Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die ken ik. Die had ik in mijn vorige auto even wennen, maar mee te leven.

Alleen hoe wil je dat bij zo'n type navigatie als bij MB doen? Scherm staat/hangt op het dashboard. Navimodule in het dashboardkastje.

Wat zijn de 'gevolgen' dan die de LM kan eisen?
Dashboardkastje open laten staan? Navimodule eruit halen? Dat gaat mijn vrouw toch niet doen... Ik zelf ook niet eigenlijk.
Navilock? Past niet lijkt me...

Andere radio? Als je zo'n Comand Online systeem hebt, mis je daarmee meteen een hoop functies waar je wel voor betaald hebt. Gaat je leasebedrag dan ook omlaag? Sowieso andere radio is lastig in te bouwen in een C klasse denk?

Extra alarm? Dat wil ik dan best overwegen. Maar dat weerhoudt het dievengilde meestal niet om toch wat eruit te halen hoor. Dat heb ik bij mijn vorige auto ook gemerkt. Radio eruit en dat merkte ik pas toen ik instapte. Volgens mij ' gewoon' de afstandsbediening nagebootst of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dat Becker systeem is nogal diefstal gevoelig. Het is door Mercedes nogal diefstal aantrekkelijk gemaakt door ook auto's te verkopen met alleen Becker voorbereiding. Aangezien Mercedes de enige is dit dit systeem gebruikt, snap ik niet waarom ze auto's verkopen met de bedrading, maar zonder het systeem. Waar moet je als je de auto koopt anders het systeem vandaan halen? Het Navigon systeem in de nieuwe C is alleen een SD kaart. Is ook simpel te jatten. Weet niet of Mercedes ook auto's verkoopt met Garmin voorbereiding zonder Garmin SD kaart. Zou dikke fail zijn om dezelfde fout nogmaals te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
erikver schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:18:

Woont die vriend van je in 's-Hertogenbosch? Dat zou wel heel toevallig zijn.
Nope

Maar toeval lijkt het me zeker niet.
Grote kans dat die gasten waarschijnlijk gewoon een heel systeem achter hun kraken hebben zitten. Waar op aanvraag onderdelen gestolen worden. Met een lijst van auto's die ze weten te staan in bepaalde regio's. Die gaan ze dan gewoon allemaal in een paar nachten af ofzo...

Ik heb zelf bericht gekregen dat de A3 eTron voor mij in bestelling zal gaan.
Hopelijk gaat het meevallen met levertijd

JB :w :>

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is de C350e (estate) besteld!

- Avantgarde interieur / exterieur
- Tenorietgrijs metallic lak
- Leren bekleding
- Sierdelen essenhout zwart
- Interieurhemel zwart
- Sfeerverlichting
- Comand online
- Getint glas vanaf B-stijl
- Easy Pack acherklep
- Keyless
- 19 inch AMG velgen

Precies dezelfde kleur en velgen als deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucfeenstra.com/Merc.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo...lekkere opties ook! 19" achteraf neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:31:
Zo...lekkere opties ook! 19" achteraf neem ik aan?
Zeker, moeten natuurlijk wel binnen de 7% bijtelling blijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Inderdaad ff checken.
Wat kosten die velgjes achteraf als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:33:
Inderdaad ff checken.
Wat kosten die velgjes achteraf als ik vragen mag?
€5500.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Holy crap! Dat gaat niet meer passen dan hier...
Kan ik beter een auto erbij lease bijna voor mijn vrouw haha

Maar met die opties en accessoires mis ik toch een beetje het HUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat wordt nog eens een gave bak! Zeker die velgen maken de auto helemaal af.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:37:
Ook hier is de C350e (estate) besteld!

- Avantgarde interieur / exterieur
- Tenorietgrijs metallic lak

....

Precies dezelfde kleur en velgen als deze dus:
[afbeelding]
Ik had zelf de indruk dat de auto op de folder Palladium silver is? Zie ook hier.

Heb vandaag de definitieve offerte opgevraagd bij de leasemij. Company policy is blauw, dus ik ga voor brilliant blue.

- Mercedes-Benz C350e Estate Avantgarde
- Metallic lak Briljantblauw
- Warmtewerend,donkergetint glas (840)
- Sfeerverlichting (877)
- Geen typeaanduiding op de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://images.caricos.com/m/mercedes-benz/2015_mercedes-benz_c-class_estate/images/1024x768/2015_mercedes-benz_c-class_estate_160_1024x768.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Taigu op 23-03-2015 22:00 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:37:
Holy crap! Dat gaat niet meer passen dan hier...
Kan ik beter een auto erbij lease bijna voor mijn vrouw haha

Maar met die opties en accessoires mis ik toch een beetje het HUD?
Heb inderdaad naar de HUD en Assistentie pakket gekeken maar aangezien de essentiele opties (velgen, navigatie enz) al redelijk prijzig waren deze toch niet meegenomen. Vond de 19 inch velgen een must-have om deze c350e hopelijk een beetje te onderscheiden van de rest =]
Taigu schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:40:
[...]

Ik had zelf de indruk dat de auto op de folder Palladium silver is? Heb vandaag de definitieve offerte opgevraagd bij de leasemij. Company policy is blauw, dus ik ga voor brilliant blue:

[afbeelding]
Hmm.. volgens mij is het de tenorietgrijs maar ik weet dit niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ook erg mooi moet ik zeggen! Die is nu bijna te bestellen? (Dacht te zien dat dat inderdaad v.a. April was)

Ik blijf bij een kleur die je minder vaak ziet, maar die in de zo'n erg mooi is: citrienbruin icm zijdebeige/espressobruine lederen bekleding. Samen met Exclusive interieur erg chique vind ik zelf. Uiteraard wel Avantgarde exterieur.
+rijassistentiepakket
+burmester
+HUD
+Easy Pack
+Comand online
+Getinte ramen

Ik ga meer voor het comfort aan de binnenkant dus... Ieder zijn ding he.

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 23-03-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:48:
Ook erg mooi moet ik zeggen! Die is nu bijna te bestellen? (Dacht te zien dat dat inderdaad v.a. April was)

Ik blijf bij een kleur die je minder vaak ziet, maar die in de zo'n erg mooi is: citrienbruin icm zijdebeige/espressobruine lederen bekleding. Samen met Exclusive interieur erg chique vind ik zelf. Uiteraard wel Avantgarde exterieur.
+rijassistentiepakket
+burmester
+HUD
+Easy Pack
+Comand online
+Getinte ramen

Ik ga meer voor het comfort aan de binnenkant dus... Ieder zijn ding he.
Ook mooi! Zou zelf geen bruine auto kiezen maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze :) De auto is al te bestellen vanaf begin februari, toen de prijzen bekend zijn gemaakt. Geschatte levertijd staat nu op juni-juli. Gelukkig mag er tot die tijd nog een extra 8000 km gereden worden in de W204.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Briljantblauw is gewoon te bestellen en leverbaar, heb een demomodel in deze kleur gezien in Alphen a/d Rijn. Tenoriet is net iets donkerder dan de brochure auto. Sowieso zijn er weinig kleuren leverbaar op de nieuwe C die ik lelijk vind. Zonlicht maakt ook een wereld van verschil.

Zie ook http://mbworld.org/forums...ss-picture-thread-23.html voor veel foto's.

[ Voor 16% gewijzigd door Taigu op 23-03-2015 21:54 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:53:
Briljantblauw is gewoon te bestellen en leverbaar, heb een demomodel in deze kleur gezien in Alphen a/d Rijn. Tenoriet is net iets donkerder dan de brochure auto. Sowieso zijn er weinig kleuren leverbaar op de nieuwe C die ik lelijk vind. Zonlicht maakt ook een wereld van verschil.

