“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik snap natuurlijk wel wat je bedoeld, maar dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de werkgever/wagenparkbeheerder. Niet van de werknemer die toestemming vraag en die zonder aanvullende voorwaarden krijgt.
Lease bedrag incl. Brandstof is heel normaal hoorreadytoflow schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:01:
Ik ken niet veel mensen met een leaseauto die zelf de brandstof moeten betalen.
Ik snap natuurlijk wel wat je bedoeld, maar dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de werkgever/wagenparkbeheerder. Niet van de werknemer die toestemming vraag en die zonder aanvullende voorwaarden krijgt.
Goede keuze denk ik. Ik heb ook heel veel vergeleken en heb de C350e besteld omdat het m.i. het beste waar voor je bijtellingsgeld is als je hem privé gebruikt en een luxe comfortabele auto met redelijk veel ruimte zoekt.Leolinedance schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:07:
Ik heb besloten om helemaal voor de Mercedes-Benz C350e hybrid te gaan. Mocht dat niet lukken, wordt het de Passat GTE (mits nog dit jaar geleverd na bekendmaking van de prijzen). Vandaag te horen gekregen dat het mogelijk is om een deel van het leasetarief bij te betalen aan de werkgever. Ik verwacht daarmee wel uit te kunnen komen voor de Mercedes.
Zo ver ik nu heb kunnen beoordelen komt het leasetarief op ca. Eur 1100,- uit. Huidige leasetarief is ca. Eur 950,-. Ik ga voorstellen om Eur 100,- per maand bij te betalen aan het leasetarief.
De versie zoals ik hem besteld heb kwam net onder de 1100p/m uit (30dkm/j) dus dat klopt aardig. Ik denk wel dat je 't rond moet maken binnen de komende maanden omdat er een beperkt aantal productieslots is, en je wel heel zeker moet stellen dat hij 2015 op kenteken wordt gezet. Volgend jaar geldt de 7% volgens mij niet meer en is deze auto een stuk minder aantrekkelijk.

Verwijderd
Is dat inclusief brandstof? Waarschijnlijk scheelt het per werkgever maar ik vraag me af of er niet moeilijk gedaan wordt over het prijskaartje van de auto.... 57-60kTimewa schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:50:
[...]
Goede keuze denk ik. Ik heb ook heel veel vergeleken en heb de C350e besteld omdat het m.i. het beste waar voor je bijtellingsgeld is als je hem privé gebruikt en een luxe comfortabele auto met redelijk veel ruimte zoekt.
De versie zoals ik hem besteld heb kwam net onder de 1100p/m uit (30dkm/j) dus dat klopt aardig. Ik denk wel dat je 't rond moet maken binnen de komende maanden omdat er een beperkt aantal productieslots is, en je wel heel zeker moet stellen dat hij 2015 op kenteken wordt gezet. Volgend jaar geldt de 7% volgens mij niet meer en is deze auto een stuk minder aantrekkelijk.
Ik zit nu zelf naar een A3 limo te kijken, maar ik blijf maar over de bijtelling vallen...
Idd wel apart. Ga op de directie (logisch, want die rijden Porsche) na zo'n beetje de duurste auto van het bedrijf rijden. Niet eens de mooiste want er rijden ook een paar hele mooie A6 avants rond, maar ik rij met de C350e wel meer dan de helft goedkoper denk.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Het is inderdaad al een behoorlijk complete uitvoering.
Ik heb echt zo veel mogelijk aangevinkt. Offerte is nu in behandeling dus wanneer het toch wat duurder uit valt, kan ik altijd wat wegstrepen.
Twee dingen die ik echt over wil houden:
-rijassistentie plus (voor de distronic icm lane assist)
-burmester (zou ik normaal niet snel doen, maar het schijnt echt veel waar voor de meerprijs te bieden)
Maar is natuurlijk heel persoonlijk.
Na een proefrit vandaag wil ik graag de C350e Estate Avantgarde met Artico zwart interieur. Ik zit een paar tientjes per maand onder de grens wat betreft leaseprijs.Wat ik er echt op wil:readytoflow schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:23:
Zo veel als je budget je toestaat natuurlijk
- Getint glas vanaf B-stijl voor veiligheid en comfort kids
- Metallic lak tenorietgrijs
Waar ik nog over twijfel:
- Interieurhemel zwart: een hele zwarte look qua interieur spreekt me aan, maar kan weinig foto's vinden
- Essenhout (zwart) interieurdelen incl analoge klok: ben namelijk niet kapot van de pianolak middenconsole
- Sfeerverlichting: gewoon omdat het kan
Burmeister audio hoeft van mij niet. Rij assistentie is zeker interessant, maar denk dat daardoor de leaseprijs snel omhoog gaat. Zijn er nog opties bij te onderhandelen? Verdere suggesties en/of info zijn welkom.
[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 01-03-2015 00:55 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik ben meer vd functionele opties. Die laatste drie zijn nou net de dingen die ik niet heb aangevinkt.
Wat is er trouwens zo veilig aan donker getint glas? Ik neem dat ook hoor, maar ik zie het veiligheidsaspect niet zo...
Tips over onderhandelen? Moet je bij mijn baas zijn haha. Velgen en andere achteraf zaken, dat zijn meer dingen waar je iets mee kan doen naar mijn mening. Leaseprijs is meer iets waar onze directie zich mee bemoeid.
