Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.742 views

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 11:30
Nou, altcoinbot.io was een succes! Afgelopen nacht zijn ze gehacked en de hackers hebben de API keys gebruikt om RBY te pump en dumpen!

Heeft me 0.4BTC gekost! :(

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-12 14:43
Revaes schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:15:
Kraken lijkt down? 522 error via Cloudflare, maar de https://status.kraken.io/ geeft vooralsnog geen downtime aan.
Its back!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:59

zomertje

Barisax knorretje

Stratis gaat samenwerken met CSharpcorner. De eerste grote implementatie van blockchain. Announcement komt vandaag. Dit gaat groot worden.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

@zomertje ik heb trouwens naar aanleiding van jouw opmerking in oktober vorig jaar over statris wat onderzoek gedaan en er toen 2000 gekocht ben je er heel dankbaar voor :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 12:44 ]

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Danielson schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:17:
Nou, altcoinbot.io was een succes! Afgelopen nacht zijn ze gehacked en de hackers hebben de API keys gebruikt om RBY te pump en dumpen!

Heeft me 0.4BTC gekost! :(
Balen! Keer op keer blijkt weer dat het moeilijk te beveiligen is en dat de ondernemers achter zo'n website dit onderschatten.

• Bonerhead
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
zomertje schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:19:
Stratis gaat samenwerken met CSharpcorner. De eerste grote implementatie van blockchain. Announcement komt vandaag. Dit gaat groot worden.
Denk je? Conference was 6 uur geleden, toch? Nog niet veel veranderd helaas. Zit zelf in Ethereum en Stratis maar denk erover om full stratis te gaan.

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-12 15:31
vertigoo schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:01:
[...]

Balen! Keer op keer blijkt weer dat het moeilijk te beveiligen is en dat de ondernemers achter zo'n website dit onderschatten.
"""""Gehackt""""" 8)7 Sureeeeeeeeeeeeeeeeeeee

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 11:30
Penait1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:49:
[...]

"""""Gehackt""""" 8)7 Sureeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ik snap je reactie! :)

Maar in dit geval geloof ik het wel dat het echt om een hack gaat, ik heb al een tijdje contact met de dev en hij heeft echt de beste bedoelingen!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:57
Ja want anders had hij het je wel verteld natuurlijk.

• Mantus
Waar verhandelen jullie Stratis?

• Bonerhead
Mantus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:58:
Waar verhandelen jullie Stratis?
Heb het zelf op Poloniex staan.

Lees trouwens echt overal positieve verhalen over Stratis. Grotendeel denkt dat het een zeer goede toekomst tegemoet gaat en dat dit echt een goed moment is om in te stappen.

[ Voor 39% gewijzigd door Bonerhead op 08-04-2017 19:18 ]

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 08:34
Bonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:06:
[...]

Heb het zelf op Poloniex staan.

Lees trouwens echt overal positieve verhalen over Stratis. Grotendeel denkt dat het een zeer goede toekomst tegemoet gaat en dat dit echt een goed moment is om in te stappen.
Waar lees je dit zoal?

• Bonerhead
Voornamelijk op forums zoals BitcoinTalk, Social Media e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Bonerhead op 08-04-2017 20:18 ]

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:31
Bonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:44:
[...]

Denk je? Conference was 6 uur geleden, toch? Nog niet veel veranderd helaas. Zit zelf in Ethereum en Stratis maar denk erover om full stratis te gaan.
https://twitter.com/strat...status/850351638560858112

• Bonerhead

• Mr.Joker
Bonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:35:
[...]

Interesting. Hoe zitten jullie met Stratis?
Mijn bag zit best comfortabel, daar blijf ik nog even op zitten ook ;)

Niks makkelijker (en moeilijker) dan te hodlen met zulke mooie projecten.

Over een aantal weken komen er grote releases aan.

Er zijn zelfs 3 projecten die gebouwd gaan worden op het stratisplatform, Blitz en BATA.

