Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Zie de posts op mmo-champion.com op het moment. Heel veel tuning komt er aan vandaag!

@gladiator: arms + fury krijgen buffs zodat ze beter zijn dan gladiator als ik het goed onthouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
IntToStr schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:38:
Zie de posts op mmo-champion.com op het moment. Heel veel tuning komt er aan vandaag!

@gladiator: arms + fury krijgen buffs zodat ze beter zijn dan gladiator als ik het goed onthouden heb.
Ik zie het inderdaad... Gladiators krijgen te maken met de nerfbat omdat Arms en Fury underperformen ten opzichte van gladiators... Ik zie al gebeuren dat gladiators straks ergens onderaan staan... Deathknights en retri paladins worden natuurlijk niet generfed. Retri niet omdat het de enige dps spec is en deathknights niet omdat alle 3 de specs zeer sterk zijn momenteel... Lekker weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 16:25
Ik hoop dat ze mijn arcane mage weer een beetje speelbaar maken, een dag frost geprobeerd maar ik vind het niet leuk en ik ga niet met tegenzin een spec spelen die ik niet leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeman225
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-06 14:23
Ries schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:03:
[...]

[...]

Geen 4 jaar in ieder geval!! :D
Haha >:)
Ricmaniac schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:00:
[...]

welcome back na bijna precies 4 jaar :D
Dank u dank u. Ondertussen wel dingen in WoW gedaan maar ja... work work O-)

Ik vraag me alleen wel af nu heel langzaam de glans er vanaf komt (raiding is nu ook unlocked) hoe actief de community gaat blijven nadat iedereen inziet dat de leveling experience wel beter is, maar endgame content nu voornamelijk ashran, een kleine set (bijna verplichte) dailies en garrison is...

[ Voor 4% gewijzigd door Strikeman225 op 08-12-2014 11:01 . Reden: haakje verkeerd ]

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03

hmr

Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:22:
[...]

Butcher heeft geloof ik een enrage op 6 minuten.

En Glad stance wordt in 6.1 generfed volgens MMO-C, verwacht dus maar dat je niet lang meer op de hoogste DPS plek blijft :)
|:( , dat sucked!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blij dat Fury wat buffs krijgt. Single Target was het niet bijzonder veel soeps. Resultaat was dat iedereen switchtte naar het veel beter performende Gladiator. Ik weiger om een tank offspec te spelen om betere DPS te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnocl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06-2024
Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:49:
Ik hoop dat ze mijn arcane mage weer een beetje speelbaar maken, een dag frost geprobeerd maar ik vind het niet leuk en ik ga niet met tegenzin een spec spelen die ik niet leuk vind.
Zit in hetzelfde schuitje, frost na heel lang tegenstribbelen toch maar een kans gegeven tijdens het lvl-en (lvl 94-98), maar vond het niet leuk om te spelen.

De verhalen over arcane als lagere dps vind ik persoonlijk overdreven.

Deze week 2 keer met mijn guild geraid als arcane mage. mijn ilvl was gisteravond op het eind 637 (waren er nog een paar bij van hoger itemlvl). We zaten vast op tectus wanneer je voor het eerst een splitsing hebt met 4 kleintjes, maar was wel consistent 3e in dps.
Enige die boven me stonden waren twee hunters en dat vind ik niet vreemd aangezien je veel moet lopen tijdens die boss fight.

Mijn guildruns bestaan voor de helft uit pugs en hier hebben we ook een aantal frost mages erbij gehad (ook een paar van hoger ilvl dan mij), maar er is er pas eentje geweest die me versloeg qua dps en die zat al op ilvl 645.

Lang verhaal kort:
Speel wat je leuk vindt om te spelen. Als je goed kan spelen haal je de dps er echt wel uit, raids gaan toch voornamelijk om tactieken en overleven.

Edit:
Ben zelfs tijdens een faalmoment de eerste boss te lijf gegaan terwijl ik "tarecgosa's wrath" equiped had. zelfs toen stond ik niet als laagste qua dps (zowiezo boven de tanks en was nog net voor onze shammy)

[ Voor 7% gewijzigd door arnocl op 08-12-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:49:
Staat vermeld dat mage bij alle specs te weinig dmg doet. Die krijgen wel een buff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Tenzij je in een hardcore guild zit waar specs gewoon niet meegenomen of gekickt worden omdat hun dps op een specifiek gevecht niet goed is zit je wel goed inderdaad. Er zijn altijd de wat meer hardcore mensen die wel switchen naar een specifieke spec voor gevechten. Op mijn warlock (toen ik die in wotlk speelde) deed ik dit altijd, toen had ik zowel een affliction als een destruction spec; demonology werd toen helemaal niet gebruikt. Ik vond beide specs leuk om te spelen, al had affliction toen mijn voorkeur. Wat afwisseling is soms ook helemaal niet verkeerd.

Nu gladiators generfd worden ga ik toch weer twijfelen of het niet handiger is om te rerollen nu in het begin van de expansion. Ik had een warrior gemaakt om te tanken omdat ze dachten dat het nodig was. Nu blijkt dat er 4 tanks zijn en kan ik mij prima vinden in de gladiator spec. Als ik echter de keuze krijg om vol dps te gaan zou ik liever voor ranged gaan. Ik zit te twijfelen om shadowpriest te gaan, ook al krijg ik van iedereen te horen momenteel dat priests geen dps spec hebben....

[ Voor 0% gewijzigd door Thysiej op 08-12-2014 11:15 . Reden: dikke taalfout... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Thysiej schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:14:
Tenzij je in een hardcore guild zit waar specs gewoon niet meegenomen of gekickt worden omdat hun dps op een specifiek gevecht niet goed is zit je wel goed inderdaad. Er zijn altijd de wat meer hardcore mensen die wel switchen naar een specifieke spec voor gevechten. Op mijn warlock (toen ik die in wotlk speelde) deed ik dit altijd, toen had ik zowel een affliction als een destruction spec; demonology werd toen helemaal niet gebruikt. Ik vond beide specs leuk om te spelen, al had affliction toen mijn voorkeur. Wat afwisseling is soms ook helemaal niet verkeerd.
Zit niet in een hardcore guild, maar wel een die Mythic gaat raiden. Het is meer voor mezelf dat ik probeer het beste uit de char te halen wat op dat moment mogelijk is met gear en spec. Dat vind ik zelf leuk, dus switch nog wel vaak. Daarnaast ben ik sinds TBC al een beetje een dps hoer ;).

Ik zal dus gaan kijken wat pre-nerf de beste dps spec is en switchen, al wordt het waarschijnlijk SMF-fury omdat ik een 655 1-hander heb!

Thysiej - een re-roll is wellicht wat rigoreus, maar je moet natuurlijk zelf kijken. Ik heb een priest alt op 100 waarmee ik Highmaul normal heal, maar gisteren kreeg ik de CM Skyreach niet voor elkaar... DPS valt idd ook wat tegen, had ik meer van verwacht. Het is wel een leuke char om te spelen.

Als ik zou moeten rerollen, dan zou ik niet goed weten welke class dat zou moeten zijn.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
arnocl schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:05:
[...]

Zit in hetzelfde schuitje, frost na heel lang tegenstribbelen toch maar een kans gegeven tijdens het lvl-en (lvl 94-98), maar vond het niet leuk om te spelen.

De verhalen over arcane als lagere dps vind ik persoonlijk overdreven.