Kostte me 100 euro als optie. Zou niet anders willen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geheel zwart maakt een interieur onnodig visueel kleiner. Voor een autointerieur geldt dit nagenoeg hetzelfde. Ik zou het niet doen in ieder geval, misschien wel met contrasterende stoelbekleding.Taigu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:48:
[...]
- Interieurhemel zwart: een hele zwarte look qua interieur spreekt me aan, maar kan weinig foto's vinden
Helemaal mee oneens. Een zwarte hemel laat de auto luxer en exclusiever ogen.vhal schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:12:
[...]
Geheel zwart maakt een interieur onnodig visueel kleiner. Voor een autointerieur geldt dit nagenoeg hetzelfde. Ik zou het niet doen in ieder geval, misschien wel met contrasterende stoelbekleding.
Glazendakje erin en het komt helemaal niet donker over. Als de optie is er bestel ik het altijd op mijn auto.
Vaak is bij een luxe of sportpakket dit tegenwoordig ook standaard.
En hier weer iemand die geen zwarte hemel kiest omdat het de auto optisch kleiner maakt.Taigu schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:48:
[...]
- Essenhout (zwart) interieurdelen incl analoge klok: ben namelijk niet kapot van de pianolak middenconsole
- Sfeerverlichting: gewoon omdat het kan
Burmeister audio hoeft van mij niet. Rij assistentie is zeker interessant, maar denk dat daardoor de leaseprijs snel omhoog gaat. Zijn er nog opties bij te onderhandelen? Verdere suggesties en/of info zijn welkom.
Ik zou zeker voor een interieur met hout(-fineer) kiezen. Dat zwarte is niet alleen heel gevoelig voor stof en vette vingers, maar het plastic kraakt ook een beetje als je er met je vingers op leunt om de knoppen te bedienen. Doet echt afbreuk aan de auto, als je het mij vraagt.
Onderhandelingsruimte zit er niet zo veel op deze auto. Ik heb nog 1250 euro extra kunnen bedingen op de inruilwaarde van mijn huidige auto maar dat was het dan ook zo'n beetje. Als ik het goed heb zit op Lease Edition modellen, en het equivalent bij andere merken, gewoon heel weinig marge.
[ Voor 95% gewijzigd door Jazzy op 01-03-2015 19:32 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
VW levert de donkere/zwarte raamstijlen + hemelbekleding alleen op de GT(D/E/I) modellen óf de R (Line).Jazzy schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:28:
[...]
En hier weer iemand die geen zwarte hemel kiest omdat het de auto optisch kleiner maakt.
Ik zou zeker voor een interieur met hout(-fineer) kiezen. Dat zwarte is niet alleen heel gevoelig voor stof en vette vingers, maar het plastic kraakt ook een beetje als je er met je vingers op leunt om de knoppen te bedienen. Doet echt afbreuk aan de auto, als je het mij vraagt.
Onderhandelingsruimte zit er niet zo veel op deze auto. Ik heb nog 1250 euro extra kunnen bedingen op de inruilwaarde van mijn huidige auto maar dat was het dan ook zo'n beetje. Als ik het goed heb zit op Lease Edition modellen, en het equivalent bij andere merken, gewoon heel weinig marge.
Ik rijd overigens met een GTD in "Highline" trim, dus met een "blanc" interieur
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gelukkig zie je dat op grijs een stuk minder
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hebben ze geen schuif kanteldak als optie op de plugin C???Taigu schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:37:
Mooie discussie. Toch maar eens proberen om het in real life te zien. Enige c klasse waarop ik het heb gezien was er één met AMG pakket en een dubbel open dak. Niet helemaal vergelijkbaar aangezien ik geen open dak kan nemen.
Ik blijf me af en toe verbazen over keuzes van autofabrikanten
Het tornadogrijs heeft ook wel wat op die wagen.
Dat zal ook wel weer een lease topper gaan worden als deze bijvoorbeeld rond de 950 per maand gaat zitten.
Zo'n ouderwets schuifdakje bedoel je? Er staat gewoon een panoramaschuifdak op de optielijst. Wel even rekening mee houden dat de Estate dan iets zwaarder wordt en in de 14% gaat vallen, op de Limousine is dat geen probleem.thefox154 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:30:
[...]
Hebben ze geen schuif kanteldak als optie op de plugin C???
Ik denk trouwens niet dat er op dit soort auto's veel vraag is naar een schuif/kanteldakje nu een pnaoramadak de standaard is geworden.
De auto is nog niet leverbaar dus proefrijden in een echte C350e wordt pas in april/mei mogelijk. Zelf heb ik eerst gereden in een vrij standaard C180 met automaat, was daar niet heel erg van onder de indruk. Daarna kon ik proefrijden met een C250 die qua motor en bak ook de basis is voor de C350e. Dat gaf al een heel andere beleving, vond de auto veel rustiger omdat de motor minder hard hoefde te werken. Wel had die auto dan weer Command, AMG pakket, HUD en wat van die veligheidsystemen die ik toch niet wilde hebben. Al met al gaf het toch een behoorlijk goede indruk van wat je verwachten mag. Zeker als je bedenkt dat mijn auto straks meer vermogen heeft en nog beter comfort.Taigu schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:37:
Mooie discussie. Toch maar eens proberen om het in real life te zien. Enige c klasse waarop ik het heb gezien was er één met AMG pakket en een dubbel open dak. Niet helemaal vergelijkbaar aangezien ik geen open dak kan nemen.
