Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.746 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:23

Fab1Man

Live life to the fullest

RomeoJ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:41:
Bij de Volvo's (gemerkt op de V40, V50 en V60) is de infotainment sowieso niet heel snel. Op dit moment rijd ik tijdelijk zo'n Volvo en zelfs het volume van het geluid aanpassen heeft een soort "lag", niet alleen visueel op het scherm verschijnt de wijziging met vertraging maar de aanpassing zelf duurt ook wat langer.

Toegegeven, de moderne Volvo's hebben volgens mij in de tussentijd wel een hardware-update gehad. Dat merkte ik voornamelijk bij de V60 van 1 maand oud, toch is de vertraging nog wel merkbaar aanwezig.
V40 is 3 jaar oud en de V50 is nog ouder, daar was het navigatiescherm voornamelijk traag.
Met Sensus Connect is de snelheid inmiddels prima te overzien. De lag in de volumeknop is daarmee weg (die was inderdaad in <MY14 aanwezig). Je stuurbediening zou het volume in jouw model wel al directer moeten bedienen dan de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Uiteindelijk ook de keuze hier kunnen maken. Net de Skoda Octavia Combi Ambition Businessline 1.6 TDI DSG doorgegeven als keuze met als opties:

Metal grey metallic
WHC Plus pack (17" velgen, stoelverwarming, halflederen bekleding)
BI-Xenon Verlichting
DAB
Sunset

* MADG0BLIN is erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooie auto, maar was de Elegance Businessline geen optie...? Maakt hem net wat completer en daar zit Xenon + 17" al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zat een actie op dit model waardoor deze veel goedkoper uit kwam. Dus dat was niet direct een optie voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:27
De nieuwe prijslijst van de V40 14% staat al wel online op de Volvo site :

http://www.volvocars.com/...-MY2016-20-april-2015.pdf

Alleen helaas staat de ocean race variant er niet tussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Blijf het jammer vinden dat ze de D4 niet 3 gram naar beneden krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik zit hier eigenlijk ook nog op te wachten....(d4 met 14%)... Misschien dat het met de RAI bekend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
De AutoRAI is geen beurs van betekenis in de internationale autowereld. Als ze met nieuwe motoren zouden komen zou je verwachten dat ze dat op de beurs in Geneve zouden doen die op dit moment aan de gang is, maar daar heb ik nog niets van Volvo gehoord.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Ik heb een "kale" Summum D4, met het business pack erbij. En zonder type/motor aanduiding :+ ik mis verder niets aan de auto.

Maar, als je wat extra geld stuk wilt slaan aan de auto: xenon. En de stoel van de bijrijder is niet elektrisch in te stellen, en aan de voorkant zitten geen parkeersensoren.

edit: Ow, wat misschien wel handig is om te weten, die voorruit verwarming zorgt er wel voor dat als je de zon recht van voren hebt, je de draadjes in de voorruit ziet. Als je gaat kijken, let hier even op, dan kan je zelf bepalen of het hinderlijk is of niet :)
Ze hadden helaas geen Summum staan, maar wat een lekkere auto zeg. Morgen ff bij m'n manager langs :*)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MADG0BLIN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:07:
Zat een actie op dit model waardoor deze veel goedkoper uit kwam. Dus dat was niet direct een optie voor me.
Heb je dus iig geen Canton systeem en een kleinere navi.
Enne: dat verlagingssetje komt er vanzelf ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
Murrays schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:25:
De nieuwe prijslijst van de V40 14% staat al wel online op de Volvo site :

http://www.volvocars.com/...-MY2016-20-april-2015.pdf

Alleen helaas staat de ocean race variant er niet tussen :(
De ocean race heeft sowieso altijd een aparte brochure. Daar staat wel een D2 in de 14% in maar dit is nog de oude (modeljaar 2015 ipv 2016).
http://www.volvocars.com/...MY2015-1-januari-2015.pdf

Prijs in de folder is 34995. Dealer gaf bij mij aan dat deze 1000 goedkoper wordt.
Leaseplan heeft hem zelf voor 32995 in de configurator zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Net een offerte gekregen voor een v40 d2 ocean race 34778,- incl. Kosten rijklaar maken en business pack connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barakuda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
chrissis schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:42:
Net een offerte gekregen voor een v40 d2 ocean race 34778,- incl. Kosten rijklaar maken en business pack connecties.
Netjes. Heb je toevallig ook een leaseprijs indicatie?
Als het in mijn budget past, ga ik ook voor een v40, maar dan r-design..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MADG0BLIN schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:07:
Wat scheelde dat trouwens als ik vragen mag, jouw config tov een EBL (fiscale prijs en qua opties bedoel ik dan). :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
barakuda schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
[...]

Netjes. Heb je toevallig ook een leaseprijs indicatie?
Als het in mijn budget past, ga ik ook voor een v40, maar dan r-design..
Nee, nog niet... Moet ik door fleetmanagement laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nu een aanvraag liggen voor een Summum met Business Connect en 62liter tank, vond dat een hele mooie optie :D

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarom zit die 62 liter tank er niet standaad in? Dat lijkt me echt een no-brainer als je de ruimte toch hebt. Of komt die extra ruimte ergens onder de dubbele bodem van de achterbak vandaan oid? Beetje suf van Volvo om dat niet standaard in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 08-10 21:50

KabalA!

[ No-Life ]

gwystyl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:26:
Waarom zit die 62 liter tank er niet standaad in? Dat lijkt me echt een no-brainer als je de ruimte toch hebt. Of komt die extra ruimte ergens onder de dubbele bodem van de achterbak vandaan oid? Beetje suf van Volvo om dat niet standaard in te voeren.
Ooit is ergens gelezen dat sommige fabrikanten dat doen om binnen een bijtellingsgrens te blijven.
Of dat in dit geval ook zo is geen idee.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat heeft volgens mij te maken met gewichtsbesparing. Een grotere tank weegt meer en zo kan er weer een grammetje co2 uitstoot bijkomen. De Blue Effeciency versie van de Mercedes B klasse heeft daarom een kleinere tank dan zijn broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klinkt logisch, maar dan vind ik het wel vreemd dat het op de 14% versies wel als optie te krijgen is. Die 14% kan toch door de belastingdienst bijgesteld worden als achteraf blijkt dat de auto zo aangepast is dat hij niet meer aan de eisen voldoet? Als zo'n kleinere tank net dat verschil maakt, zou de grotere tank imho niet leverbaar moeten/mogen zijn op de 14% uitvoering. Handig is het uiteraard wel; hoe minder je naar de pomp hoeft, hoe beter :).
Ik ga op het moment ongeveer eens in de 8-10 dagen na 1000-1200 km, maar als het ff kan ga ik minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 20:49
95% van de opties voegt wel degelijk gewicht toe, maar die tellen toch ook allemaal niet mee? Sommige al wat meer dan andere, maar stoelverwarming, elektrische verstelbare ******, tot de zwaardere dingen zoals een extra grote tank, volwaardig reservewiel, panoramisch open dak,...