Deze week 2 keer met mijn guild geraid als arcane mage. mijn ilvl was gisteravond op het eind 637 (waren er nog een paar bij van hoger itemlvl). We zaten vast op tectus wanneer je voor het eerst een splitsing hebt met 4 kleintjes, maar was wel consistent 3e in dps.
Enige die boven me stonden waren twee hunters en dat vind ik niet vreemd aangezien je veel moet lopen tijdens die boss fight.

Mijn guildruns bestaan voor de helft uit pugs en hier hebben we ook een aantal frost mages erbij gehad (ook een paar van hoger ilvl dan mij), maar er is er pas eentje geweest die me versloeg qua dps en die zat al op ilvl 645.

Lang verhaal kort:
Speel wat je leuk vindt om te spelen. Als je goed kan spelen haal je de dps er echt wel uit, raids gaan toch voornamelijk om tactieken en overleven.

Edit:
Ben zelfs tijdens een faalmoment de eerste boss te lijf gegaan terwijl ik "tarecgosa's wrath" equiped had. zelfs toen stond ik niet als laagste qua dps (zowiezo boven de tanks en was nog net voor onze shammy)
Ik denk dat jij dan ook een iets betere speler bent als ik want in de top 10 van een groep van 25+ ga ik niet redden met arcane.
Als ik stil kan staan lukt het wel maar bij een beetje beweging dan is het gebeurd met mijn dps.
Het was ook pas mijn eerste raid sinds een paar jaar dus misschien met wat meer oefenen dat het wel beter gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatwhat
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:59
Heb nooit geluk gehad met loot of als er wat dropped dat ik altijd slecht roll. Maar werd gister toch wel blij toen ik 100 rollde voor Nok karosh in een group met 25 man!

Heeft iemand trouwens sinds WoD zomaar lag spikes? En nee het ligt niet aan mij internet want andere spellen kan ik daarnaast gewoon normaal spelen. Heb WoW al opnieuw geinstalleerd en alle forums van WoW geraadpleegd! Hopelijk heeft iemand hetzelfde gehad en dit opgelost. Want natuurlijk komen die lag spikes op de meest irritante momenten. Tijdens raiden, als ik eindelijk kan spelen na een dag werken, in het weekend etc. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Whatwhat schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:13:
Heb nooit geluk gehad met loot of als er wat dropped dat ik altijd slecht roll. Maar werd gister toch wel blij toen ik 100 rollde voor Nok karosh in een group met 25 man!

Heeft iemand trouwens sinds WoD zomaar lag spikes? En nee het ligt niet aan mij internet want andere spellen kan ik daarnaast gewoon normaal spelen. Heb WoW al opnieuw geinstalleerd en alle forums van WoW geraadpleegd! Hopelijk heeft iemand hetzelfde gehad en dit opgelost. Want natuurlijk komen die lag spikes op de meest irritante momenten. Tijdens raiden, als ik eindelijk kan spelen na een dag werken, in het weekend etc. :( :(
Ik heb zelf ook af en toe een hapering, zo een seconde of 2 waarbij niets update en daarna gaat het weer goed. Alleen niet alleen in WoW, heb het ook in Diablo 3... (beide blizzard games natuurlijk).

Andere games heb ik het weer niet...

Zelf heb ik voor WoD hier ook nog nooit last van gehad, dus m'n vermoeden is dan ook dat het met de connectie naar de blizzard servers te maken heeft... maar als ik dan naar de MS latency etc kijkt.. staat alles gewoon op 15 á 20 ms home en world...

Het is me nog niet gelukt de vinger op de zere plek te leggen.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:38:
[...]
Ik zal dus gaan kijken wat pre-nerf de beste dps spec is en switchen, al wordt het waarschijnlijk SMF-fury omdat ik een 655 1-hander heb!
SMF en TG zijn gelijk op single target. Met cleave fights loopt TG licht voor, maar dat is echt wel te verwaarlozen.

Ik liep heel lang met mijn 2 1H heirlooms rond omdat er niks dropte. In mijn garrison kreeg ik een ilvl 630 mission voor een wapen. Nadat mijn followers die gecomplete hadden, loot spec op Arms gezet, en toen kwam er een warforged 2-hander uitrollen, ilvl 636 dus. Voor 10K op de AH zon crafted 2-hander gescoord en done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:38:
[...]

Zit niet in een hardcore guild, maar wel een die Mythic gaat raiden. Het is meer voor mezelf dat ik probeer het beste uit de char te halen wat op dat moment mogelijk is met gear en spec. Dat vind ik zelf leuk, dus switch nog wel vaak. Daarnaast ben ik sinds TBC al een beetje een dps hoer ;).

Thysiej - een re-roll is wellicht wat rigoreus, maar je moet natuurlijk zelf kijken. Ik heb een priest alt op 100 waarmee ik Highmaul normal heal, maar gisteren kreeg ik de CM Skyreach niet voor elkaar... DPS valt idd ook wat tegen, had ik meer van verwacht. Het is wel een leuke char om te spelen.

Als ik zou moeten rerollen, dan zou ik niet goed weten welke class dat zou moeten zijn.
https://twitter.com/WatcherDev/status/541741189800538113

Misschien valt het wel mee met Gladiator Stance!

Wat is jouw rotatie met Gladiator Stance? Die van mij is charge --> shield charge --> slam --> revenge --> devestate spam met heroic strike en als shield slam op is deze meteen doen.

Daarna heroic strike alleen als ik boven de 50 rage zit. Shield charge niet boven de twee charges laten komen en alleen gebruiken als shield slam up is zodat ik er twee binnen de shield charge buff kan gebruiken.

Mijn stats prio is bonus armor > critical strike > multistrike en daarna maakt het volgens mij niet zoveel uit zolang je maar genoeg haste hebt om 2x shield slam te kunnen gebruiken.

Nog op of aan merkingen?

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Forn schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:29:
[...]

https://twitter.com/WatcherDev/status/541741189800538113

Misschien valt het wel mee met Gladiator Stance!

Wat is jouw rotatie met Gladiator Stance? Die van mij is charge --> shield charge --> slam --> revenge --> devestate spam met heroic strike en als shield slam op is deze meteen doen.

Daarna heroic strike alleen als ik boven de 50 rage zit. Shield charge niet boven de twee charges laten komen en alleen gebruiken als shield slam up is zodat ik er twee binnen de shield charge buff kan gebruiken.

Mijn stats prio is bonus armor > critical strike > multistrike en daarna maakt het volgens mij niet zoveel uit zolang je maar genoeg haste hebt om 2x shield slam te kunnen gebruiken.

Nog op of aan merkingen?
Lijkt me correct, maar het ligt er een beetje aan of je Unyielding strikes hebt of niet. Met unyielding is het een meer spammy build en spam ik ook buiten Shield charge erop los (doordat ik rage capped ben). Maar het is idd shield slam 2x kunnen doen in een Shield charge en dan devastate/HS spam.

offtopic: Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLWdsrFxSxwmT2jEUmcKiTP_RPpa6R9wYo_Rfq4uvO055-fogOlw

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf ben ik nu eindelijk ilvl615 Fire Mage, maar ik heb moeite om de Silver challange te halen voor de Heroics te kunnen doen. Alhoewel het wel mogelijk is...als ik alles perfect weet te krijgen...of betere gear. Ik zit eraan te denken om de huidige gear via enchantments te verhogen en zo silver te halen voor de heroics. Alhoewel ik bijna klaar ben met het verzamelen van de eerste lichting Apex crystals

Los daarvan heb ik bijna 250 workorders en dus de mogelijkheid om mijn mine, fishing shack en herbalism naar level 3 te brengen. :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:01
Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:19:
[...]

