Gisteren ingevallen met mijn paladin tank in een tweede raidgroup die al wat verder zijn op heroic. Op brackenspore HC kreeg ik van de healers te horen dat ik te squashy ben in vergelijking met normal mode, maar ook in vergelijking met de andere tank (DK).
Wil iemand eens kijken naar mijn character(
http://eu.battle.net/wow/en/character/kilrogg/Aliru/simple ) en kijken of er optimalisaties mogelijk zijn in build, gear en glyphs? Naar mijn mening heb ik alles goed zitten namelijk en lag het probleem op dat moment meer aan gear (646 op het moment van brackenspore HC), bad luck dat een aantal abilities achter elkaar niet gemitigate werden, cooldowns allemaal op CD waren en ik geen 3HP had om SotR te kunnen doen.
Is het als prot paladin trouwens beter om HP te poolen zodat als je het nodig hebt je altijd 2 of meer HP hebt om sneller een SotR te kunnen doen (of een WoG natuurlijk)? Of is het beter om een hogere uptime van SotR te hebben?
De run was overigens met 3 shaman healers en één druid healer, allen geen super sterk tankhealers maar dat lijkt mij ook niet echt het issue...
sabriel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:53:
[...]
Wat zijn de makkelijke hc's in highmaul ?
Eerste hebben we al down, dus die is al weg.
*Shadowpriest DPS-problemen*
Heeft er nog iemand een tip voor twin orgon & imperator spelende als shadowpriest.
tot & met Tectus geen probleem met DPS en kan substain met ilvl 654 18k DPS halen, op magic-breaker komt DPS nooit hoog als spel-caster maar gaat vrij goed qua rotation dus maak ik me niet veel zorgen over.
Twin Orogon
ik las een tactic om op Pol DOTS te plaatsen en op de ander mijn rotatie mindblast/mindspike om orbs te verzamelen. Hiervoor insanity opgeofferd voor SoD, maar kwam niet 1 keer in mijn rotatie met een bedroefende 13k DPS tot gevolg. Was eerste poging tot iets anders dus maak me geen zorgen om de 13k DPS deze keer, echter heb ik een structureel probleem wanneer ik mijn DOT-rotatie op moet starten als je veel moet bewegen.
Imperator
Pas 3 tries gehad op deze boss, dus kan nog niet veel erover zeggen, echter bespeurde ik bij mezelf zeer veel downtime door het constant switchen van boss, naar add en dan weer naar boss. Vaak had ik 5 orbs wanneer add spawns, moet ik eerst op add mijn dot's plaatsen om daarna insanity te channelen waarbij add dood is voordat insanity is afgelopen (DPS-verlies doordat dots volle duration niet doorlopen), mindspike spammen terwijl ik al 5 orbs heb of raid overtuigen dat ik op boss kan blijven. Ik praat natuurlijk niet over de intermation phases.
Op mijn shadowpriest heb ik twee verschillende specs (met bijhorende gear) om verschillende gevechten aan te kunnen. CoP is naar mijn mening niet de beste keuze op gevechten waar je (mogelijk) veel moet lopen EN waar execution niet heel erg van belang is. Ik heb ook een spec met Auspicious Spirits, welke veel beter is voor gevechten als de Twins, tenzij je in dat gevecht veel mazzel hebt met vuur en niet zoveel hoeft te rennen natuurlijk ;-)
Op Imperator is CoP naar mijn mening wel de beter keuze, omdat je inderdaad naar adds moet switchen die lang niet de gehele dot-tijd leven. Daar is spammen van MindSpike en MindBlast dus beter, om vervolgens op Imp je dots te houden. Een beetje goed managen (en soms geluk) zorgt ervoor dat je 4 orbs hebt op het moment dat je weer switched zodat je direct met je insanity en dot rotation kan beginnen. Minder dan 4 orbs is ook geen probleem trouwens, 5 wel. Op het moment dat de add komt, wil je eigenlijk max 1 orb hebben, afhankelijk van hoe snel je die add down krijgt en hoeveel orbs je dan hebt. Als je dan nog dots hebt op Imperator ligt het aan het aantal orbs dat je hebt of je insanity rotation start of verder gaat met MS en MB.
[
Voor 55% gewijzigd door
Thysiej op 15-01-2015 10:17
]