Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:16
RustStorm schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:20:
Wat te doen, wat te doen wat te doen... zooo veel keuze :|
Indd, ik wil mij deze keer eigenlijk compleet focussen op 1 char maar al mijn andere alts kloppen ook aan de deur en willen aandacht.
Mijn guilds raid team staat op zich vast en hebben extreem veel melee dus daar maak ik weinig kans dus of het nu dan nog zin heeft verder te gearen of toch lekker naar de alts gaan moet ik nog maar even met mijzelf in beraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00

ZeroCode

Woopie

Snuffel schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:58:
Oh, zijn er ook mensen die Feral Druid spelen hier?
Ja ik deed het, maar wat een slechte dmg zeg. Ik zit in instances waar hunters op level 93 14k dps doen en ik sta onderaan met 2k dps. Ik gebruik de rotation e.d. van noxxic.com maar het is echt bedroevend. Ik ben maar resto gegaan en dat speelt eerlijk gezegd heerlijk.

Nadeel is dat resto niet echt wil met questen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:11
Hoe doen mensen hier met Raids en hun rotations van hun class? Drukken jullie maar wat op knopjes of houden jullie echt aan de rotations?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carthrax schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:23:
[...]

Indd, ik wil mij deze keer eigenlijk compleet focussen op 1 char maar al mijn andere alts kloppen ook aan de deur en willen aandacht.
Mijn guilds raid team staat op zich vast en hebben extreem veel melee dus daar maak ik weinig kans dus of het nu dan nog zin heeft verder te gearen of toch lekker naar de alts gaan moet ik nog maar even met mijzelf in beraad.
M'n huidige level 100 is en zal altijd m'n main blijven. Maar er is gewoon ook met je main zo veel te doen. Ik moet nog dungeons proberen, Nagrand afmaken, pets verzamelen (wel alleen maar rare versions), treasures hunten, professions maxen, Garrison op orde houden en upgraden, mounts hunten... pfffffff en dan zijn er ook nog een aantal alts die aandacht willen uiteindelijk. :O

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
ZeroCode schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:32:
[...]

Ja ik deed het, maar wat een slechte dmg zeg. Ik zit in instances waar hunters op level 93 14k dps doen en ik sta onderaan met 2k dps. Ik gebruik de rotation e.d. van noxxic.com maar het is echt bedroevend. Ik ben maar resto gegaan en dat speelt eerlijk gezegd heerlijk.

Ik denk dat je of iets niet goed doet met gear, of dat je dps addon niet goed werkt.... want met alleen autoattacks haal je de 2k dps al wel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

BlackMage schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je of iets niet goed doet met gear, of dat je dps addon niet goed werkt.... want met alleen autoattacks haal je de 2k dps al wel denk ik :P
Op bosses wil ik nog wel eens de 3k aantikken maar het verschil is gewoon echt te groot. Ben ook van plan om balanced te speccen samen met resto. Maar goed, ik zal het vanavond nog eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Buizerd__NL schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:33:
Hoe doen mensen hier met Raids en hun rotations van hun class? Drukken jullie maar wat op knopjes of houden jullie echt aan de rotations?
Ik hou me zo goed mogelijk aan de rotation van de Fury Warrior die op Icy Veins te vinden is. Ik heb hiervoor nooit een Warrior gespeeld (deze is geboost) en tot nu schommel ik tussen de 10k ~ 12k ilvl 620. Moet dus nog wat meer spelen en de class een beetje beter door krijgen. Maar voor HC's is de dps goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
[...]

Stap 1 voor betere play: noxxic.com in je blacklist zetten ;) Is welbekend als de site die het grootste deel van de tijd onjuiste informatie verspreid. Ga beter naar icy-veins.com, die guides zijn al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 13:22

Waywaith

Tja

RustStorm schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:34:
[...]

M'n huidige level 100 is en zal altijd m'n main blijven. Maar er is gewoon ook met je main zo veel te doen. Ik moet nog dungeons proberen, Nagrand afmaken, pets verzamelen (wel alleen maar rare versions), treasures hunten, professions maxen, Garrison op orde houden en upgraden, mounts hunten... pfffffff en dan zijn er ook nog een aantal alts die aandacht willen uiteindelijk. :O
En dan praat je alleen nog maar over ingame zaken, dan ook nog je hele leven buiten wow ook nog draaiende houden... ;w tijd.. 8)7

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
ZeroCode schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:36:
[...]

Op bosses wil ik nog wel eens de 3k aantikken maar het verschil is gewoon echt te groot. Ben ook van plan om balanced te speccen samen met resto. Maar goed, ik zal het vanavond nog eens uitproberen.
Heb je soms nog oude gear uit MoP? hier zitten nog geen dubbele stats op en de kans is dan groot dat je als Feral mogelijk geen agility hebt en daardoor een lage DPS. Of heb je met Balance dezelfde probs?

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waywaith schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:38:
[...]

En dan praat je alleen nog maar over ingame zaken, dan ook nog je hele leven buiten wow ook nog draaiende houden... ;w tijd.. 8)7
Grootste uitdaging aller tijde ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:37:
[...]

Ik hou me zo goed mogelijk aan de rotation van de Fury Warrior die op Icy Veins te vinden is. Ik heb hiervoor nooit een Warrior gespeeld (deze is geboost) en tot nu schommel ik tussen de 10k ~ 12k ilvl 620. Moet dus nog wat meer spelen en de class een beetje beter door krijgen. Maar voor HC's is de dps goed
Ik vind de verhouding van Noxxic.com en Icy-veins.com raar, want als je naar de rotation kijkt zijn ze compleet anders. Het lijkt mij dat er maar 1 rotation is voor Reti Paladins in deze patch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

YaaD schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:38:
[...]

Heb je soms nog oude gear uit MoP? hier zitten nog geen dubbele stats op en de kans is dan groot dat je als Feral mogelijk geen agility hebt en daardoor een lage DPS. Of heb je met Balance dezelfde probs?
Bijna alles is al vervangen, maar ik probeer het vanavond met Balanced. Grappig is wel dat Icy Veins en Noxxic.com totaal verschillende stats priority's hebben als het aankomt op Balanced. Vanavond maar eens testen in de dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Buizerd__NL schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:50:
[...]

Ik vind de verhouding van Noxxic.com en Icy-veins.com raar, want als je naar de rotation kijkt zijn ze compleet anders. Het lijkt mij dat er maar 1 rotation is voor Reti Paladins in deze patch. :/
Noxxic ken ik persoonlijk niet, maar door vrienden (en tweakers op in deze topic) is die niet aangeraden te volgen. Dus ik hou me netjes aan de guide die op Icy Veins staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZeroCode schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:50:
[...]

Bijna alles is al vervangen, maar ik probeer het vanavond met Balanced. Grappig is wel dat Icy Veins en Noxxic.com totaal verschillende stats priority's hebben als het aankomt op Balanced. Vanavond maar eens testen in de dungeons.
De guides van Icy-Veins worden voornamelijk gemaakt door zeer vaardige spelers in high-end guilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Carthrax schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:23:
Mijn guilds raid team staat op zich vast en hebben extreem veel melee
Bij ons ook al :/ Zoveel mensen die opeens besluiten hun ranged in de kast te zetten en voor een melee class te gaan. Alleen jammer dat de kwaliteit van de melee echt prut is :'( Voor de boss gaan staan, niet kijken waar de tank staat, onnodig veel damage pakken, geen optimaal gebruik van interrupts en cc, volledig focussen op dps en niet moven uit shit. Echt, om te janken.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Sowieso zijn "rotations" verleden tijd. Al jaren. Je werkt met prioriteiten en vaak is het zo dat als je je aan de basisvoorwaarden houdt (keep dots op meestal :P) dat de rest niet zo super boeit zolang je maar geen belangrijke korte cooldowns laat staan en als je iets kan doen, dat dat altijd beter is dan niets.