[ Voor 57% gewijzigd door Jazzy op 02-03-2015 10:51 ]
panoramaschuifdak is gewoon een ouderwets schuifdakjeJazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:45:
[...]
Zo'n ouderwets schuifdakje bedoel je? Er staat gewoon een panoramaschuifdak op de optielijst. Wel even rekening mee houden dat de Estate dan iets zwaarder wordt en in de 14% gaat vallen, op de Limousine is dat geen probleem.

Alleen klinkt het zo iets hipper. Het open gedeelte is net zo groot als bij andere merken
Volgens de brochure is die overigens niet voor de estate. Dus dat zal hij wel bedoelt hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 02-03-2015 10:52 ]
Welke brochure bedoel je dan?
Ben ook benieuwd naar de prijsstelling. 0-100 acceleratie is 9s.GrooV schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:38:
Volvo heeft zojuist een goedkopere variant van de V60 D6 aangekondigt, Namelijk de V60 D5, 230pk en ook 7%. En een accupakket van 11kW (Golf GTE heeeft maar 8kW)
Dat zal ook wel weer een lease topper gaan worden als deze bijvoorbeeld rond de 950 per maand gaat zitten.
Dus golf / passat GTE zijn sneller. Maar v60 heeft weer diesel.
Dat laatst betekent lager brandstofkosten en groter bereik..
Er komt eerst een special edition. Daarna volgt de normale versie in de lente..
Ja snap wat je bedoelt maar goed dan heeft zelfs een megane een panoramaschuifdak vandaar mijn opmerking dat ik het meer een marketingterm vindt. Zodra je zo'n dak open doet schuift de complete voorste glasplaat wel naar achter maar doordat de auto zijn stijfheid moet behouden blijft de opening een stuk kleiner als dat het er van buiten uitziet. Ongeveer de maat van het oude type dakje.Jazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:55:
Onder een ouderwets schuik/kanteldakje versta ik zo'n dakje van 30x60 cm die al dan niet in glas uitgevoerd is. Een panoramadak is van voor toch achter grote glazen panelen waardoor je veel licht en zicht in de auto hebt. Dat is toch echt niet het zelfde.
Welke brochure bedoel je dan?

Want hoeveel groter is het dak nou uiteindelijk dat open kan als bij bijv renault die het als schuif/kanteldak in de brochure heeft (of had, misschien zijn die termen wel aanstekelijk).

Ze plakken er nu een glasplaatje extra in. Ik zou het toch zo mooi vinden als er een dak komt wat gewoon direct van stijl naar stijl over de hele breedte van een auto openschuift. Dus beide kanten net die 10 a 15 cm extra. Dan is het in mijn ogen echt een panorama dak ipv standaard dak. Het is maar net wat je bij de term verwacht
Hoop dat ik de juiste modellen (C 2014/2015) heb gegoogled maar het was meer om mijn verhaal even met beeld wat duidelijk te maken.
Overigens staat het gewoon in de Mercedes brochure van 13 feb (2e uitgave is dat geloof ik)?
Optie: panoramaschuifdak
(413) (alleen in combinatie met Limousine)
230 pk en dan nog steeds 9 seconden naar de 100? Daar moet zeker 1.5 vanaf kunnen. Ik verdenk de automatische transmissie.DarkChylde schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:41:
[...]
Ben ook benieuwd naar de prijsstelling. 0-100 acceleratie is 9s.
Bedankt voor je uitleg.thefox154 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:48:
Hoop dat ik de juiste modellen (C 2014/2015) heb gegoogled maar het was meer om mijn verhaal even met beeld wat duidelijk te maken.
Haha, en ik heb hier dus de vorige versie van die brochure.Overigens staat het gewoon in de Mercedes brochure van 13 feb (2e uitgave is dat geloof ik)?
Optie: panoramaschuifdak
(413) (alleen in combinatie met Limousine)
- Laadkabel is nu ook voor 220 V-aansluiting (B30), naast die voor wallbox en openbare laadstations (B33)
- Panoramaschuifdak (413) niet meer leverbaar op de Estate
Nee hoor:DarkChylde schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:41:
[...]
Ben ook benieuwd naar de prijsstelling. 0-100 acceleratie is 9s.
Dus golf / passat GTE zijn sneller. Maar v60 heeft weer diesel.
Dat laatst betekent lager brandstofkosten en groter bereik..
Er komt eerst een special edition. Daarna volgt de normale versie in de lente..
9,0 sec (Hybrid-mode) / - (Pure-mode) / 6,9 sec (Power-mode) / - (EL-AWD-mode)
125*/210 (Hybrid-mode) / 125 km/h (Pure-mode) / 210 km/h (Power-mode) / 150 km/h (EL-AWD-mode)
https://www.media.volvoca...ybrid/2015/specifications
Hij is iets langzamer dan een V60 D6 (6,1 sec). Nog steeds goed snel dus. Ik ben benieuwd wat de (lease)prijs gaat worden. Is een goede kanshebber.
I stand corrected. Bij de eerste berichten werd 9s genoemd. Nu ben ik heel benieuwd naar de leaseprijsPauperesk schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:18:
[...]