In belgie maakt het volgens mij vaak niets uit op vlak van co2 uitstoot met uitzondering van grotere wielen. (rolweerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
gwystyl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:26:
In de D4 zit wel standaard een 62 liter tank, en als je een beetje rustig doet (100 op de cc) krijg je een gigantische actieradius. Erg handige optie dus :+

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mhfxqe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29
Widow schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:22:
[...]

In de D4 zit wel standaard een 62 liter tank, en als je een beetje rustig doet (100 op de cc) krijg je een gigantische actieradius. Erg handige optie dus :+

[afbeelding]
Die afstand zag ik laatst ook. enige nadeel vind ik wel de totale paniek van de benzine meter.
Gisteren getankt omdat de actieradius al 50km niet te zien was, en het laatste streepje was rood ( al 20km). Kon ik er net 55 liter in krijgen. Ik zou niet willen weten hoe dat gaat met een kleinere tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AndRo555 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:07:

In belgie maakt het volgens mij vaak niets uit op vlak van co2 uitstoot met uitzondering van grotere wielen. (rolweerstand).
Ook in België speelt de CO2 uitstoot een rol natuurlijk. Het is een variabele in de berekening van het voordeel aller aard. Je ziet ook wel dat veel modellen een eco-versie hebben die wat verlaagd is, kleinere velgen heeft, banden met een lagere rolweerstand heeft, uitgerust is met andere versnellingsverhoudingen, enz. Alles om toch maar uit te pakken met een lager officieel verbruikscijfer.

Het zou me niet verbazen dat de Europese verbruikscijfers gebaseerd zijn op een kale versie en dat bepaalde opties niet meegerekend worden. Dan is het handig dat die grotere en zwaardere tank een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verbruikscijfers zijn gebaseerd op compleet uitgeklede modellen, op ecobanden, met allemaal tape over de luchtinlaten. Er zitten nog net voorstoelen en een achterbank in - maar dan heb je het volgens mij wel gehad.

Gechargeerd - maar het zijn zeker niet de exacte versies zoals je ze uiteindelijk op de weg ziet.

Mijn idee/verwachting:
Sowieso worden allemaal extra opties niet meegenomen denk ik, dat is ook ondoenlijk aangezien je dan een model met elke optie, los, zou moeten hebben om de exacte CO2 uitstoot daarvan te bepalen. Vandaar dat dat alleen gedaan wordt met opties die "met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" de CO2 uitstoot negatief beïnvloeden: grotere velgen, bredere banden, zware opties zoals een panoramadak.

Zou een mooi item zijn voor Zembla/Tegenlicht/Rekenkamer/Keuringsdienst van Waarde om dit een keertje uit te zoeken. Is wellicht al eens gedaan? Iemand een artikel/filmpje? Ben ik wel benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Als je gewoon 90 op de CC rijdt op een windstille snelweg komt het verbruik echt wel in de buurt van de fabrieksopgave. Hoe moet er dan getest worden? Voor mensen in llimburg op een weg met meer heuvels en voor mensen in amsterdam en weg vol met fietsers waar je de hele tijd voor moet stoppen?

Enige voordeel van de huidige test is dat iedere auto op die manier getest wordt en iedereen ook weet dat het in de praktijk anders is. Je brandstof verbruik is gewoon 1:1 gevolg van je rijstijl.

Als je ziet hoe sommige stoplichten tegenwoordig afgesteld staan, of drempels waar je met 10km/uur nog je hart vast houdt

[ Voor 17% gewijzigd door GrooV op 06-03-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou ze zouden de cyclus langer kunnen maken, zodat er bijvoorbeeld 50 KM@120 KM/uur wordt gereden in de cyclus voor buiten bebouwde kom. De acceleraties die in de cyclus zitten realisticher maken. Dus van 0-100 in 20 seconde of iets dergelijks. In ieder geval een waarde die normale bestuurders doen.

Voor de cyclus in de stad zouden ze de stilstaan tijden kunnen varieren. Dus de cyclus 10x rijden met stoptijden varierend van 10 tot 100 seconden. Bij 10 seconde zal start/stop meer brandstof kosten dan stationair rijden, terwijl bij 100 seconde start/stop wel zin heeft. Zo middeld dit elkaar uit.

De test representeerd op dit moment gewoon niet de realiteit. Vroeger kon ik zonder moeite de fabrieksopgave halen, maar sinds de CO2 regelingen zijn auto's op papier veel zuiniger geworden, terwijl ze in de praktijk maar een beetje zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Z___Z schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:31:
Nou ze zouden de cyclus langer kunnen maken, zodat er bijvoorbeeld 50 KM@120 KM/uur wordt gereden in de cyclus voor buiten bebouwde kom. De acceleraties die in de cyclus zitten realisticher maken. Dus van 0-100 in 20 seconde of iets dergelijks. In ieder geval een waarde die normale bestuurders doen.

Voor de cyclus in de stad zouden ze de stilstaan tijden kunnen varieren. Dus de cyclus 10x rijden met stoptijden varierend van 10 tot 100 seconden. Bij 10 seconde zal start/stop meer brandstof kosten dan stationair rijden, terwijl bij 100 seconde start/stop wel zin heeft. Zo middeld dit elkaar uit.

De test representeerd op dit moment gewoon niet de realiteit. Vroeger kon ik zonder moeite de fabrieksopgave halen, maar sinds de CO2 regelingen zijn auto's op papier veel zuiniger geworden, terwijl ze in de praktijk maar een beetje zuiniger zijn.
Je moet ook niet de zelfde rijstijl hanteren. Een 1.2 eco blokje verbruik veel meer bij hoge snelheden (120+) dan een 2.0 TDI terwijl de laatste als onzuinig zal worden aangemerkt.

Enige realistische test is dat fabrikanten gewoon het verbruik per km aan geven op een rollerbank en dan met een internval van 10. dus x liter bij 10km/h, zoveel bij 20km/h etc etc. Stop het in een mooi tabelletje en iedereen kan het vergelijken.

Hoe meer variabelen je in een test mee gaat nemen, hoe onrealistischer het wordt. Iedereen trekt anders op, is de test in de zomer of de winter, met een koude of warme motor (niemand rijdt smorgens weg met een warme motor)

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 06-03-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 20:49
Admiral Freebee schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:31:
[...]

Ook in België speelt de CO2 uitstoot een rol natuurlijk. Het is een variabele in de berekening van het voordeel aller aard. Je ziet ook wel dat veel modellen een eco-versie hebben die wat verlaagd is, kleinere velgen heeft, banden met een lagere rolweerstand heeft, uitgerust is met andere versnellingsverhoudingen, enz. Alles om toch maar uit te pakken met een lager officieel verbruikscijfer.