Changelly (concurrent van Shapeshift) gaat als het goed is ook verhuizen naar het stratisplatform

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik heb ook maar wat Stratis terug gekocht.
Stom dat ik het aan 24 verkocht heb en nu aan 37 heb moeten terugkopen |:(

• Mr.Joker
Fire69 schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:02:
Zie het wel naar een paar euro gaan einde van het jaar.

verkoop het voorlopig niet en probeer ook niet te swingtraden, anders moet je straks weer duurder inkopen

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stratis staat wat betreft volume en markercap onder bijvoorbeeld Dogecoin, wat met recht een shitcoin genoemd mag worden :+ ik heb het idee dat die stratiscoin iets te rooskleurig wordt neergezet door sommigen (die er net een zak van hebben gekocht..) ;)

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Luuk schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:09:
Stratis staat wat betreft volume en markercap onder bijvoorbeeld Dogecoin, wat met recht een shitcoin genoemd mag worden :+ ik heb het idee dat die stratiscoin iets te rooskleurig wordt neergezet door sommigen (die er net een zak van hebben gekocht..) ;)
Yup :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Luuk schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:09:
Je moet alles wat we hier schrijven ook niet als een koopadvies opvatten :+

Verwijderd

Tja, belangrijkste succes van altcoins is toch de marketing. Maak een mooie site met grote teampagina, een actief blog, vertel een mooi verhaaltje dat eenvoudig is te adopteren door banken en ben je al vaak halverwege (wat stratis vanaf het begin erg goed gedaan heeft) Ik ben zelf vrij actief in de Microsoft .net wereld en ik moet eerlijk zeggen dat je daar weinig merkt of hoort van Stratis. We hebben er op kantoor wat mee gespeeld, het werkt leuk, snel enzo maar echt het praktische nut in een bedrijfsapplicatie zie ik toch nog niet echt.

Ik heb stratis gekocht toen het marketcap postie had van 60 ofzo. Maar meer vanwege dat ze marketing goed op orde hadden dan dat ik heel erg geloof in het technisch nut. Als banken echt met de blockchain aan de gang willen maken ze er zelf wel een, zo ingewikkeld is dat allemaal niet.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:45:
Tja, belangrijkste succes van altcoins is toch de marketing. Maak een mooie site met grote teampagina, een actief blog, vertel een mooi verhaaltje dat eenvoudig is te adopteren door banken en ben je al vaak halverwege (wat stratis vanaf het begin erg goed gedaan heeft) Ik ben zelf vrij actief in de Microsoft .net wereld en ik moet eerlijk zeggen dat je daar weinig merkt of hoort van Stratis. We hebben er op kantoor wat mee gespeeld, het werkt leuk, snel enzo maar echt het praktische nut in een bedrijfsapplicatie zie ik toch nog niet echt.

Ik heb stratis gekocht toen het marketcap postie had van 60 ofzo. Maar meer vanwege dat ze marketing goed op orde hadden dan dat ik heel erg geloof in het technisch nut. Als banken echt met de blockchain aan de gang willen maken ze er zelf wel een, zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Ik denk dat blockchain veel grotere toepassingsmogelijkheden heeft dan alleen banken. De truc is om het vanuit de crypto hoek naar de echte wereld te krijgen.

• Bonerhead
Fire69 schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:02:
Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je voor 37 ingekocht als ie op 44 staat?

• Fire69
Bonerhead schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:50:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je voor 37 ingekocht als ie op 44 staat?
44?
https://poloniex.com/exchange#btc_strat

• Bonerhead

• Mr.Joker
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:45:

Ik denk dat je dan nog niet echt begrijpt wat stratis doet...

• Mr.Joker
44 cent. Denk dat die andere over de prijs is satoshi praat, 37k satoshi is 44 cent

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:01
Sowieso is het praktisch nut van de meeste altcoins helemaal niks. Puur alleen voor de handel, met geen enkele waarde.
Met een beetje slim inkopen kan je met elke altcoin wel winst pakken, als je maar genoeg geduld hebt :P

Verwijderd

@Mr.Joker leg me eens het verschil uit tussen Ethereum en Stratis dan. Ik zie het niet echt, behalve dat doordat het c# is makkelijker te implementeren is.

• Fire69
Mr.Joker schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:30:
[...]

44 cent. Denk dat die andere over de prijs is satoshi praat, 37k satoshi is 44 cent
Yep :)

• Bonerhead
Goed moment om LTC te kopen denk ik zo

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BTC weer over de 1200 *O*

Verwijderd

Wat is momenteel een prettige bitcoin price ticker om te gebruiken, als je meerdere exchanges tegelijk wil bekijken (en eventueel onderling vergelijken)?