Nee hoor:
9,0 sec (Hybrid-mode) / - (Pure-mode) / 6,9 sec (Power-mode) / - (EL-AWD-mode)
125*/210 (Hybrid-mode) / 125 km/h (Pure-mode) / 210 km/h (Power-mode) / 150 km/h (EL-AWD-mode)
https://www.media.volvoca...ybrid/2015/specifications
Hij is iets langzamer dan een V60 D6 (6,1 sec). Nog steeds goed snel dus. Ik ben benieuwd wat de (lease)prijs gaat worden. Is een goede kanshebber.
Topsnelheid lijkt me nog wel wat bescheiden. 230 pk zou toch iets van 240 km/h moeten opleveren.
Maar als het een natuurlijke top van 210 is, dan mis ik een aanzienlijk deel van het opgegeven vermogen. Een auto van die maat haalt met pakweg 140 a 150 pk al 210 km/h. Waar zijn dan die andere 80 a 90pk gebleven (en daarmee je acceleratie bij hogere snelheden).
Gewicht is vooral van belang voor het optrekken. Bij een snelheid van dik 200 km/h wordt de weerstand voor >>90% door de luchtweerstand bepaald. Dit vermogen neemt toe met de derde macht van de snelheid, rolweerstand slechts lineair. De accu's voegen wel toe aan de rolweerstand, maar niet aan de luchtweerstand. Het relatieve effect is bij hogere snelheden dus heel klein en de invloed op de topsnelheid kan niet meer dan 1 a 2 km/h zijn.
Hetzelfde als de V40 D4MercurialJS schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
Zag dit weekend nog een filmpje over de Volvo en daarin werd gesproken over de banden en dat daardoor niet harder dan een bepaalde top gereden mag worden. Dat kan bij deze ook het geval zijn ondanks het vermogen toereikend is.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Voor mijn gevoel kan het de D5 maar 5k goedkoper zijn dan een D6 plug in...
Zou natuurlijk wel mooi zijn als hij toch rond de 50k komt (ipv 60k voor de d6)
We gaan het zien
* DarkChylde vind het heel irritant dat ze niet gewoon meteen met de prijzen komen
[ Voor 16% gewijzigd door DarkChylde op 02-03-2015 16:23 ]
Het demomodel waar ik het over had was een c180.thefox154 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:30:
[...]
Hebben ze geen schuif kanteldak als optie op de plugin C???
Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Ze zullen toch met de Passat GTE moeten gaan concureren, daar is dit wel de logische stap voor. De (vanaf)prijs zal dan ook wel echt wat lager moeten dan de 60k die het nu is.DarkChylde schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:23:
Ben wel bang dat het niet heel veel met de prijs doet voor de v60.
Voor mijn gevoel kan het de D5 maar 5k goedkoper zijn dan een D6 plug in...
Zou natuurlijk wel mooi zijn als hij toch rond de 50k komt (ipv 60k voor de d6)
We gaan het zien
* DarkChylde vind het heel irritant dat ze niet gewoon meteen met de prijzen komen
Groot genoeg voor de meeste gezinnen en ziet er in de juiste setting vrij strak uit
Wat ik persoonlijk wel een nadeel van zo'n V60 vind (V40 idem), is dat ze in zulke grote getalen aanwezig zijn op de weg, je kan je kont niet keren of je ziet er weer één.
De V60 begint m.i. ook qua ontwerp flink oud te worden, want sinds 2010 is er vrij weinig aan de auto veranderd met uitzondering van kleine aanpassingen aan de koplampen en achterwerk.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Maar ja, het leeuwendeel van Europa rijdt nog op benzine dus das niet interessant. Beetje jammer dat hier diesel nog steeds veel duurder is om te rijden dan benzine. Vroeger was dat terecht omdat diesels meer uitstoten, maar tegenwoordig is het volgens mij meer kunstmatig. Wegenbelasting gaat op gewicht...sure, maar een diesel van gewicht x is volgens mijn nog steeds duurder dan een benzine van het zelfde gewicht.
Het argument zou zijn dat de wegen door het gewicht meer slijten...vroeger misschien waarheid, maar tegenwoordig geloof ik er weinig meer van

[ Voor 29% gewijzigd door Jazzy op 02-03-2015 21:57 ]
Eens, dat is een van de redenen dat ik naar de c350e kijk en niet naar de Passat GTE. Leasemij kan niet vertellen wat de Passat gaat kosten terwijl ik wel een optie moet nemen en dan maar hopen dat de auto in 2015 geleverd gaat worden.DarkChylde schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:23:
Wel vanaf 1050 euro p/m maar wel 7%. Voor een 7 zitter erg netjes. Catalogusprijs wel hoog.

Filmpje op Autoblog:
http://www.abhd.nl/video/volvo-xc90/
[ Voor 30% gewijzigd door Kecin op 03-03-2015 00:01 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dan zien straks alle volvo's eruit als een CherokeeThe Eagle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:08:
Zag hem laatst bij RTL auto. Eerste wat me opviel: hij lijkt van voren wel erg op de Jeep Cherokee.
Je zou ook kunnen zeggen dat er niks mis mee is qua basis. Hij oogt mi nog steeds fris. De huidige A4 van Audi zou je eerder bejaard kunnen noemen, die is al sinds 2007 op de markt qua basis (weliswaar met enkele facelifts ed)RomeoJ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:28:
De V60 begint m.i. ook qua ontwerp flink oud te worden, want sinds 2010 is er vrij weinig aan de auto veranderd met uitzondering van kleine aanpassingen aan de koplampen en achterwerk.