Ik vind Icy Veins ook beter, maar vooral omdat ze wat meer uitleg geven bij talents enzo. Noxxic zegt gewoon ja dit is de beste voor dps de rest doet minder. Ik weet niet welke qua inhoud beter is. Maar beide zijn ze gebaseerd op simulaties zit het allemaal (qua stats en prioriteiten) zo dicht bij elkaar dat kleine nuances in de simulatie al voldoende zijn om een verschillende uitkomst te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 02-09 01:08
ZeroCode schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:50:
[...]

zoals eerder gezegd, niet op noxxic kijken, die site is het lachertje van de wow-wereld en soms lijkt het erop dat ze bewust verkeerde rotations/statpriorities erop zetten.

Gewoon lekker naar icy veins, howtopriest of ej toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Mik! schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:54:
[...]

Bij ons ook al :/ Zoveel mensen die opeens besluiten hun ranged in de kast te zetten en voor een melee class te gaan. Alleen jammer dat de kwaliteit van de melee echt prut is :'( Voor de boss gaan staan, niet kijken waar de tank staat, onnodig veel damage pakken, geen optimaal gebruik van interrupts en cc, volledig focussen op dps en niet moven uit shit. Echt, om te janken.
Volgens mij verdienen een paar melee guildies van je een aantal wipes totdat ze het hebben geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:59:
[...]

Volgens mij verdienen een paar melee guildies van je een aantal wipes totdat ze het hebben geleerd :P
Die leren het niet. Dat is nu juist mijn hele probleem ;) We wijzen ze elke keer op al dit soort dingen. Gaat 1 keer goed en dan is het weer raak. Maar het zijn niet alleen guildies, ook in pugs zie ik het gebeuren. En dan vervolgens vragen waarom ze doodgaan. Melee is een vak apart, net zoals ranged, tanking en healing dat is. Maar de kwaliteit van melee is op dit moment, in mijn ogen, slechter dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Waywaith schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:38:
[...]

Ken het haha

Daarom speel ik nu casual en heb ik me al ingesteld dat ik de helft toch niet kan doen kwa raiden vanwege tijd.

En dat boeit me ook weinig meer, eerst moest en zou ik inloggen om te spelen.
Die drang is weg :D

Jammer maar helaas, nu waardeer ik de content en het levelen meer omdat ik lekker rustig aan kan doen.
Al ga ik nog wel 3 avonden in de week spelen ( 2/3 uur per avond ) is dit voor mij enorm casual inplaats van 5/7 uur per dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mik! schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:11:
[...]

Die leren het niet. Dat is nu juist mijn hele probleem ;) We wijzen ze elke keer op al dit soort dingen. Gaat 1 keer goed en dan is het weer raak. Maar het zijn niet alleen guildies, ook in pugs zie ik het gebeuren. En dan vervolgens vragen waarom ze doodgaan. Melee is een vak apart, net zoals ranged, tanking en healing dat is. Maar de kwaliteit van melee is op dit moment, in mijn ogen, slechter dan voorheen.
Teveel MoP nog in hun systeem..

Heb nog niet veel met onze nieuwe melee's dungeons gedaan.
Maar wat ik hoor dan kunnen we de lol op 3dec.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Derr_Hans schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
[...]

Heb nog maar 3 van de dungeons in heroic gedaan maar tot nu toe valt het mee hoor als melee, gewoon common sense gebruiken. Je bent wel continu aan het herpositioneren maar ja dat hoort nu eenmaal bij melee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Mik! schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:54:
[...]

Dit klinkt voor mij als een mooi leermomentje. :)

Als Melee DPS (Enhancement Shaman) ben ik erg benieuwd naar jullie inzichten/ervaringen hieromtrent dan. Het 'don't stand in shit' is natuurlijk een zeer logische (hoewel de vlammen in Skyreach echt niet te zien zijn met die vloer) en ik ben druk bezig om te leren waar ik wel/niet kan Purgen/Cleansen. Ik weet ook al dat in Raids de meeste bosses het beste van de raid af getankt kunnnen worden (behalve o.a. Thok, die moet je aan de zijkant DPS'en) en ik dus het beste aan de achterzijde kan staan.

Maar wat is in een dungeon dan de beste positie t.o.v. de tank? Mij is tot op heden alleen geleerd dat wanneer ik veel gehit wordt, het beste op de tank kan gaan staan ivm healing en overnemen aggro. Any tips? Love to pick your brains... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Zelf ben ik een holy paladin, maar wat ik nu van het healen van heroics heb gezien, is dat je groep het goed moet doen.. anders is het een hel om te healen... de laatste baas in de mijn werd bijna niet geinterrupt en de groep bleef dmg binnen krijgen.. en AOE healing is echt crap bij een pally nu.. Single target is trouwens ook niet super.. maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Prx schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:24:
[...]

Als Melee DPS (Enhancement Shaman) ben ik erg benieuwd naar jullie inzichten/ervaringen hieromtrent dan. Het 'don't stand in shit' is natuurlijk een zeer logische (hoewel de vlammen in Skyreach echt niet te zien zijn met die vloer) en ik ben druk bezig om te leren waar ik wel/niet kan Purgen/Cleansen. Ik weet ook al dat in Raids de meeste bosses het beste van de raid af getankt kunnnen worden (behalve o.a. Thok, die moet je aan de zijkant DPS'en) en ik dus het beste aan de achterzijde kan staan.

Maar wat is in een dungeon dan de beste positie t.o.v. de tank? Mij is tot op heden alleen geleerd dat wanneer ik veel gehit wordt, het beste op de tank kan gaan staan ivm healing en overnemen aggro. Any tips? Love to pick your brains... :9
melee achter of zijkant (zijkant als er niet gestacked mag worden).
nooit voor de boss vanwegen parry enzo, tenzij nodig voor een raidencounter (malkarok phase 2 bijv.)

zorg voor een goeie camera positie, max zoom out enzo (is een script voor om verder dan te gaan dan je kan instellen met settings menu). Ass van de boss kan nogal wat view blokkeren.

Hit box is vaak groter dan je denk, je hoeft niet pal met je neus in zen arsch te staan wat veel melee wel doet.

Basic stuff dus ^^
Thaerel schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:35:
Zelf ben ik een holy paladin, maar wat ik nu van het healen van heroics heb gezien, is dat je groep het goed moet doen.. anders is het een hel om te healen... de laatste baas in de mijn werd bijna niet geinterrupt en de groep bleef dmg binnen krijgen.. en AOE healing is echt crap bij een pally nu.. Single target is trouwens ook niet super.. maarja..
Onze H.Pally klaagt over het zelfde qua aoe..

Al hoor ik hem minder over de Singel target heal, maar dat is voor mij ook minder dan ik gewend ben als holy priest en dat geld voor alle heal classes, multistrike ftw voor mij tho, soms schiet die health bar omhoog met zo'n proc O+

[ Voor 82% gewijzigd door Derr_Hans op 24-11-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:39

Snuffel

Vroem!

[...]