Zie ook http://mbworld.org/forums...ss-picture-thread-23.html voor veel foto's.
Klopt, je hebt gelijk! Tenorietgrijs is inderdaad toch iets donkerder. Wel jammer dat er geen panorama dak op de 7% estate kan.. anders had deze er uiteraard ook op gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Beide kleuren grijs zijn erg mooi. De foto's van citroenbruin zien er ook erg goed uit, de wat donkere kleur bruin vind ik zelf iets mooier.

Ik was helaas gelimiteerd in de opties vanwege max leasebedrag en beleid (niet groter dan 17") dus mijn bestelling is als volgt:
Taigu schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:40:
[...]

- Mercedes-Benz C350e Estate Avantgarde
- Metallic lak Briljantblauw
- Warmtewerend,donkergetint glas (840)
- Sfeerverlichting (877)
- Geen typeaanduiding op de achterkant
Nu nog even de gemeente contacten ivm een laadkabel over de stoep.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 23-03-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chillz schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:47:
[...]
Ik heb zelf bericht gekregen dat de A3 eTron voor mij in bestelling zal gaan.
Hopelijk gaat het meevallen met levertijd
Gefeliciteerd!
Welke uitvoering/kleur/opties?

Over de levertijd van mijn A3 (begin december besteld) is helaas nog weinig bekend. Eind mei was de planning, maar het zou langer kunnen duren. Ik heb geen haast, denk er zelfs niet meer elke dag aan. Inmiddels reis ik alweer een jaar met de trein, na vijf leaseauto's te hebben gehad (Polo, Civic Hybrid, A3, A1, C30) en ik moet zeggen dat het went. De herinnering aan de luxe om met de auto naar werk te kunnen rijden wordt steeds waziger, dus het is een heerlijk vooruitzicht en niet zomaar 'weer een volgende leaseauto'.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Ik heb mijn aanvraag voor een Passat GTE ingediend. Vond uiteindelijk de Mercedes C350e toch iets duur helaas. Maar dit is ook een mooie auto vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar alleen een aanvraag dan toch? Nog geen opties etc. aangevinkt, want dat kan nu toch nog niet? Ik blujf het maar raar vinden hoor. Ze weten toch allang wat dat ding gaat kosten en welke opties er mogelijk zijn. Dat bedenkt je toch al voor je beuit om zo'n auto in productie te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:13
Leolinedance schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:24:
Ik heb mijn aanvraag voor een Passat GTE ingediend. Vond uiteindelijk de Mercedes C350e toch iets duur helaas. Maar dit is ook een mooie auto vind ik :)
Maar je weet niet wat de Passat kost? Ik heb zelf met de onderstaande kosten gerekend, hanteer ik voor een groot deel de Golf lijst. Waar de prijslijst van de passat waarschijnlijk nog iets hoger zal zitten.
Met vergelijkbare opties zal hij vermoedelijk wel heel dicht in de buurt van de MB komen aangezien je bij de MB eigenlijk alles standaard al meekrijgt.
Reken maar even met me mee:
Basis ~52k
Kleur 1k
Leer 2k
Stoelverwarming, dakje, ~2k
Disc. Pro navi ~2k
Nog wat kleine dingen zoals privacy glas, dab+, 17 inch ~1,5k
En de MB heeft luchtvering waar een simpel vw onderstel direct bij in het niets valt.

Optel som voor de passat 60,5K als je hem een kleine beetje luxe aankleed en dan is hij redelijk vergelijkbaar. Optel som mb, 58k + 2k voor dak + 1k voor kleur = 61k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:16
Ik heb vorige maand ook de MB estate besteld (levering juni/juli). Op basis van de folder en andere C types. Over twee weken kan ik de eerste exemplaren zien en zal dan ook eens goed kijken naar de kleuren en hoe ik mijn telefoon kan ophangen.

Hopelijk gaat er niet teveel laadruimte verloren ten koste van de batterijen.

Mijn vraag is: wat is de beste aanpak als je 'm thuis, in de garage, aan de lader zet? Dan bedoel ik: hoe kun je dit door het bedrijf het beste laten vergoeden; moet hier een dure laadpaal komen of iets dergelijks. Nu heeft de accu een theoretisch bereik van 31 km, dus ik vraag me af of het überhaupt zinvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Canaria schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:18:
[...]

Gefeliciteerd!
Welke uitvoering/kleur/opties?

Over de levertijd van mijn A3 (begin december besteld) is helaas nog weinig bekend. Eind mei was de planning, maar het zou langer kunnen duren. Ik heb geen haast, denk er zelfs niet meer elke dag aan. Inmiddels reis ik alweer een jaar met de trein, na vijf leaseauto's te hebben gehad (Polo, Civic Hybrid, A3, A1, C30) en ik moet zeggen dat het went. De herinnering aan de luxe om met de auto naar werk te kunnen rijden wordt steeds waziger, dus het is een heerlijk vooruitzicht en niet zomaar 'weer een volgende leaseauto'.
Haha :)
Nou, ik heb nog een shortlease Clio (TCE 0.9), dus ik kom vooruit.
Maar die is toch weer kleiner en langzamer dan z'n voorgangers. Dus ik mis wel wat power.
Nog wel altijd beter dan met de trein...

Leasemaatschappij heeft de A3 nu op juli gezet.
We zien wel. Het mag best uitlopen, zolang het maar 2015 blijft :P

- Audi A3 SB e-Tron Ambition PL+, S-Line
- Dakoto grijs
- Inklappende buitenspiegels, dimmende binnenspiegel, getint glas, parkeerhulp, oa.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Chillz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33:
[...]

Maar die is toch weer kleiner en langzamer dan z'n voorgangers. Dus ik mis wel wat power.

- Dakoto grijs
- Inklappende buitenspiegels, dimmende binnenspiegel, getint glas, parkeerhulp, oa.
Dat ziet er uit als een nette levertijd. Ik mag ga komende maand waarschijnlijk een e-tron bestellen, maakte me eerst nog een beetje druk over de levertijd maar volgens mij begint die nu wel wat af te nemen. Ook voor mij is een levering in 2015 toch wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
frankb schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33:
Ik heb vorige maand ook de MB estate besteld (levering juni/juli). Op basis van de folder en andere C types. Over twee weken kan ik de eerste exemplaren zien en zal dan ook eens goed kijken naar de kleuren en hoe ik mijn telefoon kan ophangen.

Mijn vraag is: wat is de beste aanpak als je 'm thuis, in de garage, aan de lader zet? Dan bedoel ik: hoe kun je dit door het bedrijf het beste laten vergoeden; moet hier een dure laadpaal komen of iets dergelijks. Nu heeft de accu een theoretisch bereik van 31 km, dus ik vraag me af of het überhaupt zinvol is.
Ben benieuwd naar je ervaringen met bijvoorbeeld de telefoon. Wat betreft de paal, ik lease een laadpaal mee (verplicht) die aangesloten wordt op mijn eigen meterkast en bijhoudt hoeveel stroom er wordt verbruikt. Dit krijg ik weer vergoed van de werkgever.