Het zou me niet verbazen dat de Europese verbruikscijfers gebaseerd zijn op een kale versie en dat bepaalde opties niet meegerekend worden. Dan is het handig dat die grotere en zwaardere tank een optie is.
Ja, maar in belgie scheelt die 2gr van grotere velgen een stuk minder dan als je in NL van 14% naar 20% gaat. Dus in NL zou het wel eens kunnen zijn dat de merken er meer van wakker liggen dat hun auto's nog steeds aan de 14% norm voldoen met de opties. Mocht in BE blijken dat je met een een volwaardig reservewiel en een open dak een paar gram meer gaat dat over geen grote bedragen. (eigenlijk sowieso geen grote bedragen :)B ) Terwijl je in NL wel 6% op kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:40
Vandaag even bij de VW dealer geweest. Ik wil wel een proefritje maken in een Golf 1.6 TDI met DSG. Dat hebben ze hier niet staan, dat kan natuurlijk. Op de vraag of dat dan misschien mogelijk is bij een andere dealer waar dan ook in NL, krijg ik te horen dat ze dan alle dealers moeten afbellen....
Handig hoor.

De vestiging 20 km verderop heeft een benzine/DSG en een 1.6 TDI staan, dus dan kan ik ook 2 proefritjes maken, en dan zelf fantaseren hoe het zou zijn als het een 1.6 TDI met DSG is :X .

Dan maar geen Golf. Het was overigens een aardige verkoper hoor, maar ik schiet er niets mee op.

edit- het is misschien een rant mijnerzijds, maar ik blijf me verbazen dat als je 35K wil uitgeven dat ze dan eigenlijk niets voor je willen/kunnen betekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door upje op 06-03-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm lekkere service.
Heb toen ik wou proefrijden ook gehad dat de gewenste uitvoering niet aanwezig was.
Men kan sowieso binnen eigen netwerk zien waar ze welke uitvoering hebben staan.
Ik kreeg toen door dat ze er voor konden zorgen dat mijn uitvoering er om 17:00 a 17:30 zou zijn.
Was geen probleem om de auto voor die avond mee te nemen en zaterdag weer in te leveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Was dat ook bij een VW dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ja ook VW dealer.
Autohaas. Zuthpen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Daar kan ik je een verhaal aan toevoegen. VW dealer in Limburg, proefrit in de nieuwe Passat 2.0 TDI. Niet mogelijk. Ergens anders vandaan halen, ging niet, ondanks dezelfde groep. Of die persoon dan maar even naar Heerlen wilde rijden, daar stond ie wel. Wij weten dat de dealer ook vanuit Leusden modellen kan opvragen. "Nee dat doen we alleen met special cars".
De keus is daarna uiteindelijk gevallen op de nieuwe A6 met 2.0 TDI. Ook geen mogelijkheid gehad om een proefrit te maken, dus uit het boekje besteld. Het is graag of niet dat je een auto van 70k besteld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Dan zou ik uit principe wat anders bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 08-10 21:50

KabalA!

[ No-Life ]

upje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
Vandaag even bij de VW dealer geweest. Ik wil wel een proefritje maken in een Golf 1.6 TDI met DSG. Dat hebben ze hier niet staan, dat kan natuurlijk. Op de vraag of dat dan misschien mogelijk is bij een andere dealer waar dan ook in NL, krijg ik te horen dat ze dan alle dealers moeten afbellen....
Handig hoor.

De vestiging 20 km verderop heeft een benzine/DSG en een 1.6 TDI staan, dus dan kan ik ook 2 proefritjes maken, en dan zelf fantaseren hoe het zou zijn als het een 1.6 TDI met DSG is :X .

Dan maar geen Golf. Het was overigens een aardige verkoper hoor, maar ik schiet er niets mee op.

edit- het is misschien een rant mijnerzijds, maar ik blijf me verbazen dat als je 35K wil uitgeven dat ze dan eigenlijk niets voor je willen/kunnen betekenen.
Ik weet niet waar je woont of welke dealer je bent geweest, maar ik ben paar weken geleden ook wezen kijken voor een golf variant en wil graag met een 2.0 TDI rijden. Die had hij ook niet staan, maar kon wel een of ander programma of website openen waar ALLE demo's in NL in stonden incl motor, schakeling, opties en basis model.
Dus ja, hij zal ff door de lijst heen moeten, maar dat moesten wij ook en had in 3 min 5 dealers die hem wel hadden staan :) (overigens nog niet gereden :+)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

DarkChylde schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:47:
Dan zou ik uit principe wat anders bestellen..
Eigenlijk had richting de dealer het bericht moeten gaan dat de keuze is gevallen op een BMW. Het stomme was namelijk ook dat er schijnbaar zonder communicatie een offerte was opgesteld voor de Passat. De verkoper belde geirriteerd op, "dat hij er nog STEEDS niks van gehoord had". Wat een mentaliteit. Maar goed, niet onze auto, dus niet onze keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Inmiddels even gebeld met een andere VW dealer. Ze gaan me terugbellen zodra ze een auto kunnen regelen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Fab1Man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Eigenlijk had richting de dealer het bericht moeten gaan dat de keuze is gevallen op een BMW. Het stomme was namelijk ook dat er schijnbaar zonder communicatie een offerte was opgesteld voor de Passat. De verkoper belde geirriteerd op, "dat hij er nog STEEDS niks van gehoord had". Wat een mentaliteit. Maar goed, niet onze auto, dus niet onze keus.
Arrogantie bij autoverkopers is mij niet onbekend.
Toen we een auto gingen kopen merkte je ook dat sommige verkopers gewoon niet naar je komen omdat ze denken dat je het niet kan betalen |:(

Bij het uitzoeken van mijn leaseauto's merk ik ook dat je in pak beter geholpen wordt.
Doe het alleen niet. Gewoon meteen melden dat het een leaseauto en dan staan ze wel meteen klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

DarkChylde schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:36:
[...]

Toen we een auto gingen kopen merkte je ook dat sommige verkopers gewoon niet naar je komen omdat ze denken dat je het niet kan betalen |:(

Bij het uitzoeken van mijn leaseauto's merk ik ook dat je in pak beter geholpen wordt.
Doe het alleen niet. Gewoon meteen melden dat het een leaseauto en dan staan ze wel meteen klaar :+
Ik heb gelukkig nog niet de arrogantie meegemaakt dat ze je niet willen hebben, omdat het een lease auto is (ik mag dan ook zelf de dealer kiezen, misschien scheelt dat). De arrogantie die ik nu heb is bij mijn eigen Volvo dealer en Volvo Nederland. Het algemeen bekende probleem met de trillende portieren... Mijn auto was de eerste in Nederland die de update begin februari heeft ontvangen die het zou moeten oplossen. Natuurlijk werkte het niet, maar we zijn inmiddels wel al zeven maanden bezig hierover. Ik heb het sinds november al over het plaatsen van een subwoofer (Alphabet wil 250 euro betalen en dus moet Volvo/Volvo Nederland nog 250 euro neerleggen).
Volvo Nederland is helemaal klaar met mijn auto en geeft aan niks meer te willen doen (ze hebben het vier keer geprobeerd, nog steeds niet), want: "Pak een andere V40 met Harman Kardon, dan trillen de portieren ook, dus jouw auto valt binnen de norm". 8)7 |:( :X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
[...]

