Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
readytoflow schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:36:
Prachtig toch! Mooie bak. Als je het Leasebudget hebt rij je hem mooi voor <300,- per maand.
Jij zou voor die 300,- liever een Golf Variant 1.6 DSG rijden als je kon kiezen?
Als je een T8 mag rijden voor alleen bijtelling, kun je twee van die Golfs leasen binnen budget. Eentje rijd je alleen zakelijk, is de bijtelling ook niet te hoog :)

Of je gebruikt die resterende 800 euro leasebudget om je bijtelling te neutraliseren. Rijd je de Golf voor -100 euro per maand.

Bottom line: er is meer dan bijtelling en een XC90 is natuurlijk veel duurder dan een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Dat was ik. Ik dacht dat onder meer omdat:

- Je toevalligerwijs alle zaken die de C350e voor heeft op de Passat GTE onbelangrijk vond
En jij dacht een helderziende blik te hebben over 2 auto's die beide op dat moment nog niet leverbaar waren en waar zelfs nog lang niet alles over bekend was. Laat staan dat er rijtesten beschikbaar waren.
Ik kan mij inderdaad nog dat geneuzel over de snelheid en iets met 'die Mercedes rijdt rondjes om die Passat heen' ofzo herinneren. Dat soort onzinnige argumenten geven voor mij inderdaad niet de doorslag.
- Je zelf aangaf wat je belangrijk vindt aan een auto, waarop ik met zaken kwam die de C350e op die vlakken meer bood t.o.v. de Passat (zoals een zijdezacht Airmatic onderstel dat voor mensen met een slechte rug erg fijn is), maar dat vond je alsnog onbelangrijk
Ik gaf al aan dat ik stoelen veel belangrijker vind. Airmatic is vast prettig hoor, maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat de Passat niet comfortabel is.

De keuze is uiteindelijk tot stand gekomen doordat ik bij Mercedes wel precies wist waar ik aan toe was en bij VW totaal niet. Daarnaast vind ik de Mercedes ook iets mooier dan de VW, is ie standaard zeer rijk uitgerust (wat mij niet echt boeit, maar natuurlijk wel leuk is) en was het prijsverschil erg klein. En ik moest de keuze nu maken omdat het anders te laat zou zijn.
- Je reageerde structureel zeer positief op alles wat de Passat GTE betrof en ongeïnteresseerd op C350e informatie
Blijkbaar dus niet. Ik kijk echter verder dan de motor en de ster op de motorkap. Bruikbaarheid (actieradius/praktische zaken), prijs en verbruik zijn ook factoren die meespelen.
- Je beweerde dat zeer helder uit de specs af te leiden informatie ongeldig was totdat dit was getest: het enorme verschil in prestaties bijvoorbeeld dat onvermijdelijk volgt uit de technische specificaties van beide auto's en de fabrieksopgave van de sprinttijden etc.
Pfff....voor de 10e keer: Prestaties boeien mij niet! Mijn BMW die in 8 seconden van 0-100 km/u gaat is meer dan snel genoeg en de Passat GTE dus ook. Overigens kun je niet aankomen met specificaties van de Passat GTE want die waren destijds nog helemaal niet bekend. Of ze er nu wel zijn weet ik niet.
- Je jezelf veel beter geïnformeerd had over de Passat GTE dan over de C350e
Zeker niet. De enige vergissing die ik gemaakt heb is de inschatting over prijsverschil tussen beide in de lease. Ik heb de C350e door onderhandelen voor een erg scherpe prijs kunnen krijgen.
Ik vond het een heel duidelijke voorkeur en vond het storend dat je beweerde dat je geen voorkeur had en de andere kandidaat een beetje kraakte terwijl je neutraliteit leek te veinzen. Misschien zat ik er naast.
Je zat er zeker naast.
Maar gefeliciteerd met je keuze. Je gaat een schitterende en ontzettend fijne auto rijden, ik gun het je van harte :)
Dank je! Tegen die tijd post ik wel wat foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:48:
[...]
Als je een T8 mag rijden voor alleen bijtelling, kun je twee van die Golfs leasen binnen budget. Eentje rijd je alleen zakelijk, is de bijtelling ook niet te hoog :)

Of je gebruikt die resterende 800 euro leasebudget om je bijtelling te neutraliseren. Rijd je de Golf voor -100 euro per maand.

Bottom line: er is meer dan bijtelling en een XC90 is natuurlijk veel duurder dan een Golf.
Alleen bijtelling. Ik heb zelf nooit anders meegemaakt. Maar inderdaad je moet niet je Leasebudget kunnen laten uitkeren.
Beetje aangeklede Golf €38000 20% netto €266,-
XC90 momentum met random opties €83500 7% netto pm €255,-

Ga mij niet zeggen dat als de baas je genoeg Leasebudget geeft, je dan een Golf verkiest boven deze XC90.

Al dat gezeur over oneerlijk...dat je hier in dit topic komt omdat je een leaseauto hebt vinden mensen ook oneerlijk, of dat je een mooie MacBook krijgt vd zaak, dat onderwijzers veel vakantie hebben, ambtenaren een luizebaantje, de buurman die zorgtoeslag krijgt...
Gewoon lekker gebruik maken van je mogelijkheden noem dat soort dingen.

@Leolinedance: ben wel nieuwsgierig? Wat heb je kunnen regelen met de dealer/LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
readytoflow schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:36:
[...]

Alleen bijtelling. Ik heb zelf nooit anders meegemaakt. Maar inderdaad je moet niet je Leasebudget kunnen laten uitkeren.
Beetje aangeklede Golf €38000 20% netto €266,-
XC90 momentum met random opties €83500 7% netto pm €255,-

Ga mij niet zeggen dat als de baas je genoeg Leasebudget geeft, je dan een Golf verkiest boven deze XC90.

Al dat gezeur over oneerlijk...dat je hier in dit topic komt omdat je een leaseauto hebt vinden mensen ook oneerlijk, of dat je een mooie MacBook krijgt vd zaak, dat onderwijzers veel vakantie hebben, ambtenaren een luizebaantje, de buurman die zorgtoeslag krijgt...
Gewoon lekker gebruik maken van je mogelijkheden noem dat soort dingen.
Mijn pa is dus op het punt om een XC90 te bestellen. Ik snap niet waarom mensen zo zeuren over grote leaseauto's die goedkoop in de bijtelling zijn. Ja, de test zijn flawed, nee die auto's zijn niet zuinig. Overheden moeten dus gewoon aan hun tests gaan werken. Het is wel een extra stuk loon en niet een kadootje van de overheid. Het is gunstig dat ze deze auto's een belastingvoordeel geven, maar je moet je wel bedenken dat dit een belastingvoordeel is voor mensen die al meerdere modale salarissen aan inkomensbelasting betalen aan de staatskas. Nederland wordt er echt niet opeens armer van als zij voor hun auto ietsje minder hoeven betalen hoor.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BeefHazard schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:44:
[...]

Mijn pa is dus op het punt om een XC90 te bestellen. Ik snap niet waarom mensen zo zeuren over grote leaseauto's die goedkoop in de bijtelling zijn. Ja, de test zijn flawed, nee die auto's zijn niet zuinig. Overheden moeten dus gewoon aan hun tests gaan werken. Het is wel een extra stuk loon en niet een kadootje van de overheid. Het is gunstig dat ze deze auto's een belastingvoordeel geven, maar je moet je wel bedenken dat dit een belastingvoordeel is voor mensen die al meerdere modale salarissen aan inkomensbelasting betalen aan de staatskas. Nederland wordt er echt niet opeens armer van als zij voor hun auto ietsje minder hoeven betalen hoor.
Je start je verhaaltje al met "Mijn pa"...... Misschien dat je beter eerst zélf eens kunt gaan werken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 02:01:
[...]