Hmm, dat herken ik totaal niet. Sta als feral toch redelijk hoog op de DPS lijst met gelijk gegearde mensen.
Denk inderdaad dat het je rotatie is die niet geheel (of gewoon niet) goed is.
Toch nog een keer proberen?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57
gister eindelijk mn proving grounds silver gehaald, bleek dat mn talents nog wel heel vaag ingedeeld waren waardoor ik nu bijna 30% meer dps doe (30% van laag is nog steeds weinig voor de bear bashers onder ons)

vanavond eindelijk maar eens een HC induiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nu ben ik zelf dus net level 100. Ik ben dus van plan om dungeons in te gaan en dan vervolgens mij zo naar ilvl 614 te gearen en dan Heroics in te duiken. Ik ben momenteel ilvl 601 dus ik moet nog een stukje gaan. Zelf hanteer ik nu redelijk losjes een guide van WoWhead maar ik zal ook eens kijken bij icy-veins aangezien ik daar nog nooit heb gekeken in meer dan 5 jaar tijd. :X

Ik moet zeggen dat ik de challange modus die je in je garisson unlocked op level 100 ook wel leuk vind. In die arena waar een Pandaren je het laat opnemen tegen 'hologrammen' om je DPS output (of tank, of healing) te testen. Daar moest ik ook al bij de Bronze aardig wat doen om het te halen.

Ik heb als ult skill de meteor gekozen als Mage. Dat Kristal leek mij ook wel goed, maar in Bossfights lijkt mij het erg lastig te micromanagen. Schakelen naar kristal, DPD-sen, explosie terug schakelen en als de boss dan ook nog veel beweegt. Te veel moeite, te situational.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik lees veel mensen over het upgraden van hun Mine/Herb Garden/Fishing shack, maar ik vind deze opties nergens in op de architect table. Is er iets speciaals dat ik moet doen om deze te upgraden, of is het upgraden naar een lvl 3 Garrison voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Mik! schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:49:
[...]

Ik begreep dat holydins vooral op haste/crit zitten.
Klopt, als Holydin wil je vooral snel kunnen casten en big crits op je heals hebben.

Healers zoals druids en monks die veel van HoTs hebben krijgen enorm veel benefit uit multistrike gezien het voor iedere tick geld afaik
pryth schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:53:
Ik lees veel mensen over het upgraden van hun Mine/Herb Garden/Fishing shack, maar ik vind deze opties nergens in op de architect table. Is er iets speciaals dat ik moet doen om deze te upgraden, of is het upgraden naar een lvl 3 Garrison voldoende?
Je moet natuurlijk wel de level 2 blueprint kopen bij de blueprint vendor in je main building :P

[ Voor 36% gewijzigd door Darkfreak op 24-11-2014 12:55 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
pryth schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:53:
Als je een van de drie selecteert bij de architects table staat rechts boven in wat je nodig heb voor de upgrade. Je hebt iig de blueprints nodig (die verkocht worden in Ashran).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ja, maar bij buildings die ik niet kan upgraden vanwege het ontbreken van de blueprints, staan wel gewoon in de architects table. Mine ed. niet? Verschijnen die pas als je de blueprints koopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00
pryth schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:03:
Ja, maar bij buildings die ik niet kan upgraden vanwege het ontbreken van de blueprints, staan wel gewoon in de architects table. Mine ed. niet? Verschijnen die pas als je de blueprints koopt ?
Zou goed kunnen dat het dan pas unlockt na upgrade van je garrison naar lvl 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Prx schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:24:
[...]

Even voor de duidelijk: onderstaande is mijn mening en baseer ik met name op het al jaren spelen van een melee class/tank.

Altijd achter mobs of bosses staan, tenzij een drake of vanwege een andere ability, maar dat wordt aangegeven. Tanks zullen zoveel mogelijk proberen de mobs/bosses van je af te tanken, tenzij er een shared ability is (cleavedamage wat verdeelt wordt over meerdere personen). Anticipeer continue op de positie van de tank, want hij/zij zal bij tijd en wijle moeten moven.
Let ook goed op abilities van mobs. Mobs hebben regelmatig een tell-tale, een signaal waaraan je kunt herkennen dat ie iets gaat doen. UBRS heeft zo'n mob bijvoorbeeld. Hij doet een whack-a-mole ability en die herken je aan het feit dat ie begint met zijn arm omhoog. Dan kun je al zorgen dat je achter hem staat. Hou daarnaast dus idd ook de grond in de gaten, daar zie je vaak genoeg ook indicaties dat er iets gaat komen (de grote cirkels bij de demon boss in auchindoun bijvoorbeeld).

En mijn grootste tip qua positionering: max melee range. Positioneer jezelf ten opzichte van de mob of boss zodat je 'm nog net kunt hitten. Dat geeft je vaak genoeg tijd om uit melee range te rennen. Denk bijvoorbeeld aan de whirlwind op de laatste boss in UBRS. Toch is het soms ook wel erg handig om juist dicht op de boss te staan, bijvoorbeeld de brug baas in slagmines (volgens mij) of wanneer abilities vragen om geclustered te staan. Maar bijna altijd is max melee range het makkelijkste.

Probeer zoveel mogelijk te interrupten/stunnen. Spreek desnoods af met je groepsgenoten wie wanneer/wat interrupt, maar vaak merk je snel genoeg een ritme. Wat je vaak ook kunt doen is de target pakken welke niet de mainfocus is van de tank. De tank interrupt (hopelijk) zijn eigen target zoveel mogelijk, dus heb je ruimte om de andere te pakken. Vooral ook erg handig bij wat lastigere pulls waarin je casters verspreidt staan. Interrupt degene die buiten de groep staat en de mob zal naar de tank moven. Als je purge/cleanse hebt, probeer uit te vinden welke abilities je kunt purgen of cleansen. Vooral het dispellen is een groot pluspunt en zal een hoop schelen voor de healer. CC, slows, zet gewoon je cooldowns in indien nodig.

Ren niet als een idioot achter een tank aan, maar kijk wat diegene doet. Ik heb al vaak genoeg gemerkt dat ik een kamer inloop, een groep pull en terugloop om out of line of sight te gaan, vanwege bijvoorbeeld casters die uit elkaar staan of de mogelijkheid op patrols, maar dan een rambo dps die vol de kamer inrent en vervolgens het loodje legt.

Al met al is het belangrijkste om een goede balans te vinden tussen goede dps en weinig damage taken. Helaas vergeten veel mensen dat laatste. Ik ben redelijk simpel erin: ik heb liever dat iemand in leven blijft en wat minder dps doet over de hele fight, dan iemand die knettershard dpst en vervolgens 75% van de fight dood op de grond ligt. Een dode dps is geen dps ;)
Derr_Hans schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
[...]

Niet alleen onze nieuwe melee hoor ;) Misschien valt het mee bij raids, omdat er dan weer wat meer gecompenseerd wordt door healers/tanks, maar ik zie er best tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
Grimmie187 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:04:
[...]

Zou goed kunnen dat het dan pas unlockt na upgrade van je garrison naar lvl 3.
Ik weet niet zeker of je er per se lvl 3 garrison voor nodig hebt, maar je moet in ieder geval lvl 100 zijn en de achievement "Draenic Stone Collector" (500) voltooid hebben om überhaupt te kunnen upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:02:
[...]

Als je een van de drie selecteert bij de architects table staat rechts boven in wat je nodig heb voor de upgrade. Je hebt iig de blueprints nodig (die verkocht worden in Ashran).
plans worden ook verkocht in je garrison.

