Fwiw: ik heb de IKEA unit in de slaapkamer geplaatst en de mhz19 die daar dienst deed met pensioen gestuurd. Maar ik stuur er geen mechanische ventilatie mee aan.
Helaas (of gelukkig) is voor mij het display (lees: de klok) op 3 meter afstand (zonder bril) niet te lezen. Te weinig contrast en laag in lumen.
Als je geen dekkend Matter netwerk hebt zou ik wel even inlezen en/of hulp vragen in de relevante topics hier. De sensor haalt hier net ~5 meter met een vloer ertussen.
Helaas (of gelukkig) is voor mij het display (lees: de klok) op 3 meter afstand (zonder bril) niet te lezen. Te weinig contrast en laag in lumen.
Yep, als het goed is werkt dat gewoon. Hier hangt het Matter gedeelte aan een Nest Hub, maar dat zou via Thread gewoon te delen moeten zijn.Marc_Sway schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:25:
[...]
Nog een enkele vraag: is van deze IKEA de meetdata ook al binnen te halen in HA?
Als je geen dekkend Matter netwerk hebt zou ik wel even inlezen en/of hulp vragen in de relevante topics hier. De sensor haalt hier net ~5 meter met een vloer ertussen.
[ Voor 45% gewijzigd door Raymond P op 28-01-2026 11:42 ]
- knip -
:no_upscale():strip_exif()/f/image/9lIp8WPNUKhUHYJFqVeIRCHH.webp?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/vd1k7RQD7M1ql2gXK1zhuX87.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/btwB4Q96xCDVpSRHaUYrkHoM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DuJdJ1aKanClXCPKGAwudBpW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6IiFLwTcG1tnsQhhOQH0IZZw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U4oqxDeFPyI5JFfG7Akd5QPV.jpg?f=fotoalbum_large)