Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Het gaat hier om Passat GTE versus Merc C350 hybrid?

De Passat is ruimer. Benz is VEEL sneller, comfortabeler, betere rij-eigenschappen (achterwielaandrijving versus voorwielaandrijving van de VW), hogere kwaliteitsbeleving, veel betrouwbaarder (GTE is TSI-based, TSI is niet meer zo'n totale catastrofe als het initieel was maar het blijft matigheid troef).

En dus meer status.

Ik zou de Benz kiezen. Status is me worst, maar alleen al de VAG "betrouwbaarheid", dat trek ik niet. En de Benz rijdt rondjes om een GTE.
Knap dat je dit allemaal al weet voordat de 1e Passat GTE uitgeleverd is ;)

De Passat GTE is al super snel dus dat is voor mij geen argument. Met > 50k km's per jaar ben je het grootste deel van de tijd niet aan het scheuren. De betere rij-eigenschappen waag ik te betwijfelen, de Passat schijnt beter dan ooit te zijn.
Kwaliteitsbeleving kan ik inkomen, al schijnt de Passat ook daar héél erg in vooruit gegaan te zijn.

Betrouwbaarheid is geen argument voor mij. Heb met veel plezier 6 jaar lang privé Seat gereden, zakelijk heel veel Polo en Passat zonder een enkel probleem. En mocht er eens iets zijn mag de dealer het oplossen.

Wat voor mij veel belangrijker is, is het zitcomfort het brandstofverbruik en de actieradius in de praktijk

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 11-03-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Knap dat je dit allemaal al weet voordat de 1e Passat GTE uitgeleverd is ;)

De Passat GTE is al super snel dus dat is voor mij geen argument. Met > 50k km's per jaar ben je het grootste deel van de tijd niet aan het scheuren. De betere rij-eigenschappen waag ik te betwijfelen, de Passat schijnt beter dan ooit te zijn.
Kwaliteitsbeleving kan ik inkomen, al schijnt de Passat ook daar héél erg in vooruit gegaan te zijn.

Betrouwbaarheid is geen argument voor mij. Heb met veel plezier 6 jaar lang privé Seat gereden, zakelijk heel veel Polo en Passat zonder een enkel probleem. En mocht er eens iets zijn mag de dealer het oplossen.

Wat voor mij veel belangrijker is, is het zitcomfort het brandstofverbruik en de actieradius in de praktijk
De Passat kan wel beter dan ooit zijn, maar de Benz C is classleading in veel opzichten, en dat in een hogere klasse.

De Passat is vlot maar niet echt snel. De Benz is zeer snel. 0-100 in 8 sec of in 6 sec is een zeer groot verschil. Maar ok, als sportiviteit je niet interesseert, maakt dat weinig uit.

Aan de rij/eigenschappen moet je niet twijfelen lijkt me, de Passat mag beter dan ooit zijn, maar premium wordt het nooit met FWD. Benz gaat dat winnen. Achterwielaandrijving en luchtvering! Passat is gegarandeerd kansloos.

Een 2.0L Benz blok of een VAG TSI motor, poeh, dat maakt ook wat uit. Met de Golf GTE zijn iig aardig wat motorische problemen als ik de VAG fora mag geloven, ik zou niet weten waarom dat anders zou zijn bij de Passat GTE.

Zitcomfort weet ik niet. Verbruik en actieradius zal de Passat winnen door het kleine TSI blok en het lagere vermogen. Qua actieradius (elektrisch) heb je het misschien over 30 km vs. 50 km. Toevallig dat je NET de dingen belangrijk vindt waarop de Passat wint, en dat als VAG rijder. Ben ik warm? ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:41:
[...]

De Passat kan wel beter dan ooit zijn, maar de Benz C is classleading in veel opzichten, en dat in een hogere klasse.

De Passat is vlot maar niet echt snel. De Benz is zeer snel. 0-100 in 8 sec of in 6 sec is een zeer groot verschil. Maar ok, als sportiviteit je niet interesseert, maakt dat weinig uit.
Sorry maar ik ben het totaal niet met je eens. Als je 0-100 in 8 seconden en een top van meer dan 220 km/u niet snel vindt heb je gewoon een andere maatstaf. Niet dat ik er veel om geef, maar met mijn BMW 320d rij ik >80% van de Nederlanders het snot voor de ogen bij het stoplicht en tussensprints. En de GTE zou net zo snel moeten zijn...
.
Aan de rij/eigenschappen moet je niet twijfelen lijkt me, de Passat mag beter dan ooit zijn, maar premium wordt het nooit met FWD. Benz gaat dat winnen. Achterwielaandrijving en luchtvering! Passat is gegarandeerd kansloos.
Wat heeft premium met FWD of RWD te maken? Audi is dus niet 'premium'?
BMW stapt zelfs al over op voorwielaandrijving voor bepaalde modellen. Ik ben geen racer maar een snelwegvreter. Wat is dan het voordeel van achterwielaandrijving? Mijn BMW met achterwielaandrijving rijdt overigens prima hoor, maar dat doet een Audi A4 met voorwielaandrijving ook.
Een 2.0L Benz blok of een VAG TSI motor, poeh, dat maakt ook wat uit. Met de Golf GTE zijn iig aardig wat motorische problemen als ik de VAG fora mag geloven, ik zou niet weten waarom dat anders zou zijn bij de Passat GTE.
Heb je een link naar al die problemen met de Golf GTE? Dat zou inderdaad wel erg snel zijn dan...
Aan iedere auto kan iets kapot. Mijn BMW heeft binnen de 100k km's ook al een kapot electronica-onderdeel en raammechanisme gehad. Ik ben er niet zo bang voor. Maar ben wel benieuwd.
Zitcomfort weet ik niet. Verbruik en actieradius zal de Passat winnen door het kleine TSI blok en het lagere vermogen. Qua actieradius (elektrisch) heb je het misschien over 30 km vs. 50 km. Toevallig dat je NET de dingen belangrijk vindt waarop de Passat wint, en dat als VAG rijder. Ben ik warm? ;) >:)
Zitcomfort is belangrijk i.v.m. regelmatig lange ritten en een niet al te beste rug. Wederom knap dat je kunt voorspellen wat het praktijkverbruik van de Passat GTE wordt zonder dat die er is. Dat verhaal van die kleinere motor = zuiniger hoeft totaal niet op te gaan. Mijn 2.0 liter diesel met 163 pk is veel zuiniger dan de trage 14% bijtelling Megane's diesel van mijn collega's...

Ik snap best wat jouw gevoel zegt, maar ik vind het wel erg kort door de bocht. Natuurlijk, ik heb ook graag de Mercedes als het mij niets extra's kost en deze op ieder vlak beter is. Dit is echter niet het geval, qua bijtelling scheelt het al ca. 40 euro per maand, en ik moet daarbij waarschijnlijk ook bijbetalen. Reken maar dat het verschil 100-150 euro per maand is. Eur 1.500,- euro per jaar!

ps: Ik ben géén VAG rijder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Ik snap best wat jouw gevoel zegt, maar ik vind het wel erg kort door de bocht. Natuurlijk, ik heb ook graag de Mercedes als het mij niets extra's kost en deze op ieder vlak beter is. Dit is echter niet het geval, qua bijtelling scheelt het al ca. 40 euro per maand, en ik moet daarbij waarschijnlijk ook bijbetalen. Reken maar dat het verschil 100-150 euro per maand is. Eur 1.500,- euro per jaar!

Als je zo op de centen zit moet je de Cmax bestellen. Heeft ongeveer alles wat je belangrijk vindt.
Bijtelling bij 42% iets van 90 euro inde maand >:) >:) >:)

Het verbruik van de Passat is denk ik wel met redelijk zekerheid te voorspellen. De Golf GTE is al een zuipschuit. Passat is nog iets groter, zwaarder dus die zal het heus niet op miraculeuze wijze beter gaan doen. Het zal eerder nog slechter zijn en op Outlander niveau komen. Even uitgezonderd natuurlijk als je 100kmph tussen vrachtwagens gaat rijden zoals veel Outlander rijders best netjes doen. De gemiddelde VW rijder zie ik dit dan echter weer niet doen. De GTE's die ik zie rijden gaan gewoon als de brandweer met 140 links, en dat is niet veel beter dan 1:12 op dat moment.

Maar hij heeft wel een punt een Passat gelijk trekken aan een C-klasse :/ . Die discussie was onlangs ook al met een BMW en nog een model. VW mag willen dat ze in de buurt komen van een C dat lukt audi maar met moeite. Over dit soort vergelijkingen is een paar pagina's terug al genoeg geschreven denk ik.

Edit;
Ik zag dit opeens staan: En mocht er eens iets zijn mag de dealer het oplossen.
Kan ik je alleen maar adviseren met een grote boog om vw heen te lopen. Al het gezeik met me oude passat cc hebben ze nooit opgelost. 2 automaten, een turbo en weet ik veel wat nog meer verder bleef het een ellendig oliezuipend ding. Alleen de looks maakte dan wel weer alles in één keer goed :+ Helaas hebben ze de CC ook verkracht bij VW en dat is ook te zien aan de ingestorte verkopen van dit model. Vraag je VW dealer even naar de problemen bij de GTE, hier bevestigde ze het en ze weten gewoon nog niet wat ze ermee aan moeten. Je bent dus eigenlijk testrijder ;w

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 11-03-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:08
thefox154 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:37:
[...]
De gemiddelde VW rijder zie ik dit dan echter weer niet doen. De GTE's die ik zie rijden gaan gewoon als de brandweer met 140 links, en dat is niet veel beter dan 1:12 op dat moment.
Het ding wordt door volkswagen dan ook neergezet als een elektrisch GTI. Kan je de (onwetende(?)) bestuurders moeilijk kwalijk nemen. Die denken alleen PK's!!!11!!

...en lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
[...]

