Nou, altcoinbot.io was een succes! Afgelopen nacht zijn ze gehacked en de hackers hebben de API keys gebruikt om RBY te pump en dumpen!
Heeft me 0.4BTC gekost!
Heeft me 0.4BTC gekost!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Its back!Revaes schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:15:
Kraken lijkt down? 522 error via Cloudflare, maar de https://status.kraken.io/ geeft vooralsnog geen downtime aan.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2017 12:44 ]
Balen! Keer op keer blijkt weer dat het moeilijk te beveiligen is en dat de ondernemers achter zo'n website dit onderschatten.Danielson schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:17:
Nou, altcoinbot.io was een succes! Afgelopen nacht zijn ze gehacked en de hackers hebben de API keys gebruikt om RBY te pump en dumpen!
Heeft me 0.4BTC gekost!
Denk je? Conference was 6 uur geleden, toch? Nog niet veel veranderd helaas. Zit zelf in Ethereum en Stratis maar denk erover om full stratis te gaan.zomertje schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:19:
Stratis gaat samenwerken met CSharpcorner. De eerste grote implementatie van blockchain. Announcement komt vandaag. Dit gaat groot worden.
"""""Gehackt"""""vertigoo schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:01:
[...]
Balen! Keer op keer blijkt weer dat het moeilijk te beveiligen is en dat de ondernemers achter zo'n website dit onderschatten.
Ik snap je reactie!
Heb het zelf op Poloniex staan.Mantus schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:58:
Waar verhandelen jullie Stratis?
[ Voor 39% gewijzigd door Bonerhead op 08-04-2017 19:18 ]
Waar lees je dit zoal?Bonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:06:
[...]
Heb het zelf op Poloniex staan.
Lees trouwens echt overal positieve verhalen over Stratis. Grotendeel denkt dat het een zeer goede toekomst tegemoet gaat en dat dit echt een goed moment is om in te stappen.
Voornamelijk op forums zoals BitcoinTalk, Social Media e.d.
[ Voor 4% gewijzigd door Bonerhead op 08-04-2017 20:18 ]
https://twitter.com/strat...status/850351638560858112Bonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:44:
[...]
Denk je? Conference was 6 uur geleden, toch? Nog niet veel veranderd helaas. Zit zelf in Ethereum en Stratis maar denk erover om full stratis te gaan.
Interesting. Hoe zitten jullie met Stratis?
Mijn bag zit best comfortabel, daar blijf ik nog even op zitten ookBonerhead schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:35:
[...]
Interesting. Hoe zitten jullie met Stratis?
Zie het wel naar een paar euro gaan einde van het jaar.Fire69 schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:02:
Ik heb ook maar wat Stratis terug gekocht.
Stom dat ik het aan 24 verkocht heb en nu aan 37 heb moeten terugkopen
YupLuuk schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:09:
Stratis staat wat betreft volume en markercap onder bijvoorbeeld Dogecoin, wat met recht een shitcoin genoemd mag wordenik heb het idee dat die stratiscoin iets te rooskleurig wordt neergezet door sommigen (die er net een zak van hebben gekocht..)
Je moet alles wat we hier schrijven ook niet als een koopadvies opvattenLuuk schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:09:
Stratis staat wat betreft volume en markercap onder bijvoorbeeld Dogecoin, wat met recht een shitcoin genoemd mag wordenik heb het idee dat die stratiscoin iets te rooskleurig wordt neergezet door sommigen (die er net een zak van hebben gekocht..)
Verwijderd
Ik denk dat blockchain veel grotere toepassingsmogelijkheden heeft dan alleen banken. De truc is om het vanuit de crypto hoek naar de echte wereld te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:45:
Tja, belangrijkste succes van altcoins is toch de marketing. Maak een mooie site met grote teampagina, een actief blog, vertel een mooi verhaaltje dat eenvoudig is te adopteren door banken en ben je al vaak halverwege (wat stratis vanaf het begin erg goed gedaan heeft) Ik ben zelf vrij actief in de Microsoft .net wereld en ik moet eerlijk zeggen dat je daar weinig merkt of hoort van Stratis. We hebben er op kantoor wat mee gespeeld, het werkt leuk, snel enzo maar echt het praktische nut in een bedrijfsapplicatie zie ik toch nog niet echt.
