Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 13:36
Hij had het toch ook over een Netto eigen bijdrage? Ik bedoel ook, dat de netto eigen bijdrage aftrekbaar is van de bijtelling.

Bijtelling en eigen bijdrage

Hier is daar een heel topic over. Laten we die discussie hier niet nog eens voeren.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:46

Bever!

3

Je hebt gelijk dus hij betaalt wrs 42% minder van die eigenbijdrage. Maar dan nog lastig als je hem moet afkopen want dan pak je wel de volle mep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Offerte voor Volvo V40 D2, ocean race, business pack connect, dubbele diffuser, 17", getinte ruiten achter, 12 v kofferbak, neerklapbare passagiersstoel, ligt momenteel bij fleetmanagement voor definitieve berekening. Ik wilde sowieso graag een panorama dak en xenon verlichting. Al met al was de ocean race dan de meest voordelige en complete keuze. Helaas maar keuze uit een paar kleuren, is uiteindelijk ocean blue geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45

PeaceNlove

Deugleuter

readytoflow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Bedenk goed dat dit officieel niet juist is!
Goed afspreken dat de eigen bijdrage voor een duurdere auto als aftrekbaar wordt beschouwd vanwege het privegebruik van deze auto. Anders is die eigen bijdrage een NETTO bijdrage.

Die golf van je was toch 80,- goedkoper per maand dan die Polo?

Ik zou het niet doen. 4 jaar lang 300,- voor wat voor auto dan ook in die klasse...hoop geld.

Maar als je toch wil:
DS3
Spacestar
Polo
Yaris
Fabia
Jazz
Cactus

Allemaal automaat.

Ik zou voor de Cactus gaan. Eigenzinnig maar als je het kan waarderen...wel de ruimste en meeste waar voor je geld.

Maar ik zou het niet doen.
Ik voor de DS3( maar dat zeg ik als bevooroordeeld DS3 rijder) In vergelijking met de Cactus kleiner, maar wel meer opties mogelijk.
Maar volgende ns mij is de yaris uit de lijst met 14% en automaat, dus als je veel file rijd zou dat de logische keuze zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door PeaceNlove op 25-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo, na lang zoeken/denken eindelijk een keuze kunnen maken, nu begint het wachten.....
(Volgens audi zijn de ACC prod problemen inmiddels opgelost, ik hoop het iig)

Volgens mij is er een mooie deal gemaakt met de leasemij (JenT). Ruim 80 euro korting per maand!
Ik had ook nog de Sline spoiler + privacy glass en een mooie lak willen nemen, maar mn baas wou toch wel een limiet stellen aan de eigen bijdrage. Dus ben ik voor innerlijk en niet uiterlijk gegaan :)

Audi A3 sportback (5-deurs) 1.4tfsi plug-in e-tron phev ambition s-tronic aut

ASSISTENTIE PAKKET
Bang & Olufsen Sound System
Briljantrood
Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar en links automatisch dimmend
Lichtmetalen velgen 7,5J x 18 "15-spaaks-turbine"-design
Middenarmsteun vóór
S LINE
Sportstuurwiel, multifunctioneel in leder, driespaaks afgevlakt
Telefoonvoorbereiding basis
Zelfdimmende binnenspiegel

Looptijd in maanden 48
Jaarkilometrage 35000

Prijscorrectie offerte -79,52 (per maand)
Brandstofpas (MTC)/Voorschot 255,25
Leasetarief totaal 1.062,25

inc winterbanden/vervangend vervoer

Gok dat ik nog zo'n 6-8 maanden met mn shortlease Yaris moet :(

Edit: brandstof voorshot is naar mijn mening echt heel erg hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:56:
Je hebt gelijk dus hij betaalt wrs 42% minder van die eigenbijdrage. Maar dan nog lastig als je hem moet afkopen want dan pak je wel de volle mep
Nee, dat geldt alleen als aftrekbaar als je die eigen bijdrage meeneemt als een eigen bijdrage voor prive gebruik van de auto. Het betreft hier een eigen bijdrage voor een duurdere auto. Dat is wanneer het op deze manier kenbaar wordt gemaakt bij de belastingdienst (op je salarisstrook dus) niet aftrekbaar.

Bij niet al te grote bedrijven kun je hier overigens goede afspraken over maken. Goed op papier zetten dat het om een bijdrage voor prive gebruik gaat.

Maar kijk eens naar een DS3 of een Cactus.
Luze DS3 kost je ongeveer 260,- scheelt toch weer 70,- pm met een Polo. En een DS3 is wel aanprekender naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PeaceNlove schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Ik voor de DS3( maar dat zeg ik als bevooroordeeld DS3 rijder) In vergelijking met de Cactus kleiner, maar wel meer opties mogelijk.
Maar volgende ns mij is de yaris uit de lijst met 14% en automaat, dus als je veel file rijd zou dat de logische keuze zijn.
Wat kan je in de DS3 doen dat je in de Cactus niet kan? Het zijn voornamelijk wat kleine verschillen in implementaties van features. Echter mis ik geen concrete functionaliteit uit m'n DS3 in m'n Cactus.
Wel heb je niet de McDonalds stand op je ramen in de Cactus, dat is wel een gemis. En start/stop werkt minder goed maar daar heb je toch geen last van als gebruiker.

Naar mijn mening is de DS3 leuker om te rijden, maar de Cactus praktischer. Qua prijs was het bij mij om het even in de lease.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:45

PeaceNlove

Deugleuter

Automatisch dimmende binnenspiegel, betere stoelen en een instelbaar stuur. En als je budget over hebt kan je ook nog xenon lampjes nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen dingen die ik zelf als negatief ervaar of die ik mis. Vind de Cactus eigenlijk wel prima zitten en ik kan m'n stuur voor mij goed instellen. Alleen in hoogte, niet naar je toe of van je af inderdaad. Maar wellicht ben ik qua proporties goed geschikt voor de auto waardoor ik weinig aan hoef te passen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
readytoflow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Nee, dat geldt alleen als aftrekbaar als je die eigen bijdrage meeneemt als een eigen bijdrage voor prive gebruik van de auto. Het betreft hier een eigen bijdrage voor een duurdere auto. Dat is wanneer het op deze manier kenbaar wordt gemaakt bij de belastingdienst (op je salarisstrook dus) niet aftrekbaar.