Het hangt idd een beetje af van hoe je binnenkomt. Ik was eind vorig jaar bezig met een paar dealers, en dan belde ik van tevoren dat ik graag auto model X wou komen bekijken, en of ze die op voorraad hadden. Ik ga niet in pak langs autodealers, maar als je dan met een vier jaar oude Focus aankomt, meld dat ie uit de lease gaat en dat je een afspraak had om naar model X te kijken, zijn er weinig dealers die je niet serieus nemen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Fab1Man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Volvo Nederland is helemaal klaar met mijn auto en geeft aan niks meer te willen doen (ze hebben het vier keer geprobeerd, nog steeds niet), want: "Pak een andere V40 met Harman Kardon, dan trillen de portieren ook, dus jouw auto valt binnen de norm". 8)7 |:( :X _/-\o_
Belachelijk natuurlijk, dat de dealer een dergelijke redenatie heeft. Maar is het een idee om zelf de deuren te isoleren? Dit is namelijk heel normaal als je zelf je speakers in je auto upgrade.

Op de volgende Duitse webshop zie je dat er verschillende oplossingen zijn voor het isoleren van je deuren om trillingen / resoneren van panelen te vermijden. Wellicht interessant als Volvo niets meer voor je kan en wil betekenen?

[ Voor 3% gewijzigd door Schizophrenic op 06-03-2015 15:12 ]

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Schizophrenic schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Belachelijk natuurlijk, dat de dealer een dergelijke redenatie heeft. Maar is het een idee om zelf de deuren te isoleren? Dit is namelijk heel normaal als je zelf je speakers in je auto upgrade.

Op de volgende Duitse webshop zie je dat er verschillende oplossingen zijn voor het isoleren van je deuren om trillingen / resoneren van panelen te vermijden. Wellicht interessant als Volvo niets meer voor je kan en wil betekenen?
Been there, done that. Helpt helaas ook niet (ik haal de raammontage namelijk niet los, dan moet het hele slot eruit):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKS8keJ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjaWlU3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zt5iFhh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Fab1Man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:14:
[...]

Been there, done that. Helpt helaas ook niet (ik haal de raammontage namelijk niet los, dan moet het hele slot eruit):
Ziet er uit dat je de isolatie netjes hebt aangebracht. Vreemd dat er daarna nog steeds trillingen hoorbaar zijn.
Succes met de afhandeling met Volvo. Ik hoop dat ze uiteindelijk toch een passende oplossing kunnen bieden...

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Was jij niet diegene die hier toen dat fragmentje poste met dat nummer van "Laslo - Cut your Teeth".? Dat was inderdaad dramatisch om aan te horen, zelfs op YouTube kwaliteit.

Dan heeft VW dat met het "DynAudio" materiaal toch beter voor elkaar, ik heb daar nog nooit 't idee gehad om m'n deuren verder te gaan isoleren of dempen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
MIjn v40 heeft daar ook last van en daar zit niet eens een HK setje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tgekke is, dat ik samen met Fab1man naast elkaar met dezelfde nummers heb getest. En bij mij is Premium audio, zonder extra isolatie wel te pruimen, gewoon lekker zelfs.

En dan heb ik de situatie nog moeilijker gemaakt ook: wel spullen in de deurvakken, wel de equalizer aangepast (Bass +3 etc..). Don't know why, maar die productiedatum (oktober 2014) lijkt alle verschil te maken. Of ik heb gewoon geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En jullie hebben allebei een "D4" 190PK in de 14% regeling? Ik kan me zo voorstellen dat Volvo op het dempingsmateriaal bespaart heeft om minder gewicht in de auto te brengen (én dus in die 14% regeling te krijgen / kunnen blijven).

Dempingsmateriaal is overigens vaak een "lood" strip die tegen het buitenpaneel geplakt zit. Als je dat spul verwijderd of lichter maakt dan kun je zelfs een deur van een Mercedes S Klasse als een koekbliktrommel laten klinken bij het dicht gooien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Schizophrenic schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Ziet er uit dat je de isolatie netjes hebt aangebracht. Vreemd dat er daarna nog steeds trillingen hoorbaar zijn.
Succes met de afhandeling met Volvo. Ik hoop dat ze uiteindelijk toch een passende oplossing kunnen bieden...
Sterker nog, dat is niet eens alles. Ik heb nog meer isolatie aangebracht op z'n tijd en nog helpt het niet. Het is wel al vele malen minder geworden en zou volgens een extern expert ook warmer en minder blikkerig klinken (ik snap alleen niet hoe je op het Radio kanaal dit kunt testen, geen DAB+).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5PrUvhl.jpg
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:21:
Hmmm..... Was jij niet diegene die hier toen dat fragmentje poste met dat nummer van "Laslo - Cut your Teeth".? Dat was inderdaad dramatisch om aan te horen, zelfs op YouTube kwaliteit.

Dan heeft VW dat met het "DynAudio" materiaal toch beter voor elkaar, ik heb daar nog nooit 't idee gehad om m'n deuren verder te gaan isoleren of dempen.
Yes dat was ik. Dat gekraak van de tweeters is inmiddels te verklaren door de premium sound surround instellingen. Deze Dolby Pro Logic II truc zorgt voor het kraken. Zet ik deze uit en gaat het systeem naar 3CH, geen gekraak uit de tweeters (nog wel hier en daar overbelasting).
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:41:
En jullie hebben allebei een "D4" 190PK in de 14% regeling? Ik kan me zo voorstellen dat Volvo op het dempingsmateriaal bespaart heeft om minder gewicht in de auto te brengen (én dus in die 14% regeling te krijgen / kunnen blijven).