Voor mij is het zeker zinvol, woon/werk is ca. 30-35km en ik ben ook verplicht vanwege bedrijfsbeleid om regelmatig (dagelijks indien mogelijk) de auto aan de lader te hangen. Lijtk me redelijk terecht, de leaseprijs (brandstof) is hier namelijk in mijn geval deels op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
frankb schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33:

Ik zit met hetzelfde dillema. De MB kan met een standaard stopcontact geladen worden en is ook dan door de beperkte accucapaciteit redelijk snel weer vol. Ik zit dus zelf te denken om een apart groepje aan te leggen in de meterkast met een aparte kwh meter en deze als "buitenstopcontact" buiten aan de muur te bevestigen.

Zo'n paal met vaste kabel is natuurlijk een stuk gemakkelijker in gebruik. Hoef je niet iederre keer die vieze losse kabel uit je kofferbak halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bekijk goed of dat mag van je leasemaatschappij en werkgever - bij ons is laden via reguliere stopcontacten met PHEV's niet toegestaan. Geen idee waarom eigenlijk. Brandgevaar? Knutseloplossingen van doe-het-zelvers? Minder goed voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Regulerende energiebelasting (indien aansluiting bij particulier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chillz schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:33:
[...]

- Dakoto grijs
Nice :)
Ja, 2015 vind ik ook het belangrijkst.
Mijn e-tron (ook Pro Line Plus) wordt trouwens Belugabruin, met verder alleen parkeerhulp plus, adaptive cruise control en B&O audio.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Laatst online: 18-05 11:16
Fox_nl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:57:
[...]
Ik zit met hetzelfde dillema. De MB kan met een standaard stopcontact geladen worden en is ook dan door de beperkte accucapaciteit redelijk snel weer vol. Ik zit dus zelf te denken om een apart groepje aan te leggen in de meterkast met een aparte kwh meter en deze als "buitenstopcontact" buiten aan de muur te bevestigen.
De accu is 6,2 kWh = 1,5 euro per keer opladen. Je kunt er 31 km meer rijden, dus dat kost zo'n 5 cent per km. Benzine verbruik is, laten we zeggen, 6 l/100 km a 1,25 euro/liter = 7,5 cent per km. Dus zo'n groot financieel voordeel heb je toch ook niet?

Ik koop 'm overigens gewoon in mijn eigen bedrijf, dus geen eisen van leasemaatschappij. Maar mogelijk wel van de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zucht, ik zit zo te twijfelen :( Een hele dikke (voorraad) Polo met ALLES er op en er aan (inclusief R-Design en sport onderstel) kost me 330 netto per maand. Maar een nieuwe bestellen met minder onzinnige optie's is net zo duur :( Maar 330 per maand voor een polo.... pff.
Wat zouden jullie doen ?

Edit : O ja, heb ook gekeken naar alternatieven uiteraard. Maar een Fiesta met automaat is 25% dus niet interessant en een 308 is een flinke tik duurder qua bijtelling.... :(

[ Voor 22% gewijzigd door DennusB op 24-03-2015 13:59 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 13:36
Hoe komt het? Dat is niet alleen bijtelling gok ik...

* FireDrunk mag ook binnenkort kiezen tussen een aangeklede Polo of een aangeklede Golf...

[ Voor 49% gewijzigd door FireDrunk op 24-03-2015 14:00 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
FireDrunk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00:
Hoe komt het? Dat is niet alleen bijtelling gok ik...

* FireDrunk mag ook binnenkort kiezen tussen een aangeklede Polo of een aangeklede Golf...
Dat lijkt me ook niet inderdaad. Welke uitvoering van de Polo is het? Wat is de fiscale waarde van die aangeklede Polo? Er zijn zoveel factoren die ervoor zorgen dat een auto x bedrag in de maand kost.

Als het daadwerkelijk 330 euro is voor die Polo dan vind ik dat wel absurd veel geld. Ik betaal straks minder voor mijn 2.0 308SW GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:53
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56:
Zucht, ik zit zo te twijfelen :( Een hele dikke (voorraad) Polo met ALLES er op en er aan (inclusief R-Design en sport onderstel) kost me 330 netto per maand. Maar een nieuwe bestellen met minder onzinnige optie's is net zo duur :( Maar 330 per maand voor een polo.... pff.
Wat zouden jullie doen ?

Edit : O ja, heb ook gekeken naar alternatieven uiteraard. Maar een Fiesta met automaat is 25% dus niet interessant en een 308 is een flinke tik duurder qua bijtelling.... :(
Dat is inderdaad wel heel veel. Voor mijn Polo BlueGT met alle opties (pano dak, ACC, Executive plus etc) betaal ik 215 netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De kogel is door de kerk, het gaat een Volvo D2 Business Summum worden met metallic lak, trekhaak, business pack connect & grotere tank.

Ben benieuwd wat de levertijd gaat worden.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Viewty schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Dat is inderdaad wel heel veel. Voor mijn Polo BlueGT met alle opties (pano dak, ACC, Executive plus etc) betaal ik 215 netto per maand.
Bevalt die Polo Blue GT een beetje? Die leek mij ook wel wat... Alhoewel ik nu een Golf heb, en er echt wel over te spreken ben... :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:56:
Wat zouden jullie doen ?

Dan zal je wel een flinke eigen bijdrage hebben? Ik vind het nogal wat voor een Polo als ik eerlijk ben.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een Audi A3 e-tron leasen (van circa 50k en circa 270 euro boven budget) en dan ben ik nog bijna 50 euro goedkoper uit. Persoonlijk zou ik geen 330 euro voor een Polo over hebben, maar dat is een keuze die je alleen zelf kan maken. Zit je vast aan een Polo of kan je ook wat anders kiezen?

Edit: zie nu jouw edit. Volgens mij zijn er nog wel wat meer alternatieven, toch? Ik denk dat (als je dat wil) je best goedkoper uit kan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Pauperesk op 24-03-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rickjehh schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:06:
[...]

Dat lijkt me ook niet inderdaad. Welke uitvoering van de Polo is het? Wat is de fiscale waarde van die aangeklede Polo? Er zijn zoveel factoren die ervoor zorgen dat een auto x bedrag in de maand kost.

Als het daadwerkelijk 330 euro is voor die Polo dan vind ik dat wel absurd veel geld. Ik betaal straks minder voor mijn 2.0 308SW GT-Line.
De Polo 1.2 TSI (90PK) Highline DSG. Fiscale waarde met optie's 27k.
Bijdrage van bedrijf is 'maar' 375. Dus veel zelf bijleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:53
FireDrunk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:18:
[...]

Bevalt die Polo Blue GT een beetje? Die leek mij ook wel wat... Alhoewel ik nu een Golf heb, en er echt wel over te spreken ben... :)
Zeker weten. Ik zat toen enorm te twijfelen tussen een Golf en een Polo maar ben blij dat ik voor de Polo ben gegaan. Ik heb de ruimte van een Golf niet nodig, dus daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Polo is lekker snel natuurlijk, maar dat went al snel (150pk versie trouwens). Ik zou nu eigenlijk al weer wat snellers willen. Zuinig is die zeker niet, nou let ik er niet heel erg op maar als ik zo nu en dan mijn best doe haal ik 1 op 15. Ik heb een witte met zwarte velgen, icm het deels zwarte dak en zwarte spiegels ziet dit er wel tof uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:44:
[...]

Tsja, dan zit je inderdaad ver boven je budget. Blijft de vraag of jij het veel vindt, je kan ook naar 208 of een Clio kijken. Stuk goedkoper denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pauperesk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:54:
[...]