Bij niet al te grote bedrijven kun je hier overigens goede afspraken over maken. Goed op papier zetten dat het om een bijdrage voor prive gebruik gaat.

Maar kijk eens naar een DS3 of een Cactus.
Luze DS3 kost je ongeveer 260,- scheelt toch weer 70,- pm met een Polo. En een DS3 is wel aanprekender naar mijn mening.
Ik vind het ook verwonderlijk dat mensen die fout nog steeds maken. Een eigen bijdrage voor privé gebruik is aftrekbaar, een eigen bijdrage voor een duurdere auto wordt gewoon onderaan je loonstrook netto ingehouden op je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
WTF is een McDonalds stand? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Is dit niet 1x drukken op het knopje zodat ie helemaal naar beneden gaat? (handig bij het loket :P)

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 25-03-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, even dieper indrukken en hij zakt automatisch. Mis het zelf voornamelijk bij het in- en uitrijden van de parkeergarage aangezien ik dat toch tweemaaldaags moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha, mooie benaming. Interessant dat dat er niet opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:53:
Zoo, na lang zoeken/denken eindelijk een keuze kunnen maken, nu begint het wachten.....
(Volgens audi zijn de ACC prod problemen inmiddels opgelost, ik hoop het iig)

Volgens mij is er een mooie deal gemaakt met de leasemij (JenT). Ruim 80 euro korting per maand!
Ik had ook nog de Sline spoiler + privacy glass en een mooie lak willen nemen, maar mn baas wou toch wel een limiet stellen aan de eigen bijdrage. Dus ben ik voor innerlijk en niet uiterlijk gegaan :)

Audi A3 sportback (5-deurs) 1.4tfsi plug-in e-tron phev ambition s-tronic aut

...

Gok dat ik nog zo'n 6-8 maanden met mn shortlease Yaris moet :(
Nice!

6-8 maanden voor de levertijd is een hoop
Ik zit met hetzelfde... Maar zolang hij er nog in 2015 is, is alles goed toch 8)
Edit: brandstof voorshot is naar mijn mening echt heel erg hoog
Bij ons hebben ze daar een herberekening op voor PHEV's.
Omdat het theoretisch brandstofverbruik leuk is, maar in de praktijk blijkt dat met PHEV's ongeveer 2/3e brandstof wordt getankt, en maar 1/3e electrisch geladen.
(maar daarmee en de 7% komt ie toch nog voordelig uit :) )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillz schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:54:
[...]

Nice!

6-8 maanden voor de levertijd is een hoop
Ik zit met hetzelfde... Maar zolang hij er nog in 2015 is, is alles goed toch 8)

[...]

Bij ons hebben ze daar een herberekening op voor PHEV's.
Omdat het theoretisch brandstofverbruik leuk is, maar in de praktijk blijkt dat met PHEV's ongeveer 2/3e brandstof wordt getankt, en maar 1/3e electrisch geladen.
(maar daarmee en de 7% komt ie toch nog voordelig uit :) )
Ja, zit zelfs te denken dat hoe later in 2015 hoe beter :) 2016 zou niet zo cool zijn.
Hoe hoog is jouw brandstof voorschot ingeschat? Bij een eerdere berekening kwam er 280+ uit, lijkt dus alsof uit praktijk ervaring blijkt dat het lager is.

Ik ga ritten van 220km+ per dag maken dus denk dat de inschatting niet slecht gedaan is. Misschien niet zo handig dat ik een e-tron neem kwa km's maar ik voel me door de huidige 14% auto's en mijn wensen geforceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die A3 PHEV heeft meer brandstof voorschot dan m'n C-klasse (benzine), terwijl mijn contract meer KM heeft en in de tijd van afsluiten benzine zo'n 1,80 (inc btw) kostte aan de pomp. Is die A3 wel heel onzuinig dan, wat MrAcid al wel bevestigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Kortom: Genoeg keuze als je bijna €16.000,- wil gaan betalen om 4 jaar lang een auto van 25.000,- te rijden die niet van jou is.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:02:
Ja, zit zelfs te denken dat hoe later in 2015 hoe beter :) 2016 zou niet zo cool zijn.
Hoe hoog is jouw brandstof voorschot ingeschat? Bij een eerdere berekening kwam er 280+ uit, lijkt dus alsof uit praktijk ervaring blijkt dat het lager is.
Officiële berekening € 132
Na herberekening: € 220
Ik ga ritten van 220km+ per dag maken dus denk dat de inschatting niet slecht gedaan is. Misschien niet zo handig dat ik een e-tron neem kwa km's maar ik voel me door de huidige 14% auto's en mijn wensen geforceerd.
Inderdaad.
Ik rij zo tussen de 100 en 250 km op een dag. (verschilt nog wel eens) En zou lang niet overal kunnen laden. Thuis bijvoorbeeld ook niet...
Wat brandstofverbruik betreft is dan de e-tron ook misschien niet de meest ideale keus. Maar door de 7% voor de eigen portemonnee dan weer wel :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Z___Z schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:12:
[...]

Vond hem wel toepasselijk :Y) . Ben eigenlijk meer benieuwd naar de contractvoorwaarde voor de Plug-In Passat en C:

[...]
Die heb ik al een aantal keer genoemd in dit topic:
48 maanden
40.000 km/jaar
incl. winterbanden.

Leasebedrag kun je trouwens ook zelf nakijken op www.leaseplandirect.nl
Kom zonder opties op €951,- met metallic lak op € 962,-
En met metallic lak en Burmeister audio op € 980,-

[ Voor 23% gewijzigd door Leolinedance op 25-03-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
PeaceNlove schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:52:
[...]