Je start je verhaaltje al met "Mijn pa"...... Misschien dat je beter eerst zélf eens kunt gaan werken?
Wat dacht je ervan dat ik nog met mijn opleiding bezig ben? :>

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
BeefHazard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat zijn reactie vooral slaat op het feit dat jij niet echt kunt oordelen over belasting zolang je niet bijna de helft van een mager loon afstaat aan de overheid.

Maar goed als je een groot leasebudget hebt en het niet kunt laten uitkeren dan is dat op zich een prima reden om een XC90 te nemen natuurlijk. Ik ken er ook een met een flink leasebudget die een Q7 zakelijk rijdt omdat hij wel maximaal auto binnen zijn budget wil maar hij de bijtelling niet kan ophoesten :P.

[ Voor 31% gewijzigd door Makkelijk op 02-05-2015 08:29 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-07 12:42
:>
Makkelijk schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:25:
[...]

Ik denk dat zijn reactie vooral slaat op het feit dat jij niet echt kunt oordelen over belasting zolang je niet bijna de helft van een mager loon afstaat aan de
Iedereen mag overal een oordeel over hebben van mij (en in mijn gezin gaat er een aardige stroom geld ieder jaar naar de belasting :P . Jullie reactie vind ik vooral getuigen van een aardige ontevredenheid en verbitterdheid in je baan. Misschien ook maar eens je eigen bedrijf beginnen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

JB

Cédric roelt!

[...]

Ik denk dat zijn reactie vooral slaat op het feit dat jij niet echt kunt oordelen over belasting zolang je niet bijna de helft van een mager loon afstaat aan de overheid.

Maar goed als je een groot leasebudget hebt en het niet kunt laten uitkeren dan is dat op zich een prima reden om een XC90 te nemen natuurlijk. Ik ken er ook een met een flink leasebudget die een Q7 zakelijk rijdt omdat hij wel maximaal auto binnen zijn budget wil maar hij de bijtelling niet kan ophoesten :P.
Uuh een Q7 kunnen leasen maar de bijtelling niet kunnen ophoesten :? Dan wil ik niet weten hoe hij/zij met zijn/haar geld omgaat. De meeste mensen die in dit segment auto's leasen hebben niet te maken met een leasebudget.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[b]Ankie007 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:10:[/b)_
:>
[...]

Iedereen mag overal een oordeel over hebben van mij (en in mijn gezin gaat er een aardige stroom geld ieder jaar naar de belasting :P . Jullie reactie vind ik vooral getuigen van een aardige ontevredenheid en verbitterdheid in je baan. Misschien ook maar eens je eigen bedrijf beginnen? _/-\o_
Niet over mijn eigen baan hoor, meer in het algemeen. Ik denk dat iedereen die hier iets te zoeken heeft niet mag klagen over zijn arbeidsomstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:07:

[...]

Je zat er zeker naast.

[...]

Dank je! Tegen die tijd post ik wel wat foto's :)
Goed, laten we het er op houden dat ik je verkeerd begrepen heb.

Ik zie hier graag beeldmateriaal voorbij komen als je hem binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
[...]

Dat mag ik toch niet hopen. Waarom zou een student niet kunnen oordelen over belasting? Kan een twintiger dat niet? Krijgt ieder kind door de jaren niet mee hoe de financiën er thuis óngeveer voor staan?
En afgezien daarvan: heeft een student niet te maken met aankoopbelasting als consument, met geldstromen van/naar de overheid zoals huursubsidie, zorgtoeslag, gemeentelijke heffingen etc. en kan er via een bijbaan niet gewoon belasting worden betaald wanneer de loonheffingskorting is vastgezet op de vergoeding voor een stage? Ik hoop echt dat je ongelijk hebt, want wanneer de beste man jongvolwassenen niet mee vindt tellen omdat ze nog geen 42/52% loonheffing betalen is dat behoorlijk kortzichtig.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
BeefHazard schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:22:
[...]

De discussie over die uitstoottest en het fiscale stuk komen hier vaker voorbij, maar wat veel mensen zich niet realiseren is dat je die auto niet krijgt om alleen boodschappen mee te doen, maar je moet er ook aardig wat kilometers in maken naar klanten in het hele land. Ik rij iets van 40dkm per jaar, en mn auto houd de gemiddelde snelheid bij, en dat is een duizelingwekkende 63km/pu. Bereken eens hoeveel uur per jaar je dan in de auto zit. Ik ongeveer een maand per jaar. Of drie uur per werkdag. Dat is je eigen tijd, geen werktijd (bij mij iig). Leuk dat je dan voor weinig in een auto van de zaak kan rijden, maar vervolgens sta ik naar de remlichten van mn voorligger te kijken op de A13, in plaats van dat ik zit te BBQen met vrienden bijvoorbeeld.

Ik weet dat dat bij het werk hoort en je hoort me er ook niet over klagen, maar als deze discussie eens in de zoveel tijd voorbij komt word gedaan alsof leaserijders het allemaal maar zo goed hebben, terwijl er niet word gesproken over wat er dan met die auto word gedaan. Ik ben gewoon benieuwd, zou je echt een leasebak willen hebben, wetende dat je ongeveer 11-12 uur per dag van huis af bent? Of zou je liever werk in de buurt zoeken en gewoon op het fietsje in 15 minuten naar je werk fietsen :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Beiden hebben hun voordelen. Het beste is om gewoon af te wisselen. De ene week werk je lekker dichtbij en ga je daarheen, de andere week moet je kilometers maken :+

Het is natuurlijk niet mogelijk, maar mensen doen het zonder gekheid wel beter als ze afwisseling hebben. Als je drie maanden lang elke ochtend een boterham met hagelslag eet, ga je ook iets anders willen. Dan doe je een keer een lekkere plak ham op je brood in plaats daarvan. Het is jammer dat dit niet goed valt te vertalen naar werk; je kan niet elke week van baan wisselen. Als dat wel zou kunnen, zouden mensen een stuk efficiënter en gemotiveerder kunnen werken en zou als bijkomstig effect het gras-overkant effect een stuk minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Widow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:38:
[...]

De discussie over die uitstoottest en het fiscale stuk komen hier vaker voorbij, [...]
Bereken eens hoeveel uur per jaar je dan in de auto zit. Ik ongeveer een maand per jaar. Of drie uur per werkdag. Dat is je eigen tijd, geen werktijd (bij mij iig). Leuk dat je dan voor weinig in een auto van de zaak kan rijden, maar vervolgens sta ik naar de remlichten van mn voorligger te kijken op de A13, in plaats van dat ik zit te BBQen met vrienden bijvoorbeeld.
[...]
Ik snap je punt, maar de reistijd is toch echt iets tussen werkgever en werknemer. Ik zie geen reden waarom de belasting dat (deels) zou moeten compenseren. Uitgangspunt van bijtelling moet een eerlijke waardering van het financiele privevoordeel zijn.