Gnome naast je Architect, verkoopt lvl 3 priests alleen als je lvl 3 garrison heb en de benodigde requirement voor het unlocken van die lvl 3plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
BlackMage schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:58:
Sowieso zijn "rotations" verleden tijd. Al jaren. Je werkt met prioriteiten en vaak is het zo dat als je je aan de basisvoorwaarden houdt (keep dots op meestal :P) dat de rest niet zo super boeit zolang je maar geen belangrijke korte cooldowns laat staan en als je iets kan doen, dat dat altijd beter is dan niets.

Ik vind Icy Veins ook beter, maar vooral omdat ze wat meer uitleg geven bij talents enzo. Noxxic zegt gewoon ja dit is de beste voor dps de rest doet minder. Ik weet niet welke qua inhoud beter is. Maar beide zijn ze gebaseerd op simulaties zit het allemaal (qua stats en prioriteiten) zo dicht bij elkaar dat kleine nuances in de simulatie al voldoende zijn om een verschillende uitkomst te geven.
Ja tegenwoordig is het inderdaad ''keep your dots up'' je hebt nu ook veel minder spells in WoW zelf waardoor het voor iedereen makkelijk te berijpen is, maar alsnog wordt je afgerekend als je slechte DPS doet in een raid waardoor je niet meer opgesteld wordt of je failt omdat je te vaak dood bent gegaan.

Dat is al een hele tijd mijn kwetszuur geweest in WoW vanaf TBC al, terwijl ik gewoon rond in de top 10 stond tussen 6 ~ 10 als mage in de DPS meter.
Krukar schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:58:
[...]

zoals eerder gezegd, niet op noxxic kijken, die site is het lachertje van de wow-wereld en soms lijkt het erop dat ze bewust verkeerde rotations/statpriorities erop zetten.

Gewoon lekker naar icy veins, howtopriest of ej toe gaan.
Thanks! ;) Als je primary stats goed is doe je al aardig DPS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:58
MoP altijd gespeeld op de macbook, nu ben ik een half jaar geleden gestopt. En nu met de dreanor weer willen beginnen. 1 ding is zeker op me mac is het onspeelbaar helaas...

Nu dacht ik dan me broertje's laptop is proberen met een 7730M aanboord. Echter was dit ook niet heel denderend. En vond ik het dan ook niet prettig spelen.

Nu zit ik dus een beetje rond te kijken wat een goeie oplossing kan zijn.
Nu wil ik dus wel een goedkoop systeempje aanschaffen, maar ga ik hier meerwaarde uit halen? of zou ik echt een goeie 1000 euro aan de kant moeten zetten voor een goed systeem?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Rokz schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
MoP altijd gespeeld op de macbook, nu ben ik een half jaar geleden gestopt. En nu met de dreanor weer willen beginnen. 1 ding is zeker op me mac is het onspeelbaar helaas...

Nu dacht ik dan me broertje's laptop is proberen met een 7730M aanboord. Echter was dit ook niet heel denderend. En vond ik het dan ook niet prettig spelen.

Nu zit ik dus een beetje rond te kijken wat een goeie oplossing kan zijn.
Nu wil ik dus wel een goedkoop systeempje aanschaffen, maar ga ik hier meerwaarde uit halen? of zou ik echt een goeie 1000 euro aan de kant moeten zetten voor een goed systeem?

Alvast bedankt!
Wat je wellicht kunt doen is een topic openen op het Desktop Aankoop Advies forum (let wel op de forum regels), of eventueel kijken in de Desktop Best Buy Guide van November.

OT: Als melee zijnde heb ik al best veel dungeons/raids meegemaakt (ik speel sinds TBC een Enhancement Shaman), maar tot nu toe is WoD een aardig pittige qua positionering en abilities waar je rekening mee moet houden. Wat ik wel erg lekker vind is dat ik een 12 sec CD interrupt hebt (kortste CD ingame) en daarnaast ook nog kan purgen. Heb voorheen redelijk wat geraid, en heb altijd mijn ogen open voor een interrupt of een purge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor/ zie enorm veel klachten omtrent elemental shaman dps end game. Het schijnt belabberd te zijn. Ben op moment lvl 97 met mijn shaman en moet zeggen dat het mij tot nu toe ook wel tegenviel maar ik schreef dat meer af aan lvlen. Iemand al ervaring hiermee op max lvl? En is het echt zo erg als geclaimed wordt? Heb wel gehoord dat Blizz bezig is met ele shammies te tunen dus het zal allicht niet helemaal top zijn voor deze class op moment.
Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn Frost dk dan gaat et nergens meer over. Nu ben ik altijd al meer melee fan geweest, maar ele shammy was toch wel de enige caster waar ik lol in had zou jammer zijn als het dan in deze exp zo tegen blijkt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Dank Roflzor, Derr_Hans en Mik! voor de (soms zeer uitgebreide) comments. :)

@Sheev: Om je wat op te beuren dan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onze ele shammy doet het prima in heroics, over raids natuurlijk nog niets te zeggen, maar vaak worden dat soort claims ook flink overdreven daar ze uit statiche patchwerk simcrafts naar voren komen. Wil zeker ook niet zeggen dat simcraft geen gelijk heeft, en als je in een top guild zit waar iedereen zijn / haar character perfect speelt dan zal de ranking waarschijnlijk ook wel redelijk kloppen waardoor lager presterende classes daar buiten de boot gaan vallen.

In een normale guild zal je er echter weinig van merken denk ik, wanneer de characters niet perfect gespeeld worden, er zullen natuurlijk altijd classes wat beter presteren dan anderen, maar behalve in de world first race zie ik dat normaliter weinig invloed hebben op de progressie. Wij hebben bijvoorbeeld ook nog nooit classes "gebanned" uit raids wegens het "slecht" zijn van de classes, enkel spelers vervangen die gewoon niet voldeden aan wat ze moesten, en dan kunnen ze de theroretisch beste, of theoretisch slechtste class spelen, als de speler niet goed genoeg is haalt ie toch niet het beste uit zijn of haar class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastyx
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Vraagje: nadat je een rare elite hebt gekilled en geloot, dropped die dan nog loot als je hem een volgende keer killed (als hij geen elite meer is)? Of dropped die maar 1 keer zijn loot?

[BE/NL] RUSTacular | Oxide | Craft 1/2 | Aidrop@15| Sleeper | Starter Kit - net.connect 5.153.39.85:28815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
tastyx schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:13:
Vraagje: nadat je een rare elite hebt gekilled en geloot, dropped die dan nog loot als je hem een volgende keer killed (als hij geen elite meer is)? Of dropped die maar 1 keer zijn loot?
Volgens mij maar een keer, hij is de volgende keer dat je hem tegenkomt ook geen rare elite meer (qua NPC portrait dan, qua stats uiteraard nog wel.)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1x loot maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Prx schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:11:
Dank Roflzor, Derr_Hans en Mik! voor de (soms zeer uitgebreide) comments. :)
Daar is een forum voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:10

Nibbz

Postmaster General

Thaerel schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:35:
Gister een HC boss gehad, (weet naam even niet meer van de boss.. maar de boss waar aan de buitenkant van de bossfight paarse symbolen op de grond staan die ontploffen als je eroverheen loopt) ik was er als healer (shaman).

3x gewiped.. hopeloos gewiped eigenlijk ook.. en ik vroeg me af, wat gebeurd er nou?