Verwijderd

@fandango https://cryptowat.ch/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 21:46 ]

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Deze heeft alleen Kraken als exchagne. Ik zou eerder Bitcoinwisdom aanraden.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:54:
Wat is momenteel een prettige bitcoin price ticker om te gebruiken, als je meerdere exchanges tegelijk wil bekijken (en eventueel onderling vergelijken)?
Laatst kwam deze site hier voorbij.

https://hypron.net/bitcoinwisdom/

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
Hatsieflatsie schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:45:
[...]

Deze heeft alleen Kraken als exchagne. Ik zou eerder Bitcoinwisdom aanraden.
Deze heeft _alle_ exchanges.

Of tradingview, is ook wel nice.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• exelletor
  • Laatst online: 22:55
Iemand enig idee waarom percentage segwit miners bij litecoin nu aan het dalen is?

• Bonerhead
exelletor schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:01:
Iemand enig idee waarom percentage segwit miners bij litecoin nu aan het dalen is?
Wat ik heb begrepen is dat LTC op het moment flink gemanipuleerd wordt door chinese miners.

• Hatsieflatsie
https://twitter.com/shaolinfry/status/850995104240336896

• Luuk
  • Niet online
Het is niet zo dat het percentage pro segwit miners daalt, het zijn de anti segwit miners die hun hashpower flink aan het upgraden is.

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:01
Ik zie dat meerdere mensen hier helemaal enthousiast zijn over stratis. Wat is er zo onderscheidend aan stratis ten opzichte van bijvoorbeeld Ethereum?

En voor de stratis HODLers, waar bewaren jullie je coins? Ik zag dat de ledger nano s stratis ondersteund maar een snelle blik op de electum stratis wallet ziet geen hardware wallet support.

Verwijderd

@symen89 ben ik dus ook nog niet achter behalve dat het straks wat anoniemer is en c# is. Volgens mij is er inderdaad geen hardware wallet support. Ik heb er zelf 2000 op mijn Rasberry pi opgeslagen. Tutorial vind je hier: https://olcko.gitbooks.io/staking-stratis-on-a-raspberry-pi/

• Mr.Joker
@symen89 en @Verwijderd

https://stratisplatform.com/2017/03/20/what-is-stratis/
https://www.reddit.com/r/...nd_answers_about_stratis/

Wat leesvoer met veel informatie.

Het grootste onderscheid wat gemaakt kan worden is

1. De progammeertaal, C# wordt in vele corporates gebruikt, het is dus heel makkelijk om dApps te gebruiken op de sidechain vergeleken met Ethereum (Solidity, bijna niemand kent die progammeertaal en is veel lastiger te leren)

Er komt ook een acadamy om developers wegwijs te maken dApps te ontwikkelen op dit platform in C#. Dit opent deuren voor heel veel C# developers die nu dus ook van waarde kunnen zijn met blockchain technologie. SDK is momenteel online, API wordt aan gewerkt, die zal er binnen een paar weken zijn.

2. De privacy op de sidechains voor klanten of anonieme transacties door middel van nTumblebit. (Anonieme breeze wallet komt binnen een paar weken uit. Deze zal zowel anonieme bitcoin als stratis transacties kunnen uitvoeren)

3. Gebaseerd op de Bitcoin Full node in C#. (nBitcoin om precies te zijn. nStratis is nBitcoin+PoS)

Bitcoin heeft bewezen een solide crypto te zijn zonder enige zwakke plekken of flaws. Kijk naar Ethereum bijvoorbeeld met een compleet nieuwe code, die heeft al een aantal hacks en exploits meegemaakt. Vandaar dat stratis er voor gekozen heeft om hun platform op het solide Bitcoin protocol te gebruiken met PoS.

Er is wel Hardware wallet support, vanuit Ledger.

https://www.ledgerwallet.com/

Kom op jongens, beetje eigen onderzoek mag wel als je je centen investeert, hoef niet alles voor te kauwen toch ? ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Mr.Joker op 10-04-2017 01:01 ]

• Bonerhead
Zieke VTC pump :)

Verwijderd

[b]Mr.Joker schreef op maandag 10 april 2017 @ 00:54

Bitcoin heeft bewezen een solide crypto te zijn zonder enige zwakke plekken of flaws. Kijk naar Ethereum bijvoorbeeld met een compleet nieuwe code, die heeft al een aantal hacks en exploits meegemaakt. Vandaar dat stratis er voor gekozen heeft om hun platform op het solide Bitcoin protocol te gebruiken met PoS.