Met de nieuwste emissienornmen (euro-6, http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard) is dat argument van tafel. Voor HC, NOx en fijnstof liggen de normen voor diesel en benzine vrijwel gelijk, voor CO is diesel zelfs lager.Z___Z schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:11:
IMHO mag de NL overheid diesel in personenauto's verbieden, aangezien de uitlaatgassen van diesels veel schadelijker zijn dan van benzine.
In de gemiddelde leaseregeling kost een BMW 320d al 1050 of 1100 euro per maand. Een XC90 zal tenminste 1500 doen. Leaseplandirect kent de auto nog niet, maar een berekening met het instapmodel XC90 (T5 Momentum) komt al op 1180 excl BTW-correctie en excl brandstof (48 maanden, 35.000 km/jaar, basic regeling, geen opties behalve verplicht alarmsysteem).Kecin schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:58:
Iemand de nieuwe Volvo XC90 al gezien? Plugin met 400pk, mooi vormgegeven ook. Niet zo'n vierkante bak.
Wel vanaf 1050 euro p/m maar wel 7%. Voor een 7 zitter erg netjes. Catalogusprijs wel hoog.
Daar komt zo'n 200 euro aan brandstof bij (diesel, 1:15) en 170 euro aan BTW-correctie bij privegebruik (2.7% over 75k). Plus zaken als winterbanden en vervangend vervoer.
Hier staat de XC90 T8 op de Alphabet portal vanaf 1380 excl. brandstof (36k p/j - 4 jaar).t_captain schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:51:
[...]
Met de nieuwste emissienornmen (euro-6, Wikipedia: Europese emissiestandaard) is dat argument van tafel. Voor HC, NOx en fijnstof liggen de normen voor diesel en benzine vrijwel gelijk, voor CO is diesel zelfs lager.
[...]
In de gemiddelde leaseregeling kost een BMW 320d al 1050 of 1100 euro per maand. Een XC90 zal tenminste 1500 doen. Leaseplandirect kent de auto nog niet, maar een berekening met het instapmodel XC90 (T5 Momentum) komt al op 1180 excl BTW-correctie en excl brandstof (48 maanden, 35.000 km/jaar, basic regeling, geen opties behalve verplicht alarmsysteem).
Daar komt zo'n 200 euro aan brandstof bij (diesel, 1:15) en 170 euro aan BTW-correctie bij privegebruik (2.7% over 75k). Plus zaken als winterbanden en vervangend vervoer.
Daarmee zit je al aan 1550 excl brandstof. In de IT-sector hebben consultants vaak een leasebudget van 500-900 euro excl brandstof of 650-1100 incl brandstof.
Kortom, deze auto zullen we niet op iedere straathoek zien.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
In de UAE is water duurder dan benzine, het is maar net wat je wiltJazzy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:57:
Tja. Ik was op vakantie in Polen en daar is diesel duurder dan benzine. In ieder land is het weer anders. Ben ook een paar dag in Rusland geweest trouwens, daar was bezine iets van 50 cent ofzo.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Mijn zus heeft daar gewoond en toen we op bezoek waren was ze aan het 'klagen' dat de bezineprijs opeens verdubbeld was. Van 10 naar 20c per literWidow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:47:
[...]
In de UAE is water duurder dan benzine, het is maar net wat je wilt

Raar land
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Geen idee, dat staat er niet bij. Ik gok inclusief. Bij mijn leaseauto was de prijs die in de caluclatietool stond ook 100% gelijk aan de prijs die daadwerkelijk in rekening gebracht wordt. Dus het lijkt me dat het bij deze XC90 ook het geval is.t_captain schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:06:
Exclusief BTW? Als de auto ook prive wordt gereden, wordt een BTW-correctie van 2.7% over de cataloguswaarde geheven (~170 euro per maand). In de meeste leaseregelingen wordt de BTW-correctie doorbelast als onderdeel van het leasebedrag; soms als eigen bijdrage voor privegebruik.
Daarmee zit je al aan 1550 excl brandstof. In de IT-sector hebben consultants vaak een leasebudget van 500-900 euro excl brandstof of 650-1100 incl brandstof.
Kortom, deze auto zullen we niet op iedere straathoek zien.
Maar inderdaad, je zal hem niet op iedere straathoek zien
Volgens mij zat ik met mijn inschatting o.p.v. de T5 Momentum niet ver ernaast. 1180 + 170 BTW-correctie = 1350. Ik had gerekend met 48/35.000, jij noemde 1380 o.b.v. 48/36.000. Plus een euro of 200 aan diesel.
Klopt, dat komt ongeveer wel overeen wat je geschat had. Overigens is dat ook nog de goedkoopste (T8 Momentum), dan heb je ook nog de R-Design en Inscription die iets duurder zijn. Leuke auto, maar voor de meesten buiten budget gok ik zot_captain schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:05:
Als Alphabet een tool is via je werkgever, dan verwacht ik dat de prijs overeen komt met wat je zou moeten betalen om die auto te leasen. BTW-correctie zal daarin verwerkt zijn. Bij sites op internet (leaseplandirect, directlease etc) zijn de prijzen altijd excl BTW en dus ook excl BTW-correctie.