En de DS3 vind ik een véél mooiere auto. De DS3 stijlvol, de Cactus een beetje vreemd maar niet lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

rickjehh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:24:
[...]

Ik vind het ook verwonderlijk dat mensen die fout nog steeds maken. Een eigen bijdrage voor privé gebruik is aftrekbaar, een eigen bijdrage voor een duurdere auto wordt gewoon onderaan je loonstrook netto ingehouden op je salaris.
Bij 5 bedrijven gewerkt waar het standaard zo werd verwerkt zonder dat er een woord over is gerept. Allen multinationals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Bever! schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:35:
[...]

Bij 5 bedrijven gewerkt waar het standaard zo werd verwerkt zonder dat er een woord over is gerept. Allen multinationals..
Waar het standaard hoe werd verwerkt? Het is aan de werkgever om te bepalen hoe de eigen bijdrage wordt afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

rickjehh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Waar het standaard hoe werd verwerkt? Het is aan de werkgever om te bepalen hoe de eigen bijdrage wordt afgerekend.
Geboekt als eigen bijdrage voor privegebruik ipv meerprijs omdat je boven budget kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wordt hier ook gedaan inderdaad. Voordelig voor de werknemer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke sites kijken jullie vooral als jullie een leaseauto uitzoeken?
Of gaan jullie direct naar een dealer om een offerte aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:00:
Wordt hier ook gedaan inderdaad. Voordelig voor de werknemer dus.
Maar volgens de regels niet toegestaan. Een eventuele eigen bijdrage om het leasebudget te verhogen mag volgens de regels niet volledig afgetrokken worden van de bruto bijtelling. Dat het in de praktijk wellicht bijna niet (goed) gedaan wordt is dan even een andere zaak. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:08:
Ik zou op de sites kijken waar je werkgever zaken mee doet. Voor een indicatie leaseplandirect/directlease etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ga naar de dealer om een proefrit te maken en vervolgens laat ik een offerte opstellen van de auto die naar mijn zin is. Tijdens dit offertegesprek is het onderhandelen naar extra's (accessoires) en kijken wat hij van de opties kan verhuizen naar dealer inbouw, zodat het buiten de bijtelling blijft. Als tegenprestatie zal ik dan bij de leasemij het verzoek neerleggen om bij deze dealer te bestellen.

De offerte lever ik vervolgens bij de werkgever in die m dan doorstuurt naar de leasemij en een week of twee later krijg ik te horen dat de auto besteld is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Vroegâh... toen bijtellingspercentages nog bijzaak was wilde iedereen het liefst zoveel mogelijk 'rode letters' in zijn Golf/Passat TDI. Nu zie ik hier voor me een nette Passat staan met een rode DI. Echter is het gewoon een 1.6je ? Krijgt die Bi-Turbo paarse letters dan of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bijtellingspercentage is nog steeds bijzaak hiero :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kijk vooral op directlease om alvast in de stemming te komen.
Maar ik mag daar niet bestellen. Dat gaat via een toegewezen leasemaatschappij.
Waar je inlog codes voor krijgt en dan kan je gaan samenstellen en zie je ook meteen wat je echt kwijt bent.
Andere websites kunnen nogwel eens gunstiger uitvallen dan wat jij echt kwijt bent.

Wij mogen eigenlijk niet rechtstreeks naar een dealer om te gaan onderhandelen.
En ik heb dan ook niets aan een offerte van een dealer.
Wel hebben we vrije dealer keuze en dat laat ik ook weten als ik proefritten maak.
En buiten de boekjes om kan er soms nog wel eens wat geregeld worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou, die prijs van de D5 Twin Engine Special Edition valt me toch wat tegen hoor.
€59.995,-. Een Summum met wat extra uiterlijke opties zo te zien. Ik had hem ofwel goedkoper verwacht ofwel met de pakketten intellisafe en Hybrid technology line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
http://www.autoblog.nl/ni...658?comments=all#comments

Nou, ik ben benieuwd hoe duur de wat kalere versies van de V60 D5 gaan worden. Nog best prijzig zo.

Edit: helemaal eens met hier boven dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pauperesk op 25-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Maar volgens de regels niet toegestaan. Een eventuele eigen bijdrage om het leasebudget te verhogen mag volgens de regels niet volledig afgetrokken worden van de bruto bijtelling. Dat het in de praktijk wellicht bijna niet (goed) gedaan wordt is dan even een andere zaak. ;)
Hoe moet het dan wel volgens jou? Het gevolg van deze eigen bijdrage is ook dat de auto een hogere fiscale waarde heeft en dus tot een hogere bijtelling leidt. Als je de eigen bijdrage niet van de bijtelling aftrekt, dan betaal je dus extra belasting terwijl je niet meer inkomen hebt.

Dus als "volledig" niet mag (zoals jij stelt), en als je bij "helemaal niet" teveel belasting betaalt. Wat is het dan wel? Hoe zou het sommetje moeten werken? Volgens mij wordt het gelijk heel complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Biggg schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:14:
[...]

Hoe moet het dan wel volgens jou? Het gevolg van deze eigen bijdrage is ook dat de auto een hogere fiscale waarde heeft en dus tot een hogere bijtelling leidt. Als je de eigen bijdrage niet van de bijtelling aftrekt, dan betaal je dus extra belasting terwijl je niet meer inkomen hebt.

Dus als "volledig" niet mag (zoals jij stelt), en als je bij "helemaal niet" teveel belasting betaalt. Wat is het dan wel? Hoe zou het sommetje moeten werken? Volgens mij wordt het gelijk heel complex.
Als je een Aygo least betaal je ook minder belasting dan dat je een 5 Serie gaat rijden. Dat weet je bij het uitkiezen van de auto. Bij een controle door de belastingdienst kan jou en de werkgever gevraagd worden om aan te tonen dat de eigen bijdrage inderdaad voor prive gebruik is en hiervoor zal dan natuurlijk het leasebeleid van de werkgever onder de loep genomen worden. Als de werkgever dan ook diverse auto's in het bestand heeft waarmee prive gereden wordt zonder dat een eigen bijdrage betaald wordt, dan heb je geen sterk verhaal en hangt een naheffing (en een boete voor de werkgever?) boven het hoofd.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het gaat hier om het verschil tussen twee soort eigen bijdrage:

- Eigen bijdrage voor privégebruik;
- Eigen bijdrage als gevolg van een overschrijding van het leasebudget.