Ik heb stratis gekocht toen het marketcap postie had van 60 ofzo. Maar meer vanwege dat ze marketing goed op orde hadden dan dat ik heel erg geloof in het technisch nut. Als banken echt met de blockchain aan de gang willen maken ze er zelf wel een, zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je voor 37 ingekocht als ie op 44 staat?Fire69 schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:02:
Ik heb ook maar wat Stratis terug gekocht.
Stom dat ik het aan 24 verkocht heb en nu aan 37 heb moeten terugkopen
44?Bonerhead schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:50:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je voor 37 ingekocht als ie op 44 staat?
Ik denk dat je dan nog niet echt begrijpt wat stratis doet...Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:45:
Tja, belangrijkste succes van altcoins is toch de marketing. Maak een mooie site met grote teampagina, een actief blog, vertel een mooi verhaaltje dat eenvoudig is te adopteren door banken en ben je al vaak halverwege (wat stratis vanaf het begin erg goed gedaan heeft) Ik ben zelf vrij actief in de Microsoft .net wereld en ik moet eerlijk zeggen dat je daar weinig merkt of hoort van Stratis. We hebben er op kantoor wat mee gespeeld, het werkt leuk, snel enzo maar echt het praktische nut in een bedrijfsapplicatie zie ik toch nog niet echt.
Ik heb stratis gekocht toen het marketcap postie had van 60 ofzo. Maar meer vanwege dat ze marketing goed op orde hadden dan dat ik heel erg geloof in het technisch nut. Als banken echt met de blockchain aan de gang willen maken ze er zelf wel een, zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
44 cent. Denk dat die andere over de prijs is satoshi praat, 37k satoshi is 44 centBonerhead schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:05:
[...]
Hier staat ie hoger?
https://www.worldcoinindex.com/
Noob reporting in
Verwijderd
YepMr.Joker schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:30:
[...]
44 cent. Denk dat die andere over de prijs is satoshi praat, 37k satoshi is 44 cent
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 21:46 ]
Deze heeft alleen Kraken als exchagne. Ik zou eerder Bitcoinwisdom aanraden.
Laatst kwam deze site hier voorbij.Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:54:
Wat is momenteel een prettige bitcoin price ticker om te gebruiken, als je meerdere exchanges tegelijk wil bekijken (en eventueel onderling vergelijken)?
Deze heeft _alle_ exchanges.Hatsieflatsie schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:45:
[...]
Deze heeft alleen Kraken als exchagne. Ik zou eerder Bitcoinwisdom aanraden.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Wat ik heb begrepen is dat LTC op het moment flink gemanipuleerd wordt door chinese miners.exelletor schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:01:
Iemand enig idee waarom percentage segwit miners bij litecoin nu aan het dalen is?
https://twitter.com/shaolinfry/status/850995104240336896exelletor schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:01:
Iemand enig idee waarom percentage segwit miners bij litecoin nu aan het dalen is?
Het is niet zo dat het percentage pro segwit miners daalt, het zijn de anti segwit miners die hun hashpower flink aan het upgraden is.exelletor schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:01:
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Mr.Joker op 10-04-2017 01:01 ]
Verwijderd
BTC bestaat al wat langer dan ETH en heeft in het verleden 2 hardforks gehad en een 3e zit er aan te komen.[b]Mr.Joker schreef op maandag 10 april 2017 @ 00:54
Bitcoin heeft bewezen een solide crypto te zijn zonder enige zwakke plekken of flaws. Kijk naar Ethereum bijvoorbeeld met een compleet nieuwe code, die heeft al een aantal hacks en exploits meegemaakt. Vandaar dat stratis er voor gekozen heeft om hun platform op het solide Bitcoin protocol te gebruiken met PoS.
Kom op jongens, beetje eigen onderzoek mag wel als je je centen investeert, hoef niet alles voor te kauwen toch ?
