Nogal wat discussie aangezwengeld zie ik

Even wat meer tekst en uitleg over mijn situatie en leaseregelement (die net nieuw is):
-Jong gezin, kleine van 3 maanden
-2 honden ->station dus
-Budget 750 euro incl 120 netto EB voor prive gebruik. Hier kan je onderuit door onder de 750 te leasen.
-Budget gebaseerd op 40K, 48mnd, winterbanden, vervangend vervoer, ex brandstof.
-verplicht diesel (meer dan 30K per jaar)
-10% overschrijding budget is toegestaan
-Niet gebruikt budget wordt niet uitgekeerd (alleen dus evt minder eigen bijdrage)
-LM is Leaseplan
-autokeuze beperkt tot VAG, Volvo, Peugeot
-zag iemand ook iets melden in de trant van "volgende loonsverhoging heb je er wel weer 100e bij". Iedereen staat al jaren stil qua loon.....gaat niet geweldig bij ons. Ik hou eerder rekening met weer een versobering van secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioen bijdrage, onkostenvergoeding etc). Maar laten we daar verder niet op in gaan.
Huidige auto is Laguna station, 28K met 25% bijtelling is 260e netto. Morgen zal ik de 200K aantikken, dus hij mag de deur wel uit van de LM
Leaseplan had een fout gemaakt op hun portal met de leasetarieven, ze hadden ons budget overgenomen als zijnde incl brandstof

Hier kwam ik gister zelf achter.
Eerste keuze, om maandelijkse kosten te drukken, was dan de 308SW lease executive pack. Krijg je best veel auto voor je geld->14%er. Niet perfect, moet wat concessies doen maar financieel aantrekkelijk Alleen kostte deze tot vorige week 850 euro oid waardoor ik ook rond de 280e netto uit kwam en daardoor niet meer interessant. Nu is het leasetarief ineens iets van 730 euro...
In de tussentijd had ik gekozen voor een occasion omdat ik gewoon niet uitkwam met het budget. Voor 750e kon ik niet eens een kale golf station kiezen... Uiteindelijk vrij dikke Octavia combi EBL 2.0 TDI gekozen en goedgekeurd. Leasetarief was hiervoor 755e echter wel 37K 20% bijtelling + nog een EB van 66 euro (bij 2e hands auto 50% korting op EB) maakte 310e netto lasten. Hier had ik nooit voor gekozen mits ik een andere fatsoenlijke keuze had. Ik vind de huidige autokosten al meer dan genoeg.
De Octavia is dus per vandaag geannuleerd door mij. 310 euro netto of 210 netto is toch een te groot verschil gezien de nieuwe gezinssituatiel. Houden maandelijks geen enorme bedragen over anders had ik er niet moeilijk over gedaan.
Situatie nu is dat ik even wacht met een nieuwe auto bestellen aangezien er erg veel commentaar is gekomen vanuit de berijders binnen ons bedrijf mbt de nieuwe leasereling. O.a. natuurlijk de EB die is ingevoerd en dat er geen verschil meer is in leasenorm tussen benzine en diesel rijdersl.
Nu schijnt verplicht dieselen een wat hogere norm te krijgen (of benzine gaat omlaag, geen idee). Contactpersoon bij leasplan adviseert ook om even te wachten op verder bericht...
Zou dus zomaar kunnen dat als het budget naar vb 800e gaat, en ik dus grotendeels onder de EB uit kan komen, toch een octavia kies maar dan wel een 1.6 met DSG. Ofzo