen tijd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:03
Sando schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:51:
[...]

Nee, je kunt veel van dit circus zeggen maar serieus is het inderdaad zeker niet :+

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wel apart dat de prijs nu bij Bitonic niet lekker daalt :(

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12 12:35
Meh, silkroad drop was procentueel erger. :P

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:15
Ernemmer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:55:
Wel apart dat de prijs nu bij Bitonic niet lekker daalt :(
Dan kan je mooi verkopen bij bitonic toch? :P

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 14:37
Polo geeft errors, Bitstamp is traag als modder. Ze hebben het er allemaal moeilijk mee.

• Ernemmer
  • Niet online
LED-Maniak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:57:
[...]

Dan kan je mooi verkopen bij bitonic toch? :P
Ik zag het even een beetje fout, EUR koers bij Kraken is 1390 en bij BTC-E 1335.
Geen idee welke koers Bitonic aanhoudt maar hij mag van mij nog wel verder zakken, 200-300 $ minder zou fijn zijn.
DaCoTa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Polo geeft errors, Bitstamp is traag als modder. Ze hebben het er allemaal moeilijk mee.
Polo en Kraken hebben het altijd erg moeilijk als er ineens een dump komt. BTC-E doet het bij mij altijd erg goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Ernemmer op 04-05-2017 22:01 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Ja, ik weet het, stom right :P

Ik probeer gewoon om te verkopen voor het onder mijn prijs zakt en aan een lagere prijs terug te kopen, maar ja, niet zo simpel. Ik doe het maar niet meer... :D
Zoiets ja :+

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:52
Iemand hier in LTC? Wanneer wordt Segwit nu geactiveerd? En wanneer daarna LN?

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

En weer kopen, en weer omhoog... kan je ergens een sell trailing stop als ie wordt uitgevoerd ook automatisch omzetten naar een buy trailing stop?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LED-Maniak
Sando schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:07:
En weer kopen, en weer omhoog... kan je ergens een sell trailing stop als ie wordt uitgevoerd ook automatisch omzetten naar een buy trailing stop?
Sure, kraken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zit op kraken, maar hoe activeer je de buy na de sell en andersom dan?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56
En dit heet dan een 'dead cat bounce'. Als je denkt dat de correctie voorbij is, even omhoog, maar daarna gewoon weer naar beneden.

• LED-Maniak
Sando schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Ik zit op kraken, maar hoe activeer je de buy na de sell en andersom dan?
Conditional order bij advanced orders.

• Fire69
Poloniex

Zoals ik onlangs zei, er zit gewoon ergens een gast te wachten tot ik koop/verkoop en drukt dan op een knop...
Net onder mijn 1590$ begon het terug omhoog te gaan! :+

• LED-Maniak
Playa del C. schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:10:
En dit heet dan een 'dead cat bounce'. Als je denkt dat de correctie voorbij is, even omhoog, maar daarna gewoon weer naar beneden.
Uitblussende sinus die snel richting zal vertonen.
Fire69 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:15:
[...]

[afbeelding]

Zoals ik onlangs zei, er zit gewoon ergens een gast te wachten tot ik koop/verkoop en drukt dan op een knop...
Kijk je trades eens terug en kijk waar je het verkeerd doet. :)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YHUfnSS.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Ernemmer
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Sell low, buy high deed ik eerst ook veel maar dat levert natuurlijk niks op. Nu lekker holden, die BTC haalt de 2000$ nog wel voor 31 december.

• Tostikoning
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12 16:08
De kunst is om gewoon te wachten. Hoewel het lijkt alsof je geld verliest stappen er een hoop spelers weer in de bitcoin als deze daalt, wat ervoor zorgt dat het niet compleet daalt. Bitcoin zal eigenlijk altijd weer stijgen, doordat er steeds meer schaarste komt. De verkopers kopen wss zelf weer in als het daalt. Je moet wachten op de momenten dat het hoog staat, en dan verkopen. Kopen als het weer laag staat, maar vooral niet in paniek gaan verkopen. Laat je niet leiden door stress.

• Playa del C.
Tostikoning schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:21:
De kunst is om gewoon te wachten. Hoewel het lijkt alsof je geld verliest stappen er een hoop spelers weer in de bitcoin als deze daalt, wat ervoor zorgt dat het niet compleet daalt. Bitcoin zal eigenlijk altijd weer stijgen, doordat er steeds meer schaarste komt. De verkopers kopen wss zelf weer in als het daalt. Je moet wachten op de momenten dat het hoog staat, en dan verkopen. Kopen als het weer laag staat, maar vooral niet in paniek gaan verkopen. Laat je niet leiden door stress.
Nee, maar als je live ziet dat de boel keldert, dan is het wel handig om ook mee te verkopen om een stuk lager hetzelfde aantal weer in te kopen. In dit geval kun je per bitcoin zo minimaal 50 euro verdienen of 0,05 BTC extra terugkopen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Ik ben geen expert op dit gebied maar kijk altijd gewoon naar hoeveel procent er in hoeveel tijd bijkomt. Als het dan in korte tijd heel hard gaat verkoop ik de boel. Inkopen doe ik alleen na een flinke val. Heb de vorige keer ingekocht toen het van 1250 naar 1000 ging. Vanmiddag op 1505 verkocht. Nu wacht ik weer tot we op iets van 1100 tot 1200 zitten om weer in te kopen. Mocht de boel hoger dan dat stabiel worden koop ik ook wel weer in. Op deze manier wacht ik iedere keer een paar weken of maanden met inkopen en verkopen.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Tostikoning schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:21:
De kunst is om gewoon te wachten.
Gewoon wachten is een schone zaak, en dan komt alles ook wel goed. Maar de kunst, voor de liefhebbers, is om te verkopen als iedereen in paniek raakt, en weer te kopen als de paniek voorbij is.

Daarom is het ook zo spannend, en hebben we een live stream met Olav Mol nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 04-05-2017 22:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Fire69
LED-Maniak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:18:

[...]

