Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 104 Laatste
Acties:
  • 640.715 views

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
mcdronkz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:43:
't Wordt nu wel heel aantrekkelijk om m'n BTC naar ETH om te zetten. Of ben ik nu al te laat?

Op welke plek kan ik dit het beste doen? Poloniex?
Ik had gisteren verkocht omdat ik dacht dat het niet meer verder zou gaan. Beetje fout gedacht dus, nu weer kopen en dan zie ik wel waar hij uiteindelijk op uitkomt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
DirtyBird schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Bij shorten is je potentiële verlies oneindig (in de praktijk natuurlijk niet omdat je een eindtermijn hebt) waardoor je dus het risico loopt je volledige margin te verliezen als de koers blijft stijgen.
Aangezien DASH alleen maar aan het stijgen is de laatste weken, zijn er dus al heel wat mensen de boot in gegaan die gingen shorten omdat ze zich berusten op wijsheden als "what goes up must come down".
Punt is, dit is het wilde westen van de crypto currency. De gangbare regels gelden hier (nog) niet.

Wees dus gewaarschuwd met margin trading en als je het doet, zet dan een stop-loss of andere veiligheidsmaatregel in.
Oh ik weet wel hoe dat werkt hoor. Vaak genoeg meegemaakt. :) Gelukkig is verlies niet oneindig in crypto.
Dacht dat er wellicht iets specifieks aan de hand was.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 20:40
Lekker wakker worden idd. 50 euro geinvesteerd in dec. Nu al 220 waard we gaan voor de long run

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Wow BFX tokens nu op 97 cent 8)7. Misschien moet ik ze maar shorten.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2017 10:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
WTF is er met BTC aan de hand? :'(

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:59:
Eh niks? -1% in 24 uur.. :?

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:59:
Hallo,

Ik post hier normaliter niet, heb deze thread onlangs pas ontdekt.
Ben vrij actief op het fok! forum
Mijns inziens gebeurd er wel degelijk wat met BTC

Zie mijn post daar:
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:40 schreef edraket31 het volgende:
Vorige week liet ik deze BTC chart met een mogelijke terugval.....

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/bBMKUbrI/

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/23yb4WKB/

Ook hier weer een flag.....flinke push down gevolgd door een veel minder sterke beweging naar boven. In mijn ogen is dat een correctie, prijs heeft de eerder door mij genoemde "potential reversal zone" gehaald (blauwe vak) en daarna de flag aan de onderzijde gebroken voor evt een vervolg verder naar beneden....

mogelijk scenario: nog effe up als test van de trendlijn om daarna weg te zakken.

• Fire69
Luuk schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:03:
[...]

Eh niks? -1% in 24 uur.. :?
Hm, ik zit eigenlijk altijd op Poloniex.
Daar is de 24hr Change -3.54%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xNCRV3Q47yvx880gVRLbdaL/medium.jpg

Ergens anders is het inderdaad veel minder...
Hoe kan dat zo'n verschil zijn?
Bij GDAX zie ik 1239, bij Poloniex zit hij net terug boven de 1200...
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Hallo,

Zie mijn post daar:

[...]
Dat was door de ETF. Daarna was hij eigenlijk terug op zijn vorige niveau gekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2017 12:16 ]

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Dat was door de ETF. Daarna was hij eigenlijk terug op zijn vorige niveau gekomen.
Kan heel goed, maar ik trade puur op TA en neem dat soort bewegingen mee in mijn analyse.
De door mij genoemde impulse down, gevolgd door een flag zijn normaliter een duidelijk signaal van trend continuation (down dus). Aangezien ik zelf helemaal geen btc trade (alleen nog forex), hou ik geen rekening met sentiment of chinese witwassers. Ik laat het alleen zien als een mogelijk scenario, een scenario dat op basis van TA maar 1 kant uitkan.... Kom hier niet om te vertellen wat er gaat gebeuren, tis een mogelijkheid

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12 20:21
.oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:20:
Wow BFX tokens nu op 97 cent 8)7. Misschien moet ik ze maar shorten.
De reden voor de hoge koers is waarschijnlijk de mogelijkheid om BFX tokens in te wisselen voor aandelen Bitfinex. Momenteel kan dat met een 1:1 verhouding en gezien Bitfinex sinds de hack goed is teruggekomen en hoge volumes draait, worden deze aandelen redelijk hoog ingeschat. Bijkomend punt is dat de wisselkoers binnenkort omlaag gaat (eind van de maand IIRC) naar 0.8 aandelen per BFX token.

Het is dan ook niet uitgesloten dat de koers boven de $1 uitkomt, ondanks dat het token in eerste instantie gewoon een $1-IOU is. Er is namelijk geen andere mogelijkheid om aan Bitfinex aandelen te komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Bitcoin zal nu wel over zijn hoogtepunt heen zijn. Werkt toch niet als je dagen op een transactie moet wachten. ETH en Dash zullen steeds groter worden denk ik.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ETH gaat veel te hard. Er zit potentie in ETH, maar dit is onnatuurlijk.

Vroeger had je een investeringsronde, een DAO, een FOMO, allemaal organische groei verspreid over maanden. Maar nu een gigantische groei in een paar weken, terwijl de Bitcoin ook nog eens 4 keer zoveel waard is als bij die eerdere groeispurten.

Heeft iemand ergens nieuws gelezen? Zijn bedrijven weer iets begonnen? Want zo niet, dan denk ik dat dit een pump is en dat ie elk moment hard terug gaat vallen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LED-Maniak
Toch heb ik vanochtend mijn aandeel ETH vergroot. Zelfs kleine bewegingen zijn lucratief en er staan best mooie groeine cijfers op het scherm. :)

(gekocht op 37 toen mijn stop op 37.5 eruit vloog die geopend was op 29. Toch weer met 1.3% verschil lager kunnen inkopen dan de stop. Inmiddels nieuwe stop en staat ETH op 38.5. Laat het dus maar flink crashen en er is nog niets aan de hand. Wellicht groeit het net zoals bitcoin in het begin omdat er nu serieuze partijen achter zitten. Dan is het alleen maar mooi meegenomen)

[ Voor 56% gewijzigd door LED-Maniak op 16-03-2017 13:18 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik verplaats in ieder geval mijn paper wallet naar een exchange. Het is weer tijd om te babysitten.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• LED-Maniak
Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:17:
Ik verplaats in ieder geval mijn paper wallet naar een exchange. Het is weer tijd om te babysitten.
In het geval van een paper wallet kan het inderdaad handig zijn om nu te babysitten inderdaad. Grote kans om weer lager in te kunnen kopen.

