En jij dacht een helderziende blik te hebben over 2 auto's die beide op dat moment nog niet leverbaar waren en waar zelfs nog lang niet alles over bekend was. Laat staan dat er rijtesten beschikbaar waren.
Ik kan mij inderdaad nog dat geneuzel over de snelheid en iets met 'die Mercedes rijdt rondjes om die Passat heen' ofzo herinneren. Dat soort onzinnige argumenten geven voor mij inderdaad niet de doorslag.
- Je zelf aangaf wat je belangrijk vindt aan een auto, waarop ik met zaken kwam die de C350e op die vlakken meer bood t.o.v. de Passat (zoals een zijdezacht Airmatic onderstel dat voor mensen met een slechte rug erg fijn is), maar dat vond je alsnog onbelangrijk
Ik gaf al aan dat ik stoelen veel belangrijker vind. Airmatic is vast prettig hoor, maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de Passat niet comfortabel is.
De keuze is uiteindelijk tot stand gekomen doordat ik bij Mercedes wel precies wist waar ik aan toe was en bij VW totaal niet. Daarnaast vind ik de Mercedes ook iets mooier dan de VW, is ie standaard zeer rijk uitgerust (wat mij niet echt boeit, maar natuurlijk wel leuk is) en was het prijsverschil erg klein. En ik moest de keuze nu maken omdat het anders te laat zou zijn.
- Je reageerde structureel zeer positief op alles wat de Passat GTE betrof en ongeïnteresseerd op C350e informatie
Blijkbaar dus niet. Ik kijk echter verder dan de motor en de ster op de motorkap. Bruikbaarheid (actieradius/praktische zaken), prijs en verbruik zijn ook factoren die meespelen.
- Je beweerde dat zeer helder uit de specs af te leiden informatie ongeldig was totdat dit was getest: het enorme verschil in prestaties bijvoorbeeld dat onvermijdelijk volgt uit de technische specificaties van beide auto's en de fabrieksopgave van de sprinttijden etc.
Pfff....voor de 10e keer: Prestaties boeien mij niet! Mijn BMW die in 8 seconden van 0-100 km/u gaat is meer dan snel genoeg en de Passat GTE dus ook. Overigens kun je niet aankomen met specificaties van de Passat GTE want die waren destijds nog helemaal niet bekend. Of ze er nu wel zijn weet ik niet.
- Je jezelf veel beter geïnformeerd had over de Passat GTE dan over de C350e
Zeker niet. De enige vergissing die ik gemaakt heb is de inschatting over prijsverschil tussen beide in de lease. Ik heb de C350e door onderhandelen voor een erg scherpe prijs kunnen krijgen.
Ik vond het een heel duidelijke voorkeur en vond het storend dat je beweerde dat je geen voorkeur had en de andere kandidaat een beetje kraakte terwijl je neutraliteit leek te veinzen. Misschien zat ik er naast.
Je zat er zeker naast.
Maar gefeliciteerd met je keuze. Je gaat een schitterende en ontzettend fijne auto rijden, ik gun het je van harte

Dank je! Tegen die tijd post ik wel wat foto's