Kom op jongens, beetje eigen onderzoek mag wel als je je centen investeert, hoef niet alles voor te kauwen toch ? ;)
BTC bestaat al wat langer dan ETH en heeft in het verleden 2 hardforks gehad en een 3e zit er aan te komen.
Je eigen onderzoek hapert ook een beetje....

• symen89
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:09:
@symen89 ben ik dus ook nog niet achter behalve dat het straks wat anoniemer is en c# is. Volgens mij is er inderdaad geen hardware wallet support. Ik heb er zelf 2000 op mijn Rasberry pi opgeslagen. Tutorial vind je hier: https://olcko.gitbooks.io/staking-stratis-on-a-raspberry-pi/
Ik ben zelf niet zo fan van coins op een Rpi zetten. Mijn ervaring is dat de SD kaart snel dood gaat op de Rpi maar dat kan ook aan mij liggen.

@Mr.Joker, Thanx for de info. Ik zie op hun site dat ze sinds kort de hardware wallet ledger nano s ondersteunen maar ik zie deze nergens terug op hun wallet... kan een stratis (of nano s) gebruiker dit dubble checken?

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:59:
[...]

BTC bestaat al wat langer dan ETH en heeft in het verleden 2 hardforks gehad en een 3e zit er aan te komen.
Of BTC in het verleden al twee hardforks heeft gehad is nogal onderhevig aan interpretatie.

[ Voor 32% gewijzigd door Luuk op 10-04-2017 10:54 ]

• Bonerhead
Luuk schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]

Of BTC in het verleden al twee hardforks heeft gehad is nogal onderhevig aan interpretatie.
200% sinds gister. Toch leuk verdienen denk ik zo

• Luuk
  • Niet online
Bonerhead schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:55:
[...]

200% sinds gister. Toch leuk verdienen denk ik zo
nvm, ik haalde Virtualcoin en Vertcoin door elkaar.

Verwijderd

iemand verstand van blockchain.info?

want we moeten opgeven hoeveel bitcoins we op 1 januari 2016 hadden, maak da's moeilijk te bekijken op blockchain.info

stellen we deze vraag in de juiste topic?

groeten

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De koers op dat moment was ongeveer 400 euro per bitcoin:
bron:

http://data.bitcoinity.or...rice/2y/EUR?c=e&r=day&t=l

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Mr.Joker
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:59:
[...]

Jouw eigen onderzoek hapert denk ik... Het is inderdaad een kwestie van interpretatie. Een hardfork staat niet gelijk aan een exploit. Ook is de huidige code overgenomen, niet die van 8 jaar terug 😉Toch bedankt voor het lezen van mijn stuk.

• Mr.Joker
symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:27:
[...]

Ik ben zelf niet zo fan van coins op een Rpi zetten. Mijn ervaring is dat de SD kaart snel dood gaat op de Rpi maar dat kan ook aan mij liggen.

@Mr.Joker, Thanx for de info. Ik zie op hun site dat ze sinds kort de hardware wallet ledger nano s ondersteunen maar ik zie deze nergens terug op hun wallet... kan een stratis (of nano s) gebruiker dit dubble checken?
Van het internet:

you need to download the leger wallet bitcoin app. open it up then connect your Nano S to your laptop /pc. Once you've turn on your Nano S, instead of selecting bitcoin, select the Stratis option on your Nano S hardware, it will open up the stratis wallet. Basically even though the app is called the ledger wallet bitcoin it activates the wallet page for Stratis and all other alt coin besides Ethereum. for ethereum you'll need to use the ledger wallet ethereum app. Hope this helps

[10:28]
the app is available on google chrome

Verwijderd

iemand verstand van blockchain.info?

want we moeten opgeven hoeveel bitcoins we op 1 januari 2016 hadden, maak da's moeilijk te bekijken op blockchain.info

stellen we deze vraag in de juiste topic?

groeten
ja, okee dat is bekend, waarde was toen 391 euro

maar het gaat erom dat we niet kunnen zien hoeveel aan bitcoin we toen hadden: 0.5 of 1.5
het is bijna niet te zien, joh, met dat blockchain.info

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Verwijderd Je kunt wel de final balance van elk adres zien als je de laatste transactie voor 1 januari 2016 bekijkt.