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:39
Kun je op poloniex ook ether of btc omzetten naar geld / usd wanneer je een stop instelt of hoe werkt dat precies? Of ga je dan traden tegen een andere cryptocurrency? Ik heb nu alles in mijn wallets zitten maar als ik zo lees wellicht goed om dat eens via poloniex te gaan doen..

[ Voor 11% gewijzigd door scosec op 16-03-2017 13:26 ]

• LED-Maniak
Als ze een USD pair hebben dan kan je een stop naar fiat zetten. Anders zet je een stop naar een andere coin.

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
edit / removed

[ Voor 86% gewijzigd door kristof1234 op 16-03-2017 13:41 ]

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 22:23
@Verwijderd @Fire69 @Jean.Luc ,
Bitcoin heeft de ETF-weigering en de bijkomende chinese maatregelen achter de kiezen.
Ik zou durven zeggen dat Bitcoin heel erg stabiel blijft ondanks de 2 redenen van de recente "bull runs".
Een deel van de Bitcoin-speculatoren lijken te zijn overgegaan naar altcoins zoals ETH, monero en Dash.

[ Voor 14% gewijzigd door road rebel op 16-03-2017 14:04 ]

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 14:45
Stabiel... het is nu met dik 80 dollar omlaag gegaan in 1 uur. Waarom eigenlijk?

Wat is er aan de hand met Bitcoin? Iets gemist?

• Fire69
Hatsieflatsie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:54:
Stabiel... het is nu met dik 80 dollar omlaag gegaan in 1 uur. Waarom eigenlijk?

Ja, daar doelde ik dus op.
ETF en zo allemaal heel goed doorgekomen en nu plots zo'n grote dip zonder speciale reden?

• Luuk
  • Niet online

80 dollar in een uur? waar dan? op de grote exchanges is de koers 2% gezakt in 24 uur.. Wat neer komt op 20/25 dollar.
Ben je nieuw in Bitcoin? Calm down man, dit stelt (nog) helemaal niks voor, geen paniek! :D

• road rebel
edit

[ Voor 91% gewijzigd door road rebel op 16-03-2017 14:04 ]

• Fire69
Luuk schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:00:
[...]

80 dollar in een uur? waar dan? op de grote exchanges is de koers 2% gezakt in 24 uur.. Wat neer komt op 20/25 dollar.
Ben je nieuw in Bitcoin? Calm down man, dit stelt (nog) helemaal niks voor, geen paniek! :D
Zoals ik hierboven al zei, op Poloniex is hij van 1250 naar nu 1175 gezakt.
Da's toch een relatief grote dip zonder speciale reden?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Naar welke exchange kijk jij :?
Ik zie $10 daling in het laatste uur op Bitfinex, en $50 sinds het hoogtepunt afgelopen middernacht.

.edit: /laat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Luuk
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Poloniex alleen is niet echt een relevante graadmeter voor de koers van Bitcoin. De grote dowtrend is niet zichtbaar op de grote exchanges. Lijkt me een gevalletje 'niks aan de hand' ;)

• kristof1234
^^ Poloniex, waarschijnlijk denken heel wat alt-coiners dat bitcoin gaat sterven na 48 uur. Bitcoin kreeg wel wat meer te incasseren.

Poloniex lijkt niet echt representatief. Als ik er een account had, zou ik die arbitrage volledig uitbuiten in combinatie met andere exchange (bitstamp staat op moment van spreken 45 USD hoger).

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Je kunt beter deze site openzetten om een goed beeld te hebben van de prijsontwikkelingen op de verschillende exchanges

https://hypron.net/bitcoinwisdom/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
kristof1234 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:17:
^^ Poloniex, waarschijnlijk denken heel wat alt-coiners dat bitcoin gaat sterven na 48 uur. Bitcoin kreeg wel wat meer te incasseren.

Poloniex lijkt niet echt representatief. Als ik er een account had, zou ik die arbitrage volledig uitbuiten in combinatie met andere exchange (bitstamp staat op moment van spreken 45 USD hoger).
Poloniex doet echter niet in fiat. ETH/BTC staat op 0.03195 bij Poloniex en 0.03211 bij Bitfinex.
Oh wacht ik kijk verkeerd. Zou ook raar zijn anders hadden mensen hier niet de $ prijs kunnen posten :P
Toch correct, dank Fable :)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2017 14:43 ]

• Ernemmer
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Poloniex doet echter niet in fiat. ETH/BTC staat op 0.03195 bij Poloniex en 0.03211 bij Bitfinex.
Oh wacht ik kijk verkeerd. Zou ook raar zijn anders hadden mensen hier niet de $ prijs kunnen posten :P
Poloniex doet inderdaad niet in USD maar in USDT.
Je kan dan ook geen fiat op Poloniex storten of er vanaf halen.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

ETH trending downwards nu. Niet hard, maar ik zou ff babysitten.
edit:
En nu weer upwards.. nm :9

[ Voor 22% gewijzigd door Sando op 16-03-2017 14:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:35:
edit:
Dit heb ik vanmorgen gepost over ETH
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/p/0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 11:21 schreef edraket31 het volgende:
Had ik t gisteren over flags waarbij de correctie in tegenovergestelde beweging was tov de impulse (impulse up/correctie down), nu zie je een zgn "trend reversal channel" ontstaan.....

Impulse verliest power (loss of momentum), het gaat nog wel omhoog maar in een veel minder sterke beweging.
Normaliter duidt dit altijd op een verandering van de trend; in dit geval een mogelijke terugval.
Prijs kan in dit geval nog rustig voortkabbelen omhoog, maar als ie onder de trendlijn valt (met een impulse) kan het flink terugvallen.