Kijk je trades eens terug en kijk waar je het verkeerd doet. :)
Ik zit er gewoon te dicht op denk ik...
Beste wat ik kan doen is gewoon site afsluiten en binnen een paar maand nog eens kijken hoe het er mee staat :D
Ernemmer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Sell low, buy high deed ik eerst ook veel maar dat levert natuurlijk niks op. Nu lekker holden, die BTC haalt de 2000$ nog wel voor 31 december.
Ik probeer gewoon terug te kopen aan een lagere prijs, maar het lukt me niet al te best.
Nog geen verlies gemaakt, maar ik had wel al een pak meer winst kunnen hebben moest ik er gewoon afblijven :+

• Tostikoning
Playa del C. schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Nee, maar als je live ziet dat de boel keldert, dan is het wel handig om ook mee te verkopen om een stuk lager hetzelfde aantal weer in te kopen. In dit geval kun je per bitcoin zo minimaal 50 euro verdienen of 0,05 BTC extra terugkopen.
Dat is een goede tip, alleen het risico is dat het daarna gelijk weer stijgt, dan zit je met de gebakken peren.

Verwijderd

Laten we reeel blijven. Een koers die in 1 maand tijd 38% stijgt kan volgens mij maar 1 ding doen...

• DaCoTa
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:26:
Laten we reeel blijven. Een koers die in 1 maand tijd 38% stijgt kan volgens mij maar 1 ding doen...
6% dalen? :+

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:26:
Normaal zou je inderdaad denken dat de koers dan moet dalen, maar omdat het nog nieuw is en steeds meer mensen trekt, zal de koers nog wel een hele tijd blijven stijgen. Soms een correctie van een paar honderd zal er best komen maar die dipjes zijn zo weer weg.

• Fire69
Playa del C. schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Tja, de vraag is, wanneer keldert het...
Daarnet, stond op Polo bijna 1700$ en begint plots omlaag te gaan.
Wanneer verkoop je dan? Want als het naar 1650$ zakt en je verkoopt, kan het daarna direct weer beginnen te stijgen en dan ben je gezien natuurlijk...

• Biersteker

• Playa del C.
Fire69 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Daarnet, stond op Polo bijna 1700$ en begint plots omlaag te gaan.
Wanneer verkoop je dan? Want als het naar 1650$ zakt en je verkoopt, kan het daarna direct weer beginnen te stijgen en dan ben je gezien natuurlijk...
Het is de keus tussen risico lopen dat de waarde van je bitcoin daalt of dat je afwacht wat er gebeurt, met de kans dat je eventueel hoger moet inkopen. In het laatste geval kost het in ieder geval geen geld, maar ben je een kans om geld te verdienen misgelopen. Dat laatste vind ik minder erg dan geld verliezen.

Verwijderd

Wat is nu handig, om de altcoins te verkopen?

• Ernemmer
  • Niet online
Nu is ook goed het probleem van Bitcoin te zien, als er echt veel transacties zijn duren die veel te lang.
https://blockchain.info/unconfirmed-transactions

• Playa del C.
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:32:
Wat is nu handig, om de altcoins te verkopen?
Als je denkt dat de bitcoin weer vrij snel terug stijgt naar het hogere punt voor de correctie, dan wel. Niemand weet het. Zelf ben ik in ieder geval wel uit de alt naar btc gegaan.

Verwijderd

Netto ben ik door de bitcoindip en de stijgingen van de altcoins niet omhoog gegaan. Sterker nog, ik ben gezakt qua netto waarde, terwijl het qua bitcoins wel een hogere waarde vertegenwoordigd

• LED-Maniak
ETH ook maar even van de hand gedaan. Tijd voor een rustige nacht en hij staat alweer een stuk lager :)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Fire69 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Als je eerdere dumps bekijkt en vergelijkt met oh-nee-toch-niet dumps, dan lijkt de steilheid enige correlatie te hebben met of het gaat droppen of niet.

Je kan het uiteraard niet voorspellen, maar als je het 3 van de 5 keer goed aanvoelt dan heb je al winst. Als het te stresvol wordt, dan gewoon vasthouden, en met jezelf afspreken om pas over een half jaar weer te kijken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Ernemmer
  • Niet online
Persoonlijk verwacht ik nog een dipje snel na deze waarbij we uitkomen onder de $1300.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 11:49
Luuk schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:53:
Haha alle nieuwelingen helemaal in paniek. :D
Het komt wel weer goed jongens! Dit is bitcoin. Alleen maar goed als er ff flink aan de boom wordt geschud. :)
ik heb de fout gemaakt een 2 wk terug met ETH. Heb mijn les geleerd. ik speel maar met 140 euro puur voor de lol. heb 100 stratis voor 37,- ingekocht. dat is nu 95,- waard. Leuk verdiend. maar ik vertik het om te verkopen haha. (wordt ik nu hebberig? haha)
Echt korte termijn (dag handelen) heb ik geen tijd voor.

@Fire69
ik heb je vaker voorbij zien komen, dat je op het verkeerde moment koopt. Bestaat er echt een verkeerd moment?. Gewoon vasthouden lijkt mij ook het beste. zeker bij BTC. daar lijkt de rek er nog niet uit te zijn. Dat de koers dagelijks schommelt lijkt mij enigzins logisch, maar paniek handelen brengt je ook niet verder. Als het speelgeld is (wat je dus kan missen) hou je het gewoon vast totdat je weer winst maakt (Pilatus gaf dat advies ook al geloof ik aan mij).

Schommelingen bij BTC van 50,- vind ik niet echt angstaanjagend om eerlijk te zijn.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nz8a8bk.png?1

Daytraders... Alles in het groen, van $1000 naar $1500 in 5 maanden, mooi stabiele stijging over het afgelopen anderhalf jaar . Paniek als de gains van vandaag afnemen.

Niks mis met daytraden maar als je dit soort fluctuaties niet kan hebben kun je je geld beter in de AEX stoppen. Die horen nou eenmaal bij Bitcoin en als je ze je ze lang genoeg negeert maak je nog steeds dikke winst.

Denk aan de bloeddruk en slaap lekker O+

• Biersteker
Schommelingen in BTC moet je procentueel zien. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de gox crash, of de silkroad shutdown crash is dit echt helemaal niets.

• DaCoTa
Biersteker schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:37:
Schommelingen in BTC moet je procentueel zien. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de gox crash, of de silkroad shutdown crash is dit echt helemaal niets.
Het probleem is dat alle grafieken automatisch schalen, dus iedere crash ziet er heel erg uit, ook al is het maar 2%. Als je maar inzoomed, krijg je vanzelf een verzakking...