Dempingsmateriaal is overigens vaak een "lood" strip die tegen het buitenpaneel geplakt zit. Als je dat spul verwijderd of lichter maakt dan kun je zelfs een deur van een Mercedes S Klasse als een koekbliktrommel laten klinken bij het dicht gooien :)
Ik heb een R-Design en Get!Em heeft een Summum, maar wel hetzelfde D4 - 14% blok. Een verschil is wel dat mijn deurpanelen met (nep-) leder zijn afgewerkt en bij Get!Em met stof, maar dit kan het gekraak gewoon niet verklaren. Er is in oktober gewoon iets veranderd. Er is ook een nieuwe werkinstructie naar de dealers gestuurd waarbij de raambevestiging ook losgehaald wordt. Van mij hebben ze het vaak genoeg mogen proberen, dus dat gaan we niet ook weer "proberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Widow schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Het hangt idd een beetje af van hoe je binnenkomt. Ik was eind vorig jaar bezig met een paar dealers, en dan belde ik van tevoren dat ik graag auto model X wou komen bekijken, en of ze die op voorraad hadden. Ik ga niet in pak langs autodealers, maar als je dan met een vier jaar oude Focus aankomt, meld dat ie uit de lease gaat en dat je een afspraak had om naar model X te kijken, zijn er weinig dealers die je niet serieus nemen is mijn ervaring.
Dat is ook mijn ervaring. Op het moment dat je aangeeft dat het om een lease gaat, dan komen ze we in actie. Maar in de tijd dat we voor een tweede privé auto aan het kijken waren maakten we dat mee.
Het gaat er eigenlijk niet eens om of het om lease of privé gaat, maar meer dat een dealer denkt te weten wat jij wil en kan betalen. Krijg hetzelfde gevoel als ik bij audi binnenloop, terwijl ik dit bij de bmw dealer waar ik langs geweest was totaal niet had.

Maar on topic. Ben nu toch weer de A3 aan het overwegen. Is toch een mooiere bak dan de golf GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
DarkChylde schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:40:
Dat is ook mijn ervaring. Op het moment dat je aangeeft dat het om een lease gaat, dan komen ze we in actie. ...
Ja, totdat je informeert naar een tegemoetkoming in de kosten (-korting :P)
Want dan worden de handen er ook gelijk vanaf getrokken. "Omdat de gemiddelde leasemaatschappij toch voorkeursdealers of prijsafspraken heeft".

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Get!em schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:33:
En dan heb ik de situatie nog moeilijker gemaakt ook: wel spullen in de deurvakken, wel de equalizer aangepast (Bass +3 etc..). Don't know why, maar die productiedatum (oktober 2014) lijkt alle verschil te maken. Of ik heb gewoon geluk gehad.
Ik heb een Summum D4 met normale audio (in november 2014 in elkaar gezet) en ik heb echt totaal geen last van de problemen die jullie omschrijven. Het geluid kan vol open zonder dat er dingen mee trillen. Tenzij er troep in het vakje in de deur ligt zoals de ijskrabber, die gaat wel meetrillen, maar dat is niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Normale audio kan ik ook laten trillen. Ligt net aan de nummers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fab1Man schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:53:
Normale audio kan ik ook laten trillen. Ligt net aan de nummers ;).
Al eerder hier gepost door me....

Als je je speakers wil "testen" (óf slopen) is dat nummer een aanrader om als FLAC te laten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 21:32
wimmel_1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:57:
[...]

Al eerder hier gepost door me....

[video]

Als je je speakers wil "testen" (óf slopen) is dat nummer een aanrader om als FLAC te laten afspelen.
Tja vind je het gek dat er iets trilt in de auto.
Me toetsenbord & bureau trilt als ik dit even aanzet ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn B&O in de Audi geeft geen kick. Heb je niet iets harders :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:53:
Mijn B&O in de Audi geeft geen kick. Heb je niet iets harders :)
Je mist een speaker als dat nummer geen "Kick" geeft.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat nummer geeft geen kick. Net op mijn thuisinstallatie getest, Denon met 4x Klipsch vloerstaanders (F3 en F1) en een losse Klipsch 10" sub. Laf basje :P

Als je echt bas wilt testen, pak Fancy van Iggy Azalea maar eens.
Of, om de boel echt even op te schudden: het intro van Rammstein's Feuerfrei :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 06-03-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:34:
Dat nummer geeft geen kick. Net op mijn thuisinstallatie getest, Denon met 4x Klipsch vloerstaanders (F3 en F1) en een losse Klipsch 10" sub. Laf basje :P

Of, om de boel echt even op te schudden: het intro van Rammstein's Feuerfrei :Y)
* Will_M gaat Feuerfrei eens even "draaien" op een RX-A2030 met wat bijpassende speakers (en dan gewoon in 2.0) :P

Maar....

is (IMHO) beter >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-03-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doe dat. Laat ik het zo zeggen: ik heb dat nummer ooit op hoog volume aangezet toen vrienden van ons over de vloer kwamen. Later kreeg ik een belletje, dame in kwestie had serieus een paar weken oorpijn gehad :X
En die was heel wat gewend, ze had vroeger in een punkband gedrumd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Bij de V40 kan ik dat nummer Freaks juist wel weer zonder trillen afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Maar wil je graag de gemiddelde disco kunnen overstemmen in je auto, of wil je gewoon lekker muziek kunnen luisteren zonder dat er dingen meetrillen :X doe mij dat laatste maar iig. Als ik een disco wil, ga ik wel naar de lokale club, heb je meteen vrouwen en bier om je heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Widow schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:26:
Maar wil je graag de gemiddelde disco kunnen overstemmen in je auto, of wil je gewoon lekker muziek kunnen luisteren zonder dat er dingen meetrillen :X doe mij dat laatste maar iig. Als ik een disco wil, ga ik wel naar de lokale club, heb je meteen vrouwen en bier om je heen :+
Pimp my ride! Ik zal nooit vergeten dat xzibit - stoned als een garnaal - door een speaker in een auto niet meer kon praten. Briljant.

Was zoiets, maar dan anders:
http://plus.pointblanklon...ds/2012/08/speakers-3.jpg

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Hier zijn toch ook mensen die een Mercedes-Benz C350e (gaan) leasen? Ik heb een aantal vragen.

Ik ben momenteel bezig met de samenstelling van de auto. Wat mij opgevallen is, is dat eigenlijk alles wat ik wil er standaard al op zit. Het enige dat nog een optie zou kunnen zijn is het Burmeister audiosysteem.

Vraag 1: Is het Burmeister audiosysteem de moeite waard voor dik Eur 900,-?
Vraag 2: Zijn de standaard voorstoelen voorzien van een lendesteun?
Vraag 2: Hebben jullie nog andere opties geselecteerd? Metallic lak, leer, thermotronic, Command systeem etc? Ik denk ze niet te missen...wat jullie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Bij de supermarkt moet ik (vrouw, 37) als ik sigaretten zou willen kopen soms een legitimatiebewijs laten zien, maar bij de verschillende autodealers waar ik de afgelopen jaren alleen of met m'n vriend ben geweest werd ik altijd prima te woord gestaan.

Als je als vrouw een man meeneemt naar een verkoopgesprek of proefrit en het gaat niet om een boodschappenautootje, is de valkuil dat de verkoper vooral richting de man praat. Toevallig is het in onze situatie zo dat ik veel meer van nieuwe auto's weet dan m'n vriend en dat had de verkoper na afloop van m'n recentste proefrit snel door.