Let wel: dit is in normale situaties, als de pumpers er anders over denken kan het ook weer omhoog knallen, maar t zou me verbazen.....

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/PIsHQvI6/

• Fire69
Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:35:
edit:
Ik zou maar opletten. Ik heb er daarnet een aantal van gekocht, dus da's een garantie dat ze nu gaan zakken! :|

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Poloniex doet inderdaad niet in USD maar in USDT.
Is dat gewoon een virtuele currency dan?

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57

DirtyBird

Praktiserend denker

.oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:43:
[...]

Is dat gewoon een virtuele currency dan?
Feitelijk wel ja, maar als het aanbod oneindig is en Poloniex het altijd accepteert voor een waarde gelijk aan de dollar maakt dat niks uit :)

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DirtyBird schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Feitelijk wel ja, maar als het aanbod oneindig is en Poloniex het altijd accepteert voor een waarde gelijk aan de dollar maakt dat niks uit :)
Het ging om arbitrage, dus het maakt weldegelijk uit of je het kan opnemen en storten of niet ;). Arbitrage kan niet via de BTC/USDT pair (tenzij je toevallig nog USDT in je account hebt staan), dus dat moet tegen een andere cryptocurrency. En dan is het verschil in dollarkoers dus weer niet relevant.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2017 15:04 ]

• LED-Maniak
Tenzij je natuurlijk verwacht dat je daarna weer de andere kant op kan en je usdt zak kan legen. Maar die kans zal vast niet vaak langskomen.

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:38:
[...]

[...]
Interessante analyse, zit wel wat in. Ben benieuwd of het je patroon volgt. Thanks Ed31.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ooh wacht, USDT is gewoon USD Tether. Dat kun je wel opnemen en storten bij Poloniex en omzetten van/naar daadwerkelijke fiat met gewoon een 1:1 ratio. En veel exchanges ondersteunen ook gewoon tether deposits/withdrawals.

Arbitrage kan dus weldegelijk :)

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Ik heb mijn vanochtend geopende positie op ETH ook maar weer gesloten.
Zit nog wel te twijfelen om BTC bij te kopen. Staat nu op €1125 euro op kraken. Geen koopje maar ook niet duur vind ik.

SDC heeft een dipje gehad en klimt nog langzaam omhoog. Staat nog een flinke sell wall, maar als ie daar doorheen is kan ie wellicht vanavond nog effe lekker doorknallen :P Twijfel of ik hem vanavond of morgenvroeg in de verkoop zet. Morgen om 11.00 uur komt er een "grote" aankondiging van het SDC team en ik vind het lastig voorspellen wat de koers daarna gaat doen.

[ Voor 78% gewijzigd door vertigoo op 16-03-2017 15:37 ]

• xos
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Heb zojuist mijn winst op ETH maar gepakt en de helft verkocht. Met de recente prijsstijging ging het een te groot deel uitmaken van de totale portefeuille. Al geloof ik nog steeds dat de eth het beste toekomstperspectief heeft van alle cryptocurrencies op de lange termijn.

Maargoed, heb ze ooit gekocht voor €0.075. Heb nog nooit zo'n rendement gemaakt in een paar jaar tijd :P.

[ Voor 0% gewijzigd door xos op 16-03-2017 17:43 . Reden: iets met een missend woord... ]

• Fire69
.oisyn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:21:
Ooh wacht, USDT is gewoon USD Tether. Dat kun je wel opnemen en storten bij Poloniex en omzetten van/naar daadwerkelijke fiat met gewoon een 1:1 ratio.
Ik zit hier nu even naar te kijken, maar hoe kan je weg met die USDT?
Withdrawal gaat enkel als 'the destination supports Omni transactions', whatever dat ook is...
xos schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:40:
Heb nog nooit zo'n rendement gemaakt in een paar jaar tijd :P.
Zo bedoel je veronderstel ik? :)

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2017 18:04 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

xos schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:40:
Heb zojuist mijn winst op ETH maar gepakt en de helft verkocht. Met de recente prijsstijging ging het een te groot deel uitmaken van de totale portefeuille. Al geloof ik nog steeds dat de eth het beste toekomstperspectief heeft van alle cryptocurrencies op de lange termijn.
Ik heb het zelfde gedaan, maar bij mij staat het rendement op de 3e plek, onder Dash en Gulden. Echter weet ik niet of ik je mening deel. Volgens mij is ETH geldverdien-bezigheidstherapie voor de devs en heeft het geen toekomst naast pump en dump.

* Niemand gebruikt het IRL.
* Het doet niks in de echte wereld.
* Te veel waard voor wat het doet.
* Geen maximale uitgifte.
* Geen halvering.
* Contracten zijn immutable. OH NEE TOCH NIET
* Er zijn andere minder gehypte crypto die gewoon smart contracts doen.

Ik weet het allemaal niet, maar ik doe niet mee met de "ETH is het beste sinds gebakken brood"-retoriek. Het doet me erg denken aan die man die aardappelschillers verkocht met een goed verhaal en millionair werd.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:38:
[...]

[...]
Ik denk dat ik je punt mis. Het lijkt heel erg analyserend enzo, maar zeg je niet gewoon dat als ie teveel afwijkt van de trend, dan gaat ie zakken? Is dat niet logisch? Iedereen is alert bij onnatuurlijke groei.

Naja niet iedereen, maar "iedereen". :+
Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:43:

Ik zou maar opletten. Ik heb er daarnet een aantal van gekocht, dus da's een garantie dat ze nu gaan zakken! :|
Ik ken het gevoel. :P Als ik toch eens nooit een foute move had gemaakt, dan kon ik wat leuks doen. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 16-03-2017 18:24 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Fire69 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Ik zit hier nu even naar te kijken, maar hoe kan je weg met die USDT?
Withdrawal gaat enkel als 'the destination supports Omni transactions', whatever dat ook is...
Omni (voorheen Mastercoin) gebruikt de bitcoin blockchain. Je kunt tethers naar een willekeurig bitcoin adres sturen, en als je over de private key beschikt kun je ze spenderen. En daar ligt dus een probleem, wat het komt weleens voor dat ze naar een door derden beheerde wallet worden gestuurd (zoals een deposit adres op een exchange) en dan ben je ze effectief kwijt.