• Tostikoning
Kraken kan het niet zo goed hebben allemaal.. Doh.

Excuus, blijkbaar had ik een probleem 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Tostikoning op 04-05-2017 22:45 ]

• Fire69
NLMaca schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:35:
[...]

@Fire69
ik heb je vaker voorbij zien komen, dat je op het verkeerde moment koopt. Bestaat er echt een verkeerd moment?. Gewoon vasthouden lijkt mij ook het beste. zeker bij BTC. daar lijkt de rek er nog niet uit te zijn. Dat de koers dagelijks schommelt lijkt mij enigzins logisch, maar paniek handelen brengt je ook niet verder. Als het speelgeld is (wat je dus kan missen) hou je het gewoon vast totdat je weer winst maakt (Pilatus gaf dat advies ook al geloof ik aan mij).

Schommelingen bij BTC van 50,- vind ik niet echt angstaanjagend om eerlijk te zijn.
Bestaat er een verkeerd moment? Ik denk op zich van niet. Maar het is niet leuk als je koopt en daarna zakt het in.
Zoals ik al zei, ik blijf er gewoon vanaf nu, en we zien wel verder :)

Verwijderd

Volgens mij is er ook geen slecht moment. Reden hiervoor is dat Bitcoin voorlopig de belangrijkste voedingsbodem zal blijven.

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-12 21:35
Sando schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Gewoon wachten is een schone zaak, en dan komt alles ook wel goed. Maar de kunst, voor de liefhebbers, is om te verkopen als iedereen in paniek raakt, en weer te kopen als de paniek voorbij is.

Daarom is het ook zo spannend, en hebben we een live stream met Olav Mol nodig.
En dan in een mooie boxing ring de koers projecteren ... time for round 2!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Procentueel maakt de LTC toch ook wel een aardige dip nu.

• Ernemmer
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:34:
Persoonlijk verwacht ik nog een dipje snel na deze waarbij we uitkomen onder de $1300.
Dat duurde niet lang, nu nog even iets verder zakken aub.

Verwijderd

Dit wordt voor mij trouwens het moment om in te stappen. Tussen de 1000 Euro en de 1100 Euro ga ik instappen.

Edit: daling zet trouwens hard door nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 23:05 ]

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:00:
Dit wordt voor mij trouwens het moment om in te stappen. Tussen de 1000 en de 1100 ga ik instappen.
Ik vraag me af of ie zó ver zakt hoor. (Dollar) ik denk het niet..

Verwijderd

Luuk schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:04:
[...]

Ik vraag me af of ie zó ver zakt hoor. (Dollar) ik denk het niet..
Mijn excuses, ik bedoelde euro's.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
loewie1984 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:02:
^^ ik sla me voor m'n kop. Roep al een tijdje tegen mijn vrouw dat we in moeten stappen. We hebben wat spaargeld waar ik wel een gokje mee kan nemen (ook als we erop verliezen) maar nog steeds niet de ballen gehad om het te doen. 500 eu is geen drempel, 1000 eu wel. Zeker als je eraan denkt om er 2 of 3 te kopen. Om vervolgens binnen 2 a 3 maanden weer een stijging van 50% te zien.

Ik hoop dat het nog een keer klapt, dan stappen we zeker in.
Nu kun je.

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Ik moest de afgelopen dagen wel een paar keer met mijn ogen knipperen hoe snel BTC en alle ALTS stegen... nu een beetje omlaag maar schaal eens naar 7 dagen en dan is er toch een mooie stijging.

Een pessimist is een realistische optimist

• Fire69
BAVAROIS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:13:
[...]nu een beetje omlaag maar schaal eens naar 7 dagen en dan is er toch een mooie stijging.
Da's ook vaak mijn probleem, ik zit steeds naar de 24h charts te kijken, dan lijkt alles een gigantische crash.
Maar als je'm dan op 1 week zet is het gewoon een mini-dipje... :')

[edit]
Hoewel het nu toch wel steil omlaag gaat :P

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 04-05-2017 23:19 ]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

nog steeds 16% omhoog laatste week :), dipje is gewoon een mini correctie :).
-2,5% over de laatste 12 uur op dit moment.... en weer goed stijgende :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:31
Ben sinds vorige week ook in Waves ingestapt. Nu samen met m'n Moneros afgelopen week toch 35% behaald. Nu nog maar een tijdje vasthouden en niet kijken denk ik :)

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 13:10
LED-Maniak schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:34:
ETH ook maar even van de hand gedaan. Tijd voor een rustige nacht en hij staat alweer een stuk lager :)
Goedemorgen +5 euro er bij vannacht

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:00:
Dit wordt voor mij trouwens het moment om in te stappen. Tussen de 1000 Euro en de 1100 Euro ga ik instappen.

Edit: daling zet trouwens hard door nu.
:) Dat gaat je nooit meer lukken. 8)

• RaptorXS
En bij Bitonic kreeg ik deze melding:

Unfortunately not enough bitcoins available. You can now order maximum 4.90488944 bitcoins. More information about our stock

• Playa del C.
Mirved schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:44:
[...]

Goedemorgen +5 euro er bij vannacht
Een stijging van ongeveer 6% inderdaad, maar Bitcoin is ook ongeveer met 6% gestegen. Maakt voor hem dus niet uit. Voor mij ook niet, heb hetzelfde gedaan.
Kans is groter dat Bitcoin hard terug gaat naar de vorige ETH en dan is de stijging bij Bitcoin uiteindelijk een stuk groter dan van Ethereum.
RaptorXS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:12:
En bij Bitonic kreeg ik deze melding:

Unfortunately not enough bitcoins available. You can now order maximum 4.90488944 bitcoins. More information about our stock
Zooo haha, of wou je even opscheppen hier hoeveel geld jij te besteden hebt 8) :D ;)
Geen probleem hoor, maar meer dan 4 bitcoin is al snel meer dan 10 000 euro. Vrij veel voor de gewone man om even zo op Bitonic te kopen.

Bitonic maakt enorme winsten door vrij duur door te verkopen, maar ik vermoed ook door 'goedkope bitcoins' even vast te houden, zodat ze per bitcoin in dit geval nog zo'n honderd euro extra kunnen verdienen. Bovenaan de site staat in ieder geval duidelijk hoeveel bitcoins ze in bezit hebben (volgens hun openbare gegevens, waarschijnlijk hebben ze er een stuk meer tijdelijk 'verborgen'.) Dat is ook hun goed recht, het is uiteindelijk een handelsbedrijf.