Als je zo op de centen zit moet je de Cmax bestellen. Heeft ongeveer alles wat je belangrijk vindt.
Bijtelling bij 42% iets van 90 euro inde maand >:) >:) >:)
Op je centen zit?? Wat is dit nou voor een uitspraak. Jij vindt dus dat iedereen maar moet rijden wat hij/zij kan betalen? Rare gedachte. Ik rijd hooguit 10.000 km per jaar privé, logisch dat ik er niet op zit te wachten om daar 'even' 1500 euro extra voor neer te leggen. Zeker als het verschil marginaal is.
Het verbruik van de Passat is denk ik wel met redelijk zekerheid te voorspellen. De Golf GTE is al een zuipschuit. Passat is nog iets groter, zwaarder dus die zal het heus niet op miraculeuze wijze beter gaan doen. Het zal eerder nog slechter zijn en op Outlander niveau komen. Even uitgezonderd natuurlijk als je 100kmph tussen vrachtwagens gaat rijden zoals veel Outlander rijders best netjes doen. De gemiddelde VW rijder zie ik dit dan echter weer niet doen. De GTE's die ik zie rijden gaan gewoon als de brandweer met 140 links, en dat is niet veel beter dan 1:12 op dat moment.
Hier kan ik natuurlijk niks mee. Jij weet niet wat voor ritten ik rij en hoe vaak ik kan laden. Naast dat ik nog maar zelden GTE's zie rijden zegt jouw beeld over Mitsubishi/Golf rijders totaal niks over mijn rijgedrag. Mijn collega met zijn net nieuwe GTE haalt 1:13 op lange ritten maar compenseert dit deels met korte ritten. Hij heeft hem pas net dus kan er dus nog geen representatief verbruikscijfer uit halen.
Maar hij heeft wel een punt een Passat gelijk trekken aan een C-klasse :/ . Die discussie was onlangs ook al met een BMW en nog een model. VW mag willen dat ze in de buurt komen van een C dat lukt audi maar met moeite. Over dit soort vergelijkingen is een paar pagina's terug al genoeg geschreven denk ik.
Geef dan eens argumenten? Want werkelijk niks van wat je zegt snijdt hout.

http://www.autoexpress.co...949/vw-passat-2015-review
There’s no denying the new Passat is an excellent car wrapped up in an exquisitely finished package. It’s among the best in class to drive, should be pretty inexpensive to run, and sits within touching distance of the BMWs, Audis and Mercs for interior quality.

http://www.gtspirit.com/2...at-passat-variant-review/
Overall the new Volkswagen Passat is a surprisingly good car. We could find hardly anything ‘wrong’ with it and in many ways it is right on par or even ahead of the competition in the luxury class. But when it comes to luxury and prestige it doesn’t match cars like the new Mercedes-Benz C-Class
Nou, iets minder luxe is geen probleem. Die Passat heeft standaard al meer dan ik wens.

http://driveaholic.nl/rij...agen-passat-2-0-tdi-2014/
Kan de Passat het ook opnemen tegen de duurdere BMW 3-serie, Mercedes C-klasse en Audi A4? Ik vind van wel. De laatste twee zijn in mijn optiek geen partij voor de Passat. Met name de verouderde Audi A4 heeft weinig in te brengen tegen de concurrentie uit eigen huis. Het is afwachten wat de opvolger gaat doen. De Mercedes C220 CDI vond ik persoonlijk wat tegenvallen, dus die valt voor mij ook af. De BMW 3-serie blijft voor mij wel de maatstaf in het D-segment als het gaat om stuur- en rijplezier. De Volkswagen stuurt best aardig, maar kan de BMW natuurlijk niet benaderen. Het moet niet gekker worden! Op veel andere onderdelen moet de BMW het echter afleggen tegen de Volkswagen. De Passat is ruimer, comfortabeler en goedkoper en gelijkwaardig als het gaat om de kwaliteitsbeleving.
Edit;
Ik zag dit opeens staan: En mocht er eens iets zijn mag de dealer het oplossen.
Kan ik je alleen maar adviseren met een grote boog om vw heen te lopen. Al het gezeik met me oude passat cc hebben ze nooit opgelost. 2 automaten, een turbo en weet ik veel wat nog meer verder bleef het een ellendig oliezuipend ding. Alleen de looks maakte dan wel weer alles in één keer goed :+ Helaas hebben ze de CC ook verkracht bij VW en dat is ook te zien aan de ingestorte verkopen van dit model. Vraag je VW dealer even naar de problemen bij de GTE, hier bevestigde ze het en ze weten gewoon nog niet wat ze ermee aan moeten. Je bent dus eigenlijk testrijder ;w
Ik hoorde net dat er al heel veel klachten op forums te vinden zijn. Ik kon ze nog niet vinden net. Zo dra ik de link heb gekregen ga ik die eerst eens lezen en dan daarmee naar de dealer. Ik heb mijn Seat altijd bij de VW dealer onderhouden en geen klachten daarover. Mijn BMW dealer in Maastricht (Keram) was wel een drama, ben overgestapt naar Eindhoven en dit bevalt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
timowouters schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:41:
[...]

Het ding wordt door volkswagen dan ook neergezet als een elektrisch GTI. Kan je de (onwetende(?)) bestuurders moeilijk kwalijk nemen. Die denken alleen PK's!!!11!!

...en lage bijtelling.
Volgens mijn collega rijdt de GTE in de normale modus gewoon als een comfortabele 'normale' auto. Pas als je de GTE knop indrukt komt ie echt tot leven.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'die denken alleen aan PK's'. Is toch ook wel lekker om wat PK's te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:01:
[...]

Volgens mijn collega rijdt de GTE in de normale modus gewoon als een comfortabele 'normale' auto. Pas als je de GTE knop indrukt komt ie echt tot leven.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'die denken alleen aan PK's'. Is toch ook wel lekker om wat PK's te hebben?
Als je de radio reclames moet geloven dan is de GTe gewoon een vervanger voor de GTi áls je óók wat om 't milieu geeft (en dus schijnbaar elektrisch wil rijden)

En ook de TV reclames beloven .....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=n8URPFnVgQ8]

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 12-03-2015 00:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:59:
[...]

Op je centen zit?? Wat is dit nou voor een uitspraak. Jij vindt dus dat iedereen maar moet rijden wat hij/zij kan betalen? Rare gedachte. Ik rijd hooguit 10.000 km per jaar privé, logisch dat ik er niet op zit te wachten om daar 'even' 1500 euro extra voor neer te leggen. Zeker als het verschil marginaal is.

[...]

Hier kan ik natuurlijk niks mee. Jij weet niet wat voor ritten ik rij en hoe vaak ik kan laden. Naast dat ik nog maar zelden GTE's zie rijden zegt jouw beeld over Mitsubishi/Golf rijders totaal niks over mijn rijgedrag. Mijn collega met zijn net nieuwe GTE haalt 1:13 op lange ritten maar compenseert dit deels met korte ritten. Hij heeft hem pas net dus kan er dus nog geen representatief verbruikscijfer uit halen.

[...]

Geef dan eens argumenten? Want werkelijk niks van wat je zegt snijdt hout.

http://www.autoexpress.co...949/vw-passat-2015-review
There’s no denying the new Passat is an excellent car wrapped up in an exquisitely finished package. It’s among the best in class to drive, should be pretty inexpensive to run, and sits within touching distance of the BMWs, Audis and Mercs for interior quality.

http://www.gtspirit.com/2...at-passat-variant-review/
Overall the new Volkswagen Passat is a surprisingly good car. We could find hardly anything ‘wrong’ with it and in many ways it is right on par or even ahead of the competition in the luxury class. But when it comes to luxury and prestige it doesn’t match cars like the new Mercedes-Benz C-Class
Nou, iets minder luxe is geen probleem. Die Passat heeft standaard al meer dan ik wens.

http://driveaholic.nl/rij...agen-passat-2-0-tdi-2014/
Kan de Passat het ook opnemen tegen de duurdere BMW 3-serie, Mercedes C-klasse en Audi A4? Ik vind van wel. De laatste twee zijn in mijn optiek geen partij voor de Passat. Met name de verouderde Audi A4 heeft weinig in te brengen tegen de concurrentie uit eigen huis. Het is afwachten wat de opvolger gaat doen. De Mercedes C220 CDI vond ik persoonlijk wat tegenvallen, dus die valt voor mij ook af. De BMW 3-serie blijft voor mij wel de maatstaf in het D-segment als het gaat om stuur- en rijplezier. De Volkswagen stuurt best aardig, maar kan de BMW natuurlijk niet benaderen. Het moet niet gekker worden! Op veel andere onderdelen moet de BMW het echter afleggen tegen de Volkswagen. De Passat is ruimer, comfortabeler en goedkoper en gelijkwaardig als het gaat om de kwaliteitsbeleving.

[...]

Ik hoorde net dat er al heel veel klachten op forums te vinden zijn. Ik kon ze nog niet vinden net. Zo dra ik de link heb gekregen ga ik die eerst eens lezen en dan daarmee naar de dealer. Ik heb mijn Seat altijd bij de VW dealer onderhouden en geen klachten daarover. Mijn BMW dealer in Maastricht (Keram) was wel een drama, ben overgestapt naar Eindhoven en dit bevalt wel goed.
Dus alle rijstesten vinden dat de Passat het net niet haalt ten opzichte van de C-klasse (A4, 3-serie), behalve de driveaholic blog, waar geen C-klasse rijstest te vinden is, dus vraag me af of hij daarmee gereden heeft. Als je net niet, goed genoeg vind dan is de Passat een prima auto. Ik heb bij elke introductie van een nieuwe Passat het een mooie auto gevonden, tot ik erin heb gereden. Wist je meteen weer dat het geen Audi is. Heb de nieuwe nog niet gereden, dus kan daar nog niet over oordelen.

Het grootste voordeel van de C-klasse is IMHO de stilte in de cabine. Het is de stilste auto in z'n segment. Dit wordt vaak onderschat, maar als je veel op de snelweg zit is het heel rustgevend. Daarnaast is het ergonomisch een betere auto. De armesteunen zitten op de goede hoogte, de schakelaars zijn goed bereikbaar en het navigatiescherm zit waar het ergonomisch hoort, namelijk hoog in het dashboard.

Zachte materialen boeit me eigenlijk niet en ik snap ook niet waarom de pers dat zo interessant vind. Zolang het dasboard niet kraakt vind ik het al prima. Je gaat toch niet duwen in je dashboard. Zolang de materialen van de elementen in het interieur die je aanraakt van goede kwaliteit zijn vind ik het prima. Dat is in zowel de Passat als de C prima in orde.

Ik zie dat veel mensen hier graag de audio upgrade bestellen in een auto. Vaak om de radio hard te kunenn zetten. Daarmee overstem je de rijgeluiden die je in veel auto's hebt. Ik vind de standaard audio in de C-klasse prima. Veel beter dan die van BMW. Het mist wel wat bas, maar je hoeft het niet heel hard te zetten om er van te genieten, omdat er weinig ander geluid is in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:59:

[...]

Rustig adem halen, je wordt niet aangevallen ofzo. Dat van die C-Max was sarcastisch vandaar die >:) >:) >:) >:) erachter. Maar als jij overtuigt ben dat de passat beter is dan een c dan moet je hem toch vooral bestellen :+ Jij moet erin rijden en wij niet. Zoals je zelf zegt hij heeft alles wat je wenst, waar maak je je dan nog druk om? Ik zeg direct bestellen als je je perfecte auto gevonden hebt want dat komt niet zo vaak voor.

Verbruik is genoeg over te lezen en daar kun je heel goed je eigen interpretatie van maken en het is nu eenmaal een feit dat wanneer je je 30km electrisch erop heb zitten het verbruik rond de 1:12 bij een golf schommelt. Laat je eigen berekening erop los en je weet hoe onzuinig hij exact is.