Bitfinex ondersteunt bijvoorbeeld USD tether, en ze komen gewoon als USD in je wallet (en zo kun je ze dus ook als fiat withdrawen).

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Ik heb het zelfde gedaan, maar bij mij staat het rendement op de 3e plek, onder Dash en Gulden. Echter weet ik niet of ik je mening deel. Volgens mij is ETH geldverdien-bezigheidstherapie voor de devs en heeft het geen toekomst naast pump en dump.

* Geen halvering.

Ik weet het allemaal niet, maar ik doe niet mee met de "ETH is het beste sinds gebakken brood"-retoriek. Het doet me erg denken aan die man die aardappelschillers verkocht met een goed verhaal en millionair werd.

[...]

Ik denk dat ik je punt mis. Het lijkt heel erg analyserend enzo, maar zeg je niet gewoon dat als ie teveel afwijkt van de trend, dan gaat ie zakken? Is dat niet logisch? Iedereen is alert bij onnatuurlijke groei.

Naja niet iedereen, maar "iedereen". :+
mbt ETH: ik heb een geheel andere visie welke ik al bijna 1,5jr heb..... BTC heeft moeite om mainstream te geraken, heeft een slechte naam (terrorisme, duh) en wordt tegengewerkt door de machtige bankenwereld. Banken zitten echt niet te wachten op een cryptocoin waar ze volledig buiten staan en geen controle over hebben. Zolang btc wilde koersbewegingen blijft houden en ongereguleerd is, zullen banken en vermogensbeheerders hun clientele nooit aanraden om in btc te inversteren en zal btc ook niet mainstream worden....
Als je beseft dat er dagelijks $7 miljard omgaat in de forex wereld, dan besef je wellicht hoe machtig de financiele wereld is.
Deze financiele wereld is echter wél in ETH gestapt. Er is minimaal 1 groot bankenconsortium (ik dacht 45 grote internationale banken) dat bezig is met ETH.
Ik roep het al 1,5jr maar de afwijzing van de ETF had ook deze argumenten (volatiliteit, niet gereguleerd). Voor mij nog een teken dat BTC niet de gouden toekomst heeft.....

Mbt het koerspatroon in ETH: er is eerst een sterke uptrend die topt, na het toppen stijgt ie nog wel maar in een bepaald patroon dat men "trend reversal pattern" noemt. Een patroon dat er op wijst dat de trend niet vervolgd zal worden. Je ziet ook dat de koers uit dat patroon is gebroken (zoals ik verwachtte) aan de onderzijde dmv een impulse. Deze impulse stopt om te gaan corrigeren in wat we noemen een "flag".
Een flag is weer een patroon dat duidt op "trend continuation"...dwz: vervolg van de ingezette down impulse.
Op onderstaande chart heb ik (hopenlijk) e.e.a. verduidelijkt en ook een berekening gemaakt mbv Fibonacci extensions waar ik denk tot waar de prijs kan komen (blauwe vak).

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/vgpxXFZV/

Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze techniek vooral gebruik in Forex. In cryptos is het iets minder betrouwbaar omdat cryptos meer te maken hebben met pump&dump en die chinese witwassers hebben maling aan patronen of whatever.....

• xos
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:20:
[...]

* Geen halvering.

Ik deel je mening niet, veel van je punten zijn gebaseerd op hoe bitcoin werkt of subjectief. Eth is bijvoorbeeld niet bedoelt als currency maar louter een middel om een incentive te creeren voor miners en dos aanvallen te voorkomen. Dat er mensen mee speculeren ligt in de lijn der verwachting, maar rekenen het niet af op eigenschappen die een andere blockchain heeft die ontwikkeld is met een andere doelstelling.

Wat betreft punt 1, welke blockchain wel :). Ethereum is nu nog jonge software en imho vooralsnog niet geschikt voor bedrijfskritische applicaties. Daar gaat tijd overeen, maar er zijn zat bedrijven die heel serieus bezig zijn met deze technologie. Ik werk met Ethereum en kom om in het werk omdat bedrijven hulp vragen. Heb alleen deze week al 3 concrete klussen aangeboden gekregen... Deze vragen komen van zowel kleine bedrijven als bedrijven uit de top 10 van de S&P lijst. Wat je vooral ziet van de grote bedrijven is dat ze een private network beginnen met kleine aanpassingen aan de Ethereum software zodat het eigenschappen krijgt die voor hun interessant zijn. In een van mijn huidige klussen hebben we privacy eigenschappen toegevoerd aan de Ethereum software. Vooralsnog is de opdrachtgever happy en wil verder. Dat betekend dat zij belang hebben dat er aan de basis software actief wordt ontwikkeld en ze zijn inmiddels met de Ethereum foundation in gesprek hoe dat het beste vorm gegeven kan worden. Ik denk dat er inmiddels genoeg van dit soort partijen zijn die heel graag willen dat de Ethereum software actief in ontwikkeling blijft.

• kristof1234
and there we go... ik heb een paar bitcoins maar verkocht, geopend @ 990 eur.

Hatsieflatsie, heb je je margin long nog open van 960 eur? :)

[ Voor 29% gewijzigd door kristof1234 op 16-03-2017 20:58 ]

• Hatsieflatsie
kristof1234 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:56:
and there we go... ik heb een paar bitcoins maar verkocht, geopend @ 990 eur.

Hatsieflatsie, heb je je margin long nog open van 960 eur? :)
Nee, die heb ik maar iets van 6 uur open gehouden. :)

Nu beetje onzeker wat de trend van BTC zal zijn.

