Post 10.000!
Vraagje over een Triac opstelling. Ik heb hier te weinig kennis van, maar ik kan dit wel als printplaat kopen en simpel aansturen: https://www.waveshare.com/2-ch-triac-hat.htm
Ik wil een 2000W verwarmingselement gaan aansturen op verschillend vermogen. Is het echt zo simpel, of zie ik wat nadelen over het hoofd? Dat het geen nette 50hz meer is met "kapotte" fases maakt voor het verwarmingselement volgens mij niet uit. Maar zijn er negatieve bij effecten? En hoe betrouwbaar is het?
Het heeft een klein beetje actieve koeling nodig bij hogere vermogens, dus er gaat een heel klein beetje verloren maar veel zal het niet zijn.
Zijn er bij effecten op het net of qua EMC? En kan ik nog betrouwbaar vermogen meten? (middels stopcontact meter of din rail metertje met modbus)
Ik was eerst van plan voor een dubbel element te gaan met 2 sterktes (bijv 2x800W of 2x1000W) en dan simpel te houden met relaitjes.
Volgens mij is het oude techniek, maarja, dat is een verwarmingselement ook, en traploos vermogen kunnen regelen is wel aantrekkelijk.
Vraagje over een Triac opstelling. Ik heb hier te weinig kennis van, maar ik kan dit wel als printplaat kopen en simpel aansturen: https://www.waveshare.com/2-ch-triac-hat.htm
Ik wil een 2000W verwarmingselement gaan aansturen op verschillend vermogen. Is het echt zo simpel, of zie ik wat nadelen over het hoofd? Dat het geen nette 50hz meer is met "kapotte" fases maakt voor het verwarmingselement volgens mij niet uit. Maar zijn er negatieve bij effecten? En hoe betrouwbaar is het?
Het heeft een klein beetje actieve koeling nodig bij hogere vermogens, dus er gaat een heel klein beetje verloren maar veel zal het niet zijn.
Zijn er bij effecten op het net of qua EMC? En kan ik nog betrouwbaar vermogen meten? (middels stopcontact meter of din rail metertje met modbus)
Ik was eerst van plan voor een dubbel element te gaan met 2 sterktes (bijv 2x800W of 2x1000W) en dan simpel te houden met relaitjes.
Volgens mij is het oude techniek, maarja, dat is een verwarmingselement ook, en traploos vermogen kunnen regelen is wel aantrekkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 20-08-2021 12:19 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
:fill(white):strip_exif()/f/image/BcTBEdzr4rllxwVQTyy9Vi34.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AHk38ZqosNwT6tZY4vzqQGhw.jpg?f=user_large)
/f/image/Jx4rss9pZw55S0octZPwouaR.png?f=fotoalbum_large)

/f/image/SKxXSt8lnlnNj0T3AHBYi4hs.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/D7pTNjz8YFsOAmWlwKwk4VmC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lUgrD1vnpkfFghLYerXEYWka.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JrRtlAUWFvqiPNBWfRA90UnO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8SLhEpcMIiApsjzePBPlIEvt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/i7Ie17fohffszXhljr5vbJ1q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sPMHVsoMNsTkcLyYqylolMC1.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/fe9W1oj7Q6ITcAvdWCyhJdws.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/75PLVbGa8tHFHz0ODevVcl03.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WftXRA0HqA5uYwaWweGVILSg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kMGp8WmgLdE6Tmvl0sSC8pW4.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/QMhlNQJ6nBdsZY6FRgiP4hor.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/YjY1db60yc0giKqTU9oNt9LC.png?f=user_large)