Ik ben zelf niet zo fan van coins op een Rpi zetten. Mijn ervaring is dat de SD kaart snel dood gaat op de Rpi maar dat kan ook aan mij liggen.Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 23:09:
@symen89 ben ik dus ook nog niet achter behalve dat het straks wat anoniemer is en c# is. Volgens mij is er inderdaad geen hardware wallet support. Ik heb er zelf 2000 op mijn Rasberry pi opgeslagen. Tutorial vind je hier: https://olcko.gitbooks.io/staking-stratis-on-a-raspberry-pi/
Of BTC in het verleden al twee hardforks heeft gehad is nogal onderhevig aan interpretatie.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:59:
[...]
BTC bestaat al wat langer dan ETH en heeft in het verleden 2 hardforks gehad en een 3e zit er aan te komen.
Je eigen onderzoek hapert ook een beetje....
[ Voor 32% gewijzigd door Luuk op 10-04-2017 10:54 ]
200% sinds gister. Toch leuk verdienen denk ik zoLuuk schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:42:
[...]
Of BTC in het verleden al twee hardforks heeft gehad is nogal onderhevig aan interpretatie.
nvm, ik haalde Virtualcoin en Vertcoin door elkaar.Bonerhead schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:55:
[...]
200% sinds gister. Toch leuk verdienen denk ik zo
Verwijderd
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Jouw eigen onderzoek hapert denk ik... Het is inderdaad een kwestie van interpretatie. Een hardfork staat niet gelijk aan een exploit. Ook is de huidige code overgenomen, niet die van 8 jaar terug 😉Toch bedankt voor het lezen van mijn stuk.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:59:
[...]
BTC bestaat al wat langer dan ETH en heeft in het verleden 2 hardforks gehad en een 3e zit er aan te komen.
Je eigen onderzoek hapert ook een beetje....
Van het internet:symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:27:
[...]
Ik ben zelf niet zo fan van coins op een Rpi zetten. Mijn ervaring is dat de SD kaart snel dood gaat op de Rpi maar dat kan ook aan mij liggen.
@Mr.Joker, Thanx for de info. Ik zie op hun site dat ze sinds kort de hardware wallet ledger nano s ondersteunen maar ik zie deze nergens terug op hun wallet... kan een stratis (of nano s) gebruiker dit dubble checken?
Verwijderd
ja, okee dat is bekend, waarde was toen 391 euroSmuggler schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:38:
De koers op dat moment was ongeveer 400 euro per bitcoin:
bron:
http://data.bitcoinity.or...rice/2y/EUR?c=e&r=day&t=l
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-04-2017 13:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 19% gewijzigd door Hatsieflatsie op 10-04-2017 17:01 ]
Voor belastingaangifte is het volgens mij zo hoeveel coins je op DIT moment hebt met de prijs van 1 januari van je op te geven jaar.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:42:
ja, okee dat is bekend, waarde was toen 391 euro
maar het gaat erom dat we niet kunnen zien hoeveel aan bitcoin we toen hadden: 0.5 of 1.5
het is bijna niet te zien, joh, met dat blockchain.info
Dat zou dan wel heel apart zijn aangezien ze je vermogen op 1 januari willen weten. Dit heeft natuurlijk niks te maken met het aantal coins dat je nu in je bezit hebt.symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:20:
[...]
Voor belastingaangifte is het volgens mij zo hoeveel coins je op DIT moment hebt met de prijs van 1 januari van je op te geven jaar.
Onjuist. Betreft het aantal coins op 1 januari tegen de waarde van 1 januari!symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:20:
[...]
Voor belastingaangifte is het volgens mij zo hoeveel coins je op DIT moment hebt met de prijs van 1 januari van je op te geven jaar.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2017 10:57 ]
http://bitcoincharts.com/...6-01-01ztgSzm1g10zm2g25zvBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:42:
Maar hoe vindt je nu eenvoudig de koers van 1-1 terug?
........................................................................................................................................................
