temp00 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:22:
Hij heeft het juist over de voor hem huidige content en hij heeft natuurlijk wel een punt. Voor mij gaat ook allemaal om end-game, maar als ik Blizzard was zou ik mij toch zorgen maken over hoe aantrekkelijk het spel voor nieuwe spelers is want uitdaging is idd ver te zoeken. Dit geldt niet alleen voor questen maar ook voor dungeons waar chain pullen meer regel dan uitzondering is en waar het meeste in een zucht omvalt. Dit valt toch niet uit te leggen aan nieuwe spelers? Het feit dat je tegenwoordig ook 90's kan kopen, even los van de WoD-boost, vind ik trouwens echt te debiel voor woorden.
Opzich zou dat een punt kunnen zijn, echter lijkt het me lastig te balanceren. WoD levelen zal vast weer wat uitdagender zijn, net als dat MoP levelen dat ook was in de eerste paar weken als je niet vol in de epics binnen kwam rollen. Echter oude content "lastig" houden gaat alleen maar veel nieuwe mensen afschrikken, de nieuwe spelers die ik voornamelijk zie zijn vrienden van andere spelers e.d, die willen niet lange tijd moeten buffelen om met hun vrienden te kunnen spelen, die willen semi direct met hun vrienden kunnen spelen, en de content doen waarover ze die leuke verhalen horen (en dat is in veel gevallen niet de leveling content). Ik denk dat blizzard er juist goed aan doet om de level content een snelle gestroomlijnde experience te maken die echt niet te lastig hoeft te zijn (mag wel iets lastiger dan nu, maar niet heel veel), in plaats van het levelen zoals je bijv. in Vanilla had, dat werkte destijds, nu voor een groot aantal spelers niet meer.
Ik vind die boost ook zeker niet debiel, het is gewoon een keuze die je kan maken, hou je van levelen gebruik je geen boosts, wil je geen geld uitgeven gebruik je geen boosts, wil je minder tijd investeren omdat je bijv. een gezin hebt, een drukke baan, je graag sport of een combinatie van al die of andere zaken en vind je geld uitgeven geen probleem, maar je wil wel graag meedraaien in je end game guild of graag van iedere class een lvl 90 hebben dan gebruik je wel een boost als je een ander char oid wil proberen. Ik ken niet veel spelers die een boost gekocht hebben, ik zelf trouwens ook niet, maar degenen die ik ken vonden het allemaal een uitkomst omdat ze door de jaren heen minder tijd hebben gekregen om te spelen, en daardoor maar lastig alts op niveau konden krijgen, dat is voor die groep nu een stukje makkelijker gemaakt.