Volgens mij zat ik met mijn inschatting o.p.v. de T5 Momentum niet ver ernaast. 1180 + 170 BTW-correctie = 1350. Ik had gerekend met 48/35.000, jij noemde 1380 o.b.v. 48/36.000. Plus een euro of 200 aan diesel.
Vandaar dat je hem nog niet ziet bij Leaseplandirect. Zoek maar eens op Volvo en 14%, dan zie je hem wel. Scheelt wel een beetje op dat soort bedragen natuurlijk.
De Q7 eTron, daarvan wordt gezegd dat die onder de 50 gram CO2 uitstoot zit straks, dus die kan 7% aantikken. Maar ja die gaat het niet halen in 2015.
Nieuwe Hyundai Tucson komt ook in een 7% uitvoering. Maar ook daarvan twijfel ik of je die al wel in 2015 kan rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door readytoflow op 03-03-2015 14:32 ]
In 2016 is er geen 7% meer en dan wordt alles < 50gram co2 15% en de 0gram co2'ers worden 4%readytoflow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:30:
Daarnaast is de XC90 T8 Plugin Hybrid geen 7%, maar 14%!
Vandaar dat je hem nog niet ziet bij Leaseplandirect. Zoek maar eens op Volvo en 14%, dan zie je hem wel. Scheelt wel een beetje op dat soort bedragen natuurlijk.
De Q7 eTron, daarvan wordt gezegd dat die onder de 50 gram CO2 uitstoot zit straks, dus die kan 7% aantikken. Maar ja die gaat het niet halen in 2015.
Nieuwe Hyundai Tucson komt ook in een 7% uitvoering. Maar ook daarvan twijfel ik of je die al wel in 2015 kan rijden.
Vandaar mijn opmerking over de waarschijnlijkheid dat je deze auto's nog in 2015 kan rijden.
Voor de XC90 gaat dat wel lukken, maar die is geen 7%.
Auto's die je de komende 4/5 jaar nog voor 7% bijtelling kan rijden:
Outlander PHEV
Volvo V60 PHEV
Mercedes C350e
Golf GTE
Passat GTE
BMW i3 met reange extender
Ford C-Max Plug-in Hybrid
Opel Ampera (kan je die nog bestellen, dacht dat die niet meer verkocht werd?)
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Niet meer in 2015 geleverd kunnen worden (denk ik)::
Hyundai Tucson
Q7 eTron
Dan telt hij toch nog dik 10.000 euro bij (14% over 75k).readytoflow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:30:
Daarnaast is de XC90 T8 Plugin Hybrid geen 7%, maar 14%!
Als je een leasebedrag hebt van 1000 euro incl brandstof, heb je te maken met een eigen bijdrage van ~550 euro per maand en een loonheffing van ~170 = totale netto kosten dik 700 euro per maand. Als je genoeg privekilometers rijdt, is het nog wel interessant. Maar zelfs met 14% bijtelling is het geen dead giveaway om zakelijk te rijden.
Want? Genoeg mensen die nu een BMW 5 aangekleed (80k+), Porsche, A5 Cabrio, 4 serie cabrio, XC90, E Klasse of soortgelijke auto's rijden, allen tegen 25% bijtellen. Die zijn gewend aan bijtellingen van >€750 per maand en zouden er met zo'n XC90 hybrid op vooruit gaan. Sowieso als je een auto in die klasse rijdt is het leasebedrag van weinig belang.t_captain schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:13:
[...]
Dan telt hij toch nog dik 10.000 euro bij (14% over 75k).
Als je een leasebedrag hebt van 1000 euro incl brandstof, heb je te maken met een eigen bijdrage van ~550 euro per maand en een loonheffing van ~170 = totale netto kosten dik 700 euro per maand. Als je genoeg privekilometers rijdt, is het nog wel interessant. Maar zelfs met 14% bijtelling is het geen dead giveaway om zakelijk te rijden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb een tankpas van Shell: Euroshell card valid in Europe bij Leaseplan. Vakantieplan is om naar Noorwegen op vakantie te gaan met de auto, maar officieel is Noorwegen geen lid van de EU. Kan ik daar tanken met de tankpas? Leaseplan kon geen antwoord geven (vreemd)..
Aan shell vragen dan?Koerski schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:58:
Mag ik mij verontschuldigen en kort even een off-topic vraag stellen?
Ik heb een tankpas van Shell: Euroshell card valid in Europe bij Leaseplan. Vakantieplan is om naar Noorwegen op vakantie te gaan met de auto, maar officieel is Noorwegen geen lid van de EU. Kan ik daar tanken met de tankpas? Leaseplan kon geen antwoord geven (vreemd)..
Overigens is het antwoord Ja
[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 03-03-2015 17:31 ]
Ik heb stiekem nog een voorgevoel dat Volvo een PHEV XC90 Diesel voor volgend jaar bewaart. Die krijgen ze dan misschien gedrukt onder de 50 gram en daarmee goed voor 15% bijtelling.readytoflow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:02:
Juist
Vandaar mijn opmerking over de waarschijnlijkheid dat je deze auto's nog in 2015 kan rijden.
Outlander PHEV
Volvo V60 PHEV
Mercedes C350e
Golf GTE
Passat GTE
Hyundai Tucson
Q7 eTron
Shell: Euroshell card valid in EuropeKoerski schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:58:
Mag ik mij verontschuldigen en kort even een off-topic vraag stellen?