[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2017 11:05 ]
Gezien het doel is om het vermogen aan het begin van het jaar te peilen, lijkt mij dat de koers direct na middernacht het beste is om te gebruiken.Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:55:
Hangt er dus vanaf op welk tijdstip ze de koers willen weten
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Via bitcoinwisdom.com heb ik kunnen achterhalen dat de BTC/EUR openingskoers op 1-1-2016 op Kraken op EUR396.67 stond. Deze koers heb ik gebruikt in mijn aangifte en ik hou het screenshotje in mijn archief.Rannasha schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:28:
[...]
Gezien het doel is om het vermogen aan het begin van het jaar te peilen, lijkt mij dat de koers direct na middernacht het beste is om te gebruiken.
Ik heb een nano S en het klopt dat het werk met stratis. Echt een super ding om te gebruiken. Gebruik hem vooral voor escrow signing en multisig wallets. En natuurlijk eigen opslag werkt super.symen89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:27:
[...]
Ik ben zelf niet zo fan van coins op een Rpi zetten. Mijn ervaring is dat de SD kaart snel dood gaat op de Rpi maar dat kan ook aan mij liggen.
@Mr.Joker, Thanx for de info. Ik zie op hun site dat ze sinds kort de hardware wallet ledger nano s ondersteunen maar ik zie deze nergens terug op hun wallet... kan een stratis (of nano s) gebruiker dit dubble checken?
Wat als twee personen allebei de private key weten en de afspraak hebben dat de eerste persoon die het nodig heeft, deze mag uitgeven. Wie bezit ze dan en moet ze opgeven?RaptorXS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:45:
Waarde bitcoin per 01-01-2016 396 euro.
https://www.bitmymoney.co...te-doen-over-je-bitcoins/
Ik geef ze zonder bedenking aan.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Dat moet je samen uitzoeken. Zelfde verhaal met een contact bedrag van 3.000 euro. Iemand zal het moeten opgeven.rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:24:
[...]
Wat als twee personen allebei de private key weten en de afspraak hebben dat de eerste persoon die het nodig heeft, deze mag uitgeven. Wie bezit ze dan en moet ze opgeven?
Nog steeds bezig met het vinden van loopholes?rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:24:
[...]
Wat als twee personen allebei de private key weten en de afspraak hebben dat de eerste persoon die het nodig heeft, deze mag uitgeven. Wie bezit ze dan en moet ze opgeven?
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 21:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De coins zijn natuurlijk vast ook samen gekocht ipv gekocht via 1 rekening.oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:23:
[...]
Nog steeds bezig met het vinden van loopholes?
Dit inderdaad. Het zou mij niet verbazen als de belastingdienst prima weet hoeveel Bitcoins ik op dit moment heb. Is niet meer dan kijken waar het geld naartoe gestort is vanaf mijn rekening toen ik ze kocht..oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:23:
[...]
De échte vraag is, hoe kom je aan die bitcoins. Dat bepaalt de verdeelsleutel.
[ Voor 44% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 21:31 ]
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 21:36 ]
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 21:38 ]
Dan is het feitelijk een gift van 30btc van A aan B en krijgt A te maken met schenkbelastingPilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:36:
Ik denk niet dat de belasting het leuk gaat vinden als het om 30 stuks gaat welke door persoon A gekocht zijn en door persoon B opgegeven worden.
Overschat de IT van de Belastingdienst nietPilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:26:
[...]
De coins zijn natuurlijk vast ook samen gekocht ipv gekocht via 1 rekening
[...]
Dit inderdaad. Het zou mij niet verbazen als de belastingdienst prima weet hoeveel Bitcoins ik op dit moment heb. Is niet meer dan kijken waar het geld naartoe gestort is vanaf mijn rekening toen ik ze kocht.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
obv transacties zou mogelijk zijn.LED-Maniak schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Hoe zouden ze dat moeten weten dan? Ik kan ook uit een automaat geld opnemen en daarna verliezen/verbranden. Dat kunnen ze nooit controleren
Tsja, alsof de belastingdienst daar ooit achter komt.oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Onder de belastingvrije voet niet nee. Helaas val ik daarboven
Totdat BTC ineens 10x in waarde stijgt en je over een klein fortuin beschikt waar je niets mee kan omdat je het nooit hebt opgegeven.LED-Maniak schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:47:
Hoe zouden ze dat moeten weten dan? Ik kan ook uit een automaat geld opnemen en daarna verliezen/verbranden. Dat kunnen ze nooit controleren
Ik vind bezit nog steeds moeilijk te definieren als het gaat om pure informatie zonder wettelijke bescherming (zoals copyright en patenten).oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:23:
[...]