Tsja, dan zit je inderdaad ver boven je budget. Blijft de vraag of jij het veel vindt, je kan ook naar 208 of een Clio kijken. Stuk goedkoper denk ik.
Ja ik kan het hebben, makkelijk zelfs. Maar het blijft veel geld voor een Polo haha.
Een Clio kan ook, maar vind ik zelf niet super mooi eigenlijk. Idem voor een 208, ook niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Ja ik kan het hebben, makkelijk zelfs. Maar het blijft veel geld voor een Polo haha.
Een Clio kan ook, maar vind ik zelf niet super mooi eigenlijk. Idem voor een 208, ook niet heel bijzonder.
Dat lijkt mij het belangrijkste, toch? Als je het kan betalen en leuk/mooi vindt moet je het vooral doen ;)

Persoonlijk vind ik een Polo ook niet heel bijzonder, maar in mijn prijsklasse zitten (helaas) ook niet heel veel bijzondere auto's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pauperesk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:00:
[...]

Dat lijkt mij het belangrijkste, toch? Als je het kan betalen en leuk/mooi vindt moet je het vooral doen ;)

Persoonlijk vind ik een Polo ook niet heel bijzonder, maar in mijn prijsklasse zitten (helaas) ook niet heel veel bijzondere auto's :o
Nou ja een Polo R-Design met LED, Panoramadak en 17" LM zie je niet heel vaak. En vind ik nog best wel een sportieve bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
[...]

Pffuuu, das een hoop geld :) maar het is uiteraard persoonlijk en als je de auto dat bedrag waard vindt moet je het natuurlijk vooral doen. Maar ik zou het zelf niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:01:
[...]

Nou ja een Polo R-Design met LED, Panoramadak en 17" LM zie je niet heel vaak. En vind ik nog best wel een sportieve bak :)
Als jij er blij van wordt en het financieel allemaal geen probleem is, gewoon doen. Ik blijf verder wel bij mijn eerdere opmerking >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pauperesk schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:14:
[...]

Als jij er blij van wordt en het financieel allemaal geen probleem is, gewoon doen. Ik blijf verder wel bij mijn eerdere opmerking >:)
Haha, ik ga er nog een nachtje over slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Viewty schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:53:
[...]

Zeker weten. Ik zat toen enorm te twijfelen tussen een Golf en een Polo maar ben blij dat ik voor de Polo ben gegaan. Ik heb de ruimte van een Golf niet nodig, dus daarvoor hoefde ik het niet te doen.

Polo is lekker snel natuurlijk, maar dat went al snel (150pk versie trouwens). Ik zou nu eigenlijk al weer wat snellers willen. Zuinig is die zeker niet, nou let ik er niet heel erg op maar als ik zo nu en dan mijn best doe haal ik 1 op 15. Ik heb een witte met zwarte velgen, icm het deels zwarte dak en zwarte spiegels ziet dit er wel tof uit. :)
Tja, ik rij nogal wat kilometers dus ik verwacht eerlijk gezegd dat Benzine niet zomaar een optie is, maar zeker weten doe ik het (nog) niet...

Een Golf VII 1.6TDI DSG met ACC zit er ook wel in, dus misschien moet ik met iets minder PK's en wat meer comfort genoegen nemen :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Oogje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:14:
De kogel is door de kerk, het gaat een Volvo D2 Business Summum worden met metallic lak, trekhaak, business pack connect & grotere tank.

Ben benieuwd wat de levertijd gaat worden.
Daar ga je veel plezier aan beleven, ik rij hetzelfde (zonder trekhaak alleen) maar het is een heerlijke soepele auto. Afgelopen weekend nog 2100km mee gereden, en nergens last van - de stoelen zijn heel goed. De levertijd was bij mij uiteindelijk 7 weken, dat viel nog mee :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:58:
[...]

En ik vind 300,- voor een Mercedes C al veel geld... :X

Het is zoals je omschrijft wel een mooi Polootje, maar het blijft een Polo.

Hoe oud is die Pool auto dan? Als die 1 a 2 jaar oud is zou ik voor die gaan denk. Als ze toch net zo duur zijn. Ik weet niet of er ondertussen een facellift heeft plaatsgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39

JB

Cédric roelt!

readytoflow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:56:
[...]

En ik vind 300,- voor een Mercedes C al veel geld... :X

Het is zoals je omschrijft wel een mooi Polootje, maar het blijft een Polo.

Hoe oud is die Pool auto dan? Als die 1 a 2 jaar oud is zou ik voor die gaan denk. Als ze toch net zo duur zijn. Ik weet niet of er ondertussen een facellift heeft plaatsgevonden?
Volgens mij is het geen pool auto van de zaak maar een voorraad auto die al bij de dealer staat :) Als het een pool auto zou zijn, betaalde ik in ieder geval geen eigen bijdrage.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 24-03-2015 15:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
[...]

Pffft - €330 netto voor een Polo, ik moet er niet aan denken.

€4000 per jaar - netto. €20.000 bij een looptijd van 5 jaar. Wauw.

Reken dat nog even heel goed na met zelf een auto van 4-8 jaar oud kopen en gewoon zelf je brandstof, onderhoud, verzekering en belasting betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Pffft - €330 netto voor een Polo, ik moet er niet aan denken.

€4000 per jaar - netto. €20.000 bij een looptijd van 5 jaar. Wauw.

Reken dat nog even heel goed na met zelf een auto van 4-8 jaar oud kopen en gewoon zelf je brandstof, onderhoud, verzekering en belasting betalen...
Nou ja ik heb het nu berekend met de auto die ik nu rijd (Golf 4 5-cillinder Highline) en dat scheelt me onder de streep niet zoveel. ±80 euro in de maand duurder met die leasebak, maar ja, dan ben je wel "ontzorgd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Volgens mij is het geen pool auto van de zaak maar een voorraad auto die al bij de dealer staat :) Als het een pool auto zou zijn, betaalde ik in ieder geval geen eigen bijdrage.
Waarom zou een nieuwe bestellen met minder opties dan net zo duur zijn?

een 1.2TSI highline met Executive Plus heb je al voor 375,- per maand leasebedrag (obv 48 mnd/30k perjaar ex winterbanden)

Die kost je dan €168,- per maand. Ik zou van die €2000,- per jaar lekker op vakantie gaan.

Alleen bij de 1.4TSI GT inclusief zo'n beetje alle mogelijke opties kom ik dan op een leasebedrag van €544,- eigen bijdrage is dan €170,- en het netto bedrag dat die auto je per maand kost is dan +/-€330,-

In dat geval zou ik toch echt een nieuwe bestellen en voor de 1.4TSI GT gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

readytoflow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Waarom zou een nieuwe bestellen met minder opties dan net zo duur zijn?

een 1.2TSI highline met Executive Plus heb je al voor 375,- per maand leasebedrag (obv 48 mnd/30k perjaar ex winterbanden)

Die kost je dan €168,- per maand. Ik zou van die €2000,- per jaar lekker op vakantie gaan.

Alleen bij de 1.4TSI GT inclusief zo'n beetje alle mogelijke opties kom ik dan op een leasebedrag van €544,- eigen bijdrage is dan €170,- en het netto bedrag dat die auto je per maand kost is dan +/-€330,-

In dat geval zou ik toch echt een nieuwe bestellen en voor de 1.4TSI GT gaan.
Geen idee? Aanbieding? Oude BPM regels?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik vind het juist helemaal geen goede aanbieding als ik zo eens snel doorreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
frankb schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:48:
[...]

De accu is 6,2 kWh = 1,5 euro per keer opladen. Je kunt er 31 km meer rijden, dus dat kost zo'n 5 cent per km. Benzine verbruik is, laten we zeggen, 6 l/100 km a 1,25 euro/liter = 7,5 cent per km. Dus zo'n groot financieel voordeel heb je toch ook niet?