Er staat toch geen EU? Of noorwegen moet een heel stuk zijn weggedreven maar volgens mij is dat sinds jaar en dag Europa
Right, niet dat ik weet inderdaad!thefox154 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:51:
[...]
Shell: Euroshell card valid in Europe
Er staat toch geen EU? Of noorwegen moet een heel stuk zijn weggedreven maar volgens mij is dat sinds jaar en dag Europa
De Summum "kaal" valt zeer zeker binnen mn budget. Zijn er hier mensen die deze auto rijden en wat zijn de verplichte opties?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik heb afgelopen week ook eens door de V40 optielijst heengebladerd, maar dat is bijna een boekwerkOogje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:19:
Ik twijfel steeds meer wat te doen. Volgens mn manager moet ik nu werk gaan maken van mn volgende leaseauto. Er is al van alles gepasseerd, onder andere de mazda3 en de skoda octavia. Ik had me al verzoend met een 20% auto, maar ik lees dus net dat de V40 er weer in 14% komt.
De Summum "kaal" valt zeer zeker binnen mn budget. Zijn er hier mensen die deze auto rijden en wat zijn de verplichte opties?

De verwarmde voorruit lijkt me wel erg fijn, en volgens mij werd de betere audio/navigatie optie eerder in het topic al als "verplicht" aangemerkt.
Ik denk dat je met de Summum al een redelijke basis te pakken hebt, dus ik zou als het kan eens in een 'kale' Summum gaan rijden en kijken of je nog wat mist. Lekker veel kruisjes zetten is erg verleidelijk, maar Volvo is een meester in opties en pakketten maken waardoor je catalogusprijs zomaar 5k of meer hoger uitkomt.
Vergeet zeker niet de optie van de neerklapbare passagierstoel. Kost geloof ik 65 euro en daarmee heb je gewoon extra veel ruimte. Ik heb het helaas verzuimd deze optie te nemen.Oogje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:19:
Ik twijfel steeds meer wat te doen. Volgens mn manager moet ik nu werk gaan maken van mn volgende leaseauto. Er is al van alles gepasseerd, onder andere de mazda3 en de skoda octavia. Ik had me al verzoend met een 20% auto, maar ik lees dus net dat de V40 er weer in 14% komt.
Kijk ook even naar de ocean race. Kun je zelf bepalen welke opties je het belangrijkst vind.Oogje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:19:
Het zijn beide standaard al best mooi aangekleden auto's. Als je een ocean race pak moet het business pack voor de navi en dan ben je toch wel een heel eind. En ik zou altijd voor 150 de 62 liter diesel tank kiezen. NOg minder aan de pomp
[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 03-03-2015 22:57 ]
Ocean race is toch juist de duurste variant van de v40? Dan zou ik eerder voor de summun gaan. Maar welke opties wil je echt. Business pack zal ik wel adviseren als je vaak op de weg bentthefox154 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:57:
[...]
Kijk ook even naar de ocean race. Kun je zelf bepalen welke opties je het belangrijkst vind.
Het zijn beide standaard al best mooi aangekleden auto's. Als je een ocean race pak moet het business pack voor de navi en dan ben je toch wel een heel eind. En ik zou altijd voor 150 de 62 liter diesel tank kiezen. NOg minder aan de pomp
Business pack moet je gewoon hebben anders heb je geen naviMurrays schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:00:
[...]
Ocean race is toch juist de duurste variant van de v40? Dan zou ik eerder voor de summun gaan. Maar welke opties wil je echt. Business pack zal ik wel adviseren als je vaak op de weg bent

Ocean race is inderdaad iets duurder maar een aantal mooie opties. Ook is in de prijs de metalllic lak al inbegrepen die bij de andere allemaal xxx meer kost. Daardoor valt het prijsverschil nog wel mee.
Ocean race kost met de nieuwe D2 33995,- Waar een summum 30895 kost.
Dus zodra je luxury line overweegt (xenon, glazendak, etc) dan zijn ze alweer nagenoeg gelijk geprijst en dan is de ocean race toch net wat specialer. Helaas hebben ze de modeljaar 2016 folder nog niet.
Edit prijs is nog even vraagteken:
D2 zoals nu in de folder 34995,-
Dealer melde 33995,-
Leaseplandirect heeft cataloguswaarde 32995 staan.
Als die laatste inderdaad klopt dan valt de meerprijs nog wel mee, voor toch een rits meer aan opties.
[ Voor 15% gewijzigd door thefox154 op 03-03-2015 23:32 ]
I8 kan je ook nog toevoegen bij het lijstjereadytoflow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:02:
Juist
Outlander PHEV
Volvo V60 PHEV
Mercedes C350e
Golf GTE
Passat GTE
Hyundai Tucson
Q7 eTron
[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 04-03-2015 00:05 ]
Je vergeet de Audi A3 SB e-Tron in je lijstjereadytoflow schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:02:
...
Leeg - Sinds 20180907
Die speelt vals omdat de auto de co2 zelf nabehandeldMrAcid schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:16:
308 SW is er weer met 14% bijtelling.
http://www.autoweek.nl/ni...lling-voor-peugeot-308-sw
Maar goed, na de aflevering van Top Gear durf ik geen Peugeot meer te rijden
[ Voor 12% gewijzigd door GrooV op 04-03-2015 10:02 ]
Welke aflevering is dat?GrooV schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:54:
[...]