.edit: oh nee wacht, dat laat alsnog de huidige hoeveelheid zien 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-04-2017 13:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

aiii !!

zo inderdaad mooi zijn!

• Hatsieflatsie
Toch maar even LTC ingekocht, 175 stuks. Als Segwit via UASF op LTC mainnet actief wordt, dan zou de prijs over aantal maanden zomaar voorbij 20 euro kunnen gaan. Segwit op Bitcoin zal nog vrij onzeker blijven in de komende maanden, denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Hatsieflatsie op 10-04-2017 17:01 ]

• Mr.Joker
Kan iemand me uitleggen wat voor een toegevoegde waarde Segwit geeft aan coins behalve bitcoin?

• symen89
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:42:

ja, okee dat is bekend, waarde was toen 391 euro

maar het gaat erom dat we niet kunnen zien hoeveel aan bitcoin we toen hadden: 0.5 of 1.5
het is bijna niet te zien, joh, met dat blockchain.info
Voor belastingaangifte is het volgens mij zo hoeveel coins je op DIT moment hebt met de prijs van 1 januari van je op te geven jaar.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:20:
[...]

Voor belastingaangifte is het volgens mij zo hoeveel coins je op DIT moment hebt met de prijs van 1 januari van je op te geven jaar.
Dat zou dan wel heel apart zijn aangezien ze je vermogen op 1 januari willen weten. Dit heeft natuurlijk niks te maken met het aantal coins dat je nu in je bezit hebt.

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 00:20
symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:20:
[...]

Onjuist. Betreft het aantal coins op 1 januari tegen de waarde van 1 januari!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar hoe vindt je nu eenvoudig de koers van 1-1 terug?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Fire69
De grafiek bekijken op een Exchange?
1 Jan - Poloniex - ~975$

[edit]
Open - 965$
Close - 999$

Hangt er dus vanaf op welk tijdstip ze de koers willen weten :)

[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2017 10:57 ]

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12 13:03

ikbenwouter

! w t R

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:42:
Maar hoe vindt je nu eenvoudig de koers van 1-1 terug?
http://bitcoincharts.com/...6-01-01ztgSzm1g10zm2g25zv

Op Bitcoincharts kun je ook alle exchanges vinden.

........................................................................................................................................................

• Fire69
Ah, juist, het moest 2016 zijn, sorry :P

Dan is het maar ~400

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2017 11:05 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:55:
Hangt er dus vanaf op welk tijdstip ze de koers willen weten :)
Gezien het doel is om het vermogen aan het begin van het jaar te peilen, lijkt mij dat de koers direct na middernacht het beste is om te gebruiken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:28:
[...]

Gezien het doel is om het vermogen aan het begin van het jaar te peilen, lijkt mij dat de koers direct na middernacht het beste is om te gebruiken.
Via bitcoinwisdom.com heb ik kunnen achterhalen dat de BTC/EUR openingskoers op 1-1-2016 op Kraken op EUR396.67 stond. Deze koers heb ik gebruikt in mijn aangifte en ik hou het screenshotje in mijn archief.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jZir9EU.png

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:27:
[...]

Ik heb een nano S en het klopt dat het werk met stratis. Echt een super ding om te gebruiken. Gebruik hem vooral voor escrow signing en multisig wallets. En natuurlijk eigen opslag werkt super.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Waarde bitcoin per 01-01-2016 396 euro.
https://www.bitmymoney.co...te-doen-over-je-bitcoins/

Ik geef ze zonder bedenking aan.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 23:16
RaptorXS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:45:
Wat als twee personen allebei de private key weten en de afspraak hebben dat de eerste persoon die het nodig heeft, deze mag uitgeven. Wie bezit ze dan en moet ze opgeven?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• PilatuS
  • Niet online
rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:24:
[...]

Wat als twee personen allebei de private key weten en de afspraak hebben dat de eerste persoon die het nodig heeft, deze mag uitgeven. Wie bezit ze dan en moet ze opgeven?
Dat moet je samen uitzoeken. Zelfde verhaal met een contact bedrag van 3.000 euro. Iemand zal het moeten opgeven.