En alles wat ik zeg is dat een Passat niet aan een C kan tippen.
Een van je reviews beschrijft het perfect: But when it comes to luxury and prestige it doesn’t match cars like the new Mercedes-Benz C-Class
Grappige NL site die autoholic ik kende hem niet maar er wordt heel erg gesproken in 'ik' termen en de mening van ?enige? reviewer zonder onderbouwing. Je qoute alleen wel erg in het voordeel van wat bij je verhaaltje past. Ik qoute dit maar even uit dezelfde review.
Het is overigens net niet genoeg om mee te knokken om het eremetaal.
Luxe is een beleving. En een passat heeft andere beleving en dat voel en zie je aan alles. De auto oogt nu al bijna gedateerd. Stap in en je stapt op de standaard vw stoel die je ook in een golf, tiguan, etc vind. Dat is al direct beleving. Het is hetzelfde als een superb met een passat vergelijken. Ze hebben allemaal hun eigen trede in de rangorde.
Ik zeg niet dat de passat een slechte auto is, zal vast prima zijn, maar wat jij doet en hem gelijk trekt aan andere autos in deze klasse die een niveau hoger staan daar plaats ik mijn kanttekening bij.

Voor de storingen, kijk eens op autoweek bijv. in de reviews, vraag je dealer en als hij eerlijk antwoord geeft dan heb je het hier al gelezen. Volgens mij zijn er zelfs op dit forum een 2/3-tal users waar steeds motormanagement lampjes aan gaan en ze niet weten bij VW wat ze er mee aan moeten. Als je kijkt hoe weinig auto's er uitgeleverd zijn als GTE en hoeveel dit nu al naar voren komt valt het toch behoorlijk op. Volgens mij las ik hier onlangs nog iemand die zelfs met vervangend vervoer op vakantie moest omdat ze niets van de storingen snappen in zijn mooie nieuwe GTE.

[ Voor 42% gewijzigd door thefox154 op 12-03-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Heb voor praktisch dezelfde keuze gestaan. Passat GTE vs MB C350. Beide auto's zijn nog niet te rijden, daar kon ik dus niet op afgaan. Natuurlijk wel in een standaard Passat en een standaard MB C klasse ingestapt. Bij de Passat was de eerste reactie, "hmmm, nette auto", maar werd er verder niet koud of warm van.

Bij het voor het eerst instappen in de MB was het in de eerste seconde duidelijk. Een overweldigend gevoel van hebberigheid en begeerte maakte zich van mij meester. De praktische bezwaren (minder ruim, duurder, minder electrische range) verdwenen als sneeuw voor de zon.

Ergens in juli/augustus staat er dus een zwarte C350 Estate voor de deur. Een mooi vooruitzicht van bijna 300pk, 600NM en heel veel comfort en luxe.

[ Voor 11% gewijzigd door Fox_nl op 12-03-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Sowieso als je het lease budget hebt om een auto te leasen van 60k en dan nog twijfelen of je een Passat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fox_nl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:01:
...
Bij het voor het eerst instappen in de MB was het in de eerste seconde duidelijk. Een overweldigend gevoel van hebberigheid en begeerte maakte zich van mij meester. De praktische bezwaren (minder ruim, duurder, minder electrische range) verdwenen als sneeuw voor de zon.
...
Ik kan het niet beter omschrijven dan dit!
Een weelderig gevoel van luxe ervaar ik de Benz.Natuurlijk zitten dezelfde opties ook op de Passat of de V60 maarin de Benz is het wel erg mooi uitgevoerd. Smaken verschillen natuurlijk, maar dit is mijn smaak wel.

Ik vond de Passat een erg mooie auto bij de introductie. Maar nu ik heb zo af en toe zie rijden, vind ik hem toch al niet meer zo opvallend eerlijk gezegd. Ik denk dat deze snel gedateerd gaat aanvoelen. Het blijft wel een mooie auto, maar mist de 'wow' factor die de Benz bij mij wel triggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toen ik voor een nieuwe auto ging. Had ik voor mijzelf de keuze: Nieuwe C (Stond nog niet in de showroom, moest uit de folder besteld worden), Of de A3 Limousine. De MB was in de maan 4 euro goedkoper in de lease (bijtelling kijk ik niet na) en was in de ambient uitvoering. Maar zodra ik het woord Mercedes aan de eettafel liet vallen was het al duidelijk dat dat hem niet ging worden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
De Passat is een grote Golf. Dus als je incognito wil rijden over de Nederlandse wegen, is het een prima keuze.
readytoflow schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Ik kan het niet beter omschrijven dan dit!
Een weelderig gevoel van luxe ervaar ik de Benz.Natuurlijk zitten dezelfde opties ook op de Passat of de V60 maarin de Benz is het wel erg mooi uitgevoerd. Smaken verschillen natuurlijk, maar dit is mijn smaak wel.

Ik vond de Passat een erg mooie auto bij de introductie. Maar nu ik heb zo af en toe zie rijden, vind ik hem toch al niet meer zo opvallend eerlijk gezegd. Ik denk dat deze snel gedateerd gaat aanvoelen. Het blijft wel een mooie auto, maar mist de 'wow' factor die de Benz bij mij wel triggerd.
Ja in Nederland heeft Mercedes om een of andere reden niet zo'n goed imago. Geen idee waarom eigenlijk. Kan iemand dat uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:00
[...]
Vraag je VW dealer even naar de problemen bij de GTE, hier bevestigde ze het en ze weten gewoon nog niet wat ze ermee aan moeten. Je bent dus eigenlijk testrijder ;w
Ding heeft een software update van de electronica en dsg bak gehad en sindsdien geen problemen (motormgmt lampje en/of koelsysteem lampje ging zonder duidelijke reden aan) meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
biobak schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Ding heeft een software update van de electronica en dsg bak gehad en sindsdien geen problemen (motormgmt lampje en/of koelsysteem lampje ging zonder duidelijke reden aan) meer hoor.
Was jij degene die met die leenauto op vakantie moest enzo?

Wel fijn dat het dan nu beter gaat. Er is niets vervelender als met je net nieuwe auto elke keer aan de servicebalie te moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:11:

Sorry maar ik ben het totaal niet met je eens. Als je 0-100 in 8 seconden en een top van meer dan 220 km/u niet snel vindt heb je gewoon een andere maatstaf. Niet dat ik er veel om geef, maar met mijn BMW 320d rij ik >80% van de Nederlanders het snot voor de ogen bij het stoplicht en tussensprints. En de GTE zou net zo snel moeten zijn...
Je zei dat je geen voordelen ziet, behalve status.

Dat vind ik heel vreemd. Tenzij je toevallig alle sterke punten van de C-klasse onbelangrijk vindt, dat lijkt me niet helemaal eerlijk.

In 8 sec naar de 100 of 6 sec naar de 100, was 20 jaar geleden het verschil tussen een Opel Astra GSi 16V en een Porsche 911. Ofwel: een zeer groot verschil in prestaties. En dat is alleen rechtuit, de Benz is dankzij zijn uitstekende onderstel en RWD veel beter in de bochten. Al is het geen scheurijzer, zo is ie niet bedoeld.

Dan betrouwbaarheid, daar kun je ook het e.e.a. aan verschillen verwachten. Als je kijkt naar historie: de Mercedes C klasse is zeer betrouwbaar, sinds de invoering van de W204. Hier de vergelijking van de Passat v.a. 2005 en de C-klasse vanaf 2007:

http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/194
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/396

Een lagere score is beter, 100 is gemiddeld. Ze nemen een hoop dingen mee: hoe vaak ze kapot gaan, hoe lang je ze kwijt bent, wat de reparatiekosten zijn etc., een uitstekende site.

Een Golf zit op 100. Passat op 157, C-klasse op 60. Maar dat gaat om de vorige generatie, niet noodzakelijkerwijs representatief voor de nieuwere generatie, al borduurt de W205 wel door op de uitstekende W204.

Bij de Passat moeten we nog maar afwachten of het een stap voorwaarts is in kwaliteit. De vorige was niet geweldig, zoals de meeste VAG produkten qua degelijkheid niet hoogstaand zijn.
Wat heeft premium met FWD of RWD te maken? Audi is dus niet 'premium'?
BMW stapt zelfs al over op voorwielaandrijving voor bepaalde modellen. Ik ben geen racer maar een snelwegvreter. Wat is dan het voordeel van achterwielaandrijving? Mijn BMW met achterwielaandrijving rijdt overigens prima hoor, maar dat doet een Audi A4 met voorwielaandrijving ook.
Is het je wel eens opgevallen dat goedkope auto's altijd FWD hebben, en dure auto's RWD of 4WD? Enige idee waarom dat zo is? FWD is het goedkoopste, 4WD het veiligst. RWD stuurt een stuk beter dan FWD, ceteris paribus. En zijn meer voor- en nadelen. Maar FWD is duidelijk inferieur.

Idd is het een nadeel van een Audi t.o.v. de concurrentie, dat ie vaak FWD heeft. Dat maakt 'm minder premium. Voor een quattro gaat dat niet op.

Kun je nauwelijks over discussiëren hoor.
Heb je een link naar al die problemen met de Golf GTE? Dat zou inderdaad wel erg snel zijn dan...
Aan iedere auto kan iets kapot. Mijn BMW heeft binnen de 100k km's ook al een kapot electronica-onderdeel en raammechanisme gehad. Ik ben er niet zo bang voor. Maar ben wel benieuwd.
Tsja, het was slechts info op een forum. Ik vind het zo snel niet terug.

Jetta Hybrid is iig so-so qua betrouwbaarheid:
http://usnews.rankingsand...Jetta-Hybrid/Reliability/

Jetta algemeen:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/394

Je hebt gelijk dat als er geen harde data komen mbt die GTE, je het niet serieus neemt.
Zitcomfort is belangrijk i.v.m. regelmatig lange ritten en een niet al te beste rug.
Dan is het belangrijk om aan te geven dat de C350 hybrid standaard beschikt over luchtvering, wat hem waanzinnig comfortabel maakt. Je glijdt over de weg.

Qua comfort benadert hij de S-klasse.

Ook staat de C bekend om zijn uitstekende ergonomie, zoals hier aangehaald. Ook niet slecht als je nek/rugklachten hebt.
Wederom knap dat je kunt voorspellen wat het praktijkverbruik van de Passat GTE wordt zonder dat die er is. Dat verhaal van die kleinere motor = zuiniger hoeft totaal niet op te gaan. Mijn 2.0 liter diesel met 163 pk is veel zuiniger dan de trage 14% bijtelling Megane's diesel van mijn collega's...
De Jetta Hybrid verbruikt grofweg 1:15. Golf GTE volgens wat ik lees iets meer. Passat is groter en sterker, en zal dus meer verbruiken dan beiden. Ik denk dat je rekening moet houden met 1:13. Dat is een schatting.

De Benz heeft een 2.0L turbo met 211 pk naast zijn elektromotor, de Passat een 1.4 TSI 150 pk. Het zou echt een grap zijn als de Passat niet zuiniger is, met zo'n enorm gat qua prestaties.

Wat jouw vergelijking betreft: voor een BMW efficient dynamics betaal je ook veel meer he, dan voor een Renaultje? Logisch dat een veel duurdere auto beter engineered is. In dit geval hebben we het over een soortgelijke prijsklasse.

Ik twijfel er niet aan dat de Passat een goede auto gaat worden. Geen moment. Maar ik vertrouw nieuwe VAG techniek niet zo maar sinds het pompverstuiver diesel debacle en de epische catastrofe van de TSI motoren. Alfa Romeo jaren 90 kwaliteit voor een VAG prijs.