Zaterdag deze HC ook gedaan (pug), en geen problemen gehad.. en nu dus 3x dikke vette wipes (hier en daar wat pointers geven, maar mocht niet baten)..

De tank en 1 dps leaven.. die geloofde het wel.. komt er een nieuwe dps en tank.. en de boss valt zo om.. no sweat...

Valt me echt op dat je een redelijke group moet hebben, anders werkt het gewoon niet

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Nibbz schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:38:
[...]

Gister een HC boss gehad, (weet naam even niet meer van de boss.. maar de boss waar aan de buitenkant van de bossfight paarse symbolen op de grond staan die ontploffen als je eroverheen loopt) ik was er als healer (shaman).

3x gewiped.. hopeloos gewiped eigenlijk ook.. en ik vroeg me af, wat gebeurd er nou?

Zaterdag deze HC ook gedaan (pug), en geen problemen gehad.. en nu dus 3x dikke vette wipes (hier en daar wat pointers geven, maar mocht niet baten)..

De tank en 1 dps leaven.. die geloofde het wel.. komt er een nieuwe dps en tank.. en de boss valt zo om.. no sweat...

Valt me echt op dat je een redelijke group moet hebben, anders werkt het gewoon niet
heroics zijn geen faceroll meer, als dps en tank in de shit staan kunnen wij healers er wel doorheen healen maar ben dan toch echt wel oom en dan is het russian roulette als ze door gaan.

Dus ik heal die dps die het fijn vind om in alles te staan wat een mooi kleurtje heeft gewoon niet veel als hij doorgaat. Soms kan zijn dat een dps een cast afmaakt dus een heal of 2 wellicht, blijft hij staan krijgt hij een Hot en verder bekijk hij het maar tot hij er uit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 16-09 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Derr_Hans schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:43:
[...]

Dus ik heal die dps die het fijn vind om in alles te staan wat een mooi kleurtje heeft gewoon niet veel als hij doorgaat. Soms kan zijn dat een dps een cast afmaakt dus een heal of 2 wellicht, blijft hij staan krijgt hij een Hot en verder bekijk hij het maar tot hij er uit loopt.
Meestal een 'thank you' na de ress ;)

Laatst ook een tank gehad die 'i want to speed it up' deed en meerdere trash gelijktijdig ophaalde. Van die trash waar je op 1 pack al nauwelijks als healer de tijd krijgt om stillstaand te healen vanwege interupts/wegmoven van frostvlakken. Als je dan 3 packs tegelijkertijd pakt is het een lastig verhaal. Helemaal voor mijn net-ilvl-600-niet-meer-gehealed-sinds-ulduar heroische paladin ;)

Ondertussen ilvl wel omhoog naar 625, waardoor het healen ook een stuk eenvoudiger gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees op 24-11-2014 14:48 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
[...]

Dat is de eerste boss in Shadowmoon Burial nog iets. Leuke boss fight, met een lfg groep een dikke wipe gehad gisteren, omdat de tank de boss niet uit de AoE (daggers en paarse shit op de grond) haalde. Daarna netjes de tank erop aangesproken of die de boss uit de AoE's kon houden en toen ging die perfect :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
Ik level mijn warrior als protection en het viel mij op dat wowhead aangaf dat shield barrier alleen voor fury en arms beschikbaar is. Vooral tegen elites merk ik dat ik wat weinig mogelijkheden heb om mijzelf te healen. Afhankelijk van je talentkeuze heb je twee mogelijkheden tot self healing, improved victory en bijvoorbeeld enraged regeneration.

Iemand adviezen die een warrior geleveld heeft? Met mijn pala had ik 0 downtime, dat wil ik met mijn warrior ook liever zo hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 16-09 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Meeste tanks/dps zijn nu nog niet zo slecht (aka: alts) en willen prima leren, alleen durft men vaak niet toe te geven dat het hun eerste keer is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Tegenwoordig met LFD en LFR is het ragekiddie gehalte een stuk hoger geworden.
Ik kwam laatst in die Railroad dungeon (HC) en was er nog nooit.

Dus ik zeg (zoals altijd als ik voor de eerste keer ergens ben):
"First time tanking this dungeon, quick rundown on the mechanics? Otherwise please wait so I can check the journal quick"

1 healer begint te schelden met newb etc etc en leaved :') ..

Kan een momentopname zijn. Maar het lijkt dat er meer ragers en flamers zijn dan tijdens WotLK tijden ;x

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Thysiej schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:53:
Ik level mijn warrior als protection en het viel mij op dat wowhead aangaf dat shield barrier alleen voor fury en arms beschikbaar is. Vooral tegen elites merk ik dat ik wat weinig mogelijkheden heb om mijzelf te healen. Afhankelijk van je talentkeuze heb je twee mogelijkheden tot self healing, improved victory en bijvoorbeeld enraged regeneration.

Iemand adviezen die een warrior geleveld heeft? Met mijn pala had ik 0 downtime, dat wil ik met mijn warrior ook liever zo hebben:)
Ik gebruik zelf Improved Victory Rush als Fury Warrior, geeft me geloof ik zo'n 20k hp. Maar moet er wel bij zeggen dat ik ook Bloodthrist heb, die me een kleine self heal extra geven. Ik heb Enraged Regeneration nog niet getest, maar Improved Victory Rush bevalt me ten zeerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Precies en daar heb je Mek weer met ze herhalingen :+.

Dat komt allemaal door LFR LFG etc, als je van je eigen server afhankelijk was zouden mensen niet zo triest zijn en zou je worden uitgekotst :+

./ run ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
Hierbij wat nieuwe info:
Meozeldian - Community| 2014/11/24 01:11:00 PM
We have now applied a hotfix that will do two things:

The default loot system for Dungeon Finder groups is once again Personal, instead of Need Before Greed. Full premade groups that prefer the latter system can select it manually, as always.

We've increased loot yield from the final boss of each dungeon.
With Personal loot active, each player in a group will now always receive an item from the final boss.

With Need Before Greed active, the boss will now drop 3 items to be shared among the group as desired, up from 2 previously.
Aldus een Blue Post.

[ Voor 0% gewijzigd door srvdp op 24-11-2014 15:03 . Reden: Overzichtelijkheid ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Mektheb schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:59:

Dat komt allemaal door LFR LFG etc, als je van je eigen server afhankelijk was zouden mensen niet zo triest zijn en zou je worden uitgekotst :+

Ik neem even aan dat je op mij doelt.

Feit is dat op mijn server vroeger gewoon een veel mooiere harmonie was dan tegenwoordig.
Mensen waren geduldiger, hielpen elkaar, en communiceerden met elkaar.

Tegenwoordig een random persoon tegenkomen en om hulp vragen?
Je wordt of genegeerd, of wordt uitgescholden voor noob dat je het maar zelf moet doen.

WoW is uiteindelijk in grote mate een teamspel.
En naar mijn ervaring (op mijn server) is de community en de samenhorigheid gewoon achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Darkfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:56:
Tegenwoordig met LFD en LFR is het ragekiddie gehalte een stuk hoger geworden.
Ik kwam laatst in die Railroad dungeon (HC) en was er nog nooit.

Dus ik zeg (zoals altijd als ik voor de eerste keer ergens ben):
"First time tanking this dungeon, quick rundown on the mechanics? Otherwise please wait so I can check the journal quick"

1 healer begint te schelden met newb etc etc en leaved :') ..