Die eerste mag je aftrekken van het bij te tellen bedrag, die tweede niet - maar wordt in de praktijk blijkbaar wel gedaan.

Overigens is het (volgens mij) nooit het probleem van de werknemer is dit verkeerd wordt gedaan. Dat is de verantwoordelijkheid van de werkgever.

Zie hier voor meer info: http://www.belastingtips....ijdrage_auto_van_de_zaak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Als je heel formeel kijkt, moet een eigen bijdrage voor normoverschrijding worden gesplitst, waarbij een deel relatie heeft met het zakelijk gebruik en een ander deel met het privegebruik.

* Het eerste deel is een soort "eigen bijdrage aan je werkplek" en kan door de werkgever belastingvrij worden gecompenseerd. Het zijn immers zakelijke kosten en geen loon.

* Het tweede deel is een eigen bijdrage in relatie tot privegebruik van de auto en kan als zodanig worden afgetrokken van de bijtelling.

Per saldo is het gewoon een vereenvouriging om de hele EB als EB privegebruik te administreren. De meeste werkgevers met wagenpark hebben die afspraak met de inspecteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou toch een leuke auto besteld bij m'n nieuwe contract :

Ford Fiesta 1.0 74 kW EcoBoost Titanium X 5d
Met als optie's :

- Elektrische voorruitverwarming (C140)
- Advanced Technology Navigation Pack incl. 1.198,00 0,00 1.449,58 Sony audio en DAB+ tuner (ATNP2)
- Achterspoiler (groot)
- Lak Frozen White/Race red
- Stof Smitty Tech/leder Vienna in Charcoal 0,00 0,00 0,00 Black (TR-007)
- FordKeyless Entry System incl startbutton
- Achteruitrijcamera
- 17 inch 8 spaaks lichtmetalen velgen

Blij mee :D Nu begint het wachten!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:05:

Met als optie's :

- Advanced Technology Navigation Pack incl. 1.198,00 0,00 1.449,58 Sony audio en DAB+ tuner (ATNP2)
- Achterspoiler (groot)
- Achteruitrijcamera

Leuk autootje. Geen Polo dus? Wat ben je nu in de maand kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rickjehh schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Leuk autootje. Geen Polo dus? Wat ben je nu in de maand kwijt?
Nee, de Polo werd me toch te duur. Mooie bak, nog steeds maar vond het toch zonde van m'n geld. Deze scheelt me zo'n 70 euro per maand en nu rijd ik nog steeds een hele complete auto (completer dan de Polo).

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 26-03-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 22:50
DennusB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Nee, de Polo werd me toch te duur. Mooie bak, nog steeds maar vond het toch zonde van m'n geld. Deze scheelt me zo'n 70 euro per maand en nu rijd ik nog steeds een hele complete auto (completer dan de Polo).
Die fiesta rijdt (qua wegligging) ook 10x beter dan de polo, goeie aankoop geweest.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BenJoep schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:24:
[...]

Die fiesta rijdt (qua wegligging) ook 10x beter dan de polo, goeie aankoop geweest.
Jep, ik weet t. Heb er prive al 1 gehad :) Erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online

Met als optie's :

- Achterspoiler (groot)
- Achteruitrijcamera

Leuk autootje! Voor die 70,- goedkoper een betere keuze dan die Polo.
nu nog de V5 verkopen en met de Fiesta naar spanje :+
t_captain schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:02:
Als je heel formeel kijkt, moet een eigen bijdrage voor normoverschrijding worden gesplitst, waarbij een deel relatie heeft met het zakelijk gebruik en een ander deel met het privegebruik.

* Het eerste deel is een soort "eigen bijdrage aan je werkplek" en kan door de werkgever belastingvrij worden gecompenseerd. Het zijn immers zakelijke kosten en geen loon.

* Het tweede deel is een eigen bijdrage in relatie tot privegebruik van de auto en kan als zodanig worden afgetrokken van de bijtelling.

Per saldo is het gewoon een vereenvouriging om de hele EB als EB privegebruik te administreren. De meeste werkgevers met wagenpark hebben die afspraak met de inspecteur.
Vooral werkgevers waar standaard al een eigen bijdrage gevraagd wordt voor het privé rijden van een auto willen deze strikte scheiding ook zo doorgeven.
Zelf meegemaakt bij een vorige werkgever.
€80,- standaard eigen bijdrage voor privé gebruik (aftrekbaar)
€58,- eigen bijdrage voor overschrijding leasebudget (niet aftrekbaar)

Ik heb dit in de detachering vaker gehoord bij verschillende bedrijven waar ik over de vloer kwam.
Heeft ook beetje met afschrikbeleid te maken wellicht. Minder gezeur bij ontslag (van beide kanten). Minder dure leasecontracten. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Met als optie's :

Moet je tegenwoordig betalen voor die voorruit verwarming. :? Ik meen mij te herinneren dat deze standaard was vanaf de Titanium uitvoering, althans bij onze Fiesta uit 2010 was dat al zo.

Leuke auto verder, jammer dat die 1.6 125PK niet meer leverbaar is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
readytoflow schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:
[...]

[...]