Edit: toen ik net keek waren er nog een paar bitcoins, maar de teller staat daar nu steeds op 0 BTC :). Ik gebruik die indicator stiekem ook wel eens om in te schatten hoe groot de vraag is naar BTC. Zoals nu, is de vraag duidelijk (te) groot en de prijs stijgt ook al constant de laatste uren.

Afgelopen nacht geen maximale winst kunnen behalen met daytraden, maar alles bij elkaar toch positief geëindigd. Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij, want elke winst die je hebt met dit soort daytraden gaat puur ten koste van een ander persoon, die dus op het verkeerde moment heeft verkocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Playa del C. op 05-05-2017 08:29 ]

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
best bizar als je kijkt naar de totale marktcap. van een hoop munten bij elkaar.
Op https://www.worldcoinindex.com/ is de Crypto market cap van $38miljard naar dik $46 miljard gegaan in een week......bubble?

• Rannasha
Playa del C. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:26:
Geen probleem hoor, maar meer dan 4 bitcoin is al snel meer dan 10 000 euro. Vrij veel voor de gewone man om even zo op Bitonic te kopen.
4 bitcoin is nauwelijks meer dan de helft van €10K, dus "al snel meer" lijkt me enigszins overdreven.
Bitonic maakt enorme winsten door vrij duur door te verkopen, maar ik vermoed ook door 'goedkope bitcoins' even vast te houden, zodat ze per bitcoin in dit geval nog zo'n honderd euro extra kunnen verdienen. Bovenaan de site staat in ieder geval duidelijk hoeveel bitcoins ze in bezit hebben (volgens hun openbare gegevens, waarschijnlijk hebben ze er een stuk meer tijdelijk 'verborgen'.) Dat is ook hun goed recht, het is uiteindelijk een handelsbedrijf.
Ik zal niet beweren dat ik weet hoe Bitonic achter de schermen opereert, maar over het algemeen is het verstandiger om een zo klein mogelijke voorraad aan te houden om de klanten te bedienen. Op die manier loop je het minste risico bij prijsfluctuaties. Ik vermoed dat Bitonic een stapel Euro's en Bitcoins heeft staan op een of meerdere grote exchanges en transacties op hun website spiegelt op de exchange, om zo de eigen blootstelling constant te houden.
weertenaar schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:31:
best bizar als je kijkt naar de totale marktcap. van een hoop munten bij elkaar.
Op https://www.worldcoinindex.com/ is de Crypto market cap van $38miljard naar dik $46 miljard gegaan in een week......bubble?
Market cap is een slechte grootheid. Veel cryptocurrencies hebben slechts een deel van de totale hoeveelheid coins in vrije circulatie. Neem bijvoorbeeld Ripple (XRP), daar is ongeveer een derde in vrije circulatie, maar de totale hoeveelheid wordt meegerekend in de market cap. En diverse Ethereum-based ICO's (bv Gnosis) hebben een nog veel kleinere fractie van de totale coins in circulatie.

Als ik een cryptocurrency start waar ik 1 miljard tokens van maak en er eentje verkoop voor €1, dan heeft mijn cryptocurrency officieel een market cap van 1 mijard. Maar zegt dit echt iets over de waarde ervan?

[ Voor 26% gewijzigd door Rannasha op 05-05-2017 08:35 ]

• Playa del C.
weertenaar schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:31:
Geen bubble als:
1. Er ongeveer 8 miljard in totaal is geïnvesteerd en dat is op zich mogelijk met de hype van de afgelopen dagen. Er zijn genoeg miljonairs (of miljardairs) die het ook leuk (en winstgevend) vinden om met bitcoins te handelen.
2. Alle mensen met bitcoins het eens zijn dat de prijs van Bitcoin hoger moest worden. Dan zitten we nu op een goed prijs en was de prijs eerder dit jaar nog te laag.

Het zal er wat tussen in zitten, vandaar ook de correctie afgelopen nacht. Alleen die herstelt zo snel, dat dat op zich wel een indicatie is dat de huidige waarde van bitcoins voorlopig toch wel reëel is en dus geen bubble.
Een echte bubble heeft bij bitcoin toch eerder een rendement van 200-500% naar mijn beleving. Toen we van 200 naar 1000 euro gingen, was wel duidelijk dat de waarde werd opgeblazen.

• RaptorXS
Nee Tjeerd84, ik wilde niet opscheppen maar lees dit wel op hun site:

Buy bitcoins fast and reliably using iDeal, Bancontact, Giropay or MyBank from the number one Bitcoin company in the Netherlands!

dus......?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Valt me op dat er weinig mensen winst pakken en alleen maar meer en meer willen.
Je verdiend pas als je winst pakt, als je zo elke keer een paar ritjes maakt verdien je meer dan er op te blijven zitten. winst is winst

Imo moet je dit niet voor de LT doen daar kan je beter o.a. dividend fondsen voor pakken, duurt langer maar je hebt meer zekerheid.

• Playa del C.
RaptorXS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:36:
Nee Tjeerd84, ik wilde niet opscheppen maar lees dit wel op hun site:

Buy bitcoins fast and reliably using iDeal, Bancontact, Giropay or MyBank from the number one Bitcoin company in the Netherlands!

dus......?
Was niet serieus bedoeld hoor, geen enkel probleem met die bedragen. Het was simpelweg opvallend. Kan mij niet schelen of iemand hier 100 000 euro in bitcoins zou investeren bijvoorbeeld. Eigen keus en een prima investering. Misschien wat een hoog risico voor dat soort bedragen.

Bitonic is verder ook een topbedrijf met snelle service. Heb er zelf ook een paar keer gekocht, in de begindagen 30 BTC in één keer.

Zoals @Rannasha al beschrijft, is Bitonic op die manier aan het handelen en dus is het logisch dat soms de voorraad bij hun opraakt. Heel normaal en gezond lijkt mij dat.

Waar ik ze zelf wel van verdenk is dat ze zo nu en dan ook handmatig wel eens wat bitcoin achter de hand houden om hun winsten te maximaliseren. En daar heb ik ook geen enkele moeite mee. Op dit moment is echter een prachtige gelegenheid om zoiets te doen. Misschien doen ze het ook niet en vinden ze het risico te groot om te veel BTC in één keer in te kopen nu en blijft hun voorraad daarom zo laag.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-12 21:16
@Rannasha 4.9 btc is dan weer wel ~€7k.