Dat is in beperkte mate afhankelijk van brandstofverbruik van de auto. Niet in de mate waarin het nu wordt gedifferentieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, reken maar eens uit hoeveel van de nieuwwaarde van de auto je zelf betaalt als je 4 jaar lang 20%, laat staan 25% van de cataloguswaarde aan bijtelling betaalt. Da's 80% resp 100% van de waarde van die auto. Eigenlijk koop je hem dus op afbetaling, ware het iet dat de baas het onderhoud, verzekering en brandstof betaalt.
Heb je een 25%er die je meer dan 4 jaar moet rijden...dan had je hem dus beter zelf kunnen kopen de baas je benzine, verzekering en onderhoud betalen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
@The Eagle bijna, maar je vergeet een detail. De bijtelling wordt opgeteld bij je bruto loon. Je betaalt daarover alleen de belasting, grofweg de helft. Dat maakt het dus 40% resp 50% van de waarde van de auto. Dan moet je er 8 jaar mee rijden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BeefHazard op 04-05-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:48:
Sowieso, reken maar eens uit hoeveel van de nieuwwaarde van de auto je zelf betaalt als je 4 jaar lang 20%, laat staan 25% van de cataloguswaarde aan bijtelling betaalt. Da's 80% resp 100% van de waarde van die auto. Eigenlijk koop je hem dus op afbetaling, ware het iet dat de baas het onderhoud, verzekering en brandstof betaalt.
Heb je een 25%er die je meer dan 4 jaar moet rijden...dan had je hem dus beter zelf kunnen kopen de baas je benzine, verzekering en onderhoud betalen ;)
Waarbij je dus over de vergoeding van onderhoud, brandstof en onderhoud weer inkomstenbelasting moet betalen. Dus uiteindelijk schiet je er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

The Eagle schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:48:
Beetje jammer dat je op die manier ook niet per definitie onder de bijtelling uit komt... En als je het wel zonder de bijtelling zou willen doen, dan mag je over hetgeen wat je meer krijgt dat de 19 cent per kilometer gewoon loonheffing afdragen.
21.1.3 Vergoeding totale autokosten
Hebt u afgesproken om de totale kosten (inclusief de afschrijving) van de eigen auto van uw werknemer te vergoeden, dan gelden de regels voor een auto die u aan uw werknemer ter beschikking hebt gesteld. Dat is ook zo voor een auto die uw werknemer heeft geleased en waarvan u de kosten vergoedt. Het maakt daarbij niet uit of uw werknemer u een vergoeding betaalt voor het privégebruik van de auto (zie paragraaf 21.3 en 21.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje luie vraag wellicht, maar weet iemand ook hoe het staat met beschikbare C350e modellen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:57:
@The Eagle bijna, maar je vergeet een detail. De bijtelling wordt opgeteld bij je bruto loon. Je betaalt daarover alleen de belasting, grofweg de helft. Dat maakt het dus 40% resp 50% van de waarde van de auto. Dan moet je er 8 jaar mee rijden ;)
Hoppa, en toen wees de student die hier niks van bijtelling en belasting mag vinden even zeer terecht op een verkeerd begrip/verkeerde berekening van bijtelling/kosten van een leaseauto.

Dat vind ik nou leuk. :+

Overigens betaal je pas écht 50% inkomstenbelasting bij iets meer dan €400.000 aan bruto inkomen per jaar. Ik begrijp dat het lekker rekent en het goed doet op feestjes en partijen - maar bijna niemand in dit topic betaalt daadwerkelijk 50% inkomstenbelasting.

[ Voor 19% gewijzigd door MrAcid op 04-05-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
MrAcid schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
[...]

Hoppa, en toen wees de student die hier niks van bijtelling en belasting mag vinden even zeer terecht op een verkeerd begrip/verkeerde berekening van bijtelling/kosten van een leaseauto.

Dat vind ik nou leuk. :+
Ach, dat soort foutjes zijn gewoon snel gemaakt. Doet iedereen. Ik bedoel er absoluut niks mee hoor, het geeft gewoon een wat ander beeld van de situatie. Er zitten een hoop struikelblokken en valkuilen in de fiscale regels rond auto's. Zo vergeet The Eagle voor het gemak bijvoorbeeld ook nog eens dat je in de regel geen BPM betaalt over een leaseauto. Scheelt een slok op een borrel.
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
Beetje luie vraag wellicht, maar weet iemand ook hoe het staat met beschikbare C350e modellen dit jaar?
Zover ik uit dit topic opmaak is die helemaal uitverkocht. Afgelopen week heeft één Tweaker er een weten te bestellen via een productieplaats voor Duitsland. Volgend jaar geleverd is alsnog 15% bijtelling, niet al te ongunstig.
MrAcid schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
Overigens betaal je pas écht 50% inkomstenbelasting bij iets meer dan €400.000 aan bruto inkomen per jaar. Ik begrijp dat het lekker rekent en het goed doet op feestjes en partijen - maar bijna niemand in dit topic betaalt daadwerkelijk 50% inkomstenbelasting.
Belastingschijf 4 geldt vanaf €57.586 bruto met 52% inkomensbelasting. Ik denk wel dat er users in dit topic zijn die een dergelijk bedrag verdienen. Zeker als ze met auto's van 60k mogen rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door BeefHazard op 04-05-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:09
Grappige is alleen dat je over het restant 52% belasting betaald... Niet over je hele loon...

[ Voor 5% gewijzigd door FireDrunk op 04-05-2015 11:44 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:45
BeefHazard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:38:
[...]

Ach, dat soort foutjes zijn gewoon snel gemaakt. Doet iedereen. Ik bedoel er absoluut niks mee hoor, het geeft gewoon een wat ander beeld van de situatie. Er zitten een hoop struikelblokken en valkuilen in de fiscale regels rond auto's. Zo vergeet The Eagle voor het gemak bijvoorbeeld ook nog eens dat je in de regel geen BPM betaalt over een leaseauto. Scheelt een slok op een borrel.

[...]

Zover ik uit dit topic opmaak is die helemaal uitverkocht. Afgelopen week heeft één Tweaker er een weten te bestellen via een productieplaats voor Duitsland. Volgend jaar geleverd is alsnog 15% bijtelling, niet al te ongunstig.

[...]

Belastingschijf 4 geldt vanaf €57.586 bruto met 52% inkomensbelasting. Ik denk wel dat er users in dit topic zijn die een dergelijk bedrag verdienen. Zeker als ze met auto's van 60k mogen rijden.
Volgens mij betaal je wel degelijk BPM over een lease auto?
https://www.athloncarleas...der/Wet-fiscus/BPM-lease/

Personenauto's leasen

Voor auto's en motorrijwielen moet belasting worden betaald: bpm. Over deze belasting, die in de prijs van een auto is begrepen, wordt geen btw geheven. Een leasemaatschappij hoeft daarom over het bpm-gedeelte in de leasetermijnen geen btw te betalen. De leasemaatschappij moet dan wel aan de volgende voorwaarden voldoen:

Het leasecontract heeft een looptijd van minimaal 1 jaar.
De leasemaatschappij heeft de bpm afgedragen.
Het kenteken van de auto staat op naam van degene die leaset.
De leasemaatschappij vermeldt de doorberekende bpm apart op de factuur.

