Mijn run duurde ook een uur of twee en kwam grotendeels overeen met wat Dennism zei.
Eerste wipe meteen aan de deur, daarna sprong iedereen van de brug af om een deel van de trash te skippen. Wonder boven wonder ging het dan vrij goed, omdat we toch iets of wat coordinatie hadden.
En dan kwam de brug naar golemagg... dat was een clusterf*ck van jewelste. Golemagg zelf werd 'maar' twee keer gepulled, hoe krijg je het voor elkaar? Een paar wipes op de trash zelf en toen wilden we de vendorstrike boss doen. Hoeveel keer die patrolling core hound op de spiral naar Majordomo ons gewiped heeft heb ik niet geteld, maar na x keren viel toch het kwartje van de raid en hebben we al de trash rond/op de spiral ook maar afgemaakt.
Daarna verliep de rest van de run redelijk incidentloos. An sich is het geen moeilijke raid, zelfs met crappy gear. Maar je hebt een beetje coordinatie nodig.
In Vanilla was Molten Bore al zeker niet mijn favoriete raid, en ook nu heb ik er nog mijn twijfels over. Qua feestelijkheden vind ik het niet bijster geslaagd, maar het is een goede benadering van het vanilla tijdperk.
Ik had graag ook nog de hatespark pet gekregen van Raggy, maar ik betwijfel of ik nog meerdere runs zal doen.
Mixed feelings Blizzard!
Dennism schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:50:
[...]
Ook in vanilla was het niet ongewoon voor een groep die voor het eerst ging om te wipen op de eerste 2 giants, de eerste firelord en regelmatig op corehounds en ninja pulls (vanwege de enorme aggro range van de meeste trash), ook de lava packs vanaf baron tot na de brug waren vaak wel goed voor een wipe bij een slechte pull.
eenmaal ruimer in de (FR) gear en ervaring werd het uiteraard wel makkelijk en liep je er in een uurtje of 2 hoorheen, tevens waren de bosses natuurlijk wat lastiger dan nu in de LFR aangezien de debuffs, curses e.d. en abilities toen wel pijn deden.
Ach ja FR gear, dat valt onder de categorie slechte mechanics van vanilla. Als 'gating mechanisme' vond ik het nog niet eens zo slecht bedacht, maar het had een aantal onlogische gevolgen:
- als warrior tank moest ik ineens geen plate meer equippen, gewoon het beste item qua verhouding stamina/resistance volstond
- hoezo je mooie tier set gebruiken op bosses? Vervangen door groene/blauwe (en later saaie Dark Iron epics) items die handel!
Dan vond ik het principe van de Onyxia cloak eigenlijk veel leuker. Zonder die cloak kon je alleen de drie eerste bosses doen in BWL, maar voor de rest had je er niet teveel resistance meer nodig. Daarna ging Blizzard '
balls to the walls' met nature resistance gear. Dan kon ik 'Princess Huhuran' in AQ40 tanken met een mix van leather, mail en plate gear en nog wat level 40 trinkets uit Maraudon. *zucht, good times*
[
Voor 35% gewijzigd door
Kapoen op 30-11-2014 11:31
]