Nog steeds bezig met het vinden van loopholes?
De private key heb je zelf gegenereerd. Ze zijn daar naartoe gestuurd door iemand anders..De échte vraag is, hoe kom je aan die bitcoins. Dat bepaalt de verdeelsleutel.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Als reactie op wat? Zijn ze gewoon door een willekeurig iemand overgemaakt, per ongeluk? Bij een verkeerde transactie zijn ze strict gezien niet van jou, al mag je het geloof ik houden als iemand het niet claimt binnen afzienbare tijd. Dat is bij bitcoin natuurlijk niet te achterhalen, dus veel plezier met je nieuwe bitcoins. Jij bent nu de eigenaar. Geen idee of dit gezien kan worden als inkomsten oid.rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:
De private key heb je zelf gegenereerd. Ze zijn daar naartoe gestuurd door iemand anders..
Maar het is feitelijk niet anders dan een en/of rekening. Je zou met alle Nederlanders een en/of rekening kunnen openen (nou ja, praktisch gezien kan dat vast nietIk vind bezit nog steeds moeilijk te definieren als het gaat om pure informatie zonder wettelijke bescherming (zoals copyright en patenten)
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2017 22:13 ]
Beter overschatten dan onderschatten.Secsytime schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:46:
[...]
Overschat de IT van de Belastingdienst niet
Bitcoins worden gewoon gezien als geld net zoals je 10.000 euro in contanten zou moeten opgeven. Je kan er wel van alles voor gaan verzinnen, maar het is heel duidelijk hoe het door de belastingdienst word gezien en hoe je het zou moeten opgeven.rickiii schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:
[...]
Ik vind bezit nog steeds moeilijk te definieren als het gaat om pure informatie zonder wettelijke bescherming (zoals copyright en patenten)
Als iemand anders de bitcoins uitgeeft zonder jouw toestemming, dat je dan geen poot hebt om op te staan. Volgens mij is er wereldwijd nog nooit iemand veroordeeld voor het uitgeven van bitcoins die niet zelf verkregen waren (zonder oplichting of inbraak)
[...]
De private key heb je zelf gegenereerd. Ze zijn daar naartoe gestuurd door iemand anders..
En ik ben het helemaal met je eens dat zodra iets uitgegeven wordt, dat je dan kunt kijken wie ervan profiteert, maar zolang dat nog niet gebeurd is, dan kun je dat moeilijk vaststellen.
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2017 22:25 ]
Verwijderd
ja oke, we weten de hoogte van 01-01-2016 bitcoinprijs, die is ongeveer 395 euro.....RaptorXS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:45:
Waarde bitcoin per 01-01-2016 396 euro.
https://www.bitmymoney.co...te-doen-over-je-bitcoins/
Ik geef ze zonder bedenking aan.
Verwijderd
Het is natuurlijk nonsens dat het niet te zien is. Alle transacties naar al je adressen zijn opvraagbaar. Het feit dat blockchain.info die informatie niet makkelijk geeft impliceert niet dat hij onvindbaar is. Het staat daar gewoon voor het grote publiek om in te zienASW1 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:38:
Als jij het al niet precies weet hoe zou de Belastingdienst het dan moeten zien?
Hangt er vanaf.PilatuS schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:26:
[...]
Dit inderdaad. Het zou mij niet verbazen als de belastingdienst prima weet hoeveel Bitcoins ik op dit moment heb. Is niet meer dan kijken waar het geld naartoe gestort is vanaf mijn rekening toen ik ze kocht.
Ook als je wel meteen coins koopt en die daar weghaalt kunnen ze het niet zien. Ze kunnen hooguit een selectie maken van mogelijke transacties, áls ze al weten wat alle adressen zijn die een exchange hanteert.Fire69 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:08:
Als jij geld stort naar een Exchange, maar het daar gewoon laat staan zonder er direct (alt)coins mee te kopen, dat kunnen ze echt niet zien hoor
Klopt. In mijn geval koop ik ze bij Bitonic, vrij simpel te zien dan.