Ik heb zelf ook af en toe een hapering, zo een seconde of 2 waarbij niets update en daarna gaat het weer goed. Alleen niet alleen in WoW, heb het ook in Diablo 3... (beide blizzard games natuurlijk).

Andere games heb ik het weer niet...

Zelf heb ik voor WoD hier ook nog nooit last van gehad, dus m'n vermoeden is dan ook dat het met de connectie naar de blizzard servers te maken heeft... maar als ik dan naar de MS latency etc kijkt.. staat alles gewoon op 15 á 20 ms home en world...

Het is me nog niet gelukt de vinger op de zere plek te leggen.
Komt omdat er weer DDos aanvallen zijn gepleegd op servers van Sony, Microsoft en ook Battle.net
Er wordt gewaarschuwd dat er waarschijnlijk meer van die aanvallen worden ingezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Buizerd__NL op 08-12-2014 12:47 ]

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Auredium schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:44:
Zelf ben ik nu eindelijk ilvl615 Fire Mage, maar ik heb moeite om de Silver challange te halen voor de Heroics te kunnen doen. Alhoewel het wel mogelijk is...als ik alles perfect weet te krijgen...of betere gear. Ik zit eraan te denken om de huidige gear via enchantments te verhogen en zo silver te halen voor de heroics. Alhoewel ik bijna klaar ben met het verzamelen van de eerste lichting Apex crystals

Los daarvan heb ik bijna 250 workorders en dus de mogelijkheid om mijn mine, fishing shack en herbalism naar level 3 te brengen. :D
Counterspell op de healer en die eerst killen en voor de rest zorgen dat de mobs in amber komen zodat ze sneller dood gaan.

Zo heb ik het iig gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:47:
[...]

Counterspell op de healer en die eerst killen en voor de rest zorgen dat de mobs in amber komen zodat ze sneller dood gaan.

Zelfde hoor. ;)

Alleen vergt het nogal wat concentratie om het alle rondes goed te doen. 1 foutje en poef...tijd voorbij en weer opnieuw beginnen. Kan frustrerend zijn. Ik ben wel al tot de laatste ronde gekomen een paar keer maar concentratie verlaat mij dan toch wel een beetje. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:47:
[...]

Ik ook met mijn ilevel 610 lolret, en zo in een keer silver gehaald. Voor mijn tank role was het veeeel moeilijker. Ook al omdat die healer/dps npc niet bijster slim is en gewoon in aoe blijft staan. Nuja, dat is dus een perfecte weergave van de realiteit :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:43:
[...]

Lijkt me correct, maar het ligt er een beetje aan of je Unyielding strikes hebt of niet. Met unyielding is het een meer spammy build en spam ik ook buiten Shield charge erop los (doordat ik rage capped ben). Maar het is idd shield slam 2x kunnen doen in een Shield charge en dan devastate/HS spam.

offtopic: [afbeelding]
Vergeet niet om Dragons Roar buiten shield charge te doen, dan is het meer dps increase dan in de shield charge. Tevens is haste tot uit mijn hoofd 350 belangrijker dan crit, onder de 350 krijg je die 2e shield slam niet voor elkaar binnen één shield charge.

Ff uit mijn hoofd de stat priority:
- bonus armor > haste (tot 350) > crit > haste (na 350) > multistrike

ik krijg in dungeons momenteel veel mastery/haste items, de haste is fijn maar de mastery is zo'n bende...
Talent keuze voor Unyielding Strikes is inderdaad de beste, maar is wel echt een spam build omdat je continu rage capped of meer dan 5 stacks van unyielding strikes hebt. Het is overigens een dps loss als je de buff van unyielding strikes verliest voordat je op 6 stacks zit ten opzichte van de 30% sterkere shieldslam tijdens shield charge.

Volgens mij is de mooiste rotation de volgende met unyielding strikes:
- Charge > devastate + berserker > bloodbath > shield charge > shield slam + HS > revenge + HS > devastate + HS> shield slam + HS

Vervolgens wacht je tot je 4 stacks hebt van unyielding strikes of je rage capped bent om de volgende shield charge te doen. Ik kwam er overigens ook achter dat het een DPS loss is als je shieldslam van cooldown af is maar je geen stack hebt van shield charge om shield slam niet te gebruiken. Beter kan je dan wel shield slam doen en wachten tot beide weer van cooldown af zijn.

Ik heb overigens mijn shield charge gemacro'd (#showtooltip Shield Charge /cast Shield Charge /cast Shield Slam). Ik ram twee keer op shield charge en doe meteen de shield slam erachteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Eergisteren besloten een HM pug te proberen. 5 minuten na het joinen van de raidgroep (fresh run) was ik RL geworden :') .. Kargath ging zonder problemen gelijk neer.

Butcher was een klein probleempje. Iemand zei dat de tanks beter op 2 stacks konden switchen, dat resulteerde echter constant in tank wipes. Verder hadden we 2 DPSers die de hele tijd op ~10k DPS zaten, terwijl de op een na laagste ruim in de 13k zat (top zat rond de 23-30k). Na enkele wipes (waarna de lowest DPS zelf weg gingen) en 2 healer replacements (en tanks die op 3 stacks wisselden) ging Butcher dan ook eindelijk neer.

Tectus zijn we niet aan begonnen. Terwijl mensen de tijd gingen nemen om video's van Tectus nog eens goed te bekijken (wat aan te raden is gezien het een chaotische encounter is en één iemand de raid kan verneuken) gingen alle ongeduldigen leaven. De andere tank en ik hadden vervolgens ook allebei geen zin meer in die groep (standaard pug waar iedereen verwacht dat alles vlekkeloos en op top tempo gaat met 630-635 gear) en hebben het ook opgegeven.

Uiteindelijk één item (ring) aan die attempt overgehouden :') ..

Verder eindelijk mijn Draenor Angler (en Nat Pagle) unlocked. Tot nu toe echter nog geen enkele lucky coin van die special murloc gekregen (6 gekilled).

En mijn guild begint een aardig member aantal te krijgen. zitten nu bijna op 100 leden, grotendeels max level spelers die vrijwel dagelijks online zijn ^^!

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Na lang nadenken toch besloten om weer na lang eruit geweest te zijn (voor het laatst in Wrath) te gaan raiden.
Mijn guild heeft al een vaste groep en een overschot aan melee maar gelukkig sinds kort is er weer een raid community op mijn realm dus hoef ik de guild ook niet te verlaten.
Dus vanaf volgende week dinsdag weer ouderwets raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Auredium schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:44:

Je fout is om fire mage te spelen :p

Hopelijk krijgt fire de zeer nodige buffs vanmiddag, maar fire is de slechtste dps spec in het spel op dit moment. Probeer eens frost of arcane zou ik zeggen. Moet zeggen dat ik voor silver ook in frost echt m'n cds nodig had hier en daar (niet gek eigenlijk, m'n water elemental doet nog meer dps met z'n waterbolt dan mijn frostbolt :S ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

IntToStr schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:12:
[...]