En aan een C-klasse kan ie gewoon op de meeste vlakken niet tippen. Comfort, dynamiek, prestaties, luxe, rust, bouwkwaliteit/betrouwbaarheid. Echt een klasse meer.

Hij wint het qua ruimte en prijs. En ik verwacht dat ie wat zuiniger zal zijn. Take your pick, ik zou het wel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Is dat zo? Ik was me dat aan het afvragen. De C350e heeft inderdaad achterwielaandrijving. BMW ook. Maar dan heb je het wel gehad qua tweewiel aangedreven auto’s. Vooral sportauto’s hebben achterwielaandrijving. Dit is geloof ik omdat door de snelheid er meer druk op de achterwielen komt en daardoor dus meer grip en meer snelheid ontstaat (of zoiets, ben helemaal geen autokenner).

Maar stuurt een RWD beter dan een FWD? Een volle kruiwagen kun je makkelijker over een smalle lijn laten rijden door hem te trekken dan hem te duwen. Duwen gaat sneller, trekken preciezer. Daarmee wordt FWD dus wel veiliger geacht.

Over premium. Ook zoiets wat ik vaak zie en hoor. Wat is nou premium rijden?
Is VW premium? Een Phaeton wel misschien? Is alles van Mercedes Premium? Ook de A/B klasse? Die zijn toch FWD? Idem met BMW. Zal ook meer en meer FWD worden.

Wat zijn nou de premium merken dan? Mercedes, BMW, Audi en Lexus?
En Jaguar dan? Is kwalitatief nooit echt een goede auto geweest, maar heeft wel de naam. Maakt dat het dat Jaguar premium is?
Puur op status voor mij wel, Volvo mag daar van mij niet tussen staan (ook al willen ze graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:01:
Toen ik voor een nieuwe auto ging. Had ik voor mijzelf de keuze: Nieuwe C (Stond nog niet in de showroom, moest uit de folder besteld worden), Of de A3 Limousine. De MB was in de maan 4 euro goedkoper in de lease (bijtelling kijk ik niet na) en was in de ambient uitvoering. Maar zodra ik het woord Mercedes aan de eettafel liet vallen was het al duidelijk dat dat hem niet ging worden ;)
Je vrouw heeft de broek thuis aan? :D Overigens snap ik de keuze wel, de sedan van MB is niet mijn wagen (vooral de achterlichten :X ). De Estate is beter te pruimen.

De A3 Limo is een stuk netter maar dan wel in het rood. Gisteren stond er op het parkeerterrein een rode S-line limo in het zonnetje te shinen, nette auto hoor.
readytoflow schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:32:

Wat zijn nou de premium merken dan? Mercedes, BMW, Audi en Lexus?
Ik hou het bij Mercedes en BMW. De rest schaar ik eerder onder pretentieus priemiejum. Verschrikkelijke kreet overigens..."premium"

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 12-03-2015 12:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:32:
Maar stuurt een RWD beter dan een FWD? Een volle kruiwagen kun je makkelijker over een smalle lijn laten rijden door hem te trekken dan hem te duwen. Duwen gaat sneller, trekken preciezer. Daarmee wordt FWD dus wel veiliger geacht.
Een kruiwagen heeft maar 1 wiel en deze wordt ook niet aangedreven. Voordeel van RWD is dan de achterwielen de grip gebruiken voor de aandrijving en de voorwielen alle grip voor het sturen kan gebruiken.

Zelf vind ik het prettiger om de auto de bocht uit te duwen met een kans op overstuur als de auto de bocht door trekken met de kans op onderstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
RWD is inderdaad alleen beter bij veel vermogen. FWD volstaat voor 95% van de auto kopers en is voor hen dan ook geen reden om voor een bepaald merk te kiezen. Kijk maar naar het aantal mensen dat een Audi koopt. De vergelijking met een kruiwagen klopt niet IMHO, want je hebt dan naast FWD/RWD ook dat je de sturende wielen verplaatst van voor naar achter. Dat is dus vergelijken met vooruit en achteruit rijden in een FWD auto.

Qua kwaliteit de W204 heeft ook wel z'n storingen gehad en mijn W205 moest ook na 2 weken terug voor een recall omdat het stuurkolom misschien niet goed bevestigd was, waardoor je in het slechtste geval niet meer kan sturen.
Daarnaast heb ik nog het probleem dat het stuurslot er niet altijd op gaat. Gevolg is dat je daarna niet kan starten. Dus eerst sleutel erin dan weer eruit stuurslot erop, dan sleutel er weer in stuurslot eraf dan kon ik weer starten. Leek opgelost te zijn, maar ik merk nu dat ze gewoon de validatie van het unlocken van het stuurslot uitgezet hebben. Dus nu kan ik ook starten als het stuurslot er nog niet op was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Je zei dat je geen voordelen ziet, behalve status.

Dat vind ik heel vreemd. Tenzij je toevallig alle sterke punten van de C-klasse onbelangrijk vindt, dat lijkt me niet helemaal eerlijk.

In 8 sec naar de 100 of 6 sec naar de 100, was 20 jaar geleden het verschil tussen een Opel Astra GSi 16V en een Porsche 911. Ofwel: een zeer groot verschil in prestaties. En dat is alleen rechtuit, de Benz is dankzij zijn uitstekende onderstel en RWD veel beter in de bochten. Al is het geen scheurijzer, zo is ie niet bedoeld.

Dan betrouwbaarheid, daar kun je ook het e.e.a. aan verschillen verwachten. Als je kijkt naar historie: de Mercedes C klasse is zeer betrouwbaar, sinds de invoering van de W204. Hier de vergelijking van de Passat v.a. 2005 en de C-klasse vanaf 2007:

http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/194
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/396

Een lagere score is beter, 100 is gemiddeld. Ze nemen een hoop dingen mee: hoe vaak ze kapot gaan, hoe lang je ze kwijt bent, wat de reparatiekosten zijn etc., een uitstekende site.

Een Golf zit op 100. Passat op 157, C-klasse op 60. Maar dat gaat om de vorige generatie, niet noodzakelijkerwijs representatief voor de nieuwere generatie, al borduurt de W205 wel door op de uitstekende W204.

Bij de Passat moeten we nog maar afwachten of het een stap voorwaarts is in kwaliteit. De vorige was niet geweldig, zoals de meeste VAG produkten qua degelijkheid niet hoogstaand zijn.

[...]

Is het je wel eens opgevallen dat goedkope auto's altijd FWD hebben, en dure auto's RWD of 4WD? Enige idee waarom dat zo is? FWD is het goedkoopste, 4WD het veiligst. RWD stuurt een stuk beter dan FWD, ceteris paribus. En zijn meer voor- en nadelen. Maar FWD is duidelijk inferieur.

Idd is het een nadeel van een Audi t.o.v. de concurrentie, dat ie vaak FWD heeft. Dat maakt 'm minder premium. Voor een quattro gaat dat niet op.

Kun je nauwelijks over discussiëren hoor.

[...]

Tsja, het was slechts info op een forum. Ik vind het zo snel niet terug.

Jetta Hybrid is iig so-so qua betrouwbaarheid:
http://usnews.rankingsand...Jetta-Hybrid/Reliability/

Jetta algemeen:
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/394

Je hebt gelijk dat als er geen harde data komen mbt die GTE, je het niet serieus neemt.

[...]

Dan is het belangrijk om aan te geven dat de C350 hybrid standaard beschikt over luchtvering, wat hem waanzinnig comfortabel maakt. Je glijdt over de weg.

Qua comfort benadert hij de S-klasse.

Ook staat de C bekend om zijn uitstekende ergonomie, zoals hier aangehaald. Ook niet slecht als je nek/rugklachten hebt.

[...]

De Jetta Hybrid verbruikt grofweg 1:15. Golf GTE volgens wat ik lees iets meer. Passat is groter en sterker, en zal dus meer verbruiken dan beiden. Ik denk dat je rekening moet houden met 1:13. Dat is een schatting.

De Benz heeft een 2.0L turbo met 211 pk naast zijn elektromotor, de Passat een 1.4 TSI 150 pk. Het zou echt een grap zijn als de Passat niet zuiniger is, met zo'n enorm gat qua prestaties.

Wat jouw vergelijking betreft: voor een BMW efficient dynamics betaal je ook veel meer he, dan voor een Renaultje? Logisch dat een veel duurdere auto beter engineered is. In dit geval hebben we het over een soortgelijke prijsklasse.

[...]

Ik twijfel er niet aan dat de Passat een goede auto gaat worden. Geen moment. Maar ik vertrouw nieuwe VAG techniek niet zo maar sinds het pompverstuiver diesel debacle en de epische catastrofe van de TSI motoren. Alfa Romeo jaren 90 kwaliteit voor een VAG prijs.

En aan een C-klasse kan ie gewoon op de meeste vlakken niet tippen. Comfort, dynamiek, prestaties, luxe, rust, bouwkwaliteit/betrouwbaarheid. Echt een klasse meer.

Hij wint het qua ruimte en prijs. En ik verwacht dat ie wat zuiniger zal zijn. Take your pick, ik zou het wel weten ;)
Sorry, je leest duidelijk mijn posts niet goed en begrijpt niet dat wat mijn wensen en prioriteiten zijn niet jouw wensen en prioriteiten zijn. Continu doordrammen over dingen die jij zo belangrijk vindt. En je vergeet ook het prijs/leaseverschil mee te rekenen.

Excel sheet is bijna klaar, kom op 120 euro netto verschil tussen de Passat en C350e. Dus inderdaad bijna Eur 1.500,- per jaar. Is snel verdiend.

Wat voor leaseauto rijd jij zelf eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Z___Z schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:38:
Sowieso als je het lease budget hebt om een auto te leasen van 60k en dan nog twijfelen of je een Passat wil?
Moet ik hier echt nog op reageren? Voor de 3e of 4e keer, ik moet bijbetalen voor de Mercedes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Z___Z schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:52:
[...]

Dus alle rijstesten vinden dat de Passat het net niet haalt ten opzichte van de C-klasse (A4, 3-serie), behalve de driveaholic blog, waar geen C-klasse rijstest te vinden is, dus vraag me af of hij daarmee gereden heeft. Als je net niet, goed genoeg vind dan is de Passat een prima auto. Ik heb bij elke introductie van een nieuwe Passat het een mooie auto gevonden, tot ik erin heb gereden. Wist je meteen weer dat het geen Audi is. Heb de nieuwe nog niet gereden, dus kan daar nog niet over oordelen.

Het grootste voordeel van de C-klasse is IMHO de stilte in de cabine. Het is de stilste auto in z'n segment. Dit wordt vaak onderschat, maar als je veel op de snelweg zit is het heel rustgevend. Daarnaast is het ergonomisch een betere auto. De armesteunen zitten op de goede hoogte, de schakelaars zijn goed bereikbaar en het navigatiescherm zit waar het ergonomisch hoort, namelijk hoog in het dashboard.

Zachte materialen boeit me eigenlijk niet en ik snap ook niet waarom de pers dat zo interessant vind. Zolang het dasboard niet kraakt vind ik het al prima. Je gaat toch niet duwen in je dashboard. Zolang de materialen van de elementen in het interieur die je aanraakt van goede kwaliteit zijn vind ik het prima. Dat is in zowel de Passat als de C prima in orde.