Wat is er gisteravond 23:15 gebeurd? Alles een tijdelijke dip?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• RaptorXS
Ben al jaren klant, bij Bitonic, zelfs voor de verplichte registratie in 2014 ofzo.
Met hun logo, de 5e verjaardag en alle poeha eromheen, konden ze blijkbaar niet leveren
wanneer ik dat wilde. Punt..

• Mirved
Mr. Noodle schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:38:
Valt me op dat er weinig mensen winst pakken en alleen maar meer en meer willen.
Je verdiend pas als je winst pakt, als je zo elke keer een paar ritjes maakt verdien je meer dan er op te blijven zitten. winst is winst

Imo moet je dit niet voor de LT doen daar kan je beter o.a. dividend fondsen voor pakken, duurt langer maar je hebt meer zekerheid.
Ik heb al 4 jaar BTC. Nog nooit een coin verkocht. Daar heb ik veel (virtueel nu nog) meer verdient aan dan mijn dividend fondsen in dezelfde periode. Binnenkort kan ik met 1 coin mijn totale inleg terug verdienen en is alles puur winst.

Korte termijn trading kan gunstig zijn maar aangezien de trend omhoog is ben je dus eigenlijk alleen maar tijdens de de kleine dips steeds die paar % aan het pakken. Als je de originele aankoop had vastgehouden zal de stijging meer hebben opgeleverd of je moet wel erg goed de market kunnen timen.

• Playa del C.
Mr. Noodle schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:38:

Ik denk dat je hier twee keer fout zit.

Door daytraden vergroten veel mensen hun aantal BTC. Als ze pech hebben wordt het iets minder. De totale waarde van de BTC wordt door de prijsstijging in ieder geval bij vrijwel iedereen groter. Waarom moet je dan verkopen om 'winst' te pakken? Je kan gewoon doorgaan met groeien in BTC om later nog meer winst te pakken. In mijn geval zet ik altijd een stop-loss in en zit ik ondertussen op een degelijke hoeveelheid winst.
Ik heb de keus om door te gaan zonder risico. Mijn bitcoins worden verkocht als de prijs onder de 1410 euro komt. Daarna is het aan mijzelf om ergens weer in te stappen of het geld op mijn bankrekening te storten.

En LT is al eerder nagerekend. Je komt op getallen uit van 5000% winst. Juist LT-investeerder hebben met bitcoin de grootste winsten gemaakt. Mensen die een paar jaar geleden tientallen coins hadden voor een paar honderd euro en ze daarna jaren niet meer aan hebben geraakt, zijn nu erg rijk. En mocht bitcoins nog jaren lang goed doorgaan, dan kun je verwachten dat de prijs van een bitcoin voor 2022 over de 10 000 euro/bitcoin is. Waarom is dat geen goede LT investering? Dat soort bedragen haal je nooit met een dividend fonds. Het verschil is puur de hoogte van het risico.

• Mirved
Playa del C. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:26:
[...]

Een stijging van ongeveer 6% inderdaad, maar Bitcoin is ook ongeveer met 6% gestegen. Maakt voor hem dus niet uit. Voor mij ook niet, heb hetzelfde gedaan.
Kans is groter dat Bitcoin hard terug gaat naar de vorige ETH en dan is de stijging bij Bitcoin uiteindelijk een stuk groter dan van Ethereum.

[...]
Ah dacht dat hij terug naar Fiat was.

• Rannasha
Mirved schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Ik heb al 4 jaar BTC. Nog nooit een coin verkocht. Daar heb ik veel (virtueel nu nog) meer verdient aan dan mijn dividend fondsen in dezelfde periode. Binnenkort kan ik met 1 coin mijn totale inleg terug verdienen en is alles puur winst.
Zelfde hier. Heb BTC sinds zomer 2013. Sindsdien wel aan handel gedaan, maar altijd met het doel om minstens net zoveel BTC over te houden aan het einde van een trade. Ik heb zelf geen geld besteed om BTC te kopen. Enkel 2-3 dagen aan electriciteit voor wat altcoin-mining en tijd die ik heb gestoken in programmeerwerk (dit is waar het meeste van mijn BTC vandaan is gekomen: 10 BTC voor een stukje zeer specifieke bot-software).

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Rannasha schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Zelfde hier. Heb BTC sinds zomer 2013. Sindsdien wel aan handel gedaan, maar altijd met het doel om minstens net zoveel BTC over te houden aan het einde van een trade. Ik heb zelf geen geld besteed om BTC te kopen. Enkel 2-3 dagen aan electriciteit voor wat altcoin-mining en tijd die ik heb gestoken in programmeerwerk (dit is waar het meeste van mijn BTC vandaan is gekomen: 10 BTC voor een stukje zeer specifieke bot-software).
Ik heb inmiddels een ledger waar ik wat btc, stratis en eth op ga zetten en de komende jaren bewaren. Als het aan mij ligt zal die nooit helemaal leeg raken. Lange termijn belegging dus.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Playa del C.
Mirved schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Ah dacht dat hij terug naar Fiat was.
Tenzij ik het verkeerd begrepen heb. Als iemand zegt dat hij uit de alts stapt, betekent dat in algemene zin dat diegene weer naar de enige non-alt gaat: Bitcoin.
Rannasha schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Zo ben ik ook begonnen, maar helaas heb ik die eerste bitcoins niet meer. Op dat moment leek het langdurig weinig te worden met bitcoins en uiteindelijk ben ik de eerste wallet daardoor vergeten. Heb later nog eens bijgekocht voor 30 euro per stuk, daar 2 BTC winst op gemaakt en toen dat op Mt.Gox laten staan. Niks meer van terug gezien. Geen verlies gelukkig, de originele investering als euro weer op tijd teruggestort. Diezelfde investering later weer gebruikt om in te kopen na die eerste grote crash. Sindsdien natuurlijk alweer mooie winst behaald, maar het einde is nog niet in zicht :)
RaptorXS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:50:
Ben al jaren klant, bij Bitonic, zelfs voor de verplichte registratie in 2014 ofzo.
Met hun logo, de 5e verjaardag en alle poeha eromheen, konden ze blijkbaar niet leveren
wanneer ik dat wilde. Punt..
Dat is op dat moment even zuur, maar zoals meestal is dat van korte duur. Ondertussen kun je er al 16 BTC bijkopen en dat aantal lijkt constant te groeien.
Rannasha schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:32:
4 bitcoin is nauwelijks meer dan de helft van €10K, dus "al snel meer" lijkt me enigszins overdreven.
Hij wou minstens ~5 bitcoins kopen (@7000 euro). Waarschijnlijk wel iets meer, dus dan zit je toch snel over de 10.000 euro. Met een kans dat het zelfs over 20.000 euro of meer gaat. Niet dat het mij verder uitmaakt, het viel mij gewoon op.