Je fout is om fire mage te spelen :p

Hopelijk krijgt fire de zeer nodige buffs vanmiddag, maar fire is de slechtste dps spec in het spel op dit moment. Probeer eens frost of arcane zou ik zeggen. Moet zeggen dat ik voor silver ook in frost echt m'n cds nodig had hier en daar (niet gek eigenlijk, m'n water elemental doet nog meer dps met z'n waterbolt dan mijn frostbolt :S ).
Ik heb mijn water elemental's water-jet gemacro'd op mijn frostbolt button.
Zodra Water Jet dus van cooldown af komt cast die dat gelijk met mijn frostbolt, waardoor ik mijn twee icy fingers charges krijgt, frostbomb erachteraan en ice lance charges gebruiken.
Die ene simpele macro heeft mijn DPS enorm omhoog gehaald :P

Had eerlijk gezegd geen moeite met silver. Heb op de voorlaatste groep mijn CDs gebruikt, just in case.
Als je de embers goed kite is het echt goed te doen in mijn ervaring

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Krijg je eigenlijk een nieuwe titel bij Endless wave 20 op 100? Heb endless wave 10 al binnen op mijn warrior :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-03 17:50
Hier ook al actief hmr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:19:
[...]

Gisteravond toen ik twee heroics ging doen (22:00-24:00) had ik last van hele grote lagspikes. Zo kon ik 10 seconden zonder problemen healen, en vervolgens kreeg ik een lagspike van 1-2 secondes.

Dit is de eerste keer dat ik lag heb waargenomen sinds de Warlords of Draenor release. (Van na het launch wekeend)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:20:
Krijg je eigenlijk een nieuwe titel bij Endless wave 20 op 100? Heb endless wave 10 al binnen op mijn warrior :D
De titels waren voorheen pas bij wave 30.. ga er vanuit dat dit nog steeds zo is... denk niet dat ze er nieuwe titels voor hebben..

(Net even iemand bekeken die wave 32 haalde... heeft inderdaad nog de oude titel gekregen).
http://www.wowhead.com/achievement=9577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
mwa ik vind t eigenlijk alweer goed geweest met WoD :P
instances en heroics , t hoef niet direct perse (te lui en te weinig tijd in de avond na t werk )
en raids , nee dank je , dat doe ik al sinds wotlk niet meer , ik ben zo'n type die zich kapot verveelt als de raid langer dan een uur duurt :D

t enigste wat ik doe nu eigenlijk zijn mn garrison dailies , en t lvlen van followers , en wachtten tot ik mn crafted gear kan maken, want met een item lvl 610 in de dugeons gaan ... t is moeilijk ^^

[ Voor 26% gewijzigd door Metallize op 08-12-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:26:
[...]

De titels waren voorheen pas bij wave 30.. ga er vanuit dat dit nog steeds zo is... denk niet dat ze er nieuwe titels voor hebben..

(Net even iemand bekeken die wave 32 haalde... heeft inderdaad nog de oude titel gekregen).
http://www.wowhead.com/achievement=9577
Was ik ff vergeten. De oude titel heb ik al, dus daar valt niets meer te halen.

@v1nc, reken maar.

Overigens baal ik wel dat Glad nerfed wordt, heb ik voor niets Glad gear gefarmed en items gekocht (knights badge kan de ijskast in voor Fury of Arms). Arms is DODELIJK saai op dit moment en als dit de top dps spec wordt, dan moet ik nog maar kijken....Mag iig weer opzoek naar andere gear :x

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:53:
[...]

Was ik ff vergeten. De oude titel heb ik al, dus daar valt niets meer te halen.

@v1nc, reken maar.

Overigens baal ik wel dat Glad nerfed wordt, heb ik voor niets Glad gear gefarmed en items gekocht (knights badge kan de ijskast in voor Fury of Arms). Arms is DODELIJK saai op dit moment en als dit de top dps spec wordt, dan moet ik nog maar kijken....Mag iig weer opzoek naar andere gear :x
check https://twitter.com/WatcherDev/status/541741189800538113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Same here, alles (gear) op Gladiator gegooid omdat deze meeste DPS heeft/

Helemaal aan gewend nu en gaan ze het weer over een andere boeg gooien.

Las wel dat Gladiator kwa DPS gelijk zou moeten blijven aan fury/arms.

Ik hoop het maar anders kan ik m epics weer aan omruilen voor blues....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Metallize schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:52:
t enigste wat ik doe nu eigenlijk zijn mn garrison dailies , en t lvlen van followers , en wachtten tot ik mn crafted gear kan maken, want met een item lvl 610 in de dugeons gaan ... t is moeilijk ^^
Ik heb gisteren nog een heroic getanked met een ilevel 609 schild en SoO 1h heirloom en dat viel goed mee :)
Toch was ik blij dat in die instance zowel een schild als 1hander dropten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

"Players gravitate towards the spec which deals the most damage, and Gladiator shouldn't be the answer for Warriors".

Het biedt geen goed vooruitzicht.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:10:
[...]

"Players gravitate towards the spec which deals the most damage, and Gladiator shouldn't be the answer for Warriors".

das wel een beetje selectief lezen hè:
"Pretty sure we talked about buffing underperforming specs moreso than nerfing Glad."

Het was te verwachten natuurlijk. Zowel fury als arms lopen momenteel redelijk flink achter op Gladiators. Vroegah interesseerde blizzard dit geen ene donder, arms was toen voor pvp en als je het in pvp gebruikte had je gewoon gruwelijk pech. Nu proberen ze alle specs dichter naar elkaar toe te trekken zodat je die keuze niet hoeft te maken en lekker kunt spelen wat je leuk vind. Ik mag toch echt hopen dat we niet weer een nerf krijgen. We komen nu lekker mee met dps als glad, buff fury en arms dan maar lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:10:
[...]

Op zich is het niet heel gek, want de hele reden dat voor Druids Bear-form / Guardian is afgesplitst van Feral is dat Blizzard het niet de bedoeling vond dat 1 spec op twee rollen goed mee kon draaien. Met Gladiator's Resolve is er eigenlijk opnieuw een Bear/Cat situatie ontstaan (vandaar dat ik dit talent in z'n huidige vorm al vreemd vond).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Rannasha schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:20:
[...]

Op zich is het niet heel gek, want de hele reden dat voor Druids Bear-form / Guardian is afgesplitst van Feral is dat Blizzard het niet de bedoeling vond dat 1 spec op twee rollen goed mee kon draaien. Met Gladiator's Resolve is er eigenlijk opnieuw een Bear/Cat situatie ontstaan (vandaar dat ik dit talent in z'n huidige vorm al vreemd vond).
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het nieuws van de gladiator stance las. Men splitst feral in een echte tank en dps tree, maar een warrior mag dan wel twee rollen in één tree hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Rannasha schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:20:
[...]

Verschil is dat een Glad warrior niet een tanking role kan overnemen mid-fight, iets wat (correct me if im wrong) een feral wel kon doen voor de scheiding.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:25:
[...]

Verschil is dat een Glad warrior niet een tanking role kan overnemen mid-fight, iets wat (correct me if im wrong) een feral wel kon doen voor de scheiding.
Klopt, en als feral had je voorheen tijdens "offtank" momenten dat je gewoon dps form kon gaan en gelijkwaardig dps kon leveren als andere dps'ers. Werkte beide kanten op.. dit zie ik een glad warrior nog niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik snap niet waarom een class, die maximaal twee rollen heeft (DPS, tank) ineens een vierde tree zou moeten hebben. Bij druids was het te begrijpen: Melee DPS, Ranged DPS, Healer, Tank. Vier duidelijke eigen rollen.