[ Voor 21% gewijzigd door Droid86 op 04-05-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FireDrunk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:43:
Grappige is alleen dat je over het restant 52% belasting betaald... Niet over je hele loon...
Toch kan je dat met een auto goed voelen, want als je bruto loon in de 52% schaal valt, dan betaal je over je auto dus ook 52%. Zo kan een loonsverhoging waardoor je net over de grens komt onder de streep negatief uitkomen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
FireDrunk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:43:
Aha, dat is een interessante nuance. Well, Today I Learned. :p
Droid86 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Volgens mij betaal je wel degelijk BPM over een lease auto?
https://www.athloncarleas...der/Wet-fiscus/BPM-lease/

Personenauto's leasen

Voor auto's en motorrijwielen moet belasting worden betaald: bpm. Over deze belasting, die in de prijs van een auto is begrepen, wordt geen btw geheven. Een leasemaatschappij hoeft daarom over het bpm-gedeelte in de leasetermijnen geen btw te betalen. De leasemaatschappij moet dan wel aan de volgende voorwaarden voldoen:

Het leasecontract heeft een looptijd van minimaal 1 jaar.
De leasemaatschappij heeft de bpm afgedragen.
Het kenteken van de auto staat op naam van degene die leaset.
De leasemaatschappij vermeldt de doorberekende bpm apart op de factuur.
Die BPM wordt dus door de leasemaatschappij betaald en met de leasekosten verrekend, die de werkgever betaalt. Of mis ik een deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:45
BeefHazard schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:50:
[...]

Aha, dat is een interessante nuance. Well, Today I Learned. :p

[...]

Die BPM wordt dus door de leasemaatschappij betaald en met de leasekosten verrekend, die de werkgever betaalt. Of mis ik een deel?
Dat is idd zoals ik het heb begrepen uit het stukje hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
AllSeeyinEye schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:50:
[...]

Toch kan je dat met een auto goed voelen, want als je bruto loon in de 52% schaal valt, dan betaal je over je auto dus ook 52%. Zo kan een loonsverhoging waardoor je net over de grens komt onder de streep negatief uitkomen.
Kan het ook zo zijn dat je met je normale loon net onder de 52% grens zit, maar dat je door de bijtelling van je auto net er over heen komt en dan alleen over dat deel wat er over komt 52% moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij kun je nooit negatief uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:09
jap85 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Kan het ook zo zijn dat je met je normale loon net onder de 52% grens zit, maar dat je door de bijtelling van je auto net er over heen komt en dan alleen over dat deel wat er over komt 52% moet betalen?
Ja, dat kan zeker. Dan voel je inderdaad de auto 'theoretisch gezien' het zwaarst.

Ik vind niet dat je zo moet rekenen, je kan ook zeggen dat je eerst bijtelling hebt, en daardoor met je loon over 52% heen komt...

Feit is gewoon dat je ' genoeg' verdient om in de 52% schaal te vallen met een deel van je loon. Niet meer en niet minder...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

Je denkt toch niet dat er gewoon 52% belasting over de bijtelling wordt gerekend? Je loon wordt gewoon verhoogd dus een loonsverhoging kan nooit negatief uitpakken, ook niet door een auto. Je auto wordt duurder door de loonsverhoging, maar de stijging van je loon is per definitie groter dan dat.

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 04-05-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
jap85 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:26:
[...]

Laat me voor het gemak de grens van de 4e schijf IB op 57.000 euro afronden.

Stel, je hebt een belastbaar inkomen van precies 57k per jaar. Dan voeg je een leaseauto toe van 30k a 20% = 6k bijtelling. Je inkomen stijgt door deze leaseauto tot 63k en je belasting zal stijgen met dik 3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Makkelijk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:40:
[...]

Je denkt toch niet dat er gewoon 52% belasting over de bijtelling wordt gerekend? Je loon wordt gewoon verhoogd dus een loonsverhoging kan nooit negatief uitpakken, ook niet door een auto. Je auto wordt duurder door de loonsverhoging, maar de stijging van je loon is per definitie groter dan dat.
Zou je dat even kunnen toelichten? Ik dacht namelijk ook dat wat AllSeeyinEye beweerde klopte.

Wat ik dacht was dat de bijtelling van een leaseauto belast werd aan de hand van de belastingschijf waar je in zat.
Grenswaarde voor belastingschijf 4 is 57.585 euro per jaar aan inkomen. Hieronder even een voorbeeld zoals ik dacht dat het altijd werkte:

Stel je verdient 57.580 euro per jaar waardoor je nog in de 42% schaal valt, je leaseauto heeft een fiscale waarde van 40.000 euro en valt in de 20% categorie. Dan is je netto bijtelling 280 euro per maand.

Stel je gaat 57.590 euro per jaar verdienen, dan val je over die 5 extra euro's in de 52% schaal, maar je leaseauto wordt ineens duurder, je netto bijtellling is dan 347 euro per maand.

In dat geval is het toch nadelig? Dan heb je 10 euro "promotie" maar wel 67 euro aan extra bijtelling voor je kiezen. Tenzij het anders is dan ik dacht dat het altijd was?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
RomeoJ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:19:
[...]

Zou je dat even kunnen toelichten? Ik dacht namelijk ook dat wat AllSeeyinEye beweerde klopte.

Wat ik dacht was dat de bijtelling van een leaseauto belast werd aan de hand van de belastingschijf waar je in zat.
Grenswaarde voor belastingschijf 4 is 57.585 euro per jaar aan inkomen. Hieronder even een voorbeeld zoals ik dacht dat het altijd werkte:

Stel je verdient 57.580 euro per jaar waardoor je nog in de 42% schaal valt, je leaseauto heeft een fiscale waarde van 40.000 euro en valt in de 20% categorie. Dan is je netto bijtelling 280 euro per maand.

Stel je gaat 57.590 euro per jaar verdienen, dan val je over die 5 extra euro's in de 52% schaal, maar je leaseauto wordt ineens duurder, je netto bijtellling is dan 347 euro per maand.

In dat geval is het toch nadelig? Dan heb je 10 euro "promotie" maar wel 67 euro aan extra bijtelling voor je kiezen. Tenzij het anders is dan ik dacht dat het altijd was?
Nee dit klopt niet, je moet je bijtelling van de auto al bij je salaris optellen. De auto viel daardoor al in de 52% categorie. Dat extra tientje gaat ook in de 52% categorie vallen, je belasting brijdrage stijgt dus slechts 5,20, netto hou je dus 4,80 aan deze loonsverhoging over.

[ Voor 0% gewijzigd door joca op 04-05-2015 13:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel gek dat zo weinig mensen bijtelling begrijpen. Het is een percentage over de waarde van je auto die bij je inkomen wordt opgeteld, niets meer. Dus heb je een auto waarvan de bijtelling 300 euro per maand is komt die bijtelling keuring in box 1 terecht. Daar betaal je dan belasting over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 13:54
Na alle negatieve reacties over de ruimte in de V40 ben ik dit weekend toch maar eens wezen kijken. Ik moet zeggen dat ik de auto toch ruimer vond dan ik had verwacht. Ik kon prima achter mezelf zitten (1,86m, normaal postuur) en de kofferbak doet niet heel veel onder voor een willekeurig andere hatchback uit het C-segment. Dan wordt het toch wel een makkelijk rekensommetje met 14% bijtellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:29:
Die zijn nu uitverkocht als het goed is. Ik zou één van de twee laatste plekken in Duitsland hebben gekregen vertelde de contactpersoon bij de leasemaatschappij. Hij vertelde overigens ook dat als hij er 100 meer gehad zou hebben hij deze ook allemaal in no-time kwijt zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Leolinedance schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:50:
[...]