Kan een momentopname zijn. Maar het lijkt dat er meer ragers en flamers zijn dan tijdens WotLK tijden ;x
Insta-queue mentaliteit... Dps'ers hoor je niet zo snel bitchen, die moeten anders weer een half uur in de queue staan :( (mijn ervaring tot nu toe, ymmv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Ik moet zeggen ik heb daar zelf niets van gemerkt. Tijdens Grimrail Depot heroic een aantal wipes gehad op de kanon boss maar iedereen bleef rustig, gaven tips voor de 1st timers (waaronder ik) en daarna kwamen we er zo door.
Bij alle heroics en normals die ik tot nu toe heb gedaan was de sfeer gemoedelijk zelfs na wipes. Waarschijnlijk omdat de meesten nog vers in de dungeons zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
Mektheb schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:59:

Ik ben het wel met je eens, ik weet nog tijdens WotLK organiseerden m'n vriendin en ik wekelijks een ICC25 PUG op onze low populated realm. Op een gegeven moment waren wij de enige PUG die 10/12 wisten te clearen en opeens werden we door de halve realm gewhispered wanneer we onze PUG zouden doen. Uiteindelijk hebben we besloten om 2 runs per week te organiseren (een op vrijdag en een op zaterdag). Het was daar heel simpel; óf je performed goed óf je wordt de volgende keer niet meegenomen. We waren dan niet zo strict om diegene direct te kicken want de bosses gingen toch wel down.

Op een gegeven moment introduceerden we een regel dat als je minder DPS dan een tank deed, je geen kans op loot kreeg. Hiervoor is m'n vriendin een keer 24 uur gebanned en is haar shoulder token afgenomen, echter kwamen ze terug op deze beslissing toen ik mijn chatlog linkte waarin ik duidelijk vermeldde dat DPSers onder de tank geen kans op loot maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Moet zeggen dat WoD mij na 5 levels toch wel verrast op bepaalde aspecten itt mijn eerdere post. Gorgrond (het jungle gedeelte) is erg mooi, al helemaal op ultra-settings. Het voelt ook wel weer fijn om een game casual te spelen ipv te rushen naar max level en heroics te farmen voor een raid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:02:
[...]

Insta-queue mentaliteit... Dps'ers hoor je niet zo snel bitchen, die moeten anders weer een half uur in de queue staan :( (mijn ervaring tot nu toe, ymmv)
Ik heb ook vaak dat 1 a 2 DPSers bij mij in de groep blijven en mee-queuen, juist omdat ze dan snelleren queue's krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Heh ik heb als tank nog niet durven queuen met mijn nagrand greens en blues (iLvl 599ish), juist om de redenen die hier aangehaald worden. Heb geen zin om geflamed te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over statussen van de classes gesproken, hebben jullie gezien hoe erg squishy de brewmaster spec van een monk is? echt ongelovelijk. Mijn main is zelf een lvl 100 monk voor tanking en dpsing, maar ik ga de komende tijd alleen maar dpsen totdat de BM is gebuffed. Gelukkig zien de devs dat ook in:

https://twitter.com/WarcraftDevs/status/535248411231268864

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Darkfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:08:
[...]

Ik heb ook vaak dat 1 a 2 DPSers bij mij in de groep blijven en mee-queuen, juist omdat ze dan snelleren queue's krijgen :P
Toffe tank ^^ Ik weet dat ik gemiddeld een half uurtje erover doe om in een HC dungeon te komen. Maar inmiddels weten de meeste spelers hoe die gaan en gaat het allemaal goed. Van het een healer tegen gekomen die constant aan het bitchen en schelden was op de tank en laagste dps'er. Die kreeg mooi een kickje en toen hadden we snel weer een healer in de party die wel een normale attitude had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

HMS schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
Heh ik heb als tank nog niet durven queuen met mijn nagrand greens en blues (iLvl 599ish), juist om de redenen die hier aangehaald worden. Heb geen zin om geflamed te worden
Normal dungeon's kun je makkelijk in die gear doen. Het is toch meer de mechanics begrijpen ipv knetter harde gear hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
HMS schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:11:
Je kan beter op normals beginnen dan heroic, je kan wel steeds wachten omdat je niet geflamed wilt worden wat alleen maar meer kans op is met heroic dan normals.

Gewoon queuen, rustig aan packs pullen. Jij bepaald de tempo als tank en de healer geeft aan wanneer hij mana moet hebben. Als dps zeurt dan negeren of laat ze opnieuw een uur in de queue gaan.

met ilvl 599 kom je skyreach in, dit is vanaf lvl 97 dus niet al teveel damage en goed om ff in te komen met in begin wat uitdagende pulls voor de healer.
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:12:
Over statussen van de classes gesproken, hebben jullie gezien hoe erg squishy de brewmaster spec van een monk is? echt ongelovelijk. Mijn main is zelf een lvl 100 monk voor tanking en dpsing, maar ik ga de komende tijd alleen maar dpsen totdat de BM is gebuffed. Gelukkig zien de devs dat ook in:

Zijn inderdaad een van de squisiest tanks op het moment.
Geef mij maar een Warrior of DK, die kunnen redelijk wat incasseren.
Paladin is ook wel ok, bear zijn nog steeds spikey maar je merkt meteen het verschil met een Brewmaster, vooral een brewmaster die stagger niet goed in zijn systeem heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Derr_Hans op 24-11-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:12:

Ben zelf met me tank ilvl 595 normal gaan doen.
Twee dungeons kunnen completen en gelijk nieuwe gear erbij dankzij personal loot.

Ben bang dat nu de fun over is, nu personal loot weer weg is verwacht ik een overvloed aan ninja's.
Blizzard luistered tegenwoordig alleen maar naar schreeuwende mensen (diegen die het systeem fijn vinden hoor je niet natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Ryatzu schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:22:
[...]

Twee dungeons kunnen completen en gelijk nieuwe gear erbij dankzij personal loot.

Ben bang dat nu de fun over is, nu personal loot weer weg is verwacht ik een overvloed aan ninja's.
Blizzard luistered tegenwoordig alleen maar naar schreeuwende mensen (diegen die het systeem fijn vinden hoor je niet natuurlijk).
Personal loot is gewoon weer actief hoor, met 100% loot op final boss.

Need/Greed is alleen voor premades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
[...]

Personal loot is alweer terug...? Tenzij Blizzard het vandaag weer aangepast hebben, maar dat lijkt me niet het geval (zou heel stom zijn van ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:02:
[...]

Feit is dat op mijn server vroeger gewoon een veel mooiere harmonie was dan tegenwoordig.

Je wordt of genegeerd, of wordt uitgescholden voor noob dat je het maar zelf moet doen.

En naar mijn ervaring (op mijn server) is de community en de samenhorigheid gewoon achteruit gegaan.
Denk dat, dit ook wel te verwachten is, zijn een heleboel spelers tegenwoordig die bijvoorbeeld niet TBC of zelfs WotLK hebben gespeeld en vooral gewend zijn aan MoP faceroll dungeons. Althans dat gevoel heb ik. Gaat het nu 1 keer fout of snapt iemand et niet dan /Rage. Maarja dat waait wel weer over zoals altijd in wow :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Het zou prettig zijn als voorstanders van personal loot op een minder denigrerende toon over de tegenstanders kunnen praten. Voor heel veel tegenstanders zijn er gewoon gegronde redenen om het niet fijn te vinden. Ik heb geen probleem met personal loot, maar vond het niet rewarding, dus ik was er geen fan van. Wat is daar mis mee?