Dat Gladiator twee rollen kán vervullen is gewoon een dikke design flaw en heel glad had achterwege moeten blijven. Prot = Tank, Fury = DPS, Arms = PvP .. Don't fix it if it ain't broken =/.
Waarom ineens een vierde erbij gooien, die ook nog eens twee rollen vervult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Darkfreak schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:27:
Ik snap niet waarom een class, die maximaal twee rollen heeft (DPS, tank) ineens een vierde tree zou moeten hebben. Bij druids was het te begrijpen: Melee DPS, Ranged DPS, Healer, Tank. Vier duidelijke eigen rollen.

Dat Gladiator twee rollen kán vervullen is gewoon een dikke design flaw en heel glad had achterwege moeten blijven. Prot = Tank, Fury = DPS, Arms = PvP .. Don't fix it if it ain't broken =/.
Waar haal je dit vandaan? Glad = dps, niets meer en niets minder.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Glad stance is toch zodat een protection warrior van stance kan wisselen en kan DPSen =/?
IPV Spec en gear wisselen dus .. Zodat het niet nodig is om arms of fury gear te hebben als je niet als tank nodig bent?

[ Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 08-12-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Darkfreak schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:27:

Dit is blizzard's oude designflow. Tegenwoordig bestaat er geen pvp of pve spec meer, alle specs moeten in pve en tot op zekere hoogte pvp even goed zijn. Ik denk dat het een soort test is van Blizzard, om te kijken of ze zo meer mensen kunnen overhalen om te gaan tanken. Warriors hadden de spec zeker niet nodig, maar het zorgt ervoor dat je alle prot gear toch al hebt, de abilities zijn ongeveer hetzelfde als voor tanking dus je zou ook kunnen tanken; ff stance veranderen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Darkfreak schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:35:
Glad stance is toch zodat een protection warrior van stance kan wisselen en kan DPSen =/?
IPV Spec en gear wisselen dus .. Zodat het niet nodig is om arms of fury gear te hebben als je niet als tank nodig bent?
In combat kan je niet wisselen naar Glad-stance. Dit is juist gedaan om te voorkomen dat Prot warriors overpowered zouden worden.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Niet helemaal, éénmaal in combat kun je niet meer in of uit Glad stance.
Als je een gevecht dus als Glad begint, kan je tanken niet halverwege overnemen.
Als je een gevecht als tank begint, kun je niet halverwege gaan dps'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Maar dit is niet mogelijk in combat. Dus het kan niet net als een oude feral (voor de splitsing), dpsen in "tankdowntime" bij bosses.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:53:
[...]
Als iets generfed wordt betekent het niet dat je meteen dead last bent ofzo hoor. Je kunt gewoon Gladiator blijven, blijft gewoon viable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Kaap schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:40:
[...]

Als iets generfed wordt betekent het niet dat je meteen dead last bent ofzo hoor. Je kunt gewoon Gladiator blijven, blijft gewoon viable.
I know, maar ben een DPS hoer zoals eerder aangegeven ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:42:
[...]

Waarom ben je dan geen unholy DK? Die zijn momenteel het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Thysiej schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:43:
[...]

Waarom ben je dan geen unholy DK? Die zijn momenteel het best ;)
of WW monk? (incoming nerf bat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmr schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:42:
[...]
Tja, nou vind ik Gladiator meer een offspec voor tanks, ik wou het dus sowieso al niet spelen, maar ook vanwege het verschil in gear zou ik het al nooit doen. Arms en Fury gear is gewoon interchangable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Of MM Hunter.
Tot nu toe iedere MM hunter in mijn groepen stond op 1 of 2 in de DPS lijst :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh can you hear him coming, it's Blizz' nerfbat, you better start running, cause he's coming for your ass boyyyy :+

MM en WW krijgen echt wel de nerfbat binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:56
Kaap schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:49:
Oh can you hear him coming, it's Blizz' nerfbat, you better start running, cause he's coming for your ass boyyyy :+

MM en WW krijgen echt wel de nerfbat binnenkort :)
Wat O_O
Meen je niet?
Ben net begonnen met een WW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:44:
[...]

of WW monk? (incoming nerf bat)
Wij WW Monks hebben al een keer een 3% flat nerf gekregen en een goede ret paladin of mm hunter doet vrijwel dezelfde DPS atm. Het enige wat te nerfen valt aan WW zijn TEF clones, misschien 5% ofzo, want er is geen class die ons nu bijhoud op cleaving.

Denk eerder dat ze de zwakke specs gaan buffen dan de sterke specs gaan nerfen (tussen de ra-dviable specs zit nu sowieso max 4-5k dps verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
In mijn guild heeft er nog niemand een rogue gelevelled tot 100, nochtans hebben we een heel armada op level 90. Krijg je soms lepra of cholera wanneer je 100 dinged met een rogue? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Krukar schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:51:
[...]

Wij WW Monks hebben al een keer een 3% flat nerf gekregen en een goede ret paladin of mm hunter doet vrijwel dezelfde DPS atm. Het enige wat te nerfen valt aan WW zijn TEF clones, misschien 5% ofzo, want er is geen class die ons nu bijhoud op cleaving.

Denk eerder dat ze de zwakke specs gaan buffen dan de sterke specs gaan nerfen (tussen de ra-dviable specs zit nu sowieso max 4-5k dps verschil).
Een frost mage die een beetje lucky op procs is cleaved toch wel harder met ice lance en frost bomb :P.
Maar goed, dan ben je dus van een proc afhankelijk, helaas :P.

Ret paladin met crusader strike, hammer, holy wrath en seal of rightousness doet anders ook flink wat cleave damage :x!
Kapoen schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:52:
In mijn guild heeft er nog niemand een rogue gelevelled tot 100, nochtans hebben we een heel armada op level 90. Krijg je soms lepra of cholera wanneer je 100 dinged met een rogue? :)
In mijn guild heb ik welgeteld 2 max level rogue .. en voor de rest helemaal geen rogues.

[ Voor 19% gewijzigd door Darkfreak op 08-12-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45
Nerfs zijn nooit leuk maar ben het dit keer wel met Blizz eens betreft de MM hunter.

In Highmaul (normal) deed ik gisteren met ilvl 632 meer dps dan de rest van de raid (640+).. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TylerMayhem
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-04-2024

TylerMayhem

In Tyler We Trusted

Kapoen schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:52:
Nope, enkel de mooie Level 100 Achievement pop-up (proud Assassination Rogue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Krukar schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:51:
[...]

Puur op basis van https://www.warcraftlogs.com/statistics/6/ (niet geheel representatief, i know) staat monk toch nog best hoog.. maar inderdaad, ret / mm kan net zo hard meedoen.

Zelf zit ik met Feral ook best aardig.

Onze raid gisteren was echter wel heel extreem. op Brackenspore, WW monk met 23k dps, daarna ik als feral met 20k en daarna pas een mage met 16k... beetje erg groot verschil.

Zelf zat ik dan maar op ilvl 632 daar waar de mage op 643 zat.. ww monk op 638 ofzo, maar wel een 651 weapon.. denk dat dat ook wel geholpen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Grimmie187 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:56:
Nerfs zijn nooit leuk maar ben het dit keer wel met Blizz eens betreft de MM hunter.

In Highmaul (normal) deed ik gisteren met ilvl 632 meer dps dan de rest van de raid (640+).. 8)7
Ik begrijp het ook wel hoor, zelfs als ze gladiator zouden nerfen. Ik hoop echter niet dat ze balancing issues krijgen waar classes de hele xpac last van hebben, dat zorgt ervoor dat je de class niet meer wilt spelen. De ene keer moet je arms, de volgende keer gladiator (uiteindelijk zijn de meeste raiders toch wel een beetje dps minded en switchen graag naar de spec die de meeste deeps doet).