• kristof1234
Mezelf ook, zie niet echt korte termijn iets gebeuren. De volgende post vind ik nuttig

https://www.reddit.com/r/...ay_march_16_2017/df0mk2z/

Misschien dat het het nu nog een tijdje naar beneden schommelt in het "channel" vooraleer er nieuwe ATH is.

• Hatsieflatsie
kristof1234 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:07:
Mezelf ook, zie niet echt korte termijn iets gebeuren. De volgende post vind ik nuttig

https://www.reddit.com/r/...ay_march_16_2017/df0mk2z/

Misschien dat het het nu nog een tijdje naar beneden schommelt in het "channel" vooraleer er nieuwe ATH is.
Interessante trendline. Dan zou het wellicht verstandiger zijn om BTC te verkopen, en vlak onder 1000 weer in te kopen.

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb mijn BTC verkocht, hij zal zo wel gaan stijgen.

PS. op Poloniex heb je wel een handig overzichtje van al je coin inclusief de totale waarde die het heeft. Dan hoef je niet elke keer je excel aan te passen.

[ Voor 59% gewijzigd door Ernemmer op 16-03-2017 21:26 ]

• kristof1234
Ik weet niet 1080 USD was een sterke support-lijne (grote wall), deze is daarnet gebroken, het kan nu hard gaan...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
$1180 bedoel je?

Verwijderd

Oef, btc gaat wel hard nu.

• kristof1234
Ja, sorry. $1180. Daar stond een muur van 700 BTC.

Om verder te gaan naar $1140 staat er eveneens 700 bitcoin muur op bitstamp.

edit: en hij staat al bij $1160, zoals ik verwachtte...

[ Voor 18% gewijzigd door kristof1234 op 16-03-2017 21:34 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Iemand postte net een handige site om BTC leuk in de gaten te houden.

https://hypron.net/bitcoinwisdom/

Het valt mij op dat er op BTC-E maar weinig lage verkooporders staan.

Verwijderd

@road rebel hoezo stabiel? Ik zie alleen maar rode candles. Kan tijdelijk zijn natuurlijk. Ben erg benieuwd waar het heen gaat. Ik had zelf het idee dat na de etf afwijzing er een daling zou komen, maar die komt misschien nu dan vertraagd toch alsnog. Zoals gezegd spannend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:42:
@road rebel hoezo stabiel? Ik zie alleen maar rode candles. Kan tijdelijk zijn natuurlijk. Ben erg benieuwd waar het heen gaat. Ik had zelf het idee dat na de etf afwijzing er een daling zou komen, maar die komt misschien nu dan vertraagd toch alsnog. Zoals gezegd spannend.
Ja...grappig....ik zag hier iemand zijn zorgen uiten en hij werd bijna belachelijk gemaakt of ie wel weet wat afweet van btc..... Ondertussen is de prijs zo'n $70,- gezakt.
Misschien heb je 'm gemist, hier mijn post van vanmorgen waar ik een scenario voor een flinke daling beschreef
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:07:
[...]

Hallo,

Zie mijn post daar:

[...]

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Ja...grappig....ik zag hier iemand zijn zorgen uiten en hij werd bijna belachelijk gemaakt of ie wel weet wat afweet van btc..... Ondertussen is de prijs zo'n $70,- gezakt.
Misschien heb je 'm gemist, hier mijn post van vanmorgen waar ik een scenario voor een flinke daling beschreef
Zie ik niet vanaf 19 februari een schouder - kop - schouder patroon ontstaan in BTC?

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 10:23
Denken jullie dat het verstandig is om nu in Ethereum te investeren? Stijgt aardig, maar word nu zo populair dat hij ook snel weer kan zakken? (Ben nieuw in crypto currencies)

Verwijderd

Hatsieflatsie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Zie ik niet vanaf 19 februari een schouder - kop - schouder patroon ontstaan in BTC?
Ik zie 'm niet, misschien kun je een chart plaatsen?

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Ik zie 'm niet, misschien kun je een chart plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XEaoMqV.jpg

Verwijderd

LOL, ben je serieus?
Een H&S patroon moet zeer nauwkeurig zijn, deze klopt van gaan kanten; is meer natte vinger werk.

Is niet lullig bedoeld hoor, maar velen denken H&S te zien terwijl die er absoluut niet zijn. Een heel normaal koersverloop lijkt al snel op een H&S puur door de normale prijsontwikkeling (impuls/correctie)

• Fire69
Misschien weer stomme vraag, maar stel nou dat ETH terug begint te zakken en ik wil verkopen (op Poloniex), kan ik dan echt alleen naar BTC verkopen??
Die staat nu zo laag, dan is mijn winst gewoon terug weg toch?

Never mind, gevonden :)

Heb maar een stop-limit gezet, als het straks terug naar beneden tuimelt dat ik met mijn paar ETH nog wat winst pak om de BTC te compenseren voorlopig :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:57:
[...]

Ja...grappig....ik zag hier iemand zijn zorgen uiten en hij werd bijna belachelijk gemaakt of ie wel weet wat afweet van btc.....

[...]
Blijkbaar waren mijn zorgen terecht ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2017 22:41 ]

Verwijderd

Ach je zou maar Guldens hebben zoals ik, die zijn al tijden stabiel tot licht dalend. BTC trekt wel weer bij over een paar weken. Eerst even de lucht eruit nu.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

xos schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:51:
[...]

Wat betreft punt 1, welke blockchain wel :).
Eh, Bitcoin? Het wordt duidelijk IRL gebruikt. Gokken. Drugs. Geld verplaatsen. Betalingen voor services. En steeds meer ook voor goederen. Ook in Nederland. Arnhem is een mooi voorbeeld.
Deze vragen komen van zowel kleine bedrijven als bedrijven uit de top 10 van de S&P lijst.
Oke. I stand een beetje corrected. Maar mijn mening verandert niet helemaal. Ik ben het niet met je eens dat de punten subjectief zijn of ook voor bitcoin gelden. Juist niet.

