Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:59
Bestaan er ook mooie oplossingen die ook fijnstof weergeven?

Edit:
Dit soort meters zullen niet heel accuraat zijn?

https://nl.aliexpress.com/item/1005007627045672.html

Is er ergens een lijstje met goede fijnstof en co2 meters?

Of is het echt alleen die 07 van hierboven?

[ Voor 70% gewijzigd door Tweak_ers op 20-11-2025 11:37 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:08
@Tweak_ers Die van IKEA is prima.

- knip -

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47
Deze van IKEA meet geen co2, de opvolger, ALPSTUGA, met co2 sensor is aangekondigd maar nog niet verkrijgbaar

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56
ajbu schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:35:
[...]

Deze van IKEA meet geen co2, de opvolger, ALPSTUGA, met co2 sensor is aangekondigd maar nog niet verkrijgbaar
Hmm die sensor zou 25 euro moeten gaan kosten.
Vraag me af of er dan niet toch een VOC sensor in zit.
In de oude (zonder scherm) VINDSTYRKA zit een SEN54 en Senserion heeft wel meer particle sensoren met een VOC sensor erin.
Voor 25 euro/pond een dergelijke unit met echte CO2 sensor erin zou extreem goedkoop zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Raymond P
ajbu schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:35:
[...]

Dat was de vraag niet.

- knip -

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
TD-er schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:56:
[...]

Hmm die sensor zou 25 euro moeten gaan kosten.
Vraag me af of er dan niet toch een VOC sensor in zit.
In de oude (zonder scherm) VINDSTYRKA zit een SEN54 en Senserion heeft wel meer particle sensoren met een VOC sensor erin.
Voor 25 euro/pond een dergelijke unit met echte CO2 sensor erin zou extreem goedkoop zijn.
Er zijn net prijzen voor NL uit. De Alpstuga wordt blijkbaar 30 euro, voor een CO2/fijnstof sensor is dat een hele strakke prijs. Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit zich vergelijkt met bijvoorbeeld een MH-Z19 of een S8.

nieuws: IKEA brengt Matter-smarthomeproducten op 1 januari uit en deelt europ...

Ik zie overigens staan op https://www.matteralpha.c...air-quality-monitor-p3329
"Network Thread, Bluetooth, Matter over Zigbee "
Ik ben benieuwd wat dat betekend, mijn vage hoop is dat mijn Zigbee antenne genoeg is, maar dat zal wel niet perse waar zijn...

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:59
Nou ja, het helpt wel heel erg.
Denk dat ik liever in iedere kamer zo’n IKEA sensor hang, dan één dure unit beneden.

Ik heb en wil geen HA, Honey of Domoticz meer.

Liever plug en play van een fabrikant.

• Raymond P
@Tweak_ers Tenzij je een specifieke wens ervoor heb is een fijnstofmeter in elke kamer behoorlijke overkill, en soms zelfs onwenselijk omdat ze niet altijd geruisloos werken.

Mocht er daadwerkelijk een deftige CO2 sensor in de nieuwe IKEA unit zitten, wat niet geheel ondenkbaar is, dan is het natuurlijk een no-brainer.
Het zou mij verbazen als het geen sensirion sen6x is, mja dat is dus nog even afwachten.

- knip -

• Alicanto
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:18
Mijn fijnstofsensor (Awair element) op de slaapkamer meet bijna nooit waarden boven 10ug/m3, dus eigenlijk kijk ik er nooit meer naar. Het is ook wel vervelend dat de Awair Element door de ventilator niet op mijn nachtkastje kan staan. Hij staat nu aan de andere kant van de slaapkamer, dichtbij verwarming en raam en daardoor gebruik ik voor de temperatuur ook wel eens sensor in mijn wake-up-light.
Meer sensors is dus niet per se beter. Ik zou fijnstof denk ik in het vervolg alleen willen meten in de woonkeuken. CO2 wil ik dan weer wel overal meten. Een Senserion SPS30 fijnstofmeter zou je ook nog kunnen overwegen, maar als je iets wat kant en klaar is zoekt, kan je die juist beter overslaan.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Raymond P schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:02:
Mocht er daadwerkelijk een deftige CO2 sensor in de nieuwe IKEA unit zitten, wat niet geheel ondenkbaar is, dan is het natuurlijk een no-brainer.
Ik hoop het wel, van de week de tweede MH-Z19 die de geest heeft gegeven (na 7 jaar) en wacht even tot die van de Ikea leverbaar zijn om die eens te proberen. Ik heb een "domme" CO2 meter gekocht toen ik in Shenzhen was voor een paar euro en die zit altijd erg dichtbij de MH-Z19 metingen dus kan in elk geval een sort of vergelijking doen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Aanbiedingen graag in Awair element en andere CO2 meter kortingscodes