Ik koop 'm overigens gewoon in mijn eigen bedrijf, dus geen eisen van leasemaatschappij. Maar mogelijk wel van de belastingdienst.
Je rekent electriciteit inclusief BTW en Benzine exclusief BTW en 6 l/100 km is denk ik wat optimistich. Denk dat het eerder 7 l/100 km is. Maar goed zelfs met jouw berekening is het 50% duurder om benzine te rijden dan electrisch.
Stel je kan thuis en op je werk elke dag opladen. Dan kan je jaarlijks 62x5x48 = 14.880 KM electrisch rijden. Scheelt bij 2,5 cent verschil 372 euro/jaar. Waarscheinlijk nog iets meer, omdat het verschil iets groter zal zijn. Electriciteit zal zo'n 3,5-4 cent/km zijn ex btw en benzine 8,75 cent/km. Zou dus in het ideale geval 5,25 cent verschil zijn en dus jaarlijks 781 euro verschil opleveren.
Werkelijkheid zal wel ergens tuusen deze 2 waarden liggen. Als je weekenden ook nog electrische KM maakt dan is het nog iets voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Nou ja ik heb het nu berekend met de auto die ik nu rijd (Golf 4 5-cillinder Highline) en dat scheelt me onder de streep niet zoveel. ±80 euro in de maand duurder met die leasebak, maar ja, dan ben je wel "ontzorgd".
Als het jou €80 in de maand waard (€4800 na 5 jaar) is om in een kleinere auto te zitten en ontzorgd te zijn dan moet je het doen. :)

Wil alleen maar zeggen dat je je niet blind moet staren op het hebben van een "leaseauto". Zo bijzonder is het niet dat je tegen betaling van veel geld in een nieuwe, goed verzekerde, auto van een ander mag rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Je rekent electriciteit inclusief BTW en Benzine exclusief BTW en 6 l/100 km is denk ik wat optimistich. Denk dat het eerder 7 l/100 km is. Maar goed zelfs met jouw berekening is het 50% duurder om benzine te rijden dan electrisch.
Stel je kan thuis en op je werk elke dag opladen. Dan kan je jaarlijks 62x5x48 = 14.880 KM electrisch rijden. Scheelt bij 2,5 cent verschil 372 euro/jaar. Waarscheinlijk nog iets meer, omdat het verschil iets groter zal zijn. Electriciteit zal zo'n 3,5-4 cent/km zijn ex btw en benzine 8,75 cent/km. Zou dus in het ideale geval 5,25 cent verschil zijn en dus jaarlijks 781 euro verschil opleveren.
Werkelijkheid zal wel ergens tuusen deze 2 waarden liggen. Als je weekenden ook nog electrische KM maakt dan is het nog iets voordeliger.
Reken bij een theoretisch bereik van 31km maar op 15,5km - zo is het tot nu toe bij mijn GTE ook: 50% van de fabrieksopgave. En ja, óók als je normaal rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
Moet maandag de keuze maken welke leaseauto het gaat worden.
De gegadigden zijn de Peugeot 308 SW BLE 14%, of de Golf Variant BE 20%. Zou blind kiezen voor de Golf, als hij niet 100 euro duurder was in bijtelling. Gaat met eigen bijdrage over de 300, toch serieus geld voor een auto die niet van mij is.

Nu zit ik met de volgende vraag:
De Leaseplan berekening geeft aan 281 euro bijtelling/eb.
De site http://www.berekenhet.nl geeft een totaal van 316 euro, met onderstaande melding.

"Bij het berekenen van de netto bijtelling zijn ook de inkomensafhankelijke heffingskortingen meegenomen. Deze kunnen tot gevolg hebben dat de netto bijtelling hoger is dan alleen het percentage van de belastingschijf."

Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom verschillen de bedragen zo? :?
Beiden komen op hetzelfde totale fiscale bijtellingsbedrag, en rekenen de eigen bijdrage mee.

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 24-03-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat hangt denk ik hier vanaf: http://www.belastingdiens...fhankelijk/tabel_ahk_2015

Mogelijk kom je door het optellen van de bijtelling van je auto in een andere "groep" voor de heffingskorting. Is een gokje, maar mogelijk wordt dat op berekenhet.nl wél meegenomen en op Leaseplan niet. Vul je op Berekenhet.nl je inkomen in of alleen de belastingschijf (zoals bij Leaseplan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Canaria schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Nice :)
Ja, 2015 vind ik ook het belangrijkst.
Mijn e-tron (ook Pro Line Plus) wordt trouwens Belugabruin, met verder alleen parkeerhulp plus, adaptive cruise control en B&O audio.
Ook fijn :)

Parkeerhulp Plus en Adaptive Cruisecontrol en meer van dat soort fratsen had ik eerst wel opgenomen in m'n configuratie.
Maar gezien de leaseprijs en ook voornamelijk het gebruik is er toch weer een hoop van geschrapt.

Ik rijd bijvoorbeeld nooit op cruisecontrol. Heb het in een aantal auto's gehad, maar doe er niks mee. Zelfs zo dat ik al een paar keer halverwege de terugweg uit Frankrijk/ Spanje/ Duitsland/ enz pas denk "ohja, dat kan ik ook eens aanzetten" :+
Tja, dan kan het nu wel Adaptive zijn, maar dan denk ik dat ik het alsnog niet ga gebruiken

Als ik dan de kosten wat kan drukken door het weg te laten, doe ik dat zonder problemen ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:19:
Moet maandag de keuze maken welke leaseauto het gaat worden.
De gegadigden zijn de Peugeot 308 SW BLE 14%, of de Golf Variant BE 20%. Zou blind kiezen voor de Golf, als hij niet 100 euro duurder was in bijtelling. Gaat met eigen bijdrage over de 300, toch serieus geld voor een auto die niet van mij is.

Nu zit ik met de volgende vraag:
De Leaseplan berekening geeft aan 281 euro bijtelling/eb.
De site http://www.berekenhet.nl geeft een totaal van 316 euro, met onderstaande melding.

"Bij het berekenen van de netto bijtelling zijn ook de inkomensafhankelijke heffingskortingen meegenomen. Deze kunnen tot gevolg hebben dat de netto bijtelling hoger is dan alleen het percentage van de belastingschijf."

Wat wordt hiermee bedoelt? Waarom verschillen de bedragen zo? :?
Beiden komen op hetzelfde totale fiscale bijtellingsbedrag, en rekenen de eigen bijdrage mee.
Het meest zuivere, vind ik, is om het via berekenhet.nl te doen en dan te kiezen voor berekening nettoloon 2015.
Daar de juiste gegevens invullen (huidige situatie/geen auto/nieuwe auto) en dat zie je direct wat de impact van een auto van de zaak op je netto salaris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:46
De rekenmodule van Raet is een hele goede voor een bruto/netto berekening. Vul eerst de gegevens zo in dat het helemaal klopt met je huidige salarisstrook, en daarna met je nieuwe lease-auto. Weet je tot op de cent het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
upje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
Vandaag even bij de VW dealer geweest. Ik wil wel een proefritje maken in een Golf 1.6 TDI met DSG. Dat hebben ze hier niet staan, dat kan natuurlijk. Op de vraag of dat dan misschien mogelijk is bij een andere dealer waar dan ook in NL, krijg ik te horen dat ze dan alle dealers moeten afbellen....
Handig hoor.