Als je subjectieve gedachten wilt horen: Trump zal niet toestaan dat banken gaan werken met een Russisch product. Vitalik is niet zo goed in wiskunde en al helemaal niet in cryptografie las ik. Als hij zijn eerste miljarden kan claimen van alle ETH die hij heeft gehoard, dan wordt ie wegens belastingontduiking opgepakt en vastgezet, en zijn assets en geld genationaliseerd, net als Khodorkovsky.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:34:
[...]

Banken zitten echt niet te wachten op een cryptocoin waar ze volledig buiten staan en geen controle over hebben. Zolang btc wilde koersbewegingen blijft houden en ongereguleerd is, zullen banken en vermogensbeheerders hun clientele nooit aanraden om in btc te inversteren en zal btc ook niet mainstream worden....
ETH is volledig gereguleerd, heeft een stabiele koers, staat onder controle van de bank, en wordt door vermogensbeheerders aangeraden? :')

Banken werken met vanalles en bedenken er zelf ook nog een paar blockchains bij. Niet alleen ETH. Sterker nog, Spaanse, Italiaanse en Zwitserse banken werken al een paar jaar met Ripple. Een Amerikaans product. Vrij onbekend maar toch in de top 3 qua market capitalization.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Net een mailtje gekregen van Kraken. Vanaf nu wordt Melonport verhandeld (MLN). De ICO was blijkbaar binnen 10 minuten uitverkocht. 500.000 coins. Prijs is nu zo'n $26. Prijs bij ico (4 weken terug) was wel iets lager:
The price was set at 2.2 MLN/ETH, setting a cap on the raise of 227000 ETH, roughly $2.9 million with ETH price at $12.8.
Er komt overigens nog een 2e ico. Development gaat nog 2 jaar duren

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Opvallend dat op Kraken BTCUSD zo laag ging: $1025. Terwijl Bitfinex en Bitstamp niet verder zakten dan zo'n $1130. Gelukkig had ik op Kraken een buy order klaar staan op $1030 :D.

There go the goddamn brownies.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@Bonez0r USD orderbook op Kraken is heel ondiep. Daar komt nog eens bij dat je momenteel geen USD kunt storten/opnemen vanwege issues met PayCash, dus het is niet zo raar dat BTC/USD koers scheef gaat lopen tov andere exchanges. Wel mooi als je nog wat USD in je account hebt staan natuurlijk :)

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:32
Sando schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Als je subjectieve gedachten wilt horen: Trump zal niet toestaan dat banken gaan werken met een Russisch product. Vitalik is niet zo goed in wiskunde en al helemaal niet in cryptografie las ik. Als hij zijn eerste miljarden kan claimen van alle ETH die hij heeft gehoard, dan wordt ie wegens belastingontduiking opgepakt en vastgezet, en zijn assets en geld genationaliseerd, net als Khodorkovsky.
Vitalik is als kind naar Canada geëmigreerd. De eth Foundation is gebaseerd in Zwitserland. Als we dit een Russisch product gaan noemen, dan is Apple een syrisch bedrijf (vanwege de roots van Steve jobs).

[ Voor 25% gewijzigd door KingKoning op 17-03-2017 03:37 ]

• LED-Maniak
ETH up, BTC down, het gaat wel erg makkelijk de laatste dagen :)

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 17:59
Nou, EHT is toch wel weer aardig omhoog gegaan. Dat ene grafiekje wat hier gepost werd is het net toch niet helemaal geworden ;)

• Fire69
ETH is leuk, BTC was minder leuk wakker worden...

Verwijderd

creapYYY schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 07:36:
Nou, EHT is toch wel weer aardig omhoog gegaan. Dat ene grafiekje wat hier gepost werd is het net toch niet helemaal geworden ;)
Klopt die was van mij ;-)
ETH profiteert m.i. van de terugval in BTC waardoor t door mij geschetste scenario overboord kon.... Wat maar weer eens aangeeft dat TA in crypto tricky blijft.
Ik had zelf ook al wel mijn twijfels omdat ik voor beiden een daling zag in de charts terwijl ze bijna altijd tegenovergesteld reageren.

Het andere grafiekje (BTC) loopt wel volgens plan....lijkt nu naar beneden uit de uptrend te breken, in een zone waar ook een interessant support level ligt rond 1100-1090 (fibonacci level)

• road rebel
edit. :O
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:42:
Daarmee bedoelde ik niet dat BTC stabiel zal blijven in vitam eternam, wel dat Bitcoin -verdacht- stabiel bleef ondanks de ETF weigering maar vooral de nieuwe regels van de Chinese bank (= volgens analisten toch een van de voornaamste redenen waarom de BTC zo hoog ging de laatste maanden).

[ Voor 202% gewijzigd door road rebel op 17-03-2017 08:22 ]

Verwijderd

road rebel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:15:
[...]

Na de ETF reject (een beetje) en de nieuwe regels van de Chinese Bank (vooral) zijn de twee drivers van de laatste harde stijging weggevallen. En toch bleef de Bitcoin verdacht stabiel. Het was een kwestie van tijd dat de Bitcoin weer zou dalen, er was nl. geen reden om op korte termijn boven de 1200USD te blijven.

Desalniettemin is een stijging/daling van bitcoin van een paar honderd USD niet echt representatief bij een waarde van 1200USD, belangrijker is de stijging in %. En uiteindelijk stijgt die wel weer [optimist].
Ligt er natuurlijk ook aan of je long term holder of daytrader bent (ik kreeg de indruk dat hij meer short term handelt). Als jij je btc voor $240,- gekocht hebt en long term optimist bent, is een paar honderd USD idd niet zo interessant maar een daling van "een paar honderd USD" terwijl je een paar leveraged short contracten open hebt.....nou.....

• Ernemmer
  • Niet online
Inderdaad leuk wakker worden zo, totale investering is met 9% gestegen, waarbij ETH wel heel leuk is gegaan.

Weet iemand misschien een handige tool of website waar ik de waarde van mijn portefeuille kan tracken? Het mooiste zou zijn als er iets is wat automatisch de waarde's van Poloniex zou kunnen nemen.

