Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MurtnR schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:54:
Bitcoins verkopen en overstappen op ETC dan maar?
Dat zou ik als amateur altcoin investeerder zeker niet durven adviseren, maar ben wel blij dat ik gistermorgen 1/3 van mijn investeringen verplaatst heb naar ETC. Die zijn nu 60% up en compenseren ruimschoots de kleine verliezen op de andere altcoins en waardedaling van BTC. Ik snap deze ETC gekte echt niet.

Ik hoor mensen altijd zeggen dat één van de voordelen van blockchain currencies is dat de macht niet meer bij o.a. de banken ligt. Als ik dan kijk naar wat er nu gebeurt en dat dit volgens mij grotendeels het gevolg is van het toevoegen van ETC door Poloniex, dan vraag ik me af of de exchanges niet veel te veel invloed/macht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De macht ligt misschien niet meer bij de banken, maar bij crypto ligt ze bij de whales en andere entiteiten die een massa in beheer hebben, zoals sommige industrïele mining farms in Azië...
En als je het vanop een afstand bekijkt, zie je geen verschil tussen de huidige financiële constructies of de beurzen en crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:50:
En als je het vanop een afstand bekijkt, zie je geen verschil tussen de huidige financiële constructies of de beurzen en crypto.
Bij de huidige financiele constructies wordt het niet transparant hoeveel geld uit het niets gecreerd wordt. Echter, bij de cryptocurrencies kun je redelijk stellen dat er maar een 'vaste' hoeveelheid van bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Ik kom hier ook even omdat ik het op dit moment niet meer volg.. M'n gratis ETC doen het enorm goed, ETH zakt steeds verder weg. Ik heb het hele circus wel beetje gevolgd maar te weinig om een goede educated guess te maken: hoe groot schatten jullie de kans dat ETC het nieuwe ETH wordt (dus prijs >10 euro)? Meer of minder dan 50%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

MuFFIN 007 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:58:
Ik kom hier ook even omdat ik het op dit moment niet meer volg.. M'n gratis ETC doen het enorm goed, ETH zakt steeds verder weg. Ik heb het hele circus wel beetje gevolgd maar te weinig om een goede educated guess te maken: hoe groot schatten jullie de kans dat ETC het nieuwe ETH wordt (dus prijs >10 euro)? Meer of minder dan 50%?
Ik zou het echt niet weten. Zelf ga ik niet gokken op deze coins, er gebeurt teveel wat verkeerd kan aflopen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:58:
M'n gratis ETC doen het enorm goed, ETH zakt steeds verder weg.
Om maar even een veelvoorkomend misverstand uit de weg te helpen: Je ETC zijn geen "gratis geld".

Iedere pre-fork Ether (ik noem het even ETH0 voor het gemak) was na de hard fork uit te geven op zowel de pro-DAO-bailout tak (ETH) als op de anti-bailout tak (ETC). Iedereen die op het moment van de fork ETH0 in z'n wallet had, had na de fork de beschikking over dezelfde aantallen ETH en ETC. Met een beetje handigheid kon je de twee probleemloos van elkaar scheiden waardoor de ETH en ETC elk apart van elkaar gebruikt konden worden. Dit geldt ook voor exchanges. Voor iedere ETH0 die er in de wallet van een exchange zat voor de fork, zat er een ETH en een ETC in na de fork.

Op globale schaal is dit natuurlijk ook het geval: na de fork was er voor iedere ETH0 die er eerst was opeens een ETH en een ETC. De totale hoeveelheid waarde geinvesteerd in Ethereum als geheel is echter niet verandert (op de alledaagse fluctuaties na), maar deze waarde moest opeens opgesplitst worden tussen ETH en ETC. Hoe de waarde van de twee onderling zich ontwikkelt, hangt af van hoeveel gebruikers iedere partij heeft. Als iedereen uiteindelijk overstapt op ETH, dan zal ETC niets waard zijn en andersom. Daarnaast is er een scenario mogelijk waarin beide takken een significante gebruikersgroep behouden.

De meeste exchanges gaven in eerste instantie mensen alleen toegang tot het ETH-gedeelte, want het leek er op dat ETH de onderlinge strijd flink had gewonnen. Maar nadat ETC beter verhandelbaar werd, bleek dat de strijd nog niet helemaal gestreden was. Daarom hebben meerdere exchanges hun gebruikers nu toegang gegeven tot munten op beide takken. En gezien beide munten een niet-triviale waarde hebben, is dat geen weggevertje van de exchanges, maar iets waar je als gebruiker recht op hebt (moreel in ieder geval, is er een jurist die zich wil wagen aan de rechten die je hebt tijdens een hardfork van een cryptocurrency waarvan iemand een balans heeft bij een veelal buitenlandse wisselbeurs?) .

Als er geen geld een cryptocurrency in of uit vloeit, dan blijft de prijs constant. In het geval van Ethereum betekent zo'n situatie echter dat de prijs van ETH plus de prijs van ETC min of meer constant blijven. En als je de dramatische opmars van ETC combineert met de daling van ETH, dan zie je dat de totaal prijs ETH+ETC ergens tussen de 0.021 en 0.022 BTC zweeft (met hier en daar een uitschieter). Dit is vergelijkbaar met de prijs die ETH had voordat ETC op allerlei exchanges (beginnend met Poloniex) verhandelbaar werd gemaakt.

Effectief zie je dus weinig netto wijziging in de totale hoeveelheid geld die in Ethereum is geinvesteerd, maar vooral fluctuaties in steun voor de twee concurrerende takken onderling.

[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 02-08-2016 14:16 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Rannasha schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:13:
[...]

Om maar even een veelvoorkomend misverstand uit de weg te helpen: Je ETC zijn geen "gratis geld".

Iedere pre-fork Ether (ik noem het even ETH0 voor het gemak) was na de hard fork uit te geven op zowel de pro-DAO-bailout tak (ETH) als op de anti-bailout tak (ETC). Iedereen die op het moment van de fork ETH0 in z'n wallet had, had na de fork de beschikking over dezelfde aantallen ETH en ETC. Met een beetje handigheid kon je de twee probleemloos van elkaar scheiden waardoor de ETH en ETC elk apart van elkaar gebruikt konden worden. Dit geldt ook voor exchanges. Voor iedere ETH0 die er in de wallet van een exchange zat voor de fork, zat er een ETH en een ETC in na de fork.

Op globale schaal is dit natuurlijk ook het geval: na de fork was er voor iedere ETH0 die er eerst was opeens een ETH en een ETC. De totale hoeveelheid waarde geinvesteerd in Ethereum als geheel is echter niet verandert (op de alledaagse fluctuaties na), maar deze waarde moest opeens opgesplitst worden tussen ETH en ETC. Hoe de waarde van de twee onderling zich ontwikkelt, hangt af van hoeveel gebruikers iedere partij heeft. Als iedereen uiteindelijk overstapt op ETH, dan zal ETC niets waard zijn en andersom. Daarnaast is er een scenario mogelijk waarin beide takken een significante gebruikersgroep behouden.

De meeste exchanges gaven in eerste instantie mensen alleen toegang tot het ETH-gedeelte, want het leek er op dat ETH de onderlinge strijd flink had gewonnen. Maar nadat ETC beter verhandelbaar werd, bleek dat de strijd nog niet helemaal gestreden was. Daarom hebben meerdere exchanges hun gebruikers nu toegang gegeven tot munten op beide takken. En gezien beide munten een niet-triviale waarde hebben, is dat geen weggevertje van de exchanges, maar iets waar je als gebruiker recht op hebt (moreel in ieder geval, is er een jurist die zich wil wagen aan de rechten die je hebt tijdens een hardfork van een cryptocurrency waarvan iemand een balans heeft bij een veelal buitenlandse wisselbeurs?) .