Die zijn nu uitverkocht als het goed is. Ik zou één van de twee laatste plekken in Duitsland hebben gekregen vertelde de contactpersoon bij de leasemaatschappij. Hij vertelde overigens ook dat als hij er 100 meer gehad zou hebben hij deze ook allemaal in no-time kwijt zou zijn...
He Leolinedance.
Zou je wat willen toelichten over de scherpe deal die je hebt gemaakt met de C350?
Wat heb je aan korting/voorwaarden kunnen regelen? Regel jij dat zelf? Of je leasemij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
BiLLie- schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:23:
Na alle negatieve reacties over de ruimte in de V40 ben ik dit weekend toch maar eens wezen kijken. Ik moet zeggen dat ik de auto toch ruimer vond dan ik had verwacht. Ik kon prima achter mezelf zitten (1,86m, normaal postuur) en de kofferbak doet niet heel veel onder voor een willekeurig andere hatchback uit het C-segment. Dan wordt het toch wel een makkelijk rekensommetje met 14% bijtellen :)
Hij is echt klein. Ook de kofferbak. Maar als hij voor jou groot genoeg is, kun je hem gewoon bestellen toch?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
readytoflow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:54:
[...]

He Leolinedance.
Zou je wat willen toelichten over de scherpe deal die je hebt gemaakt met de C350?
Wat heb je aan korting/voorwaarden kunnen regelen? Regel jij dat zelf? Of je leasemij?
Ik heb volgende voorwaarden zelf kunnen regelen:

40k km per jaar, 60 maanden + winterbanden. Dat is dus 2 ton in 5 jaar, wat bijna geen maatschappij toe staat met een benzineauto.

Eur 905,- per maand. Oorspronkelijke aanbieding was ca. Eur 950,-

Ik heb deze korting gekregen omdat ik een iets betere aanbieding had liggen (Eur 938,- ofzo) en deze leasemij verschillende collega's van mij al heeft weten binnen te halen, en ze nu natuurlijk het hele bedrijf zo ver willen krijgen. En op deze manier gaat dat dus de goede kant op voor ze.

Prima service trouwens ook, het is een echt kantoor en geen online leasemij als Leaseplan Direct.

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 04-05-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Klopt, het zou ook ongetwijfeld met je verwachting te maken hebben gehad, maar het valt reuze mee. Een octavia is groter, maar voor het C-segment is het verder een auto met "gemiddelde" afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik had precies dezelfde ervaring.
Een 308 doet voorin krapper aan en kan ik met 189cm niet normaal inzitten. De V40 is dat prima voor elkaar.
Mensen belichten graag altijd een bepaald puntje om maar iets te kunnen roepen zonder dat ze praktijk vaak kennen en dan gaan verhaaltje snel een eigen leven leiden. Want iedereen zegt het... dus de kofferbak van een V40 is te klein. Denk dat veel mensen even vergeten dat de V geen station meer is maar een hatchback. De kofferbak is ruim genoeg voor een C-segmenter. Klein is eerder een golf GTE of een plugin C-Max :+
En persoonlijk zit ik altijd voorin de auto en nooit in de kofferbak dus bij mij weegt dat toch wel een paar tikkies zwaarder ;)

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 04-05-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Welk bedrijf leoninedans? Ik zoek nog een goede leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Leolinedance schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:00:
[...]

40k km per jaar, 60 maanden + winterbanden. Dat is dus 2 ton in 5 jaar, wat bijna geen maatschappij toe staat met een benzineauto.

Ik heb deze korting gekregen omdat ik een iets betere aanbieding had liggen (Eur 938,- ofzo) en deze leasemij verschillende collega's van mij al heeft weten binnen te halen, en ze nu natuurlijk het hele bedrijf zo ver willen krijgen. En op deze manier gaat dat dus de goede kant op voor ze.

Prima service trouwens ook, het is een echt kantoor en geen online leasemij als Leaseplan Direct.
Dat is inderdaad een strakke aanbieding!
Goed geregeld. Ik mocht wel veel van mijn werkgever, maar helaas niet gaan leasen op 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Markprinsen schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:17:
Welk bedrijf leoninedans? Ik zoek nog een goede leasemij.
Ik heb je een privébericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Leolinedance schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Goede deal. Zeker de bijtelling over 5 jaren zal anders zijn dat die nu is. Rekken zolang het kan. Geniet van je nieuwe leaser en de goede deal :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
@thefox154, ik denk dat je wel met een hele grote roze bril naar de ruimte vd v40 kijkt. Ik denk dat de v40 bij de ondergrens van de c segementers zit qua ruimte op de achterbank, kofferbak en hoofdruimte. Dit staat overigens los van de kwaliteiten vd auto zelf, want die is redelijk goed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:11
Ik heb vorige week in zowel de 308 als de V40 proefgereden en moet zeggen dat de ruimte in de V40 mij ook alleszins meeviel. Vooral achterin zit je in de volvo een stuk ruimer dan in de 308.

Daarom ook gisteren de knoop doorgehakt en een V40 D2 Business Momentum besteld :) Levertijd waarschijnlijk medio juli. Ben vooral erg benieuwd hoe de nieuwe D2 rijdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
SnakeDoc88 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:58:
Ik heb vorige week in zowel de 308 als de V40 proefgereden en moet zeggen dat de ruimte in de V40 mij ook alleszins meeviel. Vooral achterin zit je in de volvo een stuk ruimer dan in de 308.

Daarom ook gisteren de knoop doorgehakt en een V40 D2 Business Momentum besteld :) Levertijd waarschijnlijk medio juli. Ben vooral erg benieuwd hoe de nieuwe D2 rijdt!
Heb je al met de nieuwe diesel gereden ook???
Deze zouden geloof ik begin mei bij de dealers arriveren. Ben wel benieuwd naar de ervaringen met dit blok.

@Renzooo, volgens mij moet je ze alle twee nog eens opnieuw en kritisch gaan bekijken, het heeft weinig met een rozebril te maken, gewoon feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
thefox154 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:18:
[...]

Heb je al met de nieuwe diesel gereden ook???
Deze zouden geloof ik begin mei bij de dealers arriveren. Ben wel benieuwd naar de ervaringen met dit blok.
Nee, alleen met de "oude" D2 en de D4. Nieuwe D2 staat pas vanaf juni bij de dealer en wilde snel bestellen. Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe blok. Als ik hem heb gereden, zal ik zeker hier mijn bevindingen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02:37
readytoflow schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:08:
Dat Magno Silver? Is dat een soort mat zilver? Kan het niet zo goed zien op plaatjes hier op het werk.
Is inderdaad alleen op AMG zo te zien. Je zou het aan de dealer kunnen vragen?

Zelf vind ik 2.400,- voor een kleurtje wat veel.
Bij Audi/BMW zie ik dat je voor >3.000,- gewoon je eigen kleur kan doorgeven.

Mat zwart lijkt me trouwens echt niet mooi op een C. Zeker niet op een Estate,

Rood is gewoon erg gave kleur! Ben je ook lekker uniek mee. Wat wel jammer is dat je bij de C350e niet de AMG kit kon bestellen. Met die Chromen delen aan de voorkant. Die was bij rood helemaal gaaf geweest!

Leasemaatschappij zal er niet veel moeite mee hebben. Leaseplan en directlease bieden het gewoon aan. Vaak zie je wel dat werkgevers zelf dit soort kleuren verbieden. En willen ze enkel saaie behoudende kleuren op hun auto's.