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 05-05-2017 09:05 ]

• Slux
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat je hier twee keer fout zit.

Door daytraden vergroten veel mensen hun aantal BTC. Als ze pech hebben wordt het iets minder. De totale waarde van de BTC wordt door de prijsstijging in ieder geval bij vrijwel iedereen groter. Waarom moet je dan verkopen om 'winst' te pakken? Je kan gewoon doorgaan met groeien in BTC om later nog meer winst te pakken. In mijn geval zet ik altijd een stop-loss in en zit ik ondertussen op een degelijke hoeveelheid winst.
Ik heb de keus om door te gaan zonder risico. Mijn bitcoins worden verkocht als de prijs onder de 1410 euro komt. Daarna is het aan mijzelf om ergens weer in te stappen of het geld op mijn bankrekening te storten.

En LT is al eerder nagerekend. Je komt op getallen uit van 5000% winst. Juist LT-investeerder hebben met bitcoin de grootste winsten gemaakt. Mensen die een paar jaar geleden tientallen coins hadden voor een paar honderd euro en ze daarna jaren niet meer aan hebben geraakt, zijn nu erg rijk. En mocht bitcoins nog jaren lang goed doorgaan, dan kun je verwachten dat de prijs van een bitcoin voor 2022 over de 10 000 euro/bitcoin is. Waarom is dat geen goede LT investering? Dat soort bedragen haal je nooit met een dividend fonds. Het verschil is puur de hoogte van het risico.
Dus je stop loss is gister af gegaan en je bent net weer ingestapt ?

Klopt je kan ook flinke winsten maken helemaal mee eens maar je hebt pas winst als je het pakt.
Ik denk dat het LT een foute investering is omdat je veel meer risico loopt en met day traiden uiteindelijk meer pakt dat LT, hangt ook van de bedragen af waar mee je speelt natuurlijk.

@Mirved Klopt timing is everything de laatste dagen was een feest voor mij maar normaal gesproken ben ik al blij met een paar % een paar keer een paar % is ook een hoop, je moet er alleen wel opzitten

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 05-05-2017 09:13 ]

• Playa del C.
Mr. Noodle schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:06:
[...]

Dus je stop loss is gister af gegaan en je bent net weer ingestapt ?

Klopt je kan ook flinke winsten maken helemaal mee eens maar je hebt pas winst als je het pakt.
Ik denk dat het LT een foute investering is omdat je veel meer risico loopt en met day traiden uiteindelijk meer pakt dat LT, hangt ook van de bedragen af waar mee je speelt natuurlijk.
Ik was gisteren redelijk actief en heb meerdere stop-loss acties gehad gisteren. In de meeste gevallen leverde het geld op. Eén keer niet. Uiteindelijk inderdaad een mooie winst.

Ik denk dat je je nog eens moet verdiepen in dat LT verhaal. Er is een hoger risico inderdaad, maar voor de rest is tot nu toe gebleken dat juist LT investeerders een dikke winst hebben. Zeker mensen als @Rannasha als je zijn verhaal net hebt gelezen. Vrijwel gratis coins in de eerste maanden van Bitcoin. Maar ook als je voor 300 euro hebt ingekocht een kortere tijd geleden, dan heb je nu al (is nog niet eens echt LT) een rendement van 500%. Je kan met een redelijke 'korte' LT in bitcoins al meer winst hebben gemaakt dan je ooit met een dividend fonds kan behalen in je hele leven. Met een groter risico uiteraard.
Ik denk dat je teveel kijkt naar de huidige koers en stand van zaken. LT gaat bij bitcoin in de meeste gevallen over mensen die onder de ongeveer 30 euro/bitcoin hebben ingekocht. Doe je dat met 10.000 euro, dan kom je uit op een winst van rond de half miljoen euro. En de meeste mensen denken dat de prijs van bitcoin over x aantal jaar opnieuw een vergelijkbaar rendement gaat halen. Als dat 50/50 is, dan is het op zich een prima overweging om nu een vrij kleine investering voor LT te doen in BTC, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Playa del C. op 05-05-2017 09:14 ]

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 09:18
Rannasha schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:32:
[...]

[...]

Market cap is een slechte grootheid. Veel cryptocurrencies hebben slechts een deel van de totale hoeveelheid coins in vrije circulatie. Neem bijvoorbeeld Ripple (XRP), daar is ongeveer een derde in vrije circulatie, maar de totale hoeveelheid wordt meegerekend in de market cap. En diverse Ethereum-based ICO's (bv Gnosis) hebben een nog veel kleinere fractie van de totale coins in circulatie.

Als ik een cryptocurrency start waar ik 1 miljard tokens van maak en er eentje verkoop voor €1, dan heeft mijn cryptocurrency officieel een market cap van 1 mijard. Maar zegt dit echt iets over de waarde ervan?
daar had ik even niet aan gedacht....Gnosis er idd bij gekomen vorige week en vertegenwoordigt al een waard van $800 miljoen ;)

• Slux
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Ik was gisteren redelijk actief en heb meerdere stop-loss acties gehad gisteren. In de meeste gevallen leverde het geld op. Eén keer niet. Uiteindelijk inderdaad een mooie winst.