Ik zie dat veel mensen hier graag de audio upgrade bestellen in een auto. Vaak om de radio hard te kunenn zetten. Daarmee overstem je de rijgeluiden die je in veel auto's hebt. Ik vind de standaard audio in de C-klasse prima. Veel beter dan die van BMW. Het mist wel wat bas, maar je hoeft het niet heel hard te zetten om er van te genieten, omdat er weinig ander geluid is in de auto.
Dank voor je nuttige bijdrage. Ik heb verschillende testen/filmpjes gezien waarin de Passat op ongeveer gelijk niveau zit met de gevestigde 'premiummerken'. Ik denk dat ik het verschil niet zal merken omdat ik niet heel erg veeleisend ben, maar ga uiteraard wel proefrijden in beide auto's. Of ja, in ieder geval de modellen aangezien de C350e en GTE er nog niet zijn.

Mijn vader rijdt Audi A4 en ik een BMW 3-serie, voor mij rijden ze beide meer dan prima. Bij mijn vorige werkgever reed ik Passat (vorige model, geen lease), waar op het wat saaie uiterlijk na niks op aan te merken was als kilometervreter.

Stilte en ergonomie vind ik inderdaad ook belangrijk. Dit kan nog wel eens een aandachtspuntje zijn. Ik vind zelfs mijn huidige BMW soms rumoerig, afhankelijk van het wegdek. Ik rijd ook veel in België ;)

Hamvraag is of ik het € 1.500,- per jaar en een kleinere bagageruimte waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

vhal schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Je vrouw heeft de broek thuis aan? :D Overigens snap ik de keuze wel, de sedan van MB is niet mijn wagen (vooral de achterlichten :X ). De Estate is beter te pruimen.

De A3 Limo is een stuk netter maar dan wel in het rood. Gisteren stond er op het parkeerterrein een rode S-line limo in het zonnetje te shinen, nette auto hoor.
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De A3 is ook een aparte wagen vind ik.
Den ene keer denk ik "He, mooie wagen, ziet er ruim uit" en de andere keer denk ik "wat is dat voor een kleine saaie auto".
Heeft erg met uitvoering, kleur en velgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:42:
[...]
Hamvraag is of ik het € 1.500,- per jaar en een kleinere bagageruimte waard vind.
En dat kan niemand voor je bepalen, behalve jezelf ;)

Wat het lastiger maakt is dat beide auto's nog niet beschikbaar zijn voor een proefrit oid. Voor de Passat zijn nog niet eens de exacte prijzen bekend. En je moet er waarschijnlijk op tijd bij zijn wil je nog voor eind 2015 de auto geleverd hebben. Naar ik begreep komen er van de Passat maar een 1000 tal en van de MB zo'n 3000.

[ Voor 38% gewijzigd door Fox_nl op 12-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:42:
[...]

Dank voor je nuttige bijdrage. Ik heb verschillende testen/filmpjes gezien waarin de Passat op ongeveer gelijk niveau zit met de gevestigde 'premiummerken'. Ik denk dat ik het verschil niet zal merken omdat ik niet heel erg veeleisend ben, maar ga uiteraard wel proefrijden in beide auto's. Of ja, in ieder geval de modellen aangezien de C350e en GTE er nog niet zijn.

Mijn vader rijdt Audi A4 en ik een BMW 3-serie, voor mij rijden ze beide meer dan prima. Bij mijn vorige werkgever reed ik Passat (vorige model, geen lease), waar op het wat saaie uiterlijk na niks op aan te merken was als kilometervreter.

Stilte en ergonomie vind ik inderdaad ook belangrijk. Dit kan nog wel eens een aandachtspuntje zijn. Ik vind zelfs mijn huidige BMW soms rumoerig, afhankelijk van het wegdek. Ik rijd ook veel in België ;)

Dus je wilt een stille coupé, lekker veel bagageruimte, een peut vermogen onder de kap en ook lekkere goede stoelen voor het liefst minder dan 50k? Wellicht nog wat budget voor extravagantie opties en toch lekker comfortabel als je, net zoals ik, regelmatig slechter wegdek tegenkomt?

Ik weet wel een auto O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, en een die liefst ≤ 20% waardoor deze max 300,- per maand kost voor de berijder...

Weet je er dan ook nog steeds een?

(en zo stil is een Octavia nou ook weer niet he, vraag me zelfs af of die van jou, na alle aanpassingen, stiller is dan een Passat, Mondeo of C-klasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

readytoflow schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:35:
Ja, en een die liefst ≤ 20% waardoor deze max 300,- per maand kost voor de berijder...
Dat is nogal afhankelijk van je inkomen en in welk belastingstarief je valt, en dan nog zou ik niet afgaan op een max. bijtelling maar op max. kosten p/maand en daar dan auto's in zoeken ongeacht bijtelling.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik kijk niet echt naar bijtelling, maar naar wat een auto mij kost netto per maand. Dan kom je al snel uit bij de 7% en 20% auto's. 25 wordt te duur en 14% zit niks tussen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
De eerste "rijervaringen" met een C350 hybrid die ik op het web tegenkwam. 't is natuurlijk verkapte reclame maar toch.

http://www.autojunk.nl/20...o-ii-tegenover-de-c-350-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Dus je wilt een stille coupé, lekker veel bagageruimte, een peut vermogen onder de kap en ook lekkere goede stoelen voor het liefst minder dan 50k? Wellicht nog wat budget voor extravagantie opties en toch lekker comfortabel als je, net zoals ik, regelmatig slechter wegdek tegenkomt?

Ik weet wel een auto O-).
Bagageruimte, stilte en goede stoelen is een pré inderdaad.

Maar coupé?
peut vermogen?
En hoe kom je bij liefst < 50k?
En die extravagante opties?

Allemaal wensen/eisen die ik niet heb, evenals extravagante opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
readytoflow schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:43:
Ik kijk niet echt naar bijtelling, maar naar wat een auto mij kost netto per maand. Dan kom je al snel uit bij de 7% en 20% auto's. 25 wordt te duur en 14% zit niks tussen voor mij.
Ik kijk wel degelijk naar de bijtelling nu. Geen 20% meer voor mij. afgelopen jaar heb ik €5-6k mogen aflappen voor < 10.000 privé kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Coupé als in het 'zitgedeelte' van de auto. De cockpit, zo u wil.

Als je geen vermogen nodig hebt en liefst meer wil betalen, moet je natuurlijk niet naar Skoda kijken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:53:
Coupé als in het 'zitgedeelte' van de auto. De cockpit, zo u wil.

Als je geen vermogen nodig hebt en liefst meer wil betalen, moet je natuurlijk niet naar Skoda kijken :+.
Zo'n Skoda is mij te duur qua bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, maar ik vind (warning: mening incoming!) het een goeie deal. Hij is er inderdaad niet meer in 14%, maar een beetje leuk aangeklede 20%-er hoef nog steeds de bank niet te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HTT-Thalan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:56:
Ja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, maar ik vind (warning: mening incoming!) het een goeie deal. Hij is er inderdaad niet meer in 14%, maar een beetje leuk aangeklede 20%-er hoef nog steeds de bank niet te breken.
Inderdaad. De mijne (2.0 TDI) kost me met 20% bijtellen maar 315 euro in de maand. En dan zit vrijwel alles erop dat ik leuk vind, waaronder sportstoelen, volleder, panoramadak en alles wat standaard in de Elegance Business uitvoering zit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Inderdaad. De mijne (2.0 TDI) kost me met 20% bijtellen maar 315 euro in de maand. En dan zit vrijwel alles erop dat ik leuk vind, waaronder sportstoelen, volleder, panoramadak en alles wat standaard in de Elegance Business uitvoering zit.
Mijn nieuwe 308 SW GT-Line kost me straks ook rond de 300 euro. En als ik kijk wat ik er dan allemaal op heb zitten voor dat geld, dan heb ik dat er zeker wel voor over. Daarnaast rij ik ook nog eens in een gloednieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:01:
[...]

En ik betaal slechts 150 euro daarop voor een paar pk's erbij, een ander logo in de grille en wat fake carbon in het interieur :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dat kost mijn C350e straks ook.
Hmm, lastige keuze...
Octavia of toch een C350e?
Alleen de kofferbak vd Octavia zorgt bij mij dan voor een plusje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oh ik begrijp absoluut dat je liever voor de C350e gaat (dat is ook een geweldige keuze), maar ik heb niet het gevoel dat ik iets mis, ik heb ook helemaal niks met mercedes. Ik had ook een 520d kunnen rijden en toch koos ik hiervoor. Niet omdat de 520d of de C350e geen geweldige auto's zijn, maar gewoon omdat het kan en ik hier óók blij van word.

Je moet geen RS (of uberhaupt Skoda nemen) omdat ik of iemand anders het zegt, maar voor hetzelfde geld doe je iemand een ideetje aan de hand en gaan ze zelf op onderzoek uit en wie weet wat ze dan tegenkomen. Als je iets statisch koopt zoals een wasmachine zal je er niet om malen maar een (lease)auto heeft zoveel factoren die zoveel aspecten van jouw persoonlijkheid kunnen raken... in mijn geval past de auto gewoon bij mijn persoontje: heel eigenzinnig maar wel vlot en ruim(denkend) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:22:
maar voor hetzelfde geld doe je iemand een ideetje aan de hand en gaan ze zelf op onderzoek uit en wie weet wat ze dan tegenkomen.
In dit kader: De BMW puristen draaien zich mischien om in hun graf, maar voordat de keuze bij ons viel op de C350e hebben we ook nog naar de BMW 218D Active Tourer gekeken. 20% bijtelling met automaat. Kost leuk aangekleed rond de 46.000. Reed lekker strak (voor een voorwielaandrijver), met mooi en flexibel interieur.

Omdat ik echter als ZZP-er het leasebedrag én de bijtelling moet betalen viel de C350e uiteindelijk zelfs wat goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fox_nl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:36:
[...]

In dit kader: De BMW puristen draaien zich mischien om in hun graf, maar voordat de keuze bij ons viel op de C350e hebben we ook nog naar de BMW 218D Active Tourer gekeken. 20% bijtelling met automaat. Kost leuk aangekleed rond de 46.000. Reed lekker strak (voor een voorwielaandrijver), met mooi en flexibel interieur.

Omdat ik echter als ZZP-er het leasebedrag én de bijtelling moet betalen viel de C350e uiteindelijk zelfs wat goedkoper uit.
Alhoewel ik als groot BMW-fanaat inderdaad mijn tenen krom en op mijn nagels bijt bij het idee van een voorwiel-aangedreven BMW, ben ook ik het erover eens dat het een geslaagde combo is van ruimte en aankleding, het is gewoon mijn auto niet (en ik vind hem niet mooi).