Als er geen geld een cryptocurrency in of uit vloeit, dan blijft de prijs constant. In het geval van Ethereum betekent zo'n situatie echter dat de prijs van ETH plus de prijs van ETC min of meer constant blijven. En als je de dramatische opmars van ETC combineert met de daling van ETH, dan zie je dat de totaal prijs ETH+ETC ergens tussen de 0.021 en 0.022 BTC zweeft (met hier en daar een uitschieter). Dit is vergelijkbaar met de prijs die ETH had voordat ETC op allerlei exchanges (beginnend met Poloniex) verhandelbaar werd gemaakt.

Effectief zie je dus weinig netto wijziging in de totale hoeveelheid geld die in Ethereum is geinvesteerd, maar vooral fluctuaties in steun voor de twee concurrerende takken onderling.
Dat is nu inderdaad de werkelijkheid, dat de meerwaarde van ETC het verlies op ETH compenseert. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te blijven. Het kan heel zijn dat één van de twee uiteindelijk keldert, zonder dat de overblijvende de verloren waarde direct goed maakt. En zo hoop ik ook dat beide onafhankelijk van elkaar in waarde zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuFFIN 007 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Dat is nu inderdaad de werkelijkheid, dat de meerwaarde van ETC het verlies op ETH compenseert. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te blijven. Het kan heel zijn dat één van de twee uiteindelijk keldert, zonder dat de overblijvende de verloren waarde direct goed maakt. En zo hoop ik ook dat beide onafhankelijk van elkaar in waarde zullen stijgen.
Ik ben benieuwd wat de komende tijd gaat brengen. Het is in ieder geval erg onrustig op de cryptomarkt door het hele ETC/ETH gebeuren. Deels doordat mensen (zoals ik) de situatie niet helemaal begrijpen en deels omdat er enorm veel fud/onzin/propaganda verspreid wordt door aanhangers van beide blockchains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
MuFFIN 007 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Als het vertrouwen in Ethereum als geheel daalt, dan zal de prijs van het ETH+ETC paar ook dalen. Maar mijn oorspronkelijke punt was dat dit dus nog niet lijkt te zijn gebeurd. De totale hoeveelheid geld die in Ethereum gestoken is, blijft min of meer op hetzelfde niveau, maar er vinden wel verschuivingen plaats van ETH naar ETC en andersom.

De tijd zal ons leren welke van de twee het wordt. Vooralsnog geef ik zelf ETH de beste kansen, deze heeft de meeste steun van belangrijke mensen en bedrijven binnen de community en heeft nog steeds een 4x zo hoge koers als ETC.

Mensen die verwachten dat Ethereum als project zal slagen, maar geen duidelijk beeld hebben of dat via ETH of via ETC gaat gebeuren kunnen natuurlijk een gelijke hoeveelheid van beide munten kopen. Op die manier ben je beschermd tegen schommelingen tussen beide varianten en zet je enkel in op het slagen van (minstens) een van de takken Ethereum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht jij ook nog problemen wat betreft BTC? Voor de halvening werd gevreesd dat sommige miners de stekker eruit zouden trekken omdat minen niet meer rendabel zou zijn. Gelukkig verdubbelde de waarde van BTC voor die tijd. De afgelopen dagen gaat de prijs van BTC best hard naar beneden. Is er een bepaalde 'minimum waarde' nodig voor het behoud/stabiliteit van BTC?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Lees dat bitfinex exchange een security breach heeft en alle handel heeft stil gezet. Waarschijnlijk de reden voor de huidige daling van btc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:20
Waarom daalt BTC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het was al zo saai de laatste tijd.

Afbeeldingslocatie: https://g.redditmedia.com/OrRbxv70VUd0LkNq_iOzS-0uXSOrTefSJDLs6a7xX6k.gif?s=8ec6eabefec506ae999f08061a90d97b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bitfinex security breach:
Today we discovered a security breach that requires us to halt all trading on Bitfinex, as well as halt all digital token deposits to and withdrawals from Bitfinex.

We are investigating the breach to determine what happened, but we know that some of our users have had their bitcoins stolen. We are undertaking a review to determine which users have been affected by the breach. While we conduct this initial investigation and secure our environment, bitfinex.com will be taken down and the maintenance page will be left up.

The theft is being reported to—and we are co-operating with—law enforcement.

As we account for individualized customer losses, we may need to settle open margin positions, associated financing, and/or collateral affected by the breach. Any settlements will be at the current market prices as of 18:00 UTC. We are taking this necessary accounting step to normalize account balances with the objective of resuming operations. We will look at various options to address customer losses later in the investigation. While we are halting all operations at this time, we can confirm that the breach was limited to bitcoin wallets; the other digital tokens traded on Bitfinex are unaffected.

We will post updates as and when appropriate on our status page (Bitfinex.statuspage.io) and on the maintenance page. We are deeply concerned about this issue and we are committing every resource to try to resolve it. We ask for the community’s patience as we unravel the causes and consequences of this breach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lekker dan. Gewoon een hard fork toch, dan komt het wel weer goed. ;) :/

Ze doen zo te zien wel actief mee in de Reddit thread:
https://www.reddit.com/r/...h_trading_will_be_halted/

[ Voor 51% gewijzigd door Tourniquet op 02-08-2016 21:44 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Tourniquet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 21:43:
Lekker dan. Gewoon een hard fork toch, dan komt het wel weer goed. ;) :/
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:17
Hoe zouden we dat moeten noemen dan? Bitcoin classic is er toch al? :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
benieuwd wat de bodem is... ik gok de 500 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

Als het vertrouwen in Ethereum als geheel daalt, dan zal de prijs van het ETH+ETC paar ook dalen. Maar mijn oorspronkelijke punt was dat dit dus nog niet lijkt te zijn gebeurd. De totale hoeveelheid geld die in Ethereum gestoken is, blijft min of meer op hetzelfde niveau, maar er vinden wel verschuivingen plaats van ETH naar ETC en andersom.

De tijd zal ons leren welke van de twee het wordt. Vooralsnog geef ik zelf ETH de beste kansen, deze heeft de meeste steun van belangrijke mensen en bedrijven binnen de community en heeft nog steeds een 4x zo hoge koers als ETC.

Mensen die verwachten dat Ethereum als project zal slagen, maar geen duidelijk beeld hebben of dat via ETH of via ETC gaat gebeuren kunnen natuurlijk een gelijke hoeveelheid van beide munten kopen. Op die manier ben je beschermd tegen schommelingen tussen beide varianten en zet je enkel in op het slagen van (minstens) een van de takken Ethereum.
Ethereum (ETH) is nu 7.80€ :0

Zo laag is hij zelfs tijdens de HF niet geweest...

Meanwhile zit ETC nu op 2.80€ hoogste ooit.

Denk dat ETC nog wel eens een dingetje kan worden... Vanmiddag wat ETH omgezet in ETC tegen 0.2600 _/-\o_ staat nu op 0.365

[ Voor 7% gewijzigd door Whatson op 02-08-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En ik had nog altijd een long position open voor 10 btc @ $680, op bitfinex }:|. Als mijn coins niet gejat zijn dan is mijn positie vast wel geliquideerd.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 02-08-2016 22:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:57:
En ik had nog altijd een long position open voor 10 btc @ $680, op bitfinex }:|.
Ja dat is zuur. Hopen dat je die BTC nog terug ziet. Had nu je eigen long positie kunnen shorten door het te verkopen en later weer goedkoper terug te kopen. Had je nog iets van rendement kunnen behalen.

ETC naar 3€ 3.10€ nu. Lijkt dat vertrouwen in ETH omlaag gaat door die hack vooral omdat dit niet de eerste keer is dat er iets is met een nieuwe ETH fork. (Softfork anyone).

https://cryptowat.ch/kraken/etceur

ETH:
https://cryptowat.ch/kraken/etheur

EDIT: na de vorige crash van ETH te hebben bekeken (DAO hack) resterende ETH verkocht voor €€€. Ik gok dat hij straks een prijs van <6€ heeft. Wel wat verlies gemaakt, maar dat maakt winst op ETC meer dan goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zMxgWfYl.png

De waarde van uw beleggingen kan fluctueren. In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst. Bovenstaande tekst is een persoonlijke mening gebaseerd op de destijds beschikbare informatie, en dient niet te worden opgevat als een aanbod om waardepapieren te verkopen, noch als een uitnodiging tot aankoop ervan.

[ Voor 56% gewijzigd door Whatson op 03-08-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Interessante situatie op Kraken, EUR / ETH markt licht volledig open. Vrijwel geen sell walls tot boven de 10 euro. Zal nog wel fors heen en weer schieten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ga hier gewoon een domme vraag stellen, maar bij het kopen van ETC (met Euros) krijg ik (bij Kraken) steeds "Order minimum volume not met". Wat het is order minimum? Kan dat namelijk nergens vinden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Even voor de zekerheid...

Als ik nu mijn ETH verkoop, dan heb ik daarna ook nog mijn ETC?

Dus als die bv uiteindelijk stijgen naar €10 kan ik die daar ook weer voor verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Zou nog even wachten als ik jou was.. Standaard is je verhouding 50-50 en de prijs van ETH is laatste uren weer boven 8 gestegen, waar ETC terugviel naar iets meer dan 2... Je kunt met zoveel wisselingen beter gewoon spreiden en afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
"I can confirm that the loss from the hack stands at 119,756btc."
https://www.reddit.com/r/..._multisig_wallets/d61oe33

Altijd wat in bitcoinland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Mooie kans om bij te kopen?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Oef. Ik begin een beetje te geloven dat het fundamentele probleem met blockchains boven komt borrelen; gebrek aan mogelijkheid om fouten en hacks goed te maken.

Het was natuurlijk al langer duidelijk dat een eigen wakker bijhouden voor particulieren niet echt haalbaar is op grotere schaal, maar nu rijst de vraag toch wel of het logische alternatief; gehoste wallets, wél haalbare kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Het zat toch niet in de blockchain maar in de site zelf?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Het zit natuurlijk óók in de blockchain. Als cryptocurrency geld is dat bij virtuele banken / exchanges ligt maar constant gestolen wordt doet dat de waarde natuurlijk niet veel goed. Net als dat de eurokeurs zou dalen als om de haverklap grote banken beroofd zouden worden. Dus ja, ik vind het wel een nadeel. Er lopen teveel idealistische nerds rond in de cryptoscene die een bol broekje krijgen van het idee dat er niemand kan intefereren met de munt zelf, maar dat is dezelfde dwaze praat als op een libertarische partij stemmen - en zo succesvol zijn die om die reden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
zomertje schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:55:
Het zat toch niet in de blockchain maar in de site zelf?
Volgens mij bedoelt hij dat met gecentraliseerde systemen er vaak een autoriteit (bank, overheid, enz...) is die in dit soort gevallen mogelijk wat zaken terug kan draaien.

Anyway, vziw komt deze hack binnen op de derde plaats in de cryptocurrency hack-incidenten ranglijst, geordend naar omvang in €.

Op #2 staat de nog vrij verse DAO hack, waar in eerste instantie minder is buitgemaakt dan bij Bitfinex gisteren, maar waar na een tijdje bleek dat alle Ether in The DAO kwetsbaar was en in theorie voor altijd vast kon blijven zitten in een keten van contracten. Totale schade: >€100M. Uitkomst: betwiste hardfork om fondsen terug te storten naar investeerders. Lopend verhaal.

En de allerbeste is niets minder dan de welbekende Mt.Gox hack. Op een nog steeds niet helemaal duidelijke manier, mogelijk verband houdend met het slecht rekening houden met transaction malleability, is over langere tijd een groot aantal BTC van Mt.Gox weggehaald. Mt.Gox heeft een tijdlang het probleem verborgen gehouden in een poging om de verliezen goed te maken met winst uit de onderneming, maar dit mocht niet baten. Totale schade: ~€450M. Uitkomst: Mt.Gox eigenaar Mark Karpeles heeft een gevangenisstraf uitgezeten en het bedrijf zelf is failliet verklaard. Van de 800.000 bitcoins die gestolen werden geacht, zijn uiteindelijk 200.000 teruggevonden. De afhandeling van het failliesement loopt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Mooi moment om bij te kopen ja. Helaas staan m'n cryptofunds op Bitfinex :') Gelukkig in Dollars en heeft de hack enkel betrekking op de Bitcoin wallets. Wat zou betekenen dat ik mn funds gewoon ter beschikking heb zodra ze weer live gaan. Heb er alleen een hard hoofd in door de omvang van de hack. Bedrijf is ten dode opgeschreven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
eamelink schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:17:
Oef. Ik begin een beetje te geloven dat het fundamentele probleem met blockchains boven komt borrelen; gebrek aan mogelijkheid om fouten en hacks goed te maken.

Het was natuurlijk al langer duidelijk dat een eigen wakker bijhouden voor particulieren niet echt haalbaar is op grotere schaal, maar nu rijst de vraag toch wel of het logische alternatief; gehoste wallets, wél haalbare kaart is.
Met de blockchain is niets mis en die doet nog steeds wat ie moet doen, transacties afhandelen waar achteraf niet mee gesjoemeld kan worden.

Het is wederom een exchange die gehackt is, en dit zou ondertussen, zeker na MtGox, wel duidelijk moeten zijn, laat je bezit niet op een exchange staan.

Als je zo nodig toch wilt handelen, dan zijn er tegenwoordig gedecentraliseerde opties, bijvoorbeeld https://bitsquare.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Dark Matter schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Met de blockchain is niets mis en die doet nog steeds wat ie moet doen, transacties afhandelen waar achteraf niet mee gesjoemeld kan worden.

Het is wederom een exchange die gehackt is, en dit zou ondertussen, zeker na MtGox, wel duidelijk moeten zijn, laat je bezit niet op een exchange staan.

Als je zo nodig toch wilt handelen, dan zijn er tegenwoordig gedecentraliseerde opties, bijvoorbeeld https://bitsquare.io
Tja, zal wel. Maar de kans dat een betrouwbare exchange eruit gaat is bij mij helaas kleiner dan dat mijn harde schijf met wallet faalt, zo weet ik inmiddels uit ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Tja, zal wel. Maar de kans dat een betrouwbare exchange eruit gaat is bij mij helaas kleiner dan dat mijn harde schijf met wallet faalt, zo weet ik inmiddels uit ervaring..
Je kunt ook een backup van je wallet maken en op een extra harde schijf opslaan.

En nog beter is een hardware wallet, zoals de Trezor, of een paper wallet met twee kopietjes op verschillende locaties.

In de IT weten we toch inmiddels, dat één data is geen data.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Matter op 03-08-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
jannes_beterams schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:54:
Mooi moment om bij te kopen ja. Helaas staan m'n cryptofunds op Bitfinex :') Gelukkig in Dollars en heeft de hack enkel betrekking op de Bitcoin wallets. Wat zou betekenen dat ik mn funds gewoon ter beschikking heb zodra ze weer live gaan. Heb er alleen een hard hoofd in door de omvang van de hack. Bedrijf is ten dode opgeschreven :(
Als het bedrijf failliesement aanvraagt, dan maakt het niet uit welke valuta je op Bitfinex hebt, dat wordt dan allemaal op een stapel gegooid en verdeeld onder alle schuldeisers.

Het kan nog een langlopend verhaal worden voor mensen met geld in hun Bitfinex account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Kwestie van tijd dat Kraken gehackt wordt! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
C6DL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
Hoezo? Bij mijn weten is Kraken zo ongeveer de best beveiligde exchange die er is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

C6DL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
Dat is wel een beetje generaliserend (wellicht is kraken.com wel een stuk beter beveiligd) maar de gedachte kwam bij mij ook op :). Ik ben al eens een klein bedrag aan Euro's kwijtgeraakt toen Mt Gox klapte en voel weinig voor een herhaling met Kraken.com.

Welke wallet raden jullie aan om ETH en ETC lokaal op te slaan? Bij voorkeur voor Windows en Android.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch maar even wat gekocht. Ik vond de ~650 dollar van de laatste weken te hoog om eens wat te kopen. Nu het zo gezakt is toch maar wat aangeschaft.

Heb de koers gisteren aardig in de gaten gehouden. Eerst 6% er af, toen door naar 12% en uiteindelijk kort even naar 20%. Toen weer omhoog naar de 8% verlies.
MuFFIN 007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:26:
[...]

Ik gebruik zelf Electrum. Daarmee kan je een backup van de wallet maken, maar ook krijg je een aantal woorden bij de installatie waarmee je de wallet kan recoveren. Zelfs als je geen backup van de wallet hebt en je PC zou crashen kan je met deze woorden de wallet herstellen. Het enige wat je dan hoeft te doen is het programma opnieuw installeren en die woorden in te voeren, dan word de wallet herstelt.

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 03-08-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Heb ook wat gekocht, BTC weliswaar. Snelle winst als het over dag weer op 600 zit. ETH / ETC is me wat te volatiel op dit moment, eerst maar eens zien of er nog genoeg veerkracht in zit om terug te stijgen tot het oude niveau van minstens 13 euro per stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde voor rtlz. http://www.rtlz.nl/tech/w...in-keldert-met-12-procent
Het is belangrijk om te onthouden dat niet Bitcoin is gehackt, maar de beurzen die bitcoins verhandelen. Veel mensen denken namelijk dat zo'n roof te maken heeft met de veiligheid van de digitale valuta, terwijl het met de veiligheid van het (nieuwe) bedrijf in kwestie te maken heeft. Als een bank wordt gehackt denken we ook niet dat een euro niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:33:
Heb ook wat gekocht, BTC weliswaar. Snelle winst als het over dag weer op 600 zit. ETH / ETC is me wat te volatiel op dit moment, eerst maar eens zien of er nog genoeg veerkracht in zit om terug te stijgen tot het oude niveau van minstens 13 euro per stuk.
⚠ De waarde van uw beleggingen kan fluctueren. In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Whatson schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

⚠ De waarde van uw beleggingen kan fluctueren. In het verleden behaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik weet het, ik weet het.. De tijden dat je snel winst kon maken met cryptocurrency ligt al even achter ons inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

Ik weet het, ik weet het.. De tijden dat je snel winst kon maken met cryptocurrency ligt al even achter ons inderdaad..
Nou, ETC heeft mij anders best een leuke winst gegeven gisteren en vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Ernemmer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:40:
[...]

Nou, ETC heeft mij anders best een leuke winst gegeven gisteren en vandaag.
De winst die ETC deed maakt de verloren waarde van ETH nog niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 00:24:
[...]

De winst die ETC deed maakt de verloren waarde van ETH nog niet goed..
Mijn punt was dat er nog steeds wel snel winst gemaakt kan worden op crypto's.
ETH heb ik al een tijdje niet meer in mijn portefeuille.

[ Voor 42% gewijzigd door Ernemmer op 04-08-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MuFFIN 007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:34:
[...]

De tijden dat je snel winst kon maken met cryptocurrency ligt al even achter ons inderdaad..
lol, neehoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
hehe idd. Die aankopen op 490 euro gisteren waren zo slecht nog niet.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:57:
En ik had nog altijd een long position open voor 10 btc @ $680, op bitfinex }:|. Als mijn coins niet gejat zijn dan is mijn positie vast wel geliquideerd.
Zo te lezen worden alle open positions gesettled op 604.06 btc. Als ik mijn btc nog heb kost het me dus slechts ~$800 :Y).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Bitfinex update:

Alle open margin posities worden gesettled met de koersen van 18:00 op de dag van de hack (dit was al bekend). Vervolgens worden alle saldo's zo'n 36% verlaagd, waardoor de verliezen vanwege de hack dus door alle gebruikers naar rato worden gedragen. Er wordt nog gezocht naar investeerders of andere oplossingen om dit percentage te verlagen.

Alle gebruikers krijgen vervolgens een hoeveelheid "BFX" tokens die de schulden van Bitfinex representeren. Deze zullen, hopelijk, in de loop van de tijd langzaam terugbetaald worden. Mogelijk worden deze tokens verhandelbaar.

Bron: https://www.reddit.com/r/...lans_to_compensate_users/

De markt reageert positief op het nieuws, de bitcoin-koers is met zo'n $20 (ruim 3%) gestegen na bekendmaking.

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 06-08-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Rannasha schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:04:
Bitfinex update:

Alle open margin posities worden gesettled met de koersen van 18:00 op de dag van de hack (dit was al bekend). Vervolgens worden alle saldo's zo'n 36% verlaagd, waardoor de verliezen vanwege de hack dus door alle gebruikers naar rato worden gedragen. Er wordt nog gezocht naar investeerders of andere oplossingen om dit percentage te verlagen.

Alle gebruikers krijgen vervolgens een hoeveelheid "BFX" tokens die de schulden van Bitfinex representeren. Deze zullen, hopelijk, in de loop van de tijd langzaam terugbetaald worden. Mogelijk worden deze tokens verhandelbaar.

Bron: https://www.reddit.com/r/...lans_to_compensate_users/

De markt reageert positief op het nieuws, de bitcoin-koers is met zo'n $20 (ruim 3%) gestegen na bekendmaking.
.oisyn schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Zo te lezen worden alle open positions gesettled op 604.06 btc. Als ik mijn btc nog heb kost het me dus slechts ~$800 :Y).
$800 + 36% ;w

Dus zo'n 3000$. Totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoe weet jij wat mijn saldo was dan? Die 10 btc was een open position met leverage.

Mijn saldo was 5,68 btc en $180 oid 8)7. Na sluiten van de position zal dat iets van 4,6btc en $0 zijn. En dan daar 36% van af.

Al met al hou ik dus ~3btc over.

Total loss door diefstal: 18,6 btc }:| (want MtGox kostte me ook 17 btc)

[ Voor 228% gewijzigd door .oisyn op 06-08-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
.oisyn schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:05:
Hoe weet jij wat mijn saldo was dan? Die 10 btc was een open position met leverage.

Mijn saldo was 5,68 btc en $180 oid 8)7. Na sluiten van de position zal dat iets van 4,6btc en $0 zijn. En dan daar 36% van af.

Al met al hou ik dus ~3btc over.

Total loss door diefstal: 18,6 btc }:| (want MtGox kostte me ook 17 btc)
Ah van die leverage heb je niks gezegd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Inloggen op bitfinex is weer mogelijk. Eens kijken wat de schade is. Om het gat van het verlies op te vullen hebben alle gebruikers BFX tokens gekregen die de schuld van Bitfinex aan de gebruikers vertegenwoordigen. Het is nu de vraag wat mensen gaan doen als withdrawals weer mogelijk zijn. Als er geen massale paniekreactie is en de meeste mensen blijven gewoon traden dan is er een goede kans dat Bitfinex hun klanten uiteindelijk terugbetaalt.

Officiële blog met updates hier (of via twitter).

[ Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 08-08-2016 14:05 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Bonez0r schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:26:
Inloggen op bitfinex is weer mogelijk. Eens kijken wat de schade is. Om het gat van het verlies op te vullen hebben alle gebruikers BFX tokens gekregen die de schuld van Bitfinex aan de gebruikers vertegenwoordigen. Het is nu de vraag wat mensen gaan doen als withdrawals weer mogelijk zijn. Als er geen massale paniekreactie is en de meeste mensen blijven gewoon traden dan is er een goede kans dat Bitfinex hun klanten uiteindelijk terugbetaalt.
Ik hoop ook dat iedereen zijn coins terugkrijgt. Heb zelf helaas niet zulke goede ervaringen met IOU tokens. Ben zelf nog aan het wachten op BTC die ik van BTER.com terug zou krijgen nadat zij gehackt waren 1,5 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch vreemd dat mensen hele Bitcoins niet in hun prive wallet stoppen. Online heb ik alleen maar 0,1 BTC of lager staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:40:
Ik vind het toch vreemd dat mensen hele Bitcoins niet in hun prive wallet stoppen. Online heb ik alleen maar 0,1 BTC of lager staan.
Is het zo'n rare gedachte dat mensen willen traden op een exchange? 8)7

Zo te zien heb ik nog 2,85btc en 970 BFX tokens.
vertigoo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Ik hoop ook dat iedereen zijn coins terugkrijgt. Heb zelf helaas niet zulke goede ervaringen met IOU tokens. Ben zelf nog aan het wachten op BTC die ik van BTER.com terug zou krijgen nadat zij gehackt waren 1,5 jaar geleden
Nou is BitFinex wel van een iets ander kaliber dan BTER. Het is idd hopen dat mensen er niet massaal weg gaan, als er genoeg wordt getrade dan verdienen ze imho genoeg om het binnen een paar jaar terug te verdienen en ook om interessant genoeg te zijn voor investeerders die het bedrag (deels) willen ophoesten.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 08-08-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe je dan niet van je eigen wallet overmaken naar de online wallet/exchange. Vervolgens traden en daarna weer alles terug naar je eigen wallet ? Dit is wat ik doe. Het is misschien wel wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:40:
Als je wil handelen is een exchange wel zo handig. Daar kan je direct als de bitcoin een bepaalde koers heeft ze aankopen of verkopen. Ik gebruik zelf wel een wallet op mijn PC, maar als je wil handelen werkt dat niet ideaal.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:32:
Doe je dan niet van je eigen wallet overmaken naar de online wallet/exchange. Vervolgens traden en daarna weer alles terug naar je eigen wallet ? Dit is wat ik doe. Het is misschien wel wat omslachtig.
Dan moet je constant op de koers letten. Het kan best zijn dat terwijl je aan het slapen bent de koers ineens het punt bereikt waarop je wil aankopen of verkopen. Tegen de tijd dat je wakker bent kan de koers weer compleet anders zijn. Op de exchange hoef je er niet naar op te kijken en kan je instellen wat je wil doen aan de hand van de koers.

Met de koersval van vorige week zag ik op mijn tablet de koers van -12% naar -20% gaan. Binnen een uur was het alweer naar -12% gegaan. Dit is zonder exchange niet echt te doen. Dit was rond een uurtje of 1 in de nacht ongeveer.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:32:
Dus jij wacht liever een uur of langer nadat je hebt besloten een positie te openen? En dan heb ik het over cryptocurrencies, want voor fiat kan het een paar dagen tot enkele weken duren.

Bovendien, zolang je positie open staat moet de leverage wel in je account staan (kun je ook niet eens fysiek weghalen overigens). Als je aan margin trading doet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
.oisyn schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Is het zo'n rare gedachte dat mensen willen traden op een exchange? 8)7

Zo te zien heb ik nog 2,85btc en 970 BFX tokens.

[...]

Nou is BitFinex wel van een iets ander kaliber dan BTER. Het is idd hopen dat mensen er niet massaal weg gaan, als er genoeg wordt getrade dan verdienen ze imho genoeg om het binnen een paar jaar terug te verdienen en ook om interessant genoeg te zijn voor investeerders die het bedrag (deels) willen ophoesten.
Als je actief trade dan ontkom je er inderdaad niet aan je currency op een exchange te zetten ja. Ik heb zelf het meeste vertrouwen in Kraken op dit moment, maar mochten hackers zich op die website richten is het misschien ook maar een kwestie van tijd voordat die gehacked wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
mno schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Welke wallet raden jullie aan om ETH en ETC lokaal op te slaan? Bij voorkeur voor Windows en Android.
Ik zou alleen een hardware wallet aanraden, zoals de Ledger Nano S (ETH, ETC en BTC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
Bartske schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Als je actief trade dan ontkom je er inderdaad niet aan je currency op een exchange te zetten ja. Ik heb zelf het meeste vertrouwen in Kraken op dit moment, maar mochten hackers zich op die website richten is het misschien ook maar een kwestie van tijd voordat die gehacked wordt...
Hacken is niet heel spannend als je gewoon je crypto's van Kraken haalt naar je wallet.
Alleen je persoonsgegevens kunnen vanuit Kraken op straat komen te liggen.
Ik vind het nadeel van Kraken dat ze in weinig crypto's handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
Wat voorspellen jullie waar ETC, ETH en BTC aan het einde van augustus 2016 op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
joo5ty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Hacken is niet heel spannend als je gewoon je crypto's van Kraken haalt naar je wallet.
Alleen je persoonsgegevens kunnen vanuit Kraken op straat komen te liggen.
Ik vind het nadeel van Kraken dat ze in weinig crypto's handelen.
Als je actief trade wil je dat dus niet, aangezien het een uur duurt voordat je crypto's weer op kraken staan.

En dubbel/triple posten is niet de bedoeling hier, graag je post aanpassen mbv de edit knop.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 08-08-2016 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
joo5ty schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:35:
Wat voorspellen jullie waar ETC, ETH en BTC aan het einde van augustus 2016 op staat?
Afbeeldingslocatie: http://www.toneelsteen.nl/images/glazenbol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Ik denk niks spannends. Lijkt te stabiliseren. Heb nu deel van de funds nodig voor andere uitgaven dus goed moment om wat weg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Trading op bitfinex is inmiddels hervat en ook de handel van "BFX", de schuldtokens die de waarde van de gestolen tegoeden representeren (met 1 BFX = $1), is toegevoegd tegen USD en BTC en ze gaan momenteel voor $0.3088.

Dus je kunt nu eieren voor je geld kiezen en een 36% loss voorgoed omzetten in een 25% loss door alle BFX te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Ik was helaas een dag te laat voor de start van BFX, toen ik keek was de prijs al ingezakt. Toch maar niet verkocht en zelfs nog wat bijgekocht op $0.32. Ik hoop dat ze kunnen waarmaken wat ze hier zeggen:
There is no guarantee that the tokens will be redeemed at $1USD by Bitfinex but this is our goal, we feel that this can be achieved by a variety of different methods including (but not limited to) recovering the stolen coins, adding outside investors or by slowly building up funds through running a profitable trading platform; obviously this means that we have no clear timeline for this.
Als het ze lukt kom ik er nog met winst uit.

http://blog.bitfinex.com/.../site-update/#comment-851

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
(bron: https://twitter.com/3473608753/status/765504977246617600)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lX0UgSvHAF4XS9H4ayPukVie/full.jpg
Iemand dumpt ruim 35k ether voor 0.5 JPY per stuk. Mogelijk een transfer van een geleakte/gefishte login waar withdrawal achter 2FA zit en waarbij op deze manier de funds naar een andere account verplaatst worden.

[ Voor 20% gewijzigd door DaCoTa op 17-08-2016 00:14 ]

• joo5ty
DaCoTa schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:12:
(bron: https://twitter.com/3473608753/status/765504977246617600)
Iemand dumpt ruim 35k ether voor 0.5 JPY per stuk. Mogelijk een transfer van een geleakte/gefishte login waar withdrawal achter 2FA zit en waarbij op deze manier de funds naar een andere account verplaatst worden.
Is hier al iets over bekend? Is de transfer ook in de blockchain te zien of is het een fake screenshot?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34
joo5ty schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Is hier al iets over bekend? Is de transfer ook in de blockchain te zien of is het een fake screenshot?
Screenshot is niet fake, ik heb de trades zelf ook gezien. Zal eens navragen.

Edit:

Het was inderdaad een gecoordineerde actie om funds waarbij de trading enabled API key compromised was naar een andere account over te hevelen. Onderzoek loop nog.

[ Voor 21% gewijzigd door DaCoTa op 25-08-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ETC gaat doodbloeden, ETH lijkt op een hype en niet de wat men ervan verwacht, BTC blijft belangrijk (ondanks eindeloos gemakker over blocksize en mining in China). Tijd voor een echt goed doordacht alternatief voor BTC? Wellicht NEM/XEM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:24:
ETC gaat doodbloeden, ETH lijkt op een hype en niet de wat men ervan verwacht, BTC blijft belangrijk (ondanks eindeloos gemakker over blocksize en mining in China). Tijd voor een echt goed doordacht alternatief voor BTC? Wellicht NEM/XEM?
Als je het mij vraagt is BTC de enige die echt zal blijven en waarvan de waarde zal blijven toenemen. Ik heb weinig vertrouwen in alle altcoins. Leuk om wat geld aan te verdienen op dit moment, maar ik denk niet dat je ze moet kopen om te verwachten dat ze over 10 jaar nog wat waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:31:
[...]

Als je het mij vraagt is BTC de enige die echt zal blijven en waarvan de waarde zal blijven toenemen. Ik heb weinig vertrouwen in alle altcoins. Leuk om wat geld aan te verdienen op dit moment, maar ik denk niet dat je ze moet kopen om te verwachten dat ze over 10 jaar nog wat waard zijn.
Het grote nadeel van BTC blijft dat geneuzel met die mining pools en de speciale hardware. Lijkt me niet dat dit bij het initiele idee van BTC hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:55:
[...]
Het grote nadeel van BTC blijft dat geneuzel met die mining pools en de speciale hardware. Lijkt me niet dat dit bij het initiele idee van BTC hoort.
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Het groote voordeel is dat er een max aantal is. Dat ze sneller gemined worden boeit denk ik niet zoveel. Zolang er een max aantal is zal de prijs altijd blijven stijgen. Zolang de BTC niet dood gaat en niet meer gebruikt word denk ik dat de prijs altijd zal blijven stijgen. Het kan best lang duren en er zullen zeker flinke dalen zijn, maar ik zie het alleen maar omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Het groote voordeel is dat er een max aantal is. Dat ze sneller gemined worden boeit denk ik niet zoveel. Zolang er een max aantal is zal de prijs altijd blijven stijgen. Zolang de BTC niet dood gaat en niet meer gebruikt word denk ik dat de prijs altijd zal blijven stijgen. Het kan best lang duren en er zullen zeker flinke dalen zijn, maar ik zie het alleen maar omhoog gaan.
Het minen gaat nu met 12,5 BTC per block, dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat er enorme investeringen in hardware en electriciteit nodig zijn om het netwerk te laten draaien. Een altcoin als NEM heeft dit niet en heeft bovendien nu al een maximum aantal coins (BTC loopt pas over ruim 20 jaar tegen zijn max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 19:17:
[...]
Het minen gaat nu met 12,5 BTC per block, dat is ook het probleem niet. Het probleem is dat er enorme investeringen in hardware en electriciteit nodig zijn om het netwerk te laten draaien. Een altcoin als NEM heeft dit niet en heeft bovendien nu al een maximum aantal coins (BTC loopt pas over ruim 20 jaar tegen zijn max.
Er zijn zeker altcoins die opzich beter zijn dan de bitcoin. Het zijn er alleen zo enorm veel. Is geloof er niets van dat al die coins een toekomst hebben. De bitcoin is de enige waarvan ik wel denk dat het een blijver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Zeg weet iemand wat er aan de hand is met de Guldencoin?

Waarom is deze zo fors gestegen de laatste paar dagen? En waar kan ik ze inwisselen voor Bitcoin?
Op litebit.eu kan ik ze wel verkopen maar hier zit een flinke marge aan voor litebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Mastermind schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:47:
Zeg weet iemand wat er aan de hand is met de Guldencoin?

Waarom is deze zo fors gestegen de laatste paar dagen?
Omdat het een zeer illiquide altcoin is waar vrijwel niemand iets om geeft. Dus kan vrijwel iedereen die een scheet in de juiste richting laat de koers sterk beinvloeden. Koppel dat met een positief berichtje of geruchtje en je hebt kans dat andere het oppikken je kunt cashen. Manipulatie die vrij eenvoudig is in markten die zo illiquide zijn.
En waar kan ik ze inwisselen voor Bitcoin?
Op litebit.eu kan ik ze wel verkopen maar hier zit een flinke marge aan voor litebit.
Bittrex: https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-NLG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Hmm ok ;)

Ze zijn nu namelijk 4x meer waard dan ik ze gekocht heb in 2014 en heb er nogal wat...

[Edit]

Ik kan niet betalen, de Guldencoin app zegt steeds "transaction too large" als ik de betaling uitvoer.
Terwijl er maar 1 transactie is, en dat is die richting litebit.

Ik heb de laatste gulden portomonnee versie geinstalleerd (1.5.5.0).
Wat is er aan de hand? In de chat wordt niet gereageerd.

[edit]
Ok ik heb Coincontrole opties aangezet en nu werkt het wel.

[ Voor 69% gewijzigd door Mastermind op 16-09-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mastermind schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:12:
Ik kan niet betalen, de Guldencoin app zegt steeds "transaction too large" als ik de betaling uitvoer.
Terwijl er maar 1 transactie is, en dat is die richting litebit.
Warschijnlijk heb je van een faucet of door te minen allemaal kleine bedragjes. Als je een betaling doet dan worden al deze kleine bedragjes als het ware een subtransactie. Als je transactie daardoor groter is dan 100 kb, dan is je transaction too large. :)

Je moet dus kleinere bedragen sturen die wel in een blok passen.

Kleine bedragen in je wallet wordt in the cryptocurrencymond ook wel "dust" genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 19-09-2016 15:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Vandaag is de grote ethereum developers conference (DEVCON2) gestart in shanghai. Verwacht eigenlijk wel een aardige invloed op de koers, gegeven het grote aantal sprekers en ontwikkelaars die daar zaken aan willen gaan kondigen, dus heb vorige week nog even een stapel bijgekocht.
Zaterdag was er ook al een aardige stijging te zien, gister weer weggezakt door memory problemen met geth (die overigens onmiddelijk gepatched zijn door het team, vanuit Shanghai :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

KingKoning schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:29:
Zaterdag was er ook al een aardige stijging te zien, gister weer weggezakt door memory problemen met geth (die overigens onmiddelijk gepatched zijn door het team, vanuit Shanghai :D).
Ik merkte het probleem toen handel opeens niet meer mogelijk was. Hun initiële oplossing was om tijdelijk over te stappen op een andere coin. Hoe hebben ze het uiteindelijk opgelost? Wat was (technisch gezien) specifiek het probleem? Ik vind het jammer dat hier niets over op de FP staat. Ik deed wel een nieuwssubmit met de blogmelding in de hoop dat ze er wat meer over zouden schrijven. ;)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wie kent die MAID crowdfund uit 2014 nog? Zes miljoen dollar in vijf uur.

Nu verkopen ze aandelen, en de verkoop gaat verontrustend langzaam. Dat kan nog wel eens nadelige gevolgen hebben voor al die MaidSafeCoins die nu 32 miljoen dollar waard zijn.

Het project is erg interessant. Ze willen het internet vervangen door een anonieme cloud inclusief 'safenet' en webapps en betaalmodel. Hierin gaan ze veel verder dan Storj. Ze zijn er ook al 10 jaar mee bezig. Dit zou nog wel eens verstrekkende gevolgen kunnen hebben. Je zou dan 'coins' kunnen minen (farmen) door bijvoorbeeld een deel van je NAS voor SafeNet te reserveren. De alpha draait op hun eigen netwerk, maar in de beta zou 'farming' mogelijk moeten worden.

https://bnktothefuture.com/pitches/maidsafe-net

Ik heb alvast een aandeeltje gekocht. Het zou in theorie nog wel eens heel groot kunnen worden. Maar in de realiteit denk ik dat het minimum niet wordt gehaald en dat ik mijn geld terug krijg. :P

-update-

Ik zie net dat ze een bonus geven aan early investors. Je krijgt de aller eerst gefarmde SafeCoins op een usb stick:
Sep 12 - Sep 26th - 1 safecoin for every £2 invested
Sep 27th - 30th Sep - 1 safecoin for every £5 invested
2nd Oct - 5th Oct - 1 safecoin for every £8 invested
7th Oct - 9th Oct - 1 safecoin for every £11 invested

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
Sando schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:59:
Wie kent die MAID crowdfund uit 2014 nog? Zes miljoen dollar in vijf uur.

Nu verkopen ze aandelen, en de verkoop gaat verontrustend langzaam. Dat kan nog wel eens nadelige gevolgen hebben voor al die MaidSafeCoins die nu 32 miljoen dollar waard zijn.

https://bnktothefuture.com/pitches/maidsafe-net

Ik heb alvast een aandeeltje gekocht. Het zou in theorie nog wel eens heel groot kunnen worden. Maar in de realiteit denk ik dat het minimum niet wordt gehaald en dat ik mijn geld terug krijg. :P

-update-

Ik zie net dat ze een bonus geven aan early investors. Je krijgt de aller eerst gefarmde SafeCoins op een usb stick:

[...]
PLEASE NOTE THAT THE MINIMUM INVESTMENT AMOUNT FOR THIS PITCH IS £1,000

Vind het dan ook niet zo gek dat het niet zo hard loopt :P Maar dat USB stickje moet ook ergens van betaald worden..

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat USB stickje kwam een week later pas als incentive. Maar dit soort bedragen zijn voor equity heel normaal hoor. Het gaat niet om mensen die voor €50 wat coins willen kopen.

Synereo heeft hetzelfde minimum en die zit al op de 2 miljoen. Maar zij worden gebacked door wat lui uit Silicon Valley die waarschijnlijk vriendjes hebben. Terwijl het project matig is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 15:05
PAR heeft weer wat nieuws naar buiten gebracht, ze willen een hedge fonds beginnen waarbij personen zich in kunnen kopen met NautilusCoin.

NautilusCoin is gewaardeerd op $2,5, terwijl hij nu nog rond de $0.25 zit. :)

https://files.slack.com/f...2J3U84TT/nautpar_link.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel2
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 12:14
Danielson schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:17:
PAR heeft weer wat nieuws naar buiten gebracht, ze willen een hedge fonds beginnen waarbij personen zich in kunnen kopen met NautilusCoin.

NautilusCoin is gewaardeerd op $2,5, terwijl hij nu nog rond de $0.25 zit. :)

https://files.slack.com/f...2J3U84TT/nautpar_link.pdf
Ik moet inloggen op slack om die pagina te kunnen bekijken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Rannasha schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:10:
[...]

Omdat het een zeer illiquide altcoin is waar vrijwel niemand iets om geeft. Dus kan vrijwel iedereen die een scheet in de juiste richting laat de koers sterk beinvloeden. Koppel dat met een positief berichtje of geruchtje en je hebt kans dat andere het oppikken je kunt cashen. Manipulatie die vrij eenvoudig is in markten die zo illiquide zijn.

[...]

Bittrex: https://bittrex.com/Market/Index?MarketName=BTC-NLG
Wanneer je de marktkapitaal van de Bitcoin gaat vergelijken met die van de Gulden, stelt dat weinig voor. Gulden schommelt momenteel ergens op positie 46~52 (2,5milj U$D) en zulke waardes vertellen verder niets wat verder schuil gaat achter de toegevoegde waarde van de Gulden.

Door de visie van de founder, de levendige community en de actieve developers, werpt dit nu zijn vruchten af. Het zijn de aantal groeiende bedrijven die zich al hebben aangemeld en de groep gebruikers die voor het eerst met een cryptocurrency in aanraking komen.

De omgeving laat zich informeren en interesseren over de Gulden en begrijpt daarvan de mogelijkheden. Het meest interessante hieraan is dat momenteel de groei wordt veroorzaakt door inbreng buiten de crypto community!

Geen interesse? 43+ bedrijven die pioneren (pay.gulden.com), politieke partij, bloggers die over schrijven, forums waar over wordt gesproken. Ook in mijn omgeving die mee aan de slag zijn gegaan, allemaal de gewone man op straat die een bepaalde ontwikkeling opvangen en meedoen.

Ik hoop dat de Gulden aanslaat voor dagelijks gebruik, maar voor het zover is moet er nog ea gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Iedereen wil tegenwoordig een graantje meepikken en introduceert zijn eigen coin. Tot nu toe zijn er maar twee succesvol: BTC en ETH. Die laatste vooral vanwege de ingebouwde smartcontracts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Guldencoin :') De zoveelste onzincoin die niks zinnigs toevoegt en flink geplugd wordt door een klein groepje enthousiastelingen die hopen op een koersstijging.