Vooral werkgevers waar standaard al een eigen bijdrage gevraagd wordt voor het privé rijden van een auto willen deze strikte scheiding ook zo doorgeven.
Zelf meegemaakt bij een vorige werkgever.
€80,- standaard eigen bijdrage voor privé gebruik (aftrekbaar)
€58,- eigen bijdrage voor overschrijding leasebudget (niet aftrekbaar)
[...]
Als je een aparte EB voor privegebruik hanteert (zoals in dit voorbeeld), wordt het misschien moeilijker om de EB voor overschrijding ook als "EB in relatie tot privegebruik" beoordeeld te krijgen.

offtopic:
De EB voor privegebruik die sommige bedrijven hanteren, vindt volgens mij zijn oorsprong in de BTW correctie. Natuurlijk heb je bij wel/geen privegebruik ook meer/minder kilometers en brandstofkosten. Maar deze kosten lijken bij bij veel bedrijven op de grote hoop te komen en dan wordt er slechts op gemiddelden gestuurd.
BTW is wel heel specifiek: wordt auto X prive gereden, moet je 2.7% van de cataloguswaarde aan BTW afdragen. Geen privegebruik, geen BTW-correctie. Bij een middenklasse auto van 30k is dat "toevallig" net 70 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Moet je tegenwoordig betalen voor die voorruit verwarming. :? Ik meen mij te herinneren dat deze standaard was vanaf de Titanium uitvoering, althans bij onze Fiesta uit 2010 was dat al zo.

Nee, foutje van leaseboer. Het zit idd standaard in het Advanced Technology Navi Pack. Dus dat scheelt weer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

vhal schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Die heeft mijn vrouw ;) Wat een ragbak is dat. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:27:
[...]

Die heeft mijn vrouw ;) Wat een ragbak is dat. _/-\o_ _/-\o_
Er is nu een 1.0 125PK ^^ Die te chippen is naar 140PK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Mja, gezien mijn huidige auto kies ik liever niet meer voor een staafmixer met turbo. Het rijdt best prima hoor maar wat meer reserve kan geen kwaad. Al heb ik wel meer vertrouwen in de 1.0 van Ford.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:29:
Mja, gezien mijn huidige auto kies ik liever niet meer voor een staafmixer met turbo. Het rijdt best prima hoor maar wat meer reserve kan geen kwaad. Al heb ik wel meer vertrouwen in de 1.0 van Ford.
Ze zijn niet voor niets uitgeroepen tot best engine of the year :) Heb 1,5 jaar met die 1.0 EcoBoost gereden en kan maar 1 ding zeggen : erg fijn, erg stil en erg pittig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Jammer dat ze geen V6 bouwen van 2 van die blokjes. 2*125 = 250pk uit een tweeliter. Prima loop, mooi geluid en relatief zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
t_captain schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:52:
Jammer dat ze geen V6 bouwen van 2 van die blokjes. 2*125 = 250pk uit een tweeliter. Prima loop, mooi geluid en relatief zuinig.
Dat hebben ze wel gedaan bij de Ariel Atom - gewoon twee Hayabusa blokken aan elkaar plakken en een V8 maken :D

Mooie keuze trouwens, de Fiesta. Ik heb zowel de Polo (1.2TSI) gehad als een Fiesta (1.25 82pk) en de Fiesta is een heerlijke bochtenauto :) het kontje heeft af en toe alleen de neiging om uit te breken :+ *kuch* met 90 in de vangrail geparkeerd *proest*

De Polo is ook een prima wagen, alleen wat minder spannend.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DennusB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Er is nu een 1.0 125PK ^^ Die te chippen is naar 140PK :P
De 1.6 is ook te chippen naar 140. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:19:
[...]

De 1.6 is ook te chippen naar 140. ;)
Maar die 1.6 is zonder turbo volgens mij, dat scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:28

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

readytoflow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:34:
Nou, die prijs van de D5 Twin Engine Special Edition valt me toch wat tegen hoor.
€59.995,-. Een Summum met wat extra uiterlijke opties zo te zien. Ik had hem ofwel goedkoper verwacht ofwel met de pakketten intellisafe en Hybrid technology line.
Ik snap helemaal niets van die auto, een luxere auto met minder vermogen voor dezelfde prijs. Snap op zich wel dat Volvo een D5 uitbrengt met minder vermogen om te concurreren met de Passat en BMW 3-serie PHEV, maar niet dat ze de eerste versie gelijk dezelfde prijs geven als de veel interessantere en snellere Mercedes C350e PHEV.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Jazzy schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:31:
[...]
Ik snap helemaal niets van die auto, een luxere auto met minder vermogen voor dezelfde prijs. Snap op zich wel dat Volvo een D5 uitbrengt met minder vermogen om te concurreren met de Passat en BMW 3-serie PHEV, maar niet dat ze de eerste versie gelijk dezelfde prijs geven als de veel interessantere en snellere Mercedes C350e PHEV.
Ik was er al een beetje bang voor. Je zou verwachten dat de D5 met de Passat GTE gaat concurreren die (verwacht) toch wel iets goedkoper gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Jazzy schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:31:
[...]
Als je alle opties naast elkaar legt, is de D5 ongeveer 8000 euro goedkoper dan een vergelijkbaar aangeklede D6, dus als je liever opties hebt ipv vermogen is het toch geen gekke auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 26-03-2015 16:22 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik snap het, maar geloof niet dat hier echt veel mensen op zitten te wachten. Een D5 voor 50-52k natuurlijk wel maar het is nu niet bepaald dat mensen de D6 massaal links laten liggen omdat hij te karig uitgerust is. Maar goed, ik ga ervan uit dat er binnenkort wel een goedkopere versie van de D5 gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar wat krijg je dan meer dan bij een summum?
Die lelijke kleur en de beschreven interieurkeuze spreken mij niet aan. Laat staan dat ik er voor wil betalen. Als ze nou in plaats daarvan die twee pakketten mee zouden leveren, wordt het al anders. Ik drnk dat de niet special edition interessanter gaat zijn l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
En niet ieder bedrijf zit te wachten op 18" velgen... Werkt niet echt mee aan een scherpe leaseprijs.

[ Voor 31% gewijzigd door Taigu op 26-03-2015 19:29 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Taigu schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:28:
En niet ieder bedrijf zit te wachten op 18" velgen... Werkt niet echt mee aan een scherpe leaseprijs.
Als je een auto van 60k least, heb je weinig restricties en naar verwachting ook geen problemen met lease budgetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een groot deel van de klanten in deze markt is ondernemen en kan dus zelf kiezen. Volgens mij zijn er niet zo heel veel werknemers die in auto's van >60k rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:12:
[...]

