Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:20:
[...]
Ik heb het zelfde gedaan, maar bij mij staat het rendement op de 3e plek, onder Dash en Gulden. Echter weet ik niet of ik je mening deel. Volgens mij is ETH geldverdien-bezigheidstherapie voor de devs en heeft het geen toekomst naast pump en dump.
*
Niemand gebruikt het IRL.
* Het doet niks in de echte wereld.
* Te veel waard voor wat het doet.
* Geen maximale uitgifte.
* Geen halvering.
* Contracten zijn immutable.
OH NEE TOCH NIET
* Er zijn andere minder gehypte crypto die gewoon smart contracts doen.
Ik weet het allemaal niet, maar ik doe niet mee met de
"ETH is het beste sinds gebakken brood"-retoriek. Het doet me erg denken aan die man die aardappelschillers verkocht met een goed verhaal en millionair werd.
[...]
Ik denk dat ik je punt mis. Het lijkt heel erg analyserend enzo, maar zeg je niet gewoon dat als ie teveel afwijkt van de trend, dan gaat ie zakken? Is dat niet logisch? Iedereen is alert bij onnatuurlijke groei.
Naja niet
iedereen, maar "iedereen".

mbt ETH: ik heb een geheel andere visie welke ik al bijna 1,5jr heb..... BTC heeft moeite om mainstream te geraken, heeft een slechte naam (terrorisme, duh) en wordt tegengewerkt door de machtige bankenwereld. Banken zitten echt niet te wachten op een cryptocoin waar ze volledig buiten staan en geen controle over hebben. Zolang btc wilde koersbewegingen blijft houden en ongereguleerd is, zullen banken en vermogensbeheerders hun clientele nooit aanraden om in btc te inversteren en zal btc ook niet mainstream worden....
Als je beseft dat er dagelijks $7 miljard omgaat in de forex wereld, dan besef je wellicht hoe machtig de financiele wereld is.
Deze financiele wereld is echter wél in ETH gestapt. Er is minimaal 1 groot bankenconsortium (ik dacht 45 grote internationale banken) dat bezig is met ETH.
Ik roep het al 1,5jr maar de afwijzing van de ETF had ook deze argumenten (volatiliteit, niet gereguleerd). Voor mij nog een teken dat BTC niet de gouden toekomst heeft.....
Mbt het koerspatroon in ETH: er is eerst een sterke uptrend die topt, na het toppen stijgt ie nog wel maar in een bepaald patroon dat men "trend reversal pattern" noemt. Een patroon dat er op wijst dat de trend niet vervolgd zal worden. Je ziet ook dat de koers uit dat patroon is gebroken (zoals ik verwachtte) aan de onderzijde dmv een impulse. Deze impulse stopt om te gaan corrigeren in wat we noemen een "flag".
Een flag is weer een patroon dat duidt op "trend continuation"...dwz: vervolg van de ingezette down impulse.
Op onderstaande chart heb ik (hopenlijk) e.e.a. verduidelijkt en ook een berekening gemaakt mbv Fibonacci extensions waar ik denk tot waar de prijs kan komen (blauwe vak).
Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze techniek vooral gebruik in Forex. In cryptos is het iets minder betrouwbaar omdat cryptos meer te maken hebben met pump&dump en die chinese witwassers hebben maling aan patronen of whatever.....