Spaargeld en bezit van Bitcoins word belast vanaf een bepaald bedrag. Als er 1 iemand onder dat bedrag zit maakt het niets uit als je het opgeeft. Zit je er beide boven zal je toch moet beslissen van wie ze zijn.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:24:
[...]

Nog steeds bezig met het vinden van loopholes? ;)

Feitelijk is dit niet anders dan een en/of rekening. Iedereen is voor een deel (niet per se gelijk deel) eigenaar. Als je fiscaal partner bent kun je schuiven, anders is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen deel.

De échte vraag is, hoe kom je aan die bitcoins. Dat bepaalt de verdeelsleutel.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 21:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PilatuS
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:23:
[...]

De coins zijn natuurlijk vast ook samen gekocht ipv gekocht via 1 rekening :o
[...]
Dit inderdaad. Het zou mij niet verbazen als de belastingdienst prima weet hoeveel Bitcoins ik op dit moment heb. Is niet meer dan kijken waar het geld naartoe gestort is vanaf mijn rekening toen ik ze kocht.

[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 21:31 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als je allebei de helft hebt ingelegd, ben je beide voor de helft eigenaar :)

Als het een gift is zonder duidelijke ontvanger, of een verkeerde transactie, dan moet je gewoon zelf bepalen hoe het verdeeld wordt. De BD kan het niet veel schelen hoe, als er maar een verdeling is.

Het feit dat de BD het niet kan zien/controleren impliceert niet dat je het niet op hoeft te geven ;). Doe je het niet, dan ben je feitelijk aan het frauderen.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 21:36 ]

• PilatuS
  • Niet online
Hangt er ook wel vanaf hoeveel geld het om gaat. Ik denk niet dat de belasting het leuk gaat vinden als het om 30 stuks gaat welke door persoon A gekocht zijn en door persoon B opgegeven worden.

Als het om 0.6 gaat denk ik niet dat het de belasting ook maar iets boeit. Bij 100+ word het helemaal een ander verhaal.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 21:38 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:36:
Ik denk niet dat de belasting het leuk gaat vinden als het om 30 stuks gaat welke door persoon A gekocht zijn en door persoon B opgegeven worden.
Dan is het feitelijk een gift van 30btc van A aan B en krijgt A te maken met schenkbelasting ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:26:
[...]

De coins zijn natuurlijk vast ook samen gekocht ipv gekocht via 1 rekening :o

[...]

Dit inderdaad. Het zou mij niet verbazen als de belastingdienst prima weet hoeveel Bitcoins ik op dit moment heb. Is niet meer dan kijken waar het geld naartoe gestort is vanaf mijn rekening toen ik ze kocht.
Overschat de IT van de Belastingdienst niet :+ :+ het zou me verbazen als ze het wel zouden weten. Ik ga niks opgeven, aangifte doen is toch niet verplicht.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Onder de belastingvrije voet niet nee. Helaas val ik daarboven :+

• LED-Maniak
Hoe zouden ze dat moeten weten dan? Ik kan ook uit een automaat geld opnemen en daarna verliezen/verbranden. Dat kunnen ze nooit controleren :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:48

Secsytime

Automagisch

LED-Maniak schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Hoe zouden ze dat moeten weten dan? Ik kan ook uit een automaat geld opnemen en daarna verliezen/verbranden. Dat kunnen ze nooit controleren :?
obv transacties zou mogelijk zijn.
.oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Onder de belastingvrije voet niet nee. Helaas val ik daarboven :+
Tsja, alsof de belastingdienst daar ooit achter komt :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
LED-Maniak schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Totdat BTC ineens 10x in waarde stijgt en je over een klein fortuin beschikt waar je niets mee kan omdat je het nooit hebt opgegeven.

En nogmaals, als je het niet opgeeft fraudeer je, of ze het nou kunnen controleren of niet.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 23:16
[...]