Als je een auto van 60k least, heb je weinig restricties en naar verwachting ook geen problemen met lease budgetten.
Iemand die een auto van 60k least heeft net zo veel te maken met budgetten als iemand die auto's van 30k rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jazzy schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:42:
[...]
Iemand die een auto van 60k least heeft net zo veel te maken met budgetten als iemand die auto's van 30k rijdt.
Die zullen er vast zijn, maar mijn ervaring is toch echt dat werknemers die in de klasse A5, A6, 5serie, de grotere Benzen etc rijden, echt gewoon een bonnetje in kunnen leveren en de auto komt, ongeacht de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38:
[...]

Die zullen er vast zijn, maar mijn ervaring is toch echt dat werknemers die in de klasse A5, A6, 5serie, de grotere Benzen etc rijden, echt gewoon een bonnetje in kunnen leveren en de auto komt, ongeacht de kosten.
Voor de meesten zal gewoon gelden "binnen de gemaakte afspraken over de arbeidsvoorwaarden". Dus ja, ook met een budget. Tenzij het natuurlijk om ondernemers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

Echt niet hoor. Ook werknemers in een hogere salarisklasse hebben gewoon een afgesproken leasebudget, regeling voor eigen bijdrage bij overschrijding, etc. En zo zijn er dus ook mensen die kiezen voor de Mercedes S500 PHEV ivm. de 14% bijtelling bijvoorbeeld. Ik snap eigenlijk niet waarom dat zo lastig voor te stellen is. Hoe denk je dat dit gaat als een werkgever een deel van zijn medewerkers de vrije hand geeft? Allerlei uitwassen krijg je dan, ongelijkheid onder collega's met een vergelijkbare functie, kosten die uit de klauwen lopen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jazzy schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:03:
[...]
Echt niet hoor. Ook werknemers in een hogere salarisklasse hebben gewoon een afgesproken leasebudget, regeling voor eigen bijdrage bij overschrijding, etc. En zo zijn er dus ook mensen die kiezen voor de Mercedes S500 PHEV ivm. de 14% bijtelling bijvoorbeeld. Ik snap eigenlijk niet waarom dat zo lastig voor te stellen is. Hoe denk je dat dit gaat als een werkgever een deel van zijn medewerkers de vrije hand geeft? Allerlei uitwassen krijg je dan, ongelijkheid onder collega's met een vergelijkbare functie, kosten die uit de klauwen lopen, etc.
Mwah, ik denk dat het wel los zal lopen, maar ik heb dan ook alleen ervaring vanuit een hele andere sector (schade expertise en dan de top tier bedrijven) en in relatief kleine bedrijven (ongeveer 25 personeelsleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Mwah, ik denk dat het wel los zal lopen, maar ik heb dan ook alleen ervaring vanuit een hele andere sector (schade expertise en dan de top tier bedrijven) en in relatief kleine bedrijven (ongeveer 25 personeelsleden).
De ervaring die ik heb met kleinere bedrijven (ook niet IT) is dat men juist heel strak is op de kosten. Die komen namelijk zo ongeveer rechtstreeks uit de portemonnee van de (vaak nog sterk betrokken) eigena(a)r(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

No way - dat is echt de uitzondering, niet de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een van de vragen bij een sollicitatiegesprek is in mijn vak toch echt "wat wil je rijden" en niet een boodschap met: "je mag voor bedrag X een auto uitzoeken". Zodra je voor de baas >300k per jaar in het laadje brengt wordt men kennelijk makkelijker met budgetten. Daarnaast: als je restricties oplegt aan een werknemer dan is die sneller ontevreden en kost het je als werkgever al snel meer geld (niet productieve en dus niet declarabele uren), terwijl de auto die de werknemer wil hebben meestal slechts 100 tot 200 euro per maand extra kost (voor de werkgever). Dat is er dus in een uurtje werken per maand al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net even proefgereden in de GTE.. wat een powerbakje! Nu even afwachten hoe het zit met het oplaadbeleid en ik kan gaan bestellen.

Contract van de 14% Leon overgedragen naar een collega.. lekker vrij om weer te kiezen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo mag ik ook binnenkort een keuze gaan maken. Helaas werken ze bij mijn werkgever ook met een maximum aankoopsom en gaat het niet alleen om de bijtelling. Daarbij wil ik graag een automaat, waardoor ik uitkwam op een Skoda Fabia Combi (verstandige keuze), de nieuwe Auris Hybrid (verstandige en goedkope keuze) en een VW Polo BlueGT (leuke keuze).

Nu liet een collega mij zijn Golf Business Edition zien... Toch ook wel een erg mooie auto en zeer compleet, alleen geen automaat. Lastig lastig. Komend weekend in ieder geval even kijken naar de BlueGT, en dan zal er in diezelfde showroom vast een Golf Business Edition vlakbij staan.

Skoda heb ik al gezien, dat is gewoon een nette auto waar ik 0 emotie bij voel. Vroegâh heb ik een Golf V 1.4TSI 122pk gereden, ontzettend fijne auto. Daarna een Auris Hybrid (scheelde toch 100 euro per maand). Dat voelde echt aan als een paar stappen terug, maar ondanks dat het een prima auto was voelde ik ook bij de Auris helemaal niks. Ik verwacht dan ook niet dat de nieuwe Auris in dat opzicht anders is. Dus tja, sterke voorkeur voor de Polo of de Golf. Eens kijken hoe het na dit weekend is. :)

edit: ik zie dat de Golf Business Edition 25% bijtelling is. Vandaar de kortingen. :+ Dan valt die af, dat maakt het weer wat makkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Gaius op 27-03-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
Gaius schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:30:
Zo mag ik ook binnenkort een keuze gaan maken. Helaas werken ze bij mijn werkgever ook met een maximum aankoopsom en gaat het niet alleen om de bijtelling. Daarbij wil ik graag een automaat, waardoor ik uitkwam op een Skoda Fabia Combi (verstandige keuze), de nieuwe Auris Hybrid (verstandige en goedkope keuze) en een VW Polo BlueGT (leuke keuze).