De vestiging 20 km verderop heeft een benzine/DSG en een 1.6 TDI staan, dus dan kan ik ook 2 proefritjes maken, en dan zelf fantaseren hoe het zou zijn als het een 1.6 TDI met DSG is :X .

Dan maar geen Golf. Het was overigens een aardige verkoper hoor, maar ik schiet er niets mee op.

edit- het is misschien een rant mijnerzijds, maar ik blijf me verbazen dat als je 35K wil uitgeven dat ze dan eigenlijk niets voor je willen/kunnen betekenen.
We zijn inmiddels 2 weken verder. Met een andere dealer gebeld, die zou terugbellen, nooit meer wat van gehoord. Vorige week maar eens op bezoek geweest bij nog weer een andere dealer. Die beloofde terug te bellen, en dat is vandaag dan ook gedaan.

Een Golf 1.6 TDI DSG is kennelijk "lastig". Ze hebben een Passat 1.6TDI DSG en een Golf 1.6TDI handgeschakeld. Kan ik weer 2 proefritjes maken, en dan zelf wat fantaseren :X . De Passat is overigens dezelfde 1.6TDI als in de Golf volgens de dealer, maar volgens VW zelf heeft die 120 PK in de Passat en 110PK in de Golf. Volgens mij is het dan niet dezelfde motor |:( .

Deze dealer kan ook wel een Golf 1.6 TDI DSG aanbieden, maar dan moeten ze 'm huren. Ze willen dat alleen doen als ze de Golf dan ook mogen leveren. Tja, dat weet ik niet: A. ik weet niet of de leasemaatschappij dat wil (ik gok van niet) en B. ik weet helemaal nog niet of ik een Golf wil leasen, daar is de proefrit nou juist voor bedoeld.

Ik begrijp ook wel dat de dealer geen zin heeft in "proefritjes om de fun", maar ik ben serieus. Op een of andere manier willen de VW dealers geloof ik liever geen auto's verkopen. Verbazingwekkend.

Ik ga de meneer van de VW dealer maar vriendelijk bedanken voor z'n "aanbod" en eens verder kijken bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
upje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:21:
[...]

We zijn inmiddels 2 weken verder. Met een andere dealer gebeld, die zou terugbellen, nooit meer wat van gehoord. Vorige week maar eens op bezoek geweest bij nog weer een andere dealer. Die beloofde terug te bellen, en dat is vandaag dan ook gedaan.

Een Golf 1.6 TDI DSG is kennelijk "lastig". Ze hebben een Passat 1.6TDI DSG en een Golf 1.6TDI handgeschakeld. Kan ik weer 2 proefritjes maken, en dan zelf wat fantaseren :X . De Passat is overigens dezelfde 1.6TDI als in de Golf volgens de dealer, maar volgens VW zelf heeft die 120 PK in de Passat en 110PK in de Golf. Volgens mij is het dan niet dezelfde motor |:( .

Deze dealer kan ook wel een Golf 1.6 TDI DSG aanbieden, maar dan moeten ze 'm huren. Ze willen dat alleen doen als ze de Golf dan ook mogen leveren. Tja, dat weet ik niet: A. ik weet niet of de leasemaatschappij dat wil (ik gok van niet) en B. ik weet helemaal nog niet of ik een Golf wil leasen, daar is de proefrit nou juist voor bedoeld.

Ik begrijp ook wel dat de dealer geen zin heeft in "proefritjes om de fun", maar ik ben serieus. Op een of andere manier willen de VW dealers geloof ik liever geen auto's verkopen. Verbazingwekkend.

Ik ga de meneer van de VW dealer maar vriendelijk bedanken voor z'n "aanbod" en eens verder kijken bij de concurrentie.
Waarom zou hij kosten moeten maken om een auto voor jou te huren als jij op voorhand al min of meer zeker weet dat hij de auto niet mag leveren?

Zo zijn er eindeloze combinaties te maken bij bepaalde merken als het gaat om carrosserie variant, motor en type versnellingsbak. Men kan niet alles op voorraad en rijdend hebben helaas. 2 proefritjes is zo gek toch nog niet? Een handgeschakelde Golf TDi om de rijdynamiek van de Golf te kunnen toetsen en een proefrit met een Passat TDi DSG om de karakteristiek van de automaat te proberen.

Toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Birelissimo op 24-03-2015 18:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Ik heb aangeboden om de kosten zelf te betalen, het zou om minder dan 100 euro gaan. Dat kan ook weer niet van de dealer.

Ik begrijp wel dat de dealer niets verdiend aan de verkoop. Maar de auto heeft ook onderhoud nodig, en dat kan ik prima bij die dealer laten uitvoeren.

En ja je hebt gelijk: een proefrit met 2 auto's kan wel, maar ik vindt het niet ideaal. Ze mogen ook een proefrit aanbieden in een stationwagon, terwijl ik de hatchbak wil. Ze mogen ook de goedkoopste uitvoering aanbieden voor een proefrit terwijl ik de duurste uitvoering wil leasen. Ze mogen ook een proefrit 100 kilometer van mijn woonplaats aanbieden. Daar pas ik me wel op aan.

Ik krijg het gevoel dat ik als klant niet serieus genomen wordt, en dit is verdorie vóór de koop ! De VW dealers zijn volgens mij al berucht om hun slechte after-sales, als dan de pre-sales al zo moet, laat dan maar.

[ Voor 20% gewijzigd door upje op 24-03-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
upje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:32:
Ik heb aangeboden om de kosten zelf te betalen, het zou om minder dan 100 euro gaan. Dat kan ook weer niet van de dealer.

Ik begrijp wel dat de dealer niets verdiend aan de verkoop. Maar de auto heeft ook onderhoud nodig, en dat kan ik prima bij die dealer laten uitvoeren.

En ja je hebt gelijk: een proefrit met 2 auto's kan wel, maar ik vindt het niet ideaal. Verder krijg ik het gevoel dat ik als klant niet serieus genoemen wordt, en dit is verdorie vóór de koop ! De VW dealers zijn volgens mij al berucht om hun slechte after-sales, als dan de pre-sales al zo moet, laat dan maar.
Kijk bij een merk als VW gaat het om volume. Om te kunnen renderen moet men in de sales wel selectief zijn, dat wil zeggen, zeker bij lease, men min of meer de garantie moet hebben om te auto te kunnen leveren. Ja, aftersales is ook belangrijk, maar daar heeft de showroom verkoper niets mee te maken..

Heb je al geprobeerd om de importeur te vragen naar een Golf TDi DSG? Of jouw leasemaatschappij? Wellicht hebben ze of weten ze hoe ze jou in die auto kunnen laten proefrijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Bedankt voor het meedenken. Maar ik vindt het niet normaal dat ik als klant na 3 contactmomenten nog steeds geen passende proefrit kan maken.
Birelissimo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:36
Ja, aftersales is ook belangrijk, maar daar heeft de showroom verkoper niets mee te maken..
Dat kan ik mee voorstellen, maar daar heb ik op mijn beurt als klant toch niks mee te maken?
De dealer denkt gewoon ouderwets. Waarschijnlijk hebben ze een aparte afdeling "service", want de rest van het bedrijf doet niet aan service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Daar ga je veel plezier aan beleven, ik rij hetzelfde (zonder trekhaak alleen) maar het is een heerlijke soepele auto. Afgelopen weekend nog 2100km mee gereden, en nergens last van - de stoelen zijn heel goed. De levertijd was bij mij uiteindelijk 7 weken, dat viel nog mee :)
Ik kan niet wachten 8)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:18:
[...]

