Ik heb een Honeywell Resideo co2 meter in een aanbieding gekocht voor €20. Voor die prijs een goede meter en handig dat op het scherm de co2-waarde direct zichtbaar is. Nadeel is dat hij niet smart is en dat het scherm nog al fel en opzichtig is. Ik heb er een ESP32 aanvast gemaakt, om de waarden wel in HomeAssistant uit te kunnen lezen.
Daarnaast heb ik een Awair Air gekocht, ook in de aanbieding voor €100. Dit is absoluut mijn favoriete meter. Ik zie nooit rare metingen en vertrouw dus ook wat deze aangeeft. Het apparaatje ziet er mooi uit en geeft subtiel de co2-waarde (en evt. andere meetwaarden) weer. Makkelijk uit te lezen via een app en ook zonder moeite in HomeAssistant te integreren. Enige nadeel is dat de ventilator hoorbaar is als hij op je nachtkastje naast bed staat. Bij het voeteneind geen last van.
Ik heb ook wel eens een DIY sensor gemaakt op basis van een ESP en een SenseAir S8, maar die was geregeld offline en ik had geen tijd voor het zoeken naar de oorzaak en aangezien ik er ook nog geen mooie behuizing voor heb geprint is die helaas toch weer in de la beland. Qua meetwaarden kwam deze overeen met de Awair. De Resideo week wel eens wat af.
Daarnaast heb ik een Awair Air gekocht, ook in de aanbieding voor €100. Dit is absoluut mijn favoriete meter. Ik zie nooit rare metingen en vertrouw dus ook wat deze aangeeft. Het apparaatje ziet er mooi uit en geeft subtiel de co2-waarde (en evt. andere meetwaarden) weer. Makkelijk uit te lezen via een app en ook zonder moeite in HomeAssistant te integreren. Enige nadeel is dat de ventilator hoorbaar is als hij op je nachtkastje naast bed staat. Bij het voeteneind geen last van.
Ik heb ook wel eens een DIY sensor gemaakt op basis van een ESP en een SenseAir S8, maar die was geregeld offline en ik had geen tijd voor het zoeken naar de oorzaak en aangezien ik er ook nog geen mooie behuizing voor heb geprint is die helaas toch weer in de la beland. Qua meetwaarden kwam deze overeen met de Awair. De Resideo week wel eens wat af.
/f/image/lW52NEGdBKhjdaMTY9Mp7Xkc.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/INffdgtKbN6HP7iP7TEQP5N3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NaOhNbn8Q8InvUdnJvGqGIrK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/V4z8Df4DjvgKbCYRqAEuevwX.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/u2hEqwvfF1tNxPHIuYcm5N8S.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/SZogLoCWJfJvujKFLpdD3itU.png?f=user_large)
/f/image/GkzXeMdbG7qvyHCyKJvptoAR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AzFE2jLQbACzQWIhtZ2lTizY.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GWou7aBSYkQYz8EVF7oZZ1lu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XxwZGgXDZyiA38PUxLud3oZx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1w3uuRhJRZQFpl7LvNM1VS33.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eHzjr8gVdQ7ZCmGJzMkUzhr2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OSrC660OMN8dYwJvjUNn5uyf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cq5QaUvZRo1TP9Gde2rvjXnU.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E6CPh4wcDW1IByVcVR5wEWNC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aksJ0ESGq70LUEXYVagYtBSF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0Eud0avLVkmdbIBptUvlBAYo.jpg?f=fotoalbum_tile)