Ik vind bezit nog steeds moeilijk te definieren als het gaat om pure informatie zonder wettelijke bescherming (zoals copyright en patenten)

Als iemand anders de bitcoins uitgeeft zonder jouw toestemming, dat je dan geen poot hebt om op te staan. Volgens mij is er wereldwijd nog nooit iemand veroordeeld voor het uitgeven van bitcoins die niet zelf verkregen waren (zonder oplichting of inbraak)
De private key heb je zelf gegenereerd. Ze zijn daar naartoe gestuurd door iemand anders..
En ik ben het helemaal met je eens dat zodra iets uitgegeven wordt, dat je dan kunt kijken wie ervan profiteert, maar zolang dat nog niet gebeurd is, dan kun je dat moeilijk vaststellen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:
De private key heb je zelf gegenereerd. Ze zijn daar naartoe gestuurd door iemand anders..
Als reactie op wat? Zijn ze gewoon door een willekeurig iemand overgemaakt, per ongeluk? Bij een verkeerde transactie zijn ze strict gezien niet van jou, al mag je het geloof ik houden als iemand het niet claimt binnen afzienbare tijd. Dat is bij bitcoin natuurlijk niet te achterhalen, dus veel plezier met je nieuwe bitcoins. Jij bent nu de eigenaar. Geen idee of dit gezien kan worden als inkomsten oid.

Gaat het om een groot bedrag, dan zal de BD wel vraagtekens zetten bij hoe je eraan komt, dus dat zul je hard moeten maken.
Ik vind bezit nog steeds moeilijk te definieren als het gaat om pure informatie zonder wettelijke bescherming (zoals copyright en patenten)
Maar het is feitelijk niet anders dan een en/of rekening. Je zou met alle Nederlanders een en/of rekening kunnen openen (nou ja, praktisch gezien kan dat vast niet :P). Van wie is elke euro op die rekening dan? Dat is een kwestie van specificeren, het bezit ligt niet controleerbaar bij een specifiek persoon.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 22:13 ]

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:46:
[...]

Overschat de IT van de Belastingdienst niet :+
Beter overschatten dan onderschatten.
rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:
[...]

Als iemand anders de bitcoins uitgeeft zonder jouw toestemming, dat je dan geen poot hebt om op te staan. Volgens mij is er wereldwijd nog nooit iemand veroordeeld voor het uitgeven van bitcoins die niet zelf verkregen waren (zonder oplichting of inbraak)

[...]

En ik ben het helemaal met je eens dat zodra iets uitgegeven wordt, dat je dan kunt kijken wie ervan profiteert, maar zolang dat nog niet gebeurd is, dan kun je dat moeilijk vaststellen.
Bitcoins worden gewoon gezien als geld net zoals je 10.000 euro in contanten zou moeten opgeven. Je kan er wel van alles voor gaan verzinnen, maar het is heel duidelijk hoe het door de belastingdienst word gezien en hoe je het zou moeten opgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 22:25 ]

Verwijderd

RaptorXS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:45:

ja oke, we weten de hoogte van 01-01-2016 bitcoinprijs, die is ongeveer 395 euro.....

dus dat weten we eigenlijk al

maar het gaat erom, we kunnen niet zien HOEVEEL we er op 01-01-2016 hadden....
moeilijk te zien, hoe moeten we dat nou zien, op blockchain.info?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
Als jij het al niet precies weet hoe zou de Belastingdienst het dan moeten zien?
Ik zou me er totaal niet druk om gaan maken, doe gewoon een gok en rond af in je eigen voordeel.

Verwijderd

Intussen is de koers alweer mooi gestegen naar 1150 euro, nog even en we gaan weer naar een ATH.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:38:
Als jij het al niet precies weet hoe zou de Belastingdienst het dan moeten zien?
Het is natuurlijk nonsens dat het niet te zien is. Alle transacties naar al je adressen zijn opvraagbaar. Het feit dat blockchain.info die informatie niet makkelijk geeft impliceert niet dat hij onvindbaar is. Het staat daar gewoon voor het grote publiek om in te zien :)

Overigens kan blockchain.info het wel: clicketyclick. Vond deze url met Google, geen idee hoe je er komt vanuit je wallet.

• Fire69
PilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:26:
[...]

Hangt er vanaf.
Als jij geld stort naar een Exchange, maar het daar gewoon laat staan zonder er direct (alt)coins mee te kopen, dat kunnen ze echt niet zien hoor :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:08:
Als jij geld stort naar een Exchange, maar het daar gewoon laat staan zonder er direct (alt)coins mee te kopen, dat kunnen ze echt niet zien hoor :)
Ook als je wel meteen coins koopt en die daar weghaalt kunnen ze het niet zien. Ze kunnen hooguit een selectie maken van mogelijke transacties, áls ze al weten wat alle adressen zijn die een exchange hanteert.