Maar je weet niet wat de Passat kost? Ik heb zelf met de onderstaande kosten gerekend, hanteer ik voor een groot deel de Golf lijst. Waar de prijslijst van de passat waarschijnlijk nog iets hoger zal zitten.
Met vergelijkbare opties zal hij vermoedelijk wel heel dicht in de buurt van de MB komen aangezien je bij de MB eigenlijk alles standaard al meekrijgt.
Reken maar even met me mee:
Basis ~52k
Kleur 1k
Leer 2k
Stoelverwarming, dakje, ~2k
Disc. Pro navi ~2k
Nog wat kleine dingen zoals privacy glas, dab+, 17 inch ~1,5k
En de MB heeft luchtvering waar een simpel vw onderstel direct bij in het niets valt.

Optel som voor de passat 60,5K als je hem een kleine beetje luxe aankleed en dan is hij redelijk vergelijkbaar. Optel som mb, 58k + 2k voor dak + 1k voor kleur = 61k.
Ik heb een voorlopig leasetarief ontvangen met een gegarandeerde maximale afwijking van 2%. Dat durft mijn werkgever wel aan. Dit is inclusief metallic lak en Executive pakket.

De Passat GTE is standaard al vrij rijk uitgerust, voor mijn doen dan in ieder geval. Ik hoef geen stoelverwarming (zou mij niks verbazen als dat er toch op zit), leer, dakje, pro navigatie (gebruik al 100k km nu Waze op mijn telefoon i.v.m. flitspalen/Flitsmeister, werkt uitstekend ;) en dab+

Wat er zeker minimaal op zit:
LED-koplampen
parkeersensoren voor en achter
navigatiesysteem
regensensor
bluetooth
park assist

Voor mij in principe al voldoende. Ik wil wel voor 17" velgen gaan en eventueel een upgrade voor het audio systeem, maar met dit erbij komt het leasetarief nog niet in de buurt van de Mercedes C350e + Burmeister systeem. En ik wil geen 100 euro per maand gaan bijbetalen aan mijn werkgever voor een auto waarin ik maximaal 1000 km per maand privé rijd.

Heb ook nog geen goedkeuring voor de Passat GTE overigens, komt binnen enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
readytoflow schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 07:54:
Maar alleen een aanvraag dan toch? Nog geen opties etc. aangevinkt, want dat kan nu toch nog niet? Ik blujf het maar raar vinden hoor. Ze weten toch allang wat dat ding gaat kosten en welke opties er mogelijk zijn. Dat bedenkt je toch al voor je beuit om zo'n auto in productie te gaan nemen.
Het is ook raar ja. Maar goed, ik moet iets als ik dit jaar nog wil rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Even nieuwsgierig; welke lesebedragen wordt er berekend voor de c350e en de Passat gte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Taigu schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:03:
Even nieuwsgierig; welke lesebedragen wordt er berekend voor de c350e en de Passat gte?
ca. 870 en 970 euro (zonder opties)

Heb zojuist voor de zekerheid ook maar even het leasetarief van een Mercedes C350e zonder extra opties naar de baas gestuurd...

[ Voor 21% gewijzigd door Leolinedance op 24-03-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Looptijd? Km per jaar? Winterbanen? In of ex brandstof?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand nog goede tips voor leuke tegenhangers van een Polo. Vanuit mijn werkgever krijg ik 'maar' 375 inclusief brandstof, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Maar gelukkig kan ik wel eigen bijdrage doen :)
Ben wel fan van een beetje aangeklede auto, met navi, cruise en dat soort dingen. Iemand tips ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
375 INCLUSIEF brandstof? Dan denk ik dat je het idee van een aangeklede auto moet laten varen, want dat red je met 375 euro niet, tenzij je zelf dik wil gaan bijbetalen, wat ik never nooit niet zou doen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:55:
375 INCLUSIEF brandstof? Dan denk ik dat je het idee van een aangeklede auto moet laten varen, want dat red je met 375 euro niet, tenzij je zelf dik wil gaan bijbetalen, wat ik never nooit niet zou doen.
Nou ja ik rijd dus liever een mooi aangeklede auto dan een kale auto, dus zelf bijleggen vind ik prima :) Die ruimte is er ook zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:55:
Dat is inderdaad bar weinig. Met zo'n klein budget is het misschien voordeliger om je eigen auto te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:56:
[...]

Dat is inderdaad bar weinig. Met zo'n klein budget is het misschien voordeliger om je eigen auto te blijven rijden.
Dat idee heb ik al bekeken maar dat is niet zo, aangezien ik een Golf 4 V5 rijd. Duur in onderhoud, verbruikt veel en is al oud. Aint gonna work.

Heb van de week naar een Polo 1.2 DSG Highline met R-Line, Panodak, Excecutive plus, sportonderstel en 17" LM zitten kijken en dat kwam uit op "maar" 250 eigen bijdrage. Dat vind ik goed te doen voor een auto waar ik me fijn in voel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Geen r-design meer?
Inclusief brandstof...wordt krapjes dan.
Way zijn de voorwaarden? Looptijd in maanden, km per jaar. Winterbanden ja/nee?

Wirdt sowieso gern dikke auto denk. Niet beter in jou geval om je Golf te blijven rijden en de vergoeding te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

208, Cactus, Clio, Corsa en Fiesta als je in de zelfde prijscategorie wilt blijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:51:
Iemand nog goede tips voor leuke tegenhangers van een Polo. Vanuit mijn werkgever krijg ik 'maar' 375 inclusief brandstof, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Maar gelukkig kan ik wel eigen bijdrage doen :)
Ben wel fan van een beetje aangeklede auto, met navi, cruise en dat soort dingen. Iemand tips ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:29
readytoflow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:57:
Geen r-design meer?
Inclusief brandstof...wordt krapjes dan.
Way zijn de voorwaarden? Looptijd in maanden, km per jaar. Winterbanden ja/nee?

Wirdt sowieso gern dikke auto denk. Niet beter in jou geval om je Golf te blijven rijden en de vergoeding te pakken?
R-Design is Volvo, R-Line is VW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Tsurany schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:58:
208, Cactus, Clio, Corsa en Fiesta als je in de zelfde prijscategorie wilt blijven.
Die Cactus kan dan best wel eens interessant zijn aangezien de fiscale waarde van die auto niet al te hoog is, 14% bijtelling en in de leaseprijs goed te doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:58:
[...]

48 maanden, 25k per jaar. Winterbanden yes, in brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:58:
Jep, 208, Clio, en Fiesta heb k al gehad. Grote nadeel is eigenlijk dat ik het liefst automaat ga rijden (door alle files) en de Fiesta met Powershift in fucking 25% valt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rickjehh schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Die Cactus kan dan best wel eens interessant zijn aangezien de fiscale waarde van die auto niet al te hoog is, 14% bijtelling en in de leaseprijs goed te doen volgens mij.
Klopt, daarom heb ik hem ook genomen. Toch de grootste auto uit z'n segment en als je het uiterlijk kan waarderen is het echt een prima wagentje. Goed aan te kleden ook :)
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Jep, 208, Clio, en Fiesta heb k al gehad. Grote nadeel is eigenlijk dat ik het liefst automaat ga rijden (door alle files) en de Fiesta met Powershift in fucking 25% valt :(
Ja dan kom je al snel in de 20/25% uit. Dat wordt ook een aardige eigen bijdrage en bijtelling.