Ik zat gisteren overigens te kijken naar de kosten van een boost naar 90. 50 euro valt mij een beetje tegen eigenlijk. Bij de xpac van WoD kreeg je er een gratis, de xpac was 35 euro ongeveer. Had een boost ook lekker 35 euro gemaakt... Nu ga ik er over denken om wel gewoon te gaan levelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Thysiej schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:02:
[...]

Ik begrijp het ook wel hoor, zelfs als ze gladiator zouden nerfen. Ik hoop echter niet dat ze balancing issues krijgen waar classes de hele xpac last van hebben, dat zorgt ervoor dat je de class niet meer wilt spelen. De ene keer moet je arms, de volgende keer gladiator (uiteindelijk zijn de meeste raiders toch wel een beetje dps minded en switchen graag naar de spec die de meeste deeps doet).

Ik zat gisteren overigens te kijken naar de kosten van een boost naar 90. 50 euro valt mij een beetje tegen eigenlijk. Bij de xpac van WoD kreeg je er een gratis, de xpac was 35 euro ongeveer. Had een boost ook lekker 35 euro gemaakt... Nu ga ik er over denken om wel gewoon te gaan levelen...
Dat was de bedoeling ook van de prijsstelling. Ze willen namelijk niet het hele leveling gebeuren verzieken hiermee.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:27:
[...]

Klopt, en als feral had je voorheen tijdens "offtank" momenten dat je gewoon dps form kon gaan en gelijkwaardig dps kon leveren als andere dps'ers. Werkte beide kanten op.. dit zie ik een glad warrior nog niet zo snel doen.
Gelijkwaardig? Dan hebben we het toch zeker niet over TBC tijd dat ik op mijn druid tankte? Je kon met talents kiezen voor een redelijk hybride, zodat je wat tank opties had en dps. Maar als je vol voor het één of het andere ging, dan was je duidelijk minder als je in de 'verkeerde'form stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:11:
[...]

Gelijkwaardig? Dan hebben we het toch zeker niet over TBC tijd dat ik op mijn druid tankte? Je kon met talents kiezen voor een redelijk hybride, zodat je wat tank opties had en dps. Maar als je vol voor het één of het andere ging, dan was je duidelijk minder als je in de 'verkeerde'form stond.
Nee, klopt, heb het hier niet over TBC, maar in Cata was dit zeker waar, er was een combinatie van talents waarmee je "redelijke" dps kon toen, terwijl je je tank kwaliteiten behield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sabrac schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:02:
[...]

Puur op basis van https://www.warcraftlogs.com/statistics/6/ (niet geheel representatief, i know) staat monk toch nog best hoog.. maar inderdaad, ret / mm kan net zo hard meedoen.

Zelf zit ik met Feral ook best aardig.

Onze raid gisteren was echter wel heel extreem. op Brackenspore, WW monk met 23k dps, daarna ik als feral met 20k en daarna pas een mage met 16k... beetje erg groot verschil.

Zelf zat ik dan maar op ilvl 632 daar waar de mage op 643 zat.. ww monk op 638 ofzo, maar wel een 651 weapon.. denk dat dat ook wel geholpen heeft :P
Die 6 ilvls maakt inderdaad veel meer verschil dan class. 16k is gewoon laag voor een mage, ook op 630.

Ter illustratie theoretische dps per ilvl:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dWfboGNIqHFO9AID2Opbc7Cw/full.png

op 630 zie je warlocks nog net er buiten vallen maar die groeien hard in power met gear, op 695 staan er al 2 warlock specs in de top 15, ten koste van warriors.

Op 695 zie je verder dat er tussen de top 1 en de 10 2k dps verschil zit, dat is erg goede balance en zo dicht heeft het niet vaak op elkaar gestaan.
Tuurlijk zijn er een paar specs/classes die wat buffing kunnen gebruiken. Enhancement shamans, warlocks en de niet-glad warrior specs zitten wat laag.
Verwacht echter geen reuzenerfs want op de ilvl cap van 6.0 zijn de verschillen al érg klein.

Je ziet wel vaak mensen slechte dps doen en dan meteen wijzen naar "op" andere classes. In de raid hadden wij er ook een paar, o.a. op the butcher een spriest die 14k deed en mijn monk overpowered noemde omdat ik 25k dps deed. Ga je eerst naar gear verschil kijken, hij was 625 en ik 638, hij heeft dus veel minder pre-raid moeite gedaan.
Mijn gut feeling zei echter dat dat niet alles was, dus inspect en zie je dat ie auspicious spirits en twist of fate gespecced heeft..... tja sorry maar ga eerst eens je eigen class leren voordat je om nerfs van andere classes vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Krukar schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:13:
[...]

Je ziet wel vaak mensen slechte dps doen en dan meteen wijzen naar "op" andere classes. In de raid hadden wij er ook een paar, o.a. op the butcher een spriest die 14k deed en mijn monk overpowered noemde omdat ik 25k dps deed. Ga je eerst naar gear verschil kijken, hij was 625 en ik 638, hij heeft dus veel minder pre-raid moeite gedaan.
Mijn gut feeling zei echter dat dat niet alles was, dus inspect en zie je dat ie auspicious spirits en twist of fate gespecced heeft..... tja sorry maar ga eerst eens je eigen class leren voordat je om nerfs van andere classes vraagt.
Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. De balance wijzigingen die Blizzard echter gaat doen zijn niet gebaseerd op theorie maar op praktijk. Als blijkt dat bepaalde classes/specs overall gewoon te weinig damage doen of juist te veel doen, dan worden ze gebuffed of generfd. Hoe ze dit precies doen geen idee, maar je kan dingen nog zo goed op theorie proberen gelijk te houden, in de praktijk blijkt soms toch dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Twist of fate is de correcte talent voor spriest op dit moment maar dan wel icm CoP en niet AS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Stiekem ben ik wel blij dat ik van main en role gewisseld ben :P.
Kreeg laatst een compliment van een healer 'you barely take any damage' terwijl ik echt hard door HCs aan het rushen was. iLevel 633. Hoe dan ook voelde dat echt veel fijner dan 'Great DPS!' :P.

Tanken voelt ook een stuk minder stressvol aan dan DPSen (dat vond ik vroeger in WotLK al).

DPSen doe ik eigenlijk alleen maar op mijn (Frost) mage. Ook veel leuker (dan Retribution met mijn pala)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Ik vind het healen ook relaxter dan dps, ik ben 7 jaar healer geweest en dat blijft er toch in zitten.
Als dps heb ik het veel te druk met alles inclusief in de gaten houden hoeveel health iedereen heeft en of er geen mensen in zooi staan waar ze niet in moeten staan. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Idanue op 08-12-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:38:
Ik vind het healen ook relaxter dan dps, ik ben 7 jaar healer geweest en dat blijft er toch in zitten.
Als dps heb ik het veel te druk met alles inclusief in de gaten houden hoeveel health iedereen heeft. |:(
Ook altijd healer geweest, ik zat zelfs mensen te healen in mijn Retribution spec tijdens het gearen in Heroics. 8)7

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Twylight schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:28:
Twist of fate is de correcte talent voor spriest op dit moment maar dan wel icm CoP en niet AS :P
Niet op singletarget fights (had het over ,the Butcher he). Twintop sim laat zien dat PI ongeveer 6% meet dps oplevert). Alleen op fights met adds waar je de ToF buff op kunt houden is ToF goed. Inderdaad in beide gevallen met CoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou graag mijn Shaman als Resto willen spelen, als main, maar the thing is, ik durf het niet. De verantwoordelijkheid om mensen up te houden ligt me best zwaar. Klinkt stom misschien, maar als DPS moet ik enkel zorgen voor je eigen output en survival d.m.v. geen achterlijke dingen doen. Als healer ben je toch verantwoordelijk ook voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
Darkfreak schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:32:
Stiekem ben ik wel blij dat ik van main en role gewisseld ben :P.
Kreeg laatst een compliment van een healer 'you barely take any damage' terwijl ik echt hard door HCs aan het rushen was. iLevel 633. Hoe dan ook voelde dat echt veel fijner dan 'Great DPS!' :P.