Maar goed, om dan toch in de schopmodus te blijven. Personal loot is weg :? Ik meen de laatste hotfix notes gelezen te hebben dat personal loot weer terug is, met aanpassingen voor diegene het systeem niet fijn vonden. Waarschijnlijk omdat de schreeuwende mensen liepen te klagen dat hun personal loot systeem weg was ;) Wat ze trouwens voor het gemak vergeten zijn, die oh zulke goede pro-personal loot mensen, dat ze al 10 jaar met need/greed speelden :+
[...]

Dungeon en raidfinders etc. Mensen hebben geen redenen meer om contact te leggen. Samen naar dungeon of raid reizen. Tja, het moest allemaal makkelijker voor een bepaalde doelgroep. Als je maar een uurtje per week zou spelen wil je toch wel maximaal kunnen genieten van content.

[ Voor 27% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:24:
[...]

Personal loot is alweer terug...? Tenzij Blizzard het vandaag weer aangepast hebben, maar dat lijkt me niet het geval (zou heel stom zijn van ze)
Voor zover ik heb gezien, was alleen zaterdag de standaard lootmethode 'Need before Greed'. Gisteren nog een aantal heroics gedaan (ergens in de middag en avond) en toen was de loothmethode weer personal, met de gegarandeerde item van de laatste boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Daarom Need/Greed was aan vervanging toe. Personal loot is een mooie oplossing zeker met de gegarandeerde drop bij de laatste boss. Het leek wel raar in het begin dat ik een hele instance door kon met totaal geen loot maar met need/greed had ik vaak ook geen loot alleen nu was het iets confronterender ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Carthrax op 24-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Over personal loot gesproken, hoe zit het nu precies met een off spec? Ik zou in de toekomst wel willen proberen te tanken als Warrior. Maar ik vraag me nu even af hoe het werkt om een off spec te gearen nu. Ik geloof ook dat het tegenwoordig niet meer zo is dat er een echte dedicated tank plate meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
De loot methode is inderdaad dezelfde dag nog teruggedraaid (ergens in de nacht). Zelf heb ik niet eens gezien dat Need before Greed terug was.

Maar als je in een premade group zit kan je alsnog Need before Greed loot aanzetten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:31:
Over personal loot gesproken, hoe zit het nu precies met een off spec? Ik zou in de toekomst wel willen proberen te tanken als Warrior. Maar ik vraag me nu even af hoe het werkt om een off spec te gearen nu. Ik geloof ook dat het tegenwoordig niet meer zo is dat er een echte dedicated tank plate meer is?
Dan moet je je lootvoorkeur op de andere spec zetten, maar dan loop je items voor je huidige spec mis. Dat is de keerzijde van personal loot. Need/Greed kon je eventueel offspec items nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
Jveer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:31:
De meeste items zijn inderdaad voor beide specs te gebruiken, voor een aantal items (volgens mij neck, rings, cloak en trinkets) zijn nog wel specgebonden stats. Voor een tank zal dit voornamelijk bonus armor zijn en voor een healer spirit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik dacht dat het bugged was xD Ik vind personal loot wel prima. Je omzeild het hele gezanik van ninja. Plus mensen die bijvoorbeeld een andere spec willen gearen kunnen als healer queuen en toch dps gear krijgen. Wat voorheen ook een probleem was. Als je eenmaal een spec had gekozen was je redelijk pigeonholed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
Bedankt voor de info guys! Ik ga er mee aan de slag zodra m'n dps spec ilvl 630 raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Ik ben wel voor Personal Loot, zo kun je idd je offspec makkelijk gearen. Ideaal :) No moar ninja's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Ja juist, alleen komt het vaak over als dat ik door een Roze bril kijk.

Maar LFR en LFG heeft voor mij het hele sociale aspect gekild in WoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
En gegarandeerd loot van laatste boss, dus minimaal 5 items per run, terwijl een need/greed run max 5 items per run heeft (1 per boss + 1 extra voor laatste boss).

Bijna alleen maar voordelen voor personal loot dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Voor zover ik weet is loot helemaal niet gegarandeerd. Je kunt een instance uit lopen zonder ook maar iets te looten. Is mij overkomen en ook een paar guildies. Was het maar gegarandeerd dan was personal loot iets om over na te denken. Dit was wel voor de patch dus misschien is het nu beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Ryack op 24-11-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
Ryack schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:44:
Voor zover ik weet is loot helemaal niet gegarandeerd. Je kunt een instance uit lopen zonder ook maar iets te looten. Is mij overkomen en ook een paar guildies. Was het maar gegarandeerd dan was personal loot iets om over na te denken.
Gisteren is een nieuwe personal loot geintroduceerd, waarbij je gegarandeerd een item krijgt van de laatste boss van een dungeon. Ik zit momenteel op mijn werk dus ik kan je het WoW-forum niet linken, maar ik heb hem eerder op dit forum voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
In een recente blue post reactie op de post van 21 november.
We've increased loot yield from the final boss of each dungeon.
With Personal loot active, each player in a group will now always receive an item from the final boss.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

[...]

Ja precies, je kan beter met een georganiseerde group uit je guild die runs doen, dan met Pugs, want 7/10 keer heb je een groep slackers die overal in blijven staan en je dit dus krijgt haha..
Achja.. healer en tank zijn is niet voor sierpaarden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:28:
[...]

Het zou prettig zijn als voorstanders van personal loot op een minder denigrerende toon over de tegenstanders kunnen praten. Voor heel veel tegenstanders zijn er gewoon gegronde redenen om het niet fijn te vinden. Ik heb geen probleem met personal loot, maar vond het niet rewarding, dus ik was er geen fan van. Wat is daar mis mee?

Maar goed, om dan toch in de schopmodus te blijven. Personal loot is weg :? Ik meen de laatste hotfix notes gelezen te hebben dat personal loot weer terug is, met aanpassingen voor diegene het systeem niet fijn vonden. Waarschijnlijk omdat de schreeuwende mensen liepen te klagen dat hun personal loot systeem weg was ;) Wat ze trouwens voor het gemak vergeten zijn, die oh zulke goede pro-personal loot mensen, dat ze al 10 jaar met need/greed speelden :+
Personal loot is idd allang weer terug, ik denk trouwens dat er voor beide systemen goede en slechte punten zijn te noemen. Need before Greed werkt bijv. echt niet in de huidige WoD random heroics waar spelers need rollen op items die ze al hebben, need rollen omdat ze (dis)enchanter zijn, need rollen voor een offspec e.d. Als aanpassing zit er nu inderdaad een garandeerde end boss drop in, opzich een goede aanpassing, al zijn op de officiele forums de "world of wellfare" comment ook alweer te vinden. Dat mensen al 10 jaar met need / greed speelden is niet te vergelijken met huidige loot tables 65 items in de table op sommige bosses, in eerdere expansions was dat 5 tot 12 items gemiddeld, een wereld van verschil in 5 man dungeons. Need before Greed zou best terug kunnen komen als default methode, maar dan alleen wanneer blizzard de items beter filtered op spec, en dan daar ook beter de Need / Greed buttons op locked (niet kunnen rollen op OS gear bijv, niet kunnen rollen op items die je al hebt, tenzij het een upgrade is met warforged of socket), en wanneer de droptables flink kleiner worden en reforging terug komt.