Als ik ooit weer een BMW neem doe ik dat alleen als ik het 'goed' kan doen, dat wil zeggen ik wil niet inleveren op de opties die ik er dan in wil hebben om hem voor mij 'af' te maken. My way or the highway, als het ware. En dan is de koek, ondanks ons toch wel ruimte leasebudget, gewoon snel op. Zodra ik in de volgende leasecategorie zit (of ze ineens flink in prijs zakken) ga ik wel weer eens shoppen daar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Sorry, je leest duidelijk mijn posts niet goed en begrijpt niet dat wat mijn wensen en prioriteiten zijn niet jouw wensen en prioriteiten zijn. Continu doordrammen over dingen die jij zo belangrijk vindt. En je vergeet ook het prijs/leaseverschil mee te rekenen.
Ik heb de prijs genoemd als punt waarop de Passat wint. Staat er gewoon in hoor.

Verder ben ik uitgebreid ingegaan op jouw punt mbt zitcomfort: je hebt geen goede rug en vindt dat heel belangrijk.

Een beter systeem dan de luchtvering van de C-klasse ga je dan niet snel tegenkomen, en hoewel het heel persoonlijk is hoe lekker de stoelen zitten, heeft Mercedes op dat vlak wel een goede reputatie.

Vind je de luchtvering niet interessant? Dure optie, standaard geleverd op een C350 hybrid. Hobbeltjes in het wegdek voel je nauwelijks. Silky smooth.
Excel sheet is bijna klaar, kom op 120 euro netto verschil tussen de Passat en C350e. Dus inderdaad bijna Eur 1.500,- per jaar. Is snel verdiend.
Tsja, als je weinig waarde hecht aan de sterke punten van de Benz, is de keuze al snel een no-brainer.

Ik reageerde op je opmerking dat je geen voordelen zag van de Benz t.o.v. de Passat, behalve status, en vond dat je de eerste te kort deed.
Wat voor leaseauto rijd jij zelf eigenlijk?
Ik rijd in een eigen auto. Hij is iets vlotter dan een Passat GTE al is ie niet echt snel, en hij is een heel stuk zuiniger. Voor zakelijke rijders minder interessant.

Waarschijnlijk hecht ik o.a. daarom veel meer waarde aan betrouwbaarheid. Bij nieuwe leaseauto's is dat minder een issue dan wanneer je lange tijd in een eigen auto rijdt.
Z___Z schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:20:
RWD is inderdaad alleen beter bij veel vermogen. FWD volstaat voor 95% van de auto kopers en is voor hen dan ook geen reden om voor een bepaald merk te kiezen. Kijk maar naar het aantal mensen dat een Audi koopt. De vergelijking met een kruiwagen klopt niet IMHO, want je hebt dan naast FWD/RWD ook dat je de sturende wielen verplaatst van voor naar achter. Dat is dus vergelijken met vooruit en achteruit rijden in een FWD auto.
We hebben het hier volgens mij over auto's met 220 of 280 pk, dat is absoluut in de range waar RWD een meerwaarde is.

Voldoende vermogen is ook onderdeel van de premium rijbeleving. Dure auto's hebben volgens mij altijd veel vermogen.

Als de wielen waarmee je stuurt niet worden aangedreven, heb je meer grip bij het sturen. En als een auto accelereert verplaatst de massa zich naar achteren, waardoor het gewicht op de achterwielen drukt en je meer grip hebt achteren. Dat @ algemeen, ik denk dat jij dit minimaal even goed weet als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb de prijs genoemd als punt waarop de Passat wint. Staat er gewoon in hoor.

Verder ben ik uitgebreid ingegaan op jouw punt mbt zitcomfort: je hebt geen goede rug en vindt dat heel belangrijk.

Een beter systeem dan de luchtvering van de C-klasse ga je dan niet snel tegenkomen, en hoewel het heel persoonlijk is hoe lekker de stoelen zitten, heeft Mercedes op dat vlak wel een goede reputatie.

Vind je de luchtvering niet interessant? Dure optie, standaard geleverd op een C350 hybrid. Hobbeltjes in het wegdek voel je nauwelijks. Silky smooth.

[...]

Tsja, als je weinig waarde hecht aan de sterke punten van de Benz, is de keuze al snel een no-brainer.

Ik reageerde op je opmerking dat je geen voordelen zag van de Benz t.o.v. de Passat, behalve status, en vond dat je de eerste te kort deed.

[...]

Ik rijd in een eigen auto. Hij is iets vlotter dan een Passat GTE al is ie niet echt snel, en hij is een heel stuk zuiniger. Voor zakelijke rijders minder interessant.

Waarschijnlijk hecht ik o.a. daarom veel meer waarde aan betrouwbaarheid. Bij nieuwe leaseauto's is dat minder een issue dan wanneer je lange tijd in een eigen auto rijdt.

[...]

We hebben het hier volgens mij over auto's met 220 of 280 pk, dat is absoluut in de range waar RWD een meerwaarde is.

Voldoende vermogen is ook onderdeel van de premium rijbeleving. Dure auto's hebben volgens mij altijd veel vermogen.

Als de wielen waarmee je stuurt niet worden aangedreven, heb je meer grip bij het sturen. En als een auto accelereert verplaatst de massa zich naar achteren, waardoor het gewicht op de achterwielen drukt en je meer grip hebt achteren. Dat @ algemeen, ik denk dat jij dit minimaal even goed weet als ik ;)
Wat voor auto rijd je dan? Ik blijf het apart vinden dat je een acceleratie van ca. 7.5 sec naar 100 km/u niet echt snel vindt. Als ik mijn BMW intrap heb ik echt het gevoel alsof ie als een raket gaat (ook 7.5 sec volgens de website van BMW).

Maar misschien heb jij een Porsche in je garage staan, dat zou e.e.a. in perspectief zetten :P

Enige voordelen van de Mercedes-Benz vind ik tot nu toe de waarschijnlijk betere ergonomie, het comfort door luchtvering en de uitstraling.

Daar staat tegenover een hogere prijs en minder ruimte.

Rijgedrag is ondergeschikt, ik weet 100% zeker dat zo'n Passat uitstekend de bocht door gaat, remt en accelereert. Ik rij niet op de limiet. De stoelen vind ik belangrijker, en ga ik dan ook testen komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:30:
...

...
Gezien de enorme hoeveelheid 136pk 518d's en 136pk Audi A6 Ultra's er op de wegen zijn te bespeuren (BE), is vermogen toch echt geen eis van een 'Premium' rijbeleving. Die geven liever wat meer uit aan opties dan aan wat extra pk om toch gewoon weer aan te schuiven in de dagelijkse files en 120 140 te rijden wanneer er geen file is.
(een 1.6 TDI golf heeft meer pk's per ton :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Klopt. Ze kiezen bij ons ook bijna altijd voor een paar CC minder om dikke velgen, sportline, eigenlijk vaak optische 'tuning'. En automaatbakken, ze willen allemaal automaat hebben en dat is ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Ergens kan ik dat best begrijpen in een land als NL/BE waar je meer file doet dan wat anders en je toch max 120/130 mag. Dan heb je op zich niet zoveel aan hopen vermogen die je amper kan gebruiken.

Maar mocht ik zelf kiezen dan is het toch een handbak, wat meer pk en wat minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik zou nooit meer een handbak willen, echt een verademing een automaat. En soms nog sneller ook (voor wie dat belangrijk vindt).

[ Voor 15% gewijzigd door Leolinedance op 12-03-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:54

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:01:
Ik zou nooit meer een handbak willen, echt een verademing een automaat. En soms nog sneller ook (voor wie dat belangrijk vindt).
Dat heb ik ook, vorige auto voor het eerst automaat en nu gelijk weer. (wel een oudere automaat maar ach)

In het begin zei ik altijd dat een automaat voor luie mensen was, tot dat ik zelf een automaat kreeg. Ik wil nooit meer een schakel. Al noemen een hoop vrienden me nu wel lui, maar ik wacht wel dat ze een keer een automaat kopen/krijgen.

Vandaag ook weer in de file! Heerlijk! Ik rijd niet vaak te hard, ga niet op het circuit, bochten vindt mijn auto toch niet leuk, dus keuze makkelijk gemaakt! (V70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Buiten het feit dat het effect van het hebben van een DSG op de nieuwe Passat (2.0 TDI) vrij zware gevolgen heeft voor de vaa (BE), is het ook gewoon een heel stuk duurder en heb je zelf een stuk minder controle. Bepaalde situaties zijn gewoon handiger met een manuele bak, even ontkoppelen bij aquaplaning is er niet meer bij met een automaat/dsg. Daarnaast kan je een manuele bak in versnelling het koppel laten werken ipv de kickdown te activeren en onnodig toeren en verbruik maken. (of je moet manueel schakelen in een automaat, wat je quasi nooit doet)
En het plezier/bezigheid van het manuele schakelen is imho toch nog altijd deel van het 'rijden'. Al kan ik er in komen dat een automaat (/bak met dubbele koppeling) zijn plaats heeft in de auto wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:18:

Wat voor auto rijd je dan? Ik blijf het apart vinden dat je een acceleratie van ca. 7.5 sec naar 100 km/u niet echt snel vindt. Als ik mijn BMW intrap heb ik echt het gevoel alsof ie als een raket gaat (ook 7.5 sec volgens de website van BMW).

Maar misschien heb jij een Porsche in je garage staan, dat zou e.e.a. in perspectief zetten :P
C250 CDI. Idd 7.5 sec (gemiddelde van tests door de grotere autosites/bladen, fabrieksopgave is 7.0) van 0-100, top van tegen de 240. Verbruik houden we bij, dat ligt op 1:17. Mijn vrouw rijdt rustig en ik sportief (maar niet asociaal en/of illegaal hard).

Ik moet toch even vervelend zijn over je 320d: de gewone 320d (184 pk) zou in 7.5 sec op de 100 zitten (fabrieksopgave) voor de efficient dynamics edition (163 pk, dat getal noemde je eerder dus ik denk dat je die hebt), is de fabrieksopgave 8.0 sec. Alsnog vlot.

BMW maakt fenomenale dieselmotoren qua "Laufkultur", verbruik en prestaties. De beste ter wereld op die vlakken. Het grote probleem voor mij is de betrouwbaarheid. Er zijn veel problemen geweest met wervelkleppen ("swirl flaps") en ook heb je door een constructiefout nogal eens knappende distributiekettingen.

In beide gevallen heb je een grote kans dat je je motor helemaal in de soep draait en een nieuw blok nodig hebt. Kosten: iets van 8-12K. Voor een leaseauto is dat niet zo'n probleem.

Onze auto is vlot maar niet echt snel, hij nodigt uit tot comfortabel cruisen en is geen scheurijzer. Bij het stoplicht is een X5 oid sneller weg.

BTW, als de Passat GTE achterwielaandrijving had, zou ie met dat vermogen en koppel ook sneller optrekken. Zou minimaal 0.5 sec schelen denk ik. Eigenlijk jammer, een hybride met aardig wat vermogen en FWD. De elektromotor levert heel veel koppel, waardoor je met FWD tractieproblemen krijgt (zeker op nat wegdek). Als je op gang bent, is dat een veel minder groot probleem maar gaat de elektromotor een steeds minder grote bijdrage leveren, dus word je vermogen steeds lager. Dus je haalt lang niet alles uit je 218 pk.
Enige voordelen van de Mercedes-Benz vind ik tot nu toe de waarschijnlijk betere ergonomie, het comfort door luchtvering en de uitstraling.