Tanken voelt ook een stuk minder stressvol aan dan DPSen (dat vond ik vroeger in WotLK al).

DPSen doe ik eigenlijk alleen maar op mijn (Frost) mage. Ook veel leuker (dan Retribution met mijn pala)
Dat is inderdaad relaxt. Ik doe als tank overigens hetzelfde bij de healer, ik geef even een whisper dat ik waardeer wat ie gedaan heeft. Nog erger, als een dps iets doet wat ik niet verwacht in positieve zin krijgt ie ook te horen dat ik er blij mee ben. Het is fijn om van een compleet vreemde te horen dat je het goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kaap schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:43:
Ik zou graag mijn Shaman als Resto willen spelen, als main, maar the thing is, ik durf het niet. De verantwoordelijkheid om mensen up te houden ligt me best zwaar. Klinkt stom misschien, maar als DPS moet ik enkel zorgen voor je eigen output en survival d.m.v. geen achterlijke dingen doen. Als healer ben je toch verantwoordelijk ook voor anderen.
Valt mee. Net zoals je op je omgeving let (wat vaak net iets anders is dan voor een tank of healer) en dat jij de juiste spell op het juiste moment gebruikt zodat je niet bar slecht presteert (en interrupts etc niet vergeten), zo moet je als healer ook de juiste spels op het juiste moment gebruiken en op je omgeving. Addons zoals HealBot maken het leven verdomt makkelijk als healer ;).

Ik dacht vroeger ook zo als tank. Ik dacht 'Ik ben verantwoordelijk dat mijn healers en DPS niet 1-hitted worden. Maar uiteindelijk bleek die taak minder stressvol dan de taak om mijn DPS up te houden (waar toch altijd ergens een gevoel van competitie steekt).

Nou heb ik geen ervaring als healer (weinig, ik heb een disc priest die ik level als healer in dungeons wat niks voorsteld, en in WotLK heb ik een paar dungeons als holy paladin gehealed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Als je wil beginnen met healen is het wel verstandig om met mensen van je guild een keer te oefenen.
Verder ook even kijken naar healing addons zoals clique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Het leuke vind ik dat je je mana goed in de gaten moet houden, kijken hoeveel je aan het overhealen bent en dit reduceren. Wanneer je welke trinkets en cooldowns moet gebruiken.

Ik heb de afgelopen week aardig wat rondgelopen in Highmaul en heb het volgende gezien:

Het valt me wel op dat van boven naar beneden; Het failen van mechanics en daardoor mensen dood gaan. DPS niet hoog genoeg waardoor een fight te lang duurt, en je daardoor Out of mana raakt.

Healers die overhealen, veel te veel burst heals doen of niet goed afspreken wie welke groep healed. Dit zijn de probleem factoren Highmaul die ik ondervonden heb,

[ Voor 1% gewijzigd door srvdp op 08-12-2014 15:53 . Reden: Spelling ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Idanue schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:49:
[...]

Als je wil beginnen met healen is het wel verstandig om met mensen van je guild een keer te oefenen.
Verder ook even kijken naar healing addons zoals clique.
Is healen eigenlijk te doen met de vanilla UI van WoW zelf?

Ik heb ook altijd addons gebruikt om te healen omdat ik totaal niet weet hoe je de normale UI moet configureren of welke macro's je nodig hebt. Op een heal spell klikken en dan naar een party member verslepen lijkt me in de eerste plaats hilarisch en daarna totaal onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Krukar schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:41:
[...]

Niet op singletarget fights (had het over ,the Butcher he). Twintop sim laat zien dat PI ongeveer 6% meet dps oplevert). Alleen op fights met adds waar je de ToF buff op kunt houden is ToF goed. Inderdaad in beide gevallen met CoP.
Waar zie je dit? Op htp.com zij de meningen nogal verschilt.

PI is nogal onhandig icm je dotweave rotation, op butcher heb je vooral veel dps nodig in burn phase en 15% damage increase in execute range met CoP zonder dots zorgt voor veel meer dps dan PI

Misschien als je al OP trinkets hebt zoals copelands maar die heb ik niet :P

Doe zelf zo rond de 20-21k dps met 643 itemlevel op butcher als spriest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Srvdploeg schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:51:
[...]

Het leuke vind ik dat je je mana goed in de gaten moet houden, kijken hoeveel je aan het overhealen bent en dit reduceren. Wanneer je welke trinkets en cooldowns moet gebruiken.

Ik heb de afgelopen week aardig wat rondgelopen in Highmaul en heb het volgende gezien:

Het valt me wel op dat van boven naar beneden; Het failen van mechanics en daardoor mensen dood gaan. DPS niet hoog genoeg waardoor een fight te lang duurt, en je daardoor Out of mana raakt.

Healers die overhealen, veel te veel burst heals doen of niet goed afspreken wie welke groep healed. Dit zijn de probleem factoren Highmaul die ik ondervonden heb,
Wat spreek jij bijvoorbeeld af met healing? Dedicated healing voor de tank en healers? Of hoe bepaal je goede groepen? Deel je de club gewoon door twee? Ik merk dat ik qua overhealing onderin zit, maar met 15% (resto druid (effloresense?)) moet dat nog wel stukken beter kunnen..

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:33
heal altijd met standaard wow interface is prima in wotlk had ik altijd grid maar die interface van wow is perfect tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Srvdploeg schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:40:
[...]
Ook altijd healer geweest, ik zat zelfs mensen te healen in mijn Retribution spec tijdens het gearen in Heroics. 8)7
Healer tick denk ik...

Ik heal al vanaf vanilla (druid tank was een alt) en heb een paar keer geprobeerd wat anders te doen. In WotLK probeerde ik warlock en dat ging prima, lekker bovenaan in de dps als affliction. Alleen gingen er mensen in de raids dood door naar mijn mening foute healing.

Uiteraard moest ik dat hard maken, dus ik op mijn undergeared druid mee -> meteen nieuwe bosskills en itt de andere druid healer geen mana problemen. Gevolg, die andere druid boomkin en ik terug naar healen.

Tweede poging in Cataclysm: Balance druid. Dps was weer ok, maar niet zo goed als warlock. Lazor chicken was niet echt mijn ding. Dat in combinatie met gebrek aan healers door stoppende mensen leidde ertoe dat dps maar weer op de alt moest en ik main healde. Warlock dps was weer dik in orde als alt, evenals mage en shadowpriest dps.

Laatste poging was in mop, windwalker monk en rogue geprobeerd. Melee dps bleek echt mijn ding niet te zijn. Ik houd van overzicht en kan echt niet spelen als het hele beeld gevuld is met een dikke boss. Time on target was gewoon te laag om mee te komen. Dus maar weer gaan healen met mijn monk, met af en to wat fistweaven als het gevecht het toe liet.

