Wat zijn de afmetingen? Misschien C&K switches?Tarin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:54:
Kunnen jullie me helpen een vervangend knopje te identificeren? Het aan/uit-knopje van onze (sinds de aankoop 5 jaar geleden 2 keer onder garantie omgeruilde) babyfoon is weer stuk (3,5 jaar geleden hadden we hetzelfde probleem maar zat er nog garantie op).
[Afbeelding]
De behuizing is ongeveer 5 x 5,35 (7 met knopje) x 1,8 mm groot. Ik heb op diverse variaties op right angle smd tactile SMD turtle switch button gezocht maar vind vooral kleinere hogere knopjes en omdat ik niet weet wat de standaardmaatgeving is, is het lastig op afmetingen te zoeken.
[Afbeelding]
Wel een geinig mechanisme van binnen - het zwarte blokje zat aan de behuizing vast en werd door het lichte schuifje tegen de daadwerkelijke momentschakelaar gedrukt, met het metalen kapje als tegensteun. Helaas blijkbaar niet bestand tegen meer dan 3,5 jaar lang dagelijks 2-4 keer indrukken.
https://www.ckswitches.co...t-details/Tactile/PTS850/
Welke stekker wil je vervangen? Dat is mij niet duidelijkMr_gadget schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:07:
De connector van de aansluiting van de stofzuiger van mijn ouders is afgebroken. Zou ik deze kunnen vervangen door zo'n stekker?

Een 'echte' is beter maar om dat nou enkel maar daar voor aan te schaffen zou ik niet doen. Als de connector er goed aan zit (eens trekken), zou het moeten goed zijn. Er staat trouwens 'insul' en 'non-insul' op jouw tang dus het is voor beide types.Ik heb een stanley automatische striptang er zit wel iets op voor connectoren. Alleen moet blauw, geel en rood met hetzelfde stuk..echte tangen hebben vaak losse bekken. En er staat 'non insul' bij. Zou dit een goede krimp geven of zou ik beter een echte tang moeten nemen?
Met de correcte tang niet.Alternatief is zoiets. Deze moet je dan twee keer krimpen?

Ik ben niet zeker maar het lijkt er op dat je met jouw tang op de koperdraad moet krimpen met het gebogen deel waar de gekleurde bolletjes bij staan. De grotere eigenaardiger gevormde openingen lager op de tang zijn waarschijnlijk voor de isolatie.
Is dit de stekker die je wil vervangen? Let altijd op breedte maar ook dikte. Je kan die krijgen in 0.5mm en 0.8mm dikte. Een 0.8mm connector op een 0.5mm tab zal te los zitten. Zo'n quickconnect moet gewoon redelijk goed vast zitten.
Met een aansteker?AteGjalt schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:35:
Die kan je meestal met een vuuraansteker oid nog krimpen zodat deze goed aansluit op de draad.

[Voor 115% gewijzigd door D-Three op 03-01-2022 22:09]