[ Voor 29% gewijzigd door Tsurany op 25-03-2015 09:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tsurany schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Klopt, daarom heb ik hem ook genomen. Toch de grootste auto uit z'n segment en als je het uiterlijk kan waarderen is het echt een prima wagentje. Goed aan te kleden ook :)

[...]
Op het moment dat jij 'm hebt besteld was dit toch niet de grootste uit zijn segment? Nu wel ja.

Moet wel zeggen dat ik 'm af en toe wel kan waarderen als ik 'm zie rijden :D Laatst een geheel zwarte met zwarte velgen, zag er toch wel leuk uit :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met een verwachte levering in 2015 was het toch wel de grootste in zijn segment. Maar ik zie dat de Cactus eigenlijk in het C segment geschaard wordt terwijl ik het toch meer een B segment auto vind. In ieder geval voor die prijs een prima auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Z___Z schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:58:
[...]

_/-\o_

Heerlijke copy paste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Vond hem wel toepasselijk :Y) . Ben eigenlijk meer benieuwd naar de contractvoorwaarde voor de Plug-In Passat en C:
Leolinedance schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:05:
[...]

ca. 870 en 970 euro (zonder opties)

Heb zojuist voor de zekerheid ook maar even het leasetarief van een Mercedes C350e zonder extra opties naar de baas gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Bedenk goed, dat de eigen bijdrage aftrekbaar is voor de bijtelling...

Dus als jij 300 euro bij moet leggen aan Eigen Bijdrage, betaal je 300 euro minder Bijtelling....

Dat scheelt aanzienlijk...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
DennusB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:57:
[...]

Dat idee heb ik al bekeken maar dat is niet zo, aangezien ik een Golf 4 V5 rijd. Duur in onderhoud, verbruikt veel en is al oud. Aint gonna work.

Heb van de week naar een Polo 1.2 DSG Highline met R-Line, Panodak, Excecutive plus, sportonderstel en 17" LM zitten kijken en dat kwam uit op "maar" 250 eigen bijdrage. Dat vind ik goed te doen voor een auto waar ik me fijn in voel :)
250 euro eigen bijdrage ja, naast de bijtelling (al kun je die grotendeels met elkaar verrekenen). Dat is dus 250 euro PER MAAND die je betaald, terwijl je een eigen auto hebt staan. Ik weet niet hoor, ik vind het een beetje overkomen als dat je per se met alle geweld een dik aangeklede auto wil rijden, want als je 375 euro krijgt incl brandstof, dan moet je eigenlijk in de klasse onder de Polo kijken, of geen Highline nemen en zonder een R-line pakket + panodak.

Ik vermoed dat je behoorlijk jong bent nog. Maar overigens geef je het antwoord zelf al. Jij vindt 250 euro per maand goed te doen, dus waarom doe je dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:17:
[...]

250 euro eigen bijdrage ja, naast de bijtelling (al kun je die grotendeels met elkaar verrekenen). Dat is dus 250 euro PER MAAND die je betaald, terwijl je een eigen auto hebt staan. Ik weet niet hoor, ik vind het een beetje overkomen als dat je per se met alle geweld een dik aangeklede auto wil rijden, want als je 375 euro krijgt incl brandstof, dan moet je eigenlijk in de klasse onder de Polo kijken, of geen Highline nemen en zonder een R-line pakket + panodak.

Ik vermoed dat je behoorlijk jong bent nog. Maar overigens geef je het antwoord zelf al. Jij vindt 250 euro per maand goed te doen, dus waarom doe je dat dan niet?
Inderdaad. Wat misschien nog een overweging waard is, hoe zit het met eventueel eerder weggaan dan dat je contract afgelopen is? Hoe zit het dan met je hoge eigen bijdrage? Mogelijk moet je dat gedeelte dan zelf afkopen, dat kan met zo'n hoge eigen bijdrage toch behoorlijk in de papieren lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:44

Bever!

3

DennusB schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:55:
[...]

Nou ja ik rijd dus liever een mooi aangeklede auto dan een kale auto, dus zelf bijleggen vind ik prima :) Die ruimte is er ook zeker!
Als ik jou was nog even de leaseregels doornemen, bij mijn werkgevers was het altijd zo dat als je boven de norm least en je gaat weg je het contract mag afbetalen. (eigen bijdrage * resterende aantal maanden) Als je 250 euro zelf eigenbijdrage hebt en dat mag aftikken voor 3 jaar ben je goed zuur.

(lol wat pauperesk schreef net voor me )

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 25-03-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Pauperesk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Inderdaad. Wat misschien nog een overweging waard is, hoe zit het met eventueel eerder weggaan dan dat je contract afgelopen is? Hoe zit het dan met je hoge eigen bijdrage? Mogelijk moet je dat gedeelte dan zelf afkopen, dat kan met zo'n hoge eigen bijdrage toch behoorlijk in de papieren lopen...
Dat komt er ook nog bij inderdaad. Al met al vind ik het gewoon zeer ongunstige voorwaarden. Met zo'n budget moet je eigenlijk naar iets anders kijken dan een dik aangeklede Polo R-Line en panoramadak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

FireDrunk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:16:
[...]

Dus als jij 300 euro bij moet leggen aan Eigen Bijdrage, betaal je 300 euro minder Bijtelling....

Officieel is dat natuurlijk niet zo.

Maar als HR dit berekend onder een ander kopje kan het natuurlijk wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
http://www.belastingdiens...e_regeling/eigen_bijdrage
Betaalt u een eigen bijdrage voor het privégebruik auto van de werkgever? Dan trekt uw werkgever de eigen bijdrage af van de bijtelling. Is uw eigen bijdrage hoger dan de bijtelling? Dan wordt de bijtelling 0. De bijtelling kan nooit negatief zijn.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Bever! schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:29:
[...]

Als ik jou was nog even de leaseregels doornemen, bij mijn werkgevers was het altijd zo dat als je boven de norm least en je gaat weg je het contract mag afbetalen. (eigen bijdrage * resterende aantal maanden) Als je 250 euro zelf eigenbijdrage hebt en dat mag aftikken voor 3 jaar ben je goed zuur.

(lol wat pauperesk schreef net voor me )
Inderdaad, want hij moet er 4 jaar mee. Stel dat hij over 3 jaar weg gaat, dan zou ie dus nog een jaar eventueel moeten betalen. 12x 250 euro = 3.000 euro, Als het 2 jaar zijn 6k, etc. En over 3 jaar kun je best wel heel anders in het leven staan en andere wensen hebben.

De roes van iets nieuws hebben (dus ook van een auto) is na een maandje of 2 a 3 wel voorbij. Maar voor die 2 a 3 maanden betaal je dan wel 48x 250 euro = 12.000 euro 8)7 Ik snap het wel hoor, natuurlijk, je krijgt een budget voor een leasewagen en wil dan per se een bepaalde auto rijden, maar hij zit écht voor zijn budget in de foute categorie auto's te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:16:
[...]

Bedenk goed dat dit officieel niet juist is!
Goed afspreken dat de eigen bijdrage voor een duurdere auto als aftrekbaar wordt beschouwd vanwege het privegebruik van deze auto. Anders is die eigen bijdrage een NETTO bijdrage.

Die golf van je was toch 80,- goedkoper per maand dan die Polo?

Ik zou het niet doen. 4 jaar lang 300,- voor wat voor auto dan ook in die klasse...hoop geld.

Maar als je toch wil:
DS3
Spacestar
Polo
Yaris
Fabia
Jazz
Cactus

Allemaal automaat.

Ik zou voor de Cactus gaan. Eigenzinnig maar als je het kan waarderen...wel de ruimste en meeste waar voor je geld.

Maar ik zou het niet doen.
Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.