Nu in WoD heb ik het maar opgegeven, mijn monk is weer healer en mijn druid is weer tank. Gek genoeg gaat tanken me dan wel weer beter af dan melee dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Erik82 schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:58:
heal altijd met standaard wow interface is prima in wotlk had ik altijd grid maar die interface van wow is perfect tegenwoordig.
Het is ook maar net wat je gewend bent, ik gebruik al een tijdje de LUI Interface en dan in combinatie met clique werkt het perfect.
Het scheelt heel veel tijd dat je niet iedere keer je target hoeft te selecteren maar gewoon op de naam kan klikken voor een heal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Kapoen schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:57:
[...]

Is healen eigenlijk te doen met de vanilla UI van WoW zelf?
Zelf gebruik ik GRID en een aantal macro's die beschreven staan op icey-veins.com
YaaD schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:58:
[...]

Wat spreek jij bijvoorbeeld af met healing? Dedicated healing voor de tank en healers? Of hoe bepaal je goede groepen? Deel je de club gewoon door twee? Ik merk dat ik qua overhealing onderin zit, maar met 15% (resto druid (effloresense?)) moet dat nog wel stukken beter kunnen..
Ik ben zelf meestal verantwoordelijk voor main tank & off tank en ik zit persoonlijk ook rond de 15% overhealing. Maar dat komt omdat veel tanks geoverhealed worden, en door de absorbs die paladins achterlaten op de raid members.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 17-09 20:07
Healen kan met de default unit frames, maar dan gebruik ik wel altijd Clique addon. Kan je spells aan muis klikken hangen (met modifiers). Zo is shift+rechtermuis een grote heal etc.Dat werkt voor mij iig erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je kan net zo goed mouseover macro's maken, zelfde principe als Clique maar dan zonder addon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
True, maar waarom zelf allemaal macros gaan maken als het met een simpele addon kan ;)

En met Clique kan je meer instellen. Ik zorg altijd dat de mouse-over zooi alleen werkt op de frames waarop ik het wil hebben. Dus bijvoorbeeld niet op de player of target unit frames maar alleen op de party en raid unitframes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Iemand enig idee of er misschien een Draenor (6.0) update komt van Atlasloot Enhanced? (Een addon waar je kon kijken wat een boss in een bepaalde instance of raid dropte.)

Of is er misschien een alternatief beschikbaar?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Standaard kan je in de Journal (Shift+J dacht ik) al de loot info bekijken. Sinds dat een tijd terug gereleased was heb ik atlasloot niet meer gebruikt. Al zal die addon vast meer en beter de loot kunnen weergeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Racemol schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:19:
Standaard kan je in de Journal (Shift+J dacht ik) al de loot info bekijken. Sinds dat een tijd terug gereleased was heb ik atlasloot niet meer gebruikt. Al zal die addon vast meer en beter de loot kunnen weergeven!
Oh ja misschien ook wel handig! Alleen kan je dan niet factions en PvP gear terug vinden helaas.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Srvdploeg schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:18:
Iemand enig idee of er misschien een Draenor (6.0) update komt van Atlasloot Enhanced? (Een addon waar je kon kijken wat een boss in een bepaalde instance of raid dropte.)

Of is er misschien een alternatief beschikbaar?
Er is een beta versie die wel werkt, kan dacht ik ook via de curse website gedownload worden (niet de client). Ik dacht dat het versie 8 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Carthrax schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:24:
[...]

Er is een beta versie die wel werkt, kan dacht ik ook via de curse website gedownload worden (niet de client). Ik dacht dat het versie 8 was.
Ja ik heb deze een tijdje geïnstalleerd gehad, deze versie is van 11 November (WoD release). Maar er zijn geen Draenor dungeons / raids in verwerkt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Srvdploeg schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:25:
[...]

Ja ik heb deze een tijdje geïnstalleerd gehad, deze versie is van 11 November (WoD release). Maar er zijn geen Draenor dungeons / raids in verwerkt.
Jazeker wel, gisteren nog in gekeken waar ik naar toe moest voor een nieuwe cloak. Let op als je nog restanten van versie 7 hebt dan werkt het niet.
Het ziet er ook nog echt beta achtig uit met een transparante interface.

Deze gebruik ik dus met wod dungeons en raids: http://www.wowace.com/add...files/7566-v8-00-00beta3/

[ Voor 11% gewijzigd door Carthrax op 08-12-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
Okee thanks, ik zal vanavond wel weer even kijken of die wel werkt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Heh, leuke Everbloom-run gehad gisteravond... Tijdens die tree-boss ging de tank halverwege dood op z'n gezicht liggen. Ik dacht "meh, why not...", en taunte het ding met m'n Fury warrior. Alleen in protection-stance gegaan (automatisch na de taunt), ik heb geen volwaardige Protection spec, skills & gear.

Niemand naam de moeite om de echte tank te ressen, maar zowaar had ik het ding nog doodgekregen ook *O* Misschien toch eens die protection spec gaan fixen en echt tanken, was best geinig...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
Hmm, heb juist het omgekeerde met mijn warrior. Het charge en whack gevoel dat ik had ben ik nu kwijt, maar wellicht moet ik gewoon meer warrior spelen. Maar voor nu voelt de arms spec nog niet echt lekker, loop nu ook rond als prot. Is fury leuk?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik vermaak me nog wel als Fury warrior. DPS gaat redelijk, flink actief (bijna nooit meer dan een seconde of 2 niet op knopjes aan het rammen), met Heroic Leap & Charge ook flink mobiel. Die laatste 2 combineren is erg handig als je een mob wil taggen die nog een eind buiten bereik is :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Ik moet zeggen dat healen (of in ieder geval healen met een disc priest) wel enorm saai is, pw:shield is heel sterk en de rest van mn heals 3x niets (op cow/penance na), ik mis reforgen best wel met al die slecht gebudgette gear.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Vandaag mijn 2e echte invasion gehad.
Deze keer hebben we wel gold gehaald maar geen epic :(.

Ik geloof dat ik 3 dagen na release al 100 was en heal sindsdien ook al WOD HCs en ik heb het gevoel dat de groepen in de HCs steeds slechter worden.
Ik bedoel nu niet van af en toe een foutje ofzo want fouten gebeuren vooral als je voor het eerst in een bepaalde dungeon bent maar ik bedoel mensen waar je je echt van af zit te vragen hoe ze zilver hebben kunnen halen.
Zilver is absoluut niet moeilijk en toch vraag ik me dan af hoe deze mensen het gehaald hebben.

Vandaag een paar slechte groepen gehad maar eentje spande echt de kroon.
Een guild run (tank en 3 DPS), een dps was bijna continu afk en zijn guild maatjes wilden hem 2x kicken wat beide keren faalde. Een dps stond continu in aoe en nam nul moeite hier uit weg te gaan.
En als iemand 2 ticks in zooi staat zonder te bewegen dan heal ik ze niet meer, dus hij ging een paar keer dood (wat blijkbaar mijn schuld was).

Het leukste was nog de tank die continu zat weg te rennen voor de trash en dat in Grimrail Depot dus hij was direct uit mijn LOS.
Mja ze zeggen dat je niet altijd op de 1e indruk af moet gaan. Maar als je binnen komt direct na de 1e baas en er ligt een stapel skeleten dan kun je beter meteen weg gaan.
Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als "jeeuj, rogue buffs" of andere 1 regel reactie's van die strekking voegen 0,0 toe aan het topic en zijn daarom niet gewenst.