Afgelopen week heb ik een brief met een cadeautje ontvangen omdat mijn A3 etron nog meer vertraging opgelopen heeft. Ik wacht geduldig af ...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Leolinedance schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:58:
Hier zijn toch ook mensen die een Mercedes-Benz C350e (gaan) leasen? Ik heb een aantal vragen.

Ik ben momenteel bezig met de samenstelling van de auto. Wat mij opgevallen is, is dat eigenlijk alles wat ik wil er standaard al op zit. Het enige dat nog een optie zou kunnen zijn is het Burmeister audiosysteem.

Vraag 2: Hebben jullie nog andere opties geselecteerd? Metallic lak, leer, thermotronic, Command systeem etc? Ik denk ze niet te missen...wat jullie?

Alvast bedankt!
Even zoeken, ik heb niet lang geleden dezelfde vraag gesteld. Burmeister wordt is door een aantal gekozen. Verder ga ik alleen voor metallic en mogelijk wat interieurspul. Thermotronic zorgt voor een extra klimaatzone achtering, tamelijk zinloos als je het mij vraagt. Command is leuk, maar voor mij de meerprijs niet waard.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Canaria schreef op zondag 08 maart 2015 @ 02:39:

Afgelopen week heb ik een brief met een cadeautje ontvangen omdat mijn A3 etron nog meer vertraging opgelopen heeft. Ik wacht geduldig af ...
oh, vertel...

(ik wacht nog op een offerte van leasemaatschappij, dan zou ik de A3 ook zsm willen bestellen)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
pjottum schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:57:
[...]

Pimp my ride! Ik zal nooit vergeten dat xzibit - stoned als een garnaal - door een speaker in een auto niet meer kon praten. Briljant.

Was zoiets, maar dan anders:
http://plus.pointblanklon...ds/2012/08/speakers-3.jpg
Ik denk de jackhammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Inderdaad! Of 'Anaconda' óf 'Cheerleader' van Omi. Al die nummers zijn goed voor een potentiële klaplong bij mij in de auto ;). Heerlijk om mee wakker te worden 's morgens als je al die chagrijnige gezichten in de file ziet :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

* The Eagle meestal bij Deil al stevige psytrance aan staan - kan melden dat je daar ook vrij snel wakker van wordt.
Net als je medeweggebruikers btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 07:48
Leolinedance schreef op zondag 08 maart 2015 @ 01:58:

Alvast bedankt!
Ik heb een C350e estate besteld.

1) Proefgereden met C200 met standaard audio, vond ik niet goed genoeg. Geen burmester geluisterd naar veel reviews gelezen en ik denk dat ik er erg blij mee ga zijn. Het verschil is volgens mij significant maar ga eens luisteren bij je lokale dealer.
2) Normaal is er geen lendesteun maar de C350e lease edotion heeft het wel. Oppompbare kussentjes.
3) zie eerdere post: metallic, burmester, adas, 360 cam - maar zonder enige optie is de 350e lease editie ook al heel erg compleet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Taigu schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Even zoeken, ik heb niet lang geleden dezelfde vraag gesteld. Burmeister wordt is door een aantal gekozen. Verder ga ik alleen voor metallic en mogelijk wat interieurspul. Thermotronic zorgt voor een extra klimaatzone achtering, tamelijk zinloos als je het mij vraagt. Command is leuk, maar voor mij de meerprijs niet waard.
Dank, ben benieuwd.

Nog steeds grote twijfel tussen de Passat en C-klasse. Ik kan eigenlijk alleen maar het imago van Mercedes-Benz als 'voordeel' noemen van de C-klasse. Of dat ca. Eur 8.000,- waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Timewa schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:39:
[...]

Ik heb een C350e estate besteld.

1) Proefgereden met C200 met standaard audio, vond ik niet goed genoeg. Geen burmester geluisterd naar veel reviews gelezen en ik denk dat ik er erg blij mee ga zijn. Het verschil is volgens mij significant maar ga eens luisteren bij je lokale dealer.
2) Normaal is er geen lendesteun maar de C350e lease edotion heeft het wel. Oppompbare kussentjes.
3) zie eerdere post: metallic, burmester, adas, 360 cam - maar zonder enige optie is de 350e lease editie ook al heel erg compleet hoor.
Bedankt voor je reactie, duidelijk.

Als ik het doe neig ik zeker naar het Burmeister audiosysteem. Zonder het gehoord te hebben weet ik gewoon dat het wel goed moet zijn gezien de reputatie van het merk. Ik luister veel muziek in de auto en ben zeker gesteld op goede kwaliteit. Het moet in ieder geval minstens zo goed zijn als in mijn huidige standaard BMW F30 (die niet bijzonder goed is).

Lendesteun: Top, dat zoek ik zeker!
Opties: Ik twijfel eigenlijk alleen nog over metallic lak. Verder zit er alles wel op wat ik wens. Wat is adas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:34:
* The Eagle meestal bij Deil al stevige psytrance aan staan - kan melden dat je daar ook vrij snel wakker van wordt.
Net als je medeweggebruikers btw :P
Dan moet je gewoon wat eerder vanuit huis vertrekken. Ik kan Deil - Everdingen - Oudenrijn - Holendrecht óf Deil - Goringhem - Ridderkerk altijd gewoon op volle snelheid afleggen :P

Kwestie van vóór 06:45 uur "Empel" (A2/A59/A50) voorbij zijn....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 09-03-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timewa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 07:48
Adas = driver assistant pakket. Dus lane-keeping, adaptive cruise control, file assistent etc
Bij Mercedes is dit een zeer geavanceerd systeem met stereo camera en 4 radarsystemen, maakt bijna de zelfrijdende auto mogelijk. Zoek er naar eens op.

Audio: Ik heb nu een V70 met Dynaudio speakers, behoorlijk goed. Daarvoor had ik een BMW 5-serie besteld en de optie "HiFi audio" aangevinkt voor 700 euro, tussen standaard audio en Logic7 in. Dat was vrij aardig maar niet briljant. Standaard audio vond ik in alle 3 de auto's echt ondermaats.
Burmester heeft een heel goede naam van de S-klasse en Porsche systemen, maar in de C klasse zal het niveau lager liggen want het is het eerste betaalbare Burmester systeem - bij Porsche is het een optie van bijna 20 duizend euro, factor 20 verschil!
Ik krijg de C350e met Burmester waarschijnlijk in Juni en zal een review op Autoweek plaatsen. Voor mij is de audio upgrade een no-brainer.

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wimmel_1 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:56:
[...]