Dealer belde mij net: ingepland op eind augustus, begin september rijden. *O*
...Dat leek dus ook een storm in een glas water met die bestellingen?
Heb de rode zien staan bij Stern in Nieuwegein, bijzonder kleurtje, niet helemaal mijn ding. De witte parelmoerachtige metallic lak is overigens wel super, maar de meerprijs is vrij fors.

Mijn eerste-wereld probleem met de C350 is dus de carrosserie kleur. Heb een estate besteld in Avantgarde uitvoering (interieur en exterieur) met onder meer zwart leren bekleding, zwarte hemel en privacy glass. Bruin, rood en wit vallen in ieder geval af, de niet metallic lakken mogen niet van de wagenpark beheerder. Opties die nog over zijn gebleven na een rondje bij de dealer zijn tenoriet grijs, palladium grijs en canvasietblauw... Vindt de online configurator niet echt representatief qua kleurstelling van de auto.

Wat hebben jullie voor kleur besteld?

Kreeg zojuist overigens van de LM de bevestiging binnen dat de verwachte levering al in week 42 is. Dat wordt dus nog ff doorrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
thefox154 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:18:

@Renzooo, volgens mij moet je ze alle twee nog eens opnieuw en kritisch gaan bekijken, het heeft weinig met een rozebril te maken, gewoon feiten.
Naast mijn eigen constateringen zie je dit nagenoeg in elke auto review naar voren komen bij de v40 ... Noem mij maar gekke Henkie naar de feiten liggen toch echt anders. Dat jouw persoonlijke ervaring anders is dat mag uiteraard, maar dat zijn zeker geen feiten maar vooral een gevalletje cognitieve dissonantie ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
SnakeDoc88 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:58:

Achterin scheelt misschien wel iets, alhoewel niet veel denk ik. Staat wel tegenover dat de 308 een 420l kofferbak heeft en de Volvo een 335l (zo'n beetje de kleinste kofferbakinhoud in zijn segment denk ik). Maar een prachtige auto! Proficiat en succes met wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
remzor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Achterin scheelt misschien wel iets, alhoewel niet veel denk ik. Staat wel tegenover dat de 308 een 420l kofferbak heeft en de Volvo een 335l (zo'n beetje de kleinste kofferbakinhoud in zijn segment denk ik). Maar een prachtige auto! Proficiat en succes met wachten :9
Die koffertruime is inderdaad wat beperkt, maar voor mij (samenwonend, geen kinderen/hond etc.) meer dan voldoende. Het lange wachten is begonnen inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:59
Ik heb ook een V40 D2 Ocean Race besteld, kofferbak houdt inderdaad niet over maar daarom o.a. nog een mooie dakkoffer erbij bedongen voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Mvd1981 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Heb de rode zien staan bij Stern in Nieuwegein, bijzonder kleurtje, niet helemaal mijn ding. De witte parelmoerachtige metallic lak is overigens wel super, maar de meerprijs is vrij fors.

Mijn eerste-wereld probleem met de C350 is dus de carrosserie kleur. Heb een estate besteld in Avantgarde uitvoering (interieur en exterieur) met onder meer zwart leren bekleding, zwarte hemel en privacy glass. Bruin, rood en wit vallen in ieder geval af, de niet metallic lakken mogen niet van de wagenpark beheerder. Opties die nog over zijn gebleven na een rondje bij de dealer zijn tenoriet grijs, palladium grijs en canvasietblauw... Vindt de online configurator niet echt representatief qua kleurstelling van de auto.

Wat hebben jullie voor kleur besteld?

Kreeg zojuist overigens van de LM de bevestiging binnen dat de verwachte levering al in week 42 is. Dat wordt dus nog ff doorrijden...
Ik heb cavansietblauw besteld, heb de kleur bekeken bij de dealer en vond het erg mooi. Heb nu een blauwe BMW en die kleur bevalt mij wel. Wit en zwart vind ik iets te standaard, maar het moet wel bescheiden blijven en niet té opvallend worden (zoals met rood m.i. het geval is). En dan is cavansietblauw wat mij betreft een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hier hetzelfde, in mijn geval welmet een licht interieur.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm roze wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
Cavansietblauw heb ik ook over getwijfeld, maar ik vond de kleur buiten in de zon paarsig lijken. De kleur bij deze Mercedes is erg lastig te bepalen lijkt het wel, overal zitten wel nadelen aan. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Ankie007 op 06-05-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

remzor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Huh? De 308 maar 420L en weinig beenruimte achterin :?

edit:
Aah dit gaat niet over de SW

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 06-05-2015 08:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
renzo4000 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:51:
@thefox154, ik denk dat je wel met een hele grote roze bril naar de ruimte vd v40 kijkt. Ik denk dat de v40 bij de ondergrens van de c segementers zit qua ruimte op de achterbank, kofferbak en hoofdruimte. Dit staat overigens los van de kwaliteiten vd auto zelf, want die is redelijk goed.
Het is geen Octavia station inderdaad, als je die had, en dan in een V40 komt, dan zal de auto idd klein aanvoelen. Maar als ik 5 man én alles voor een week camperen én nog een lading muziekinstrumenten in een V40 kan prakken, valt het toch best mee :P en dan ben ik nog over de 2 meter lang ook. Niet dat het ruim was, maar het paste ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Widow schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:22:
[...]

Het is geen Octavia station inderdaad, als je die had, en dan in een V40 komt, dan zal de auto idd klein aanvoelen. Maar als ik 5 man én alles voor een week camperen én nog een lading muziekinstrumenten in een V40 kan prakken, valt het toch best mee :P en dan ben ik nog over de 2 meter lang ook. Niet dat het ruim was, maar het paste ;)
Spelen jullie allemaal mondharmonica en slapen jullie onder een zeiltje op de grond naakt? Kan mij echt niet voorstellen dat dat gepast heeft.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Tylen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Spelen jullie allemaal mondharmonica en slapen jullie onder een zeiltje op de grond naakt? Kan mij echt niet voorstellen dat dat gepast heeft.
Ik rijd zelf een V40, maar die hoeveelheid spullen verbaas ik mij ook een beetje over inderdaad. Dat past toch nooit.
Mijn broer is muzikant (toetsenist), zijn lading instrument(en) en andere apparatuur past er bij mij niet eens in zonder de achterbank plat te doen :D

Het is niet dat de V40 heel erg klein is, niet zo klein als sommige vertellen hier. Maar het is ook geen mega grote auto nee.

[ Voor 28% gewijzigd door Tankiej op 06-05-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Tylen schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Daar geloof ik ook niet veel van moet ik zeggen (sorry). Als je een week gaat kamperen met 5 man en je moet naast alle bagage ook nog muziekinstrumenten meenemen, no way dat dat in een V40 past. Tenzij je er een aanhanger achter hangt of een immense koffer op je dak hebt geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik rij nu een A3 SB (Vorig model) Kofferruimte is 35 liter groter dan die van de V40.
De kinderwagen past erin en dan nog een luier tas en 1 kinderkoffer. Dat is alles!

Dus de spullen van papa en mama kunnen niet mee in de kofferbak. Zonder dakkoffer kan je niet voor 4 mensen spullen meenemen lijkt me?

Waarom is dat eigenlijk? De zogenaamde 'Premium' Auto's zijn praktisch gezien niet altijd de beste keuze?
Waarom die 3-serie of C-Klasse niet wat groter maken met verder dezelfde bouwkwaliteit en luxe? Als een Octavia zo ruim kan zijn, waarom zou bijvoorbeeld Audi die ruimte dan pas gaan evenaren bij de A4?