Die speelt vals omdat de auto de co2 zelf nabehandeld
Maar goed, na de aflevering van Top Gear durf ik geen Peugeot meer te rijden
[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 04-03-2015 10:50 ]
Ocean Race is een mooie versie, daarnaast gewoon net wat specialer aangekleed (mooi leer met stiksels, mooie afwerking bij de middenconsole).thefox154 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:30:
[...]
Business pack moet je gewoon hebben anders heb je geen navi![]()
Ocean race is inderdaad iets duurder maar een aantal mooie opties. Ook is in de prijs de metalllic lak al inbegrepen die bij de andere allemaal xxx meer kost. Daardoor valt het prijsverschil nog wel mee.
Ocean race kost met de nieuwe D2 33995,- Waar een summum 30895 kost.
Dus zodra je luxury line overweegt (xenon, glazendak, etc) dan zijn ze alweer nagenoeg gelijk geprijst en dan is de ocean race toch net wat specialer. Helaas hebben ze de modeljaar 2016 folder nog niet.
Edit prijs is nog even vraagteken:
D2 zoals nu in de folder 34995,-
Dealer melde 33995,-
Leaseplandirect heeft cataloguswaarde 32995 staan.
Als die laatste inderdaad klopt dan valt de meerprijs nog wel mee, voor toch een rits meer aan opties.
Overigens heb ik bij mijn huidige V40 een neerklapbare voorstoel genomen (in MY16 slechts € 65), in 1 woord: ideaal! Bij de Ikea een kast halen van 2 meter is geen probleem (2,40 m niet geprobeerd, maar moest ook wel lukken). Inmiddels een tijdje met het gezin in de V40 op pad (met kinderen van 3 en 6) en moet zeggen dat de auto eigenlijk prima voldoet. Een V60 is eigenlijk maar beperkt groter en als je geen kinderwagen meer hebt is een V40 eigenlijk voldoende (maar dan wel mét neerklapbare voorstoel
En business pack is ook niet te vermijden inderdaad, ik wil wel navigatie!
Zometeen eens bij een dealer naar binnen lopen om te kijken
[ Voor 20% gewijzigd door Oogje op 04-03-2015 12:44 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik heb een "kale" Summum D4, met het business pack erbij. En zonder type/motor aanduidingOogje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:19:
Maar, als je wat extra geld stuk wilt slaan aan de auto: xenon. En de stoel van de bijrijder is niet elektrisch in te stellen, en aan de voorkant zitten geen parkeersensoren.
edit: Ow, wat misschien wel handig is om te weten, die voorruit verwarming zorgt er wel voor dat als je de zon recht van voren hebt, je de draadjes in de voorruit ziet. Als je gaat kijken, let hier even op, dan kan je zelf bepalen of het hinderlijk is of niet
[ Voor 14% gewijzigd door Widow op 04-03-2015 13:48 ]
Sinds auto's LED DRL hebben is Xenon of LED verlichting eigenlijk wel een must. Anders kloppen de kleuren niet lekker met elkaar. Het kleurcontrast tussen helder witte DRL en geel dimlicht benadrukt het ouderwetse van halogeenlampen.Widow schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:46:
[...]
Maar, als je wat extra geld stuk wilt slaan aan de auto: xenon. En de stoel van de bijrijder is niet elektrisch in te stellen, en aan de voorkant zitten geen parkeersensoren.
Wat dat betreft zouden ze op goedekopere auto's eigenlijk "halogeenkleurige" DRL moeten monteren. Vooral in A- en B-segment is xenon niet helemaal gangbaar.
Parkeersensoren aan de voorkant zou ik niet missen, de hele lengte van de auto is slechts 4.36 meter en hij heeft ook verhoudingsgewijs geen erg lange motorkap.
De motorkap is inderdaad niet lang, maar loopt aan de hoeken wel schuin aft_captain schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:04:
[...]
Parkeersensoren aan de voorkant zou ik niet missen, de hele lengte van de auto is slechts 4.36 meter en hij heeft ook verhoudingsgewijs geen erg lange motorkap.
Ik vind de parkeer sensoren sowieso ruk op de V40, de hoeken pakt ie echt slecht en hij is traag.Widow schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:21:
[...]
De motorkap is inderdaad niet lang, maar loopt aan de hoeken wel schuin afvandaar dat ik niet altijd "weet" of ik ruimte heb om een draai te maken in een parkeervak. Dus als je graag geld wilt stukslaan aan dingen die enigszins toegevoegde waarde hebben: parkeersensoren aan de voorkant
Heb al 1x gehad dat het binnen 1seconde PIEP-BOEM was bij het schuin indraaien dus ik luister er al niet meer naar. Volgende auto krijgt een achteruitrij camera
[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 04-03-2015 14:33 ]
Toegegeven, de moderne Volvo's hebben volgens mij in de tussentijd wel een hardware-update gehad. Dat merkte ik voornamelijk bij de V60 van 1 maand oud, toch is de vertraging nog wel merkbaar aanwezig.
V40 is 3 jaar oud en de V50 is nog ouder, daar was het navigatiescherm voornamelijk traag.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dit topic is gesloten.