Dan moet je gewoon wat eerder vanuit huis vertrekken. Ik kan Deil - Everdingen - Oudenrijn - Holendrecht óf Deil - Gorinchem - Ridderkerk altijd gewoon op volle snelheid afleggen :P

Kwestie van vóór 06:45 uur "Empel" (A2/A59/A50) voorbij zijn....
Ik ook, alleen rij ik na de files. Wil evenwel niet zeggen dat men me niet kan horen als ik langskom ;)
En ik kom er bij Empel op, dus ik weet wat je voelt. Ik pak gelukkig alleen het staartje mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik leg vrij vaak de A27 af vanaf Breda tot afslag Nieuwegein. Altijd dezelfde plaatsen waar het dicht slibt, dus inderdaad óf voor 7u (eigenlijk half 7) vertrekken, óf na half 9 (9u als er ongelukken zijn geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:54

vhal

ಠ_ಠ

Rammstein is wat magertjes naast een gemiddeld nummer van NIN, al helemaal als je de lossless audioversies erbij pak. De albums van Tool zijn ook een aanrader (aenima etc)

De genoemde Iggy Azalea vond ik al helemaal te huilen zo slecht... ;( Maar ach, muzieksmaak heb ik ook niet :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 09-03-2015 09:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oi, ik zeg ook niet dat je het moet draaien omdat je het leuk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Timewa schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:07:
Adas = driver assistant pakket. Dus lane-keeping, adaptive cruise control, file assistent etc
Bij Mercedes is dit een zeer geavanceerd systeem met stereo camera en 4 radarsystemen, maakt bijna de zelfrijdende auto mogelijk. Zoek er naar eens op.

Audio: Ik heb nu een V70 met Dynaudio speakers, behoorlijk goed. Daarvoor had ik een BMW 5-serie besteld en de optie "HiFi audio" aangevinkt voor 700 euro, tussen standaard audio en Logic7 in. Dat was vrij aardig maar niet briljant. Standaard audio vond ik in alle 3 de auto's echt ondermaats.
Burmester heeft een heel goede naam van de S-klasse en Porsche systemen, maar in de C klasse zal het niveau lager liggen want het is het eerste betaalbare Burmester systeem - bij Porsche is het een optie van bijna 20 duizend euro, factor 20 verschil!
Ik krijg de C350e met Burmester waarschijnlijk in Juni en zal een review op Autoweek plaatsen. Voor mij is de audio upgrade een no-brainer.

Succes met de keuze!
Duidelijk! Doelstelling is om deze week voor mijzelf de kosten voor een Mercedes C350e, Passat GTE en Audi A3 e-tron duidelijk op een rijtje te zetten. Daarna ermee naar de baas om een indicatie te krijgen over de mogelijkheden en dan offertes aanvragen.

Een A3 e-tron met S-line pakket en mooie 18" velgen komt op ca. Eur 850,-
De Passat GTE zonder extra opties lijkt te komen op ca. Eur 930,-
De C-klasse C350e zit zonder extra opties op ca. Eur 1030,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 23:02

Shiro

Serenity

Je zou ook nog naar een Jaguar kunnen kijken, kaal zijn ze volgens mij vanaf 42k te krijgen, qua catalogus waarde scheelt het dan niet zo heelveel van de auto's die je al genoemt hebt.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Shiro schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:33:
Je zou ook nog naar een Jaguar kunnen kijken, kaal zijn ze volgens mij vanaf 42k te krijgen, qua catalogus waarde scheelt het dan niet zo heelveel van de auto's die je al genoemt hebt.
maar qua bijtelling natuurlijk wel. Dat gaat een pak geld schelen ten opzichte van bijv. een Jaguar XE. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Ja klopt, dat was mij even ontgaan :D van 7% naar 20 is best wel fataal voor je portemonee :P

Hoewel de C350E waarschijnlijk niet eens zo heel veel goedkoper zal zijn onder de streep door de immens hoge catalogus waarde en wat je moet bijleggen qua leasebijdrage.

Voor de rest, leuke auto's allemaal. Ik ben alleen een beetje skeptisch over de plug in hybrids omtrend daadwerkelijke vermogen in praktijk en hoe vaak het voorkomt dat je altijd zowel benzine als de electromotors vol kan benutten. Als de accu's leeg zijn, dan hebben ze toch de vermogen van de electromotor ook niet meer? Dan sleep je eigenlijk een benzine auto met extra gewicht met je mee, dus de geadverteerde snelheden en prestaties zullen dan ook tegenvallen?

Vraag me af wat de ervaringen zijn op dat gebied. Uiteraard is de 7/14% wel een grote lokkertje :)

Edit: Ik zie dat de benz nog steeds 204PK uit zijn benzinemotor krijgt, wat een monster :o

[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 10-03-2015 09:56 ]

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Shiro schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:52:
Ja klopt, dat was mij even ontgaan :D van 7% naar 20 is best wel fataal voor je portemonee :P

Hoewel de C350E waarschijnlijk niet eens zo heel veel goedkoper zal zijn onder de streep door de immens hoge catalogus waarde en wat je moet bijleggen qua leasebijdrage.

Voor de rest, leuke auto's allemaal. Ik ben alleen een beetje skeptisch over de plug in hybrids omtrend daadwerkelijke vermogen in praktijk en hoe vaak het voorkomt dat je altijd zowel benzine als de electromotors vol kan benutten. Als de accu's leeg zijn, dan hebben ze toch de vermogen van de electromotor ook niet meer? Dan sleep je eigenlijk een benzine auto met extra gewicht met je mee, dus de geadverteerde snelheden en prestaties zullen dan ook tegenvallen?

Vraag me af wat de ervaringen zijn op dat gebied. Uiteraard is de 7/14% wel een grote lokkertje :)

Edit: Ik zie dat de benz nog steeds 204PK uit zijn benzinemotor krijgt, wat een monster :o
De C350e is zeker wel een stuk goedkoper.

Bij 52% belasting en Eur 60k: 196 euro
Een Jaguar XE van Eur 48k: 448 euro

Dat is toch wel een aanzienlijk verschil! Stel dat je 100 euro per maand bij moet leggen zit er nog Eur 150,- netto per maand tussen.

[ Voor 28% gewijzigd door Leolinedance op 11-03-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

De Jaguar XE is er vanaf 42k, de C350 vanagf 58k? Dus met 2k opties zal je 44K zitten, scheelt uiteindelijk wel iets. Maar in any case, lijkt de C350E sowieso een betere deal hoor, dat er niet van, al betaal je meer, lijkt het mij ook dat je veel meer voor terug krijgt.

Zal me overigens verbazen als wat je bijlegt maar 100eu zal verschillen. Ben wel benieuwd naar je uiteindelijke rekensom hoeveel de drie genoemde auto's van je maandelijks onder de streep kosten.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Leolinedance schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:47:
[...]

De C350e is zeker wel een stuk goedkoper.