[ Voor 95% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2017 08:39 ]

• road rebel
@Ernemmer Is cryptowat.ch niet zoiets?
Met de aankondiging van de ETF besloot ik 2 weken geleden om BTC naar ETH over te zetten, wat mij betreft is het voor mij weer tijd om andere oorden op te zoeken :-p Maar het blijft ergens een gok, cryptocoins volgen niet echt de regels die je kan vinden voor echte beleggingen.
@Verwijderd ik vraag me af in welke mate zaken zoals verkiezingsresultaten (zoals onlangs bij jullie in NL) en het niet verder afbreken van Europa na Brexit de neerwaardse trend van BTC zal versterken. BTC is voor velen nl. ook een toevluchtscurrency wanneer het niet goed eruitziet voor de eigen currency (zie wat er vorig jaar gebeurde met India, sinds januari China, Brexit). Daar heb ik teweinig verstand en ervaring van.

[ Voor 9% gewijzigd door road rebel op 17-03-2017 08:47 ]

• scosec
Ik vraag me af hoelang dat ETH zo blijft doorgroeien. Hij zal toch ergens moeten gaan stabiliseren lijkt mij..

Verwijderd

Beste mensen,
Ik ben een nieuweling in deze crypto wereld en loop tegen een paar dingen aan waarvan ik niet zo goed weet hoe het werkt. Mijn Engelse taal is middelmatig en ik kom dan ook niet goed uit de verschillende uitleggen van Kraken.com. (ook niet met automatisch vertalen)
Twee dagen geleden ben ik na lang aarzelen en heel veel lezen begonnen met het kopen van ETH en XMR. (kleine hoeveelheden om te kijken hoe het allemaal werkt).
Ik zit dus al 2 dagen lang naar mijn scherm te staren en durf eigenlijk niet te gaan slapen om de trend van ETH in de gaten te houden.
Nu zijn daar oplossingen voor met bepaalde instellingen om te voorkomen dat je complete inleg bij een verlies verloren gaat.
Ik wil dus eigenlijk dat als de waarde van ETH naar 35 euro zakt dat ik ze dan verkoop. Ik heb ze gekocht voor 32 euro. (dan maak ik in mijn ogen weinig verlies dacht ik).
Maar hoe stel ik dat in op Kraken.com?
Ik ben al wel zover dat ik weet dat ik een "new order / advanced" moet aanmaken, maar snap niet zo goed hoe het zit met de instelling hiervan. Ik zou kiezen voor "stop loss limit" en dan bij "stop price" 35 invullen en bij "limit price" 33 invullen.
Mijn vraag is als beginneling of ik dit goed doe? Ik heb de guide "stop loss orders" al gelezen op Kraken.com, maar snap het gewoonweg niet goed.

Wie wil mij een beetje op gang helpen?
Alvast bedankt voor de genomen moeite.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12 14:57

DirtyBird

Praktiserend denker

Er komt overigens nog een 2e ico. Development gaat nog 2 jaar duren
Een tweede ICO? :-p

Is dat net zoiets als een beetje zwanger zijn?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 19:31

Mitchell

Ondertitel

Signature

• Ernemmer
  • Niet online
road rebel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:44:
@Ernemmer Is cryptowat.ch niet zoiets?
Met de aankondiging van de ETF besloot ik 2 weken geleden om BTC naar ETH over te zetten, wat mij betreft is het voor mij weer tijd om andere oorden op te zoeken :-p Maar het blijft ergens een gok, cryptocoins volgen niet echt de regels die je kan vinden voor echte beleggingen.
@Verwijderd ik vraag me af in welke mate zaken zoals verkiezingsresultaten (zoals onlangs bij jullie in NL) en het niet verder afbreken van Europa na Brexit de neerwaardse trend van BTC zal versterken. BTC is voor velen nl. ook een toevluchtscurrency wanneer het niet goed eruitziet voor de eigen currency (zie wat er vorig jaar gebeurde met India, sinds januari China, Brexit). Daar heb ik teweinig verstand en ervaring van.
Ik bedoel eigenlijk iets waarbij je je eigen portefeuille kan invullen en lekker snel kan zien wat omhoog of naar beneden gaat

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:48:
Beste mensen,
Ik ben een nieuweling in deze crypto wereld en loop tegen een paar dingen aan waarvan ik niet zo goed weet hoe het werkt.
Ik heb geen recente ervaring met Kraken, kan je daar niet mee helpen maar als jij niet van scherm durft weg te gaan, heb je een veel te grote positie open staan. Ga je verdiepen in Money Management en zorg dat je datgene wat je investeert je geen pijn zal doen als je het verliest.
Als je dat niet doet, ga je uiteindelijk ten onder omdat je verkeerde beslissingen gaat nemen. Bijvoorbeeld een order te vroeg sluiten omdat je bang bent geld te verliezen of te vroeg omdat je blij bent met je winstje terwijl de koers erna omhoog spurt.
road rebel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:44:

Neu...ik geloof er niet in dat een verkiezingsuitslag in NL invloed heeft op een btc prijs. Je zag het wel even kortstondig in de koers van eurusd toen de eerste uitslagen bekend werden (uitslag goed voor EU) maar ik zie toch echt niet gebeuren dat Nederlanders btc gaan kopen als een soort van toevluchtsoord.
Dat BTC in Azie veel ingeslagen word/werd heeft er meer mee te maken dat men daar een alternatief voor hun eigen valuta zocht en het normale valutaverkeer streng gereguleerd is.
Ik zie BTC vooralsnog veel meer als een speelbal van de grote pump&dump groepen die inspeelden op de kapitaalvlucht in Azie.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-12 11:43
Ik gebruik de app blockfolio op android. Kan je verschillende coins het aantal en de beurs waarop ze staan tracken.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:32
Ernemmer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Ik bedoel eigenlijk iets waarbij je je eigen portefeuille kan invullen en lekker snel kan zien wat omhoog of naar beneden gaat
Ik gebruik daarvoor de Android app blockfolio, maar dat is bij mijn weten alleen mobile

Je kan diverse coins en exchanges toevoegen en ziet per coin en voor je hele portfolio hoe een je plust. Geen api, dus je moet je holdings wel zelf toevoegen

[ Voor 19% gewijzigd door KingKoning op 17-03-2017 09:08 ]

• scosec

• Ernemmer
  • Niet online
SharpEdgeOne schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:02:
Ik gebruik de app blockfolio op android. Kan je verschillende coins het aantal en de beurs waarop ze staan tracken.
Dat doet wel wat ik wil maar dan zou ik graag iets hebben voor op de desktop.