Bij alle grote exchanges dien je al je paspoort te uploaden en woonadres verificatie aan te leveren als je meer dan een beetje wilt handelen. Wat is er dan makkelijker voor de belastingdienst dan bij alle grote exchanges even alle Nederlandse accounts en bijbehorende saldi op te vragen met een tier van 10K/maand en hoger? Allemaal onder het mom van anti-witwaspraktijken natuurlijk. Je geld was in Zwitserland ook lang veilig, maar die tijd is ook voorbij. Dat gaat ook gelden voor je bitcoins...oisyn schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:11:
[...]
Ook als je wel meteen coins koopt en die daar weghaalt kunnen ze het niet zien. Ze kunnen hooguit een selectie maken van mogelijke transacties, áls ze al weten wat alle adressen zijn die een exchange hanteert.
Het zou mij ook niets verbazen als de belastingdienst iedere euro die overgemaakt word naar een exchange ziet als spaargeld. Niet echt boeiend met 500 euro, maar met 50.000 euro wel. Als je vervolgens aangeeft geen coins te hebben vinden ze dat vast wel leuk om te controleren. Mogelijk is die 50K na een paar maanden 25K geworden, maar het kan ook prima 100K geworden zijn. Of die 50K dan in LTC of BTC zit kunnen ze misschien niet zien, maar er is nog steeds 50K naar een exchange gegaan.vertigoo schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:53:
[...]
Bij alle grote exchanges dien je al je paspoort te uploaden en woonadres verificatie aan te leveren als je meer dan een beetje wilt handelen. Wat is er dan makkelijker voor de belastingdienst dan bij alle grote exchanges even alle Nederlandse accounts en bijbehorende saldi op te vragen met een tier van 10K/maand en hoger? Allemaal onder het mom van anti-witwaspraktijken natuurlijk. Je geld was in Zwitserland ook lang veilig, maar die tijd is ook voorbij. Dat gaat ook gelden voor je bitcoins..
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2017 00:00 ]
LTC heeft er weer zin in. Ook maar een aantal ingekocht voor de korte termijnHatsieflatsie schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:01:
Toch maar even LTC ingekocht, 175 stuks. Als Segwit via UASF op LTC mainnet actief wordt, dan zou de prijs over aantal maanden zomaar voorbij 20 euro kunnen gaan. Segwit op Bitcoin zal nog vrij onzeker blijven in de komende maanden, denk ik.
Idd, Ik denk omdat de segwit activation threshold van 75% bijna gehaald is. (nu 73,7%)vertigoo schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:49:
[...]
LTC heeft er weer zin in. Ook maar een aantal ingekocht voor de korte termijn
Meer omdat het aantal miners dat Segwit steunt nu richting 80% gaat. Om Segwit te activeren moeten er 8064 blocks achtereenvolgens boven de 75% uitkomen. Dat duurt nog minimaal 2 weken.Luuk schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:37:
[...]
Idd, Ik denk omdat de segwit activation threshold van 75% bijna gehaald is. (nu 73,7%)
[ Voor 12% gewijzigd door vertigoo op 12-04-2017 10:41 ]
Dit, maar ook omdat er diverse pool meegaan in de SW activatie. De grote grap is dat we allemaal afhankelijk zijn van de meeste miners. Ik zie het zomaar gebeuren dat er vlak voor de activatie weer miners zijn die afhaken waardoor iedereen weer gaat verkopen. De markt is echt nog in handen van de miners op dit moment.Luuk schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:37:
[...]
Idd, Ik denk omdat de segwit activation threshold van 75% bijna gehaald is. (nu 73,7%)
Zeker? Ik kwam net een DDOS aanval melding tegen op nodes die nog geen segwit ondersteunen. Dat zal invloed hebben op dat getal(en dat kan natuurlijk segwit activeren, slim die DDOS'ers).Luuk schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:37:
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq