Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.740 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Ik keek bij Bitonic en Bitmywallet. Dat zijn geen echte exchanges maar goed. Viel me wel op.

Edit: Oh nu zie ik inderdaad dat ze weer voldoende hebben was het even een momentje.

[ Voor 32% gewijzigd door MysterX op 24-06-2016 09:24 ]

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
ik had XEM verkocht voor 350 sat , 1 mil coins, 3.5 btc voor gekregen.
nu een maand later is het 1100 sat, 11 btc.... soms doet het wel pijn hoor dingen als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:11:
[...]
En ja, ik weet wat short gaan betekend maar of dat interessant is voor de gemiddelde persoon welke een beetje wil handelen is maar de vraag.
Volgens mij weet je dat niet ;)
Short gaan is helemaal niet interessant als de prijs stijgt.

Short gaan betekend dat je Bitcoin van iemand leent, verkoopt en later voor een gunstigere prijs terug koopt en terug geeft. Verschil stop je in eigen zak. Is dus geen goede strategie als de prijs stijgt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 23:09
CleverCoin overgenomen door Kraken: https://clevercoin.com/nl...n-overgenomen-door-Kraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is dat ooit een interessante club geweest om te traden?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
LED-Maniak schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Is dat ooit een interessante club geweest om te traden?
Niet echt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 21:35
opgelost

[ Voor 113% gewijzigd door BabyRattle op 28-06-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 23:23

mno

Ik zie niet echt de meerwaarde voor Kraken, waarom zouden ze dit doen?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
mno schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Ik zie niet echt de meerwaarde voor Kraken, waarom zouden ze dit doen?
Volgens mij denken ze dat ze nieuwe users binnenharken. Maar ik denk dat velen toch al een kraken account hadden. Ik heb er nu dus 2....

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Mistraller schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Volgens mij denken ze dat ze nieuwe users binnenharken. Maar ik denk dat velen toch al een kraken account hadden. Ik heb er nu dus 2....
Same here, denk dat weinig mensen er blij mee zijn..

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
De koers van BTC gaat weer lekker zo. :)

Er is ook veel goed reden daartoe de laatste tijd: Hilary Clinton wilt blockchain innovaties ondersteunen, Bitcoin is nu legaler in China doordat het als ower private right aangemerkt wordt, Rusland's ombudsman wilt innovaties in cryptocurrencies faciliteren, halving vindt over 10 dagen plaats, en kredietcrisis 2.0 is ook in aantocht met de ontploffing van een enorme bank (2 biljoen euro's groter in assets dan Lehman Brothers) in de grootste economie van de wereld (Deutsche Bank in Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:49
Vraagje: Ik heb tijdens de crowdsale van MyCelium wat MyCelium tokens gekocht, deze heb ik nu in mijn Colu wallet staan, maar kan ik wil hier weer BTC van maken, kan ik deze tokens gewoon naar mijn BTC wallet overmaken? :)

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/al26n0czv/Celium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Danielson op 02-07-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:32
De koers van Ethereum is wel fors onderuit gegaan de laatste tijd. Ik dacht dat ze weer beetje aan het opkrabbelen waren nadat hun DAO meer mogelijkheden bood dan ingecalculeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:28:
De koers van Ethereum is wel fors onderuit gegaan de laatste tijd. Ik dacht dat ze weer beetje aan het opkrabbelen waren nadat hun DAO meer mogelijkheden bood dan ingecalculeerd.
Er is nog steeds geen duidelijkheid over hoe de situatie met The DAO opgelost gaat worden. Er zou een softfork komen die de gestolen ether zou bevriezen terwijl men over definitieve oplossingen na denkt. Maar deze softfork blijkt een vooralsnog onoverkomelijke DoS-kwetsbaarheid te bevatten.

Dus men is weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelB74
  • Laatst online: 10-09 19:18
Het is daarom ook vreemd dat Ethereum nog zo hoog staat.
Ze hebben eigenlijk maar een kleine afstraffing gekregen voor een mogelijk desastreuze fout.

BTC is een ook leuke achtbaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Rannasha schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 14:34:
[...]

Er is nog steeds geen duidelijkheid over hoe de situatie met The DAO opgelost gaat worden. Er zou een softfork komen die de gestolen ether zou bevriezen terwijl men over definitieve oplossingen na denkt. Maar deze softfork blijkt een vooralsnog onoverkomelijke DoS-kwetsbaarheid te bevatten.

Dus men is weer terug bij af.
Er staat nu dacht ik een HF gepland (plan A) en een plan B als de HF niet slaagd.

Plan B: https://www.reddit.com/r/..._counterattack_proposals/

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
MichaelB74 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:13:
Het is daarom ook vreemd dat Ethereum nog zo hoog staat.
Ze hebben eigenlijk maar een kleine afstraffing gekregen voor een mogelijk desastreuze fout.

BTC is een ook leuke achtbaan :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K05naaHl.png

Gaat nu hard naar beneden, tikte net 8.80€ aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Is de Ethereum crash daling momenteel niet gewoon paniekverkoop? Mensen die na het schandaal eruit willen springen omdat ze verwachten dat Ethereum de volgende lege huls wordt?
In die zin zou het nuttig kunnen zijn om nu langzaamaan weer in Ethereum te starten.

De vraag is alleen of Ethereum weer omhoog gaat. Veel altcoinss gingen omhoog en klapten vervolgens om nooit meer omhoog te gaan. In die zin zijn nieuwe altcoins ook vooral 'earl game' winstmakers. je springt er vroeg in, springt er op het hoogtepunt uit om te cashen, mensen die te laat zijn leiden verliezen en de altcoin gaat permanent een diepe coma in om nooit meer echt wakker te worden.

Ethereum heeft meer momentum en aandacht als de eerdere Altcoins, maar of dat voldoende is?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Auredium schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:45:
Ethereum heeft meer momentum en aandacht als de eerdere Altcoins, maar of dat voldoende is?
Dat gaat 100% afhangen van hoe ze uit de huidige crisis komen. Vooralsnog is er geen definitieve oplossing. Er is een voorstel voor hardfork-code die alle DAO coins terugbetaalt aan investeerders, maar die moet nog worden getest en geimplementeerd. Daarna moet een groot genoeg deel van het netwerk deze oplossing accepteren. Er zijn ook alternatieve oplossingen die geen fork vereisen, maar die enkel tot gevolg hebben dat de aanvaller niet bij de coins kan.

Zo is het mogelijk om, met hulp van een feature in The DAO, als ouder-DAO jezelf in te kopen in een kind-DAO. De ouder-DAO kan vervolgens dezelfde recursieve split-aanval uitvoeren waar het allemaal mee begonnen is. Een dergelijke aanval verplaatst de ether dan naar een volgende kind-DAO, waar op zijn beurt de aanvaller zich dan weer kan inkopen en de aanval opnieuw kan uitvoeren. Zo onstaat er een pat-stelling waar geen van beide partijen daadwerkelijk iets met de ether kunnen doen. Voor deze aanpak zijn momenteel een aantal voorstellen in stemming gebracht binnen The DAO, waar token-houders op kunnen stemmen (dit gebeurt allemaal binnen Ethereum).

Hoe dan ook, de deadline is 14 juli, daarna kan de ether die gestolen is weer verder gestuurd worden. Voor die tijd moet er dus iets gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Rannasha schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Hoe dan ook, de deadline is 14 juli, daarna kan de ether die gestolen is weer verder gestuurd worden. Voor die tijd moet er dus iets gedaan zijn.
Dat klopt niet helemaal. 14 juli is het eerste moment dat de allereerste split geld uit de childDAO kan halen. De darkDAO kwam pas later en daar kan het geld pas 30 augustus uit gehaald worden en dat alleen als er geen succesvolle counter-attack wordt gedaan: https://www.reddit.com/r/...e_earliest_eth_can_leave/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Auredium schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:45:
Is de Ethereum crash daling momenteel niet gewoon paniekverkoop? Mensen die na het schandaal eruit willen springen omdat ze verwachten dat Ethereum de volgende lege huls wordt?
Het lijkt er wel op, nu snel even van de korte stijging profiteren.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
19 blocks until the halvening

Spannend zo'n afteller op bitcoinity

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Klein foutje in de block 16.6666666 BTC moet volgens mij 12 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Replay256 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:54:
Klein foutje in de block 16.6666666 BTC moet volgens mij 12 zijn
Foutje in de blockchaininfo code inderdaad. Inmiddels al hersteld. :)

50 : 2 = 25
50 : 3 = 16,666666

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Stel ik heb 2 btc en de prijs is 100 per btc. Ik maak een short aan door er 4 te verkopen met 2x leverage

Begrijp ik het dan goed dat ik dan kan wachten totdat ik tevreden ben met de huidige koers en hem bijv een week later terug te kopen voor 75 euro per stuk? Je kan dus onbeperkt wachten tot de koers weer gunsig zakt om hem in te lossen?

Als ik het weer terug koop dan heb ik weer mijn eigen 2 btc in de portemonnee plus de eventuele winst van verkoop en kopen op 75?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
PainkillA schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:16:
Stel ik heb 2 btc en de prijs is 100 per btc. Ik maak een short aan door er 4 te verkopen met 2x leverage
Laten we even uitgaan van dollars, en dat je geen BTC hebt maar $200, omdat het de boel wat vertekent als je BTC gebruikt als collateral bij het shorten van BTC :)
Begrijp ik het dan goed dat ik dan kan wachten totdat ik tevreden ben met de huidige koers en hem bijv een week later terug te kopen voor 75 euro per stuk? Je kan dus onbeperkt wachten tot de koers weer gunsig zakt om hem in te lossen?
Nee, dat begrijp je verkeerd. Jij short 4 BTC a $100 per stuk. Met een 2x leverage ben je dus voor 0.5x geïnvesteerd in de "lening", dus je volle $200.

Bij het openen van een short positie leen je de commodity in kwestie, die verkoop je op de beurs, en later koop je ze terug om de lening te vereffenen. Je anticipeert op een waardedaling, en het verschil in prijs tussen verkoop en inkoop kun je in je eigen zak steken.

In dit geval leen je 4 BTC, die verkoop je voor in totaal $400, en als de koers zakt naar bijv. $50 per BTC dan kun je die 4BTC terugkopen voor $200, en maak jij in totaal dus $200 winst. Echter, als de koers stijgt naar $150 per BTC, dan kost het je $600 om 4 BTC terug te kopen en ben je $200 kwijt.

En daar zit 'm dan ook de crux. Het is een handelsplatform waarbij jij niet direct beschikt over deze waardemiddelen (die $400 die jij "krijgt" voor het verkopen van die 4BTC zul je niet kunnen opnemen oid) en er failsafes ingebouwd zitten om de lener te beschermen. Want als die koers boven de $150 uit drijgt te gaan, dan kun jij het verschil dus niet meer dekken met je $200 aan collateral die je had en zit de lener met de gebakken peren.

Wat er dus gebeurt is dat je op een gegeven moment, bij een te hoge koers, een "margin call" krijgt. Een notificatie dat de koers te hoog dreigt te worden, en dat je dus extra funds naar je account kunt overmaken. Gaat de koers nog hoger en heb jij geen extra funding geregeld, dan wordt er overgegaan op onmiddelijke liquidatie van je lening. In de praktijk gebeurt dit natuurlijk al eerder dan die $200 grens. Ik geloof dat op Bitstamp de margin call bij 30% en de liquidatie bij 15% gebeurt. Oftewel, als dat wat je overhoudt na inlossing minder dan 15% van je collateral is ($30 in dit geval, dus een verlies van $170) dan wordt je positie automatisch geclosed met een market order. Omdat het een market order is kun je dus zelfs minder dan $30 overhouden.

Goed, in dit verhaal is jouw collateral dus geen $200 maar 2 BTC, dat verandert de zaak enigszins. Volgens mij betekent dat dat je dus iig 2 BTC hebt op terug te geven, en heb je $400 (van de geleende 4 BTC die je verkocht hebt) om de overige 2 BTC aan te vullen. Dit werkt in je voordeel, want door de waardestijging is jouw collateral ook meer waard geworden. Je zou dan pas alles kwijt zijn bij $200 per BTC (want dan kun je voor die $400 precies 2 BTC terugkopen) ipv $150.
Als ik het weer terug koop dan heb ik weer mijn eigen 2 btc in de portemonnee plus de eventuele winst van verkoop en kopen op 75?
Die 2 BTC verlaat je wallet niet - het wordt op slot gezet in je account om te gebruiken om een eventuele schuld te vereffenen bij het sluiten van de positie. Eveneens zie je die $400 in je account niet, alleen dat je een positie open hebt op 4 BTC met een waarde van $400.

.edit: oh nou vergeet ik nog het belangrijkste: rente :). Omdat je een lening aangaat, betaal je een rente aan de lener. Hoe langer jij de positie openhoudt, hoe meer het je kost.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
ICO's: het lijken soms wel de dino plaatjes voor volwassenen. Verzamel ze allemaal!

Hier weer eentje: HEAT Ledger (of direct naar heatledger.com en heatledger.com/ico). Gebaseerd op NXT. De waslijst aan features ziet er in elk geval indrukwekkend uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Bonez0r op 12-07-2016 01:26 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Geen Heath Ledger? Gemiste kans :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bonez0r schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:42:
ICO's: het lijken soms wel de dino plaatjes voor volwassenen. Verzamel ze allemaal!

Hier weer eentje: HEAT Ledger (of direct naar heatledger.com en heatledger.com/ico). Gebaseerd op NXT. De waslijst aan features ziet er in elk geval indrukwekkend uit.
Het is gewoon wachten tot de bubbel barst. Waves is de eerste die ik nomineer hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 04:06:
[...]

Het is gewoon wachten tot de bubbel barst. Waves is de eerste die ik nomineer hiervoor.
Waves is nooit een bubbel geweest, die dook vrijwel meteen al onder de ICO prijs na release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:13
Martijn19 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 04:06:
[...]

Lisk houdt zich tot nu toe aardig sterk, nog steeds +- 3 x Ico prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:07

dread

Sluwe vlaming

Zijn er nog mensen hier die in de DAO geïnvesteerd hebben? Ben benieuwd waar het op uitdraait :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant wat de NXT-coin aan het doen is (https://poloniex.com/exchange#btc_nxt). Dacht dat die coin wel zo'n beetje dood was inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Luit schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:08:
Interessant wat de NXT-coin aan het doen is (https://poloniex.com/exchange#btc_nxt). Dacht dat die coin wel zo'n beetje dood was inmiddels.
Niet dood, integendeel. Ze upgraden naar NXT 2.0 (Ardor), een platform met sidechains, of child chains zoals ze het noemen. Info in deze forumpost en op de Ardor site. Iedereen die NXT heeft op de NXT blockchain (of op een van de drie exchanges waar ze afspraken mee hebben) krijgt Ardor tokens (het aantal wordt bepaald aan de hand van je gemiddelde NXT over de periode 14 juli - 12 oktober waarbij elk uur een "snapshot" wordt genomen). Vandaar dat de prijs zo stijgt denk ik, mensen willen nog even bijkopen zodat ze in oktober meer Ardor tokens krijgen.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Niet online
Bonez0r schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:08:
[...]

Niet dood, integendeel. Ze upgraden naar NXT 2.0 (Ardor), een platform met sidechains, of child chains zoals ze het noemen. Info in deze forumpost en op de Ardor site. Iedereen die NXT heeft op de NXT blockchain (of op een van de drie exchanges waar ze afspraken mee hebben) krijgt Ardor tokens (het aantal wordt bepaald aan de hand van je gemiddelde NXT over de periode 14 juli - 12 oktober waarbij elk uur een "snapshot" wordt genomen). Vandaar dat de prijs zo stijgt denk ik, mensen willen nog even bijkopen zodat ze in oktober meer Ardor tokens krijgen.
Dan ben ik benieuwd wat er met de prijs gaat gebeuren in die periode. Als iedereen zijn coins gaat opsparen in hun wallets kan dat dan zorgen voor nog meer stijgende prijzen (want minder aanbod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Meer informatie over Steem die vanochtend ongetwijfeld is opgevallen

Blog toepassing: https://steemit.com/
Nieuwsartikel: https://news.bitcoin.com/steemit-awards-1-3-m-users/
On July 5, the Steemit (steemit.com) social media platform distributed 10% of the Steem market cap to reward contributors and early adopters of the newly created community.
Stake distributie: https://steemd.com/distribution

Technisch
Website: https://steem.io/
Whitepaper: https://steem.io/SteemWhitePaper.pdf
Source code: https://github.com/steemit/steem
Aankondiging BitcoinTalk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1410943.0

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die een positief resultaat weten te behalen (over langere termijn) met het handelen in altcoins?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

Steem nu te handelen op poloniex:
https://poloniex.com/exchange#btc_steem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:21:
Zijn er hier mensen die een positief resultaat weten te behalen (over langere termijn) met het handelen in altcoins?
Google maar eens op Ethereum, en kijk naar de koers op lange termijn. Daar zijn een aantal mensen flink rijk van geworden. Over het algemeen zal je met het handelen in altcoins verlies maken, de markt wordt namelijk gedomineerd door zogenaamde whales (mensen met veel kapitaal) die de prijs pumpen, zodat meer mensen gaan investeren zodat de prijs nog hoger wordt en dan opeens alles verkopen (zodat de prijs crashed). Dit even heel simpel gezegd. Mocht je net voor die stijgende lijn kopen en dan op het hoogtepunt verkopen zit je natuurlijk goed maar over het algemeen is dit alleen weggelegd voor degenen met informatie over die pumps (dat zijn dus de whales). Ik zou aan het daytraden van altcoins alleen beginnen als je bereid bent flinke risico's te nemen. Heb het zelf een tijdje geprobeerd met ether en was er niet echt succesvol in. Imho de beste strategie is nog steeds bitcoin kopen en vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. Je bevestigt hiermee mijn vermoeden.

Ik heb me een paar maanden geleden ingeschreven bij diverse altcoin exchanges. Ik was in de veronderstelling dat de handel gebaseerd was op vraag en aanbod. Dit lijkt echter een grote illusie te zijn. Meer dan 95% van de handel is gemanipuleerd. Fake buy/sell walls, bots die de prijs aanpassen op basis van orders, wash-trading om volume te faken, georganiseerde P&D's; ik heb de meest gekke dingen voorbij zien komen. Je kunt mazzel hebben en een keer voor een grote prijsstijging ingestapt zijn, maar dat is inderdaad meer geluk dan wijsheid.

Is dit overigens iets wat altijd al gespeeld heeft of meer iets van de afgelopen maanden?

edit: Het is trouwens ook opvallend hoeveel altcoins er rond 18 juni opeens een flink stijgende trend vertonen. Dat was de dag dat ETH onderuit ging. Krijg de indruk dat er die dag een boel volume uit ETH naar andere coins verplaatst is. Bij de meeste van deze coins is de trend inmiddels bijna horizontaal of zelfs dalend. Vraag me af of deze investeringen na de hardfork weer terug gaan naar ETH.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 11:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op de Kraken blog info over de ETH hard fork en hoe men daarmee omgaat:
http://blog.kraken.com/po...on-the-ethereum-hard-fork

Ook interessant voor mensen met ETH in private wallets!

[ Voor 17% gewijzigd door Tourniquet op 19-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Iemand trouwens zelf al ervaring opgedaan met Steem? Ik vind het maar wat vaag.. heb het gevoel dat het wel een heel select groepje is dat 'beloond' wordt..

btw, eerst maar eens in hard-forks duiken

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:19:
Bedankt voor je antwoord. Je bevestigt hiermee mijn vermoeden.

Ik heb me een paar maanden geleden ingeschreven bij diverse altcoin exchanges. Ik was in de veronderstelling dat de handel gebaseerd was op vraag en aanbod. Dit lijkt echter een grote illusie te zijn. Meer dan 95% van de handel is gemanipuleerd. Fake buy/sell walls, bots die de prijs aanpassen op basis van orders, wash-trading om volume te faken, georganiseerde P&D's; ik heb de meest gekke dingen voorbij zien komen. Je kunt mazzel hebben en een keer voor een grote prijsstijging ingestapt zijn, maar dat is inderdaad meer geluk dan wijsheid.

Is dit overigens iets wat altijd al gespeeld heeft of meer iets van de afgelopen maanden?

edit: Het is trouwens ook opvallend hoeveel altcoins er rond 18 juni opeens een flink stijgende trend vertonen. Dat was de dag dat ETH onderuit ging. Krijg de indruk dat er die dag een boel volume uit ETH naar andere coins verplaatst is. Bij de meeste van deze coins is de trend inmiddels bijna horizontaal of zelfs dalend. Vraag me af of deze investeringen na de hardfork weer terug gaan naar ETH.
Manipulatie is altijd al geweest (DOGEcoin grootste voorbeeld misschien wel?) en gaat pas weg als de volumes te groot worden om te manipuleren. Weet niet hoe het bij BTC zit maar zelfs daar lijkt het me dat er nog wel wat gemanipuleerd wordt (al zal het lastiger zijn door het grote volume/waarde vd bitcoin).

Wat de coins in de toekomst doen, weet ik niet, heb m'n glazen bol thuis laten liggen vandaag. Kan best zijn dat ETH straks weer omhoog springt (maar denk het niet zo snel), kans is best groot dat er niet zoveel gaat gebeuren (zie je ook bij de bitcoin halving, daar is al zo op geanticipeerd dat er op het moment zelf niks met de koers gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartske schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Manipulatie is altijd al geweest (DOGEcoin grootste voorbeeld misschien wel?) en gaat pas weg als de volumes te groot worden om te manipuleren. Weet niet hoe het bij BTC zit maar zelfs daar lijkt het me dat er nog wel wat gemanipuleerd wordt (al zal het lastiger zijn door het grote volume/waarde vd bitcoin).

Wat de coins in de toekomst doen, weet ik niet, heb m'n glazen bol thuis laten liggen vandaag. Kan best zijn dat ETH straks weer omhoog springt (maar denk het niet zo snel), kans is best groot dat er niet zoveel gaat gebeuren (zie je ook bij de bitcoin halving, daar is al zo op geanticipeerd dat er op het moment zelf niks met de koers gebeurd).
Dat er manipulatie was had ik wel gedacht, maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht. Als je het een tijdje in de gaten houdt, zie je dat vrijwel iedere alt (met volume) op dezelfde manier reageert. Ze worden allemaal door dezelfde bot(s) aangestuurd. Erg jammer.

De enige twee mogelijkheden die ik heb gezien om fatsoenlijke winst te maken zijn geluk en hype. Als er een aankondiging van een coin is wil dit de koers ook nog wel eens beïnvloeden. Buiten dat zie ik weinig mogelijkheden. Althans niet op korte termijn.

Ik denk dat ik de HF afwacht en dan mijn 2BTC in ETH stop. Vervolgens niet meer naar kijken. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Wat vinden jullie trouwens van de overname van Blocktrail door Bitmain? Ik had nog nooit van Bitmain's blockexplorer btc.com gehoord bijvoorbeeld... is het stiekem toch een grotere dan ik weet?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
letatcest schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
Wat vinden jullie trouwens van de overname van Blocktrail door Bitmain?
Niet bijzonder verrassend dat het gebeurt. Bitmain is vooral een mining-georienteerd bedrijf, maar mining heeft nu eenmaal vrij beperkt groeipotentieel. Uitbreiden naar andere takken is dan logisch als je kapitaal over hebt. Blocktrail is een bekende naam, maar niet zo groot dat het onbetaalbaar is om over te nemen. Ik vermoed dat Blocktrail best een kapitaalinjectie kon gebruiken.
Ik had nog nooit van Bitmain's blockexplorer btc.com gehoord bijvoorbeeld...
Misschien is dat de reden voor de overname :) Ze hebben een prachtige domeinnaam met BTC.com, maar hun dienst is vrij onbekend.

edit:
In ander nieuws: Voor het eerst in jaren (letterlijk) maar weer eens gehandeld met altcoins, en wel ETH vanwege het hardfork gebeuren. Toen duidelijk werd dat de fork-tak zou gaan winnen 200 ETH @ 0.018 BTC gekocht en binnen no-time weer verkocht op 0.019 BTC. Da's toch een mooie 5.5% winst.

De lange-termijn vooruitzichten zijn moeilijker te voorspellen en zullen afhangen van de intenties van de mensen die hun ETH nu uit The DAO kunnen weghalen. Als die het voor gezien houden en en masse gaan dumpen, kan dat de prijs flink doen zakken. Als ze dat niet doen, dan is er ruimte voor groei.

Vooralsnog heeft slechts 3.5% z'n ETH uit The DAO opgenomen (bron: http://slacknation.github.io/medium/11/11.html) en hebben de meeste exchanges hun ETH deposits en withdrawals nog dicht zitten tot het helemaal zeker is welke tak de fork heeft gewonnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Rannasha op 20-07-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
In ander nieuws: Voor het eerst in jaren (letterlijk) maar weer eens gehandeld met altcoins, en wel ETH vanwege het hardfork gebeuren. Toen duidelijk werd dat de fork-tak zou gaan winnen 200 ETH @ 0.018 BTC gekocht en binnen no-time weer verkocht op 0.019 BTC. Da's toch een mooie 5.5% winst.

De lange-termijn vooruitzichten zijn moeilijker te voorspellen en zullen afhangen van de intenties van de mensen die hun ETH nu uit The DAO kunnen weghalen. Als die het voor gezien houden en en masse gaan dumpen, kan dat de prijs flink doen zakken. Als ze dat niet doen, dan is er ruimte voor groei.
Ik zie twee verschillende scenario's. Of mensen gaan alsnog dumpen (als de Ether prijs rond het oude niveau zit van voor de hack) of het oplossen van dit 'probleem' heeft vertrouwen gekweekt en het wordt vanaf hier een langzaam stijgende lijn.

Ik ben iets eerder dan jij ingestapt met 100Eth. Ik ga het goed in de gaten houden als de prijs rond het oude punt komt. Voor het geval het het eerste scenario wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Inmiddels is 45% van alle Ether uit The DAO opgenomen door token-houders. De exchanges hebben hun deposit-mogelijkheden weer aangezet. Vooralsnog is er geen grote dump geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat me net te bedenken dat die hacker van het DAO-contract hier wel eens veel geld aan verdiend zou kunnen hebben. Als 'ie slim is geweest heeft hij meteen na zijn hack (toen de Eth en DAO prijzen kelderden) flink veel van beide ingekocht. Mocht zijn gestolen Eth niet geblokeerd zijn d.m.v. een fork dan kon hij die verkopen. Nu zijn Eth 'ge-forked' is zal alles waarschijnlijk weer flink in waarde stijgen en kan hij die winst pakken. (DAO is bijvoorbeeld alweer meer dan 100% up t.o.v. het hack-dieptepunt.) Ongeacht de uitkomst, hij zou er veel bij winnen.

Het altcoin-wereldje is maar een bijzonder gebeuren. Manipulatie, bots, P&D, creatief gebruik van een currency (zoals laatst bij Steem), hacks...alles komt voorbij. Hoe meer ik me erin verdiep, des te gekker het lijkt te worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
STEEM heeft maar een fractie van de coins op de markt zitten nog minder dan 1%, waardoor vraag/aanbod erg scheef is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 10:18
Ik heb nog 150 tokens in DAO staan, dus eens gekeken om het om te zetten in Ether...
Via myetherwallet kreeg ik 0.0083 ETH of zoiets. 8)7 voor die €0.10 die het nog waard is laat ik het maar staan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axente schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:04:
STEEM heeft maar een fractie van de coins op de markt zitten nog minder dan 1%, waardoor vraag/aanbod erg scheef is helaas.
STEEM is inderdaad helemaal scheef getrokken qua waarde. Van wat ik heb begrepen komt dit met name doordat er een beloningssysteem is voor mensen die de meeste liquidity aan de markt toevoegen. Degene die de meeste coins op de markt beschikbaar stelt krijgt hiervoor een beloning. Deze beloning wordt per uur vastgesteld en is 1200 STEEM (op dit moment omgerekend zo'n $4500).

In onderstaande links kun je lezen wat er gebeurd is. Meerdere personen (maar één in het bijzonder) hebben scripts geschreven die ervoor zorgden dat zij de hele tijd met zichzelf aan het handelen waren. Hierdoor wisten zij uur na uur bovenaan de lijst te komen met mensen die liquidity aan de markt toevoegden. Oftewel; ze harkten uur na uur de beloning binnen.

https://goo.gl/ywQqRI
https://goo.gl/n4XXOo

Ik weet niet of zij ook zelf de stijging van de koers veroorzaakt hebben of dat de overige handel-bots op hol geslagen zijn door dit kunstmatige volume en deze uptrend veroorzaakt hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Dat vindt ik ook nog steeds het gekken van LSK er gebeurt eigenlijk niks op dit moment. Max en Oliver zijn aan het verhuizen naar Berlijn etc. Maar de coin staat nog 2/4x boven ICO prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Wow ik krijg zomaar 64 gratis lumen bij Kraken met een totale waarde van 0.67 cent, maar wie weet wat de waarde gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 18:02
Hoe heb je dat bekomen ?
mark de man schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:45:
Wow ik krijg zomaar 64 gratis lumen bij Kraken met een totale waarde van 0.67 cent, maar wie weet wat de waarde gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ja dat vraag ik me ook af, omdat Kraken deelneemt in de handel van lumen geeft Stellar.org 19 miljard lumen aan mensen die BTC op hun account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

letatcest schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Iemand trouwens zelf al ervaring opgedaan met Steem? Ik vind het maar wat vaag.. heb het gevoel dat het wel een heel select groepje is dat 'beloond' wordt..

btw, eerst maar eens in hard-forks duiken
Ik heb ergens gelezen dat ze erg veel steem zelf hebben gehouden, en dus er zelf ook goed van profiteren als de prijs stijgt door schaarste.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip voor gebruikers van Kraken die 2FA nog niet hebben geactiveerd.

Diverse Kraken accounts schijnen gecompromitteerd te zijn, waarbij de coins zijn gestolen. Met 2FA geactiveerd wordt de kans hierop significant verkleind.

Verder heb ik laatst wat XCP gekocht, misschien wordt het nog wat https://www.tradingview.com/chart/5gfxu4ue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:25:

Diverse Kraken accounts schijnen gecompromitteerd te zijn, waarbij de coins zijn gestolen. Met 2FA geactiveerd wordt de kans hierop significant verkleind.

Verder heb ik laatst wat XCP gekocht, misschien wordt het nog wat https://www.tradingview.com/chart/5gfxu4ue/
Goeie tip, ga het gelijk activeren.

Heb hier via kraken ook 100 stellar coins gekregen, denk dat ik ze gelijk maar verkoop want zie die dingen niet snel meer waard worden als er blijkbaar ook nog een 2e ronden met miljarden coins weggegeven gaat worden.

Niet dat het nu wel veel waard is, zie dat ik voor mn 100 coins een whopping 21 dollarcent krijg (het equivalent in btc eigenlijk). Maarja wie het kleine niet eert..

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 23-07-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Yay, ik heb 3600 stellar muntjes gekregen. Ik laat ze voorlopig lekker staan, ze zijn nu toch praktisch niets waard, dus ik verlies niets als dat zo blijft, maar als ze later toch in waarde stijgen dan is dat mooi meegenomen.

Overigens heeft de grootste ETH exchange, Poloniex, vrij spontaan een handelsplatform voor "Ethereum Classic" (dwz: de tak die de DAO-refund hardfork afwijst) toegevoegd, ondanks dat alles er op leek dat dit de verliezende tak in de hardfork was. Het gevolg was dat de winnende tak direct 10% in waarde kelderde, weer 7% opveerde en vervolgens weer 3% omlaag zakte in een periode van anderhalf uur.

De prijs van "ETC" (de afkorting voor Ethereum Classic) is momenteel zo'n 8-9% van de prijs van ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:25:

Wat is de beste manier om deze te gebruiken? Ik zou een sms code wel superhandig vinden, maar die optie zit er dan weer niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zomertje schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Wat is de beste manier om deze te gebruiken? Ik zou een sms code wel superhandig vinden, maar die optie zit er dan weer niet bij.
Ik zelf maak gebruik v/d Google Authenticator optie, maar Kraken ondersteunt ook de YubiKey.

https://support.kraken.co...wo-factor-authentication-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een chaos is ontstaan door het toevoegen van ETC door Polo. Vind het onbegrijpelijk dat ze dit gedaan hebben. Vooral het feit dat je gratis een hoeveelheid ETC kreeg als je tijdens de hardfork ETH had. Het is gewoon gratis geld. Nou ja, eigenlijk begrijp ik het ook wel. Het is een exchange en door gratis ETC uit te delen ontstaat meteen een levendige handel in ETC. Dit besluit levert ze bakken met geld op aan transaction fees. Dat daarmee ETH en het imago van crypto currencies in het algemeen schade oploopt is ondergeschikt aan winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:29:
Wat een chaos is ontstaan door het toevoegen van ETC door Polo.
Chandler Guo is er ook niet blij mee
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yuIuykp.png

Wat houd zo'n 51% attack eigenlijk in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:33:
[...]

Chandler Guo is er ook niet blij mee
[afbeelding]

Wat houd zo'n 51% attack eigenlijk in?
https://learncryptography.com/cryptocurrency/51-attack

Het lijkt me alleen wel spierballentaal, zo'n 51% attack zal hem wel aardig wat geld gaan kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 24-07-2016 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Kort door de bocht betekent dit dat eventuele transacties niet meer betrouwbaar kunnen zijn. Iemand die 51% bezit zou het netwerk wijs kunnen maken dat een transactie legitiem/illegaal is terwijl dit niet het geval is. De eigenaren van de 51% zouden dezelfde 'coins' zelfs meer dan 1 keer kunnen uitgeven.
Dit is niet waar.

Iedere client in het netwerk controleert alle blokken die ontvangen worden. Als deze ongeldige transacties bevatten, dan worden deze simpelweg geweigerd. Het maakt dan niet uit of ze afkomstig zijn van een miner met 51%+ hashrate of niet.

Wat iemand met meer dan de helft van de hash-kracht kan doen is kiezen welke transacties wel en niet in de blockchain belanden. Hij kan dus kiezen om bepaalde transacties te weigeren. Of zelfs alle transacties. Andere miners zullen wel transacties opnemen in de blokken, maar de aanvaller configureert zijn miners zo om alleen verder te bouwen aan een keten van blokken die de aanvaller zelf gemined heeft. Met >50% van de rekenkracht zal de aanvaller op lange termijn altijd de langste keten hebben, welke door de andere gebruikers zal worden gevolgd.

Een aanvaller kan op deze manier een cryptocurrency vrij eenvoudig onbruikbaar maken door geen transacties meer te accepteren. De aanvaller kan, met veel meer moeite, een transactie terug draaien. Dit kan door de transactie eerst op te nemen in de blockchain en nadat deze enkele confirmations heeft, een nieuwe keten te beginnen die verder gaat met het laatste blok voor de betreffende transactie. Dit kost, afhankelijk van de hoeveelheid confirmations die de transactie heeft en de relatieve hash-kracht van de aanvaller, behoorlijk wat tijd omdat de aanvaller vanuit een achterstand de rest van het netwerk moet inhalen.

Dergelijke dingen zijn in de regel maar 1 keer mogelijk omdat ze behoorlijk opvallen en het meteen duidelijk is wat er aan de hand is. Het is dus zeker niet zo dat een aanvaller dagenlang af en toe transacties kan terug draaien. Ongeldige transacties zullen er sowieso niet doorheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet waar.
Bedankt voor de correctie. Ik heb mijn post verwijderd. Wil geen incorrecte informatie laten staan.

Ik heb het dan verkeerd begrepen. Dacht laatst gelezen/gezien te hebben dat het gevaar van 51% voornamelijk 'controle' over de blockchain (zoals jij die beschrijft) en 'double spending' was.

Waarschijnlijk is één van de grootste gevaren van 51% dat het paniek/onrust veroorzaakt onder gebruikers van de desbetreffende blockchain.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:44:
[...]
Ik heb het dan verkeerd begrepen. Dacht laatst gelezen/gezien te hebben dat het gevaar van 51% voornamelijk 'controle' over de blockchain (zoals jij die beschrijft) en 'double spending' was.
Double spending is zeker mogelijk met >50% hashrate, maar het zou heel erg opvallen, want om het te doen moet de aanvaller een rij van meedere blokken terugdraaien (door eerder in de keten te beginnen met verder te bouwen en vervolgens de rest van het netwerk in te halen). Met de standaard 6 confirmations van Bitcoin en een aanvaller met 60% van de netwerk hashrate, zal het gemiddeld 18+ blokken duren om een bevestigde transactie terug te draaien. Dat duurt vele uren en gedurende die tijd is de snelheid waarmee blokken worden gevonden veel lager (omdat de aanvaller in het geheim aan zijn eigen keten aan het werken is). Nadat het proces klaar is, worden er voor vele uren aan blokken weggegooid en vervangen.

Zodra de aanvaller dat doet, gaan er meteen veel alarmbellen rinkelen. Het vertrouwen in de munt zal kelderen en daarme gaat ook de wisselkoers onderuit. En dat terwijl de investering in zoveel rekenkracht enorm is (voor een cc als Bitcoin, kleine cc's kunnen veel makkelijker aangevallen worden).

Een 51% aanval heeft maar een doel: Het onderuit halen van een cryptocurrency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP8080
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 23:55
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:29:
Wat een chaos is ontstaan door het toevoegen van ETC door Polo. Vind het onbegrijpelijk dat ze dit gedaan hebben. Vooral het feit dat je gratis een hoeveelheid ETC kreeg als je tijdens de hardfork ETH had. Het is gewoon gratis geld. Nou ja, eigenlijk begrijp ik het ook wel. Het is een exchange en door gratis ETC uit te delen ontstaat meteen een levendige handel in ETC. Dit besluit levert ze bakken met geld op aan transaction fees. Dat daarmee ETH en het imago van crypto currencies in het algemeen schade oploopt is ondergeschikt aan winst maken.
Het is overigens geen gratis eth-c en dan ook niet uitgedeeld.
Dit is de poli wallet balance die men had vlak voor de fork. Iedere eth owner is dus ook een etc owner. Zogoed als al mijn eth had ik op Kraken staan (block 192000 -1) en om precies te zijn 0.99 eth in m'm mist wallet en ben dan ook owner van wel 0.99 etc op de classic chain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

Ik heb mijn ETH net verkocht. ETC is begonnen aan een comeback 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

vertigoo schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:04:
Ik heb mijn ETH net verkocht. ETC is begonnen aan een comeback 8)7
Ik overweeg ook mn ETH de deur uit te doen, teveel gedoe daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
ETC gaat als de brandweer. Jammer dat Lisk deposits tijdelijk niet mogelijk is op Poloniex, de mijne staan nog in mijn ICO wallet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
paul-s83 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:15:
ETC gaat als de brandweer. Jammer dat Lisk deposits tijdelijk niet mogelijk is op Poloniex, de mijne staan nog in mijn ICO wallet...
wtf. zie hem nu van 0.20 naar 0.30 ETH gaan.

8)7

En ETH gaat in een uur tijd van 11.60€ naar 10.50€

[ Voor 8% gewijzigd door Whatson op 26-07-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:24:
[...]

wtf. zie hem nu van 0.20 naar 0.30 ETH gaan.

8)7
Leuk om op mee te liften maar heb het gevoel dat hij elk moment net zo hard weer in elkaar kan klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:26:
[...]

Leuk om op mee te liften maar heb het gevoel dat hij elk moment net zo hard weer in elkaar kan klappen.
om 11h vanochtend stond hij nog op 0.075 ETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:28:
[...]

om 11h vanochtend stond hij nog op 0.075 ETH
I know, de 24h change is 300+% atm. Maar stel je zou nu instappen kan hij zomaar ook weer 50% naar beneden klappen.

edit: zoals nu gebeurd.

edit2: en hij springt weer omhoog, te snel dit om in een forumpost bij te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartske op 26-07-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Inmiddels weer net boven de 0.21 ETH. Maar nog steeds tegen de 400% change.

Iemand een idee waarom dit vandaag opeens gebeurd? ETC is toch al beschikbaar vanaf zondag op Poloniex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:30:
[...]

I know, de 24h change is 300+% atm. Maar stel je zou nu instappen kan hij zomaar ook weer 50% naar beneden klappen.

edit: zoals nu gebeurd.

edit2: en hij springt weer omhoog, te snel dit om in een forumpost bij te houden.
Ja dat is een beetje het punt ;) en ik wil Poloniex niet sponsoren nu ze ineens ETC hebben toegevoegd aan hun exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Ja dat is een beetje het punt ;) en ik wil Poloniex niet sponsoren nu ze ineens ETC hebben toegevoegd aan hun exchange.
Ik denk dat er op de achtergrond een paar aardig wat centjes hebben verdiend aan deze actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
paul-s83 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:37:
[...]

Ik denk dat er op de achtergrond een paar aardig wat centjes hebben verdiend aan deze actie :)
Volume van ETC staat nu op 65K BTC, als ze 0.1% fee rekenen over de gemiddelde transactie (begint bij 0.15% en wordt goedkoper hoe meer je handelt) levert ze dat 65 btc op wat nu een kleine 39K euro is. En daar komt de 50K bitcoin volume van ETH nog bij. En dat is dus de afgelopen 24h.

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 26-07-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:30:
[...]

https://cryptowat.ch/poloniex/etceth/1m

0.19 ETH nu. heeft maar heel even 0.30 aangetikt. Waarschijnlijk had met toen door dat dat belachelijk was en is hij weer gedaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Bartske schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:41:
[...]

Volume van ETC staat nu op 65K BTC, als ze 0.1% fee rekenen over de gemiddelde transactie (begint bij 0.15% en wordt goedkoper hoe meer je handelt) levert ze dat 65 btc op wat nu een kleine 39K euro is. En daar komt de 50K bitcoin volume van ETH nog bij. En dat is dus de afgelopen 24h.
En dat keer twee, want zowel de kopende partij als de verkopende partij betalen een fee. Sterker nog, 1 kant is "maker" en de andere "taker" en takers betalen 0.1% meer dan makers. Dus als de gemiddelde gebruikers in het 0.1% / 0.2% bracket zit, dan verdient Poloniex in totaal 0.3% van het totale BTC volume.

Dat is alleen voor ETC in de afgelopen dag al zo'n 200 BTC ~ €120,000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Rannasha schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:48:
[...]

En dat keer twee, want zowel de kopende partij als de verkopende partij betalen een fee. Sterker nog, 1 kant is "maker" en de andere "taker" en takers betalen 0.1% meer dan makers. Dus als de gemiddelde gebruikers in het 0.1% / 0.2% bracket zit, dan verdient Poloniex in totaal 0.3% van het totale BTC volume.

Dat is alleen voor ETC in de afgelopen dag al zo'n 200 BTC ~ €120,000.
Helemaal gelijk, de koper en verkoper zitten allebei op op Polo natuurlijk, even vergeten. Zouden ze bij Polo nu zo zitten? :+

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/ZPFQVis9WAAcE/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Paar uur geleden mijn Lisk vanuit de ICO wallet verstuurd naar poloniex, maar nog steeds niet confirmed. Staat al zeker 2 uur op 297 confims van de 303. Nog meer mensen problemen met deposits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo

vertigoo

Welcome to the jungle

paul-s83 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:55:
Paar uur geleden mijn Lisk vanuit de ICO wallet verstuurd naar poloniex, maar nog steeds niet confirmed. Staat al zeker 2 uur op 297 confims van de 303. Nog meer mensen problemen met deposits?
Van twitter:
Lisk @LiskHQ Jul 25
Poloniex temporarily disabled deposits & withdrawals. They are waiting for Lisk v0.3.2 (TBR this week) which solves the broadcasting issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Thanks, wel handig dat Poloniex dit dan niet even velmeld op hun gepost & withdrawal pagina. Nu heb ik dus niet de beschikking over mijn Lisks totdat ze de nieuwe wallet hebben gereleased en gesynced...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
https://twitter.com/krakenfx/status/758011228304257024

Iedereen die ETH had op kraken voor de HF krijgt nu ook ETC, en Kraken start ook een exchange in ETC.

Denk dat ETC wel een dingetje kan worden, vooral omdat het zoveel lijkt op BTC, maar ETH >> ETC.

Alles wat er bij ETC bij komt lijkt er bij ETH in prijs af te gaan :(

[ Voor 48% gewijzigd door Whatson op 26-07-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Wat is eigenlijk de gedachtegang achter dat je ETC krijgt als je al ETH had op het moment van de fork?

Zou het niet logischer zijn als je een keus moest maken? De chain is 2 kanten opgegaan. Waarom zou je dan van beide kanten een stuk waarde krijgen? Nu krijg je allebei, dat is gevoelsmatig onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:11:
Wat is eigenlijk de gedachtegang achter dat je ETC krijgt als je al ETH had op het moment van de fork?

Zou het niet logischer zijn als je een keus moest maken? De chain is 2 kanten opgegaan. Waarom zou je dan van beide kanten een stuk waarde krijgen? Nu krijg je allebei, dat is gevoelsmatig onlogisch.
Hoezo is dat onlogisch? Je ETH pre fork is twee kanten op gegaan; ETH en ETC. Je bleef automatisch bij ETH omdat dat de dominante chain was. Maar nu blijkt dat ETC (waarin de DAO ether nog steeds gestolen is) ook waarde vertegenwoordigd. Je krijgt het niet, je hebt het al, maar was nog niet beschikbaar op kraken. Men had gehoopt dat de oude branch waardeloos zou worden, maar dat is niet gelukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Whatson op 27-07-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Nu online
Kraken heeft nu ook ETC toegevoegd en mensen die daar voor in aanmerking komen ETC gegeven:
Kraken is opening new classic ether (ETC) markets and crediting ETC to any accounts that had ETH at the fork. Get all the details in our blog post:
http://blog.kraken.com/post/147999952772
Removing the ICAP deposit option
Please note that along with the update adding ETC markets and balances we are removing the ICAP deposit option for both ETH and ETC. If you use any ICAP deposit addresses you should switch over to hex addresses immediately. Almost all of our clients use hex addresses already, so only a few will be affected by this change.
Thank you for choosing Kraken, the trusted and secure digital assets exchange.
The Kraken Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Bitcoin blijft maar dalen.....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

KingKoning schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:11:

Geld, 2 keer zoveel coins betekend meer orders waar provisie op gepakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:28:
Bitcoin blijft maar dalen.....
BTC gaat inderdaad langzaam (maar zeker) steeds verder onderuit. Zou dit komen door het hele ETC/ETH gebeuren? Kan me voorstellen dat mensen hun vertrouwen in cryptocurrency beginnen te verliezen en hierdoor uitcashen. Of is er een andere verklaring voor de daling?

Zou deze daling nog andere gevolgen kunnen gaan hebben? Kan me herinneren dat er voor de 'halvening' gevreesd werd dat een deel van de miners zouden stoppen omdat de beloning niet hoog genoeg meer zou zijn. Gelukkig verdubbelde de prijs van BTC in de maand voor de halvening. Moeten we vrezen dat dit scenario alsnog realiteit wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

BTC gaat inderdaad langzaam (maar zeker) steeds verder onderuit. Zou dit komen door het hele ETC/ETH gebeuren? Kan me voorstellen dat mensen hun vertrouwen in cryptocurrency beginnen te verliezen en hierdoor uitcashen. Of is er een andere verklaring voor de daling?

Zou deze daling nog andere gevolgen kunnen gaan hebben? Kan me herinneren dat er voor de 'halvening' gevreesd werd dat een deel van de miners zouden stoppen omdat de beloning niet hoog genoeg meer zou zijn. Gelukkig verdubbelde de prijs van BTC in de maand voor de halvening. Moeten we vrezen dat dit scenario alsnog realiteit wordt?
Zo spannend is een daling van 25 dollar nou ook weer niet ;) Dat gebeurt zovaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Zo spannend is een daling van 25 dollar nou ook weer niet ;) Dat gebeurt zovaak.
25 dollar vind ik ook niet zo spannend. Maar verkocht vrijdag aan het eind van de middag 1 BTC rond de €595 nu voor €555. Een verschil van €40. Dat vind ik ook nog niet zorgwekkend, maar is wel genoeg om mij af te vragen of het iets te maken heeft met het hele ETH/ETC gebeuren.

edit: Andere reden waarom ik informeer naar de invloed van ETC op BTC is omdat het mij afgelopen weekend is opgevallen dat de prijs van BTC lijkt te reageren op ETC. Gaat ETC omhoog dan BTC naar beneden en andersom. Dat suggereert dat een boel mensen BTC omwisselen voor ETC. Iets wat ik niet zo goed begrijp.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Bitcoins verkopen en overstappen op ETC dan maar?

[ Voor 145% gewijzigd door MurtnR op 01-08-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:20
Als jullie de zogenoemde "Onecoin" zien wat denken jullie dan?
Ik denk dan aan een grote scam, waarbij mensen worden omgepraat om te investeren in deze "valuta van de toekomst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
MurtnR schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:54:
Bitcoins verkopen en overstappen op ETC dan maar?
8)7
Artopaper schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:53:
Als jullie de zogenoemde "Onecoin" zien wat denken jullie dan?
Ik denk dan aan een grote scam, waarbij mensen worden omgepraat om te investeren in deze "valuta van de toekomst"
Onecoin, Octacoin, Crypto888, Allemaal scamcoins inderdaad. Genoeg over te vinden op internet.
Gelukkig zijn er steeds meer initiatieven vanuit de (reddit) bitcoincommunity om de bijeenkomsten die ze organiseren wat te 'verstoren' met feiten :D

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk op 02-08-2016 10:03 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).