Waar personal dan weer niet werkt is wanneer je gear wil funnelen naar 1 bepaalde speler, of wanneer je funnel groups opzet om bepaalde drops te krijgen. Of personal loot straks in raids gemiddeld meer loot op gaat leveren moet nog blijken natuurlijk, maar ook dan kan het zijn dat statistisch gezien de eerste paar kills wanneer iedereen nog alle loot nodig heeft personal loot ook daar beter kan zijn voor de groep.

Qua schreeuwende mensen waaren het trouwens eerst de Need / Greed voorstanden die liepen te klagen, waarna blizzard dacht dat het een issue was en dus een aanpassing deed, terwijl juist daarna veel meer klachten kwamen over Need before Greed van de personal loot voorstanders. Typisch gevalletje van waar de vocal minority iets gedaan krijgt, waarna iedereen die eerst stil was omdat ze het wel best vonden toch maar gingen reageren omdat ze het er een keer echt niet mee eens waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik zit nu op ilvl 610 met mijn frostmage, maar ik heb toch wel moeite om mijn DPS redelijk hoog te houden. In een goede run zit ik op de 12k, maar het kan ook een matige 9k worden. Nog meer mensen die frost magespelen en eventueel tips hebben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Over frostmage gesproken ..
Ik ben er net achter gekomen waarom ik het zo lastig vind om solo content te doen tijdens t levelen ..

Ik had al mijn glyphs en talents nog helemaal in raid-modus staan ..
En meuk zoals Ice barrier en Ward niet op mijn 'most used' bar ..

Nu met dubbelblink en andere talents gaat het allemaal toch een stuk eenvoudiger en gecontrolleerder

*woops*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik speel sinds cata eigenlijk alleen nog maar me rogue (sinds wotlk ermee begonnen). TBC speelde ik mage.

Nu kom ik er achter dat ik op me mage alsnog meer als bijna de helft time played heb dan met me rogue XD!
god wat mis ik dat scholieren leven af en toe.

Mage heeft 80days ruim en rogue 42 days. dan heb ik nog veel meer characters met aantal dagen maar die 2 stijgen best hoog

[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 24-11-2014 15:56 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Douweegbertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:53:
Ik zit nu op ilvl 610 met mijn frostmage, maar ik heb toch wel moeite om mijn DPS redelijk hoog te houden. In een goede run zit ik op de 12k, maar het kan ook een matige 9k worden. Nog meer mensen die frost magespelen en eventueel tips hebben? :p
Geen tips maar 12k is nog niet eens zo slecht, ik speel arcane (ilvl 612) en volgens mij zit ik daar meer onder als boven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Thaerel schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:48:
[...]

Ja precies, je kan beter met een georganiseerde group uit je guild die runs doen, dan met Pugs, want 7/10 keer heb je een groep slackers die overal in blijven staan en je dit dus krijgt haha..
Achja.. healer en tank zijn is niet voor sierpaarden! :+
Ergens vind ik dit ook wel mooi.. als Healer en/of als Tank kun je toch zo'n groep nog wel door een dungeon heen sluizen :). En heel af en toe krijg je nog wel eens een complimentje ervoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Healers hebben momenteel de grootste kans om te shinen.
Ik heal zelf niet, maar heb met een aantal gesproken.
Het schijnt dat healen écht mana intensive is geworden in de zin dat je nu daadwerkelijk moet nadenken over je heals en niet meer hots en aoe's spammed.

Als ik dan ook in een dungeon zit (en ik heb nogal de neiging om op trash leeroy-style te tanken) en een healer mij constant op +40% HP weet te houden en de DPS ook, krijgen ze toch altijd van mij een flink compliment, bedankje en /bow

Ik moet wel zeggen ik ben echt positief verrast over hoe 'moeilijk' dungeons zijn in WoD.
Je moet daadwerkelijk weer eens nadenken, en je CCs gebruiken.
Cata heb ik overgeslagen, en MoP was een faceroll-festijn.
Voor mij was de laatste keer dat je trash deed CCen in WotLK.

Ik ben positief verrast :D!

Ook de dungeon bosses hebben geen faceroll mechanics meer (hier en daar wel of course, maar toch).
Leuk, afwisselend en uitdagend!

Weeral een punt waardoor ik denk dat WoD samen met WotLK voor mij aan de top staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:02:
Het schijnt dat healen écht mana intensive is geworden in de zin dat je nu daadwerkelijk moet nadenken over je heals en niet meer hots en aoe's spammed.

Als ik dan ook in een dungeon zit (en ik heb nogal de neiging om op trash leeroy-style te tanken) en een healer mij constant op +40% HP weet te houden en de DPS ook, krijgen ze toch altijd van mij een flink compliment, bedankje en /bow

Ik moet wel zeggen ik ben echt positief verrast over hoe 'moeilijk' dungeons zijn in WoD.
Je moet daadwerkelijk weer eens nadenken, en je CCs gebruiken.
Cata heb ik overgeslagen, en MoP was een faceroll-festijn.
Voor mij was de laatste keer dat je trash deed CCen in WotLK.

Ik ben positief verrast :D!

Ook de dungeon bosses hebben geen faceroll mechanics meer (hier en daar wel of course, maar toch).
Leuk, afwisselend en uitdagend!

Weeral een punt waardoor ik denk dat WoD samen met WotLK voor mij aan de top staat!
Nothing beats TBC! haha, maar deze begint na mijn eerste ervaringen aardig in de buurt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Nu nog een lvl 100 versie van karazhan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Tot over 2 maanden waarna je alles alsnog face roll doorloopt uiteraard. In het begin van MoP moest je af en toe ook wel oppassen met ilvl 430 of zo.

Heb zelf nog maar 1 heroic gedaan en die was wel interessant. Vanavond de rest maar eens bekijken!

Tot nu toe bevalt bijna alles me eigenlijk wel beter dan MoP moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Darkfreak schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:02:
Na een flinke group, of een verkeerde pull (2 groups) moet ik echt weer wat te drinken zoeken.. mana gaat er nu doorheen als water!

Maar heb nog erg veel quest / rare greenies/blue's/epics dus hier is nog zat te verbeteren.. Daarnaast ook maar eens zorgen om alles met + Spirit te looten uit de HC's (tot nu toe nog maar 1 item waar spirit op zit, gelukkig wel warforged) hmm dat was een neck van ilvl 615 :(

Nibbz @ Bronzebeard

Btw, Donderda avond na werk begonnen met levelen. Vrijdag avond 95 kunnen aantikken. Zaterdag om 10 uur opgestaan, en doorgegaan tot lvl 100 met 2 vrienden (toch altijd gaaf, pc's bij elkaar gooien met een nieuwe expantion van wow). Zondag wat normals gedaan tot ilvl 610, en daarna aantal HC's gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

IntToStr schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:07:
Tot over 2 maanden waarna je alles alsnog face roll doorloopt uiteraard. In het begin van MoP moest je af en toe ook wel oppassen met ilvl 430 of zo.

Heb zelf nog maar 1 heroic gedaan en die was wel interessant. Vanavond de rest maar eens bekijken!

Tot nu toe bevalt bijna alles me eigenlijk wel beter dan MoP moet ik zeggen :)
Mijn eerste HC op mijn tank was die railroad.
We kregen de eerste boss niet down :D!

Het ging allemaal goed en snel, tot die grote dude neer was.
Vervolgens was de DPS niet hoog genoeg om die goblin neer te krijgen voordat hij de groep neer had XD

Pagina: 1 ... 51 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts als "jeeuj, rogue buffs" of andere 1 regel reactie's van die strekking voegen 0,0 toe aan het topic en zijn daarom niet gewenst.