Daar staat tegenover een hogere prijs en minder ruimte.

Rijgedrag is ondergeschikt, ik weet 100% zeker dat zo'n Passat uitstekend de bocht door gaat, remt en accelereert. Ik rij niet op de limiet. De stoelen vind ik belangrijker, en ga ik dan ook testen komend weekend.
Heel verstandig :)

Veel plezier met uitproberen.
AndRo555 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:23:
[...]

Gezien de enorme hoeveelheid 136pk 518d's en 136pk Audi A6 Ultra's er op de wegen zijn te bespeuren (BE), is vermogen toch echt geen eis van een 'Premium' rijbeleving. Die geven liever wat meer uit aan opties dan aan wat extra pk om toch gewoon weer aan te schuiven in de dagelijkse files en 120 140 te rijden wanneer er geen file is.
(een 1.6 TDI golf heeft meer pk's per ton :/ )
Mjah, daar wordt op beknibbeld idd. Ik vind het een beetje beschamend, een fraaie 5-serie met dikke velgen die niet vooruit komt.

Het wordt vaak ook niet goed begrepen, wat je hebt aan vermogen. Want ej mag maar 120. Als je achter een vrachtwagen zit bij het invoegen terwijl ze met een snelheidsverschil van 60 km/u voorbij zoeven op een drukke weg, mag je heel blij zijn met wat pk's. Ook is inhalen een stuk makkelijker in de drukte.

Snelle auto's sturen en remmen over het algemeen beter en zijn bij normale snelheden dus veiliger.
Leolinedance schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:01:
Al je geregeld in de file staat, ben je volgens mij al snel om.

Wij hebben een handbak, maar een automaat zou eigenlijk beter bij de auto passen. Al hoef je in de praktijk weinig te schakelen met zo veel koppel bij lage toeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Nu staat toch ineens de c350 op mijn shortlist.
Bij de dealer geweest en zit er van binnen toch echt super uit.
Maar zijn er nog bepaalde leasemij's die extra voordelig zijn?
Wij kijken meestal bij toplease en leaseplan..
(ga leasen obv 48mnd/30k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14
Nieuwe lease auto in de bestelling staan.
BMW 120i LCI (F20) M Sport High Executive automaat.
Ga deze auto alleen zakelijk rijden, dus kilometers bijhouden. Vandaar dat de 25% bijtelling niet boeit.
20k per jaar/ 48 mnd.
Via Alphabet lease best interessant tarief kunnen krijgen, alhoewel ik vind dat het toch nog wel redelijk bij elkaar zit.

Pas in juni levering, nu tijdelijk voorloop 114i.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
DarkChylde schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:57:
Nu staat toch ineens de c350 op mijn shortlist.
Bij de dealer geweest en zit er van binnen toch echt super uit.
Maar zijn er nog bepaalde leasemij's die extra voordelig zijn?
Wij kijken meestal bij toplease en leaseplan..
(ga leasen obv 48mnd/30k)
Wat ik heb gezien is dat het bij de verschillende leasemaatschappijen erg dicht bij elkaar zit. Je moet erg oppassen bij de goedkopere aanbieders zoals de "online" aanbieders. Deze hebben nog wel eens clausules in de algemene voorwaarden waardoor het ineens een stuk minder aantrekkelijk wordt. Denk bijvoorbeeld aan een jaarlijkse indexatie van het leasebedrag of extra hoge meerkosten per kilometer bij overschreiding van het maximum kilometrage.

[ Voor 4% gewijzigd door Fox_nl op 16-03-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

ChiLLeR schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:16:
Nieuwe lease auto in de bestelling staan.
BMW 120i LCI (F20) M Sport High Executive automaat.
Ga deze auto alleen zakelijk rijden, dus kilometers bijhouden. Vandaar dat de 25% bijtelling niet boeit.
20k per jaar/ 48 mnd.
Via Alphabet lease best interessant tarief kunnen krijgen, alhoewel ik vind dat het toch nog wel redelijk bij elkaar zit.

Pas in juni levering, nu tijdelijk voorloop 114i.
Mooie wagen, lekker rap ook en een lekker klinkende motor.
Ben benieuwd hoe die achterlichten er in het 'echt' uit zien. De gehele lijn is een stuk verbeterd ten opzichte van het vorige model imo, maar de achterlichten blijven op de foto's nog wel open voor verbetering. Wellicht dat het IRL anders oogt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RomeoJ schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Mooie wagen, lekker rap ook en een lekker klinkende motor.
Ben benieuwd hoe die achterlichten er in het 'echt' uit zien. De gehele lijn is een stuk verbeterd ten opzichte van het vorige model imo, maar de achterlichten blijven op de foto's nog wel open voor verbetering. Wellicht dat het IRL anders oogt.
Er is gewoon een stuk "aangeplakt". Het ziet er niet heel slecht uit, het is ook meer in lijn met de andere modellen en maakt de kont wat dikker. Althans, dat is mijn conclusie na het bekijken van de nieuwe 1 in Geneve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:24
Weekje de Citroën DS3 hier (ocassionlease). Fijn bakkie! Lekker wat koppel. Ik kom heerlijk mee in het verkeer.

Wel slecht afgeleverd door Leaseplan. Ze hebben een week een voorloopauto gegeven omdat er een beurt moest volgen, lakschades verhelpen etc. Krijgen we de auto is er gewoon van wat ze gezegd hadden niets gedaan. Er blijkt nu wel een nieuwe voorruit ingezet, maar dat was niet van tevoren gezegd. :+

We reden laatst voor het eerst in de regen en toen bleek dat de ruitenwissers flink aan vervanging toe waren. Wát een strepen trokken die zeg, ik zag amper wat.. :o De achterklep gaat ook niet zelf omhoog als je hem ontgrendelt. Blijkt een veer te zijn.
Vandaag heeft mijn vriendin maar even pissig opgebeld en we konden gelijk in de buurt terecht voor nieuwe ruitenwissers.

Ze beloven van alles maar als het puntje bij paaltje komt doen ze maar weinig. Je moet er zelf echt flink achteraan. Gelukkig is er motorisch niets te klagen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:55:
[...]

Nog even terugkomend op bovenstaande. Mijn vriendin kon dus inderdaad kiezen uit de ocassionlease modellen. Heb gelukkig de hele week het aanbod van 14% vast in de gaten gehouden, en er kwam niet veel nieuws bij. 1 Peugeot 208 5D automaat (deze automaat schijnt niet goed te zijn), 1 Renault Clio 5D, en vandaag 1 Seat Ibiza 5D (vrij kaal) en een luxe Citroën DS3. Het is de DS3 geworden. 3 deurs vonden we wel een nadeel. Vriendin vond deze echter heel mooi, het is haar baan dus zij mocht uiteraard kiezen. ;)

Citroën-DS3-1.6 eHDi 90 AIRDREAM.

Carrosserie : Hatchback
Kleur : Solidlak Blanc Banqu
Aantal deuren : 3
Transmissie : handgeschakeld
Brandstof : Diesel
Kilometerstand : 98.596 km.
Bouwjaar : 2012

Opties en accessoires
- ABS (anti blokkeringssysteem)
- Airconditioning (automatisch)
- Boordcomputer
- Centrale vergrendeling
- Cruise control
- Electrische ruiten

- Mistlampen
- MP3 ingang
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Radio-CD

[afbeelding]

[afbeelding]
plaatjes ff van internet geleend. Zelfde exterieur.

Er zitten nog meer opties op. De lijst is vrij beknopt gehouden op de website. :P
Hierbij nog even een paar eigen foto's. :)

Auto heeft de volgende optionele pakketten (naast So Chic uitvoering):

- Pack Select MyWay Confort: Automatisch inschakelende verlichting + regensensor + zelfdimmende binnenspiegel + elektrisch inklapbare buitenspiegels + middenarmsteun vóór + parkeersensoren achter + MyWay Navigatiesysteem met Bluetooth + HiFi (incl. subwoofer in kofferruimte)

- Pack Perfo: Sportstoelen vóór met bekleding Maille Akinen - Gris (Grijs) + aluminium pedalen en voetsteun

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/fm802a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/95wkmx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ejhtaf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vv4yfl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga je veel plezier van hebben, DS3 rijdt voor een 14% auto erg lekker :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:15:
Ga je veel plezier van hebben, DS3 rijdt voor een 14% auto erg lekker :)
Daar kwamen wij ook achter tijdens ons eerste ritje, we zaten allebei zo in de auto: :D

Ook na een aantal lange (snelweg)ritjes is dat gevoel nog niet weg. Echt een fijne auto! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb er zelf ruim 110.000 kilometer in doorgebracht en qua comfort en weggedrag was hij prima. Enige minpunt is dat je het liefst 200+ pk wilt hebben maar dat dit niet in 14% bijtelling past :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tsurany schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:33:
Heb er zelf ruim 110.000 kilometer in doorgebracht en qua comfort en weggedrag was hij prima. Enige minpunt is dat je het liefst 200+ pk wilt hebben maar dat dit niet in 14% bijtelling past :+
Volvo V40 D4 komt in de buurt. :+
Die stond een paar dagen later bij Leaseplan ocassionlease. Helaas wilde vriendin die niet. Mij leek het wel wat. 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:19

ralpje

Deugpopje

Tussen al het dikke geweld hier: deze week gaat de getekende opdracht naar de leasemij voor de opvolger van mijn VW Polo Bluemotion: een Peugeot 308SW 1.2 PureTech 130 BlueLease Premium.
'Moet' helaas benzine dus niet kunnen profiteren van de nieuwe 14%-diesel, maar daardoor wel een uitvoering met iets meer luxe kunnen kiezen. Naast de standaard zaken op de premium als enige opties een (afneembare) trekhaak en de stoelverwarming. Kleur Noir Perla Nera metaallak en hopelijk snel geleverd :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Niet in 14%, maar wel in 7% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
LuPo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:12:
[...]

Hierbij nog even een paar eigen foto's. :)
Het profiel van de DS3 (met de pseudo-luchthapper op de flank) blijf ik wel bijzonder vinden. jammer alleen dat het dak nog zo'n eind hoger zit. Een speedster zou er goed uitzien imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
LuPo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:35:
Weekje de Citroën DS3 hier (ocassionlease). Fijn bakkie! Lekker wat koppel. Ik kom heerlijk mee in het verkeer.

Wel slecht afgeleverd door Leaseplan. Ze hebben een week een voorloopauto gegeven omdat er een beurt moest volgen, lakschades verhelpen etc. Krijgen we de auto is er gewoon van wat ze gezegd hadden niets gedaan. Er blijkt nu wel een nieuwe voorruit ingezet, maar dat was niet van tevoren gezegd. :+

We reden laatst voor het eerst in de regen en toen bleek dat de ruitenwissers flink aan vervanging toe waren. Wát een strepen trokken die zeg, ik zag amper wat.. :o De achterklep gaat ook niet zelf omhoog als je hem ontgrendelt. Blijkt een veer te zijn.
Vandaag heeft mijn vriendin maar even pissig opgebeld en we konden gelijk in de buurt terecht voor nieuwe ruitenwissers.