Coincap.io is down

• scosec
Ernemmer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Dat doet wel wat ik wil maar dan zou ik graag iets hebben voor op de desktop.

Coincap.io is down
Die heeft de laatste 2 a 3 dagen wat problemen met bereikbaarheid idd. Normaal gesproken prima app

• LED-Maniak
scosec schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:48:
Ik vraag me af hoelang dat ETH zo blijft doorgroeien. Hij zal toch ergens moeten gaan stabiliseren lijkt mij..
Nou uhm, nu even dus? :+

Trigger happy mensen op kraken..

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-12 21:35
Bizar inderdaad hoe snel de drop is op Kraken. Met BTC was dat ook zo. Ligt dit aan het kleine volume?

Verwijderd

@Verwijderd Bedankt voor je antwoord. Je mag gerust weten dat ik maar met 500 euro ben ingestapt om de crypto wereld een beetje te leren kennen. Dus zo'n grote positie is dat niet om mee te speculeren en ik kan het missen. Maar ik zou er toch graag wat meer uit willen halen.
Ik snap alleen de instellingen niet om te traden. Wanneer kies je een bepaalde order, en heel belangrijk, hoe stel je die in?
Ik verdiep me zoveel mogelijk overal in en lees veel waardoor ik al een heel eind ben gekomen.
Als ik nu ook dat laatste stukje in kan vullen dan hoef ik niet de hele dag te babysitten.
Ik vraag me ook af hoe de meeste hier zijn begonnen? Vanuit werkervaring met financiele beroepen of via vrienden/kennissen die je op gang hebben gebracht? Het eerste heb ik niet en er is ook niemand in mijn omgeving die hier verstand van heeft en mij wegwijs kan maken. Dus vandaar mijn hulpvraag hier.
Maar aangezien u geen ervaring heeft met Kraken.com hoop ik dat iemand anders mij op weg kan helpen met de order instellingen.

• Luuk
  • Niet online
Deze val van ETH kon natuurlijk niet uitblijven. De bubble/hype werd veel te groot. Ik denk dat Dash ook nog wel gaat.

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:36:
[...]
Maar aangezien u geen ervaring heeft met Kraken.com hoop ik dat iemand anders mij op weg kan helpen met de order instellingen.
Die instellingen zijn niet specifiek voor Kraken, dus als je gewoon in het Nederlands even googled wat een stop limiet is zal je wel een bruikbare uitleg vinden gok ik.
Bvb: http://beleggen.com/grond...leggen/stop-limiet-order/

Ik ben sinds een 3-tal weken hiermee bezig, ervoor ook geen ervaring (buiten de 25€ aan BTC die ik in 2014 kocht als test... :| )
Ik heb er 1400€ in zitten, waarbij ik 1BTC op kant heb gezet, en ~0.3BTC op Poloniex heb staan (momenteel in ETH omgezet)
Beide zijn nu aan het kelderen, dus happy ben ik niet echt nu. :P

• scosec
Niets aan het handje met ETH :)

• LED-Maniak
Zo, dat was even een samengeknepen billetjes momentje :P

• kristof1234
gisteren ook mijn eerste altcoin gekocht: 5 ETH @ 41 EUR, take-profit @ 44.6 EUR, wakker worden zie ik prijs @ 32 EUR. Beetje geluk gehad dus.

bitcoin gaat overings hard tegen de grond, geen idee wat er verder met ETH zal gebeuren (ik verwacht dat het nog naar beneden zal gaan).

[ Voor 102% gewijzigd door kristof1234 op 17-03-2017 10:09 ]

• Ernemmer
  • Niet online
LED-Maniak schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:00:
Zo, dat was even een samengeknepen billetjes momentje :P
Ik heb Poloniex afgesloten, i must resist to sell.

Toch ook nog maar wat ETH bijgekocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 17-03-2017 10:06 ]

• kristof1234
Iemand ervaring met bitstamp en grote SEPA withdrawals? Hoe lang duurt dit? Overigens, na mijn eerste grote storting kon ik via een social media account zien dat mensen van Bitstamp me aan het googlen waren. Een grote withdrawal mag toch geen probleem zijn. Hopelijk gaat er ook geen belletje rinkelen bij mijn bank dat het bedrag te groot is (geen idee vanaf welke bedragen ze iets moeten aangeven bij de overheid als verdacht). Of kan ik een hypothetisch bedrag van vijf cijfers best splitsen in stortingen van bedragen met vier cijfers? Kost wel steeds 0.90 EUR transactie fee + extra tijd.

• LED-Maniak
Ernemmer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb Poloniex afgesloten, i must resist to sell.

Toch ook nog maar wat ETH bijgekocht.
Had helaas geen funds meer om bij te kopen, was een leuke geweest. Funds zitten in een BTC short. :/
kristof1234 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:09:
Iemand ervaring met bitstamp en grote SEPA withdrawals? Hoe lang duurt dit? Overigens, na mijn eerste grote storting kon ik via een social media account zien dat mensen van Bitstamp me aan het googlen waren. Een grote withdrawal mag toch geen probleem zijn. Hopelijk gaat er ook geen belletje rinkelen bij mijn bank dat het bedrag te groot is (geen idee vanaf welke bedragen ze iets moeten aangeven bij de overheid als verdacht). Of kan ik een hypothetisch bedrag van vijf cijfers best splitsen in stortingen van bedragen met vier cijfers? Kost wel steeds 0.90 EUR transactie fee + extra tijd.
Ik dacht dat banken transacties >5000 euro moesten melden/in de gaten houden.

Sowieso sta je waarschijnlijk al geflagged.

Pagina: 1 ... 31 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).