Zo ook Volvo. Het is voor mij niet eens een 'premium'(bleh woord) merk. Gewoon een fabrikant die ooit heeft bedacht we gaan de prijzen omhoog gooien dan worden we exclusiever. Blijft voor mij een directe concurrent voor VW en Ford. Wel maken ze bij Volvo nu mooie(re) modellen. Volvo stond ooit bekend om de ruimte die ze boden in hun auto's maar nu staat de V niet meer garant voor lekker op vakantie kunnen met je hele gezin. De V50 was al krap aan eigenlijk, maar de V40 slaat helemaal alles.
Ook de V60 is karig in zijn kofferbak ruimte, En dat is wel een echte station. De kofferbak ruimte van de Mazda 3 is bijna net zo groot als die van een V60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

readytoflow schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:04:

Waarom die 3-serie of C-Klasse niet wat groter maken met verder dezelfde bouwkwaliteit en luxe? Als een Octavia zo ruim kan zijn, waarom zou bijvoorbeeld Audi die ruimte dan pas gaan evenaren bij de A4?
Omdat de Octavia stiekem een D segmenter is, maar marketing technisch door Skoda lager gepositioneerd wordt omdat de prijs toch netjes bij de C segmenters past. Zelfde doen zij met de Superb die toch echt even groot is als de doorsnee E segmenter (A6, 5 serie, E klasse).
De Rapid en de Fabia, beiden in het B segment gepositioneerd, zijn even ruim als de meeste C segmenters.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja het segment verhaal, ik houd het er maar op dat qua ruimte de Octavia aan de bovengrens van het c segment zit en de v40 aan de ondergrens. Die v40 past in mijn kofferbak van de octavia combi :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:39:
[...]

Omdat de Octavia stiekem een D segmenter is, maar marketing technisch door Skoda lager gepositioneerd wordt omdat de prijs toch netjes bij de C segmenters past. Zelfde doen zij met de Superb die toch echt even groot is als de doorsnee E segmenter (A6, 5 serie, E klasse).
De Rapid en de Fabia, beiden in het B segment gepositioneerd, zijn even ruim als de meeste C segmenters.
Dan zijn de Leon ST, de 308SW en de Golf Variant ook D segmenters :? Scheelt 4 emmers in de kofferbak

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:48:
[...]

Dan zijn de Leon ST, de 308SW en de Golf Variant ook D segmenters :? Scheelt 4 emmers in de kofferbak
Er is meer dan alleen de kofferbak. De gehele binnenruimte van de Skoda's is aanmerkelijk ruimer / groter dan die van de door jou genoemde modellen, die typische C segmenters zijn.
renzo4000 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:41:
Tja het segment verhaal, ik houd het er maar op dat qua ruimte de Octavia aan de bovengrens van het c segment zit en de v40 aan de ondergrens. Die v40 past in mijn kofferbak van de octavia combi :p ;)
_O-

[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-05-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:59:
[...]

Er is meer dan alleen de kofferbak. De gehele binnenruimte van de Skoda's is aanmerkelijk ruimer / groter dan die van de door jou genoemde modellen, die typische C segmenters zijn.

[...]

_O-
Wat is er aanmerkelijk ruimer dan? De wielbasis scheelt een paar cm en ook de voetenruimte achterin scheelt een paar cm.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zet vijf volwassen mannen in alle 4 de auto's en kijk wat ze aangeven dat het ruimst zit. Denk dat ik het antwoord al wel in kan vullen. Met de voorstoelen maximaal naar achteren kan een volwassene in een Octavia nog altijd achterin zitten zonder zijn knieen tegen de voorstoelen te zetten. En de passagier kan dan vaak niet eens meer bij de voorzijde.

Al die 'paar centimers' bij elkaar opgeteld doen t m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
klopt helemaal, heb de vorige seat leon gehad en rijd nu gedwongen in een skoda octavia rond.
volgende auto word wellicht weer de octavia, als je eenmaal die ruimte gewent bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
renzo4000 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:41:
Kijk en nu snap ik al je reacties over ruimte van afgelopen dagen...
Je vergelijkt een Hatchback met stations. Dat is natuurlijk niet eerlijk.

De V40 is een hatchback, zijn kofferbak is nog steeds niet de ruimste, geloof 30 liter minder dan een golf hatchback. Maar zijn interieur ruimte is wel prima in orde. Beter dan bijv de 308. Hoe hij verhoud met de hedendaagse octavia weet ik niet omdat deze niet op de shortlist stond/staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee. Dit staat los van mijn auto, ook een golf is veel ruimer. Het gaat niet alleen om de liters maar ook de praktische ruimte.

De v40 heeft "mooie" lijnen maar dit heeft direct consequenties voor de instap en binnenruimte. Ik heb recent bij een collega achterin gezeten, ik ben 1m85 en hij iets kleiner maar zat toch echt klem nadat ik eerst mijn hoofd gestoten had bij het instappen. Daarnaast zat ik met mijn kale kop tegen het dak... De uur durende rit voelde als 4 uur, ik zou niet graag naar zuid Frankrijk willen rijden op deze manier.

De kofferbak zat vol toen er twee trolleys (normaal formaat) en een paar jassen in gepropt waren. Nee, de v40 is niet ruim! Verder reedt de d4 heerlijk en ziet het er binnenin prima uit, daar dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Rij sinds vrijdag in een Octavia combi 2.0 EBL en is erg ruim inderdaad. Hij is groter dan de Laguna 3 station die ik hiervoor had, hierin kon ik prima achter mezelf zitten (ben 1.92) maar in de Octavia kan dat zonder de benen te spreiden ;) Ook kofferbak is groter maar dat komt door de vorm (Laguna liep heel erg af), wel merk je wat cm verschil in de breedte ten nadele van de Octavia.

Ik kan alleen mijn zitopositie nog niet helemaal vinden, ik rijd vrijwel altijd op CC en mijn rechterbeen leunt dan op de middenconsole zeg maar. Zit precies een soort scherpe rand op waardoor dit irriteert. Misschien moet ik wat verder naar voren of achter gaan zitten.

V40 heeft een collega van mij en ik vond het qua ruimte wel meevallen eigenlijk. Standaard c-segmenter hatchback denk ik. Volgens mij is dit ruimte verhaal een beetje zijn eigen leven gaan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb sinds afgelopen maandag een Skoda Octava combi als voorloop auto (eind juni komt mijn civic tourer). Dat ding is echt bizar ruim. voornamelijk de ruimte naar de achterbank is bewonderenswaardig.

Echter qua rijgedrag is het niet mijn auto, ik vind hem saai, weinig feedback geven via het stuur en hij helt wat over in bochten tov mijn vorige auto, een lexus ct200h.

Oh ja, de stereo is ruk (amundsen standaard systeem volgens mij).

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Komt omdat ie te hoog op zijn poten staat. Heb hem zelf met een Eibach verlagingssetje gereden en das even andere koek. Niks overhellen en snaarstrak sturen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
+1

Heb de mijne ook op eibachs staan, zowel visueel als functioneel een enorme vooruitgang :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a4moJom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Laatst online: 18-05 11:16
Een vraagje aan de (potentiële) hybride rijders. Ik rijd nu in een Ford Mondeo, heeft een actieradius van ruim 1000 km. Binnenkort wordt het een C350e met, volgens mij, een tankinhoud van slechts 40 liter. Dus pakweg 500 km bereik. Dus ruim 2x zo vaak een bezoek aan een tankstation en wellicht ook vaker duurder tanken.