• PilatuS
  • Niet online
Klopt. In mijn geval koop ik ze bij Bitonic, vrij simpel te zien dan.

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

.oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:11:
[...]

Ook als je wel meteen coins koopt en die daar weghaalt kunnen ze het niet zien. Ze kunnen hooguit een selectie maken van mogelijke transacties, áls ze al weten wat alle adressen zijn die een exchange hanteert.
Bij alle grote exchanges dien je al je paspoort te uploaden en woonadres verificatie aan te leveren als je meer dan een beetje wilt handelen. Wat is er dan makkelijker voor de belastingdienst dan bij alle grote exchanges even alle Nederlandse accounts en bijbehorende saldi op te vragen met een tier van 10K/maand en hoger? Allemaal onder het mom van anti-witwaspraktijken natuurlijk. Je geld was in Zwitserland ook lang veilig, maar die tijd is ook voorbij. Dat gaat ook gelden voor je bitcoins..

• PilatuS
  • Niet online
vertigoo schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:53:
[...]

Bij alle grote exchanges dien je al je paspoort te uploaden en woonadres verificatie aan te leveren als je meer dan een beetje wilt handelen. Wat is er dan makkelijker voor de belastingdienst dan bij alle grote exchanges even alle Nederlandse accounts en bijbehorende saldi op te vragen met een tier van 10K/maand en hoger? Allemaal onder het mom van anti-witwaspraktijken natuurlijk. Je geld was in Zwitserland ook lang veilig, maar die tijd is ook voorbij. Dat gaat ook gelden voor je bitcoins..
Het zou mij ook niets verbazen als de belastingdienst iedere euro die overgemaakt word naar een exchange ziet als spaargeld. Niet echt boeiend met 500 euro, maar met 50.000 euro wel. Als je vervolgens aangeeft geen coins te hebben vinden ze dat vast wel leuk om te controleren. Mogelijk is die 50K na een paar maanden 25K geworden, maar het kan ook prima 100K geworden zijn. Of die 50K dan in LTC of BTC zit kunnen ze misschien niet zien, maar er is nog steeds 50K naar een exchange gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2017 00:00 ]

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Hatsieflatsie schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:01:
Toch maar even LTC ingekocht, 175 stuks. Als Segwit via UASF op LTC mainnet actief wordt, dan zou de prijs over aantal maanden zomaar voorbij 20 euro kunnen gaan. Segwit op Bitcoin zal nog vrij onzeker blijven in de komende maanden, denk ik.
LTC heeft er weer zin in. Ook maar een aantal ingekocht voor de korte termijn

• Luuk
  • Niet online
vertigoo schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:49:
[...]

LTC heeft er weer zin in. Ook maar een aantal ingekocht voor de korte termijn
Idd, Ik denk omdat de segwit activation threshold van 75% bijna gehaald is. (nu 73,7%)

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Luuk schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:37:
[...]

Idd, Ik denk omdat de segwit activation threshold van 75% bijna gehaald is. (nu 73,7%)
Meer omdat het aantal miners dat Segwit steunt nu richting 80% gaat. Om Segwit te activeren moeten er 8064 blocks achtereenvolgens boven de 75% uitkomen. Dat duurt nog minimaal 2 weken.
Edit: om preciezer te zijn, iedere 2016 bocks wordt er 8064 block achterom gekeken om het percentage te bepalen.

[ Voor 12% gewijzigd door vertigoo op 12-04-2017 10:41 ]

• Mantus
[...]

Dit, maar ook omdat er diverse pool meegaan in de SW activatie. De grote grap is dat we allemaal afhankelijk zijn van de meeste miners. Ik zie het zomaar gebeuren dat er vlak voor de activatie weer miners zijn die afhaken waardoor iedereen weer gaat verkopen. De markt is echt nog in handen van de miners op dit moment.

Zolang de markt reageert op de SW activatie, zijn er nog een heleboel partijen die kunnen profiteren van deze schommelingen.

• LED-Maniak
[...]

Zeker? Ik kwam net een DDOS aanval melding tegen op nodes die nog geen segwit ondersteunen. Dat zal invloed hebben op dat getal(en dat kan natuurlijk segwit activeren, slim die DDOS'ers).

Pagina: 1 ... 38 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).