Ik denk dat je je nog eens moet verdiepen in dat LT verhaal. Er is een hoger risico inderdaad, maar voor de rest is tot nu toe gebleken dat juist LT investeerders een dikke winst hebben. Zeker mensen als @Rannasha als je zijn verhaal net hebt gelezen. Vrijwel gratis coins in de eerste maanden van Bitcoin. Maar ook als je voor 300 euro hebt ingekocht een kortere tijd geleden, dan heb je nu al (is nog niet eens echt LT) een rendement van 500%. Je kan met een redelijke 'korte' LT in bitcoins al meer winst hebben gemaakt dan je ooit met een dividend fonds kan behalen in je hele leven. Met een groter risico uiteraard.
Ik denk dat je teveel kijkt naar de huidige koers en stand van zaken. LT gaat bij bitcoin in de meeste gevallen over mensen die onder de ongeveer 30 euro/bitcoin hebben ingekocht. Doe je dat met 10.000 euro, dan kom je uit op een winst van ronde de half miljoen euro.
Klopt maar het hangt ook af van het bedrag waar je mee speelt, en wat ik al zij ik denk dat ik meer winst met korte ritjes pak dan dat ik LT in coins zit, ik heb de tijd voor dag handel scheelt ook misschien.
LT pak ik andere fondsen uiteraard met veel minder winst maar ik slaap er wel beter door :P
Als de bitcoin bijvoorbeeld op de AEX zou staan zouden er denk ik weinig mensen LT instappen met de ups en downs

• Rannasha
Mr. Noodle schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:06:
[...]
Structureel winsten pakken met daytraden die hoger liggen dan wat je krijgt met buy&hold lukt lang niet iedereen. Je hoort natuurlijk wel veel succesverhalen van mensen die goede trades hebben gemaakt, maar de verliezende trades daar vertelt bijna niemand over.

Je kunt flink meer verdienen met daytraden dan met B&H, maar het risico is ook veel hoger (en het is al vrij hoog met cryptocurrencies).
weertenaar schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:11:
[...]

daar had ik even niet aan gedacht....Gnosis er idd bij gekomen vorige week en vertegenwoordigt al een waard van $800 miljoen ;)
Dat is dus een goed voorbeeld van een onzin-valuatie. Gnosis heeft slechts een paar procent van de totale hoeveelheid tokens in omloop gebracht, dus de daadwerkelijke hoeveelheid geld die er in is gestopt is meer dan een orde lager dan de "market cap".

Bij gewone bedrijven is dit in principe ook het geval: Bij uitgifte van aandelen wordt vaak lang niet 100% uitgegeven, maar in het geval van gewone bedrijven slaat zo'n valuatie daadwerkelijk ergens op. Als je als bedrijf geen economische activiteiten uitvoert, dan krijg je ook (vrijwel) niets voor je aandelen. In het geval van de diverse crypto-ICO's wordt er een bak geld gegooid naar een project wat enkel een leuk idee heeft, maar nog niets heeft gerealiseerd.

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik ben in oktober 2016 ingestapt in de cryptocurrency. NLG was toen in het nieuws, de stijging was toen enorm.
Naast het kopen van 100 euro's aan NLG ben ik verder gaan kijken naar een currency die erg laag stond (onder de cent per coin), maar waar de achtergrond erg stabiel leek. Dit leek mij bij Ripple. Hier heb ik er toen ruim 12000 voor 100 euro gekocht. Gisteravond heb ik mijn NLG's verwisseld voor XRP. Steeds meer banken gaan transacties verrichten met XRP en testen het netwerk. De groei is echt enorm de laatste maand. Mijn 'winst' heb ik er nu zeker uit, totale waarde ligt nu boven de 1000 euro. Maar goed, eerst verkopen en dan heb je echte winst uiteraard.
Voorlopig laat ik ze staan, de verwachting op diverse fora en twitter is dat XRP binnen een jaar op 1$/€ staat..

Bitcoin, LT en ETH stijgen ook goed, hiervan is de achtergrond ook stabiel, wereldwijd geaccepteerd en vooral ETH lijkt me de toekomst doordat je deze currency kan 'programmeren'.

• Luuk
  • Niet online
ElectronLion schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:39:

Voorlopig laat ik ze staan, de verwachting op diverse fora en twitter is dat XRP binnen een jaar op 1$/€ staat..
Neem die 'verwachting op fora en twitter' vooral met heeele grote korrel zout..

Verwijderd

Ik ben me ook weer aan het verdiepen in de altcoins en ga niet meer day-traden. Day-traden is juist de reden geweest dat ik er geen lol meer in had. P&D groepen, bots en manipulatie door whales maakten de markt voor mij erg frustrerend. Continu achter de computer zitten en 's nachts soms te weinig slapen omdat de markt 24/7 open is (in tegenstelling tot de 'gewone beurs') bleken niet aan mij besteed. Uiteindelijk heb ik toen mij coins weer omgezet in euro's, op mijn rekening gestort en mij er niet meer mee bezig gehouden. Achteraf gezien dom...had ik de coins gewoon op de exchange laten staan dan was mijn inleg nu een veelvoud waard geweest.

Day-traden leek leuk. En natuurlijk; als je telkens op het juiste moment koopt en verkoopt dan pak je meer winst dan wanneer je LT gaat. Ik ga het niet meer doen. Ik lees me nu in over de diverse coins. Voldoen ze aan bepaalde, voor mij belangrijke criteria, dan koop ik ze voor de lange termijn. De grootte van de investering laat ik afhangen van wat ik denk dat de potentie van een coin is. De coins bewaar ik nu (indien mogelijk) offline en anders verspreid over de diverse exchanges. Dit om het risico om ze kwijt te raken te minimaliseren.

Gezien de huidige rente op de bankrekening denk ik dat dit een goede manier van investeren is. Door risico te spreiden is de kans klein dat ik al mijn geld kwijtraak. Sowieso doe ik het (na overleg met de vrouw) alleen met een x-percentage van ons spaargeld. Een percentage wat we makkelijk kunnen missen.

Ik hoop op een gestage groei van de altcoins. Mocht ik (bij toeval) een keer geïnvesteerd blijken te hebben in een coin welke daarna explodeert qua populariteit en prijs dan is dat mooi meegenomen. :)

• broekhuis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 14:43
Er is al eerder een vraag gesteld over de verschillende platformen waar de mogelijkheid is om in coins te handelen, hier werd litebit.eu en kraken.com aangehaald. Ik ben benieuwd welke platformen er nog meer worden gebruikt en met welke redenen.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik was vergeten mijn BTC buy order op 1300 euro te cancellen. Die is gisteravond toevallig uitgevoerd. Ik klaag niet :)
Ook m'n Stellars zijn lekker opgelopen. Gekocht op 280 en heeft vandaag de 650 aangetikt!