Bij 52% belasting en Eur 60k: 196 euro
Een Jaguar XE van Eur 48k: 448 euro

Dat is toch wel een aanzienlijk verschil! Stel dat je 100 euro per maand bij moet leggen zit er nog Eur 150,- netto per maand tussen.
Dat is dus alleen gebaseerd op bijtelling, maar veelal heb je ook te maken met een max. leasebedrag waar je vermoedelijk in het geval van de C350e veel meer overheen gaat dan bij een XE. Ook dat moet in de uiteindelijke totale bijdrage niet vergeten worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Dat is dus alleen gebaseerd op bijtelling, maar veelal heb je ook te maken met een max. leasebedrag waar je vermoedelijk in het geval van de C350e veel meer overheen gaat dan bij een XE. Ook dat moet in de uiteindelijke totale bijdrage niet vergeten worden.
Als je in de klasse van een C klasse / Jaguar / etc leaset, dan mag je er denk ik wel vanuit gaan dat leasebedragen een ondergeschikte rol spelen en/of een stukkie ruimer zijn dan voor diegene die een Megane of iets dergelijks rijdt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
[...]

Dan nog moet je flink je best doen om meer kwijt te zijn dan een XE. Vergeet niet dat 20% bijtelling over 42k - 50k veel meer is dan 7% bijtelling over 65k. Als je daar een eigen bijdrage bovenop gooit dan denk ik dat je 9 van de 10 keer nog steeds goedkoper uit bent met de C350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 13:36
Die eigen bijdrage is zelfs aftrekbaar voor de bijtelling. Dus als je 150 euro bij betaald omdat je boven leasebudget zit, betaal je 0 euro bijtelling.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik zeg ook niet dat de XE dan goedkoper wordt dan de C350e, wel wil ik even meegeven dat het totale rekensommetje meestal niet gaat om alleen de bijtelling maar dat er ook een stuk eigen bijdrage bij hoort, en zal het verschil tussen deze twee waarschijnlijk kleiner worden dan initieel werd geschetst.

@hieronder: dat is waar, maar meestal geeft de werkgever dit wel op als kosten voor privégebruik. Althans ik heb nergens gezien dat het niet aftrekbaar is. Zelfs de standaard calculatietools van de leasemij's (o.a. Alphabet) houden rekening met het feit dat het aftrekbaar is.

[ Voor 33% gewijzigd door RomeoJ op 11-03-2015 10:36 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
... :( ...

Alleen aftrekbaar als het gaat om kosten voor bijv. privegebruik vd auto.
Niet wanneer je een duurdere auto besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En daarnaast gaat jouw netto bijdrage van je bruto bijtelling af. Zit dus nog wat verschil tussen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
readytoflow schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:32:

Alleen aftrekbaar als het gaat om kosten voor bijv. privegebruik vd auto.
Niet wanneer je een duurdere auto besteld.
Formeel heb je gelijk. Een eigen bijdrage voor een boven-budget auto moet je splitsen in zakelijk en prive deel. Zakelijk deel kun je opvatten als een eigen bijdrage aan je werkplek (belastingvrij te vergoeden door de werkgever waarmee je bruto-netto uitkering kunt doen), prive deel is zoals je zegt afrekbaar van de bijtelling.

Beetje omslachtig. Daarom hebben de meeste werkgevers een overeenkomst met de belastinginspecteur, dat de hele eigen bijdrage als "eigen bijdrage in relatie tot privegebruik" mag gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
[...]

Leasebedrag = ca. Eur 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Shiro schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
De Jaguar XE is er vanaf 42k, de C350 vanagf 58k? Dus met 2k opties zal je 44K zitten, scheelt uiteindelijk wel iets. Maar in any case, lijkt de C350E sowieso een betere deal hoor, dat er niet van, al betaal je meer, lijkt het mij ook dat je veel meer voor terug krijgt.

Zal me overigens verbazen als wat je bijlegt maar 100eu zal verschillen. Ben wel benieuwd naar je uiteindelijke rekensom hoeveel de drie genoemde auto's van je maandelijks onder de streep kosten.
Ik zou de XE 180pk automaat nemen. Is Eur 44k. Tel daar nog wat opties bij en je zit op Eur 48k.
Gaat hem niet worden in de 20% categorie, vind mijn 3-serie nu al te duur gezien mijn privégebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
rickjehh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:32:
[...]

Dan nog moet je flink je best doen om meer kwijt te zijn dan een XE. Vergeet niet dat 20% bijtelling over 42k - 50k veel meer is dan 7% bijtelling over 65k. Als je daar een eigen bijdrage bovenop gooit dan denk ik dat je 9 van de 10 keer nog steeds goedkoper uit bent met de C350.
Correct, dat heb ik hierboven dan ook voorgerekend. Ik zou er dan alsnog Eur 150,- op vooruitgaan t.o.v. mijn huidige situatie. Bij de Jaguar XE zal het verschil nog groter zijn omdat ik dan waarschijnlijk niets bij hoef je betalen.

Ben er vandaag wel achter gekomen dat de Golf GTE van mijn collega in de praktijk slechts een actieradius heeft van 500 km bij langere afstanden. Ik hoop dat de Passat wat dat betreft wel een vooruitgang is. Moet sowieso nog eens het brandstofverbruik van de Passat GTE en C350e naast elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zowel de Jag als de Merc zal je daarvoor niet rijden, of je hebt de auto voor 7 jaar en max 10k km per jaar (gechargeerd, I know). Mijn Octavia is per maand al duurder (inclusief het brandstofvoorschot), namelijk 1025.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Zowel de Jag als de Merc zal je daarvoor niet rijden, of je hebt de auto voor 7 jaar en max 10k km per jaar (gechargeerd, I know). Mijn Octavia is per maand al duurder (inclusief het brandstofvoorschot), namelijk 1025.
Dat kun jij niet beoordelen want je weet niet wat mijn leasecondities zijn.

Hierbij:

4 jaar, 40k km en excl. brandstof. Daar rij je (makkelijk) een Jaguar XE voor. Zelfs 180pk en automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Ex brandstof (geen opties) 48 mnd 35k => 966 euro bij leaseplandirect... Zo gek is dat dus niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:40:
[...]

Dank, ben benieuwd.

Nog steeds grote twijfel tussen de Passat en C-klasse. Ik kan eigenlijk alleen maar het imago van Mercedes-Benz als 'voordeel' noemen van de C-klasse. Of dat ca. Eur 8.000,- waard is?
Het gaat hier om Passat GTE versus Merc C350 hybrid?

De Passat is ruimer. Benz is VEEL sneller, comfortabeler, betere rij-eigenschappen (achterwielaandrijving versus voorwielaandrijving van de VW), hogere kwaliteitsbeleving, veel betrouwbaarder (GTE is TSI-based, TSI is niet meer zo'n totale catastrofe als het initieel was maar het blijft matigheid troef).

En dus meer status.

Ik zou de Benz kiezen. Status is me worst, maar alleen al de VAG "betrouwbaarheid", dat trek ik niet. En de Benz rijdt rondjes om een GTE.
Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.