Ze beloven van alles maar als het puntje bij paaltje komt doen ze maar weinig. Je moet er zelf echt flink achteraan. Gelukkig is er motorisch niets te klagen. :)
Dat is wel een slechte zaak ja. Ik neem aan dat het wel de auto van je vriendin is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Leolinedance schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:00:
[...]

Dat is wel een slechte zaak ja. Ik neem aan dat het wel de auto van je vriendin is :P
Ja, hoezo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Zou nogal raar zijn als je vrouw dat voor jou op deze manier ging fixen he ;) Maar leuke auto, zeker voor een vrouw. Mijn vriendin zou hem ook wel willen, maar privé nog te duur in aanschaf. Zij heeft helaas geen leaseauto en moet het met een Peugeot 107 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
ralpje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 08:43:
Tussen al het dikke geweld hier: deze week gaat de getekende opdracht naar de leasemij voor de opvolger van mijn VW Polo Bluemotion: een Peugeot 308SW 1.2 PureTech 130 BlueLease Premium.
'Moet' helaas benzine dus niet kunnen profiteren van de nieuwe 14%-diesel, maar daardoor wel een uitvoering met iets meer luxe kunnen kiezen. Naast de standaard zaken op de premium als enige opties een (afneembare) trekhaak en de stoelverwarming. Kleur Noir Perla Nera metaallak en hopelijk snel geleverd :+
Vaag dat je benzine 'moet' rijden. Of komt dat door de lage aantal km die je maakt?

Ik denk dat de Peugeot ook mijn volgende leaseauto gaat worden. Ik rij nu nog in een Megane estate maar die gaat in januari uit de lease. Ben nu al druk aan het kijken naar de mogelijkheden zodat ik hem iig dit jaar kan bestellen.

Volgende maand eerst maar eens naar de Autorai en daarna wat proefritjes gaan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:52

erikver

Ik zeg...

Sinds drie weken een Mercesdes A180 Lease Edition in de kleur berggrijs. Kom ik vanmorgen bij de auto, ruit ingeslagen van het rechter achter portier en de navigatie module gestolen uit het dashboard kastje :(

Aangifte, ruit reparatie en bestelling van nieuwe module is geregeld maar ben er toch goed ziek van. Waarom kunnen sommige mensen niet gewoon van andermans spullen blijven?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Ik heb volgende week een proefrit in de 120pk 308SW.

Dealer vertelde me dat er achteraf nog lederen bekleding en 17" ondergelegd kan worden want het weer interessant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
Levertijd van mn lease golf variant aangepast. Was 11 juli. Nu 30 maart ophalen. Vanmorgen werd ik gebeld. 11 juli heeft waarschijnlijk niet goed gestaan in het systeem.

Erikver kl*te. Succes met afhandeling En hopen dat ze niet terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
erikver schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:27:
Sinds drie weken een Mercesdes A180 Lease Edition in de kleur berggrijs. Kom ik vanmorgen bij de auto, ruit ingeslagen van het rechter achter portier en de navigatie module gestolen uit het dashboard kastje :(

Aangifte, ruit reparatie en bestelling van nieuwe module is geregeld maar ben er toch goed ziek van. Waarom kunnen sommige mensen niet gewoon van andermans spullen blijven?
Bij een vriend van me, ook een grijze A, is woensdagnacht hetzelfde gebeurd.
Al voor de 3x keer zijn navigatie eruit... :X

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:11
Leolinedance schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Maar leuke auto, zeker voor ''een vrouw''.
Beetje generaliserend om er vanuit te gaan dat alle vrouwen graag in kleine 'hippe' auto's rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Leolinedance schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Zou nogal raar zijn als je vrouw dat voor jou op deze manier ging fixen he ;)
Klopt. ;)
Maar leuke auto, zeker voor een vrouw. Mijn vriendin zou hem ook wel willen, maar privé nog te duur in aanschaf. Zij heeft helaas geen leaseauto en moet het met een Peugeot 107 doen.
Ik vind het een leuke, sportieve auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06

JB

Cédric roelt!

erikver schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:27:

Aii das klote :(
Chillz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Mercedes de opvolger van VAG met weghalen navigatie :?

Chillz!!! :w

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 20-03-2015 14:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
jap85 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Beetje generaliserend om er vanuit te gaan dat alle vrouwen graag in kleine 'hippe' auto's rijden :X
Kom op zeg...is toch wel duidelijk dat een auto als een Mini of een andere kleine hippe auto meer een vrouwending is dan een mannending toch? Lijkt me niet dat we daar moeilijk over moeten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
JB schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:12:
[...]

[...]

Dat is echt klote ja, stelletje ratten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:19

ralpje

Deugpopje

SuperKneus schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:24:
[...]

Vaag dat je benzine 'moet' rijden. Of komt dat door de lage aantal km die je maakt?

Ik denk dat de Peugeot ook mijn volgende leaseauto gaat worden. Ik rij nu nog in een Megane estate maar die gaat in januari uit de lease. Ben nu al druk aan het kijken naar de mogelijkheden zodat ik hem iig dit jaar kan bestellen.

Volgende maand eerst maar eens naar de Autorai en daarna wat proefritjes gaan inplannen.
30K op jaarbasis, bezine is dan (ook inclusief brandstofcomponent) gewoon goedkoper.
Niet dat ik het erg vind hoor, het is inderdaad wat extra bijtelling maar ook iets meer opties nu binnen het leasebudget. Er zijn ergere dingen in de wereld en ik betaal ook met 20% nog steeds minder dan wanneer ik privé iets vergelijkbaars zou moeten aanschaffen en onderhouden. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
Even sparen voor een XC90, heb je dubbel dat :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ook twee keer het gewicht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
En drie keer de ruimte :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik mag ook eindelijk los met het uitzoeken en m'n oog is gevallen op het volgende :

Volkswagen Polo GP HighLine BMT 4-deurs Hatchbak 1.2 DSG
Met onder andere :

- Park Distance Control
- R-Design Interieur & Exterieur
- 17" 'Mallory' velgen
- Sportonderstel
- Licht & Zicht pakket
- LED Verlichting
- Schuif/Kantel dak
- Witte Lak
- Navi
- Cruise control
- DAB
- Executive Plus pakket

Iemand ervaring mee ? Vooral met t sportonderstel ? :)
En iemand enig idee hoe de speakers klinken uit t Executive pakket?

[ Voor 9% gewijzigd door DennusB op 21-03-2015 16:30 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je voor het zelfde geld een 308 HB met de zelfde opties kunnen krijgen. Rij je wel een klasse hoger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39:
Volgens mij moet je voor het zelfde geld een 308 HB met de zelfde opties kunnen krijgen. Rij je wel een klasse hoger.
Maar dan rijd je wel Frans :P

Edit : En daarbij heb ik geen idee hoe de automaat van Peugeot is. Iemand ervaringen mee ? :D

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 21-03-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

The Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39:
Klasse hoger???

Die peugeot kan niet tippen aan die polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Weet iemand of er DAB+ op de Mercedes C350e zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tylen schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:30:
[...]

Klasse hoger???

Die peugeot kan niet tippen aan die polo.
Mwah, goed aangeklede 308 versus een aangeklede Polo...matcht aardig, en die 308 is wel een slag groter. Ben stiekem best benieuwd wat dat in leaseprijs scheelt. Ik denk niet zo heel veel. De 308 zal duurder zijn qua aanschaf, maar heeft volgens mij ook een hogere restwaarde bij einde contract en dus minder afschrijving.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:44:
[...]

Mwah, goed aangeklede 308 versus een aangeklede Polo...matcht aardig, en die 308 is wel een slag groter. Ben stiekem best benieuwd wat dat in leaseprijs scheelt. Ik denk niet zo heel veel. De 308 zal duurder zijn qua aanschaf, maar heeft volgens mij ook een hogere restwaarde bij einde contract en dus minder afschrijving.
Jep, de 308 (GT in dit geval) is in lease een tikkie goedkoper dan een vol aangeklede (niet GTI) Polo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

JB schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:12:
[...]

[...]

Ik mag hopen van niet. Onze wagenparkbeheerder waarschuwde me al dat indien dit vaker voorkomt de leasemaatschappij lastig kan gaan doen, Maar goed, dat zien we dan weer wel. Voor nu maar navigatie via mijn telefoon gebruiken :)

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

Chillz schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Woont die vriend van je in 's-Hertogenbosch? Dat zou wel heel toevallig zijn.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
erikver schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:16:
[...]

Ik mag hopen van niet. Onze wagenparkbeheerder waarschuwde me al dat indien dit vaker voorkomt de leasemaatschappij lastig kan gaan doen, Maar goed, dat zien we dan weer wel. Voor nu maar navigatie via mijn telefoon gebruiken :)
Wat voor maatregelen kunnen dat zijn dan? Je stopt in die MB niet makkelijk een Pioneer radiootje? Ben benieuwd hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
keesdewit schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 19:22:
Weet iemand of er DAB+ op de Mercedes C350e zit?
Yep. Standaard 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
readytoflow schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Wat voor maatregelen kunnen dat zijn dan? Je stopt in die MB niet makkelijk een Pioneer radiootje? Ben benieuwd hoe dat gaat?
https://www.google.nl/sea...0CCEQsAQ&biw=1240&bih=647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver

erikver

Ik zeg...

readytoflow schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Navigatie module eruit halen en het dashboard kastje open laten staan als de auto geparkeerd staat of een alarm systeem. Optie 1 is vervelend en biedt geen zekerheid dat ze het alsnog proberen. De man van autotaalglas had dit vaker gezien en vertelde dat zelfs met het dashboard kastje open en een papiertje op het dashboard waarop stond dat de module verwijderd was, er alsnog ingebroken werd.

Optie 2 is een 3th party alarm dus niet van Mercedes zelf. Wat weer een extra afstandbediening opleverd en waarschijnlijk een duurder lease bedrag.

Optie 3 is verhuizen :) Ons appartement staat te koop dus verhuizen staat op de planning.

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 22:05
DennusB schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:28:
Ik mag ook eindelijk los met het uitzoeken en m'n oog is gevallen op het volgende :

Volkswagen Polo GP HighLine BMT 4-deurs Hatchbak 1.2 DSG
Met onder andere:

Opties etc...

Iemand ervaring mee ? Vooral met t sportonderstel ? :)
En iemand enig idee hoe de speakers klinken uit t Executive pakket?
In de 3e week van april kan ik je er meer over vertellen :-)! Zowel over het sportonderstel (niet Sport-Select) als hoe de speakers klinken.

Overigens, is het stuurwiel uit het R-line pakket met multifunctionele bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Trubo schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:52:
[...]

In de 3e week van april kan ik je er meer over vertellen :-)! Zowel over het sportonderstel (niet Sport-Select) als hoe de speakers klinken.

Overigens, is het stuurwiel uit het R-line pakket met multifunctionele bediening?
Cool :) Ben benieuwd, als alles mee zit heb ik hem de eerste of 2e week van April!

En ja, die heeft multifunctionele shit er op :)

Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.