• Playa del C.
broekhuis schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:21:
Er is al eerder een vraag gesteld over de verschillende platformen waar de mogelijkheid is om in coins te handelen, hier werd litebit.eu en kraken.com aangehaald. Ik ben benieuwd welke platformen er nog meer worden gebruikt en met welke redenen.
Er zijn een tiental bekende opties en vast nog een aantal kleinere oplossingen. Je kan alle exchanges via google vinden als je zoekt op bitcoin charts. Ook hoeveel markt elke exchange bediend.

Zelf heb ik de criteria dat de exchange een reële prijs volgt, dus daarvoor moet de exchange redelijk groot zijn.
Daarnaast een bank in een positief Westers land. Kraken zit bijvoorbeeld bij een Duitse bank. De exchange moet voor mij handelen via de euro en niet al te streng of moeilijk zijn met verifiëren.
Bitstamp is geschikt voor USD. Chineze exchanges handelen ook niet in euro natuurlijk, enz.
Verder moet het handelen snel en soepel gaan, met diverse opties zoals een stop-loss of dergelijke te plaatsen. Dat laatste kun je alleen via reviews beoordelen van te voren.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 17:46
SmokingSig schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Moet dringend wat ETH kopen. Einde van de maand zit die boven de 100.
Einde van de maand ? Einde van de week dus :+

Verwijderd

Bitcoin handelsvolume over de $1.000.000.000 per dag oOo

http://coincap.io/

• Ernemmer
  • Niet online
broekhuis schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:21:
poloniex.com, omdat je daar heel veel verschillende coins kan handelen.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04
Ik handel via bittrex, omdat ze wat minder vaak uit liggen en allerlei shitcoins hebben.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou bijna instappen nu in cryptocurrency zo hard als het gaat. Maar als leek op dat gebied is het tricky business volgens mij..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• davver80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-01 12:57
kraken.com. Ben eens benieuwd hoelang de rally nog gaat duren. Gisteren toch maar al wat winst genomen.
Iemand enig idee naar deze enorme stijgingen?

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

DennusB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
Ik zou bijna instappen nu in cryptocurrency zo hard als het gaat. Maar als leek op dat gebied is het tricky business volgens mij..
Ik denk er hetzelfde over, en ben ook een leek op dit gebied, maar met currencies die nog vrij laag staan (Ripple, Stellar) is het wellicht het 'gokken' waard.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

davver80 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
kraken.com. Ben eens benieuwd hoelang de rally nog gaat duren. Gisteren toch maar al wat winst genomen.
Iemand enig idee naar deze enorme stijgingen?
Japan heeft vorige maand bitcoin tot betaalmiddel wettige betaalmethode gebombardeerd.

https://bravenewcoin.com/...lation-overhaul-in-japan/

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 05-05-2017 12:44 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Rannasha
MeltedForest schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Ik denk er hetzelfde over, en ben ook een leek op dit gebied, maar met currencies die nog vrij laag staan (Ripple, Stellar) is het wellicht het 'gokken' waard.
"Vrij laag staan" is een beetje een rare metriek. Vrijwel alle crypto-currencies zijn tot op heel veel cijfers achter de komma opdeelbaar en kunnen in grote hoeveelheden net zo makkelijk verstuurd worden als in kleine beetjes. De absolute waarde van de prijs is dus niet heel interessant.

De prijs van 1 XRP (Ripple) is momenteel zo'n 9 cent, maar betekent dat dat XRP laag staat? Er zijn immers vele miljarden XRP in omloop.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57

DirtyBird

Praktiserend denker

MeltedForest schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Als je het geld lange tijd kunt missen kun je ook als leek wel 'veilig' instappen denk ik. Ga dan niet daytraden en panic sales doen, dan komt het waarschijnlijk wel goed. Bij dit soort adviezen hoort uiteraard de disclaimer dat de toekomst niet te voorspellen is en je geld ook kan verdampen.

Wat betreft ripple, hoewel die wel laag staat is het de derde grootste coin als het gaat om market cap. Dat komt doordat er zo ongelooflijk veel meer van zijn dan van de andere coins. Ik weet uiteraard niet waar het schip strandt, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ripple de waarde van ethereum of bitcoin ooit gaat evenaren. Mijn exit voor ripple is 1 dollar (ik hoop op parity).

Het beste is nog altijd om niet op 1 paard te wedden, maar je inleg te verdelen over diverse coins. Zelf bezit ik (in verschillende aantallen) Ether, XRP, Litecoin, Stratis, XEM, Primecoin, Gridcoin, Golem, Maidsafe, Ardor, Iconomi en NXT (en binnenkort ook humaniq zodra ik mn ico tokens ontvang). Deze gaan waarschijnlijk nooit allemaal veel geld waard worden, maar er hoeft er maar één te boomen om je rijk te maken :+
Ik heb ze overigens niet willekeurig geselecteerd, een vlugge blik op de whitepaper geworpen om te kijken of het me aansprak. Geen diepgravend onderzoek naar haalbaarheid en team, maar een kleine schifting van pump&dump coins kan geen kwaad.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik wil niet vervelend doen, want ik ben zelf ook sinds kort pas actief aan het investeren, ben wel al langer met cryptos bezig. Vanaf de eerste ATH van $1000 gaan minen en dit omzetten naar BTC.

Logischerwijs is er meer interesse, komen er steeds meer mensen bij, dit is ook een goede ontwikkeling. Maar... er worden vaak dezelfde vragen gesteld en/of loze aannames gedaan. Lees je aub eerst goed in!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Luuk schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:04:
[...]

Neem die 'verwachting op fora en twitter' vooral met heeele grote korrel zout..
Waarom? Als de verwachtingen van een bepaalde coin hoog zijn, investeren mensen daar ook in. Met name omdat de achtergrond zo stabiel is, vanwege de hoeveelheid banken die er nu mee werken. En de mogelijkheden die een bepaalde coin biedt, zoals ook bij BTC, LT en ETH.

XRP staat nu op 9 eurocent, ik verwacht einde dag 10 eurocent. Uiteraard hoeft dat niet, maar van 6 cent eergisteren tot 9 cent nu.. Mijn spaargeld redt dat niet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ElectronLion op 05-05-2017 13:04 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).