Nu liet een collega mij zijn Golf Business Edition zien... Toch ook wel een erg mooie auto en zeer compleet, alleen geen automaat. Lastig lastig. Komend weekend in ieder geval even kijken naar de BlueGT, en dan zal er in diezelfde showroom vast een Golf Business Edition vlakbij staan.

Skoda heb ik al gezien, dat is gewoon een nette auto waar ik 0 emotie bij voel. Vroegâh heb ik een Golf V 1.4TSI 122pk gereden, ontzettend fijne auto. Daarna een Auris Hybrid (scheelde toch 100 euro per maand). Dat voelde echt aan als een paar stappen terug, maar ondanks dat het een prima auto was voelde ik ook bij de Auris helemaal niks. Ik verwacht dan ook niet dat de nieuwe Auris in dat opzicht anders is. Dus tja, sterke voorkeur voor de Polo of de Golf. Eens kijken hoe het na dit weekend is. :)

edit: ik zie dat de Golf Business Edition 25% bijtelling is. Vandaar de kortingen. :+ Dan valt die af, dat maakt het weer wat makkelijker.
De Golf Business Edition is afhankelijk motor ook gewoon in 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Pannekoek81 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:01:
[...]

Als benzine uitvoering alleen maar als hatchback, niet als variant/station. Als diesel is 'ie in beide carrosserie typen leverbaar (zowel met 1.6 als 2.0TDi motorisering).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 27-03-2015 12:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Vraagje. Tot nu toe heb ik op 17 inch zomerbanden gereden, ook in de winter, en dat beviel prima. (ik hou van nature wat meer afstand op m'n voorganger).

Nu kan ik kiezen voor 18 inch velgen (*eyecandy factor*), maar vraag me af of dit goed gaat in de winter. De verkoper raadde het in ieder geval af. Als ik winterbanden moet nemen wordt het gewoon 17 inch i.v.m. leasebedrag.

Rijd er iemand met 18 inch zomerbanden in de winter en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06

JB

Cédric roelt!

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:24:
Vraagje. Tot nu toe heb ik op 17 inch zomerbanden gereden, ook in de winter, en dat beviel prima. (ik hou van nature wat meer afstand op m'n voorganger).

Nu kan ik kiezen voor 18 inch velgen (*eyecandy factor*), maar vraag me af of dit goed gaat in de winter. De verkoper raadde het in ieder geval af. Als ik winterbanden moet nemen wordt het gewoon 17 inch i.v.m. leasebedrag.

Rijd er iemand met 18 inch zomerbanden en wat zijn de ervaringen?
Ik rijd op 18 inch met zomer en winterband. Wel bewust met proefrit naar gevraagd maar icm sportonderstel vind ik het goed en comfortabel rijden.

Enige nadeel wat ik had/heb; voor de wintersport kettingen moeten aanschaffen en die zijn wel erg duur ivm de grote banden en beperkte ruimte in de wielkas.

Rud Centrax aangeschaft afgelopen winter :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/ketting2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 27-03-2015 13:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:01:
[...]

Ja, klopt. Ik was niet volledig genoeg in mijn omschrijving. Ik mag alleen benzine rijden, en dan zijn alle uitvoeringen van de Variant 25% en van de hatchback hou je alleen de 1.4 TSI ACT met DSG over en die is helaas te duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
JB schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Ik rijd op 18 inch met zomer en winterband. Wel bewust met proefrit naar gevraagd maar icm sportonderstel vind ik het goed en comfortabel rijden.

Enige nadeel wat ik had/heb; voor de wintersport kettingen moeten aanschaffen en die zijn wel erg duur ivm de grote banden en beperkte ruimte in de wielkas.

Rud Centrax aangeschaft afgelopen winter :)
[afbeelding]
Sorry ik bedoel eigenlijk doorrijden met 18 inch zomerbanden in de winter.
De verkoper deed alsof dit niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Natuurlijk is dat wel te doen - er zijn hele volksstammen die gewoon op zomerbanden rijden in de winter. Er is een apart topic voor, want de meningen lopen nogal uiteen. :)

Winterbanden... wie heeft ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op m'n Scirocco met sportonderstel (-45mm) had ik in de zomer 18" en in de winter 17" in combinatie met winterbanden (+ kettingen voor de wintersport). Met 18" winterbanden was het nog meer een "kart" dan dat het normaal al was :o

Nú op m'n Golf met sportonderstel (-30mm) heb ik het hele jaar door 17" (Zomer + Winterbanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Komt de octavia ook weer in de 14%???? krijg vandaag de hele tijd van die Skoda banners met 14% reclame naast me outlook mail. Ik dacht dat deze vanaf 20% was tegenwoordig? Of is dit de voorbode dat het gelukt is hem te knijpen naar 14? Of is er iemand bij de marketing van pon heel erg aan het slapen?
Deze banner:
Afbeeldingslocatie: https://secure-ds.serving-sys.com/BurstingRes//Site-23100/Type-0/2c06118c-73aa-455d-bd59-d23b9b755066.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door thefox154 op 27-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik ben die banner ook al een keer tegengekomen een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
Ook hier op de zaak aan het kijken naar een ruime en vooral aantrekkelijke 14% auto.
De auto moet relatief gunstig zijn voor de werkgever (brandstof en aanschaf) en relatief goedkoop voor de werknemer (bijtelling + ruimte).