Zijn er mogelijkheden om het bereik te vergroten of moet ik me maar daarin berusten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

frankb schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:08:
Een vraagje aan de (potentiële) hybride rijders. Ik rijd nu in een Ford Mondeo, heeft een actieradius van ruim 1000 km. Binnenkort wordt het een C350e met, volgens mij, een tankinhoud van slechts 40 liter. Dus pakweg 500 km bereik. Dus ruim 2x zo vaak een bezoek aan een tankstation en wellicht ook vaker duurder tanken.

Zijn er mogelijkheden om het bereik te vergroten of moet ik me maar daarin berusten?
Euhhh. Gewoon electrisch rijden. Daar waar hij voor bedoeld is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zo'n C350E zal een kilometer of 50 a 100 op stroom lopen en daarna bij rustig (snelweg)gebruik nog 500 of 600 op benzine. 1000 ga je niet halen, tenzij je een extra grote tank bestelt zoals die in de C63AMG (en er op die plek geen accu's of electrische systemen zitten).

Edit: ik zie dat de AMG ook maar 66 liter heeft. Beter dan 40 natuurlijk, maar ik had gehoopt dat zo'n slurper toch een liter of 80 zou meenemen.

[ Voor 21% gewijzigd door t_captain op 06-05-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je hebt twee opties
1) berusten
2) bij de legerdump een paar flinke jerrycans kopen.

Van die laatste weet ik niet of de leasemij dat zo leuk gaat vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Als je thuis en op je bestemming kan laden, kan je zo'n 60 km elektrisch rijden. Als je elke dag 140 Km rijdt, kan je net af met 1x per week tanken. Als je veel meer moet rijden is het imho niet waard om voor die 7% bijtelling te gaan. Tanken kost tijd en pluggen ook. Op een bepaald moment is het beetje minder bijtelling het niet waard. Onder de streep is een c200 bluetec niet veel duurder dan de c350e als je de hogere leaseprijs meetelt. Is wel veel langzamer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Die jerrycans is een leuke. Maar dat gaat stinken (ook op je handen).

Hij rijdt elektrisch in de praktijk waarschijnlijk de helft van de theoretische 31 km. En dan zou ik thuis een speciale laadpaal van een kleine duizend euro moeten aanschaffen. Er zijn discussies met de belastingdienst of dit zakelijk of prive betaald mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Om je echte actieradius te bepalen moet je vooral kijken naar hoe vaak je kunt opladen en welke afstanden je tussen het opladen rijdt. Ik haal ongeveer 650 - 750km op een "tank" in mijn GTE, maar dat is wel met veel opladen tussendoor. Daar zit ook een 40L tank in overigens. Veel te klein, maar het is niet anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 22:03

Zoveel mogelijk aan de laadpaal hangen. ;)

En verder is het inderdaad behelpen. Onze b-klasse DS3 (diesel) heeft een 50 liter tank. Ik zou niet meer terug willen iig.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
Een vraagje: ik krijg over een paar maandjes ook de c350e. Heeft er hier al iemand een laadpaal op zijn eigen oprit laten plaatsen en wat zijn de kosten daarvan? Ik heb een eigen zaak, dus de kosten lijken me dan toch volledig aftrekbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je hem bijtelt denk ik dat niet - want dan is er ook privé gebruik? Bij leasemaatschappijen heb je de mogelijkheid om hem mee te leasen als accessoire. Einde looptijd is hij dan van jou.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 07-05-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ankie007 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:10:
Een vraagje: ik krijg over een paar maandjes ook de c350e. Heeft er hier al iemand een laadpaal op zijn eigen oprit laten plaatsen en wat zijn de kosten daarvan? Ik heb een eigen zaak, dus de kosten lijken me dan toch volledig aftrekbaar?
Volleidg aftrekbaar van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
Van de winst, lijkt me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
frankb schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:32:
Die jerrycans is een leuke. Maar dat gaat stinken (ook op je handen).

Hij rijdt elektrisch in de praktijk waarschijnlijk de helft van de theoretische 31 km. En dan zou ik thuis een speciale laadpaal van een kleine duizend euro moeten aanschaffen. Er zijn discussies met de belastingdienst of dit zakelijk of prive betaald mag worden.
PHEV kopen/leasen en vervolgens niet laden en klagen over de kleine benzinetank is IMHO voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
Tankinhoud van de mercedes c350e is trouwens 50 liter. Dus dat valt nog mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ankie007 op 07-05-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Z___Z schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:55:
[...]

PHEV kopen/leasen en vervolgens niet laden en klagen over de kleine benzinetank is IMHO voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten |:(
Net alsof er een andere reden is om zo'n PHEV te leasen :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
JB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:06:
[...]

Net alsof er een andere reden is om zo'n PHEV te leasen :D
Die c350e is een mooie auto om te zien. Dat telt ook mee. Dit in tegenstelling tot de "o zo ruime _/-\o_ "maar visueel en rijtechnisch minder aantrekkelijke Octavia, Superb of Dacia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Ankie007 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:10:
Ik heb ook een eigen bedrijf, maar wil de auto kopen. Ik zag dit soort aanbiedingen: eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Nog ff terugkomend op de C350e kleur rood. Ik had de bestelling vorige week gewijzigd. Nu blijkt dat ze deze kleur voor de c klasse pas in september weer gaan produceren. Omdat ik geen zin heb om een paar maanden langer te wachten, heb ik de wijziging maar ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ankie007 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:11:
[...]

Die c350e is een mooie auto om te zien. Dat telt ook mee. Dit in tegenstelling tot de "o zo ruime _/-\o_ "maar visueel en rijtechnisch minder aantrekkelijke Octavia, Superb of Dacia.
Smaken verschillen zeggen ze dan. Ik vind een MB zonder optische opsmuk simpelweg niet mooi. En voor het geld dat je aan een C350E verspijkert, kun je ook een Octavia RS rijden, al dan niet in diesel. Dus nu vergelijk je appels met peren imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
The Eagle schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Smaken verschillen zeggen ze dan. Ik vind een MB zonder optische opsmuk simpelweg niet mooi. En voor het geld dat je aan een C350E verspijkert, kun je ook een Octavia RS rijden, al dan niet in diesel. Dus nu vergelijk je appels met peren imho :)
Qua bijtelling is het geen appels en peren.........Overigens heb ik in de periode 2005 tot 2009 zelf Skoda gereden. Dat beviel niet echt. Het zal wel leuk zijn al die ruimte, maar vanwege de slechte stoelen, ben ik zelf nooit verder gekomen dan Noord-Frankrijk alwaar wij een week nodig hadden om te bekomen van de rugpijn. Vanaf toen maar het vliegtuig genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankie007
frankb schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:20:
Nog ff terugkomend op de C350e kleur rood. Ik had de bestelling vorige week gewijzigd. Nu blijkt dat ze deze kleur voor de c klasse pas in september weer gaan produceren. Omdat ik geen zin heb om een paar maanden langer te wachten, heb ik de wijziging maar ongedaan gemaakt.
Ik begrijp het, het wachten tot eind juli valt me nu ook al zwaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuzenJaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:49
Heeft er al iemand ervaring met de Forc C Max hybride? Ik ben vooral benieuwd naar het motor geluid wat er is als de accu (bijna) leeg is en opgeladen moet worden. In de enige recensie van de C-Max wordt hier negatief over gedaan.
Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.