Niks meer, niks minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
Kleine bedrijven die iets met een altcoin doen of bloggers die er over schrijven zegt niet zoveel, dat is met vrijwel iedere altcoin wel het geval. Het feit blijft dat Gulden niets biedt dat andere cryptocurrencies niet ook al bieden of dat niet op simpele wijze ingebouwd kan worden, mocht daar behoefte aan zijn.

Er zijn al vele altcoins langsgekomen met een "unieke visie", "groeiende community", "geinteresseerde bedrijven" en die zijn geen van allen ooit echt succesvol geworden.

Daarnaast, een cryptocurrency die zich specifiek richt op een geografisch afgebakend gebied is nogal tegenstrijdig. Een van de grote voordelen van cryptocurrencies is dat ze frictieloze internationale transacties mogelijk maken, iets wat met reguliere valuta lang niet altijd mogelijk is.

Tot slot over de market cap: Dat getal zegt bijzonder weinig, want het houdt geen rekening met de hoeveelheid coins die actief in omloop is. Als 99% van de coins lange tijd in een wallet vast zitten, dan tellen ze wel mee voor de market cap, maar dragen niets bij aan de liquiditeit en beschikbaarheid van de valuta. Een veel betere metriek voor de waarde van een munt zou bijvoorbeeld het transactievolume zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
De enige altcoin die in mijn ogen echt iets toevoegt is ETH. En dan met name vanwege de potentie die er in het Etherereum ecosysteem zit. Smart contracts, DAO's, de mogelijkheden van gedecentraliseerde opslag (IPFS), de voorgenomen overstap naar Proof Of Stake, etc.

Heeft de potentie om echt groot te worden, maar het is tot nu toe wel met name een potentie. Het moet er nog maar uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
KingKoning schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:46:
De enige altcoin die in mijn ogen echt iets toevoegt is ETH. En dan met name vanwege de potentie die er in het Etherereum ecosysteem zit. Smart contracts, DAO's, de mogelijkheden van gedecentraliseerde opslag (IPFS), de voorgenomen overstap naar Proof Of Stake, etc.

Heeft de potentie om echt groot te worden, maar het is tot nu toe wel met name een potentie. Het moet er nog maar uit gaan komen.
En NXT, of straks NXT 2.0: Ardor.
NXT gebruik ik nu in pilotfase van een aantal lopende projecten bij banken.
Smart transactions ipv smart contracts, dus het "slimme" gedeelte zit bij de Nodes ingebouwd, en niet als script boven op de blockchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Whatson schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:02:
Iedereen wil tegenwoordig een graantje meepikken en introduceert zijn eigen coin. Tot nu toe zijn er maar twee succesvol: BTC en ETH. Die laatste vooral vanwege de ingebouwde smartcontracts.
Maar natuurlijk, early adopters zijn nodig een voor het maken van een begin, zie het maar als crowdfunding. Natuurlijk hangt ea ervan af hoe dit later verder ontwikkeld. ETH is niet met het gedachte ontwikkeld om de consument te bedienen, althansdit is wat ik lees:
https://www.ethereum.org/ether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Rannasha schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:15:
Kleine bedrijven die iets met een altcoin doen of bloggers die er over schrijven zegt niet zoveel, dat is met vrijwel iedere altcoin wel het geval. Het feit blijft dat Gulden niets biedt dat andere cryptocurrencies niet ook al bieden of dat niet op simpele wijze ingebouwd kan worden, mocht daar behoefte aan zijn.

Er zijn al vele altcoins langsgekomen met een "unieke visie", "groeiende community", "geinteresseerde bedrijven" en die zijn geen van allen ooit echt succesvol geworden.
Bij een bepaalde groep mensen heeft Bitcoin zijn weg gevonden, psychologisch staat Bitcoin te ver van de gemiddelde burger om zich mee te identificeren. Slim om het een Gulden te noemen, iedereen kent de naam en vindt het leuk om zich mee te associëren. Wat is nou beter dan een cryptocoin die op handen gedragen wordt (de euro walging leeft nog steeds). Ze zijn ergens mee begonnen en ze hebben het moeten doen zonder het support van een één of ander grote bekende instelling. Early adopters spelen een belangrijke rol om een nieuwe cryptocoin in de markt te zetten en het winnen van vertrouwen onder de consumenten. Maar op de achtergrond speelt er nog veel meer zaken die ervoor zullen zorgen dat de Gulden niet alleen een goede fundering meekrijgt, er wordt ook nog steeds flink aan ontwikkeld.

Het andere unieke aan de Gulden is waarde ervan momenteel vooral bestaat uit nieuwe aanwas, nieuw geld.
Daarnaast, een cryptocurrency die zich specifiek richt op een geografisch afgebakend gebied is nogal tegenstrijdig. Een van de grote voordelen van cryptocurrencies is dat ze frictieloze internationale transacties mogelijk maken, iets wat met reguliere valuta lang niet altijd mogelijk is.
Geen enkel cryptocurrency is geografisch gebonden, alleen het hart van de Gulden community ligt in Nederland. Met Bitcoin logo als jouw avatar zou ik juist toejuichen dat een cryptocurrent door Nederlanders wordt gedreven en ontwikkeld. Wanneer je de (actieve en groeiende) community leert kennen, dan wordt je alleen al blij dat zoiets in Nederland afspeelt. Ik zou zeggen, kom kijken:

https://guldenpay.slack.com/
Tot slot over de market cap: Dat getal zegt bijzonder weinig, want het houdt geen rekening met de hoeveelheid coins die actief in omloop is. Als 99% van de coins lange tijd in een wallet vast zitten, dan tellen ze wel mee voor de market cap, maar dragen niets bij aan de liquiditeit en beschikbaarheid van de valuta. Een veel betere metriek voor de waarde van een munt zou bijvoorbeeld het transactievolume zijn.
Hier staat een mooie uitleg geschreven wat het inhoud en wat de verschillen zijn:

https://gulden.help/artik...nindex-verschillen-waarom

Klopt, coins moet je niet in een Wallet houden. Het oude bekende kip en het ei probleem speelt hier nog en daar wordt aangewerkt!

[ Voor 11% gewijzigd door Fermion op 04-10-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Martijn19 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

En NXT, of straks NXT 2.0: Ardor.
NXT gebruik ik nu in pilotfase van een aantal lopende projecten bij banken.
Smart transactions ipv smart contracts, dus het "slimme" gedeelte zit bij de Nodes ingebouwd, en niet als script boven op de blockchain.
ah interressant, die kende ik niet. Op een bepaalde manier dus wel een soort concurrent van ethereum? Als ik echter naar de cijfers kijk op hun site, zie ik dat ze o.a. qua nodes en blocktime nog wel aardig wat terrein te winnen hebben. Het concept van smart transactions is wel interessant.

Ik zal me er eens in verdiepen.Lijkt me hoe dan ook alleen maar goed dat er meerdere projecten lopen op dit gebied.
Fermion schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:49:
[...]

Klopt, coins moet je niet in een Wallet houden. Het oude bekende kip en het ei probleem speelt hier nog en daar wordt aangewerkt!
Nou gezien allerlei recente phishing pogingen en hackschandalen waarbij mensen gewoon geld kwijt raken omdat een exchange zijn zaken niet op orde heeft (Bitfinex), kies ik er persoonlijk toch echt voor een flinke proportie in mijn eigen wallet te plaatsen. Je kan dat gemakkelijk overmaken en alsnog verhandelen, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Fermion schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:49:
[...]

Wait whut? coins moet je JUIST in een (eigen!) wallet houden. :o

"If you don't own your private keys, you don't own your coins"

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk op 05-10-2016 13:10 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).