Zelf denk ik dat een peugeot 308 of 308SW een goede optie is.

het budget is zo'n 20-25k

Wanneer komt de Fabia combi weer in de 14%?
dit lijkt mij ook een zeer aantrekkelijke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NL_Scratch schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:29:
Zelf denk ik dat een peugeot 306 of 306SW een goede optie is.
Wordt goed zoeken, maar dan betaal je wel 35% over de dagwaarde :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

fredkroket schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Wordt goed zoeken, maar dan betaal je wel 35% over de dagwaarde :+.
_O-

Ik denk wel meer.... Peugeot moet er eerst een complete fabriek voor (her)optuigen, áls ze de spullen daarvoor überhaubt nog hebben liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Ook hier op de zaak aan het kijken naar een ruime en vooral aantrekkelijke 14% auto.
De auto moet relatief gunstig zijn voor de werkgever (brandstof en aanschaf) en relatief goedkoop voor de werknemer (bijtelling + ruimte).

In mei komt de fabia combi diesel in de 14%. Persoonlijk zou ik voor de 308 sw gaan, veel auto en luxe voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32

Ik begrijp hieruit dat je werkgever hem aanschaft?

De Toyota Auris is van de week net opgefrist met een facelift, veel mooie opties voor niet al te veel geld.
Relatief lage aanschafwaarde en voor je werkgever een stuk minder wegenbelasting dan een diesel. Brandstof kosten blijven ook erg binnen de perken. 1:20 moet lukken.
En de 308SW / Auris zitten een segment hoger dan de Fabia, maar dit is iets wat je zelf moet beslissen. Welk segment wil je in shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
Uiteraard bedoelde ik de 308 en 308sw haha heb het even Aangepast,

Een polo is in aanschaf en bijtelling zeer interessant, maar is simpelweg te klein. Een ds3 is ook te klein.

Collega's rijden een seat ibiza st, dit vindt ik op zich prima, maar valt helaas in de 20%.

Ik denk dat de 308 of 308sw een mooie optie is, het interieur en exterieur vindt ik zeer mooi!

[ Voor 70% gewijzigd door NL_Scratch op 27-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Ibiza st is echt een klasse lager als de Peugeot 308 (st). Volgens mij is je keuze vrij duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21
NL_Scratch schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:19:
Uiteraard bedoelde ik de 308 en 308sw haha heb het even Aangepast,

Een polo is in aanschaf en bijtelling zeer interessant, maar is simpelweg te klein. Een ds3 is ook te klein.

Collega's rijden een seat ibiza st, dit vindt ik op zich prima, maar valt helaas in de 20%.

Ik denk dat de 308 of 308sw een mooie optie is, het interieur en exterieur vindt ik zeer mooi!
Alleen jammer dat je voor de 308 14% klasse geen sportstoelen kunt nemen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de levertijd van de XC90? Kan er maar weinig over vinden. Stel je bestelt 'm nu, wordt hij dan nog in 2015 op kenteken gezet?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Tsurany schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:06:
[...]

Wat kan je in de DS3 doen dat je in de Cactus niet kan? Het zijn voornamelijk wat kleine verschillen in implementaties van features. Echter mis ik geen concrete functionaliteit uit m'n DS3 in m'n Cactus.
Wel heb je niet de McDonalds stand op je ramen in de Cactus, dat is wel een gemis. En start/stop werkt minder goed maar daar heb je toch geen last van als gebruiker.

Naar mijn mening is de DS3 leuker om te rijden, maar de Cactus praktischer. Qua prijs was het bij mij om het even in de lease.
De DS3 is vele malen mooier (minder lelijk) dan de Cactus. Ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55
Strider schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:38:
[...]

Alleen jammer dat je voor de 308 14% klasse geen sportstoelen kunt nemen.
De premium stoelen zijn volgens mij sportstoelen, mij bevielen ze niet, maar stoelen is iets persoonlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Tylen schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:02:
Bijtellingspercentage is nog steeds bijzaak hiero :)
Als je eigen baas bent is dat enigzins te begrijpen. Als leaserijder in loondienst kan ik mij dit niet voorstellen. Reken maar eens uit wat verschil is op jaarbasis tussen pak hem beet een 25% BMW 3-serie of een 7% Mercedes C. Je moet er wel heel goed in de slappe was zitten als dit je niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
readytoflow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:34:
Hij viel mij ook flink tegen. Had gehoopt op een lagere prijs dan de Mercedes C350e, maar hij is zelfs Eur 2.000,- duurder. Dat gaat hem niet worden hier.

Al die 'extra' luxe is aan mij niet besteed, De C350e en Passat GTE zijn al luxer dan ik gewend ben. Geef mij naast alle standaard opties tegenwoordig (cc, airco, elec. ramen voor/achter) een automaat, goede stoelen, bluetooth, regensensor , lichtsensor en xenon en ik ben al tevreden. Met parkeersensoren en een audio upgrade ben ik helemaal het mannetje. Alles daarboven is pure luxe die ik makkelijk kan missen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Leolinedance op 28-03-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 18:31
Weet iemand of er nog meer 14% diesel modellen worden uitgebracht dit jaar? Net zoals de Volvo d2 en de 308 die last minute zijn aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leolinedance schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Als je eigen baas bent is dat enigzins te begrijpen. Als leaserijder in loondienst kan ik mij dit niet voorstellen. Reken maar eens uit wat verschil is op jaarbasis tussen pak hem beet een 25% BMW 3-serie of een 7% Mercedes C. Je moet er wel heel goed in de slappe was zitten als dit je niks doet.
Ik vind bijtelling ook van minder belang, in die zin dat ik niet perse een 14% of lager 'moet' van mezelf. Ik geef mezelf een budget waar ik binnen wil blijven. Vorig jaar (toen besteld) was dat 350/maand en dat is met de Octavia gelukt (320).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Ik vind bijtelling ook van minder belang, in die zin dat ik niet perse een 14% of lager 'moet' van mezelf. Ik geef mezelf een budget waar ik binnen wil blijven. Vorig jaar (toen besteld) was dat 350/maand en dat is met de Octavia gelukt (320).
Dat is toch exact hetzelfde aangezien het bijtellingsbedrag evenredig toeneemt met het bijtellingspercentage bij een gelijkblijvende aanschafwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kies de auto die ik wil rijden. Als hij dan 20 of 25% is lekker boeie. Ik zit er dikke 60K km per jaar. 14% autos kijk ik niet naar.

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.