upje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
Vandaag even bij de VW dealer geweest. Ik wil wel een proefritje maken in een Golf 1.6 TDI met DSG. Dat hebben ze hier niet staan, dat kan natuurlijk. Op de vraag of dat dan misschien mogelijk is bij een andere dealer waar dan ook in NL, krijg ik te horen dat ze dan alle dealers moeten afbellen....
Handig hoor.
De vestiging 20 km verderop heeft een benzine/DSG en een 1.6 TDI staan, dus dan kan ik ook 2 proefritjes maken, en dan zelf fantaseren hoe het zou zijn als het een 1.6 TDI met DSG is

.
Dan maar geen Golf. Het was overigens een aardige verkoper hoor, maar ik schiet er niets mee op.
edit- het is misschien een rant mijnerzijds, maar ik blijf me verbazen dat als je 35K wil uitgeven dat ze dan eigenlijk niets voor je willen/kunnen betekenen.
We zijn inmiddels 2 weken verder. Met een andere dealer gebeld, die zou terugbellen, nooit meer wat van gehoord. Vorige week maar eens op bezoek geweest bij nog weer een andere dealer. Die beloofde terug te bellen, en dat is vandaag dan ook gedaan.
Een Golf 1.6 TDI DSG is kennelijk "lastig". Ze hebben een Passat 1.6TDI DSG en een Golf 1.6TDI handgeschakeld. Kan ik weer 2 proefritjes maken, en dan zelf wat fantaseren

. De Passat is overigens dezelfde 1.6TDI als in de Golf volgens de dealer, maar volgens VW zelf heeft die 120 PK in de Passat en 110PK in de Golf. Volgens mij is het dan niet dezelfde motor

.
Deze dealer kan ook wel een Golf 1.6 TDI DSG aanbieden, maar dan moeten ze 'm huren. Ze willen dat alleen doen als ze de Golf dan ook mogen leveren. Tja, dat weet ik niet: A. ik weet niet of de leasemaatschappij dat wil (ik gok van niet) en B. ik weet helemaal nog niet of ik een Golf wil leasen, daar is de proefrit nou juist voor bedoeld.
Ik begrijp ook wel dat de dealer geen zin heeft in "proefritjes om de fun", maar ik ben serieus. Op een of andere manier willen de VW dealers geloof ik liever geen auto's verkopen. Verbazingwekkend.
Ik ga de meneer van de VW dealer maar vriendelijk bedanken voor z'n "aanbod" en eens verder kijken bij de concurrentie.